Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Appel105
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Admiral Freebee schreef op maandag 21 februari 2022 @ 10:47:
[...]

Die functie kende ik nog niet. Ik heb nu een Bixby routine aan staan om fast charging uit te zetten 's nachts maar dan laadt hij alsnog naar 100% op.

Ik vraag me wel af wat het beste is voor de batterij:
• Elke nacht opladen tot 85%
• Om de nacht opladen tot 100%
Bij mijn opleiding elektro heb ik wel eens een onderzoek zien langskomen waaruit bleek dat de accu het langste meegaat als je hem constant rond de 50% houdt. Dus bv steeds laden bij 48% tot en 52%. Het aantal keren aan de lader is dan natuurlijk hoger, maar de belasting zeer laag.

Degradatie een accu wordt versneld door zeer lage spanningen of juist hoge, en hoge temperaturen (oa door laden) is ook een boosdoener.

Vanuit dit oogpunt zou ik zeggen elke dag laden tot 85%, liefst met een trager lader. Tenzij dat ervoor zorgt dat je aan het eind van de dag alsnog met <15% lading zit. Dan is het wellicht om het even, en is laden tot 100% praktischer in het geval van onverwacht lange dagen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SanderBos
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-06 22:04
Ik sluit me aan bij alles wat @Appel105 zegt. Met name dan dus:
- Opladen tot 100% is eigenlijk nooit goed, want wat je echt aan het doen bent is opbouwen naar een hoog voltage wat eigenlijk niet goed is voor de accu.
- Als je denkt dat je met 85% vaak niet of maar net voldoende zal hebben voor een dag is het eigenlijk weer onverstandig om het te gebruiken, want onder de 20% komen is ook weer niet goed voor een accu.

Het is ook belangrijk in de gaten te houden dat Lithium-ion accu's niet lui worden, dus het is niet dat als je hem niet soms tot 100% oplaadt dat 'ie dat dan vergeet of zo.

Hier is nog een onderzoek met veel grafiekjes:
https://batteryuniversity...g-lithium-based-batteries
Bijvoorbeeld in figuur 3 kun je zien wat bij verschillende oplaadt/ontlaadt stramienen de accu-capaciteit (de y-as, dus in feite de afnemende accukwaliteit) doet over de cycles.
Let op die y-as begint niet bij 0, dus we hebben het ook niet over megagrote verschillen, na 4000 cycles heeft de accu op het 100-40% lading stramien nog 82% van de originele capaciteit, en de accu op het 85-25% stramien (dus beide 60% ontlading per cycle) nog 87%.

Als je hem minder ver oplaadt en ontlaadt, dan levert de accu dus in 1 'cycle' minder energie, wat op zich oneerlijk vergelijken is, maar vanuit mijn perspectief een betere meting want ik laad in de praktijk mijn telefoon 1 keer per dag op (dus ik kijk liever naar aantal dagen dan naar totaal geleverde energie).

Voor mij persoonlijk is die 85% setting echt geweldig, omdat ik zelfs met die setting aan waarschijnlijk toch bijna nooit onder 40% zal komen op dit moment. Voor de post van Vincent91 laadde ik eens per 2 dagen op, maar dit is veel fijner. Het is alleen jammer zoals ik eerder zei dat je het helaas niet makkelijk voor 1 nacht uit kan zetten. (het scherm van die instellingen is de activity 'com.samsung.android.sm.battery.ui.BatteryAdvancedMenuActivity' onder 'ApparaatOnderhoud', dus ik heb wel een shortcut naar het scherm gemaakt).

[ Voor 8% gewijzigd door SanderBos op 21-02-2022 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruin Poeper
  • Registratie: April 2013
  • Niet online
Wat opvalt uit "Table 1":
Verlaging van 40% naar 20% DoD (Depth of Discharge) verdubbelt (ongeveer) het aantal cycles.
Maar de energieinhoud van die cycles is dan ook gehalveerd gereduceerd. *)

*)"Table 1" gaat wel steeds uit van 100% vol naar xx% DoD.

[ Voor 18% gewijzigd door Bruin Poeper op 21-02-2022 17:34 ]

• Vincent91
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 28-06 18:48
Ik krijg een nieuwe update binnen op mijn a52s

[ Voor 16% gewijzigd door Vincent91 op 24-02-2022 08:11 ]

• SanderBos
Vincent91 schreef op maandag 31 januari 2022 @ 12:58:
iemand al de februari update ontvangen op de a52(s) ?
Vincent91 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 08:04:
Ik krijg een nieuwe update binnen op mijn a52s
Hopelijk heb je niet elke dag lopen hopen.... :9

Wij krijgen de updates duidelijk niet wanneer de flagships hem krijgen, maar altijd ongeveer in de voorlaatste week van de maand lijkt het.
In mijn ogen nog steeds mooi, ik wil heel graag snel security updates, maar er moet natuurlijk wel een verschil zijn met de echt dure Samsungs.
Ik maak me sinds deze maand wel een beetje zorgen over wat er volgend jaar gaat gebeuren. Want de standaard A51 krijgt volgens de 'workscope' pagina van Samsung nu nog maar 2x per jaar een update...
Dus we krijgen lang updates, maar krijgen we ook vaak updates?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
SanderBos schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 19:40:
[...]

[...]

Hopelijk heb je niet elke dag lopen hopen.... :9

Wij krijgen de updates duidelijk niet wanneer de flagships hem krijgen, maar altijd ongeveer in de voorlaatste week van de maand lijkt het.
In mijn ogen nog steeds mooi, ik wil heel graag snel security updates, maar er moet natuurlijk wel een verschil zijn met de echt dure Samsungs.
Ik maak me sinds deze maand wel een beetje zorgen over wat er volgend jaar gaat gebeuren. Want de standaard A51 krijgt volgens de 'workscope' pagina van Samsung nu nog maar 2x per jaar een update...
Dus we krijgen lang updates, maar krijgen we ook vaak updates?
ik kreeg android 12 in de eerste week van januari dus het einde van de maand klopt niet echt

het zal ook afhangen welk land je afkomstig bent denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Nu na een week met de A52s (van mijn werk) ben ik echt onder de indruk van de accuduur. Als ik er weinig mee doe gebruikt hij iets van 10-15% per dag (al was dit nog wel zonder SIM er in). Edit: Dit weekend gaat de SIM er in dus ik ben benieuwd.

Wel vind ik het heel jammer dat er maar een ouderwetse trilmotor in zit. Zo te voelen is het zo'n motortje met een gewichtje er aan. Niet zo'n lineaire. Mijn OnePlus kan heel felle tikjes uitdelen. Die voel je heel goed en zijn niet al te irritant. Omdat met de A52s de motor snelheid op moet bouwen is het veel minder scherp.

Verder vind ik het ook wel erg irritant dat alle knoppen nu rechts zitten en je de aan/uit knop samen met volume-oplaag moet ingedrukt houden :( Wie heeft dat bedacht... Gewoon lang indrukken van de powerknop graag (en opzouten met bixby). Nu krijg ik steeds een belerende popup van Samsung.

Voor de rest, het scherm is wel echt super. Ik gebruik hem voor mijn werk maar wel geoptimaliseerd voor privacy. Alle privacy verstierende apps zitten in een work profile met DuckDuckGo privacy VPN, en ik ben niet ingelogd in google play.

Apps kan ik dus ook niet installeren via de play store maar dat doe ik via F-Droid en Aurora store die ze redelijk anoniem kan binnenhalen uit google play. Het is geen degoogled niveau van privacy maar wel een redelijk compromis denk ik.

PS: Gisteren de Feb update gehad. Het is trouwens het Enterprise edition model..

Edit: En bedankt @SanderBos voor de tip van die activity. Ik gebruik ook de 85% optie omdat de accuduur toch al zo lang is.

[ Voor 22% gewijzigd door GekkePrutser op 26-02-2022 18:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SanderBos
GekkePrutser schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 16:26:
Nu na een week met de A52s (van mijn werk) ben ik echt onder de indruk van de accuduur. Als ik er weinig mee doe gebruikt hij iets van 10-15% per dag (al was dit nog wel zonder SIM er in).

Verder vind ik het ook wel erg irritant dat alle knoppen nu rechts zitten en je de aan/uit knop samen met volume-oplaag moet ingedrukt houden :( Wie heeft dat bedacht... Gewoon lang indrukken van de powerknop graag (en opzouten met bixby). Nu krijg ik steeds een belerende popup van Samsung.
Instellingen|Geavanceerde functies|Zijtoets|Menu uitschakelen
en lang aan/uit knop indrukken doet weer waar jij hier om vraagt (goed verstopt).

Voor die accuduur, ik denk dat met een SIM erin dat wel gaat veranderen (bij mij gaat het in ieder geval sneller naar beneden op 4G buiten dan als ik thuis met Wifi zit, weet nog steeds niet helemaal zeker of ik daar zelf ook iets fout doe want het verschil is echt best groot).

[ Voor 4% gewijzigd door SanderBos op 26-02-2022 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
Nu na een week met de A52s (van mijn werk) ben ik echt onder de indruk van de accuduur. Als ik er weinig mee doe gebruikt hij iets van 10-15% per dag (al was dit nog wel zonder SIM er in).

Wel vind ik het heel jammer dat er maar een ouderwetse trilmotor in zit. Zo te voelen is het zo'n motortje met een gewichtje er aan. Niet zo'n lineaire. Mijn OnePlus kan heel felle tikjes uitdelen. Die voel je heel goed en zijn niet al te irritant. Omdat met de A52s de motor snelheid op moet bouwen is het veel minder scherp.

Voor de rest, het scherm is wel echt super. Ik gebruik hem voor mijn werk maar wel geoptimaliseerd voor privacy. Alle privacy verstierende apps zitten in een work profile met DuckDuckGo privacy VPN, en ik ben niet ingelogd in google play.

Apps kan ik dus ook niet installeren via de play store maar dat doe ik via F-Droid en Aurora store die ze redelijk anoniem kan binnenhalen uit google play. Het is geen degoogled niveau van privacy maar wel een redelijk compromis denk ik.

PS: Gisteren de Feb update gehad. Het is trouwens het Enterprise edition model..

Edit: En bedankt @SanderBos voor de tip van die activity. Ik gebruik ook de 85% optie omdat de accuduur toch al zo lang is.
denk niet dat er een enterprise model bestaat van de a25s ?

allesinds staat het niet op de site van samsung

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Vincent91 schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 17:24:
[...]
denk niet dat er een enterprise model bestaat van de a25s ?

allesinds staat het niet op de site van samsung
Staat op de doos:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WUJeZCyi9_70F2bkFBQTp9ltMmM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WhBDwEUr4p6ncA8WQ2OtJwiY.png?f=fotoalbum_large

Het is maar een sticker maar dat was bij mijn XCover 4S enterprise edition ook zo, precies dezelfde sticker..

Het model is SM-A528B/DS maar ik geloof dat de enterprise edition normaal geen apart typenummer hebben. Ook zie ik hem op Google: hier bijvoorbeeld bij de MediaMarkt Duitsland. Misschien wordt hij niet verkocht in Nederland? Ik woon in Spanje.

En bedankt @SanderBos !!! Ik loop normaal altijd alle functies na bij een nieuw toestel maar dit keer dus over het hoofd gezien.

En ik ben idd benieuwd als de SIM er in gaat.. Zal in elk geval 5G uitschakelen want ons werkcontract heeft dat toch niet hoewel de provider het wel heeft.

[ Voor 32% gewijzigd door GekkePrutser op 26-02-2022 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
GekkePrutser schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 18:07:
[...]

Staat op de doos:

[Afbeelding]

Het is maar een sticker maar dat was bij mijn XCover 4S enterprise edition ook zo, precies dezelfde sticker..

Het model is SM-A528B/DS maar ik geloof dat de enterprise edition normaal geen apart typenummer hebben. Ook zie ik hem op Google: hier bijvoorbeeld bij de MediaMarkt Duitsland. Misschien wordt hij niet verkocht in Nederland? Ik woon in Spanje.

En bedankt @SanderBos !!! Ik loop normaal altijd alle functies na bij een nieuw toestel maar dit keer dus over het hoofd gezien.

En ik ben idd benieuwd als de SIM er in gaat.. Zal in elk geval 5G uitschakelen want ons werkcontract heeft dat toch niet hoewel de provider het wel heeft.
wat is het verschil tussen de gewone editie en enterprise ? jaar langer updates ?

samsung knox staat ook op mijn mobiel dus denk niet dat er veel verschillen zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Vincent91 schreef op zondag 27 februari 2022 @ 13:42:
[...]
wat is het verschil tussen de gewone editie en enterprise ? jaar langer updates ?

samsung knox staat ook op mijn mobiel dus denk niet dat er veel verschillen zijn
Je krijgt in elk geval gratis enkele functies uit het Knox beheersysteem (Knox Manage). Daarom vind ik het vreemd dat mijn werk deze optie genomen heeft want wij gebruiken Knox Manage helemaal niet voor beheer, we gebruiken Microsoft Intune. Het enige dat we van Knox gebruiken is Knox Mobile Enrolment (KME) en dat is gratis voor alle modellen. Ik denk dat de provider gewoon standaard de enterprise edition biedt aan bedrijven.

Van de extra updates verschilt het per model als ik het me goed herinner. Ik heb een keer een praatje gehad van Samsung hierover maar het is alweer een tijd geleden en het was sowieso niet echt mijn taak.

Ik was tot voor kort admin van onze mobiele vloot, vandaar... Maar wij deden alleen het beheer, het inkoopproces en modelkeuze werd door elk land apart gedaan.

[ Voor 16% gewijzigd door GekkePrutser op 27-02-2022 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofman
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-06 17:47
Die trilmotor is inderdaad erg belabberd. Lijkt wel een budgettoestel van een aantal jaar geleden.
Ik heb trillen maar uitgezet, zo irritant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-06 16:25
Vanochtend stond de februari update voor de A52 5g klaar voor me

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ohmarinus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 17-06 11:16

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

Dit lijkt mij op papier een hele gave phone! Momenteel gebruik ik nog een Pocophone F1 maar zit een beetje rond te kijken en de A52s ziet er op papier het beste uit in hetzelfde prijssegment.

Het enige waar ik een klein beetje verbaasd over ben is dat de A52s op papier maar weinig verbetering laat zien t.o.v. de Poco F1.

Ik zie wel kleine verschillen, en de A52s scoort vrijwel overal net iets beter, maar de verschillen zijn klein. Vooral de kwaliteit van de camera's van de Samsung vallen mij een beetje tegen voor wat ik tot nu toe aan sample foto's en video's heb kunnen vinden online.

Voor mijn werk maak ik veel foto's en filmpjes die op social media gebruikt worden en de Poco F1 heeft erg fijn beeld en goede stabilisatie. Nu zag ik iemand een A52s reviews posten op youtube waarbij met stabilisatie het beeld erg onscherp leek te worden.

De meeste reviews zijn al wat ouder, van september 2021 ongeveer. Kan het zijn dat er in de tussentijd nog iets is verbeterd kwa camera-prestaties middels updates? Ik vind het moeilijk te beoordelen omdat de meeste reviews die claimen de camera te testen, erg slecht gemaakte foto's bevatten en daarbij de limiterende factor duidelijk de gebruiker is. Zo ook de foto's die hier op Tweakers in de A52s reviews te vinden zijn.

Hoe bevalt de telefoon jullie kwa fotografie, en heeft de macro camera bijvoorbeeld nog enige toegevoegde waarde?

Dit is een van de videos waarin het mij opviel dat de stabilized mode een vrij slechte kwaliteit beeld veroorzaakt:
YouTube: Samsung Galaxy A52 5G - 52 Days Later!

[ Voor 7% gewijzigd door Ohmarinus op 05-03-2022 16:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pepperoni
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-06 21:50
Ohmarinus schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 16:28:
Dit lijkt mij op papier een hele gave phone! Momenteel gebruik ik nog een Pocophone F1 maar zit een beetje rond te kijken en de A52s ziet er op papier het beste uit in hetzelfde prijssegment.
Ik kom van de Poco x3 af, ik gebruik al jaren enkel google camera dus ik kan alleen daar over spreken. Ik vind zelf de A52s ietsje betere foto's nemen maar het is geen mijlen verschil. Ik weet niet hoe de X3 zich verhoudt tot de F1 maar misschien heb je er wat aan. De samsung camera heb ik maar kort geprobeerd en was er niet echt van onder de indruk.

Macro werkt denk ik nog niet op de gcam die ik gebruik maar de wide camera is handig soms maar duidelijk in mindere kwaliteit. Video heb ik nog niet veel gebruikt maar zie geen onscherpte door image stabilisation.

Heb de Samsung nog maar kort dus kan nog niet echt een oordeel vellen over foto's onder verschillende omstandigheden maar het is laten we zeggen een ruime voldoende. Voor betere kwaliteit moet je denk ik bij de duurdere modellen zijn. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6NsLFoaP1yBV8UiFW-yhEMN2KA8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qEO9u9dxSomtSiTabdQBH6Y1.jpg?f=fotoalbum_large Dit is een losse pols foto van de kat met google camera. Prima voor een telefoon foto wat mij betreft, anders pak ik de dslr wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ohmarinus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 17-06 11:16

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

Pepperoni schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 20:25:
[...]

Ik kom van de Poco x3 af, ik gebruik al jaren enkel google camera dus ik kan alleen daar over spreken. Ik vind zelf de A52s ietsje betere foto's nemen maar het is geen mijlen verschil. Ik weet niet hoe de X3 zich verhoudt tot de F1 maar misschien heb je er wat aan. De samsung camera heb ik maar kort geprobeerd en was er niet echt van onder de indruk.

Macro werkt denk ik nog niet op de gcam die ik gebruik maar de wide camera is handig soms maar duidelijk in mindere kwaliteit. Video heb ik nog niet veel gebruikt maar zie geen onscherpte door image stabilisation.

Heb de Samsung nog maar kort dus kan nog niet echt een oordeel vellen over foto's onder verschillende omstandigheden maar het is laten we zeggen een ruime voldoende. Voor betere kwaliteit moet je denk ik bij de duurdere modellen zijn. [Afbeelding] Dit is een losse pols foto van de kat met google camera. Prima voor een telefoon foto wat mij betreft, anders pak ik de dslr wel.
Hi, thanks voor je reactie! Ik verwacht ook zeker geen DSLR kwaliteit foto's, daar heb ik een full frame mirrorless camera voor liggen ;) Maar met die camera is het eigenlijk niet te doen om videos van mijn werk te maken omdat mijn pro camera geen optische stabilisatie in de body heeft. Momenteel gebruik ik daar mijn telefoon voor. Dat levert onverwacht goede beelden op, maar er zitten wat haken en ogen aan kwa fotografie. Nu ik er zo over nadenk, misschien heb ik ook wel te hoge verwachtingen... :X

Ik denk dat ik mijn doel moet bijstellen:
De Pocophone F1 heb ik nu 3,5 jaar, normaal gesproken doe ik slechts 2 jaar met een telefoon, en meestal is er tegen die tijd wel iets dat een stuk beter is dan wat ik had.

Het is vooral dat ik op zoek ben naar iets waarmee ik de Pocophone F1 kan vervangen omdat ik misschien onbewust toch een beetje bang ben dat deze telefoon het ineens gaat begeven want 3,5 jaar met een smartphone is best wel lang. Ook als je erbij rekent dat de F1 waarschijnlijk of niet, of nog 1 update gaat krijgen. Ondanks dat de F1 vrijwel krasvrij is en er als nieuw uitziet, en ook nog erg goed werkt is het denk ik wijsheid om te kijken naar iets nieuws.

De verschillen tussen smartphones uit Q3-2018 en Q1-2022 zijn duidelijk een stuk kleiner geworden dan de verschillen tussen Q2-2016 en Q3-2018 (de periode waarin ik mijn vorige telefoon verving met de Poco F1). Er lijkt een rem te zitten op de ontwikkeling. Specs lijken vooral mondjesmaat te verbeteren en het archetype smartphone lijkt een beetje uitontwikkeld te zijn.

Zaken zoals de IP rating vind ik een grote meerwaarde hebben, hogere accu-capaciteit ook, en natuurlijk missen er op de F1 wat andere zaken zoals NFC en VoLTE.

Wat ik lastig vind in te schatten is hoe de camera's zich tot elkaar verhouden. Het moet geen downgrade zijn. Maar er is erg weinig kwalitatief beeldmateriaal te vinden. Dan vind ik een video-review waarbij iemand de slow-motion modus op een stilleven test... 8)7 Dat vind ik vrij debiel. Ik snap ook niet dat Samsung reviewers specifiek voor een camera review sponsort en het dan okay vind dat ze totaal onlogische beelden maken. Misschien moet ik gewoon even naar de mobile store om eens te kijken hoe zo'n camera werkt, om hem daarna online ergens voor de laagste prijs te scoren.

In deze video is te zien dat door het stabilisatie algoritme erg veel detail verloren gaat:
YouTube: 1080p Super steady stabilization test (ultrawide camera) - Samsung G...

Dit komt omdat de OIS alleen bij fotografie wordt toegepast, en bij videos nog steeds gebruik wordt gemaakt van EIS.

Ik ga er nog eens goed over nadenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cxxxx71
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 25-06 23:54
Geen pushberichten meer (gmail)sinds de update van gisteren. Meer mensen last van? Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasszje
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:13

kaasszje

Live to Dare, Dare to Live

Cxxxx71 schreef op maandag 7 maart 2022 @ 18:36:
Geen pushberichten meer (gmail)sinds de update van gisteren. Meer mensen last van? Iemand een oplossing?
Ik heb dit eerder gehad, toen in gmail onder meldingen alles weer aanmoeten zetten.
Daarna werkte het weer (laatste update voor mij was 2022.02.06.429391580 van 22 feb.)

Ik ben verstopt zoek een ander :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik heb sinds een recente update regelmatig een glitch op het scherm. Het valt mij regelmatig op bij het unlocken maar het komt ook op andere momenten voor. Er komen dan heel snel wat artifacts horizontaal over een deel van het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sevilla 67
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 16-06 07:42
@Admiral Freebee Ik heb het alleen met unlocken. Bij mij is het na de Android update dat hij dit doet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ratzz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08:52
Sevilla 67 schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 11:44:
@Admiral Freebee Ik heb het alleen met unlocken. Bij mij is het na de Android update dat hij dit doet.
Is idd een issue na de laatste update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cxxxx71
kaasszje schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 09:36:
[...]

Ik heb dit eerder gehad, toen in gmail onder meldingen alles weer aanmoeten zetten.
Daarna werkte het weer (laatste update voor mij was 2022.02.06.429391580 van 22 feb.)
Dit stond al goed. Ook whatsappberichtenkomen pas door als ik de app open.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cxxxx71
Cxxxx71 schreef op maandag 7 maart 2022 @ 18:36:
Heb de oplossing gevonden!
Wel een beetje gênant, ik had de spaarstand ingeschakeld... 😒🧐

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vincent91
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RhBhmCHi8wufultxhK_Wimrisno=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bM6hSlnExCCegiWY8Ec3hm7q.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thom2289
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 28-06 20:47
Ik heb al een hele tijd een echt vervelende bug bij het unlocken. 1 op de 5 keer unlockt mijn telefoon niet en krijg ik een blanco scherm. Nog meer mensen last van of wellicht een oplossing? Methode van unlocken maakt niet uit, heb problemen met pin, face-unlock en vingerafdruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appel105
  • Niet online
Zwart scherm, maar wel de notificatiebalk zichtbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Ik heb deze update ook net geïnstalleerd en nu heb ik stotteringen bij het afspelen van audio over bluetooth :/
Herstarten, verschillende apps, twee headsets geprobeerd, ... maakt allemaal niets uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thom2289
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 28-06 20:47
Appel105 schreef op maandag 14 maart 2022 @ 09:35:
Zwart scherm, maar wel de notificatiebalk zichtbaar?
Nee, helemaal blanco. Soms wit, soms zwart, soms mijn geblurde achtergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appel105
  • Niet online
Thom2289 schreef op maandag 14 maart 2022 @ 14:42:
[...]

Nee, helemaal blanco. Soms wit, soms zwart, soms mijn geblurde achtergrond.
Ah wat gek, nee dat heb ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GtrCraft
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 26-06 11:54
Admiral Freebee schreef op maandag 14 maart 2022 @ 14:23:
[...]

Ik heb deze update ook net geïnstalleerd en nu heb ik stotteringen bij het afspelen van audio over bluetooth :/
Herstarten, verschillende apps, twee headsets geprobeerd, ... maakt allemaal niets uit.
Bij mij werkt het zonder problemen, welke codec gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
GtrCraft schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 09:30:
[...]

Bij mij werkt het zonder problemen, welke codec gebruik je?
Samsung Scalable Codec met AKG headsets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GtrCraft
Admiral Freebee schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 09:52:
[...]

Samsung Scalable Codec met AKG headsets.
Zou dat het wel eens kunnen zijn, ik gebruik SBC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goofman
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-06 17:47
Ik had na de update ook problemen met mijn Bluetooth koptelefoon. Bij mij werd het opgelost door in het Bluetooth deel van de developer settings het vinkje bij 'Offload A2DP-hardware uitschakelen' op aan te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
zou de a52s ook de GOS prestatie update krijgen? en heeft het dan zin om dit uit te schakelen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasszje

kaasszje

Hier nieuwe update gedraait.
Maar zowel met sbc als LDAC geen problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Vincent91 schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 11:36:
zou de a52s ook de GOS prestatie update krijgen? en heeft het dan zin om dit uit te schakelen ?
Heb je die service dan? Toen het schandaal in het nieuws kwam heb ik gekeken en ik had die game service helemaal niet op mijn A52s...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
GekkePrutser schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 12:03:
[...]

Heb je die service dan? Toen het schandaal in het nieuws kwam heb ik gekeken en ik had die game service helemaal niet op mijn A52s...
bij mij staat deze bij mijn systeemapps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
GekkePrutser schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 12:03:
[...]

Op mijn A52 5G wel:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mMqqd6nipf0_is0yryFEv1ZdqQs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PJ35OiLi7Aks0xVhUcmdkXhD.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvar
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 03-02 14:57
op mijn A52s staat hij niet tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderBos
fvar schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 13:43:
[...]

op mijn A52s staat hij niet tussen.
Zoals Vincent al zei je moet wel even de system apps laten weergeven bij die lijst:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BKkfLxBoivind4qvX1LpBZe3Rag=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/jVBJT1T1OL8PUxNqJ5s2ighR.png?f=user_large

(op mijn A52s staat hij er dan wel tussen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Goofman schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 10:26:
Ik had na de update ook problemen met mijn Bluetooth koptelefoon. Bij mij werd het opgelost door in het Bluetooth deel van de developer settings het vinkje bij 'Offload A2DP-hardware uitschakelen' op aan te zetten.
Dat leek eerst te helpen maar ik blijf last hebben van stotteringen met mijn AKG Y600NC.

Wat ik al geprobeerd heb:
• Reboot van de telefoon
• Offload A2DP-hardware uitschakelen aanzetten
• High Quality Audio uitzetten (SBC gebruiken)
• Hoofdtelefoon opnieuw pairen

Met een oude Ultimate Ears Megaboom heb ik geen last van stotteringen overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderBos
Admiral Freebee schreef op maandag 21 maart 2022 @ 19:34:
[...]

Dat leek eerst te helpen maar ik blijf last hebben van stotteringen met mijn AKG Y600NC.

Wat ik al geprobeerd heb:
• Reboot van de telefoon
• Offload A2DP-hardware uitschakelen aanzetten
• High Quality Audio uitzetten (SBC gebruiken)
• Hoofdtelefoon opnieuw pairen

Met een oude Ultimate Ears Megaboom heb ik geen last van stotteringen overigens.
1 van de standaard placebo's/ kruidenmiddeltjes die ik mensen in dit soort fora aanraadt bij wifi problemen is
Instellingen|Algemeen beheer|Resetten|Netwerk instellingen resetten

Zoals je bij die optie kan lezen reset dat ook de bluetooth instellingen (fun fact: behalve de bluetooth van mijn Mi Band 4, ik heb zelf die optie nu ook al een aantal keer gebruikt en mijn Mi Band blijft altijd gepaired). Voor wifi problemen werkt die optie echt (soms).

Dus als je het niet erg vindt om al je wifi netwerken en bluetooth apparaten opnieuw te registeren, als dat niet veel werk is voor je, dan kun je dat nog eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
Ja, hebbes op de A52 5G:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y8tMDKW9kEIn80nqhSUbkShwYTI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SNQ0YA5fHJ1EioCrn521IVs7.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
Ik ga een eerste gebruikers vraag stellen omdat ik het via Google niet kan vinden :). Ben altijd een iPhone user geweest en heb altijd wel een beetje meegelezen hoe Apple vingerafdrukken en Face ID data beveiligd. Is dat op Android en specifiek op de A52 ook goed geregeld met een secure enclave ofzo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-06 15:02

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Ronwiel schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 16:52:
Ik ga een eerste gebruikers vraag stellen omdat ik het via Google niet kan vinden :). Ben altijd een iPhone user geweest en heb altijd wel een beetje meegelezen hoe Apple vingerafdrukken en Face ID data beveiligd. Is dat op Android en specifiek op de A52 ook goed geregeld met een secure enclave ofzo?
Yep, daarvoor is "Samsung Knox".

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Weten jullie of de A52s ook de "UWB" sensor heeft waarmee hij de richting en afstand van een "SmartTag+" kan bepalen?

Ik wil namelijk een Samsung SmartTag kopen om te proberen, de + versie is een tientje duurder maar heeft dus UWB. Initieel zat dit alleen op de S-Samsungs. Maar sinds de SmartTag uit is wordt er minder over gecommuniceerd, en ik heb begrepen dat die functie wellicht nu ook op de A52s zit. Ze zijn er alleen niet heel duidelijk over. Ik las over een "Virtual Proximity Sensor" die er op schijnt te zitten, maar ik weet niet of dat hetzelfde is.

Heeft iemand de A52s geprobeerd met een SmartTag+? En zo ja biedt die meerwaarde boven de gewone SmartTag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrimInalA
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Op zoek naar een nieuwe telefoon en deze heeft vrijwel alles waar ik naar zoek , behalve wireless charging ..

Kan iemand een goed beschermhoesje aanbevelen voor de A52s , wat tegelijkertijd ook wireless charging toevoegt aan het toestel ?
Ervaringen ?

En voor de zekerheid : de a52s heeft in Europe toch een snapdragon en geen exynos he ?

[ Voor 15% gewijzigd door CrimInalA op 25-03-2022 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderBos
CrimInalA schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 21:04:
Op zoek naar een nieuwe telefoon en deze heeft vrijwel alles waar ik naar zoek , behalve wireless charging ..

Kan iemand een goed beschermhoesje aanbevelen voor de A52s , wat tegelijkertijd ook wireless charging toevoegt aan het toestel ?
Ervaringen ?

En voor de zekerheid : de a52s heeft in Europe toch een snapdragon en geen exynos he ?
Heb je ergens specs kunnen vinden van een A52s met Exynos? Volgens mij is die wereldwijd overal met Snapdragon 778G.

Ik heb geen ervaring met of kennis van hoesjes die wireless charging introduceren.
En toen was ik nog een verhaaltje aan het typen over de S20 FE omdat die lijkt op A52s en wireless charging heeft, maar ik zie nu dat alleen de 5G editie van die telefoon een SnapDragon chip heeft, en die is zelfs met de huidige 50 euro cashback actie toch wel 75 euro duurder (dus heb je 75 euro en minder lang upgrades over voor wireless charging? Je krijgt er een telelens bij....).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrimInalA
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
SanderBos schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 21:51:
[...]

Heb je ergens specs kunnen vinden van een A52s met Exynos? Volgens mij is die wereldwijd overal met Snapdragon 778G.

Ik heb geen ervaring met of kennis van hoesjes die wireless charging introduceren.
En toen was ik nog een verhaaltje aan het typen over de S20 FE omdat die lijkt op A52s en wireless charging heeft, maar ik zie nu dat alleen de 5G editie van die telefoon een SnapDragon chip heeft, en die is zelfs met de huidige 50 euro cashback actie toch wel 75 euro duurder (dus heb je 75 euro en minder lang upgrades over voor wireless charging? Je krijgt er een telelens bij....).
S20 FE hardwarematig inderdaad fantastisch toestel ! Maar al 1.5 jaar aan updates "verloren" . Begint te lopen vanaf het toestel gelaunched wordt ipv de aankoopdatum .
En eigenlijk de enige reden dat ik naar een andere telefoon aan het zoeken ben is omdat mijn huidige toestel geen security updates meer krijgt . Dus dat is voor mij wel een dingetje .

Vandaar dacht ik een recent toestel te nemen . A52s is momenteel slechts 7 maanden van zijn updatecycle verloren .
Heb een open doos gevonden voor 202 euro .. dus verleidelijk .
Enkel die wireless charging . Pasgeleden namelijk een hele wifi charging kit gekocht en geinstalleerd voor in de auto . Dacht misschien dat er van die hoesjes zouden bestaan .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasszje

kaasszje

Je hebt van die flappen die je achter een hoesje kan doen.
Maar heel snel lijken die niet te gaan.
En als je deze aansluit verlies je toegang tot je usb poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
SanderBos schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 21:51:
[...]

Dit is niet helemaal waar. Er zijn twee versies van de S20 FE met 4G. De initiele met exynos, maar er is later een versie uitgekomen met snapdragon.

Op FNAC hier in Spanje staan ze beiden vermeld.
Snapdragon versie: https://www.fnac.es/Samsu...movil-Smartphone/a8582645

Exynos versie (oudere): https://www.fnac.es/Samsu...movil-Smartphone/a7681642

Zoals je ziet is het wel beide gewoon de Europese 4G versie. Dus goed opletten welke versie verkocht wordt. Helaas staat het samsung typenummer daar niet bij gegeven. Het is bovendien de SD865 en dat is toch wel een stapje boven de 778G die in de A52s zit. Ik heb de A52s zelf en een OnePlus 8 met SD865 en vooral met apps installeren is de OnePlus meer dan twee keer zo snel (zal ook wel sneller flash zijn)

Edit: Nog een beetje gegoogled en ik zie nog wat meer info op andere sites: https://www.androidauthor...galaxy-s20-fe-4g-1223556/

Dus als je die kan krijgen voor niet al te veel extra zou ik die toch overwegen boven de A52s, ondanks de kortere support duur. Je krijgt er inderdaad ook draadloos opladen, een 3x telelens en DeX voor terug.

Ik zit er zelf ook over te denken omdat ik qua OS helemaal niet zo blij ben met die OP8 :)

[ Voor 19% gewijzigd door GekkePrutser op 26-03-2022 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderBos
kaasszje schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 22:53:
Je hebt van die flappen die je achter een hoesje kan doen.
Maar heel snel lijken die niet te gaan.
En als je deze aansluit verlies je toegang tot je usb poort.
Ja, ik had na de vraag van @CrimInalA ook nog even zitten zoeken, en kwam ook die 'flappen' tegen. Ik wist niet dat dat bestond, of zo extreem goedkoop was.

Het is wel zo dat ik nu voor het voorbeeld link naar eentje met redelijke recensies, maar als je op Amazon gaat zoeken (meer producten, veel meer recensies) dan kon ik er toch geen enkele vinden die echt hoog scoorde, dus het is geloof ik meer een leuk idee dan dat het echt betrouwbaar werkt.

Edit: Link vervangen door variant met meer recensies en video, op bol en Amazon kun je tientallen van dit soort dingen vinden, ik heb dit product zelf niet.

[ Voor 16% gewijzigd door SanderBos op 26-03-2022 08:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06:37
Hallo allemaal,

Ik heb sinds kort een A52s met de laatste updates geinstalleerd, maar ik mis 2 dingen die ik met mijn vorige telefoon gebruikte en nu niet meer kan :

1. Een video opnemen terwijl ik bel
2. Een alarm wat zacht begint en langzaam harder wordt.

Waar ik ook zoek, ik kan de laatste optie niet vinden. En punt 1 krijg ik ook niet voor elkaar.

Heeft iemand enig idee?

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• user121
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 28-06 21:47
Visgek82 schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 20:27:
Hallo allemaal,

Ik heb sinds kort een A52s met de laatste updates geinstalleerd, maar ik mis 2 dingen die ik met mijn vorige telefoon gebruikte en nu niet meer kan :

1. Een video opnemen terwijl ik bel
2. Een alarm wat zacht begint en langzaam harder wordt.

Waar ik ook zoek, ik kan de laatste optie niet vinden. En punt 1 krijg ik ook niet voor elkaar.

Heeft iemand enig idee?
2. Zit er wel in. Kan aangezet worden bij het selecteren van het alarmgeluid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06:37
user121 schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 21:04:
[...]

2. Zit er wel in. Kan aangezet worden bij het selecteren van het alarmgeluid.
Top, gevonden! Raar dat ik een popup krijg dat android daar toegang tot opslag voor nodig heeft. Vandaar nooit verder gekeken. Top!

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GtrCraft
De OneUI 4.1 update komt nu binnen op mijn a52s :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
GtrCraft schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 07:36:
De OneUI 4.1 update komt nu binnen op mijn a52s :)
Bij mij ook

Hoe zit het nu met de GOS? Kan dit aan-uitgezet worden?

[ Voor 14% gewijzigd door Vincent91 op 30-03-2022 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderBos
Vincent91 schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 08:40:
[...]

Zit er een verschil tussen GOS op OneUI 4.0 en 4.1?
Ik bedoel, ik zie het probleem (*) maar het is toch niet een probleem wat pas met OneUI 4.1 geïntroduceerd wordt?

*) GOS = Game Optimization Service, die blijkbaar naast games ook standaard apps als Netflix en Spotify throttled, hmm Spotify is inderdaad wel heel traag op mijn telefoon...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
Vincent91 schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 08:40:
[...]

Bij mij ook

Als het goed is onder: Game launcher - Meer (rechts onder in de hoek) - Instellingen - Labs. Daar het knopje omzetten en GOS is uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
Gismo1979 schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 13:26:
[...]

Als het goed is onder: Game launcher - Meer (rechts onder in de hoek) - Instellingen - Labs. Daar het knopje omzetten en GOS is uitgeschakeld.
ik ga kijken of het daadwerkelijk iets doet aan de batterijduur

het probleem met de weer melding is ondertussen ook opgelost ,met de one ui 4,0 update was het geluid uitgeschakeld als het weer veranderd en nu heb ik terug geluid bij de 4,1 update :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
@Vincent91 Ik heb hem op mijn telefoon (S21+) gewoon aan laten staan. Ik heb ergens een artikel gelezen (geen idee meer waar) dat het qua fps niet heel veel doet wanneer je de telefoon lang gebruikt. Wanneer GOS uit staat is de telefoon de 1ste minuut (of iets meer) sneller, maar gaat dan toch throttlen omdat er teveel warmte gegenereerd wordt. Koelt de telefoon dan weer af gaat de processor weer sneller -> weer meer warmte -> weer throttlen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
Gismo1979 schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 13:42:
@Vincent91 Ik heb hem op mijn telefoon (S21+) gewoon aan laten staan. Ik heb ergens een artikel gelezen (geen idee meer waar) dat het qua fps niet heel veel doet wanneer je de telefoon lang gebruikt. Wanneer GOS uit staat is de telefoon de 1ste minuut (of iets meer) sneller, maar gaat dan toch throttlen omdat er teveel warmte gegenereerd wordt. Koelt de telefoon dan weer af gaat de processor weer sneller -> weer meer warmte -> weer throttlen.
Ik game nooit op mijn telefoon maar wel veel Spotify ,ik had het gisteren uitgeschakeld maar merk niet veel verschil

Ben wel blij dat de updates bij Samsung snel gaan

Ik had vroeger een oneplus maar de updates werden steeds erger vanwege samenwerking met oppo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinny1994
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 27-06 13:38
Gisteren de OneUI 4.1 update binnen gekregen. Krijg echter elke keer na het proberen om de update te installeren "Bijwerken van software mislukt, Kan firmware niet bijwerken. Ga naar een Samsung servicecenter".
Iemand anders die hier ook tegenaan loopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user121
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 28-06 21:47
Hier geen probleem. Gisteren de OneUi update geinstalleerd op een A52s. Heb ook niet gelijk veel verschillen gezien met de 4.0 versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovas
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-06 21:07
Hier ook OneUI 4.1 op A52S, telefoon is duidelijk sneller waarschijnlijk door nieuwe ram plus opties in het geheugen management.

Deze telefoon was duurder dan mn A50 destijds maar dat merk je ook duidelijk in snelheid. Accuduur is ongeveer hetzelfde, ook indrukwekkend omdat dit een 120hz scherm is en de A50 was 60hz..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratzz
Jovas schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 19:18:
Hier ook OneUI 4.1 op A52S, telefoon is duidelijk sneller waarschijnlijk door nieuwe ram plus opties in het geheugen management.

Deze telefoon was duurder dan mn A50 destijds maar dat merk je ook duidelijk in snelheid. Accuduur is ongeveer hetzelfde, ook indrukwekkend omdat dit een 120hz scherm is en de A50 was 60hz..
Hoe heb je de ram plus optie dan ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovas
ratzz schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 19:24:
[...]

Hoe heb je de ram plus optie dan ingesteld?
Die staat standaard op 4gb, kan ook op 2 of 6gb ingesteld worden. Apparaatonderhoud en dan geheugen en dan ram plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratzz
Jovas schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 19:57:
[...]
Die staat standaard op 4gb, kan ook op 2 of 6gb ingesteld worden. Apparaatonderhoud en dan geheugen en dan ram plus.
My mistake, ik bedoel hoe heb jij hem ingesteld dat je een verbetering in de snelheid merkt? Nu staat hij inderdaad al op 4gb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovas
Ik heb hem op 4 laten staan en alles draait als een tiet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratzz
Ok, maar dan is er niks veranderd want daar staat hij nu ook op voor de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruin Poeper
  • Niet online
Ik krijg met de beste wil geen vingerafdrukken meer geregistreerd. Ik had schade aan mijn vingers die nu wel genezen is volgens mij.
Sinds 1 a 2 weken was er een Samsung update, maar ik krijg de vingerafdruk er niet goed meer in.
Hij begint met 16%, en ik moet mijn vinger verplaatsen en opnieuw scannen. Ik kom met stapjes van 5% hooguit op 70%; soms amper 50%. Hij vraagt circa 10 pogingen en zegt dan: "Uw vingerafdruk kan niet worden geregistreerd".
Ik heb met wijsvinger (die werkte origineel totdat ik huidschade op vinger opliep), ringvinger en duim geprobeerd, maar er is geen verschil.

Is de vingerafdruksensor van mijn Samsung A52 kritischer geworden? Of moet ik toch aan een medische oorzaak denken?

Buildnummer: A52FXXS4BVC1
Android-versie S(Android 12)
Uitgiftedatum 2022-03-22
Niveau beveiligingspatch: 2022-03-01

[ Voor 7% gewijzigd door Bruin Poeper op 31-03-2022 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderBos
Bruin Poeper schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 20:25:
Ik krijg met de beste wil geen vingerafdrukken meer geregistreerd. Ik had schade aan mijn vingers die nu wel genezen is volgens mij.
Sinds 1 a 2 weken was er een Samsung update, maar ik krijg de vingerafdruk er niet goed meer in.
Hij begint met 16%, en ik moet mijn vinger verplaatsen en opnieuw scannen. Ik kom met stapjes van 5% hooguit op 70%; soms amper 50%. Hij vraagt circa 10 pogingen en zegt dan: "Uw vingerafdruk kan niet worden geregistreerd".

Buildnummer: A52FXXS4BVC1
Android-versie S(Android 12)
Uitgiftedatum 2022-03-22
Niveau beveiligingspatch: 2022-03-01
Ik vind zelf de vingerafdrukscanner met afstand het slechtste aspect van de A52s.

Dus misschien moet ik ook geen tips geven.

Ik heb pas nog een vinger toegevoegd, maar dat was op A52s nog voor OneUI 4.1, dus allemaal net wat anders dan jij denk ik.

Als het ook met onbeschadigde vingers niet wil zal er geen medische reden zijn denk ik.

Wat ik wilde bijdragen: Hoe beweeg jij je vinger tijdens het scannen? Jij hebt dus blijkbaar moeite met het tweede gedeelte van de registratie, ik heb altijd enorme moeite om het in het begin te laten oplopen. Volgens mijn herinnering (en deels is dat dus recent) had ik het meeste succes bij registratie als ik in de eerste fase de vinger wat draai tijdens de scan acties (beetje natuurlijk maar), en in de tweede fase (dus als het percentage wat begint op te lopen) de hoek van de vinger steeds wat hoger zet. Maar wel steeds ongeveer dezelfde plek van de vinger scan.

Plaatje met wat ik bedoel met invalshoek en draaien, maar de bewegingen zijn dan tijdens de registratie niet zo groot als in dit voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e5AxOELeJqKRg13Llx3A83cr4Xk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/X4SB5VDJFaUwr4UopK4QIuBy.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruin Poeper
  • Niet online
@SanderBos
Ik zal het nog eens proberen met je aanwijzingen.
Totnutoe heb ik mijn vinger verplaatst (naar boven/onder/links/rechts) en geprobeerd de hele vingeromtrek te pakken, dus ook de zijkanten. Zonder succes.

Mijn huid is (nog) zeer dun zodat de natuurlijke tekening van de groeven in de vingers niet erg duidelijk is. Het ziet er nog wat 'glad' uit.
Misschien moet ik nog een paar dagen geduld hebben...

P.S.:
Ik heb als alternatief dan toch maar gezichtsherkenning geïnstalleerd.
Die procedure is vlot gepiept, en (tot mijn verrassing) maakt het niet uit of ik mijn leesbril wel of niet op heb..
Een ander model bril maakt hem niets uit, een muts op mijn kop ook niet. Maar andere bril én een muts... dat pikt hij niet.

[ Voor 28% gewijzigd door Bruin Poeper op 01-04-2022 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Voor zij die zich zorgen maken om de game optimizing service: de volgende update maakt hier wijzigingen aan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5mUXBvBXqqPiLYhYaWTwA7FLLb0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/HDO9VQetcw3o5aYhmLpfrzWv.jpg?f=user_large

Verder ook nog de update naar One UI 4.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forto
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14-06 00:25
Ik wil graag wat vragen. Ik krijg niet voor elkaar om het instellingen menu in de Nederlandse taal te krijgen van een nieuwe a52s. Taalinstelling staat wel op Nederlands. Heeft iemand misschien een idee? Alvast dank!

[ Voor 28% gewijzigd door forto op 02-04-2022 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majari
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 04-06 14:47
Hoi, Sinds dec 21 bezit ik een A52S 5g (via vodafone friends).

Ik heb het hele weekend al last van constante hardnekkige bootloop. Geen idee nog hoe ik hem hier uit heb gekregen, maar na een keer of 8 -10 opnieuw opstarten werkt hij weer voor onbepaalde tijd, maximaal 12 uur en dan start de riedel weer van voor af aan.

Software Versie A528BXXS1BVC2
Kernel 5.4.86-qgki-23158112abA528BXXS1BVC2

Mijn troubleshoot zo ver:
  • - spotify gedeïnstalleerd (sinds een update startte deze op de achtergrond een nummer en deze kwam als push direct in beeld)
  • - van 120 naar 60fps
  • - veillige modus: zelfde probleem wat eigenlijk alle 3rd party apps uitsluit
  • - android webservice en google play service updates teruggedraaid en reboot zoals hierboven is geadviseerd.
Mijn vraag is welk van de drie opties raden jullie aan als volgende stap:
  1. Terug naar fabrieksinstellingen
  2. Downgraden naar vorige OS versie via Odin (heb ervaring met flashen maar doe het tegenwoordig niet meer)
  3. Vodafone service contacten en het hun maar laten oplossen gezien de korte leeftijd van het toestel (heb geen enkele app uit grijs gebied geïnstalleerd)
Dank voor jullie hulp. Eventuele andere tips worden ook gewaardeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20-11-2024
Hallo kenners. Ik heb na lang wikken en wegen 3 (vader, moeder en zoon) toestellen voor hier thuis aangeschaft, de A52s 5g. Alles draait hier in huis op de Wifi als een tierelier maar na het instellen van 2 toestellen heb ik de derde niet eens uitgepakt. Deze 2 hebben bijna permanent een uitroepteken naast het Wifi icoon met als resultaat geen internetverbinding. Verder kan ik op interne netwerk ook geen verbinding maken met Domoticz en DS File van Synology. Heb alles al geprobeerd. SSID verandert, kanaal, 20/40 mhz, router opnieuw opstarten. Niets helpt. Onze oude Nokia's (7Plus en 8.1) hebben dit probleem niet en dochter met Iphone lacht ons uit. Nee schat wil geen Iphone.

Heb ze terug gebracht naar BCC want heb het vermoeden dat ik een slechte batch heb getroffen. Klopt mijn vermoeden want dan haal ik elders nog een exemplaar of is dit een bekend gegeven van deze toestellen? Lees op dit topic wel wat problemen met Wifi, maar zo extreem?

Zou niet weten wat ik anders moet halen want One Plus Nord 2 heeft een tekort updatebeleid en Xiaomi Poco vind ik de schil niet prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepperoni
Dit klinkt meer als iets raars in je router, 2 telefoons met hetzelfde defect is onwaarschijnlijk. Als je ze niet meer hebt kun je het niet even proberen, maar ik zou eens proberen de 2.4 en anders de 5.0 op je wifi uit te zetten. Vaak zendt je wifi een 2.4 en 5Ghz signaal uit op hetzelfde SSID. (persoonlijk splits ik ze in m'n router, dus elk een ander SSID, dan kun je kiezen per apparaat, 5 voor snelheid, 2.4 voor stabiele snelheid op afstand)

Dit is uiteraard geen standaard ding want anders stond het hele internet wel vol met klachten over de A52. Dus ik gok op je router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepperoni
Majari schreef op maandag 4 april 2022 @ 12:57:

Ik heb het hele weekend al last van constante hardnekkige bootloop. Geen idee nog hoe ik hem hier uit heb gekregen, maar na een keer of 8 -10 opnieuw opstarten werkt hij weer voor onbepaalde tijd, maximaal 12 uur en dan start de riedel weer van voor af aan.
Ik heb dit speciefieke ding eens gehad met een oudere telefoon, daar was de flash van corrupt geraakt. Wat er gebeurde was dat ie niet meer kon opstarten en na zoveel keer opstarten doet ie dan een soort rollback. Persoonlijk zou ik eerst 1 doen en dan 3. Zelf flashen zie ik hier niet zoveel uithalen aangezien de laatste software update al een paar weken oud is, en je kan gezeur krijgen met garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
MotorBeast schreef op woensdag 6 april 2022 @ 19:33:
Hallo kenners. Ik heb na lang wikken en wegen 3 (vader, moeder en zoon) toestellen voor hier thuis aangeschaft, de A52s 5g. Alles draait hier in huis op de Wifi als een tierelier maar na het instellen van 2 toestellen heb ik de derde niet eens uitgepakt. Deze 2 hebben bijna permanent een uitroepteken naast het Wifi icoon met als resultaat geen internetverbinding. Verder kan ik op interne netwerk ook geen verbinding maken met Domoticz en DS File van Synology. Heb alles al geprobeerd. SSID verandert, kanaal, 20/40 mhz, router opnieuw opstarten. Niets helpt. Onze oude Nokia's (7Plus en 8.1) hebben dit probleem niet en dochter met Iphone lacht ons uit. Nee schat wil geen Iphone.

Heb ze terug gebracht naar BCC want heb het vermoeden dat ik een slechte batch heb getroffen. Klopt mijn vermoeden want dan haal ik elders nog een exemplaar of is dit een bekend gegeven van deze toestellen? Lees op dit topic wel wat problemen met Wifi, maar zo extreem?

Zou niet weten wat ik anders moet halen want One Plus Nord 2 heeft een tekort updatebeleid en Xiaomi Poco vind ik de schil niet prettig.
Als je met beiden het probleem hebt, denk ik eerlijk gezegd niet aan een hardwarefout. Dit lijkt me echt extreem onwaarschijnlijk, zelfs als je een 'slechte batch' hebt. Mijn A52s doet het uitstekend. Wellicht geen echte hoogvlieger maar stabiel is het zeker.

Ik denk dat er echt iets niet lekker zit in je WiFi instellingen op de router in combinatie met Samsung's Android versie. Dat uitroepteken slaat op een probleem op IP niveau (kan internet niet bereiken), geen slechte dekking ofzo.

Wat tegenwoordig vaak gedaan wordt is MAC adres randomisatie, en Samsung zet dit standaard aan. Als eerste zou ik dit uitzetten (kan in je wifi instellingen op het toestel). Wellicht reserveert je router elk IP en dan is hij er gauw doorheen. Op het werk moet ik deze functie ook uitzetten anders kom ik niet het netwerk op (of wel even maar dan schopt hij me er af).

Een andere optie zou een obscure roaming instelling kunnen zijn op je router (als je business spul zoals unifi hebt ofzo dan kan je jezelf met de geavanceerde instellingen echt in de voet schieten).

Jammer dat je ze al terug hebt gebracht want ik denk dat we het met een beetje troubleshooten wel op hadden kunnen lossen met alle tweakers koppies hier.

Ik vind de A52s 5G op dit moment ook echt de beste midranger. Beter nog dan de A53 ivm gebrek aan audiojack daar en geen snapdragon meer (het type exynos die daar in zit is toch echt een klasse lager dan die van de A52s, de SD778 was echt zo high end dat het niet echt meer midrange betreft). Ook zeer goede accuduur waarmee hij niet in de valkuilen trapt van bijv. een S22.

[ Voor 26% gewijzigd door GekkePrutser op 07-04-2022 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
@Pepperoni Ik gebruik 5 Ghz niet.
@GekkePrutser Ik was na een hele zondagmiddag naar de donder er helemaal klaar mee. Ben nooit fan geweest van Samsung en mijn conclusie was, zie je wel het is niks. Mischien beetje kort door de bocht maar als je jarenlang smartphones gebruikt, inclusief rooten, flashen etc en je dan na jaren van Huawei, Xiaomi, HTC en Nokia in willekeurige volgorde dit de kennismaking is met Samsung zakt mijn broek af. Overigens had ik hem na Googlen al op statisch Mac adres gezet. Bood geen oplossing.

Als alles hier werkt inclusief een Iphone 13 (eng ding haha) is het toch van de zotte dat Samsung problemen geeft? Ik kan er nog wel even 1 halen al moet ik zeggen dat de irritatie al begon met het niet kunnen gebruiken van Google drive om op te starten maar je verplicht met Easy Switch moest werken. Dan al die meldingen van als me goed herinner Bixby of zo? Je willen dwingen naar een Samsung account. Dan nog een of andere Cloud die zich aan wil melden. Niet voor niets waren wij hier fan van Nokia. Zalig kale Android, verademing alleen de huidige Nokia's zijn het helaas niet meer.

Als ik er weer 1 haal om te proberen zou ik ook graag willen weten hoe ik al die onzin uitzet? Had al gegoogled op verwijderen bloatware.

Het is gewoon doodzonde dat een toestel met deze specs bij deze prijs zich zo gedraagt. Nog nooit eerder gehad in al die jaren en moet gewoon werken out of the box.

NB: bedankt voor jullie reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
MotorBeast schreef op donderdag 7 april 2022 @ 00:24:
@GekkePrutser Ik was na een hele zondagmiddag naar de donder er helemaal klaar mee. Ben nooit fan geweest van Samsung en mijn conclusie was, zie je wel het is niks. Mischien beetje kort door de bocht maar als je jarenlang smartphones gebruikt, inclusief rooten, flashen etc en je dan na jaren van Huawei, Xiaomi, HTC en Nokia in willekeurige volgorde dit de kennismaking is met Samsung zakt mijn broek af. Overigens had ik hem na Googlen al op statisch Mac adres gezet. Bood geen oplossing.
Okee, in dat geval zou ik je router eens naspeuren op vreemde settings.
Als alles hier werkt inclusief een Iphone 13 (eng ding haha) is het toch van de zotte dat Samsung problemen geeft? Ik kan er nog wel even 1 halen al moet ik zeggen dat de irritatie al begon met het niet kunnen gebruiken van Google drive om op te starten maar je verplicht met Easy Switch moest werken. Dan al die meldingen van als me goed herinner Bixby of zo? Je willen dwingen naar een Samsung account. Dan nog een of andere Cloud die zich aan wil melden. Niet voor niets waren wij hier fan van Nokia. Zalig kale Android, verademing alleen de huidige Nokia's zijn het helaas niet meer.

Als ik er weer 1 haal om te proberen zou ik ook graag willen weten hoe ik al die onzin uitzet? Had al gegoogled op verwijderen bloatware.

Het is gewoon doodzonde dat een toestel met deze specs bij deze prijs zich zo gedraagt. Nog nooit eerder gehad in al die jaren en moet gewoon werken out of the box.

Ik vind Samsung's skin grafisch wel mooi eigenlijk. Al hun eigen apps weer een stuk minder. Als je die niet gebruikt kan je ook prima toe zonder Samsung account overigens. Ik gebruik mijn telefoon zelfs zonder Google account, maar dan weer wel met Samsung account ivm Samsung Pay. Maar de meeste functies ervan staan uit en de meeste bloatapps heb ik met ADB verwijderd. Er wordt inderdaad een heleboel troep meegeleverd zoals Facebook (inclusief de tracking services die je niet kan verwijderen via de GUI), Twitter, UpDay (debiele app die je met celebrity nieuws bestookt), instagram enz.. Flauwekul allemaal. En dan nog de hele riedel aan Samsung's eigen apps als alternatief voor die van Google.

Ik heb zelf de meeste apps uit F-Droid, en hier en daar eentje uit de Play store via Aurora Droid.

Maar als je echt schoon wil, is wellicht een Lineage telefoon iets voor je? Bij Samsung kom je daar niet meer om, maar OnePlus wel en dan wordt die korte supportduur niet meer zo relevant. Alleen de Nord 2 is nog niet ondersteund helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
Ik ben momenteel in Roemenië en overal 5G _/-\o_

Wat een verschil tov België |:( :X

Ik weet niet hoeveel de snelheid verschilt tov 4G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:38
Deze tool is dan je beste vriend: https://forum.xda-develop...loat-tool-tweaks.4147837/

Verder gebruik ik mijn A52s ook in combinatie met een Synology NAS en alles werkt hier prima. Verbinding maken met DS File, Drive, Photo's etc. werken allemaal prima. Foto's worden automatisch geüpload en backups lopen prima. Is het geen instelling op je NAS of Firewall?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majari
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 04-06 14:47
Majari schreef op maandag 4 april 2022 @ 12:57:

Software Versie A528BXXS1BVC2
Kernel 5.4.86-qgki-23158112abA528BXXS1BVC2

Mijn troubleshoot zo ver:
  • - spotify gedeïnstalleerd (sinds een update startte deze op de achtergrond een nummer en deze kwam als push direct in beeld)
  • - van 120 naar 60fps
  • - veillige modus: zelfde probleem wat eigenlijk alle 3rd party apps uitsluit
  • - android webservice en google play service updates teruggedraaid en reboot zoals hierboven is geadviseerd.
Mijn vraag is welk van de drie opties raden jullie aan als volgende stap:
  1. Terug naar fabrieksinstellingen
  2. Downgraden naar vorige OS versie via Odin (heb ervaring met flashen maar doe het tegenwoordig niet meer)
  3. Vodafone service contacten en het hun maar laten oplossen gezien de korte leeftijd van het toestel (heb geen enkele app uit grijs gebied geïnstalleerd)
Dank voor jullie hulp. Eventuele andere tips worden ook gewaardeerd.
Update:
Na wat verder analyse bleek het probleem zich rond Pokemon Go app te concentreren:
Niet te verwijderen, niet uit te schakelen in batterijbesparen op achtergrond, geen meldingen verwijderen mogelijk, niets. Zodra ik maar in de buurt kwam van instellingen->app-> pokemon go app kreeg ik een reboot voor de kiezen.

Na zelfs direct via ADB te hebben geprobeerd de app te verwijderen kreeg ik een reboot.

Heb eieren voor mijn geld gekozen en alle foto's en videos met veel onderbrekingen van reboots geback-upped en terug naar fabrieksinstellingen.

Hij loopt weer als vanouds. Nog steeds een zeer zure nasmaak over hoe dit heeft kunnen gebeuren. Voorlopig geen pokemon go avontuur met mijn zoon ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
@GekkePrutser en @Audiowaste Ik zou niet weten wat voor "gekke"settings het dan zouden zijn. De router geeft afgezien van een aantal devices (met vaste IP) middels DHCP een IP adres binnen een range van 192.168.1.200 t/m 230. En NAS accepteert binnen die range alle IP adressen. Iets moet dat uitroepteken naast het Wifi icoon veroorzaken toch? En nogmaals, alle oude telefoons (3 Nokia's) en een hagelnieuwe Iphone doen het gewoon. Laptops driemaal geen centje pijn. Raspberry no problem. Er wordt hier zelfs gegamed via Wifi zonder enige hapering. Op sommige momenten deden de telefoons het even wel en was het uitroepteken weg en dan weer minuten lang niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepperoni

Ik denk nog steeds dat er ergens iets raars zit in je router icm de Samsung, dit is niet iets normaals maar jij hebt nu dus net pech. Dat Nokia (of eigenlijk Android One)niet meer een goede keus is ken ik, helaas is er weinig beters op de markt voor een leuke prijs momenteel. OnePlus is ook niet meer wat het was.

Hiervoor had ik een Xiaomi met custom rom en dat is super fijn, maar je bent zelf beat veel tijd kwijt met alles draaiende te houden. Xiaomi zonder custom rom is niet te doen en de hebben korte support. De Samsung werkt iig gewoon altijd. (voor mij althans) En ik baal ook van dat dubbel inloggen voor een backup, maar verder merk je er weinig van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
@Pepperoni Iets raars in de router? Maar wat dan? En ik ben echt geen onwetende in deze materie. Nee, geen specialist (heb geen ICT Netwerk opleiding) maar toch echt wel ervaringsdeskundige en behoorlijk ingelezen. Ik zou echt niet weten na alles wat ik heb geprobeerd wat het probleem is. Ondertussen is de telefoon bij BCC €50,- duurder geworden. Pfffff. Het zit wel mee.

Zal het dan toch een Iphone moeten worden? _O-

Edit: Firewall is het ook niet op zowel router als Synology want kreeg geen melding en in het log is ook niets te vinden.

Edit2: Vriendin komt net binnen. Heeft ook sinds een paar dagen een A52S. Connect op dezelfde router hier en ......... geen enkele verbindingsprobleem. 8)7 Ben toch bang dat ik twee exemplaren uit een slechte batch heb getroffen. Heb er geen enkele andere verklaring voor. Of het moet zijn dat Vodafone conflict geeft met Wifi. Vriendin zit bij Tele2 maar zie niet in wat een simkaart met Wifi te maken heeft.

Edit3: Nieuwe telefoon bestelt via Proshop voor €319,- (mooie prijs :Y ) . Hopen dat deze wel doen wat ze moeten doen.

[ Voor 51% gewijzigd door MotorBeast op 08-04-2022 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruin Poeper
  • Niet online
SanderBos schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 20:55:
[...]

Ik vind zelf de vingerafdrukscanner met afstand het slechtste aspect van de A52s.

Dus misschien moet ik ook geen tips geven.

Ik heb pas nog een vinger toegevoegd, maar dat was op A52s nog voor OneUI 4.1, dus allemaal net wat anders dan jij denk ik.

Als het ook met onbeschadigde vingers niet wil zal er geen medische reden zijn denk ik.

Wat ik wilde bijdragen: Hoe beweeg jij je vinger tijdens het scannen? Jij hebt dus blijkbaar moeite met het tweede gedeelte van de registratie, ik heb altijd enorme moeite om het in het begin te laten oplopen. Volgens mijn herinnering (en deels is dat dus recent) had ik het meeste succes bij registratie als ik in de eerste fase de vinger wat draai tijdens de scan acties (beetje natuurlijk maar), en in de tweede fase (dus als het percentage wat begint op te lopen) de hoek van de vinger steeds wat hoger zet. Maar wel steeds ongeveer dezelfde plek van de vinger scan.

Plaatje met wat ik bedoel met invalshoek en draaien, maar de bewegingen zijn dan tijdens de registratie niet zo groot als in dit voorbeeld:
[Afbeelding]
@SanderBos
(Zie probleem 31 maart 2022 20:25)
Bedankt voor je behulpzaamheid.
Mijn oorspronkelijke vingerafdruk doet het weer! Ik kon eerder geen nieuwe ingelezen, maar de oude voldoet dus nog. Nu voel ik me écht genezen! Geduld overwint alles :)
Kennelijk was mijn aangetaste vingerhuid zó dun dat er geen/onvoldoende zichtbare papillairlijnen konden worden gelezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
De april update komt zojuist binnenvallen op mijn A52 5G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
Nieuwe telefoons zijn onderweg en vandaag kwam vriendin weer met haar A52S 5g en jawel hoor.....verbinding met Wifi en af en toe geen internet en als het er wel is traag. Iemand nog een briljant idee wat dit zo kunnen zijn want ik geef het op. Reboots, SSID wijzigen, WPA2 Personal wijzigen etc etc. Niets helpt. Thuis heeft ze totaal geen problemen.

Alle andere devices hier hebben totaal geen problemen. Oude Nokia's niet, Lenovo laptops (3x) niet, Raspberry niet, NAS niet en Chromecast niet. Als ik het niet krijg opgelost met haar telefoon kan ik anders straks ongeopend de onze gelijk retourneren ben ik bang.

[ Voor 3% gewijzigd door MotorBeast op 12-04-2022 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinny1994
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 27-06 13:38
Vinny1994 schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 10:52:
Gisteren de OneUI 4.1 update binnen gekregen. Krijg echter elke keer na het proberen om de update te installeren "Bijwerken van software mislukt, Kan firmware niet bijwerken. Ga naar een Samsung servicecenter".
Iemand anders die hier ook tegenaan loopt?
Uiteindelijk opgelost door de taal in het Engels te zetten en de update via Smart Switch door te voeren.
Nu dus ook netjes OneUI 4.1 met Android 12.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GtrCraft
MotorBeast schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 17:11:
Nieuwe telefoons zijn onderweg en vandaag kwam vriendin weer met haar A52S 5g en jawel hoor.....verbinding met Wifi en af en toe geen internet en als het er wel is traag. Iemand nog een briljant idee wat dit zo kunnen zijn want ik geef het op. Reboots, SSID wijzigen, WPA2 Personal wijzigen etc etc. Niets helpt. Thuis heeft ze totaal geen problemen.

Alle andere devices hier hebben totaal geen problemen. Oude Nokia's niet, Lenovo laptops (3x) niet, Raspberry niet, NAS niet en Chromecast niet. Als ik het niet krijg opgelost met haar telefoon kan ik anders straks ongeopend de onze gelijk retourneren ben ik bang.
Andere router of naar een samsung service centre. Of gewoon geen a52s meer in huis :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob

Gebruik je iets van een adblocking service op je netwerk? Zoals Pihole of Adguard Home?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:38

Al eens geprobeerd met alleen 2.4 of 5 Ghz te verbinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 28-06 15:49
Zijn er meer mensen die sinds de Android 12 upgrade problemen hebben met afspelen van filmpjes in WhatsApp in landscape mode? Bij mij is er dan een hele hap onderaan het scherm zwart. Het filmpje is dan zeg maar gecropped.

Factory reset heeft helaas niets uitgehaald.

Probleem doet zich alleen voor met WhatsApp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 28-06 15:49
.

[ Voor 99% gewijzigd door Jeffrey87 op 13-04-2022 14:52 . Reden: Foutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
Audiowaste schreef op woensdag 13 april 2022 @ 12:59:
[...]

Al eens geprobeerd met alleen 2.4 of 5 Ghz te verbinden?
Gebruik alleen maar 2,4.
Hmmbob schreef op woensdag 13 april 2022 @ 11:56:
[...]

Gebruik je iets van een adblocking service op je netwerk? Zoals Pihole of Adguard Home?
Nee. Alleen lokaal in de browsers van de laptops.
GtrCraft schreef op woensdag 13 april 2022 @ 11:53:
[...]

Andere router of naar een samsung service centre. Of gewoon geen a52s meer in huis :P
Router werkt met de rest als een tierelier. Haal met laptop wifi download 80 Mbps met VPN aan op de laptop (nee niet op router). En vertel mij dan maar wat ik binnen deze prijsklasse dan moet kopen. One Plus heeft een slecht update beleid en de schil van Xiaomi en spy heb ik geen zin meer in.

Het moet iets zin in die A52S. Komen straks binnen dus zal dan nog eens in de settings van de telefoon duiken. Zal na installatie van alle updates etc ook de cache eens legen.
Pagina: 1 ... 7 ... 13 Laatste