Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
- Lader is enorm snel, werkt ook goed voor het opladen van mijn laptop. Kabel is wel aan de korte kant.
- 120hz werkt heel degelijk, ik heb nog geen last gehad van het niet snel schakelen tussen laag/hoog Hz
- Batterij liep enorm hard leeg bij het installeren en downloaden van alle apps, opzich begrijpelijk
- Haptic feedback voelt goed en 'premium' aan. Wel iets te zachtjes voor mijn smaak, heb nog niet gezien of dit ergens aanpasbaar is
Batterij volledig drainen en zo in een doos opbergen, volledig opladen of maakt de toestand weinig uit?
Laat me graag corrigeren, maar de fabrikanten produceren de telefoons met (dacht ik) 70% lading... lijkt me veiliger dan 0% of 100%. Dan toestel uitzetten uiteraard.theory schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 17:43:
Vraagje voor mensen die er iets meer over weten dan ik. Morgen komt mijn 9pro toe, hoe berg ik het beste mijn 7pro op voor als ik deze ooit nodig zou hebben?
Batterij volledig drainen en zo in een doos opbergen, volledig opladen of maakt de toestand weinig uit?
AMD Ryzen 7 5800X3D - MSI RTX 3080 Gaming X Trio - 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 MHz - Oculus Quest 2
Bizar. De hele optie ontbreekt gewoon bij mijwjnieuw schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 23:45:
Werkt hier prima. Ook Vodafone.
hier zie ik ook geen VoLTE met vodafone werkte wel met OP5. 5G werkt dan weer wel.TimDJ schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 23:37:
Ik zie geen VoLTE terug op mijn 9 pro icm Vodafone. Op mijn oneplus 6 werkte dit prima. Hebben jullie wel VoLTE?
AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i
AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i
https://forums.oneplus.co...ms-sound-setting.1411413/Huigie schreef op donderdag 1 april 2021 @ 07:02:
Tijdens het instellen wel een melding gekregen dat je een provider update moest doen?
Bij mij mist de optie om m'n sms geluid aan te passen... Staan er maar 2, ringtone en notificatie.
Net ff 5G aan m'n abbo toegevoegd, bij T-Mobile blijft volte actief op 5G.Cyrus The Virus schreef op donderdag 1 april 2021 @ 07:27:
Met de logkit krijg ik VoLTE switch ook niet aangezet, zou het kunnen komen doordat 5G aanstaat ?
Is dit het gevolg van het smart laden waarbij het laatste stukje pas vroeg voor het wakker worden gedaan wordt?
Hmm vreemd VoLTE in statusbalk je staat wel aan in de settings. Ik kan mij ook niet herinneren dat ik iets van sim settings moest updaten bij de install. Op 5G kan ik wel data gebruiken tijdens het bellen. Ook als ik hem op 4G zet. Evenals HD bellen werkt op 5G volgens mij werkt dat alleen op VoLTEHuigie schreef op donderdag 1 april 2021 @ 08:07:
[...]
Net ff 5G aan m'n abbo toegevoegd, bij T-Mobile blijft volte actief op 5G.
[ Voor 10% gewijzigd door Cyrus The Virus op 01-04-2021 08:33 ]
Ik herinner me bij de OP7pro dat ik eens gewisseld heb tussen Proximus en Mobile Vikings, dat VoLTE bij MV verdwenen was en nadat ik terug naar Proximus ging, die setting wel weer bij de Wifi en Netwerk -> SIM & Netwerk -> Sim1 kwam te staan.
5G staat hier wel af (op 8Pro), aangezien je serieus moet bijbetalen voor een 5G abo in België (pas bij sim-only abo's vanaf €43/maand en meer)
“Right,” Holden said. “No coffee. This is a terrible, terrible planet.”
Ik heb geen melding gekregen van provider update. Ook komt het niet naar voor als ik op 4G zit. Bij anderen lijkt het dus wel te werken met Vodafone dus dat is ook het probleem niet.Huigie schreef op donderdag 1 april 2021 @ 07:02:
Tijdens het instellen wel een melding gekregen dat je een provider update moest doen?
Bij mij mist de optie om m'n sms geluid aan te passen... Staan er maar 2, ringtone en notificatie.
Als ik mijn OnePlus 7Pro met een 5watt lader oplaadt ipv de dash charge, doet hij er ongeveer 5,5 uur over... dus met de grotere accu van de OnePlus 9 Pro kan het best zijn dat hij gewoon heel langzaam laadt.Robertobananas schreef op donderdag 1 april 2021 @ 08:29:
Ik heb de telefoon afgelopen nacht (circa 00:30, lading circa 15%) aan een 5w lader gelegd om gedurende de nacht op te laden. Ik trof de telefoon vanochtend rond 07:00 aan met ongeveer 70% batterij.
Is dit het gevolg van het smart laden waarbij het laatste stukje pas vroeg voor het wakker worden gedaan wordt?
¯\_(ツ)_/¯ Pixel 10 Pro XL
Helaas. Ook in andere sim slot geprobeerd maar geen succesHuigie schreef op donderdag 1 april 2021 @ 09:45:
Power cycle geven zonder sim en dan de sim er weer in?
Ook bovenstaande update geen succes
[ Voor 7% gewijzigd door TimDJ op 01-04-2021 10:11 ]
We wachten het af bellen via 4g 5g werkt gewoon dusjaHuigie schreef op donderdag 1 april 2021 @ 10:36:
Lees op XDA dat ook in .de op Voda geen volte te zien is. Denk dat Voda aan hun kant nog iets moet doen.
Hogere upload dan Ziggo internet thuis.
Vraagje van de NOOB. Hoe krijg ik foto overgezet naar PC?
Als ik de telefoon aansluit zie ik niks anders dan drivers voor PC en een Oneplus.exe die niks doet als ik er op klik.
Iemand?
[ Voor 52% gewijzigd door MAGDATTT op 01-04-2021 11:08 ]
usb modus op file transfer zetten?MAGDATTT schreef op donderdag 1 april 2021 @ 11:06:
5g met t-mobile werkt goed hier. 200/40 mbit
Hogere upload dan Ziggo internet thuis.
Vraagje van de NOOB. Hoe krijg ik foto overgezet naar PC?
Als ik de telefoon aansluit zie ik niks anders dan drivers voor PC en een Oneplus.exe die niks doet als ik er op klik.
Iemand?
ik weet niet of je dat standaard kan kiezen of je daar even developer options voor moet aanzetten.
https://www.hardreset.inf...plus-7/developer-options/
Developer mode niet nodig maar je moet wel elke keer via de pop-up bestandsoverdracht kiezen. Standaard staat die alleen op laden.jm188 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 11:16:
[...]
usb modus op file transfer zetten?
ik weet niet of je dat standaard kan kiezen of je daar even developer options voor moet aanzetten.
https://www.hardreset.inf...plus-7/developer-options/
Zal langer moeten testen om tot een conclusie te komen, maar hoopgevend is het zeker.
Iemand anders dat ook al opgevallen?
Op 11.2.2.2?Huigie schreef op donderdag 1 april 2021 @ 14:38:
Drie uur schermtijd en nog 65%, color me impressed!
Noem dan svp ook even iets over de resolutie, schermhelderheid, verversfrequentie en wat je gedaan hebt met het toestel voor de restHuigie schreef op donderdag 1 april 2021 @ 14:38:
Drie uur schermtijd en nog 65%, color me impressed!
Amper is nog steeds teveel als je pretendeert dat de kleuren perfect zijn ivm Hasselblad natuurlijk. Tevens zie ik hier en daar nog steeds grote verschillen tussen de twee sensoren, vooral met het blauw van de lucht ofzo.Huigie schreef op donderdag 1 april 2021 @ 14:44:
Amper kleurverschil tussen de normale en de groothoek foto, wat een genot!
En drie updates pushen die allemaal de 'camera verbeteren', dat is wel weer wat lastig met review(er)s.
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Volgens mij kan je Discoverer wel uitzetten maar niet met de Shelf vervangen. Je kan wel via swipe down op je homescreen de Shelf openen. Staat allemaal in de instellingen van je homescreen,Robertobananas schreef op donderdag 1 april 2021 @ 15:31:
Ik heb de Oneplus Shelf (linker kant) vervangen door Google Discover. Weet iemand hoe je de Discover page kan verwisselen met het 'Overzicht'? Ik vind mijn agenda afspraken en dergelijken een stuk interessanter dan web artikels.
ik kan mij nog herinneren dat ze reclame maakten met "50% in just 30min" en dat was toen heel snel. Nu laadt de S21 Ultra daarmee op en vinden we het mager
Twijfel nog steeds tussen de twee...
Ja echt ja, anders zouden ze zichzelf nogal in de vingers snijden ookjelleeelco schreef op donderdag 1 april 2021 @ 15:58:
Los van de accuduur, laadt het toestel echt zo snel op als ze beweren? Zo bizar..
Ja jezus...CLB schreef op donderdag 1 april 2021 @ 15:34:
Noem dan svp ook even iets over de resolutie, schermhelderheid, verversfrequentie en wat je gedaan hebt met het toestel voor de rest
Ik merk ook dat de main iets blauwer is.Amper is nog steeds teveel als je pretendeert dat de kleuren perfect zijn ivm Hasselblad natuurlijk. Tevens zie ik hier en daar nog steeds grote verschillen tussen de twee sensoren, vooral met het blauw van de lucht ofzo.
Ben heel benieuwd naar de 'real life' bevindingen. Al die reviews zijn zo biased...
Kan de OnePlus ook via USB-C aangesloten worden op TV met HDMI? Ik dacht dat hij USB 3.1 had dus video out is mogelijk?
jelleeelco schreef op donderdag 1 april 2021 @ 16:12:
Kan de OnePlus ook via USB-C aangesloten worden op TV met HDMI? Ik dacht dat hij USB 3.1 had dus video out is mogelijk?
/f/image/8su65W2yixIuUhPyZMptRTFB.png?f=fotoalbum_large)
Hopelijk biedt de laatste update OxygenOS 11.2.2.2 verbeteringen. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!
Sinds de laatste update lijkt het sterk verbeterd.superspinnie schreef op donderdag 1 april 2021 @ 16:39:
Ik overweeg de Oneplus 9 pro aan te schaffen maar maak mij toch nog wat zorgen over de berichten over het tegenvallende batterij verbruik.
Hopelijk biedt de laatste update OxygenOS 11.2.2.2 verbeteringen. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!
Vanochtend van de lader gehaald, gedurende dag gebruikt voor berichten versturen, social media etc. Nu 1.5 uur schermgebruik, en nog 75%.
Ik gebruik QHD + 120 Hz, en tussen de 50-75% helderheid.
Zal mijn bevindingen later posten, nu eerst alles installeren.
AMD Ryzen 7 3800X/MSI MPG X570 Gaming Plus/HyperX Fury RGB HX432C16FB3AK2/64/Inno3D GeForce RTX 3060 TWIN X2 OC 12GB/Samsung SSD 850 EVO 500GB/2XSamsung 870 QVO 2TB
Herstart je telefoon-=unicron=- schreef op donderdag 1 april 2021 @ 21:12:
Ik kom met de Oneplus 9 pro niet op mijn wifi netwerk. 5GHz en 2GHz werken niet. met mijn oude oneplus 6 kom ik er zo op.
Herstart modem/router
Probeer ander kanaal in te stellen.
Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw
Ik sluit mij hier ook bij aan. Na de laatste update ineens flink verbeterd.94RD schreef op donderdag 1 april 2021 @ 16:57:
[...]
Sinds de laatste update lijkt het sterk verbeterd.
Vanochtend van de lader gehaald, gedurende dag gebruikt voor berichten versturen, social media etc. Nu 1.5 uur schermgebruik, en nog 75%.
Ik gebruik QHD + 120 Hz, en tussen de 50-75% helderheid.
Mijn gegevens:
1u18m schermtijd, met nog 69% batterij na 13u. De gehele dag duur berichten verstuurd en social media gebruikt.
QHD, 120hz, 50-70% helderheid (wisselde veel door binnen werken & buiten tuinieren). Bluetooth, wifi en 2 SIM's actief.
Er is 3u actief over bluetooth muziek geluisterd.
[ Voor 7% gewijzigd door diefightdie op 01-04-2021 21:35 ]
Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw
Ook dat jaSuperVeloce schreef op donderdag 1 april 2021 @ 22:11:
Sowieso moet accu en telefoon nog settelen
Hier uiteraard ook 11.2.2.2 geïnstalleerd, merk er niks positiefs van ten opzichte van eerdere FW's so far, maar draait pas net.
Snelheid: dagelijks gebruik merk ik geen verschil met de 8T, installeren van apps wel, deze gaat stukken sneller, in game is er ook een boost.
Warmte, niet meer of minder dan de 8T dus in feite zeer goed.
Scherm, aangenaam, de curve is minder scherp dan een 8 pro, ligt lekker in de hand en geen last van palmtouch door de curve. Verder heeft deze een zeer mooi scherm due wel stukken feller kan dan de 8T, trilmotor is ook sterker dan op een 8T.
Ik gebruik het scherm op FHD+ en 120Hz.
Verder werkt alles zoals moet, ook Volte en wifibellen op het Orange netwerk in België.
Dus ja in feite nog weinig te zeggen, binnen een weekje ben ik terug.
Wel een kanttekening: de eerste nacht heeft hij op 8h tijd standby 4% verloren. Kan aan een app liggen, zal ik in het oog houden.
Ik heb hem trouwens op 1440p draaien en nog niet op 1080p geprobeerd want dat durf ik niet aan.
Dus wees gewaarschuwd.
Ik heb toevallig vanochtend ook deze functie even geprobeerd in Netflix (op 1080p) en dat werkte gewoon wel. Wel direct weer uitgeschakeld want ik kreeg compressie artifacts.Bull schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 11:22:
Oke, ik ben er gisteravond druk mee aan het spelen geweest en één ding wat je vooral niet moet inschakelen is "Bewegende beelden vloeiend maken" en daarna Netflix gaan kijken want toen flipte mijn beeld helemaal en moest ik een soft reset doen om het weer normaal te krijgen. Ik schrok wel even behoorlijk.
Ik heb hem trouwens op 1440p draaien en nog niet op 1080p geprobeerd want dat durf ik niet aan.
Dus wees gewaarschuwd.
Het curved scherm geeft mij af en toe wat gedoe. Ik heb nu een paar keer mijn telefoon opgepakt terwijl Youtube aanstond wat er voor zorgde dat hij een andere video aanklikte. Ik kan me deze problemen niet herinneren bij een flatscreen.
De Horizon lights zijn overigens wel leuk.
Oke, gelukkig maar. Ja, compressie fouten..zoiets was het ook maar dan heel heftig zodat ik niks meer zag en kon doen.Robertobananas schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 11:28:
[...]
Ik heb toevallig vanochtend ook deze functie even geprobeerd in Netflix (op 1080p) en dat werkte gewoon wel. Wel direct weer uitgeschakeld want ik kreeg compressie artifacts.
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Mooi vergelijk met de 8t. Zou je zeggen dat de 9 pro het de 370e extra waard is? Camera is natuurlijk wel een stuk beter op de 9 pro.LeStef schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 10:26:
Sinds gisteren avond in gebruik. Kan nog niet veel zeggen over de batterij al lijkt deze niet zo slecht zoals sommigen beweren, na een weekje zal ik hierover meer kunnen zeggen.
Snelheid: dagelijks gebruik merk ik geen verschil met de 8T, installeren van apps wel, deze gaat stukken sneller, in game is er ook een boost.
Warmte, niet meer of minder dan de 8T dus in feite zeer goed.
Scherm, aangenaam, de curve is minder scherp dan een 8 pro, ligt lekker in de hand en geen last van palmtouch door de curve. Verder heeft deze een zeer mooi scherm due wel stukken feller kan dan de 8T, trilmotor is ook sterker dan op een 8T.
Ik gebruik het scherm op FHD+ en 120Hz.
Verder werkt alles zoals moet, ook Volte en wifibellen op het Orange netwerk in België.
Dus ja in feite nog weinig te zeggen, binnen een weekje ben ik terug.
Wel een kanttekening: de eerste nacht heeft hij op 8h tijd standby 4% verloren. Kan aan een app liggen, zal ik in het oog houden.
flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!
Gewoon Oxygen Updater (staat in de play store) installeren en even handmatig de OTA installeren. Werkt prima hoor.Huigie schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 11:28:
Het is verdorie al half 12 en heb vandaag nog steeds geen nieuwe firmwareupdate gekregen...
[ Voor 4% gewijzigd door wjnieuw op 02-04-2021 12:47 ]
(was een grapje, heb sinds ik het heb iedere dag een update binnen gekregenwjnieuw schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 12:47:
[...]
Gewoon Oxygen Updater (staat in de play store) installeren en even handmatig de OTA installeren. Werkt prima hoor.
Ik ben van de 12 Pro Max de 9 Pro aan het testen. De software is een verademing, je kan alles aanpassen en de snelheid is onovertroffen. Qua eco-systeem is het een stap terug (ik heb alles van Apple en dat werkt zo goed samen). De camera is wel minder, nachtmodus is goed, maar in minder lichte situaties is de Apple camera heer en meester. De OnePlus camera geeft niet altijd een mooie foto, de Apple heeft bijna altijd een goede foto.DennusB schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 11:46:
Hier mensen die zijn overgestapt vanaf een iPhone 12? Zo ja hoe bevalt dat?
Ja en neen.Flipm0de schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 11:58:
[...]
Mooi vergelijk met de 8t. Zou je zeggen dat de 9 pro het de 370e extra waard is? Camera is natuurlijk wel een stuk beter op de 9 pro.

Als je al een 8T hebt zou ik de 9 serie overslaan, tenzij je veel belang hecht aan foto kwaliteit.
Hetzelfde voor de 8 Pro.
De camera's zijn beter ( niet moeilijk komende van een 8T), maar ze zijn niet altijd point & shoot zoals bijvoorbeeld op een Pixel of een Apple.
Soms moet je echt naar de pro setting gaan om een zeer mooi plaatje te trekken.
Het is niet dat je geen mooie plaatjes kan trekken, in tegendeel, maar soms moet je er voor werken.
Nuja Oneplus kennende komen er nog wat updates voor de camera's.
Er is ook nog steeds een kleur of tint verschil tussen de lenzen.
Kom je van een 7/7T of de gewone 8: ja de moeite waard. Maar dan again, het is persoonlijk. Ik heb geen spijt van mijn aankoop.
Hopelijk krijgt mijn 8T snel een nieuwe eigenaar.
Ik kom van de Samsung s20+ en ik was de hele dag dat ding aan t laden. Kwaliteit van de fotos waren vaak slecht (kwam door de chip heb ik vernomen aangezien die daar worden verwerkt) en vaak werd de telefoon traag.
Wat een verademing om weer een Snapdragon te hebben. Ik miste mijn Note9 (terwijl ik een s20plus had) gewoon aangezien die een Snapdragon had.
OnePlus ROCKS! Ik moet wel echt tevreden zijn over de camera. Gister die update gedaan en zag verbetering. Even nog goed uittesten... Als ik niet tevreden genoeg ben dan ben ik echt genoodzaakt om het toestel terug te brengen. Want een goeie camera is een must voor mij. Maar de rest werkt echt SUPER SUPER SUPER!
Hey juh, kijk tan meh, een glibber op de brommert..
Ja, dat laden is echt wel super. Die camera daar wen je wel aan. Gewoon goed kijken wat je op je scherm ziet voordat je klikt.Wat toch een verschillende verhalen over de Exynos 990 (die in de S20+ zit). Ik had geen enkele klachten... ok hij is geen heer en meester op accu gebied. Ik had op een gegeven moment 'slechts' 3 uur SOT met 12 uur gebruik, tot ik erachter kwam dat mijn werk apps (vooral Teams) bij al die berichten de accu helemaal leegtrokken. Foto's vond ik zeer mooi en het toestel werd totaal niet traag... Ik ben vanwege die positieve ervaring juist voor de Ultra gegaan!Leiden071 schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 13:34:
Ik heb sinds gisteren de OnePlus 9 pro 256gb met 12gb werkgeheugen mogen ontvangen. Ik gebruik echt al jaren samsung maar ben die rot chipsets helemaal zat van Exynos. Dit was mijn reden om over te stappen naar een Snapdragon en toen kwam ik uit op de OnePlus 9 pro. En sh*t wat een verschil in snelheid en batterij!
Ik kom van de Samsung s20+ en ik was de hele dag dat ding aan t laden. Kwaliteit van de fotos waren vaak slecht (kwam door de chip heb ik vernomen aangezien die daar worden verwerkt) en vaak werd de telefoon traag.
Wat een verademing om weer een Snapdragon te hebben. Ik miste mijn Note9 (terwijl ik een s20plus had) gewoon aangezien die een Snapdragon had.
OnePlus ROCKS! Ik moet wel echt tevreden zijn over de camera. Gister die update gedaan en zag verbetering. Even nog goed uittesten... Als ik niet tevreden genoeg ben dan ben ik echt genoodzaakt om het toestel terug te brengen. Want een goeie camera is een must voor mij. Maar de rest werkt echt SUPER SUPER SUPER!
Het was echt een drama bij mijn toestel.. Ik had heel weinig apps. Enige app die een batterijverbruiker kon zijn was Binance. Maar op mijn Note9 nooit last van gehad.jelleeelco schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 14:17:
[...]
Wat toch een verschillende verhalen over de Exynos 990 (die in de S20+ zit). Ik had geen enkele klachten... ok hij is geen heer en meester op accu gebied. Ik had op een gegeven moment 'slechts' 3 uur SOT met 12 uur gebruik, tot ik erachter kwam dat mijn werk apps (vooral Teams) bij al die berichten de accu helemaal leegtrokken. Foto's vond ik zeer mooi en het toestel werd totaal niet traag... Ik ben vanwege die positieve ervaring juist voor de Ultra gegaan!
Ik zal in ieder geval nooit meer naar een Exynoss overstappen. Nog een ding mijn toestel werd heel snel warm. Bleek ook echt een issue te zijn met Exynoss. Misschien wordt het wel beter in de toekomst. Hun nieuwe chips in de s21 doen het al wat beter volgens een aantal testen. Maar kon nog niet tippen aan de SnapDragon.
Toen ik gister met mijn OnePlus speelde. Het voelde als een ENORME verademing. Ben ook onder de indruk van de UI. Super strak en snappy.
Edit: het gaat om die drie streepjes bovenin en het tandwieltje.
[ Voor 16% gewijzigd door Bull op 02-04-2021 15:40 ]
Wat ik wel raar vind is dat de 120fps 4k niet bij slow motion staat maar bij gewone video.
Als ik dit in slow motion wil afspelen moet ik dit dus met externe software naar 30/24 fps converteren of heeft iemand hier nog een tip voor?
flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!
Erover lezen is 1 ding - maar het zien is toch wel verrassend (voor mij dan).
Hey everyone,
We are starting to push the incremental rollout of a new OxygenOS update for the OnePlus 9 and OnePlus 9 Pro
OP9 Pro:
IN: 11.2.2.2.LE15DA
EU: 11.2.2.2.LE15BA
NA(GLO): 11.2.2.2.LE15AA
OP9:
IN: 11.2.2.2.LE25DA
EU: 11.2.2.2.LE25BA
NA(GLO): 11.2.2.2.LE25AA
Changelog
SystemDark Mode
- Improved the charging stability to provide a better user experience
- Improved WhatsApp's video clarity when giving video calls
- Improved the vibrating performance of games such as Call of Duty and PUBG
- Fixed the issue that the time of Last Full Charge is reset after restarting the device
- Fixed the issue that the icon showing low battery is not displayed in the status bar
- Fixed the small probability issue that the device may restart when playing games
- Fixed known issues and improved system stability
- Updated Android security patch to 2021.03
- Updated GMS package to 2021.02
Camera
- Fixed the issue that the navigation bar of split-screen apps might not be adapted to Dark Mode
- Improved the sharpness, noise and white balance of the rear camera
- Improved the white balance performance of the front camera
- Improved the zoom performance
- Improved the camera stability
Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ
De camera nog te weinig mee geschoten om een oordeel te kunnen hebben. Wel nog even wennen aan het OS, erg flexibel maar heb daardoor niet het gevoel dat ik nog niet in control ben. En het toetsenbord is even wennen, misschien ook nog een stukje inrichting..
Benieuwd naar de batterijduur, daar oordeel ik ook liever pas over na minimaal een week.
Test resultaten gaan echt alle kanten op. En disconnects alleen op OnePlus.
[ Voor 43% gewijzigd door MAGDATTT op 03-04-2021 09:11 ]
Volgens mij is die al een dag uit. Prima update, vooral de batterij lijkt beter te zijn.Anonymoussaurus schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 00:14:
OxygenOS 11.2.2.2 is nu ook aangekondigd door OnePlus op het forum: OxygenOS 11.2.2.2 for the OnePlus 9 and OnePlus 9 Pro
[...]
Wat ik nog vervelender vind is dat de wifi soms lijkt te stoppen met werken. Terwijl alles op mijn 7 Pro prima blijft werken verlies ik soms verbinding met mijn wifi6 netwerk (unifi). Even naar mobiel netwerk en weer aanzetten en het werkt gewoon weer. Moet nog uitzoeken of het op andere netwerken ook problemen geeft.MAGDATTT schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 08:54:
Nog meer mensen last van tegenvallende wifi prestaties? Ik haal niet hoger dan 160mbit terwijl de rest van gezien de verbinding dicht trekt naar 250mbit.
Verder super smooth toestel. Meteen de animaties nog wat sneller gezeten (developer options even aanzetten) en alle apps overzetten. Wil eigenlijk een tijdje zonder root gaan draaien dus dan is het allemaal net wat meer instelwerk
Nope, op mijn Ubiquiti netwerk tot op heden zeer goede prestaties.MAGDATTT schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 08:54:
Nog meer mensen last van tegenvallende wifi prestaties? Ik haal niet hoger dan 160mbit terwijl de rest van gezien de verbinding dicht trekt naar 250mbit.
Ook de batterij, valt mij zeer goed mee tot nu toe.
“Right,” Holden said. “No coffee. This is a terrible, terrible planet.”
Net even voor je geïnstalleerd en gekeken. Werkt hier gewoon. Misschien app verwijderen en opnieuw installeren?mindgarp schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 11:30:
Goedemorgen. Bij mij werkt de TIDAL app niet goed op de OnePlus 9 Pro. Hij start wel op, maar i.p.v. het login-scherm verschijnt er een foutmelding. Zijn er anderen met deze ervaring?
Ik heb het aanstaan. En voornamelijk voor de momenten waarop ik hem 's nachts op de wireless charger zet/ heb staan (want: best logische plek om je telefoon te zetten als ik toch achter mijn pc zit).Casual_T schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 13:56:
Heeft iemand hier 'Geoptimaliseerd opladen' aan gezet? Is dit alleen nuttig als je 'm snachts aan de lader gooit? En is het uberhaupt nodig om deze aan te zetten? Het klinkt een beetje tegenstrijdig met het warpchargen met 65 watt snelheid namelijk.
EN het zit me voor de rest niet in de weg: hij laadt nog steeds op als een dolle.
Weet iemand of er op het toestel ergens een instelling is waardoor het uitgaande geluid te regelen is?
Als ik het goed zeg is dit sinds de 8 of 8t dat ze meer naar stock android gebaren zijn gegaan. Het is nu rechter en linkerkant van het scherm.RF1000 schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 14:05:
Afgelopen week overgegaan van een 7Pro naar een 9Pro. Nu mis ik wel een handige instelling bij de gebaren. Bij de 7Pro (draaide op beta) had ik; terug-start-recent, gebaren (links/rechts) en gebaren (onderkant). Ik gebruikte die laatste; werkt super. Bij de 9Pro is deze laatste optie komen te vervallen blijkbaar?? kan zie het niet meer staan? was dit een typische beta functie?
Dat is wel even wennen inderdaad, maar als ik nu andersom gebruik grijp ik al snel naar de zijkant, dus het zal wel snel wennen.
Het 'recent gebruikte apps' gebaar bestaat nog steeds op de 9Pro (als ik je vraag goed begrijp mis je deze nu?). Swipe vanaf de onderkant van je scherm omhoog en blijf je vinger nog even op het scherm houden om bij je recent gebruikte apps te komen.RF1000 schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 14:05:
Afgelopen week overgegaan van een 7Pro naar een 9Pro. Nu mis ik wel een handige instelling bij de gebaren. Bij de 7Pro (draaide op beta) had ik; terug-start-recent, gebaren (links/rechts) en gebaren (onderkant). Ik gebruikte die laatste; werkt super. Bij de 9Pro is deze laatste optie komen te vervallen blijkbaar?? kan zie het niet meer staan? was dit een typische beta functie?
AMD Ryzen 7 5800X3D - MSI RTX 3080 Gaming X Trio - 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 MHz - Oculus Quest 2
Vind bij links/rechts vooral lastig in whatsapp om terug (links) te gaan. Swipe dan altijd berichtjes mee.
Maar het zal idd een kwestie van wennen zijn.
[ Voor 12% gewijzigd door RF1000 op 03-04-2021 14:59 ]
Ik heb zowel een origenele Oneplus kabel als de Samsung kabel gebruikt. Ik rij in een Seat Ibiza uit 2020.
Iemand enig idee hoe dit op te lossen is?
Standby is hetzelfde.
Waarschijnlijk door de powerhouse van de chip.
Hier ook als ik het vergelijk met de 8 Pro. Maar ff snel bijladen is echt wel heel snel.LeStef schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 21:00:
Het is nog te vroeg om er iets van te zeggen maar ik merk wel dat de batterij sneller daalt bij gebruik van cpu, browsen, gamen, WhatsApp, films bekijken dan bij mijn 8T.
Standby is hetzelfde.
Waarschijnlijk door de powerhouse van de chip.
Berichten over prijzen en levertijden mogen hier: [OnePlus 9-serie] Levertijden & Prijzen
Berichten over accessoires mogen hier: [OnePlus 9-serie] Accessoires