London schreef op maandag 29 maart 2021 @ 17:49:
[...]
Snap nooit zo waarom men zo problematisch doet over een BKR registratie. Zolang je netjes je rekeningen blijft betalen gaat het om een
positieve registratie en is er niets aan de hand. Sowieso is een BKR registratie enkel van belang als je bijvoorbeeld een hypotheek wilt gaan afsluiten, maar zelfs dan maakt een
positieve registratie niets uit.
Ik heb er zelf ook nooit direct problemen mee gehad. Ik heb 20 jaar een mobiele telefoon en in de tussentijd is het eerder het geval geweest dat een telefoon abbo geregistreerd werd, niet zozeer als lening maar wel als een betalingsverplichting vergelijkbaar aan aflossing van een lening.
Bij een hypotheek of persoonlijke lening kan het dan wel van invloed zijn, zeker in de huidige markt, waarin starters vaak het maximale moeten lenen om überhaupt een huis te kunnen kopen. Dan kan zo'n registratie wel je maximale leenbedrag verlagen. Er wordt namelijk gekeken hoeveel je aan vaste lasten per maand hebt en wat je op basis daarvan maximaal kan aflossen.
Uiteindelijk staat iedere legitieme lening (hypotheek, creditcard, doorlopend krediet, DUO-lening, etc) geregistreerd bij de BKR. dat is niet iets om bang voor te zijn, maar wel goed om bewust van te zijn, want het kan soms nare verrassingen geven. Maar het is inderdaad wel goed om te realiseren dat dit positieve registraties zijn (dus alleen aangeven dat je betalingsverplichtingen hebt). Negatieve registraties zijn aanzienlijk vervelender.
MAGDATTT schreef op maandag 29 maart 2021 @ 15:46:
Ik wil best 2 jaar vast zitten aan abbo als dat 275 scheelt.
Maar ik kan jou ook goed begrijpen hoor.
Ik heb iig besteld bij Belsimpel met een vodafone together abbo. Komt ie op 24*26EUR = 624 EUR.
Prima deal.
Dat deed ik vroeger ook hoor, toen ik niet ongestraft het aankoopbedrag van een telefoon neer kon leggen. Maar tussendoor een paar keer gedoe gehad met providers (slechte dekking, afschaffen van abbo-vorm, etc) wil ik niet meer gebonden zijn en ieder moment kunnen overstappen. Tja, en daar hang een prijskaartje aan in de vorm van mislopen van korting. So be it.
MK_ schreef op maandag 29 maart 2021 @ 19:23:
Bij mijn order staat nog altijd "Saldo verschuldigd: € 849,05", terwijl ik dat daarstraks betaald heb. De huidige status is ook "Order paid" volgens het balkje, en "Mar 29, 2021 12:58 pm
Order is processing." volgens de gedetailleerdere weergave. Zal ik er maar gewoon van uit gaan dat het "Saldo verschuldigd" gedeelte fout is op de website?
(OnePlus zelf, standaard shipping)
Even voor de zekerheid, want mij is dat niet helemaal duidelijk. Na aanbetaling moet je wachten tot het tijdslot waarin de volledige betaling gedaan kan worden en zodra die voldaan is, wordt de bestelling verzonden?
Dat is dan wel een beetje balen, want m'n 5T is eigenlijk niet goed bruikbaar meer (scherm valt om de haverklap steeds even uit) en het tijdslot voor mijn 9 is 19 tot 26 april, dus nog 3 weken...
[Voor 16% gewijzigd door deepbass909 op 30-03-2021 09:39]
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier