Ik heb voor mijn OnePlus 9 Pro inmiddels 3 cases uitgeprobeerd, aangezien ik op zoek ben naar een case die wat meer bescherming biedt dan het meegeleverde hoesje van OnePlus. Ik zal even kort wat ervaringen per case delen voor de Tweakers die nog een hoesje zoeken voor hun OP 9 Pro.
Spigen Ultra Hybrid
Dit hoesje heeft een doorzichtige polycarbonaat achterkant, waardoor je net wat meer van het design van de telefoon kunt laten zien. De randen zijn omgeven door een redelijk dikke TPU bumper en ook de uitsnede van de camera heeft dit, waardoor de telefoon zonder veel zorgen op de achterkant neer kan worden gelegd.
De knoppen klikken erg lekker en de slider is goed bereikbaar.
Ik ben zelf niet heel erg te spreken over dit hoesje, want ondanks dat de goed beschermde TPU bumper veel grip heeft, wordt de PC achterkant ontzettend snel heel erg vettig en voelt de achterkant ook een beetje goedkoop aan. Daarnaast zit er volgens mij een heel klein beetje ruimte tussen de achterkant van de telefoon en het stuk PC en ziet het er naar mijn smaak niet zo geweldig uit.
Caseology Parallax
Dit hoesje bestaat uit twee delen, een hard frame en een zachtere inleg met een mooie textuur er op. Ik heb de zwarte OP 9 Pro en de blauwe variant van dit hoesje combineert erg goed vind ik. Als je hem in je hand hebt voelt hij ook een beetje premium, mede door textuur op de achterkant.
De knoppen op het hoesje voelen goed aan en de het hoesje is ook niet erg bulky. Wel geeft het het gevoel dat je telefoon beschermt is tegen een klein valletje. Volgens mij gebruikt het ook dezelfde air cushion techniek van Spigen.
Het hoesje heeft echter wel twee nadelen, waar ik wel een beetje van baal aangezien ik het ontwerp mooi vind. Het frame wat je vasthoudt is niet erg grippy en ik merk dat ik vaak de telefoon weer een beetje omhoog moet duwen, omdat hij heel langzaam uit mijn hand glijdt.
Daarnaast werkt de uitsnede van de slider niet helemaal lekker, waardoor ik er niet goed bij kan met mijn vinger als ik de telefoon met één hand vasthoud.
Spigen Tough Armor
Dit hoesje is volgens mij
het hoesje voor mensen die bang zijn om hun telefoon te laten vallen. Hij is bulky en stevig. Hij bestaat uit twee lagen, één van TPU en de ander van polycarbonaat. Daarnaast zitten er aan de binnenkant nog pads van een soort foam.
Ondanks de behoorlijke bulk heb ik niet veel last van het hoesje wanneer hij in mijn broekzak zit. Ook is de grip prima en heb ik geen moeilijkheden ontdekt als ik mijn telefoon met één hand gebruik.
De camera ligt diep in het hoesje en wordt daardoor goed beschermt. En de kickstand achterop is erg handig om de telefoon weg te zetten en een video te kijken. Over de kwaliteit van dit kleine standaardje maak ik me niet zo'n zorgen. Ik heb hetzelfde hoesje drie jaar met mijn Pixel 2 gebruikt en het heeft mijn 2 kinderen doorstaan.
Voorlopig blijf ik de Tough Armor gebruiken, maar ik denk dat ik af en toe wissel met de Caseology Parallax. Alle drie de hoesjes werken trouwens ook met wireless charging.
Ryzen 7 5800X | MSI MAG X570 Tomahawk | RX 6800 XT | 32GB Crucial Ballistix 3800 C16 | Noctua NH-D15 | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Samsung 970 Evo 500GB | WD Red Plus 6TB | O11 Dynamic Evo | BitFenix Whisper BWG750M