• Jos_V
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 20-09 12:05
Ik vind het verschrikkelijk dat stomme corona-pas, en de corona app, jesus.

ik wil mijn ID en een overheids-managed datasysteem niet 24uur lang beschikbaar hebben om een museum te kunnen bezoeken, of een biertje in de kroeg kunnen halen. Ik ben het eerlijk gezegd gewoon zat.

ik heb er gewoon geen zin in, dan betekend het maar dat ik gewoon maar thuis blijf feesten en vrienden over de vloer krijg kan je ook na 12 uur een biertje nuttigen, en success cultuur sector - ben bang dat je mijn geld niet meer krijgt totdat de overheid besluit te stoppen met die bewijs-systemen.

Leuk dat de minister stelt dat de privacy en de data-security van de systemen de hoogste prioriteit hebben, ik heb geen vertrouwen in deze minister en in dit cabinet om dat waar-te-maken.

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 22:50

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

SemperFidelis schreef op woensdag 15 september 2021 @ 13:46:
[...]

[Afbeelding]

Maar goed, we kunnen weer naar festivals en feestjes zonder dat weigeraars zonder negatieve test daar ook zijn dus ik zie alles weer iets rooskleuriger in.
Dat moet 2-3 vs 7-8 poppetjes zijn... Niet 1 tegen 60...

En onder de 30 liggen er op 4 op de IC, 99% kans dat zij onderliggende oorzaken hebben.
Ankona schreef op woensdag 15 september 2021 @ 13:48:
[...]

Wat een struisvogelantwoord. Zijn het Rutte en De Jonge die uitgebreid op alle IC bedden gaan liggen?

Ik sta er echt versteld van dat op een forum als dit, waar over het algemeen best op een integere en intelligente manier op zaken ingegaan wordt, er nog zoveel steun voor ongefundeerd complot denken en bangmakerij is.
Wel zijn het degenen die ze gesaneerd hebben. ;) Maar het is totaal onvoorspelbaar waar de overheid mee komt, deze pas komt ook uit de lucht vallen en stond niet op de routekaart en is plechtig telkens aangegeven dat ie er niet zou komen. Dit soort zaken geven het wankele vertrouwen in de politiek alleen maar een extra knauw.

Mij valt het overigens op dat men heel tolerant is voor van alles en nog wat, maar de ongevaccineerde mag bij wijze van spreke dood en moet alles zo lastig mogelijk gemaakt worden om ze een prik in te forceren. Wissel het om met een willekeurig andere doelgroep en de wereld is te klein.
gysman11 schreef op woensdag 15 september 2021 @ 13:59:
Voor de mensen die aangeven dat vaccineren niet werkt, of dat je nog steeds besmet kunt raken, ja dat klopt. Echter, slechts een klein deel van de mensen die op de IC liggen zijn volledig gevaccineerd. Het grootste deel is niet of deels gevaccineerd.

https://coronadashboard.r...ienten-in-de-ziekenhuizen

[...]
Probleem is dat die dataset kwam uit een periode dat het gros nog niet was gevaccineerd, daar horen grofweg deze getallen bij:

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• sll
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 17:21
Jos_V schreef op woensdag 15 september 2021 @ 14:02:
Ik vind het verschrikkelijk dat stomme corona-pas, en de corona app, jesus.

ik wil mijn ID en een overheids-managed datasysteem niet 24uur lang beschikbaar hebben om een museum te kunnen bezoeken, of een biertje in de kroeg kunnen halen. Ik ben het eerlijk gezegd gewoon zat.
Dit is al de 2e post vandaag die stelt dat de coronapas verplicht is voor musea. Die kun je straks gewoon bezoeken zonder.

• Jos_V
sll schreef op woensdag 15 september 2021 @ 14:24:
[...]

Dit is al de 2e post vandaag die stelt dat de coronapas verplicht is voor musea. Die kun je straks gewoon bezoeken zonder.
Misschien heb ik een uitzondering gemist, maar als ik lees:
en bij vertoning van kunst en cultuur (zoals in bioscopen en theaters) alleen toegang mogelijk met het coronatoegangsbewijs voor iedereen vanaf 13 jaar. Dat geldt binnen én buiten, met én zonder vaste zitplaats.
https://www.rijksoverheid...-met-coronatoegangsbewijs

dan vallen musea toch ook gewoon onder cultuur?

Als je een linkje hebt die musea coronapas vrijhouden zou ik mooi vinden want ik kan dat op de rijksoverheid niet vinden.

[Voor 8% gewijzigd door Jos_V op 15-09-2021 14:29]

• SemperFidelis
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 22:16
Valandil schreef op woensdag 15 september 2021 @ 14:01:
[...]

10% ongevaccineerd tov 2020....
Het overgrote meerendeel komt niet in het ziekenhuis.
Het overgrote meerendeel valt niet in de risicogroep
Als de zorg dit niet aankan, dan is de oorzaak zorgcapaciteit.
Het gaat natuurlijk om het mogelijke scenario dat als we alles opengooien zonder maatregelen hé, anders is het nogal krom. En het verleden heeft (diverse keren zelfs) bewezen dat de opnames zo hard stijgen dat een grotere capaciteit (zeg 2) die piek alsnog niet had kunnen managen, maar hoogstens kunnen uitstellen.

Dus nee sorry die vlieger gaat niet op.
Señor Sjon schreef op woensdag 15 september 2021 @ 14:23:

Mij valt het overigens op dat men heel tolerant is voor van alles en nog wat, maar de ongevaccineerde mag bij wijze van spreke dood en moet alles zo lastig mogelijk gemaakt worden om ze een prik in te forceren. Wissel het om met een willekeurig andere doelgroep en de wereld is te klein.
Mwah, ik zie vooral dat tegenstanders maar al te snel teruggrijpen op allerlei Godwins (zie Urk) of angstbeelden proberen te scheppen waar de overheid een samenleving schept waar zij als non-mensen worden gezien.

[Voor 31% gewijzigd door SemperFidelis op 15-09-2021 14:30]

• robkrekel
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 16-09 12:56
Jos_V schreef op woensdag 15 september 2021 @ 14:26:
[...]

Misschien heb ik een uitzondering gemist, maar als ik lees:

[...]

dan vallen musea toch ook gewoon onder cultuur?

Als je een linkje hebt die musea coronapas vrijhouden zou ik mooi vinden want ik kan dat op de rijksoverheid niet vinden.
Onder dit artikel staat een afbeelding die van de rijksoverheid af zou komen. Ook in het artkel zelf staat dat musea uitgesloten zijn. https://www.nu.nl/versoep...s-nodig-en-waar-niet.html

[Voor 4% gewijzigd door robkrekel op 15-09-2021 14:32]

• Ankona
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 23:18

[...]

Wel zijn het degenen die ze gesaneerd hebben. ;) Maar het is totaal onvoorspelbaar waar de overheid mee komt, deze pas komt ook uit de lucht vallen en stond niet op de routekaart en is plechtig telkens aangegeven dat ie er niet zou komen. Dit soort zaken geven het wankele vertrouwen in de politiek alleen maar een extra knauw.

Rutte en De Jonge worden in deze discussie nu de symbolen voor jarenlange bezuinigingen (of optimalisaties) in de zorg. Punt is gewoon dat we in een democratie leven en je de kiezers kon mobiliseren om nog meer geld in de zorg te steken. Zorg is gewoon enorm duur. De politici werden dus door de kiezer gedwongen een zuinige toon aan te slaan. Al jaren. En de IC capaciteit was ook gewoon toereikend, voor de situatie van toen en wat men kon overzien. Beetje flauw dus om nu de mensen die uitvoering gaven aan de wens van de kiezers persoonlijk door het slijk te halen. Beetje goedkoop ook, meer iets voor Facebook roeptoeters dan voor Tweakers.

En wat betreft je tweede opmerking, er worden geen groepen uitgesloten. Ik zie ook niet in hoe je dat wil uitwisselen met andere groepen. Iedereen heeft de kans gekregen een vaccinatie te halen. Het enige dat nu speelt is dat er consequenties aan de keuze gehangen worden, iets wat niet vreemd is want overal in het leve geldt dat elke keuze zijn consequenties heeft.

alles kan off-topic

• SemperFidelis
[...]

Dat moet 2-3 vs 7-8 poppetjes zijn... Niet 1 tegen 60...

En onder de 30 liggen er op 4 op de IC, 99% kans dat zij onderliggende oorzaken hebben.
Wat is het punt? Zwakke mensen in de samenleving hoeven niet te rekenen op onze compassie, zolang we maar een biertje kunnen doen zonder een QR codetje te fixen?

• qadn
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 20:45

qadn

Pinnacle of Perversion

Jos_V schreef op woensdag 15 september 2021 @ 14:02:
Leuk dat de minister stelt dat de privacy en de data-security van de systemen de hoogste prioriteit hebben, ik heb geen vertrouwen in deze minister en in dit cabinet om dat waar-te-maken.
Gelukkig hoef je er in het geval van Nederland de regering niet op te vertrouwen.
Je kan kijken naar een aantal experts die ernaar gekeken hebben en die het systeem (in ieder geval de app) betrouwbaar achten.

Overigens zijn de systemen rondom Digid &c behoorlijk veilig. Maargoed.

Wordt case kan je een papieren code printen als je je daar beter van voelt.

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

• Jos_V
robkrekel schreef op woensdag 15 september 2021 @ 14:31:
[...]
Onder dit artikel staat een afbeelding die van de rijksoverheid af zou komen. Ook in het artkel zelf staat dat musea uitgesloten zijn. https://www.nu.nl/versoep...s-nodig-en-waar-niet.html
Dank, dank, soms moet ik even verder kijken dan mijn neus lang is...

maar waarom - er 17 verschillende nieuws berichten gister zijn gepubliceerd, en de corona-dashboard niet linkt naar een compleet overzicht blijft mij een raadsel.

Veranderd de zaak voor mij persoonlijk niet, behalve dat ik nog wel een museumpje kan bezoeken.

• Mfpower
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 23:43

Mfpower

In dubio

[...]

[Afbeelding]

Maar goed, we kunnen weer naar festivals en feestjes zonder dat weigeraars zonder negatieve test daar ook zijn dus ik zie alles weer iets rooskleuriger in.
Ik vind dit een slecht plaatje. Ik ben gevaccineerd maar tegen het systeem, en zo zijn er meer. Door dit systeem "kan" * ik ook niet meer naar horeca. Het is de overheid goed gelukt om het te laten lijken op een spanning tussen gevaccineerd en ongevaccineerd. Maar ik zie meer spanning in het systeem zelf, en grondrechten zoals lichamelijke integriteit (waar testen imho ook onder valt).

* omdat ik fel tegenstander ben van een controlestaat, en de pas niet wil gebruiken

[Voor 8% gewijzigd door Mfpower op 15-09-2021 14:44]

• horizon1978
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 20-09 16:40
SemperFidelis schreef op woensdag 15 september 2021 @ 14:37:
[...]

Wat is het punt? Zwakke mensen in de samenleving hoeven niet te rekenen op onze compassie, zolang we maar een biertje kunnen doen zonder een QR codetje te fixen?
Zouden die mensen met afweerproblemen dan ook mogen stellen dat iedereen ieder jaar het influenza / griepvirus vaccin gaat halen? Want iemand met afweerproblemen heeft daar ook veel meer last van.

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

horizon1978 schreef op woensdag 15 september 2021 @ 14:41:
[...]

Zouden die mensen met afweerproblemen dan ook mogen stellen dat iedereen ieder jaar het influenza / griepvirus vaccin gaat halen? Want iemand met afweerproblemen heeft daar ook veel meer last van.
Beetje een krom vergelijk. Qua ernstig ziek worden & sterfgevallen zijn de griep-varianten enkele ordes van grootte milder.
Het is net zoiets als zeggen dat een helm op voor een wandelaar verplicht moet zijn omdat daar ook wel eens mensen ongelukkig vallen en doodgaan net zoals motorrijders.
Mfpower schreef op woensdag 15 september 2021 @ 14:41:
[...]

Ik vind dit een slecht plaatje. Ik ben gevaccineerd maar tegen het systeem, en zo zijn er meer. Door dit systeem "kan" * ik ook niet meer naar horeca. Het is de overheid goed gelukt om het te laten lijken op een spanning tussen gevaccineerd en ongevaccineerd.

* omdat ik fel tegenstander ben van een controlestaat, en de pas niet wil gebruiken
Je kan wel, je wil niet. Dat is ook een eigen keuze.

[Voor 29% gewijzigd door qadn op 15-09-2021 14:44]

• Señor Sjon

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

SemperFidelis schreef op woensdag 15 september 2021 @ 14:37:
[...]

Je maakt een valse tegenstelling, dus dat is het werkelijke fake news waar je eerder mee riep. Overigens is maar een magere meerderheid van 55% voorstander bij een I&O onderzoek. Dus je plaatje wordt daarmee nog iets anders.
Ankona schreef op woensdag 15 september 2021 @ 14:35:
[...]

Rutte en De Jonge worden in deze discussie nu de symbolen voor jarenlange bezuinigingen (of optimalisaties) in de zorg. Punt is gewoon dat we in een democratie leven en je de kiezers kon mobiliseren om nog meer geld in de zorg te steken. Zorg is gewoon enorm duur. De politici werden dus door de kiezer gedwongen een zuinige toon aan te slaan. Al jaren. En de IC capaciteit was ook gewoon toereikend, voor de situatie van toen en wat men kon overzien. Beetje flauw dus om nu de mensen die uitvoering gaven aan de wens van de kiezers persoonlijk door het slijk te halen. Beetje goedkoop ook, meer iets voor Facebook roeptoeters dan voor Tweakers.

En wat betreft je tweede opmerking, er worden geen groepen uitgesloten. Ik zie ook niet in hoe je dat wil uitwisselen met andere groepen. Iedereen heeft de kans gekregen een vaccinatie te halen. Het enige dat nu speelt is dat er consequenties aan de keuze gehangen worden, iets wat niet vreemd is want overal in het leve geldt dat elke keuze zijn consequenties heeft.
Aangezien VVD (o.l.v. Rutte) en CDA al jaren aan de macht zijn misschien? Rutte zit zelfs al sinds 2002-2006 in kabinetten als staatssecretaris en sinds 2010 is hij premier. Ook doen ze (met name De Jonge) stellige uitspraken en beloftes die een paar maanden later weer ingetrokken moeten worden.

En het tweede, de 2G lobby met Paternotte (D66) is al in volle gang. Dat wordt waarschijnlijk wel een motie morgen.

• horizon1978
qadn schreef op woensdag 15 september 2021 @ 14:43:
[...]

Beetje een krom vergelijk. Qua ernstig ziek worden & sterfgevallen zijn de griep-varianten enkele ordes van grootte milder.
Het is net zoiets als zeggen dat een helm op voor een wandelaar verplicht moet zijn omdat daar ook wel eens mensen ongelukkig vallen en doodgaan net zoals motorrijders.
Ligt natuurlijk aan het griepjaar. Ook daar is wel eens een jaar dat de IC volgt ligt geweest.

• Mfpower

Mfpower

In dubio

qadn schreef op woensdag 15 september 2021 @ 14:43:

Je kan wel, je wil niet. Dat is ook een eigen keuze.
In zekere zin klopt dat, maar ik kan niet zonder het systeem te gebruiken. En daar wringt de schoen.

• SemperFidelis
horizon1978 schreef op woensdag 15 september 2021 @ 14:41:
[...]

Als dat zou leiden tot een massale drukte op IC bedden, wie weet.

Gelukkig hebben we het influenza virus zonder maatregelen (maar met hard werken) wel onder controle dus dat scheelt :) Ik zou dus zeggen dat dat een vrij heftige maatregel is die ik niet nodig acht.
horizon1978 schreef op woensdag 15 september 2021 @ 14:46:
[...]

Ligt natuurlijk aan het griepjaar. Ook daar is wel eens een jaar dat de IC volgt ligt geweest.
Wel eens een jaar ja, en dat was meer behapbaar dan Corona. Het is niet echt te vergelijken.

[Voor 41% gewijzigd door SemperFidelis op 15-09-2021 14:50]

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

horizon1978 schreef op woensdag 15 september 2021 @ 14:46:
[...]

Tjah, ICs liggen natuurlijk heel snel vol als mensen long-issues krijgen.
Bij Corona liggen ze vol met allerlei zware maatregelen, bij de griep alleen als de griepprik verkeerd voorspeld is zonder verdere maatregelen.
Scheelt toch snel 2-3 ordes aan grootte. Echt niet vergelijkbaar.

• SemperFidelis
Señor Sjon schreef op woensdag 15 september 2021 @ 14:46:
[...]

Je maakt een valse tegenstelling, dus dat is het werkelijke fake news waar je eerder mee riep. Overigens is maar een magere meerderheid van 55% voorstander bij een I&O onderzoek. Dus je plaatje wordt daarmee nog iets anders.
Het plaatje gaat dan ook niet over voorstanders, maar over mensen die gewoon weer dingen kunnen doen dankzij een coronapas. Beetje de doelpaatjes verzetten dit ;)

Een valse tegenstelling is misschien niet netjes, daar heb je gelijk in, maar het is trouwens wat anders als fakenews lol. Maar als je over tolerantie begint en vervolgens weinig tolerantie toont naar mensen op de IC's of mensen die daar gevoelig voor zijn, vind ik dat behoorlijk hypocriet. Excuus.

[Voor 22% gewijzigd door SemperFidelis op 15-09-2021 14:52]

• Jos_V
qadn schreef op woensdag 15 september 2021 @ 14:40:
[...]

Gelukkig hoef je er in het geval van Nederland de regering niet op te vertrouwen.
Je kan kijken naar een aantal experts die ernaar gekeken hebben en die het systeem (in ieder geval de app) betrouwbaar achten.

Overigens zijn de systemen rondom Digid &c behoorlijk veilig. Maargoed.

Wordt case kan je een papieren code printen als je je daar beter van voelt.
Tja, ik ben daar gewoon te cynisch in - en er zijn gewoon te veel datalekken met corona-gegevens gebeurd de laatste anderhalf jaar. Ben ook niet naief genoeg om te weten dat mijn data al is opgeslagen en al veel toegankelijk is. Er zijn ook al data-lekken bij dochter ondernemingen van mediabv geweest.

plus ik wil het gewoon niet. Ik wil niet met mijn privacy, en mijn medische gegevens te gooi gaan strooien, een kroeg hoeft mijn gegevens niet te kunnen lezen voordat ze mij een biertje mogen schenken. Ik weiger gewoon aan zo'n samenleving mee te werken. Dat is een principe kwestie, en iets waar we zorgvuldig mee om moeten gaan.

bovendien het staat me ontzettend tegen dat mensen die gewoon netjes met de volksgezondheid omgaan, nu meer big-brother over zich heen krijgen om de wappies te beschermen.

een kroeg of mijn twee-wekelijkse bioscoop bezoekje opgeven vind ik een stuk minder erg dan met een corona-pas rond lopen. Gelukkig kan ik deze week nog ff snel naar Duin. :+

• SemperFidelis
Jos_V schreef op woensdag 15 september 2021 @ 14:52:
[...]

k wil niet met mijn privacy, en mijn medische gegevens te gooi gaan strooien
Heb je je DigiD al laten verwijderen? De overheid heeft al complete controle over je privacy.
En je medische gegevens zijn ook al bekend bij ieder ziekenhuis.

Dus prima je cynisme hoor, maar lijkt nu beetje gericht te zijn.

[Voor 18% gewijzigd door SemperFidelis op 15-09-2021 14:54]

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

[...]

plus ik wil het gewoon niet. Ik wil niet met mijn privacy, en mijn medische gegevens te gooi gaan strooien, een kroeg hoeft mijn gegevens niet te kunnen lezen voordat ze mij een biertje mogen schenken. Ik weiger gewoon aan zo'n samenleving mee te werken. Dat is een principe kwestie, en iets waar we zorgvuldig mee om moeten gaan.
En daar gaan we ook voorzichtig mee om.
Daarom zit in de (binnenlandse) QR code eigenlij geen informatie behalve het groene vinkje.
Men kan totaal niet zien waarom het vinkje groen is (vaccinatie OF test OF besmetting doorgemaakt)

De buitenlandse QR code is een ander verhaal (naam, geboortedatum, alle Corona-relevante medische info).

bovendien het staat me ontzettend tegen dat mensen die gewoon netjes met de volksgezondheid omgaan, nu meer big-brother over zich heen krijgen om de wappies te beschermen.
Helemaal mee eens. Wmb ook gewoon iedereen (indien medisch mogelijk) verplicht vaccineren. Lost veel problemen op.
I.e., geen uitzonderingen op basis van geloof of opvattingen.

[Voor 22% gewijzigd door qadn op 15-09-2021 14:56]

• PLAE
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 20:51
Dit hele systeem kun je in mijn ogen met camera’s langs wegen vergelijken.

Achteraf blijkt het meer informatie op te leveren dan vooraf gedacht. Achteraf blijkt dat er meer is gebruikt dan was afgesproken of mocht. De massa vindt het prima want er is een moordenaar mee gepakt. En de volgende stap is dat politie/justitie alles in het werk stelt om het te formaliseren. End of story is het het nieuwe normaal geworden.

Zorgwekkend.

[Voor 3% gewijzigd door PLAE op 15-09-2021 14:55]

• Señor Sjon

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

SemperFidelis schreef op woensdag 15 september 2021 @ 14:51:
[...]

Het plaatje gaat dan ook niet over voorstanders, maar over mensen die gewoon weer dingen kunnen doen dankzij een coronapas. Beetje de doelpaatjes verzetten dit ;)

Een valse tegenstelling is misschien niet netjes, daar heb je gelijk in, maar het is trouwens wat anders als fakenews lol. Maar als je over tolerantie begint en vervolgens weinig tolerantie toont naar mensen op de IC's of mensen die daar gevoelig voor zijn, vind ik dat behoorlijk hypocriet. Excuus.
Nog steeds niet, want die verhouding is niet 1 op 60, verre van zelfs. :) Maarre, hoe kom je opeens op tolerantie voor mensen op IC's?

• Jos_V
SemperFidelis schreef op woensdag 15 september 2021 @ 14:53:
[...]

Heb je je DigiD al laten verwijderen? De overheid heeft al complete controle over je privacy.
En je medische gegevens zijn ook al bekend bij ieder ziekenhuis.

Dus prima je cynisme hoor, maar lijkt nu beetje gericht te zijn.
"En waarom leef je niet als kluizenaar in het bos"

Kom op zeg, doe even normaal. Digi-D is ook niet veilig, heeft ook zijn problemen, en ik ben ook pertinentie tegen het gebruik van digi-d voor dingen als bank-zaken etc.

Over het algemeen is de Trade-off convenience vs privacy. De coronacheck up is en onveilig en inconvenient.

de overheid levert mij hier geen dienst om makkelijker mijn aangifte te doen. het levert mij geen dienst dat als ik bewusteloos naar een willekeurig ziekenhuis gestuurd word dat ik niet de verkeerde medicijnen krijg toe gediend.

bovendien Digi-d is een inlog systeem - en als die data lekt, dan geeft dat je nog geen toegang tot mijn pensioen-gegevens - niet zonder toegang tot mijn sms.

2 tot 3 prikken, een mondmasker, anderhalve meter afstand, zorg voor jezelf, naasten en (verre)buren, ik zeg doen! een gezondsheidsbewijs overleggen aan de kroegbaas, door vadertje staat opgelegd voor het nuttigen van een biertje, Fuck-off.

• SemperFidelis
Jos_V schreef op woensdag 15 september 2021 @ 15:10:
[...]

"En waarom leef je niet als kluizenaar in het bos"
Wat mij een beetje dwars zit is dat de overheid jou allerlei tools aanlevert om te kunnen particeperen in een maatschappij die gebukt gaat onder een wereldwijde pandemie.

Daar wordt vervolgens op gereageerd dat je niet bereid bent om die tools te gebruiken en dat je wordt gedwongen tot het halen van een prik (wat niet waar is). Als jij niet bereid bent om je nek uit te steken, waarom verwacht je dan wel van 'vadertje staat' dat zij voor jou aan het werk gaan?
Om preciezer te zijn: wat verwacht jij dat de staat voor jou moet doen zonder de gezondheid in gevaar te brengen van mensen die wel participeren? Alles open zonder maatregelen?

• ErA
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 23:33
ShellGhost schreef op woensdag 15 september 2021 @ 13:32:
[...]

Als het krijgt en een IC bed dreigt bezet te houden, ga dan lekker naar huis. :)
Afgesproken?
Het feit dat dit als reactie op mijn reactie, 3 duimpjes krijgt. Dat is wat mij nu zo verdrietig maakt.
Ik zie dan echt 4 personen aan een tafel zitten gniffelen. Neerbuigend kijken naar iemand die niet dezelfde overtuiging deelt als hen. Dat is echt fucked up.

Wat betreft jouw voorstel: Ik wil daar prima in meegaan, wat krijg ik er echter voor terug?

Of ga je me vertellen dat de keuze maken om niet gevaccineerd te worden, en het niet supporten van de Coronapas, mij in jouw boekje ontslaat van het recht op fatsoenlijk zorg mocht ik in die situatie terechtkomen?

Want als dat laatste het geval is. Hoe kunnen we dan nog spreken van "vrije keuze" ?

En alvorens je probeert te pareren met "Ja, jij kiest er voor om je niet te laten vaccineren"

Prima.
Ik verwacht dan namelijk ook dat je onmiddellijk consequent de planken opgaat om te ageren tegen hen die bewust hun gezondheid riskeren middels:

- Roken
- Drinken
- Drugs
- Overgewicht
- (Extreme)Sporten
- Auto rijden

In tegenstelling tot niet-vaccineren, zijn dit directe keuzes die de zorg op korte, middellange en lange termijn belasten en wat zeker voorkomen kan worden. Al die mensen met longkanker jaarlijks ( "86% van alle longkankergevallen komen door roken. " - "Jaarlijks krijgen ruim 14.000 mensen in Nederland de diagnose longkanker " - "In 2017 bedroegen de uitgaven van zorg voor longkanker in totaal 456,7 miljoen euro"), belasten het systeem, teruggerekend naar de jaarlijkse kosten longkanker / het aantal nieuwe gevallen longkanker veroorzaakt door roken, voor circa € 32.621 euro per nieuwe kankerpatiënt veroorzaakt door roken.

Dit komt, grappig genoeg, tot op enkele tiende procenten overeen na met de gemiddelde kosten van een coronapatient op de IC:

"Voorbeeld
Een ernstig zieke coronapatiënt ligt gemiddeld 13 dagen op de IC. De totale kosten komen dan uit op circa 32.500 euro (2.500 x 13).".

Dus: Als het vermijden van druk op de zorg en al die nobele gedachten nu echt het streven is. Laten we dan eens wat doen aan die kankerlijers (bewust gekozen) die ervoor kiezen om zichzelf willens en wetens het ziekenhuis in te werken.

Voetnoot hierbij is dat ik dit alles behalve omarm en dat ik hier niet achter sta. Maar dat ik je enkel wil confronteren met de inconsequentheid van ons systeem en de verhaallijn die we met z'n allen najagen en waar de laatste ontwikkeling, de coronapas, op gebaseerd is.

• MikeyMan
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 23:00

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

ErA schreef op woensdag 15 september 2021 @ 15:25:
[...]

Het feit dat dit als reactie op mijn reactie, 3 duimpjes krijgt. Dat is wat mij nu zo verdrietig maakt.
Ik zie dan echt 4 personen aan een tafel zitten gniffelen. Neerbuigend kijken naar iemand die niet dezelfde overtuiging deelt als hen. Dat is echt fucked up.
Je moet helemaal zelf weten welke overtuigingen je erop nahoudt. Maar als dit anderen dwars gaat zitten, mag je m.i. ook wel zelf voor de resultaten opdraaien.
Wat betreft jouw voorstel: Ik wil daar prima in meegaan, wat krijg ik er echter voor terug?

Of ga je me vertellen dat de keuze maken om niet gevaccineerd te worden, en het niet supporten van de Coronapas, mij in jouw boekje ontslaat van het recht op fatsoenlijk zorg mocht ik in die situatie terechtkomen?
Gelukkig houdt deze groep dit al in stand. Ziekenhuis vol is namelijk al geen zorg.
Dus als je na een ongeluk naar het ziekenhuis moet en het is vol, heb je evengoed een probleem.
Waar je notabene een bijdrage aan de oplossing had kunnen leveren.
Want als dat laatste het geval is. Hoe kunnen we dan nog spreken van "vrije keuze" ?

En alvorens je probeert te pareren met "Ja, jij kiest er voor om je niet te laten vaccineren"

Prima.
Ik verwacht dan namelijk ook dat je onmiddellijk consequent de planken opgaat om te ageren tegen hen die bewust hun gezondheid riskeren middels:

- Roken
- Drinken
- Drugs
- Overgewicht
- (Extreme)Sporten
- Auto rijden
Niet besmettelijk, niet dergelijke zorgbelasting, in veel gevallen een forse bijdrage in de kosten en niet met een prikje te voorkomen.
In tegenstelling tot niet-vaccineren, zijn dit directe keuzes die de zorg op korte, middellange en lange termijn belasten en wat zeker voorkomen kan worden. Al die mensen met longkanker jaarlijks ( "86% van alle longkankergevallen komen door roken. " - "Jaarlijks krijgen ruim 14.000 mensen in Nederland de diagnose longkanker " - "In 2017 bedroegen de uitgaven van zorg voor longkanker in totaal 456,7 miljoen euro"), belasten het systeem, teruggerekend naar de jaarlijkse kosten longkanker / het aantal nieuwe gevallen longkanker veroorzaakt door roken, voor circa € 32.621 euro per nieuwe kankerpatiënt veroorzaakt door roken.
Nu ben ik tegen roken, maar ik zag dat een pak peuken inmiddels tot 9,50 kost.
Ik zeg overigens op geen enkele manier dat dit niet schadelijk is, en dat dit niet moet worden aangepakt. Maar zowel kosten/batenplaatje als de directe impect zijn ordes van groottes verschillend.
Dit komt, grappig genoeg, tot op enkele tiende procenten overeen na met de gemiddelde kosten van een coronapatient op de IC:

"Voorbeeld
Een ernstig zieke coronapatiënt ligt gemiddeld 13 dagen op de IC. De totale kosten komen dan uit op circa 32.500 euro (2.500 x 13).".

Dus: Als het vermijden van druk op de zorg en al die nobele gedachten nu echt het streven is. Laten we dan eens wat doen aan die kankerlijers (bewust gekozen) die ervoor kiezen om zichzelf willens en wetens het ziekenhuis in te werken.

Voetnoot hierbij is dat ik dit alles behalve omarm en dat ik hier niet achter sta. Maar dat ik je enkel wil confronteren met de inconsequentheid van ons systeem en de verhaallijn die we met z'n allen najagen en waar de laatste ontwikkeling, de coronapas, op gebaseerd is.
Zou een goed verhaal zijn, maar de vergelijking gaat werkelijk op alle vlakken mank.

• bug53
  • Registratie: november 2019
  • Niet online
[...]

[Afbeelding]

o daar is ie weer , het gebruik van uitrOepTekens! om op subtiele manier de domheid van de ander te zetten.

Verder klopt het plaatje niet. Veel mensen -waaronder ondergetekende- die in de rechtse groep vinden willen ook geen tweedeling en toegang op basis van QR .

Weet niet wie de 'we' is die zo graag zonder weigeraars leeft, maar hou mij er maar even buiten. Bij mij zijn ze welkom ( zolang ze mij geen dom schaap noemen omdat ik wel prikjes heb gehaald, dan mogen ze gaan, net als de dwepers die ongevaccineerden wegzetten als randdebielen, die zijn ook niet welkom).

lurkt sinds 1999, account sinds 2019

• ErA
MikeyMan schreef op woensdag 15 september 2021 @ 15:32:

Zou een goed verhaal zijn, maar de vergelijking gaat werkelijk op alle vlakken mank.
Hoe dan?

• SemperFidelis
[...]

Prima.

- Roken
- Drinken
- Drugs
- Overgewicht
- (Extreme)Sporten
- Auto rijden
Ik betaal met alle liefde belasting zodat we patiënten hier aan kunnen behandelen. Net als ik met alle liefde belastig betaal om niet gevaccineerde medemensen op IC bedden te behandelen.

Het probleem is dat ik een supergezond leven kan leiden en al jouw bovenstaande punten in het leven kan mijden, en toch kan worden besmet door een niet gevaccineerde, of dat ik op een IC bed moet wachten omdat de hele IC vol ligt.

Dus jouw vergelijking is een beetje gek: met roken en ongezond leven breng je enkel je eigen leven in gevaar, met niet vaccineren kun je anderen besmetten en dus breng je daarmee ook anderen in gevaar. En dat vind ik niet heel tof, vandaar dat mensen eerder ageren tegen dit soort lui dan tegen rokers.

:)

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

• ErA
SemperFidelis schreef op woensdag 15 september 2021 @ 15:37:
[...]

Ik betaal met alle liefde belasting zodat we patiënten hier aan kunnen behandelen. Net als ik met alle liefde belastig betaal om niet gevaccineerde medemensen op IC bedden te behandelen.

Het probleem is dat ik een supergezond leven kan leiden en al jouw bovenstaande punten in het leven kan mijden, en toch kan worden besmet door een niet gevaccineerde, of dat ik op een IC bed moet wachten omdat de hele IC vol ligt.

Dus jouw vergelijking is een beetje gek: met roken en ongezond leven breng je enkel je eigen leven in gevaar, met niet vaccineren kun je anderen besmetten en dus breng je daarmee ook anderen in gevaar. En dat vind ik niet heel tof, vandaar dat mensen eerder ageren tegen dit soort lui dan tegen rokers.

We gaan elkaar niet kunnen overtuigen.

Hoeft gelukkig ook niet.

Afsluitend wil ik vermelden dat ook al laat ik uiteindelijk die spuit zetten. Ik vecht een strijd die je immers niet kan winnen. Ik altijd achter mijn huidige standpunt(en) zal blijven staan.

En voor dit topic is dat degene dat de Coronapas een verwerpelijk middel is wat een opmaat is voor meer.

[Voor 13% gewijzigd door ErA op 15-09-2021 15:47]

• Jos_V
SemperFidelis schreef op woensdag 15 september 2021 @ 15:23:
[...]

Wat mij een beetje dwars zit is dat de overheid jou allerlei tools aanlevert om te kunnen particeperen in een maatschappij die gebukt gaat onder een wereldwijde pandemie.

Daar wordt vervolgens op gereageerd dat je niet bereid bent om die tools te gebruiken en dat je wordt gedwongen tot het halen van een prik (wat niet waar is). Als jij niet bereid bent om je nek uit te steken, waarom verwacht je dan wel van 'vadertje staat' dat zij voor jou aan het werk gaan?
Om preciezer te zijn: wat verwacht jij dat de staat voor jou moet doen zonder de gezondheid in gevaar te brengen van mensen die wel participeren? Alles open zonder maatregelen?
Wat ik frappant vind aan jou reacties, is dat je blijkbaar die van mij niet leest, maar gewoon met je eigen-vooringenomen beeld bezig bent.

Aangezien ik gewoon vrijwillig moedwillig, mijn prikken zsm heb gehaald, en graag wou dat dit veel eerder was gebeurd. Dat ik hier een post maak waar ik zeg dat ik dus niet naar de kroeg ga, dankzij dit overheidsbeleid, is om het data-en-app beleid van de overheid. Het papiertje maakt mij niet meer of minder besmettelijk. meer of minder en gevaar.

Thuisblijven in plaats van naar de kroeg is gezondheidstechnisch veiliger zolang we een corona-pas wenselijk houden als pandemie maatregel.

blijkbaar willen we minder 1,5 meter in de kroeg, en meer big-brother. Ik niet. ik heb liever 1.5 meter dan big-brother. en die keuze oefen ik dus uit door over een week niet meer naar de kroeg of de bios te gaan.

• Valandil
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 00:20
SemperFidelis schreef op woensdag 15 september 2021 @ 15:37:
[...]

....

....
correctie; besmet door niet gevaccineerden en/of gevaccineerde

(PS, maar je bent toch gevaccineerd? )

wijze woorden

• SemperFidelis
Valandil schreef op woensdag 15 september 2021 @ 15:42:
[...]

correctie; besmet door niet gevaccineerden en/of gevaccineerde

(PS, maar je bent toch gevaccineerd? )
Yes.

Of helemaal niet besmet wordt, maar kanker krijg maar alle artsen bezet zijn.
Het leed van een vol IC gaat verder dan enkel corona.
Jos_V schreef op woensdag 15 september 2021 @ 15:42:
[...]

blijkbaar willen we minder 1,5 meter in de kroeg, en meer big-brother. Ik niet. ik heb liever 1.5 meter dan big-brother. en die keuze oefen ik dus uit door over een week niet meer naar de kroeg of de bios te gaan.
Ah ok, excuus had ik niet begrepen.
Ik vind dat 1.5 meter juist weer niets, geen festivals etc., ik heb liever weer het oude normaal.
Maar dan snap ik je punt nu. Nogmaals sorry!

[Voor 41% gewijzigd door SemperFidelis op 15-09-2021 15:45]

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@Jos_V dat standpunt kan ik dan wel weer waarderen. Denk dat ik zelf wat meer afstand momenteel ook prettiger zou vinden.
Maar als dit de keuze is, prima.

Houdt overigens voor mij wel in dat als een gelegenheid er zelfstandig voor kiest om geen QR te scannen, ik daar ook niet ga eten.

• Mfpower

Mfpower

In dubio

MikeyMan schreef op woensdag 15 september 2021 @ 15:48:
@Jos_V dat standpunt kan ik dan wel weer waarderen. Denk dat ik zelf wat meer afstand momenteel ook prettiger zou vinden.

Houdt overigens voor mij wel in dat als een gelegenheid er zelfstandig voor kiest om geen QR te scannen, ik daar ook niet ga eten.
Ik heb juist het omgekeerde. Ik ben gevaccineerd en heb corona gehad; ik weet dat ik er waarschijnlijk niet door zal sterven of op de IC terecht zou komen (en als wel, tsja... dan heb ik alles gedaan binnen mijn macht). Ik wil niet meedoen aan het systeem. Als een restaurant dat ook niet doet, sta ik vooraan om daar mijn geld uit te geven.

• bug53
  • Niet online
MikeyMan schreef op woensdag 15 september 2021 @ 15:48:

voor de ondernemers wordt het nu een financiële afweging, wat lever het meeste op:

scannen:
mensen die daar achter staan en aan de voorwaarden voldoen komen
mensen die er niet achter staan en / of niet aan de voorwaarden voldoen blijven weg
geen risico op boete

niet scannen:
allerlei mensen komen, of ze nu wel of niet achter scannen staan en wel of niet aan de voorwaarden kunnen voldoen
de groep die zich door controle veiliger acht of uit principe de overheid hierin wil volgen blijven weg
risico op boete

In de overweging wordt risico op boete denk bedrijfseconomisch gezien de bepalende factor, voor de rest schat ik in dat niet scannen beter is voor het bedrijfsresultaat. Daarbij hangt het wellicht ook af van de doelgroep van betreffende toko.

• IJzerlijm
  • Registratie: mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

De ondernemers kijken alleen naar maar hoeveel geld ze er aan overhouden. En het beste business model van dit moment is ook heel zielig doen en maximaal steun van de overheid binnen harken.

Gisteren was er een horeca ondernemer op TV die het o zo moeilijk had met zijn 23 zaken.

Vorig jaar was hij ook regelmatig in het nieuws hoe vreselijk moeilijk hij het had met zijn 18 zaken.

And to think they once said that computers would take away jobs.

• Kr44nVogel
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 21-09 15:27
IJzerlijm schreef op woensdag 15 september 2021 @ 16:05:
De ondernemers kijken alleen naar maar hoeveel geld ze er aan overhouden. En het beste business model van dit moment is ook heel zielig doen en maximaal steun van de overheid binnen harken.

Gisteren was er een horeca ondernemer op TV die het o zo moeilijk had met zijn 23 zaken.

Vorig jaar was hij ook regelmatig in het nieuws hoe vreselijk moeilijk hij het had met zijn 18 zaken.
Daarvoor ben je toch ondernemer om geld te verdienen , snap niet wat daar mis mee is. Als je zoveel zaken hebt dan heb je ook veel onkosten die los je niet af door liefdadigheidswerk.

hoi

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

bug53 schreef op woensdag 15 september 2021 @ 16:02:
[...]

voor de ondernemers wordt het nu een financiële afweging, wat lever het meeste op:

scannen:
mensen die daar achter staan en aan de voorwaarden voldoen komen
mensen die er niet achter staan en / of niet aan de voorwaarden voldoen blijven weg
geen risico op boete

niet scannen:
allerlei mensen komen, of ze nu wel of niet achter scannen staan en wel of niet aan de voorwaarden kunnen voldoen
de groep die zich door controle veiliger acht of uit principe de overheid hierin wil volgen blijven weg
risico op boete

In de overweging wordt risico op boete denk bedrijfseconomisch gezien de bepalende factor, voor de rest schat ik in dat niet scannen beter is voor het bedrijfsresultaat. Daarbij hangt het wellicht ook af van de doelgroep van betreffende toko.
Ik denk dat dat nog weleens tegen kan vallen. Als dalijk 90% gevaccineerd is, lijkt dat me uiteindelijk de grootste doelgroep.

Wat ik nu op socials (Let op; kleine groep die hard schreeuwt) zie gebeuren is dat er een groep fanatiekelingen sommige restaurants tot clubhuis bombarderen. En naar grote waarschijnlijkheid met een totale aversie tegen álle maatregelen gaat zitten.

Dus je komt m.i. terecht in een groep die:
- Covid onzin vindt
- Uberhaupt niet wil testen
- Niet gevaccineerd is
- Wellicht ook nieteens thuis blijft al ze klachten hebben
- Het sowieso weinig interesseert

Of een willekeurige combinatie hiervan.

@IJzerlijm Dat was me inderdaad ook opgevallen. Gozer is schathemeltje rijk. Profiteert van de failissementen van anderen, en gaat een beetje zielig zitten doen dat ie anderhalve seconde kwijt is aan het scannen van een code. Met als reden: "ik wil niet".

[Voor 9% gewijzigd door MikeyMan op 15-09-2021 16:17]

• IJzerlijm
  • Registratie: mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Kr44nVogel schreef op woensdag 15 september 2021 @ 16:11:
[...]

Daarvoor ben je toch ondernemer om geld te verdienen , snap niet wat daar mis mee is. Als je zoveel zaken hebt dan heb je ook veel onkosten die los je niet af door liefdadigheidswerk.
Daar is op zich niks mis mee maar het betekent wel dat een aanzienlijk deel geen moeite zal doen klanten te weigeren. Want dat kost geld. De volksgezondheid staat lijnrecht tegenover de belangen van de horeca, zie ook hun weerstand tegen het rookverbod.

En dan kom je vanzelf uit bij een simpele, binaire regel als sluiten na 00:00, dat is simpel te controleren. Veel simpeler dan proberen na te gaan of die massa binnen wel om hun QR code is gevraagd.

And to think they once said that computers would take away jobs.

• horizon1978
Ankona schreef op woensdag 15 september 2021 @ 15:25:
[...]

Bedoel je nu al die rare stofjes waarvan een ongecontroleerde veelvoud in je dagelijkse frikandel zit?
Maagzuur! ;)

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

CRpt3r55 schreef op woensdag 15 september 2021 @ 15:18:
[...]

Totale misvatting als je denkt aan de mensen die 0,0% risico lopen met corona.
Er zijn geen mensen die nul risico hebben aan corona.
Risico verschilt wel per groep, maar zelfs kleine kinderen hebben (heel zelden) iets ermee.

Dus kom op zeg. Niet van die onzin verkondigen.

• assje
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 23:38
Ik volg de hele discussie niet meer zo maar kan iemand mij in een paar woorden uitleggen wat het probleem is van de voorgestelde maatregel?

Wat is probleem van een app/bewijs laten zien als je normaal (potentieel) ook al moest kunnen legitimeren om een kroeg binnen te kunnen?

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

• Valandil
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 00:20
assje schreef op woensdag 15 september 2021 @ 16:37:
Ik volg de hele discussie niet meer zo maar kan iemand mij in een paar woorden uitleggen wat het probleem is van de voorgestelde maatregel?

Wat is probleem van een app/bewijs laten zien als je normaal (potentieel) ook al moest kunnen legitimeren om een kroeg binnen te kunnen?
Volg dan de discussie…
De handeling is het probleem niet.
Voor een aantal (waaronder ik) is het principe van de coronapas het probleem.

wijze woorden

• assje
Valandil schreef op woensdag 15 september 2021 @ 16:43:
Volg dan de discussie…
Tja als verplichten geen optie is moeten we toch wat denk ik?

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

• dennis112
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 23:32
Valandil schreef op woensdag 15 september 2021 @ 16:43:
[...]

Volg dan de discussie…
Wat is je bezwaar ertegen dan? Mensen zetten tegenwoordig hun hele hebben en houden op internet, facebook, instragram, twitter en tiktok maar even een QR code laten zien als je ergens naar binnen wil dan is dat teveel gevraagd en klagen er ineens veel mensen.

Ik snap de maatregelen aan de ene kant wel degelijk maar zie ook de andere kant dat gevaccineerde mensen ook besmet kunnen zijn dus een bewijs van vaccinatie is geen bevestiging dat je geen corona hebt. Daarnaast is het krom dat personeel in de horeca geen QR code nodig hebben.

Maar je kan altijd zelf de keuze maken, ben je erop tegen om iets te laten zien dan blijf je toch lekker thuis zitten tot alle maatregelen weg zijn over 3 jaar ;)

Asus P6T Deluxe, Intel Core i7 920, 6Gb 1333Mhz DDR3, 2 x Sapphire HD5830 in Crossfire

• ErA
assje schreef op woensdag 15 september 2021 @ 16:37:

Indien je moest legitimeren was dat vaak om je leeftijd te kunnen aantonen.
Dit omdat je bijvoorbeeld 18 moest zijn.

Akkoord. Jij zegt "Nou dat is dan hetzelfde toch?". maar dat is het dus nét niet.

Want wát toon je nou precies aan?

1: Dat je gevaccineerd bent
of
2: Dat je corona hebt gehad en hersteld bent
of
3: Dat je een negatieve test hebt .

Maar als het gaat om het mogelijk dragen van het Coronavirus en het kunnen verspreiden ervan geven geen van drie zekerheid hierover.

Stel nou even dat net als vorig jaar de cijfers de komende weken hard op gaan lopen. Wat dan?

En dat vervolg is automatisch iets waar ik me zorgen over maak. Maar dat vraag ik bij deze dus even aan jou:

De bestemmingen lopen de volgende weken keihard op. Oók onder zij die gevaccineerd zijn. Wat dan? Wat doen we dan?

• SemperFidelis
ErA schreef op woensdag 15 september 2021 @ 17:05:
[...]

Stel nou even dat net als vorig jaar de cijfers de komende weken hard op gaan lopen. Wat dan?

En dat vervolg is automatisch iets waar ik me zorgen over maak. Maar dat vraag ik bij deze dus even aan jou:

De bestemmingen lopen de volgende weken keihard op. Oók onder zij die gevaccineerd zijn. Wat dan? Wat doen we dan?
Dan blijkt helaas dat het systeem dus niet waterdicht is.. Zou jammer zijn.

Andersom, wat als het wel werkt?
Of wat zie jij nu als een gewenste vervolgstap in de corona crisis?

• ZieMaar!
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 21:32

ZieMaar!

Moderator General Chat
Modbreak:Ik heb net een offtopic discussie weggehaald, let aub allemaal even goed op waar je post. Hier gaat het over de Coronapas. Vaccins, de werking en/of ervaringen daarvan en daarmee hebben hun eigen topics.

• bug53
  • Niet online
dennis112 schreef op woensdag 15 september 2021 @ 16:59:
[...]

Wat is je bezwaar ertegen dan? Mensen zetten tegenwoordig hun hele hebben en houden op internet, facebook, instragram, twitter en tiktok maar even een QR code laten zien als je ergens naar binnen wil dan is dat teveel gevraagd en klagen er ineens veel mensen.

Ik snap de maatregelen aan de ene kant wel degelijk maar zie ook de andere kant dat gevaccineerde mensen ook besmet kunnen zijn dus een bewijs van vaccinatie is geen bevestiging dat je geen corona hebt. Daarnaast is het krom dat personeel in de horeca geen QR code nodig hebben.

Maar je kan altijd zelf de keuze maken, ben je erop tegen om iets te laten zien dan blijf je toch lekker thuis zitten tot alle maatregelen weg zijn over 3 jaar ;)
Lekker simpel weer.

De mensen die hun hele hebben en houden op internet zetten hoeven niet noodzakelijkerwijs dezelfde mensen te zijn die bezwaren tegen toegang middels QR hebben.

En het eigen keuze argument vind ik ook een beetje zwak. Het is een keus van de overheid om een maatregel in te voeren. Uiteindelijk is alles een keuze. Heel makkelijk om dat voor een ander te zeggen, totdat je je in je eigen 'waarden' aangetast voelt.

• Mfpower

Mfpower

In dubio

dennis112 schreef op woensdag 15 september 2021 @ 16:59:
[...]

Je eerste opmerking is een whataboutisme. Omdat anderen iets doen of omdat iets anders ook niet goed is maakt dit niet ineens wel ok.

Voor mij is het het systeem: dat je je “gezond” moet bewijzen om publieke handelingen te verrichten in strijd met het vrijheids beginsel, dat het een wig trekt in de samenleving, ongelijke behandeling en het schuurt met het recht van lichamelijke integriteit - nee het gaat er overheen!. Daarnaast de valse tegenstelling gevaccineerd vs niet gevaccineerd: het is namelijk gewoon een recht om je niet te vaccineren, hadden we maar geen grondwet moeten hebben. Die rechten zijn er juist voor tijden als nu, dat het moeilijk is. Function creep: Eenmaal gewend aan een QR code kunnen er prima andere zaken aan gehangen worden. Ik zou normaal ook met het privacy argument (tracking) komen maar dat lijkt vrij goed geregeld, hoewel je met een alternatieve scan app als horeca wel zoiets kan doen. Ook zijn er minder vergaande alternatieven die voor een ieder gelden met zelfde effect zonder dat de grondrechten geraakt worden. Dan heb ik sterke twijfels over het effect, en daarmee de proportionaliteit. Dit laatste is niet goed onderbouwd. En tot slot is de ethische afweging niet gemaakt, enkel een pragmatische. Ook de TK pakt zijn taak daar niet goed in vind ik. En had ik al gezegd dat een zwaar middel om een ander doel te bewerkstelligen drang is en daarmee manipulatie? Daar ben ik ook niet voor.

[Voor 3% gewijzigd door Mfpower op 15-09-2021 17:24]

• ErA
off topic

[Voor 99% gewijzigd door ErA op 15-09-2021 17:29]

• Fuujii
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 21-09 06:25
Dit systeem gaat er simpelweg (tijdelijk) komen. Like it or not. Met vergaande gevolgen voor bepaalde mensen, laten we die zeker niet bagatelliseren. Rechtvaardigt de situatie dit? Misschien wel, misschien niet. Iedereen heeft daar wel een mening over. Het blijft deels ook een subjectieve kwestie. Iedereen roept van alles, maar bijna niemand luistert naar elkaar. Ook hier.

Er zijn echt wel valide argumenten om tegen dit systeem te zijn. Er zijn ook goede argumenten te verzinnen waarom dit nodig is. Bijna niemand wilt dit systeem uiteindelijk, laten we dat niet vergeten. Een deel van de mensen is misschien te goed gelovig door alles wat de overheid te rechtvaardigen. Een ander deel is misschien te wantrouwig, om overal een complot achter te zoeken.

Het is vooral erg jammer dat de regering ervoor kiest om een deel van de bevolking als schuldigen aan te wijzen. Dat helpt namelijk niet en verhit de discussie. Vergeet niet dat dit een hele bewuste politieke keuze is om het zo te framen, om zo zelf nergens de schuld van te krijgen. Dat vind ik erg jammer en not done als overheid.

Ik ben ook geen fan van dit systeem en ik kijk er zeer sceptisch naar. Ik ga het proberen voordeel van de twijfel te geven. Veel van dit soort vergaande maatregelen worden vrij makkelijk ingevoerd al de gehele crisis door de regering, al vind het gros wel te rechtvaardigen. Niet mee eens? Misschien de volgende keer op een andere partij stemmen (of demonstreren, tot hoever dat zin heeft). Al is dat geen garantie dat het deze situatie voorkomt (en dit is zeker geen pleidooi voor FvD).

Ik zou zeggen: wees allemaal wat liever naar elkaar. Uiteindelijk willen we allemaal hetzelfde: gezellig een biertje drinken, een filmpje pakken of naar een festival. We zijn allemaal mensen en niet alle ongevaccineerden zijn een wappie zoals Willem Engel.

• assje
ErA schreef op woensdag 15 september 2021 @ 17:05:
Wat mij betreft wat noodzakelijk is volgens de relevante en best beschikbare wetenschappelijke inzichten. Of dat nu een 3e prik is, het vaccineren van kinderen of welke vorm van lock down dan ook is secundair.

Ik zou dan ook voorstander zijn van verplicht vaccineren. Ik zie het verschil niet zo tussen 1001 andere zaken die we elkaar collectief als maatschappij opleggen.

• ErA
assje schreef op woensdag 15 september 2021 @ 17:31:
[...]

Wat mij betreft wat noodzakelijk is volgens de relevante en best beschikbare wetenschappelijke inzichten. Of dat nu een 3e prik is, het vaccineren van kinderen of welke vorm van lock down dan ook is secundair.

Ik zou dan ook voorstander zijn van verplicht vaccineren. Ik zie het verschil niet zo tussen 1001 andere zaken die we elkaar collectief als maatschappij opleggen.
Maar wat als mensen besmet blijven raken, ziek worden, op de IC landen én dood gaan. Wat als dat blijft bestaan. Zelfs na 3 prikken en , jawel!, 98% vaccinatiegraad vanaf 4 jaar.

Blijft de Coronapas dan nog steeds nodig of niet?

• Mark31
  • Registratie: oktober 2019
  • Laatst online: 17:54
Je sluit gewoon een groep mensen buiten.
Want 24 uur is veels te kort, stel je wil op een doordeweekse dag naar een restaurant met familie, want een familielid is jarig.
Dan zou je tijdens werktijd moeten testen.
Ik zeg het niet gauw, maar uitsluiten van groepen is nooit goed en belachelijk .
Daarnaast gevaccineerden hoeven dus niet te testen op corona, terwijl die het net zo goed kunnen hebben..

• assje
Mark31 schreef op woensdag 15 september 2021 @ 17:43:
Ik zeg het niet gauw, maar uitsluiten van groepen is nooit goed en belachelijk .
Ik vind het eerlijk gezegd belachelijk dat we gebaseerd op duidelijke wetenschappelijke inzichten niet gewoon dwang kunnen toepassen. Op die manier is die hele coronapas ook niet nodig.

[Voor 7% gewijzigd door assje op 15-09-2021 17:47]

• Mark31
*knip* dat zijn ze niet en daarom gaan we die vergelijking niet maken

[Voor 82% gewijzigd door ZieMaar! op 15-09-2021 20:11]

• CyberMania
  • Registratie: februari 2015
  • Nu online
ZieMaar! schreef op woensdag 15 september 2021 @ 17:13:
[modbreak]Ik heb net een offtopic discussie weggehaald, let aub allemaal even goed op waar je post. Hier gaat het over de Coronapas. Vaccins, de werking en/of ervaringen daarvan en daarmee hebben hun eigen topics.[/]
Ja dat was ik. Had niet goed gekeken! Dankjewel voor het oppakken🙏

[Voor 4% gewijzigd door CyberMania op 15-09-2021 17:59]

• Mark31
assje schreef op woensdag 15 september 2021 @ 17:46:
[...]

Ik vind het eerlijk gezegd belachelijk dat we gebaseerd op duidelijke wetenschappelijke inzichten niet gewoon dwang kunnen toepassen.
Omdat je baas over eigen lichaam bent, sterker nog ik ken iemand waarbij de dokter het heeft afgeraden om een vaccinatie te halen met haar medische achtergrond.
Leef en laat leven, dat kennen we anno 2021 echt niet meer.

• Mark31
En sorry dat ik het zeg, maar ik heb meer angst voor hoe het eraan toegaat onder de mensen, zoveel haat etc, dan corona .

• ErA
Mark31 schreef op woensdag 15 september 2021 @ 17:48:
[...]

Omdat je baas over eigen lichaam bent, sterker nog ik ken iemand waarbij de dokter het heeft afgeraden om een vaccinatie te halen met haar medische achtergrond.
Leef en laat leven, dat kennen we anno 2021 echt niet meer.
Pas nou op hiermee haha. Anders haakt iemand om te zeggen:

"Ja precies leef en laat leven. Maar doordat jij je niet laat vaccineren kan iemand anders het leven kosten".

• Mark31
ErA schreef op woensdag 15 september 2021 @ 17:50:
[...]

Pas nou op hiermee haha. Anders haakt iemand om te zeggen:

"Ja precies leef en laat leven. Maar doordat jij je niet laat vaccineren kan iemand anders het leven kosten".
Wij leven tussen het Duitse roergebied en Mol in, hier zijn veel mensen die kanker krijgen .
Mol is gelukkig dicht, maar ik bedoel aan te geven daar gaan mensen ook aan dood.
Mijn Oom was op zijn 16e aangereden, als je bang voor de dood bent kan je beter niet meer leven.
Maar om vrijheiden af te pakken dan gaan we echt terug in de tijd kwa mensenrechtten.

• -tom-562
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 21:31

-tom-562

Oliesjeik

assje schreef op woensdag 15 september 2021 @ 17:46:
[...]

Ik vind het eerlijk gezegd belachelijk dat we gebaseerd op duidelijke wetenschappelijke inzichten niet gewoon dwang kunnen toepassen. Op die manier is die hele coronapas ook niet nodig.
Bah, zieke tirannieke gedachte... :r Per definitie niet! Iedereen is per definitie baas over zijn eigen lichaam (in Nederland dan, in Noord Korea o.i.d. zal het vast wel anders zijn), niet een stel pennenlikkers achter een bureau

[Voor 7% gewijzigd door -tom-562 op 15-09-2021 17:56]

Men do not quit playing because they grow old. They grow old because they quit playing.

• SemperFidelis
Mark31 schreef op woensdag 15 september 2021 @ 17:52:
[...]

Wij leven tussen het Duitse roergebied en Mol in, hier zijn veel mensen die kanker krijgen .
Mol is gelukkig dicht, maar ik bedoel aan te geven daar gaan mensen ook aan dood.
Mijn Oom was op zijn 16e aangereden, als je bang voor de dood bent kan je beter niet meer leven.
Maar om vrijheiden af te pakken dan gaan we echt terug in de tijd kwa mensenrechtten.
We zitten op ruim 4.5 miljoen doden en je levert met je corona pas welgeteld 0 vrijheid in.
Maar nee, gooi alles open en kijken of we hier net zo fijne periode krijgen als in landen als Brazilië!

Maar goed het zijn natuurlijk de gevaccineerden die bang zijn om dood te gaan en niet diegene die een prikje nemen met minimale kans op gevolg.

Het is echt de andere wereld soms hoor.
Ik ben vooral blij dat ik weer leuke dingen mag gaan doen volgende week :). Met mn pas.

[Voor 10% gewijzigd door SemperFidelis op 15-09-2021 17:59]

• Mark31
En de reden dat ik het niet neem is omdat ik letterlijk angst voor naalden heb.
Pak ook nooit verdovingen etc, dus om iemand te dwingen?
Ik zou zeggen, zet jezelf maar voor je grootste angst, je mag niet terug, want verplicht te doen!
Ik weet zeker dat minimaal 50 procent van hun grootste angsten weglopen .
Dus om zo simplistisch erover te hebben , slaat nergens op
Mijn Pa die is daar ook boos over dat ik niet gevaccineerd ben, maar dan zeg ik dan gaan we samen leuk in een gondel in Oostenrijk naar de pistes doe.
Dan zie je hem bij de gedachten alleen al helemaal bleek worden.
Wil alleen aangeven, iedereen heeft zijn of haar reden om zich niet te laten vaccineren.
Ik zei ook al tegen mijn familie en vrienden, als het met een neus spray of een pilletje zou kunnen had ik het wel gedaan.

• assje
-tom-562 schreef op woensdag 15 september 2021 @ 17:55:
Bah, zieke tirannieke gedachte... :r Per definitie niet! Iedereen is per definitie baas over zijn eigen lichaam (in Nederland dan, in Noord Korea o.i.d. zal het vast wel anders zijn), niet een stel pennenlikkers achter een bureau
Het baas over eigen lichaam zijn is allereerst al niet onbeperkt, verder gaat het hier om schade aan anderen. Van alle zaken die wij collectief met elkaar afspreken waar we het maar mee te doen hebben, waarom is dat prikje nou zo'n groot probleem?

• Mark31
assje schreef op woensdag 15 september 2021 @ 18:03:
[...]

Het baas over eigen lichaam zijn is allereerst al niet onbeperkt, verder gaat het hier om schade aan anderen. Van alle zaken die wij collectief met elkaar afspreken waar we het maar mee te doen hebben, waarom is dat prikje nou zo'n groot probleem?
Lees mijn reactie hierboven maar

• -tom-562
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 21:31

-tom-562

Oliesjeik

assje schreef op woensdag 15 september 2021 @ 18:03:
[...]

Dat 'wij afspreken' is redelijk eenrichtingsverkeer... Het gaat gewoon om het principe (fyi, ik ben gevaccineerd en ben pro vaccineren, maar ik ben per definitie tegen vaccineren onder dwang). Je kan en mag mensen niet dwingen...

Men do not quit playing because they grow old. They grow old because they quit playing.

• Brazos
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 21:03
-tom-562 schreef op woensdag 15 september 2021 @ 18:08:
[...]

Dat 'wij afspreken' is redelijk eenrichtingsverkeer... Het gaat gewoon om het principe (fyi, ik ben gevaccineerd en ben pro vaccineren, maar ik ben per definitie tegen vaccineren onder dwang). Je kan en mag mensen niet dwingen...
Ethisch gezien misschien niet, maar in de praktijk is het verplichten van de coronapas eigenlijk al een vorm van dwang. Ook ik ben gevaccineerd en heb daar verder geen problemen mee (al blijft het hier wel bij ik ben geen emmentaler, de 'booster shot' geven ze maar aan iemand in Afrika of zo). Even zo goed ben ik ook tegen deze dwang (en tegen alle andere maatregelen, het is klaar nu)

• Mfpower

Mfpower

In dubio

Er is een petitie gestart en een demonstratie aangekondigd. Hier vind je de petitie: https://petities.nl/petit...egangsbewijs-af?locale=nl

• psychodude
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 22:37
*knip* laat dit aub gaan en rapporteer het, liever niet op reageren

Prima.

- Roken
- Drinken
- Drugs
- Overgewicht
- (Extreme)Sporten
- Auto rijden

...
Er zijn vormen van zorg waarin dit soort gedrag wel degelijk optimale behandeling inderdaad uitsluit. Denk bijvoorbeeld aan alcoholisme en levertransplantatie. Vanuit het oogpunt van schaarste wordt zelfdestructief gedrag dan dus niet beloond. Een andere behandelkeuze op basis van de door de patiënt gemaakte keuzes zou dan dus ook niet geheel nieuw zijn. Ongebruikelijk is het wel, maar in ieder geval niet nieuw.

De hoop is echter natuurlijk dat het één en ander beheersbaar blijft. En ergens een moreel appel op mensen die op dit moment niet gevaccineerd zijn, dit te heroverwegen.
ErA schreef op woensdag 15 september 2021 @ 17:37:
Maar wat als mensen besmet blijven raken, ziek worden, op de IC landen én dood gaan. Wat als dat blijft bestaan. Zelfs na 3 prikken en , jawel!, 98% vaccinatiegraad vanaf 4 jaar.

Blijft de Coronapas dan nog steeds nodig of niet?
Je moet een strategie hanteren. Als mensen besmet blijven raken, ziek blijven worden en op de IC blijven landen... ga je dan een coronapas nodig blijven hebben? Onwaarschijnlijk, want dan ontkom je er eigenlijk gewoon niet aan om als maatschappij weer strikter op te gaan treden. Hoe zuur het ook is. Je hebt als maatschappij namelijk gewoon niet de capaciteit om dit anderszins realistisch op te vangen.

Maar op basis van de beschikbare data, werkt het vaccineren wel om de cijfers te drukken en dit niet noodzakelijk te doen maken. Wel kan het zo zijn dat bijvoorbeeld een booster shot noodzakelijk zal zijn. Op basis van internationale data zullen we dit binnen Nederland ongetwijfeld ook gaan zien. De vraag een beetje voor welke doelgroepen. Persoonlijk denk ik niet dat je er aan ontkomt om het uiteindelijk aan iedereen aan te bieden.

Verder ben ik persoonlijk niet per se voorstander van de coronapas/testsamenleving. Maar ik kan de stap wel begrijpen. We zijn geen koploper qua vaccinatiegraad. En dit heeft niet langer van doen met de overheid of het geboden vaccinatietempo. Deze afvlakking is te danken aan keuzes van het volk. De overheid roeit hier uiteindelijk enkel en alleen maar met de riemen die ze hebben. En als overheid hebben zij de taak om de gezondheid van het volk in brede zin te beschermen. Ook al betekend dit dus een coronapas/testsamenleving om kwetsbaren te beschermen tegen mensen die zich bewust niet laten vaccineren.

[Voor 5% gewijzigd door ZieMaar! op 15-09-2021 20:13]

• Mark31
*knip* zie vorige break

[Voor 98% gewijzigd door ZieMaar! op 15-09-2021 20:13]

• Dennahz
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 00:00

Dennahz

Life feels like hell should.

SemperFidelis schreef op woensdag 15 september 2021 @ 17:58:
[...]

Ik ben vooral blij dat ik weer leuke dingen mag gaan doen volgende week :). Met mn pas.
Welke dingen kan je nu niet doen dan? Want volgens mij is vrijwel alles gewoon open?

Twitter

• hollandnick
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 19:19
*knip* liever niet op reageren, maar rapporteren.
Dennahz schreef op woensdag 15 september 2021 @ 18:58:
[...]

Welke dingen kan je nu niet doen dan? Want volgens mij is vrijwel alles gewoon open?
Dankzij de pas heb ik al heerlijk met een festival meegedaan in Belgie O-) en als ze het nu gaan vragen bij een club of festival in Nederland, be my guest. Bij festivals moeten ze toch al een toegangsbewijs scannen dus dan is een QR code van de pas ook zo gedaan. Daarnaast vind ik dat ze nachtclubs ook weer moeten open gooien. Het is dan een kleine moeite voor de bewaker om ook die pas te scannen bij binnenkomst

Dat de horeca nu aan het huilen is omdat ze niet genoeg personeel hebben snap ik, maar hebben ze aan zichzelf te danken. Jaren lang studenten en/of jongeren laten zwoegen voor een hongerloon en nu verbaast zijn dat tijdens de corona periode veel een andere baan zijn gaan zoeken en niet meer terug willen. Nee geen medelijden ( al zijn er vast genoeg kroegenbazen die zijn personeel wel goed betaald en behandelt, maar daar verwacht ik dat het personeel ook wel is gebleven )

[Voor 60% gewijzigd door ZieMaar! op 15-09-2021 20:14]

A hero need not speak. When he is gone, the world will speak for him

• SemperFidelis
Dennahz schreef op woensdag 15 september 2021 @ 18:58:
[...]

Ehm alle festivals zijn afgelast? Dat kan de 25e weer, en dankzij de corona pas weet ik dat ik daar niet schouder aan schouder sta met mensen die de wetenschap niet vertrouwen. Ik vind helemaal mooi.
*knip* liever niet op reageren, maar rapporteren

[Voor 118% gewijzigd door ZieMaar! op 15-09-2021 20:14]

• jip_86
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 19:16
SemperFidelis schreef op woensdag 15 september 2021 @ 19:19:
[...]

Ehm alle festivals zijn afgelast? Dat kan de 25e weer, en dankzij de corona pas weet ik dat ik daar niet schouder aan schouder sta met mensen die de wetenschap niet vertrouwen. Ik vind helemaal mooi.

[...]

*knip*
*knip* Nope, dit gaan we echt niet doen, want er klopt helemaal niets van deze vergelijkingen

[Voor 55% gewijzigd door ZieMaar! op 15-09-2021 20:15]

• Mfpower

Mfpower

In dubio

*knip* Nope, sorry. We gaan deze onpasselijke vergelijkingen echt niet zitten goed praten of bagatalliseren. Het is gewoon niet gepast en niet toegestaan.

Zie ook: tweakduke in "Themaforum: Coronavirus - Feedbacktopic"

[Voor 100% gewijzigd door ZieMaar! op 15-09-2021 20:16]

• SemperFidelis
*knip* liever niet op ingaan, maar rapporteren.

[Voor 111% gewijzigd door ZieMaar! op 15-09-2021 20:17]

• Ankona
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 23:18
Mark31 schreef op woensdag 15 september 2021 @ 18:02:
En de reden dat ik het niet neem is omdat ik letterlijk angst voor naalden heb.
Pak ook nooit verdovingen etc, dus om iemand te dwingen?
Ik zou zeggen, zet jezelf maar voor je grootste angst, je mag niet terug, want verplicht te doen!
Ik weet zeker dat minimaal 50 procent van hun grootste angsten weglopen .
Dus om zo simplistisch erover te hebben , slaat nergens op
Mijn Pa die is daar ook boos over dat ik niet gevaccineerd ben, maar dan zeg ik dan gaan we samen leuk in een gondel in Oostenrijk naar de pistes doe.
Dan zie je hem bij de gedachten alleen al helemaal bleek worden.
Wil alleen aangeven, iedereen heeft zijn of haar reden om zich niet te laten vaccineren.
Ik zei ook al tegen mijn familie en vrienden, als het met een neus spray of een pilletje zou kunnen had ik het wel gedaan.
Met alle respect, maar dit begrijp ik dus niet. Kan best aan mij liggen, maar ik begrijp het echt niet. Ik kan me best voorstellen dat je een prik spannend vindt en misschien een beetje eng. Maar een dusdanige angst waar je je niet overheen kunt zetten? Ik kan me daar in elk geval niets bij indenken. Als het echt zo problematisch is lijkt het me meer iets om mee naar een psycholoog te gaan, niet iets om als argument te gebruiken.
Je zult in je leven wel vaker een prikje gehad hebben of nog krijgen.

alles kan off-topic

• Maverick
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 22:58

[Voor 86% gewijzigd door ZieMaar! op 15-09-2021 20:17]

PSN: DutchTrickle PVoutput

• Dennahz
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 00:00

Dennahz

Life feels like hell should.

SemperFidelis schreef op woensdag 15 september 2021 @ 19:19:
[...]

Het festivalseizoen is toch al (grotendeels) voorbij. Beetje een wassen neus natuurlijk :+
En het mooie van festivals en concerten is toch, dat je sowieso als één menigte staat? Ongeacht politieke voorkeur, afkomst, geaardheid of weet ik het wat.

Die gedachte heb ik dik anderhalf jaar geleden bij een Slipknot concert gehad. Zo'n hossende menigte. Iedereen is gelijk. Heerlijk :)
hollandnick schreef op woensdag 15 september 2021 @ 19:10:
[...]

Dankzij de pas heb ik al heerlijk met een festival meegedaan in Belgie O-) en als ze het nu gaan vragen bij een club of festival in Nederland, be my guest. Bij festivals moeten ze toch al een toegangsbewijs scannen dus dan is een QR code van de pas ook zo gedaan. Daarnaast vind ik dat ze nachtclubs ook weer moeten open gooien. Het is dan een kleine moeite voor de bewaker om ook die pas te scannen bij binnenkomst

Dat de horeca nu aan het huilen is omdat ze niet genoeg personeel hebben snap ik, maar hebben ze aan zichzelf te danken. Jaren lang studenten en/of jongeren laten zwoegen voor een hongerloon en nu verbaast zijn dat tijdens de corona periode veel een andere baan zijn gaan zoeken en niet meer terug willen. Nee geen medelijden ( al zijn er vast genoeg kroegenbazen die zijn personeel wel goed betaald en behandelt, maar daar verwacht ik dat het personeel ook wel is gebleven )
Tja, of het vragen naar een coronabewijs nut heeft in de horeca... niet alle horeca is hetzelfde. Een restaurant is wat anders dan een café. En toch scheren ze alles weer over één kam.

Twitter

• SemperFidelis
Dennahz schreef op woensdag 15 september 2021 @ 19:43:
[...]

Het festivalseizoen is toch al (grotendeels) voorbij. Beetje een wassen neus natuurlijk :+
En het mooie van festivals en concerten is toch, dat je sowieso als één menigte staat? Ongeacht politieke voorkeur, afkomst, geaardheid of weet ik het wat.

Die gedachte heb ik dik anderhalf jaar geleden bij een Slipknot concert gehad. Zo'n hossende menigte. Iedereen is gelijk. Heerlijk :)
Festival is geen seizoen, gaat het hele jaar door? Ik ADE moet nog komen bijv.
En juist met de corona pas kun je weer in 1 menigte staan.

• jurjen_g
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 00:58
Ik ben voor vrije keuze, maar wel goed geïnformeerd en inclusief aanvaarden van de consequenties van die keuze. Die moet niet zijn dat je niet meer mee mag doen, maar (heel Nederlands) wel dat de extra zorgkosten die nodig zijn om meer ic bedden gereed te houden en de behandeling, neerleggen bij diegene die bewust niet mee willen doen met vaccinatie. Dus basispremie 40 euro hoger per maand als je niet wil vaccineren.

Volgens mij zijn we dan heel snel bij voldoende vaccinatie dat een jaar later ook die 40 euro er weer af kan ..

[Voor 76% gewijzigd door ZieMaar! op 15-09-2021 20:18]

• hollandnick

Ik ben namelijk voorstander van vaccineren, coronapas + het verplichten van prikken van de hele bevolking. Dus ik ben blij dat onze regering iig er niet voor kiest dit te verplichten, maar de bevolking wel wilt verleiden om prikken te zetten, zie ook dit nieuwsbericht. Want het klopt dat je corona kan krijgen en het daarna kan doorgeven als je geprikt bent. Maar de gevolgen zijn vele malen milder. Want doordat de ziekenhuizen vol liggen met covid patiënten, wordt andere zorg uitgesteld want "minder erg". Wat mij betreft als er tegenwoordig een bed bezet is door iemand met Covid die zich expliciet niet heeft laten inenten, behandeling geweigerd mag worden zodra een patiënt een bed nodig heeft voor elk andere zorg ( kanker / operaties etc )

[Voor 50% gewijzigd door ZieMaar! op 15-09-2021 20:18]

• ginojo
  • Registratie: maart 2016
  • Niet online
hollandnick schreef op woensdag 15 september 2021 @ 19:52:
[...]

Wat mij betreft als er tegenwoordig een bed bezet is door iemand met Covid die zich expliciet niet heeft laten inenten, behandeling geweigerd mag worden zodra een patiënt een bed nodig heeft voor elk andere zorg ( kanker / operaties etc )
Helemaal mee eens. Mijn besmetting heb ik zelf niet eens opgemerkt (per toeval uit een test gekomen). Helaas is dit al meer dan 180 dagen geleden, dus doe mij maar weer een corona'tje, ben ik weer een half jaar van het gezeik af met mn herstelbewijs.

Al met al wordt ik heel droevig van de huidge maatschappij. 2 groepen die elkaar steeds meer beginnen te haten, lijkt het. Heel zorgelijk.

• hollandnick
ginojo schreef op woensdag 15 september 2021 @ 19:59:
[...]

Helemaal mee eens. Mijn besmetting heb ik zelf niet eens opgemerkt (per toeval uit een test gekomen). Helaas is dit al meer dan 180 dagen geleden, dus doe mij maar weer een corona'tje, ben ik weer een half jaar van het gezeik af met mn herstelbewijs.

Al met al wordt ik heel droevig van de huidge maatschappij. 2 groepen die elkaar steeds meer beginnen te haten, lijkt het. Heel zorgelijk.
nou zover wil ik dus niet gaan....de reden dat ik mij heb laten vaccineren is grotendeels gekomen doordat ik kennissen heb ( 23 en 25 jaar ) die corona hebben gehad voor ze de kans hadden zich te laten vaccineren. 1 is in een rolstoel beland en beide zitten ze nu nog met langdurige klachten doordat ze met een flinke griep en hoestbui thuis hebben gelegen. Sterk genoeg om niet naar het ziekenhuis te moeten maar wel met maandenlange fysieke en mentale beperkingen zitten. ( oh en mijn oma is een grote reden voor mijn vaccinaties O+ )

Nee ik kies dan liever een vaccin die is gebaseerd op een al bestaand middel waardoor de meeste risico's al ingedekt zijn, dan dat ik een kleine kans heb op dat soort klachten :X Dat je er zelf dus voor kiest om het niet te doen is jouw goed recht, maar wees je wel bewust van je keuze. Zolang iedereen blij is met de keuze om wel/niet te vaccineren is het goed. Je loopt nu alleen de kans komende tijd wat meer moeite te hebben om publieke evenementen of horeca binnen te komen

Acties:
  • 0Henk 'm!
  • Pinned

• ZieMaar!
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 21:32

ZieMaar!

Moderator General Chat
Modbreak:Even voor de duidelijkheid: de vergelijkingen met WOII gaan we niet maken, op geen enkele manier. Zie ook tweakduke in "Themaforum: Coronavirus - Feedbacktopic"

Verdere vragen of opmerkingen over het maken van deze vergelijking kan, voor zover nog nodig en niet op inhoud, in het FB topic. In alle andere topics is het gewoon not-done en riskeer je gewoon een korte ban als je hem weer gebruikt.

• jadjong
  • Laatst online: 21:10
SemperFidelis schreef op woensdag 15 september 2021 @ 19:46:
[...]

Festival is geen seizoen, gaat het hele jaar door? Ik ADE moet nog komen bijv.
En juist met de corona pas kun je weer in 1 menigte staan.
Gezien de 7 indoor festivals en 1900 outdoor festivals die er normaliter zijn kan je wel stellen dat het seizoen voorbij is. Ik noem iets een festival als het meerdere podia heeft waar je vrij rond kan lopen naar je favoriete artiesten. ADE zie ik meer als een kermis omdat elke kroeg in het dorp Amsterdam er aan mee doet. :P
Brabanthallen: Masters of Hardcore in maart 2022
Jaarbeurs: niets
RAI: niets
Mecc: geen eens een agenda :P

Veel plezier met je bevroren biertje tijdens de wintereditie van Paaspop. :+

• ginojo
  • Registratie: maart 2016
  • Niet online
hollandnick schreef op woensdag 15 september 2021 @ 20:08:
[...]

Zolang iedereen blij is met de keuze om wel/niet te vaccineren is het goed. Je loopt nu alleen de kans komende tijd wat meer moeite te hebben om publieke evenementen of horeca binnen te komen
Daarom wil ik dus ook graag corona/ een positieve test. :) Dan is het geen moeite meer.

• SemperFidelis
jadjong schreef op woensdag 15 september 2021 @ 20:22:
[...]

Gezien de 7 indoor festivals en 1900 outdoor festivals die er normaliter zijn kan je wel stellen dat het seizoen voorbij is. Ik noem iets een festival als het meerdere podia heeft waar je vrij rond kan lopen naar je favoriete artiesten. ADE zie ik meer als een kermis omdat elke kroeg in het dorp Amsterdam er aan mee doet. :P
Brabanthallen: Masters of Hardcore in maart 2022
Jaarbeurs: niets
RAI: niets
Mecc: geen eens een agenda :P

Veel plezier met je bevroren biertje tijdens de wintereditie van Paaspop. :+
Ach sta volgende week lekker in Sloterbos, maar al te je 't niet leuk vind, doe niet zo pessimistisch poh.

• ErA
Uw vaccin
U krijgt twee injecties met een mRNA-vaccin, te weten BioNtech/Pfizer of Moderna. Beide vaccins hebben een vergelijkbare werking. Tussen beide injecties zitten ongeveer 28 tot 42 dagen.

Datum & tijdstip
We hebben voor u de volgende afspraak gemaakt:
• Vaccinatie 1: 29-09-2021 om 11:00 uur
Zo. Ik heb zojuist maar even mijn vaccinatieafspraak gemaakt. Dit om te zorgen dat wat ik hieronder zeg dan tenminste met een andere bril wordt bekeken.

De reden dat ik zo fel tegen de Coronapas, maar ook de avondklok en andere zaken ben, is omdat het geen oplossing is. (Ik claim ook niet dat er een oplossing is. Corona is er, blijft er en zal er blijven).

Het is daarentegen wel een fantastisch handvat voor de overheid. Een nieuwe "knop" om aan te draaien.

Let op het zojuist gepubliceerde berichtje op nu.nl:

"De versoepelingen van de coronamaatregelen leiden waarschijnlijk in de loop van het najaar tot een aanzienlijk hogere bezetting op de intensive cares. Hoe hoog die piek zal zijn en wanneer die bereikt zal worden, is nog zeer onzeker, maar de druk op de intensive cares zal oplopen. Dat zei Jaap van Dissel van het RIVM tijdens een technische briefing in de Tweede Kamer."

Coronapas of niet. Gevaccineerd of niet. Het maakt niet uit. Over 2 maanden begint het griepseizoen en gaat het feest van voor af aan opnieuw beginnen.
Maar door deze fantastisch zet van de overheid. Waarbij de aangekondigde "Versoepelingen" (serieus. Versoepeling?) ingaan nét voordat het nieuwe griepseizoen zijn intrede doet. Kan zometeen op 1 november worden gezegd dat de gedane versoepelingen de oorzaak zijn voor de hogere aantallen.

De "Schuld" kan netjes neergelegd worden bij de ongevaccineerden. Maar de daaropvolgende maatregelen zouden ons zomaar allemaal kunnen treffen.

Een greep uit de handvatten waar de overheid nu zonder pardon gebruik van kan maken, en welke dankzij de Versoepelingen gerechtvaardigd zijn.

* Lockdown
* Samenscholingsverbod
* Avondklok
* 1,5 Meter
* Mondkapjes
* Coronapas

En die laatste biedt mooie nieuwe mogelijkheden. Zoals verplicht testen voor iedereen indien we dat willen. Opties om de beschikbaarheid van een QR code aan te passen (1 maand, 3 maanden, 6 maanden). Verplichte boostershots voor iedereen. 1 extra, 2 extra 3 extra.

Overheidsbeleid is net als mijn Salestarget bij mijn vorige werk. Dat is een palrad. Dat gaat maar 1 kant op. Wat genomen is krijg je nooit onvoorwaardelijk terug.

Ik hoop dat we over een paar maandjes dit bericht kunnen quoten met de boodschap "This message didnt age well". Maar ik vrees ergste.

• YakuzA
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 23:32

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

ErA schreef op woensdag 15 september 2021 @ 21:34:
[...]
De reden dat ik zo fel tegen de Coronapas, maar ook de avondklok en andere zaken ben, is omdat het geen oplossing is. (Ik claim ook niet dat er een oplossing is. Corona is er, blijft er en zal er blijven).
Je kan prima de vaccinatie halen zonder je coronapas te halen.
Tegen de coronapas zijn is heel iets anders dan tegen vaccinaties zijn.

Het vaccineren is verder een prima oplossing om overbelasting van het zorg systeem te voorkomen.
Coronapas of niet. Gevaccineerd of niet. Het maakt niet uit. Over 2 maanden begint het griepseizoen en gaat het feest van voor af aan opnieuw beginnen.
Gevaccineerd of niet maakt wel degelijk enorm veel uit, een 90%+ preventie aan ziekenhuis opnames.

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Sissors
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 23:01
[...]

Ik hoop dat we over een paar maandjes dit bericht kunnen quoten met de boodschap "This message didnt age well". Maar ik vrees ergste.
Hoewel helaas de vaccins niet 100% effectief zijn, is het simpelweg een feit dat die vaccins wel de kans dat je in het ziekenhuis komt enorm verminderd.

Ga ik vertellen dat jij geheel ongelijk hebt? Helaas niet, ik vrees ook dat in het najaar de load op de ziekenhuizen weer toe gaat nemen. Maar tenzij je stelt dat de ziekenhuizen de pot op kunnen, moeten we iets doen. En twee fucking prikjes is wel de makkelijkste maatregel die je kan nemen en die ook nog eens behoorlijk effectief is.

Ik zelf heb wel echt genoeg van al die anti-vaxxers die hard schreeuwen over hun rechten, maar nooit hebben over plichten of rechten van anderen.
Ik wil ook af van al dit corona gezeik. Maar des te meer anti-vaxxers we hebben de te langer dat gaat duren. Om het nog niet te hebben over de mensen die direct slachtoffer worden, zoals mensen wiens zorg wordt uitgesteld. Bewust niet gevaccineerden zouden toch nooit een ziekenhuisbed van een ander mogen innemen...

• Onbekend
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 23:41
Maar door deze fantastisch zet van de overheid. Waarbij de aangekondigde "Versoepelingen" (serieus. Versoepeling?) ingaan nét voordat het nieuwe griepseizoen zijn intrede doet. Kan zometeen op 1 november worden gezegd dat de gedane versoepelingen de oorzaak zijn voor de hogere aantallen.
Elke versoepeling levert meer besmettingen op. Sommige zijn duidelijk merkbaar, en andere bijna niet. De huidige versoepelingen zijn voornamelijk positief voor schoolklassen (alleen besmette leerlingen thuis i.p.v. hele klassen) en voor werkgevers (want mensen hoeven niet meer thuis te blijven omdat ineens hun kind thuis blijft van school), maar helaas zijn er ook nog groepen die nog niets van de versoepelingen merken.

Dat de versoepelingen ruim voor het griepseizoen ingaan is erg mooi zodat er straks niet ineens veel zorg nodig is, maar dat het geleidelijk gaat. En hoe eerder de mensen gevaccineerd of besmet zijn geworden, des te eerder kunnen de maatregelen weg.
De "Schuld" kan netjes neergelegd worden bij de ongevaccineerden. Maar de daaropvolgende maatregelen zouden ons zomaar allemaal kunnen treffen.
Het is de bedoeling om de zorg te ontlasten. Maar in het ziekenhuis is 88% niet gevaccineerd, terwijl hier in Nederland ruim 57% is gevaccineerd. (Bron: https://www.rivm.nl/nieuw...n-ziekenhuis-en-ic-opname)
Hieruit is te concluderen dat ongevaccineerden onevenredig veel de zorg belasten.
De gevaccineerden (en mensen die al immuun zijn) moeten voorkomen dat teveel ongevaccineerden tegelijkertijd besmet worden en medische zorg nodig hebben, dus je zou inderdaad kunnen stellen dat de ongevaccineerden terecht de schuld kunnen krijgen van de maatregelen.
(Een paar maanden geleden kon je dat overigens nog niet zeggen, omdat toen nog niet iedereen de mogelijkheid had om een vaccinatie te halen omdat het per leeftijdsgroep beschikbaar werd gesteld.)

Speel ook Airplane Manager en Repeat

• Metalfreak
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 20-09 22:20

Metalfreak

Hoije woh!

Onbekend schreef op woensdag 15 september 2021 @ 22:06:
[...]

Elke versoepeling levert meer besmettingen op. Sommige zijn duidelijk merkbaar, en andere bijna niet.
Maar: de nieuwe aangekondigde versoepelingen zijn voor sommige zaken helemaal geen versoepelingen, maar eerder weer verzwaringen. Kun je nu gewoon een restaurant inlopen en gaan zitten eten, geen enkel probleem. Doe je dat vanaf 25 september, moet je eerst je coronacheck laten zien. Kun je nu gewoon de kroeg inlopen en op een barkruk plaatsnemen om je biertje te nemen (op die vaste zitplaats wordt overigens heel slecht gehandhaafd), moet je vanaf 25 september eerst de coronacheck aan de kroegbaas laten zien voordat je überhaupt naar binnen mag. Dus laten we ophouden met het versoepelingen noemen.

Zelf ben ik overigens gewoon volledig gevaccineerd en kan dus overal naar binnen, maar ik zie het kroegeigenaar die verder geen personeel heeft al doen: die heeft op sommige momenten zijn handen al vol aan het bedienen van zijn klanten, moet hij dan ook nog elke keer naar de deur rennen als er iemand binnenkomt?

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

• dr.lowtune
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 00:07

dr.lowtune

Deugt niet

Metalfreak schreef op woensdag 15 september 2021 @ 22:13:
[...]

Maar: de nieuwe aangekondigde versoepelingen zijn voor sommige zaken helemaal geen versoepelingen, maar eerder weer verzwaringen. Kun je nu gewoon een restaurant inlopen en gaan zitten eten, geen enkel probleem. Doe je dat vanaf 25 september, moet je eerst je coronacheck laten zien. Kun je nu gewoon de kroeg inlopen en op een barkruk plaatsnemen om je biertje te nemen (op die vaste zitplaats wordt overigens heel slecht gehandhaafd), moet je vanaf 25 september eerst de coronacheck aan de kroegbaas laten zien voordat je überhaupt naar binnen mag. Dus laten we ophouden met het versoepelingen noemen.

Zelf ben ik overigens gewoon volledig gevaccineerd en kan dus overal naar binnen, maar ik zie het kroegeigenaar die verder geen personeel heeft al doen: die heeft op sommige momenten zijn handen al vol aan het bedienen van zijn klanten, moet hij dan ook nog elke keer naar de deur rennen als er iemand binnenkomt?
Vanmiddag in Duitsland, we gingen even een kop koffie halen. Ze waren er toch wel streng: coronapas laten zien en verplicht een registratie formulier invullen voor iedereen in ons gezelschap. Misschien was het omdat het echt op z’n Duits ging (secuur en grondig) maar ik vond het een hoop a-relaxed gedoe en een goede reden om de horeca te mijden.
Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee