Samsung brengt zijn Galaxy A52, A52 5G en A72 uit. De smartphones hebben oledschermen met een refreshrate van 90Hz en 120Hz. Samsung geeft de toestellen allemaal drie Android-upgrades en vier jaar beveiligingsupdates. Samsung levert de nieuwe Galaxy A-telefoons met Android 11 en de belofte dat daarna nog drie upgrades volgen. Er verschijnt jaarlijks een nieuwe Android-versie, wat betekent dat de toestellen drie jaar upgrades krijgen. Beveiligingsupdates, die los van nieuwe versies verschijnen, zijn voor ten minste vier jaar gegarandeerd door Samsung. Alleen de A52 5G is voorzien van een 5G-modem, de A52 en A72 moeten het doen met 4G. Het drietal draait op een octacore-soc die de fabrikant verder niet specificeert en de toestellen hebben minimaal 6GB ram en 128GB flashopslag. De drie telefoons hebben een oledscherm met een resolutie van 2400x1080 pixels. De A72 is met 6,7 inch ietsje groter dan de A52-varianten met hun 6,5"-scherm. De A52 en de A72 hebben een refreshrate van 90Hz, terwijl de A52 5G een 120Hz-scherm heeft. Het grotere A72-model heeft een 5000mAh-accu; bij de twee kleinere toestellen is dat 4500mAh. Laden gaat met maximaal 25W. Samsung geeft de Galaxy A-modellen vier camera's aan de achterkant. De primaire camera is een 64-megapixelsensor met kleine pixels van 0,8 micron. De tweede camera is een 12-megapixelsensor met ultragroothoeklens en de derde een macrocamera met 5-megapixelsensor. De A52 en A52 5G hebben ook een dieptecamera met 5-megapixelsensor, bij de A72 is de vierde camera een 8-megapixelsensor met telelens.
Terug naar Inhoudsopgave • Samsung A52-Serie specificaties Terug naar Inhoudsopgave Terug naar Inhoudsopgave Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur mij dan een DM.
Terug naar Inhoudsopgave |
Alleen het folie om de telefoon heb ik weggehaald, ik voel wel wat van een randje zitten maar ik durf er niet te hard aan te pulken, het laat iig niet meteen los. Op het internet kan ik er ook weinig over vinden.jaxel70 schreef op zondag 9 mei 2021 @ 15:11:
[...]
Volgens Samsung zit er wel een dunne protector op het scherm tegen beschadiging tijdens transport. Heb je die verwijderd?
[ Voor 3% gewijzigd door Nature op 09-05-2021 16:47 ]
Even onderzoeken..
https://nanoreview.net/en...-qualcomm-snapdragon-720g
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/xADPfdYDmc7XMBAJlzUyKlt0.jpg?f=user_large)
Links is de 5G variant en de rechtste de 4G. Zoals je ziet door de andere modem andere 4G snelheden mogelijk op de 5G variant.
Bronnen van Qualcomm zelf:
https://www.qualcomm.com/...agon-720g-mobile-platform
https://www.qualcomm.com/...latform-product-brief.pdf
https://www.qualcomm.com/...n-750g-5g-mobile-platform
https://www.qualcomm.com/...latform-product-brief.pdf
[ Voor 11% gewijzigd door dutchnltweaker op 29-05-2021 21:08 ]
Vraagje. Heb bij mijn nieuwe Abo een A52 gekregen. Had voor mijn vrouw bestemd maar die wilde liever de Xiaomi, die heeft een mooiere afgeronde vorm.
Ik overweeg hem nu zelf te gebruiken maar na een beetje spelen vind ik hem prima maar wel erg saai vergeleken met mijn huidige Xiaomi en overweeg of ik hem toch maar door verkoop.
Vooral de beschikbara thema's ziijn erg beperkt, ik hou van strak en kan gratis of betaald niks fatsoenlijks vinden. Ook de icons zijn allemaal rond en naar mijn mening niet erg strak.
Is er iemand die een thema weet die in de buurt komt van mijn huidige thema die ik heb bijgevoegd?
Ik weet het klinkt als gezeur (en dat is het eigenlijk ook...) maar je moet er toch weer een aantal jaar tegenaan kijken.
Als alternatief overweeg ik de Xiaomi Mi 11 lite te bestellen maar de update strategie van Samsung bevalt me wel beter.
Ik overweeg hem nu zelf te gebruiken maar na een beetje spelen vind ik hem prima maar wel erg saai vergeleken met mijn huidige Xiaomi en overweeg of ik hem toch maar door verkoop.
Vooral de beschikbara thema's ziijn erg beperkt, ik hou van strak en kan gratis of betaald niks fatsoenlijks vinden. Ook de icons zijn allemaal rond en naar mijn mening niet erg strak.
Is er iemand die een thema weet die in de buurt komt van mijn huidige thema die ik heb bijgevoegd?
Ik weet het klinkt als gezeur (en dat is het eigenlijk ook...) maar je moet er toch weer een aantal jaar tegenaan kijken.
Als alternatief overweeg ik de Xiaomi Mi 11 lite te bestellen maar de update strategie van Samsung bevalt me wel beter.
Bij het invullen van het wachtwoord kan je op geavanceerd tikken en instellen dat je toestel zijn echte mac adres moet gebruiken. Standaard wisselt je toestel regelmatig van mac adres om het tracken moeilijker te maken.joey82 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 14:57:
[...]
ik weet echt werkelijk niet waar je het over hebt sorry,
ik ben niet zo handig met instellingen etc etc
Ik heb een screenshot toegevoegd. Wel in het Engels want zo staat mijn toestel ingesteld.
Ja, die optie had ik gezien tijdens mijn zoektocht.JohanKupers schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 21:35:
[...]
Als bij mij de standaard apps stuk zijn reset ik die via instellingen - apps en dan het menu (puntjes) en dan app voorkeuren resetten. Dan gaat het vaak weer maanden goed.
Maar dat is dan zeker alle voorkeuren van alle apps resetten toch? Of alleen Android's eigen apps? In beide gevallen is het wel erg drastisch
Ietsje later: Oh, ik lees nu nog wat er bij die optie staat. Die doet dan niet zoveel, en dan vermoed ik zelfs dat het niet zou werken (maar ik ga het niet proberen), want dat is het duffe die ringtone 'intent' in Android termen staat helemaal niet in de standaard apps lijst.
2 screenshots naast elkaar:
[ Voor 33% gewijzigd door SanderBos op 16-11-2021 21:45 ]
aptX zeker want dat gebruik ik.Jacob Kroes schreef op donderdag 25 november 2021 @ 11:57:
Ondersteunt de Samsung Galaxy A52s:
Bluetooth met aptX HD en HIRES audio ?
Is erg belangrijk deze muziek+HiFi liefhebber
Dit is wat de ontwikkelaarsopties zeggen over wat er ondersteund wordt (en niks is grijs dus deze zouden allen ondersteund moeten worden, geen garanties van mij):
:fill(white):strip_exif()/f/image/IG24O6BIA87LeoamNcMsTiuz.png?f=user_large)
Daar staat dus geen HIRES tussen. Ik had daar ook nog nooit van gehoord. Maar is dat wel echt een ding? Want als ik google op "bluetooth hires" dan zijn letterlijk de eerste 5 hits termen als "No, Bluetooth cannot deliver hi-res audio".
Het zou nog kunnen dat het wel via de 3.5mm jack kan?? Maar eerder deze week vroeg iemand anders naar de 3.5mm specs en toen had ik even zoeken, en ik kon niks vinden over wat die DAC doet (afgezien van dat dus de 3.5mm DAC blijkbaar uiteindelijk van de snapdragon chipset afkomt, dus het is maar net wat de SD778G ondersteund, maar daar kon ik ook niks van vinden).
Variable RAM? Google levert niks op.Vincent91 schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 16:45:
heeft er iemand variable ram op zijn a52s ?
ik heb het nog niet
Bedoel je misschien RAM Plus, Samsung's antwoord op RAM boost van OnePlus , als in een weer memory manager waar niemand op zit te wachten? (jij kwam toch ook van OnePlus?)
Instellingen|Batterij en apparaatonderhoud|Geheugen:
Ik ben niet degene aan wie je het vroeg.Chippu schreef op zondag 5 december 2021 @ 21:51:
[...]
Is de batterij al iets beter geworden bij jou? Ik heb de telefoon sinds 23 november in gebruik maar de batterij is tot nu toe vrij dramatisch - gemiddeld 2 tot 2,5 screen-on time. Dit is met allerlei batterij tweaks.
Als ik ervaringen op het internet moet geloven dan zou 5 tot 7 screen on time (met tweaks) goed haalbaar moeten zijn.
Het is natuurlijk maar net wat je doet met de telefoon. Ik doe zelf eigenlijk heel weinig met de telefoon, en in feite is voor mij dan een 3-day phone nu, ik maak zo'n 25% per dag op (de eerste 75% verloopt ook heel egaal, de laatste 25% weet ik niet want dan laad ik hem altijd weer op).
Nu vandaag na 13 uur aan waarvan 2u 14m screen on time (met name wat light Chrome browsen en nieuws apps, en ook nog 30 foto's en 5 minuten aan video gemaakt), is er 25% opgebruikt:
:fill(white):strip_exif()/f/image/vgBNxWid0J8Qwq9oupfRR5iZ.png?f=user_large)
Dus ik zou inderdaad wel 6-8 uur screen-on-time moeten kunnen halen op basis van mijn gebruik.
Ik heb trouwens nu sinds 3 dagen de scherm refresh rate van 120 Hz naar 60 Hz gezet, dat lijkt ook best veel te schelen, dus als je het dat nog niet hebt gedaan (en 60Hz kan verdragen, ik merk zelf het verschil niet...) zou ik dat als eerste doen.
(En als 2e met iets als AccuBattery of soortgelijke app er wat dieper in duiken, hoewel al die battery apps tegenwoordig alle radio connecties en GPS gebruik negeren, die apps zijn ook niet meer wat ze ooit waren)
Heb gehad (A52s op HollandsNieuwe==Vodafone)Knielen schreef op maandag 6 december 2021 @ 13:08:
Zojuist heel het kantoor wakker gemaakt door de NL Alert van 12:00 uur, behalve ik. Als ik nu naar Instellingen -> Meldingen -> Geavanceerde instelling -> Draadloze noodwaarschuwingen gaat dan gebeurt er niks. Hebben anderen wel het bericht gehad en kunnen die ook naar deze instellingen?
Hele harde piep, met niet standaard notificatie (groot wit vlak onderaan scherm)
Verkoper heeft een swap toegezegd, maar de batterij lijkt nu normaal te werken:SanderBos schreef op maandag 6 december 2021 @ 07:19:
[...]
Ik heb zelf niks gedisabled van Samsung (of andere dingen), als je dan apps een tijd niet gebruikt dan worden ze 'automatisch uitgeschakeld', maar toen dat gebeurde (allemaal op dezelfde dag natuurlijk) heb ik niet iets bijzonders gemerkt qua accu. En ik gebruik mijn telefoon niet zoveel als andere mensen, maar ik heb wel 100+ eigen apps geinstalleerd, waarvan er ook meerdere continu op de achtergrond draaien, dus het is zeker geen kale telefoon.
Die jump naar 92% klinkt niet goed, maar goed dat wist je zelf ook wel, ik kan me niet voorstellen dat een app dat kan veroorzaken (dan zou het toch nog steeds moeten aftellen?).
(En ik weet niet hoe/ of je een accu kan calibreren)
:strip_exif()/f/image/uBMtYxHAi4VPv1RBAdjbdMct.jpg?f=fotoalbum_large)
5h39m schermtijd op 56 uur zonder lader lijkt mij netjes. Een stuk beter dan 2h14m schermtijd op 14 uur, in ieer geval.
Echter, het verbruik van Play Services en Carrier Services was op mijn vorige 2 telefoons nooit zo hoog. Is dit normaal?
Edit: kleine update - na de laatste laadcycle heeft mijn toestel nu 10 uur in deep sleep gelegen met 0% batterij verbruik. Voorheen was dat makkelijk 10% per uur. Vooralsnog zie ik ook de Google Services niet terug. Ik heb verder geen aanpassingen gemaakt qua apps, dus misschien toch iets met de services zelf? Nouja, als het zo blijft ben ik dik tevreden.
[ Voor 10% gewijzigd door Chippu op 08-12-2021 10:15 ]
hars73 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 11:01:
[...]
Ja... stap 1 is, kies Gboard als standaard toetsenbordEn dat lukt dus al niet
:fill(white):strip_exif()/f/image/Khc4KRaPjyWnZuA1lIIwuypX.png?f=user_large)
Meestal moet je eerst ergens het toetsenbord nog "aan" zetten voordat je hem mag selecteren.
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
Het lijkt me dat die screenshots van LordSinclair van een andere/ oudere Android versie zijn.hars73 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 11:12:
[...]
Op mijn Xiaomi kan ik dat inderdaad zo vinden... op de A52s heb ik dat niet kunnen vinden.Ik zal vanavond (als ze weer thuis is) nog maar een keer kijken.
Zo ziet het er bij mij uit onder Instellingen|Algemeen beheer|Toetsenbordlijst en standaard:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/0im2Eho6KXsR6TvOQycesu29.jpg?f=user_large)
Staat daar bij jou Gboard dan ook niet in de lijst onder de keuze?
Bug in de alarmfunctie van de klok; ging gisteren niet af en vanmorgen weer niet. Gisteren geüpdate naar de laatste versie (A52 5G)
:strip_exif()/f/image/gNmuyoT89DxcVtv9iC0jnlOP.jpg?f=fotoalbum_large)
Edit: yes, reset, cache geleegd e.d. gisteren nadat ie het niet deed maar mocht niet baten. Maar m'n wifi is nu wel bruikbaar zonder dat ie de verbinding verliest en de log van m'n AP is ook leeg (eerst telkens errors met m'n a52)
:strip_exif()/f/image/gNmuyoT89DxcVtv9iC0jnlOP.jpg?f=fotoalbum_large)
Edit: yes, reset, cache geleegd e.d. gisteren nadat ie het niet deed maar mocht niet baten. Maar m'n wifi is nu wel bruikbaar zonder dat ie de verbinding verliest en de log van m'n AP is ook leeg (eerst telkens errors met m'n a52)
[ Voor 23% gewijzigd door Uberprutser op 17-01-2022 08:07 ]
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
Staat op de doos:Vincent91 schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 17:24:
[...]
denk niet dat er een enterprise model bestaat van de a25s ?
allesinds staat het niet op de site van samsung
/f/image/WhBDwEUr4p6ncA8WQ2OtJwiY.png?f=fotoalbum_large)
Het is maar een sticker maar dat was bij mijn XCover 4S enterprise edition ook zo, precies dezelfde sticker..
Het model is SM-A528B/DS maar ik geloof dat de enterprise edition normaal geen apart typenummer hebben. Ook zie ik hem op Google: hier bijvoorbeeld bij de MediaMarkt Duitsland. Misschien wordt hij niet verkocht in Nederland? Ik woon in Spanje.
En bedankt @SanderBos !!! Ik loop normaal altijd alle functies na bij een nieuw toestel maar dit keer dus over het hoofd gezien.
En ik ben idd benieuwd als de SIM er in gaat.. Zal in elk geval 5G uitschakelen want ons werkcontract heeft dat toch niet hoewel de provider het wel heeft.
[ Voor 32% gewijzigd door GekkePrutser op 26-02-2022 18:14 ]
Ik kom van de Poco x3 af, ik gebruik al jaren enkel google camera dus ik kan alleen daar over spreken. Ik vind zelf de A52s ietsje betere foto's nemen maar het is geen mijlen verschil. Ik weet niet hoe de X3 zich verhoudt tot de F1 maar misschien heb je er wat aan. De samsung camera heb ik maar kort geprobeerd en was er niet echt van onder de indruk.Ohmarinus schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 16:28:
Dit lijkt mij op papier een hele gave phone! Momenteel gebruik ik nog een Pocophone F1 maar zit een beetje rond te kijken en de A52s ziet er op papier het beste uit in hetzelfde prijssegment.
Macro werkt denk ik nog niet op de gcam die ik gebruik maar de wide camera is handig soms maar duidelijk in mindere kwaliteit. Video heb ik nog niet veel gebruikt maar zie geen onscherpte door image stabilisation.
Heb de Samsung nog maar kort dus kan nog niet echt een oordeel vellen over foto's onder verschillende omstandigheden maar het is laten we zeggen een ruime voldoende. Voor betere kwaliteit moet je denk ik bij de duurdere modellen zijn.
Dit is een losse pols foto van de kat met google camera. Prima voor een telefoon foto wat mij betreft, anders pak ik de dslr wel.
Op mijn A52 5G wel:GekkePrutser schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 12:03:
[...]
Heb je die service dan? Toen het schandaal in het nieuws kwam heb ik gekeken en ik had die game service helemaal niet op mijn A52s...
Sometimes you need to plan for coincidence
Zoals Vincent al zei je moet wel even de system apps laten weergeven bij die lijst:
:fill(white):strip_exif()/f/image/jVBJT1T1OL8PUxNqJ5s2ighR.png?f=user_large)
(op mijn A52s staat hij er dan wel tussen)
Ik vind zelf de vingerafdrukscanner met afstand het slechtste aspect van de A52s.Bruin Poeper schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 20:25:
Ik krijg met de beste wil geen vingerafdrukken meer geregistreerd. Ik had schade aan mijn vingers die nu wel genezen is volgens mij.
Sinds 1 a 2 weken was er een Samsung update, maar ik krijg de vingerafdruk er niet goed meer in.
Hij begint met 16%, en ik moet mijn vinger verplaatsen en opnieuw scannen. Ik kom met stapjes van 5% hooguit op 70%; soms amper 50%. Hij vraagt circa 10 pogingen en zegt dan: "Uw vingerafdruk kan niet worden geregistreerd".
Buildnummer: A52FXXS4BVC1
Android-versie S(Android 12)
Uitgiftedatum 2022-03-22
Niveau beveiligingspatch: 2022-03-01
Dus misschien moet ik ook geen tips geven.
Ik heb pas nog een vinger toegevoegd, maar dat was op A52s nog voor OneUI 4.1, dus allemaal net wat anders dan jij denk ik.
Als het ook met onbeschadigde vingers niet wil zal er geen medische reden zijn denk ik.
Wat ik wilde bijdragen: Hoe beweeg jij je vinger tijdens het scannen? Jij hebt dus blijkbaar moeite met het tweede gedeelte van de registratie, ik heb altijd enorme moeite om het in het begin te laten oplopen. Volgens mijn herinnering (en deels is dat dus recent) had ik het meeste succes bij registratie als ik in de eerste fase de vinger wat draai tijdens de scan acties (beetje natuurlijk maar), en in de tweede fase (dus als het percentage wat begint op te lopen) de hoek van de vinger steeds wat hoger zet. Maar wel steeds ongeveer dezelfde plek van de vinger scan.
Plaatje met wat ik bedoel met invalshoek en draaien, maar de bewegingen zijn dan tijdens de registratie niet zo groot als in dit voorbeeld:
Voor zij die zich zorgen maken om de game optimizing service: de volgende update maakt hier wijzigingen aan.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/HDO9VQetcw3o5aYhmLpfrzWv.jpg?f=user_large)
Verder ook nog de update naar One UI 4.1.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/HDO9VQetcw3o5aYhmLpfrzWv.jpg?f=user_large)
Verder ook nog de update naar One UI 4.1.
Om het eens op iets anders te gooien, ik ben een tijdje bezig met Gcam op de A52s maar tot nu toe nog niet naar volledige tevredenheid. Vooral astrophotography valt mij tot nu toe nog erg tegen vooral als ik het vergelijk met Xiaomi Mi 9T met een custom Android 12L ROM.
Ter vergelijk wat ik gebruik:
Samsung: MGC_8.1.101_A9_GV1zfix (met een custom config file van @SanderBos)
Xiaomi: GCAM_8.4.400.42.XX_SHAMIM_V20 (zonder custom config file)
Links Samsung A52s en rechts Xiaomi Mi 9T.
Beide foto's zijn op exact hetzelfde moment genomen en stonden beiden volledig stil toen de foto's werden genomen.
:strip_exif()/f/image/pUtaQJzZ4ywJhkVNEhjGZF2R.jpg?f=fotoalbum_medium)
:strip_exif()/f/image/kPU2fXIxGEAJvx75NcPYhY71.jpg?f=fotoalbum_medium)
Zoals jullie kunnen zien zijn de verschillen gigantisch. De foto afkomstig van de Xiaomi heeft niet alleen een veel natuurlijkere kleur maar is ook nog eens een stuk scherper. Daarnaast lijkt het erop dat de Samsung de sterren ook nog eens meer inzoomt terwijl de rest van de omgeving qua verhouding gelijk is met de Xiaomi.
Nu ben ik benieuwd of nog meer mensen ervaring hebben met Gcam op de Samsung en dan met name Astrophotography en wat daarbij jullie resultaten zijn. En dan met name welke versie van Gcam en welke config daarbij gebruikt is.
Beide foto's zijn op exact hetzelfde moment genomen en stonden beiden volledig stil toen de foto's werden genomen.
:strip_exif()/f/image/pUtaQJzZ4ywJhkVNEhjGZF2R.jpg?f=fotoalbum_medium)
:strip_exif()/f/image/kPU2fXIxGEAJvx75NcPYhY71.jpg?f=fotoalbum_medium)
Zoals jullie kunnen zien zijn de verschillen gigantisch. De foto afkomstig van de Xiaomi heeft niet alleen een veel natuurlijkere kleur maar is ook nog eens een stuk scherper. Daarnaast lijkt het erop dat de Samsung de sterren ook nog eens meer inzoomt terwijl de rest van de omgeving qua verhouding gelijk is met de Xiaomi.
Nu ben ik benieuwd of nog meer mensen ervaring hebben met Gcam op de Samsung en dan met name Astrophotography en wat daarbij jullie resultaten zijn. En dan met name welke versie van Gcam en welke config daarbij gebruikt is.
Waarschuwing: Lange comment over Astro met gcam op A52s.Audiowaste schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 11:10:
Mijn config file? Toemaar. Ik wou nog zeggen dat als je echt sander-mgc81-etc gebruikt dat het dan niet een config geoptimaliseerd voor astro photography is. Maar het is juist heel veel bijna default google settings dan, dus dicht bij default dus waarom zou het niet goed zijn.
Eigenlijk heb ik zelf weinig ervaring met of zelfs interesse in astrophotografie, maar ik lees wel veel mee in forums waar het erover gaat dus ik kan en ga er nu wel wat over typen.
Dit zijn de beste foto's die ik zelf heb gemaakt:
:strip_exif()/f/image/EBxEAhcW2HfW0F7D27s5gdzi.jpg?f=fotoalbum_large)
Zoals je kunt zien zijn ze met name heel erg onscherp. En deze 2 foto's hebben dus een blauwige kleur, maar dat is ergens toeval het is inderdaad vaak bruin-rood zoals bij jou. Ik woon zelf in Amsterdam, dus veel teveel lichtvervuiling, maar met Kerst was ik ergens in the middle of nowhere (in Nederland), ook nog eens op een kraakheldere nacht, dus ik heb me later flink vervloekt dat ik niet mijn eigen astro-regels had opgevolgd. Ik weet al niet eens meer wat mijn regels waren, maar in ieder geval wat ik had verzuimd was:
- RAW support aanzetten, het is niet zeker dat dat echt zal helpen maar dan heb je geen JPEG compressie van al die kleine puntjes die het JPEG algoritme als ruis kan zien. Dus als je het aanzet kun je nog eens kijken of DNGs beter zijn (maar alleen als de focus klopt).
- En dat ik niet de focus op manual infinity had gezet. Dus ik denk dat die onscherpte bij mij kwam omdat de autofocus de mist in ging in het donker. In MGC is dat de bovenste instelling in de viewfinder dropdown, waarbij de focus-waarde achter de button wordt gevoed door Settings|Modules|Back 1.0|Manual Focus|Oneindig. Ik noem dit extra omdat in de Morgenman config die ik zo ga noemen de oneindig focus op 1.51 heeft staan, terwijl ik zelf nog steeds denk dat 0 daar een meer aannemelijke beste waarde is.
TL;DR: Jouw A52s foto is niet scherp, die van mij ook niet, ik vraag me of focus handmatig op oneindig zetten niet beter werkt.
Hoe lang heeft de camera gedaan over beide foto's bij jou? Want als ik die Shamim nu even installeer dan wordt er maar 5 seconden een foto gemaakt, en met MGC+mijn settings meer dan 3 minuten als ik mijn hand over de lens hou in astro mode (dat is in MGC trouwens enigzins te configureren via Settings|Modules|Back1.0, Astro Max exposure time (hoe lang duurt 1 'frame' opname in astro mode) en Frames HDR+ Enhanced (hoeveel frames worden er gemaakt en later samengevoegd).
En als die Shamim gcam beter voor je werkte, heb je die dan ook op je A52s geprobeerd? Want als je na installatie maar onder Settings|Additional Settings|Stream Config alle 'Preset stream configurations' (dus de eerste sectie) op EISV3 zet en Video op 0 dan is de main camera mode wat houterig maar dan draait hij wel op de A52s. Dus je kunt kijken of dat misschien beter werkt.
Dat van dat inzoomen dat weet ik niet goed, als je Shamim installeert op je A52s kun je nog checken of die ook inzoomt op A52s.
En dan tenslotte: In de gcam thread op xda waar je dan blijkbaar mijn config hebt gevonden is er ook nog deze post. En dan met name de derde bijlage laat zien dat je echt wel indrukwekkende sterrenhemels kunt maken met de A52s (zo indrukwekkend dat ik in eerste instantie dacht 'b*llsh*t die foto heeft hij echt niet zelf gemaakt', maar later zag ik aan JPEG exif data dat hij echt uit een A52s komt, en de foto bevat ook zijn regenpijp).
Hij zegt daar dus dat hij MGC 8.1 met Morgenman config gebruikt, dat is een hele bekende config waar ik zelf nauwelijks ervaring mee heb. Ik link hier naar een telegram comment van mezelf met de Morgenman config die werkt op de zfix variant van MGC die jij gebruikt, hopelijk heb je beschikking over Telegram.
Jazeker, ik zit op HollandsNieuwe (Vodafone submerk) en ik gebruik de standaard telefoon app van Samsung (dus ik heb daar niks anders ingesteld of zo) en zodra je in de telefoon app instellingen bellen via Wifi aanzet zie je dat aan alles:Vincent91 schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 11:09:
[...]
Ik heb bellen via wifi aanstaan maar heb geen icoon in de status balk
De provider zegt dat alles in orde is en ook ondersteuning voor heeft
Heb jij dit wel ?
Cc: @Asskicker @dutchnltweaker
Ik was nieuwsgierig wat het dan bij mij was, met bijzondere uitkomsten.
Ik weet in en buiten mijn appartement redelijk goed hoe de streepjes op en neer gaan, dus 1 test gedaan op balkon in de richting van de antenne en 1 test in slaapkamer met handen om telefoon (A52s) heen:
:fill(white):strip_exif()/f/image/8HbTLSGc6dZ7hlqvJmzoIoF1.png?f=user_large)
Aantal 'streepjes' is te zien in de screenshots, dat was het aantal streepjes gedurende de hele test.
Krankzinnig verschil, vooral in de upload.
En die download snelheden man, dat had ik nog nooit gezien. Ik zit bij Hollandsnieuwe, budget provider...
Die 185Mbps is meer dan 2x zo snel als mijn (ook goedkope) bedrade 70Mbps ADSL verbinding, waar ik van KPN net 'gratis' 20Mbps extra heb gehad. En zelfs die 53Mbps komt nog in de buurt van wat ik hier in huis maximaal via Wifi kan halen.
Ik was nieuwsgierig wat het dan bij mij was, met bijzondere uitkomsten.
Ik weet in en buiten mijn appartement redelijk goed hoe de streepjes op en neer gaan, dus 1 test gedaan op balkon in de richting van de antenne en 1 test in slaapkamer met handen om telefoon (A52s) heen:
:fill(white):strip_exif()/f/image/8HbTLSGc6dZ7hlqvJmzoIoF1.png?f=user_large)
Aantal 'streepjes' is te zien in de screenshots, dat was het aantal streepjes gedurende de hele test.
Krankzinnig verschil, vooral in de upload.
En die download snelheden man, dat had ik nog nooit gezien. Ik zit bij Hollandsnieuwe, budget provider...
Die 185Mbps is meer dan 2x zo snel als mijn (ook goedkope) bedrade 70Mbps ADSL verbinding, waar ik van KPN net 'gratis' 20Mbps extra heb gehad. En zelfs die 53Mbps komt nog in de buurt van wat ik hier in huis maximaal via Wifi kan halen.
Sinds de mei update (die ik pas heel laat heb gehad) heb ik meerdere keren problemen gehad met de nauwkeurigheid van de GPS tijdens hardlopen. Op de dag van de update was het helemaal mis, daarna is het een week goed geweest (ik ga op dit moment elke dag hardlopen), maar vanmorgen was het weer pet.
En omdat de afwijkingen zo groot zijn heeft het echt invloed op de gemeten afstand (het lijkt nu alsof ik veel meer heb gelopen dan ik daadwerkelijk heb gedaan, met een hoger tempo dan ik heb gedaan).
Hier een voorbeeld van hoe het eruit moet zien (ik loop de hele tijd hetzelfde rondje) en hoe het er nu in de afgelopen week 2x heeft uitgezien, met ook een screenshot van de locatie rechten van mijn hardloopapp (die ook onbeperkte toegang heeft in het batterij menu):
/f/image/0BA8xKWCVNqgQkhkdgdJFhB5.png?f=fotoalbum_large)
(op klikken voor groot)
Ik heb dit sinds ik de A52s heb (oktober) nog niet eerder gezien, en de hardloopapp heeft ook al een tijdje geen updates gehad dus die is niet recent gewijzigd.
Is andere mensen dit ook opgevallen? (ik kan me voorstellen dat bij veel GPS toepassingen zo'n afwijking misschien niet eens opvalt, maar bij mij lijkt het nu net alsof ik zomaar ineens 1km/h harder ben gaan rennen...)
En omdat de afwijkingen zo groot zijn heeft het echt invloed op de gemeten afstand (het lijkt nu alsof ik veel meer heb gelopen dan ik daadwerkelijk heb gedaan, met een hoger tempo dan ik heb gedaan).
Hier een voorbeeld van hoe het eruit moet zien (ik loop de hele tijd hetzelfde rondje) en hoe het er nu in de afgelopen week 2x heeft uitgezien, met ook een screenshot van de locatie rechten van mijn hardloopapp (die ook onbeperkte toegang heeft in het batterij menu):
/f/image/0BA8xKWCVNqgQkhkdgdJFhB5.png?f=fotoalbum_large)
(op klikken voor groot)
Ik heb dit sinds ik de A52s heb (oktober) nog niet eerder gezien, en de hardloopapp heeft ook al een tijdje geen updates gehad dus die is niet recent gewijzigd.
Is andere mensen dit ook opgevallen? (ik kan me voorstellen dat bij veel GPS toepassingen zo'n afwijking misschien niet eens opvalt, maar bij mij lijkt het nu net alsof ik zomaar ineens 1km/h harder ben gaan rennen...)
Ik heb sinds kort de A52s. Op mijn startscherm heb ik altijd graag de agenda widget staan.
Bij voorgaande samsung telefoons had ik dit ook altijd.
Bij de A52s staat er voor elk agenda item een klein 'kalender-icoontje':
Hierdoor is er amper ruimte voor tekst voor de agenda-items. Iemand enig idee of ik dit kan aanpassen ? Dus dat 'kalender-icoontje' voor elke afspraak weg halen.
De widget breder maken zou een oplossing zijn, maar daar heb ik de ruimte niet voor.
Bij voorgaande samsung telefoons had ik dit ook altijd.
Bij de A52s staat er voor elk agenda item een klein 'kalender-icoontje':
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Hierdoor is er amper ruimte voor tekst voor de agenda-items. Iemand enig idee of ik dit kan aanpassen ? Dus dat 'kalender-icoontje' voor elke afspraak weg halen.
De widget breder maken zou een oplossing zijn, maar daar heb ik de ruimte niet voor.
Alles wat @LordSinclair zegt klopt volgens mij.
Als je naar deze of deze video kijkt dan zijn de cijfers voor A52s:
15W 1 uur 44 min (59 min voor de eerste 60%)
25W 1 uur 15 min (35 min voor de eerste 60%)
Dus je moet zo'n Samsung 25W lader (die op zich niet veel kost, maar let op je moet er dan wel een usb-c -> usb-c kabel bij hebben) alleen kopen als je vaak bijna leeg bent en dan even wil bijladen.
Ik zou zelf zeggen dat die 15W adapter misschien wel in 5V/2A=10W mode wordt gebruikt (zie Output sectie in de foto van @Verwijderd ). Dat zou (behoorlijk) matchen met wat @frans666 z'n app zegt, hoewel ik me wel afvraag hoe je aan die 11,1 komt, is dat dan een gemiddelde over de hele laaddtijd want het gebruik zal toch minder zijn tegen het einde.
(Zelf heb ik snelladen uitgezet, in de hoop dat dat goed is voor de batterij, dan gaat laden pas langzaam, gelukkig kijk ik niet naar de (nauwelijks waarneembare) percentage stijging terwijl ik slaap).
Edit: Die app lijkt me niet correct. In de foto van GZFan (en ik heb dezelfde lader) kon je zien dat de lader maximaal 1,67A of 2A levert, dus niet 2,4A zoals de app bij mij aangeeft als ik snelladen even aanzet:
:fill(white):strip_exif()/f/image/eSWY4lAIu3Z939heq3gWgUw4.png?f=user_large)
(wat waarschijnlijk wel klopt is dat de app zegt dat snelladen met zo'n 10W gaat, en niet snelladen met zo'n 2,4W...)
Als je naar deze of deze video kijkt dan zijn de cijfers voor A52s:
15W 1 uur 44 min (59 min voor de eerste 60%)
25W 1 uur 15 min (35 min voor de eerste 60%)
Dus je moet zo'n Samsung 25W lader (die op zich niet veel kost, maar let op je moet er dan wel een usb-c -> usb-c kabel bij hebben) alleen kopen als je vaak bijna leeg bent en dan even wil bijladen.
Ik zou zelf zeggen dat die 15W adapter misschien wel in 5V/2A=10W mode wordt gebruikt (zie Output sectie in de foto van @Verwijderd ). Dat zou (behoorlijk) matchen met wat @frans666 z'n app zegt, hoewel ik me wel afvraag hoe je aan die 11,1 komt, is dat dan een gemiddelde over de hele laaddtijd want het gebruik zal toch minder zijn tegen het einde.
(Zelf heb ik snelladen uitgezet, in de hoop dat dat goed is voor de batterij, dan gaat laden pas langzaam, gelukkig kijk ik niet naar de (nauwelijks waarneembare) percentage stijging terwijl ik slaap).
Edit: Die app lijkt me niet correct. In de foto van GZFan (en ik heb dezelfde lader) kon je zien dat de lader maximaal 1,67A of 2A levert, dus niet 2,4A zoals de app bij mij aangeeft als ik snelladen even aanzet:
:fill(white):strip_exif()/f/image/eSWY4lAIu3Z939heq3gWgUw4.png?f=user_large)
(wat waarschijnlijk wel klopt is dat de app zegt dat snelladen met zo'n 10W gaat, en niet snelladen met zo'n 2,4W...)
[ Voor 21% gewijzigd door SanderBos op 04-07-2022 09:48 ]
Om even in te pikken op mijn vorige post. Zo ziet het er dus uit:Admiral Freebee schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 20:44:
Ik heb al een tijd last van random gekleurde ruis op het scherm. Meestal verschijnen ze maar een fractie van een seconde, soms blijven ze iets langer staan. Iemand in deze thread zei dat het normaal is en met een update zou weggaan maar nu las ik op een ander forum dat het probleem te reproduceren valt door:
• In de instellingen 2G only toe te staan
• Er voor te zorgen dat je weinig signaal hebt
• Iets van data transfer op te starten
En ja hoor, als ik dat doe dan zie ik de glitches/artifacts enorm vaak terugkomen. Ik woon in een nieuwbouw huis met slechte ontvangst dus thuis zal ik wellicht vaak op 2G terugvallen. Zijn er nog mensen met dit issue? En zo ja, kon Samsung dat oplossen?
Hopelijk heb je het probleem al opgelost, maar mocht het nog bestaan, heb je al geprobeerd om RAM plus uit te zetten? Ik kan het niet meer vinden maar meen mij te herinneren dat iemand daar een keer soortgelijke problemen mee had.Admiral Freebee schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 13:24:
[...]
Bij mij is het altijd vanonder naar boven en verschijnt het maar een fractie van een seconde tot maximaal een seconde. Nooit bij het booten overigens. Het patroon lijkt wel gelijkaardig.
/f/image/9APEhOkFgk7O3hWfvrpRZ4bu.png?f=fotoalbum_large)
En dan nog een andere vraag, aangezien het accessoires topic vrijwel leeg is:
Iemand tips voor een silicone hoesje voor de a52s?
Ik heb al een losse Spigen camera protector, een glazen plaatje dat over je camera-eiland valt, en ik zoek een hoesje dat dit camera eiland niet nog dikker maakt, dus er omheen valt zoals dit:
:fill(white):strip_exif()/f/image/yID5zp4f6DycaeHXD4F9ZbjJ.png?f=user_large)
Helaas is dit amazon product niet zoals op de bovenstaande foto te koop. Ik denk dat ze per ongeluk een oude render hebben geplaatst ofzo.
Had eigenlijk deze op het oog, maar die valt ook over het camera eiland heen, dus daar heb ik niks aan:
https://www.amazon.nl/-/e...smid=A2N58YCCQNSUNR&psc=1
[ Voor 32% gewijzigd door Ohmarinus op 01-08-2022 13:27 ]
Thanks, erg duidelijk!SanderBos schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 20:20:
[...]
Je kunt altijd even gcam installeren, om te kijken of dat wat voor je is. De snelste route om die even te checken is volgens mij op dit moment MGC 8.4, waarbij je na download en installatie van de apk maar 1 instelling echt hoeft te veranderen om het uit te proberen (maar ik link naar een comment van mezelf waarin ik aanraad een paar andere instellingen ook te veranderen, nog steeds minder dan 10 minuten werk totaal denk ik).
Wat bedoel je met blur, achtergrond blur of beweging in de foto's (of nog wat anders)? Bij alle samsung telefoons is volgens mij een issue dat ze een relatief lange sluitertijd gebruiken, dus in vergelijking met concurrenten zit er dan eerder beweging in foto's (want langere sluitertijd == meer kans dat er wat beweegt).
Het enige dat ik niet kan vinden is dit:
"Only must: On A52s you have to go to Settings|Photo mode session config|Session ID|61448 to stop the freezing of the viewfinder."
Onder "Photo mode session config" heb ik geen optie op Session ID te kiezen.
:strip_exif()/f/image/ugbE6rilsBQN8UPYTdnfQWE1.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit is de versie die ik heb geinstalleerd:
https://www.celsoazevedo....le-camera/dev-bsg/f/dl92/
En dan de 'ruler' versie omdat ik las dat die nodig was voor Samsung.
En dan nog een tweede vraag aangaande de Galaxy store. Ik kreeg net een prompt, of ik even 54 updates wil draaien voor apps uit de Galaxy store. Dus ik die lijst checken, staat die hele lijst vol met apps die helemaal niet op deze telefoon geïnstalleerd staan. Dan zijn het toch geen updates, maar forced installs?
Al deze apps wil ik helemaal niet eens, plus dat ze ook nog eens in het Nederlands zijn voor een groot deel, terwijl ik verder alles in het Engels heb ingesteld. Doet Samsung dit soort stomme dingen wel vaker?
[ Voor 37% gewijzigd door Ohmarinus op 03-08-2022 10:26 ]
Gaat dus hierom, van boven naar beneden zie ik afwisselend de 2 kleuren roze groen roze groen roze groen etcetera. Hoopte nog even dat er een screenprotector opgeplakt zat wat dit veroorzaakt maar er lijkt niets op te zitten.Hadespuiter schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 19:04:
Vandaag een nieuwe A52S mogen ontvangen. Het eerste wat mij op viel is dat ik hele lichte roze vlekken op witte pagina's zie. Als je een beetje onder een hoek kijkt zie je het erger.
Mijn oude A50 had dit dus absoluut niet. Als ik ze naast elkaar houdt heeft de A50 gewoon een mooier veel egaler scherm.
De A52S gaat dus retour.
Is dit een slecht exemplaar uit de oled loterij of zijn ze allemaal zo?
[ Voor 5% gewijzigd door Hadespuiter op 10-11-2022 11:36 ]
Sinds kort ben ik ook een bezitter van de A52s.
Het valt mij op dat in de camera app iedere keer een soort van led lampje (rechtsboven op de foto) brand.
Ik zie dit in de camera app soms ook bij andere icoontjes zitten.
Waar is dat voor en kan dat ook uitgeschakeld worden?

Ook nog even een andere vraag, ik kom van een A8 2018 (met vingerafdrukscanner aan de achterkant).
Ik vind de vingerafdrukscanner aan de voorkant niet top werken (het was al een hele klus om de vinger, nouja duim, omdat hij aan de voorkant zit te registeren). Hoe is jullie ervaring daarmee?
Ik heb in de praktijk vaak een aantal "mismatches" voordat hij mijn duim pakt.
Bij de A8 2018 ging het wel eens een enkele keer mis maar bij deze echt een stuk meer.
Het valt mij op dat in de camera app iedere keer een soort van led lampje (rechtsboven op de foto) brand.
Ik zie dit in de camera app soms ook bij andere icoontjes zitten.
Waar is dat voor en kan dat ook uitgeschakeld worden?

Ook nog even een andere vraag, ik kom van een A8 2018 (met vingerafdrukscanner aan de achterkant).
Ik vind de vingerafdrukscanner aan de voorkant niet top werken (het was al een hele klus om de vinger, nouja duim, omdat hij aan de voorkant zit te registeren). Hoe is jullie ervaring daarmee?
Ik heb in de praktijk vaak een aantal "mismatches" voordat hij mijn duim pakt.
Bij de A8 2018 ging het wel eens een enkele keer mis maar bij deze echt een stuk meer.
[ Voor 12% gewijzigd door knorde op 18-11-2022 14:49 ]
Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl
Ja ik heb de link gelezen maar bij mij brand er echt maar 1 lampje als de microfoon en camera aanstaan.dutchnltweaker schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 18:52:
@knorde, De een is voor camera en de ander voor microfoon. Samen een groot icoon.
Niet in de vorm van een icoontje maar puur een soort van led lampje (zoals op mijn eerdere foto te zien is).
Ik weet niet waar het verschil in zit maar nu brand er weer een 2de lampje bij, een rode.
Hierbij een screenshot ervan:
Waar is dat rode lampje voor?

Ook nog even een ander vraagje, als ik een filmpje afspeel in de galerij moet ik elke keer het geluid weer aanzetten. Kan dit ook standaard op aan staan? Ik zie hier geen optie voor in de galerij?
Daarnaast hoeven de filmpjes wat mij betreft niet allemaal in het overzicht af te spelen, alleen pas als je een filmpje aanklikt. Maar volgens mij is dit allemaal niet mogelijk of zie ik iets over het hoofd?
Wat mij ook nog opvalt is dat als je toetsenbord "open staat" dat er bovenaan in de taakbalk (hoe heet dat eigenlijk haha) en onderaan in de navigatiebalk een toetsenbord icoontje staat.
Ik heb kunnen vinden hoe deze uit de navigatiebalk kon verwijderen maar kun je die ook verwijderen bovenin de "taakbalk"?
Oplossing: https://www.askvg.com/tip...e-typing-in-mobile-phone/
Heel leuk trouwens al die nieuwe functies maar ik begin wel erg het gevoel te krijgen dat Samsung steeds meer bepaald wat zij een goede instelling voor ons vinden die vervolgens niet aangepast kan worden. Niet echt een hele goede vooruitgang op dit gebied
[ Voor 35% gewijzigd door knorde op 19-11-2022 14:48 ]
Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl
Vraagje.
Gisteren moest mijn a52s updaten naar one ui 5 upgraden voor Android 13. Hij heeft toen ergens 1600 oude WhatsApp foto's vandaan gehaald, ik heb geen idee waar, die ik naar mijn weten allang verwijderd had. Nou is dat niet gelijk heel erg maar sindsdien zie ik niks anders meer dan de 1177 WhatsApp foto's (ipv de 9200 die in mijn galerij app staan) als ik iets via een chat van WhatsApp wil sturen. Alles staat ingedeeld in mapjes van contactpersonen of groepen, zelfs groepen waar ik al jaren niet meer in zit. In de galerij van mijn telefoon staat het wel goed dus daar zit geen fout in. Het gevolg is dat ik nu geen nieuwe foto's of bijv een screenshot kan sturen via WhatsApp, daarvoor moet ik dus eerst de galerij app openen en dat dan doorsturen naar mijn contactpersoon in WhatsApp. Heb de telefoon al opnieuw opgestart
alle instellingen al geprobeerd, WhatsApp eerste geüpdatet, daarna verwijderd en opnieuw gedownload maar niks helpt. Iemand enig idee hoe ik dit kan fixen? Op de foto zie je dus wat ik zie als ik iets via WhatsApp wil sturen. Alvast bedankt!
Gisteren moest mijn a52s updaten naar one ui 5 upgraden voor Android 13. Hij heeft toen ergens 1600 oude WhatsApp foto's vandaan gehaald, ik heb geen idee waar, die ik naar mijn weten allang verwijderd had. Nou is dat niet gelijk heel erg maar sindsdien zie ik niks anders meer dan de 1177 WhatsApp foto's (ipv de 9200 die in mijn galerij app staan) als ik iets via een chat van WhatsApp wil sturen. Alles staat ingedeeld in mapjes van contactpersonen of groepen, zelfs groepen waar ik al jaren niet meer in zit. In de galerij van mijn telefoon staat het wel goed dus daar zit geen fout in. Het gevolg is dat ik nu geen nieuwe foto's of bijv een screenshot kan sturen via WhatsApp, daarvoor moet ik dus eerst de galerij app openen en dat dan doorsturen naar mijn contactpersoon in WhatsApp. Heb de telefoon al opnieuw opgestart
alle instellingen al geprobeerd, WhatsApp eerste geüpdatet, daarna verwijderd en opnieuw gedownload maar niks helpt. Iemand enig idee hoe ik dit kan fixen? Op de foto zie je dus wat ik zie als ik iets via WhatsApp wil sturen. Alvast bedankt!
Ik dacht dat die 2 zaken niet gekoppeld zijn, maar weet ik ook veel. Ik zie nu terwijl ik het even bekeek trouwens dat de play store app nu een voor mij nieuwe update knop heeft in de instellingen, maar bij je vrouw wordt er dan niet geupdate?:knorde schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 09:50:
[...]
Daarna heb ik bij de apps gekeken en bij beide gekeken wat de playstore versie was en die verschilde ook in versie.
:fill(white):strip_exif()/f/image/Lruq17pxhHoFejtEcfGWWhQ2.png?f=user_large)
Een week is inderdaad wel kort.knorde schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 09:50:
[...]
Mijn vrouw heeft de telefoon inderdaad later dan mij in gebruik genomen, nu ongeveer een week geleden (ik heb die van mij ongeveer een maand geleden in gebruik genomen, misschien nog heel iets langer geleden). Begrijp ik het goed dat dit ongeveer 1x per 2 maanden "gepusht" wordt (en dus afhankelijk van de ingebruikname datum een bepaalde periode niet geüpdatet wordt)?
En nee, het is veel willekeuriger dan eens per 2 maanden. Die updates lopen in ieder geval veel achter, maar hoe lang precies je geduld moet hebben dat is niet zomaar te zeggen volgens mij.
Het issue voor Google is dat er iets van een miljard Android apparaten actief zijn in de wereld, zij willen die update niet naar iedereen op dezelfde dag versturen. Dus dat is logisch, maar het is niet logisch dat ze het dan zo lang uitstellen.
Als veelgebruikte apps als WhatsApp (volgens Google Play 5+ miljard downloads, maar dat is inclusief historie) worden geupdate in de app store krijgt ook niet iedereen die op dezelfde dag, daar gaat iets van 3 weken overheen! Ik heb ooit wel eens in een Tweakers discussie gezeten waarin 3 mensen 3 verschillende WhatsApp versies zagen op hun telefoons, en bij iedereen zei Google Play dat de app up to date was...
Maar om je vrouw (en waarschijnlijk meer jou) te troosten: Zoals ik in het vorige bericht ook al zei: Aan die Android securiity bulletins (waarin staat welke bugs via welke route gefixed worden) kun je ook zien dat het ze nauwelijks lukt de bugfixes te releasen via dat Google Play System Update systeem, dus je mist er weinig aan.
Maar ja, ik zit zelf ook continu te checken op updates, je wil er toch een hoge datum zien
Heb je wel de A52 5G?ratzz schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 14:56:
[...]
Vreemd, ik had alleen de 1 feb security update.
:strip_exif()/f/image/YFNKSDZhMwZO0reTlP5U3PYa.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 24% gewijzigd door Hmmbob op 28-02-2023 20:54 ]
Sometimes you need to plan for coincidence
Zijn er eigenlijk nu al goed stabiel draaiende versies van Google Camera voor de A52s 5G?
Ik heb er een half jaar geleden mee zitten klooien, bij de een werkte de camera prima, maar op mijn installatie kan ik de focus niet vastleggen en is er geen optie om de belichting vast te zetten wat echt super irritant is bij het filmen omdat de camera dan steeds blijft bijstellen kwa belichting. Hier is eigenlijk niet echt goed mee te werken.
De camera app van Samsung vind ik ruk, de beeldkwaliteit is benedenmaats en voor foto's en filmpjes blijf ik toch Google Camera gebruiken omdat het gewoon een stuk scherper is en de focus tracking heel goed werkt.
Editv
Ik heb alle gcam apps gewist en de MGC_8.4.600_A10_V11_ruler.apk opnieuw geïnstalleerd. Deze lijkt nu goed te werken. Dit is de versie die @SanderBos eerder al heeft gedeeld.
Ik heb er een half jaar geleden mee zitten klooien, bij de een werkte de camera prima, maar op mijn installatie kan ik de focus niet vastleggen en is er geen optie om de belichting vast te zetten wat echt super irritant is bij het filmen omdat de camera dan steeds blijft bijstellen kwa belichting. Hier is eigenlijk niet echt goed mee te werken.
De camera app van Samsung vind ik ruk, de beeldkwaliteit is benedenmaats en voor foto's en filmpjes blijf ik toch Google Camera gebruiken omdat het gewoon een stuk scherper is en de focus tracking heel goed werkt.
Editv
Ik heb alle gcam apps gewist en de MGC_8.4.600_A10_V11_ruler.apk opnieuw geïnstalleerd. Deze lijkt nu goed te werken. Dit is de versie die @SanderBos eerder al heeft gedeeld.
[ Voor 30% gewijzigd door Ohmarinus op 29-03-2023 12:56 ]
De april update komt net op mijn a52s binnen.
Ik hoop dat het systemui/unlock crash probleem is opgelost.
Ik hoop dat het systemui/unlock crash probleem is opgelost.
[ Voor 64% gewijzigd door GtrCraft op 21-04-2023 11:24 ]
Oh, bij jou blijft het op maart staan na de spontane reboot? Wordt het dan tijdelijk april?boschhd schreef op zondag 30 april 2023 @ 07:50:
[...]
Update naar google play van april eindigt inderdaad nog steeds in spontane reboots en dan terug naar de maart versie.
Dat is interessant, ik dacht dat het echt die 9,9MB update was (die niet de datum ophoogt).
Want ik zit dus op niveau 1 april 2023, en dat verandert niet tijdens mijn installatiepogingen van de 9.9MB update.
:fill(white):strip_exif()/f/image/XBb5VB95zaDqDTOjK9WEjusg.png?f=user_large)
Er zijn in ieder geval ook wel andere mensen die er tegenaan lopen in andere landen, maar ik vraag me af van hoe hoog nou het percentage is van problematische installaties (ook omdat ik bijvoorbeeld zelf eerst niet eens doorhad dat er een issue was, ondanks dat ik update handmatig had geinstalleerd en de spontane reboot had gezien, verder leek toen alles goed).
[ Voor 6% gewijzigd door SanderBos op 30-04-2023 09:17 ]
Yup, tijdelijk april, nu weer maart.SanderBos schreef op zondag 30 april 2023 @ 09:15:
[...]
Oh, bij jou blijft het op maart staan na de spontane reboot? Wordt het dan tijdelijk april?
Dat is interessant, ik dacht dat het echt die 9,9MB update was (die niet de datum ophoogt).
Want ik zit dus op niveau 1 april 2023, en dat verandert niet tijdens mijn installatiepogingen van de 9.9MB update.
[Afbeelding]
Er zijn in ieder geval ook wel andere mensen die er tegenaan lopen in andere landen, maar ik vraag me af van hoe hoog nou het percentage is van problematische installaties (ook omdat ik bijvoorbeeld zelf eerst niet eens doorhad dat er een issue was, ondanks dat ik update handmatig had geinstalleerd en de spontane reboot had gezien, verder leek toen alles goed).
Er is weer een update voor de A52s.
Het is wel een gekke, want hij was best groot maar lijkt niks echt te updaten (Android security update niveau blijft augustus, OneUI versie blijft (?) versie 6.1)
Het is wel een gekke, want hij was best groot maar lijkt niks echt te updaten (Android security update niveau blijft augustus, OneUI versie blijft (?) versie 6.1)
Pagina: 1
:strip_exif()/f/image/mAj4ZeTooeAEoujqsnSFiY4H.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/8i5s8zDaugmZ3V0OVlLmkUVU.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/5zauGjbnealoRJkgH9rfxsnV.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/cI6ISUGYrC9zOnmDeG1vFIk6.jpg?f=fotoalbum_large)

:strip_exif()/f/image/B35uz85pIXBHkSg1jCiORBqN.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/8IPIqfSZeZkkRKLzfgSx78pb.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/xL2TrhNWgx2CdFvn7QK50Lsy.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/VVuqwXdRjXt1WN9zgwha149F.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/HZ8wYWULoBywgDMWhHQQHFRy.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/DHghcaO7uLw6z6tOGDE4dbpW.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/QxyGmbc05IQWMjTItTDhLlTu.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/I6YcHiRtNF47zgU5f70QuAI6.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/z7w7uW2ajk3rSFudTrzKulyK.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/bM6hSlnExCCegiWY8Ec3hm7q.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/SNQ0YA5fHJ1EioCrn521IVs7.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/hMy9VFfk9wYCAOvSPU2fhl8r.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/8iT2pI9XjneTptGiIcGyPTdq.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/3ivJH2xtyXR44VhcdLk5dkAp.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/SHyLctLj3T6zjGd48X95XSvQ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/FKpbUaAsJ0a3GfDwFzgCpFWg.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/BsTF4IjX6vaVP8e2a0gCTvq3.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/IczYj698bPCRCQUE1GcLDgea.jpg?f=fotoalbum_large)