Chippu schreef op zondag 5 december 2021 @ 21:51:
[...]
Is de batterij al iets beter geworden bij jou? Ik heb de telefoon sinds 23 november in gebruik maar de batterij is tot nu toe vrij dramatisch - gemiddeld 2 tot 2,5 screen-on time. Dit is met allerlei batterij tweaks.
Als ik ervaringen op het internet moet geloven dan zou 5 tot 7 screen on time (met tweaks) goed haalbaar moeten zijn.
Ik ben niet degene aan wie je het vroeg.
Het is natuurlijk maar net wat je doet met de telefoon. Ik doe zelf eigenlijk heel weinig met de telefoon, en in feite is voor mij dan een 3-day phone nu, ik maak zo'n 25% per dag op (de eerste 75% verloopt ook heel egaal, de laatste 25% weet ik niet want dan laad ik hem altijd weer op).
Nu vandaag na 13 uur aan waarvan 2u 14m screen on time (met name wat light Chrome browsen en nieuws apps, en ook nog 30 foto's en 5 minuten aan video gemaakt), is er 25% opgebruikt:
:fill(white):strip_exif()/f/image/vgBNxWid0J8Qwq9oupfRR5iZ.png?f=user_large)
Dus ik zou inderdaad wel 6-8 uur screen-on-time moeten kunnen halen op basis van mijn gebruik.
Ik heb trouwens nu sinds 3 dagen de scherm refresh rate van 120 Hz naar 60 Hz gezet, dat lijkt ook best veel te schelen, dus als je het dat nog niet hebt gedaan (en 60Hz kan verdragen, ik merk zelf het verschil niet...) zou ik dat als eerste doen.
(En als 2e met iets als AccuBattery of soortgelijke app er wat dieper in duiken, hoewel al die battery apps tegenwoordig alle radio connecties en GPS gebruik negeren, die apps zijn ook niet meer wat ze ooit waren)