Ik had gisteren de 7.7 ook nog niet binnen, maar m'n geduld was op, dus heb de Oxygen Updater maar gebrikt. Zit nu op 8.8, nu opladen en kijken of nog merkbare verbeteringen zijn gemaakt.
Kan er iemand bevestigen dat de oneplus 9 vowifi ondersteund op het Orange netwerk België?
Vriendelijke groeten
Dimitri
Vriendelijke groeten
Dimitri
Het is niet onderbouwd door middel van één of andere objectieve test, maar de telefoon voelt soepeler na de meest recente update. Accu lijkt een fractie langer mee te gaan, maar dat kan natuurlijk ook een beetje variatie in gebruik zijn
Die ervaring heb ik ook. Ik gebruik nu 8.8.viktorvm schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 19:24:
Het is niet onderbouwd door middel van één of andere objectieve test, maar de telefoon voelt soepeler na de meest recente update. Accu lijkt een fractie langer mee te gaan, maar dat kan natuurlijk ook een beetje variatie in gebruik zijn
Ha Tweakers,
Ik overweeg de 9 pro aan te schaffen. Ik heb nu een xperia telefoon en ben erg gehecht aan de fysieke cameraknop. Zijn de knoppen op de OnePlus aan te passen om de camerafunctie aan te spreken?
Alvast bedankt!
Ik overweeg de 9 pro aan te schaffen. Ik heb nu een xperia telefoon en ben erg gehecht aan de fysieke cameraknop. Zijn de knoppen op de OnePlus aan te passen om de camerafunctie aan te spreken?
Alvast bedankt!
Als je de volume knop indrukt met de camera app open maak je een foto.Nysius schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 13:44:
Ha Tweakers,
Alvast bedankt!
AMD Ryzen 7 5800X3D - MSI RTX 3080 Gaming X Trio - 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 MHz - Oculus Quest 2
Bedoel je een knop om een foto te maken of een knop om de camera app te openen?Nysius schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 13:44:
Ha Tweakers,
Alvast bedankt!
In dat laatst geval; zowel met scherm uit als aan 2x op de ontgrendelknop drukken opent de camera.
All I had to do was follow the damn train.
Super, dat zocht ik. Icm het antwoord van Craftop blijkt dat de camera te bedienen is zonder het scherm te hoeven aanraken. Erg fijn voor de snelle kiekjes tijdens het wielrennen! Bedankt voor jullie antwoorden.-CJ schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 14:34:
[...]
Bedoel je een knop om een foto te maken of een knop om de camera app te openen?
In dat laatst geval; zowel met scherm uit als aan 2x op de ontgrendelknop drukken opent de camera.
Heb afgelopen week heel wat filmpjes geschoten met verschillende instellingen en resoluties en het lijkt erop dat het probleem alleen optreedt wanneer je in 1080p resolutie schiet. 4K heeft het probleem niet. Heb dit samen met m'n broer, die ook een 9 Pro heeft, gecontroleerd en hij had exact hetzelfde. Geen stottering bij 4K filmpjes, maar wel bij 1080p.Ashram schreef op maandag 19 juli 2021 @ 14:12:
[...]
Grappige is dat als je de filmpjes via bv Signal verstuurt, het probleem niet optreedt. Dus het is echt specifiek de combinatie van de OnePlus Camera app en Whatsapp die het probleem geeft.
Interessante waarneming. Ik ga het eens proberen en mijn broer met zijn Nord. Is het op 4K op 30 fps of 4K op 60 fps?Ashram schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 14:52:
[...]
Heb afgelopen week heel wat filmpjes geschoten met verschillende instellingen en resoluties en het lijkt erop dat het probleem alleen optreedt wanneer je in 1080p resolutie schiet. 4K heeft het probleem niet. Heb dit samen met m'n broer, die ook een 9 Pro heeft, gecontroleerd en hij had exact hetzelfde. Geen stottering bij 4K filmpjes, maar wel bij 1080p.
[ Voor 3% gewijzigd door Bull op 02-08-2021 18:43 ]
30fps en 60fps op 4K geen probleem. Maar bij 1080p wel.Bull schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 18:42:
[...]
Interessante waarneming. Ik ga het eens proberen en mijn broer met zijn Nord. Is het op 4K op 30 fps of 4K op 60 fps?
Mensen hier die toevallig weten of op 9 / 9pro op kon ondersteunt worden met volte bellen en 5g?
In het begin had de 9 / 9 pro last van shutterlag. Viel vooral op bij bewegende objecten (kinderen, dieren). Hoe is dat nu na wat updates? Ben erg gecharmeerd van de pro. Maar wil wel een goede camera.
flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!
Hier een Oneplus 9 pro op KPN netwerk met zowel volte en 5g. Heb wel een nieuwe simkaart moeten aanvragen omdat mijn Telfort simkaart (later gemigreerd naar KPN) deze functionaliteiten niet ondersteundeSoullancer schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 15:53:
Mensen hier die toevallig weten of op 9 / 9pro op kon ondersteunt worden met volte bellen en 5g?
Het is bij mij zo goed als weg. Heel soms ervaar ik dit nog.Flipm0de schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 19:01:
In het begin had de 9 / 9 pro last van shutterlag. Viel vooral op bij bewegende objecten (kinderen, dieren). Hoe is dat nu na wat updates? Ben erg gecharmeerd van de pro. Maar wil wel een goede camera.
Volte kun je ook voorrang geven over het reguliere netwerk, een erg handige instelling. Werkt erg goed hier met vodafone.
De camera van de Pro is goed. Echter is hij nog steeds niet zo point and shoot als de camera van mijn Pixel 2. Bij mijn kinderen en hond wil hij dus niet altijd goede foto's nemen als ze bewegen.Flipm0de schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 19:01:
Het valt echter mee als je hier rekening mee houdt. En het is al stukken beter geworden sinds de release van het toestel. De kwaliteit van de meeste foto's is gewoon prima en beter dan de meeste foto's van mijn Pixel 2 (die ook al erg goede foto's maakte).
[ Voor 4% gewijzigd door hubhib op 04-08-2021 09:24 ]
Ryzen 7 9800X3D | ROG STRIX B650E-F | RTX 5080 AMP | 32GB G.Skill 6000Mhz C30 | Noctua NH-U12A | Samsung 990 Pro 1TB | Samsung 990 Pro 2TB | WD Red Plus 6TB | O11 Dynamic Evo | Corsair RM1000x
ah dat is wel jammer. Fotos zijn wel een belangrijk deel van de keuze van het toestel. Voor hetzelfde geld heb je ook een pixel of iphone. Jammer, want ben wel fan van het OS.hubhib schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 09:23:
[...]
De camera van de Pro is goed. Echter is hij nog steeds niet zo point and shoot als de camera van mijn Pixel 2. Bij mijn kinderen en hond wil hij dus niet altijd goede foto's nemen als ze bewegen.
Het valt echter mee als je hier rekening mee houdt. En het is al stukken beter geworden sinds de release van het toestel. De kwaliteit van de meeste foto's is gewoon prima en beter dan de meeste foto's van mijn Pixel 2 (die ook al erg goede foto's maakte).
flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!
Het valt best mee. Zoals ik zei moet je een beetje rekening houden met bewegende foto's. Want de foto's die goed zijn, zijn duidelijk beter dan die van de Pixel 2 (welke ongeveer vergelijkbaar is met de Pixel 5?). En ik verwacht dat OnePlus hier nog wel het één en ander verbeterd, gezien de vele optimalisaties die ze tot nu toe al hebben gedaan.Flipm0de schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 10:18:
[...]
ah dat is wel jammer. Fotos zijn wel een belangrijk deel van de keuze van het toestel. Voor hetzelfde geld heb je ook een pixel of iphone. Jammer, want ben wel fan van het OS.
Ryzen 7 9800X3D | ROG STRIX B650E-F | RTX 5080 AMP | 32GB G.Skill 6000Mhz C30 | Noctua NH-U12A | Samsung 990 Pro 1TB | Samsung 990 Pro 2TB | WD Red Plus 6TB | O11 Dynamic Evo | Corsair RM1000x
De camera van de gewone 9 vind ik nog steeds hét grote minpunt van de telefoon, het is echt het enige waar ik echt niet tevreden over ben. De foto's vallen eigenlijk altijd tegen, mede als gevolg van het ontbreken van de OIS vermoed ik. Erg jammer.
Werkt prima idd.Ashram schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 23:11:
[...]
30fps en 60fps op 4K geen probleem. Maar bij 1080p wel.
Een vraag. Ik overweeg een oneplus 9 aan te schaffen. Wat zijn de plus en minpunten van het toestel? Ik hoor het graag van de kenners. Alvast bedankt.
Goede vraag, ik heb al jaren Samsung telefoons, zoek wat anders om mijn S10 te vervangen en dacht dat dit misschien een leuk alternatief zou zijn.zuukie schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 17:41:
Een vraag. Ik overweeg een oneplus 9 aan te schaffen. Wat zijn de plus en minpunten van het toestel? Ik hoor het graag van de kenners. Alvast bedankt.
een goede camera is een must voor mij.
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
Ik heb zelf de 9 niet, maar ken veel mensen uit de community die ze hebben. Kort gezegd twee grote minpunten:zuukie schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 17:41:
- Redelijk tegenvallende accuduur (door oververhittingsproblemen)
- Camera's hebben geen OIS, wat een groot nadeel is volgens sommigen (minder scherpte en slechter in low-light scenario's)
Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ
De koeling en Snapdragon 888 is nogal berucht though. Dat kan niet per direct opgelost worden.-SimJoc- schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 18:42:
Punt 1 is met software updates echt wel verholpen, kom nu echt makkelijk de dag door.
Een vraag.
Ik kom van de oneplus 8 pro af. Heb nu de oneplus 9 pro.
Wat ik merk is als je op internet of wat dan ook zoeken bent dan kon je met de 8 pro en swipe naar beneden geven en scrolde de pagina erg snel naar beneden. Nu gaat dit niet zo snel. Blijft sneller stil staan. Vond de 8 pro daarin beter.
Vraag me af of ik een reset moet doen.
Meer mensen hier last van?
Wat ik merk is als je op internet of wat dan ook zoeken bent dan kon je met de 8 pro en swipe naar beneden geven en scrolde de pagina erg snel naar beneden. Nu gaat dit niet zo snel. Blijft sneller stil staan. Vond de 8 pro daarin beter.
OnePlus heeft zitten kutten met het OS. Denk dat dit pas opgelost is in Android 12.
Hopelijk word het dan op gelost. Toestel is toch anders dan de oneplus 8 pro.Huigie schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 21:06:
OnePlus heeft zitten kutten met het OS. Denk dat dit pas opgelost is in Android 12.
De 8 Pro was het laatste OnePlus toestel met snel scrollen. Sinds de 8T is dit aangepast en ze gaan hier ook niks aan veranderen. Valt ook niks aan in te stellen en er zijn geen apps voor helaas. Ik ben er ook niet blij mee, maarja niks aan te doen dus.wilke77 schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 09:47:
Een vraag.
[ Voor 4% gewijzigd door stin00 op 20-08-2021 09:06 ]
Voor mijn vrouw ben ik aan het zoeken naar een nieuwe telefoon. Ze heeft nu een 5t. Enkel is de NFC antenne erg slecht en klein in die telefoon. Voor Haar is deze zeer belangrijk ivm het scannen/uitlezen van haar diabetes sensor (freestyle libre) Is dit in de 9 serie al opgelost? Samsung heeft een zeer goede en grote antenne maar ze vind de software van oneplus erg fijn.
Heb een maatje die het prima uitleest met de 8 pro, dan zal het vast met de 9 ook geen probleem zijn.
2.5 maand na reparatie komt het probleem weer terug.. lijkt echt een hardware zwakte. Jammer!Paradise schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 20:32:
[...]
Lijkt toch een vaker-voorkomend hardware issue te zijn (https://www.reddit.com/r/...9_pro_power_button_issue/), heb 'm ter reparatie opgestuurd naar OnePlus.
Iemand een idee wanneer android 12 wordt uitgerold voor de Oneplus 9 Pro?
Ik gok een paar weken (max maand) na release van Android 12 door Google.zuukie schreef op zondag 5 september 2021 @ 20:57:
Iemand een idee wanneer android 12 wordt uitgerold voor de Oneplus 9 Pro?
Als ik de 9 pro in de wireless warp charger zet zie ik tijd en get personal messages, hoe kan ik dat uitzetten zodat ik het "oude" warp laden effect te zien krijg met percentage
Dat is raar zeg, ik heb altijd al gehad dat ik de Warp Charge boodschap in beeld krijg en niet dat andere.Petertje750 schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 11:45:
Als ik de 9 pro in de wireless warp charger zet zie ik tijd en get personal messages, hoe kan ik dat uitzetten zodat ik het "oude" warp laden effect te zien krijg met percentage
Wat krijg je bij het normale Warp Charge laten in beeld te zien?
Met de kabel in auto en in huis met warp charger zelfde tijd en text en geen warp effect met percentage
Hmm, wat raar zeg. Ik heb al in de instellingen zitten zoeken maar ik zou daar zo geen oplossing voor weten. Misschien iemand anders?Petertje750 schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 19:39:
Met de kabel in auto en in huis met warp charger zelfde tijd en text en geen warp effect met percentage
Heeft de 9 aan de onderkant en bovenkant een even dikke bezel? Ik vind telefoons met een dikkere 'chin' dan bezel aan de bovenkant niet mooi en kan op foto's en video's niet goed zien of ze even dik zijn.
Zover ik kan zien is het boven en onder gelijk, op de 9 Pro ten minste wel.Jackssonss schreef op donderdag 9 september 2021 @ 16:05:
Heeft de 9 aan de onderkant en bovenkant een even dikke bezel? Ik vind telefoons met een dikkere 'chin' dan bezel aan de bovenkant niet mooi en kan op foto's en video's niet goed zien of ze even dik zijn.
Dankjewel. Ik ben benieuwd of dat bij de 9 ook zo is.Bull schreef op donderdag 9 september 2021 @ 19:41:
[...]
Zover ik kan zien is het boven en onder gelijk, op de 9 Pro ten minste wel.
Hoe is het nu trouwens met de warmteproblemen van de 9 en 9 Pro? Is dat, zonder throttling, opgelost?
Ik vind het de laatste beter geworden met de "warmte problemen" De kloksnelheden schalen bij een aantal apps wel wat terug maar ik merk er in principe weinig van.Jackssonss schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 09:45:
[...]
Dankjewel. Ik ben benieuwd of dat bij de 9 ook zo is.
Hoe is het nu trouwens met de warmteproblemen van de 9 en 9 Pro? Is dat, zonder throttling, opgelost?
De vraag is of hij daardoor nog wel sneller is dan de 8T en of het prijsverschil hierdoor nog gerechtvaardigd is.Bull schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 16:48:
[...]
Ik vind het de laatste beter geworden met de "warmte problemen" De kloksnelheden schalen bij een aantal apps wel wat terug maar ik merk er in principe weinig van.
Die vraag moet ik jou schuldig zijn.Jackssonss schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 17:03:
[...]
De vraag is of hij daardoor nog wel sneller is dan de 8T en of het prijsverschil hierdoor nog gerechtvaardigd is.
Nee, het is nu een Ferrari die door slechte koeling niet harder kan dan 100kmpu...Jackssonss schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 17:03:
[...]
De vraag is of hij daardoor nog wel sneller is dan de 8T en of het prijsverschil hierdoor nog gerechtvaardigd is.
Dat idee had ik al, ja.Huigie schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 22:14:
[...]
Nee, het is nu een Ferrari die door slechte koeling niet harder kan dan 100kmpu...
Ik mag hopen dat de 10 en de 10 Pro beter gekoeld gaan worden want anders zou het opnieuw een flinke domper zijn.
Inderdaad. Ik had interesse in de 9 vanwege het draadloos opladen, maar daar kom ik nu op terug door alle problemen met de oververhitting.Bull schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 02:28:
Ik mag hopen dat de 10 en de 10 Pro beter gekoeld gaan worden want anders zou het opnieuw een flinke domper zijn.
Ik heb uiteindelijk geen spijt van de aankoop van de 9 Pro maar het had natuurlijk wel beter moeten zijn.Jackssonss schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 11:09:
[...]
Inderdaad. Ik had interesse in de 9 vanwege het draadloos opladen, maar daar kom ik nu op terug door alle problemen met de oververhitting.
OnePlus heeft het helaas op dit punt wel af laten weten. De Snapdragon 888 heeft gewoon meer koeling nodig dan de voorgaande versies en dat heeft OnePlus (behoorlijk) onderschat.
Misschien kan Android 12 hier nog een beetje aan doen qua het verdelen van de gebruikte resources maar het probleem ligt uiteindelijk gewoon aan de interne koeling van het toestel zelf.
Ik wil anderen er trouwens nog op wijzen dat OnePlus wat betreft de batterijduur wel een vermelding maakt in onderstaande afbeelding. Wat dus inhoud dat de batterijduur dus wel degelijk verlengd kan worden zonder dat je er al teveel van merkt.
:strip_exif()/f/image/6emT7h71ULOIoFa1BFs7AVm4.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 29% gewijzigd door Bull op 11-09-2021 17:25 ]
mijn oneplus 9 pro (128GB) is nu een paar maanden oud en zit opeens vol...
kijk ik bij storage manager neemt system 98GB in beslag, lijkt mij niet normaal, iemand anders die dit herkent?
kijk ik bij storage manager neemt system 98GB in beslag, lijkt mij niet normaal, iemand anders die dit herkent?
Nee, ik herken mij hier niet in.mschol schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 21:15:
Waarschijnlijk is er een bepaalde app die heel veel ruimte inneemt.
het is echt system dat 98GB bezet, de apps zijn ruwweg 22GBBull schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 21:20:
[...]
Nee, ik herken mij hier niet in.
Waarschijnlijk is er een bepaalde app die heel veel ruimte inneemt.

geen effect.. als ik google er zo op nasla gebeurd dit bij sommige android 11 telefoons en als een factory reset niet helpt is het enige de telefoon ter reparatie aanbieden...Bull schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 21:50:
Ik zou het volgende even proberen:
https://www.hardreset.inf...oneplus-9-pro/wipe-cache/
dat is goed klote als dat zo is..

Oh jee, dat inderdaad klote..Ik hoop dat een factory reset soelaas voor jou bied, zelfs al is dat ook al niet leuk om te moeten doen.mschol schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 22:43:
[...]
geen effect.. als ik google er zo op nasla gebeurd dit bij sommige android 11 telefoons en als een factory reset niet helpt is het enige de telefoon ter reparatie aanbieden...
dat is goed klote als dat zo is..
@Anonymoussaurus is er eigenlijk al een geruchten topic voor de opvolger van de OnePlus 9? De OnePlus 9T of 9RT? Ben wel benieuwd wat de verwachtingen/geruchten zijn.
I haven’t slept for three days, because that would be too long.
Is het niet mogelijk dit bekende probleem?. Leeg de prullenbak van je OnePlus gallery.mschol schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 21:15:
[ Voor 4% gewijzigd door flippiej op 12-09-2021 09:49 . Reden: fix ]
was even zoeken hoe ik die moest legen, stonden 4 fotos in en resultaat is dat er geen verandering is helaas..flippiej schreef op zondag 12 september 2021 @ 09:44:
[...]
Is het niet mogelijk dit bekende probleem?. Leeg de prullenbak van je OnePlus gallery.
Media storage app geeft nu 4GB used aan; In de storage manager geeft system nu 99GB aan
ik ga straks een factory reset doen en kijken of het probleem terugkomt..
[ Voor 7% gewijzigd door mschol op 12-09-2021 11:34 ]
Nee en die komt er ook niet. Vanwege twee redenen:miicker schreef op zondag 12 september 2021 @ 00:06:
@Anonymoussaurus is er eigenlijk al een geruchten topic voor de opvolger van de OnePlus 9? De OnePlus 9T of 9RT? Ben wel benieuwd wat de verwachtingen/geruchten zijn.
- Er komt geen opvolger van de 9-serie dit jaar (eerstvolgende is de 10-serie, volgend jaar)
- De 9R(T) zijn alleen voor India en China. Hebben de meeste consumenten dus niks aan, want wordt hier niet verkocht. Je kan nog wel importeren, mocht je dat willen.
Oké bedankt, wist ik niet. Is dit al door OnePlus zelf bevestigd?Anonymoussaurus schreef op zondag 12 september 2021 @ 14:22:
[...]
Nee en die komt er ook niet. Vanwege twee redenen:
- Er komt geen opvolger van de 9-serie dit jaar (eerstvolgende is de 10-serie, volgend jaar)
- De 9R(T) zijn alleen voor India en China. Hebben de meeste consumenten dus niks aan, want wordt hier niet verkocht. Je kan nog wel importeren, mocht je dat willen.
I haven’t slept for three days, because that would be too long.
Nee, maar bekende/betrouwbare leakers hebben dit gezegd. Zie ook: https://www.xda-developer...s-9t-reportedly-canceled/miicker schreef op zondag 12 september 2021 @ 14:27:
[...]
Oké bedankt, wist ik niet. Is dit al door OnePlus zelf bevestigd?
Goedemorgen,
Ik heb sinds vanochtend ineens heel erg last van overheating op mijn 9pro.
De telefoon word heel erg warm, met gemak 42 graden, heb al de cache gewist, en alle appinstellingen reset. maar helaas blijft de telefoon heel erg warm.
Hebben meer mensen er sinds vandaag last van?
De telefoon word heel erg warm, met gemak 42 graden, heb al de cache gewist, en alle appinstellingen reset. maar helaas blijft de telefoon heel erg warm.
Wat ben je op dat moment aan het doen en welk onderdeel geeft die temperatuur aan?T-bone88 schreef op maandag 13 september 2021 @ 10:17:
Goedemorgen,
42 graden is gemiddeld een vrij normale temperatuur, het ligt er natuurlijk aan wat je aan het doen bent. Ik geef eerlijk toe dat ik liever had dat het toestel minder warm werd maar het is nu eenmaal zo.
Denk slecht vertaald maar in de praktijk laat 'ie bij mij de ambient display zien zodra mijn telefoon beweegt of zodra ik 'm aanraak.
All I had to do was follow the damn train.
Vanaf 17 september kan de update doorgevoerd worden op de apparaten uit de OnePlus 9 series. Daarmee krijgen gebruikers toegang tot de XPan-modus en profiteren ze ook van een reeks verbeteringen in de algehele ervaring. De geïntegreerde XPan Mode zal het volgende omvatten:
- Beeldverhouding van 65:21 - 2,7:1 - biedt dezelfde filmische look als de echte Hasselblad XPan-camera
- Zeer brede modus - 2 focal lengths
- Dezelfde focal lenghts als op de XPan, 30mm (bijgesneden door UW) en 45 MM (hoofdcamera)
- Met meer dan 21 megapixels is de camera in staat om een hoge-resolutie foto te behouden, zelfs na bijsnijden in hun beelden
- Preview Box - In de preview van de telefoon zien gebruikers dezelfde kaderlijnen als door de lens van een echte XPan-camera
- Animatie van het ontwikkelen van negatieve film na het maken van een opname
- Twee filmsimulatie-effecten
- Kleur en zwart-wit - werkt samen met Hasselblad om een unieke zwart-wit film genaamd Delta 400 te brengen
De aanvullende updates hieronder zullen samengaan met de eerder genoemde OTA:
- De draadloze oplaadervaring geoptimaliseerd
- Android-beveiligingspatch bijgewerkt naar 2021.09
- Bekende problemen opgelost en stabiliteit verbeterd
- Beeldverhouding van 65:21 - 2,7:1 - biedt dezelfde filmische look als de echte Hasselblad XPan-camera
- Dezelfde focal lenghts als op de XPan, 30mm (bijgesneden door UW) en 45 MM (hoofdcamera)
- Met meer dan 21 megapixels is de camera in staat om een hoge-resolutie foto te behouden, zelfs na bijsnijden in hun beelden
- Preview Box - In de preview van de telefoon zien gebruikers dezelfde kaderlijnen als door de lens van een echte XPan-camera
- Kleur en zwart-wit - werkt samen met Hasselblad om een unieke zwart-wit film genaamd Delta 400 te brengen
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Source: Introducing the camera OTA update and new XPan modeCLB schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 14:02:
Vanaf 17 september kan de update doorgevoerd worden op de apparaten uit de OnePlus 9 series. Daarmee krijgen gebruikers toegang tot de XPan-modus en profiteren ze ook van een reeks verbeteringen in de algehele ervaring. De geïntegreerde XPan Mode zal het volgende omvatten:
Ik zal hem ff installeren. Als het fout is gegaan dan horen jullie niks meer van mij. 😄
Edit: Nou, het ziet er op het eerste gezicht wel goed uit. Ik moet nog even wat meer gaan ompielen met de camera app.
Edit: Nou, het ziet er op het eerste gezicht wel goed uit. Ik moet nog even wat meer gaan ompielen met de camera app.
[ Voor 43% gewijzigd door Bull op 18-09-2021 06:34 ]
Enig idee wanneer One Plus met een nieuwe Pro komt? Mijn One Plus 6 heeft vorige week de Android update ontvangen en is sindsdien veel trager geworden. Tijd voor een nieuwe dus
Er komt geen 9(T) Pro, dus de 10 Pro is de eerstvolgende denk ik.outlandos schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 19:53:
Enig idee wanneer One Plus met een nieuwe Pro komt? Mijn One Plus 6 heeft vorige week de Android update ontvangen en is sindsdien veel trager geworden. Tijd voor een nieuwe dus
[quote]Bull schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 18:53:
Ik zal hem ff installeren. Als het fout is gegaan dan horen niks meer van mij. 😄
Denk dat het is mis gegaan 🤦
Ik zal hem ff installeren. Als het fout is gegaan dan horen niks meer van mij. 😄
Denk dat het is mis gegaan 🤦
[ Voor 21% gewijzigd door Jowz op 17-09-2021 22:26 ]
OnePlus heeft de update nu officieel aangekondigd: OxygenOS 11.2.9.9 for the OnePlus 9 and OnePlus 9 Pro
Hey everyone,
We are starting to push the incremental rollout of a new OxygenOS update for the OnePlus 9 and OnePlus 9 Pro.
OP9
IN: 11.2.9.9.LE25DA
EU: 11.2.9.9.LE25BA
NA: 11.2.9.9.LE25AA
OP9 Pro
IN: 11.2.9.9.LE15DA
EU: 11.2.9.9.LE15BA
NA: 11.2.9.9.LE15AA
Changelog
SystemCamera
- Optimized the wireless charging experience
- Updated Android security patch to 2021.09
- Fixed known issues and improved stability
- Newly added XPan Mode, reproduces the preview box and unique aspect ratio of the legendary camera series "XPan". It includes two unique filter styles - 'color film', 'black and white film' and a 'film processing imitation' effect that recreates the classic elements of retro shooting experiences
Goedemorgen,
zijn hier mensen vanaf een Samsung (s20 of s21) overgestapt naar een OnePlus 9 (Pro).
Ik heb op dit moment een S20 FE maar ga binnenkort waarschijnlijk beginnen bij een nieuwe werkgever waar ik een telefoon uit mag kiezen. ik heb heel kort de Oneplus Nord gehad (voor de S20FE) en kwa batterij duur (dual sim) was ik daar veel meer over te spreken.Mijn S20FE is na 2-3 uur standby tijd op mijn werk al zoon 15-20% gezakt in batterij.
Nu zit ik dus erg te twijfelen om voor een Oneplus 9 te gaan of een S21. kwa software vind ik beide prima (al spreekt het Slim opladen van Oneplus mij wel meer aan)
iemand hier ervaringen met beide toestellen en zou mij wat advies kunnen geven ?
zijn hier mensen vanaf een Samsung (s20 of s21) overgestapt naar een OnePlus 9 (Pro).
Ik heb op dit moment een S20 FE maar ga binnenkort waarschijnlijk beginnen bij een nieuwe werkgever waar ik een telefoon uit mag kiezen. ik heb heel kort de Oneplus Nord gehad (voor de S20FE) en kwa batterij duur (dual sim) was ik daar veel meer over te spreken.Mijn S20FE is na 2-3 uur standby tijd op mijn werk al zoon 15-20% gezakt in batterij.
Nu zit ik dus erg te twijfelen om voor een Oneplus 9 te gaan of een S21. kwa software vind ik beide prima (al spreekt het Slim opladen van Oneplus mij wel meer aan)
iemand hier ervaringen met beide toestellen en zou mij wat advies kunnen geven ?
Het blijft een goede telefoon maar ik erger me trots aan het feit dat als ik de telefoon op pak ineens de camera aan staat. Blijkbaar druk je dan toch 2x op de power knop oid. Weet iemand hoe je dat uitzet??
In de instellingen onder "knoppen & gebaren".ggj87 schreef op donderdag 23 september 2021 @ 16:20:
Het blijft een goede telefoon maar ik erger me trots aan het feit dat als ik de telefoon op pak ineens de camera aan staat. Blijkbaar druk je dan toch 2x op de power knop oid. Weet iemand hoe je dat uitzet??
Ben altijd een groot fan geweest van Oneplus. Op dit moment een 7T pro in gebruik. Ik heb wel flink getwijfeld aan deze gezien de prijs maar omhoog blijft gaan en het imago van de flagship killer met een goede prijs langzaam verdwijnt.
Ben nog wel van plan om serieus de 10 serie te overwegen gezien de 9T waarschijnlijk niet gaat komen. Is er enige aanleiding te denken dat de 10 pro zonder gebogen scherm zal verschijnen?
Ben nog wel van plan om serieus de 10 serie te overwegen gezien de 9T waarschijnlijk niet gaat komen. Is er enige aanleiding te denken dat de 10 pro zonder gebogen scherm zal verschijnen?
Er gaan geruchten rond dat de 10 series een vergelijkbare design krijgen als de 9 series. bronDaemonReem schreef op donderdag 23 september 2021 @ 18:53:
Ben altijd een groot fan geweest van Oneplus. Op dit moment een 7T pro in gebruik. Ik heb wel flink getwijfeld aan deze gezien de prijs maar omhoog blijft gaan en het imago van de flagship killer met een goede prijs langzaam verdwijnt.
Ik vermoed dus dat "Pro" versie weer een gebogen scherm heeft.
Dat is geen blijkbaar, dat is een maandenlange bug die nog steeds speelt...ggj87 schreef op donderdag 23 september 2021 @ 16:20:
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Dat wist ik niet. Het was wel erg irritant. Het lijkt nu iig weg. Ik heb dergelijke shortkeys ook niet nodig
Heeft er iemand ervaring met de 9R en in het bijzonder met het flashen van Lineage OS? De 9R is vanaf morgen in de aanbieding bij Aliexpress voor €354,-.
9R is een India-only variant, en de 9RT komt er binnenkort aan.Jackssonss schreef op zondag 26 september 2021 @ 12:59:
Heeft er iemand ervaring met de 9R en in het bijzonder met het flashen van Lineage OS? De 9R is vanaf morgen in de aanbieding bij Aliexpress voor €354,-.
Ja, dat eerste wist ik. Die 9RT zal wel een stuk duurder zijn lijkt me. En voorlopig zal Lineage OS niet ondersteund worden.Anonymoussaurus schreef op zondag 26 september 2021 @ 15:48:
[...]
9R is een India-only variant, en de 9RT komt er binnenkort aan.
OnePlus heeft de tweede Developer Preview van Android 12 aangekondigd: Android 12 Developer Preview 2 for OnePlus 9 and OnePlus 9 Pro
Lees de post goed!
Lees de post goed!
Ik heb een Oneplus 9 Pro en heb regelmatig geen internet 4/5G met een uitroepteken erbij terwijl mijn iphone wel werkt dan. Het probleem lijkt zich wel alleen voort te doen op mijn werk regio Son. Soms helpt het om naar flightmode te gaan maar vaak helpt dit maar voor korte duur. Zou dit een toestel/sim kaart issue kunnen zijn of zendmast issue. Als ik er op google kom ik alleen maar oneplus telefoons tegen met dit issue
AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i
Bij welke provider zit jij want ik heb dit met T-Mobile nog nooit gehad op mijn 9 Pro?Cyrus The Virus schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 13:42:
Ik heb een Oneplus 9 Pro en heb regelmatig geen internet 4/5G met een uitroepteken erbij terwijl mijn iphone wel werkt dan. Het probleem lijkt zich wel alleen voort te doen op mijn werk regio Son. Soms helpt het om naar flightmode te gaan maar vaak helpt dit maar voor korte duur. Zou dit een toestel/sim kaart issue kunnen zijn of zendmast issue. Als ik er op google kom ik alleen maar oneplus telefoons tegen met dit issue
Vodafone, vanmiddag toen ik naar de auto liep leek ik er nog last van te hebben maar eenmaal in de auto niet. Misschien toch een vodafone zendmast dingentje. Met de Oneplus 5 nooit geen problemen gehad op die locatie.
AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i
OnePlus heeft de eerste Open Bèta aangekondigd gebaseerd op Android 12: OxygenOS 12 Open Beta 1 for OnePlus 9 Series
Hey everyone,
Google just released Android 12, and we are excited to announce that OnePlus is among the first smartphone brands to officially bring the first Android 12 to its devices. Today, we're releasing our OxygenOS 12 Open Beta, based on Android 12, to the OnePlus 9 and OnePlus 9 Pro. For those who want to fully understand what the new OxygenOS 12 is all about, check it out today and see for yourself.
Key updates
SystemDark mode
- Optimized desktop icons with improved textures, by using a design inspired by brand-new materials and uniting lights and layers
Shelf
- Dark mode now supports three adjustable levels, bringing a more personalized and comfortable user experience
Work Life Balance
- New additional style options for Cards, making data contents more visual and easier to read
- Newly added Earphone Control Card with Bluetooth earphone one-click adjustment
- Newly added access to OnePlus Scout in Shelf, allowing you to search multiple contents on your phone, including Apps, Settings, Media Data, etc
- Newly added OnePlus Watch Card in Shelf, to easily glance at your health stats
Gallery
- Work Life Balance feature is now available to all users, allowing you to effortlessly switch between Work and Life mode via quick settings
- WLB 2.0 now supports automatic Work/Life mode switching, based on specific locations, Wi-Fi network, and time, also bringing customized App notification profiles according to the personalization
Canvas AOD
- Gallery now allows you to switch between different layouts with a two-finger pinch gesture, intelligently recognizing the best-quality pictures, and cropping the thumbnail based on the content, making the gallery layout more pleasing
- Canvas AOD brings you new diverse styles of lines and colors, for a more personalized lock screen experience with inspiring visuals
- Newly added multiple brushes and strokes and support for color adjustment
- Optimized software algorithm and improved face recognition to better identify the features and skin color of different figures
Iemand de open bèta al geïnstalleerd? De ABN app crashte op de Dev build, ben benieuwd of deze op de open bèta wel werkt.
Ik heb hem geïnstalleerd. Zit niet bij ABN maar mijn ASN app werkt prima. Ga wel terug naar Android 11. Want vind het er niet uit zien. Daarbij werkt AOD niet, en kan je geen screenshots versturen via Whatsapp.Huigie schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 07:43:
Iemand de open bèta al geïnstalleerd? De ABN app crashte op de Dev build, ben benieuwd of deze op de open bèta wel werkt.
En daarom wacht ik ook nog even met updaten, sowieso is het nog maar een eerste open Beta versie.Huigie schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 10:53:
Wil je de app eens downloaden en kijken wat het doet?
Edit:
Al antwoord gekregen op het OP forum, het crashed tijdens het opstarten. Lekker bezig ABN...
Het ligt niet aan de bèta hoor. Er is bij iedere upgrade van Android gezeur met de ABN app. Was ook de enige app die problemen gaf op de DP2.
Sowieso gezeur met ABN en Android! Toen ze (vorig jaar? 2 jaar geleden?) hun Wallet app ineens stopte ben ik meteen vertrokken.Huigie schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 13:43:
Het ligt niet aan de bèta hoor. Er is bij iedere upgrade van Android gezeur met de ABN app. Was ook de enige app die problemen gaf op de DP2.
Ooh oké, ben ik te snel met mijn conclusie. 😉Huigie schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 13:43:
Is vervangen voor Google Pay, is verwerkt in de ABN app. NFC aanzetten en je kan contactloos pinnen als vroeger.GVR schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 14:11:
[...]
Sowieso gezeur met ABN en Android! Toen ze (vorig jaar? 2 jaar geleden?) hun Wallet app ineens stopte ben ik meteen vertrokken.
Nu wel, toen nietNeverSettle schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 16:51:
[...]
Is vervangen voor Google Pay, is verwerkt in de ABN app. NFC aanzetten en je kan contactloos pinnen als vroeger.
Let op:
Berichten over prijzen en levertijden mogen hier: [OnePlus 9-serie] Levertijden & Prijzen
Berichten over accessoires mogen hier: [OnePlus 9-serie] Accessoires
Berichten over prijzen en levertijden mogen hier: [OnePlus 9-serie] Levertijden & Prijzen
Berichten over accessoires mogen hier: [OnePlus 9-serie] Accessoires