Ah, wist niet dat daar onderscheid in was. Dank94RD schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 12:22:
[...]
Dat is voor de global versie. De meeste hier hebben de EU versie.
Embargo van de OnePlus Watch is net verlopen... oftewel de reviews poppen nu overal op 

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Dank voor de tipCLB schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 13:04:
Embargo van de OnePlus Watch is net verlopen... oftewel de reviews poppen nu overal op
[Afbeelding]
Owner of DBIT Consultancy
De positiviteit in de reviews springt er nu niet echt vanaf. Ik denk dat er nog flink aan de software Watch gesleuteld moet worden.CLB schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 13:04:
[Afbeelding]
Ik denk dat OnePlus helemaal niet had moeten kiezen voor een 'eigen' OSBull schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 13:57:
Ik denk dat er nog flink aan de software Watch gesleuteld moet worden.
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Dat had inderdaad nog beter geweest. 👍🏻😉CLB schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 14:03:
[...]
Ik denk dat OnePlus helemaal niet had moeten kiezen voor een 'eigen' OS
ik wordt een beetje duizelig als ik naar het OS kijk, de bewegingen zijn zo heftigBull schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 13:57:
[...]
De positiviteit in de reviews springt er nu niet echt vanaf. Ik denk dat er nog flink aan de software Watch gesleuteld moet worden.
flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!
De refresh rate wordt momenteel niet door Android doorgegeven op het scherm. Wat je ziet op het scherm is niet altijd de werkelijke refresh rate.LeStef schreef op maandag 12 april 2021 @ 21:12:
[...]
Weet jij toevallig of er een update aankomt die deze issue aanpakt?
Ik had begrepen dat de reviewers speciale software gebruiken op hun PC waarmee ze de telefoon verbinden en dan alle refreshrates uitlezen. Die functie in de developers mode is meen ik redelijk nutteloos...(maar ik laat me graag corrigeren).
Geen 'probleem' maar een vertekent beeld omdat die developers mode niet de juiste refresh rate doorgeeft... dit had ik begrepen van de reviewers van een aantal telefoons met LTPO schermen. Ze gebruiken speciale software op windows.CLB schreef op maandag 12 april 2021 @ 21:08:
Veel meer devices met zo'n LTPO-scherm hebben dit 'probleem'.
Onder andere de Xiaomi Mi 11 en Oppo Find X3 Pro.
Lijkt mij ook niet de juiste Hz... want zelfs met scherm uit, maar met AOD 120Hz... lijkt me niet.
Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" 1080P 165Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw | iPad Air 5
Zou idd zomaar kunnen dat er niet de juiste waardes worden door gegeven. Aan de andere kant wijzen de batterijtests wel uit dat de OnePlus 9 zonder LTPO scherm zelfs iets zuiniger is dan de OnePlus 9 Pro met. Dus misschien kloppen de waardes idd niet, maar is er aan de andere kant wel degelijk nog ruimte voor verbetering bij OnePlus? Voorlopig doet mij het iig nog flink twijfelen of de 9 Pro zijn meerprijs wel waard is t.o.v. de 'gewone' 9.jelleeelco schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 18:03:
[...]
De refresh rate wordt momenteel niet door Android doorgegeven op het scherm. Wat je ziet op het scherm is niet altijd de werkelijke refresh rate.
Ik had begrepen dat de reviewers speciale software gebruiken op hun PC waarmee ze de telefoon verbinden en dan alle refreshrates uitlezen. Die functie in de developers mode is meen ik redelijk nutteloos...(maar ik laat me graag corrigeren).
Hebben andere ook problemen met het aansluiten van de Oneplus op de auto via USB?
De van mij wordt niet herkent / uitgelezen.
Had hier gelezen via USB foutopsporing aan te zetten maar dit bied niets icm mijn auto. (seat arona)
Heb verder gezocht en kwam uit op standaard usb instelling deze openen en dan PTP te selecteren in plaats van geen gegevensoverdracht.
mijn android auto werkt nu iig tot dat ik de AAwireless in bezit heb.
Had hier gelezen via USB foutopsporing aan te zetten maar dit bied niets icm mijn auto. (seat arona)
Heb verder gezocht en kwam uit op standaard usb instelling deze openen en dan PTP te selecteren in plaats van geen gegevensoverdracht.
Die OnePlus watch... Was hem eerst van plan te halen voor mijn verjaardag eind van de maand. Maar nu zijn de reviews niet echt lovend. Vind de stainless steel zilver kleur wel echt mooi. Zoals de reviews al zeggen eigenlijk. Geweldige hardware voor het geld maar de software is er gewoon nog niet op het niveau van de concurrentie.
Denk als ik het zo zie dat ik even een paar maanden afwacht. Misschien staat er over een paar maanden wel ergens een leuk gebruikt exemplaar en is de software wat fijner geworden. Of misschien maar de amazfit gtr2 stainless steel halen, die is grofweg even duur met meer functies en ongeveer dezelfde accuduur.
Momenteel heb ik de amazfit neo om mijn pols. Vooral gekocht om te kijken of ik kon wennen aan een horloge om mijn pols. Wel echt een leuk ding voor de prijs. Naast hartslag enzo wel vrij basic maar vind de oude Casio look wel gaaf.
Denk als ik het zo zie dat ik even een paar maanden afwacht. Misschien staat er over een paar maanden wel ergens een leuk gebruikt exemplaar en is de software wat fijner geworden. Of misschien maar de amazfit gtr2 stainless steel halen, die is grofweg even duur met meer functies en ongeveer dezelfde accuduur.
Momenteel heb ik de amazfit neo om mijn pols. Vooral gekocht om te kijken of ik kon wennen aan een horloge om mijn pols. Wel echt een leuk ding voor de prijs. Naast hartslag enzo wel vrij basic maar vind de oude Casio look wel gaaf.
Nee, want dat hangt maar net van de OnePlus support af (zij uploaden ze naar hun AWS buckets). Ik zal een aankondiging doen als ze allemaal beschikbaar zijn. Voor nu kunnen jullie ook onze file server in de gaten houden: https://onepluscommunityserver.com/94RD schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 10:18:
@Anonymoussaurus
Heb je wellicht een idee wanneer de MSM Tool beschikbaar komt voor de 9 Pro?
[ Voor 4% gewijzigd door Anonymoussaurus op 13-04-2021 21:53 ]
Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ
Ik moet helaas mededelen dat OnePlus (eindelijk) een nieuwe opslag heeft voor MSM tools, welke zelf ook beveiligd zijn met een wachtwoord (dus niet alleen meer de ZIPs, maar nu ook het domein met inlogpaneel). De MSM tools dienen nu dus handmatig verkregen te worden (via support). Ziet er dus niet rooskleurig uit...Anonymoussaurus schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 21:53:
[...]
Nee, want dat hangt maar net van de OnePlus support af (zij uploaden ze naar hun AWS buckets). Ik zal een aankondiging doen als ze allemaal beschikbaar zijn. Voor nu kunnen jullie ook onze file server in de gaten houden: https://onepluscommunityserver.com/
Die watch is wel een serieuze sisser. Onbegrijpelijk vind ik dat. Dit is gewoon lui werk van OP om snel geld te kunnen pakken.CLB schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 13:04:
Ik had (met nadruk op had) interesse ter vervanging van mijn Amazfit Stratos, dat gaat 'm dus niet worden.
Ik had ook wel interesse, als er Google Wear op zat en NFC, zodat je ook met horloge kan betalen.
[ Voor 4% gewijzigd door SuperVeloce op 14-04-2021 10:57 ]
Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" 1080P 165Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw | iPad Air 5
Ook ik keek met interesse naar de watch, maar ga het voorlopig bij alleen een telefoon houden denk ik.
Dat is niet zo goed nieuws. Hoe groot schat jij de kans dat de MSM tool überhaupt beschikbaar komt?Anonymoussaurus schreef op woensdag 14 april 2021 @ 02:57:
[...]
Ik moet helaas mededelen dat OnePlus (eindelijk) een nieuwe opslag heeft voor MSM tools, welke zelf ook beveiligd zijn met een wachtwoord (dus niet alleen meer de ZIPs, maar nu ook het domein met inlogpaneel). De MSM tools dienen nu dus handmatig verkregen te worden (via support). Ziet er dus niet rooskleurig uit...
Ik heb iets vreemds, namelijk als ik een video heb gemaakt, dat die op de telefoon zelf gewoon soepel afspeelt, maar bij versturen via Whatsapp nogal choppy / hakkerig lijkt. Waar kan dat door komen? Dit filmpje specifiek was gemaakt met SuperStable 30 FPS. Kan het aan de compressie van whatsapp liggen, dat daar iets mis gaat?
Viel mij ook op. Zelfde wanneer je een filmpje in de gallery app inkort; ter vergelijking heb ik een filmpje ingekort met de Powerdirector app en die blijft wel even soepel als het origineel.Casual_T schreef op woensdag 14 april 2021 @ 13:23:
Ik heb iets vreemds, namelijk als ik een video heb gemaakt, dat die op de telefoon zelf gewoon soepel afspeelt, maar bij versturen via Whatsapp nogal choppy / hakkerig lijkt. Waar kan dat door komen? Dit filmpje specifiek was gemaakt met SuperStable 30 FPS. Kan het aan de compressie van whatsapp liggen, dat daar iets mis gaat?
Ik ervaar dit ook en het ziet er ook erg gek uit, heel laggy.Casual_T schreef op woensdag 14 april 2021 @ 13:23:
Klinkt als een soort bug, hoop dat ze het kunnen oplossen met een toekomstige update. Geen idee of het alleen bij SuperStable 30FPS voorkomt, nog niet geprobeerd met 60fps trouwens.Paradise schreef op woensdag 14 april 2021 @ 13:31:
[...]
Viel mij ook op. Zelfde wanneer je een filmpje in de gallery app inkort; ter vergelijking heb ik een filmpje ingekort met de Powerdirector app en die blijft wel even soepel als het origineel.
Kan ik moeilijk zeggen. Het ligt er maar net aan of er gulle community is op XDA of ergens anders die de MSM tool beschikbaar wilt stellen. De MSM tool kan je alleen maar krijgen als je een afspraak inplant met OnePlus Support.94RD schreef op woensdag 14 april 2021 @ 12:26:
[...]
Dat is niet zo goed nieuws. Hoe groot schat jij de kans dat de MSM tool überhaupt beschikbaar komt?
Heb nu een paar weken de nieuwe OnePlus 9 Pro, prima toestel. Met 1 ding loop ik echter vast en hoop dat er hier iemand is die mij kan helpen.
Ik heb twee simkaarten er in zitten. Sim 1 van een prive nummer, sim 2 met een nummer van mijn werkgever. Daarnaast is er een werkprofiel op geplaats.
Bij instellingen --> geluiden en trillen --> ringtone heb ik ingesteld:
Simkaart 1: Old phone
Simkaart 2: OnePlus tune
Word ik gebeld op simkaart 1, gaat prima de Old phone over, wordt ik gebeld op simkaart 2 kijg ik het unlock toontje (alleen dat is dus amper tot niet hoorbaar.
Kijk ik bij geluiden voor werkprofiel, dan staat er bij Ringtone voor werktelefoon ook "Unlock".
Echter als ik daarop druk zegt hij weer:
Zet ik het schuifje om bij "Gebruik geluid perssonsprofiel" van uit naar aan, dan wordt het veld "Ringtone voor werkprofiel" grijs en waar dan Unlock stond zegt hij "Hetzelfde al persoonlijk profiel".
Echter dan nog steeds gaat hij de (onhoorbare) Unlock tone geven als ik een inkomend gesprek op mijn zakelijke nummer (sim 2) binnen krijg.
De enige manier om wel een andere ringtone op sim 2 hoorbaar te kunnen krijgen, is als ik bij instellingen --> accounts --> werk --> instellingen voor werkprofiel --> het vinkje bij werkprofiel / beheerd door organisatie uit zet. Het nadeel daarvan is echter dat ik mijn apps binnen het werkprofiel dan ook niet meer kan benaderen.
Ik heb twee simkaarten er in zitten. Sim 1 van een prive nummer, sim 2 met een nummer van mijn werkgever. Daarnaast is er een werkprofiel op geplaats.
Word ik gebeld op simkaart 1, gaat prima de Old phone over, wordt ik gebeld op simkaart 2 kijg ik het unlock toontje (alleen dat is dus amper tot niet hoorbaar.
Kijk ik bij geluiden voor werkprofiel, dan staat er bij Ringtone voor werktelefoon ook "Unlock".
Zet ik het schuifje om bij "Gebruik geluid perssonsprofiel" van uit naar aan, dan wordt het veld "Ringtone voor werkprofiel" grijs en waar dan Unlock stond zegt hij "Hetzelfde al persoonlijk profiel".
Echter dan nog steeds gaat hij de (onhoorbare) Unlock tone geven als ik een inkomend gesprek op mijn zakelijke nummer (sim 2) binnen krijg.
De enige manier om wel een andere ringtone op sim 2 hoorbaar te kunnen krijgen, is als ik bij instellingen --> accounts --> werk --> instellingen voor werkprofiel --> het vinkje bij werkprofiel / beheerd door organisatie uit zet. Het nadeel daarvan is echter dat ik mijn apps binnen het werkprofiel dan ook niet meer kan benaderen.
Sinds gister komen bij mij geen notificaties meer binnen zolang het scherm vergrendeld is. Zodra ik de telefoon ontgrendel, komt alles binnen. Ik heb niks aan de instellingen van mijn 9 Pro gewijzigd.
Hebben anderen hier ook last van?
Nee, alles komt gewoon binnen bij mij.94RD schreef op donderdag 15 april 2021 @ 10:19:
Sinds gister komen bij mij geen notificaties meer binnen zolang het scherm vergrendeld is. Zodra ik de telefoon ontgrendel, komt alles binnen. Ik heb niks aan de instellingen van mijn 9 Pro gewijzigd.
Heel af en toe doet Whatsapp wel eens wat gek met notificaties geven maar dat is tijdens het gebruik van de telefoon en niet wanneer hij locked is.
heb dit ook een paar keer gemerkt. Niet constant.94RD schreef op donderdag 15 april 2021 @ 10:19:
Thanks! Wat is nu de beste manier om weer helemaal schoon te beginnen?Anonymoussaurus schreef op woensdag 14 april 2021 @ 23:20:
[...]
Kan ik moeilijk zeggen. Het ligt er maar net aan of er gulle community is op XDA of ergens anders die de MSM tool beschikbaar wilt stellen. De MSM tool kan je alleen maar krijgen als je een afspraak inplant met OnePlus Support.
Ik had wat foutieve Magisk module's geinstalleerd. Het is gelukt om die eraf te krijgen, en de telefoon functioneerd verder. Maar wil graag weer terug naar stock met een locked bootloader.
Dan moet je dus bij je werk zijn lijkt mij, zit daar iets in het profiel.Edwinmowo schreef op donderdag 15 april 2021 @ 07:51:
Heb nu een paar weken de nieuwe OnePlus 9 Pro, prima toestel. Met 1 ding loop ik echter vast en hoop dat er hier iemand is die mij kan helpen.
OnePlus Health was ook een energieslurpende app, ongehoord.
Van 2% accuduur per nacht naar zo'n 15%. Hij is er weer af en hop, prima weer.
Ik heb dit dus ook. had ik niet met mijn 7t pro.Balskyy schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 19:34:
Hebben andere ook problemen met het aansluiten van de Oneplus op de auto via USB?
Elke keer moet ik nu eerst in mijn settings aangeven dat hij ook bestandsoverdracht mag doen, dan pas werkt AA weer. mega vervelend. nog niet echt kunnen vinden of je dit standaard kunt aanpassen, iemand een idee?
ik heb dit bij de developer settings angepast.Richard89 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 09:28:
[...]
Ik heb dit dus ook. had ik niet met mijn 7t pro.
Elke keer moet ik nu eerst in mijn settings aangeven dat hij ook bestandsoverdracht mag doen, dan pas werkt AA weer. mega vervelend. nog niet echt kunnen vinden of je dit standaard kunt aanpassen, iemand een idee?
systeem > ontwikkelaarsopties (wel activeren eerst) > scroll naar standaard USB instellingen daarop klikken en op PTP zetten dit werkt bij mij.
Ah top, meteen gedaan. straks ff testen maar dit kan haast niet fout gaan zo :-) thanks.Balskyy schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 09:42:
[...]
ik heb dit bij de developer settings angepast.
systeem > ontwikkelaarsopties (wel activeren eerst) > scroll naar standaard USB instellingen daarop klikken en op PTP zetten dit werkt bij mij.
Iemand anders hier ook 'last' van meldingen van een lege batterij vanuit Whatsapp Web? Ik heb begin deze week even een andere telefoon gebruikt voor een paar dagen, nu ik weer de OP9P heb krijg ik net als voorheen deze melding.
Ik zat me toevallig een paar minuten geleden weer te ergeren aan deze melding. Ik heb inderdaad ook dat whatsapp-web vanaf dag 1 met de OP9Pro deze melding geeft.Robertobananas schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 10:12:
Iemand anders hier ook 'last' van meldingen van een lege batterij vanuit Whatsapp Web? Ik heb begin deze week even een andere telefoon gebruikt voor een paar dagen, nu ik weer de OP9P heb krijg ik net als voorheen deze melding.
AMD Ryzen 7 5800X3D - MSI RTX 3080 Gaming X Trio - 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 MHz - Oculus Quest 2
Hoeveel procent batterij verliezen jullie per nacht van zo'n 7 uur? Ik ben vannacht 8% verloren, is dit normaal?
Jep! hier ook.Robertobananas schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 10:12:
94RD schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 10:25:
Hoeveel procent batterij verliezen jullie per nacht van zo'n 7 uur?
Ik ben vannacht 8% verloren, is dit normaal?
Maar dat ligt gewoonweg aan een app die vast en zeker net wat meer accusap lust, op zoek dusCLB schreef op maandag 29 maart 2021 @ 07:50:
Ik tik gemiddeld de 1 procent drain aan met 3 á 4 uur niks doen... Om 0.45 naar bed met 100%.
Wekker om 07.15 en accu was 98% bijvoorbeeld. Wat mij betreft een prima score.
Wat mij opvalt is dat de Ambient display aan blijft staan als je bijvoorbeeld de lens verduisterd door er iets op te leggen. Mijn 30 pro was hier slimmer in.
Snoept ook batterij op snachts lijkt mij.
Ik krijg het Ambient display ook niet uit door de top te verduisteren. Echter gaat het display wel op zwart als ik hem in mijn broekzak doe, dus dit lijkt eigenlijk wel erg goed te werken.MAGDATTT schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 13:25:
Wat mij opvalt is dat de Ambient display aan blijft staan als je bijvoorbeeld de lens verduisterd door er iets op te leggen. Mijn 30 pro was hier slimmer in.
Ik heb een planning gemaakt waarbij het Ambient display tussen 00:00 en 07:00 uitstaat, dus snachts heb ik er geen last van.
Als je ambiant display, bij wanneer tonen op uit hebt staan. Dan gaat het alleen aan als je telefoon op tilt of tik op scherm geeft.Robertobananas schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 14:32:
[...]
Ik krijg het Ambient display ook niet uit door de top te verduisteren. Echter gaat het display wel op zwart als ik hem in mijn broekzak doe, dus dit lijkt eigenlijk wel erg goed te werken.
Ik heb een planning gemaakt waarbij het Ambient display tussen 00:00 en 07:00 uitstaat, dus snachts heb ik er geen last van.
Bij mij was het Gmail. Geoptimaliseerd en alles nu terug normaal.CLB schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 07:22:
OnePlus Health was ook een energieslurpende app, ongehoord.
Of factory reset, of toch de MSM tool voor global gebruiken. Zou moeten werken. Bij de MSM tool wordt je bootloader weer vergrendeld. Voor zover ik weet niet bij een factory reset.94RD schreef op donderdag 15 april 2021 @ 12:11:
[...]
Thanks! Wat is nu de beste manier om weer helemaal schoon te beginnen?
Ik had wat foutieve Magisk module's geinstalleerd. Het is gelukt om die eraf te krijgen, en de telefoon functioneerd verder. Maar wil graag weer terug naar stock met een locked bootloader.
Echt heel blij met de 9 pro.
Het valt me op dat ik hem alleen niet draadloos op kan laden. Ben ik de enige? Moet ik misschien iets aan zetten?
Ik heb het in de auto geprobeerd, de fiat 500 heeft een handig bakje, die gaat knipperen als zijnde : " werkt niet".
Nu heb ik hem net op een generic draadloos oplaad matje gelegd, die gaat ook over de flos (snel knipperen).
Is it me?
Het valt me op dat ik hem alleen niet draadloos op kan laden. Ben ik de enige? Moet ik misschien iets aan zetten?
Ik heb het in de auto geprobeerd, de fiat 500 heeft een handig bakje, die gaat knipperen als zijnde : " werkt niet".
Nu heb ik hem net op een generic draadloos oplaad matje gelegd, die gaat ook over de flos (snel knipperen).
Is it me?
OK, gevonden.picablaat schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 21:57:
In het hoesje van de telefoon heb ik een metalen plaatje zodat de dashboard magneet in de auto de telefoon vast kan houden.
Dat werkt dus niet met draadloos laden...
Plaatje eruit: opladen die hap.
Wel logisch 😅picablaat schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 23:09:
[...]
OK, gevonden.
In het hoesje van de telefoon heb ik een metalen plaatje zodat de dashboard magneet in de auto de telefoon vast kan houden.
Dat werkt dus niet met draadloos laden...
Plaatje eruit: opladen die hap.
11.2.4.4 rolt uit in India, waarschijnlijk later deze week in EU: https://www.xda-developer...e-april-security-patches/
System
System
- Improved charging stability
- Improved the sensitivity of the keyboard in the edge area
- Improved the temperature control strategy
- Fixed the issue that the battery icon in the status bar is abnormally displayed
- Fixed the small probability issue that Google Fi SIM card can not accept incoming calls
- Fixed known issues and improved system stability
- Updated Android security patch to 2021.04
- Updated GMS package to 2021.03
- Improved the image purity and the ambiance performance
- Improved the white balance consistency of the rear camera
- Improved image over-sharpening of the rear camera
[ Voor 70% gewijzigd door Paradise op 19-04-2021 15:52 ]
Update ziet er goed uit, ben benieuwd. Tot nu toe is het toch steeds iets beter geworden.
Iemand trouwens al zijn wireless warpcharger ontvangen? Hier nog niks van gehoord, zou max 60 dagen duurde stond er ...
Iemand trouwens al zijn wireless warpcharger ontvangen? Hier nog niks van gehoord, zou max 60 dagen duurde stond er ...
Nee, ook nog niets ontvangen. Rustig anCasual_T schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 00:12:
Update ziet er goed uit, ben benieuwd. Tot nu toe is het toch steeds iets beter geworden.
Hier is trouwens de WIFI prestatie nog steeds dik onder de maat. Eén keer 250mbit gehaald. Daarna niet hoger dan 170. Nu ook hogere snelheid besteld en gekregen bij Ziggo (600 Mbit). Maar nog steeds niet hoger dan 160. Beetje teleurstellend. Mijn oude 30 pro haalt lachend 430
[ Voor 27% gewijzigd door MAGDATTT op 20-04-2021 10:06 ]
Yes hier ook al sinds het begin van gebruik met de desktop app. De eerste keren dat ik de melding kreeg zat ik steeds rond de 50-60% batterij, dus dacht ik dat whatsapp een deel van de accu zag en daar de melding naar geeft. Echter zit ik nu op 91% accu en krijg ik de melding alsnogRobertobananas schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 10:12:

Vreemd, ik heb gewoon de maximale 300mb die ik van Ziggo krijgMAGDATTT schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 10:00:
[...]
Nee, ook nog niets ontvangen. Rustig an
Hier is trouwens de WIFI prestatie nog steeds dik onder de maat. Eén keer 250mbit gehaald. Daarna niet hoger dan 170. Nu ook hogere snelheid besteld en gekregen bij Ziggo (600 Mbit). Maar nog steeds niet hoger dan 160. Beetje teleurstellend. Mijn oude 30 pro haalt lachend 430
Vreemd idd.
Normaal denk je dat het je router is. Maar alle andere telefoons van gezin leden en mijn vorige telefoon halen dikke scores.
Normaal denk je dat het je router is. Maar alle andere telefoons van gezin leden en mijn vorige telefoon halen dikke scores.
Net even getest op Speedtest. Heb hier Ziggo (onlangs upgrade naar 400 mbit gekregen dacht ik. Haal nu Download 250 mbps. En wel redelijk constant, op 5 ghz wifi. In het begin deed die wat vreemd, maar nu niet. Ligt het niet ergens anders aan?MAGDATTT schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 10:00:
[...]
Nee, ook nog niets ontvangen. Rustig an
250 is 300 geworden, na herstart van je modem. Ziggo gaat dat op afstand doen, of je moet zelf even stekker van modem eruit/erin.Casual_T schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 12:07:
[...]
Net even getest op Speedtest. Heb hier Ziggo (onlangs upgrade naar 400 mbit gekregen dacht ik. Haal nu Download 250 mbps. En wel redelijk constant, op 5 ghz wifi. In het begin deed die wat vreemd, maar nu niet. Ligt het niet ergens anders aan?
Waarschijnlijk heb je nog 250 en haal je nu de max.
[ Voor 5% gewijzigd door SuperVeloce op 20-04-2021 12:12 ]
Ik tik bij mij thuis bijna 500 Mbps up en down aan via T-Mobile glasvezel en bij mijn ouders thuis 300 Mbps down en 30 Mbps up via Ziggo.
Gezien alle updates; in het begin werd vooral de accuduur en de camera als zwakke(re) punten benoemd in reviews. Hebben jullie het idee dat dit verbeterd is nu? Neemt dat de kritiek weg?
All I had to do was follow the damn train.
Accu is stukken beter dan voor de laatste update. Camera kan ik weinig over zeggen. Misschien is de sharpening een beetje getuned.-CJ schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 14:08:
Gezien alle updates; in het begin werd vooral de accuduur en de camera als zwakke(re) punten benoemd in reviews. Hebben jullie het idee dat dit verbeterd is nu? Neemt dat de kritiek weg?
Accu is voor mij prima, zeker sinds de updates. Ik haal gemakkelijk einde van de dag met tenminste nog 50-30% over. Ligt wel heel erg aan je gebruik. Maar ga er niet van uit dat je er gemakkelijk 2 dagen kan doen, mocht dat zijn wat je zoekt (mits je uiteraard je telefoon echt vooral in je broekzak hebt).-CJ schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 14:08:
Camera ben ik heel tevreden over. Meerdere keren al gehoord dat het mooie foto's zijn. Als je je telefoon eenmaal gewoon gebruikt zoals je nu doet en je niet bekommerd om de zaken die zo worden opgeblazen in reviews zul je zien dat je een erg fijne telefoon hebt. Vooral nog een shout-out naar de super lekkere haptics. Die geven mij echt een luxe gevoel.
OnePlus heeft nu officieel OxygenOS 11.2.4.4 aangekondigd: OxygenOS 11.2.4.4 for the OnePlus 9 and OnePlus 9 Pro
Hey everyone,
We are starting to push the incremental rollout of a new OxygenOS update for the OnePlus 9 Pro and OnePlus 9.
OP9 Pro:
IN: 11.2.4.4.LE15DA
EU: 11.2.4.4.LE15BA
NA(GLO): 11.2.4.4.LE15AA
OP9:
IN: 11.2.4.4.LE25DA
EU: 11.2.4.4.LE25BA
NA(GLO): 11.2.4.4.LE25AA
Changelog
SystemCamera
- Improved charging stability
- Improved the sensitivity of the keyboard in the edge area
- Improved the temperature control strategy
- Fixed the issue that the battery icon in the status bar is abnormally displayed
- Fixed the small probability issue that Google Fi SIM card can not accept incoming calls
- Fixed known issues and improved system stability
- Updated Android security patch to 2021.04
- Updated GMS package to 2021.03
- Improved the image purity and the ambiance performance
- Improved the white balance consistency of the rear camera
- Improved image over-sharpening of the rear camera
Mijn Huawei 30 pro haalt 430 Mbit. Pc haalt 600mbit. Tis niet de router. Het is echt mijn telefoon ben ik bang.SuperVeloce schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 12:11:
[...]
250 is 300 geworden, na herstart van je modem. Ziggo gaat dat op afstand doen, of je moet zelf even stekker van modem eruit/erin.
Waarschijnlijk heb je nog 250 en haal je nu de max.
Ik krijg hier een update van 3GB binnen via Oxygen Updater?Anonymoussaurus schreef op woensdag 21 april 2021 @ 12:46:
OnePlus heeft nu officieel OxygenOS 11.2.4.4 aangekondigd: OxygenOS 11.2.4.4 for the OnePlus 9 and OnePlus 9 Pro
[...]

3GB?LeStef schreef op woensdag 21 april 2021 @ 16:43:
[...]
Ik krijg hier een update van 3GB binnen via Oxygen Updater?
Bij mij staat hij voor 348mb klaar.
Dan staat je "update methode" waarschijnlijk op "volledige update".LeStef schreef op woensdag 21 april 2021 @ 16:43:
[...]
Ik krijg hier een update van 3GB binnen via Oxygen Updater?
Denk dat het een bugje was, na herstart van toestel gaf em inderdaad 348mbAnonymoussaurus schreef op woensdag 21 april 2021 @ 16:57:
[...]
Dan staat je "update methode" waarschijnlijk op "volledige update".
Ik ben van plan een OnePlus 9 te kopen alleen ben ik er nog niet uit of het een pro wordt of de standaard versie.
65W 50W draadloos laden hoeft voor mij niet per se, en het perfecte plaatje is voor mij ook geen must (tenzij er zoveel verschil in zit tussen de twee).
Is voor de rest de 200 euro prijsverschil het wel waard? Wat is nou een feature waarvan je zegt dat heeft mij doen kiezen voor de pro ipv de standaard versie?
65W 50W draadloos laden hoeft voor mij niet per se, en het perfecte plaatje is voor mij ook geen must (tenzij er zoveel verschil in zit tussen de twee).
Is voor de rest de 200 euro prijsverschil het wel waard? Wat is nou een feature waarvan je zegt dat heeft mij doen kiezen voor de pro ipv de standaard versie?
Ja ja, inderdaad met wat filters, maar toch:Huigie schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 15:03:
Macro is best te doen met de 9 Pro...
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/JEvp2b28fOhDhTJ3lXpfSjfL.jpg?f=user_large)
Dat doet de OnePlus 9 Pro ook met maximaal 50 WattulTimaS schreef op donderdag 22 april 2021 @ 12:20:
65W draadloos laden hoeft voor mij niet per se
Ik vraag me eerder af waarom je niet naar de OnePlus 8T kijkt, maar wel naar eventueel de veel duurdere 9.
Ik wil namelijk wel graag draadloos laden en volgens mij heeft de 8t dat niet. De 8 pro heeft dat wel, maar deze is inmiddels al een jaar oud. De telefoon wordt via mijn werk gekocht en de eis is dat er wel gegarandeerd 2 jaar updates komen. Als ik nu de 8 pro zou kiezen dan komen er waarschijnlijk alsnog wel 2 jaar updates, maar het risico dat het niet gebeurd wil ik liever niet nemen.CLB schreef op donderdag 22 april 2021 @ 12:26:
[...]
Ja ja, inderdaad met wat filters, maar toch:
[Afbeelding: OnePlus 9 Pro - langpootmug]
[...]
Dat doet de OnePlus 9 Pro ook met maximaal 50 Watt
Ik vraag me eerder af waarom je niet naar de OnePlus 8T kijkt, maar wel naar eventueel de veel duurdere 9.
De 8T heeft inderdaad geen draadloos laden (alleen 65W bedraad laden). Er komen trouwens 2-3 Android upgrades (in 2-3 jaar). Officieel gezien 2 jaar updates en 1 jaar security patches (zie: OnePlus Software Maintenance Schedule)ulTimaS schreef op donderdag 22 april 2021 @ 12:54:
[...]
Ik wil namelijk wel graag draadloos laden en volgens mij heeft de 8t dat niet. De 8 pro heeft dat wel, maar deze is inmiddels al een jaar oud. De telefoon wordt via mijn werk gekocht en de eis is dat er wel gegarandeerd 2 jaar updates komen. Als ik nu de 8 pro zou kiezen dan komen er waarschijnlijk alsnog wel 2 jaar updates, maar het risico dat het niet gebeurd wil ik liever niet nemen.
[ Voor 44% gewijzigd door Anonymoussaurus op 22-04-2021 13:04 ]
Ik zat ook erg te twijfelen. Heb nu de PRO, ben er wel tevreden mee.ulTimaS schreef op donderdag 22 april 2021 @ 12:20:
Ik ben van plan een OnePlus 9 te kopen alleen ben ik er nog niet uit of het een pro wordt of de standaard versie.
Waarom ik koos voor de pro:
- Haptics schijnen zwak te zijn bij de OP9
- Sneller draadloos laden
- Dynamische refreshrate (maar in de praktijk stelt dit niks voor)
- Camera met OIS
- Telelens
- 4K filmen met 120fps
Voordelen van de OP9
- Plat scherm
- Compacter
- Betere batterij
De verschillen zijn wat mij betreft klein, maar aangezien ik mijn telefoon zo veel gebruik wou ik toch maar voor de net wat meer premium versie kiezen.
Hmmm de Oneplus 9 heeft geen OiS? Ik dacht dat dit zo'n beetje standaard was bij alle voorgaande Oneplus modellen. Zou voor mij misschien al reden genoeg zijn om er niet voor te gaan.
[ Voor 24% gewijzigd door ulTimaS op 22-04-2021 14:34 ]
Volgens mij niet:ulTimaS schreef op donderdag 22 april 2021 @ 14:32:
Hmmm de Oneplus 9 heeft geen OiS? Ik dacht dat dit zo'n beetje standaard was bij alle voorgaande Oneplus modellen. Zou voor mij misschien al reden genoeg zijn om er niet voor te gaan.
https://www.pocket-lint.c...9r-verschillen-vergelekenDe OnePlus 9 Pro biedt ook een 48-megapixel hoofdsensor met een diafragma van f / 1.8, maar het is een aangepaste Sony IMX789-sensor en ondersteunt optische beeldstabilisatie (OIS), terwijl de 9 een Sony IMX689-sensor heeft en geen OIS.
Ik bedoel inderdaad ook de standaard OP9, niet de OP9 Pro. O, je bedoelde het als antwoord op mijn vraagRobertobananas schreef op donderdag 22 april 2021 @ 14:45:
[...]
Volgens mij niet:
[...]
https://www.pocket-lint.c...9r-verschillen-vergeleken
[ Voor 7% gewijzigd door ulTimaS op 22-04-2021 16:14 ]
Zojuist de 9 gepreorderd bij Coolblue. Mocht het toch niet bevallen is het wat makkelijker retour sturen dan bij OnePlus zelf denk ik zo.Robertobananas schreef op donderdag 22 april 2021 @ 13:10:
[...]
Ik zat ook erg te twijfelen. Heb nu de PRO, ben er wel tevreden mee.
Waarom ik koos voor de pro:
- Haptics schijnen zwak te zijn bij de OP9
- Sneller draadloos laden
- Dynamische refreshrate (maar in de praktijk stelt dit niks voor)
- Camera met OIS
- Telelens
- 4K filmen met 120fps
Voordelen van de OP9
- Plat scherm
- Compacter
- Betere batterij
De verschillen zijn wat mij betreft klein, maar aangezien ik mijn telefoon zo veel gebruik wou ik toch maar voor de net wat meer premium versie kiezen.
Voor mij is het gebogen scherm van de pro wel een beetje een dealbreaker, dus van daar dat ik voor de non-pro ben gegaan. Ik ben wel benieuwd of de haptics een beetje ok zijn, en dat hij geen OIS heeft lijkt me wel een dingetje. Maar we gaan het meemaken, hopelijk hebben ze de camera zo getuned dat hij dan in ieder geval wat agressiever is met de ISO omhoog gooien zodat je minder last hebt van lange sluitertijden.
De 7T die ik op dit moment werkt overigens eigenlijk nog prima, maar ik heb hem een paar weken geleden laten vallen op een stuk scherp metaal, met als gevolg een diepe kras op het scherm. Alles werkt nog prima, maar elke keer als ik hem in de hand heb irriteer ik me er weer aan. En ik heb recent de wireless 'tags' ontdekt, en draadloos laden in combinatie met acca (limiet op laadpercentage) werkt eigenlijk best lekker. Ik ben alleen nu mijn usb-c poort kwijt, en dat is wel een beetje jammer als je wilt snelladen.
Ik zat met hetzelfde vraagstuk, en vind het eerlijk gezegd best flauw dat OIS niet is toegevoegd. Het lijkt een goedkope truc om de 9 Pro te promoten. Ik kwam echter dit filmpje tegen op youtube, waarin de 9 en 9 Pro worden vergeleken op basis van de OIS, ik vond het erg informatief, en gaf mij een beetje meer vertrouwen in de reguliere 9. Nu zijn deze beelden wel gemaakt bij goed licht, ik kan mij voorstellen dat het effect van OIS meer naar voren komt bij donkerdere omstandigheden.rescla schreef op donderdag 22 april 2021 @ 16:57:
[...]
Ik ben wel benieuwd of de haptics een beetje ok zijn, en dat hij geen OIS heeft lijkt me wel een dingetje. Maar we gaan het meemaken, hopelijk hebben ze de camera zo getuned dat hij dan in ieder geval wat agressiever is met de ISO omhoog gooien zodat je minder last hebt van lange sluitertijden.
YouTube: OnePlus 9 - Is The Lack of OIS That Bad? Video Stabilization Comparison
Die video gaat, zoals hij al aangeeft, alleen over video. Daar gaat het vooral over het stabiel houden van de video, waarbij je dezelfde (elektronische) technieken toe kan passen tijdens het nemen van de video (super stable) als in post processing. Daarbij snij je een deel van de randen weg, en je gebruikt die ruimte om de video zelf stabiel te houden.JorritBu schreef op donderdag 22 april 2021 @ 18:40:
[...]
Ik zat met hetzelfde vraagstuk, en vind het eerlijk gezegd best flauw dat OIS niet is toegevoegd. Het lijkt een goedkope truc om de 9 Pro te promoten. Ik kwam echter dit filmpje tegen op youtube, waarin de 9 en 9 Pro worden vergeleken op basis van de OIS, ik vond het erg informatief, en gaf mij een beetje meer vertrouwen in de reguliere 9. Nu zijn deze beelden wel gemaakt bij goed licht, ik kan mij voorstellen dat het effect van OIS meer naar voren komt bij donkerdere omstandigheden.
YouTube: OnePlus 9 - Is The Lack of OIS That Bad? Video Stabilization Comparison
Waar het mij vooral om gaat is de 3-5 stops die je (met goede OIS) er bij krijgt. Daar heb je vooral wat aan bij lagere lichtsterktes. Dat zal je niet direct merken bij video in goed licht, maar in het donker zal je zowel bij video als voor foto's een langere sluitertijd nodig hebben. Het beeld zal dan eerder blurry worden terwijl de video verder gewoon stabiel is. Dan is de vraag wel hoe vaak je in dat soort situaties bent, en wat daadwerkelijk het verschil gaat zijn tussen met en zonder OIS.
De waterdichtheid van de Oneplus 9 Pro valt me toch een beetje tegen. Hij viel zojuist bij mij in de rivier op ongeveer 1.80m diep. Na 20 minuten is deze weer opgevist maar hij knippert nu alleen maar fel aan en uit met een hoop verstoring op het scherm. Ik heb 'm in een zak met rijst gedaan en hopelijk doet hij morgen wel wat.
Dacht dat het 1,5m diep 30min was.TimDJ schreef op donderdag 22 april 2021 @ 21:28:
De waterdichtheid van de Oneplus 9 Pro valt me toch een beetje tegen. Hij viel zojuist bij mij in de rivier op ongeveer 1.80m diep. Na 20 minuten is deze weer opgevist maar hij knippert nu alleen maar fel aan en uit met een hoop verstoring op het scherm. Ik heb 'm in een zak met rijst gedaan en hopelijk doet hij morgen wel wat.
Misschien is die 30cm net teveel.
Hoe zet je in de camera de instelling zo dat hij altijd foto's maakt in de hoogste kwaliteit/resolutie?
Elke keer als je de camera uit en weer aan zet staat alles weer op lagere kwaliteit.
Elke keer als je de camera uit en weer aan zet staat alles weer op lagere kwaliteit.
Ik herken dit totaal niet.MAGDATTT schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 12:12:
Hoe zet je in de camera de instelling zo dat hij altijd foto's maakt in de hoogste kwaliteit/resolutie?
Goedemorgen
Ik heb een vraagje aan jullie die al de OnePlus 9pro hebben. Ik heb zelf de 7T pro. Maar ik irriteer me aan de wel bekende groene waas op het scherm. En dat als ik video's kijk dat het zwart in de video echt heel lelijk is, soort grijs/zwart.
Heeft de 9pro deze problemen ook? Of is dat inmiddels opgelost?
Ik heb een vraagje aan jullie die al de OnePlus 9pro hebben. Ik heb zelf de 7T pro. Maar ik irriteer me aan de wel bekende groene waas op het scherm. En dat als ik video's kijk dat het zwart in de video echt heel lelijk is, soort grijs/zwart.
Heeft de 9pro deze problemen ook? Of is dat inmiddels opgelost?
Gisteren heb ik de 9 ontvangen. Na wat ruzie met Android 11 en de striktere schrijfrechten heb ik hem grotendeels weer in de lucht.
Mijn eerste indrukken zijn wel heel goed. Beetje wennen aan het gewicht, de 30gr verschil met een 5t (162gr tegen 192gr) en dikte (7,3mm tegen 8,7mm) zijn best wel merkbaar.
De Buds Z werken erg goed, goede geluidskwaliteit en de BT koppeling werkt naadloos. Ook prettig dat de telefoon niet alleen de accustatus van de dopjes laat zien, maar ook van de case. Ik heb alleen wat ruzie met de autoresume als je een topje uitneemt en terug in je oor stopt. Hij pauzeert netjes, maar om de één of andere reden wordt niet de laatst actieve media app (bijv. spotify) herstart, maar mijn audio-book player. Geen van beiden staan ingesteld als standaard app voor media, dus ik weet niet goed hoe ik dit kan veranderen... Ik weet ook niet of het iets van de telefoon is of de Buds Z.
Ik mis wel de vingerafdrukscanner achterop de telefoon, wat mijn 5t had. Ik vond dat persoonlijk makkelijker werken dan onder het scherm, vooral in combinatie dat de drawer via die scanner geopend kon worden door er overheen te vegen.
Ik heb nog een probleempje met een koptelefoon aansluiten via de USB-C aansluiting. Dat wil niet werken, maar ik vermoed dat mijn verloopje (goedkope Ali-express) de oorzaak is. Want ja, er zijn nog steeds situaties waarin ik liever bedraad heb (bedrade buds zijn kleiner en kan ik op liggen en hebben geen audio-delay).
Proeffoto's met een Oneplus 9:
:strip_exif()/f/image/iV4byJXC9GtrYv8cCiBHj4zT.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/V2y76asCf8sr6vJq6w2ZSt0D.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/1FtO0A7tGa4fcK2utndVOyNO.jpg?f=fotoalbum_large)
Framing is een beetje scheef omdat ik een instelling verkeerd had (ik had niet door dat het beeld doorliep onder het instellingenvlak).
Mijn eerste indrukken zijn wel heel goed. Beetje wennen aan het gewicht, de 30gr verschil met een 5t (162gr tegen 192gr) en dikte (7,3mm tegen 8,7mm) zijn best wel merkbaar.
De Buds Z werken erg goed, goede geluidskwaliteit en de BT koppeling werkt naadloos. Ook prettig dat de telefoon niet alleen de accustatus van de dopjes laat zien, maar ook van de case. Ik heb alleen wat ruzie met de autoresume als je een topje uitneemt en terug in je oor stopt. Hij pauzeert netjes, maar om de één of andere reden wordt niet de laatst actieve media app (bijv. spotify) herstart, maar mijn audio-book player. Geen van beiden staan ingesteld als standaard app voor media, dus ik weet niet goed hoe ik dit kan veranderen... Ik weet ook niet of het iets van de telefoon is of de Buds Z.
Ik mis wel de vingerafdrukscanner achterop de telefoon, wat mijn 5t had. Ik vond dat persoonlijk makkelijker werken dan onder het scherm, vooral in combinatie dat de drawer via die scanner geopend kon worden door er overheen te vegen.
Ik heb nog een probleempje met een koptelefoon aansluiten via de USB-C aansluiting. Dat wil niet werken, maar ik vermoed dat mijn verloopje (goedkope Ali-express) de oorzaak is. Want ja, er zijn nog steeds situaties waarin ik liever bedraad heb (bedrade buds zijn kleiner en kan ik op liggen en hebben geen audio-delay).
:strip_exif()/f/image/iV4byJXC9GtrYv8cCiBHj4zT.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/V2y76asCf8sr6vJq6w2ZSt0D.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/1FtO0A7tGa4fcK2utndVOyNO.jpg?f=fotoalbum_large)
Framing is een beetje scheef omdat ik een instelling verkeerd had (ik had niet door dat het beeld doorliep onder het instellingenvlak).
[ Voor 31% gewijzigd door deepbass909 op 24-04-2021 17:13 ]
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Ik heb zojuist de 9 Pro 128GB besteld op de site van OnePlus. Bij het aanmaken van het factuur- en verzendadres kreeg ik nog 5% korting. Ik kan daar verder op internet niets over vinden of dat een actie is oid. Ik heb bij het afrekenen nog een keer gecontroleerd of ik wel echt op de OnePlus site zat want als het te mooi klinkt zeggen ze altijd.. Daardoor moest ik wel een nieuwe account aanmaken omdat ik die korting de 2e keer niet meer kreeg. Alles nogmaals doorlopen en bij het factuuradres aanmaken weer op ‘bespaar’ geklikt en er werd gelukkig weer €45 korting toegevoegd. Heb hem nu voor €854,05 kunnen bestellen. Wel langere levertijd maar dat maakt mij niet zoveel uit.
Adopter is steeds een gok.deepbass909 schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 14:52:
Gisteren heb ik de 9 ontvangen. Na wat ruzie met Android 11 en de striktere schrijfrechten heb ik hem grotendeels weer in de lucht.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Waardeloze standaard want het wisselt per toestel.
Heb een Apple dongle die niks doet en nog 1 waar niks uit komt.
Heb een BaseUS versie die draait op zowel Apple als Samsung en een Ali versie die het ook doet.
Klote systeem, wat ze ook zeggen .....
Hier ga je zien dat garantie hebben en daadwerkelijk krijgen 2 totaal verschillende dingen zijn.TimDJ schreef op donderdag 22 april 2021 @ 21:28:
IPratings zijn er voor de specs, in het echt zijn ze niks waard want binnen in het toestel zitten van die vochtstickers en als die verkleurd zijn dan krijg je niets vergoed.
Vroeger waren toestellen niet waterdicht en kon je met rijst nog wat bereiken, tegenwoordig niet echt meer want de waterproofing werkt 2 kanten op.
Je kunt geluk hebben dat als je hem terug stuurt men niets checkt (dure uren) en hem inwisselt voor een ander.
Hoop het laatste voor je.
Ik moet mijn klacht erover intrekken, het bleek 100% user-error te zijnBomberman71 schreef op maandag 26 april 2021 @ 12:18:
[...]
Adopter is steeds een gok.
Waardeloze standaard want het wisselt per toestel.
Heb een Apple dongle die niks doet en nog 1 waar niks uit komt.
Heb een BaseUS versie die draait op zowel Apple als Samsung en een Ali versie die het ook doet.
Klote systeem, wat ze ook zeggen .....

En de check met m'n 5T blijkt ook user-error te zijn, de 5T ondersteund geen koptelefoon-adapter via de USB-C.
Alleen ontdekte ik dat 's nachts draadloos opladen hem niet gaat worden. Het opladen gaat prima via de pad die ik heb gekocht, maar het systeem veroorzaakt teveel storing op de wekkerradio (die sowieso al wat problemen met ontvangst heeft). Wel jammer, want ik kan er wel aan wennen.
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Mooie Trouble shooting.deepbass909 schreef op maandag 26 april 2021 @ 13:34:
[...]
Ik moet mijn klacht erover intrekken, het bleek 100% user-error te zijnDe stekker moest er net iets verder in dan ik durfde te drukken. Een nieuwe USB-C connector gaat wat strakker dan één die bijna 3 jaar lang meerdere keren per dag in zich heeft gekregen.
![]()
En de check met m'n 5T blijkt ook user-error te zijn, de 5T ondersteund geen koptelefoon-adapter via de USB-C.
Alleen ontdekte ik dat 's nachts draadloos opladen hem niet gaat worden. Het opladen gaat prima via de pad die ik heb gekocht, maar het systeem veroorzaakt teveel storing op de wekkerradio (die sowieso al wat problemen met ontvangst heeft). Wel jammer, want ik kan er wel aan wennen.
Heb even gekeken, de werkende audio adapter die ik ook heb is van Ugreen.
Mooie met een braided kabel IPV zo'n iel kabeltje dat na 3 maanden zeker kapot is.
Maar eh, Wekkerradio ?? In 2021 ??
Ja, wat gebruik jij dan als wekker?Bomberman71 schreef op maandag 26 april 2021 @ 13:38:
[...]
Mooie Trouble shooting.
Heb even gekeken, de werkende audio adapter die ik ook heb is van Ugreen.
Mooie met een braided kabel IPV zo'n iel kabeltje dat na 3 maanden zeker kapot is.
Maar eh, Wekkerradio ?? In 2021 ??
We hebben trouwens een wake-up light. Ik word graag wakker met radio en licht en dan heb je niet zoveel opties (Philips is nog steeds de enige die een beetje fatsoenlijk ding weet te maken).
Komend weekend ben ik een lang weekend naar Valkenburg en zal ik de 9 eens goed aan de tand gaan voelen wat betreft GPS en accu-duur.
Gebruik al jaren de smartphone als wekker, altijd en overal, waar dan ook ter wereld.deepbass909 schreef op maandag 26 april 2021 @ 16:17:
[...]
Ja, wat gebruik jij dan als wekker?
We hebben trouwens een wake-up light. Ik word graag wakker met radio en licht en dan heb je niet zoveel opties (Philips is nog steeds de enige die een beetje fatsoenlijk ding weet te maken).
Komend weekend ben ik een lang weekend naar Valkenburg en zal ik de 9 eens goed aan de tand gaan voelen wat betreft GPS en accu-duur.
Werkt altijd, zelfs met het wisselen van zomer/wintertijd en muziek spelen of het nieuws luisteren kan ie ook.
Bedankt voor de reactie. Zou je ook kunnen zeggen of het zogeheten black crush probleem is opgelost in de 9 pro?Bull schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 10:20:
Ik heb geen groene waas kunnen ontdekken op mijn scherm, geen enkele keer.
Wil graag overstappen van de 7t pro naar de 9 pro. Maar niet als het scherm nog dezelfde problemen heeft.
Black crush?T-bone88 schreef op maandag 26 april 2021 @ 17:36:
[...]
Bedankt voor de reactie. Zou je ook kunnen zeggen of het zogeheten black crush probleem is opgelost in de 9 pro?
Wil graag overstappen van de 7t pro naar de 9 pro. Maar niet als het scherm nog dezelfde problemen heeft.
Het scherm is naar mijn mening en gevoel gewoon egaal zwart.
Ik heb afgelopen maandag mijn OnePlus 9 opgehaald, mooi toestel! Hiervoor had ik een Xiaomi Mi8 dus het sowieso een hele verbetering. Op mijn Xiaomi werkte ''Hey Google'' nooit, dus ik was blij dat ik dit bij mijn OnePlus wel kan gebruiken.
Echter... als ik naar Google Assistent of mijn Google instellingen ga en voice match aanzet verschijnt er geen pop-up op mijn stem te trainen zoals in dit filmpje: YouTube: How to Activate Hey Google on OnePlus 9 Pro – Turn On Hey Google
Het enige wat er gebeurt is dat het schuifje naar rechts schuift en dat is het. Ik heb verder nog nooit Hey Google of Ok Google gebruikt dus zou niet weten hoe en waar ik Google mijn stem moet laten kennen.
Heeft iemand een idee?
Echter... als ik naar Google Assistent of mijn Google instellingen ga en voice match aanzet verschijnt er geen pop-up op mijn stem te trainen zoals in dit filmpje: YouTube: How to Activate Hey Google on OnePlus 9 Pro – Turn On Hey Google
Het enige wat er gebeurt is dat het schuifje naar rechts schuift en dat is het. Ik heb verder nog nooit Hey Google of Ok Google gebruikt dus zou niet weten hoe en waar ik Google mijn stem moet laten kennen.
Heeft iemand een idee?
Ik had free shipping gekozen met een leverdatum van 5 mei maar hij is nu al binnen! Binnen 2 dagen vanuit Polen, netjesggj87 schreef op maandag 26 april 2021 @ 00:01:
Ik heb zojuist de 9 Pro 128GB besteld op de site van OnePlus. Bij het aanmaken van het factuur- en verzendadres kreeg ik nog 5% korting. Ik kan daar verder op internet niets over vinden of dat een actie is oid. Ik heb bij het afrekenen nog een keer gecontroleerd of ik wel echt op de OnePlus site zat want als het te mooi klinkt zeggen ze altijd.. Daardoor moest ik wel een nieuwe account aanmaken omdat ik die korting de 2e keer niet meer kreeg. Alles nogmaals doorlopen en bij het factuuradres aanmaken weer op ‘bespaar’ geklikt en er werd gelukkig weer €45 korting toegevoegd. Heb hem nu voor €854,05 kunnen bestellen. Wel langere levertijd maar dat maakt mij niet zoveel uit.
Ik heb zojuist gevonden hoe het voor mij zit. Als je het filmpje volgt vanuit de google app -> Settings -> Google Assistant (ipv voice) -> Voice match -> Hey Google aanvinken -> voice model trainenM-arijn schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 11:19:
Heeft iemand een idee?
Edit: Hmm ik heb het filmpje verder gekeken en resterend ziet er wel hetzelfde uit. Ik heb wel een huidig voice model die ik kan verwijderen, maar ook direct een nieuwe trainen die meteen begint met opnemen. Dan zou ik helaas ook niet weten waarom het bij jou niet werkt.
[ Voor 17% gewijzigd door flippiej op 27-04-2021 22:18 . Reden: incorrecte info ]
Ik heb hem nu sinds vanmiddag in gebruik. De eerste indrukken zijn goed. Hij is supersnel en heeft een prachtig scherm. De stereo speakers zijn ook fijn al blijft het natuurlijk een telefoon. Heb meteen alles geüpdatet en ingesteld. Ging allemaal lekker vlot. Het batterijverbruik valt tot nu toe mee. Het opladen gaat echt heel hard zeg! Hij was in iets van een half uurtje van 20% naar vol. Jammer genoeg kun je dat snelladen niet uitschakelen. Zou ook nog de launcher willen aanpassen maar krijg nog niet gevonden hoe dat moet bij OnePlus.
Wat ik echt het allerfijnste vind is dat deze telefoon geen Samsung, Instagram en FB bloatware crap heeft. Dus lekker doei daarmee!
Wat ik echt het allerfijnste vind is dat deze telefoon geen Samsung, Instagram en FB bloatware crap heeft. Dus lekker doei daarmee!

Pak je toch een trage laderggj87 schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 23:49:
Ik heb hem nu sinds vanmiddag in gebruik. De eerste indrukken zijn goed. Hij is supersnel en heeft een prachtig scherm. De stereo speakers zijn ook fijn al blijft het natuurlijk een telefoon. Heb meteen alles geüpdatet en ingesteld. Ging allemaal lekker vlot. Het batterijverbruik valt tot nu toe mee. Het opladen gaat echt heel hard zeg! Hij was in iets van een half uurtje van 20% naar vol. Jammer genoeg kun je dat snelladen niet uitschakelen. Zou ook nog de launcher willen aanpassen maar krijg nog niet gevonden hoe dat moet bij OnePlus.
Helaas staat er wel wat bloatware op. Zo komen de Netflix- en YT Music-app ongevraagd mee en kan je die niet verwijderen.ggj87 schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 23:49:
Met 128GB is dat niet direct een probleem, maar het OS is wel minder clean dat het op mijn 5T was.
Oneplus is het op het moment wel nog volop firmware updates aan het uitrollen. Vorige week had ik bij de eerste keer opstarten al een update, en vandaag weer één. Maar downloaden en installeren gaan lekker vlot, dus de enige hinder is dat de telefoon even opnieuw moet opstarten.
Het valt me wel op dat de ontvangst-sterkte op 4G zwakker lijkt dan m'n 5T had. Of dat ook echt problemen gaat geven met ontvangst weet ik nog niet. Met speedtest haal ik wel hele nette snelheden op de 4G (100+MB download)
En ik blijf echt onder de indruk van de Buds Z. Geluidskwaliteit is top, werking is top, pauze-functie bij uitnemen is ideaal (al mis ik wel een knopje daarvoor).
Let op:
Berichten over prijzen en levertijden mogen hier: [OnePlus 9-serie] Levertijden & Prijzen
Berichten over accessoires mogen hier: [OnePlus 9-serie] Accessoires
Berichten over prijzen en levertijden mogen hier: [OnePlus 9-serie] Levertijden & Prijzen
Berichten over accessoires mogen hier: [OnePlus 9-serie] Accessoires