Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Madshark
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
-LA- schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 09:52:
Heeft iemand hier al ervaringen met de A52S? Het lijkt erop dat deze ook leverbaar is sinds deze week... :P
Ja, vandaag precies een week geleden mijn A52S mogen ontvangen, 256GB 8GB versie.
Mijn eerste niet Galaxy S serie telefoon. (hiervoor S1, S3, S5, S7edge, S9+ gehad)
En ben zeer positief verrast over de telefoon.
Accu en snelheid zijn de grootste pluspunten, ook de fingerprint reader bevalt erg goed, is sneller dan de dedicated reader aan de achterkant van mijn vorige S9+.
Verder kleine handigheidjes t.o.v. van mijn oude telefoon, zoals permanent uitzetten Bixby functie op de extra knop zonder dat je daar een extra app voor nodig hebt (oa. te vervangen voor zaklamp aan/uit functie _/-\o_ ), een werkende VoWIFI (had mijn S9+ altijd moeite mee), en uiteraard het 120hz scherm.
Nadelen zijn er ook, inert aan Samsung, de Bixby bloatware rotzooi, de ongewneste Samsung services, de nog altijd brakke compass (en dus ook de wat minder betrouwbare GPS), 5G geeft hier ( Vodafone, Rotterdam ) ongeveer 10mbit lagere speedtest dan op 4G, en het belachelijk kort USB-C kabeltje.
Achterkant voelt extreem goedkoop aan, voor mij een non-issue, heb de telefoon in een Smart S View cover zitten.

Totzover erg tevreden over mijn keuze (alternatief was een Experia 1 III).

[ Voor 4% gewijzigd door Madshark op 07-09-2021 21:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik11
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15-01 14:46
Ik heb de A52S sinds gisteren in huis als vervanger van mijn Mi 9T. Eerste bevindingen:

min:
- Langzaam laden met ook nog een erg korte kabel
- Achterkant indd van cheap plastic waar je ook nog snel vegen en vlekken op ziet (Black)
- nog niet geheel tevreden over de cam tov de xiaomi. Moet wel nog meer spelen en eens met Gcam proberen.
- fingerprint kan sneller, dus face unlock maar aangezet.

plus:
- Goed en mooi scherm
- snel en vloeiend
- toetsenbord is een verademing na de xiaomi
- speakers prima

Als ik de camera resultaten nog wat opgekrikt krijg ben ik denk ik tevreden.

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Erik11 schreef op donderdag 9 september 2021 @ 11:32:
Ik heb de A52S sinds gisteren in huis als vervanger van mijn Mi 9T. Eerste bevindingen:

min:
- Langzaam laden met ook nog een erg korte kabel
- Achterkant indd van cheap plastic waar je ook nog snel vegen en vlekken op ziet (Black)
- nog niet geheel tevreden over de cam tov de xiaomi. Moet wel nog meer spelen en eens met Gcam proberen.
- fingerprint kan sneller, dus face unlock maar aangezet.

plus:
- Goed en mooi scherm
- snel en vloeiend
- toetsenbord is een verademing na de xiaomi
- speakers prima

Als ik de camera resultaten nog wat opgekrikt krijg ben ik denk ik tevreden.
Sommige kabels (hoe lang of kort ook) werken niet goed samen met de A52, toevallig heb ik een tijd terug een set gekocht bij Amazon (verschillende lengtes tot 3 meter), en die laden gewoon snel op.

• Erik11
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15-01 14:46
Segafreak83 schreef op donderdag 9 september 2021 @ 12:30:
[...]

Sommige kabels (hoe lang of kort ook) werken niet goed samen met de A52, toevallig heb ik een tijd terug een set gekocht bij Amazon (verschillende lengtes tot 3 meter), en die laden gewoon snel op.
Ik ga eens een poging wagen met de lader van mn Mi 9T Pro

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Erik11 schreef op donderdag 9 september 2021 @ 12:34:
[...]

Ik ga eens een poging wagen met de lader van mn Mi 9T Pro
Echt snel laden doet de A52 niet, dus daar is niet. Zeker omdat hij ook een nogal grote accu heeft duurt het laden relatief gezien langer. Helemaal leeg naar vol duurt een kleine 2 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michiel.686
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 06-06 22:40
Brilsmurfffje schreef op donderdag 9 september 2021 @ 13:40:
[...]

Echt snel laden doet de A52 niet, dus daar is niet. Zeker omdat hij ook een nogal grote accu heeft duurt het laden relatief gezien langer. Helemaal leeg naar vol duurt een kleine 2 uur.
De standaard lader die je er bij krijgt kan ook niet op de hoogste snelheid laden, daar heb je de super snelle lader voor nodig (typenr. EP-TA800NBEGEU). Deze zit er standaard niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasszje
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-06 17:09

kaasszje

Live to Dare, Dare to Live

Van de week via mijn werkgever ook de a52 enterprise mogen ontvangen.
Helaas heeft mijn werkgever gespeeld met de knox opties en een werk profiel aangemaakt.
(Dit laatste is prima wat mij betreft)

Echter als ik nu dual messenger probeer te gebruiken of veilige map krijg ik de volgende melding:
Deze actie word niet toegestaan door beveiligingsbeleid.

Iemand enig idee hoe ik dit kan omzeilen, aangezien mijn werkgever aangeeft dat ze hier niks aan gaan doen en ik het toestel graag met dual sim wil gaan gebruiken.

Ik ben verstopt zoek een ander :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Laatst online: 12-12-2024
Iemand een idee waarom ik niet in mag / kan zoomen op de 64 mp foto's? Wat heb ik er dan aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Madshark
  • Niet online
Iemand enig idee hoe ik dit kan omzeilen, aangezien mijn werkgever aangeeft dat ze hier niks aan gaan doen en ik het toestel graag met dual sim wil gaan gebruiken.
Ik denk dat je hem moet gaan flashen naar een normale retail (PHN) firmware.
Wel zul je de retail firmware moeten matchen met je huidig toestel, dus geen 5G firmware in een 4G toestel stoppen etc. Ze zijn te vinden op Sammobile.
Online zijn er aardig wat guides te vinden hoe je dit kunt doen met ODIN (flash tool).

[ Voor 3% gewijzigd door Madshark op 14-09-2021 22:07 ]

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Heeft er iemand ervaring met de Galaxy A52s op het Proximus netwerk? Ondersteunt hij VoWifi op dat netwerk? De A52 4G ondersteunt het en dat werkte ook al voor het op de Proximus pagina stond. De A52 5G staat ondertussen ook op de Proximus pagina maar lijkt niet zo'n goede keuze meer tegenover de A52s.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skybullet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16:42
Hier is de A52s 5G sinds gisteren binnen. Ik zocht al een tijdje naar een vervanging voor mijn S9. Die batterij was merkbaar slechter geworden ( half dagje vaak maar ), had inmiddels wel wat beschadigingen en ik had wel zin in iets nieuws.
Toen ik deze aangekondigd zag met 5g, snelle proc, snel 120hz scherm, grote batterij en de stof en waterafstotende kwalificatie voor 415 euro was ik snel overtuigd.

Man ik had wel onderschat hoeveel grote deze was :o . Gigantisch vergeleken met mijn s9. Maar een prachtig en heel soepel scherm zeg. Alles is zeer snel en vloeiend. 5g werkte meteen (vodaphone). Bouwkwaliteit voelt prima. Heb er meteen een otterbox omheen gegooid dus de plastic achterkant voel ik niet meer.
Speakers geven prima geluid. Ik kijk veel media(streamingsdiensten, YouTube etc) op mijn telefoon dus het grotere scherm en de stereo speakers geven een veel betere kijk ervaring dan mijn s9.

Al met al een zeer indrukwekkende, foutloze eerste indruk! Ik kan eigenlijk nog steeds niet geloven wat ik heb gekregen voor net iets meer dan 400 euro. Ik kocht hiervoor enkel high end.

Review volgt na wat weken echt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:19
De september update voor de A52 5g is er:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H_yIzeQeQyeNrf8j7NnFw3gFQ90=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QxyGmbc05IQWMjTItTDhLlTu.jpg?f=fotoalbum_large

Ram plus :?

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Laatst online: 11:02
Hmmbob schreef op maandag 20 september 2021 @ 17:52:
De september update voor de A52 5g is er:
[Afbeelding]

Ram plus :?
RAM plus heb ik al eerder over gelezen :

https://www.androidauthority.com/samsung-ram-plus-3019757/
https://www.sammobile.com...-5g-virtual-plus-feature/
https://www.galaxyclub.nl...mogelijk-meer-toestellen/
Iedere telefoon/computer gebruikt vroeg of laat geheugen dat in feite geen geheugen is: virtueel geheugen. Dat is een stukje van de normale opslag, die (tijdelijk) wordt gebruikt alsof het werkgeheugen is. Op deze manier wordt het werkgeheugen (RAM) dus kunstmatig vergroot. Dit gebeurt op je Samsung telefoon normaal gesproken achter de schermen, zonder dat je daar als gebruik(st)er iets voor moet doen.

Met de RAM Plus indicatie toont de Galaxy A52s nu wel expliciet hoeveel virtueel geheugen het Android systeem ter beschikking heeft. De A52s heeft standaard 6GB RAM. RAM Plus toont hier nog eens 4GB ‘extra' virtueel geheugen. Je vindt de vermelding in het Geheugen overzicht, via Instellingen -> Apparaatonderhoud -> Geheugen.

Heb jij een Galaxy A52s, en de nieuwe update – inclusief RAM Plus – geïnstalleerd? Merk je verder iets, of is RAM Plus daadwerkelijk alleen de vermelding in het Geheugen-scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:37
Zit te kijken naar een A52S voor mijn vriendin, zit er verschil in de camera's van de A52 of A52S?

• Tervueren
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 29-06 22:22
[b]Brilsmurfffje in "[Samsung Galaxy A52-Serie] Ervaringen & Discussie"

De standaard lader die er bij zit is een 15w lader.
Wil je sneller laden moet je de 25w snellader aanschaffen.

De vrouw des huizes heeft ook de standaard lader bij haar A52 zelf de Nord2 aangeschaft en daar zit standaard wel een snelle lader bij.
De 65w warp-lader.....van 3% lading naar 100% in 28 minuten _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
DoubleDutch schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 11:20:
Zit te kijken naar een A52S voor mijn vriendin, zit er verschil in de camera's van de A52 of A52S?
Voor zo ver ik weet niet. Mijn vrouw heeft de A52 4G en ik sinds kort de A52S. Volgens de specificaties zijn de camera's gelijk en ik zie ook weinig verschil als we een foto in dezelfde omstandigheden nemen.

De main camera is prima. De wide angle camera bruikbaar. De selfie camera werkt ook prima maar heeft wel eens last van plots wisselende witbalans die je niet kan instellen want de Pro modus werkt enkel met de main camera.

[ Voor 20% gewijzigd door Admiral Freebee op 26-09-2021 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:37
Admiral Freebee schreef op zondag 26 september 2021 @ 10:38:
[...]

Voor zo ver ik weet niet. Mijn vrouw heeft de A52 4G en ik sinds kort de A52S. Volgens de specificaties zijn de camera's gelijk en ik zie ook weinig verschil als we een foto in dezelfde omstandigheden nemen.

De main camera is prima. De wide angle camera bruikbaar. De selfie camera werkt ook prima maar heeft wel eens last van plots wisselende witbalans die je niet kan instellen want de Pro modus werkt enkel met de main camera.
Top, dankjewel voor je antwoord. 👍🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Ik krijg VoWifi en VoLTE maar niet werkend met mijn A52S op het Proximus netwerk.

Ik krijg de opties te zien om het aan te zetten. Volgens een zoektocht op het internet zou je die enkel te zien krijgen als de provider het ondersteunt voor jouw toestel maar ze lijken niets te doen. Ik krijg geen icoontje in de notificatiebalk te zien dat het aan staat en bij het telefoneren wisselt hij inderdaad naar 2G of 3G.

Natuurlijk heb ik Proximus gebeld maar omdat het een zakelijk abonnement is kan de klantendienst mij niet rechtstreeks helpen. Mijn werkgever heeft dan weer nooit van VoWifi of VoLTE gehoord natuurlijk :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Admiral Freebee schreef op maandag 27 september 2021 @ 12:11:
Ik krijg VoWifi en VoLTE maar niet werkend met mijn A52S op het Proximus netwerk.

Ik krijg de opties te zien om het aan te zetten. Volgens een zoektocht op het internet zou je die enkel te zien krijgen als de provider het ondersteunt voor jouw toestel maar ze lijken niets te doen. Ik krijg geen icoontje in de notificatiebalk te zien dat het aan staat en bij het telefoneren wisselt hij inderdaad naar 2G of 3G.

Natuurlijk heb ik Proximus gebeld maar omdat het een zakelijk abonnement is kan de klantendienst mij niet rechtstreeks helpen. Mijn werkgever heeft dan weer nooit van VoWifi of VoLTE gehoord natuurlijk :P
Even afwachten dit moet meestal door een update komen vanuit samsung haar kant. Hier hadden we met een A52 5G hetzelfde probleem. Pas ongeveer 3 maanden later was er VoWifi en VoLTE beschikbaar toen er een update vanuit samsung kwam. De provider ondersteund het maar software matig moet het meestal nog aangezet worden. De a52S is in september uitgekomen dus verwacht voor eind dit jaar VoLTE en VoWifi ondersteuning.

[ Voor 4% gewijzigd door dutchnltweaker op 27-09-2021 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
dutchnltweaker schreef op maandag 27 september 2021 @ 12:29:
[...]

Even afwachten dit moet meestal door een update komen vanuit samsung haar kant. Hier hadden we met een A52 5G hetzelfde probleem. Pas ongeveer 3 maanden later was er VoWifi en VoLTE beschikbaar toen er een update vanuit samsung kwam. De provider ondersteund het maar software matig moet het meestal nog aangezet worden. De a52S is in september uitgekomen dus verwacht voor eind dit jaar VoLTE en VoWifi ondersteuning.
Ik verbaas er mij over omdat de ondersteuning er direct vanaf de launch was bij de A52 4G hoewel de website hem nog niet had staan bij ondersteunde modellen. Ik rekende er dus ergens wel op dat het bij de A52S net zo vlot ging gaan. Zeker omdat de prijzen voor de oudere versies sterk gestegen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Admiral Freebee schreef op maandag 27 september 2021 @ 13:35:
[...]

Ik verbaas er mij over omdat de ondersteuning er direct vanaf de launch was bij de A52 4G hoewel de website hem nog niet had staan bij ondersteunde modellen. Ik rekende er dus ergens wel op dat het bij de A52S net zo vlot ging gaan. Zeker omdat de prijzen voor de oudere versies sterk gestegen zijn.
Helaas dus niet zo, de ondersteuning van de A52 4G versie was er inderdaad snel. De 5G versie liet wat langer op zich wachten en de A52S dus blijkbaar ook. Het zijn ook 3 verschillende chipsets. De 4G heeft de S720, de 5G S750 en de A52s de S778. Dan kan je niet alles 1 op 1 overnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 29-06 13:23
Sinds een paar dagen heb ik de A52s 5G en tot nu toe ontzettend tevreden ermee. Nu ben ik bezig om voornamelijk de Samsung bloatware er af te gooien, iemand die daar ook al mee bezig is geweest en weet wat veilig is om te verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy H78
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 03-12-2022
Goedendag, Ik heb mij Samsung als sinds september. Ik vind het een Prima telefoon. Ik heb alleen een probleem waar ik maar niet uit kom. Ook Google kan me niet verder helpen.

Als ik een Whatsapp of een Facebook Messenger bericht krijg dan spreekt de telefoon de naam of de groepsnaam uit. Ik vind dat hoogst irritant want een pingeltje is voor mij genoeg. Bixby staat uit ook Talkback staat uit en wat ik kan vinden van Google staat ook uit. Hebben hier misschien mensen een idee?
Gr Davy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11:40
heb vandaag voor het eerst in mijn leven een samsung gekocht ( A52s )

ik via de google app store apps downloaden ( ing etc ) waar vind ik ze terug?

alvast bedankt :)

Edit:

gevonden....

[ Voor 7% gewijzigd door joey82 op 14-10-2021 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
edit:

dit bericht mag verwijderd worden, ik was wat snel met een vraag stellen excuus....

[ Voor 93% gewijzigd door joey82 op 15-10-2021 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 15:08
Ik heb zelf ook de A52S en ben aan stoeien met snelladen.
Laden en snelladen op 15w lukt. Maar ultrasnel op m'n Anker pd1 30w lader maakt geen verschil in tijd.
Ik kom op 22% na 30 min gewoon laden en 33% na 30 snelladen via standaard 15w en Anker 30w (mijn ipad oplader).

Het lijkt er bijna op dat samsung een eigen variant van extra snel laden heeft bedacht, adaptive fast load uit m'n hoofd, waardoor ik toch weer een nieuwe originele samsung 25w lader en wellicht voor zekerheid kabel moet kopen.

Klopt dat of zou de PD1 moeten werken?
Snelladen staat al aan bij batterij instellingen.

Indien ik echt de samsung moet hebben kan ik de goedkoopste nemen van een webshop of loop ik dan grote kans op niet goed werkende 100% namaak en beter bij kpn winkel binnenlopen en volle prijs betalen?

[ Voor 24% gewijzigd door ErikRo op 18-10-2021 16:44 ]

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-12-2024
ErikRo schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 16:41:
Ik heb zelf ook de A52S en ben aan stoeien met snelladen.
Laden en snelladen op 15w lukt. Maar ultrasnel op m'n Anker pd1 30w lader maakt geen verschil in tijd.
Ik kom op 22% na 30 min gewoon laden en 33% na 30 snelladen via standaard 15w en Anker 30w (mijn ipad oplader).

Het lijkt er bijna op dat samsung een eigen variant van extra snel laden heeft bedacht, adaptive fast load uit m'n hoofd, waardoor ik toch weer een nieuwe originele samsung 25w lader en wellicht voor zekerheid kabel moet kopen.

Klopt dat of zou de PD1 moeten werken?
Snelladen staat al aan bij batterij instellingen.

Indien ik echt de samsung moet hebben kan ik de goedkoopste nemen van een webshop of loop ik dan grote kans op niet goed werkende 100% namaak en beter bij kpn winkel binnenlopen en volle prijs betalen?
Voor zover ik het weet moet de lader pps ondersteunen om 25w te kunnen halen

https://blog.ravpower.com/2021/02/pps-fast-charging/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 15:08
330d schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 17:19:
[...]

Goed artikel!
Anker ondersteund(e) nog geen PPS op de PD1. Alleen PD3.0 jammer maar het zijn wel echte standaards blijkbaar en geen merk gebonden standaard.

Uit een Anker review
Output: It supports PD 3.0 spec, but no PPS support is a bit of a buzzkill

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Vanochtend stond voor mij de oktober update klaar (A52 5G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

330d schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 17:19:
[...]

Dan zou deze bijvoorbeeld moeten voldoen lijkt mij. Ben aan het kijken naar een A52s als vervanging voor mijn Nokia 8.1.

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SanderBos
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:19
JohanKupers schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 14:28:
[...]

Dan zou deze bijvoorbeeld moeten voldoen lijkt mij. Ben aan het kijken naar een A52s als vervanging voor mijn Nokia 8.1.
Omdat ik er net 1 gekocht heb, tip:
https://www.samsung.com/nl/promo/promo/?id=2WCV9HMRG9KFD
(let wel op de winkellijst, hoop winkels en providers maar niet zomaar elke winkel)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 330d
JohanKupers schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 14:28:
[...]

Ik ben niet zo een fan van die chinese b merken, Ugreen, basseus allemaal of halen ze de beloofde snelheid niet of gaan ze snel stuk.
Ik heb zelf de oem samsung 45w ladergekocht. Kost iets meer maar geen gezeik.
Overigens ik had paar dagen geleden getest met mijn S20FE die ook max 25w kan laden die had nog 20% over ofzo met een pd 60w lader vs samsung pps 25w lader. De samsung pps is 4 minuten sneller. Wellicht als mijn phone 45w ondersteunt was het verschil wel groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Laatst online: 13:14
330d schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 15:51:
[...]

Ik ben niet zo een fan van die chinese b merken, Ugreen, basseus allemaal of halen ze de beloofde snelheid niet of gaan ze snel stuk.
Baseus is een prima merk, meerdere laders, kabels, powerbanks en zelfs in beide auto's een prullenbak (:P) en slechts 1 lader die het na 1,5 jaar heeft begeven (op 254 Volt aangesloten de gehele tijd inclusief 30w load dus aardig misbruikt).

Ik moet toch nog even zeuren over de A52 die ik heb. Nog steeds wifi issues, camera opstarten wat 5 seconden duurt en andere sluggish dingen. Heb ik nou een slecht exemplaar te pakken of heb ik te hoge verwachtingen? Als ik benchmarks draai moet ie ruim 10% sneller zijn dan mijn oude telefoon maar daar heb ik vrijwel nooit haperingen of connectiviteit issues mee gehad?

Net als Whatsapp berichten die soms niet doorkomen, pas als je de app start. Behoorlijk vervelend.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Gisteren de knoop doorgehakt en de A52s 256GB is onderweg.

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westland1940
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 26-06 16:45
Om nou een heel topic te maken in het aankoopadvies gedeelte, stel ik liever hier de vraag even tussendoor.

Ik heb onderhand zo'n 4 jaar de Galaxy S8, en hoewel hij nog goed werkt (behalve de accu) wordt het eens tijd om te kijken voor een nieuw fris toestel. Ik keek als 1e naar de S10, met wat geluk vind je een nieuwe rond de 300-350 euro, of een refurbished exemplaar.

Nu zie ik dat deze A52, toch een stuk nieuwer, hoewel geen vlaggenschip, te koop staat nieuw voor zo'n 350 euro.

De A52 vs de S10, aankoop advies? Of een ander Samsung model? Ik blijf wel bij Samsung, stelt me de afgelopen jaren nooit teleur. Een budget model daarentegen wil ik zeker niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Audiowaste
Ik zou dan niet voor de A52 gaan maar voor de A52s.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• j-phone
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12-06 22:34
@Westland1940 qua snelheid zal de A52s sneller zijn volgens: https://nanoreview.net/en/soc-list/rating maar qua updates ga je veel langer mee met de A52s.

Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderBos
Westland1940 schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 15:16:

Ik heb onderhand zo'n 4 jaar de Galaxy S8, en hoewel hij nog goed werkt (behalve de accu) wordt het eens tijd om te kijken voor een nieuw fris toestel. Ik keek als 1e naar de S10, met wat geluk vind je een nieuwe rond de 300-350 euro, of een refurbished exemplaar.
Nu zie ik dat deze A52, toch een stuk nieuwer, hoewel geen vlaggenschip, te koop staat nieuw voor zo'n 350 euro.
Ik zie eigenlijk niet waar je een nieuwe S10 koopt voor 350 euro, ik bedoel ik heb niet alle winkels nu bekeken maar de nieuwprijs ligt toch boven de 600 voor een nieuwe, het is inderdaad wel ongeveer de refurb prijs.

Ondanks dat de S10 en A52 allebei Samsung Android telefoons zijn zou ik zeggen dat ze heel anders zijn. Dat begint al met grootte, de A52 is echt heel groot in vergelijking met de S10/S8, maakt dat je niet uit?
(je noemt de accu, de A52s heeft met dat hogere gewicht ook een flink grotere accu, maar ja ook weer een groter scherm)

Wat vind je belangrijk aan je telefoon, afgezien van dat het een Samsung moet zijn?

Ik sluit me aan bij Audiowaste, als je geeft om performance dan kun je ook de A52s overwegen, zeker voor de snelle beslissers (let op in welke winkel je hem dan koopt).

Want ik snap niet precies wat j-phone wil zeggen, als ik kijk naar zijn gelinkte pagina dan zie ik:
S8 - Exynos 8895 - Score 39
A52 - SD 720G - score 46
A52s - SD 778G - score 65
S10 - Exynos 9820 - score 62

Dus juist de S8 en A52 zitten in de buurt van elkaar qua performance, en de A52s en S10 zijn bijna identiek in performance. Maar ja, vind je dat belangrijk (ikzelf niet, maar ik heb wel net een A52s gekocht, en tot nu tevreden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westland1940
@SanderBos Op marktplaats kom ik (vrij) nieuwe exemplaren tegen. Is altijd een gok uiteraard.

Ik vind de grootte van mijn S8 prima, heb me nooit gestoord of ik hem liever kleiner of groter had gewild. Een grotere/betere accu is altijd lekker meegenomen. Mijn S8 kan eigenlijk niet meer een volle dag mee.

Performance sowieso, gewoon dat fijne premium gevoel, dat je echt een stuk fijn modern mobiel in handen hebt :) Ben van Apple naar Samsung overgestapt jaren geleden en tot heden echt 0,0 teleurgesteld, dus ik blijf sowieso bij Samsung.

Ik zal is kijken of de A52s een goede optie is i nplaats de S10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12-06 22:34
@SanderBos De A52s is sneller dan de S10. Dat is wat ik wilde zeggen.

Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
Ik heb de s10+, die is stuk sneller dam de A52. Hoeveel sneller de A52s is durf ik niet te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westland1940
Ik denk toch te gaan voor de S10, alleen de betere batterij van de A52 zou voor mij een goede reden kunnen zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Westland1940 op 27-10-2021 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
330d schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 15:05:
Ik heb de s10+, die is stuk sneller dam de A52. Hoeveel sneller de A52s is durf ik niet te zeggen.
Ik betwijfel of de S10+ sneller is dan de A52, laat staan de A52s.
Westland1940 schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 16:25:
Ik denk toch te gaan voor de S10, alleen de betere batterij van de A52 zou voor mij een goede reden kunnen zijn.
Op basis waarvan maak je de keuze voor de S10 in plaats van de A52? En waarom niet de A52s kiezen boven de andere twee? De S10 is over enkele maanden alweer 3 jaar oud, dan blijft er ook niet veel meer van support over. Terwijl de A52s pas twee maanden geleden is uitgekomen.

[ Voor 48% gewijzigd door Audiowaste op 27-10-2021 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westland1940
Omdat de S10 volgens mij vrijwel nog steeds overal mee uit blinkt vergeleken met de A52, behalve support dan en betere batterij. Hier en daar kan ik een nieuwe S10 vinden voor rond de 320 euro.

Maar... ik zie dat de A52S wordt aangeboden voor 398 euro + 50 euro cashback van Samsung. Who knows.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Audiowaste
Westland1940 schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 17:27:
Omdat de S10 volgens mij vrijwel nog steeds overal mee uit blinkt vergeleken met de A52, behalve support dan en betere batterij. Hier en daar kan ik een nieuwe S10 vinden voor rond de 320 euro.

Maar... ik zie dat de A52S wordt aangeboden voor 398 euro + 50 euro cashback van Samsung. Who knows.
Vergeet de S10 en vergeet de A52, neem het advies van mij en ook andere Tweakers aan en ga voor de A52.
Het prijsverschil tussen de A52, S10 en de A52s is minimaal maar de A52s steekt ten opzichte van de andere twee toestellen er met kop en schouders bovenuit.
- Veel betere processor
- Grotere accu
- Hogere refresh rate van scherm
- Betere videochip
- Langer support

Ik zie persoonlijk echt geen reden om de S10 te verkiezen boven de A52s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westland1940
Audiowaste schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 20:36:
[...]

Vergeet de S10 en vergeet de A52, neem het advies van mij en ook andere Tweakers aan en ga voor de A52.
Het prijsverschil tussen de A52, S10 en de A52s is minimaal maar de A52s steekt ten opzichte van de andere twee toestellen er met kop en schouders bovenuit.
- Veel betere processor
- Grotere accu
- Hogere refresh rate van scherm
- Betere videochip
- Langer support

Ik zie persoonlijk echt geen reden om de S10 te verkiezen boven de A52s.
De S10 is volgens mij nog steeds sterker en sneller als de A52s. Persoonlijk is voor mij dan het grootste voordeel de betere accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
Westland1940 schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 09:18:
[...]

De S10 is volgens mij nog steeds sterker en sneller als de A52s. Persoonlijk is voor mij dan het grootste voordeel de betere accu.
Die veronderstelling is onjuist, de A52s is juist sneller (en zuiniger) dan de S10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Gelukkig kunnen we ze op deze site mooi naast elkaar zetten:

https://tweakers.net/pricewatch/compare/1239607;1734134/

Online kunnen we dan naar een comparison tussen de ingebouwde processors zoeken: https://www.cpu-monkey.co...-qualcomm_snapdragon_778g

Daaruit blijkt dat de A52s inderdaad beter scoort (qua SoC) dan de S10. Dat, gecombineerd met "nieuwer" zou voor mij de beslissing al gemaakt hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Bij mij was de doorslag goede specs voor een redelijke prijs en 4 jaar security updates en de 3 android upgrades. Dan ga je niet een ouder toestel nemen wat redelijk snel uit de support gaat.

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasszje
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-06 17:09

kaasszje

Live to Dare, Dare to Live

Vraag me wel af hoe de s20fe zich verhoud tot de a52s....
Lijkt me een net beter toestel.

Ik ben verstopt zoek een ander :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

kaasszje schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 11:32:
Vraag me wel af hoe de s20fe zich verhoud tot de a52s....
Lijkt me een net beter toestel.
Die is gemiddeld € 200 duurder en een jaar ouder.

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15:38
Ik heb sinds een week de A52s. Een mooi toestel als je van een Moto G5 Plus af komt. Het enige wat minder goed werkt is het automatisch dimmen van het scherm. Het scherm blijft maar steeds feller gaan. Nu heb ik de app "Velis Auto Brightness" gevonden die het erg goed. Behalve 1 ding, als een APP die een QR code toont het scherm fel wil maken wordt dit ook geblokkeerd en door een bug in de app kan je de app ook niet toevoegen aan de "uitgesloten apps".

Weet iemand een goed alternatief hiervoor?

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westland1940
Er gaat toch een hoesje omheen, maar hoe oogt en voelt de A52? Toch niet spat goedkoop door dat plastic? Het premium gevoel van de S serie maakt het ook zulke fijne toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
@Westland1940 Het huidige plastic wat samsung gebruikt is niet meer hetzelfde als destijds toen de S8 uitkwam. Indien mogelijk zou ik fysiek in een winkel gaan kijken om te zien of het plastic je stoort (al spreek je jezelf tegen in je laatste post (komt een hoesje omheen)).

De A52s heeft een Qualcomm Snapdragon en de S10 een Exynos processor. De Qualcomm is over het algemeen een zuinigere processor dan Samsungs eigen fabricaat (Exynos).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
Westland1940 schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 13:42:
Er gaat toch een hoesje omheen, maar hoe oogt en voelt de A52? Toch niet spat goedkoop door dat plastic? Het premium gevoel van de S serie maakt het ook zulke fijne toestellen.
Ik heb juist ook de keuze gemaakt voor een plastic achterkant tov de Nord 2 omdat dat nou eenmaal beter tegen een stootje kan dan glas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
Audiowaste schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 16:27:
[...]

Ik betwijfel of de S10+ sneller is dan de A52, laat staan de A52s.

[...]

Op basis waarvan maak je de keuze voor de S10 in plaats van de A52? En waarom niet de A52s kiezen boven de andere twee? De S10 is over enkele maanden alweer 3 jaar oud, dan blijft er ook niet veel meer van support over. Terwijl de A52s pas twee maanden geleden is uitgekomen.
Ik heb een paar apps met opstarten getest. Mijn S10+ is met alles sneller.
Westland1940 schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 17:27:

Ik sluit me aan bij Audiowaste, haal de nieuwere A52s en geniet langer vd updates. Je zult waarschijnlijk het snelheidsverschil niet eens merken, maar de accuduur en refreshrate merkt je echt wel. Als je kan kiezen liever de snappie dan de exynos.
Westland1940 schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 13:42:
Ik heb altijd een hoesje om mijn toestellen. Dus voor mij nooit een prbleem geweest qua kleur en materiaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westland1940
Ik zal is kijken of ik vandaag de A52s in de winkel kan checken. Viel me op trouwens dat eerdere iPhone modellen ook een soort mat plastic design hadden (iPhone 5, 6, 7), zag er best slick uit. Zelf afgehaakt na de iPhone 4S met glas design. Blijft een mooi klein apparaat.

edit: Ondertussen snel bezoekje gedaan. Nou, de A52s voelt en oogt prima. Bijna zeker dat die het gaat worden. ;)

Gek genoeg... ik zag een ander midrange telefoon van Samsung, weet even niet welke maar wel een goedkoper model, die oogde vanuit design kant een stuk meer premium. Kleinere randen, mooie afwerking, soort glas-ogende achterkant.

[ Voor 39% gewijzigd door Westland1940 op 29-10-2021 12:05 ]

• joey82
hmm,

mijn A52s nog geen maand in bezit en de laatste dagen valt de verbinding van wifi gewoon helemaal weg ( dat wifi icoontje boven in het scherm verdwijnt dan ook....

ik heb de telefoon het netwerk laten vergeten om vervolgens weer aan te melden maar nu krijg ik steeds de melding dat het wachtwoord niet klopt,

ik dacht ik ben toch niet gek dus ik heb een oude telefoon gepakt, wifi aan, wachtwoord ingevuld en hoppaa daar word ik gewoon verbonden met het de modem,

ik check check dubbelcheck het wachtwoord maar de A52s geeft gewoon steeds aan dat het wachtwoord niet klopt.

is dit een software dingetje ofzo of een hardware ding?

alvast bedankt

• SanderBos
joey82 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 11:18:
hmm,

mijn A52s nog geen maand in bezit en de laatste dagen valt de verbinding van wifi gewoon helemaal weg ( dat wifi icoontje boven in het scherm verdwijnt dan ook....

ik heb de telefoon het netwerk laten vergeten om vervolgens weer aan te melden maar nu krijg ik steeds de melding dat het wachtwoord niet klopt,

alvast bedankt
Geen idee...

Je kunt nog kijken of je bij andere wifi netwerken nog wel succes hebt?

Ik heb nog wel de algemene tip dat er onder
Instellingen|Algemeen beheer|Resetten|Netwerkinstellingen resetten
een optie is om alles van netwerken te resetten zonder de rest van je telefoon te resetten. Dus dat vergeet ook al je bluetooth apparaten en andere wifi netwerken! (en mobiele netwerken, maar daar heb je in de regel niks ingesteld)

Daarmee heb ik in het verleden op verschillende telefoons wel wifi problemen mee opgelost, maar dat waren dan meestal meer problemen met dat de wifi zo af en toe wegviel, niet dat heel het wachtwoord niet meer wordt geaccepteerd of dat het helemaal niet meer werkte.

Je hebt niet op je router gewhitelist of zo? (dat je op je modem hebt ingesteld dat er maar een beperkte groep apparaten met wifi kan connecten)

• joey82
SanderBos schreef op donderdag 11 november 2021 @ 12:03:
[...]

Je hebt niet op je router gewhitelist of zo? (dat je op je modem hebt ingesteld dat er maar een beperkte groep apparaten met wifi kan connecten)
ik heb werkelijk geen idee wat je bedoel dus ik denk het niet haha,

ondertussen het volgende gedaan,

terug naar fabrieksinstellingen ( geen succes )

netwerk reset + daarna telefoon uit + ondertussen modem 2 minuten van het stroom gehad ( geen succes )

zo terug naar de winkel en dan zoeken hun het maar uit,

nog geen maand oud, waardeloos weer :-(

• Uberprutser
mijn A52s nog geen maand in bezit en de laatste dagen valt de verbinding van wifi gewoon helemaal weg ( dat wifi icoontje boven in het scherm verdwijnt dan ook....is dit een software dingetje ofzo of een hardware ding?
Ik heb dit met mijn A52 sinds het begin dat ik 'm heb. Nou heb ik het ook met 2 andere A52 toestellen en niet alleen op mijn thuis WiFi maar ook op kantoor. Ik denk dat er iets niet goed in de software zit.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• joey82
Uberprutser schreef op donderdag 11 november 2021 @ 13:59:
[...]

Ik heb dit met mijn A52 sinds het begin dat ik 'm heb. Nou heb ik het ook met 2 andere A52 toestellen en niet alleen op mijn thuis WiFi maar ook op kantoor. Ik denk dat er iets niet goed in de software zit.
moet ik er dan mee terug naar de winkel voor reparatie?

• Admiral Freebee
  • Niet online
hmm,

ik dacht ik ben toch niet gek dus ik heb een oude telefoon gepakt, wifi aan, wachtwoord ingevuld en hoppaa daar word ik gewoon verbonden met het de modem,

ik check check dubbelcheck het wachtwoord maar de A52s geeft gewoon steeds aan dat het wachtwoord niet klopt.

alvast bedankt
Het is misschien een long shot maar zet mac address randomization eens uit voor het netwerk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joey82
ik had nog een laatste flits wat door mijn hoofd ging van zal ik het wachtwoord eens veranderen van het modem....

en hoppa, verbinden met wifi ging als een speer,

hopen dat het zo blijft....

vingers crossed!!

• joey82
Admiral Freebee schreef op donderdag 11 november 2021 @ 14:29:
[...]

Het is misschien een long shot maar zet mac address randomization eens uit voor het netwerk?
ik weet echt werkelijk niet waar je het over hebt sorry,

ik ben niet zo handig met instellingen etc etc

• Admiral Freebee
  • Niet online
joey82 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 14:57:
[...]

ik weet echt werkelijk niet waar je het over hebt sorry,

ik ben niet zo handig met instellingen etc etc
Bij het invullen van het wachtwoord kan je op geavanceerd tikken en instellen dat je toestel zijn echte mac adres moet gebruiken. Standaard wisselt je toestel regelmatig van mac adres om het tracken moeilijker te maken.

Ik heb een screenshot toegevoegd. Wel in het Engels want zo staat mijn toestel ingesteld.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WhuD8tomSoqLbgpl42c72Y9mNts=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uE7sVf9sLPwnBDrkzUMW8Vo6.jpg?f=fotoalbum_medium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
hmm,

vanochtend stond er een ! naast het wifi icoontje,

wifi uit en aan en het deed het weer,

vraag mij toch echt af wat dit kan zijn en of het met een software update kan worden opgeslot,

na een rondje googlen kwam ik er wel achter dat in het verleden bij oudere samsung telefoon deze problemen wel eens voorkomen na een ( beveiligingsupdate ) update....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
joey82 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 15:02:

vanochtend stond er een ! naast het wifi icoontje,

wifi uit en aan en het deed het weer,

vraag mij toch echt af wat dit kan zijn en of het met een software update kan worden opgeslot,

na een rondje googlen kwam ik er wel achter dat in het verleden bij oudere samsung telefoon deze problemen wel eens voorkomen na een ( beveiligingsupdate ) update....
Ik ben ook heel benieuwd wat de fix hiervoor is. Gek genoeg heb ik dit ook met de Tab5e hier (een sort of bekend probleem), maar niet met een S9, Note 8 en A3. Alleen nieuwere apparaten lijkt het zo te zijn. Ook de rest van wat via WiFi verbind heeft no issues. 5 / 2.4 Ghz, AC of N, bij allemaal heb ik deze issues. Zowel met een Netgear/Cisco/Unifi AP.

Ik ben verbaasd dat er maar weinig dit soort issues hebben; videobellen via WiFi is bijvoorbeeld ook vrij onmogelijk, switch ik over naar 4/5G dan werkt het vlekkeloos. En zoals ik zei, bij de 3 A52 toestellen die ik hier heb liggen hebben ze allemaal dit probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SanderBos
Uberprutser schreef op zondag 14 november 2021 @ 12:07:
[...]

Ik ben ook heel benieuwd wat de fix hiervoor is. Gek genoeg heb ik dit ook met de Tab5e hier (een sort of bekend probleem), maar niet met een S9, Note 8 en A3. Alleen nieuwere apparaten lijkt het zo te zijn. Ook de rest van wat via WiFi verbind heeft no issues. 5 / 2.4 Ghz, AC of N, bij allemaal heb ik deze issues. Zowel met een Netgear/Cisco/Unifi AP.

Ik ben verbaasd dat er maar weinig dit soort issues hebben; videobellen via WiFi is bijvoorbeeld ook vrij onmogelijk, switch ik over naar 4/5G dan werkt het vlekkeloos. En zoals ik zei, bij de 3 A52 toestellen die ik hier heb liggen hebben ze allemaal dit probleem.
En is het bij jou net als bij joey82 zo dat er dan wifi symbool met uitroepteken erin staat?

Want met mijn beperkte wifi kennis zou ik dan zeggen dat er wel contact is met de router op dat moment, maar de telefoon concludeert dat hij geen data van het Internet kan krijgen via die verbinding.
Althans als ik zelf gebruik maak van de wifi hotspot van mijn camera dan krijg ik wifi met uitroepteken icoontje, en als er geen contact is met de router dan staat er gewoon geen wifi icoon.

En als dat videobellen faalt, wat gebeurt er dan met de wifi verbinding? Ook uitroepteken, of gewoon weg, of nog wat anders?

(Zelf op mijn 4 weken oude A52s nog geen wifi probleem gezien, ook maar contact met 1 router hier thuis, maar ben altijd nieuwsgierig naar problemen van anderen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chippu
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 26-06 12:13
Ik heb een vraag voor de A52s gebruikers:

Heeft iemand hier problemen ervaren met het touchscreen (zoals met de S20 FE)?

Via mobiel.nl kan men momenteel voor een aardige prijs een S20 FE of A52s bemachtigen. Het prijsverschil tussen de 2 is niet zo groot, maar in het verleden heb ik tot 2 maal toe een S20 FE ontvangen met touchscreen issues waardoor ik nu de A52s overweeg.

Echter, als deze soortgelijke issues heeft met het touchscreen dan ga ik toch maar naar een ander merk kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SanderBos
Chippu schreef op zondag 14 november 2021 @ 18:38:
Ik heb een vraag voor de A52s gebruikers:

Heeft iemand hier problemen ervaren met het touchscreen (zoals met de S20 FE)?

Via mobiel.nl kan men momenteel voor een aardige prijs een S20 FE of A52s bemachtigen. Het prijsverschil tussen de 2 is niet zo groot, maar in het verleden heb ik tot 2 maal toe een S20 FE ontvangen met touchscreen issues waardoor ik nu de A52s overweeg.

Echter, als deze soortgelijke issues heeft met het touchscreen dan ga ik toch maar naar een ander merk kijken.
Je zegt niet welk scherm probleem.
Als ik even google gaat het blijkbaar over ghost touches?

Wanneer gebruikte je die S20 FEs? Want zowel volgens de Reddit thread als de pinned comment van deze youtube video is het probleem op de S20 FE opgelost sinds de patch van januari/ februari.

Ik heb die Touch Screen Test app beschreven in de youtube video gedownload en dezelfde patroontjes getekend, en dan zijn er geen issues op mijn A52s. En ik heb ook nog nooit iets van ghost touches ervaren in de afgelopen maand dat ik hem heb (blijkbaar was het grootste ding in de praktijk ineens grote scroll acties?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chippu
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 26-06 12:13
SanderBos schreef op zondag 14 november 2021 @ 19:03:
[...]

Je zegt niet welk scherm probleem.
Als ik even google gaat het blijkbaar over ghost touches?

Wanneer gebruikte je die S20 FEs? Want zowel volgens de Reddit thread als de pinned comment van deze youtube video is het probleem op de S20 FE opgelost sinds de patch van januari/ februari.

Ik heb die Touch Screen Test app beschreven in de youtube video gedownload en dezelfde patroontjes getekend, en dan zijn er geen issues op mijn A52s. En ik heb ook nog nooit iets van ghost touches ervaren in de afgelopen maand dat ik hem heb (blijkbaar was het grootste ding in de praktijk ineens grote scroll acties?).
De genoemde Reddit thread is helaas niet helemaal accuraat. 1 toestel had inderdaad ghost touches, bij de andere registreerde multitouch de helft van de tijd niet (wat in en uitzoomen bijvoorbeeld lastig maakte).

Het vermoeden is dat het eerder een hardware-matig probleem is (digitizer) dan software-matig. Na de januari patch zijn er nog 2 of 3 updates gekomen, maar deze hebben het probleem helaas niet opgelost voor iedereen.

Zodoende heb ik geen zin meer om een panel lottery te spelen. :/

Na de S20 FE leek de A52s me erg interessant, het gaat me met name om de camera en security/android updates. Een search in dit topic doet me vermoeden dat het met de A52s wel snor zit, maar ik wilde het toch voor de zekerheid even vragen. :)

Bedankt voor je uitgebreide reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Chippu schreef op zondag 14 november 2021 @ 21:06:
[...]

De genoemde Reddit thread is helaas niet helemaal accuraat. 1 toestel had inderdaad ghost touches, bij de andere registreerde multitouch de helft van de tijd niet (wat in en uitzoomen bijvoorbeeld lastig maakte).

Het vermoeden is dat het eerder een hardware-matig probleem is (digitizer) dan software-matig. Na de januari patch zijn er nog 2 of 3 updates gekomen, maar deze hebben het probleem helaas niet opgelost voor iedereen.

Zodoende heb ik geen zin meer om een panel lottery te spelen. :/

Na de S20 FE leek de A52s me erg interessant, het gaat me met name om de camera en security/android updates. Een search in dit topic doet me vermoeden dat het met de A52s wel snor zit, maar ik wilde het toch voor de zekerheid even vragen. :)

Bedankt voor je uitgebreide reactie!
Mijn a52 krijgt echt bizar snel updates dus dat zit inderdaad wel snor! Met een andere launcher is een Samsung anno 2021 een zeer fijn apparaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karel55
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 08-03-2024
Ik kan op mijn nieuwe A52 geen beltonen kiezen. Als ik op Beltoon of Meldingsgeluid klik krijg ik een lijst Locatie Kiezen met files als DCIM, Download,Alarms etc. Die file zijn leeg. Dus geen keuze uit beltonen zoals bij mijn oude samsung. Wat nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

karel55 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 15:36:
Ik kan op mijn nieuwe A52 geen beltonen kiezen. Als ik op Beltoon of Meldingsgeluid klik krijg ik een lijst Locatie Kiezen met files als DCIM, Download,Alarms etc. Die file zijn leeg. Dus geen keuze uit beltonen zoals bij mijn oude samsung. Wat nu?
Ik heb de geluiden gewoon via de computer in de betreffende mappen gezet (Alarms / Notifications / Ringtones) en dan kan ik ze gewoon selecteren vanuit de instellingen.

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karel55
Leg even uit welke stappen je hebt genomen.
Het gekke is dat ik alleen bij Whatsapp wel geluiden kan kiezen via sesoundpicker die kennelijk wel op een onbekende plek op mijn telefoon zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Gewoon de usb kabel in de computer gestoken en op de telefoon aangegeven dat die mag communiceren. Dan wandel je er zo via de explorer naar toe en dan gewoon knip en plak. :)

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SanderBos
Ik snap je vraag, maar kan er eigenlijk geen fatsoenlijk antwoord op geven. Ik geef daarvan Android de schuld....

Voor anderen: Wat hij zegt is dat de default ringtone picker is overschreven, en in die alternatieve app kan hij blijkbaar geen standaard geluiden meer selecteren, alleen maar dingen op zijn bestandssysteem maar dat wil hij juist niet...

Wat ik dus niet kan vinden is hoe je die setting fatsoenlijk reset, als je niet weet welke app op dit moment de default ringtone picker is. En al het advies op Internet gaat over oude Android versies.

Maar hier is een workaround:
  • Installeer 'Ringtone Nederlands Muziek' uit de app store. Don't worry, je gaat die app niet echt gebruiken.GRMBL: Blijkt dat er ook nog meerdere apps zijn met die naam, dank je wel Android (ik word dan zo boos). Ik heb getest met deze app, dus van maker TP Ringtones.
  • Kies dan een geluid onder Instellingen|Geluiden...|dan bijvoorbeeld Beltoon
  • Kies dan *niet* Ringtone Nederlandse Muziek, maar kies secSoundPicker.
  • Om het af te maken (deze stappen zijn echt te duf voor worden, bedankt Android) kies je nog een keer een beltoon, en als secSoundPicker dan al geselecteerd is kun je op 'Altijd' drukken.
  • Dan kun je 'Ringtone Nederlandse Muziek' weer deinstalleren, die was alleen tijdelijk nodig om een andere optie te mogen kiezen.

[ Voor 9% gewijzigd door SanderBos op 16-11-2021 19:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• karel55
Sander,
bedankt! het is gelukt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

SanderBos schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 19:05:
[...]

Ik snap je vraag, maar kan er eigenlijk geen fatsoenlijk antwoord op geven. Ik geef daarvan Android de schuld....

Voor anderen: Wat hij zegt is dat de default ringtone picker is overschreven, en in die alternatieve app kan hij blijkbaar geen standaard geluiden meer selecteren, alleen maar dingen op zijn bestandssysteem maar dat wil hij juist niet...

Wat ik dus niet kan vinden is hoe je die setting fatsoenlijk reset, als je niet weet welke app op dit moment de default ringtone picker is. En al het advies op Internet gaat over oude Android versies.

Maar hier is een workaround:
  • Installeer 'Ringtone Nederlands Muziek' uit de app store. Don't worry, je gaat die app niet echt gebruiken.GRMBL: Blijkt dat er ook nog meerdere apps zijn met die naam, dank je wel Android (ik word dan zo boos). Ik heb getest met deze app, dus van maker TP Ringtones.
  • Kies dan een geluid onder Instellingen|Geluiden...|dan bijvoorbeeld Beltoon
  • Kies dan *niet* Ringtone Nederlandse Muziek, maar kies secSoundPicker.
  • Om het af te maken (deze stappen zijn echt te duf voor worden, bedankt Android) kies je nog een keer een beltoon, en als secSoundPicker dan al geselecteerd is kun je op 'Altijd' drukken.
  • Dan kun je 'Ringtone Nederlandse Muziek' weer deinstalleren, die was alleen tijdelijk nodig om een andere optie te mogen kiezen.
Als bij mij de standaard apps stuk zijn reset ik die via instellingen - apps en dan het menu (puntjes) en dan app voorkeuren resetten. Dan gaat het vaak weer maanden goed. :P

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderBos
JohanKupers schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 21:35:
[...]

Als bij mij de standaard apps stuk zijn reset ik die via instellingen - apps en dan het menu (puntjes) en dan app voorkeuren resetten. Dan gaat het vaak weer maanden goed. :P
Ja, die optie had ik gezien tijdens mijn zoektocht.
Maar dat is dan zeker alle voorkeuren van alle apps resetten toch? Of alleen Android's eigen apps? In beide gevallen is het wel erg drastisch :)

Ietsje later: Oh, ik lees nu nog wat er bij die optie staat. Die doet dan niet zoveel, en dan vermoed ik zelfs dat het niet zou werken (maar ik ga het niet proberen), want dat is het duffe die ringtone 'intent' in Android termen staat helemaal niet in de standaard apps lijst.

2 screenshots naast elkaar:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/avjq_dgdZZEcf1QqvTBcMQWye4o=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/tEnCihIMZF351Ob2Ec2NnbCz.png?f=user_large

[ Voor 33% gewijzigd door SanderBos op 16-11-2021 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Als je weet welke app er nu gebruikt wordt als sound picker dan kan je in de lijst van apps naar de details van een app gaan en daar het default gebruik voor die ene app uitschakelen.

• Hmmbob
A52s 5G 344 bij MediaMarkt, krijg je ook nog eens 50 euro cashback op dus 294 euro.

https://www.mediamarkt.nl...128-gb-zwart-1703821.html

pricewatch: Samsung Galaxy A52s 5G, 6GB, 128GB opslag Zwart

• dutchnltweaker
Helaas:
Actieperiode 20 oktober 2021 t/m 7 november 2021
Claimen kan tot 6 december.

• Hmmbob
Oh lekker dan.... Dat had ik gemist, thanks.

Maar 344 is ook nog altijd goedkoper dan de PW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GERMEY
  • Laatst online: 14:57
Bol.com is ondertussen nog 5cent goedkoper 😅 Ik volg hem om voor mijn ouders te kopen, nog even afwachten denk ik…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
November update voor de A52 5G staat klaar (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Hmmbob schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 09:33:
November update voor de A52 5G staat klaar (y)
Dan zal de A52S wel snel volgen gok ik, nu is die er namelijk nog niet.

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snake_Eye
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 08-06 21:57
Wel balen, met mijn nieuwe A52s telefoon kan je geen telefoongesprekken opnemen. Toch zie ik dat het wel mogelijk is met de buitenlandse versies. Er zit daar zelfs al een app voor ingebouwd.

In mijn oude telefoon kan dat wel. Ik heb dat toch wel nodig, want ik ben nogal vergeetachtig. Iemand misschien een idee of tip, om alsnog voor elkaar te krijgen? heb al verschillende apps gebruikt, zoals cube acr..
Maar het geluid klinkt zo zacht, haast niet verstaanbaar.

[ Voor 27% gewijzigd door Snake_Eye op 21-11-2021 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Snake_Eye schreef op zondag 21 november 2021 @ 18:46:
Wel balen, met mijn nieuwe A52s telefoon kan je geen telefoongesprekken opnemen. Toch zie ik dat het wel mogelijk is met de buitenlandse versies. Er zit daar zelfs al een app voor ingebouwd.

In mijn oude telefoon kan dat wel. Ik heb dat toch wel nodig, want ik ben nogal vergeetachtig. Iemand misschien een idee of tip, om alsnog voor elkaar te krijgen? heb al verschillende apps gebruikt, zoals cube acr..
Maar het geluid klinkt zo zacht, haast niet verstaanbaar.
Hier gebruiken we cube acr voor een a52 5g. Is ook echt de enigste optie, staan alle instellingen we goed? Want hier is de kwaliteit gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meubelmaker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-06 18:16
dutchnltweaker schreef op zondag 21 november 2021 @ 18:54:
[...]

Hier gebruiken we cube acr voor een a52 5g. Is ook echt de enigste optie, staan alle instellingen we goed? Want hier is de kwaliteit gewoon goed.
@Snake_Eye Ik heb de A52s met een werkende Cube ACR. Bij instellingen - >telefoonopname audiobron, gekozen voor "Voice recognition (software)". De 5 opname opties daarboven werkten niet of onvoldoende. De laatste opname instelling niet uitgeprobeerd.

Bij "Instellingen - >Diverse instellingen" ook de app connector instellingen goed ingesteld?

Opel Ampera-e, Zappi V2 1F32A, 10x250Wp Solar, SMA 2100TL, Remeha Calenta 40C CW5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake_Eye
Ik ga nog eens proberen. Maar misschien werkt het wel beter bij de A52, vergeleken met de A52s. Hier zie je zelfs een built-in tool.
EDIT:Voice recognition (software) werkt niet goed. Bij mijn vorige toestel werd het afspelen via luidspreker voor media afgespeeld. Hier moet ik luisteren zoals als ik moet telefoneren. Oor aan telefoon.

[ Voor 66% gewijzigd door Snake_Eye op 21-11-2021 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake_Eye
Meubelmaker schreef op zondag 21 november 2021 @ 19:01:
[...]

@Snake_Eye Ik heb de A52s met een werkende Cube ACR. Bij instellingen - >telefoonopname audiobron, gekozen voor "Voice recognition (software)". De 5 opname opties daarboven werkten niet of onvoldoende. De laatste opname instelling niet uitgeprobeerd.

Bij "Instellingen - >Diverse instellingen" ook de app connector instellingen goed ingesteld?
Instellingen - >Diverse instellingen" ook de app connector instellingen? Je bedoelt machtigen?

[ Voor 12% gewijzigd door Snake_Eye op 21-11-2021 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meubelmaker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-06 18:16
Snake_Eye schreef op zondag 21 november 2021 @ 22:43:
[...]

Instellingen - >Diverse instellingen" ook de app connector instellingen? Je bedoelt machtigen?
Correct.

Opel Ampera-e, Zappi V2 1F32A, 10x250Wp Solar, SMA 2100TL, Remeha Calenta 40C CW5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake_Eye
Ja heb ik allemaal correct staan. Maar ik hoor mijzelf heel goed. Alleen de andere persoon aan de andere kant zeer zacht. Maar wel hoorbaar.

[ Voor 10% gewijzigd door Snake_Eye op 22-11-2021 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake_Eye
Sommige mensen vinden de foto's een onnatuurlijke kleur hebben. Maar ze vergeten dat ze het beeldscherm op levendig hebben staan. Als je deze op natuurlijk zet, zijn de foto's niet meer te rood of oranje. Het werkt net zo als bij de TV.

[ Voor 207% gewijzigd door Snake_Eye op 22-11-2021 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartSB
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 27-06 00:32
LordSinclair schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 12:23:
Ik heb sinds een week de A52s. Een mooi toestel als je van een Moto G5 Plus af komt. Het enige wat minder goed werkt is het automatisch dimmen van het scherm. Het scherm blijft maar steeds feller gaan. Nu heb ik de app "Velis Auto Brightness" gevonden die het erg goed. Behalve 1 ding, als een APP die een QR code toont het scherm fel wil maken wordt dit ook geblokkeerd en door een bug in de app kan je de app ook niet toevoegen aan de "uitgesloten apps".

Weet iemand een goed alternatief hiervoor?
@LordSinclair Wat toevallig, ik zat ook net te kijken om van mijn G5+ over te gaan op de A52s. Hoe is de extra lengte van de A52s in jou ervaring? Bijna de volle cm erbij is niet niks, en ik vind de G5+ al niet bepaald klein...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
MartSB schreef op maandag 22 november 2021 @ 14:05:
@LordSinclair Wat toevallig, ik zat ook net te kijken om van mijn G5+ over te gaan op de A52s. Hoe is de extra lengte van de A52s in jou ervaring? Bijna de volle cm erbij is niet niks, en ik vind de G5+ al niet bepaald klein...
Het is echt een extra lengte, voor mij is het toestel niet meer handig met 1 hand vast te houden en te bedienen. Mijn vingers zijn nu echt te kort. Ook allerlei waterdichte hoesjes (waar "alle" toestellen inpassen) zijn nu te klein geworden.

Verder vond ik de vingerafdrukscanner van de G5+ sneller reageren, zo mis ook het goed werkende automatisch dimmen en de schudfuncties.

Maar om een redelijk toestel te kopen maar niet te duur is maar wel klein lijkt wel onmogelijk vandaag de dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake_Eye
Klopt de meeste telefoons zijn zo groot.. Maar de vingerafdrukscanner werd zeer goed, 1 keer kort drukken en klik ontgrendeld.

[ Voor 4% gewijzigd door Snake_Eye op 22-11-2021 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebasFM
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-06 22:57

SebasFM

BOFH

Snake_Eye schreef op zondag 21 november 2021 @ 18:46:
Ik heb dat toch wel nodig, want ik ben nogal vergeetachtig. Iemand misschien een idee of tip, om alsnog voor elkaar te krijgen?
Meeschijven met pen en papier? Heb dezelfde uitdaging dat ik soms snel zaken vergeet. Bij telefonische vergaderingen heb ik altijd kladblok naast mij liggen.
Pagina: 1 ... 4 ... 13 Laatste