Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teaclo
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 08-07 12:15
ernstoud schreef op maandag 27 februari 2023 @ 09:56:
[...]

Ja, die heb ik hier als sample gekregen. Meer dan 10 positieve reacties op de post waar ik hem aan iemand hier ter test aanbiedt maar niemand :| die zich nog daarvoor heeft aangemeld, er zijn nog niet zoveel mensen met een 8Gbps. abonnement denk ik.
Ik zoek straks nog 1tje voor een 1gbit lijn, ze hebben net de fiber hier in de straat getrokken. Denk niet dat er een 1gbit variant is van deze modem?

Keep smiling

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soppyscroll
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20-09 19:28
Klopt,
Zojuist ook alvast besteld,

Al iemand een Speedtest gedaan icm 8gbit. Abonnement?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Inclusief verzendkosten is de Huawei ONT dus ongeveer €185 (via Polen) en de Nokia waarschijnlijk rond de €235 (via Zwitserland).

[ Voor 38% gewijzigd door robertwebbe op 27-02-2023 13:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jinglewood
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
robertwebbe schreef op maandag 27 februari 2023 @ 12:57:
Inclusief verzendkosten is de Huawei ONT dus ongeveer €185 (via Polen) en de Nokia waarschijnlijk rond de €235 (via Zwitserland).
Mooi overzicht. Dus:

De Huawei via cdr.pl inclusief belasting en verzendkosten, maar via welke zaak komt die Nokia dan precies en hoe zit het dan met verzending?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mogelijk dat @justdaboo iets kan regelen (zie hier),wellicht in samenwerking met familie van @thomastvd (zie hier).

[ Voor 51% gewijzigd door robertwebbe op 27-02-2023 13:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• esky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-09 13:46
Super dat er mensen zijn die eigen apparatuur werkend hebben gekregen! Zelf heb ik nog geen eigen ONT besteld.

Is het een idee om de startpost aan te passen en te voorzien van een lijstje apparatuur waarmee tenminste 1 tweaker succes heeft gehad? Kan allean @XolandoX dat doen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• justdaboo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:26
thomastvd schreef op maandag 27 februari 2023 @ 10:26:
[...]

Ik heb familie in zwitserland. Laat maar weten als ik iets moet proberen.
Dat is zou fantastisch zijn, ik heb net nog even contact gehad in afwachting of er ook aan Duitsland geleverd wordt, dan kan ik ze net over de grens op halen, dat zo ideaal zijn.

Het is zeker niet mijn doel om er een handeltje van te maken, enkel om elkaar te kunnen helpen, dus ik wil eigenlijk als het allemaal mogelijk is in 1x een bestelling doen. Mochten er mensen zijn die mee willen doen voor een Nokia XS-010X-Q, stuur mij even een PB, dit uiteraard met factuur.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DieAndereJurre
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 20-09 17:35
Soppyscroll schreef op maandag 27 februari 2023 @ 12:42:
[...]

Klopt,
Zojuist ook alvast besteld,

Al iemand een Speedtest gedaan icm 8gbit. Abonnement?
Jazeker, DieAndereJurre in "[Delta glasvezel] Eigen router installeren" staat iperf3

https://www.speedtest.net...76-4a9f-8b54-a1d2243b8286 is een speedtest naar de delta speedtest server.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thomastvd
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:32
justdaboo schreef op maandag 27 februari 2023 @ 13:22:
[...]

Dat is zou fantastisch zijn, ik heb net nog even contact gehad in afwachting of er ook aan Duitsland geleverd wordt, dan kan ik ze net over de grens op halen, dat zo ideaal zijn.

Het is zeker niet mijn doel om er een handeltje van te maken, enkel om elkaar te kunnen helpen, dus ik wil eigenlijk als het allemaal mogelijk is in 1x een bestelling doen. Mochten er mensen zijn die mee willen doen voor een Nokia XS-010X-Q, stuur mij even een PB, dit uiteraard met factuur.
Laat maar weten als het via Zwitserland moet. Want dan kopen "we" het gewoon zelf. Versturen het naar mijn Zwitserse contact. En die stuurt het dan naar mij in NL en dan verdelen we het hier verder. Zie ik dat zo goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teaclo
thomastvd schreef op maandag 27 februari 2023 @ 14:55:
[...]

Laat maar weten als het via Zwitserland moet. Want dan kopen "we" het gewoon zelf. Versturen het naar mijn Zwitserse contact. En die stuurt het dan naar mij in NL en dan verdelen we het hier verder. Zie ik dat zo goed?
Heb je evt ook een prijs?

Keep smiling

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steffalon
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 15-08 10:56
justdaboo schreef op maandag 27 februari 2023 @ 09:29:
Ik heb vanmorgen al antwoord van iWay en Init7, iWay gaf aan het buiten abonnees de Nokia niet te verkopen. Init7 gaf idd aan enkel in Zwitserland te verkopen, maar hield de deur dus een beetje open, ook om eventueel bij een groter aantal het te spelen via zijn account manager bij Nokia.

Als ik vanmiddag even gelegenheid heb zal ik Init7 even uitgebreid antwoorden. Ik zal vragen of ze bv ook sturen naar Duitsland of Oostenrijk (hier heb ik contacten), zo niet dan wil ik eventueel wel vraag gaan bundelen tbv een poging een aankoop te doen via Nokia indien mogelijk.
Een maand geleden heb ik een Nokia XS-010X-Q ONT bij Init7 besteld. Houd inderdaad rekening mee dat Init7 alleen in Zwitserland kan leveren. Ik heb het apparaat kunnen bemachtigen door gebruik te maken van een doorstuurservice van een Zwitsers bedrijf naar Nederland.

Als je een bestelling bij Init7 doet, ontvang je een factuur met een IBAN-nummer. Betaling is alleen mogelijk via bank transfer. Daar komt ook extra kosten bij omdat het een buitenlands rekening is. Ik had 10 euro bij moeten betalen om een betaling te doen.

Ik heb ook gekeken naar de extra kosten die erbij komt als je het naar Nederland wilt verzenden. Voor het doorsturen heb ik ongeveer 50 euro moeten betalen, exclusief invoerbelasting. Uiteindelijk moest ik €55,70 aan inklaringskosten betalen. Dus heb ik ongeveer 105 euro moeten betalen om in Nederland te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hussie01
  • Registratie: December 2015
  • Niet online
Toch een grote investering voor iets wat je misschien met de tijd gratis kunt krijgen...?

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Ik kreeg net een mailtje uit Polen dat de Huawei vandaag verstuurd is via DPD. Zodra die binnen is ga ik weer een internet-only van 8 Gbps aanvragen bij Delta. Gezien ik al eerder een aansluting heb gehad kan levering volgens mij supersnel, mijn aansluiting is vermoedelijk al / nog gepatched.

steffalon schreef op maandag 27 februari 2023 @ 15:40:
[...]

Een maand geleden heb ik een Nokia XS-010X-Q ONT bij Init7 besteld. Houd inderdaad rekening mee dat Init7 alleen in Zwitserland kan leveren. Ik heb het apparaat kunnen bemachtigen door gebruik te maken van een doorstuurservice van een Zwitsers bedrijf naar Nederland.

Als je een bestelling bij Init7 doet, ontvang je een factuur met een IBAN-nummer. Betaling is alleen mogelijk via bank transfer. Daar komt ook extra kosten bij omdat het een buitenlands rekening is. Ik had 10 euro bij moeten betalen om een betaling te doen.

Ik heb ook gekeken naar de extra kosten die erbij komt als je het naar Nederland wilt verzenden. Voor het doorsturen heb ik ongeveer 50 euro moeten betalen, exclusief invoerbelasting. Uiteindelijk moest ik €55,70 aan inklaringskosten betalen. Dus heb ik ongeveer 105 euro moeten betalen om in Nederland te krijgen.
Dus: € 223 voor het apparaat, €10 betaalkosten, € 50 doorstuurkosten en € 55,70 inklaring = ongeveer €340 totaal?

[ Voor 65% gewijzigd door robertwebbe op 27-02-2023 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justdaboo
steffalon schreef op maandag 27 februari 2023 @ 15:40:
[...]

Is deze doorstuur dienst een commeciele dienst of een bekende?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
robertwebbe schreef op maandag 27 februari 2023 @ 15:47:
Ik kreeg net een mailtje uit Polen dat de Huawei vandaag verstuurd is via DPD. Zodra die binnen is ga ik weer een internet-only van 8 Gbps aanvragen bij Delta. Gezien ik al eerder een aansluting heb gehad kan levering volgens mij supersnel, mijn aansluiting is vermoedelijk al / nog gepatched.

[...]

Dus: € 223 voor het apparaat, €10 betaalkosten, € 50 doorstuurkosten en € 55,70 inklaring = ongeveer €340 totaal?
En als je een 8Gbps lijn hebt, dan heb ik geheel gratis hier de iCotera i7408 liggen, een 10Gbps. ONT. Voorwaarden voor het ter beschikking stellen hier:

ernstoud in "[Delta glasvezel] Eigen router installeren"

en:

RIPE Atlas probe: 1005104

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Teaclo schreef op maandag 27 februari 2023 @ 11:48:
[...]

Ik zoek straks nog 1tje voor een 1gbit lijn, ze hebben net de fiber hier in de straat getrokken. Denk niet dat er een 1gbit variant is van deze modem?
Nee, en de fabrikant wil juist de i7208 en i7408 op een 10Gbps. lijn getest hebben, dat was een voorwaarde voor het kosteloos ter beschikking stellen van een sample.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• steffalon
robertwebbe schreef op maandag 27 februari 2023 @ 15:47:
Ja, en ligt ook aan de wisselkoers hoeveel het apparaat gaat kosten. Ik weet alleen niet of de 10 euro betaalkosten per bank verschilt.
justdaboo schreef op maandag 27 februari 2023 @ 15:56:
[...]

Is deze doorstuur dienst een commeciele dienst of een bekende?
Ik heb het kunnen doorsturen via een commerciële dienst. Je krijgt van hun een Zwitsers adres (daar betaal je eerst voor) en als het pakketje is aangekomen, bereken ze de verzendkosten (gewicht en grootte). Bij mij werd het via post.ch verzonden door de commerciële dienst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justdaboo
steffalon schreef op maandag 27 februari 2023 @ 16:15:
[...]

Ja, en ligt ook aan de wisselkoers hoeveel het apparaat gaat kosten. Ik weet alleen niet of de 10 euro betaalkosten per bank verschilt.

[...]

Ik heb het kunnen doorsturen via een commerciële dienst. Je krijgt van hun een Zwitsers adres (daar betaal je eerst voor) en als het pakketje is aangekomen, bereken ze de verzendkosten (gewicht en grootte). Bij mij werd het via post.ch verzonden door de commerciële dienst.
Mag ik vragen welke dienst, ik zit al even te zoeken en ik zie er wel een aantal maar natuurlijk geen ervaringen mee :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!
esky schreef op maandag 27 februari 2023 @ 13:11:
Super dat er mensen zijn die eigen apparatuur werkend hebben gekregen! Zelf heb ik nog geen eigen ONT besteld.

Is het een idee om de startpost aan te passen en te voorzien van een lijstje apparatuur waarmee tenminste 1 tweaker succes heeft gehad? Kan allean @XolandoX dat doen?
Kort lijstje:

Adtran 621i
Adtran 622v
Huawei HN8010Ts
Nokia XS-010X-Q

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• justdaboo
[quote]robertwebbe schreef op maandag 27 februari 2023 @ 15:47:

De mijne is ook onderweg zag ik net... :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steffalon
justdaboo schreef op maandag 27 februari 2023 @ 16:17:
[...]

Mag ik vragen welke dienst, ik zit al even te zoeken en ik zie er wel een aantal maar natuurlijk geen ervaringen mee :)
Ik heb het via https://myswissmailaddres...e-reshipment-switzerland/ kunnen regelen. Misschien zijn er andere partijen die het zelfde kunnen doen voor minder kosten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
hussie01 schreef op maandag 27 februari 2023 @ 15:43:
Toch een grote investering voor iets wat je misschien met de tijd gratis kunt krijgen...?
Misschien…
Met de tijd…
Gratis…

Aannames. Delta/Caiway is over al deze punten onduidelijk.

Maar inderdaad, hoop geld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ernstoud schreef op maandag 27 februari 2023 @ 16:13:
[...]

En als je een 8Gbps lijn hebt, dan heb ik geheel gratis hier de iCotera i7408 liggen, een 10Gbps. ONT. Voorwaarden voor het ter beschikking stellen hier:

en:

Ik wil graag testen. Ik ga hem aansluiten via de SFP+ WAN aansluiting op mijn Ubiquiti Dream Machine Pro waarin een uitvoering: MikroTik S+RJ10 module zit.
Speedtesten is al een ‘afwijking’ van mij, volstaat een rapportage met hierin datum, tijd, ping, jitter, dl speed, ul speed, server? En dan op verschillende tijden gedurende 14 dagen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
robertwebbe schreef op maandag 27 februari 2023 @ 16:31:
[...]

Ik wil graag testen. Ik ga hem aansluiten via de SPF+ WAN aansluiting op mijn Ubiquiti Dream Machine Pro waarin een uitvoering: MikroTik S+RJ10 module zit.
Speedtesten is al een ‘afwijking’ van mij, volstaat een rapportage met hierin datum, tijd, ping, jitter, dl speed, ul speed, server?
Meest relevante is of het lukt om hem aangemeld te krijgen bij Delta. Hij staat in het BBF.247 overzicht:

https://www.broadband-for...U-Products-2023-02-24.pdf

Dus moet Delta meewerken.

En uiteraard is iedereen nieuwsgierig wat dan latency, SpeedTest e.d. oplevert.

Laat maar weten wanneer die 8Gbps. lijn er is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik ben wel wat Delta weerstand gewend inmiddels dus ga het wel aan om hem aangesloten te krijgen. Eerste horde is straks de Huawei, als dat gelukt is zal de iCotera denk ik ook wel gaan lukken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• justdaboo
steffalon schreef op maandag 27 februari 2023 @ 16:15:
[...]
Heb je de Nokia goed kunnen aanmelden bij Delta? Heeft deze de standaard firmware volgens @ernstoud

HW: 3FE49331
SW: ALCL102AOCK57

Of:

SW: 3FE49337AOCK57

Alvast tnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miniterror
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
ernstoud schreef op maandag 27 februari 2023 @ 09:56:
[...]

Ja, die heb ik hier als sample gekregen. Meer dan 10 positieve reacties op de post waar ik hem aan iemand hier ter test aanbiedt maar niemand :| die zich nog daarvoor heeft aangemeld, er zijn nog niet zoveel mensen met een 8Gbps. abonnement denk ik.
Denk dat het grootste probleem is om iemand te vinden die ook echt de 10Gbit LAN heeft.
Had graag willen testen maar zowel het 8Gbit pakket is nog niet ter beschikking op mijn adres.
Daarnaast is mijn hele LAN nog 1Gbit, dat is denk nog wel het grootste probleem denk ik.
Niet veel mensen die hun LAN al over hebben, ik ken zelf 0 mensen met 10Gbit LAN.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soppyscroll
miniterror schreef op maandag 27 februari 2023 @ 18:25:
[...]

Denk dat het grootste probleem is om iemand te vinden die ook echt de 10Gbit LAN heeft.
Had graag willen testen maar zowel het 8Gbit pakket is nog niet ter beschikking op mijn adres.
Daarnaast is mijn hele LAN nog 1Gbit, dat is denk nog wel het grootste probleem denk ik.
Niet veel mensen die hun LAN al over hebben, ik ken zelf 0 mensen met 10Gbit LAN.
Heb hier in huis alles cat7 en 1 pc op 10gbit en natuurlijk 10gbit router icm switch (10gbit) heb dit toen juist gedaan nadat ik naar dit huis verhuist ben
Overige zit alles op 2,5gbit

[ Voor 4% gewijzigd door Soppyscroll op 27-02-2023 18:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21
Dat is makkelijker te regelen dan dat hele ONT gebeuren wat mij betreft! :D

Merken zoals :
- Aquantia
- Intel
- Mellanox
- MikroTik

via allerlei webshops = Appeltje eitje! :Y)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nero355 schreef op maandag 27 februari 2023 @ 20:24:
[...]

Dat is makkelijker te regelen dan dat hele ONT gebeuren wat mij betreft! :D

Merken zoals :
- Aquantia
- Intel
- Mellanox
- MikroTik

via allerlei webshops = Appeltje eitje! :Y)
Moeilijker: bekabeling en WiFi die een beetje past bij 10Gbps backbone ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
ernstoud schreef op maandag 27 februari 2023 @ 20:40:
Moeilijker: bekabeling en WiFi die een beetje past bij 10Gbps backbone ;) .
WiFi hoeft bij mij geen 10 Gbps te doen, maar de CAT6 bekabeling die tot 55 meter gewoon 10 Gbps doet kost geen drol : € 42,95 voor 100 meter Belden kabel :*)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nero355 schreef op maandag 27 februari 2023 @ 21:00:
[...]

WiFi hoeft bij mij geen 10 Gbps te doen, maar de CAT6 bekabeling die tot 55 meter gewoon 10 Gbps doet kost geen drol : € 42,95 voor 100 meter Belden kabel :*)
Bedoelde meer het leggen van de kabel…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
ernstoud schreef op maandag 27 februari 2023 @ 21:06:
Bedoelde meer het leggen van de kabel…
Zet je alle 10 Gbps meuk in dezelfde ruimte en dan hoef je dat ook niet te doen! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
ernstoud schreef op maandag 27 februari 2023 @ 22:13:
Ik woon niet meer op een zolder kamertje bij mijn ouders _/-\o_ .
Het gaat in dit geval om een Meterkast of een aparte PC dan wel Hobby's Kamer :P :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!
nero355 schreef op maandag 27 februari 2023 @ 22:22:
[...]

Het gaat in dit geval om een Meterkast of een aparte PC dan wel Hobby's Kamer :P :+
Ik had serieus laatst een interview met een (jonge) systeembeheerder. Hij zei dat hij slecht geslapen had die nacht; de fans van zijn server-rack maakten teveel herrie. Woonde nog thuis 8) .

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• webafast
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-06 10:36
[...]

Hier heb ik 2 pc's via glas verbonden aan mijn Unifi Aggregation Switch 8x 10Gbit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/50cFt43wk5wOsCX1nlg-w2pTYiw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/PG44kA9VDapG4EO1XOzmwTAT.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steffalon
justdaboo schreef op maandag 27 februari 2023 @ 16:42:
[...]

Heb je de Nokia goed kunnen aanmelden bij Delta? Heeft deze de standaard firmware volgens @ernstoud

SW: ALCL102AOCK57

Of:

SW: 3FE49337AOCK57

Alvast tnx!
Ik heb nog geen glasvezel bij Delta. Daar moet ik eerst op wachten. SW is 3FE49337AOCK80 (dus wel iets anders) en HW is 3FE49331.

[ Voor 3% gewijzigd door steffalon op 28-02-2023 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
steffalon schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 12:13:
[...]

Ik heb nog geen glasvezel bij Delta. Daar moet ik eerst op wachten. SW is 3FE49337AOCK80 (dus wel iets anders) en HW is 3FE49331.
Staat HW en FW versie op de sticker of doos? Of heeft hij een GUI?

Hier zie ik dat nergens: https://www.google.nl/url...d1MSOuP0CFQAAAAAdAAAAABAE

En volgens mij heeft het device geen GUI?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• steffalon
ernstoud schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 12:33:
[...]

Staat HW en FW versie op de sticker of doos? Of heeft hij een GUI?

Hier zie ik dat nergens: https://www.google.nl/url...d1MSOuP0CFQAAAAAdAAAAABAE

En volgens mij heeft het de ice geen GUI?
Het heeft een GUI en je kan het bereiken via 192.168.100.1 als admin : 1234. Daar heb ik 3FE49337AOCK80 bij "active software" veld kunnen bemachtigen. Ze hebben ook een standby versie maar dat is hetzelfde. Via de GUI kan je ook een eigen ONT ID maken.

Zowel op de doos en ONT heb ik een S/N nummer, S/N 2 nummer en MAC ID. De doos heeft wel een eigen P/N en de ONT eigen P/N nummer. Welke velden wil je zien?

Blijkbaar kan je via telnet connecten en aanpassen maar dat is best wel beperkt

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UZb8pj2S6Up-bIapCqzcz1wRcCE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9CoDhSVHHurmpvXs5xa8aOqs.png?f=fotoalbum_large

Ik weet niet of het veel uitmaakt met iets andere SW nummer. Kan zijn dat Nokia een revisie heeft gemaakt. Mijn Nokia is geproduceerd op 05/2022

[ Voor 5% gewijzigd door steffalon op 28-02-2023 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
steffalon schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 14:28:
[...]

Het heeft een GUI en je kan het bereiken via 192.168.100.1 als admin : 1234. Daar heb ik 3FE49337AOCK80 bij "active software" veld kunnen bemachtigen. Ze hebben ook een standby versie maar dat is hetzelfde. Via de GUI kan je ook een eigen ONT ID maken.

Zowel op de doos en ONT heb ik een S/N nummer, S/N 2 nummer en MAC ID. De doos heeft wel een eigen P/N en de ONT eigen P/N nummer. Welke velden wil je zien?

Blijkbaar kan je via telnet connecten en aanpassen maar dat is best wel beperkt

[Afbeelding]
Dank. De FW versie is dus anders dan de geteste versie voor de BBF.247 certificering. Dat kan natuurlijk, dat er na certificering (of daarvoor!) nog een andere versie was/is.

Nog een laatste vraag; had de verpakking en het device zelf alleen Nokia branding? Dus geen namen van de betreffende ISP/handelaar? Met andere woorden; is het een generiek device, niet aangepast voor een specifieke ISP? Dat zou ook de FW versie verklaren. En kan betekenen dat het device niet of niet goed op DFN infra werkt, dan is de aanschaf toch een gok.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• steffalon
ernstoud schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 14:38:
[...]

Dank. De FW versie is dus anders dan de geteste versie voor de BBF.247 certificering. Dat kan natuurlijk, dat er na certificering (of daarvoor!) nog een andere versie was/is.

Nog een laatste vraag; had de verpakking en het device zelf alleen Nokia branding? Dus geen namen van de betreffende ISP/handelaar? Met andere woorden; is het een generiek device, niet aangepast voor een specifieke ISP? Dat zou ook de FW versie verklaren. En kan betekenen dat het device niet of niet goed op DFN infra werkt, dan is de aanschaf toch een gok.
Ik zie geen specifieke branding behalve dat het een Nokia is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ny82b2_SkzKF5Vfn6sTYkfxRyNQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KRKmnhjZY3ESyrqdB76RCOrD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4Y0Vzz1Qjph3AYSENra5TfYRDik=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ig3NbGkdh0L07w3X1E0YoOxt.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 33% gewijzigd door steffalon op 28-02-2023 14:51 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• EWS99
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-09 21:24
Zo ziet de webinterface van de Nokia er uit:

url: http://192.168.100.1
username: admin
password: 1234

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nDaJGRVeyGV-wtvs1uUzEpbUf68=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/GYZcVhVS73b41QrWjxkR7mge.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P7L8F-MwlISygMfFgi-Mlrjj0YQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/PJaCNJnGDAlsnSGpEYNrrHAe.png?f=user_large

En bij mij werkt telnet ook nog steeds:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
telnet 192.168.100.1

Entering character mode
Escape character is '^]'.

Login as: admin
Password:
menu:
    1 - Retrieve PLOAM password
    2-- Modify PLOAM password
    3-- Logout

Input command: 1
Get SLID Successful!!
current SLID: 41 4C <redacted>
00 00 00 00 00 00  ALCLF9<redacted>
input   SLID:

menu:
    1 - Retrieve PLOAM password
    2-- Modify PLOAM password
    3-- Logout

Input command: 3
Are you sure to Logout ? (Y/N)y
Connection closed by foreign host

Dit zijn mijn software versies:

Active Software version: 3FE49337AOCK85
Standby software version: 3FE49337BOCK10

Hier had uw advertentie kunnen staan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EWS99
steffalon schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 14:43:
[...]

Ik zie geen specifieke branding behalve dat het een Nokia is. Ik kan een paar foto's sturen.
Heb jij 'm al draaien op Delta infra? Zie dat jouw software versie iets afwijkt van de mijne. De mijne is al wel actief op Delta

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• steffalon
EWS99 schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 14:48:
[...]

Heb jij 'm al draaien op Delta infra? Zie dat jouw software versie iets afwijkt van de mijne. De mijne is al wel actief op Delta
Ik heb momenteel nog geen Delta infra thuis. Moet hier nog gelegd worden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zIHc_Kklsph6HQ8WLyB3EEBJ_Xo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8iaDleyXpybqhdkvQNWztt9k.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Digicien
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 20-09 00:24
Delta/Caiway Nokia voor activatie

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kLiCjmqqeSsCKPdhJtuXKD7hByU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/eBjsfUJlGTkKTdARaPM2EARu.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvdnes
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20-09 16:58
Mijn eerdere ervaring:
mvdnes schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 19:41:
[...]

Overigens is ONT-ID op de admin interface van de 010X staat nog steeds op 0x0000...0000. Blijkbaar kan je daar dus toch niks van af lezen.

Interessant: de software versie van mijn XS-010X-Q is geüpdatet van 3FE49337BGDB09 naar 3FE49337AOCK85. De nieuwe versie lijkt meer op die van de BBF.247 certificatie (daar staat 3FE49337AOCK57).
[...]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Vandaag wordt de Huawei ONT afgeleverd. Gisteren nog even een SC/APC kabel besteld zodat ik hem kan aansluiten. Eergisteren ook een 8 Gb internet-only aangevraagd bij Delta. Gisteren kreeg ik al een mail om een Mijn Delta account aan te maken en mijn (nieuwe) klantnummer toe te voegen. En gisteren en vandaag ook al 2 SMS berichten van Guidion voor de installatie. Ik heb zo het vermoeden dat de aansluiting inmiddels actief is en ik vanavond mijn ONT kan aanmelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justdaboo
robertwebbe schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 10:30:
Vandaag wordt de Huawei ONT afgeleverd. Gisteren nog even een SC/APC kabel besteld zodat ik hem kan aansluiten. Eergisteren ook een 8 Gb internet-only aangevraagd bij Delta. Gisteren kreeg ik al een mail om een Mijn Delta account aan te maken en mijn (nieuwe) klantnummer toe te voegen. En gisteren en vandaag ook al 2 SMS berichten van Guidion voor de installatie. Ik heb zo het vermoeden dat de aansluiting inmiddels actief is en ik vanavond mijn ONT kan aanmelden.
Benieuwd naar je bevindingen, de mijne komt ook vandaag zak ik :) Daarnaast verwacht ik vandaag ook de offerte voor de Nokia's... Leuk Leuk... jammer dat ik alleen nog heel even op de verbinding moet wachten, maar dat mag de pret niet drukken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PurpleBlue
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Ik heb na bijna een jaar wachten nu ook glasvezel in huis van Delta. _/-\o_
Gister het "aansluit" pakket ontvangen, met daarin een Nokia XS-2426G-B Modem.
Ons abonnement is 1GB up/down

In ons vorige huis hadden wij KPN, en daar had ik mijn Mikrotik direct op glas, via een SPF module.

Ik zou graag de Mikrotik direct op de Attema FTU willen aansluiten, maar begrijp dat dit (nog) niet mogelijk is i.v.m. XGS-PON?

Het gaat dus niet werken als ik deze module bestel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teaclo
PurpleBlue schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 10:48:

In ons vorige huis hadden wij KPN, en daar had ik mijn Mikrotik direct op glas, via een SPF module.

Ik zou graag de Mikrotik direct op de Attema FTU willen aansluiten, maar begrijp dat dit (nog) niet mogelijk is i.v.m. XGS-PON?

dat zijn modules voor de verdeelkast en niet voor in de ontvanger zijde. je moet op zoek naar een ONT module, maar die bestaan nog niet in SFP vorm.

Keep smiling

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@PurpleBlue Nee, er is nog geen mogelijk om direct glas in te voeren via SFP als je XGS-PON hebt.

Alternatief is via een 10 gigabit ethernet uit een eigen ONT en deze dan weer via een SFP in te voeren in je router. Blader even een paar pagina’s terug en dan lees je wat je nodig hebt.

[ Voor 60% gewijzigd door robertwebbe op 01-03-2023 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PurpleBlue
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Teaclo schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 11:03:
[...]

dat zijn modules voor de verdeelkast en niet voor in de ontvanger zijde. je moet op zoek naar een ONT module, maar die bestaan nog niet in SFP vorm.
Ok.
Bij FS hebben ze wel PON/ GPON ONU modules:
https://www.fs.com/de-en/products/133619.html (GPON SPF ONU stick with MAC)

Wat is het verschil tussen een ONU / ONT?
robertwebbe schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 11:11:
@PurpleBlue Nee, er is nog geen mogelijk om direct glas in te voeren via SFP als je XGS-PON hebt.

Alternatief is een 10 gigabit ethernet via een eigen ONT en deze dan via een SFP in te voeren in je router. Blader even een paar pagina’s terug en dan lees je wat je nodig hebt.
Ok, Dan gaan we het eerst zo testen, en dan hopen op een module die het wel kan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@PurpleBlue Als je de Delta en Caiway topics over XGS-PON leest, leer je waarom al die dingen niet werken. Sinds kort hebben we methode ontdekt (eigen ONT’s met 10 GbE) waardoor je niet meer verplicht bent om de Nokia te moeten gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webafast
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-06 10:36
Ben benieuwd welke snelheid je gaat halen up en down. Ik moet nog wachten tot Q3 2023 voordat glasvezel wordt opgeleverd.....

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Als het allemaal goed werkt kan ik wel een keer een (private) “Tweakers evenement” organiseren 😀
Kom maar even kijken, spelen en kletsen over XGS-PON via een eigen ONT.

Interesse?

[ Voor 8% gewijzigd door robertwebbe op 01-03-2023 11:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
PurpleBlue schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 10:48:

Nee, een losse SFP bestellen is een enorme gok.. Die waar je naar linkt sowieso niet want dat is een OLT SFP. Die is voor in de POP. Aan de klantzijde noemen we dat een ONT. Maar nog niemand heeft met een losse SFP geprobeerd. Die moet “SFP+ met MAC ONT” in de omschrijving hebben. Dat betekent met alle HW en FW er in om identificatie, autorisatie, encryptie en OMCI te doen.

De fabrikanten die iets aanbieden vragen er gigantisch veel geld voor, twee keer zoveel dat een “normale” ONT zoals de Huawei of de Nokia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jinglewood
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Is het ook mogelijk om de kabel uit hun Nokia modem te halen en die direct in de Huawei te prikken of is dat te makkelijk gedacht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
jinglewood schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 11:41:
[...]

Is het ook mogelijk om de kabel uit hun Nokia modem te halen en die direct in de Huawei te prikken of is dat te makkelijk gedacht?
Ja, dat kan. Geen enkel probleem. Ik weet echter niet (ik heb geen XGS-PON) of de aansluiting aan het geleverde Delta/Caiway device verzegeld is. Dan neem je wel een (klein) risico gezien de algemene voorwaarden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EWS99
jinglewood schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 11:41:
[...]

Ja, ik heb een eigen modem (Nokia) en de kabel gebruikt uit de geleverde Nokia. Er zit aan de onderkant een schroefje om het klepje open te maken. Die moet je even los schroeven en dan kun je de bestaande kabel gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor rond de €10 koop je een eigen SC/APC <> SC/APC kabeltje van 2 meter.

[ Voor 25% gewijzigd door robertwebbe op 01-03-2023 12:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Zeker, maar ik zou toch voor de optie gaan om de SC/APC uit de Nokia te gebruiken. Op die manier laat je de aansluiting in de Attema FTU met rust. Die aansluiting is niet je eigendom. Gaat daar iets stuk door het uit- en inschuiven (bij mij ging het heel zwaar) moet er een monteur komen.

De SC/APC uit de Nokia omsteken is zo gebeurd, de AC adapter van de Nokia werkt ook met de Huawei en Nokia ONT. Heel simpel dus; 2 connectors even omzetten en klaar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
@ernstoud Het is maar een schuiflade waarin die gemonteerd moet worden. Ik heb nog 2 oude Delta sets liggen met kabels + lade. Met de instructie die je eerder stuurde is dat echt een klusje van niets, zolang je weet hoe die gemonteerd moet worden. Het is er zelfs voor gemaakt. Bij mij zit er nu een lege lade in, ik moet dus toch uit- en inschuiven.

Zojuist stond de postbode alweer voor de deur met een Nokia modem en TP-Link spul. Volgens de klantenservice kan ik het direct aansluiten. Alleen de flapdrol die ik via de chat sprak bleef maar volhouden dat eigen modem niet kan bij XGS-PON. Om hem te overtuigen stuurde ik hem de link van de Delta webpagina met de informatie over eigen modem. En nog volhouden dat het niet kan want dat staat in zijn systeem. Vanavond komt de Huawei en de kabel binnen, ik hoop op tijd zodat ik het nog kan aanmelden. En dan bidden dat die ‘s nachts mee gaat in de provisioning en dat het morgen werkt.

[ Voor 5% gewijzigd door robertwebbe op 01-03-2023 12:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
robertwebbe schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 12:51:
@ernstoud Het is maar een schuiflade waarin die gemonteerd moet worden. Ik heb nog 2 oude Delta sets liggen met kabels + lade. Met de instructie die je eerder stuurde is dat echt een klusje van niets, zolang je weet hoe die gemonteerd moet worden. Het is er zelfs voor gemaakt. Bij mij zit er nu een lege lade in, ik moet dus toch uit- en inschuiven.

Zojuist stond de postbode alweer voor de deur met een Nokia modem en TP-Link spul. Volgens de klantenservice kan ik het direct aansluiten. Alleen de flapdrol die ik via de chat sprak bleef maar volhouden dat eigen modem niet kan bij XGS-PON. Om hem te overtuigen stuurde ik hem de link van de Delta webpagina met de informatie over eigen modem. En nog volhouden dat het niet kan want dat staat in zijn systeem. Vanavond komt de Huawei en de kabel binnen, ik hoop op tijd zodat ik het nog kan aanmelden. En dan bidden dat die ‘s nachts mee gaat in de provisioning en dat het morgen werkt.
Wel dus het geleverde modem even aansluiten om je diensten te activeren. Succes.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• timwat
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-07 17:46
https://en.cdr.pl/p9083,h...al-1x-10ge-1x-sc-apc.html

Zojuist de Huawei HN8010ts ONT besteld.
Hopelijk snel de Dreammachine Pro werkend op Delta glasvezel :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soppyscroll
Zojuist binnen gekregen dat mijn betaling binnen is van CDR voor de Huawei HN8010Ts XGS-PON ONT terminal 1x 10GE 1x SC/APC :*) :*)

[ Voor 3% gewijzigd door Soppyscroll op 01-03-2023 15:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soppyscroll
timwat schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 14:41:
https://en.cdr.pl/p9083,h...al-1x-10ge-1x-sc-apc.html

Zojuist de Huawei HN8010ts ONT besteld.
Hopelijk snel de Dreammachine Pro werkend op Delta glasvezel :)
Ze hebben wel de prijs beetje verhoogd zag ik toevallig vandaag, ze zullen wel denken, alles gaat naar Nederland, prijs moet beetje omhoog.

Gelukkig zelf voor de oude prijs betaald :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
EWS99 schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 12:33:
[...]

Ja, ik heb een eigen modem (Nokia) en de kabel gebruikt uit de geleverde Nokia. Er zit aan de onderkant een schroefje om het klepje open te maken. Die moet je even los schroeven en dan kun je de bestaande kabel gebruiken
Niet verzegeld? Mooi. Dus daar is Delta//Caiway van afgestapt. Bij de Genexis (zowel Platinum als Titanium) is dat wel zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Soppyscroll schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 15:25:
[...]

Ze hebben wel de prijs beetje verhoogd zag ik toevallig vandaag, ze zullen wel denken, alles gaat naar Nederland, prijs moet beetje omhoog.

Gelukkig zelf voor de oude prijs betaald :)
Er worden wisselende prijzen genoemd. Ik betaald een paar euro meer dan iemand anders. Logisch natuurlijk, de wodka bij de bigos (https://www.ah.nl/allerha...nspireerd-op-poolse-bigos) moet ook betaald.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DieAndereJurre
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 20-09 17:35
ernstoud schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 15:25:
[...]

Niet verzegeld? Mooi. Dus daar is Delta//Caiway van afgestapt. Bij de Genexis (zowel Platinum als Titanium) is dat wel zo.
De SC-APC is niet verzegeld, je moet echter wel een schroefje uit de nokia modem zijn voet halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 15:57
Nou, ik krijg het niet voor elkaar om Delta de Adtran aan te laten melden, dit apparaat kan ik dus gaan inzetten als paper weight.

Wacht nog even af wat de Nokia zou gaan kosten wanneer @justdaboo wat hoort van de offerte en als dat ver boven de €200 gaat uitkomen ga ik denk ik een Huawei bestellen.

Jammer maar goed, niet geschoten is altijd mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teaclo
hoe weet je trouwens wat voor aansluiting je hebt? heb al AON, GPON en XGS-PON gehoord? Wellicht dat we dit misschien in een topicstart ofzo kunnen plaatsen, samen met de modems die werken op een bepaalde technologie?

Keep smiling

Acties:
  • 0 Henk 'm!
joon schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 16:19:
Nou, ik krijg het niet voor elkaar om Delta de Adtran aan te laten melden, dit apparaat kan ik dus gaan inzetten als paper weight.

Wacht nog even af wat de Nokia zou gaan kosten wanneer @justdaboo wat hoort van de offerte en als dat ver boven de €200 gaat uitkomen ga ik denk ik een Huawei bestellen.

Jammer maar goed, niet geschoten is altijd mis.
Hoe bedoel je dat je het niet voor elkaar krijgt? Werken ze niet mee? Wat is de reden daarvoor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Teaclo schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 16:34:
hoe weet je trouwens wat voor aansluiting je hebt? heb al AON, GPON en XGS-PON gehoord? Wellicht dat we dit misschien in een topicstart ofzo kunnen plaatsen, samen met de modems die werken op een bepaalde technologie?
GPON heeft Delta nooit gebruikt. Het is AON (dat noemt Delta hier en daar PtP) en XGS-PON.

Aan de aansluiting kun je dat niet zien.

Hoe lang zit de aansluiting er al? Is het een nieuw project (zeg binnen 2 jaar tot nu)?

Nieuwe projexten is XGS-PON sinds naar boven afgerond 2 jaar. Daarvoor altijd AON. Nieuwe aansluitingen in bestaande infra (dus ouder dan 2 jaar) is dan ook AON.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joon
ernstoud schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 16:36:
[...]

Hoe bedoel je dat je het niet voor elkaar krijgt? Werken ze niet mee? Wat is de reden daarvoor?
Ze werken inderdaad niet mee, er wordt terugverwezen naar die certificering welke het apparaat niet zou hebben.

Op het moment dat er ter sprake kwam dat er tweakers zijn die het apparaat wel werkend hebben op hun netwerk werd er gezegd dat deze tweakers het 422 model hebben die wel op de lijst staat en de 421 niet.

Het werd doorgeescaleerd naar een andere 'nog' technischere afdeling maar verwacht dat ik daar ook bot ga vangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teaclo
ernstoud schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 16:39:
[...]

GPON heeft Delta nooit gebruikt. Het is AON (dat noemt Delta hier en daar PtP) en XGS-PON.

Aan de aansluiting kun je dat niet zien.

Hoe lang zit de aansluiting er al? Is het een nieuw project (zeg binnen 2 jaar tot nu)?

Nieuwe projexten is XGS-PON sinds naar boven afgerond 2 jaar. Daarvoor altijd AON. Nieuwe aansluitingen in bestaande infra (dus ouder dan 2 jaar) is dan ook AON.
Bij mij is er nog geen aansluiting, de fiber steekt nog uit in de stoep. Hopelijk komen ze snel om hem af te monteren, dan zullen de offsite backups hier thuis een stuk sneller lopen :9~

Keep smiling

Acties:
  • +1 Henk 'm!
joon schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 16:41:
[...]

Ze werken inderdaad niet mee, er wordt terugverwezen naar die certificering welke het apparaat niet zou hebben.

Op het moment dat er ter sprake kwam dat er tweakers zijn die het apparaat wel werkend hebben op hun netwerk werd er gezegd dat deze tweakers het 422 model hebben die wel op de lijst staat en de 421 niet.

Het werd doorgeescaleerd naar een andere 'nog' technischere afdeling maar verwacht dat ik daar ook bot ga vangen.
Het is goed te weten dat volgens Delta/Caiway de lijst met de verleende BBF.247 certificeringen de genoemde types bevat. Daar kunnen we ons voordeel mee doen dus _/-\o_ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Teaclo schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 16:41:
[...]

Bij mij is er nog geen aansluiting, de fiber steekt nog uit in de stoep. Hopelijk komen ze snel om hem af te monteren, dan zullen de offsite backups hier thuis een stuk sneller lopen :9~
Als dat geldt voor de hele buurt, straat, dorp, stad of gemeente dan is het vast en zeker XGS-PON.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
ernstoud schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 16:50:
[...]

Het is goed te weten dat volgens Delta/Caiway de lijst met de verleende BBF.247 certificeringen de genoemde types bevat. Daar kunnen we ons voordeel mee doen dus _/-\o_ .
Ja inderdaad, helaas zal dat voor mij niet meer op gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wat wil je daar mee zeggen?

Dat de Adtran 400 serie daar in staat? Stond er eerder ook al in.

Klaarblijkelijk is er een Adtran 422 voor XGS-PON die Delta wil autoriseren.
Prima. Dat weten we dan ook weer :9 .

Wat maakt het uit.. 622... 422...

[ Voor 3% gewijzigd door ernstoud op 01-03-2023 18:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EWS99
[...]

Dit is echt onzin. De 621i doet het prima. TheEagle heeft 'm gewoon aan de praat, zie hier:
TheEagle in "[Delta glasvezel] Ervaringen & Discussie"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fietspomp86
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 03-08 19:37
[...]

Zit je misschien in hetzelfde schuitje als ik?
Ding zou geregistreerd moeten zijn maar fiber lampje blijft rood...

Welke software versie staat er bij jou op? Moet je m even verbinden direct aan je laptop oid en via ssh kijken. Dan dit commando uitvoeren:
code:
1
/opt/addons/clish/factory_setup.sh sw-version show

Ik heb een ticket bij Adtran geopend over de firmware versie, maar kreeg het volgende terug:
ONT firmware is locked down to only Internet Service Providers, as the ONT has to be upgraded from the provider end. If your ISP does not know how to upgrade firmware, they'll need to open a ticket with us. Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fietspomp86 schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 20:06:

Ik heb een ticket bij Adtran geopend over de firmware versie, maar kreeg het volgende terug:

[...]
Dat was te verwachten. Device heeft ook geen GUI dus geen eenvoudige manier om FW te updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
EWS99 schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 19:27:
[...]

Dit is echt onzin. De 621i doet het prima. TheEagle heeft 'm gewoon aan de praat, zie hier:
TheEagle in "[Delta glasvezel] Ervaringen & Discussie"
Oh ja dat weet ik ook, volg dit draadje al een tijdje maar goed die mensen doen ook alleen maar hun werk natuurlijk en hebben verder geen diepe technische kennis, had geen zin in een argument met de vriendelijke dame want zij kan er toch niets aan veranderen.

Beetje zonde dat deze mensen dan ook op de technische dienst zitten maar goed, dat ter zijde..
Fietspomp86 schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 20:06:
[...]

Zit je misschien in hetzelfde schuitje als ik?
Ding zou geregistreerd moeten zijn maar fiber lampje blijft rood...

Welke software versie staat er bij jou op? Moet je m even verbinden direct aan je laptop oid en via ssh kijken. Dan dit commando uitvoeren:
code:
1
/opt/addons/clish/factory_setup.sh sw-version show

[...]
Nou bij mij willen ze 'm dus niet eens aanmelden dus dat lampje gaat sws rood zijn.

Zal morgen wel eens kijken wat voor software er op draait :)

[ Voor 35% gewijzigd door joon op 01-03-2023 20:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lange_Slurf
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-09 10:21

Lange_Slurf

Doe Bij Die Ba

Ook ik ben al een paar dagen bezig om de 621i aangemeld te krijgen.

De zeer vriendelijke dame aan de 1e lijn was heel begripvol en behulpzaam.
Maar zij gaf aan dat de techdesk het modem niet gaat registreren omdat hij niet op de "lijst" staat.

Als iemand tips heeft....

Inmiddels is de Huawei ook niet meer leverbaar.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-lABSqof7fqgAnMIYaBAUK7FDno=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/tnO7UEr4eP9V8CFokYpDHbhN.jpg?f=user_large

Ik heb nog iemandmet een Spaans adres, wellicht kan die wat betekenen voor mij.

30 dagen EvE online trial

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• justdaboo
Lange_Slurf schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 20:51:

Maar zij gaf aan dat de techdesk het modem niet gaat registreren omdat hij niet op de "lijst" staat.

[Afbeelding]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aA25h4p3PelMYT0elZAEYZCFFME=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6JqGO0GDs8m7J5xLzkhtbdBD.png?f=fotoalbum_large

Hier is hij iig vanmiddag binnen gekomen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EWS99
joon schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 20:25:
[...]

Oh ja dat weet ik ook, volg dit draadje al een tijdje maar goed die mensen doen ook alleen maar hun werk natuurlijk en hebben verder geen diepe technische kennis, had geen zin in een argument met de vriendelijke dame want zij kan er toch niets aan veranderen.

Beetje zonde dat deze mensen dan ook op de technische dienst zitten maar goed, dat ter zijde..

[...]

Nou bij mij willen ze 'm dus niet eens aanmelden dus dat lampje gaat sws rood zijn.

Zal morgen wel eens kijken wat voor software er op draait :)
Hmm, zou het kunnen zijn dat de 621i op een bepaalde software versie moet zitten voor Delta en dat Delta die firmware niet wil installeren (wat ik ook wel snap overigens)? En dat ze 'm daarom niet willen ondersteunen? Zou het dan wel fair vinden als ze dat tenminste melden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lange_Slurf

Lange_Slurf

Doe Bij Die Ba

EWS99 schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 21:26:
[...]

Hmm, zou het kunnen zijn dat de 621i op een bepaalde software versie moet zitten voor Delta en dat Delta die firmware niet wil installeren (wat ik ook wel snap overigens)? En dat ze 'm daarom niet willen ondersteunen? Zou het dan wel fair vinden als ze dat tenminste melden.
Delta blijft hameren op het feit dat de 621i niet op de BBF.247 lijst staat en alleen de Adtran 400 wordt ondersteunt.
Dat terwijl de 400 een GPON model is, en de 621i een XGS-PON |:(

Weet iemand op welke frequentie die lijst wordt geüpdatet en hoe je ervoor kan zorgen dat de 621i wordt toegevoegd aan die lijst?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Lange_Slurf schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 20:51:

[Afbeelding]

De 621i staat ook wel bekend als de 422v toch? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lange_Slurf

Lange_Slurf

Doe Bij Die Ba

ernstoud schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 21:33:
[...]

De 621i staat ook wel bekend als de 422v toch? ;)
Ik weet niet of dat gaat lukken, heb nu al twee keer een verzoek gedaan voor de 621. Ze zijn toch niet achterlijk daar? Als ze de chatlogs nalezen dan heb ik ineens een 422 :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Lange_Slurf schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 21:33:
[...]

Delta blijft hameren op het feit dat de 621i niet op de BBF.247 lijst staat en alleen de Adtran 400 wordt ondersteunt.

Dat terwijl de 400 een GPON model is, en de 621i een XGS-PON |:(
Ja de wonderen zijn de wereld niet uit.
Weet iemand op welke frequentie die lijst wordt geüpdatet en hoe je ervoor kan zorgen dat de 621i wordt toegevoegd aan die lijst?
Dat kan Adtran alleen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• valhalla77
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-06 19:15
Wellicht dat de 621x aan het lijstje straks toegevoegd kan worden. (fingers crossed) Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D4QRs8SFoj7UotFPmuAJcYuY1eo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/itInG90q4BkhZwTeSSK5uraH.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Larry
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20-09 09:50
valhalla77 schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 22:37:
Wellicht dat de 621x aan het lijstje straks toegevoegd kan worden. (fingers crossed) [Afbeelding]
Ai hopelijk heeft hij je niet teveel gekost, want dit is een EPON module. (Een XGS-PON module zonder MAC zou overigens ook niet werken, dat terzijde)

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Ik heb vanavond de Nokia XS-2426G-B aangesloten. PON lampje brandde vrij snel, Internet niet. Dus wel gepatched maar niet geprovisioned. Ik zal morgen weer even bellen.

En ook de Huawei OptiXstar HN8010Ts XGS-PON ONT is ontvangen. In eerste instantie kon ik niet in de web interface komen maar na een harde reset lukte het wel. Moest overigens nog wel even handmatig IP4 adres toekennen, er is volgens mij geen DHCP. Voor de liefhebbers alvast wat screenshots.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fnlS73X6v4-s-2JzlSQeL5xIKHE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/x01eAZPZDrDjLEcIf0xWQxGE.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GyidBwVh-AKPhJx4hq3m-sqK0is=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/dc5YzLeT4zLBJUJ0RA136I95.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jQTnBJxAz9_hFh7nn9PsRjngvPo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/SGq8oJCdS5RX2C5L47AFwxHN.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rWuXBZv-xP8s_U_C6TElO9wcpLc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/c4WuRYXsBIMpe2y5HJqdbdYs.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bf-QqVI52AkiiU676lftv3cmzDU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/LYApiQwzEotYDx6AlYYyMMsz.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Oygb86bXMPyQXBsxp1U1w7pdEPA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/R430kVQrTPdU5UUyDu6fPiPj.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P3A3qLcSufwhIJTcoJXfk11bpuM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/R2WBsEXcsfL6lY7vzIx0Fawv.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hFVYTcJAoixUL8sSwgc2GiHu3lw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/382wlx1aoe680FYhxrolqMgC.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yfyA0MUTh-TFnCBzBSNl9BkFRhE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/e5grbJFvatj028JMtTB9oTsh.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FRIHCFfbNFOff8bfPjD1MrpG_iY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/0l1NsIWnMaboV1BjRKp28zNi.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/21PQRz8P7isNJqUePFaWrc5xRbY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Rhq8PS5SKsQwJ2M4sMIJ9zxL.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mSU-bugegdtBbyKOoe4FJ17qlf0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/gm7Cspo7WOFLvIN5OlhHRgxR.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GsUoOsGTsyT4UZJj6Ompf3435dY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/rlVpwXrpCo0J5BqJbVthu5a8.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IMXxj4hg61Frki1SJYdI9zK_G4Y=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/KG4pEwyIL53eMOfmQmNpPpUb.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/grFKEmPHM8qLwFwmwcKY1SmQb5Q=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/MbNfwyS4oEYUL2NAWwjadXuW.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_VRqJzQhEeAb4wdVQ7dW2gTOr3M=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/noNvToq5sJUkpsExOosfSPNo.png?f=user_large

[ Voor 3% gewijzigd door robertwebbe op 02-03-2023 18:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Larry schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 22:52:
[...]

Ai hopelijk heeft hij je niet teveel gekost, want dit is een EPON module. (Een XGS-PON module zonder MAC zou overigens ook niet werken, dat terzijde)
EPON, dus Ethernet based, dus CSMA/CD i.p.v. TWDM. Niet te gebruiken op GPON of XGS-PON.

Lijkt er op dat Adtran dergelijke SFP’s voor XGS-PON wel levert: https://supportcommunity....-61200488F3-13/ta-p/34441

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MindBender
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 14:29

MindBender

Bite my shiny metal ass!

robertwebbe schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 11:11:
@PurpleBlue Zeker wel. En zelfs van Nokia. De Nokia XS-010S-Z is een XGS-PON ONT in SFP+ vormfactor. Maar zie er maar eens aan te komen!

En er zijn er nog veel meer:
Zyxel PM7000-01
Albis-Elcom heeft er één
ECI Networks

Teveel om op te noemen. Google maar eens op XGS-PON ONT SFP en bekijk de resultaten by image.
Maar: Ze zijn duur, lastig verkrijgbaar en mogelijk een slechte presse papier.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@MindBender Geen van je lijstje staat in de BBF.247 lijst, zelfs de Nokia niet. En dat is wel wat Delta eist. Dus al heb je er een met veel moeite weten te bemachtigen, dan heb je een aardige kans dat ze hem niet willen provisionen. Zie ook Lange_Slurf in "[Delta glasvezel] Eigen router installeren"

[ Voor 12% gewijzigd door robertwebbe op 02-03-2023 09:42 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Update: Vannacht rond 4:00 uur is de Nokia geprovisioned, om 9:00 uur ga ik via chat de Huawei proberen aan te laten sluiten.

[ Voor 8% gewijzigd door robertwebbe op 02-03-2023 08:07 ]

Pagina: 1 ... 11 ... 30 Laatste

Dit topic is gesloten.