Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloggingHank
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 27-07 17:43
-CJ schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 09:57:
Tegenovergestelde van een taskkiller; als ik mijn 9 Pro aansluit via Android Auto en het scherm uit laat dan heb ik Flitsmeister op de achtergrond draaien. Het gebeurt mij vaak dat er dan geen meldingen worden gegeven. Als ik Flitsmeister in het scherm aan heb staan dan krijg ik wel meldingen. Is dit gedrag ergens te beïnvloeden met een instelling?

Bij mijn vorige telefoon kreeg ik altijd meldingen, ook als het scherm uit stond of wanneer een andere app in beeld was.
Wellicht bij de app/batterij settings flitsmeister zetten op 'do not optimize'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:46

GVR

-CJ schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 09:57:
Tegenovergestelde van een taskkiller; als ik mijn 9 Pro aansluit via Android Auto en het scherm uit laat dan heb ik Flitsmeister op de achtergrond draaien. Het gebeurt mij vaak dat er dan geen meldingen worden gegeven. Als ik Flitsmeister in het scherm aan heb staan dan krijg ik wel meldingen. Is dit gedrag ergens te beïnvloeden met een instelling?

Bij mijn vorige telefoon kreeg ik altijd meldingen, ook als het scherm uit stond of wanneer een andere app in beeld was.
Batterijoptimalisatie uitschakelen voor Flitsmeister?
Ga ik trouwens ook even doen want ik wil die meldingen niet missen tijdens het rijden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -CJ
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 22:15

-CJ

Not remastered

Goede tips! Standaard staat de batterijoptimalisatie op "Intelligente bediening", war eigenlijk betekent dat 'ie het aanpast op basis van gebruik en kenmerken van de app. Nu heb ik 'm aangepast naar "Niet optimaliseren", zal straks eens controleren of dit het gewenste effect heeft. Ook meteen een goeie tip aan de andere veelrijders :D

All I had to do was follow the damn train.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PixelPusher
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:37
Man man man wat heb ik toch een spijt van mijn aankoop.

De OP9Pro is nu mijn 4e OnePlus telefoon maar één bak ellende.
Na de aankoop was ik toch wat underwhelmed door de features en camera maar goed.

Na een aantal weken begon de telefoon random vast te lopen, uit te vallen en in boot loops hangen.
Gister viel de telefoon ineens uit en herstarte in recovery modus, helaas herkende de recovery mode mijn passcode niet en de enige optie die ik had was een factory reset doen vanuit de recovery. Ik kreeg niet eens de mogelijkheid om even een backup te maken.

Ondertussen ben ik al bij the Phonelab geweest waar een flash naar een eerdere versie OxygenOS is uitgevoerd en preventief mijn batterij is vervangen maar dat heeft helaas niet geholpen.

Op de forums van OnePlus komen deze problemen regelmatig voorbij maar support/community lijkt nog volledig in het duister te tasten ondanks deze issues zich al een week of 6/8 voordoen.

Er zit nu niets anders op dan de telefoon op te sturen voor repair maar ik ben erg benieuwd of ze iets gaan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online
OnePlus heeft aangegeven dat de camerakwaliteit is verbeterd. Ze vragen ook om feedback: Improved Camera Performance for OnePlus 9/9 Pro

https://www.surveymonkey.com/r/SXT8PKR

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:57

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Alleen jammer dat wij die update nog steeds niet hebben... :P

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradise
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Paradise schreef op maandag 7 juni 2021 @ 10:53:
[...]

Ik merk het ook, al wat langer overigens (aantal weken). Het hindert me niet echt, maar het hoort niet. Weet niet of het een hardware- of softwarematig probleem is.
Lijkt toch een vaker-voorkomend hardware issue te zijn (https://www.reddit.com/r/...9_pro_power_button_issue/), heb 'm ter reparatie opgestuurd naar OnePlus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Iemand een idee hoe ik Color Os op m'n 9 pro krijg?

Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GVR

GVR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilke77
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 01-09 16:37
Hoi,
Heb nu sinds twee weken de oneplus 9 pro.
Heb een vraag over het bellen. Ik kom met de 8 pro gesprekken opnemen. Die knop zit er nu niet.
Ik heb al in de instellingen gekeken maar kan het niet vinden.
Weet iemand of die functie er nog is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Die is er niet meer, komt ook niet meer terug.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilke77
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 01-09 16:37
Huigie schreef op maandag 21 juni 2021 @ 17:39:
Die is er niet meer, komt ook niet meer terug.
Jammer, gebruikte het best veel. Op zoek dan maar naar een goede app. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldM
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 20:31
Heeft iemand OxygenOS 11.2.7.7 (6 juni) al voorbij zien komen? Ik zie wel veel reacties op het Oneplus forum maar ik vraag me af of ze al vol aan het uitrollen zijn..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FireFly3k
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:31
RonaldM schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 12:11:
Heeft iemand OxygenOS 11.2.7.7 (6 juni) al voorbij zien komen? Ik zie wel veel reacties op het Oneplus forum maar ik vraag me af of ze al vol aan het uitrollen zijn..
Ben bang dat ze Europa overslaan of vergeten zijn :P

PSN - 500px - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradise
  • Niet online
wilke77 schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 09:16:
[...]

Jammer, gebruikte het best veel. Op zoek dan maar naar een goede app. :)
Als je geroot hebt is de Call recorder van Skvalex een goede.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

11.2.7.7 is op te halen met VPN naar de UK. Zal straks ook in Oxygen updater staan vermoed ik.

Specs

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Ja, is nu toegevoegd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LeStef
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 14-09 14:04
Hoe is de batterijduur sinds release? Veel beter of nog steeds ondermaats?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:59
LeStef schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 19:38:
Hoe is de batterijduur sinds release? Veel beter of nog steeds ondermaats?
Ik vond het een paar versies terug wel super maar nu is het helaas best weer meh..

https://tweakers.net/gallery/18583/inventaris/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-09 07:53
Ik heb sinds 2 weken een OnePlus 9 Pro, kom over van de 6. Heerlijk toestel. Maar zojuist kreeg ik een melding dat mijn telefoon te heet werd en er dingen worden uitgeschakeld. Dit gebeurde tijdens het navigeren met Google Maps. In de auto stond de airco op 19. Met de 6 had ik hier nooit last van.

Nu las ik dat dit in april een bekend probleem was en er een oplossing kwam. Is die er al? Of heb ik gewoon pech dit keer?

Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T-bone88
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 31-08 09:46
Kloever schreef op maandag 28 juni 2021 @ 10:56:
Ik heb sinds 2 weken een OnePlus 9 Pro, kom over van de 6. Heerlijk toestel. Maar zojuist kreeg ik een melding dat mijn telefoon te heet werd en er dingen worden uitgeschakeld. Dit gebeurde tijdens het navigeren met Google Maps. In de auto stond de airco op 19. Met de 6 had ik hier nooit last van.

Nu las ik dat dit in april een bekend probleem was en er een oplossing kwam. Is die er al? Of heb ik gewoon pech dit keer?
Draai je 11.2.7.7 al? Ik had dit probleem ook op 11.2.6.6. maar sinds de update naar 7.7 geen probleem meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
T-bone88 schreef op maandag 28 juni 2021 @ 12:34:
[...]

Draai je 11.2.7.7 al? Ik had dit probleem ook op 11.2.6.6. maar sinds de update naar 7.7 geen probleem meer gehad.
Ik heb volgens mij 11.2.5.5 LE15BA.

Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFly3k
[...]

Ja, hier na 7.7 gelukkig ook geen problemen meer mee!

PSN - 500px - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Scrolt Photos bij jullie op 60 of 120Hz?

Ook als ik video opneem @ 120Hz dan is de refresh rate van het scherm 60Hz, en bij jullie?

Telefoon gereset, nog steeds 60Hz, kak!

[ Voor 67% gewijzigd door Huigie op 28-06-2021 19:56 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
[...]

Hoe krijg ik die 12.7.7 op mijn telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-bone88
Kloever schreef op maandag 28 juni 2021 @ 20:32:
[...]

Hoe krijg ik die 12.7.7 op mijn telefoon?
Of VPN gebruiken op VK. Of nog makkelijker oxygen Updater downloaden uit de Playstore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
T-bone88 schreef op maandag 28 juni 2021 @ 20:38:
[...]

Of VPN gebruiken op VK. Of nog makkelijker oxygen Updater downloaden uit de Playstore.
Die oxygen, dan gaat toch je garantie eraf? Of had ik dat verkeerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T-bone88
Kloever schreef op maandag 28 juni 2021 @ 20:40:
[...]

Dat heb je verkeerd ;). Heeft niks met garantie te maken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Kloever schreef op maandag 28 juni 2021 @ 20:40:
[...]

Zoals @T-bone88 al aangeeft: nee. De app download updates direct van de OnePlus servers af, dus het is exact dezelfde file als dat je zou wachten en downloaden via System Updater. Waarom denk je dat er een Local Upgrade optie is? :P

Meer informatie kan je hier lezen en voel je vrij om dingen te vragen die onduidelijk zijn: [Oxygen Updater] Ervaringen & Discussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Huigie schreef op maandag 28 juni 2021 @ 17:12:
Scrolt Google Photos bij jullie op 60 of 120Hz?
Wil iemand dit eens testen voor me... Developper/show refresh rate en dan Photo's opstarten.

bvd. _/-\o_

Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FireFly3k
Huigie schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 12:48:
[...]

Wil iemand dit eens testen voor me... Developper/show refresh rate en dan Photo's opstarten.

bvd. _/-\o_
Zakt hier ook naar de 60

PSN - 500px - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Dankjewel! En dus idd voor jan lul de telefoon gereset. -O-

Specs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kloever
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 01:07:
[...]

Zoals @T-bone88 al aangeeft: nee. De app download updates direct van de OnePlus servers af, dus het is exact dezelfde file als dat je zou wachten en downloaden via System Updater. Waarom denk je dat er een Local Upgrade optie is? :P

Meer informatie kan je hier lezen en voel je vrij om dingen te vragen die onduidelijk zijn: [Oxygen Updater] Ervaringen & Discussie
Dank. Ik zit inmiddels op 12.7.7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jannes_japes
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 09-04 20:25

jannes_japes

Really, I’m not being polite

Ik weet niet of dit het juiste forum hiervoor is, maar ik zal waarschijnlijk de eerste sukkel zijn die zijn OnePlus 9Pro heeft laten vallen op deze manier. Weet iemand waar ik terecht kan voor reparatie?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RqnguZ9_xbzBOaTk5auEm_6UBjc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pSdd0l5l0IgspzA0so6tctHC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XJCUiw7DQXNwTJfsvl_iOGTy6vY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FeAkYFhBPOrtxAyVyd31yCfY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jb_N4mzNMpGXG3ublis9VcolXs0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7kg95RFLMhP7rBd3CzxlJxgM.jpg?f=fotoalbum_large

Alle hulp is welkom!

i7 7700K 4,5 Ghz | MSI Z270 SLI Plus | Team Vulcan 3000Mhz 16GB | EVGA GeForce GTX 1070 Founders Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
jannes_japes schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 14:06:
Ik weet niet of dit het juiste forum hiervoor is, maar ik zal waarschijnlijk de eerste sukkel zijn die zijn OnePlus 9Pro heeft laten vallen op deze manier. Weet iemand waar ik terecht kan voor reparatie?

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Alle hulp is welkom!
https://www.oneplus.com/n...r-pricing/details?code=33

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jannes_japes

jannes_japes

Alleen als je een reparatie aanvraag doet, word je doorverwezen naar de VS site en kan je alleen maar verzenden vanuit de VS :?

i7 7700K 4,5 Ghz | MSI Z270 SLI Plus | Team Vulcan 3000Mhz 16GB | EVGA GeForce GTX 1070 Founders Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KennieNL
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:16
Ik ben van een OnePlus 6 naar OnePlus 9 gegaan maar mis toch wel mn notificatie LED :P

Ik heb al aodNotify geprobeerd, echter krijg ik daar best wel battery drain door (denk wel zo'n 3-4% per uur). Iemand betere alternatieven of ervaring hier mee? Ik zat ook nog te denken of misschien 60Hz ipv 120Hz verschil gaat maken, maar liever niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-08 10:59
jannes_japes schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 15:23:
[...]

Alleen als je een reparatie aanvraag doet, word je doorverwezen naar de VS site en kan je alleen maar verzenden vanuit de VS :?
https://thephonelab.nl/re...s-9-pro/scherm-reparatie/

Kan je direct een afspraak maken en langs gaan.

Of

https://www.oneplus.com/nl/support/repair?from=foot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SimJoc-
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
De laatste update zorgt er bij mij voor dat mijn batterij aanzienlijk langer mee gaat. Scheelt echt flink

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-09 18:05

Garrett

Watercooler

-SimJoc- schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 22:11:
De laatste update zorgt er bij mij voor dat mijn batterij aanzienlijk langer mee gaat. Scheelt echt flink
Bedoel je 11.2.7.7?
Die ben ik nu via Oxygen Updater aan het binnenhengelen, de 'gewone' manier ziet nog geen update :P

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SimJoc-
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Garrett schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 22:58:
[...]

Bedoel je 11.2.7.7?
Die ben ik nu via Oxygen Updater aan het binnenhengelen, de 'gewone' manier ziet nog geen update :P
Ja gisteren via de Oxygen Updater binnen gehaald. Echt merkbaar verschil, toestel lijkt ook minder warm te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robg1984
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-09 15:22
-SimJoc- schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 23:08:
[...]

Ja gisteren via de Oxygen Updater binnen gehaald. Echt merkbaar verschil, toestel lijkt ook minder warm te worden.
Dat idee heb ik ook, van de batterij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jowz
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 13-09 15:56
-SimJoc- schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 22:11:
Bij mij ook inderdaad! De gewone oneplus 9 echter maar wel een SOT van +- 7 uur nu. Denk dat het met de vorige update +- 5,5 was 🤔

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paradise
  • Niet online
Ik heb m'n OnePlus9Pro opgestuurd gehad ivm de reparatie van de powerbutton. Ging echt heel snel, ondanks dat de telefoon gerepareerd wordt in Polen: binnen een week (6 dagen) had ik 'm weer terug. Keurig gedaan, reparatie uitgevoerd en alles weer correct aangesloten. Dat mag je natuurlijk verwachten, maar ik heb vaak genoeg meegemaakt dat na een reparatie 1 kabeltje vergeten was, waardoor de fp-scanner/camera/whatever niet meer werkte.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4lMm1ZH1mU8NRuqsQ9Rp0Z46ezQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wkCG1HD7HgIQagMNkYIKBTSy.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
Ik heb de 11.2.7.7 update nu ook via de Oxygen Updater geïnstalleerd en ik merk in het afgaande uur gelijk al een hele positieve verbetering qua batterijduur. Hij geeft onder de Batterij instelling ook aan dat ie veel langer mee zou moeten gaan.

Ik sta momenteel op 54% en hij geeft nog 19 uur batterijduur aan. Voor de update was dat zeker de helft geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloggingHank
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 27-07 17:43
KennieNL schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 16:12:
Ik ben van een OnePlus 6 naar OnePlus 9 gegaan maar mis toch wel mn notificatie LED :P

Ik heb al aodNotify geprobeerd, echter krijg ik daar best wel battery drain door (denk wel zo'n 3-4% per uur). Iemand betere alternatieven of ervaring hier mee? Ik zat ook nog te denken of misschien 60Hz ipv 120Hz verschil gaat maken, maar liever niet :)
Ik kwam ook van een een op6 en miste de led in het begin ook heel erg, naar mijn idee altijd goede unieke feature van Android. Maar helaas bijna alle high end telefoons missen ze.

Mijn adviesn gewoon je telefoon gebruiken een tijdje zonder alternatief. Ik mis het eerlijk gezegd niet zo veel meer door het always on screen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippiej
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14-09 12:33
Bij mij (pro versie) ging de batterij sinds de 11.2.7.7 update juist een stuk minder lang mee. Ik heb nu maar de cache geleegd om te zien of dat een effect heeft. Normaal had ik aan het eind van de dag 55-67% over en dat zat nu steeds op 45-54%.

Heb nu m'n eerste dag waarmee ik dat goed kan testen (en niet tussendoor weer op m'n wireless charger leg). Vooralsnog komt m'n batterijverbruik nu weer overeen met voor de update, maar geen verbetering zoals anderen melden.

[ Voor 1% gewijzigd door flippiej op 02-07-2021 10:46 . Reden: Vermelding specifiek toestel ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craftop
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-09 11:45
flippiej schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 20:29:
Bij mij ging de batterij sinds de 11.2.7.7 update juist een stuk minder lang mee. Ik heb nu maar de cache geleegd om te zien of dat een effect heeft. Normaal had ik aan het eind van de dag 55-67% over en dat zat nu steeds op 45-54%.

Heb nu m'n eerste dag waarmee ik dat goed kan testen (en niet tussendoor weer op m'n wireless charger leg). Vooralsnog komt m'n batterijverbruik nu weer overeen met voor de update, maar geen verbetering zoals anderen melden.
Exact mijn ervaring. Ik heb hem gisteren geüpdate. Maar batterij duur is enkel minder geworden..

AMD Ryzen 7 5800X3D - MSI RTX 3080 Gaming X Trio - 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 MHz - Oculus Quest 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jowz
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 13-09 15:56
flippiej schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 20:29:
Bij mij ging de batterij sinds de 11.2.7.7 update juist een stuk minder lang mee. Ik heb nu maar de cache geleegd om te zien of dat een effect heeft. Normaal had ik aan het eind van de dag 55-67% over en dat zat nu steeds op 45-54%.

Pro of gewone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippiej
Sorry, vergeten te vermelden: de Pro versie.

Voor mij is, sinds het legen van de cache, de accuduur weer hersteld naar normaal. Mochten meer mensen dit probleem ondervinden, kan ik dat dus aanraden.

Overigens was bij mij juist sinds 2 versies ervoor de batterij duur flink verbeterd, dus misschien werd dit effect pas werkzaam bij de rest in deze versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-bone88
flippiej schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 10:45:
[...]

Sorry, vergeten te vermelden: de Pro versie.

Voor mij is, sinds het legen van de cache, de accuduur weer hersteld naar normaal. Mochten meer mensen dit probleem ondervinden, kan ik dat dus aanraden.

Overigens was bij mij juist sinds 2 versies ervoor de batterij duur flink verbeterd, dus misschien werd dit effect pas werkzaam bij de rest in deze versie?
Hoe leeg je de cache als ik vragen mag?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flippiej
T-bone88 schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 14:12:
[...]
Hoe leeg je de cache als ik vragen mag?
  • 1. Power off your phone.
  • 2. Press Power switch while pressing Volume Down button for four seconds.
  • 3. Choose language and tap "Wipe data and cache".
  • 4. Tap "Wipe cache" and reboot

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Yes! We krijgen ColorOS met een OP thema!

Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Huigie schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 08:06:
Yes! We krijgen ColorOS met een OP thema!
Nee? Dat is niet wat het "mergen van codebases" per definitie inhoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Nou, heb niet zoveel vertrouwen in dat mergen. Ben bang dat ik er niet veel naast zit...

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:11
Mijn abbo loopt op zijn eind. Momenteel nog in het bezit van een huawei P30 (geen pro). Nieuw toestel waar ik interesse in heb, is de oneplus 9.
Maar ik zie dat de oneplus 8 pro bijna even duur kost. Wat kan ik beter doen?? Gaan voor de oneplus 9 of is de oneplus 8 pro beter waar voor je geld.

Ik doe 2 jaar met een toestel, dus voor updates zou ik voor beiden goed zitten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magdatt
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 28-01-2023
flippiej schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 14:49:
[...]
  • 1. Power off your phone.
  • 2. Press Power switch while pressing Volume Down button for four seconds.
  • 3. Choose language and tap "Wipe data and cache".
  • 4. Tap "Wipe cache" and reboot
Wat doet dit precies dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
magdatt schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 10:30:
[...]

Wat doet dit precies dan?
System cache legen. Niks raars aan. Is geen userdata. Of had je het over het legen van app-cache?

[ Voor 9% gewijzigd door Anonymoussaurus op 07-07-2021 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jannes_japes

jannes_japes

Paradise schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 16:01:
Ik heb m'n OnePlus9Pro opgestuurd gehad ivm de reparatie van de powerbutton. Ging echt heel snel, ondanks dat de telefoon gerepareerd wordt in Polen: binnen een week (6 dagen) had ik 'm weer terug. Keurig gedaan, reparatie uitgevoerd en alles weer correct aangesloten. Dat mag je natuurlijk verwachten, maar ik heb vaak genoeg meegemaakt dat na een reparatie 1 kabeltje vergeten was, waardoor de fp-scanner/camera/whatever niet meer werkte.

[Afbeelding]
Waar heb je de reparatie aangevraagd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradise
  • Niet online
jannes_japes schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 11:56:
[...]

Waar heb je de reparatie aangevraagd?
Gewoon bij Oneplus zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 14:32
Examining OnePlus' Performance Behaviour: Optimization or Misrepresentation?
Zelf heb ik het getest met OnePlus 8 Pro. Kwam met speedometer 2.0 niet verder dan een score 43 via Chrome. Met Jetstream 2 kwam ik wel op een mooie resultaat uit van 87.231.

Geekbench heeft zelfs de 9 series uit hun lijst verwijderd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beantherio
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-09 13:28
NeverSettle schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 15:40:
Examining OnePlus' Performance Behaviour: Optimization or Misrepresentation?
Zelf heb ik het getest met OnePlus 8 Pro. Kwam met speedometer 2.0 niet verder dan een score 43 via Chrome. Met Jetstream 2 kwam ik wel op een mooie resultaat uit van 87.231.

Geekbench heeft zelfs de 9 series uit hun lijst verwijderd.
Het was al min of meer bekend begreep ik: op dit forum is er al eens eerder over gepost. Alhoewel ik zelf niet direct klachten heb wordt ik er niet erg blij van. OnePlus had hier veel opener over moeten zijn en gebruikers zelf daar de controle over moeten geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
vraagje: iemand die oneplus switch heeft gebruikt?

ik wil van mijn OP3 naar OP9pro gaan.. en twijfel handmatig dit te doen (via google account sync of via switch)

wat zet switch precies allemaal over? echt alles?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GVR

GVR

mschol schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 18:50:
vraagje: iemand die oneplus switch heeft gebruikt?

ik wil van mijn OP3 naar OP9pro gaan.. en twijfel handmatig dit te doen (via google account sync of via switch)

wat zet switch precies allemaal over? echt alles?
Ja heb ik gebruikt. Heb alleen de foto's bewust achterwege gelaten. Ging prima.

Dat heb je trouwens lang volgehouden met een op3 ;)

[ Voor 6% gewijzigd door GVR op 09-07-2021 21:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Heb het 1x gedaan met switch, had veel apps die de melding gaven dat ze niet via de store geïnstalleerd waren en dus niet wilden opstarten.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR

GVR

Huigie schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 21:47:
Heb het 1x gedaan met switch, had veel apps die de melding gaven dat ze niet via de store geïnstalleerd waren en dus niet wilden opstarten.
Oh daar heb ik geen last van gehad, alle apps werken gewoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
GVR schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 21:01:
[...]

Ja heb ik gebruikt. Heb alleen de foto's bewust achterwege gelaten. Ging prima.

Dat heb je trouwens lang volgehouden met een op3 ;)
ja, erg fijn dingetje is die OP3, maar vond dat ik wel een nieuwe telefoon mocht kopen :P
Huigie schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 21:47:
hmm ik ga het gewoon proberen dan en als het niet bevalt/niet goed werkt doe ik een factory reset en doe ik het anders :D

[ Voor 14% gewijzigd door mschol op 10-07-2021 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robg1984
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-09 15:22
Weet iemand waar deze melding, onderaan in het scherm, vandaan kan komen?
Het maakt niet uit welke app er open staat, gebeurt ook weleens als alles gesloten is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yDLs379bxhhkawbKryY4zib9dbc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/DXVzWlSKopPcXht6KTfE2K41.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAGDATTT
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15-09 10:46
Hebben meer mensen last van stotterend geluid bij bijvoorbeeld filmpjes in chrome of firefox?

Als ik bv radio luister via firefox of maakt niet uit welke browser heb ik vaak dat het geluid gaat stotteren. Opnieuw opstarten wil wel eens helpen, maar ik vind dat rete irritant. Of heeft dit dus te maken met het gebruik van de minder snelle keren om batterij gebruik in te dammen?

Toen ik net de laatste update binnen had gekregen haalde ik 600Mbit met speedtest. Dat is nu weer niet hoger dan 300Mbit. Tests beginnen met 300MBIT en dalen dan meestal naar 230 of zo. Andere telefoons hier halen hogere snelheden. Beetje jammer dat je nieuwe telefoon trager is dan een samsung van 4 jaar oud 8)7

[ Voor 29% gewijzigd door MAGDATTT op 13-07-2021 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Als je tijdens het kijken op je scherm tikt/wrijft, heb je dan geen problemen met stotteren?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAGDATTT
Huigie schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 12:23:
Als je tijdens het kijken op je scherm tikt/wrijft, heb je dan geen problemen met stotteren?
Ik start bv radio veronica op in browser (Brave browser). Als ik daarna vervolgens spotify opstart begint de radio te stotteren totdat ik terugswitch naar naar radio veronica. Je gaat mij niet vertellen dat deze telefoon dat niet zou kunnen. Slecht verhaal. Lijkt wel mijn oude dx486 met meerdere programma aan het draaien :+ (idd opa verteld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-bone88
Paradise schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 15:15:
[...]

Gewoon bij Oneplus zelf.
Hoelang na aanvraag heb jij iets gehoord van oneplus? Heb het zelfde issue, maar heb nu na 48 uur nog niks gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradise
  • Niet online
T-bone88 schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 17:54:
[...]

Hoelang na aanvraag heb jij iets gehoord van oneplus? Heb het zelfde issue, maar heb nu na 48 uur nog niks gehoord.
Dat is wel lang; ik had een melding gedaan op zondagmiddag en kreeg op maandagochtend een verzendlabel. Overigens waren die instructies wel ingewikkeld; in de mail staat dat je een afspraak kan maken om je pakket op te laten halen; maar op dinsdag stond er al een DHL bezorger aan de deur om het pakket op te halen. Zonder verdere vooraankondiging.. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-bone88
Paradise schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 08:35:
[...]

Dat is wel lang; ik had een melding gedaan op zondagmiddag en kreeg op maandagochtend een verzendlabel. Overigens waren die instructies wel ingewikkeld; in de mail staat dat je een afspraak kan maken om je pakket op te laten halen; maar op dinsdag stond er al een DHL bezorger aan de deur om het pakket op te halen. Zonder verdere vooraankondiging.. ;-)
Ow dat is echt super onhandig, had je toen wel je toestel helemaal klaar? leeg gemaakt enzo.
Ik heb mijn aanvraag via Oneplus maar geannuleerd en ga het nu via PhoneLab doen, ben ik de telefoon niet een week kwijt, en hoef ik de telefoon niet terug naar fabrieksinstellingen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
Hebben jullie ook het probleem dat veel apps en games niet op full screen gaan? Is er een work around hiervoor? Ik lees enkel klachten maar geen oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
Al gevonden.
Enerzijds zeggen ze dat het aan de Devs liggen, dat ze de mogen kiezen, anderzijds zeggen ze dat het aan OP ligt.

Ik geloof wel dat het aan OP ligt, op mijn Motorola kan ik full scherm afdwingen voor elke app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashram
  • Laatst online: 15-09 09:40
Probleem met de haperende Whatsapp filmpjes is schijnbaar nog niet opgelost. Kwam er achter dat het destijds alleen optrad bij standaard instellingen voor opnames, maar als je de HEVC optie inschakelde verdween het probleem. Helaas is het bij de laatste update niet beter geworden maar juist slechter: ook als je nu HEVC aan zet krijg je haperende filmpjes icm Whatsapp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

ColorOS van de Chinese OnePlus 9 Pro installeren was teleurstellend. Dat je je telefoon tijdens de setup in het Engels zet wil helaas niet zeggen dat alles Engels wordt. Had een beetje de hoop dat het eruit zou zien als het OS wat op de EU Oppo's draait maar helaas... De Android 12 test versie lijkt er wel op maar dat is voor mij helaas geen daily.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
Ashram schreef op zondag 18 juli 2021 @ 19:16:
Probleem met de haperende Whatsapp filmpjes is schijnbaar nog niet opgelost. Kwam er achter dat het destijds alleen optrad bij standaard instellingen voor opnames, maar als je de HEVC optie inschakelde verdween het probleem. Helaas is het bij de laatste update niet beter geworden maar juist slechter: ook als je nu HEVC aan zet krijg je haperende filmpjes icm Whatsapp.
Klopt en ik vind het behoorlijk irritant. Ik deel nu maar geen filmpjes meer via Whatsapp maar upload het naar OneDrive en deel het op die manier wel met een ander. Lekker omslachtig maar dan heb je tenminste een betere ervaring wanneer je het afspeelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAGDATTT
Ik probeerde net de cache te legen maar heb nu een zwart scherm met toetsen bord en oneplus logo in wit. Onderaan kan ik kiezen voor "forgot password". Als ik daar voor kies krijg ik de melding "You will LOSE everything (music, pics, etc) en daaronder kan ik kiezen voor No of OK

Het lijkt er op dat de telefoon alles gaat deleten en resetten als ik op OK druk. Is hier nog een ontsnapping voor? De power button doet niks.

HELP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAGDATTT
Oplossing is powerbutto en volume up.

Alles doet het weer.

Schijnbaar was ik in recovery mode terecht gekomen. Ik deed toch echt hetzelfde als alle filmpjes op youtube.

Vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashram
  • Laatst online: 15-09 09:40
Bull schreef op zondag 18 juli 2021 @ 23:59:
[...]

Klopt en ik vind het behoorlijk irritant. Ik deel nu maar geen filmpjes meer via Whatsapp maar upload het naar OneDrive en deel het op die manier wel met een ander. Lekker omslachtig maar dan heb je tenminste een betere ervaring wanneer je het afspeelt.
Grappige is dat als je de filmpjes via bv Signal verstuurt, het probleem niet optreedt. Dus het is echt specifiek de combinatie van de OnePlus Camera app en Whatsapp die het probleem geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
Ashram schreef op maandag 19 juli 2021 @ 14:12:
[...]

Grappige is dat als je de filmpjes via bv Signal verstuurt, het probleem niet optreedt. Dus het is echt specifiek de combinatie van de OnePlus Camera app en Whatsapp die het probleem geeft.
Correct en via bijvoorbeeld Messenger ook niet. Het is echt een raar probleem en eentje die, wat ik ervan heb gelezen jaren terug ook al eens speelde.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
OnePlus heeft OxygenOS 11.2.8.8 aangekondigd: OxygenOS 11.2.8.8 for the OnePlus 9 and OnePlus 9 Pro
Hey everyone,

We are starting to push the incremental rollout of a new OxygenOS update for the OnePlus 9 and OnePlus 9 Pro
OP9
IN: 11.2.8.8.LE25DA
EU: 11.2.8.8.LE25BA
NA: 11.2.8.8.LE25AA

OP9 Pro
IN: 11.2.8.8.LE15DA
EU: 11.2.8.8.LE15BA
NA: 11.2.8.8.LE15AA

Changelog
System
  • Updated Android security patch to 2021.07
  • Fixed known issues and improved stability
Ambient Display
  • Newly added Bitmoji AOD, co-designed by Snapchat & Bitmoji, which will liven up the ambient display with your personal Bitmoji avatar. Your avatar will update throughout the day based on your activity and things happening around you ( Path: Settings - Customization - Clock on ambient display - Bitmoji )
OnePlus Store
  • An intuitive and convenient way to manage your OnePlus account, get easy-to-access support, discover exciting members-only benefits, and shop for OnePlus products. (Please note that it can be uninstalled)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-bone88
Ben benieuwd of de EU versie weer zolang op zich laat wachten zoals bij 7.7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Ach, je mist niks bijzonders.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 14:32
T-bone88 schreef op maandag 19 juli 2021 @ 21:54:
Meestal is India als eerste aan de beurt, daarna Europa en Noord-Amerika. Stel er zit een grote bug waardoor toestellen niet meer werken, dan kunnen ze de update stop zetten om grotere schade te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
MAGDATTT schreef op maandag 19 juli 2021 @ 12:53:
Oplossing is powerbutto en volume up.

Alles doet het weer.

Schijnbaar was ik in recovery mode terecht gekomen. Ik deed toch echt hetzelfde als alle filmpjes op youtube.

Vaag.
Ja, dat was ook de bedoeling. Je moet gewoon je PIN-code of wachtwoord invullen bij de recovery. Je decrypt namelijk je data met je PIN-code of wachtwoord en dan zit je in de recovery. Vervolgens kan je daar cache wipen. Wachtwoord vergeten wiped natuurlijk je data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAGDATTT
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 23:18:
[...]

Ja, dat was ook de bedoeling. Je moet gewoon je PIN-code of wachtwoord invullen bij de recovery. Je decrypt namelijk je data met je PIN-code of wachtwoord en dan zit je in de recovery. Vervolgens kan je daar cache wipen. Wachtwoord vergeten wiped natuurlijk je data.
Gek genoeg werkte het invoeren van mijn PIN niet. Dit heb ik namelijk wel geprobeerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GVR

GVR

T-bone88 schreef op maandag 19 juli 2021 @ 21:54:
2 dagen ;) staat nu in de oxygen updater.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
Ik heb vandaag al een paar keer gehad dat mijn mobiel aangeeft dat de temperatuur te hoog is en er bepaalde functies uitgeschakeld moeten worden.

Nu ben ik buiten maar ik noem 20 graden nu niet erg warm weer dus daar moet zo'n ding toch tegen kunnen. Wat moeten mensen in die warme landen dan?

Ik raak meer en meer ontevreden over de 9 Pro..jammer is dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Draai deze eens, hoe snel gaat je cpu throttelen?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
Huigie schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 21:31:
Draai deze eens, hoe snel gaat je cpu throttelen?
Zo binnen bij mij in huis en 's avonds wanneer het koeler is is er niks aan de hand maar vanmiddag dus wel. Het gebeurde wel op momenten dat ik in de volle zon stond maar dat heb ik eerder ook wel gedaan en toen was er ook niks aan de hand dus waarom het nu wel gebeurde is een raadsel.

De performance zakt wel wat in naarmate de tijd verstrijkt maar het is geen throttlen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zXTu9PYezSvvhQmShCz5Z6mnWvk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2fK9cHxpHnYOBbB44MfBQgn8.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 21% gewijzigd door Bull op 23-07-2021 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-S
  • Laatst online: 08-09 16:36

H-S

Apart, krijg via OTA 7.7 nog niet eens binnen :?

[ Voor 13% gewijzigd door H-S op 24-07-2021 11:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 16:37

Flipm0de

geen

599 nu bij Amazon. De gewone 9.

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
H-S schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 11:54:
[...]

Apart, krijg via OTA 7.7 nog niet eens binnen :?
Misschien was 'ie gepulled door OnePlus. Gewoon Oxygen Updater gebruiken als je niet weken wilt wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-S

H-S

Anonymoussaurus schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 14:56:
[...]

Misschien was 'ie gepulled door OnePlus. Gewoon Oxygen Updater gebruiken als je niet weken wilt wachten.
VPN op India gezet. Kreeg hem meteen binnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-S

H-S

VPN op India gezet. Kreeg hem meteen binnen!

Edit:

Thanks voor de tip, haal 8.8 nu binnen.
Dacht dat het alleen een Windows programma was

[ Voor 28% gewijzigd door H-S op 26-07-2021 00:02 ]

Pagina: 1 ... 11 ... 21 Laatste

Let op:
Berichten over prijzen en levertijden mogen hier: [OnePlus 9-serie] Levertijden & Prijzen
Berichten over accessoires mogen hier: [OnePlus 9-serie] Accessoires