• Whoopsie
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 15:40
Step-han schreef op woensdag 22 december 2021 @ 10:24:
[...]

Ik kreeg een update vanuit OnePlus zelf (via systeemupdate) naar C39 vanaf Open Beta 2. Gister geïnstalleerd en werkt prima.

[Afbeelding]
Maar is het zeker weten de Europe variant of is het de global variant?
Geen idee of OBxxx Europe of Global is.

• AnonymousWP
  • Registratie: april 2014
  • Niet online
Whoopsie schreef op woensdag 22 december 2021 @ 10:48:
[...]

Maar is het zeker weten de Europe variant of is het de global variant?
Geen idee of OBxxx Europe of Global is.
LE2123 is EU, dus ik ben nu aan het uitzoeken hoe dat komt.

Mod van OnePlus Reddit Discord (/r/oneplus): https://discord.gg/oneplus | Mede-beheerder van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

• Whoopsie
AnonymousWP schreef op woensdag 22 december 2021 @ 10:50:
[...]

Aha ik zit niet zo in de typenummers, jij blijkbaar wel :)

• Step-han
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 14:03
AnonymousWP schreef op woensdag 22 december 2021 @ 10:50:
[...]

Als ik ergens naar moet kijken moet je het zeggen. Ik kreeg de update binnen via OnePlus zelf. Kreeg notificatie gisteren.

• paragon
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 16:16
@AnonymousWP

Dit heb ik dus ook.
Via de Oxygen updater krijg ik de boodschap dat ik een niet compatible telefoon heb en biedt vervolgens die LE2123_11.C.38

• AnonymousWP
  • Niet online
Step-han schreef op woensdag 22 december 2021 @ 10:24:
[...]

Ik kreeg een update vanuit OnePlus zelf (via systeemupdate) naar C39 vanaf Open Beta 2. Gister geïnstalleerd en werkt prima.

[Afbeelding]
Zou je me de fingerprint kunnen geven? Met een Terminal app uit de Play Store het volgende uitvoeren:
code:
1
getprop ro.build.fingerprint
Dat heb ik toch net uitgelegd? :p

[Voor 16% gewijzigd door AnonymousWP op 22-12-2021 15:07]

Mod van OnePlus Reddit Discord (/r/oneplus): https://discord.gg/oneplus | Mede-beheerder van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

• Step-han
AnonymousWP schreef op woensdag 22 december 2021 @ 15:07:
[...]

Zou je me de fingerprint kunnen geven? Met een Terminal app uit de Play Store het volgende uitvoeren:
code:
1
getprop ro.build.fingerprint

[...]

Dat heb ik toch net uitgelegd? :p
code:
1
OnePlus/OnePlus9Pro/OnePlus9Pro:12/SKQ1.210216.001/R.202112140115:user/release-keys

• GVR
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 19:14
LE2123_11_C.38_202112010418 is toch de eerste stable, dus diegene die je niet wilt hebben op je telefoon?

• LeStef
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 16:23
GVR schreef op woensdag 22 december 2021 @ 21:48:
LE2123_11_C.38_202112010418 is toch de eerste stable, dus diegene die je niet wilt hebben op je telefoon?
Correct, Wachten op C39. :)

• iestyn99
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 22-01 15:38
Vandaag over gegaan naar de (officiele) LineageOS 18.1 op mijn 9 pro. Wat een verademing zeg! Het lijkt wel de oude fijne OxygenOS van een paar jaar geleden. Ik blij.

• Whoopsie
iestyn99 schreef op donderdag 23 december 2021 @ 16:37:
Vandaag over gegaan naar de (officiele) LineageOS 18.1 op mijn 9 pro. Wat een verademing zeg! Het lijkt wel de oude fijne OxygenOS van een paar jaar geleden. Ik blij.
Ik twijfel, zijn mooie dingen in OOS momenteel die de stock toch iets beter maken (naar mij mening) het feit dat OOS en ColorOS samen in dezelfde codebase zitten heb ik niet zo'n moeite mee ben benieuwd als OOS 12 (C39) uitkomt voor EU.

Wat mij tegenhoudt is de OOS camera app daar ben ik erg op gesteld eigenlijk. Ik zie ook geen Lineage OS voor de 9 (lemonde) is zie alleen de Pro.

Hoe is de camera app op Lineage OS eigenlijk? Slomo, groothoek, macro, night e.d?

• iestyn99
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 22-01 15:38
Whoopsie schreef op donderdag 23 december 2021 @ 17:54:
[...]

Hoe is de camera app op Lineage OS eigenlijk? Slomo, groothoek, macro, night e.d?
De camera is een achteruitgang t.o.v. stock, dus als dat belangrijk voor je is, dan is Lineage vooralsnog een no go. De stock 9 pro maakt natuurlijk wel hele mooie foto's. De Lineage cam is wel OK voor het dagelijks werk maar niets bijzonders. Gcam schijnt het resultaat een stuk beter te maken (moet ik nog uitproberen) maar ik betwijfel of het net zo goed wordt als met de Hasselblad tweaks van stock.

Update: Heb Gcam geinstalleerd, een hele verbetering. Groothoek, telelens, slowmotion, nightscene, panorama, video, portret... alles werkt. Maar kwaliteit is net niet hetzelfde als stock helaas.

[Voor 13% gewijzigd door iestyn99 op 23-12-2021 21:16]

• AnonymousWP
  • Niet online
Step-han schreef op woensdag 22 december 2021 @ 19:02:
[...]

code:
1
OnePlus/OnePlus9Pro/OnePlus9Pro:12/SKQ1.210216.001/R.202112140115:user/release-keys
Dat is geen EU, maar global.

• Step-han
Ik zat op OpenBeta2 en kreeg een notificatie om te upgraden. Waarom zit ik nu op global dan en niet op EU? Raar.

Alles werkt wel naar behoren.

• AnonymousWP
  • Niet online
Step-han schreef op donderdag 23 december 2021 @ 23:08:
[...]

Ik zat op OpenBeta2 en kreeg een notificatie om te upgraden. Waarom zit ik nu op global dan en niet op EU? Raar.

Alles werkt wel naar behoren.
Omdat er geen EU-build was van OB2, dus heb je global OB2 geflashed. Daarom heb je de global stable ontvangen.

• Step-han
AnonymousWP schreef op donderdag 23 december 2021 @ 23:56:
[...]

Omdat er geen EU-build was van OB2, dus heb je global OB2 geflashed. Daarom heb je de global stable ontvangen.
Aha, zit er nog een nadeel aan dat ik nu op global zit ipv EU? Of lekker zo laten?

• 038Robijno
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 10:39
Zit er op de 9 pro een vanaf fabriek geïnstalleerde screenprotector op het display?

• rwbk
  • Laatst online: 21-01 17:34
Sinds die android 12 update slurpt mijn op9pro batterij.
4 uur sinds dat hij van de oplader is gegaan 1 uur scherm tijd en nog maar 59 procent batterij over.
Als ik dan kijk naar battery usage zie ik daar google play services staan met 11%. Dat lijkt mij wat veel voor google play services op Android 11 had ik hier totaal geen last van zelfs niet vanwege het display wat op QHD staat met 120hz.

• GVR
rwbk schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 13:41:
Sinds die android 12 update slurpt mijn op9pro batterij.
4 uur sinds dat hij van de oplader is gegaan 1 uur scherm tijd en nog maar 59 procent batterij over.
Als ik dan kijk naar battery usage zie ik daar google play services staan met 11%. Dat lijkt mij wat veel voor google play services op Android 11 had ik hier totaal geen last van zelfs niet vanwege het display wat op QHD staat met 120hz.
Heb ik in het verleden vaker gehad met andere telefoons. Google play services even resetten hielp vaak wel.
038Robijno schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 10:14:
Zit er op de 9 pro een vanaf fabriek geïnstalleerde screenprotector op het display?
Jep!

[Voor 14% gewijzigd door GVR op 25-12-2021 22:19]

• rwbk
GVR schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 22:18:
[...]

Heb ik in het verleden vaker gehad met andere telefoons. Google play services even resetten hielp vaak wel.

[...]

Jep!
Waar kan ik die resetten? Force stop hielp niet

• GVR
rwbk schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 22:27:
[...]

Waar kan ik die resetten? Force stop hielp niet
Cache en opslag wissen.

• AnonymousWP
  • Niet online
Step-han schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 09:41:
[...]

Aha, zit er nog een nadeel aan dat ik nu op global zit ipv EU? Of lekker zo laten?
Paar verschillen:
  • Geen equalizer in EU build
  • Minder bloat in EU
  • Waarschijnlijk EU-gerelateerde privacywetten

• rwbk
Iemand enig idee hoe ik Other storage verwijder? Die is ineens 50gb geworden zonder enige aanleiding. Weet niet of die een android 12 probleem is maar heb toch echt wel wat ellende met die update helaas.

• Daiov97
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 18:42
De EU bugfix voor OP9 Pro mag wel eens komen... Geen zin om te downgraden, maar merk soms wel ineens storende dingen (o.a. een lege notificatie, terwijl ik wel een bericht heb binnen gekregen).

Ook hoop ik dat het accuverbruik nog verbeterd gaat worden. Merk regelmatig dat m'n telefoon best wel warm is als ik hem uit m'n broekzak haal.

• rwbk
rwbk schreef op maandag 27 december 2021 @ 17:56:
Iemand enig idee hoe ik Other storage verwijder? Die is ineens 50gb geworden zonder enige aanleiding. Weet niet of die een android 12 probleem is maar heb toch echt wel wat ellende met die update helaas.
Iemand die weet hoe dit op te lossen hij is onderhand al 60gb. En heb niets geïnstalleerd op mijn telefoon.

Iemand die tips heeft? Want sinds gisteren zonder iets noemenswaardig gedaaj te hebben is er gewoon 10gb aan opslag bij gekomen

Help dit begint echt niet grappig te worden meer. Elke keer als ik wat verwijder wordt die other storage groter. en slurpt die nog meer opslag. Op het moment zit mijn telefoon vol. Door 68gb other storage.
https://www.xda-developer...ro-media-storage-app-bug/ Deze bug is het. Maar media is bij mij niet idioot groot. En heb ook geen recently deleted.

[Voor 38% gewijzigd door rwbk op 29-12-2021 09:44]

Acties:
  • +3Henk 'm!
  • Pinned

• AnonymousWP
  • Niet online
OnePlus heeft OxygenOS C.40 aangekondigd, maar gek genoeg staat EU er niet tussen: OxygenOS 12 C.40 update for OnePlus 9 and OnePlus 9 Pro
Hey everyone,

A new OxygenOS 12 update – C.40 – for the OnePlus 9 and OnePlus 9 Pro just started its roll-out. We want to thank you again for the feedback and bug reports you've submitted. Through them, we are able to improve your software experience.We are happy to share with you this new release resolves a few of the pending issues.

In this build, we concentrated on solving the issues that were most reported recently, including the failure to connect to 5G in specific scenarios as well as the system upgrade failure some of you were facing. This update has reached a few users already and will continue to roll out incrementally.

In addition, we are aware there have been a few changes that arrived with OxygenOS 12. To better guide you through some of the new features, we've posted this thread with some of the new features you might not be aware of. You can also check our older thread that explores some of OxygenOS 12's bigger features. And if you still have questions about our latest OS version, you can read our FAQ or share your questions there.

OP9
IN LE2111_11_C.40
NA LE2115_11_C.40

OP9 Pro
IN LE2121_11_C.40
NA LE2125_11_C.40

Changelog
System
  • Fixed the issue of system upgrade failure in specific scenarios
Network
  • Fixed the issue of being unable to access the 5G network in some scenarios

• 038Robijno
Is android 12 al officieel te downloaden over de WiFi? Voor de EU versie..

• AnonymousWP
  • Niet online
038Robijno schreef op donderdag 30 december 2021 @ 11:02:
Is android 12 al officieel te downloaden over de WiFi? Voor de EU versie..
Alle updates zijn toch over Wi-Fi te downloaden, of gebruikte je hiervoor een satellietverbinding?

C.38 is beschikbaar via System Updates, ja, volgens mij.

• 038Robijno
AnonymousWP schreef op donderdag 30 december 2021 @ 11:06:
[...]

Alle updates zijn toch over Wi-Fi te downloaden, of gebruikte je hiervoor een satellietverbinding?

C.38 is beschikbaar via System Updates, ja, volgens mij.
Laat ik het zo zeggen dan, niet via usb vanaf de laptop met een andere rom.
Zelf heb ik nog geen update namelijk.

[Voor 5% gewijzigd door 038Robijno op 30-12-2021 11:11]

• Homme
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 22-01 10:54
038Robijno schreef op donderdag 30 december 2021 @ 11:11:
[...]

Laat ik het zo zeggen dan, niet via usb vanaf de laptop met een andere rom.
Zelf heb ik nog geen update namelijk.
Je kan de update naar Android 12 (C38) downloaden via Oxygen Updater op je telefoon en vervolgens de .zip plaatsen waar je wil?
Maar ik zou wachten tot C39 of C40 beschikbaar komen ivm bugfixes.

[Voor 7% gewijzigd door Homme op 30-12-2021 14:02]

Steam: the_real_abradolf | Origin / Uplay: TheRealAbradolf | PSN: lennert1984 | Xbox Live: therealabradolf

• NeverSettle
  • Registratie: oktober 2020
  • Laatst online: 13:04
AnonymousWP schreef op donderdag 30 december 2021 @ 10:46:
OnePlus heeft OxygenOS C.40 aangekondigd, maar gek genoeg staat EU er niet tussen: OxygenOS 12 C.40 update for OnePlus 9 and OnePlus 9 Pro

[...]
Toch wel vreemd dat ze niks vermelden over de EU versie. Heb wel het gevoel dat ze eerst Noord-Amerika en India versies willen testen voordat ze de Europese versie gaan uitrollen.

• 038Robijno
Iemand enig idee hoe ik het geluid van de toetsen uit kan zetten? Krijg het maar niet voor elkaar..

• Wessee
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 09:32
038Robijno schreef op donderdag 30 december 2021 @ 17:58:
Iemand enig idee hoe ik het geluid van de toetsen uit kan zetten? Krijg het maar niet voor elkaar..
Instellingen > Geluid en trillingen > Haptiek en tonen

OnePlus 9 Pro | Samsung Galaxy Tab S5e | Fossil Q Explorist HR

• Whoopsie
NeverSettle schreef op donderdag 30 december 2021 @ 14:26:
[...]

Toch wel vreemd dat ze niks vermelden over de EU versie. Heb wel het gevoel dat ze eerst Noord-Amerika en India versies willen testen voordat ze de Europese versie gaan uitrollen.
Klinkt als een prima plan 🤪 normaal ben ik van beta draaien maar nu op een of andere manier nog niet gedaan met me oneplus 9, misschien te druk met andere dingen.

• rwbk
rwbk schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 23:50:
[...]

Iemand die weet hoe dit op te lossen hij is onderhand al 60gb. En heb niets geïnstalleerd op mijn telefoon.

Iemand die tips heeft? Want sinds gisteren zonder iets noemenswaardig gedaaj te hebben is er gewoon 10gb aan opslag bij gekomen

Help dit begint echt niet grappig te worden meer. Elke keer als ik wat verwijder wordt die other storage groter. en slurpt die nog meer opslag. Op het moment zit mijn telefoon vol. Door 68gb other storage.
https://www.xda-developer...ro-media-storage-app-bug/ Deze bug is het. Maar media is bij mij niet idioot groot. En heb ook geen recently deleted.
Dit is opgelost door een factory reset. Althans voor nu was helaas geen andere mogelijkheid.

• 038Robijno
Weet iemand of er in Android 12 op de Oneplus 9 pro ook een "batterij" bescherming in zit? Dus opladen tot 85%..
Dit heb ik op mijn Galaxy fold 3 namelijk wel in Android 11 zitten.

En kan het nu ook niet vinden in mijn Oneplus.

• AnonymousWP
  • Niet online
038Robijno schreef op zondag 2 januari 2022 @ 12:37:
Weet iemand of er in Android 12 op de Oneplus 9 pro ook een "batterij" bescherming in zit? Dus opladen tot 85%..
Dit heb ik op mijn Galaxy fold 3 namelijk wel in Android 11 zitten.

En kan het nu ook niet vinden in mijn Oneplus.
Misschien zoek je iets als Geoptimaliseerd Laden ("Optimised Charging"). Kan je makkelijk vinden.

• 038Robijno
AnonymousWP schreef op zondag 2 januari 2022 @ 12:39:
[...]

Misschien zoek je iets als Geoptimaliseerd Laden ("Optimised Charging"). Kan je makkelijk vinden.
Nee dat is wat anders dan wat ik bedoel..
Het laden gaat nooit verder dan 85%, ongeacht hoe lang je hem aan het infuus laat zitten.
Dit bedoel ik..

[Voor 6% gewijzigd door 038Robijno op 02-01-2022 15:27]

• outlandos
  • Registratie: november 2001
  • Nu online
Is er al bekend wanneer we deze maand de officiële aankondiging kunnen verwachten van de 10 Pro?

• AnonymousWP
  • Niet online
outlandos schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 00:17:
Is er al bekend wanneer we deze maand de officiële aankondiging kunnen verwachten van de 10 Pro?
Voor Europa is dat maart/april als het goed is.

• outlandos
  • Nu online
AnonymousWP schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 00:32:
[...]

Voor Europa is dat maart/april als het goed is.
Bedoelde meer wanneer we de wereldwijde aankondiging kunnen verwachten, deze maand toch?

• AnonymousWP
  • Niet online
outlandos schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 00:49:
[...]

Bedoelde meer wanneer we de wereldwijde aankondiging kunnen verwachten, deze maand toch?
Ja, China launch.

• outlandos
  • Nu online
Hopelijk dan ook alvast wat reviews.

• Jamesl
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 22-01 22:23
Hoe bevalt tot nu toe de Android 12 upgrade met ColorOS kenmerken? Is het erg storend of valt het mee tot nu toe? (even de bugs nagelaten).
Ik hoop dat de OP10 weer mijn volgende telefoon wordt maar ben wel beetje afgeschrikt door ColorOS en de reacties daarop.

• wilke77
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 17:17
Is het al bekend wanneer de nieuwe update komt van Android 12?
Heb nadat ik Android 12 installeerde problemen met mijn wekker, die vaak niet af gaat.

• AnonymousWP
  • Niet online
wilke77 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 09:53:
Is het al bekend wanneer de nieuwe update komt van Android 12?
Heb nadat ik Android 12 installeerde problemen met mijn wekker, die vaak niet af gaat.
Ja, voor EU komt 'ie deze maand: https://forums.oneplus.co...464/page-11#post-23917742

• kruijfbas
  • Registratie: november 2021
  • Laatst online: 16:59
Even een vraagje van een Oppo gebruiker werkt contactloosbetalen met ING zoals het hoort met Android 12?

• wilke77
Ja, voor EU komt 'ie deze maand: https://forums.oneplus.co...464/page-11#post-23917742
[/quote]

Dank je wel. (y)
Wachten we nog even af

• 038Robijno
De maand duurt nog lang..
Heb voor mijn Fold 3 PHN model inmiddels Android 12 op het toestel (vandaag officieel gelanceerd).
Werkt wel een stuk vloeiender. Hoop dat dat ook voor de Oneplus zo is, en daarbij hopen dat de camera nog beter presteert.

• Julian-AMD
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 19:12

Julian-AMD

RTX 3080Ti | 3900X

Misschien ten overvloede, en niet het juiste topic, is er al een topic over de OnePlus 10 Pro die bijna uit komt?

https://www.3dmark.com/spy/21686019 - RX 6900XT 21K+

• AnonymousWP
  • Niet online
Julian-AMD schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 14:37:
Misschien ten overvloede, en niet het juiste topic, is er al een topic over de OnePlus 10 Pro die bijna uit komt?
Nee nog niet. Ga ik zeer binnenkort doen.

• AnonymousWP
  • Niet online
AnonymousWP schreef op zondag 9 januari 2022 @ 14:49:
[...]

Nee nog niet. Ga ik zeer binnenkort doen.
Ok, hoeft al niet meer. CLB heeft het topic gekaapt nu ik het topic wilde aanmaken.

[Voor 6% gewijzigd door AnonymousWP op 11-01-2022 11:31]

• paragon
Ik heb sinds C38 overigens vaak dat m'n scherm zwart blijft. Ik kan dan eigenlijk alleen nog screenshots maken en dan krijg ik ook de school en share optie te zien alleen reageert de tel ook niet op selectie van 1 van die 2 opties. Een herstart forceren lukt gelukkig ook nog.

Dit zou zomaar m'n laatste OP kunnen zijn.

• Daiov97
paragon schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 18:18:
Ik heb sinds C38 overigens vaak dat m'n scherm zwart blijft. Ik kan dan eigenlijk alleen nog screenshots maken en dan krijg ik ook de school en share optie te zien alleen reageert de tel ook niet op selectie van 1 van die 2 opties. Een herstart forceren lukt gelukkig ook nog.

Dit zou zomaar m'n laatste OP kunnen zijn.
Met C39 op m'n OnePlus 9 pro heb ik ook soms ineens een zwart scherm. Als ik m'n powerknop lang indruk zie ik in het midden een grijs gekaderd scherm. Herstart kreeg ik ook niet werkend. Op lader aangesloten en scherm werd weer normaal.

• paragon
Daiov97 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 18:53:
[...]

Met C39 op m'n OnePlus 9 pro heb ik ook soms ineens een zwart scherm. Als ik m'n powerknop lang indruk zie ik in het midden een grijs gekaderd scherm. Herstart kreeg ik ook niet werkend. Op lader aangesloten en scherm werd weer normaal.
[/quote]

Ja die heb ik ook al 2x gehad idd. Heel er hinderlijk even dubbel checken of ik op C38 of op C39 zit. Volume Up en Power doen bij mij de tel dan wel herstarten.

• Daiov97
paragon schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 21:42:
[...]

[/quote]

Ja die heb ik ook al 2x gehad idd. Heel er hinderlijk even dubbel checken of ik op C38 of op C39 zit. Volume Up en Power doen bij mij de tel dan wel herstarten.
Ah, was van m'n OP6 geen volume up gewend. Maar aansluiten op lader werkt in dat geval ook, net wat sneller :D

• paragon
@Daiov97 als je een lader bij je hebt wel idd.

Merk net dat m'n scherm 2 keer op zwart flikkerde tijdens het typen van dit bericht. Man man man ..

• 038Robijno
Vind wel dat Oneplus erg achteruit is gegaan qua updates betreft..
Trage uitrol en dan ook nog eens met veel bugs..

De C40 update is al wel een tijdje terug uitgerold buiten Europa.. valt me erg tegen.
Was met de Oneplus 3T wel anders.

Mijn fold 3 heeft de update van Android 12 nog eerder gekregen en nog stabiel ook.

• kruijfbas
  • Registratie: november 2021
  • Laatst online: 16:59
Als Oppo gebruiker begin ik me erg zorgen te maken, en dan heb ik de 12 update nog niet gehad.

• Paradise
  • Registratie: juni 2000
  • Niet online
038Robijno schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 00:38:
Vind wel dat Oneplus erg achteruit is gegaan qua updates betreft..
Trage uitrol en dan ook nog eens met veel bugs..

De C40 update is al wel een tijdje terug uitgerold buiten Europa.. valt me erg tegen.
Was met de Oneplus 3T wel anders.

Mijn fold 3 heeft de update van Android 12 nog eerder gekregen en nog stabiel ook.
Ik ben sowieso niet heel tevreden over de OP9Pro. Software updates laten te wensen over (zoals je zegt, het was echt beter. Ook de OP6 had een veel beter Open Beta programma, al is het altijd bal in de overgangsperiode tussen 2 major versions). Daarnaast blijf ik me irriteren aan het issue waardoor je geen Gmail notificaties krijgt bij nieuwe mail, worden sommige apps na langere tijd ineens afgesloten (Notify for Mi Band bijvb). Het powerbutton-"doubleclick-issue" blijft ook nu en dan terugkomen, ook al heb ik 'm al eens voor reparatie opgestuurd en is de powerbutton vervangen.

Maar het aller-irritantst vind ik nog; de batterijduur is echt ondermaats. Op een normale werkdag haal ik 3 uur SOT, na +- 16 uur standby, en dan is de batterij echt helemaal leeg. Ik vind dat anno 2022 echt niet meer voldoende. Na 4 generaties OnePlus (1, 3T, 6 en 9Pro) is dit mijn laatste.

• HouseQ
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 12:35
Hier een op9pro die prima 2 dagen meegaat en waarbij er geen issues zijn met A11. had graag al op A12 gezeten maar zo'n drama is het nou ook weer niet. Met notificaties en andere zaken eigenlijk ook geen problemen. Beveiligingsupdate had wel iets recenter mogen zijn maar telefoon doet gewoon prima z'n werk zonder de update van December/Januari.

• FloggingHank
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 13-01 13:42
ik ben ook nog steeds tevreden hoor met mn OP9Pro. Net 2 maanden weg geweest naar midden amerika en echt veel mooie foto's kunnen maken.

Ik zit persoonlijk niet te wachten op de A12 update en eigelijk met maar een reden: ik vind het echt heel raar dat ze het smart device menu hebben weggehaald uit het powermenu (power button lang in houden), dat menu gebruik ik echt heel veel voor o.a. lampen aan/uit.
Ik vind de vernieuwde oplossing in A12 veel slechter.

• RF1000
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 14:40
Dat menu zit er nog in hoor. Net even getest bij C38 A12.

• -CJ
  • Registratie: februari 2021
  • Laatst online: 19:45

-CJ

Not remastered

Nooit geweten dat dat menu er was. Erg handig!

All I had to do was follow the damn train.

• NeverSettle
  • Registratie: oktober 2020
  • Laatst online: 13:04
Ondertussen wordt C.41 al gereleased zie ik. Gaat OnePlus nog wat doen voor de Europese gebruikers?

• AnonymousWP
  • Niet online
NeverSettle schreef op zondag 16 januari 2022 @ 01:21:
Ondertussen wordt C.41 al gereleased zie ik. Gaat OnePlus nog wat doen voor de Europese gebruikers?
Ik vermoed dat ze C.40 helemaal niet meer gaan uitrollen voor EU, maar meteen C.41 gaan uitrollen.

• flippiej
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 19:29
AnonymousWP schreef op zondag 16 januari 2022 @ 01:36:
[...]

Ik vermoed dat ze C.40 helemaal niet meer gaan uitrollen voor EU, maar meteen C.41 gaan uitrollen.
Dat lijkt mij inderdaad ook het meest waarschijnlijke.

Ik blijf hun verklaring over EU releases vreemd vinden, maar als het ze echt meer moeite kost om een update hier uit brengen, dan zou ik ook pas investeren in een versie die fatsoenlijk draait op een versie die je mogelijk al na een week of 2 vervangt.

• paragon
flippiej schreef op zondag 16 januari 2022 @ 09:37:
[...]

Dat lijkt mij inderdaad ook het meest waarschijnlijke.

Ik blijf hun verklaring over EU releases vreemd vinden, maar als het ze echt meer moeite kost om een update hier uit brengen, dan zou ik ook pas investeren in een versie die fatsoenlijk draait op een versie die je mogelijk al na een week of 2 vervangt.
Misschien moeten ze niet fatsoenlijk draaiende versies helemaal overslaan. Dit slaat echt nergens op zo brak als het nu is.

• Wessee
  • Laatst online: 09:32
Begin het persoonlijk ook wel moe te worden nu.
Mijn telefoon lijkt ook ontzettend inconsistent. De problemen met de wekker zijn veruit uit het vervelendst, om te snoozen, moet ik het scherm aanzetten via aan/uit knop (tap to wake werkt namelijk 9 van 10x niet), de telefoon unlocken, meestal via een code omdat mijn vingerafdruk slecht gelezen wordt om vervolgens naar beneden te swipen voor de wekker-notificatie om daarna pas te kunnen snoozen.

Daarnaast heb ik gewoon een verschil in lettergrootte tussen verschillende notificaties op mijn lockscreen.

Dit zijn maar twee voorbeelden waar ik tijdens gebruik dagelijks mee te maken heb, laat staan de beperkingen die het nieuwe OOS heeft ten opzichte van 11.

Als ik check voor systeem updates, krijg ik trouwens ook in 50% van de gevallen een melding dat ik geen rechten heb. Heb maar 1 gebruiker ingesteld en geen gastaccounts...

We mogen toch echt wel meer en beter verwachten van een telefoon met zo'n prijs.

OnePlus 9 Pro | Samsung Galaxy Tab S5e | Fossil Q Explorist HR

• Step-han
Ik zit dus op een global build, kreeg net weer notificatie met nieuwe versie:

LE2125_11_C.44_202201182114

• AnonymousWP
  • Niet online
Yep, heb hem net toegevoegd aan Oxygen Updater. Laat maar weten of het werkt. :)

• Step-han
Hij staat erop!

• Whoopsie
Step-han schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 11:16:
Ik zit dus op een global build, kreeg net weer notificatie met nieuwe versie:

LE2125_11_C.44_202201182114
Ik zit te twijfelen om over te stappen naar de Global Build. Heb jij hem geflashed over de EU build of een full-wipe gedaan?

• Step-han
Whoopsie schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 11:44:
[...]

Ik zit te twijfelen om over te stappen naar de Global Build. Heb jij hem geflashed over de EU build of een full-wipe gedaan?
Ik weet niet precies hoe ik op een global build ben gekomen.

Ik ben begonnen met het draaien van de beta van Android 12. Daarna kwamen de updates vanzelf via instellingen binnen. Volgens mij zei iemand hier in het topic dat de beta builds altijd al global waren.

Ik merk er verder niets van, alles werkt naar behoren.

Echter had ik ook de wekker-bug die hierboven benoemd is, ben benieuwd of dat in deze build is opgelost.

• Whoopsie
Step-han schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 12:28:
[...]

Ik ben begonnen met het draaien van de beta van Android 12. Daarna kwamen de updates vanzelf via instellingen binnen. Volgens mij zei iemand hier in het topic dat de beta builds altijd al global waren.

Echter had ik ook de wekker-bug die hierboven benoemd is, ben benieuwd of dat in deze build is opgelost.
A okay ja als je de beta geinstalleerd heb dan ga je naar de global build geloof ik. Heb dat eerder ergens gelezen.

• AnonymousWP
  • Niet online
Step-han schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 12:28:
[...]

Dat komt omdat er geen EU-specifieke Open Bèta was, dus kom je automagisch op global OB.

Acties:
  • +4Henk 'm!
  • Pinned

• RF1000
Whoopsie schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 11:44:
[...]

het lijkt erop dat van deze build ook (eindelijk) een EU versie is/komt

https://forums.oneplus.co...nd-oneplus-9-pro.1537780/

• Whoopsie
RF1000 schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 14:06:
[...]

het lijkt erop dat van deze build ook (eindelijk) een EU versie is/komt

https://forums.oneplus.co...nd-oneplus-9-pro.1537780/
Haha, just in time. Was bijna van plan het pad naar Global in te zetten.

• Daiov97
Misschien ook maar eens flashen, want ik vind dit behoorlijk amateuristisch van OP.

• Whoopsie
Ja, hij is er C.44 voor Europa in OSUpdater.
Ben hem aan hem downloaden om over OOS11 heb te gooien.

• p.d.akkerman
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 18:40
Whoopsie schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 09:36:
Ja, hij is er C.44 voor Europa in OSUpdater.
Ben hem aan hem downloaden om over OOS11 heb te gooien.
Hier ook binnen en geïnstalleerd.

Nog wat aan het pielen met de instellingen.
Weet niet of ik heel blij ben.

Al mijn apps staan door elkaar.

Als iemand mij kan vertellen hoe ik de Google slide (naar links) kan uitzetten ben ik iig een stuk blijer

• RF1000
Waar kan je lokale upgrade kiezen in A12? Dat tandwieltje van A11 lijkt verdwenen

• wb396
  • Registratie: april 2021
  • Laatst online: 19:24
RF1000 schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 09:51:
Waar kan je lokale upgrade kiezen in A12? Dat tandwieltje van A11 lijkt verdwenen
https://oxygenupdater.com/article/292/

Moet je ff een APK installeren, zoals in dit artikel staat.

• Whoopsie
p.d.akkerman schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 09:51:
[...]

Hier ook binnen en geïnstalleerd.

Nog wat aan het pielen met de instellingen.
Weet niet of ik heel blij ben.

Al mijn apps staan door elkaar.

Als iemand mij kan vertellen hoe ik de Google slide (naar links) kan uitzetten ben ik iig een stuk blijer
Ja zijn waar dingen waarvan ik denk mm jammer maar eens kijken waar het ons brengt.
Als launcher gebruik ik lawnchair 12 en dat werkt prima.

Maar wel een beetje het hele OOS gevoel wat ik had bij OOS 11 is wel beetje weg. Heb die enhanced dark mode aangezet maar dat is niet alleen zo ook wel jammer.

Verder tot nu toe nog enig sinds tevreden.

• flippiej
Ik draai nu 2 uur c44 en voorlopig vind ik het best prima. Het enige wat ik niet geweldig vind is het font en het ontbreken van de shortcuts in de launcher. Voorheen had ik voor de play store een directe shortcut naar "my apps" om daarna met 1 klik alles te kunnen updaten.

Shortcuts kan ik nu helemaal niet meer terugvinden (bij Google maps is de "driving mode" ook weg). Heeft iemand hier al een oplossing voor?

Edit: Je unlock pattern wordt nu ook automatisch weergegeven als je hem invoert, voorheen kon je dat laten verbergen :/

[Voor 12% gewijzigd door flippiej op 22-01-2022 13:50]

• Cyrus The Virus
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 18:21
krijg de update niet eens geïnstalleerd, heb de losse apk updater geïnstalleerd en dan kan ik de update laden maar na een tijdje is die weg en als ik hem dan opnieuw aanzet zegt hij dat er al wat beter is.

EDIT: lol ik zie nu dat hij al geïnstalleerd is 8)7 geen melding of wat dan ook gehad dat hij klaar was.

[Voor 20% gewijzigd door Cyrus The Virus op 22-01-2022 13:55]

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

• Casual_T
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 16:35
Bij mij staat er een vervelende melding in beeld na de update. Zie screenshot. Krijg hem niet weg, ook niet na instellingen aan te passen. Iemand een oplossing?

Edit: voor de duidelijkheid, gaat om 'telefoonservices'.

[Voor 5% gewijzigd door Casual_T op 22-01-2022 14:48]

• Kloever
  • Laatst online: 17:47
Ik ben net ook naar 44 gegaan. Maar ik krijg ineens de dat mijn apparaat niet meer ondersteund word.

Alles lijkt nog te werken, het is alleen wennen omdat veel er anders uitziet.

Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |

• wilke77
Ik wil de nieuwe update installeren. Helaas lukt het mij niet. Het tandwiel is verdwenen
In Android 12.
Lokaal update kun je niet meer zien.
Heb de nieuwste update gedownload, maar klik ik op het bestand, dan komt er geen vraag of ik dit wil installeren.
Heb het bestand van zip veranderd naar apk. Dag kan ik wel installeren, maar dan krijg ik een melding, zie foto.
Wie wil mij in Jip en Janneke taal helpen hoe ik de nieuwe update bestand installeren kan op mijn telefoon? Heb de oneplus 9 pro

• RF1000
zie een paar berichtjes hierboven van wb396

• Whoopsie
Ik ben benieuwe wanneer de eerstvolgende update komt. Blijkbaar heb ook ik ineens een andere telefoon can snapdragon 888 naar een 855 gegaan dat is wel appart hopelijk is dat gewoon een typo van een programmeur.

Overigens vind ik C.44 nog wel meevallen maar nijg inmiddels wel wat meer richting flashen van een custom rom.

• wilke77
RF1000 schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 16:14:
zie een paar berichtjes hierboven van wb396
Heb ik dus gelezen en gedaan.
Maar krijg het nog niet voor elkaar

• MaltaSoron
  • Laatst online: 19:15
Weet iemand of we bij de .44 build het raster van de app-tray kunnen aanpassen (dus niet de homescreens)?
Ik kom er niet uit en zit was op 4 kolommen breed.

• Kloever
  • Laatst online: 17:47
Misschien weet iemand dit. Voor .44 had ik een klok als scherm vergrendeling die altijd aan was. Nu vervaagt deze als ik mijn toestel niet aanraak. Hoe pas ik dit aan? Nvm. Gevonden, moest de notificaties uitzetten en toen was het weer goed.

[Voor 19% gewijzigd door Kloever op 22-01-2022 19:08]

Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |

• Paradise
  • Registratie: juni 2000
  • Niet online
Casual_T schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 14:44:
Bij mij staat er een vervelende melding in beeld na de update. Zie screenshot. Krijg hem niet weg, ook niet na instellingen aan te passen. Iemand een oplossing? [Afbeelding]

Hier ook, kom er ook niet achter hoe ik er vanaf kom. Daarnaast merk ik dat VoLTE niet meer te beschikbaar is.

• Casual_T
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 16:35
Whoopsie schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 16:24:
Ik ben benieuwe wanneer de eerstvolgende update komt. Blijkbaar heb ook ik ineens een andere telefoon can snapdragon 888 naar een 855 gegaan dat is wel appart hopelijk is dat gewoon een typo van een programmeur.

Overigens vind ik C.44 nog wel meevallen maar nijg inmiddels wel wat meer richting flashen van een custom rom.
Haha net even gekeken en ik ben ook gedowngrade naar een snapdragon 855! 😆

Dat is wel heel erg slordig...

• Djuul
  • Laatst online: 11:12
MaltaSoron schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 17:58:
Weet iemand of we bij de .44 build het raster van de app-tray kunnen aanpassen (dus niet de homescreens)?
Ik kom er niet uit en zit was op 4 kolommen breed.
Dit kan ik ook nergens vinden. Ik vind het namelijk behoorlijk storend dat het maar 4 kolommen zijn en de pictogrammen dus zo groot. Je hebt amper overzicht

• wilke77
Er is een probleem op getreden van het passeren van het pakket. Deze melding krijg ik nadat ik de update cc44 wil installeren op mijn toestel. Heb eerst de naam veranderd van zip naar apk.
Wil graag de nieuwe update installeren.
Sinds ik Android 12 op mijn toestel heb gezet heb ik best wat problemen.

Kan iemand mij helpen?

• GVR
Ik vind het eerder irritant dat bij openen en vasthouden van de app drawer je de zoekfunctie niet meer krijgt, die zit nu alleen nog vast onlogischbivenin het scherm.

• flippiej
Casual_T schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 14:44:
Bij mij staat er een vervelende melding in beeld na de update. Zie screenshot. Krijg hem niet weg, ook niet na instellingen aan te passen. Iemand een oplossing? [Afbeelding]

Als dit telt als een silent notification dan kan je die waarschijnlijk weg krijgen via een bug.
Als je namelijk de instelling voor silent notifications veranderd naar minimized, verdwijnen silent notifications in z'n geheel i.p.v. geminimaliseerd.

Voor mij werkt dit nu voor m'n Adguard persistent notificatie, dus wie weet helpt het jou ook.
Pagina: 1 ... 13 14 15 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee