Als ik je een tip mag geven, gebruik de Samsung browser met een addblocker als ABP. Ik geloofde het ook niet, maar het is een fantastische browser..zordaz schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 14:01:
[...]
Hier ook.
Wat me wel irriteert is dat ik sinds enkele updates elke keer lastig wordt gevallen met de melding dat ik een zoekmachine moet kiezen. Die melding kun je niet weghalen. In de praktijk betekent dit: een zoekmachine app/aka halfbakken browser installeren, terwijl ik die niet gebruik (en dus weer verwijder). Ik gebruik geen Google zoekmachine en zoek gewoon via de widgets van mijn twee volwaardige browsers: Vivaldi en Firefox, heb niet nog een app nodig.
Mooi voorbeeld van een matig geïmplementeerde oplossing van de eis om alternatieve zoekmachines aan te bieden.
Daarmee ben ik toch niet van de zoekmachine meldingen af?Jovas schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 09:48:
[...]
Als ik je een tip mag geven, gebruik de Samsung browser met een addblocker als ABP. Ik geloofde het ook niet, maar het is een fantastische browser..
Je hebt gelijk en ik snap je punt. Ik heb eenmalig aangegeven dat ik Google wil gebruiken en krijg geen meldingen meer maar wordt ik zekere zin gedwongen iets te kiezen als zoek machine.zordaz schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 09:52:
[...]
Daarmee ben ik toch niet van de zoekmachine meldingen af?
Verder alsnog erg tevreden met de a52s en Samsung browser.
Ik gebruik de Samsung browser zelfs op mijn Pixel 8 en Nokia T20 tablet.Jovas schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 18:11:
[...]
Je hebt gelijk en ik snap je punt. Ik heb eenmalig aangegeven dat ik Google wil gebruiken en krijg geen meldingen meer maar wordt ik zekere zin gedwongen iets te kiezen als zoek machine.
Verder alsnog erg tevreden met de a52s en Samsung browser.
De februari update voor de A52s 5G is beschikbaar. Android beveiligingspatch van 1/1/2025.
[ Voor 9% gewijzigd door zordaz op 06-02-2025 12:44 ]
Nog iemand die recent problemen heeft met locatie? Google Maps, maar ook Waze geeft voortdurend: "gps signaal verloren". Omdat het bij diverse apps is, lijkt het toch een eerder intern (hardware?) probleem. Toestel is uiteraard al uit garantie, GPS antenne laten herstellen, lijkt me dan ook niet echt een optie. Of zijn er suggesties die ik toch nog kan proberen? Ik heb al batterijbesparing uit staan, locatie staat uiteraard aan. Het heeft ruim twee jaar probleemloos gewerkt, tot 2 weken geleden.
It's just technology, not religion
De februari update voor de A52 4G is er.
Hmm, ik heb de laatste weken wat vaker last van een weinig accurate locatie. Vooral in de eerste minuten na het vertrekken thuis of op kantoor. Voorheen nooit ergens last van.chaola schreef op maandag 24 februari 2025 @ 10:29:
Nog iemand die recent problemen heeft met locatie? Google Maps, maar ook Waze geeft voortdurend: "gps signaal verloren". Omdat het bij diverse apps is, lijkt het toch een eerder intern (hardware?) probleem. Toestel is uiteraard al uit garantie, GPS antenne laten herstellen, lijkt me dan ook niet echt een optie. Of zijn er suggesties die ik toch nog kan proberen? Ik heb al batterijbesparing uit staan, locatie staat uiteraard aan. Het heeft ruim twee jaar probleemloos gewerkt, tot 2 weken geleden.
Dit heb ik ook maar regelmatig (steeds vaker) heb ik ook geen mobiel bereik meer. Waze geeft dan eerst nog de melding met offline kaarten te werken. Maar als je buiten het offline gebied komt heb je niks meer. Na herstarten is alles weer ok, soms komt alles vanzelf weer goed. En soms werkt alles normaal. Ik merk het ook aan Spotify want dat stopt dan uiteraard ook.chaola schreef op maandag 24 februari 2025 @ 10:29:
Ik dacht eerst dat het een bepaalde omgeving was waar Hollands Nieuwe misschien even geen bereik had? Maar inmiddels merk ik dat het ook elders gebeurt. Het lijkt steeds vaker voor te komen en speelt sinds en paar maanden. Hollands Nieuwe heb ik inmiddels wat langer en werkte eerst prima. Ik ga nog proberen of het ook voorkomt als ik 5G uitzet, want dat is er natuurlijk ook sinds een paar maanden.
Stiekem loer ik ook een beetje naar de A56... Of iets soortgelijks, Nothing is ook wel interessant.
Ik dacht dat support al klaar was maar ik kreeg gisteren nog een beveiliging update
12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput
Hier op A52s geen recente update.Snowhite0901 schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 09:34:
Ik dacht dat support al klaar was maar ik kreeg gisteren nog een beveiliging update
Uiteindelijk gaat het erom wat er op:
https://security.samsungmobile.com/workScope.smsb
staat.
En daar staan nu
* Galaxy A52
* Galaxy A52s 5G
in de quarterly sectie.
Maar er is dan toch al 1 van de lijst gehaald, want vorig jaar stond er ook nog een "Galaxy A52 5G" in die lijst, en die is er nu niet meer bij, dus er is mogelijk al een A52 variant die geen updates meer krijgt.
Ik hoop op nog 2 of 3 updates voor mijn A52s. En bijvoorbeeld S7's van mijn beide ouders hebben nog wel wat onverwachte updates gehad nadat support klaar was, maar ik heb het idee dat ze zich bij Samsung nu strakker aan hun eigen beloftes houden.
[ Voor 5% gewijzigd door SanderBos op 12-04-2025 10:44 ]
Daar staan alleen nog de Enterprise Models. De reguliere modellen krijgen dus geen updates meer.SanderBos schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 10:39:
[...]
Uiteindelijk gaat het erom wat er op:
https://security.samsungmobile.com/workScope.smsb
staat.
Hoe kan je die krijgen en zien dat je er zo een hebt?elastiek schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 12:14:
[...]
Daar staan alleen nog de Enterprise Models. De reguliere modellen krijgen dus geen updates meer.
12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput
De reguliere modellen horen nog tot begin volgend jaar updates te krijgen(die lijst is niet altijd compleet). Maar dat zijn updates per half jaar of per kwartaal, en dus nog 2 tot 4 updates in totaal.elastiek schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 12:14:
[...]
Daar staan alleen nog de Enterprise Models. De reguliere modellen krijgen dus geen updates meer.
Ik heb net de April beveiligingsupdate geïnstalleerd, Android 14 OneUI 6.1
(Jovas heeft het over A52s)Jovas schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 19:42:
Ik heb net de April beveiligingsupdate geïnstalleerd, Android 14 OneUI 6.1