GVR schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 12:42:
[...]
OxygenOS op basis van 14 laat lang op zich wachten.
Heb zelf nooit gekeken naar lineageOS. Zijn er hier veel mensen die dat gebruiken, en wat zijn jullie bevindingen t.o.v. OxygenOS?
Het is voor mij alweer een paar jaar geleden dat ik custom roms gebruikte, maar tot de release van de OnePlus 9 pro gebruikte ik een OnePlus 3 met LineageOS. Dat beviel altijd wel goed als een niet te uitgebreide ROM qua functionaliteit, maar vooral stabiel met goede snelheid. Mogelijk dat ik me er het komende jaar ook weer in ga verdiepen met het aflopen van onze Android versie support. Alle processen die je moet doorlopen voor het flashen en vooral bijhouden van safetynet issues veranderen in de loop van de tijd.
Je kan het volledig zonder Google doen als je wil, maar anders moet je iets als GAPPS flashen. Een 'normale' recovery is er niet meer, dankzij de a/b partities, dus het flash proces met iets als TWRP zal vast iets anders verlopen.
Magisk (met zygisk modules) is ongetwijfeld een vereiste om safetynet en inmiddels ook Play Integrity te omzeilen voor apps van banken e.d.. Als ik zo snel rondkijk loopt dat momenteel via
deze module.
De camera app vanuit LineageOS zelf was nooit zo geweldig, dus dan kan je waarschijnlijk het beste een geoptimaliseerde gcam versie gebruiken.
Mocht je algemeen geïnteresseerd zijn, dan zou ik aanraden om op XDA voor de
OnePlus 9 of
OnePlus 9 pro te kijken naar de LineageOS topics en eventueel vragen te stellen.
Binnen Tweakers was er blijkbaar weinig animo voor rooten / custom roms op onze devices, want er is nog niet eens een topic van.
[
Voor 3% gewijzigd door
flippiej op 17-02-2024 10:11
]