Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Op het OP forum is inmiddels een levendige thread over deze issues. Hoe ervaren jullie dit?
Geen enorme problemen met de batterij. Gemiddeld haal ik minimaal de 5 á 5,5 uur SOT met totaalgebruik 24 uur. Als ik op dagen de 5 uur SOT niet aantik, haal ik regelmatig 40 uur op één batterijlading. Ik merk geen grote ontwikkelingen in de temperatuur van het toestel. Eén keer gemerkt, maar volgens mij had ik toen even op 120 fps gefilmd.Paradise schreef op woensdag 28 april 2021 @ 09:38:
Ik maak me toch zorgen over het batterijgebruik/verbruik. Ik weet dat SOT niet zoveel zegt, maar meer dan 3u haal ik niet op een dag. FKM battery monitor geeft +- 3%/u in standby mode en 13%/u screen on, en dat is niet belachelijk slecht maar ook niet goed. Maar meer nog zit mijn zorg in de warmte van het toestel als je het eventjes wat zwaarder gebruikt; dan loopt de temperatuur echt merkbaar op. In vergelijking met m'n vorige toestel (Poco F2 Pro) merk ik veel meer warmte-ontwikkeling, en een veel snellere drop in accu% wanneer je wat zwaarder gebruik maakt. Er zal vast nog e.e.a. geoptimaliseerd worden in software updates, maar kans is natuurlijk ook groot dat de Snapdragon 888 gewoon een dorstige SOC is en de koeling niet heel optimaal.
Op het OP forum is inmiddels een levendige thread over deze issues. Hoe ervaren jullie dit?
Mijn gebruik bestaat vooral uit Whatsapp, browsing, Instagram, Facebook, etc. , geen games overigens. Misschien dat het 'm zit in het gebruik van de GPU? Op zich niet ontevreden dus met de batterij en qua hitte (gelukkig) nog niks gemerkt.
EDIT: Wat ik wel op het OP forum lees en herken, is de battery drain in Idle. In de nacht dropt die van mij ook minimaal zo'n 8 - 10% dacht ik. Zal er voortaan wat beter op letten.
[ Voor 5% gewijzigd door Casual_T op 28-04-2021 10:02 ]
Ik was vanacht met de OP9 ook 8% kwijt. Hopelijk wordt dat nog geoptimaliseerd middels software updates in de toekomst. Vind het verder geen dealbreaker.Casual_T schreef op woensdag 28 april 2021 @ 10:00:
[...]
Geen enorme problemen met de batterij. Gemiddeld haal ik minimaal de 5 á 5,5 uur SOT met totaalgebruik 24 uur. Als ik op dagen de 5 uur SOT niet aantik, haal ik regelmatig 40 uur op één batterijlading. Ik merk geen grote ontwikkelingen in de temperatuur van het toestel. Eén keer gemerkt, maar volgens mij had ik toen even op 120 fps gefilmd.
Mijn gebruik bestaat vooral uit Whatsapp, browsing, Instagram, Facebook, etc. , geen games overigens. Misschien dat het 'm zit in het gebruik van de GPU? Op zich niet ontevreden dus met de batterij en qua hitte (gelukkig) nog niks gemerkt.
EDIT: Wat ik wel op het OP forum lees en herken, is de battery drain in Idle. In de nacht dropt die van mij ook minimaal zo'n 8 - 10% dacht ik. Zal er voortaan wat beter op letten.
ook ben ik niet zon fan van de android 11 back-gesture vs die dat oneplus zelf had ontwikkeld bij mijn 6
(zijkant scherm vs onderste hoeken)
Maar nachts 8% verliezen is bij een nacht 1% per uur! Je telefoon staat continu in verbinding met wifi, netwerk en bluetooth staat waarschijnlijk ook nog aan. Lijkt mij dus zeker prima.
Ik merk hier en daar nog wel wat kleine haperingen en zoals op andere forums staat, het scrollen lijkt wat langzaam met name in de Google apps.
Ik heb mijn pro nu een aantal weken. Hij is geroot ivm AdBlock en Swift installer. Daarnaast gebruik ik qhd en force 120 hz. Ik hoop wel dat het scrollen soepeler/sneller kan worden gemaakt. 7 pro voelde met scrollen sneller aan.
Ik heb afgezien de bevestiging van de registratie, die ik op 6 april heb ontvangen verder (nog) geen bericht van OnePlus gehad.Step-han schreef op donderdag 29 april 2021 @ 11:40:
Iemand al iets gehoord over de ''gratis'' warp-charger? Zijn er al mensen die het ontvangen hebben?
Heb nog niets gehad. Maar hoezo gratis in aanhalingstekens?Step-han schreef op donderdag 29 april 2021 @ 11:40:
Iemand al iets gehoord over de ''gratis'' warp-charger? Zijn er al mensen die het ontvangen hebben?
Je kan het ook los besteld hebben, nu weet je meteen dat het over de "actie" gaat.FloggingHank schreef op donderdag 29 april 2021 @ 12:18:
[...]
Heb nog niets gehad. Maar hoezo gratis in aanhalingstekens?
Heb je dan geen goedkeuring van je registratie ontvangen? Ik heb twee mails gekregen, een bevestiging van de registratie en een goedkeuring van de registratie.Bull schreef op donderdag 29 april 2021 @ 12:14:
[...]
Ik heb afgezien de bevestiging van de registratie, die ik op 6 april heb ontvangen verder (nog) geen bericht van OnePlus gehad.
Ja, die bedoelde ik juist. 😉Name_VD schreef op donderdag 29 april 2021 @ 14:17:
[...]
Heb je dan geen goedkeuring van je registratie ontvangen? Ik heb twee mails gekregen, een bevestiging van de registratie en een goedkeuring van de registratie.
Q: Why do OnePlus 9 and 9Pro fail to connect to the Android Auto on some car models?
A: Apologies for the inconvenience. We are working with the Google Android Auto team to resolve this issue. It is expected to be fixed in the next stable version.
Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ
Natuurlijk wel, die lader heeft zeer waarschijnlijk een UsbA poort en er zijn een miljard UsbA - UsbC kabels te krijgen.ggj87 schreef op woensdag 28 april 2021 @ 00:17:
Die heeft niet de juiste aansluiting
En als je een UsbC poort hebt dan heb je het probleem sowieso niet.
Ik heb nog steeds echt problemen met mijn toestel op mijn Unifi 6 Lites, ook na disablen random mac en wpa3 only. Heb ook een melding gemaakt met logs bij Oneplus...Camiel schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 10:53:
[...]
Ik ben overgestapt en vind de overgang best wel ok.. Camera heb ik eerder in dit topic vergeleken.
Batterij ben ik nog niet helemaal over te spreken, maar voorlopig tevreden algemeen.
Wifi wordt hoop ik nog beter, in combi met unifi nog wat troubles.
Hier ook. Heb nog een 2.4ghz netwerk in de lucht omdat een ander apparaat moeilijk doet, maar die werkt geweldig. Lijkt dus echt de combi met de WiFi6. Op mijn laptop werkt dat dan wel weer.. Ruimte voor verbetering..sanderdw schreef op donderdag 29 april 2021 @ 22:14:
[...]
Ik heb nog steeds echt problemen met mijn toestel op mijn Unifi 6 Lites, ook na disablen random mac en wpa3 only. Heb ook een melding gemaakt met logs bij Oneplus...
Maar er is nog steeds een verschil tussen pre-installed en hardbaked in de rom. In het eerste geval kan je hem zelf alsnog verwijderen en heb ik weinig moeite mee, in het tweede geval is het bloatware, waarbij met een update van uit de playstore de noodzakelijke ruimte verdubbeld, want de oude versie kan niet verwijderd worden.CLB schreef op woensdag 28 april 2021 @ 07:02:
Netflix staat tegenwoordig op nagenoeg elk toestel pre-installed vanwege widevine-geneuzel
YouTube Music is gewoon onderdeel van het Google-pakket, waar je vroeger Play Music had.
Mijn 5T kwam ook met pre-installed apps, maar die waren allen stuk voor stuk te verwijderen, zelfs de Oneplus apps. Ok, core-apps van android niet, maar die wil je ook niet kunnen verwijderen, maar op mijn 5T kan ik zo'n beetje alles van google buiten de playstore verwijderen als ik dat wil en laten we eerlijk zijn, dat was ook juist één van de grote pluspunten van de Oneplus. Samen met dat ze juist niet deden wat de groten wel deden en juist no-nonsens waren.
Persoonlijk vind ik het nogal opdringerig om Netflix ongevraagd te installeren zonder dat ik het kan verwijderen.
En wat het met widevine precies te maken heeft, snap ik eerlijk gezegd ook niet. Widevine is van Google zelf en vrijwel iedere streamingsdienst maakt er gebruik van. Dus waarom dan wel Netflix, maar niet Hulu, Disney+, Amazon, etc?
Netflix zal eerder een commissie-deal met Oneplus hebben, gok ik.
Ik weet dat het nauwelijks ruimte inneemt, maar het is voor mij een principe dingetje, ingegeven doordat een Samsung van mij eerder compleet onbruikbaar werd op gegeven moment door de updates die over de bloatware kwamen en uiteindelijk de opslag compleet opvulde (na een reset had je ruimte, tot alle updates uit de playstore waren gehaald).
Ik vind het jammer te zien dat Oneplus zich daar nu toch in mee lijkt te laten slepen.
Voor de rest nog steeds meer dan tevreden over de 9.
Ik heb nog niet heel veel foto's gemaakt, maar bij daglicht miste ik het niet en net bij gedimd licht in de woonkamer even een snel plaatje geschoten en op zo'n 3,5 meter afstand kan ik zonder problemen op een ingezoomde foto de structuur van de muur herkennen. Foto was geschoten met ISO 1600, 1/20, f/1,8.Boinkie schreef op donderdag 29 april 2021 @ 22:26:
Hoe is het ontbreken van OIS op de 9? Heeft mij doen beslissen om hem niet meteen te halen. Iemand die er zijn mening over kwijt wil?
Ik mis het nog niet in ieder geval.
Op zich is Wifi6 nog erg jong. 5GHz wifi ging in eerste instantie ook niet goed bij veel apparaten. Oorzaak kan aan beide kanten natuurlijk liggen, Ubiquiti is volgens mij ook nog volop bezig met het pushen van updates op dat punt.Camiel schreef op donderdag 29 april 2021 @ 22:22:
[...]
Hier ook. Heb nog een 2.4ghz netwerk in de lucht omdat een ander apparaat moeilijk doet, maar die werkt geweldig. Lijkt dus echt de combi met de WiFi6. Op mijn laptop werkt dat dan wel weer.. Ruimte voor verbetering..
5GHz wifi werkt op de OP9 in iedere geval prima.
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
[ Voor 3% gewijzigd door Huigie op 30-04-2021 11:13 ]
Ik ervaar nagenoeg hetzelfde, wel met andere apparatuur en mijn broer op zijn Nord ook dus het is niet alleen een probleem bij de 9 serie.Huigie schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 11:10:
Thuis hangt m'n telefoon aan TP-Link Deco m9 plus. Haal vaak van de 300Mbit maar 40. Dus, ff wifi uit en weer aan. Jeej werkt. Dag later niet, hmm. Dus die MAC adres wisseling uitgezet. Jeej het werkt. Dag later niet, hmm. Het blijft niet aan een bepaalde Deco hangen, signaal sterkte is ook altijd excellent, het hangt aan 5GHz. Snap er niks van. 8 Pro had nergens last van.
Misschien zit het hem wel in Android 11 want bij 10 had ik er met de Nord nog geen laat van.
Oh dan ligt het dus niet aan Android 11 maar het blijft curieus.Huigie schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 13:17:
M'n 8 Pro draaide op 11.
Hier exact hetzelfde met 9 pro icm met ASUS RT-AX88U. Alle andere toestellen halen dikke snelheden, behalve de 9 pro.Huigie schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 11:10:
Thuis hangt m'n telefoon aan TP-Link Deco m9 plus. Haal vaak van de 300Mbit maar 40. Dus, ff wifi uit en weer aan. Jeej werkt. Dag later niet, hmm. Dus die MAC adres wisseling uitgezet. Jeej het werkt. Dag later niet, hmm. Het blijft niet aan een bepaalde Deco hangen, signaal sterkte is ook altijd excellent, het hangt aan 5GHz. Snap er niks van. 8 Pro had nergens last van.
Ik maak trouwens gebruik van de standaard T-Mobile Zyxel T50 glasvezel modem.
Alhoewel...de videokwaliteit van bijv Netflix is erg donker. Uiteraard heb ik hier en daar gelezen dat dit niet specifiek voor de 9 is (speelt bij oudere modellen al) en dat het ws te maken heeft met HDR. Ik vind het niet fijn kijken, donker, vrij flets zo, je mist details. Helderheid helemaal omhoog schroeven zou imho niet moeten (en het helpt ook maar redelijk).
Het beeld is ook niet echt scherp, het lijkt alsof het nog low-bandwidth afspeelt in het begin (ws moet is hij de boel op de achtergrond aan het bufferen?) en langzaam wel weer scherp wordt.
Iemand ervaring hiermee en weet hoe ik dit het beste goed kan krijgen, vooral dat donkere...?
We zijn rond 10.30u zijn we weggereden (telefoon vers van de lader en op 100%), rond 15.30 weer terug met nog zo'n 25% accu over. Tussendoor heeft het scherm wel een uurtje uitgestaan tijdens een lunchpauze.
Mijn 5T hield dat wel beter vol, maar het viel me zeker niet tegen. Sowieso heb ik bij langere tochten altijd een grote (20.000mAh) powerbank bij me.
GPS doet het overigens perfect, zelfs op moeilijke locaties heb ik goede ontvangst.
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Niet slechtdeepbass909 schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 21:46:
Vandaag een flinke fietstocht gemaakt met Locus Maps 4 op de telefoon in een houder met continu het scherm aan. Een goede test voor de accu-duur in een maximale belasting (buiten, dus scherm vrijwel continu op maximale helderheid, GPS continu aan en loggen.
We zijn rond 10.30u zijn we weggereden (telefoon vers van de lader en op 100%), rond 15.30 weer terug met nog zo'n 25% accu over. Tussendoor heeft het scherm wel een uurtje uitgestaan tijdens een lunchpauze.
Mijn 5T hield dat wel beter vol, maar het viel me zeker niet tegen. Sowieso heb ik bij langere tochten altijd een grote (20.000mAh) powerbank bij me.
GPS doet het overigens perfect, zelfs op moeilijke locaties heb ik goede ontvangst.
Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" 1080P 165Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw | iPad Air 5
Video werkt (bij mij) in ieder geval niet in deze versie.Anonymoussaurus schreef op zondag 2 mei 2021 @ 23:35:
Testversie GCam van Arnova voor de 9-serie: https://www.celsoazevedo....dev-arnova8G2-beta/f/dl0/
Non Pro. Gisteren ook nog met Locus Map 4 een wandeling gemaakt, maar dat ging niet helemaal goed. Ik had last van dat het hardware kompas in Locus Map 4 vastliep, maar ik heb sterk het vermoeden dat dit in Locus Map 4 zat (is net een nieuwe versie die compleet overhoop is gehaald vanwege beperkingen in Android 11).
Maar aangezien het kompas in GPS Status & Toolbox wel bleef werken, ook als het vastliep in Locus, vermoed ik dus dat het niet de telefoon zelf was.
Ik liep wel een aantal keer tegen een probleem met mobiel internet aan. Op het moment dat de dekking zwak was, was mijn internet gelijk onbruikbaar, iets wat mij met de 5T in Nederland met dezelfde provider (Tele2) eigenlijk nooit gebeurde.
+ Batterijduur: deze is echt beter dan ik had verwacht, zeker als je de batterijbesparing aanzet gaat ie echt lang mee. (ik gebruik overigens geen 5G)
+ Prestaties: apparaat is mega vlot en soepel, all the time
+ Laden: gaat suuupersnel (ik laad so far alleen via kabel)
+ Software: is clean en overzichtelijk, lekker schoon vergeleken met een Samsung
- Camera: nog geen kiekjes geschoten waarvan ik echt denk: wow. Ik vind het nog geen verbetering tov de S10E, waarschijnlijk door het ontbreken van OIS heb ik toch best wat fuzy foto's gehad, ook in goede licht-omstandigheden.
Wat me verder opvalt is dat de NFC veel gevoeliger is dan wat ik gewend was, best handig met het vele betalen via mn mobiel. Het geluid uit de speakers vind ik bovengemiddeld. Wifi-bereik is ook goed. Verder is de hoge refresh rate heerlijk.
Al met al, echt blij met deze nieuwe telefoon en mooi pakket voor deze prijs, ik hoop wel dat ze de prestaties van de camera nog kunnen tweaken.
GCam gebruik je vooral voor de foto's, niet voor de video's, dus wat mij betreft boeit dat niet echt. Ik gebruik GCam voor foto's en OnePlus Camera voor video's.Camiel schreef op maandag 3 mei 2021 @ 08:18:
[...]
Video werkt (bij mij) in ieder geval niet in deze versie.
Is er ergens een vergelijking ofzo? Wat doet deze gcam dan precies? En hoe kan het dan dat dit beter is dan wat het team van 1+ aflevert?Anonymoussaurus schreef op zondag 2 mei 2021 @ 23:35:
Testversie GCam van Arnova voor de 9-serie: https://www.celsoazevedo....dev-arnova8G2-beta/f/dl0/
- zodra de telefoon Bluetooth verbinding maakt, verbreekt de SIM op de telefoon. In de auto wordt wel een GSM signaal ontvangen, en ik kan ook bellen (via BT in de auto). Bij het verbreken van de BT verbinding moet ik echter opnieuw de SIM-unlock code invoeren. Erg onhandig
- Android auto doet het helemaal niet, hij kan gewoon geen verbinding maken met de auto
Auto is een Skoda Kodiaq en met mijn oudere OP 6T is het nooit een probleem geweest!
Dan heb ik goed nieuws: Anonymoussaurus in "[OnePlus 9-serie] Ervaringen & Discussie"skippy01 schreef op maandag 3 mei 2021 @ 20:29:
Ik heb sinds een paar dagen de OP 9 Pro, en in de auto werken een paar zaken niet zoals het hoort:
- zodra de telefoon Bluetooth verbinding maakt, verbreekt de SIM op de telefoon. In de auto wordt wel een GSM signaal ontvangen, en ik kan ook bellen (via BT in de auto). Bij het verbreken van de BT verbinding moet ik echter opnieuw de SIM-unlock code invoeren. Erg onhandig
- Android auto doet het helemaal niet, hij kan gewoon geen verbinding maken met de auto
Auto is een Skoda Kodiaq en met mijn oudere OP 6T is het nooit een probleem geweest!
Sorry voor de late reactie. Was vergeten te reageren. Basically (meestal, weet niet hoe het zit bij de 9-serie. Ik zou zeggen: probeer het uit):FloggingHank schreef op maandag 3 mei 2021 @ 16:36:
[...]
Is er ergens een vergelijking ofzo? Wat doet deze gcam dan precies? En hoe kan het dan dat dit beter is dan wat het team van 1+ aflevert?
- Betere dynamische weergave
- Meer details
- Betere kleuren
Er zijn nog wel meer video's over te vinden, want niet iedereen gebruikt dezelfde APK en config: YouTube: YouTube
Dit lost dan wellicht het 2e probleem op, maar het steeds opnieuw moeten opvoeren van de SIM-unlock code na verbreken van de bluetooth-verbinding in de auto lijkt hier niets mee te maken te hebben, toch? Ik start namelijk Android Auto helemaal niet meer op (omdat het toch niet werkt) en dan blijft het probleem van Sim-locked...Anonymoussaurus schreef op maandag 3 mei 2021 @ 21:55:
[...]
Dan heb ik goed nieuws: Anonymoussaurus in "[OnePlus 9-serie] Ervaringen & Discussie"
Nee, ik had het puur over Android Auto probleem inderdaad.skippy01 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 14:09:
[...]
Dit lost dan wellicht het 2e probleem op, maar het steeds opnieuw moeten opvoeren van de SIM-unlock code na verbreken van de bluetooth-verbinding in de auto lijkt hier niets mee te maken te hebben, toch? Ik start namelijk Android Auto helemaal niet meer op (omdat het toch niet werkt) en dan blijft het probleem van Sim-locked...
Zelf heb ik namelijk mijn Oneplus 9 pro groen terug gestuurd aangezien g-board niet wou werken ( de delay bij het openen ) en Android auto wat niet wou werken met mijn Mazda 3 2020. Ik mag nu kiezen of een nieuwe Oneplus 9 pro of gaan voor een S21 ultra.. wat zoude jullie doen ?
Uiterlijk 2 maanden na de vorige patchjokko schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 15:36:
Weet iemand wanneer deze patch uitkomt: https://forums.oneplus.co...xygenos-apr-2021.1427868/
Zelf heb ik namelijk mijn Oneplus 9 pro groen terug gestuurd aangezien g-board niet wou werken ( de delay bij het openen ) en Android auto wat niet wou werken met mijn Mazda 3 2020. Ik mag nu kiezen of een nieuwe Oneplus 9 pro of gaan voor een S21 ultra.. wat zoude jullie doen ?
System
• Improved charging performance
• Fixed the small probability lagging issue of
keyboard
• Fixed known issues and improved system
stability
• Updated Android security patch to 2021.05
Camera
• Improved the HDR effect in some shooting
scenes
• Improved the white balance performance of
the rear camera
Network
• Improved the stability of network
Communication
• Improved the performance of Wi-Fi
connection
:strip_exif()/f/image/lzFAkToHJrrMQ9yG7Bu9LhJa.jpg?f=fotoalbum_large)
Sowieso positief is dat de accuduur toeneemt in de eerste week. Vanochtend om 8 uur heb ik de telefoon van de lader gehaald (niet de eigen Warp, maar een universele lader) en nu staat de accu nog steeds op 96% en is de geschatte standby tijd inmiddels opgelopen naar bijna 3 dagen. Of dat door een update komt of dat de accu chemisch aan het optimaliseren is, durf ik niet te zeggen, maar ik heb het vaker gemerkt dat Li-ion accu's vaak eerst een paar laadcycli moeten doorlopen voor ze optimaal werken.MaltaSoron schreef op maandag 3 mei 2021 @ 10:17:
Sinds vorige week heb ik de Oneplus 9, ik kom van een Samsung S10E.
+ Batterijduur: deze is echt beter dan ik had verwacht, zeker als je de batterijbesparing aanzet gaat ie echt lang mee. (ik gebruik overigens geen 5G)
+ Prestaties: apparaat is mega vlot en soepel, all the time
+ Laden: gaat suuupersnel (ik laad so far alleen via kabel)
+ Software: is clean en overzichtelijk, lekker schoon vergeleken met een Samsung
- Camera: nog geen kiekjes geschoten waarvan ik echt denk: wow. Ik vind het nog geen verbetering tov de S10E, waarschijnlijk door het ontbreken van OIS heb ik toch best wat fuzy foto's gehad, ook in goede licht-omstandigheden.
Wat me verder opvalt is dat de NFC veel gevoeliger is dan wat ik gewend was, best handig met het vele betalen via mn mobiel. Het geluid uit de speakers vind ik bovengemiddeld. Wifi-bereik is ook goed. Verder is de hoge refresh rate heerlijk.
Al met al, echt blij met deze nieuwe telefoon en mooi pakket voor deze prijs, ik hoop wel dat ze de prestaties van de camera nog kunnen tweaken.
Vind je de accuduur dus in eerste instantie tegenvallen, heb even een weekje geduld.
2e keer dat ik deze quote, maar met de laatste update lijkt het te werken. Gisteravond de WiFi weer op de standaard gezet en nu gaat het voorlopig nogsteeds goed. Updaten dus!sanderdw schreef op donderdag 29 april 2021 @ 22:14:
[...]
Ik heb nog steeds echt problemen met mijn toestel op mijn Unifi 6 Lites, ook na disablen random mac en wpa3 only. Heb ook een melding gemaakt met logs bij Oneplus...
Een vraagje, ik heb hier een 1Gbit-verbinding, maar ik geraak 'maar' aan 570 Mbps. Halen jullie snellere snelheden of zit er een 'cap' op de oneplus 9pro?
Je kan proberen als je op je verbonden WiFi klikt, bij Geavanceerd, Privacy, gebruik eigen MAC proberen.koekroeck schreef op zondag 9 mei 2021 @ 16:22:
Tweakers-vrienden,
Een vraagje, ik heb hier een 1Gbit-verbinding, maar ik geraak 'maar' aan 570 Mbps. Halen jullie snellere snelheden of zit er een 'cap' op de oneplus 9pro?
Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" 1080P 165Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw | iPad Air 5
Ik weet dat er een verschil zit in de 4g/5g banden, maar merk je dit heel erg?
En kan ik de software gewoon normaal updaten wanneer deze geflashed is naar de europese variant?
Bedankt alvast voor de hulp!
misschien een domme vraag van mij, maar geraak je met een ander toestel op wifi wel aan hogere snelheden?koekroeck schreef op zondag 9 mei 2021 @ 16:22:
Tweakers-vrienden,
Waarschijnlijk krijg je dan een CN of US model waardoor je rekening moet houden met de volgende zaken:Bokkoman schreef op maandag 10 mei 2021 @ 08:57:
Ik heb een vraag over wanneer ik deze telefoon uit China (tradingshenzen bv) laat komen. In hoeverre werkt deze dan wel/niet?
Ik weet dat er een verschil zit in de 4g/5g banden, maar merk je dit heel erg?
En kan ik de software gewoon normaal updaten wanneer deze geflashed is naar de europese variant?
Bedankt alvast voor de hulp!
1. De oplader zal een US plug hebben. Deze kan je dus alleen met een verloopstekker gebruiken.
2. De verkoper maakt de doos open en flasht er zelf een Global ROM op van OxygenOS omdat een CN model standaard met HydrogenOS komt. Ik vind het zelf niet zo'n prettig idee dat iemand de doos open maakt en er software op flasht terwijl ik er op ga emailen/bankieren etc. De software zal wel normaal updaten met OTA updates vanuit Oneplus, dus net als bij een global (EU) toestel.
3. Voor 4G heb je volledig support in onder andere Nederland, alle banden worden ondersteund. Voor 5G heb je mogelijk wel 5G in grote steden, maar je mist een band voor de buitengebieden. 5G support is dus onvolledig en zal niet gegarandeerd werken.
[ Voor 4% gewijzigd door stin00 op 10-05-2021 09:54 ]
Bedankt voor je reactie!stin00 schreef op maandag 10 mei 2021 @ 09:52:
[...]
Waarschijnlijk krijg je dan een CN of US model waardoor je rekening moet houden met de volgende zaken:
1. De oplader zal een US plug hebben. Deze kan je dus alleen met een verloopstekker gebruiken.
2. De verkoper maakt de doos open en flasht er zelf een Global ROM op van OxygenOS omdat een CN model standaard met HydrogenOS komt. Ik vind het zelf niet zo'n prettig idee dat iemand de doos open maakt en er software op flasht terwijl ik er op ga emailen/bankieren etc. De software zal wel normaal updaten met OTA updates vanuit Oneplus, dus net als bij een global (EU) toestel.
3. Voor 4G heb je volledig support in onder andere Nederland, alle banden worden ondersteund. Voor 5G heb je mogelijk wel 5G in grote steden, maar je mist een band voor de buitengebieden. 5G support is dus onvolledig en zal niet gegarandeerd werken.
Het gaat volgens mij om een CN model op tradingshenzen. Je krijgt er een EU plug bij (volgens de verkoper).
5G vind ik voor nu nog niet interessant in Nederland, aangezien het ook nog niet het echte 5G is, geloof ik.
De prijs is wel stuk lager, wat ik dan wel weer aantrekkelijk vind.
Lastige keuze! Ik twijfel zo erg of ik dit model wil (9 pro) of wacht op de volgende releases van telefoons.
edit: Mijn WIFI gezeur is met deze update helaas nog niet opgelost.
[ Voor 15% gewijzigd door Huigie op 10-05-2021 13:27 ]
OS 11.2.4.4 hier aan deze zijde.
Op mijn vorige foon haal ik 450 van 500. Ligt echt aan 1plus.
Dat heb je ook als je een Nord aan de Warp Charge 65T lader doet. Hij geeft dan snelladen aan en geen Warp Charge.T-bone88 schreef op maandag 10 mei 2021 @ 14:41:
Ik heb nu de 9pro, hier voor had ik de 7t pro, nu merk ik dat als ik de 9pro oplaad met de oplader van de 7t dat de telefoon niet oplaad via warp charg, maar snelladen. Ik weet dat de 9 sneller oplaad dan de 7, maar waarom laad de telefoon dan niet op met de snelheid die de 7t aan kan? Is dit iets in de instellingen? Of is dit een gegeven feit?
Dan gebruik je de MSM tool om bijna alle partities opnieuw te beschrijven. Overigens is het niet zo dat iemand zomaar een eigen versie van H2OS erop kan zetten. H2OS zelf zonder aanpassingen? Ja dat kan gewoon, maar OOS erop flashen is het kleinste probleem naar mijn mening.stin00 schreef op maandag 10 mei 2021 @ 09:52:
[ Voor 5% gewijzigd door Autofan1985 op 10-05-2021 16:22 ]
Is nu ook op het forum aangekondigd: OxygenOS 11.2.5.5 for the OnePlus 9 and OnePlus 9 ProHuigie schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 12:18:
OxygenOS 11.2.5.5 voor de OnePlus 9 en OnePlus 9 Pro
System
• Improved charging performance
• Fixed the small probability lagging issue of
keyboard
• Fixed known issues and improved system
stability
• Updated Android security patch to 2021.05
Camera
• Improved the HDR effect in some shooting
scenes
• Improved the white balance performance of
the rear camera
Network
• Improved the stability of network
Communication
• Improved the performance of Wi-Fi
connection
[Afbeelding]
Hey everyone,
We are starting to push the incremental rollout of a new OxygenOS update for the OnePlus 9 and OnePlus 9 Pro
OP9
IN: 11.2.5.5.LE25DA
EU: 11.2.5.5.LE25BA
NA: 11.2.5.5.LE25AA
OP9 Pro
IN: 11.2.5.5.LE15DA
EU: 11.2.5.5.LE15BA
NA: 11.2.5.5.LE15AA
Changelog
SystemCamera
- Improved charging performance
- Fixed the small probability lagging issue of keyboard
- Fixed known issues and improved system stability
- Updated Android security patch to 2021.05
Network
- Improved the HDR effect in some shooting scenes
- Improved the white balance performance of the rear camera
- Improved the stability of network communication
- Improved the performance of Wi-Fi connection
Zit hier op Down 352 / up 471MAGDATTT schreef op maandag 10 mei 2021 @ 13:43:
Ik kom hier echt niet hoger dan 250, eigen MAC, andere MAC. Maakt geen verschil.
OS 11.2.4.4 hier aan deze zijde.
Op mijn vorige foon haal ik 450 van 500. Ligt echt aan 1plus.
Op OS 11.2.5.5 met een op9 pro.
Oh nice, hier nog niks gezien van verzendbevestiging.Huigie schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 11:27:
Jeej, de draadloze laders van de actie zijn onderweg!
Correctie zojuist de mail gekregen
[ Voor 8% gewijzigd door Cyrus The Virus op 11-05-2021 11:38 ]
AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i
Nice! Wanneer de aanvraag gedaan? Ik wacht met smart op mijn buds z!Cyrus The Virus schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 11:31:
[...]
Oh nice, hier nog niks gezien van verzendbevestiging.
Die van mij is ook onderweg 🥳 Ik heb 31 maart de aanvraag ingediend bij OP.Huigie schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 11:27:
Jeej, de draadloze laders van de actie zijn onderweg!
De dag na de release toen ik het toestel van belsimpel had ontvangen.Jowz schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 19:08:
[...]
Nice! Wanneer de aanvraag gedaan? Ik wacht met smart op mijn buds z!
AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i
Jeetje ze nemen wel de tijd dus...Cyrus The Virus schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 19:51:
[...]
De dag na de release toen ik het toestel van belsimpel had ontvangen.
Ze worden via DPD verzonden, misschien hebben we ze dan nog voor het weekend 😅ObserveSecurity schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 19:22:
[...]
Die van mij is ook onderweg 🥳 Ik heb 31 maart de aanvraag ingediend bij OP.
Stond toch ook gewoon in de voorwaarden?! Ik snap dit soort opmerkingen nooit zo goed
¯\_(ツ)_/¯ Pixel 9 Pro XL
Het komt neer op een totaal van 711 EUR waarbij het scherm en mainboard worden vervangen. Ik zit nu erg te twijfelen of ik dit moet doen want een nieuwe 12Gb kost 999 EUR.
Bij reparatie heb ik nog kans dat er andere problemen optreden met de batterij en andere onderdelen die niet vervangen zijn.
Wat zouden jullie doen?
Uitrollen schiet helaas nog niet heel erg op... Voor mijn 9 is de update nog niet beschikbaar...Anonymoussaurus schreef op maandag 10 mei 2021 @ 16:36:
[...]
Is nu ook op het forum aangekondigd: OxygenOS 11.2.5.5 for the OnePlus 9 and OnePlus 9 Pro
[...]
Wat zijn jullie ervaringen met draadloos laden? Ik heb een simpele lader van aliexpress gehaald en die werkt goed (gewoon slowcharge, maar voor mij is dat snel zat), alleen wordt mijn wekkerradio onbruikbaar door interferentie

[...]
Uitrollen schiet helaas nog niet heel erg op... Voor mijn 9 is de update nog niet beschikbaar...
Gewoon oxygen updater gebruiken, meteen downloaden en installeren 😉
Tot dusver werkt het prima. Normale netwerk prestatie en van de WiFi is wat verbeterd en ik haal nu ook iets hogere snelheden.
Zoals @Jowz zei: via Oxygen Updater is 'ie al een tijdje beschikbaar hoor.deepbass909 schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 15:49:
[...]
Uitrollen schiet helaas nog niet heel erg op... Voor mijn 9 is de update nog niet beschikbaar...
Ik ken Oxygen updater, gebruikte ik ook al met de 5T (omdat het daarbij af en toe helemaal absurd lang duurde), alleen kwamen volgens mij de vorige updates een stuk sneller.Anonymoussaurus schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 17:16:
[...]
Zoals @Jowz zei: via Oxygen Updater is 'ie al een tijdje beschikbaar hoor.
Ik had een OnePlus6 en ben nu over naar de OnePlus9 128GB.Vince23 schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 16:34:
Ik heb nu een Oneplus 6. Ik ben is aan het kijken naar een nieuwe Oneplus en twijfel enorm tussen de 8T en de 9. Op amazon is de 8T momenteel €450 (https://www.amazon.nl/dp/...N=B08HJGQ9ZS&linkCode=asn). Niet twijfelen of zijn er toch een aantal redenen om voor een 9 te gaan?
Ik ben een normale gebruiker en merk niet heel verschil.
De 6 was nog niet op. Maar wilde graag iets nieuws en draadloos kunnen laden ivm dat deze optie in m'n auto zit icm de inmiddels beste AAWireless.
Ik zou voor de 9 gaan. Net wat langer je updates dan de 8T.
Zeker als je met deze weer net zo lang gaat doen als met je 6. En OnePlus9 nog steeds degelijke toestellen blijft maken.
(Want WOW wat heeft die OnePlus6 zich bewezen voor mij)
Zou voor de 8T gaan. Alleen de camera van de 9 schijnt iets beter te zijn (al mist ois). Voor het verschil, 250e, is dit best veel. Beide komen met Android 11 dus de 9 zal niet veel langer support hebben dan de 8T.Vince23 schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 16:34:
Ik heb nu een Oneplus 6. Ik ben is aan het kijken naar een nieuwe Oneplus en twijfel enorm tussen de 8T en de 9. Op amazon is de 8T momenteel €450 (https://www.amazon.nl/dp/...N=B08HJGQ9ZS&linkCode=asn). Niet twijfelen of zijn er toch een aantal redenen om voor een 9 te gaan?
flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!
Mail gekregen maar er is nog niks verzondenCyrus The Virus schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 11:31:
[...]
Oh nice, hier nog niks gezien van verzendbevestiging.
Echt weer typisch Oneplus. Ze snappen niks van koop belevenis. Je besteld als 1e een telefoon bij OP maar je hoort pas als laatste wanneer het wordt verzonden. Heb de telefoon ook geannuleerd bij OP omdat Belsimpel bij bestellen gewoon aangeeft wanneer het komt. Er waren Tweakers die net als ik meteen besteld hebben bij OP maar de telefoon 4 dagen later dan ik pas binnen kregen. Dat is toch ongelooflijk.Cyrus The Virus schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 23:28:
Mail gekregen maar er is nog niks verzonden
Mail sturen dat de order klaar is voor verzending en dan staat het al 6 dagen op "This parcel is not yet being handled by DPDgroup."

Ja inderdaad ik had ook bij OP besteld maar geannuleerd en bij belsimpel besteldHuigie schreef op zondag 16 mei 2021 @ 09:46:
[...]
Echt weer typisch Oneplus. Ze snappen niks van koop belevenis. Je besteld als 1e een telefoon bij OP maar je hoort pas als laatste wanneer het wordt verzonden. Heb de telefoon ook geannuleerd bij OP omdat Belsimpel bij bestellen gewoon aangeeft wanneer het komt. Er waren Tweakers die net als ik meteen besteld hebben bij OP maar de telefoon 4 dagen later dan ik pas binnen kregen. Dat is toch ongelooflijk.
Mail sturen dat de order klaar is voor verzending en dan staat het al 6 dagen op "This parcel is not yet being handled by DPDgroup."
![]()
![]()
![]()
Jep, hier komt ie ook een aantal keer per dag langs. Merk ook dat het uploaden van afbeeldingen/video's erg langzaam gaat in Google photos, wat waarschijnlijk de reden is dat deze melding zo vaak langskomt.T-bone88 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 07:25:
Ik krijg regelmatig onderstaande melding, van verschillende apps dan. Hebben jullie hier ook last van? Op me vorige telefoon de 7 pro had ik wel eens zo melding maar niet zo vaak als op de 9 pro, gemiddeld denk ik wel 3 keer per week deze melding.
tweet is niet meer beschikbaar btw.Paradise schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 21:15:
Android 12 beta 1 is al beschikbaar voor OP9 en OP9 Pro: https://twitter.com/oneplus/status/1394732016445308930
[ Voor 34% gewijzigd door Anonymoussaurus op 18-05-2021 21:41 ]
Is alweer gepulled vanwege problemen: https://forums.oneplus.co...7113/page-4#post-23220410. Gaat lekker daar...Anonymoussaurus schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 21:40:
OnePlus kondigt Android 12 Developer Preview aan: Android 12 Developer Preview Program for OnePlus 9 and OnePlus 9 Pro
[...]
tweet is niet meer beschikbaar btw.
Hey guys,
I've temporarily removed the download links based on the feedback from users in this thread. I'm sharing the feedback with the software team so they can look into it in the morning at HQ.
Misschien moet je het uit de Oxy update halen, daar wordt het nog aangeboden.Anonymoussaurus schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 23:54:
[...]
Is alweer gepulled vanwege problemen: https://forums.oneplus.co...7113/page-4#post-23220410. Gaat lekker daar...
[...]
Nu ben ik geswitched naar die gesture based variant maar dit kost veel meer tijd en vooral duidelijke handbewegingen terwijl de duim voorheen perfect was om even snel te switchen enzo.
Is er wat aan te doen? Ik denk niet dat ik echt ga wennen aan deze nieuwe versie...
Hebben we expres niet gedaan. Zie de update notice die we erbij hebben gezet.Huigie schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 08:26:
[...]
Misschien moet je het uit de Oxy update halen, daar wordt het nog aangeboden.
Herkenbaar, dit heb ik ook soms. Niks aan te doen, misschien een andere versie toetsenbord installeren? Ik weet niet of je deze ook wat hoger kan plaatsen in de stock software, zodat je minder snel de knopjes onderin raakt? Heb er de ene keer meer last van dan de andere keer.GustavSan schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 08:59:
Heb sinds een paar dagen een 9 pro. Ik heb de balk onderin op de oude en vertrouwde manier. Dus knopje terug, home en het carousel. Dit vind ik fijner dan gesture based (swipe). Echter als ik op het toetsenbord typ raak ik in bijna alle gevallen met mijn duim of vingers de home (of carousel) knop aan en dus verlaat ik direct de app waarin ik typ.
Nu ben ik geswitched naar die gesture based variant maar dit kost veel meer tijd en vooral duidelijke handbewegingen terwijl de duim voorheen perfect was om even snel te switchen enzo.
Is er wat aan te doen? Ik denk niet dat ik echt ga wennen aan deze nieuwe versie...
Hier overigens ook nog niks gehoord van de gratis Wireless Charger. Schijnbaar is mijn promo op 6 april goedgekeurd, dus zal nog wel even duren.
Tja, wat zullen we daar nou op zeggen!
Ik denk als je hem weer 3 jaar wil kunnen gebruiken zal de 8gb waarschijnlijk wel voldoende zijn. Ik kom zelf van bijna 5 jaar OnePlus 3 gebruik af, en aangezien ik er weer 4-5 jaar mee wil doen, heb ik wel de keuze gemaakt voor wat meer RAM en ook toekomstproof meer opslag. Mijn 64gb ruimte zat inmiddels wel vaker vrij vol en dan zou 128gb misschien ook alweer eerder in de problemen komen.Roestini schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 10:36:
De 6 toch net 3 bijna 4 jaar fijn gebruikt en nog steeds. twijfel ik nog tussen de 8 GB of 12 GB werkgeheugen. Ik game niet op de telefoon, maar meer uit het oogpunt van futureproof. De 128 GB opslag is voor mij voldoende. Wat is wijsheid?
Heb hier geen last van. Chrome of netwerkvoorkeuren al eens verwijderd?Boedha schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 05:20:
Ik heb ineens problemen met Google Chrome op mijn 9pro. Als ik Chrome open en ik open de eerste pagina dan duurt dit soms wel een seconde of 10 eer deze geladen wordt. Dit is sinds een dag of 4. Ik denk dat het aan Chrome ligt en niet aan de telefoon. Maar zijn er nog andere met dit probleem?
Berichten over prijzen en levertijden mogen hier: [OnePlus 9-serie] Levertijden & Prijzen
Berichten over accessoires mogen hier: [OnePlus 9-serie] Accessoires