1.Omdat de stekkers aan laderzijde allebei USB-A zijn: mag je elke lader dan op die kabel aansluiten? Dus kan/mag je de A52 laden met een ouderwetse 5V 1A lader?
Dat hoeft geen probleem te zijn, alleen kan de kabel dus de bottle neck worden bij het opladen.
2.Kan ik de Galaxy A52 opladen in de auto door de kabel in de aanstekeradapter te prikken?
Ja ik zie niet in waarom dat niet zou kunnen, op aliexpress kan je hele goede vinden van bijvoorbeeld het merk baseus. Elke aansterkeroplader boven of rond de 3a/5a is ook goed voor snellade.
Ik heb gehoord van foute (alternatieve) USB-A naar USB-C kabels.
Waar zit het probleem?
In welke zin? Slecht opladen of? Als je echt goedkope kabels koopt bij een aliexpress of ergens anders is het meestal troep (heb ik het over 1 euro of lager) . In het verleden wel eens een telefoon mee gesloopt.
Maar er zijn genoeg merken die gewoon goed zijn, originele Samsung kabels kan je niet mee fout gaan. Ugreen of baseus (bij Chinese verkopers) kun je ook niet mee fout gaan.
De keus is natuurlijk aan jouw wat je doet, ik zelf probeer altijd het meest compatible te houden en geen verloop te gebruiken zoals usb micro naar c.