Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake_Eye
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 21:57
SebasFM schreef op maandag 22 november 2021 @ 15:46:
[...]

Meeschijven met pen en papier? Heb dezelfde uitdaging dat ik soms snel zaken vergeet. Bij telefonische vergaderingen heb ik altijd kladblok naast mij liggen.
Heb het liever op audio, dan weet ik zeker dat ik het goed heb verstaan/begrepen. Dan kunnen er geen misverstanden zijn. En het is nog na te luisteren op welke manier het is gezegd.

[ Voor 6% gewijzigd door Snake_Eye op 22-11-2021 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valinor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 03-06 13:03
Vandaag de a52s aangeschaft. Was 120 euro bij mijn nieuwe abonnement (1jarig vodafone + ing bon), kon het niet laten 8)7 Vind mijn sony xm4 niet lekker klinken op de iphone 12 pro en miste de geluidskwaliteit van mijn oude s10+ met ldac. Ik ga hem als mediaspeler gebruiken :+

Heb wel een vraagje over bedraad:
Iemand enig idee of de 3.5mm headphone jack qua kwaliteit op het niveau van de samsung s-series zit?

Moet zeggen dat ik echt mega verbaasd ben over de snelheid en het 120hz scherm. Geen geld voor dit apparaat. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h1_flyer
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 02-06 11:44
Voor ing klanten, via de rentepuntenshop kan je 20 euro korting krijgen op de Samsung BF site. Prijs wordt dan 324 euro voor de A52s

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chippu
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-04 13:55
Valinor schreef op maandag 22 november 2021 @ 20:44:
Vandaag de a52s aangeschaft. Was 120 euro bij mijn nieuwe abonnement (1jarig vodafone + ing bon), kon het niet laten 8)7 Vind mijn sony xm4 niet lekker klinken op de iphone 12 pro en miste de geluidskwaliteit van mijn oude s10+ met ldac. Ik ga hem als mediaspeler gebruiken :+

Heb wel een vraagje over bedraad:
Iemand enig idee of de 3.5mm headphone jack qua kwaliteit op het niveau van de samsung s-series zit?

Moet zeggen dat ik echt mega verbaasd ben over de snelheid en het 120hz scherm. Geen geld voor dit apparaat. :D
Na een tweetal S20 FE toestellen geretourneerd te hebben i.v.m. touchscreen issues ben ik uiteindelijk ook voor een A52s gegaan.

In plaats van Vodafone heb ik gekozen voor een Tele2 abonnement van 2 jaar. Totale kosten (inclusief abonnement) = €466. :)

Toestel zelf was €172 - €35 via ING - €7 beste prijsgarantie = €130. :o

[ Voor 4% gewijzigd door Chippu op 23-11-2021 21:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valinor
Chippu schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 20:59:
[...]

Na een tweetal S20 FE toestellen geretourneerd te hebben i.v.m. touchscreen issues ben ik uiteindelijk ook voor een A52s gegaan.

In plaats van Vodafone heb ik gekozen voor een Tele2 abonnement van 2 jaar. Totale kosten (inclusief abonnement) = €466. :)

Toestel zelf was €172 - €35 via ING - €7 beste prijsgarantie = €130. :o
Mooie deal 🙂 Als ik dat hoor ben ik blij dat ik niet voor de s20 fe ben gegaan. (Prijsverschil was ook te hoog)

Moet wel zeggen dat ik mij weer realiseer waarom ik op een iphone zit.

Na doorlopen setup: popup meldingen achter elkaar. Apps die ik niet wil worden gedownload oa van google.
Samsung updates --> store is verouderd, eerst dat updaten. Vervolgens 24 samsung app updates.
Google playstore vraagt ook om 22 app updates.
Onder andere services en apps waarvan ik niet eens weet waar ze voor dienen.
En dan ben ik nog steeds niet de settings ingedoken om de telefooninstellingen zelf te customizen (oa privacy)

En helaas ben ik een tweaker dus ik ben ook nog tijd kwijt aan het verwijderen van bloatware via adb 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:46
Een echte Tweaker koopt juist iets om het te kunnen Tweaken, en is dolblij met alle geboden mogelijkheden en onmogelijkheden, en trots dat die het beter (of naar eigen wens) kan maken dan hoe de fabrikant het bedoeld had. Dat is juist de sport, daar krijg je energie van, dat is je interesse en identiteit.
Een iPhone is dan een verdomd saai stukje electronica waar je niets aan kan of mag Tweaken, waar een dode visionair 20 jaar terug al voor jou bepaald heeft hoe je ermee om moet en mag gaan, en je in een keurslijf drukt zonder aanpas mogelijkheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SanderBos
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:00
Ik weet niet of crapware/ extra Samsung apps verwijderen of de avalanche aan notificaties tot stilstand brengen nu echt 'tweaken' is.

Het is wel echt iets van Samsung trouwens, niet van Android zelf, mijn 3 vorige telefoons (OnePlus 6, Mi A2 Lite, Nexus 5X nou goed die laatste 2 zijn dan ook 'schoon' van Google) hadden niet zoveel rommel en dubbele stores aan boord en allemaal dingen die om aandacht vragen.

Ik dacht zelf voordat ik mijn A52s kocht dat Samsung juist in de schonere richting aan het bewegen, maar duidelijk niet dus.

Zelf kan ik verder wel leven met al die extra apps op mijn telefoon, ze zijn inmiddels stil en nemen alleen maar wat ruimte in. En ik heb het idee dat Samsung ook wel heel veel extra instelbaarheden aan Android heeft toegevoegd, en dat kan ik dan wel weer waarderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
SanderBos schreef op woensdag 24 november 2021 @ 15:22:
Ik weet niet of crapware/ extra Samsung apps verwijderen of de avalanche aan notificaties tot stilstand brengen nu echt 'tweaken' is.

Het is wel echt iets van Samsung trouwens, niet van Android zelf, mijn 3 vorige telefoons (OnePlus 6, Mi A2 Lite, Nexus 5X nou goed die laatste 2 zijn dan ook 'schoon' van Google) hadden niet zoveel rommel en dubbele stores aan boord en allemaal dingen die om aandacht vragen.

Ik dacht zelf voordat ik mijn A52s kocht dat Samsung juist in de schonere richting aan het bewegen, maar duidelijk niet dus.

Zelf kan ik verder wel leven met al die extra apps op mijn telefoon, ze zijn inmiddels stil en nemen alleen maar wat ruimte in. En ik heb het idee dat Samsung ook wel heel veel extra instelbaarheden aan Android heeft toegevoegd, en dat kan ik dan wel weer waarderen.
Eenmaal je wat notificaties hebt uitgezet en wat apps geforceerd laat slapen valt het allemaal wel goed mee ja. Blijft wel jammer dat je een heleboel apps niet eenvoudig kan verwijderen.

Ik ben heel blij met Bixby Routines eigenlijk. Best handig om vanalles te automatiseren zonder een aparte app te moeten installeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:08
Valinor schreef op woensdag 24 november 2021 @ 14:18:
[...]
En dan ben ik nog steeds niet de settings ingedoken om de telefooninstellingen zelf te customizen (oa privacy)

En helaas ben ik een tweaker dus ik ben ook nog tijd kwijt aan het verwijderen van bloatware via adb 😅
Van het werk heb ik dan weer een iphone, het klopt inderdaad dat daar veel minder bloatware op staat. Daar kun je gelijk de instellingen induiken en customizen! Oh nee dat laatste dan weer niet ;)

Voor het debloaten van je Samsung is dit tooltje wel heel handig: https://forum.xda-develop...loat-tool-tweaks.4147837/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chippu
Valinor schreef op woensdag 24 november 2021 @ 14:18:
[...]

Mooie deal 🙂 Als ik dat hoor ben ik blij dat ik niet voor de s20 fe ben gegaan. (Prijsverschil was ook te hoog)

Moet wel zeggen dat ik mij weer realiseer waarom ik op een iphone zit.

Na doorlopen setup: popup meldingen achter elkaar. Apps die ik niet wil worden gedownload oa van google.
Samsung updates --> store is verouderd, eerst dat updaten. Vervolgens 24 samsung app updates.
Google playstore vraagt ook om 22 app updates.
Onder andere services en apps waarvan ik niet eens weet waar ze voor dienen.

Dat klinkt als de veelgeliefde Samsung ervaring waar ik over gelezen heb. :D Zelf binnenkort ook maar even wat bloatware er af gooien via adb. Maar, Samsung biedt tegenwoordig wel 1 van de beste update policies. Uiteindelijk was dat voor mij doorslaggevend om voor een Samsung te kiezen (i.p.v. een Nord 2 of Xiaomi).

@Admiral Freebee Waar gebruik jij Bixby Routines zoal voor? Lees er n.a.v. jouw comment voor het eerst over en ben best wel benieuwd. :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Chippu schreef op woensdag 24 november 2021 @ 16:03:
@Admiral Freebee Waar gebruik jij Bixby Routines zoal voor? Lees er n.a.v. jouw comment voor het eerst over en ben best wel benieuwd. :)
• Fast charging uitschakelen bij opladen tussen 22u en 7u
• Geluid van beltoon en notificaties op 10% bij thuiskomen
• Geluid van beltoon en notificaties op 80% bij huis verlaten
• Geluid van beltoon en notificaties uit en vibratie aan bij aankomen op het werk
• Een handmatige go to bed routine die do not disturb aanzet, dark mode aanzet en de schermhelderheid op minimum zet
• Schermrotatie aanzetten bij het openen van de gallery en Youtube en weer uit als je de app verlaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valinor
Audiowaste schreef op woensdag 24 november 2021 @ 15:50:
[...]

Van het werk heb ik dan weer een iphone, het klopt inderdaad dat daar veel minder bloatware op staat. Daar kun je gelijk de instellingen induiken en customizen! Oh nee dat laatste dan weer niet ;)

Voor het debloaten van je Samsung is dit tooltje wel heel handig: https://forum.xda-develop...loat-tool-tweaks.4147837/
Haha touche.
Ja als je customizen leuk vindt is android inderdaad beter. Maar bij de iphone duik ik even settings in om wat instelling/permissions toggles goed te zetten en je bent direct klaar.

Bij android moet ik nog heel wat stappen zetten. Alles bij elkaar is toch aardig wat werk.

Maarja ben nu gelukkig klaar en dan is het wel lekker werken. :9
swhnld schreef op woensdag 24 november 2021 @ 14:49:
Een echte Tweaker koopt juist iets om het te kunnen Tweaken, en is dolblij met alle geboden mogelijkheden en onmogelijkheden, en trots dat die het beter (of naar eigen wens) kan maken dan hoe de fabrikant het bedoeld had. Dat is juist de sport, daar krijg je energie van, dat is je interesse en identiteit.
Een iPhone is dan een verdomd saai stukje electronica waar je niets aan kan of mag Tweaken, waar een dode visionair 20 jaar terug al voor jou bepaald heeft hoe je ermee om moet en mag gaan, en je in een keurslijf drukt zonder aanpas mogelijkheid.
Tweaken kan inderdaad wel leuk zijn. Alleen valt alles wat ik net heb opgesomd helaas niet onder tweaken, maar onder het verwijderen van bloatware en het rechtzetten van privacy instellingen 8)7

[ Voor 37% gewijzigd door Valinor op 24-11-2021 19:57 ]

• lHybridl
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 07-06 16:45
Ik heb gisteren een nieuwe update gekregen. Maar mij batterij loopt nu een stuk sneller leeg.
Ik heb hem al opnieuw helemaal opgestart. Maar dat helpt ook niet. Ik kreeg wel na de update een bericht over appcloud. Heb ik genegeerd en melding uitgezet. Kan het daarmee te maken hebben?

• Thom2289
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:46
lHybridl schreef op donderdag 25 november 2021 @ 10:50:
Ik heb gisteren een nieuwe update gekregen. Maar mij batterij loopt nu een stuk sneller leeg.
Ik heb hem al opnieuw helemaal opgestart. Maar dat helpt ook niet. Ik kreeg wel na de update een bericht over appcloud. Heb ik genegeerd en melding uitgezet. Kan het daarmee te maken hebben?
Ik heb deze week een A52S opgepikt. Vind de batterij maar matig. Gisteren kwam ik bijvoorbeeld niet verder dan 14 uur met 2,5 screen time. Heb de nieuwste update en draai op 120 hz.
Geen idee of het aan de telefoon ligt of aan de laatste update.

• Jacob Kroes
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-01 13:55
Specifieke Vraag:
Ondersteunt de Samsung Galaxy A52s:
Bluetooth met aptX HD en HIRES audio ?
Is erg belangrijk deze muziek+HiFi liefhebber
Groet Jacob Kroes

• lHybridl
  • Laatst online: 07-06 16:45
Thom2289 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 11:31:
[...]

Ik heb deze week een A52S opgepikt. Vind de batterij maar matig. Gisteren kwam ik bijvoorbeeld niet verder dan 14 uur met 2,5 screen time. Heb de nieuwste update en draai op 120 hz.
Hiervoor was is heel tevreden over de batterij

• SanderBos
Jacob Kroes schreef op donderdag 25 november 2021 @ 11:57:
aptX zeker want dat gebruik ik.

Dit is wat de ontwikkelaarsopties zeggen over wat er ondersteund wordt (en niks is grijs dus deze zouden allen ondersteund moeten worden, geen garanties van mij):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/54p-GsXDUXWeHzxbxh7GikGIz3A=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/IG24O6BIA87LeoamNcMsTiuz.png?f=user_large

Daar staat dus geen HIRES tussen. Ik had daar ook nog nooit van gehoord. Maar is dat wel echt een ding? Want als ik google op "bluetooth hires" dan zijn letterlijk de eerste 5 hits termen als "No, Bluetooth cannot deliver hi-res audio".

Het zou nog kunnen dat het wel via de 3.5mm jack kan?? Maar eerder deze week vroeg iemand anders naar de 3.5mm specs en toen had ik even zoeken, en ik kon niks vinden over wat die DAC doet (afgezien van dat dus de 3.5mm DAC blijkbaar uiteindelijk van de snapdragon chipset afkomt, dus het is maar net wat de SD778G ondersteund, maar daar kon ik ook niks van vinden).

• Diagonaal
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-06 21:06
Net de A52S ook besteld. Is het aan te raden om een screen protector te kopen ?

Bij mijn oude S5 leek me dit de afgelopen jarig overbodig

• Admiral Freebee
  • Niet online
Specifieke Vraag:
Groet Jacob Kroes
Wel AptX maar niet AptX HD. HIRES is volgens mij geen bluetooth codec.

• SanderBos
Admiral Freebee schreef op donderdag 25 november 2021 @ 13:55:
[...]

Wel AptX maar niet AptX HD. HIRES is volgens mij geen bluetooth codec.
CC @Jacob Kroes

Oh, ik had in mijn reactie over 'HD' heen gelezen.

Blijkbaar ondersteund dan geen enkele Samsung telefoon aptX HD of aptX Adaptive (bron).

Wat nog wel interessant is dat volgens SD 778 chipset specs 'aptX adaptive' zou worden ondersteund, maar die staat ook niet in het lijstje als je op de telefoon kijkt, wat overeenkomt met deze klaagthread op XDA.

• Jacob Kroes
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-01 13:55
@ Admiraal Freebee en @ Sander Bos
Dank voor snelle feedback en bronvermelding!
Dan maar -op de gok- kopen en horen hoe het klinkt.
Bedraad HP of retourneren kan nog altijd.
THX

• Admiral Freebee
  • Niet online
SanderBos schreef op donderdag 25 november 2021 @ 14:30:
[...]

CC @Jacob Kroes

Oh, ik had in mijn reactie over 'HD' heen gelezen.

Blijkbaar ondersteund dan geen enkele Samsung telefoon aptX HD of aptX Adaptive (bron).

Wat nog wel interessant is dat volgens SD 778 chipset specs 'aptX adaptive' zou worden ondersteund, maar die staat ook niet in het lijstje als je op de telefoon kijkt, wat overeenkomt met deze klaagthread op XDA.
Ik vermoed dat de SoC het niet alleen moet ondersteunen maar dat er ook licentiekosten betaald moeten worden. Bluetooth codecs beginnen stilaan een oerwoud te worden waarbij veel mensen toch niet meer volgen wat er gebruikt wordt zolang het maar werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurizio
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-04 07:33
Voor mensen met een VISA creditcard krijg je via de link en code op de website van ICS, onder het kopje card-voordeel, extra korting op Samsung toestellen. A52s 128Gb is bv 324eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boschhd
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
LDAC is high res. Maar dan moet je hoofdtelefoon het ook ondersteunen natuurlijk. Dat zijn denk ik voornamelijk de SONY toestellen.
Specifieke Vraag:
Groet Jacob Kroes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoThankYou
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 07-06 08:58
Snake_Eye schreef op zondag 21 november 2021 @ 18:46:
Wel balen, met mijn nieuwe A52s telefoon kan je geen telefoongesprekken opnemen. Toch zie ik dat het wel mogelijk is met de buitenlandse versies. Er zit daar zelfs al een app voor ingebouwd.

In mijn oude telefoon kan dat wel. Ik heb dat toch wel nodig, want ik ben nogal vergeetachtig. Iemand misschien een idee of tip, om alsnog voor elkaar te krijgen? heb al verschillende apps gebruikt, zoals cube acr..
Maar het geluid klinkt zo zacht, haast niet verstaanbaar.
Ik baal hier ook flink van. Heeft iemand enig idee of het mogelijk zou zijn om over te stappen van de Nederlandse firmware naar de officiële Amerikaanse firmware? Ik kan mij voorstellen dat het dan wel mogelijk is om op te nemen en dat het toestel verder prima in NL hoort te werken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• elastiek
  • Laatst online: 23:16
JohanKupers schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 09:41:
[...]
Dan zal de A52S wel snel volgen gok ik, nu is die er namelijk nog niet.
Ik krijg zojuist de November-update voor de A52s gepushed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 18:53
ik ga van oneplus nord overschakelen naar de a52s

is dit een upgrade of en downgrade ?

het updatebeleid van samsung is wel vele beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-06 15:41
Vincent91 schreef op donderdag 2 december 2021 @ 11:19:

Wat heb je zelf al gevonden?

Oh, en we zitten natuurlijk op Tweakers: https://tweakers.net/pricewatch/compare/1587078;1734134/

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LameDog
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-02 15:57

Mijn vrouw heeft deze overstap onlangs gemaakt nadat haar Oneplus Nord kapot was gevallen. Zij is zeer tevreden met haar nieuwe telefoon en zou absoluut niet terugwillen naar de OnePlus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online

Sja, op een aantal vlakken is de A52S beter maar een echt wauw upgrade is het ook weer niet. Als je OnePlus Nord nog goed werkt dan zie ik weinig reden om te upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
Admiral Freebee schreef op donderdag 2 december 2021 @ 13:34:
[...]

Sja, op een aantal vlakken is de A52S beter maar een echt wauw upgrade is het ook weer niet. Als je OnePlus Nord nog goed werkt dan zie ik weinig reden om te upgraden.
Oneplus gaat samen werken met oppo dus das al voor mij een rede vanwege de softwareschil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diagonaal
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-06 21:06
Diagonaal schreef op donderdag 25 november 2021 @ 13:54:

Iemand hier toevallig nog wat zinnigs over te zeggen ?

Thanks !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderBos

Diagonaal schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 13:19:

Thanks !
Maar wat wil je horen dan?
Er zit Gorilla Glass 5 op, en geen pre-applied screen protector (dus er zat geen plastic op het scherm vanuit de fabriek, wat ik bij mijn vorige 3-4 telefoons wel had), dat zijn de basis gegevens.

Als ik nu op Wikipedia kijk dan lijkt het dat Gorilla Glass 5 inmiddels een oudje is, maar dat pas vorig jaar met Victus ze weer stappen hebben gezet in scratch resistance (alleen verbeteringen in fall resistance).

Zelf doe ik het maar zonder, ondanks dat ik bij een hoesje er 2 gratis bij kreeg (maar dat hoesje raad ik niet aan want erg dik, als iemand op zoek is naar een dunne TPU case raad ik deze bij het camera eiland zelfs iets te dunne aan die niet met screen protector komt).
Maar dat ik geen screenprotector er op doe is in die zin een persoonlijke keuze in dat ik altijd wel zuinig ben met mijn spullen, en dat ik de telefoon al te groot vindt dus hem niet nog dikker wil maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Diagonaal schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 13:19:
[...]

Thanks !
In de maanden dat ik heb hem heb ik zonder screenprotector nog geen enkele kras. Er zit een hoesje rond met opstaande rand en ik neem hem gewoon mee in een broekzak zonder iets anders in.

Mijn vorige toestel (Redmi Note 7 met Gorilla Glass 5) had met een klaphoesje na 3 jaar vooral krasjes waar het pasje van mijn werk in het hoesje zat en wellicht heel de tijd over het scherm schuurde. Geen idee of het dan door het plastic van het pasje komt of door zandkorreltjes die tussen het pasje en het scherm komen te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
heeft er iemand variable ram op zijn a52s ?

ik heb het nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderBos
Vincent91 schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 16:45:
heeft er iemand variable ram op zijn a52s ?

ik heb het nog niet
Variable RAM? Google levert niks op.

Bedoel je misschien RAM Plus, Samsung's antwoord op RAM boost van OnePlus , als in een weer memory manager waar niemand op zit te wachten? (jij kwam toch ook van OnePlus?)

Instellingen|Batterij en apparaatonderhoud|Geheugen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XvrxsZ-0LyfB_Tap0NEeykaYC6k=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/1pg6CX6PfuWvhCGr7Q2tpU2r.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tervueren
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 04-06 21:33

Gezien van de Nord 1 misschien een upgrade
De A52 vergelijken met de Nord 2 is eerlijker dan komen ze uit hetzelfde bouwjaar.
Dan zou ik het niet weten.
De vrouw heeft hier een A52 en ik een Nord2 maar heb ze eigenlijk nog nooit echt tegenover elkaar gelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
SanderBos schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 18:28:
[...]

Variable RAM? Google levert niks op.

Bedoel je misschien RAM Plus, Samsung's antwoord op RAM boost van OnePlus , als in een weer memory manager waar niemand op zit te wachten? (jij kwam toch ook van OnePlus?)

Instellingen|Batterij en apparaatonderhoud|Geheugen:
[Afbeelding]
na wat zoekwerk heb ik het toch gevonden O-)

op mijn nord heb ik deze functie niet ,misschien wel de high-end toestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tervueren
.

[ Voor 99% gewijzigd door Tervueren op 04-12-2021 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tervueren
Vincent91 schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 11:17:
op mijn nord heb ik deze functie niet ,misschien wel de high-end toestellen
Ram boost: instellingen-> aanvullende instellingen ????
Staat bij mij niet aan, zie t nut er niet van, ben geen zware gebruiker of zo als toe de "standaard" apps maar vlot en soepel draait en dat doet hij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
Tervueren schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 20:37:
[...]

Ram boost: instellingen-> aanvullende instellingen ????
Staat bij mij niet aan, zie t nut er niet van, ben geen zware gebruiker of zo als toe de "standaard" apps maar vlot en soepel draait en dat doet hij.
Sorry wist niet dat hetzelfde was

Ik wou mijn batterij gegevens checken maar hij zegt nog steeds gebruiks patronen leren ,hoe lang duurt dit?

Ik las ook dat de chip 5G mmwave support heeft ,is dit ook voor de a52s?

[ Voor 7% gewijzigd door Vincent91 op 05-12-2021 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Vincent91 schreef op zondag 5 december 2021 @ 10:43:
[...]

Sorry wist niet dat hetzelfde was

Ik wou mijn batterij gegevens checken maar hij zegt nog steeds gebruiks patronen leren ,hoe lang duurt dit?

Ik las ook dat de chip 5G mmwave support heeft ,is dit ook voor de a52s?
Nee, je moet niet enkel een modem met mmwave ondersteuning hebben maar ook de nodige antennes en mogelijk nog wat tussenliggende hardware. Blijkbaar heb je voor een goed gebruik van mmwave veel antennes nodig omdat je handen de ontvangst al kunnen storen.

De galaxy a52s heeft geen mmwave ondersteuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chippu
Thom2289 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 11:31:
[...]

Is de batterij al iets beter geworden bij jou? Ik heb de telefoon sinds 23 november in gebruik maar de batterij is tot nu toe vrij dramatisch - gemiddeld 2 tot 2,5 screen-on time. Dit is met allerlei batterij tweaks.

Als ik ervaringen op het internet moet geloven dan zou 5 tot 7 screen on time (met tweaks) goed haalbaar moeten zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SanderBos
Chippu schreef op zondag 5 december 2021 @ 21:51:
[...]

Is de batterij al iets beter geworden bij jou? Ik heb de telefoon sinds 23 november in gebruik maar de batterij is tot nu toe vrij dramatisch - gemiddeld 2 tot 2,5 screen-on time. Dit is met allerlei batterij tweaks.

Als ik ervaringen op het internet moet geloven dan zou 5 tot 7 screen on time (met tweaks) goed haalbaar moeten zijn.
Ik ben niet degene aan wie je het vroeg.

Het is natuurlijk maar net wat je doet met de telefoon. Ik doe zelf eigenlijk heel weinig met de telefoon, en in feite is voor mij dan een 3-day phone nu, ik maak zo'n 25% per dag op (de eerste 75% verloopt ook heel egaal, de laatste 25% weet ik niet want dan laad ik hem altijd weer op).

Nu vandaag na 13 uur aan waarvan 2u 14m screen on time (met name wat light Chrome browsen en nieuws apps, en ook nog 30 foto's en 5 minuten aan video gemaakt), is er 25% opgebruikt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jtGPh0lpqFEG5fhS1R674MxQiYQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/vgBNxWid0J8Qwq9oupfRR5iZ.png?f=user_large
Dus ik zou inderdaad wel 6-8 uur screen-on-time moeten kunnen halen op basis van mijn gebruik.

Ik heb trouwens nu sinds 3 dagen de scherm refresh rate van 120 Hz naar 60 Hz gezet, dat lijkt ook best veel te schelen, dus als je het dat nog niet hebt gedaan (en 60Hz kan verdragen, ik merk zelf het verschil niet...) zou ik dat als eerste doen.
(En als 2e met iets als AccuBattery of soortgelijke app er wat dieper in duiken, hoewel al die battery apps tegenwoordig alle radio connecties en GPS gebruik negeren, die apps zijn ook niet meer wat ze ooit waren)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Chippu schreef op zondag 5 december 2021 @ 21:51:
[...]

Met 4u screen on time land ik ergens op 40%. Geen bijzondere tweaks buiten bepaalde apps altijd laten slapen. Scherm staat op 120hz. Meestal slecht 4G bereik. Ik zou eens kritisch kijken naar je apps en of je er een aantal kan laten slapen of verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chippu
@SanderBos Bedankt voor de uitgebreide reactie! Ik zal AccuBattery inderdaad eens installeren om te kijken of ik wat meer inzicht kan krijgen in mijn apps.

@Admiral Freebee Dank voor je reactie. Ik ben momenteel inderdaad naar mijn apps aan het kijken. Vooralsnog zie ik niks geks, wellicht dat AccuBattery wat meer inzicht geeft. Het scherm staat hier op 120hz, 4G bereik is in de regel goed. Zou het debloaten/verwijderen van Samsung apps eventueel nog helpen? Ik heb er nu veel slechts disabled.

Wat wel vreemd is: wanneer ik de telefoon tot 100% laadt dropt deze (tot nu toe) soms ineens willekeurig naar bijvoorbeeld 92%. Deze spike kan ik vervolgens niet echt terugzien in het menu. Kan dit een teken zijn van slechte calibratie of iets dergelijks? Of is een app die enorm drained waarschijnlijker?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SanderBos
Chippu schreef op zondag 5 december 2021 @ 23:09:
Zou het debloaten/verwijderen van Samsung apps eventueel nog helpen? Ik heb er nu veel slechts disabled.

Wat wel vreemd is: wanneer ik de telefoon tot 100% laadt dropt deze (tot nu toe) soms ineens willekeurig naar bijvoorbeeld 92%. Deze spike kan ik vervolgens niet echt terugzien in het menu. Kan dit een teken zijn van slechte calibratie of iets dergelijks? Of is een app die enorm drained waarschijnlijker?
Ik heb zelf niks gedisabled van Samsung (of andere dingen), als je dan apps een tijd niet gebruikt dan worden ze 'automatisch uitgeschakeld', maar toen dat gebeurde (allemaal op dezelfde dag natuurlijk) heb ik niet iets bijzonders gemerkt qua accu. En ik gebruik mijn telefoon niet zoveel als andere mensen, maar ik heb wel 100+ eigen apps geinstalleerd, waarvan er ook meerdere continu op de achtergrond draaien, dus het is zeker geen kale telefoon.

Die jump naar 92% klinkt niet goed, maar goed dat wist je zelf ook wel, ik kan me niet voorstellen dat een app dat kan veroorzaken (dan zou het toch nog steeds moeten aftellen?).

(En ik weet niet hoe/ of je een accu kan calibreren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
Admiral Freebee schreef op zondag 5 december 2021 @ 19:50:
[...]

Nee, je moet niet enkel een modem met mmwave ondersteuning hebben maar ook de nodige antennes en mogelijk nog wat tussenliggende hardware. Blijkbaar heb je voor een goed gebruik van mmwave veel antennes nodig omdat je handen de ontvangst al kunnen storen.

De galaxy a52s heeft geen mmwave ondersteuning.
nieuws: Qualcomm komt met Snapdragon 778G-soc met mmWave-5G voor midrange sma...

Deze heeft toch dezelfde chip??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Ja, dezelfde SoC maar als je mijn bericht goed leest dan zie je dat ik zeg dat er ook nog andere hardware voor nodig is. Als deze smartphone niet de mmwave antennes heeft dan kan je geen mmwave gebruiken ook al kan het modem het wel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
Admiral Freebee schreef op maandag 6 december 2021 @ 10:21:
[...]

Ja, dezelfde SoC maar als je mijn bericht goed leest dan zie je dat ik zeg dat er ook nog andere hardware voor nodig is. Als deze smartphone niet de mmwave antennes heeft dan kan je geen mmwave gebruiken ook al kan het modem het wel aan.
juist een bericht ontvangen van samsung support en zei zeggen dat deze het wel heeft :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Vincent91 schreef op maandag 6 december 2021 @ 11:27:
[...]

juist een bericht ontvangen van samsung support en zei zeggen dat deze het wel heeft :?
Denk dat die ernaast zitten.

mmWave banden zouden band n257-n261 zijn, maar die worden op de specs pagina van de A52s 5g niet genoemd:
5G FDD Sub6
N1(2100), N3(1800), N5(850), N7(2600), N8(900), N20(800), N28(700), N66(AWS-3)

5G TDD Sub6
N38(2600), N40(2300), N41(2500), N78(3500)
Iets wat Gsmarena lijkt te bevestigen: https://www.gsmarena.com/samsung_galaxy_a52s_5g-11039.php

[ Voor 6% gewijzigd door Hmmbob op 06-12-2021 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
Hmmbob schreef op maandag 6 december 2021 @ 12:29:
[...]

Denk dat die ernaast zitten.

mmWave banden zouden band n257-n261 zijn, maar die worden op de specs pagina van de A52s 5g niet genoemd:

[...]

Iets wat Gsmarena lijkt te bevestigen: https://www.gsmarena.com/samsung_galaxy_a52s_5g-11039.php
dit staat op de site

in het VK met prerelease-versies van de SM-A528 met LTE en 5G Sub-6 netwerken (NIET getest op 5G mmWave netwerk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
In een sectie die over batterij performance gaat, dus denk niet dat je daar heel veel aan kan afleiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knielen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:26
Zojuist heel het kantoor wakker gemaakt door de NL Alert van 12:00 uur, behalve ik. Als ik nu naar Instellingen -> Meldingen -> Geavanceerde instelling -> Draadloze noodwaarschuwingen gaat dan gebeurt er niks. Hebben anderen wel het bericht gehad en kunnen die ook naar deze instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderBos
Knielen schreef op maandag 6 december 2021 @ 13:08:
Zojuist heel het kantoor wakker gemaakt door de NL Alert van 12:00 uur, behalve ik. Als ik nu naar Instellingen -> Meldingen -> Geavanceerde instelling -> Draadloze noodwaarschuwingen gaat dan gebeurt er niks. Hebben anderen wel het bericht gehad en kunnen die ook naar deze instellingen?
Heb gehad (A52s op HollandsNieuwe==Vodafone)

Hele harde piep, met niet standaard notificatie (groot wit vlak onderaan scherm)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yjdqHSE3fC6sqjUKUWWnNS2JU8I=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/UAKANwePpOjQaw4Tqij6DCGx.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thom2289
SanderBos schreef op maandag 6 december 2021 @ 13:13:
[...]

Hele harde piep, met niet standaard notificatie (groot wit vlak onderaan scherm)

[Afbeelding]
Dit lukt mij ook gewoon. NL Alert is ook netjes afgegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knielen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:26
SanderBos schreef op maandag 6 december 2021 @ 13:13:
[...]

[Afbeelding]
Okay, dan ligt het dus aan mijn telefoon, ik kom niet in dat menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Geen big issue, maar als mijn telefoon overgaat dan begint het scherm te flikkeren, een beetje als een tv van vroeger met een analoge antenne die niet lekker stond (opa spreekt...) :P

Is dit herkenbaar? Iemand een idee waar dat aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chippu
SanderBos schreef op maandag 6 december 2021 @ 07:19:
[...]

Ik heb zelf niks gedisabled van Samsung (of andere dingen), als je dan apps een tijd niet gebruikt dan worden ze 'automatisch uitgeschakeld', maar toen dat gebeurde (allemaal op dezelfde dag natuurlijk) heb ik niet iets bijzonders gemerkt qua accu. En ik gebruik mijn telefoon niet zoveel als andere mensen, maar ik heb wel 100+ eigen apps geinstalleerd, waarvan er ook meerdere continu op de achtergrond draaien, dus het is zeker geen kale telefoon.

Die jump naar 92% klinkt niet goed, maar goed dat wist je zelf ook wel, ik kan me niet voorstellen dat een app dat kan veroorzaken (dan zou het toch nog steeds moeten aftellen?).

(En ik weet niet hoe/ of je een accu kan calibreren)
Verkoper heeft een swap toegezegd, maar de batterij lijkt nu normaal te werken:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NlAZqPbCYY2RtDkkXXDRK_UpzfA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uBMtYxHAi4VPv1RBAdjbdMct.jpg?f=fotoalbum_large

5h39m schermtijd op 56 uur zonder lader lijkt mij netjes. Een stuk beter dan 2h14m schermtijd op 14 uur, in ieer geval. ;)

Echter, het verbruik van Play Services en Carrier Services was op mijn vorige 2 telefoons nooit zo hoog. Is dit normaal?

Edit: kleine update - na de laatste laadcycle heeft mijn toestel nu 10 uur in deep sleep gelegen met 0% batterij verbruik. Voorheen was dat makkelijk 10% per uur. Vooralsnog zie ik ook de Google Services niet terug. Ik heb verder geen aanpassingen gemaakt qua apps, dus misschien toch iets met de services zelf? Nouja, als het zo blijft ben ik dik tevreden. :)

[ Voor 10% gewijzigd door Chippu op 08-12-2021 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koos2009
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-12-2021
Vraagje, wat is het voordeel van Samsung Knox suite?

Het is een "2.6 op strong gecertificeerd iets door gartner"

Het lijkt mij een, voor consumenten, niet direct nodig programma.

Is het de ~30 euro meerprijs waard tov de "gewone"?

PSN: DucttapeGuyXXL Profitec pro 500 pid eureka mignon specialita

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-06 19:54

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Mijn vrouw heeft sinds 2 weken nu de A52s en vindt het toetsenbord niet heel erg fijn. Dus ik wou Gboard installeren en die kiezen als standaard keyboard. Maar wat ik ook doe of probeer, ik kan bij het kiezen van het standaard toetsenbord (via de settings) alleen maar de Samsung kiezen.
Tijdens een openstaand toetsenbord op het keyboard icoontje klikken, levert ook niks op. Kan ik alleen maar de Google en Samsung voice kiezen. Ook niet het geinstalleerde keyboard.
Swiftkey ook geprobeerd.. kan ik ook niet kiezen.

Zou niet weten wat ik fout doe :?

[ Voor 3% gewijzigd door hars73 op 14-12-2021 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thom2289
hars73 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 10:50:
Mijn vrouw heeft sinds 2 weken nu de A52s en vindt het toetsenbord niet heel erg fijn. Dus ik wou Gboard installeren en die kiezen als standaard keyboard. Maar wat ik ook doe of probeer, ik kan bij het kiezen van het standaard toetsenbord (via de settings) alleen maar de Samsung kiezen.
Tijdens een openstaand toetsenbord op het keyboard icoontje klikken, levert ook niks op. Kan ik alleen maar de Google en Samsung voice kiezen. Ook niet het geinstalleerde keyboard.
Swiftkey ook geprobeerd.. kan ik ook niet kiezen.

Zou niet weten wat ik fout doe :?
Heb je wel de setup van GBoard doorlopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Thom2289 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 10:52:
[...]

Heb je wel de setup van GBoard doorlopen?
Ja... stap 1 is, kies Gboard als standaard toetsenbord :X En dat lukt dus al niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16:56
hars73 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 11:01:
[...]

Ja... stap 1 is, kies Gboard als standaard toetsenbord :X En dat lukt dus al niet
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CaK64oZfdywjZ0Mo25nbZ957MJ0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Khc4KRaPjyWnZuA1lIIwuypX.png?f=user_large
Meestal moet je eerst ergens het toetsenbord nog "aan" zetten voordat je hem mag selecteren.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

LordSinclair schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 11:06:
[...]
Meestal moet je eerst ergens het toetsenbord nog "aan" zetten voordat je hem mag selecteren.
Op mijn Xiaomi kan ik dat inderdaad zo vinden... op de A52s heb ik dat niet kunnen vinden. :? Ik zal vanavond (als ze weer thuis is) nog maar een keer kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderBos
hars73 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 11:12:
[...]

Op mijn Xiaomi kan ik dat inderdaad zo vinden... op de A52s heb ik dat niet kunnen vinden. :? Ik zal vanavond (als ze weer thuis is) nog maar een keer kijken.
Het lijkt me dat die screenshots van LordSinclair van een andere/ oudere Android versie zijn.

Zo ziet het er bij mij uit onder Instellingen|Algemeen beheer|Toetsenbordlijst en standaard:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PhZH_Rb2YR96rlL_ru3JYBTR2yM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/0im2Eho6KXsR6TvOQycesu29.jpg?f=user_large

Staat daar bij jou Gboard dan ook niet in de lijst onder de keuze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

SanderBos schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 11:25:
[...]

Het lijkt me dat die screenshots van LordSinclair van een andere/ oudere Android versie zijn.

Zo ziet het er bij mij uit onder Instellingen|Algemeen beheer|Toetsenbordlijst en standaard:
[Afbeelding]

Nope.. dat is dus waar ik hem verwachtte. En daar staat ie niet. Telefoon ook al eens herstart. Gboard gedeinstalleerd en weer opnieuw. Helpt niks. Swiftkey geinstalleerd. Ook niet zichtbaar hier.
Edit: die instelling 'Gboard in meerdere talen' stond er wel, dus Gboard was wel geinstalleerd

[ Voor 5% gewijzigd door hars73 op 14-12-2021 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambo LP670 SV
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-06 11:45

Ik heb de mijne nu een 2 tal weken en vlak bij de selfiecamera al 2 miniscule langwerpige krasjes.
Vermoed van een zandkorreltje ofzo. Wel jammer natuurlijk op zo'n nieuw toestel. Ben er nochtans spaarzaam mee en het toestel gaat alleen in een lege broekzak maar is blijkbaar niet voldoende.
Admiral Freebee schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 14:24:
[...]

In de maanden dat ik heb hem heb ik zonder screenprotector nog geen enkele kras. Er zit een hoesje rond met opstaande rand en ik neem hem gewoon mee in een broekzak zonder iets anders in.

Mijn vorige toestel (Redmi Note 7 met Gorilla Glass 5) had met een klaphoesje na 3 jaar vooral krasjes waar het pasje van mijn werk in het hoesje zat en wellicht heel de tijd over het scherm schuurde. Geen idee of het dan door het plastic van het pasje komt of door zandkorreltjes die tussen het pasje en het scherm komen te zitten.
Zorgt dat hoesje ervoor dat het camera eiland niet over een oppervlakte kan schuren en zo de lenzen doet beschadigen? (Heb ik bij mijn Huawei P10 wel meegemaakt). Welk hoesje heb je gekocht?
SanderBos schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 13:46:
[...]

[...]

...

Zelf doe ik het maar zonder, ondanks dat ik bij een hoesje er 2 gratis bij kreeg (maar dat hoesje raad ik niet aan want erg dik, als iemand op zoek is naar een dunne TPU case raad ik deze bij het camera eiland zelfs iets te dunne aan die niet met screen protector komt)...
Geeft dat laatste hoesje bescherming bij aan het camera eiland of niet als je je telefoon over tafel zou schuiven bijvoorbeeld?

Vermoed ook dat je met de screenprotector wat kwaliteit verliest bij de selfiecamera gezien daar geen uitsparing voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
samsung is bezig met de uitrol van december security patch

enig idee wanneer we deze mogen verwachten op de a52s?deze zijn toch maandelijks ?

bij mijn vorige oneplus ging mijn always-on display aan bij een melding ,voorlopig nog niet gevonden op de a52s

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SanderBos
Lambo LP670 SV schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 11:53:

Geeft dat laatste hoesje bescherming bij aan het camera eiland of niet als je je telefoon over tafel zou schuiven bijvoorbeeld?
Ik herhaal even de twee hoesjes die ik in dit comment noemde:
- Hoesje 1 is wat ik nu gebruik en is heel dun, en ik vermoedde dat inderdaad met alleen dat hoesje het camera eiland over de telefoon kan schuren (net wel/ net niet). Maar ik heb altijd mijn rijbewijs in zo'n hoesje geklemd en dan komt het hoesje net wat omhoog en schuurt het niet. Het is voor mij op die manier het perfecte hoesje, want het is voor de rest superdun.
- Hoesje 2 wat ik als eerste kocht heeft zeker niet het probleem dat het camera eiland over de tafel kan schuren, maar dat is dus omdat het echt behoorlijk dik is (aan alle kanten). Dat het zo dik was was voor mij reden om ander hoesje te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16:56
Vincent91 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 12:25:
enig idee wanneer we deze mogen verwachten op de a52s?deze zijn toch maandelijks ?
Ik had vorige week een update klaar staan. Telefoon kwam zelf met de melding.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
LordSinclair schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 13:04:
[...]

Ik had vorige week een update klaar staan. Telefoon kwam zelf met de melding.
december update ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Lambo LP670 SV schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 11:53:
Zorgt dat hoesje ervoor dat het camera eiland niet over een oppervlakte kan schuren en zo de lenzen doet beschadigen? (Heb ik bij mijn Huawei P10 wel meegemaakt). Welk hoesje heb je gekocht?
Ik heb een Otterbox React. Het camera eiland zit een klein beetje dieper dan het hoesje zelf. Ik kan me wel voorstellen dat het een extra risico is maar tot nu toe gaat het al een paar maanden goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoThankYou
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 07-06 08:58
hars73 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 11:34:
[...]

Nope.. dat is dus waar ik hem verwachtte. En daar staat ie niet. Telefoon ook al eens herstart. Gboard gedeinstalleerd en weer opnieuw. Helpt niks. Swiftkey geinstalleerd. Ook niet zichtbaar hier.
Edit: die instelling 'Gboard in meerdere talen' stond er wel, dus Gboard was wel geinstalleerd
Op mijn A52S is het in elk geval wel gelukt om naar Gboard over te stappen. Misschien door je Samsung keyboard te openen (ergens op een tekstveld klikken)? Dan hoor je rechtsonder een keyboard icoontje te zien waarop je kunt klikken en je keyboard selecteren. Als je eenmaal Gboard gebruikt kun je een keyboard kiezen door de spatiebalk in te houden.

Ik hoop dat het helpt. Ik heb met Gboard trouwens wel dat de haptic feedback soms even niet meer werkt bij het typen. Geen idee hoe dat komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

NoThankYou schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 14:00:
[...]

Op mijn A52S is het in elk geval wel gelukt om naar Gboard over te stappen. Misschien door je Samsung keyboard te openen (ergens op een tekstveld klikken)? Dan hoor je rechtsonder een keyboard icoontje te zien waarop je kunt klikken en je keyboard selecteren. Als je eenmaal Gboard gebruikt kun je een keyboard kiezen door de spatiebalk in te houden.
Had ik ook al geprobeerd. Dan zag Google voice en Samsung voice (weet niet of de naam helemaal klopt), maar niet Gboard.
Ik zal nog wel eens wat prutsen hier of daar. Mijn vrouw vindt het samsung keyboard nogal gevoelig ofzo. De '.' staat direct naast de spatie, wat niet heel handig was ofzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hars73

hars73

SanderBos schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 11:25:
[...]

[Afbeelding]

Vanavond nog even opnieuw geprobeerd en hij doet het nu. Ik had Gboard dus niet ingeschakeld via dat schuifje.. Beetje dom, maar aan de andere kant. Er staat 'gboard, typen in meerdere talen'. Dus ik dacht dat het een soort optie was binnen gboard. Dat je aan kunt zetten of je wel of niet in meerdere talen kunt typen. Dus dat schuifje had ik niet aangezet, want ze wil niet in meerdere talen typen 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vincent91
de batterij van de A52s is wel vele beter dan mijn vorige oneplus Nord

ik kom gemakkelijk de dag door en elke ochtend aan de lader terwijl ik bij de nord s'avonds moest bijladen

ik zit btw ook veel op 120hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry_Sack
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-04 12:01
Het is een prachtig toestel, de a52s, maar de applicaties van Samsung laten behoorlijk wat te wensen over. Is het iemand al gelukt om irritante programma's als 'Bixby' te verwijderen?

GA-P35-DS3R, C2D E8400 @ 3,6 Ghz, 2 GB OCZ Platinum rev 2 800 5-5-5-15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Harry_Sack schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 13:36:
Het is een prachtig toestel, de a52s, maar de applicaties van Samsung laten behoorlijk wat te wensen over. Is het iemand al gelukt om irritante programma's als 'Bixby' te verwijderen?
Via ADB is wel het een en andere mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderBos
Vincent91 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 12:25:

Nu dan toch (gewoon via het update menu, misschien al langer beschikbaar maar ik probeerde het nu net).

Ik heb de telefoon (A52s) nu pas een paar maanden, maar ik geloof dat we hem kunnen verwachten in de laatste week van de maand (dus niet supersnel, maar wel snel vergeleken met OnePlus waar ik en jij ook vandaan komt).

Ik kwam nog dit artikel tegen waarin de December release momenten van een hele trits Samsung telefoons wordt opgesomd (in Nieuw Zeeland mogen ze blijkbaar als eerste de updates voor de A52s uitproberen).

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Ik had zojuist een telefoongesprek via de oorspeaker en toen leek het net alsof de speaker opgeblazen was, via *#0*# kan ik de speaker testen en daar werkt hij prima. Iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hmmbob
De 1 december patch voor de A52 5G is er:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e1HO322siN1uuDtJbjS3eSyh4UU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I6YcHiRtNF47zgU5f70QuAI6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Arno90
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07-06 13:10
Brilsmurfffje schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 14:06:
[...]

Via ADB is wel het een en andere mogelijk.
Kan je dit misschien uitleggen / een linkje delen met uitleg hierover? Heb even kort gegoogled, maar kon het zo snel niet vinden. In het verleden wel eens een custom rom op een s6 gezet. Was ook leuk spelen.

Ik heb sinds dinsdag ook een a52s na bijna 5 jaar een iPhone 7. Eerste indruk is goed. Morgen maar eens rustig instellen en alles overzetten. Maar irriteerde me gelijk aan al die standaard apps die ik niet gebruik.

Edit:
Heb nog even beter gezocht. Voor de geïnteresseerden: https://www.xda-developer...ware-without-root-access/

[ Voor 11% gewijzigd door Arno90 op 26-12-2021 08:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vincent91
Bij mij heeft de a52s de update ontvangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
Hoi

Ik heb dit hoesje besteld maar de led doet het niet

Bestaan hier apps voor?

https://www.gsmpunt.nl/ho...18qgnDEAQYAiABEgJ5vPD_BwE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Laatst online: 23:14
Vincent91 schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 10:45:
Hoi

Bestaan hier apps voor?

Je bedoelt dat schermpje? nee ga je ook niet krijgen ook, is niet de officiële A52/s hoes. Dat is alleen bij dit type hoesje: https://www.coolblue.nl/p...view-book-case-zwart.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderBos
Vincent91 schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 10:45:
Hoi

Bestaan hier apps voor?

Kon toch mijn nieuwsgierigheid even niet bedwingen, maar zat er niet een QR code bij het hoesje?
Als ik dit
https://fd-distribution.p...2-a52s-black,id17913.html
vertaal naar het Nederlands dan lijken ze te zeggen dat er een QR code bij zit om een app te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
SanderBos schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 11:34:
[...]

Kon toch mijn nieuwsgierigheid even niet bedwingen, maar zat er niet een QR code bij het hoesje?
Als ik dit
https://fd-distribution.p...2-a52s-black,id17913.html
vertaal naar het Nederlands dan lijken ze te zeggen dat er een QR code bij zit om een app te installeren.
de app wilt mijn serial number niet accepteren

weet iemand toevallig welk s/n dit is ?

1. Scan the QR code and download the Smart Window application.
2. Install and activate applications with S / N number.
3. Leave the application running.
* In case of a blocked message, please allow the installation

edit ; het hoesje werkt voor gene meter dus gaat terug retour !

[ Voor 25% gewijzigd door Vincent91 op 28-12-2021 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasszje
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:34

kaasszje

Live to Dare, Dare to Live

van de week toch ook de a52s gekocht bij mijn verlenging :)
De 256gb versie.

Al even mogen spelen met een a52 enterprise, maar dit is toch stuk fijner.

Top toestel :)

Ik ben verstopt zoek een ander :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
kaasszje schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 23:46:
van de week toch ook de a52s gekocht bij mijn verlenging :)
De 256gb versie.

Al even mogen spelen met een a52 enterprise, maar dit is toch stuk fijner.

Top toestel :)
Hoe vindt je de stap vanuit de P30 serie :) ?
Ik heb al eens met de A52 5G gewerkt, in sommige dingen zeker een upgrade maar in andere toch een beetje een downgrade. Scherm mooi, snelle telefoon, camera niet slecht maar niet te vergelijkbaar met de P30 pro volgens mij, langzamer laden, geen draadloos laden, wel 5G en betere CA op 4G, betere ondersteuning tov Huawei. Heb er wel eens over nagedacht om voor de A52s te gaan, maar er zijn een paar dingen die ik wel zou missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasszje

kaasszje

dutchnltweaker schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 00:24:
[...]

Hoe vindt je de stap vanuit de P30 serie :) ?
Ik heb al eens met de A52 5G gewerkt, in sommige dingen zeker een upgrade maar in andere toch een beetje een downgrade. Scherm mooi, snelle telefoon, camera niet slecht maar niet te vergelijkbaar met de P30 pro volgens mij, langzamer laden, geen draadloos laden, wel 5G en betere CA op 4G, betere ondersteuning tov Huawei. Heb er wel eens over nagedacht om voor de A52s te gaan, maar er zijn een paar dingen die ik wel zou missen.
Ik kom van de gewone P30 af.
Hier waren de security updates eigenlijk ook wel klaar.
Daarnaast verplicht mijn werk vanaf vandaag android 11
Dus met android 10 kon ik deel van mijn gebruik niet meer doen.
Draadloos laden had ik via de speciale case van huawei (jammer genoeg hebben ze dit niet voor andere merken)

Foto's zijn eigenlijk ook nog prima, vond de P30 geweldige foto's maken.
Maar ook de A52 maakt met voldoende licht prima foto's

Kortom voelt weer aan als een flitsend nieuwe telefoon die lekker snel is.
En ten minste nog volop ondersteuning krijgt.

[ Voor 4% gewijzigd door kaasszje op 07-01-2022 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanchaz12
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18:37
Even een vraag over de trilfunctie van de A52s, heeft deze dezelfde trilmotor als de andere A52 modellen? Vorig jaar bijna tot koop van de A52 5G overgegaan, in de winkel kwam ik erachter dat de trilfunctie erg goedkoop aanvoelt.
De gewone A52 en A52 5G maken gebruik van een ERM-type motor (zoals ik het gevoeld en gehoord heb in de winkel). Ik heb een kleine hoop dat de A52s misschien wel een moderner type in de vorm van een LRA-type zou hebben.
Nu de prijs van de S21 FE bekend is en de S22 nog hoger uit zal vallen, ben ik toch weer naar de A-serie aan het kijken.

Ter info, ERM (Eccentric Rotating Mass) is het type wat met een ronddraaiend gewichtje werkt wat je 'op gang' hoort en voelt komen.
LRA (Linear Resonant Actuator) werkt meer als een speaker en start en stopt heel abrupt.

[ Voor 3% gewijzigd door Sanchaz12 op 07-01-2022 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elastiek
  • Laatst online: 23:16
Op basis van de beschrijvingen die je geeft, heb ik het idee dat mijn A52s trilt zoals je beschrijft bij LRA @Sanchaz12. Van op gang moeten komen is zeker geen sprake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
kaasszje schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 16:09:
[...]

Ik kom van de gewone P30 af.
Hier waren de security updates eigenlijk ook wel klaar.
Daarnaast verplicht mijn werk vanaf vandaag android 11
Dus met android 10 kon ik deel van mijn gebruik niet meer doen.
Draadloos laden had ik via de speciale case van huawei (jammer genoeg hebben ze dit niet voor andere merken)

Foto's zijn eigenlijk ook nog prima, vond de P30 geweldige foto's maken.
Maar ook de A52 maakt met voldoende licht prima foto's

Kortom voelt weer aan als een flitsend nieuwe telefoon die lekker snel is.
En ten minste nog volop ondersteuning krijgt.
Ah duidelijk, ja er zit ook wel weer een verschil in features tussen de p30 en de pro versie.
Ik wist niet dat een werkgever een bepaalde android versie kon verplichten? Interessant :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasszje

kaasszje

dutchnltweaker schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 14:38:
[...]

Ah duidelijk, ja er zit ook wel weer een verschil in features tussen de p30 en de pro versie.
Ik wist niet dat een werkgever een bepaalde android versie kon verplichten? Interessant :) .
Wil mijn werk mail in kunnen zien.
Hiervoor gebruikt mijn werkgever helaas black berry work.
Kortom allemaal policies die ze hiervoor instellen.

En minimum android versie hebben ze nu op 11 gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJOG
  • Laatst online: 24-04 13:16
Beste medetweakers,

Mijn vrouw heeft een A52 (de niet 5-G versie) en heeft frequent problemen met verbinden met diverse WiFi netwerken. Thuis hebben we een Ubiquity systeem hangen waar ikzelf (met een A50 van Samsung) probleemloos mee verbind. Met het minste of geringste kan mijn vrouw geen WiFi verbinding opzetten of verbreekt de verbinding spontaan. Wat ook gebeurt is dat ze wel verbonden is met WiFi, maar dat ze geen websites kan laden, geen appjes kan versturen etc. Kortom er kan geen data worden verzonden en ontvangen. Dit gebeurt ook vaak op haar werk met het WiFi netwerk aldaar.

Ik heb in haar telefoon ons WiFi netwerk als gemeten en vertrouwd aangemerkt. Ik had gehoopt dat dit het probleem zou oplossen, maar helaas is dat niet het geval. Heeft iemand van jullie nog een tip welke ik kan proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderBos
PJOG schreef op maandag 10 januari 2022 @ 08:30:
Mijn vrouw heeft een A52 (de niet 5-G versie) en heeft frequent problemen met verbinden met diverse WiFi netwerken. Thuis hebben we een Ubiquity systeem hangen waar ikzelf (met een A50 van Samsung) probleemloos mee verbind. Met het minste of geringste kan mijn vrouw geen WiFi verbinding opzetten of verbreekt de verbinding spontaan. Wat ook gebeurt is dat ze wel verbonden is met WiFi, maar dat ze geen websites kan laden, geen appjes kan versturen etc. Kortom er kan geen data worden verzonden en ontvangen. Dit gebeurt ook vaak op haar werk met het WiFi netwerk aldaar.
Als jij/ je vrouw het niet erg vind om alle wifi netwerken en bluetooth apparaten opnieuw in te stellen kun je nog proberen om alle netwerk instellingen te resetten:
Instellingen|Algemeen Beheer|Resetten|Netwerkinstellingen resetten

In het verleden heb ik daar met andere telefoons wel succes mee gehad, juist als het gaat om wifi die het soms wel en soms niet doet.

Geen garanties natuurlijk, maar voor de meeste mensen is het opnieuw instellen van de netwerk en bluetooth instellingen maar een kwartiertje werk dus wel het proberen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJOG
  • Laatst online: 24-04 13:16
SanderBos schreef op maandag 10 januari 2022 @ 08:52:
[...]

Als jij/ je vrouw het niet erg vind om alle wifi netwerken en bluetooth apparaten opnieuw in te stellen kun je nog proberen om alle netwerk instellingen te resetten:
Instellingen|Algemeen Beheer|Resetten|Netwerkinstellingen resetten

In het verleden heb ik daar met andere telefoons wel succes mee gehad, juist als het gaat om wifi die het soms wel en soms niet doet.

Geen garanties natuurlijk, maar voor de meeste mensen is het opnieuw instellen van de netwerk en bluetooth instellingen maar een kwartiertje werk dus wel het proberen waard.
Top! Ga ik dat vanavond even proberen, Dank voor je hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15:39
wat een gedoe zeg,

gisteravond een 52s besteld voor mijn moeder,

mijn moeder heeft geen mobiel internet dus is afhankelijk van wifi,

nieuw uit de doos krijg je al snel dat je verbinding moet maken met wifi,

bij het invoeren van het wachtwoord steeds de melding dat het wachtwoord niet klopt,

we zijn toch niet gek? dus op verschillende andere mobiele apparaten thuis gekeken en die maakte met het zelfde wachtwoord binnen een seconden verbinding,

nog een keer proberen, weer niet, zucht....

we hebben verder geen wifi versterkers of andere routers etc etc, het loopt allemaal via de xpperiabox van kpn,

alles in de doos gedaan en terug gebracht naar de winkel en ons geld retour gekregen....

na aankoop van mijn eigen 52s had ik dit probleem ook opeens na een week toen ik bij thuiskomst wifi weer inschakelde ( althans dat was de bedoeling ) ik heb dan nog mobiel internet maar mijn moeder kon nieuw uit de doos eigenlijk helemaal niks....
Pagina: 1 ... 5 ... 13 Laatste