Ik ben hier ook niet tevreden met de batterijduur. Echter gaat het opladen zo snel, dat het eigenlijk niet echt een issue is.
Ik kom van een 6T naar de 9pro.
Ik mis zowel in Spotify als Oneplus settings de equalizer.
Spotify geeft aan dat sommige fabrikanten de equalizer in Spotify uitzetten.
Iemand enig idee of dit te unlocken is ? Dolby Atmos settings geven niet wat ik wil.
Ik mis zowel in Spotify als Oneplus settings de equalizer.
Spotify geeft aan dat sommige fabrikanten de equalizer in Spotify uitzetten.
Iemand enig idee of dit te unlocken is ? Dolby Atmos settings geven niet wat ik wil.
@Golf2vr6 Dank voor je moeite. Verwijderen en opnieuw installeren had ik al een paar keer gedaan. Ik heb het uiteindelijk opgelost door een keer de registratieflow in te gaan. Die gaf ook een foutmelding. Toen ik daarna de loginflow weer in ging, werkte het. Weird stuff.Golf2vr6 schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 13:51:
[...]
Net even voor je geïnstalleerd en gekeken. Werkt hier gewoon. Misschien app verwijderen en opnieuw installeren?
Zelfde probleem hier, dus niet uniek.kay074 schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 16:47:
Ik ben van een samsung galaxy s10+ overgestapt naar de oneplus9 pro. Echter krijg ik Android Auto niet aan de praat. Ik krijg helemaal geen verbinding meer.
Ik heb zowel een origenele Oneplus kabel als de Samsung kabel gebruikt. Ik rij in een Seat Ibiza uit 2020.
Iemand enig idee hoe dit op te lossen is?
Edit: gebruik dezelfde kabel als waarmee AA met mijn oude 6t wel werkte. Geen usb-c in de auto.
[ Voor 9% gewijzigd door Christiandevrie op 04-04-2021 10:52 ]
Ik weet dat het nog vroeg is maar ik ben eerlijk gezegd wel klaar met de 9Pro zijn batterij.
Geen enkel vorige Oneplus die ik had 7T Pro, 8 Pro en 8T had van in het begin zo een slechte batterij duur, ge kunt letterlijk die % zien dalen, tijdens het browsen. Dinsdag eens zien of ik deze bij Proximus kan ruilen voor een 8 Pro, zo niet gaat em de verkoop in.
Geen enkel vorige Oneplus die ik had 7T Pro, 8 Pro en 8T had van in het begin zo een slechte batterij duur, ge kunt letterlijk die % zien dalen, tijdens het browsen. Dinsdag eens zien of ik deze bij Proximus kan ruilen voor een 8 Pro, zo niet gaat em de verkoop in.
Interessant om te lezen dat je enkele dagen geleden nog zei 'de accu is niet zo slecht als sommigen anderen beweren' en er nu helemaal klaar mee bent.LeStef schreef op zondag 4 april 2021 @ 11:29:
Ik weet dat het nog vroeg is maar ik ben eerlijk gezegd wel klaar met de 9Pro zijn batterij.
Eerlijk gezegd vind ik het lastig omdat na een paar dagen gebruik al te kunnen zeggen hoe goed of slecht de accu is, gezien het feit dat ik veel meer gebruik maak van de telefoon puur omdat het weer even 'nieuw en leuk' is. Pas als ik weer terug ben in de staat 'het is gewoon een telefoon en ik gebruik hem net zoals mijn voorgaande' zou ik daar iets over kunnen zeggen.
AMD Ryzen 7 5800X3D - MSI RTX 3080 Gaming X Trio - 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 MHz - Oculus Quest 2
Ik begrijp je reactie.
Standby is hij even goed als de vorige.
Nu gebruik ik hem even veel als mijn vorige dus niet meer of minder. En vind het verbruik tijdens dezelfde gebruik als mijn vorige toestellen teleurstellend. Ik besef dat de batterij zich nog moeten zetten, maar mijn vorige toestellen hadden het niet zo erg als deze, ook niet tijdens de eerste week.
Mijn conclusie : Deze chip is zeer snel maar verbruikt ook veel meer. Dan ga ik liever een stapje terug.
Nu gebruik ik hem even veel als mijn vorige dus niet meer of minder. En vind het verbruik tijdens dezelfde gebruik als mijn vorige toestellen teleurstellend. Ik besef dat de batterij zich nog moeten zetten, maar mijn vorige toestellen hadden het niet zo erg als deze, ook niet tijdens de eerste week.
Mijn conclusie : Deze chip is zeer snel maar verbruikt ook veel meer. Dan ga ik liever een stapje terug.
Met welke resolution setting (voor je display)? Reden voor vraag: met Display op FHD+ valt het me best mee.LeStef schreef op zondag 4 april 2021 @ 12:00:
Ik begrijp je reactie.
Disclaimer: ik ben van een OP3T naar een OP9Pro gegaan. Dus van een toch al wat oudere batterij naar een gloednieuwe. Dat kan natuurlijk ook schelen
Oh dat vind ik interessant. Ik heb nu ook nog een 3T en wil naar een 9. Accuduur is voor mij grootste twijfel punt nog. Hoe bevalt de accuduur bij jou?r00tm0nk schreef op zondag 4 april 2021 @ 12:21:
[...]
Met welke resolution setting (voor je display)? Reden voor vraag: met Display op FHD+ valt het me best mee.
Disclaimer: ik ben van een OP3T naar een OP9Pro gegaan. Dus van een toch al wat oudere batterij naar een gloednieuwe. Dat kan natuurlijk ook schelen
Ik heb hem natuurlijk nog maar een paar dagen. En ik ben geen heavy user, zeker niet in het weekend. Ook heb ik niet ladingen en ladingen programma's in de background draaien, en bij de meeste apps notifications uit staan (nieuws apps, youtube etc. --> notifications uit)-Casper schreef op zondag 4 april 2021 @ 14:25:
[...]
Oh dat vind ik interessant. Ik heb nu ook nog een 3T en wil naar een 9. Accuduur is voor mij grootste twijfel punt nog. Hoe bevalt de accuduur bij jou?
Dus met wat browsen, whatsapp & signal (notifications on), mail (notifications) en spotify op FHD+ schermresolutie lijkt de accu het enorm makkelijk vol te houden. Veel beter dan de 3T de laatste maanden (maar ja, die was ook wel op leeftijd natuurlijk).
Maar.. consider the source: ik zit niet youtube filmpjes, tiktok filmpjes en instagram te loeren. En ik gebruik geen facebook.
En dan: gisteren om 17.00 opgeladen tot 100%. Nu (volgende dag 15.51) op 77%, en ik heb mijn telefoon wel op mijn manier gebruikt (maar zeer beperkt spotify gebruikt).
Hopelijk heb je hiermee een indicatie.
Benieuwd of er dit jaar een 9T Pro komt.
Mja wat kunnen ze nog verbeteren op de T varianten.
Mja wat kunnen ze nog verbeteren op de T varianten.
Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw
Wat mij betreft, een stapje terug zetten qua CPU en naar een 870 gaan.
Klopt, maar OnePlus rolt altijd eerst een update uit en post later pas een aankondiging op de forums.wjnieuw schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 09:06:
[...]
Volgens mij is die al een dag uit. Prima update, vooral de batterij lijkt beter te zijn.
Nee, de 9R gebruikt al een 870. Waarom zouden ze een downgrade als upgrade adverteren bij de 9T-serie?LeStef schreef op zondag 4 april 2021 @ 16:24:
Wat mij betreft, een stapje terug zetten qua CPU en naar een 870 gaan.
Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ
Omdat de 888chip gewoon ruk is. Alles wat Samsung raakt verbruikt meer etc ... en niet alleen in smartphone wereld.
En de 9R komt niet meteen of helemaal niet naar ons toe.
[ Voor 22% gewijzigd door LeStef op 04-04-2021 19:05 ]
Als je nog in je bedenktijd zit, terugsturen?LeStef schreef op zondag 4 april 2021 @ 17:51:
Omdat de 888chip gewoon ruk is. Alles wat Samsung raakt verbruikt meer etc ... en niet alleen in smartphone wereld.
Dat gebruik is heel vergelijkbaar met mijn gebruik dus zeker nuttig. Dankjewelr00tm0nk schreef op zondag 4 april 2021 @ 15:52:
[...]
Ik heb hem natuurlijk nog maar een paar dagen. En ik ben geen heavy user, zeker niet in het weekend. Ook heb ik niet ladingen en ladingen programma's in de background draaien, en bij de meeste apps notifications uit staan (nieuws apps, youtube etc. --> notifications uit)
Dus met wat browsen, whatsapp & signal (notifications on), mail (notifications) en spotify op FHD+ schermresolutie lijkt de accu het enorm makkelijk vol te houden. Veel beter dan de 3T de laatste maanden (maar ja, die was ook wel op leeftijd natuurlijk).
Maar.. consider the source: ik zit niet youtube filmpjes, tiktok filmpjes en instagram te loeren. En ik gebruik geen facebook.
En dan: gisteren om 17.00 opgeladen tot 100%. Nu (volgende dag 15.51) op 77%, en ik heb mijn telefoon wel op mijn manier gebruikt (maar zeer beperkt spotify gebruikt).
Hopelijk heb je hiermee een indicatie.
Hier nog 26% over vandaag met 5h10m sot op qhd/120 50% helderheid.
Dochter heeft er een paar uur spelletjes op gespeeld. Verder Flitsmeister aangehad, browsen, Whatsapp, Dumpert, socials en YouTube.
Ik vind hier niks slecht aan.
Dochter heeft er een paar uur spelletjes op gespeeld. Verder Flitsmeister aangehad, browsen, Whatsapp, Dumpert, socials en YouTube.
Ik vind hier niks slecht aan.
¯\_(ツ)_/¯ Pixel 10 Pro XL
Komt de 9 Pro nou met een hoesje? Ik heb de groene besteld bij T mobile (maar nog niet binnen) en ik wil weten of ik er zelf eentje moet bestellen.
Ik heb de zwarte versie en die heeft een hoesje waar je hem inkliktFloggingHank schreef op zondag 4 april 2021 @ 22:29:
Komt de 9 Pro nou met een hoesje? Ik heb de groene besteld bij T mobile (maar nog niet binnen) en ik wil weten of ik er zelf eentje moet bestellen.
XBO Gamertag: BeerkeeperNL
Ja,elke telefoon komt met een hoesje.maar eerlijkheid gebied te zeggen dat ik ze kwalitatief niet heel goed vind. Prima voor de eerste week, maar zit aan de voorzijde (schermkant) erg los. Ik heb direct de carbon case bijbesteld en die is vele malen beter.FloggingHank schreef op zondag 4 april 2021 @ 22:29:
AMD Ryzen 7 5800X3D - MSI RTX 3080 Gaming X Trio - 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 MHz - Oculus Quest 2
Heb er ook direct een sandstone voor gekocht.
Tot op heden haal ik ongeveer 5 uur screen on time, bij 24 uur in totaal gebruik. Wel op FHD+ en 120hz. Iemand tips om er meer uit te halen? Of is dat wel een beetje het maximale? In principe valt het me mee, had slechter verwacht na alle reviews.
Het lijkt er op dat de batterij net iets langer nodig heeft om zich wat te settelen. Vandaag ging het al wat beter. Maar nog niet op niveau van de 8T.
Ik geef hem nog een kans.
Ik geef hem nog een kans.
Als iemand zin heeft om met Gcam te spelen : https://forums.oneplus.co...cam-for-op-9-pro.1412329/
Werkt gewoon goed. Het verschil is discutabel, er is geen color shifting tussen de lenzen. Kwaliteit van foto's is wisselend, soms is de Gcam net iets beter en soms is de oneplus cam net iets beter. Geen winnaar dus, doen gewoon beide hun job.
Werkt gewoon goed. Het verschil is discutabel, er is geen color shifting tussen de lenzen. Kwaliteit van foto's is wisselend, soms is de Gcam net iets beter en soms is de oneplus cam net iets beter. Geen winnaar dus, doen gewoon beide hun job.
Jongens de internet verbinding lijkt een stuk slechter dan mijn vorige telefoons.... WiFi is prima maar over mijn netwerk gaat t best langzaam. Begint te irriteren. En de camera ben ik ook niet helemaal tevreden over. Denk dat ik mijn toestel terug ga sturen helaas... Voor zo een bedrag moet t gewoon goed lopen. Denk dat ik toch voor de iPhone 12 ga..
Bij mij is 5G via T-Mobile juist een heel stuk sneller geworden. Ik had een keer 's nachts bij mij thuis in de stad om 02:15 uur 150 Mbit down en 50 Mbit up en overdag een ander dorp verderop bijna 250 Mbit down en 62 Mbit up dus ik ben daar zeer tevreden over.Leiden071 schreef op maandag 5 april 2021 @ 13:19:
Jongens de internet verbinding lijkt een stuk slechter dan mijn vorige telefoons.... WiFi is prima maar over mijn netwerk gaat t best langzaam. Begint te irriteren. En de camera ben ik ook niet helemaal tevreden over. Denk dat ik mijn toestel terug ga sturen helaas... Voor zo een bedrag moet t gewoon goed lopen. Denk dat ik toch voor de iPhone 12 ga..
Er is weer een nieuwe update onderweg voor de 9 Pro.
Zelfde security patch (maart).
/f/image/TNz0uJyMqgURdmXCJ0d5Q3zm.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 103% gewijzigd door Anonymoussaurus op 05-04-2021 15:44 ]
In één van de eerste filmpjes van de OP9Pro was een stuttering zichtbaar.
Is dat al verholpen?
Is dat al verholpen?
Na usb debugging te hebben aangezet werkte AA weerChristiandevrie schreef op zondag 4 april 2021 @ 10:48:
[...]
Zelfde probleem hier, dus niet uniek.
Edit: gebruik dezelfde kabel als waarmee AA met mijn oude 6t wel werkte. Geen usb-c in de auto.
Volg onderstaande stappen om usb debugging aan te zetten:
Stap 1:
Instellingen -> Over de telefoon -> tik 7x op je build-nummer om ontwikkelaar modus aan te zetten.
Stap 2:
Instellingen -> systeem -> ontwikkelaarsopties -> USB-foutopsporing.
Hierna moest ik nog wel 2x mijn usb koppelen maar daarna werkte alles naar behoren!
Hoop dat dit ook voor jou werkt!
Na een paar dagen gebruik ben ik nog steeds heel tevreden.
Met het Paaseitjes rapen veel foto's genomen en die waren goed gelukt. Lijkt mij zelfs een pak beter dan de 8pro bij bewegende kinderen.
Batterij is hier ook prima, maar aangezien het opladen zo belachelijk snel gaat maakt het mij ook niet veel uit atm.
Ik had met Android auto heel even een probleem met de bediening via de auto (Renault Clio 5), maar ff terug loskoppelen en opnieuw aansluiten loste alles op.
Mijn 8pro ook goed verkocht, dus het was een vrij goedkope upgrade 👍
Met het Paaseitjes rapen veel foto's genomen en die waren goed gelukt. Lijkt mij zelfs een pak beter dan de 8pro bij bewegende kinderen.
Batterij is hier ook prima, maar aangezien het opladen zo belachelijk snel gaat maakt het mij ook niet veel uit atm.
Ik had met Android auto heel even een probleem met de bediening via de auto (Renault Clio 5), maar ff terug loskoppelen en opnieuw aansluiten loste alles op.
Mijn 8pro ook goed verkocht, dus het was een vrij goedkope upgrade 👍
“Right,” Holden said. “No coffee. This is a terrible, terrible planet.”
OnePlus heeft OxygenOS 11.2.3.3 aangekondigd: OxygenOS 11.2.3.3 for the OnePlus 9 and OnePlus 9 Pro
We are starting to push the incremental rollout of a new OxygenOS update for the OnePlus 9 pro India region now, EU and NA region will soon follow alongside the OnePlus 9 rollout.
OP9 Pro:
IN: 11.2.3.3.LE15DA
EU: 11.2.3.3.LE15BA
NA(GLO): 11.2.3.3.LE15AA
OP9:
IN: 11.2.3.3.LE25DA
EU: 11.2.3.3.LE25BA
NA(GLO): 11.2.3.3.LE25AA
Changelog
SystemCamera
- Improved the power consumption performance to extend the battery life
- Fixed known issues and improved system stability
Network
- Improved the shooting and recording experience
- Improved the stability of telecommunication functions
- Improved the WLAN transmission performance and stability
Ik heb afgelopen weekend veel foto's gemaakt, ook met Gcam en dan ook nog eens naast de 7pro.
Nu alleen nog tijd vinden om dat even netjes naast elkaar te zetten.
Accu gaat best snel leeg, maar ik geef het zeker een week voor ik daar echt een mening over geef.
Wifi met mijn ubiquiti wifi 6 lite heeft nog wat aandacht nodig, want dat werkt nogsteeds niet.
Scherm is wel erg fijn, staat op qhd+ voorlopig een laatste keer was 4u SOT.
Android auto werkte ook bijna direct, al 500km meer gereden (Citroën C3).
Hoesje van de groene vind ik echt heel fijn. Fijne textuur en lekker dun. Niet het gevoel dat hij los zit.
Grootste ding voor mij is dat ik geen push meldingen van Gmail krijg, en dat de AH app niet werkt.. Meerdere mensen daar last van?
Accu gaat best snel leeg, maar ik geef het zeker een week voor ik daar echt een mening over geef.
Wifi met mijn ubiquiti wifi 6 lite heeft nog wat aandacht nodig, want dat werkt nogsteeds niet.
Hoesje van de groene vind ik echt heel fijn. Fijne textuur en lekker dun. Niet het gevoel dat hij los zit.
Grootste ding voor mij is dat ik geen push meldingen van Gmail krijg, en dat de AH app niet werkt.. Meerdere mensen daar last van?
Ik vind de meegeleverde hoes nog best wel glad eigenlijk, misschien toch een andere met meer grip op den duur nemen.Camiel schreef op maandag 5 april 2021 @ 18:29:
Ik heb afgelopen weekend veel foto's gemaakt, ook met Gcam en dan ook nog eens naast de 7pro.
De AH app deed het gister bij mij ook niet, maar vandaag wel zie ik. Misschien een server dingetje? Gmail meldingen kan je wel op push zetten volgens mij ..
Gmail gebruik ik niet, maar de AH app werkt hier gewoon.Camiel schreef op maandag 5 april 2021 @ 18:29:
Ah, gister geprobeerd inderdaad die AH app, en zaterdag ook, maar nu in orde.
Push meldingen in Gmail staan wel aan, app ook al op niet optimaliseren gezet, maar nog geen notificatie gehad. Eerder ook wel eens issues mee gehad.
Verder alles op stock en geen root, dat is voor het eerst in heel lang voor mij, maar dat gaat denk ik goed komen.
Push meldingen in Gmail staan wel aan, app ook al op niet optimaliseren gezet, maar nog geen notificatie gehad. Eerder ook wel eens issues mee gehad.
Verder alles op stock en geen root, dat is voor het eerst in heel lang voor mij, maar dat gaat denk ik goed komen.
Ik denk eerlijk gezegd niet dat het een Oxygen probleem is hoor. Hier geen problemen.Camiel schreef op maandag 5 april 2021 @ 18:51:
Ah app wilde eergisteren bij mij niet inloggen. Na een herinstallatie van de app gisteren was het opgelost. Bedoel je dat?
Die missende pushmeldingen van Gmail had ik ook al last van op Mijn OP5, lijkt me bijna een Gmail probleem ipv OnePlus. Nu werkt het gewoon bij mij op de OP9ProCamiel schreef op maandag 5 april 2021 @ 18:51:
Ben echt benieuwd of ze het software matig voor elkaar krijgen of ze 90hertz op qhd kunnen toevoegen.
Gmail gaf mij ook geen pusnotificaties, moest in de app handmatig vernieuwen om mails binnen te krijgen.Camiel schreef op maandag 5 april 2021 @ 18:29:
Sinds 11.2.2.2 was dit opgelost.
Wel nog altijd last van vertaagde meldingen bij Gmail. Soms komt een mailtje pas 5-10min later binnen. Maar dit is inderdaad een Gmail probleem, en niet een OnePlus probleem.
Vreemd, heb niks ingesteld en hier komt het meteen binnen.
Ik weet bijna zeker van niet. Laat je telefoon maar eens zo'n 15 minuten met rust, stuur dan vanaf een ander apparaat jezelf een mailtje. Dan komt ie niet direct binnen.Huigie schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 09:07:
Vreemd, heb niks ingesteld en hier komt het meteen binnen.
Dat kan, heb idd geen 15 minuten gewacht. Ff testen...
Hoe zit het op de pro eigenlijk met notificaties? wordt er nog iets gedaan met kleur ofzo? Ik ben bang dat ik de notification LED van mn Oneplus 6 ga missen
zojuist ook besteld ben benieuwd kom vanaf een S10 plus.
Wat ik zelf heel vervelend vond is dat bij Samsung je ook last heb van een echo bij nest hello maar dat terzijde wilde keer wat anders en minder duur dan een high end van samsung (ultra), apple is in dit geval geen keus voor mezelf.
Wat ik zelf heel vervelend vond is dat bij Samsung je ook last heb van een echo bij nest hello maar dat terzijde wilde keer wat anders en minder duur dan een high end van samsung (ultra), apple is in dit geval geen keus voor mezelf.
Enig idee wanneer deze in Oxygen Updater komt?Anonymoussaurus schreef op maandag 5 april 2021 @ 18:24:
OnePlus heeft OxygenOS 11.2.3.3 aangekondigd: OxygenOS 11.2.3.3 for the OnePlus 9 and OnePlus 9 Pro
[...]
Ja, zodra OnePlus de rollout start
Er zit geen notification LED meer op, maar je kunt er voor kiezen om de zijkanten van de Pro in een bepaalde kleur op te laten lichten bij een melding (gezien het curved beeldscherm krijg je dan een tof notification signaal).FloggingHank schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 13:27:
Hoe zit het op de pro eigenlijk met notificaties? wordt er nog iets gedaan met kleur ofzo? Ik ben bang dat ik de notification LED van mn Oneplus 6 ga missen
O nice. Daar heb ik helemaal niets van gezien in reviews ofzo. Ben benieuwd hoe dat eruit zietCraftop schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 14:08:
[...]
Er zit geen notification LED meer op, maar je kunt er voor kiezen om de zijkanten van de Pro in een bepaalde kleur op te laten lichten bij een melding (gezien het curved beeldscherm krijg je dan een tof notification signaal).
Google eens op 'Oneplus 9 pro Horizon light' ,dan zie je wat ik bedoel. Zag net dat het al vanaf de OP7 bestaat.FloggingHank schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 14:24:
[...]
O nice. Daar heb ik helemaal niets van gezien in reviews ofzo. Ben benieuwd hoe dat eruit ziet
tnx!
Edit: hangt die zijkant kleur dan ook af van de app? Zoals nu het geval bij de notification LED? en hoe lang blijft de 'pulse' zichtbaar dan?
Edit: hangt die zijkant kleur dan ook af van de app? Zoals nu het geval bij de notification LED? en hoe lang blijft de 'pulse' zichtbaar dan?
[ Voor 96% gewijzigd door FloggingHank op 06-04-2021 15:06 ]
Alles staat toch gewoon op je always on display?
Dat horizon is ruk. Blinkt 1 keer.
Dat horizon is ruk. Blinkt 1 keer.
[ Voor 32% gewijzigd door Golf2vr6 op 06-04-2021 15:30 ]
ongetwijfeld, maar ik kan nu van een afstandje zien of ik een whatsappje of een mail heb ofzo, aan het lampje
Die Horizon light blinkt maar 1x, dus daar heb je niks aan. Always On Display laat notificatie icons zien. Werkt best aardig maar ik vind het iet te veel aandacht vragen. Wil alleen een week testen wat het doet voor accu. Eerst gaat dat uit en daarna nog wat andere opties aanpassen, kijken hoeveel het uitmaakt.FloggingHank schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 16:45:
ongetwijfeld, maar ik kan nu van een afstandje zien of ik een whatsappje of een mail heb ofzo, aan het lampje
Zo, ook eindelijk tijd om dit af te maken. Ik vind er wel wat van maar ben eerst benieuwd naar jullie meningen. Zoveel mogelijk geprobeerd met hetzlefde licht te werken, maar zon en wolken maken sommige dingen lastig. Denk dat het een aardig beeld geeft van de verbeteringen.
Alles stond op de automaat. Dus geen handmatige dingen aangepast. Als ik het goed zeg stond de GCAM instelling op HDR+ overal. Stock camera eigenlijk gewoon gebruikt, niks specifiek aangepast. Van de GCAM samples heb ik van veel ook de RAW beelden, maar die heb ik even laten zitten.
Stock Camera + 100% | ||
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() |
7pro vs 9Pro GCAM | ||
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
Stock vs GCAM 9Pro + 100% | ||
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
Alles stond op de automaat. Dus geen handmatige dingen aangepast. Als ik het goed zeg stond de GCAM instelling op HDR+ overal. Stock camera eigenlijk gewoon gebruikt, niks specifiek aangepast. Van de GCAM samples heb ik van veel ook de RAW beelden, maar die heb ik even laten zitten.
Dit werkt, dank! Moest ook twee keer usb koppelen.kay074 schreef op maandag 5 april 2021 @ 17:15:
[...]
Na usb debugging te hebben aangezet werkte AA weer![]()
Volg onderstaande stappen om usb debugging aan te zetten:
Stap 1:
Instellingen -> Over de telefoon -> tik 7x op je build-nummer om ontwikkelaar modus aan te zetten.
Stap 2:
Instellingen -> systeem -> ontwikkelaarsopties -> USB-foutopsporing.
Hierna moest ik nog wel 2x mijn usb koppelen maar daarna werkte alles naar behoren!
Hoop dat dit ook voor jou werkt!
Potverdorie, geen optische stabilisatie op de reguliere 9.
YouTube: OnePlus 9 - The Crippled Camera
Na een teleurstellende 8T sla ik de 9 ook maar even over en blijf nog op de OP6.
Misschien dat de 9T het wel wordt!.
YouTube: OnePlus 9 - The Crippled Camera
Na een teleurstellende 8T sla ik de 9 ook maar even over en blijf nog op de OP6.
Misschien dat de 9T het wel wordt!.
[ Voor 4% gewijzigd door Jelloz op 06-04-2021 22:26 ]
@Camiel
De Oneplus 7 pro is zo slecht nog niet!
Hoe is de batterij vergeleken bij de Oneplus 7 pro is het een flinke verbetering?
Hoe is de batterij vergeleken bij de Oneplus 7 pro is het een flinke verbetering?
[ Voor 88% gewijzigd door Bassbounce op 06-04-2021 22:18 ]
Slecht is ie niet, maar het detail is echt wel gigantisch veel beter op de 9pro! Kijk maar bij de bomen. Zeker op de 100% zie je dat goed.Bassbounce schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 22:18:
@Camiel
Ik geef nog geen mening over de accu. Vandaag voor het eerst echt bijna leeg (100% naar 13% nu. Ruim 4u SOT) daar is zoals ik eerder zei pas over een paar dagen wat van te zeggen. En er komt al een nieuwe update aan..
De 8pro kan je nu kopen voor 650 op de website. Is dat de moeite vs de goedkoopste 9 ?
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Hier hebben we V&A voor, niet in een topic
[ Voor 74% gewijzigd door janvanduschoten op 07-04-2021 15:19 ]
Zie hierboven.
[ Voor 92% gewijzigd door janvanduschoten op 07-04-2021 15:19 ]
Het lukt mij tot op heden nog niet om het imei nr. van m'n OP9 Pro te registeren in m'n OP account. Hij geeft aan dat het 'too crowded' is...Heb het vannacht, vanochtend en net geprobeerd, maar helaas.
Iemand anders hier die dezelfde melding heeft?
Ltrz,....
Zal vandeweek nog wat meer foto's droppen ook van de zilveren 9 Pro met de zwarte Sandstone-case

:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/oVlIOv7VczGNLnrJDgv5SvNl.jpg?f=user_large)
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Ik heb de zilveren 9 Pro ook en ik heb er de afgelopen dagen al meerdere keren vragen over gehad. Hij valt dus wel op. 😉
Denk de OnePlus WatchHuigie schreef op woensdag 7 april 2021 @ 20:20:
Wat ligt er op je telefoon?
Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw
Inmiddels 5 dagen mijn 1+9Pro 12/256 in gebruik/bezit en meteen een aantal dingen die me opvallen (een aantal dingen kunnen software matig met een update worden opgelost waarschijnlijk).
- Water blijft in de microfoon hangen
- Bij het maken van geluidsopname of bellen vallen de eerste woorden/het eerst woord compleet weg.
- Microfoon heeft naar gevoel een mindere range dan die op de 8T
- Ik ben van mening dat de 8K modus een upscaled 4K modus is en dus nep
- Camera met automatische belichting laat het soms afweten, waardoor je het handmatig bij moet stellen
- Slider aan de zijkant lijkt minder te zijn dan op de 8T (hij voelt wat harder en stroever aan)
Gezien al deze gebreken gaat hij dan ook per direct op de post terug.
- Bij het maken van geluidsopname of bellen vallen de eerste woorden/het eerst woord compleet weg.
- Camera met automatische belichting laat het soms afweten, waardoor je het handmatig bij moet stellen
- Slider aan de zijkant lijkt minder te zijn dan op de 8T (hij voelt wat harder en stroever aan)
Redneck ingenuity is still ingenuity
Huigie schreef op woensdag 7 april 2021 @ 20:20:
Wat ligt er op je telefoon?
Kwestie van erover heen hooveren ⌚SuperVeloce schreef op woensdag 7 april 2021 @ 20:44:
Denk de OnePlus Watch
Ik zie daarin weinig gebreken eerlijk gezegd, maar eerder persoonlijke dingetjes. Maar uiteraard up to you.M. van Aken schreef op woensdag 7 april 2021 @ 21:32:
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Ook terug gestuurd. Het is geen point and shoot net als een samsung of iphone. Baal er enorm van.M. van Aken schreef op woensdag 7 april 2021 @ 21:32:
Inmiddels 5 dagen mijn 1+9Pro 12/256 in gebruik/bezit en meteen een aantal dingen die me opvallen (een aantal dingen kunnen software matig met een update worden opgelost waarschijnlijk).
Same here. Komt wel los.kamustra schreef op woensdag 7 april 2021 @ 18:45:
Ja ik krijg dezelfde melding
Installeer er Gcam op en je hebt een point and shoot.Leiden071 schreef op woensdag 7 april 2021 @ 21:45:
[...]
Ook terug gestuurd. Het is geen point and shoot net als een samsung of iphone. Baal er enorm van.
Nooit van gehoord.. ff kijkenLeStef schreef op woensdag 7 april 2021 @ 22:43:
[...]
Installeer er Gcam op en je hebt een point and shoot.
Ik heb deze nog steeds niet mogen ontvangen, hebben anderen hem inmiddels wel?Anonymoussaurus schreef op maandag 5 april 2021 @ 15:33:
Er is weer een nieuwe update onderweg voor de 9 Pro.Zelfde security patch (maart).
[Afbeelding]
Misschien een stom vraagje. Via de fora ben ik op deze link gekomen: https://www.celsoazevedo....-camera/f/changelog1533//LeStef schreef op woensdag 7 april 2021 @ 22:43:
[...]
Installeer er Gcam op en je hebt een point and shoot.
Welke apk is hiervan de juiste?
Edit: nvm, diegene die eindigt op _snap is de juiste.
[ Voor 7% gewijzigd door kamustra op 08-04-2021 09:35 ]
Als ik het goed lees zal die gelanceerd worden gelijk met de 9 non pro. Denk dan tegen einde van de maand.Robertobananas schreef op woensdag 7 april 2021 @ 22:47:
[...]
Ik heb deze nog steeds niet mogen ontvangen, hebben anderen hem inmiddels wel?
Waar lees je dat?LeStef schreef op donderdag 8 april 2021 @ 09:32:
[...]
Als ik het goed lees zal die gelanceerd worden gelijk met de 9 non pro. Denk dan tegen einde van de maand.
EU and NA region will soon follow alongside the OnePlus 9 rollout.
Dat maak ik er toch van uit
Klopt, ik heb er op het Oneplus forum een melding van gemaakt en het is nu in onderzoek: [Submitted] Unable to verify IMEI1. Ik ben benieuwd of ik nog wat ga horen hier over.Steelo schreef op woensdag 7 april 2021 @ 18:39:
Het lukt mij tot op heden nog niet om het imei nr. van m'n OP9 Pro te registeren in m'n OP account. Hij geeft aan dat het 'too crowded' is...Heb het vannacht, vanochtend en net geprobeerd, maar helaas.
Het is trouwens ook niet mogelijk om met de Oneplus community app te posten (met de Oneplus 9 pro): [Submitted] Can't post in the Community app
Hoi, iemand met de 9 pro die wil kijken of deze video output naar een tv ondersteunt in 1440p? Verwacht van niet maar hoop van wel!
Mvg
Mvg
Verschilt per tv/merkHuigie schreef op donderdag 8 april 2021 @ 12:20:
Hoe check je dat?
Youtube lijkt 2160p af te spelen op een 4K USB-C scherm. 1440p gaat ook prima. Maar kan de resolutie op het externe scherm niet controleren...
Wellicht weet google het?
Het spijt me maar op al deze punten heeft mijn 8T geen problemen.CLB schreef op woensdag 7 april 2021 @ 21:41:
[...]
[...]
Kwestie van erover heen hooveren ⌚
[...]
Ik zie daarin weinig gebreken eerlijk gezegd, maar eerder persoonlijke dingetjes. Maar uiteraard up to you.
Zeker niks persoonlijks helaas.
Redneck ingenuity is still ingenuity
Prima contrast zo, blijft verdomd jammer dat ze de Nyloncases niet meer in het assortiment hebbenCLB schreef op woensdag 7 april 2021 @ 19:33:
Zal nog wat meer foto's droppen ook van de zilveren 9 Pro met de zwarte Sandstone-case
:strip_exif()/f/image/TV82PN7duvqHbmN3GudIzI2L.jpg?f=fotoalbum_medium)
:strip_exif()/f/image/0D7BPhgbVWCWzk0Z1LaAIFle.jpg?f=fotoalbum_medium)
:strip_exif()/f/image/gnB6PW5JKZMfinkk88GlgcCy.jpg?f=fotoalbum_medium)
:strip_exif()/f/image/UtAKKeIAmTiRhypB8k5LLdLE.jpg?f=fotoalbum_medium)
:strip_exif()/f/image/U88XNW2L9pCnJQSJFAsDJNdH.jpg?f=fotoalbum_medium)
:strip_exif()/f/image/6qeHRzwmoaCabsYjf6k3es0L.jpg?f=fotoalbum_medium)
Hoe is het na de laatste software update met de camera? Is het al meer "Point and shoot" zonder die vertraging?
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Daarvoor wordt binnenkort (pas) een update uitgebracht, zo liet OnePlus NL me vandeweek weten.DennusB schreef op donderdag 8 april 2021 @ 16:00:
Is het al meer "Point and shoot" zonder die vertraging?
Ik overweeg misschien om my preorder van de 9 to annuleren en een 9pro aan te schaffen.
Enige wat me tegenhoudt is het afgerond scherm.
Ik heb nu al gelezen dat de 9pro afronding veel minder uitgesproken is dan de 8pro, dus dat is positief.
Maar hoe zit het feitelijk met zaken als:
-Gevoeligheid naar vallen toe? Is dit hetzelfde of gevoeliger voor barst in een scherm tov een vlak scherm?
-Zijn er degelijk screenprotectors beschikbaar die bruikbaar zijn op een afgerond scherm?
Bedank alvast.
Ik heb nu al gelezen dat de 9pro afronding veel minder uitgesproken is dan de 8pro, dus dat is positief.
-Gevoeligheid naar vallen toe? Is dit hetzelfde of gevoeliger voor barst in een scherm tov een vlak scherm?
-Zijn er degelijk screenprotectors beschikbaar die bruikbaar zijn op een afgerond scherm?
Bedank alvast.
Ik ben ook aan het twijfelen of ik voor de 9 of de 9 Pro zal gaan. UIteraard lijkt de 9 Pro de betere telefoon, maar hij is wel even €200,- duurder. Wat zijn voor jullie de belangrijkste zaken om voor de 9 Pro te gaan ipv de 'gewone' 9? Voor mezelf kijk ik dan nog het meest naar het LTPO scherm.
Ik weet niet hoe sterk de curve is vergeleken met de Samsung 21 Ultra, maar dat is echt minimaal. Ik laat op al mijn telefoons altijd ClearPlex zetten; dat maakt (mits goed gedaan) voor die curve niet uit en het is mega beschermend. Kan met het Gorilla 5 ook geen kwaad...eternalspy schreef op donderdag 8 april 2021 @ 16:58:
Ik overweeg misschien om my preorder van de 9 to annuleren en een 9pro aan te schaffen.
Bedank alvast.
Vraagje - wat verwacht je van het LTPO scherm? Dat je de hogere resolutie kunt gebruiken, of vanwege de accu? Ik lees namelijk dat de gewone 9 een betere accuduur heeft (of minstens net goed/slecht).Autofan1985 schreef op donderdag 8 april 2021 @ 17:18:
Ik ben ook aan het twijfelen of ik voor de 9 of de 9 Pro zal gaan. UIteraard lijkt de 9 Pro de betere telefoon, maar hij is wel even €200,- duurder. Wat zijn voor jullie de belangrijkste zaken om voor de 9 Pro te gaan ipv de 'gewone' 9? Voor mezelf kijk ik dan nog het meest naar het LTPO scherm.
Ook ik wou graag weer eens voor een nieuwe telefoon gaan, en zit al een tijd te aasen op de OnePlus.Autofan1985 schreef op donderdag 8 april 2021 @ 17:18:
Uiteindelijk voor mijzelf de beslissing gemaakt om voor de OnePlus 9 te gaan ipv de pro. Een van de zaken waar ik echter sterk over twijfel is het ontbreken van OIS. Om eerlijk te zijn komt het op mij sterk over alsof zij deze optie, toch wel een standaard in deze prijs categorie, bewust achterwege hebben gelaten om de 9 Pro aantrekkelijker te laten lijken.
De pro versie zal ik niet voor gaan, ik vind dit echt te veel geld voor een telefoon. Dus, genoegen nemen met de 9 zonder OIS, of nog langer wachten er voor de 9T gaan met de verwachting dat deze het wel heeft? Ik vind het moeilijk.
Edit:
Overigens leek dit filmpje mij te overtuigen om toch voor de 9 te gaan, omdat ik het verschil minimaal vond. Aan de andere kant is wel alles gefilmd terwijl het licht is, en zal het effect van OIS groter zijn bij minder licht?
YouTube: OnePlus 9 - Is The Lack of OIS That Bad? Video Stabilization Comparison
[ Voor 14% gewijzigd door JorritBu op 08-04-2021 17:34 ]
11.2.3.3 wordt nog niet uitgerold voor EU.Robertobananas schreef op woensdag 7 april 2021 @ 22:47:
[...]
Ik heb deze nog steeds niet mogen ontvangen, hebben anderen hem inmiddels wel?
Hier vandaag binnen gehad oneplus switch krijg ik wel connected met mijn s10+ echter na verbinden kan ik niets kiezen om over te zetten op de s10+ gaat het niet verder.
verder gaat alles vlot hier.
nog wel de updates binnen halen
heeft iemand hier ook een oneplus icm nest hello?
bij de s10+ als je aanbelde hoorde je ook het geluid van de deurbel nu op dit moment hoor ik alleen een standaard meldings geluid.
verder gaat alles vlot hier.
nog wel de updates binnen halen
heeft iemand hier ook een oneplus icm nest hello?
bij de s10+ als je aanbelde hoorde je ook het geluid van de deurbel nu op dit moment hoor ik alleen een standaard meldings geluid.
Volgens mij wel, kijk op xda forum94RD schreef op donderdag 8 april 2021 @ 19:44:
Is het al mogelijk om de 9 Pro te rooten?
https://forum.xda-develop...gisked-boot-root.4252373/
OP9Pro schijnt oververhitting issues te hebben; zelf nog niet gezien, maar er komt een update: https://www.androidplanet...lus-9-pro-oververhitting/
Let op:
Berichten over prijzen en levertijden mogen hier: [OnePlus 9-serie] Levertijden & Prijzen
Berichten over accessoires mogen hier: [OnePlus 9-serie] Accessoires
Berichten over prijzen en levertijden mogen hier: [OnePlus 9-serie] Levertijden & Prijzen
Berichten over accessoires mogen hier: [OnePlus 9-serie] Accessoires