Thanks, het is gelukt!SuperVeloce schreef op donderdag 8 april 2021 @ 21:17:
[...]
Volgens mij wel, kijk op xda forum
https://forum.xda-develop...gisked-boot-root.4252373/
https://nl.hardware.info/...-pro-tijdens-fotograferen
Zijn hier al de eerste tweakers die er last van hebben?
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Je bent maar 20 minuten te laat: Paradise in "[OnePlus 9-serie] Ervaringen & Discussie"Deathchant schreef op donderdag 8 april 2021 @ 21:50:
https://nl.hardware.info/...-pro-tijdens-fotograferen
Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ
Met GPS en BT te samen wordt hij ook serieus warm.
Die ervaring heb ik niet. Gebruik hem elke dag met GPS én bluetooth, weinig temperatuurverhoging.LeStef schreef op donderdag 8 april 2021 @ 22:32:
Met GPS en BT te samen wordt hij ook serieus warm.
AMD Ryzen 7 5800X3D - MSI RTX 3080 Gaming X Trio - 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 MHz - Oculus Quest 2
Hier ook niet nee, enige wat ik kan bedenken is dat het weer wat invloed heeft, het is nogal fris geweest de afgelopen weken hier natuurlijk. Heb echter ook genoeg zonnige dagen gehad met scherm op volle helderheid en foto's geschoten als een malle. Toestel nu al weken op zak en ook warmte van het toestel zelf niet gespot.
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Intussen lukt het bij mij wel.Steelo schreef op woensdag 7 april 2021 @ 18:39:
Het lukt mij tot op heden nog niet om het imei nr. van m'n OP9 Pro te registeren in m'n OP account. Hij geeft aan dat het 'too crowded' is...Heb het vannacht, vanochtend en net geprobeerd, maar helaas.
Iemand anders hier die dezelfde melding heeft?
Ik heb het vannacht rond 02:00 uur gedaan, geen probleem! 👍🏻😁RonaldM schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 10:08:
@kamustra @Steelo Ik heb vanmorgen mijn 9Pro kunnen registreren op mijn Oneplus account. Ben benieuwd of het jullie nu ook lukt.
Raar, ik heb hem gisteren gebruikt met GPS + maps + BT aangesloten op mijn motor helm ( Sena) intercom.Craftop schreef op donderdag 8 april 2021 @ 22:37:
[...]
Die ervaring heb ik niet. Gebruik hem elke dag met GPS én bluetooth, weinig temperatuurverhoging.
Na 80 km's ( 3h later) had mijn batterij nog 65% over ( was vertrokken met 100%) en toestel voelde zeer heet aan. Stak in mijn binnenzak met ventilatie rits open.
Met de 8T zou ik nog makkelijk 85% over hebben en iets warmer dan normaal aanvoelen maar zeker niet zo warm.
Misschien helpt de volgende update wel.
Zo links en rechts lees je op forums inmiddels dat de snapdragon 888 het debacle van de 810 aan het volgen is.
Dit zou jammer zijn en hopelijk op te lossen met een update. Minder warmte ontwikkeling zou dan sneller in "throtteling" gaan. Zou je het merken met deze toch zeer snelle gebruikservaring.
Dit zou jammer zijn en hopelijk op te lossen met een update. Minder warmte ontwikkeling zou dan sneller in "throtteling" gaan. Zou je het merken met deze toch zeer snelle gebruikservaring.
En als er vanuit 1+ geen oplossing komt, ben je haast verplicht te rooten en de 888 beetje terug te draaien.René H schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 15:54:
Zo links en rechts lees je op forums inmiddels dat de snapdragon 888 het debacle van de 810 aan het volgen is.
Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw
Wat is een normale temperatuur? Ik heb de Ampere app geïnstalleerd en de temperatuur van mijn 9 Pro schommelt tussen de 22 en de 32 graden bij normaal gebruik (meestal in het midden rond 27-29 graden). Volgens de Ampere app is de telefoon daarmee 'oververhit'...

Update is nu wel beschikbaar! Hopelijk komt het ten goede aan de batterij
Yep, is nu ook toegevoegd aan Oxygen Updater.
Op dit moment aan het installeren!Robertobananas schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 16:54:
Update is nu wel beschikbaar! Hopelijk komt het ten goede aan de batterij
Edit: daarna tot 100% opgeladen, ben benieuwd.
Edit 2: 20 minuten verder en onder hetzelfde gebruik staat hij nog steeds op 100%. 👌🏻
[ Voor 23% gewijzigd door Bull op 09-04-2021 18:12 ]
Ik kom van de OP7P. Leuke upgrade de OP9P.
Echter loop ik tegen één ding aan, de OP7P record automatisch de gesprekken. Ik kan deze optie op die OP9P niet vinden. Op m'n oude OP7P is het ook een dailer van OnePlus, nu is het de Google Dailer.
Iemand een tip hoe ik call recording weer kan krijgen op mijn OP9P?
Echter loop ik tegen één ding aan, de OP7P record automatisch de gesprekken. Ik kan deze optie op die OP9P niet vinden. Op m'n oude OP7P is het ook een dailer van OnePlus, nu is het de Google Dailer.
Ik heb het nog niet geprobeerd, maar volgens mij kan het met de app 'Recorder' die standaard geïnstalleerd is.Step-han schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 18:40:
jOnePlusStep-han schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 18:40:
Ik kom van de OP7P. Leuke upgrade de OP9P.
De batterij lijkt na de upgrade een stuk beter. De laatste dagen werd de telefoon warm tijdens het streamen van Spotify en vlogen de procenten eraf. Nu lijkt het beter.
Die ervaring heb ik ook, het is echt merkbaar beter geworden. Ik zit momenteel op 73%. Normaal gesproken had ik na meer dan drie uren nog wel 20% lager gezeten.wjnieuw schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 20:00:
De batterij lijkt na de upgrade een stuk beter. De laatste dagen werd de telefoon warm tijdens het streamen van Spotify en vlogen de procenten eraf. Nu lijkt het beter.
Heb ik geprobeerd, kan nog niet opnemen..
Doe ik iets verkeerd?
Oh kak, grote kans dat deze truuk alleen werkt voor de oneplus dialer. Op de 9 draait de Google dialer...Step-han schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 21:28:
[...]
Heb ik geprobeerd, kan nog niet opnemen..
Doe ik iets verkeerd?
Ja, bij mn OnePlus 7 pro werkte het gewoon out of the box.Huigie schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 21:31:
[...]
Oh kak, grote kans dat deze truuk alleen werkt voor de oneplus dialer. Op de 9 draait de Google dialer...
Als ik die jOnePlus open staat record ook al aan.
Misschien werkt deze https://play.google.com/store/apps/details?id=com.nll.acr
Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw
yes, is gelukt! thanks!RonaldM schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 10:08:
@kamustra @Steelo Ik heb vanmorgen mijn 9Pro kunnen registreren op mijn Oneplus account. Ben benieuwd of het jullie nu ook lukt.
Ltrz,....
Zal een Google ding zijn waarbij men het UIT heeft staan ivm privacy van derden en het opnemen een inbreuk op hun privacy is.Step-han schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 21:32:
[...]
Ja, bij mn OnePlus 7 pro werkte het gewoon out of the box.
Als ik die jOnePlus open staat record ook al aan.
Zoals we wel vaker zien zwichten de grote bedrijven erg snel voor allerlei claims en zetten dus bepaalde zaken uit.
Ik heb voor het eerst een OnePlus telefoon. Wat is het voordeel van een OnePlus account?
Helemaal niks.mindgarp schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 11:41:
Ik heb voor het eerst een OnePlus telefoon. Wat is het voordeel van een OnePlus account?
Je kunt je mobiel ermee registeren en op de forums van OnePlus reageren.mindgarp schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 11:41:
Update heeft toch een goed effect.
SOT van 4h met helderheid op 50% en 2h gaming, had ik nog 46% batterij over. Warmte is ook serieus minder.
Keep up the good work OP.
Nog steeds niet op niveau van de 8T maar denk dat dit niveau nooit gehaald zal worden met de SD888. Is gewoon een racebeest met de nodige verbruik.
SOT van 4h met helderheid op 50% en 2h gaming, had ik nog 46% batterij over. Warmte is ook serieus minder.
Keep up the good work OP.
Nog steeds niet op niveau van de 8T maar denk dat dit niveau nooit gehaald zal worden met de SD888. Is gewoon een racebeest met de nodige verbruik.
Mijn ervaring na 24 uur met de update is ook heel positief. Batterij lijkt stukken langer mee te gaan.
@LeStef @Robertobananas
Gebruiken jullie dark mode? En welke scherm instellingen?
Ik zit nu op 50%, met 2,5 uur SoT
opgelost met een herinstallatie van de Nest app, geluid wat ik nu te horen krijg is hetzelfde als de bel.Balskyy schreef op donderdag 8 april 2021 @ 18:55:
Hier vandaag binnen gehad oneplus switch krijg ik wel connected met mijn s10+ echter na verbinden kan ik niets kiezen om over te zetten op de s10+ gaat het niet verder.
verder gaat alles vlot hier.
nog wel de updates binnen halen
heeft iemand hier ook een oneplus icm nest hello?
bij de s10+ als je aanbelde hoorde je ook het geluid van de deurbel nu op dit moment hoor ik alleen een standaard meldings geluid.
Iemand een idee?MauriX schreef op zondag 4 april 2021 @ 08:36:
Ik kom van een 6T naar de 9pro.
Ik mis zowel in Spotify als Oneplus settings de equalizer.
Spotify geeft aan dat sommige fabrikanten de equalizer in Spotify uitzetten.
Iemand enig idee of dit te unlocken is ? Dolby Atmos settings geven niet wat ik wil.
Hier nog geen update ontvangen, zit nog op 11.2.2.2. Ik las iets over Oxygen Updater, kan je daarmee wel updaten? Of gewoon geduldig wachten tot de OTA bij mij is aanbeland?
Schermkalibratie : Levendig94RD schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 18:34:
@LeStef @Robertobananas
Resolutie: FHD+
Vernieuwingsfrequentie : Smart 120Hz
Darkmode : On
Is dit voldoende? Ik merk niet veel verschil tussen FHD+ en hoger.
Alhoewel ik dit niet weet kan ik je Wavelet aanraden (https://play.google.com/s...com.pittvandewitt.wavelet), voor zover mij bekend de enige fatsoenlijk werkende equalizer app. Viper4Android heeft nog wel m'n voorkeur, maar als non-root oplossing werkt Wavelet prima.
Gewoon gebruiken, wachten is zonde van je tijd.Casual_T schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 19:21:
Hier nog geen update ontvangen, zit nog op 11.2.2.2. Ik las iets over Oxygen Updater, kan je daarmee wel updaten? Of gewoon geduldig wachten tot de OTA bij mij is aanbeland?
Haha, je hebt me niet gerust gesteld dat dit helemaal safe is. 😆Huigie schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 20:21:
[...]
Gewoon gebruiken, wachten is zonde van je tijd.
@Anonymoussaurus is een van de oprichters, dus vraag het aan hem. Maar ik gebruik die app regelmatig en werkt altijd prima!Casual_T schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 21:08:
[...]
Haha, je hebt me niet gerust gesteld dat dit helemaal safe is. 😆
[ Voor 3% gewijzigd door Craftop op 10-04-2021 21:13 ]
AMD Ryzen 7 5800X3D - MSI RTX 3080 Gaming X Trio - 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 MHz - Oculus Quest 2
Supersafe. Enige wat ze doen is je verwijzen naar waar de update staat bij Oneplus.
No worries. De app download updates rechtstreeks van de OnePlus servers. De app download ze alleen en installeert ze niet (tenzij je rooted ben, dan kan het wel). Voor meer informatie, zie het topic: [Oxygen Updater] Ervaringen & Discussie. Voor verdere vragen/discussies, graag daar.Casual_T schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 21:08:
[...]
Haha, je hebt me niet gerust gesteld dat dit helemaal safe is. 😆
Oke, nu ben ik overtuigd haha. Downloading 11.2.2.3Anonymoussaurus schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 21:38:
[...]
No worries. De app download updates rechtstreeks van de OnePlus servers. De app download ze alleen en installeert ze niet (tenzij je rooted ben, dan kan het wel). Voor meer informatie, zie het topic: [Oxygen Updater] Ervaringen & Discussie. Voor verdere vragen/discussies, graag daar.
Voor diegene die met wifi niet de volledige snelheid halen, hier een mogelijke oplossing. Bij mij hielp het.
https://mightygadget.co.u...ifi-on-the-oneplus-9-pro/
Bedankt voor de tip, ik zal het later proberen.MAGDATTT schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 22:20:
Voor diegene die met wifi niet de volledige snelheid halen, hier een mogelijke oplossing. Bij mij hielp het.
Edit: Werkt als een trein nu. 👍🏻
Edit 2: meer een stoomlocomotief dan een sneltrein maar er zit wel wat verbetering in.
[ Voor 14% gewijzigd door Bull op 11-04-2021 15:18 ]
Ik ga mijn 9pro toch weg doen en terug gaan naar de 8T.
Ondanks de verbetering door updates irriteer ik me nog steeds aan de batterij duur.
Ik wacht wel wat de 9T wordt.
Staat intussen te koop.
Ondanks de verbetering door updates irriteer ik me nog steeds aan de batterij duur.
Staat intussen te koop.
Ik kom van de 8 pro en hier is de accu gewoon goed van de 9 pro. Nu na 15 uur van de lader en 3h19 scherm nog 48% over. Niks mis mee. Alles aan BT, wifi, NFC op qhd met 120 en helderheid op 55%.LeStef schreef op zondag 11 april 2021 @ 22:14:
Ik ga mijn 9pro toch weg doen en terug gaan naar de 8T.
Staat intussen te koop.
¯\_(ツ)_/¯ Pixel 10 Pro XL
Mijn 8T is 10u van lader af, 6u11min sot en 28% @120Hz.. dan lijkt dit beter dan 9Pro met LTPO scherm.
Mja hangt ook veel af wat erop staat en hoe je het gebruikt.
Mja hangt ook veel af wat erop staat en hoe je het gebruikt.
120hz, FHD+, dynamische brightness, light mode, AOD aan.94RD schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 18:34:
@LeStef @Robertobananas
Bij benadering heb ik gisteren de telefoon gebruikt:
- Van ca. 0845 - 00:00
- Batterij 90% in de ochtend tot 22% bij naar bed gaan
- Ca. 4u SoT
Ik merk dat mijn telefoon (via geoptimaliseerd laden?) de batterij snachts niet volledig oplaadt. Mogelijk heeft dit ook te maken met het gebruik van een 5W charger, mijn 65T brick gebruik ik snachts niet.
Het past zich aan, aan jouw gebruik. Als het merkt dat je het altijd om 07.00 van de lader haalt dan zorgt het ervoor dat het om 06.30 tot 100% is geladen. Voor die tijd blijft het hangen op 80%.Robertobananas schreef op maandag 12 april 2021 @ 08:41:
Ik merk dat mijn telefoon (via geoptimaliseerd laden?) de batterij snachts niet volledig oplaadt.
Batterij na update echt véél beter bij mijn 9 Pro. Werd vanochtend wakker, telefoon van de lader gehaald, beetje krant gelezen, social media bekeken en wat gesurft op het internet. Vervolgens nog wat appjes beantwoord en toen koffie gaan zetten. Inmiddels zijn we 2 uur verder, zit ik op kantoor en is m'n batterij nog steeds 100%, en dat met AOD constant aan
[ Voor 5% gewijzigd door -Divine op 12-04-2021 11:12 ]
Met alle respect maar dat is gewoon onmogelijk met de 9Pro.-Divine schreef op maandag 12 april 2021 @ 11:11:
Batterij na update echt véél beter bij mijn 9 Pro. Werd vanochtend wakker, telefoon van de lader gehaald, beetje krant gelezen, social media bekeken en wat gesurft op het internet. Vervolgens nog wat appjes beantwoord en toen koffie gaan zetten. Inmiddels zijn we 2 uur verder, zit ik op kantoor en is m'n batterij nog steeds 100%, en dat met AOD constant aan
Als ik hem van de stekker haal en de krant lees ( 10 min), wat surf (15 min) heb ik nog 94% in het beste geval, slechtste 89%.
[ Voor 10% gewijzigd door LeStef op 12-04-2021 11:57 ]
Het is toch echt zo. Op dit moment heb ik nog 98% over. Laatste uur enkel nog paar sites bezocht en paar mailtjes beantwoord. Always On Display wel constant aan. Het is inderdaad bizar, maar na de update doet mijn batterij het echt uitstekend.LeStef schreef op maandag 12 april 2021 @ 11:55:
[...]
Met alle respect maar dat is gewoon onmogelijk met de 9Pro.
Als ik hem van de stekker haal en de krant lees ( 10 min), wat surf (15 min) heb ik nog 94% in het beste geval, slechtste 89%.
Heb het idee dat dit dan een individuele fout is bij jouw toestel, en niet zozeer een karakteristiek probleem van de OP9Pro. ik heb namelijk ook weinig problemen met de accu duur, en kan me niet vinden in jouw percentages.LeStef schreef op maandag 12 april 2021 @ 11:55:
[...]
Met alle respect maar dat is gewoon onmogelijk met de 9Pro.
Ik zie rare artifacts(?) bij mijn telelens/macro.
:fill(white):strip_exif()/f/image/aZw5fSGDVRakZu43EX5V9L5H.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/zm4ZjZe8aD2I5nwk6tduZ2yG.png?f=user_large)
Bovenstaande zijn uitknipsels van foto's gemaakt met de OP9P via de telelens. De grijze foto is met de telelens. De andere foto is in dezelfde modus, maar dan fysiek heel dicht bij het object. Ik zie dat de tweede foto hier op het web moeilijker te zien is na het uploaden. De artifacts zien er bij mij paars gekleurd uit.
Is dit mogelijk een defect aan de camera?
:fill(white):strip_exif()/f/image/aZw5fSGDVRakZu43EX5V9L5H.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/zm4ZjZe8aD2I5nwk6tduZ2yG.png?f=user_large)
Bovenstaande zijn uitknipsels van foto's gemaakt met de OP9P via de telelens. De grijze foto is met de telelens. De andere foto is in dezelfde modus, maar dan fysiek heel dicht bij het object. Ik zie dat de tweede foto hier op het web moeilijker te zien is na het uploaden. De artifacts zien er bij mij paars gekleurd uit.
Is dit mogelijk een defect aan de camera?
[ Voor 8% gewijzigd door Robertobananas op 12-04-2021 12:17 ]
Wanneer heb jij de update geinstalleerd?-Divine schreef op maandag 12 april 2021 @ 12:00:
[...]
Het is toch echt zo. Op dit moment heb ik nog 98% over. Laatste uur enkel nog paar sites bezocht en paar mailtjes beantwoord. Always On Display wel constant aan. Het is inderdaad bizar, maar na de update doet mijn batterij het echt uitstekend.
Heb je de 128gb of hoger?-Divine schreef op maandag 12 april 2021 @ 11:11:
Tweakers doet iets met mijn foto waardoor het niet goed doorkomt, zie onderstaande link waar het probleem wel goed zichtbaar is.Huigie schreef op maandag 12 april 2021 @ 13:02:
Maak eens een foto van een wit vel.
https://1drv.ms/u/s!Ag8wXp4SAu5ogccrJLZz2VoCe83i6w?e=2sDIbd
Lijkt issue met je sensor. Zou ff contact opnemen met OnePlus support!Robertobananas schreef op maandag 12 april 2021 @ 13:53:
[...]
Tweakers doet iets met mijn foto waardoor het niet goed doorkomt, zie onderstaande link waar het probleem wel goed zichtbaar is.
https://1drv.ms/u/s!Ag8wXp4SAu5ogccrJLZz2VoCe83i6w?e=2sDIbd
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Sensor idd, beschadiging of vuil. Terug naar de leverancier.
Ah wat jammer, ik ga nog een keer een reset proberen en dan gaat hij toch retour naar de leverancier.
Bij mij gaat steeds de bluetooth verbinding uit en aan. Hierdoor verbreekt de telefoon steeds de verbinding met mijn oppo smartwatch. Ook de bluetooth verbinding in de auto gaat steeds uit/aan. Meer personen last van? Eventueel een oplossing?
Developer activeren (5x op build number tikken in about phone), daar bij bluetooth enable bluetooth antenna diversity aanzetten.ribidon71 schreef op maandag 12 april 2021 @ 16:16:
Bij mij gaat steeds de bluetooth verbinding uit en aan. Hierdoor verbreekt de telefoon steeds de verbinding met mijn oppo smartwatch. Ook de bluetooth verbinding in de auto gaat steeds uit/aan. Meer personen last van? Eventueel een oplossing?
Developer heb ik gevonden maar waar kan ik dan precies bluetooth antenne aanzetten?Huigie schreef op maandag 12 april 2021 @ 16:37:
[...]
Developer activeren (5x op build number tikken in about phone), daar bij bluetooth enable bluetooth antenna diversity aanzetten.
Inmiddels gevonden. Bedankt!
[ Voor 5% gewijzigd door ribidon71 op 12-04-2021 16:55 ]
Met name de hogere resolutie en mogelijk na een update ook de accu. Voor zowel de 9 als de 9 PRO kijk ik overigens naar de versie met 12 GB RAM. Ook de OIS is een opvallend verschil, maar ik gebruik de camerajelleeelco schreef op donderdag 8 april 2021 @ 17:21:
[...]
Vraagje - wat verwacht je van het LTPO scherm? Dat je de hogere resolutie kunt gebruiken, of vanwege de accu? Ik lees namelijk dat de gewone 9 een betere accuduur heeft (of minstens net goed/slecht).
van mijn telefoon bijna nooit. Zodoende dat deze minder zwaar weegt.
Ik denk dat ik gevonden heb waarom mijn batterij zo slecht is, dat ltpo paneel werkt niet en blijft continu op 120. In beide resoluties.
https://ibb.co/4YKQgY5
Als je in settings je cursor in het zoekveld zet, dan blijft het op 120hz staan?
Neen dan zakt deze naar 60.Huigie schreef op maandag 12 april 2021 @ 17:36:
Als je in settings je cursor in het zoekveld zet, dan blijft het op 120hz staan?
Maar voor de rest blijft die altijd op 120, ook op een stilstaand beeld zonder beweging.
Dat was toch de bedoeling van zo een paneel?
Met welke app heb je dit getest?LeStef schreef op maandag 12 april 2021 @ 17:15:
Ik denk dat ik gevonden heb waarom mijn batterij zo slecht is, dat ltpo paneel werkt niet en blijft continu op 120. In beide resoluties.
Er is gewoon een show refresh rate optie bij de developer functies.
Ik zie bij mij overigens hetzelfde, vooral 120hz met search inderdaad 60 en ook 60 bij YouTube fullscreen.
Was het niet de bedoeling dat het paneel ook naar 60 ging wanneer er niets gebeurde? ook op bijvoorbeeld het homescreen van de telefoon of een plaatje?
Jazeker, in theorie zelfs tot 1Hz
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Dat doet em dus niet. Defect? Of software ? Of beetje bedrog reclame?
Na jouw berichten heb ik het ook maar eens getest op mijn 9 Pro en bij mij wisselt hij enkel tussen 120hz en 60hz. Lager lijkt hij niet te gaan. Mijn batterij is ook niet super, maar ook niet slecht gelukkig. Maar hopelijk kunnen ze hier nog wat optimaliseren.LeStef schreef op maandag 12 april 2021 @ 18:18:
Dat doet em dus niet. Defect? Of software ? Of beetje bedrog reclame?
Ryzen 7 9800X3D | ROG STRIX B650E-F | RTX 5080 AMP | 32GB G.Skill 6000Mhz C30 | Noctua NH-U12A | Samsung 990 Pro 1TB | Samsung 990 Pro 2TB | WD Red Plus 6TB | O11 Dynamic Evo | Corsair RM1000x
Dit bevestigd idd wat ik al vermoedde op basis van de batterijtests: Oneplus weet het LTPO paneel helaas nog niet optimaal te benutten. Hoop idd dat ze dit nog weten te fixen!
Klopt, komt erop neer dat het paneel enkel naar 60 zakt als je op een zoekbalk klikt, anders blijft deze continu op 120.
Misschien loont het dat Tweakers dit uitgebreid test en dit op de frontpage zet want ik weet niet of OP hiervan op de hoogte is. Langs de andere kant als ze op de hoogte zijn kan zo een uitgebreide test op een website als Tweakers hen misschien motiveren om dit niet op de lange baan te plaatsen.
Misschien loont het dat Tweakers dit uitgebreid test en dit op de frontpage zet want ik weet niet of OP hiervan op de hoogte is. Langs de andere kant als ze op de hoogte zijn kan zo een uitgebreide test op een website als Tweakers hen misschien motiveren om dit niet op de lange baan te plaatsen.
[ Voor 55% gewijzigd door LeStef op 12-04-2021 19:24 ]
Moest aan deze Tweet denken; https://twitter.com/PeteLau/status/1371830276926668801?s=20LeStef schreef op maandag 12 april 2021 @ 19:20:
Klopt, komt erop neer dat het paneel enkel naar 60 zakt als je op een zoekbalk klikt, anders blijft deze continu op 120.
Toch jammer als blijkt dat ie alleen 60 of 120 kan. Weet je zeker dat het niet aan jouw toestel ligt?
flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!
Er zijn meer mensen op XDA die aangeven dat het scherm niet onder 60hz gaat: https://forum.xda-develop...working-properly.4257849/
Is blijkbaar bij elke 9Pro.Flipm0de schreef op maandag 12 april 2021 @ 19:57:
[...]
Moest aan deze Tweet denken; https://twitter.com/PeteLau/status/1371830276926668801?s=20
Toch jammer als blijkt dat ie alleen 60 of 120 kan. Weet je zeker dat het niet aan jouw toestel ligt?
Dus een hoop BS reclame dat niet waar blijkt te zijn.
Even al mijn apps getest.
Enkel bij Youtube of als je op een zoekbalk klikt geeft hij na 2 seconden of zo 60.
Voor se rest blijft deze altijd op 120, ook bij het kijken van een foto.
https://ibb.co/bX2Jr59
https://ibb.co/Y8nZQmn
https://ibb.co/FbKrmLR
https://ibb.co/1X5TDH9
https://ibb.co/cwMkyrm
https://ibb.co/y8fsTrb
https://ibb.co/NtcBxJs
https://ibb.co/fYj8FCL
https://ibb.co/KV49b7m
Dus wat mij betreft kul en valse reclame en de reden waarom de batterijduur zo kort is.
Enkel bij Youtube of als je op een zoekbalk klikt geeft hij na 2 seconden of zo 60.
Voor se rest blijft deze altijd op 120, ook bij het kijken van een foto.
https://ibb.co/bX2Jr59
https://ibb.co/Y8nZQmn
https://ibb.co/FbKrmLR
https://ibb.co/1X5TDH9
https://ibb.co/cwMkyrm
https://ibb.co/y8fsTrb
https://ibb.co/NtcBxJs
https://ibb.co/fYj8FCL
https://ibb.co/KV49b7m
Dus wat mij betreft kul en valse reclame en de reden waarom de batterijduur zo kort is.
Als dit waar is dan is dat best wel zuur. Ze promoten het echt als een onderscheidende "gimmick" en als het dan niet eens werkt dan is dat best slecht.
Klopt best zuur om 1000€ uit te geven om eigenlijk enkel een cpu upgrade. Dan is in mijn ogen de 8T nog de beste als je niet om fotokwaliteit geeft of de 8Pro als foto's toch belangrijk zijn.
Ik klink misschien kort door de bocht maar ik ben dat soort persoon dat als ik iets koop, meteen deftig moet werken zoals beschreven, ik heb geen geduld om te wachten op patch na patch na patch.
Ik klink misschien kort door de bocht maar ik ben dat soort persoon dat als ik iets koop, meteen deftig moet werken zoals beschreven, ik heb geen geduld om te wachten op patch na patch na patch.
[ Voor 33% gewijzigd door LeStef op 12-04-2021 21:01 ]
Veel meer devices met zo'n LTPO-scherm hebben dit 'probleem'.
Onder andere de Xiaomi Mi 11 en Oppo Find X3 Pro.
Onder andere de Xiaomi Mi 11 en Oppo Find X3 Pro.
Weet jij toevallig of er een update aankomt die deze issue aanpakt?CLB schreef op maandag 12 april 2021 @ 21:08:
Veel meer devices met zo'n LTPO-scherm hebben dit 'probleem'. Onder andere de Xiaomi Mi 11 en Oppo Find X3 Pro.
Heb precies hetzelfde probleem met een OnePlus 9 Pro op de WiFi 6 op Unifi Lites. Heb jij het probleem ook met de lite of de LR?Camiel schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 09:28:
[...]
Wat ik nog vervelender vind is dat de wifi soms lijkt te stoppen met werken. Terwijl alles op mijn 7 Pro prima blijft werken verlies ik soms verbinding met mijn wifi6 netwerk (unifi). Even naar mobiel netwerk en weer aanzetten en het werkt gewoon weer. Moet nog uitzoeken of het op andere netwerken ook problemen geeft.
[ Voor 3% gewijzigd door sanderdw op 12-04-2021 21:24 ]
Lite.sanderdw schreef op maandag 12 april 2021 @ 21:22:
[...]
Heb precies hetzelfde probleem met een OnePlus 9 Pro op de WiFi 6 op Unifi Lites. Heb jij het probleem ook met de lite of de LR?
Ik heb het nu werkend, met de laatste update en wpa3 aangezet op een apart netwerk. Moet nog wel zelf verbinden maar daarna gaat het goed voorlopig. De oplossing is het denk ik niet, maar het is iets.
Mijn 7pro had geen enkel probleem met de 6 lite AP, maar die gebruikt dan ook geen wifi 6...
Thanks voor de tip, had zelf WPA3 nog niet aanstaan. Ook aangezet op een apart netwerk en nu even evalueren.
Is er eigenlijk een manier om de Onplus 9pro te underclocken voor meer batterylife ?
AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i
Direct de dag dat hij uitkwam.
Heb de 128gb
Batterij is beter geworden. 18% over. 6.5 SOT (Whatsapp. Insta). Hoogste reso op 120hz.
Goed genoeg. Niet top, maar acceptabel.
Goed genoeg. Niet top, maar acceptabel.
Mensen die van een OnePlus 7 Pro kwamen, was de 9 Pro een merkbare verbetering?
Twijfel om bovenstaande stap te maken.
https://www.3dmark.com/spy/21686019 - RX 6900XT 21K+
Ik ben overgestapt en vind de overgang best wel ok.. Camera heb ik eerder in dit topic vergeleken.Julian-AMD schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 10:07:
Mensen die van een OnePlus 7 Pro kwamen, was de 9 Pro een merkbare verbetering?
Batterij ben ik nog niet helemaal over te spreken, maar voorlopig tevreden algemeen.
Wifi wordt hoop ik nog beter, in combi met unifi nog wat troubles.
Kan iemand me uitleggen wat er precies gebeurd in de camera app als ik de high-res functie aanzet? De foto's worden aanzienlijk mooier, maar helaas alleen 4:3 verhouding.
Die is er al: https://forum.xda-develop...-11-2-2-2-le15aa.4260779/94RD schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 10:18:
@Anonymoussaurus
Heb je wellicht een idee wanneer de MSM Tool beschikbaar komt voor de 9 Pro?
Nu eenmaal op 11.2.3.3 lijkt de batterij wel flink verbeterd te zijn. Nu op 13% na 37 uur geleden voor het laatst volgeladen te zijn en 4,5 uur SOT. Voorheen haalde ik 24 uur met 5 uur SOT ongeveer dacht ik.
Let op:
Berichten over prijzen en levertijden mogen hier: [OnePlus 9-serie] Levertijden & Prijzen
Berichten over accessoires mogen hier: [OnePlus 9-serie] Accessoires
Berichten over prijzen en levertijden mogen hier: [OnePlus 9-serie] Levertijden & Prijzen
Berichten over accessoires mogen hier: [OnePlus 9-serie] Accessoires