• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 31-03 19:18
Correctie: mobiel betalen met ing werkt hier wel!

[Voor 34% gewijzigd door GVR op 12-11-2022 12:39]

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:12

westergas

rikkie_pc

Ik heb nu C66 klaar staan, nog geen push melding van gehad (handmatige check). EU model, zit in Mexico. Geen idee of dat wat uitmaakt. Handig om C66 er op te zetten of kan ik die skippen?

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

• skai21
  • Registratie: April 2011
westergas schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 17:05:
Ik heb nu C66 klaar staan, nog geen push melding van gehad (handmatige check). EU model, zit in Mexico. Geen idee of dat wat uitmaakt. Handig om C66 er op te zetten of kan ik die skippen?
Ik in nl op c66 versie ook geen pushmelding.
Wacht hem deze keer ff af tot official.

10 x Jinko Solar 350Wp Full-Black | 3500Wp | GOODWE 3000D-NS | PVOutput

• GVR
Ik merk dat de zoekfunctie in de app drawer heel traag is. En ook blijft de laatste zoekopdracht staan, best irritant als je wat later een andere app wilt opzoeken.

Ook lijk ik WiFi issues te hebben sinds android 13. Telefoon lijkt verbonden, maar als ik naar wifi netwerken lijkt het netwerk ineens geen internet te hebben. Ik heb het opgeslagen netwerk al eens vergeten, maar toch verbind hij nog, en staat erbij "verbonden via LG Tinq" (dit is de app die ik voor de airco gebruik). Ik kan dan nogmaals kiezen voor "verbinden met dit netwerk" (terwijl ik al verbonden ben) en kan het netwerk niet alsnog vergeten.

Ervaren anderen soortgelijke issues?

Het wifi issue lijkt verholpen nu, heb de LG app verwijderd, waarmee het onthouden WiFi netwerk ook weg was en ik weer opnieuw kon connected. Daarna LG app weer geïnstalleerd.

[Voor 12% gewijzigd door GVR op 12-11-2022 20:58]

• Petertje750
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18:37
Heb met upgrade van 11 naar 12 de kat uit de boom gekeken en met 13 eigenlijk gelijk geinstalleerd en moet zegen, ziet er goed uit en geen zaken die niet bevallen of niet goed werken, zelfs na upgrade met alle apps behouden.

Top, ben weer extra tevreden en blij met m'n 9pro ;)

• skai21
  • Registratie: April 2011
Petertje750 schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 21:10:
Heb met upgrade van 11 naar 12 de kat uit de boom gekeken en met 13 eigenlijk gelijk geinstalleerd en moet zegen, ziet er goed uit en geen zaken die niet bevallen of niet goed werken, zelfs na upgrade met alle apps behouden.

Top, ben weer extra tevreden en blij met m'n 9pro ;)
Ik niet.. en heb toen bij 11 naar 12 op mijn OP8T veel shit gehad, nu met de 9 wacht ik het ff af.

10 x Jinko Solar 350Wp Full-Black | 3500Wp | GOODWE 3000D-NS | PVOutput

• Sjrd83
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 31-03 16:34
tozzke schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 19:09:
Ik merk op mijn OnePlus 9 dat sinds de laatste update (LE2113_11_C.65) ik heel veel ads te zien krijg ondanks dat ik thuis Pihole draai. Voorheen had ik nooit last van ads in games bijvoorbeeld.

Als ik met Network Analyzer @ Information scherm kijk, zie ik ook dat 8.8.8.8 als DNS erbij staat.
Ik durf niet met zekerheid te zeggen of dit voorheen ook was maar op andere Android toestellen in huis, staat die er niet bij iig.
Het lijkt er dus op dat in deze laatste firmware 8.8.8.8 hard coded is.

In mijn netwerk worden alle DNS requests die naar de google DNS-en gaan, naar Pihole gestuurd maar toch heb ik dus een hoop reclames :(

Zijn er meer mensen die dit opgevallen is?

edit:

Nu maar 8.8.8.8 en 8.8.4.4 geblackholed in m'n router...
Nu ook de update geinstalleerd maar inderdaad dns 8.8.8.8 staat als tweede dns. Als ik deze wijzig naar mijn eigen Aduard dns server maakt dit niks uit. Iemand hier een oplossing voor gevonden?

Prive-DNS uitzetten heeft bij mij niet geholpen.

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:45

tozzke

aka tozzert

Sjrd83 schreef op zondag 13 november 2022 @ 11:01:
[...]

Nu ook de update geinstalleerd maar inderdaad dns 8.8.8.8 staat als tweede dns. Als ik deze wijzig naar mijn eigen Aduard dns server maakt dit niks uit. Iemand hier een oplossing voor gevonden?

Prive-DNS uitzetten heeft bij mij niet geholpen.
Ik heb toen 8.8.8.8 in m'n router keihard geblokkeerd
@ Android 13 (LE2113_11_F16) staat 8.8.8.8 er overigens niet meer tussen

zin om slap te ouwehoeren? join #vervoer, #android, #domotica of #Ubiquiti @ IRC

• MaltaSoron
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-04 10:41
GVR schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 09:42:
Correctie: mobiel betalen met ing werkt hier wel!
Hier werkt A13 ook goed met ing mobiel betalen:)

• H-S
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-03 22:23
Full wipe en mobiel betalen met ING werkt weer.

• RF1000
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 21:29
maar zonder full wipe en met een werkprofiel werkt ING dus niet?

• H-S
RF1000 schreef op maandag 14 november 2022 @ 13:36:
Bij mij heeft het niet meteen gewerkt, ging mis sinds ik de open bèta had geïnstalleerd.
Over werkprofiel heb ik geen idee.

• GVR
Ik heb geen werkprofiel dus kan daar niet over oordelen. Ben van stable 12 naar stable 13 gegaan en daarbij werkt mobiel betalen zonder full wipe.

• -SimJoc-
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Bij mij heeft het alle betas gewoon gewerkt

• Sjrd83
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 31-03 16:34
tozzke schreef op zondag 13 november 2022 @ 13:14:
[...]

Ik heb toen 8.8.8.8 in m'n router keihard geblokkeerd
@ Android 13 (LE2113_11_F16) staat 8.8.8.8 er overigens niet meer tussen
Ben maar overgegaan naar Android 13. Nu is het 'opgelost'. Bedankt.

Ps. ING nog niet uit kunnen proberen.

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:45

tozzke

aka tozzert

Poulske schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 15:01:
Mobiel betalen i.c.m. Rabobank werkt hier ook niet.
Hier werkt mobiel betalen met Rabobank via Google Wallet prima @ Android 13 (LE2113_11_F16)

zin om slap te ouwehoeren? join #vervoer, #android, #domotica of #Ubiquiti @ IRC

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 31-03 16:09
tozzke schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 17:01:
[...]

Hier werkt mobiel betalen met Rabobank via Google Wallet prima @ Android 13 (LE2113_11_F16)
Hier net opnieuw geprobeerd, zowel Rabobank als ABN werkt niet. Ik ga eens testen om de passen opnieuw toe te voegen.

Wordt vervolgd.

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02:01

deepbass909

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

tozzke schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 17:01:
[...]

Hier werkt mobiel betalen met Rabobank op F16 ook probleemloos.

@Poulske
Probeer eens de rabobank-app volledig te verwijderen en opnieuw te installeren. Soms gaan wat rechten op de achtergrond fout en vooral bank-apps zijn er vanwege alle beveiligingen tegen hackers nogal gevoelig voor.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• MaltaSoron
Batterijduur is er aardig op vooruitgaan met A13 heb ik het idee. Dat zonder full wipe.

• Ashram
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 01-04 11:25
Paar dagen geleden ook de stap gewaagd. Google Pay icm Rabobank werkte bij mij eerst ook niet na de upgrade. Wat me opviel bij mijn instellingen voor Default payment app was dat daar Google Pay (Clone) als standaard stond ingesteld. Nu heb ik sowieso geen clone gemaakt van die app, maar ik heb die aangepast naar de andere optie die er stond (Google Pay). Daarnaast heb ik de oplossing op deze pagina nog uitgevoerd: https://community.oneplus...ntCid=1175932156674310152

Bij mij was er een user999 aanwezig. Geen idee hoe die er opgekomen is want ik heb nooit een Guest account aangemaakt.

Vandaag geprobeerd te betalen en Google Pay werkt weer als vanouds.

• KennieNL
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:39
Iemand enig idee? Ik kom van Android 11 af en ben naar LE2113_11_F16 gegaan (dus Android 13).

Ik heb altijd DND/niet storen in de avond gehad waardoor alle meldingen stil waren (dus geen geluid en trilling). Maar sinds de upgrade werkt DND niet meer en komen alle meldingen nog door.

Onder apps heb ik al gekeken en daar staat de negeer niet storen voor apps uit.

Toestel ook al eens herstart maar helaas.

[Voor 5% gewijzigd door KennieNL op 18-11-2022 22:55]

• westergas

westergas

rikkie_pc

Nog geen update hier. Heb er geen haast mee maargoed...maakt het wat uit of ik die uit de oxygen updater gebruik?

• AnonymousWP
  • Niet online
westergas schreef op woensdag 23 november 2022 @ 20:02:
Nog geen update hier. Heb er geen haast mee maargoed...maakt het wat uit of ik die uit de oxygen updater gebruik?
Nee, is exact dezelfde update en wordt rechtstreeks van OnePlus' servers gedownload. Verder kan je na het gebruik van Oxygen Updater ook gewoon weer updaten via de systeemupdate applicatie als je wil.

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:07
In de Oxygen updater lijkt al een update te staan? Ik krijg als update F.72 te zien, niet F.16, en een changelog met security patch nov 22 o.a.

• MaltaSoron
Weet iemand hoe je handmatig lokale upgrade doet in A13? Lukt mij niet

• AnonymousWP
  • Niet online
The__Virus schreef op donderdag 24 november 2022 @ 20:07:
In de Oxygen updater lijkt al een update te staan? Ik krijg als update F.72 te zien, niet F.16, en een changelog met security patch nov 22 o.a.
Klopt, lijkt een OnePlus foutje te zijn, of bewust, maar we weten nog niet waarom. Zie ook hier in onze Discord:

MaltaSoron schreef op donderdag 24 november 2022 @ 21:43:
Weet iemand hoe je handmatig lokale upgrade doet in A13? Lukt mij niet
Uit de Oxygen Updater FAQ:
OxygenOS 12 onwards, local upgrade needs extra steps. On some devices, you need to enable Android's built-in developer options: Settings -> About device -> Version and tap Build number 7 times. If it still doesn't show up in the usual place, or if it doesn't work for you, you'll need to install a separate app. Choose any, they're all provided by OnePlus:
https://oxygenos.oneplus.net/OPLocalUpdate_For_Android.apk (source: https://community.oneplus.com/thread?id=1100328722948947970)
https://oxygenos.oneplus.net/OPLocalUpdate_For_Android12.apk (source: https://community.oneplus.com/thread?id=1502946)
https://oxygenos.oneplus.net/OnePlus_tools.apk (source: https://community.oneplus.com/thread?id=1159705720795955204)
https://oxygenos.oneplus.net/English_20220225101104.apk (source: https://community.oneplus.com/thread?id=1555039)
https://oxygenos.oneplus....gm62UO_20220218143830.apk (source: https://community.oneplus.com/thread?id=1592950)

Find it in your app drawer after installing, it should be labelled “System update” or “MyApplication2”. The first two target SDK 29 (Android 10), so they may install on older OOS versions too. The others target SDK 31 (Android 12), meaning they can't be installed on older OOS versions.

Note: in case any of the above APKs download as a ZIP/JAR, replace the extension at the end with “.apk” in your file manager.
Also, make sure you've enabled "Install unknown apps" for whatever app you're opening either of these APKs from. Find this in Settings -> Apps & notifications -> Special app access -> Install unknown apps. We recommend granting this permission only to very few applications, e.g. just the file manager or your browser.

• RF1000
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 21:29
Met de laatste versie F.72 en werkprofiel werkt contactloos betalen via ING :)

prima update naar A13 wat mij betreft!

[Voor 7% gewijzigd door RF1000 op 25-11-2022 12:09]

• AnonymousWP
  • Niet online
OnePlus heeft nu F.72 aangekondigd op het forum: https://community.oneplus.com/thread/1206823468113854467

CC: @The__Virus Lijkt dus intended te zijn, zie: https://community.oneplus...ntCid=1207498421159067654
Hello everyone,

I believe that many of you noticed that the EU version is named F.72 instead of F.17.

We want you to know that the difference in the version number was requested by the EU operators, which will bring no harm to your devices, so please feel free to experience it.

Never settle.

[Voor 55% gewijzigd door AnonymousWP op 25-11-2022 12:50]

• The__Virus
Heb deze sinds gisteravond geïnstalleerd over Android 12 heen, upgrade. Vlekkeloos verlopen en geen issues gemerkt. Toestel voelt weer wat vlotter aan, apps openen sneller.

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 31-03 16:09
deepbass909 schreef op woensdag 16 november 2022 @ 13:48:
[...]

Hier werkt mobiel betalen met Rabobank op F16 ook probleemloos.

@Poulske
Probeer eens de rabobank-app volledig te verwijderen en opnieuw te installeren. Soms gaan wat rechten op de achtergrond fout en vooral bank-apps zijn er vanwege alle beveiligingen tegen hackers nogal gevoelig voor.
ABN en Rabobank opnieuw geinstalleerd, maar nog steeds hetzelfde probleem. Denk dat er niets anders op zit dan een full wipe. Alleen heb ik daar geen zin in, mag in maart een nieuwe mobiel uitzoeken, tot dan doe ik het wel met de bankpas. Jaren al zo gedaan.

• westergas

westergas

rikkie_pc

nog geen issues hier, zonder wipe. ING contactloos kan ik niet testen aangezien ik niet in NL zit. Wipe is me ook ff te veel gedoe nu.

• The__Virus
Weet iemand waar de stappenteller is gebleven in Android 13? Bij elke update kan ik deze weer niet vinden :P
ING contactloos werkte hier trouwens direct na de update.

[Voor 21% gewijzigd door The__Virus op 01-12-2022 09:34]

• The__Virus
Inmiddels gevonden. Je moet op het Home Screen in het midden naar beneden swipen. Dan configureer je de Shelf voor de eerste keer en daarna kun je deze gebruiken, incl. stappenteller ;)

• The__Virus
In de app drawer krijg ik continu suggesties te zien als ik zoek op de applicatie die ik wil openen, sinds de update naar Android 13. Ik kan nergens vinden waar ik dat uit kan zetten, iemand een idee?

Gevonden: slim zoeken in app-lade heet het, dat moet je uitschakelen. Bij instellingen -> startscherm en vergrendelscherm.

[Voor 23% gewijzigd door The__Virus op 08-12-2022 16:28]

• GVR
The__Virus schreef op donderdag 8 december 2022 @ 16:22:
In de app drawer krijg ik continu suggesties te zien als ik zoek op de applicatie die ik wil openen, sinds de update naar Android 13. Ik kan nergens vinden waar ik dat uit kan zetten, iemand een idee?

Gevonden: slim zoeken in app-lade heet het, dat moet je uitschakelen. Bij instellingen -> startscherm en vergrendelscherm.
Held! ik ergerde me al dood aan de trage zoekfunctie en het feit dat hij de laatste zoekopdracht vasthield. Nu weer terug naar de normale zoekfunctie, fijn :)

• NewDust
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-03 21:37
Argh. Hadden ze eerst met de Android 12 update de Google Home Hue functionaliteit in het power menu gesloopt, nu hebben ze de Device Controls helemaal uit het power menu verwijdert, dus ook de work around met Hue Essentials werkt nu niet meer.

Dan maar een lelijke widget op mijn home screen.

Zie wel een optie om Device Controls toe te voegen aan het Lock Screen, maar als ik ook maar iets wil doen moet ik als nog ontgrendelen.

[Voor 19% gewijzigd door NewDust op 08-12-2022 23:01]

• Sandertje1980
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 25-03 12:58
Hoi allen,

Ik overweeg dit toestel aan te schaffen. Het is inmiddels afgeprijsd tot 500 euro, wat ongeveer mijn budget is. En mijn inschatting is dat het toestel beter is dan de midrange equivalent Nord 2T, hoewel ik die vergelijking maar lastig kan maken, enkel op basis van de specs.

Bij de review waren wat kritische noten over de fotos en de Hasselblad software. Is dat inmiddels verbeterd na updates?

En ik las dat OOS sinds versie 12 niet meer de schone Android versie van weleer is. Moet ik bang zijn voor een flink verbouwd OS?

Ook niet onbelangrijk: heeft het toestel een 3,5mm aansluiting?

Ik ben oneplus 5 gewend en hecht veel waarde aan een no nonsense gebruikerservaring en een goede camera binnen deze prijsklasse. Buiten OnePlus en de Pixel ken ik eigenlijk geen andere merken die vergelijkbaar zijn op die punten.

Alvast dank voor jullie mening.

• westergas

westergas

rikkie_pc

@Sandertje1980 Ik heb hem eerder dit jaar op kunnen pakken voor rond de 500 euro en dat lijkt mij een prima prijs voor zo'n mooi toestel. Ik ben in ieder geval erg tevreden over. Ik ga alleen niet de deur uit zonder powerbank maar speel dan ook regelmatig een spelletje.

Verder genoeg reviews te vinden online, inclusief specs, dus ik zou zeggen google er op los :)

[Voor 21% gewijzigd door westergas op 11-12-2022 00:54]

• Sandertje1980
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 25-03 12:58
@westergas bedankt voor je positieve reactie. Klinkt hoopvol.

De reviews zij vaak uit de beginperiode. Hierdoor is het erg lastig om te zien wat de ontwikkeling is qua software updates. En een high end toestel uit 2021 wordt bijna nooit vergeleken met een midrange toestel uit 2022. Behalve dan met specs, maar dat zegt lang niet alles.

Maar ik kom hier al een behoorlijk eind en weet het bijna zeker. Tenzij de camera toch tegenvalt en de software te ver is afgedreven van stock Android.

[Voor 5% gewijzigd door Sandertje1980 op 11-12-2022 15:45]

• NewDust
  • Laatst online: 24-03 21:37
Andere (potentiel nare) verandering gevonden. De snooze functie van de wekker kan niet meer op oneindig, maximaal 10x snoozen. Maar standaard staat de snooze sinds de nieuwe update op 3x. Let dus op als je een fervent snoozer bent.

En weet iemand hoe ik weer een ringtone+trillen kan krijgen? De instelling staat wel op 'Vibrate on ring', de slider trilt ook wanneer ik hem op 'Ring' zet, maar bij notificaties en gebrld worden krijg ik alleen een ringtone. En het zijn gewoon de standaard ringtone en notification alarm.

• kahobro
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 17-03 14:05
Het lockscreen is er wel op achteruit gegaan. De vingerafdruk scanner komt pas na een keer extra swipen terwijl die eerst direckt zichtbaar was.
De enter zit nu niet meer naast het toetsenbord en je moet een stuk hoger op enter tikken. \
Niet handig.

• Zucht123
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 13-02 15:08
Beste,

Ik heb een OnePlus 9 Pro, deze is voorzien van root echter raakt opslag vol, even getroubleshoot en dit komt door opgeslagen logs. In Dev options heb ik zoveel mogelijk uitgeschakeld.

Maar waar zijn de logs opgeslagen? Welke path? Zodat ik dit kan verwijderen.
IK heb *#800# geprobeerd maar tevergeefs helaas, daar staat alles uitgeschakeld.

Dank alvast.

• H-S
kahobro schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 08:07:
Het lockscreen is er wel op achteruit gegaan. De vingerafdruk scanner komt pas na een keer extra swipen terwijl die eerst direckt zichtbaar was.
De enter zit nu niet meer naast het toetsenbord en je moet een stuk hoger op enter tikken. \
Niet handig.
Dit over vingerafdruk scanner is niet waar. Niet bij mij iig. Gewoon meteen zichtbaar bij AOD en lockscreen.

• westergas

westergas

rikkie_pc

kahobro schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 08:07:
Niet handig.
Ik heb dat ook soms, maar niet altijd. Vaag...

• The__Virus
Laatst kreeg ik een updatemelding voor de providerinstellingen. netjes geïnstalleerd. Nu staat de volgende melding er elke ochtend:
Iemand die dit herkent?

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:49

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

The__Virus schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 09:07:
Laatst kreeg ik een updatemelding voor de providerinstellingen. netjes geïnstalleerd. Nu staat de volgende melding er elke ochtend: [Afbeelding]
Iemand die dit herkent?
Wat gebeurt er wanneer je deze notificatie opent? Of kan dat niet?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• The__Virus
Niets. Je kunt het inderdaad aanklikken, maar er opent niets.

• Flexboy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-03 20:04
The__Virus schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 09:07:
Laatst kreeg ik een updatemelding voor de providerinstellingen. netjes geïnstalleerd. Nu staat de volgende melding er elke ochtend: [Afbeelding]
Iemand die dit herkent?
Dit heb ik ook.
Ook heb ik in Chrome er 15 T-Mobile bookmarks bij gekregen die ik niet kan wissen.
Varieert van Google-services voor mobiel, KNMI, Marktplaats, nu.nl enzovoorts

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Wow, die t-mobile home page, die kreeg ik ook, wtf. Maar wel kun je gelukkig de homepage van je browser terugzetten naar `Chromes homepage` via:
chrome > menu > advanced-homepage > Chromes homepage

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online
KennieNL schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 22:54:
Iemand enig idee? Ik kom van Android 11 af en ben naar LE2113_11_F16 gegaan (dus Android 13).

Ik heb altijd DND/niet storen in de avond gehad waardoor alle meldingen stil waren (dus geen geluid en trilling). Maar sinds de upgrade werkt DND niet meer en komen alle meldingen nog door.

Onder apps heb ik al gekeken en daar staat de negeer niet storen voor apps uit.

Toestel ook al eens herstart maar helaas.
Ik heb nu het tegenovergestelde; als ik DND aanzet mis ik telefoontjes omdat die er niet meer doorheen komen.

Voorheen kon je instellen welke meldingen je wel of niet wilde ontvangen, en ook expliciet dat als iemand belde je telefoon gewoon over ging, maar dat is blijkbaar helemaal weg?

Erg irritant dit, als ik DND uitzet word ik helemaal gek van alle meldingen die geluid maken, maar als ik DND aanzet dan heb ik het niet door als ik gebeld word want m'n telefoon ligt meestal niet in zicht

• Autofan1985
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 30-03 15:38
Oon schreef op woensdag 21 december 2022 @ 13:18:
[...]

Ik heb nu het tegenovergestelde; als ik DND aanzet mis ik telefoontjes omdat die er niet meer doorheen komen.

Voorheen kon je instellen welke meldingen je wel of niet wilde ontvangen, en ook expliciet dat als iemand belde je telefoon gewoon over ging, maar dat is blijkbaar helemaal weg?

Erg irritant dit, als ik DND uitzet word ik helemaal gek van alle meldingen die geluid maken, maar als ik DND aanzet dan heb ik het niet door als ik gebeld word want m'n telefoon ligt meestal niet in zicht
Kan je dit niet aanpassen in de notificatie-instellingen van de telefonie app? Het zit redelijk weggestopt bij instellingen - apps, maar daar zou je de optie aan moeten kunnen zetten dat hij ook bij DND er doorheen komt.

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online
Autofan1985 schreef op woensdag 21 december 2022 @ 14:04:
[...]

Kan je dit niet aanpassen in de notificatie-instellingen van de telefonie app? Het zit redelijk weggestopt bij instellingen - apps, maar daar zou je de optie aan moeten kunnen zetten dat hij ook bij DND er doorheen komt.
Ik gebruik TrueCaller, daar heb ik gekeken onder notificatie instellingen maar ik zie geen optie om 'm door DND heen te laten gaan helaas

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:25
Ik heb twee 'issues' sinds de meest recente update:

1) ik krijg bij het naar boven slepen vanaf de onderkant alle open apps te zien, maar waar ik deze voorheen makkelijk kon sluiten door ze naar boven de 'duwen' verschijnt er nu een irritant minischerm. Is dit helemaal uit te schakelen?

2) het lijkt erop dat ik bepaalde apps over wifi niet zomaar kan starten, maar wel over 4g. Je zou denken lokaal probleem, maar toch erg vreemd dat het ineens na die update speelt. Een abn app blijft hangen, maar ook bv Facebook of de sport apps van de kids. Andere apps hebben hier geen last van.

Ik heb een 9 pro met de meest recente versies qua software. Iemand vergelijkbare ervaringen?

• Netsrek
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
GustavSan schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 11:33:
Ik heb twee 'issues' sinds de meest recente update:

1) ik krijg bij het naar boven slepen vanaf de onderkant alle open apps te zien, maar waar ik deze voorheen makkelijk kon sluiten door ze naar boven de 'duwen' verschijnt er nu een irritant minischerm. Is dit helemaal uit te schakelen?

2) het lijkt erop dat ik bepaalde apps over wifi niet zomaar kan starten, maar wel over 4g. Je zou denken lokaal probleem, maar toch erg vreemd dat het ineens na die update speelt. Een abn app blijft hangen, maar ook bv Facebook of de sport apps van de kids. Andere apps hebben hier geen last van.

Ik heb een 9 pro met de meest recente versies qua software. Iemand vergelijkbare ervaringen?
1: Ik denk dat je teveel naar boven sleept, hier net even getest, maar als je gewoon een cm of 3 omhoog veegt komt het kleine venster hier niet. pas als ik het venster over de helft van het scherm beweeg zie ik bovenin een witte halve maan ontstaan met "zwevend venster".

2: Geen idee

Acties:
  • +2Henk 'm!

• iestyn99
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01-04 13:33
LineageOS 20 (Android 13) is nu beschikbaar voor OnePlus 9 Pro via de site van LineageOS! Updaten moet via ADB maar via de Updater van je telefoon kan je de info krijgen hoe dit moet gebeuren. Kwestie van de nieuwe versie plus Gapps 13 te sideloaden en klaar. Net gedaan, werkt perfect.

• Whoopsie
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

Whoopsie

¯\_(ツ)_/¯

iestyn99 schreef op zondag 1 januari 2023 @ 13:14:
LineageOS 20 (Android 13) is nu beschikbaar voor OnePlus 9 Pro via de site van LineageOS! Updaten moet via ADB maar via de Updater van je telefoon kan je de info krijgen hoe dit moet gebeuren. Kwestie van de nieuwe versie plus Gapps 13 te sideloaden en klaar. Net gedaan, werkt perfect.
Al android auto geprobeerd of de GPS dan wel goed blijft werken?

Opzich wil ook wel overstappen weer naar custom rom maar zijn altijd weer van die beperkingen e.d. maar heeft ook wel meer zo zijn voordelen.

• iestyn99
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01-04 13:33
Whoopsie schreef op maandag 2 januari 2023 @ 13:25:
[...]

Al android auto geprobeerd of de GPS dan wel goed blijft werken?
AA nog niet geprobeerd maar GPS werkt wel uitstekend (snel en exact).

• H-S
Update F.73 staat klaar in Oxygen Updater.

Acties:
  • 0Henk 'm!
  • Pinned

• AnonymousWP
  • Niet online
OnePlus heeft OxygenOS F.73 nu ook aangekondigd via het forum: https://community.oneplus.com/thread/1235565876712308742

• bloblub
  • Laatst online: 31-03 16:00
Hoe is jullie accu na een jaar van gebruik? En wat is eigenlijk gebruikelijk?

Ik heb mijn 9 Pro nu 1.5 jaar, maakte mij nooit druk om de accu omdat ik overal laders beschikbaar had. Maar merk nu pas dat er in standby ongeveer 4-5% per uur van de accu afgaat. Ik ben vandaag gestart bij een nieuwe werkgever waar ik nog geen qi lader heb liggen, op een aantal whatsappjes na zat de telefoon de hele dag in mijn zak en ik kwam met een accu van 60% thuis na 8 uur werken. Is dit normaal?
Ik zie niks vreemds in de accu logs.

• Daiov97
  • Laatst online: 19:43
bloblub schreef op maandag 9 januari 2023 @ 19:15:

Ik heb mijn 9 Pro nu 1.5 jaar, maakte mij nooit druk om de accu omdat ik overal laders beschikbaar had. Maar merk nu pas dat er in standby ongeveer 4-5% per uur van de accu afgaat. Ik ben vandaag gestart bij een nieuwe werkgever waar ik nog geen qi lader heb liggen, op een aantal whatsappjes na zat de telefoon de hele dag in mijn zak en ik kwam met een accu van 60% thuis na 8 uur werken. Is dit normaal?
Dit is 'normaal', de accu van mn OP9 Pro is nooit top geweest. Hij is bij mij ook behoorlijk vaak best warm, terwijl die dan alleen in m'n broekzak heeft gezeten.

• Bull
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:23
bloblub schreef op maandag 9 januari 2023 @ 19:15:

Een tijdje ging het wel goed maar de "leegloop" bug zoals ik die zelf noem lijkt helaas weer terug te zijn gekeerd. Ik vermoed zelf dat het aan een bepaalde app ligt of een combinatie van bepaalde apps die van zichzelf nogal wat stroom verbruiken of een gebruik/verbruik lek hebben maar kom er maar eens achter welke app het is of welke apps het zijn.

Het is momenteel wat vervelend maar hopelijk is het binnenkort weer opgelost.

https://tweakers.net/gallery/18583/inventaris/

• Bull
Is het mogelijk om handmatig direct van OxygenOS 11 naar OxygenOS 13 te upgraden?

Als dit mogelijk is, hoe los ik het volgende probleem dan op?

Ik heb de nieuwste update, F73 via Oxygen Updater gedownload en ik zie het installatiebestand ook wel bij lokale upgrade staan maar hij geeft bij mij, nadat ik het updateproces heb gestart namelijk steeds gelijk aan dat de "Installatie systeemupdate mislukt"

• AnonymousWP
  • Niet online
Bull schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 00:11:
Is het mogelijk om handmatig direct van OxygenOS 11 naar OxygenOS 13 te upgraden?

Als dit mogelijk is, hoe los ik het volgende probleem dan op?

Ik heb de nieuwste update, F73 via Oxygen Updater gedownload en ik zie het installatiebestand ook wel bij lokale upgrade staan maar hij geeft bij mij, nadat ik het updateproces heb gestart namelijk steeds gelijk aan dat de "Installatie systeemupdate mislukt"
Ja dat zou moeten kunnen. Je zit op Android 13 en je wil upgraden of zit je nog echt op OxygenOS 11? Want vanaf Android 12 moet je een aparte Local Upgrade APK gebruiken. Installatie-instructies staan hiervoor in de app, tweede tabje/pagina in de app als ik het me goed herinner.

• Bull
AnonymousWP schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 23:54:
[...]

Ja dat zou moeten kunnen. Je zit op Android 13 en je wil upgraden of zit je nog echt op OxygenOS 11? Want vanaf Android 12 moet je een aparte Local Upgrade APK gebruiken. Installatie-instructies staan hiervoor in de app, tweede tabje/pagina in de app als ik het me goed herinner.
Ik zit nog op de meest recente versie van OxygenOS 11 en ik wil handmatig upgraden naar versie F73 van OxygenOS 13 maar de installatie daarvan mislukt daar elke keer van. Bij 0% zegt ie gelijk al mislukt.

Er wordt mij bij Systeemupdate wel een officiële OTA update van OxygenOS 12 aangeboden, namelijk versie C47 maar ik zou liever gelijk van OxygenOS 11 naar OxygenOS 13 upgraden alleen dat lukt mij tot nog toe niet.

• AnonymousWP
  • Niet online
Bull schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 12:59:
[...]

Ik zit nog op de meest recente versie van OxygenOS 11 en ik wil handmatig upgraden naar versie F73 van OxygenOS 13 maar de installatie daarvan mislukt daar elke keer van. Bij 0% zegt ie gelijk al mislukt.

Er wordt mij bij Systeemupdate wel een officiële OTA update van OxygenOS 12 aangeboden, namelijk versie C47 maar ik zou liever gelijk van OxygenOS 11 naar OxygenOS 13 upgraden alleen dat lukt mij tot nog toe niet.
Hmm, zou wel moeten lukken, zie: https://forum.xda-develop...ill-it-wipe-data.4532991/

In de instellingen van de app, check ff of je incrementele update of volledige update hebt gekozen. En ook of je geavanceerde modus hebt ingeschakeld. Desnoods ff screenshot delen hier.

• Bull
AnonymousWP schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 13:32:
[...]

Hmm, zou wel moeten lukken, zie: https://forum.xda-develop...ill-it-wipe-data.4532991/

In de instellingen van de app, check ff of je incrementele update of volledige update hebt gekozen. En ook of je geavanceerde modus hebt ingeschakeld. Desnoods ff screenshot delen hier.
Oh, het moet dus wel mogelijk zijn.

Ik heb zowel de incrementele update of volledige update geprobeerd maar ik heb met beide geen succes.

Hier een paar screenshots van het updateproces:

• AnonymousWP
  • Niet online
Bull schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 13:56:
[...]

Oh, het moet dus wel mogelijk zijn.

Ik heb zowel de incrementele update of volledige update geprobeerd maar ik heb met beide geen succes.

Hier een paar screenshots van het updateproces:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Welke versie van OxygenOS 11 draai je? Weet je zeker dat dat de laatste is?

Misschien helpt het als je https://oxygenos.oneplus.net/OPLocalUpdate_For_Android.apk gebruikt om de update mee te installeren. Dus eerst APK installeren -> Systeemupdate zoeken in app drawer -> gebruiken voor lokale upgrade.

• Bull
AnonymousWP schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 14:04:
[...]

Welke versie van OxygenOS 11 draai je? Weet je zeker dat dat de laatste is?

Misschien helpt het als je https://oxygenos.oneplus.net/OPLocalUpdate_For_Android.apk gebruikt om de update mee te installeren. Dus eerst APK installeren -> Systeemupdate zoeken in app drawer -> gebruiken voor lokale upgrade.
Ik draai de volgende versie:

Ik ga het eens met die tool proberen, thx.

Edit: nee, ik krijg met die tool dezelfde installatie mislukt foutmelding te zien.

[Voor 4% gewijzigd door Bull op 19-01-2023 14:23]

• H-S
Zou dan toch proberen de versie te installeren die je via OTA aangeboden krijgt.

En daarna kijken of deze update wel lukt.
Bull schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 14:19:
[...]

Ik draai de volgende versie:

[Afbeelding]

Ik ga het eens met die tool proberen, thx.

Edit: nee, ik krijg met die tool dezelfde installatie mislukt foutmelding te zien.

• Bull
H-S schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 17:29:
Zou dan toch proberen de versie te installeren die je via OTA aangeboden krijgt.

En daarna kijken of deze update wel lukt.

[...]
Ik wacht nog even af waar AnonymousWP mee komt en anders ga ik dat na het weekend wel proberen.

• -SimJoc-
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
iestyn99 schreef op zondag 1 januari 2023 @ 13:14:
Naar aanleiding van jou toch ook dit avontuur gestart voor toch meer de stock android ervaring.
Ik twijfelde erg in het begin omdat ik mijn telefoon elke dag erg veel gebruik en deze stabiel moet zijn. Omdat ik nu na (bijna) twee jaar de dag niet meer haal twijfelde ik tussen een nieuwe batterij of een nieuw toestel.

De installatie was zo gebeurd en LineageOS is echt volwassen geworden. Ik had onlangs al een clean wipe gedaan met Oxygenos maar dit voelde vanaf het begin direct anders aan. Telefoon lijkt op alles echt veel sneller te reageren.

Om te beginnen alles werkt en ik gebruik het toestel nu twee weken zo zonder ook maar een probleem. Waar ik met OxygenOS met moeite de dag haalde hou ik bij hetzelfde gebruik nog 20 a 30% over.

- De camera werkt goed, voor mijn gevoel net iets minder dan de stock camera. Niet de kwaliteit van de foto's maar vooral de bediening van de app is wat minder.
- ING app werkt prima
- Vingerafdruk scanner is sneller en lijkt beter met een screenprotector om te kunnen gaan dan Oxygen
- Ik heb echt veel sneller een gps fix
- De noice cancelling buds van Oneplus werken goed

Waar ik tegen aan liep was dat de helderheid in Lineage niet goed mee ging en vaak te fel stond. Dit heb ik opgelost met de app Velis Auto Brightness.

Je kunt veel meer aanpassen naar je eigen smaak en dat maakt een custom rom erg fijn. In het begin even zoeken, maar ik ben nu al gewend. Ik heb geen enkele foutmelding of rare melding gehad. Inmiddels heb ik twee OTA updates geinstalleerd en dat gaat ook makkelijk zonder problemen.

Ik gebruik geen android auto, maar als daar vraag naar is zou dat ik dat voor iemand kunnen testen.

• bloblub
  • Laatst online: 31-03 16:00
-SimJoc- schreef op zondag 22 januari 2023 @ 07:03:
[...]

Naar aanleiding van jou toch ook dit avontuur gestart voor toch meer de stock android ervaring.
Ik twijfelde erg in het begin omdat ik mijn telefoon elke dag erg veel gebruik en deze stabiel moet zijn. Omdat ik nu na (bijna) twee jaar de dag niet meer haal twijfelde ik tussen een nieuwe batterij of een nieuw toestel.

De installatie was zo gebeurd en LineageOS is echt volwassen geworden. Ik had onlangs al een clean wipe gedaan met Oxygenos maar dit voelde vanaf het begin direct anders aan. Telefoon lijkt op alles echt veel sneller te reageren.

Om te beginnen alles werkt en ik gebruik het toestel nu twee weken zo zonder ook maar een probleem. Waar ik met OxygenOS met moeite de dag haalde hou ik bij hetzelfde gebruik nog 20 a 30% over.

- De camera werkt goed, voor mijn gevoel net iets minder dan de stock camera. Niet de kwaliteit van de foto's maar vooral de bediening van de app is wat minder.
- ING app werkt prima
- Vingerafdruk scanner is sneller en lijkt beter met een screenprotector om te kunnen gaan dan Oxygen
- Ik heb echt veel sneller een gps fix
- De noice cancelling buds van Oneplus werken goed

Waar ik tegen aan liep was dat de helderheid in Lineage niet goed mee ging en vaak te fel stond. Dit heb ik opgelost met de app Velis Auto Brightness.

Je kunt veel meer aanpassen naar je eigen smaak en dat maakt een custom rom erg fijn. In het begin even zoeken, maar ik ben nu al gewend. Ik heb geen enkele foutmelding of rare melding gehad. Inmiddels heb ik twee OTA updates geinstalleerd en dat gaat ook makkelijk zonder problemen.

Ik gebruik geen android auto, maar als daar vraag naar is zou dat ik dat voor iemand kunnen testen.
Dat is goed om te horen. Ik zit er aan te denken om een factory reset te doen omdat mijn batterij de dag niet haalt, en ik sinds de OOS13 update verschillende bugs tegen kom. Maar als ik dan toch bezig ben stap ik misschien wel over op Lineage. Echter gebruik ik wel Android auto, dus als iemand daar ervaring mee heeft met LineageOS dan hoor ik het graag.

• Whoopsie
  • Niet online

Whoopsie

¯\_(ツ)_/¯

Iemand ervaring met crDroid op een Oneplus 9?
Zit ook te kijken om van OOS13 naar linceage of crdroid te gaan.

Acties:
  • 0Henk 'm!
  • Pinned

• AnonymousWP
  • Niet online
OnePlus heeft OxygenOS F.20 aangekondigd: https://community.oneplus.com/thread/1256800845157629952

• Bull
Ik zie dat het de Indiase versie is maar de Europese zal ook wel snel volgen.

Wat betreft mijn eerdere upgrade probleem van versie 11 naar versie 13. Ik heb mijn mobiel op het laatst maar via het normale update proces naar versie 12 geüpdate en daarna kon ik met behulp van Oxygen Updater naar versie 13 updaten dus dat is uiteindelijk ook weer opgelost.

• H-S
Zojuist F.20/F.74 geïnstalleerd via Oxygen Updater.

Hoop dat batterij wat langer mee gaat, laatste tijd belabberd slecht.

• Bull
H-S schreef op maandag 6 februari 2023 @ 12:55:
Zojuist F.20/F.74 geïnstalleerd via Oxygen Updater.

Hoop dat batterij wat langer mee gaat, laatste tijd belabberd slecht.
Ik ook net en dat tweede hoop ik ook.

• Kloever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:47
Bij mij werkt na het updaten naar F.20/F.74 de Playstore niet meer. Blijft maar laden. Meer mensen last van?

Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |

• H-S
Kloever schreef op maandag 6 februari 2023 @ 17:16:
Bij mij werkt na het updaten naar F.20/F.74 de Playstore niet meer. Blijft maar laden. Meer mensen last van?
Hier geen issues met Playstore

• Bull
Kloever schreef op maandag 6 februari 2023 @ 17:16:
Het duurt na de nieuwste update soms langer voordat hij de Playstore wil laden.

• Kloever
Inmiddels werkt het weer...Vond het "even" wel lang duren. Hij heeft bijna een uur staan laden. Maar goed, het werkt weer en daar gaat het om.

Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:49

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Kloever schreef op maandag 6 februari 2023 @ 21:01:
Inmiddels werkt het weer...Vond het "even" wel lang duren. Hij heeft bijna een uur staan laden. Maar goed, het werkt weer en daar gaat het om.
Werkt het hierna wel continu goed? Ook na een reboot?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Bull
Het zoeken naar updates in de Playstore duurt een behoorlijk stuk langer dan voorheen, dat maakt dat het voor mij langzamer aanvoelt.

• Kloever
Bor schreef op maandag 6 februari 2023 @ 21:27:
[...]

Werkt het hierna wel continu goed? Ook na een reboot?
Het werkt, maar het is trager dan normaal. Denk dat ik nu snel een keer tot een minuut moet wachten tot ik wat zie.Updaten zelf gaat prima, maar het laten zien welke apps klaar staat voor een update duurt langer dan normaal. Ook na een herstart. Maar ik stoor me er verder niet aan.

• SilverMane
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:13
Kloever schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 08:05:
[...]

Het werkt, maar het is trager dan normaal. Denk dat ik nu snel een keer tot een minuut moet wachten tot ik wat zie.Updaten zelf gaat prima, maar het laten zien welke apps klaar staat voor een update duurt langer dan normaal. Ook na een herstart. Maar ik stoor me er verder niet aan.
Playstore werkt bij mij niet met een merkbare vertraging. Waar ik bij de vorige versie last van had was hickups tijdens afspelen van b.v. YouTube videos, ik hoop dat ze dat hebben opgelost.

(=<`#9]~6ZY32Vx/4Rs+0No-&Jk)"Fh}|Bcy?`=*z]Kw%oG4UUS0/@-ejc(:'8dc

• Bull
SilverMane schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 09:56:
[...]

Playstore werkt bij mij niet met een merkbare vertraging. Waar ik bij de vorige versie last van had was hickups tijdens afspelen van b.v. YouTube videos, ik hoop dat ze dat hebben opgelost.
Die hickups op YouTube soms vielen mij ook op.

Edit: Ik heb ze na de nieuwste update niet meer vernomen.

[Voor 7% gewijzigd door Bull op 10-02-2023 20:58]

• ggj87
  • Laatst online: 31-03 11:40
Sinds de laatste Android update heb ik een kleine irritatie.

Als ik een app open en op de homeknop druk, gaat hij terug naar de applijst rechts en niet naar het start/homescherm. Staat er ergens weer een optie aan na de update? Of is dit nu gewoon zo?

• kahobro
  • Laatst online: 17-03 14:05
ggj87 schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 00:06:
Als ik een app open en op de homeknop druk, gaat hij terug naar de applijst rechts en niet naar het start/homescherm. Staat er ergens weer een optie aan na de update? Of is dit nu gewoon zo?
Ik zie het bij mij niet, gaat gewoon terug naar het scherm waar ik was. Mijn batterijverbruik lijkt een stuk lager te liggen.
Kan toeval zijn, nog geen dag na de update.

• ggj87
kahobro schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 11:59:
[...]

Ik zie het bij mij niet, gaat gewoon terug naar het scherm waar ik was. Mijn batterijverbruik lijkt een stuk lager te liggen.
Kan toeval zijn, nog geen dag na de update.
Hij doet het niet altijd, maar wel vaak. Het lijkt dat als je een app wat langer open hebt staan (+10sec.?) dat hij dan wel terug naar het startscherm gaat.

• 3ssen
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:53
ggj87 schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 00:06:
Sinds de laatste Android update heb ik een kleine irritatie.

Als ik uit de applijst bijvoorbeeld buienradar open en deze via de home knop afsluit, dan gaat mijn telefoon naar zijn derde homescreen. Op dit scherm staat ook een icoontje voor buienradar. Dus voor mij lijkt het dat hij teruggaat naar een homescreen waar de laatste app ook op staat.

• ggj87
3ssen schreef op zondag 19 februari 2023 @ 18:55:
[...]

Als ik uit de applijst bijvoorbeeld buienradar open en deze via de home knop afsluit, dan gaat mijn telefoon naar zijn derde homescreen. Op dit scherm staat ook een icoontje voor buienradar. Dus voor mij lijkt het dat hij teruggaat naar een homescreen waar de laatste app ook op staat.
Maar dat hoort dus niet. Althans, tot de huidige update ging hij altijd terug naar het beginscherm. Nu heel vaak (niet altijd) naar de applijst. Dan moet je nog een keer op de homeknop drukken om naar het beginscherm te gaan. Ik vind dat bloedirritant :(

Ik kan nergens instellingen vinden om dat uit te schakelen.

• deepbass909

deepbass909

deepbass909 schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 16:59:
[...]

Ik weet niet wat er mis is gegaan met C44, maar hij is inderdaad klote... Ik heb hem er wel op staan (via Oxygen updater), maar heb ik er eigenlijk al de hele tijd spijt van. Helaas is downgraden alleen mogelijk met een volledige wipe, dus bijt ik nog maar even door tot de volgende update.

Ik weet niet of het aan C44 ligt, maar ik heb last van apps die verdwijnen uit m'n app-drawer. Vooral de Formula 1 app verdwijnt steeds. Ook als ik de zoekbalk gebruik, wordt hij niet gevonden, terwijl hij in de play store wel als geïnstalleerd staat en ik hem via de play store kan starten. Ook in mijn app-beheer is hij aanwezig. Met herinstalleren (volledig verwijderen en opnieuw erop zetten) is hij kort aanwezig in de app-drawer om de volgende dag weer verdwenen te zijn 8)7

In de 10 jaar dat ik nu Android gebruik (ja, ik heb al Android sinds versie 2.1), heb ik dit nog niet eerder meegemaakt 8)7
Even deze quote van mezelf omhoog schoppen. De bewuste app (de officiële Formula 1 app) verdwijnt na installeren nog steeds uit de app-drawer 8)7 Verwijderen en opnieuw installeren betekent dat hij een paar uur te zien is, maar dan weer verdwijnt.

Heeft iemand een idee hoe ik kan voorkomen dat hij verdwijnt? Een factory reset zal het ongetwijfeld ook oplossen, maar dat vind ik voor nu nog echt een stap te ver.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• AnonymousWP
  • Niet online
deepbass909 schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 16:16:
[...]

Even deze quote van mezelf omhoog schoppen. De bewuste app (de officiële Formula 1 app) verdwijnt na installeren nog steeds uit de app-drawer 8)7 Verwijderen en opnieuw installeren betekent dat hij een paar uur te zien is, maar dan weer verdwijnt.

Heeft iemand een idee hoe ik kan voorkomen dat hij verdwijnt? Een factory reset zal het ongetwijfeld ook oplossen, maar dat vind ik voor nu nog echt een stap te ver.
Om eerlijk te zijn lijkt het eerder een bug van de applicatie, dus ik zou als ik jou was de moeite besparen van een factory reset. Gebeurt het ook bij andere recent geïnstalleerde apps?

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 31-03 15:14
deepbass909 schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 16:16:
[...]

Probeer de cache van de launcher eens te verwijderen en verwijder desnoods alle gegevens van de launcher. Beter alleen de launcher opnieuw instellen dan de hele telefoon.

• GVR
Bij veel SMS berichten krijg ik onderin het scherm altijd een melding "Kan deze shortcode niet beantwoorden".

Met de toelichting "Shortcodes zijn lokale of gepersonaliseerde nummers om internationale SMS-berichten te sturen. Je kunt shortcodes met alleen cijfers beantwoorden, maar geen codes met letters en cijfers, zoals MSG007.

Ik krijg deze melding niet weg. Het lijkt een link te hebben met de functie "Premium sms-toegang" (te vinden via Instellingen, Apps, Speciale app-toegang), maar daarbij zie ik dat er geen apps zijn die deze machtiging hebben aangevraagd.

Herkennen anderen dit?

• Autofan1985
  • Laatst online: 30-03 15:38
Die melding krijg ik ook idd. Nooit echt aandacht aan besteedt eerlijk gezegd.

• Whoopsie
  • Niet online

Whoopsie

¯\_(ツ)_/¯

Idd die krijg ik ook ja.

Acties:
  • +2Henk 'm!
  • Pinned

• AnonymousWP
  • Niet online
OnePlus heeft OxygenOS F.21 aangekondigd: https://community.oneplus.com/thread/1290806850211545097

• deepbass909

deepbass909

AnonymousWP schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 23:24:
[...]

Om eerlijk te zijn lijkt het eerder een bug van de applicatie, dus ik zou als ik jou was de moeite besparen van een factory reset. Gebeurt het ook bij andere recent geïnstalleerde apps?
Lijkt me eigenlijk sterk dat ik de enige ben die al een jaar last heeft van een bug in een app die al meer dan 5 miljoen keer is gedownload en regelmatig wordt geüpdate. Bovendien zou ik niet weten hoe een bug in een app ervoor kan zorgen dat de app in de launcher niet zichtbaar is, terwijl de app zelf verder wel werkt.
Het is logische dat het in de combinatie met mijn telefoon zit en dat daar dus ergens een bugje zit.

Dit is trouwens de enige app die dit gedrag vertoond. Zelfs de F1TV-app (van dezelfde uitgever) doet het gewoon goed.
RepareerDroid schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 15:20:
[...]
Probeer de cache van de launcher eens te verwijderen en verwijder desnoods alle gegevens van de launcher. Beter alleen de launcher opnieuw instellen dan de hele telefoon.
Dat is zeker het proberen waard.

Edit: Helaas, na verwijderen van cache en data is de app nog steeds niet zichtbaar en ook een herinstallatie van de app helpt niet... 8)7

Voor de duidelijkheid, van de play-store of lijst van geïnstalleerde apps op de telefoon zelf kan ik hem wel openen en werkt de app gewoon. Het is echt alleen in de launcher dat hij niet zichtbaar is :?

[Voor 19% gewijzigd door deepbass909 op 20-03-2023 12:42]

Pagina: 1 ... 18 19 20 Laatste

Let op:
Berichten over prijzen en levertijden mogen hier: [OnePlus 9-serie] Levertijden & Prijzen
Berichten over accessoires mogen hier: [OnePlus 9-serie] Accessoires

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee