• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08:14

Samsung brengt zijn Galaxy A52, A52 5G en A72 uit. De smartphones hebben oledschermen met een refreshrate van 90Hz en 120Hz. Samsung geeft de toestellen allemaal drie Android-upgrades en vier jaar beveiligingsupdates.

Samsung levert de nieuwe Galaxy A-telefoons met Android 11 en de belofte dat daarna nog drie upgrades volgen. Er verschijnt jaarlijks een nieuwe Android-versie, wat betekent dat de toestellen drie jaar upgrades krijgen. Beveiligingsupdates, die los van nieuwe versies verschijnen, zijn voor ten minste vier jaar gegarandeerd door Samsung.

Alleen de A52 5G is voorzien van een 5G-modem, de A52 en A72 moeten het doen met 4G. Het drietal draait op een octacore-soc die de fabrikant verder niet specificeert en de toestellen hebben minimaal 6GB ram en 128GB flashopslag.

De drie telefoons hebben een oledscherm met een resolutie van 2400x1080 pixels. De A72 is met 6,7 inch ietsje groter dan de A52-varianten met hun 6,5"-scherm. De A52 en de A72 hebben een refreshrate van 90Hz, terwijl de A52 5G een 120Hz-scherm heeft. Het grotere A72-model heeft een 5000mAh-accu; bij de twee kleinere toestellen is dat 4500mAh. Laden gaat met maximaal 25W.

Samsung geeft de Galaxy A-modellen vier camera's aan de achterkant. De primaire camera is een 64-megapixelsensor met kleine pixels van 0,8 micron. De tweede camera is een 12-megapixelsensor met ultragroothoeklens en de derde een macrocamera met 5-megapixelsensor. De A52 en A52 5G hebben ook een dieptecamera met 5-megapixelsensor, bij de A72 is de vierde camera een 8-megapixelsensor met telelens.

Terug naar Inhoudsopgave

Samsung A52-Serie specificaties

Terug naar Inhoudsopgave

Terug naar Inhoudsopgave

Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur mij dan een DM.

VersieDatumAanpassingen
V1.019-03-2021Topic aangemaakt

Terug naar Inhoudsopgave

• dutchnltweaker
Wat zijn de accessoires die jullie gebruikers van a52 gebruiken?
Ik zelf zoek voor dit toestel een glazen screenprotector, waar hebben jullie deze aangeschaft?

• dutchnltweaker
https://www.bol.com/nl/p/...i1I-g.2_9.12.ProductTitle

Originele Samsung screenprotector, tevreden over. Was makkelijk te positioneren met de tool die je erbij krijgt.

• MartSB
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 15-03 12:32
Ik loop ondertussen ook enkele dagen rond met de A52S, tijd voor een hoesje.
Twijfel wat tussen Otterbox React en Spigen Slim Armor. Ik wil vooral dat de achterkant volledig vlak wordt (stom camera-eiland), eventueel een heel klein randje rond het scherm en natuurlijk fatsoenlijke grip. Otterbox ziet er iets gelikter uit.

• Lambo LP670 SV
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-03 14:00
Wat wordt er aangeraden qua screenprotector en hoesje dat niet teveel kost maar wel ok is?

• dutchnltweaker
Lambo LP670 SV schreef op maandag 13 december 2021 @ 15:18:
Wat wordt er aangeraden qua screenprotector en hoesje dat niet teveel kost maar wel ok is?
Nog geen 2 berichten terug over een screenprotector:
dutchnltweaker in "[Samsung Galaxy A52-Serie] Accessoires"
dutchnltweaker schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 16:42:
https://www.bol.com/nl/p/...i1I-g.2_9.12.ProductTitle

Originele Samsung screenprotector, tevreden over. Was makkelijk te positioneren met de tool die je erbij krijgt.
Je mag wel specifieker zijn in hoesje, want er zijn verschillende modellen.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
MartSB schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 13:53:
Ik loop ondertussen ook enkele dagen rond met de A52S, tijd voor een hoesje.
Twijfel wat tussen Otterbox React en Spigen Slim Armor. Ik wil vooral dat de achterkant volledig vlak wordt (stom camera-eiland), eventueel een heel klein randje rond het scherm en natuurlijk fatsoenlijke grip. Otterbox ziet er iets gelikter uit.
Ik heb een Otterbox React en daar zit het camera eiland net iets dieper dan het hoesje. Het camera eiland sluit niet aan op het hoesje want die laat de rand nog vrij rond de camera's.

Er zit een randje rond het scherm wat mij niet stoort en wel geruststellend is tegen vallen op het scherm.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee