Hebben zowel je moeder als jij een XperiaBox? Want dan zou ik het probleem daar eens gaan zoeken.joey82 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 16:30:
wat een gedoe zeg,
gisteravond een 52s besteld voor mijn moeder,
mijn moeder heeft geen mobiel internet dus is afhankelijk van wifi,
nieuw uit de doos krijg je al snel dat je verbinding moet maken met wifi,
bij het invoeren van het wachtwoord steeds de melding dat het wachtwoord niet klopt,
we zijn toch niet gek? dus op verschillende andere mobiele apparaten thuis gekeken en die maakte met het zelfde wachtwoord binnen een seconden verbinding,
nog een keer proberen, weer niet, zucht....
we hebben verder geen wifi versterkers of andere routers etc etc, het loopt allemaal via de xpperiabox van kpn,
alles in de doos gedaan en terug gebracht naar de winkel en ons geld retour gekregen....
na aankoop van mijn eigen 52s had ik dit probleem ook opeens na een week toen ik bij thuiskomst wifi weer inschakelde ( althans dat was de bedoeling ) ik heb dan nog mobiel internet maar mijn moeder kon nieuw uit de doos eigenlijk helemaal niks....
alle andere apparaten doen het prima, alleen de A52s hebben dit probleem....Audiowaste schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 09:20:
[...]
Hebben zowel je moeder als jij een XperiaBox? Want dan zou ik het probleem daar eens gaan zoeken.
Dat wil niet zeggen dat er geen probleem in het modem kan zitten.joey82 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 13:04:
[...]
alle andere apparaten doen het prima, alleen de A52s hebben dit probleem....
Modem al een keer gereboot? Zijn het exact dezelfde modems of een ander type?joey82 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 13:04:
[...]
alle andere apparaten doen het prima, alleen de A52s hebben dit probleem....
En als je nu jouw kaartje tijdelijk in het toestel van je moeder stopt, zo instellen en daarna WiFi inschakelen, werkt het dan wel?
Welke beveiliging heeft de wifi?
Verander anders de naam tijdelijk van je wifi, probeer het dan nog eens.
ik zal mijn best doen zo goed mogelijk te antwoorden ( ben niet zo technisch )Segafreak83 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 13:47:
[...]
Modem al een keer gereboot? Zijn het exact dezelfde modems of een ander type?
En als je nu jouw kaartje tijdelijk in het toestel van je moeder stopt, zo instellen en daarna WiFi inschakelen, werkt het dan wel?
Welke beveiliging heeft de wifi?
Verander anders de naam tijdelijk van je wifi, probeer het dan nog eens.
modem al een keer een reboot gegeven, helemaal resetten ook al een keer ) zelfs een keer het wifi wachtwoord veranderd maar dat hielp ook niks,
wifi heeft de standaard beveiliging zoals het uit de doos komt,
daar zat ik ook aan te denken om mijn kaartje te gebruiken, mijn moeder hield het al voor gezien en heeft hem retour gebracht naar de winkel....
Ik krijg android 12 binnen op mijn a52s
Installeren of nog even wachten ?
Hier nog niets, welk modelnummer heb je?Vincent91 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 08:09:
Ik krijg android 12 binnen op mijn a52s
Sm-a528b/dsAudiowaste schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 08:20:
[...]
Hier nog niets, welk modelnummer heb je?
Januari security update zit er ook bij
[ Voor 10% gewijzigd door Vincent91 op 13-01-2022 08:24 ]
Ik heb hetzelfde model, dan zal die hier vast ook wel snel binnenkomen. Ik ga de update gewoon installeren, mocht iets echt niet bevallen dan kan ik altijd nog terug naar de vorige versie.Vincent91 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 08:23:
[...]
Sm-a528b/ds
Januari security update zit er ook bij
Hoe kan je naar de vorige versie gaan ?Audiowaste schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 08:27:
[...]
Ik heb hetzelfde model, dan zal die hier vast ook wel snel binnenkomen. Ik ga de update gewoon installeren, mocht iets echt niet bevallen dan kan ik altijd nog terug naar de vorige versie.
De firmware van hier downloaden: https://www.sammobile.com...2s/firmware/SM-A528B/PHN/Vincent91 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 08:39:
[...]
Hoe kan je naar de vorige versie gaan ?
En dan met Odin flashen. Precieze details en handeling zou ik moeten uitzoeken als het echt noodzakelijk is.
Edit : de eerste indruk ziet er ok uit en ook stabielVincent91 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 08:39:
[...]
Hoe kan je naar de vorige versie gaan ?
Ik heb voor de update gekeken naar de andere forums en daar zeiden ze dat de update stabiel was dus maar geïnstalleerd
Net via Odin de Luxemburgse versie van Android 12 geïnstalleerd.
Ziet er goed uit.
Kleine verbeteringen.
Heb het idee dat de vingerafdruk sensor betrouwbaarder reageert.
Even wat meer gaan testen nog.
Ziet er goed uit.
Kleine verbeteringen.
Heb het idee dat de vingerafdruk sensor betrouwbaarder reageert.
Even wat meer gaan testen nog.
Net een software update check gedaan en android 12 + one ui 4 staat klaar voor mijn A52s.MrOsman schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 13:58:
wie heeft Android 12 gekregen op a52?
Nog niemand, alleen de S versie heeft hem op dit moment.MrOsman schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 13:58:
wie heeft Android 12 gekregen op a52?
LIjkt gefaseerd uitgerold te worden. Op mijn A52S 5G wordt ie nog niet aangeboden. Even geduldig afwachten.Segafreak83 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 14:17:
[...]
Nog niemand, alleen de S versie heeft hem op dit moment.
[ Voor 4% gewijzigd door SebasFM op 13-01-2022 14:20 ]
hmm even afwachten dus.Segafreak83 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 14:17:
[...]
Nog niemand, alleen de S versie heeft hem op dit moment.
Hier ook nog niet te downloaden op de A52s , gewoon even afwachten anders eens via odin erop zetten.
De 8 uur durende download was dus sneller geweestThom2289 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 14:33:
Hmm, wat zal eerder zijn? De OTA of de 8 uur durende download van Sammobile?
Vandaag nog steeds niks , zit er nu over te denken om de lux versie erop te zetten , maakt dat nog wat uit voor
de software versie? heb nu PHN/PHN,PHN/EUX/PHN
Edit: Heb de gok maar gewaagd en gewoon de LUX versie met odin geflasht , hij is net klaar. Nu even testen hoe en wat!!
[ Voor 13% gewijzigd door Dancis op 14-01-2022 20:49 ]
Android 12 loopt op mijn A52 5G nu binnnen
Hier ben ik nog altijd aan het wachten op de update.
zouden ze ook het wifi probleem hebben aangepakt waar verschillende mensen last van hebben?
ondanks het juiste wachtwoord een melding krijgen van onjuist wachtwoord etc....
ondanks het juiste wachtwoord een melding krijgen van onjuist wachtwoord etc....
Voor alsnog merk ik niet heel veel verschil nog. De UI is weer iets aangepast. Agenda widget heeft iets ander lettertype. En ik had de Facebook app er weer bij. Gelukkig is hij nog steeds te verwijderen.
Ik vindt wel dat de batterijduur verbeterd is-ET- schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 17:19:
Voor alsnog merk ik niet heel veel verschil nog. De UI is weer iets aangepast. Agenda widget heeft iets ander lettertype. En ik had de Facebook app er weer bij. Gelukkig is hij nog steeds te verwijderen.
Ondertussen zijn er mensen die de update voor de A52s afgelopen donderdagochtend al hebben ontvangen en mensen die hem nu nog niet hebben. Nu vraag ik mij af hoe bepaald wordt wanneer je toestel de update ontvangt in een bepaald land en of je dan de update ook op een andere manier kan triggeren.
Zou dit dan bepaald worden door het serienummer van je telefoon of is het een ander kenmerk van je telefoon?
Zou dit dan bepaald worden door het serienummer van je telefoon of is het een ander kenmerk van je telefoon?
Volgens galaxyclub zou het zijn:Audiowaste schreef op zondag 16 januari 2022 @ 13:56:
Ondertussen zijn er mensen die de update voor de A52s afgelopen donderdagochtend al hebben ontvangen en mensen die hem nu nog niet hebben. Nu vraag ik mij af hoe bepaald wordt wanneer je toestel de update ontvangt in een bepaald land en of je dan de update ook op een andere manier kan triggeren.
"Op dit moment is de Android 12 update OTA beschikbaar op de unbranded Galaxy A52 5G in Nederland en België. Op het 4G-model kun je ‘m op het moment van schrijven nog niet downloaden – net als op de verschillende branded toestellen van Vodafone en T-Mobile."
Ik mag het van de mod niet zeggen, maar ik heb de update nog niet, en mijn A52s komt van HollandsNieuwe en had (verleden tijd) dacht ik inderdaad een paar Vodafone apps (HollandsNieuwe is een merk van Vodafone), dus het zou kunnen kloppen.
Komt jouw telefoon ook van een provider?
Anyway, lang zullen we vast niet hoeven te wachten, en van de nieuwe features (genoemd in gelinkt artikel) wordt ik ook nog niet echt warm (afgezien van extra dimmen, dat ga ik zeker meteen proberen).
Los ervan dat ik geen toestel van een provider heb, was mijn vraag algemener bedoeld. In dit geval als voorbeeld de A52s met modelnummer SM-A528B/DS, die krijgt sinds donderdag de update naar Android 12 in Europese landen.SanderBos schreef op zondag 16 januari 2022 @ 16:59:
[...]
Ik mag het van de mod niet zeggen, maar ik heb de update nog niet, en mijn A52s komt van HollandsNieuwe en had (verleden tijd) dacht ik inderdaad een paar Vodafone apps (HollandsNieuwe is een merk van Vodafone), dus het zou kunnen kloppen.
Komt jouw telefoon ook van een provider?
Alleen binnen verschillende landen zie je dat nog veel tijdverschil zit tussen wanneer iemand voor precies dat modelnummer de update krijgt. Vandaar dat ik mij afvroeg op basis van welke kenmerken:
- Samsung kan bepalen in welke landen de update wordt uitgerold. Zo kan Nederland hem wel krijgen en Duitsland niet. Zover ik weet is de region lock alleen voor heel Europa.
- Samsung binnen hetzelfde land de update wel aan persoon A kan aanbieden en niet aan persoon B. Ik was zelf aan het serienummer aan het denken maar ik weet niet of die gebonden zijn aan een land.
Denk je niet gewoon te moeilijk, en wordt, om de servers te onlasten, redelijk random het updatesignaal naar de verschillende devices gestuurd?
Bug in de alarmfunctie van de klok; ging gisteren niet af en vanmorgen weer niet. Gisteren geüpdate naar de laatste versie (A52 5G)
:strip_exif()/f/image/gNmuyoT89DxcVtv9iC0jnlOP.jpg?f=fotoalbum_large)
Edit: yes, reset, cache geleegd e.d. gisteren nadat ie het niet deed maar mocht niet baten. Maar m'n wifi is nu wel bruikbaar zonder dat ie de verbinding verliest en de log van m'n AP is ook leeg (eerst telkens errors met m'n a52)
:strip_exif()/f/image/gNmuyoT89DxcVtv9iC0jnlOP.jpg?f=fotoalbum_large)
Edit: yes, reset, cache geleegd e.d. gisteren nadat ie het niet deed maar mocht niet baten. Maar m'n wifi is nu wel bruikbaar zonder dat ie de verbinding verliest en de log van m'n AP is ook leeg (eerst telkens errors met m'n a52)
[ Voor 23% gewijzigd door Uberprutser op 17-01-2022 08:07 ]
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
Oh, da's wel een goeie headsup!
Sometimes you need to plan for coincidence
Ik heb ook een A52 5G en ik heb het probleem niet ondervonden. Mijn wekker ging vanmorgen prima af.Uberprutser schreef op maandag 17 januari 2022 @ 07:47:
Bug in de alarmfunctie van de klok; ging gisteren niet af en vanmorgen weer niet. Gisteren geüpdate naar de laatste versie (A52 5G)
[Afbeelding]
Alarm al een keer verwijderd en opnieuw gezet?
Ook.-ET- schreef op maandag 17 januari 2022 @ 14:48:
[...]
Alarm al een keer verwijderd en opnieuw gezet?
Nu had ik een alarm om 1455 gezet en nu ging ie herstarten precies op dat moment.
Tijd om de boel even helemaal te factory resetten ben ik bang.
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
Net getest, geen last vanUberprutser schreef op maandag 17 januari 2022 @ 07:47:
Hij doet nu helemaal niks meer. Ik denk dat er uiteindelijk toch wat hardwarematigs mee aan de hand is.
Zo eens aanmelden bij Samsung voor reparatie.
Sinds de update start mijn toestel een paar keer per dag opnieuw op. Gaat om de 5g versie. Meer mensen met dit probleem en eventueel een oplossing?
En meer opties bij Bixby Routines-ET- schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 17:19:
Dat deed de mijne ook en na een paar keer helemaal niks meer (blijft hangen tijdens booten, ook na factory reset). De mijne wordt zo opgehaald door Samsung.Cxxxx71 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 14:36:
Sinds de update start mijn toestel een paar keer per dag opnieuw op. Gaat om de 5g versie. Meer mensen met dit probleem en eventueel een oplossing?
Bixby, dat is iets wat ik er heel snel uitgehaald heb. Ik heb nog geen nuttige toepassing daarvoor kunnen vinden.
De naam is ongelukkig gekozen maar Bixby Routines staan los van de spraakassistent. Het is een soort van Tasker maar dan in het systeem ingebouwd.-ET- schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 16:32:
[...]
Bixby, dat is iets wat ik er heel snel uitgehaald heb. Ik heb nog geen nuttige toepassing daarvoor kunnen vinden.
Ik gebruik het om fast charging uit te zetten 's nachts, auto rotate aan te zetten in de gallery app, het geluid op luid te zetten buitenshuis (buiten om kantoor), enz.
Zie ook Admiral Freebee in "[Samsung Galaxy A52-Serie] Ervaringen & Discussie"
[ Voor 9% gewijzigd door Admiral Freebee op 18-01-2022 18:26 ]
Gisterenavond een nieuwe terug ontvangen van Samsung.Uberprutser schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 15:36:
[...]
Dat deed de mijne ook en na een paar keer helemaal niks meer (blijft hangen tijdens booten, ook na factory reset). De mijne wordt zo opgehaald door Samsung.
De Android 12 update voor de A52s is nu ook beschikbaar in Nederland.
Kan hem nog niet vinden als firmware op een site.
Op 1 site lijkt hij te staan, maar die bestanden zijn precies hetzelfde als de Luxemburgse versie
Op 1 site lijkt hij te staan, maar die bestanden zijn precies hetzelfde als de Luxemburgse versie
Sinds gister ook over naar android 12 met mijn a52s
Ik ben verstopt zoek een ander :P
We zijn nu bijna een week verder. Hoe is je idee nu? Ik heb het idee dat het iets minder is geworden juist. Normaal redde ik het prima om 2 dagen te doen. Nu net aan anderhalf.Vincent91 schreef op zondag 16 januari 2022 @ 10:46:
[...]
Ik vindt wel dat de batterijduur verbeterd is
Is het werkelijk zo, of is het een gedachten omdat je er echt op let?-ET- schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 15:37:
[...]
We zijn nu bijna een week verder. Hoe is je idee nu? Ik heb het idee dat het iets minder is geworden juist. Normaal redde ik het prima om 2 dagen te doen. Nu net aan anderhalf.
Ik lette er eigenlijk niet op. Maar het viel mij op de laatste paar dagen en toen dacht ik aan het topic dat iemand het juist beter vond. Vandaar mijn vraag.dutchnltweaker schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 16:13:
[...]
Is het werkelijk zo, of is het een gedachten omdat je er echt op let?
Ik had de link nog niet gemaakt maar haal tegenwoordig wel altijd 2 dagen terwijl dat een tijd geleden net niet was.
Ik heb mijn toestel maar eens herstart misschien hing er nog wat in de achtergrond.
Laad je je telefoon tot 100% op? Ik heb dat de eerste keer alleen gedaan op Android 11 toen nog en toen deed ik er wel 2 dagen mee.-ET- schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 15:37:
[...]
We zijn nu bijna een week verder. Hoe is je idee nu? Ik heb het idee dat het iets minder is geworden juist. Normaal redde ik het prima om 2 dagen te doen. Nu net aan anderhalf.
Ik laad mijn telefoon nu nooit verder dan 85% op en nooit onder 35 procent omdat dit beter voor je accu schijnt te zijn.
Ik kan je verder ook aanbevelen om je telefoon elke dag gewoon een stukje op te laden en er niet meer op te letten zonde van je tijd.
Reboot lijkt het opgelost te hebben vanochtend rond 8.00 met 100% van de lader af gehaald. Nu nog 85% over. Gisteren zat ik nog op 45%>
Gisteren Android 12 gekregen op m'n A52s, maar het lettertype in notificaties op m'n lockscreen is veel te klein.
Sinds de update van Android 12 zie ik na het aannemen van een telefoongesprek -tijdens het gesprek- een klein groen ledje branden naast het batterij icoontje in de rechter bovenhoek van het scherm. Voor deze update was dit er niet. Wanneer het scherm tijdens het gesprek 'op zwart gaat' (na 15 seconden) zie ik het ledje ook niet meer. Ook na het ophangen of bij het missen van een gesprek werkt of knippert de led (?) schijnbaar niet als notificatie.
Is dit wél in te stellen als knipperende notificatie?
Dat is geen notificatie-ledje. Dat groene puntje laat zien dat je microfoon wordt gebruikt door een app.Swalker66 schreef op zondag 23 januari 2022 @ 18:16:
Sinds de update van Android 12 zie ik na het aannemen van een telefoongesprek -tijdens het gesprek- een klein groen ledje branden naast het batterij icoontje in de rechter bovenhoek van het scherm. Voor deze update was dit er niet. Wanneer het scherm tijdens het gesprek 'op zwart gaat' (na 15 seconden) zie ik het ledje ook niet meer. Ook na het ophangen of bij het missen van een gesprek werkt of knippert de led (?) schijnbaar niet als notificatie.
Hoi,
Vraagje, ik heb sinds enkele dagen de A52s 5G en ben er helemaal blij mee. Heb 'm inmiddels aardig uitgeplozen en meeste functies ken ik nu wel.
Maarrrrr ... Het lukt me maar niet om de Google Assistent met m'n stem te activeren. Of ik nou "Hey of OK
Google" zeg, 't blijft stil en ik moet op 't 🎤' tje klikken. Volgens het www moet 't kunnen, maar ik zie 't niet 😳.
Moet ik misschien nog een app downloaden of mis ik (of m'n mobiele) een instelling? 🤔
Wie o wie weet het antwoord? 🤷🏻♀️
Vraagje, ik heb sinds enkele dagen de A52s 5G en ben er helemaal blij mee. Heb 'm inmiddels aardig uitgeplozen en meeste functies ken ik nu wel.
Maarrrrr ... Het lukt me maar niet om de Google Assistent met m'n stem te activeren. Of ik nou "Hey of OK
Google" zeg, 't blijft stil en ik moet op 't 🎤' tje klikken. Volgens het www moet 't kunnen, maar ik zie 't niet 😳.
Moet ik misschien nog een app downloaden of mis ik (of m'n mobiele) een instelling? 🤔
Lukt bij mij ook niet.Nessie1969 schreef op zondag 23 januari 2022 @ 18:47:
Hoi,
Heb je in ieder geval onder Google app|cirkel rechtsboven|instellingen|google assistent:Nessie1969 schreef op zondag 23 januari 2022 @ 18:47:
Hoi,
- Onder Hey google voice match 'Ok google'.
- Onder scherm vergrendelen assistent reacties op vergrendelscherm.
allebei aanstaan?
Dat zijn volgens mij de relevante instellingen. Maar bij mij was het wel zo dat ik het nu even probeerde (ik heb dat normaal niet aanstaan) en dat het de eerste 5 keer prima werkte (met ok google, niet met hey google) zelfs al telefoon scherm uitstond, en daarna niet meer....
Ik heb zojuist voor de A52 (dus niet de S versie) 4G editie, OTA de Android 12 update kunnen binnenhalen. Weet dus dat die beschikbaar is.
Ik heb de update ook binnen voor de A52. Waar voorheen het scherm even oplichtte op de plek van de vingerscanner bij het inloggen met de vingerafdruk is er nu de ene keer wel en de andere keer niet een snelle flikkering van de hele schermrand te zien. Ik denk dat ze het oplichten van het scherm hebben willen verminderen maar dit komt nogal storend over, het is in mijn ogen geen elegante oplossing, het lijkt meer een defect (wat het waarschijnlijk niet is).
edit: duidelijke toelichting toegevoegd.
edit: duidelijke toelichting toegevoegd.
[ Voor 13% gewijzigd door ratzz op 26-01-2022 14:51 ]
ik gebruik nu face recognition
is dit veilig ? en hoe werkt deze ?
bij oneplus was deze niet zo veilig
is dit veilig ? en hoe werkt deze ?
bij oneplus was deze niet zo veilig
Kan het in de reviews niet echt vinden; maar hoe is de camera met het maken van foto’s van bewegende dingen zoals kinderen of huisdieren? Voor niet bewegende dingen lijkt ie erg goed.
flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!
Zijn er mensen die last hebben van spontane reboots sinds de Android 12 update? Betreft een a52 5G.
Nee, herken ik niet. Zelfde model.
In de comments onder mijn eigen user review wordt daar wat over gediscussierd (zoek op 'dezzy').Flipm0de schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 15:48:
Kan het in de reviews niet echt vinden; maar hoe is de camera met het maken van foto’s van bewegende dingen zoals kinderen of huisdieren? Voor niet bewegende dingen lijkt ie erg goed.
Zelf maak ik eigenlijk nauwelijks foto's van bewegende dingen (geen kinderen, geen huisdieren), die 'dezzy' blijkbaar wel en is niet happy.
Mijn enige eigen ervaring is dat ik met Kerst in een donker vakantie-huisje heel wat foto's heb gemaakt van jonge nichtje en neefje terwijl ze cadeautjes uitprobeerden, wel met GCam niet met de standaard app, en daarin zat eigenlijk nauwelijks beweging (maar waren de kleuren niet zo goed, maar gedeelde iPhone 12 foto's van andere familieleden waren ook niet geweldig).
Thanks!SanderBos schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 21:20:
[...]
In de comments onder mijn eigen user review wordt daar wat over gediscussierd (zoek op 'dezzy').
Zelf maak ik eigenlijk nauwelijks foto's van bewegende dingen (geen kinderen, geen huisdieren), die 'dezzy' blijkbaar wel en is niet happy.
Mijn enige eigen ervaring is dat ik met Kerst in een donker vakantie-huisje heel wat foto's heb gemaakt van jonge nichtje en neefje terwijl ze cadeautjes uitprobeerden, wel met GCam niet met de standaard app, en daarin zat eigenlijk nauwelijks beweging (maar waren de kleuren niet zo goed, maar gedeelde iPhone 12 foto's van andere familieleden waren ook niet geweldig).
flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!
Mezelf overtuigd dat dit (a52s) de opvolger moet zijn, met de huidige prijs waarop die beschikbaar is, van mijn huidige redmi note 7.
Ondanks dat die nog relatief foutloos werkt en er piekfijn uit ziet, gaat het daarin over zijn met grotere updates. Waardoor ik besloot toch maar eens wat te onderzoeken.
Nu de redmi note 11 serie mij in de preview tegen viel qua mogelijkheden en prijs dacht ik toch maar eens afstappen van Xiaomi. Zeer benieuwd of het toestel me net zo gaat bevallen als de (meeste) recensies.
Ondanks dat die nog relatief foutloos werkt en er piekfijn uit ziet, gaat het daarin over zijn met grotere updates. Waardoor ik besloot toch maar eens wat te onderzoeken.
Nu de redmi note 11 serie mij in de preview tegen viel qua mogelijkheden en prijs dacht ik toch maar eens afstappen van Xiaomi. Zeer benieuwd of het toestel me net zo gaat bevallen als de (meeste) recensies.
LOETKE
Had ik ook met hetzelfde toestel. Inmiddels ook opgelost door updates te verwijderen bij "android system webview" en bij "google play service". Daarna toestel herstarten en opnieuw updaten.dutchnltweaker schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 16:19:
Zijn er mensen die last hebben van spontane reboots sinds de Android 12 update? Betreft een a52 5G.
Succes!
Dank voor je bericht, gedaan en nu afwachten of het nog voor komt.Cxxxx71 schreef op zondag 30 januari 2022 @ 12:27:
[...]
Had ik ook met hetzelfde toestel. Inmiddels ook opgelost door updates te verwijderen bij "android system webview" en bij "google play service". Daarna toestel herstarten en opnieuw updaten.
Succes!
Is er ook een optie om de rand-aanraak-gevoeligheid wat lager te zetten. Ik heb vaak als ik hem met 1 hand probeer te bedienen dat hij denkt dat mijn handpalm op de zijkant iets aanklikt. Heel irritant.
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
iemand al de februari update ontvangen op de a52(s) ?
En, heeft het gewerkt?dutchnltweaker schreef op zondag 30 januari 2022 @ 19:38:
[...]
Dank voor je bericht, gedaan en nu afwachten of het nog voor komt.
is die al uit dan ?Vincent91 schreef op maandag 31 januari 2022 @ 12:58:
iemand al de februari update ontvangen op de a52(s) ?
(Ze zijn vaak redelijk snel, maar niet zo snel toch ?)
heb een aantal dagen geleden ook de optie om te updaten naar android 12 maar ik wacht altijd eventjes,
iets met haastige spoed etc etc....
iets met haastige spoed etc etc....
Tot nu toe geen problemen gehad, dus ga er van uit dat het gewerkt heeft dank!
vraagje aan mensen die de update al draaien, merken jullie iets aan traagheid.
ik merk dat mijn a52s iets trager aanvoelt of het zal aan mij liggen.
Ik heb nu ook 2x een spontane reboot gehad. Ik zal dit ook testen.Cxxxx71 schreef op zondag 30 januari 2022 @ 12:27:
[...]
Had ik ook met hetzelfde toestel. Inmiddels ook opgelost door updates te verwijderen bij "android system webview" en bij "google play service". Daarna toestel herstarten en opnieuw updaten.
Succes!
Helaas toch weer een enkele keer voorgekomen. Het is wachten op een update of factory reset denk ik.
Helaas bij mij begon het gisteren ook weer.dutchnltweaker schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 11:02:
[...]
Helaas toch weer een enkele keer voorgekomen. Het is wachten op een update of factory reset denk ik.
Ik had het na Aanpassing ook weer. Helaas niet opgelost dus.
Ik heb de a52 5g, merk zelf dat hij echt langzamer is dan in het begin. Merk nu vooral in Maps dat het vaak stroef loopt. Wel balen dat na 1 update hij al zo veel trager isfvar schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 19:16:
vraagje aan mensen die de update al draaien, merken jullie iets aan traagheid.
dat is zeker balen ja na 1 grote update, ik zal eens proberen met factory reset of het wat uitmaakt.
Appel105 schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 12:42:
[...]
Ik heb de a52 5g, merk zelf dat hij echt langzamer is dan in het begin. Merk nu vooral in Maps dat het vaak stroef loopt. Wel balen dat na 1 update hij al zo veel trager is
Mijn vrouw heeft na de update naar Android 12 dat het toestel niet lekker scrolt. Het hapert nogal.
Ik heb gisteren (10 februari) Android 12 met UI4 gehad op mijn A52 4g.
Ik deed dat thuis, dus het zou over Wifi moeten gaan.
Tot mijn ergernis blijkt het updaten 250MB bij mijn provider BEN te hebben verbruikt.
Verklaring???
Tot mijn ergernis blijkt het updaten 250MB bij mijn provider BEN te hebben verbruikt.
Verklaring???
[ Voor 3% gewijzigd door Bruin Poeper op 11-02-2022 13:01 ]
Heb je Wifi assistentie aan staan, dat bij slechte verbinding de data automatisch overschakelt?Bruin Poeper schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 12:58:
Ik heb gisteren (10 februari) Android 12 met UI4 gehad op mijn A52 4g.
Verklaring???
Of heb je handmatig per ongeluk de Wifi uitgezet gehad?
Kan je internetverbinding thuis een storing gehad hebben?
Heb je na starten update het huis verlaten, of ben je met de telefoon door het huis rondgelopen voordat de update klaar was?
???
Ik kom de term "Wifi-assistentie" op mijn telefoon Samsung A52 niet tegen. Die term is volgens mij oud.
Thuis werken al mijn apps via Wifi. Zo is de bedoeling..., en dat werkt bij alle apps goed.
Mijn indruk is dat Samsung Update zich daar niet aan heeft gehouden.
Mogelijk ism BEN, die kan dan in sommige gevallen extra verbruik buiten de bundel declareren.
Als ik "Mobiele gegevens" aan zet (staat aan!) schakelt hij automatisch over bij gebrek aan Wifi.
Het is wel zéér vreemd dat dat juist en alleen gebeurt bij Samsung Update en bij geen een app, terwijl de omstandigheden hetzelfde zijn: telefoon ligt naast me op mijn werkplek.
Ik kom de term "Wifi-assistentie" op mijn telefoon Samsung A52 niet tegen. Die term is volgens mij oud.
Thuis werken al mijn apps via Wifi. Zo is de bedoeling..., en dat werkt bij alle apps goed.
Mogelijk ism BEN, die kan dan in sommige gevallen extra verbruik buiten de bundel declareren.
Als ik "Mobiele gegevens" aan zet (staat aan!) schakelt hij automatisch over bij gebrek aan Wifi.
Het is wel zéér vreemd dat dat juist en alleen gebeurt bij Samsung Update en bij geen een app, terwijl de omstandigheden hetzelfde zijn: telefoon ligt naast me op mijn werkplek.
[ Voor 49% gewijzigd door Bruin Poeper op 11-02-2022 15:43 ]
Ik denk dat swhnld het heeft overBruin Poeper schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 15:33:
???
Instellingen|Verbindingen|Wifi|... menu rechtsboven|Geavanceerd|Oversch. naar mobiele gegevens
Dat is wel een interessante instelling qua Android 12, hij was er al in Android 11 maar ik heb hem nu uit moeten zetten om hij niet meer wilde connecten met de wifi netwerken die mijn camera opbouwen om foto's over te zetten (niet direct, maar na een week of wat op Android 12 werkte het ineens totaal niet meer zonder die optie uit te zetten).
Dus het kan dat het gedrag van die optie veranderd is.
Is het wel echt de update geweest? Als je kijkt naar
Instellingen|Verbindingen|Gegevensgebruik|Gebruik mobiele gegevens
staat er dan een of ander Samsung app/ proces met 250MB?
Heb het even vetgedrukt, want dat zit nogal verstopt!SanderBos schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 20:10:
[...]
Ik denk dat swhnld het heeft over
Instellingen|Verbindingen|Wifi|... menu rechtsboven|Geavanceerd|Oversch. naar mobiele gegevens
Is het wel echt de update geweest? Als je kijkt naar
Instellingen|Verbindingen|Gegevensgebruik|Gebruik mobiele gegevens
staat er dan een of ander Samsung app/ proces met 250MB?
Inderdaad staat die "Oversch. naar mobiele gegevens" aan bij mij.
Ik ga die uit zetten, want ik zie geen duidelijk criterium op basis waarvan Samsung zonder ruggespraak mag besluiten dat de Wifi verbinding (te) 'langzaam' is. Daarbij komt: de andere apps vinden Wifi goed genoeg...
Mijn Mobiele gegevens blijven daarbij ingeschakeld, dus als ik helemaal buiten bereik van Wifi ben zou het internet toch moeten werken.
Het is echt de update geweest. Ik heb verder geen noemenswaardig mobiel gebruik.
[ Voor 18% gewijzigd door Bruin Poeper op 11-02-2022 21:21 ]
De A52 van mijn vrouw doet sinds kort moeilijk. Thuis verbindt hij met WiFi, maar geeft dan met een uitroeptekentje aan dat hij geen internet heeft. Met als gevolg dat berichten niet binnenkomen. Wifi aan- en uitschakelen op de telefoon lost dit dan op.
Helaas gebeurt het nu ook dat de telefoon niet automatisch naar 4G schakelt op het moment dat ze van huis gaat. Wat zou de reden van dit gezeur kunnen zijn? Er is niets wezenlijks veranderd, ook heeft ze nog gewoon Android 11.
Modem is al gereset overigens.
Helaas gebeurt het nu ook dat de telefoon niet automatisch naar 4G schakelt op het moment dat ze van huis gaat. Wat zou de reden van dit gezeur kunnen zijn? Er is niets wezenlijks veranderd, ook heeft ze nog gewoon Android 11.
Modem is al gereset overigens.
zijn er hier die de functie batterij beschermen tot 85% gebruiken?
ik vind als ik deze functie gebruik dat de batterij sneller leegt loopt
als ik deze uitschakel heb ik de indruk dat het minder is
Is dat niet relatief omdat die 85% als 100% ziet?Vincent91 schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 12:05:
IK heb overigens mijn telefoon op de spaarstand staan, dat scheelt wel anderhalve dag.
Hoe zit dit inderdaad als je dit aanzet?ratzz schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 12:13:
[...]
Is dat niet relatief omdat die 85% als 100% ziet?
IK heb overigens mijn telefoon op de spaarstand staan, dat scheelt wel anderhalve dag.
Momenteel probeer ik er waar mogelijk op te letten dat ik qua laden start vanaf 20% tot 80% ongeveer.
Als je deze optie aanzet mag je tot 100% laden en is dit eigenlijk 85% of krijg je je toestel gewoonweg niet voorbij de 85%, zelfs al blijft hij aan de lader?
ik heb deze functie aanstaan en bij 85% word het laden onderbroken dus hij laad ook niet meer verderLambo LP670 SV schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 16:38:
[...]
Hoe zit dit inderdaad als je dit aanzet?
Momenteel probeer ik er waar mogelijk op te letten dat ik qua laden start vanaf 20% tot 80% ongeveer.
Als je deze optie aanzet mag je tot 100% laden en is dit eigenlijk 85% of krijg je je toestel gewoonweg niet voorbij de 85%, zelfs al blijft hij aan de lader?
Net zoals andere reaguurders hier wist ik niet van het bestaan van deze optie totdat jij erover begon.Vincent91 schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 16:55:
[...]
ik heb deze functie aanstaan en bij 85% word het laden onderbroken dus hij laad ook niet meer verder
Ik heb het meteen aangezet!
Het enige wat er jammer aan is is dat er niet een makkelijke manier is om te zeggen 'laadt deze ene keer volledig op', voor als je van tevoren weet dat je een lange dag hebt of zo.
(Op basis van 1 dag kan ik nog niet zeggen of het met die optie sneller naar beneden gaat, wat je gisteren vroeg. Ik merkte dat vandaag niet. Wel is het zo dat in ieder geval bij mijn A52s hij altijd heel lang op 100% blijft staan als je hem van de lader afhaalt bij volledig opladen, dus die eerste procent gaat lang mee)
Heb hier de optie ook al week of 2 aan staan, maar heb niet het idee dat het nu sneller gaat.
Ik heb dit toestel vorige week binnen gekregen als nieuw werk toestel (vorige was een Samsung J3 die ik nooit echt gebruikt heb omdat het ding veel te traag was voor alle security software en work profile diei we er op zetten).satshow schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 06:37:
Mijn vrouw heeft na de update naar Android 12 dat het toestel niet lekker scrolt. Het hapert nogal.
Maar ik heb geen haperingen met scrollen. Wel die irritante 'gummi' effecten die sinds Android 12 er in schijnen te zitten. Ik heb onder de toegankelijkheidsopties de animaties uitgezet (na een tip in een ander topic hier) en nu doet hij dat niet meer.
Op zich wel tof dat ze ons nu eens een toestel geven dat we echt kunnen gebruiken... Ik ben alles aan het instellen en ik vind het best een fijn toestel. Maar wel weer te groot om prettig mee te werken helaas. Maar daar ontkom je niet meer aan tegenwoordig. We hebben ook geen optie dat je kan bijbetalen anders was ik wel voor de S22 gegaan.
Wat ik wel merk is dat OsmAnd+ veel haperiger is dan op mijn OnePlus 8. Terwijl die laatste misschien 20% sneller is dan deze processor.
[ Voor 25% gewijzigd door GekkePrutser op 21-02-2022 10:48 ]
Die functie kende ik nog niet. Ik heb nu een Bixby routine aan staan om fast charging uit te zetten 's nachts maar dan laadt hij alsnog naar 100% op.Vincent91 schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 12:05:
Ik vraag me wel af wat het beste is voor de batterij:
• Elke nacht opladen tot 85%
• Om de nacht opladen tot 100%