Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ
Ik heb deze via Oxygen-updater, maar heb nu problemen... De home-button en active apps (3 streepjes) reageren niet meer, via de status drawer kan ik niet meer in de instellingen komen (kan hem ook niet groter trekken om bij de verbogen iconen te komen) en kan niet bij app-specifieke instellingen komen, en dat zijn pas de dingen die ik nu in korte tijd heb ontdekt.Anonymoussaurus schreef op maandag 3 juli 2023 @ 14:01:
OnePlus heeft OxygenOS 13.1.0.582 aangekondigd: https://community.oneplus.com/thread/1366757548534792195
Voor het eerst dat ik eigenlijk een veelvoud aan ui-problemen heb na een update...
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Jup, staat ook in de app als waarschuwing. 4/5G schijnt ook niet te werken. OnePlus heeft het weer eens zwaar verneukt.deepbass909 schreef op maandag 3 juli 2023 @ 15:32:
[...]
Ik heb deze via Oxygen-updater, maar heb nu problemen... De home-button en active apps (3 streepjes) reageren niet meer, via de status drawer kan ik niet meer in de instellingen komen (kan hem ook niet groter trekken om bij de verbogen iconen te komen) en kan niet bij app-specifieke instellingen komen, en dat zijn pas de dingen die ik nu in korte tijd heb ontdekt.
Voor het eerst dat ik eigenlijk een veelvoud aan ui-problemen heb na een update...
Ik heb de wifi eraf gegooid en inderdaad, hij komt niet online... Niet iets waar ik nu op zat te wachten, om eerlijk te zijn. Ik hoop dat ze snel met een herstelupdate komen.Anonymoussaurus schreef op maandag 3 juli 2023 @ 15:34:
[...]
Jup, staat ook in de app als waarschuwing. 4/5G schijnt ook niet te werken. OnePlus heeft het weer eens zwaar verneukt.
Is er een manier om terug te gaan naar de vorige update? Ik heb deze nog als zip op de telefoon namelijk.
[ Voor 11% gewijzigd door deepbass909 op 03-07-2023 16:07 ]
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Hier ook bovengenoemde problemen.Anonymoussaurus schreef op maandag 3 juli 2023 @ 14:01:
OnePlus heeft OxygenOS 13.1.0.582 aangekondigd: https://community.oneplus.com/thread/1366757548534792195
Hoop dat zsm komen met een oplossing.
Vandaag thuis gewerkt.
Maar morgen ook deels buiten de deur.
Dan is het wel fijn om mobiele data te hebben.
Hij is inmiddels opnieuw ingesteld en is nu alle apps aan het downloaden en het lijkt erop dat de bugs weg zijn.
Kortom, als je besluit deze update te installeren (ik raad het niet aan), houdt er dan rekening mee dat de telefoon praktisch gebrickt kan raken en dat je een volledige reset moet uitvoeren.
Ik ook.deepbass909 schreef op maandag 3 juli 2023 @ 22:33:
Omdat ik niet kan wachten op een oplossing, heb ik vanavond maar de extreme stap gedaan en heb m'n telefoon volledig gewist. Gelukkig kon ik foto's e.d. via de wifi nog backuppen met een app die er al op stond, want een USB-verbinding opzetten ging ook niet meer.
Hij is inmiddels opnieuw ingesteld en is nu alle apps aan het downloaden en het lijkt erop dat de bugs weg zijn.
Kortom, als je besluit deze update te installeren (ik raad het niet aan), houdt er dan rekening mee dat de telefoon praktisch gebrickt kan raken en dat je een volledige reset moet uitvoeren.
Helaas weer een tijdje bezig om alles goed te zetten
Maar moet vandaag nog naar Amsterdam.
Zag ik niet zitten zonder goed werkende telefoon.
De reacties hier maar ook onder de aankondiging zijn erg slecht. Mensen hebben een onwerkbaar toestel na de upgrade in veel gevallen zo te lezen. Ik verwacht dat de update wordt teruggetrokken of dat er een spoed fix komt. Tot die tijd zou ik hem zeker niet installeren.Anonymoussaurus schreef op maandag 3 juli 2023 @ 14:01:
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Na de reset werkt mijn toestel wel weer zoals het hoort, met als bijkomend voordeel dat een raar probleempje dat ik al een jaar had (Formula 1 app was niet zichtbaar in de app-drawer) opgelost is.Bor schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 08:36:
[...]
De reacties hier maar ook onder de aankondiging zijn erg slecht. Mensen hebben een onwerkbaar toestel na de upgrade in veel gevallen zo te lezen. Ik verwacht dat de update wordt teruggetrokken of dat er een spoed fix komt. Tot die tijd zou ik hem zeker niet installeren.
Vervelende is wel dat ik bij het activeren van m'n bank-app m'n pinpas heb weten te blokkeren... En zonder werkende app en pas kan ik nergens inloggen en mag ik morgen langs de bank
Sinds vorige week zit ik hier, en het bevalt me uitstekend, nergens last van.Anonymoussaurus schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 00:39:
OnePlus heeft OxygenOS 13.1.0.580 aangekondigd: https://community.oneplus.com/thread/1356653223364001801
En waar ik persoonlijk erg blij mee ben: telefoon scant weer lekker snel op app-updates in de Play Store
Klopt! Die bug is gelukkig weer opgelost.MaltaSoron schreef op maandag 10 juli 2023 @ 19:47:
[...]
Sinds vorige week zit ik hier, en het bevalt me uitstekend, nergens last van.
En waar ik persoonlijk erg blij mee ben: telefoon scant weer lekker snel op app-updates in de Play Store
Ben nu al meer dan uur youtube aan het afspelen op 1% batterij.
Edit2:
Dit moet software bug zijn lijkt me, op google kwam ik verschillende manieren tegen om de batterij te calibreren maar ook genoeg verhalen dat het niet zou werken.
:strip_exif()/f/image/HPdSgulQt6rEZTQBaNnDghEg.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 55% gewijzigd door Cyrus The Virus op 26-07-2023 06:40 ]
AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i
Probeer dit eens: https://community.oneplus.com/thread/993896Cyrus The Virus schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 11:37:
Ik heb sinds van het weekend dat mijn telefoon binnen notime leeg is, nu had ik de AccuBattery app geïnstalleerd en volgens de app zou mijn accu nog maar 600mAh zijn ipv de 4500mAh spec. Nu vraag ik me af of er niet software bug is of dat de batterij ineens gewoon gaar is. Iemand nog tips ? Telefoon is bij de release gekocht.
Ben nu al meer dan uur youtube aan het afspelen op 1% batterij.
Edit2:
Dit moet software bug zijn lijkt me, op google kwam ik verschillende manieren tegen om de batterij te calibreren maar ook genoeg verhalen dat het niet zou werken.
[Afbeelding]
Niemand anders met dit probleem?GVR schreef op maandag 10 juli 2023 @ 18:29:
Is het een 9 pro probleem dat de facebook app telkens de melding "sessie verlopen" geeft en je weer opnieuw moet inloggen? Gebeurt dagelijks. App verwijderen en fb accounts op de telefoon verwijderen heeft geen effect.
had inmiddels paar keer de batterij helemaal leeg getrokken en telefoon uit en toen opladen dat lijkt voor nu heel goed te werken. Hoe vaker ik het deed hoe beter het werd. Maar zal het hele verhaal eens lijken bedanktAnonymoussaurus schreef op maandag 31 juli 2023 @ 15:20:
OnePlus heeft OxygenOS 13.1.0.590 aangekondigd: https://community.oneplus.com/thread/1387237939452313608
[...]
Probeer dit eens: https://community.oneplus.com/thread/993896
AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i
Zojuist deze update geïnstalleerd, installatie ging opvallend traag.Anonymoussaurus schreef op maandag 31 juli 2023 @ 15:20:
OnePlus heeft OxygenOS 13.1.0.590 aangekondigd: https://community.oneplus.com/thread/1387237939452313608
[...]
Probeer dit eens: https://community.oneplus.com/thread/993896
Nu na het installeren, werkt de telefoon niet goed.
Zo kan ik de telefoon niet aan en uit zetten, lang de power-knop indrukken doet niets meer.
Ook werkt het instellingen menu via de shortcut rechtsboven niet meer.
Hetzelfde geldt voor de drie navigatieknoppen onderin.
Het quick view menu is ook niet meer open te slepen.
En de mobiele verbindingen (4/5G) werken ook niet meer.
Kortom, de telefoon is praktisch onbruikbaar geworden.
Iemand zelfde ervaringen en nog liever: een oplossing?
Dat is vaag dan, want dat is juist wat slecht is voor je accu.Cyrus The Virus schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 06:44:
[...]
had inmiddels paar keer de batterij helemaal leeg getrokken en telefoon uit en toen opladen dat lijkt voor nu heel goed te werken. Hoe vaker ik het deed hoe beter het werd. Maar zal het hele verhaal eens lijken bedankt
Ja omdat je 582 geïnstalleerd hebt, niet degene die ik postte.MaltaSoron schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 11:01:
[...]
Zojuist deze update geïnstalleerd, installatie ging opvallend traag.
Nu na het installeren, werkt de telefoon niet goed.
Zo kan ik de telefoon niet aan en uit zetten, lang de power-knop indrukken doet niets meer.
Ook werkt het instellingen menu via de shortcut rechtsboven niet meer.
Hetzelfde geldt voor de drie navigatieknoppen onderin.
Het quick view menu is ook niet meer open te slepen.
En de mobiele verbindingen (4/5G) werken ook niet meer.
Kortom, de telefoon is praktisch onbruikbaar geworden.
Iemand zelfde ervaringen en nog liever: een oplossing?
[ Voor 5% gewijzigd door Anonymoussaurus op 01-08-2023 11:10 ]
Q: After the latest update, why does the mobile data stop working randomly?
A: Please try to reset your phone network settings. Then turn off the phone, wait for a few seconds and turn on. If you still have the problem, pls capture the log in the feedback toolbox and submit your feedback.
Oja inderdaad, ik had blindelings via Oxygen Updater gedaan, 582 inderdaad.Anonymoussaurus schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 11:05:
[...]
Dat is vaag dan, want dat is juist wat slecht is voor je accu.
[...]
Ja omdat je 582 geïnstalleerd hebt, niet degene die ik postte.Dat is een vrij beruchte update en iedereen heeft dat probleem vziw. Hoe gedownload? Oxygen Updater of settings? Wij hebben iig een waarschuwing in de app staan over de nadelige effecten van deze update. 590 schijnt al deze issues op te lossen, dus ik zou geen factory reset doen, maar wachten op 590.
Via het anders instellen van de navigatie kan ik nu in ieder geval weer bij mijn app drawer komen.
Zou er al een manier zijn die 590 actief op te halen?
Sorry dat ik het zeg, maar als je de waarschuwing gewoon gelezen had, had je nu dat probleem niet gehad.MaltaSoron schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 11:13:
[...]
Oja inderdaad, ik had blindelings via Oxygen Updater gedaan, 582 inderdaad.
Via het anders instellen van de navigatie kan ik nu in ieder geval weer bij mijn app drawer komen.
Zou er al een manier zijn die 590 actief op te halen?
En nee, nog niet. Je kan VPN's blijven proberen met verschillende regio's of wachten op een notificatie via onze app.
Je hebt gelijk, ik dacht dat ik die baggerupdate al had en bij mij geen problemen veroorzaakte, maar niet dus.Anonymoussaurus schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 11:14:
[...]
Sorry dat ik het zeg, maar als je de waarschuwing gewoon gelezen had, had je nu dat probleem niet gehad.
En nee, nog niet. Je kan VPN's blijven proberen met verschillende regio's of wachten op een notificatie via onze app.
Nouja, dan maar een aantal dagen op smartphone-dieet.
Edit gevonden maar hij wil hem niet installeren
[ Voor 13% gewijzigd door Kloever op 01-08-2023 16:22 ]
Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |
Heb je de installatieinstructies gelezen? Er staat dat je een Local Update APK moet gebruiken.Kloever schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 16:19:
Edit gevonden maar hij wil hem niet installeren
Wil toch even melden dat ik blij ben dat je er zo dicht op zit! Zojuist 590 geïnstalleerd en nog geen problemen gehad. Die andere geskipped door jullie waarschuwingAnonymoussaurus schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 11:14:
[...]
Sorry dat ik het zeg, maar als je de waarschuwing gewoon gelezen had, had je nu dat probleem niet gehad.
dot.blaat
Navigatieknoppen werken niet, power knop werkt niet, data verbindingen werken niet.
Het softwarematig aan/uitzetten heb ik geprobeerd, simkaart in en uit, rebooten, no luck.
Weet iemand van andere oplossingen?
Zoals altijd. Maar inmiddels gelukt. Geen idee waarom die het nu ineens wel deedAnonymoussaurus schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 17:06:
[...]
Heb je de installatieinstructies gelezen? Er staat dat je een Local Update APK moet gebruiken.
Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |
Anderen op het forum klagen over hetzelfde dat het niet opgelost is. Denk dat een factory reset wel zou helpen, maar dat is ook weer zoveel gezeik...MaltaSoron schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 17:49:
Hi allen, ik heb inmiddels ook de 590 geïnstalleerd maar heb nog steeds alle issues die ik hier eerder schetste.
Navigatieknoppen werken niet, power knop werkt niet, data verbindingen werken niet.
Het softwarematig aan/uitzetten heb ik geprobeerd, simkaart in en uit, rebooten, no luck.
[ Voor 7% gewijzigd door Anonymoussaurus op 01-08-2023 19:44 ]
Ik had dezelfde problemen met 582 (zie een eerdere post een paar weken terug). De enige oplossing die voor mij werkte, was een volledige reset van de telefoon. Sindsdien werkt 582 prima.MaltaSoron schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 17:49:
Hi allen, ik heb inmiddels ook de 590 geïnstalleerd maar heb nog steeds alle issues die ik hier eerder schetste.
Uiteindelijk vond ik een omweg om in safe mode te gaan, daar kon ik alle data wissen en rebooten.
Hierna werkte alles weer naar behoren, wel lekker veel werk om alle apps etc. opnieuw in te stellen, maar hij draait weer als een zonnetje
Wat ik ook irritant vind is het toetsenbord. Ik tik continu de verkeerde letters aan omdat die toetsen zo klein zijn. Oh, en de home button en spatiebalk zijn ook irritant dicht bij elkaar. Mijn god zeg, hoe vaak hij wel niet terug naar home gaat. Om gek van te worden
Welk toetsenbord gebruiken jullie??
Verder nog steeds een prima ding hoor
Ik heb een geüpdatete 9 Pro.
[ Voor 17% gewijzigd door ggj87 op 02-08-2023 18:09 ]
Ik heb het topic door gelezen maar wat hij aanbeveelde doe ik al jaren snachts opladen (met slome lader). Maar heb zo miijn twijfels of zijn verhaal wel helpt het gaat meer over het feit dat de cache deleten geen nut heeft wat ik wel begrijp. Maar android lijkt gewoon geen calibratie van de batterij te hebben.Anonymoussaurus schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 11:05:
[...]
Dat is vaag dan, want dat is juist wat slecht is voor je accu.
Nadat ik meerdere malen batterij had opgeladen toen telefoon uit stond leek het stuk beter te worden elke keer, dus eergisteren nog 1x geprobeerd maar nu lijkt ineens de calibratie weer omzeep geholpen te zijn.
Gisteren nog uren de telefoon kunnen grbuiken op 1% batterij, de AccuBattery app gaf aan de hand van mAh verbruik en voltage aan dat de batterij duidelijk nog niet leeg was. Volgens de app zou de batterij nog 3000mAh zijn ipv de 4500mAh.
:strip_exif()/f/image/0ARaD9seLBStkOyX4BJhHDgF.jpg?f=fotoalbum_large)
De vraag is het een android bug of oneplus bug. in ieder geval heel irritant.
https://community.oneplus.com/thread/1043262
Zelfde issue het lijkt helaas geen oplossing
[ Voor 3% gewijzigd door Cyrus The Virus op 03-08-2023 09:53 ]

Telefoonnummer = 085 2083 289
Je krijgt een support medewerker in 't Engels aan de lijn: zorg even dat je de volgende gegevens hebt:
- NLSIxxxxxx vanaf de service pagina van de one plus website
- Je naam in 't Engels kun zeggen,
- Je telefoonnummer in 't Engels kunt spellen
- Je e-mailadres in 't Engels kunt spellen.
Binnen een minuut krijg je dan alsnog je service label per e-mail!
Stel je doet op donderdag een service request, ga er dan van uit dat UPS vrijdag al aan je deur staat! Bel dus uiterlijk vrijdagochtend (vroeg) voor een shipping label als je die niet hebt ontvangen.
Als het niet al te duur is (het blijft immers een telefoon van nu 2,5 jaar oud in mijn geval), wil ik dat laten doen namelijk.
Heb dezelfde vraag, al is mij ook de usbpoort stuk.deepbass909 schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 16:07:
Heeft iemand weleens de (glazen) achterkant van een 9 laten vervangen? En zo ja, wat zijn de kosten daarvan? Die van mij blijkt gebarsten... (de eerste telefoon ooit waarbij een scherm of case bij mij gebarsten is)
Als het niet al te duur is (het blijft immers een telefoon van nu 2,5 jaar oud in mijn geval), wil ik dat laten doen namelijk.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| 08-14 11:33:08.090 22159 22159 E AndroidRuntime: FATAL EXCEPTION: main 08-14 11:33:08.090 22159 22159 E AndroidRuntime: Process: com.android.systemui, PID: 22159 08-14 11:33:08.090 22159 22159 E AndroidRuntime: java.lang.NullPointerException 08-14 11:33:08.090 22159 22159 E AndroidRuntime: at java.util.concurrent.ConcurrentHashMap.putVal(ConcurrentHashMap.java:1011) 08-14 11:33:08.090 22159 22159 E AndroidRuntime: at java.util.concurrent.ConcurrentHashMap.put(ConcurrentHashMap.java:1006) 08-14 11:33:08.090 22159 22159 E AndroidRuntime: at com.android.systemui.statusbar.notification.collection.legacy.NotificationGroupManagerLegacy$GroupEventDispatcher.notifyAlertOverrideChanged(NotificationGroupManagerLegacy.java:1105) 08-14 11:33:08.090 22159 22159 E AndroidRuntime: at com.android.systemui.statusbar.notification.collection.legacy.NotificationGroupManagerLegacy.updateSuppression(NotificationGroupManagerLegacy.java:381) 08-14 11:33:08.090 22159 22159 E AndroidRuntime: at com.android.systemui.statusbar.notification.collection.legacy.NotificationGroupManagerLegacy.onEntryAddedInternal(NotificationGroupManagerLegacy.java:295) 08-14 11:33:08.090 22159 22159 E AndroidRuntime: at com.android.systemui.statusbar.notification.collection.legacy.NotificationGroupManagerLegacy.onEntryAdded(NotificationGroupManagerLegacy.java:257) 08-14 11:33:08.090 22159 22159 E AndroidRuntime: at com.android.systemui.statusbar.notification.NotificationEntryManager.addActiveNotification(NotificationEntryManager.java:561) 08-14 11:33:08.090 22159 22159 E AndroidRuntime: at com.android.systemui.statusbar.notification.NotificationEntryManager.access$400(NotificationEntryManager.java:137) 08-14 11:33:08.090 22159 22159 E AndroidRuntime: at com.android.systemui.statusbar.notification.NotificationEntryManager$2.onAsyncInflationFinished(NotificationEntryManager.java:460) |
Voor dit contact persoon heb ik dan ook specifieke conversation instellingen staan bij Apps > Whatsapp > Notifications > Conversations > [Persoon]. Met alle instellingen lopen klooien, en het blijkt bij de 'Pin on top' functie te zitten. Als die uitstaat is het probleem weg... Misschien dat iemand er wat aan heeft.
Denk dat je een van de weinige bent die dit ontdekt heeft, nice work! Heb het namelijk al verschillende keren voorbij zien komen bij mensen vanaf een bepaalde OxygenOS-versie. Blijft toch een rare bug though.Daanoz schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 11:42:
Sinds de update naar 590 problemen waarbij de telefoon meerdere keren per dag "System ui stopped responding" kreeg. Uiteindelijk met veel trail en error en de telefoon met ADB debuggen het gelokaliseerd naar de notificatie van een bepaald whatsapp contact.
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 08-14 11:33:08.090 22159 22159 E AndroidRuntime: FATAL EXCEPTION: main 08-14 11:33:08.090 22159 22159 E AndroidRuntime: Process: com.android.systemui, PID: 22159 08-14 11:33:08.090 22159 22159 E AndroidRuntime: java.lang.NullPointerException 08-14 11:33:08.090 22159 22159 E AndroidRuntime: at java.util.concurrent.ConcurrentHashMap.putVal(ConcurrentHashMap.java:1011) 08-14 11:33:08.090 22159 22159 E AndroidRuntime: at java.util.concurrent.ConcurrentHashMap.put(ConcurrentHashMap.java:1006) 08-14 11:33:08.090 22159 22159 E AndroidRuntime: at com.android.systemui.statusbar.notification.collection.legacy.NotificationGroupManagerLegacy$GroupEventDispatcher.notifyAlertOverrideChanged(NotificationGroupManagerLegacy.java:1105) 08-14 11:33:08.090 22159 22159 E AndroidRuntime: at com.android.systemui.statusbar.notification.collection.legacy.NotificationGroupManagerLegacy.updateSuppression(NotificationGroupManagerLegacy.java:381) 08-14 11:33:08.090 22159 22159 E AndroidRuntime: at com.android.systemui.statusbar.notification.collection.legacy.NotificationGroupManagerLegacy.onEntryAddedInternal(NotificationGroupManagerLegacy.java:295) 08-14 11:33:08.090 22159 22159 E AndroidRuntime: at com.android.systemui.statusbar.notification.collection.legacy.NotificationGroupManagerLegacy.onEntryAdded(NotificationGroupManagerLegacy.java:257) 08-14 11:33:08.090 22159 22159 E AndroidRuntime: at com.android.systemui.statusbar.notification.NotificationEntryManager.addActiveNotification(NotificationEntryManager.java:561) 08-14 11:33:08.090 22159 22159 E AndroidRuntime: at com.android.systemui.statusbar.notification.NotificationEntryManager.access$400(NotificationEntryManager.java:137) 08-14 11:33:08.090 22159 22159 E AndroidRuntime: at com.android.systemui.statusbar.notification.NotificationEntryManager$2.onAsyncInflationFinished(NotificationEntryManager.java:460)
Voor dit contact persoon heb ik dan ook specifieke conversation instellingen staan bij Apps > Whatsapp > Notifications > Conversations > [Persoon]. Met alle instellingen lopen klooien, en het blijkt bij de 'Pin on top' functie te zitten. Als die uitstaat is het probleem weg... Misschien dat iemand er wat aan heeft.
Als je de specificatie van de 9pro vergelijkt met de nieuwste, bv Galaxy S23 en S23ultra of nieuwere oneplus toestellen dan zie ik niet wat de nieuwere beter zijn (behalve camera 200MP van s23ultra)
Deze is wel meer dan het dubbele van de prijs.
En de oneplus 9pro is van maart 21!
wat doe ik? Herstellen, nieuw 9pro of s23 of andere
graag jullie mening
Dre
Hoeveel kost herstellen? Wel duurzamer maar het qua kosten vergeleken met een nieuwe niet echt waard gok ik.dre069 schreef op zondag 10 september 2023 @ 21:29:
Mijn 9pro is aan vervanging toe. Scherm rechtsboven stuk. 'batterij status ed onleesbaar'
Als je de specificatie van de 9pro vergelijkt met de nieuwste, bv Galaxy S23 en S23ultra of nieuwere oneplus toestellen dan zie ik niet wat de nieuwere beter zijn (behalve camera 200MP van s23ultra)
Deze is wel meer dan het dubbele van de prijs.
En de oneplus 9pro is van maart 21!
wat doe ik? Herstellen, nieuw 9pro of s23 of andere
graag jullie mening
![]()
Dre
Mijn abo met Oneplus 9 is sinds jan verlengbaar, ik wacht op de Google pixel 8 (pro).
Ik vind de telefoon eigenlijk nog uitstekend presteren, elke dag volledig vloeiende ervaring, accu is nog steeds prima, alleen de camera valt gewoon tegen, dat was altijd al zo. Verder ook na 2,5 jaar nog steeds zeer tevreden met deze tel.
Update, heb mijn telefoon ingestuurd. Initieel voor de usb-poort maar als ie toch daar was heb ik meteen de achterkant en de batterij laten repareren/vervangen.deepbass909 schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 16:07:
Heeft iemand weleens de (glazen) achterkant van een 9 laten vervangen? En zo ja, wat zijn de kosten daarvan? Die van mij blijkt gebarsten... (de eerste telefoon ooit waarbij een scherm of case bij mij gebarsten is)
Op zich ging het vrij vlot. Zondag RMA ingediend, maandag telefoon van UPS-driver dat ik niet thuis was voor het ophalen van de telefoon

Vanochtend aangekomen volgens T&T van de vervoerder, gelijk een mailtje van Oneplus dat de telefoon goed is aangekomen, er vlak achter een offerte en betaallink voor de reparatie. Meteen betaald, uurtje later was de telefoon klaar en kreeg ik een T&T-code voor het terugbezorgen.
Intussen (nog twee uur later) is de telefoon al in het bezit van de vervoerder (UPS) dus is nu uit handen van Oneplus.
Al met al ging het aanvragen en repareren enorm vlot, mits je natuurlijk zelf snel de betaallink aanklikt. Kan met ideal, bancontact en credit card. Dat het met het ophalen en verzendlabel niet goed ging, kan gebeuren.
Prijsoverzicht:
/f/image/NxFRDDbiiPCI0bdpyVr19mAU.png?f=fotoalbum_large)
Geluid (langs beide kanten) valt plots weg.. redelijk kort in het gesprek.
Zijn er nog mensen die dit ervaarden?
Xoygen OS 13.1 591
Nope, India-only.paragon schreef op donderdag 14 december 2023 @ 15:41:
Zijn Beta's tegenwoordig niet meer te draaien op een EU tel? Zie in Oxygen Updater sws geen Beta optie meer...
Schijnt door regelingen/wetten etc. te komen, meer weet ik niet qua details.
Ja ik las volgens mij ergens dat het beschikbaar stellen van normale updates ook langer duurt in de EU....Anonymoussaurus schreef op donderdag 14 december 2023 @ 18:43:
[...]
Schijnt door regelingen/wetten etc. te komen, meer weet ik niet qua details.
Qua release timing vind ik het vrij netjes dat ze hem dit jaar nog officieel uitbrengen (enkel India op het moment, maar toch) voor een device waarvoor het de laatste Android versie gaat zijn.Anonymoussaurus schreef op maandag 25 december 2023 @ 16:01:
OnePlus heeft OxygenOS 14 aangekondigd: https://community.oneplus.com/thread/1493863930571784199
Wel eerst eens zien of hij ook echt als stable wordt ervaren
OxygenOS op basis van 14 laat lang op zich wachten.iestyn99 schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 11:53:
En Lineage OS 21 (Android 14) is uit voor de Oneplus 9 pro!
Heb zelf nooit gekeken naar lineageOS. Zijn er hier veel mensen die dat gebruiken, en wat zijn jullie bevindingen t.o.v. OxygenOS?
Het is voor mij alweer een paar jaar geleden dat ik custom roms gebruikte, maar tot de release van de OnePlus 9 pro gebruikte ik een OnePlus 3 met LineageOS. Dat beviel altijd wel goed als een niet te uitgebreide ROM qua functionaliteit, maar vooral stabiel met goede snelheid. Mogelijk dat ik me er het komende jaar ook weer in ga verdiepen met het aflopen van onze Android versie support. Alle processen die je moet doorlopen voor het flashen en vooral bijhouden van safetynet issues veranderen in de loop van de tijd.GVR schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 12:42:
[...]
OxygenOS op basis van 14 laat lang op zich wachten.
Heb zelf nooit gekeken naar lineageOS. Zijn er hier veel mensen die dat gebruiken, en wat zijn jullie bevindingen t.o.v. OxygenOS?
Je kan het volledig zonder Google doen als je wil, maar anders moet je iets als GAPPS flashen. Een 'normale' recovery is er niet meer, dankzij de a/b partities, dus het flash proces met iets als TWRP zal vast iets anders verlopen.
Magisk (met zygisk modules) is ongetwijfeld een vereiste om safetynet en inmiddels ook Play Integrity te omzeilen voor apps van banken e.d.. Als ik zo snel rondkijk loopt dat momenteel via deze module.
De camera app vanuit LineageOS zelf was nooit zo geweldig, dus dan kan je waarschijnlijk het beste een geoptimaliseerde gcam versie gebruiken.
Mocht je algemeen geïnteresseerd zijn, dan zou ik aanraden om op XDA voor de OnePlus 9 of OnePlus 9 pro te kijken naar de LineageOS topics en eventueel vragen te stellen.
Binnen Tweakers was er blijkbaar weinig animo voor rooten / custom roms op onze devices, want er is nog niet eens een topic van.
[ Voor 3% gewijzigd door flippiej op 17-02-2024 10:11 ]
Als je het vele jaren geleden ook veel deed, dan zegt de naam CyanogenMod je waarschijnlijk nog wel wat. LinaegeOS is daar de directe opvolger van.GVR schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 12:48:
Dank voor je uitgebreide antwoord. Het is voor mij ook weer heel wat jaren geleden dat ik eigenlijk elke telefoon flashte met een custom rom, met xda als bron. Zal me weer eens gaan inlezen en bedenken of ik die moeite er weer in wil gaan steken
Edit: inmiddels bedacht mijn scherm op te nemen. Het blijkt Word te zijn die telkens stopt

[ Voor 13% gewijzigd door The__Virus op 23-02-2024 08:34 ]
Zou hij dan toch eindelijk onderweg zijn?Anonymoussaurus schreef op maandag 29 januari 2024 @ 11:03:
OnePlus heeft OxygenOS 14.0.0.212/202 aangekondigd: https://community.oneplus.com/thread/1519006730854334467
https://community.oneplus...ntCid=1539534181862735874
Edit; ja dus, krijg hem zojuist via de Oxygen updater.Just received the update LE2113_14.0.0.212 to my OnePlus 9 EU phone, directly from the phone updater
[ Voor 5% gewijzigd door GVR op 26-02-2024 13:53 ]
Terwijl oxygen updater ook op mijn telefoon staat.
Nog niet geïnstalleerd, enigszins huiverig vanwege de groene strepen bug die ik op internet (IN) tegenkwam.The__Virus schreef op maandag 26 februari 2024 @ 14:44:
Inmiddels ook via reguliere OTA. Iemand deze upgrade naar Android 14 al draaiend? Ervaringen?
Gedaan en so far so good.The__Virus schreef op maandag 26 februari 2024 @ 14:44:
Inmiddels ook via reguliere OTA. Iemand deze upgrade naar Android 14 al draaiend? Ervaringen?
Ik zie nog weinig verschil
rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)
Paar kleine visuele aanpassingen in o.a. de statusbalk (tijd en percentage zijn vergroot), unlock scherm (grotere toetsen) en het menuwestergas schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 10:33:
Hier ook binnen. Merk er in het dagelijks gebruik werkelijk helemaal niets van. Nog geen verschil gezien, ook niet naar gezocht.
Het probleem was dat meldingen en telefoontjes gewoon doorkwamen, maar nu dus niet meer.
Zag het later ook idd. Doen mensen nog een factory reset na een grote update als dit of is dat hopeloos ouderwets?Daiov97 schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 20:21:
[...]
Paar kleine visuele aanpassingen in o.a. de statusbalk (tijd en percentage zijn vergroot), unlock scherm (grotere toetsen) en het menu
Ik heb dit sinds de in gebruik name van mijn telefoon 2,5 jaar geleden nog nooit gedaan (en dus gelukkig ook nog nooit nodig gehad).westergas schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 21:00:
[...]
Zag het later ook idd. Doen mensen nog een factory reset na een grote update als dit of is dat hopeloos ouderwets?
Iemand met gelijke ervaringen?
Verbind hij ook echt of denkt hij de verbinding nog te hebben maar is dat niet zo? Dat lijkt een bug te zijn in deze en de vorige versie namelijk.viktorvm schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 22:43:
Ik heb het idee dat WiFi ook beter werkt na updaten: tijdens het uitlaten van de hond had ik nooit dat m'n telefoon met WiFi van thuis verbond, en nu opeens wel! Verder geen verandering in de thuis situatie gehad.
Iemand met gelijke ervaringen?
Die bug heb ik ook gehad! 40 km in de auto gereden en nog steeds verbinding, haha. Maar deze keer verbond hij opnieuw en kwam er echt data (lees: Instagram foto's) binnen.Bor schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 08:20:
[...]
Verbind hij ook echt of denkt hij de verbinding nog te hebben maar is dat niet zo? Dat lijkt een bug te zijn in deze en de vorige versie namelijk.
Misschien een keer opnieuw inleren. Zijn er meer met dit gevoel?
Een ander minpunt vind ik dat google de app-beveiligingen weer strikter lijkt te hebben gemaakt. Daardoor werkt mijn carhome dashboard niet meer. Deze app neemt tijdelijk je home screen over met grote knoppen en basis navigatie info, beetje vergelijkbaar met Android Auto, maar dan als je de telefoon als display gebruikt (mijn auto is niet zo fancy dat hij Android Auto heeft
Dat idee heb ik idd ook.kahobro schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 13:37:
Ik heb het idee dat de gezichtsherkenning meer moeite heeft om me te herkennen sinds de update.
Misschien een keer opnieuw inleren. Zijn er meer met dit gevoel?
Ik heb hetzelfde probleem met de Buienradar widget. Wanneer ik die net toevoeg dan ziet ie er goed uit maar wanneer er geprobeerd wordt om te verversen blijft er een fijn ronddraaiende spinner te zien.deepbass909 schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 13:43:
Ik heb vooral het gevoel dat het allemaal wat zwaarder is geworden. Ik heb een Google tasks widget op m'n homescreen en die wordt vaak maar deels geladen. Ook had ik vanochtend een spontane reboot, wat bij nog niet eerder gebeurd is.
Idem met het NFC logo in de status bar. Ik wil die graag uit hebben, maar naar iedere reboot kwam het icoontje terug...
Sinds de laatste update (OxygenOS 14, LE2123_14.0.0.202(EX01)), is het al helemaal een ramp, en iedere keer na het gebruik van Android Auto wordt mijn toetsenbord een miniatuur. En als het uiteindelijk lukt om het toetsenbord te vergroten, blijven de letters extreem klein.
:strip_exif()/f/image/lLQlpuGaVg5FpLkZAw4qd5Zn.jpg?f=fotoalbum_medium)
:strip_exif()/f/image/KhDGwzJzPJreYm6uNXZTuanB.jpg?f=fotoalbum_medium)
Toetsenbord wisselen naar een andere taal verhelpt dat euvel, na het terug switchen is het weer fout... Extreem vervelend, al is dit volgens mij geen OxygenOS issue maar een Gboard issue
https://www.reddit.com/r/...tiny_letters_on_keyboard/
12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered
Nu ook de Europese versie (.501) beschikbaar in Oxygen Updater.Anonymoussaurus schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 21:15:
OnePlus heeft OxygenOS 14.0.0.500 aangekondigd: https://community.oneplus.com/thread/1545794679637803009
Ik heb hier (het toetsenbord)ook regelmatig last van sinds de update, verder lijkt het allemaal redelijk goed te werken.MK_ schreef op maandag 4 maart 2024 @ 09:19:
Ik had uberhaupt gek gedrag m.b.t gezichtsherkenning... die moest ik iedere keer na een reboot weer opnieuw enablen in de instellingenEn dan werkte het weer tot de volgende reboot...
Idem met het NFC logo in de status bar. Ik wil die graag uit hebben, maar naar iedere reboot kwam het icoontje terug...
Sinds de laatste update (OxygenOS 14, LE2123_14.0.0.202(EX01)), is het al helemaal een ramp, en iedere keer na het gebruik van Android Auto wordt mijn toetsenbord een miniatuur. En als het uiteindelijk lukt om het toetsenbord te vergroten, blijven de letters extreem klein.
[Afbeelding][Afbeelding]
Toetsenbord wisselen naar een andere taal verhelpt dat euvel, na het terug switchen is het weer fout... Extreem vervelend, al is dit volgens mij geen OxygenOS issue maar een Gboard issue
https://www.reddit.com/r/...tiny_letters_on_keyboard/
16 x JaSolar 335Wp | 5430Wp | GOODWE 4K-DT
[ Voor 100% gewijzigd door kahobro op 16-04-2024 08:16 ]
Die laat ik dus even aan me voorbij gaan. Hierbij alsnog de changelog:
LE2113_14.0.0.600(EX01)
2024-04-23
System
- You can now try out the "app-specific volume" feature to adjust the volume for individual apps based on your needs
- You can now create photo collages without frames in Photos.
- Adds a "Partial screenshot" option in the Smart Sidebar.
- You can now press and hold the Volume Down button to turn the torch on when the screen is off.
- You can now enter the first letter of an app name for a fuzzy search from the app library in the task bar
- Improves system stability and performance.
- Integrates the April 2024 Android security patch to enhance system security.
Voor de no pro? Ik kreeg 'm net ook en heb hem meteen geinstalleerd. Werkt prima.flippiej schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 18:32:
Ik krijg zojuist via OxygenOS een update aangeboden op mn OP9 pro voor de non-pro versie.
Die laat ik dus even aan me voorbij gaan. Hierbij alsnog de changelog:
LE2113_14.0.0.600(EX01)
2024-04-23
System
- You can now try out the "app-specific volume" feature to adjust the volume for individual apps based on your needs
- You can now create photo collages without frames in Photos.
- Adds a "Partial screenshot" option in the Smart Sidebar.
- You can now press and hold the Volume Down button to turn the torch on when the screen is off.
- You can now enter the first letter of an app name for a fuzzy search from the app library in the task bar
- Improves system stability and performance.
- Integrates the April 2024 Android security patch to enhance system security.
:strip_exif()/f/image/BEmeimu9cjIeXJORxs8OkJbd.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik kreeg hem inderdaad voor de LE2133 ipv de LE2123.GVR schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 20:38:
[...]
Voor de no pro? Ik kreeg 'm net ook en heb hem meteen geinstalleerd. Werkt prima.
[Afbeelding]
Zojuist OxygenOS een refresh gegeven en het juiste nummer staat nu wel vermeld, dus mogelijk zal het puur een typfout zijn geweest in de naam.
https://community.oneplus.com/thread/1626219815481901061
:strip_exif()/f/image/6zblKEnmyj4gRRCluZnOFSKa.jpg?f=fotoalbum_large)
Eindelijk de optie om je patroon onzichtbaar te maken. Volgens mij is dat een functie die gesneuveld was bij de samenvoeging van OxygenOS en ColorOS.
Als ik in de instellingen volte/bellen via WiFi uitschakel is het probleem verholpen, en als ik die weer u schakel is het probleem direct weer terug.
Herkennen anderen dit probleem ook? De 9 pro zou probleemloos met volte moeten werken toch?
Heb wel wat zitten te doom scrollen maar geen spelletjes of iets dergelijks.
Dagelijks meerdere keren aan de lader dus.
Kijken of ik het red tot de OP13 uit komt
6% in een nacht vind ik nog niet heel erg zorgwekkend tbh...westergas schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 11:47:
Batterij gaat hard achteruit hier. Verlies zo'n 6% tijdens de nacht en zit nu alweer op 48%. Vanaf 74% toen ik vanochtend wakker werd.
Ik heb recent een Pixel 9 Pro gekocht omdat de accu van mijn OnePlus 9 ook af begon te takelen (soms freezes gevolgd door reboot, accu snel leeg (redde de dag niet eens meer) en bij 10%-15% al uitvallen).
Afgelopen weekend de accu laten vervangen voor €60,- en ik heb hem even gestresstest en haalde 10 uur screen on time met een youtube filmpje dus ik denk dat de nieuwe accu wel zin heeft gehad
Nu heb ik hem ingezet als zakelijk toestel en vooralsnog geen gekke dingen meegemaakt. Hij redt het niet qua accuduur vergeleken met m'n Pixel 9 Pro maar het is vooralsnog een heel stuk beter geworden.
Nu nog een paar dagen aankijken wat hij bij normaal gebruik doet
[ Voor 4% gewijzigd door tozzke op 21-10-2024 17:48 ]
Voortaan 2x aan de lader per dag.
Ben aan het twijfelen om de batterij (en waarschijnlijk barst de achterkant dan ook) toch eens te vervangen...
Iemand ervaring waar ik een 100% originele batterij kan verkrijgen?
Namaak "origineel" gaat meestal maar een half jaartje mee en is er dan al slechter aan toe dan mijn huidige 2j batterij...
Bedankt!
6% tijdens een nacht lijkt mij niet zo heel erg veel afhankelijk van wat je aan hebt staan (wifi, bluetooth, syncende apps etc)?westergas schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 11:47:
Batterij gaat hard achteruit hier. Verlies zo'n 6% tijdens de nacht en zit nu alweer op 48%. Vanaf 74% toen ik vanochtend wakker werd.
De update staat sinds vandaag in Oxygen Updater, maar nog niet via het device zelf.Changelog
System
- Integrates the December 2024 Android security patch to enhance system security.
- Fixes an issue with time accuracy when there's no internet connection.
Berichten over prijzen en levertijden mogen hier: [OnePlus 9-serie] Levertijden & Prijzen
Berichten over accessoires mogen hier: [OnePlus 9-serie] Accessoires