Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SanderBos
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-09 08:04
Jeffrey87 schreef op woensdag 13 april 2022 @ 14:50:
Zijn er meer mensen die sinds de Android 12 upgrade problemen hebben met afspelen van filmpjes in WhatsApp in landscape mode? Bij mij is er dan een hele hap onderaan het scherm zwart. Het filmpje is dan zeg maar gecropped.

Factory reset heeft helaas niets uitgehaald.

Probleem doet zich alleen voor met WhatsApp.
Is het echt een crop? Ik zie grotendeels hetzelfde wat jij ook ziet, een hele hap zwart onderaan het scherm. Maar bij mij is er niks van de video af, hij wordt gewoon klein weergegeven, met een zwarte balk eronder.

Workaround die voor mij werkt: Eerst in de chat de telefoon al omdraaien (mits automatisch roteren aanstaat natuurlijk, maar dat is neem ik aan het default gedrag), dus dat je conversatie in landscape ziet, en pas dan het filmpje starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 10-09 08:21
SanderBos schreef op woensdag 13 april 2022 @ 15:45:
[...]

Is het echt een crop? Ik zie grotendeels hetzelfde wat jij ook ziet, een hele hap zwart onderaan het scherm. Maar bij mij is er niks van de video af, hij wordt gewoon klein weergegeven, met een zwarte balk eronder.

Workaround die voor mij werkt: Eerst in de chat de telefoon al omdraaien (mits automatisch roteren aanstaat natuurlijk, maar dat is neem ik aan het default gedrag), dus dat je conversatie in landscape ziet, en pas dan het filmpje starten.
Crop is een verkeerde omschrijving, maar wist even niet zo goed hoe ik het moest verwoorden.

Maar in ieder geval bedankt voor de bevestiging.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vincent91
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 13:13
Zojuist een nieuwe update ontvangen op mijn a52s van april

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
Hoi

Wat is de sot bij jullie?

Bij mij is deze niet zo lang

Heb nu een reset uitgevoerd en hoop nu dat het beter word ,hoelang duurt dat ongeveer tot het systeem volledig geoptimaliseerd is?

Ik heb nu gebruikspatronen leren staan

Snapchat verbruikt wel wat omdat ik er regelmatig op zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderBos
Vincent91 schreef op maandag 18 april 2022 @ 11:52:
Hoi

Wat is de sot bij jullie?

Bij mij is deze niet zo lang
En hoe lang is dan niet zo lang?

Ik moet zeggen dat ik er nooit op let, maar nu ik dan voor je kijk valt het me tegen.

Ik heb van het weekend mijn telefoon niet opgeladen, was van 100%->16% gegaan in 2 dagen, en volgens Instellingen|Batterij|Batterij|tap op grafiek||tab afgelopen 7 dagen
heb ik maar 5u20min screen on time gehad.

(dit is met 60Hz scherm, maar voor de rest standaard instellingen, en ik weet dat als ik veel foto's maak het sneller op gaat, maar heb niet veel foto's gemaakt in het weekend)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20-11-2024
Ik geef het op met mijn oude router na zelfs een fabrieksreset op dat ding. Wat ik ook probeer of verander (ondertussen) 4 Samsungs A52S 5 g willen gewoonweg niet goed functioneren. Blijft vreemd want de rest doet op de Wifi hier in huis het wel, al haalde ik bij de buren 150 en bij ons maar 40 Mbps download (als het even werkte) op Ziggo. Morgen komt hopelijk een nieuwe Wifi6 router binnen en hoop dan toch echt van het wifi probleem af te zijn. Iets maakt toch dat deze telefoons erg hoge eisen stellen aan wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTMJ!
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 08-09 22:27
Pepperoni schreef op donderdag 7 april 2022 @ 10:59:
[...]

Hiervoor had ik een Xiaomi met custom rom en dat is super fijn, maar je bent zelf beat veel tijd kwijt met alles draaiende te houden. Xiaomi zonder custom rom is niet te doen en de hebben korte support. De Samsung werkt iig gewoon altijd. (voor mij althans) En ik baal ook van dat dubbel inloggen voor een backup, maar verder merk je er weinig van.
Misschien een stomme vraag maar ik heb een Xiaomi note 9 pro en ik twijfel over een overstap naar de a52s 5g. Maar ik lees veel over de tegenvallende vibratie motor / de haptics. Merkte jij veel verschil? Xiaomi zet namelijk wel goede haptics in hun telefoons volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTMJ!
RudyL schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 22:34:
Mezelf overtuigd dat dit (a52s) de opvolger moet zijn, met de huidige prijs waarop die beschikbaar is, van mijn huidige redmi note 7.

Ondanks dat die nog relatief foutloos werkt en er piekfijn uit ziet, gaat het daarin over zijn met grotere updates. Waardoor ik besloot toch maar eens wat te onderzoeken.

Nu de redmi note 11 serie mij in de preview tegen viel qua mogelijkheden en prijs dacht ik toch maar eens afstappen van Xiaomi. Zeer benieuwd of het toestel me net zo gaat bevallen als de (meeste) recensies.
Hoe bevalt het ?:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudyL
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:07
Kan niet anders zeggen dan dat ik erg tevreden ben. Werkt voor mij snel genoeg, stabiel met openen van apps en kan met de 85% lading een normale werkdag goed overleven.

Als ik wat meer reis, laad ik hem wel op tot de 100% dat is dan gewoon nodig. Maandelijkse beveiliging updates geeft ook gewoon een vertrouwd gevoel. Nee prijs kwaliteit is dikke prima en geen spijt en dan gebruik ik waarschijnlijk slechts 30% van de mogelijkheden.

LOETKE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTMJ!
RudyL schreef op donderdag 21 april 2022 @ 17:17:
[...]

Kan niet anders zeggen dan dat ik erg tevreden ben. Werkt voor mij snel genoeg, stabiel met openen van apps en kan met de 85% lading een normale werkdag goed overleven.

Als ik wat meer reis, laad ik hem wel op tot de 100% dat is dan gewoon nodig. Maandelijkse beveiliging updates geeft ook gewoon een vertrouwd gevoel. Nee prijs kwaliteit is dikke prima en geen spijt en dan gebruik ik waarschijnlijk slechts 30% van de mogelijkheden.
Top :)

En de vibratie motor? Xiaomi gebruikt vaak dezelfde motor als in z'n premiums en ik ben bang dat ik me aan de haptics ga storen haha. Maar misschien is dat gewoon een kwestie van gewenning. Valt me alleen op dat meerdere reviews op Tweakers er over beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudyL
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:07
TTMJ! schreef op donderdag 21 april 2022 @ 18:36:
[...]

En de vibratie motor? Xiaomi gebruikt vaak dezelfde motor als in z'n premiums en ik ben bang dat ik me aan de haptics ga storen haha. Maar misschien is dat gewoon een kwestie van gewenning. Valt me alleen op dat meerdere reviews op Tweakers er over beginnen.
Het is de eerste keer dat ik erover lees en inderdaad op het web zijn meerdere negatieve meldingen te vinden over de haptics. Nou ik heb mij er nog nooit aan gestoord, weet ook niet in welk opzicht ik het zou moeten missen, dus van mij uit daarover geen oordeel.

LOETKE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
TTMJ! schreef op donderdag 21 april 2022 @ 18:36:
[...]

Top :)

Ik kom zelf ook van een Redmi Note 7 naar een A52s en het is mij totaal niet opgevallen dat de trilmotor slecht zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-09 23:47
Om het eens op iets anders te gooien, ik ben een tijdje bezig met Gcam op de A52s maar tot nu toe nog niet naar volledige tevredenheid. Vooral astrophotography valt mij tot nu toe nog erg tegen vooral als ik het vergelijk met Xiaomi Mi 9T met een custom Android 12L ROM.

Ter vergelijk wat ik gebruik:
Samsung: MGC_8.1.101_A9_GV1zfix (met een custom config file van @SanderBos)
Xiaomi: GCAM_8.4.400.42.XX_SHAMIM_V20 (zonder custom config file)

Links Samsung A52s en rechts Xiaomi Mi 9T.
Beide foto's zijn op exact hetzelfde moment genomen en stonden beiden volledig stil toen de foto's werden genomen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d3hr0ymPqQLK1SOSk6uX8DXQITg=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pUtaQJzZ4ywJhkVNEhjGZF2R.jpg?f=fotoalbum_mediumAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dvzhWkaGiC7bHnafRcfn1WA2jxs=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kPU2fXIxGEAJvx75NcPYhY71.jpg?f=fotoalbum_medium

Zoals jullie kunnen zien zijn de verschillen gigantisch. De foto afkomstig van de Xiaomi heeft niet alleen een veel natuurlijkere kleur maar is ook nog eens een stuk scherper. Daarnaast lijkt het erop dat de Samsung de sterren ook nog eens meer inzoomt terwijl de rest van de omgeving qua verhouding gelijk is met de Xiaomi.

Nu ben ik benieuwd of nog meer mensen ervaring hebben met Gcam op de Samsung en dan met name Astrophotography en wat daarbij jullie resultaten zijn. En dan met name welke versie van Gcam en welke config daarbij gebruikt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderBos
Audiowaste schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 11:10:
Ter vergelijk wat ik gebruik:
Samsung: MGC_8.1.101_A9_GV1zfix (met een custom config file van @SanderBos)
Xiaomi: GCAM_8.4.400.42.XX_SHAMIM_V20 (zonder custom config file)

Links Samsung A52s en rechts Xiaomi Mi 9T.
Beide foto's zijn op exact hetzelfde moment genomen en stonden beiden volledig stil toen de foto's werden genomen.
Waarschuwing: Lange comment over Astro met gcam op A52s.

Mijn config file? Toemaar. Ik wou nog zeggen dat als je echt sander-mgc81-etc gebruikt dat het dan niet een config geoptimaliseerd voor astro photography is. Maar het is juist heel veel bijna default google settings dan, dus dicht bij default dus waarom zou het niet goed zijn.

Eigenlijk heb ik zelf weinig ervaring met of zelfs interesse in astrophotografie, maar ik lees wel veel mee in forums waar het erover gaat dus ik kan en ga er nu wel wat over typen.

Dit zijn de beste foto's die ik zelf heb gemaakt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xuwkv47kGYcO3vdEcxz965c5z5A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Zf4HkdZqLvYzywWWGrSdURUd.jpg?f=fotoalbum_large Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/79GfpYzro9kRd1D7GsSDhBbSni8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EBxEAhcW2HfW0F7D27s5gdzi.jpg?f=fotoalbum_large

Zoals je kunt zien zijn ze met name heel erg onscherp. En deze 2 foto's hebben dus een blauwige kleur, maar dat is ergens toeval het is inderdaad vaak bruin-rood zoals bij jou. Ik woon zelf in Amsterdam, dus veel teveel lichtvervuiling, maar met Kerst was ik ergens in the middle of nowhere (in Nederland), ook nog eens op een kraakheldere nacht, dus ik heb me later flink vervloekt dat ik niet mijn eigen astro-regels had opgevolgd. Ik weet al niet eens meer wat mijn regels waren, maar in ieder geval wat ik had verzuimd was:
- RAW support aanzetten, het is niet zeker dat dat echt zal helpen maar dan heb je geen JPEG compressie van al die kleine puntjes die het JPEG algoritme als ruis kan zien. Dus als je het aanzet kun je nog eens kijken of DNGs beter zijn (maar alleen als de focus klopt).
- En dat ik niet de focus op manual infinity had gezet. Dus ik denk dat die onscherpte bij mij kwam omdat de autofocus de mist in ging in het donker. In MGC is dat de bovenste instelling in de viewfinder dropdown, waarbij de focus-waarde achter de button wordt gevoed door Settings|Modules|Back 1.0|Manual Focus|Oneindig. Ik noem dit extra omdat in de Morgenman config die ik zo ga noemen de oneindig focus op 1.51 heeft staan, terwijl ik zelf nog steeds denk dat 0 daar een meer aannemelijke beste waarde is.
TL;DR: Jouw A52s foto is niet scherp, die van mij ook niet, ik vraag me of focus handmatig op oneindig zetten niet beter werkt.

Hoe lang heeft de camera gedaan over beide foto's bij jou? Want als ik die Shamim nu even installeer dan wordt er maar 5 seconden een foto gemaakt, en met MGC+mijn settings meer dan 3 minuten als ik mijn hand over de lens hou in astro mode (dat is in MGC trouwens enigzins te configureren via Settings|Modules|Back1.0, Astro Max exposure time (hoe lang duurt 1 'frame' opname in astro mode) en Frames HDR+ Enhanced (hoeveel frames worden er gemaakt en later samengevoegd).

En als die Shamim gcam beter voor je werkte, heb je die dan ook op je A52s geprobeerd? Want als je na installatie maar onder Settings|Additional Settings|Stream Config alle 'Preset stream configurations' (dus de eerste sectie) op EISV3 zet en Video op 0 dan is de main camera mode wat houterig maar dan draait hij wel op de A52s. Dus je kunt kijken of dat misschien beter werkt.

Dat van dat inzoomen dat weet ik niet goed, als je Shamim installeert op je A52s kun je nog checken of die ook inzoomt op A52s.

En dan tenslotte: In de gcam thread op xda waar je dan blijkbaar mijn config hebt gevonden is er ook nog deze post. En dan met name de derde bijlage laat zien dat je echt wel indrukwekkende sterrenhemels kunt maken met de A52s (zo indrukwekkend dat ik in eerste instantie dacht 'b*llsh*t die foto heeft hij echt niet zelf gemaakt', maar later zag ik aan JPEG exif data dat hij echt uit een A52s komt, en de foto bevat ook zijn regenpijp).
Hij zegt daar dus dat hij MGC 8.1 met Morgenman config gebruikt, dat is een hele bekende config waar ik zelf nauwelijks ervaring mee heb. Ik link hier naar een telegram comment van mezelf met de Morgenman config die werkt op de zfix variant van MGC die jij gebruikt, hopelijk heb je beschikking over Telegram.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
SanderBos schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 16:38:
[...]
Waarschuwing: Lange comment over Astro met gcam op A52s.

Mijn config file? Toemaar. Ik wou nog zeggen dat als je echt sander-mgc81-etc gebruikt dat het dan niet een config geoptimaliseerd voor astro photography is. Maar het is juist heel veel bijna default google settings dan, dus dicht bij default dus waarom zou het niet goed zijn.
Nu ik het zo teruglees komt het inderdaad een beetje over alsof ik jouw config de schuld geef van de slechte kwaliteit wat dus absoluut niet zo is, excuses daarvoor ;) Vooral omdat ik inderdaad had gezien dat jouw interessegebied daar totaal niet ligt.

RAW (support) had ik inderdaad al over gelezen en dit wil dan vanavond ook eens gaan testen met vier verschillende apps:
Shamin, LMC, MGC en als laatste kwam ik deze nog tegen: https://play.google.com/s...deepskycamera&hl=nl&gl=US

Op basis daarvan ga ik inderdaad wel eens een aantal tips opvolgen:
- RAW support in GCam aan en uit zetten om de verschillen te zien.
- Eens verschillende instellingen proberen met de focus.

Ik moet toegeven dat ik gisteren even alleen met de basisinstellingen heb getest aangezien het al vrij laat was. Persoonlijk verwacht ik ook niet dat de verschillen tussen de Gcams versies veel verschil zouden mogen uitmaken maar dat het puur ligt aan de instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderBos
Audiowaste schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 17:07:
[...]

Nu ik het zo teruglees komt het inderdaad een beetje over alsof ik jouw config de schuld geef van de slechte kwaliteit wat dus absoluut niet zo is, excuses daarvoor ;) Vooral omdat ik inderdaad had gezien dat jouw interessegebied daar totaal niet ligt.

RAW (support) had ik inderdaad al over gelezen en dit wil dan vanavond ook eens gaan testen met vier verschillende apps:
Shamin, LMC, MGC en als laatste kwam ik deze nog tegen: https://play.google.com/s...deepskycamera&hl=nl&gl=US

Op basis daarvan ga ik inderdaad wel eens een aantal tips opvolgen:
- RAW support in GCam aan en uit zetten om de verschillen te zien.
- Eens verschillende instellingen proberen met de focus.

Ik moet toegeven dat ik gisteren even alleen met de basisinstellingen heb getest aangezien het al vrij laat was. Persoonlijk verwacht ik ook niet dat de verschillen tussen de Gcams versies veel verschil zouden mogen uitmaken maar dat het puur ligt aan de instellingen.
En andersom was het absoluut niet mijn bedoeling om te zeggen dat jij iets negatiefs over mijn config zou zeggen, a) dat maakt me niks uit en b) ik zei al 'mijn config' is een groot woord als het eigenlijk grotendeels defaults zijn (maar dan nog zou het kunnen dat mijn aanpassingen iets stuk maken, ik heb bijvoorbeeld wel exposure compensation verhoogd (dus lichtere foto's), geen idee of dat dan in astro mode gebruikt wordt).

Die app die je noemt die heb ik ook in de telegram groep vaak voorbij zien komen. Maar dat is volgens mij vooral iets van A52 gebruikers, die hebben een probleem met sluitertijden langer dan 9 seconden, maar dat probleem bestaat niet op de A52s. Je kunt wel star trails maken met die app dacht ik.

Als ik op dit moment 'mooie' foto's wil maken dan gebruik ik LMC (ik heb verschillende gcam versies op mijn telefoon staan), dus ik ben zeker een fan, maar volgens mij ligt hun focus niet op astrofotografie. Dus ik zou niet teveel tijd aan die gcam versie besteden (maar goed, wat weet ik er ook van, zul je weer zien dat die het het beste doet...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlo
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15-09 20:27

mlo

@MotorBeast @joey82 @Uberprutser zijn jullie problemen met het verliezen van de internet connectie via wifi uiteindelijk opgelost? Sinds enkele dagen ook de A52s 5g in bezit en veel last van geen internet connectie via wifi. Heb het probleem zowel thuis als op het werk. Het probleem lijkt (vooral) voor te komen bij verplaatsing met telefoon binnen gebouw (ik denk bij het verbinden met andere Access Point).
WiFi op telefoon een keer aan en uitzetten verhelpt het probleem, maar is echt enorm irritant.

Als iemand oplossing heeft hoor ik het graag

[ Voor 5% gewijzigd door mlo op 29-04-2022 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Ik wil 'm nog steeds kapot gooien enkele keren per dag. Het is een waardeloos toestel, zelfs de vervanger. Regelmatig dat ik gebeld wordt en het toestel niet over gaat of dat ik geen scherm krijg om op te nemen terwijl ie over gaat. Camera die een paar seconden nodig heeft om een foto te maken en zo wel meer dingen.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
Uberprutser schreef op donderdag 28 april 2022 @ 21:38:
Ik wil 'm nog steeds kapot gooien enkele keren per dag. Het is een waardeloos toestel, zelfs de vervanger. Regelmatig dat ik gebeld wordt en het toestel niet over gaat of dat ik geen scherm krijg om op te nemen terwijl ie over gaat. Camera die een paar seconden nodig heeft om een foto te maken en zo wel meer dingen.
In plaats van het gelijk te bestempelen als een waardeloos toestel, lijkt mij dit meer op instellingen die je verkeerd hebt staan.
- Inkomende oproepen: staan de meldingen aan? Hoe staan de oproepmeldingen ingesteld? Staat niet storen aan? etc.
- Camera: net zelf getest, vanaf dat het scherm uit staat, dubbelpush op power en foto maken duurt 1 seconde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Nu online
Ben geen rookie, @Audiowaste.
Als heel je toestel regelmatig hangt en nergens op reageert heeft dit niet met instellingen te maken. Ringtone horen en alleen de achtergrond zien zonder knoppen om op te nemen lijkt mij daar niks mee te maken hebben.

En ja, camera doet het regelmatig in een seconde maar vaker duurt het meerdere voor er wat gebeurd. Dan nog op de knop drukken voor een foto en er gebeurd na een seconde wat.

En nou ben ik zelf ook een lul want ik had een S22 gekocht maar die heb ik aan m'n vrouw gegeven zodat ik zelf nog met dit onding zit.

Het spontaan rebooten wat m'n vorige A52 deed doet deze overigens ook. Minder vaak, maar gebeurd wel. En ben niet de enige. Had een doos met 25 A52 5G bij het verlengen van onze zakelijke abonnementen en ik ben niet de enige met deze problemen. Gelukkig ook die er wel tevreden mee zijn en die klagen normaal over alles electronisch in een straal van 10 meter om hun heen.

Tldr: Gelukkig zijn er tevreden gebruikers, ik ben dat echter niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Uberprutser op 29-04-2022 10:33 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GtrCraft
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11:45
Uberprutser schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 10:32:
Ben geen rookie, @Audiowaste.
Als heel je toestel regelmatig hangt en nergens op reageert heeft dit niet met instellingen te maken. Ringtone horen en alleen de achtergrond zien zonder knoppen om op te nemen lijkt mij daar niks mee te maken hebben.

En ja, camera doet het regelmatig in een seconde maar vaker duurt het meerdere voor er wat gebeurd. Dan nog op de knop drukken voor een foto en er gebeurd na een seconde wat.

En nou ben ik zelf ook een lul want ik had een S22 gekocht maar die heb ik aan m'n vrouw gegeven zodat ik zelf nog met dit onding zit.

Het spontaan rebooten wat m'n vorige A52 deed doet deze overigens ook. Minder vaak, maar gebeurd wel. En ben niet de enige. Had een doos met 25 A52 5G bij het verlengen van onze zakelijke abonnementen en ik ben niet de enige met deze problemen. Gelukkig ook die er wel tevreden mee zijn en die klagen normaal over alles electronisch in een straal van 10 meter om hun heen.

Tldr: Gelukkig zijn er tevreden gebruikers, ik ben dat echter niet.
Het klinkt toch meer dat er problemen zijn met de configuratie die jij hebt. Heb je al een factory reset geprobeerd en alle apps handmatig opnieuw geïnstalleerd? Of de telefoon opgestart in veilige modus om te zien of hij nog steeds de problemen vertoond?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joey82
  • Laatst online: 09-09 12:49
mlo schreef op donderdag 28 april 2022 @ 21:13:
@MotorBeast @joey82 @Uberprutser zijn jullie problemen met het verliezen van de internet connectie via wifi uiteindelijk opgelost? Sinds enkele dagen ook de A52s 5g in bezit en veel last van geen internet connectie via wifi. Heb het probleem zowel thuis als op het werk. Het probleem lijkt (vooral) voor te komen bij verplaatsing met telefoon binnen gebouw (ik denk bij het verbinden met andere Access Point).
WiFi op telefoon een keer aan en uitzetten verhelpt het probleem, maar is echt enorm irritant.

bij mij bleken wifi 2.4 en wifi 5 een ander wachtwoord te hebben, na beide het zelfde wachtwoord te hebben gegeven was het opgelost....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MotorBeast
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20-11-2024
mlo schreef op donderdag 28 april 2022 @ 21:13:

Bij mij was de oplossing.....een nieuwe router. Dit terwijl alle andere devices geen probleem gaven. 8)7 Ach ja, heb nu gelijk Wifi6 thuis. Heb gewoon een El Cheapo TPLink AX73 gekocht. Geef aan routers geen honderden euro's meer uit en het ding werkt top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
Hoi

Ik krijg regelmatig deze melding

Maar bij de instellingen kan ik het niet vinden

Iemand die mij kan helpen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ju1BOzIPYG1KQ4JzhULE-hcxWDI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hMy9VFfk9wYCAOvSPU2fhl8r.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderBos
Vincent91 schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 12:41:
Hoi

Ik krijg regelmatig deze melding

Maar bij de instellingen kan ik het niet vinden
Instellingen|Verbindingen|Wifi|...menu rechtsboven|Geavanceerd|Oversch. naar Mobiele gegevens aanzetten en dan tappen op de tekst|Overschakelen afz. apps toestaan aanzetten en dan tappen op de tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
SanderBos schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 13:01:
[...]

Instellingen|Verbindingen|Wifi|...menu rechtsboven|Geavanceerd|Oversch. naar Mobiele gegevens aanzetten en dan tappen op de tekst|Overschakelen afz. apps toestaan aanzetten en dan tappen op de tekst
Ik heb bellen via wifi aanstaan maar heb geen icoon in de status balk

De provider zegt dat alles in orde is en ook ondersteuning voor heeft

Heb jij dit wel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderBos
Vincent91 schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 11:09:
[...]

Heb jij dit wel ?
Jazeker, ik zit op HollandsNieuwe (Vodafone submerk) en ik gebruik de standaard telefoon app van Samsung (dus ik heb daar niks anders ingesteld of zo) en zodra je in de telefoon app instellingen bellen via Wifi aanzet zie je dat aan alles:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/03Djwgcvk9RvR_DQlDTSgoLqwQQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9GdnphBJBSQd7aJGMLS1x2Du.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
SanderBos schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 11:46:
[...]

Jazeker, ik zit op HollandsNieuwe (Vodafone submerk) en ik gebruik de standaard telefoon app van Samsung (dus ik heb daar niks anders ingesteld of zo) en zodra je in de telefoon app instellingen bellen via Wifi aanzet zie je dat aan alles:

[Afbeelding]
ik ga nog eens een reset uitvoeren

ik had dit vroeger ook maar sinds 4,1 update is die volgens mij verdwenen

misschien dat het terug in orde komt met een nieuwe update 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yep123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-05 11:10
Hoi
Bij de MM is de A52s 5g nu 316 euro, mooie prijs. Ik zie ook bij de MM A52 5g EE editie.

Weet iemand wat het wezenlijke verschil tussen deze 2 behalve dat de 52s een snellere processor heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Vincent91 schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 11:09:
[...]

Heb jij dit wel ?
Dat icoontje komt enkel als de telefoon beslist dat het bereik onvoldoende is en dat hij dan overschakelt op VoWifi. Je kan het wel forceren door met de app Wifi Calling een verborgen instelling te zetten op "Call over WI-FI". Op die manier geeft de telefoon de voorkeur aan VoWifi als je met een wifi network verbonden bent én je provider het ondersteunt.

Zo heb ik in huis toch bereik in plaats van dat de telefoon toch krampachtig aan VoLTE probeert vast te houden en ik uiteindelijk telefoontjes mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
Admiral Freebee schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 10:18:
[...]

Dat icoontje komt enkel als de telefoon beslist dat het bereik onvoldoende is en dat hij dan overschakelt op VoWifi. Je kan het wel forceren door met de app Wifi Calling een verborgen instelling te zetten op "Call over WI-FI". Op die manier geeft de telefoon de voorkeur aan VoWifi als je met een wifi network verbonden bent én je provider het ondersteunt.

Zo heb ik in huis toch bereik in plaats van dat de telefoon toch krampachtig aan VoLTE probeert vast te houden en ik uiteindelijk telefoontjes mis.
Welke app moet ik hiervoor installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user121
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 10:53

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruin Poeper
  • Registratie: April 2013
  • Niet online
Vincent91 schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 10:55:
[...]
Welke app moet ik hiervoor installeren?
Volgens mij kun je dat direct ergens in je settings instellen. Je moet zelf maar even uitzoeken waar...., of misschien kan iemand hier dat zo vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruin Poeper
  • Registratie: April 2013
  • Niet online
Ik kwam even in dit topic omdat mijn telefoon weer eens dood leek; alleen aangaf dat ie aan de lader stond.
Verder was er geen beeld op te krijgen.
Heb hem met veel moeite uiteindelijk nieuw opgestart en aan de gang gekregen.

Ik denk dat er weer eens een verborgen update was met een belabberd proces.
Ik wordt er een beetje ziek van. Samsung lijkt wel elke maand in de zaak te rommelen.
Vooral dat de telefoon het even gewoon niet doet als je hem nodig hebt vind ik doodeng.
Hoe moet ik dan een dokter bellen?
Deze telefoon+Samsung is gewoon niet veilig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vincent91
Samsung is wel snel met updates

Vandaag de nieuwe mei update ontvangen

Blijft dit in de toekomst ook zo met de komst van nieuwere toestellen?

Ik heb sinds kort WiFi 6 ,is er een verschil met WiFi 5?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:38

Oekol

waka waka hey hey

Jullie wel eens last van een wisselgesprek die je huidige gesprek ophangt? Gaat om een A52S.

Heb in instellingen lopen turen, zie wel iets van wisselgesprek staan en deze staat aangevinkt. Met testen deed ik 'm uit hing die het gesprek op, met schuifje 'aan' leek her goed te gaan bij testen. Echter de stond gisteren de hele dag al zo en toch werden voor 't testen thuis telkens m'n gesprekken opgehangen. Echt raar

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ok, helaas moet ik me ook melden met Wifi-issues ineens. Thuis is het geen probleem, en tot een week geleden op werk ook niet. Sinds een week blijft de telefoon wel verbonden met het Wifi-netwerk, maar 'connected, no internet'. Dan moet ik Wifi uit en weer aan zetten, en dan heeft hij weer verbinding. Heel irritant dit, en ook vreemd. Afgelopen weken heb ik iig geen systeemupdates gedraaid.

Andere telefoons of laptops hier op het werk hebben deze issues niet, dus het is echt de A52s die lastig doet met verbindingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mlo
  • Laatst online: 15-09 20:27

mlo

Afgelopen week verschillende testen gedaan om te kijken wat bij mij de trigger is van de WiFi no internet problemen. Bij mij lijkt het te komen nadat ik de telefoon als WiFi hotspot heb gebruikt voor in de auto. WiFi roaming gaat bij mij goed totdat ik de auto via wifi hotspot heb laten connecten. Nadat ik daarna weer op een locatie ben met meerdere WiFi accesspoints en WiFi hotspot op de mobiel ook weer uit staat (deze zet ik uit als ik de auto verlaat) gaat wifi roaming over verschillende wifi access point moeizaam, alsin wifi verbinding wordt wel overgenomen maar het lukt niet meer om met internet te connecten.

[ Voor 14% gewijzigd door mlo op 13-05-2022 22:07 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Audiowaste
@mrwolf @mlo en alle andere die de melding krijgen "Internet verbonden maar geen internet" of iets dergelijks. Vandaag had ik toevallig voor het eerst zelf dit probleem nadat ik deze week ben overgestapt van Ziggo naar T-Mobile en daarbovenop nog twee TP-Link Deco X50 had geïnstalleerd kreeg ik die melding vandaag ook.

Na een aantal dingen uit te proberen ben ik erachter gekomen dat het probleem wel degelijk op de Samsung zit maar het is wel makkelijk op te lossen.
1. Ga naar Instellingen
2. Dan naar Verbindingen
3. Kies nu Wi-Fi
4. Selecteer het netwerk waar je problemen mee ondervind en tik op het tandwieltje achter dat netwerk
5. Dan Meer Weergeven
6. Zorg dat bij MAC-adrestype staat "Telefoon MAC"

Het probleem zou nu opgelost moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
Audiowaste schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 01:04:
@mrwolf @mlo en alle andere die de melding krijgen "Internet verbonden maar geen internet" of iets dergelijks. Vandaag had ik toevallig voor het eerst zelf dit probleem nadat ik deze week ben overgestapt van Ziggo naar T-Mobile en daarbovenop nog twee TP-Link Deco X50 had geïnstalleerd kreeg ik die melding vandaag ook.

Na een aantal dingen uit te proberen ben ik erachter gekomen dat het probleem wel degelijk op de Samsung zit maar het is wel makkelijk op te lossen.
1. Ga naar Instellingen
2. Dan naar Verbindingen
3. Kies nu Wi-Fi
4. Selecteer het netwerk waar je problemen mee ondervind en tik op het tandwieltje achter dat netwerk
5. Dan Meer Weergeven
6. Zorg dat bij MAC-adrestype staat "Telefoon MAC"

Het probleem zou nu opgelost moeten zijn.
Ja, dit lijkt inderdaad te werken. _/-\o_
Hij heeft nu al een paar uur zonder problemen verbinding!

edit: en helaas, toch weer 'connected, no internet' :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
mrwolf schreef op maandag 16 mei 2022 @ 09:56:
edit: en helaas, toch weer 'connected, no internet' :(
Staat de setting voor het wifi netwerk waar je mee verbonden bent wel nog altijd op "telefoon MAC"?
In mijn geval werkte de wifi eerst wel en vervolgens kreeg ik ook een connected, no internet melding te zien. Helaas heb ik niet van te voren gecontroleerd of de MAC setting op telefoon of willekeurig stond.

Maar aangezien ik gewoon kon verbinden met wifi nadat ik die instelling aanpaste, vermoed ik dat de instelling ergens gewijzigd is van telefoon MAC naar willekeurig MAC. In mijn bovenstaande post geef ik wel aan dat het probleem toch in de Samsung zit maar bij nader inzien betwijfel ik dat toch.

Ergens is er een trigger geweest waarschijnlijk om die instelling te wijzigen van telefoon MAC naar willekeurig MAC (dat is in ieder geval mijn vermoeden, dat heb ik niet kunnen bevestigen). Bovendien ben ik ook niet meer verbonden geweest met andere wifi netwerken, ik heb dan ook niet kunnen controleren hoe die instelling dan staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
Audiowaste schreef op maandag 16 mei 2022 @ 11:16:
[...]

Staat de setting voor het wifi netwerk waar je mee verbonden bent wel nog altijd op "telefoon MAC"?
In mijn geval werkte de wifi eerst wel en vervolgens kreeg ik ook een connected, no internet melding te zien. Helaas heb ik niet van te voren gecontroleerd of de MAC setting op telefoon of willekeurig stond.

Maar aangezien ik gewoon kon verbinden met wifi nadat ik die instelling aanpaste, vermoed ik dat de instelling ergens gewijzigd is van telefoon MAC naar willekeurig MAC. In mijn bovenstaande post geef ik wel aan dat het probleem toch in de Samsung zit maar bij nader inzien betwijfel ik dat toch.

Ergens is er een trigger geweest waarschijnlijk om die instelling te wijzigen van telefoon MAC naar willekeurig MAC (dat is in ieder geval mijn vermoeden, dat heb ik niet kunnen bevestigen). Bovendien ben ik ook niet meer verbonden geweest met andere wifi netwerken, ik heb dan ook niet kunnen controleren hoe die instelling dan staat.
Ja, naar aanleiding van je post heb ik het omgezet naar 'Phone Mac', maar dat zorgt er dus helaas toch voor dat de verbinding wegvalt. Hij blijft wel netjes staan op 'Phone Mac', maar de verbinding is na een tijdje toch weer weg helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:48

-ET-

Phone Home

ik krijg op de A52 5G inmiddels de patch van Mei binnen. ~930MB. Zover ik zie geen bijzondere dingen erbij. Anders dan dat de Galaxy Wearable en Smasung Health apps waarschijnlijk ook weer een update krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
-ET- schreef op maandag 16 mei 2022 @ 13:01:
ik krijg op de A52 5G inmiddels de patch van Mei binnen. ~930MB. Zover ik zie geen bijzondere dingen erbij. Anders dan dat de Galaxy Wearable en Smasung Health apps waarschijnlijk ook weer een update krijgen.
met deze update crasht de app batterij onderhoud ,

ik kan mijn ram plus hierdoor niet aanpassen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
Mensen met Wi-Fi problemen onder geavanceerd bij W-Fi al eens (mijn telefoon staat op Engels) "Switch to mobile data" uitgezet? Dat zorgt vaak voor veel problemen en uitzetten lost het in de meeste gevallen op.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 18:59
Vincent91 schreef op maandag 16 mei 2022 @ 17:29:
[...]

Geen problemen mee, kan gewoon aangepast worden hier na de nieuwste update.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:48

-ET-

Phone Home

[...]

Ook bij mij werkt het gewoon zoals verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• limpie_ton
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:00
[...]

Bij mij crasht de app ook.

Marstek venus e v2, pt003. C5 aircross bis. plus. phev. Pensioendatum. Enecsys en enphase omvormers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovas
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-09 11:51
[...]

Bij mij ook, helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n82oFySU5cWGy9i_UOZmujhWs2Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8iT2pI9XjneTptGiIcGyPTdq.jpg?f=fotoalbum_large

Iemand die weet wat deze update doet?

En ook heeft ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2024 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user121
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 10:53
[...]

Dit lijkt nu wel opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
user121 schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 14:18:
[...]

Dit lijkt nu wel opgelost
De batterijduur is ook verbeterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Gewoon de maandelijkse update.

Hij geeft bij mij wel wat problemen. Nu heb ik regelmatig als ik de video functie van de camera gebruik dat hij het heel even doet, dan krijg ik een bericht "Camera failed" en dan crasht de hele app. A52s overigens. Enterprise edition met Spaanse firmware.

Ik weet zeker dat het aan de update ligt want ik was de camera aan het gebruiken bij het lokale kattencafe (nieuwe katten aangekomen) en toen kwam de update opeens en heb ik die maar ff geinstalleerd tijdens het koffie drinken. Daarna had ik het probleem opeens.

[ Voor 20% gewijzigd door GekkePrutser op 21-05-2022 17:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ratzz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08:57
GekkePrutser schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 17:31:
[...]

Ik weet zeker dat het aan de update ligt want ik was de camera aan het gebruiken bij het lokale kattencafe (nieuwe katten aangekomen) en toen kwam de update opeens en heb ik die maar ff geinstalleerd tijdens het koffie drinken. Daarna had ik het probleem opeens.
Is er een kattenhaar tussen gekomen!? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 10:08
Ik heb sinds de laatste update last van een gebrekkig functionerende orientatie. Als het toestel in landscape gaat dan komt 'ie daar niet meer uit tenzij ik 'm vast op portrait zet.

Tips?

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Same, maar bij mij helpt het om scherm even uit en aan te zetten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vincent91
Ik heb nog eens contact gehad met samsung support en ze zeggen dat de a52s mmwave support heeft

Hi Vincent, ik neem het even over van mijn collega 🙋‍♀️ Ik heb inmiddels reactie en als je de Galaxy A52s 5G hebt dan is die wel voorzien van mmwave support. ^Ginger

Hier zijn de 5g bands die samsung a52s ondersteund

5G FDD Sub6N1(2100), N3(1800), N5(850), N7(2600), N8(900), N20(800), N28(700), N66(AWS-3)5G TDD Sub6N38(2600), N40(2300), N41(2500), N78(3500)

Na wat opzoek werk

The unveiling of the Snapdragon 778G was just one of the announcements Qualcomm made during the opening of its 5G Summit. The chip maker also announced upgraded features for its Snapdragon X65 5G modem that included extended mmWave capabilities, such as mmWave support in standalone mode. That's seen as a boost for adoption of the high-speed 5G technology in places like China.

ik ben aan het kijken voor overstap naar de samsung s21 fe

is het dit waard of blijf ik beter bij de a52s ?

[ Voor 35% gewijzigd door Vincent91 op 31-05-2022 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yep123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-05 11:10
Even een korte vraag,
Ik heb deze oplader gekocht voor mijn A52s https://www.bol.com/nl/nl...errer=socialshare_pdp_www

maakt het nog uit wat voor een snoertje ik erbij koop?? Ik heb deze gezien https://www.gsmpunt.nl/ka...-pd-charge-05-meter-zwart
Volgens mij is die ook wel op aliexpress te kopen. daar zie ik ook het mer baseus veel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GtrCraft
yep123 schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 21:51:
Even een korte vraag,
Ik heb deze oplader gekocht voor mijn A52s https://www.bol.com/nl/nl...errer=socialshare_pdp_www

maakt het nog uit wat voor een snoertje ik erbij koop?? Ik heb deze gezien https://www.gsmpunt.nl/ka...-pd-charge-05-meter-zwart
Volgens mij is die ook wel op aliexpress te kopen. daar zie ik ook het mer baseus veel
Dat snoertje werkt met die oplader, zolang die maar ondersteuning heeft voor power delivery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
kun je een sd kaart eigenlijk gebruiken als default?

sd kaart gekocht, geformatteerd,

als ik naar opslag ga dan zie ik wel hoeveel % geheugen er over is maar ik kan het niet als default instellen,

bij het openen van de camera kreeg ik wel de vraag of ik de sd kaart als opslag wil gebruiken,

weet iemand raad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrt
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06-08 16:33

hrt

-ET- schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 12:14:
Ja ik zit bij vodafone met een unlimited abonnement. Door thuis werken nog niet veel gebruik gemaakt van de 5G. Ben geen hardcore gebruiker. Maar wilde wel voorbereid zijn op de toekomst. Zeker van de zomer in Nederland op de camping hoop ik goede verbinding te hebben voor het streamen van Formule 1.
Ik streamde de F1 bij de IKEA op de parkeerplaats onder het gebouw. Met Budget Mobiel ( max. 5Gb) via de hotspot van mijn vrouw. Heel blij met abonnementjes van 15 euro onbeperkt.😀

24x170SF, oost (105 graden), 25 graden, Steca3600/ 5D, 17-40, 24-105, 70-200/ WH-MDC05F3E5, 50L E-boiler, Gasloos per27-01-2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asskicker
  • Laatst online: 19-08 17:38
Ik heb deze week een Galaxy A52S gekocht, en ik merk nu dat het mobile network signaal redelijk slecht is. Ik krijg vaak maar 1 bar, 2 bars... Ik heb nog nooit de volle bars gezien.

Heeft iemand daar nog last van? Op mijn vorige telefoon (Nokia 7 Plus) was dit geen probleem.

Ik heb ook een andere SIM kaart geprobeerd en dit gaf hetzelfde probleem.

Speedtest resultaat: https://www.speedtest.net/my-result/a/8425738306

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-09 21:56
Asskicker schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 11:37:
Ik heb deze week een Galaxy A52S gekocht, en ik merk nu dat het mobile network signaal redelijk slecht is. Ik krijg vaak maar 1 bar, 2 bars... Ik heb nog nooit de volle bars gezien.

Heeft iemand daar nog last van? Op mijn vorige telefoon (Nokia 7 Plus) was dit geen probleem.

Ik heb ook een andere SIM kaart geprobeerd en dit gaf hetzelfde probleem.

Speedtest resultaat: https://www.speedtest.net/my-result/a/8425738306
Heb je trouwens een speedtest met je Nokia 7 plus en de Galaxy a52s op de zelfde plek gedaan en deze toevallig al vergeleken? want zie namelijk maar 1 speedtest staan.

Voor de rest kan er wel degelijk een verschil zijn met je andere telefoon.Ik probeer het zo makkelijk mogelijk uit te leggen.
2 Bars zegt in principe niks, in ieder geval tegenwoordig niet veel meer. Het gaat vaak over de Cat, afkorting voor carrier aggregation. Dat is een techniek waarbij jouw telefoon een optie heeft om verschillende banden/frequenties op hetzelfde moment te koppelen/gebruiken waarbij je een hogere snelheid (grotere bandwijdte) zou moeten halen. Een telefoon mast zend verschillende frequenties met verschillende bandbreedtes uit. Je oude Nokia heeft Cat6 (300 down/50 up Mbps) en je nieuwe a52S heeft Cat18 (1200 down/150 up Mbps) (snelheden zijn theoretisch wat er te behalen valt). Cat6 kan maar 2 banden/frequenties tegelijk gebruiken, Cat18 4 banden/frequenties (of hoger met 5G) tegelijk gebruiken.

Dit betekend dat je ze qua streepjes bereik niet met elkaar kan vergelijken, omdat ze beide ieder andere configuraties gaan draaien bij jouw of elke andere provider. Zelfs per mast kan het verschillen, ik kan bijvoorbeeld 4 streepjes ergens halen maar heb een download van 50 Mbps en een ander heeft 3 streepjes en haalt een snelheid van 90 Mbps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GtrCraft
joey82 schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 18:20:
kun je een sd kaart eigenlijk gebruiken als default?

sd kaart gekocht, geformatteerd,

als ik naar opslag ga dan zie ik wel hoeveel % geheugen er over is maar ik kan het niet als default instellen,

bij het openen van de camera kreeg ik wel de vraag of ik de sd kaart als opslag wil gebruiken,

weet iemand raad?
Samsung heeft de functie om sd kaart als standaard app opslag te gebruiken uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asskicker
  • Laatst online: 19-08 17:38
dutchnltweaker schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 13:17:
[...]

Heb je trouwens een speedtest met je Nokia 7 plus en de Galaxy a52s op de zelfde plek gedaan en deze toevallig al vergeleken? want zie namelijk maar 1 speedtest staan.

Voor de rest kan er wel degelijk een verschil zijn met je andere telefoon.Ik probeer het zo makkelijk mogelijk uit te leggen.
2 Bars zegt in principe niks, in ieder geval tegenwoordig niet veel meer. Het gaat vaak over de Cat, afkorting voor carrier aggregation. Dat is een techniek waarbij jouw telefoon een optie heeft om verschillende banden/frequenties op hetzelfde moment te koppelen/gebruiken waarbij je een hogere snelheid (grotere bandwijdte) zou moeten halen. Een telefoon mast zend verschillende frequenties met verschillende bandbreedtes uit. Je oude Nokia heeft Cat6 (300 down/50 up Mbps) en je nieuwe a52S heeft Cat18 (1200 down/150 up Mbps) (snelheden zijn theoretisch wat er te behalen valt). Cat6 kan maar 2 banden/frequenties tegelijk gebruiken, Cat18 4 banden/frequenties (of hoger met 5G) tegelijk gebruiken.

Dit betekend dat je ze qua streepjes bereik niet met elkaar kan vergelijken, omdat ze beide ieder andere configuraties gaan draaien bij jouw of elke andere provider. Zelfs per mast kan het verschillen, ik kan bijvoorbeeld 4 streepjes ergens halen maar heb een download van 50 Mbps en een ander heeft 3 streepjes en haalt een snelheid van 90 Mbps.
Bedankt voor de gedetailleerde uitleg. :)
Ik heb zonet een speedtest gedaan van een andere telefoon en heb daar toch een vergelijkbaar verhaal: https://www.speedtest.net/my-result/a/8425990341

Maar dan draai ik de speedtest nog eens op de Galaxy en krijg ik dit: https://www.speedtest.net/my-result/a/8426164410
Weer een stuk slechter. :/

Ik merk nu wel op de telefoon daarnet geswitched is naar HSDPA+, en dan wel 4 bars heeft. Dan even 3 bars dan weer, 4G met 1,2 bars...

Dat is dan ook normaal gedrag? Ik vraag me af wat voor invloed dat heeft op de batterij life.

[ Voor 5% gewijzigd door Asskicker op 03-06-2022 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderBos
Cc: @Asskicker @dutchnltweaker

Ik was nieuwsgierig wat het dan bij mij was, met bijzondere uitkomsten.

Ik weet in en buiten mijn appartement redelijk goed hoe de streepjes op en neer gaan, dus 1 test gedaan op balkon in de richting van de antenne en 1 test in slaapkamer met handen om telefoon (A52s) heen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B0lboBHzH2kKwONUozozZu3hgl4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/8HbTLSGc6dZ7hlqvJmzoIoF1.png?f=user_large

Aantal 'streepjes' is te zien in de screenshots, dat was het aantal streepjes gedurende de hele test.
Krankzinnig verschil, vooral in de upload.

En die download snelheden man, dat had ik nog nooit gezien. Ik zit bij Hollandsnieuwe, budget provider...
Die 185Mbps is meer dan 2x zo snel als mijn (ook goedkope) bedrade 70Mbps ADSL verbinding, waar ik van KPN net 'gratis' 20Mbps extra heb gehad. En zelfs die 53Mbps komt nog in de buurt van wat ik hier in huis maximaal via Wifi kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
GtrCraft schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 13:37:
[...]

Samsung heeft de functie om sd kaart als standaard app opslag te gebruiken uitgeschakeld.
ah vandaar,

dankjewel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 22:04
Hier mensen die ook issues hebben gehad met hun usb-poort.

Ik kreeg geregeld wel de melding dat de kabel niet goed aangesloten was, maar nu laat hij helemaal niet meer op.
Of ik moet de kabel vasthouden :+

Data overzetten werkt ook alleen maar als ik de kabel goed vasthoudt

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:58
MdO82 schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 15:02:

Ik kreeg geregeld wel de melding dat de kabel niet goed aangesloten was, maar nu laat hij helemaal niet meer op.

Heb je een andere kabel geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderBos
Sinds de mei update (die ik pas heel laat heb gehad) heb ik meerdere keren problemen gehad met de nauwkeurigheid van de GPS tijdens hardlopen. Op de dag van de update was het helemaal mis, daarna is het een week goed geweest (ik ga op dit moment elke dag hardlopen), maar vanmorgen was het weer pet.

En omdat de afwijkingen zo groot zijn heeft het echt invloed op de gemeten afstand (het lijkt nu alsof ik veel meer heb gelopen dan ik daadwerkelijk heb gedaan, met een hoger tempo dan ik heb gedaan).

Hier een voorbeeld van hoe het eruit moet zien (ik loop de hele tijd hetzelfde rondje) en hoe het er nu in de afgelopen week 2x heeft uitgezien, met ook een screenshot van de locatie rechten van mijn hardloopapp (die ook onbeperkte toegang heeft in het batterij menu):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yNuEA5VVPVj9lfprUshJLFGP9-o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0BA8xKWCVNqgQkhkdgdJFhB5.png?f=fotoalbum_large
(op klikken voor groot)

Ik heb dit sinds ik de A52s heb (oktober) nog niet eerder gezien, en de hardloopapp heeft ook al een tijdje geen updates gehad dus die is niet recent gewijzigd.

Is andere mensen dit ook opgevallen? (ik kan me voorstellen dat bij veel GPS toepassingen zo'n afwijking misschien niet eens opvalt, maar bij mij lijkt het nu net alsof ik zomaar ineens 1km/h harder ben gaan rennen...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
SanderBos schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 10:23:
Sinds de mei update (die ik pas heel laat heb gehad) heb ik meerdere keren problemen gehad met de nauwkeurigheid van de GPS tijdens hardlopen. Op de dag van de update was het helemaal mis, daarna is het een week goed geweest (ik ga op dit moment elke dag hardlopen), maar vanmorgen was het weer pet.

En omdat de afwijkingen zo groot zijn heeft het echt invloed op de gemeten afstand (het lijkt nu alsof ik veel meer heb gelopen dan ik daadwerkelijk heb gedaan, met een hoger tempo dan ik heb gedaan).

Hier een voorbeeld van hoe het eruit moet zien (ik loop de hele tijd hetzelfde rondje) en hoe het er nu in de afgelopen week 2x heeft uitgezien, met ook een screenshot van de locatie rechten van mijn hardloopapp (die ook onbeperkte toegang heeft in het batterij menu):
[Afbeelding]
(op klikken voor groot)

Ik heb dit sinds ik de A52s heb (oktober) nog niet eerder gezien, en de hardloopapp heeft ook al een tijdje geen updates gehad dus die is niet recent gewijzigd.

Is andere mensen dit ook opgevallen? (ik kan me voorstellen dat bij veel GPS toepassingen zo'n afwijking misschien niet eens opvalt, maar bij mij lijkt het nu net alsof ik zomaar ineens 1km/h harder ben gaan rennen...)
Ik gebruik de GPS niet heel veel, maar met bijv. Google Maps viel het met de laatste paar keer wel op dat er een melding als 'locatiebepaling onnauwkeurig' of zoiets voorbij kwam. Dat was gewoon in de auto of op straat waar in principe er een prima signaal zou moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thom2289
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04:32
mrwolf schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 10:53:
[...]

Ik gebruik de GPS niet heel veel, maar met bijv. Google Maps viel het met de laatste paar keer wel op dat er een melding als 'locatiebepaling onnauwkeurig' of zoiets voorbij kwam. Dat was gewoon in de auto of op straat waar in principe er een prima signaal zou moeten zijn.
Die meldingen krijg ik sinds een paar maanden ook af en toe. Of dat ik volgens Maps ineens achterstevoren op de snelweg rij 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appel105
  • Niet online
MdO82 schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 15:02:

Stof in de poort is hier bijna altijd de oorzaak van. Even googlen hoe je dat er net beste uit kan halen ;). Ik doe dat zelf met een naald, maar durf dat niet te adviseren B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diagonaal
  • Laatst online: 15-09 14:53
Ik heb sinds kort de A52s. Op mijn startscherm heb ik altijd graag de agenda widget staan.

Bij voorgaande samsung telefoons had ik dit ook altijd.
Bij de A52s staat er voor elk agenda item een klein 'kalender-icoontje':

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Hierdoor is er amper ruimte voor tekst voor de agenda-items. Iemand enig idee of ik dit kan aanpassen ? Dus dat 'kalender-icoontje' voor elke afspraak weg halen.
De widget breder maken zou een oplossing zijn, maar daar heb ik de ruimte niet voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
"Andere widget zoeken in de play store die wel doet wat je wil" is zeker niet het antwoord dat je zoekt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hmmbob
Voor de updaters: de juni update voor mijn A52 5G werd zojuist naar me gepusht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Nu online
Diagonaal schreef op maandag 13 juni 2022 @ 14:57:
De widget breder maken zou een oplossing zijn, maar daar heb ik de ruimte niet voor.
Ik gebruik de Simple Calender Widget, veel instelbaar dus vast naar wens te krijgen.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Diagonaal schreef op maandag 13 juni 2022 @ 14:57:
Ik heb sinds kort de A52s. Op mijn startscherm heb ik altijd graag de agenda widget staan.

Bij voorgaande samsung telefoons had ik dit ook altijd.
Bij de A52s staat er voor elk agenda item een klein 'kalender-icoontje':

***members only***

Hierdoor is er amper ruimte voor tekst voor de agenda-items. Iemand enig idee of ik dit kan aanpassen ? Dus dat 'kalender-icoontje' voor elke afspraak weg halen.
Eenmalig betalen voor Digical en genieten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GtrCraft
Juni update rolt nu binnen op mijn A52s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofman
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:00
Weet iemand hier toevallig of dat het mogelijk is om een externe SSD aan te sluiten op de A52S?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2024 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofman
Ik ben eigenlijk op zoek naar iemand die er praktijk ervaring mee heeft. Bij mijn huidige smartphone met Android 12 werkt het namelijk niet ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GtrCraft
Goofman schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 12:22:
[...]

Ik ben eigenlijk op zoek naar iemand die er praktijk ervaring mee heeft. Bij mijn huidige smartphone met Android 12 werkt het namelijk niet ;-)
Ja dat werkt, mits je de ssd naar vfat of exfat formatteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofman
GtrCraft schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 12:24:
[...]

Ja dat werkt, mits je de ssd naar vfat of exfat formatteert.
Ik heb een Sandisk SSD (goedkoopste variant) welke af fabriek exFat geformatteerd is, dus dat moet goed komen. Dank je :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Ik heb al een tijd last van random gekleurde ruis op het scherm. Meestal verschijnen ze maar een fractie van een seconde, soms blijven ze iets langer staan. Iemand in deze thread zei dat het normaal is en met een update zou weggaan maar nu las ik op een ander forum dat het probleem te reproduceren valt door:
• In de instellingen 2G only toe te staan
• Er voor te zorgen dat je weinig signaal hebt
• Iets van data transfer op te starten

En ja hoor, als ik dat doe dan zie ik de glitches/artifacts enorm vaak terugkomen. Ik woon in een nieuwbouw huis met slechte ontvangst dus thuis zal ik wellicht vaak op 2G terugvallen. Zijn er nog mensen met dit issue? En zo ja, kon Samsung dat oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:53
Ja ik heb ook , dacht dat ik er van af was maar vanmorgen op het werk kwam het weer voor.

Ik heb gehoord dat het aan je ontvangst ligt , als deze slecht is komt het voor. Want ik heb het alleen op het werk. En dat is een grote metalen kooi.

Ik denk niet dat het op te lossen valt want vorige maand is mijn mainbord vervangen en het komt doodleuk weer voor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Goofman
Goofman schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 12:33:
[...]

Ik heb een Sandisk SSD (goedkoopste variant) welke af fabriek exFat geformatteerd is, dus dat moet goed komen. Dank je :-)
Toestel in gebruik genomen en meteen getest en het werkt inderdaad:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Wat is je use-case hiervoor? Waarom zou je dit willen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofman
Ik heb mijn muziek geript op die SSD staan (meer data dan er op mijn telefoon opgeslagen kan worden) en kan die muziek zo zonder tussenkomst van bijvoorbeeld een PC uitwisselen met mijn telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Check. Ik ben van de Spotify generatie denk ik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofman
Hmmbob schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 08:25:
Check. Ik ben van de Spotify generatie denk ik :+
Haha, laat ik zeggen dat ik mijn zuurverdiende vakantiebaan guldens nog uitgegeven heb aan cassettewalkmans met mechanische toetsen 😉
Ik heb wel Spotify gehad, en zal het ook zeker wel weer gaan gebruiken, maar ik ga denk door een soort van fase heen of zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
offtopic:
Oh, maar die had ik ook hoor. En 2 discmans versleten.

Maar ik sla nu bijna niets lokaal op, zeker geen muziek. unlimited spotify en unlimited data -> blazen maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Mijn vrouw heeft de A52s nu een tijdje en heeft toch vooral thuis dat telefoongesprekken regelmatig wegvallen of behoorlijk storen. Nu hebben we thuis inderdaad niet zo'n heel best bereik (Hollands Nieuwe, soms max 1-2 streepjes bereik).

Op mijn Xiaomi telefoon heb ik bellen via wifi aangezet, met voorkeur voor wifi en vanaf dat moment heb ik eigenlijk altijd goeie verbindingen.

Op haar A52s heb ik ook bellen via wifi aangezet, ook met voorkeur voor wifi, maar toch vallen verbindingen tijdens bellen nog steeds regelmatig (tijdelijk) weg. Het icoontje 'telefoonhoorntje+wifi symbool' staat in de statusbalk, dus lijkt wel actief te zijn. Voorkeur op 'mobiel netwerk' zetten helpt ook niet.

Zou er nog iets zijn wat hier aan te verbeteren valt? Behalve andere provider of verhuizen. 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door hars73 op 20-06-2022 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco W
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 18-09-2022
hars73 schreef op maandag 20 juni 2022 @ 14:00:
Mijn vrouw heeft de A52s nu een tijdje en heeft toch vooral thuis dat telefoongesprekken regelmatig wegvallen of behoorlijk storen. Nu hebben we thuis inderdaad niet zo'n heel best bereik (Hollands Nieuwe, soms max 1-2 streepjes bereik).

Op mijn Xiaomi telefoon heb ik bellen via wifi aangezet, met voorkeur voor wifi en vanaf dat moment heb ik eigenlijk altijd goeie verbindingen.

Op haar A52s heb ik ook bellen via wifi aangezet, ook met voorkeur voor wifi, maar toch vallen verbindingen tijdens bellen nog steeds regelmatig (tijdelijk) weg. Het icoontje 'telefoonhoorntje+wifi symbool' staat in de statusbalk, dus lijkt wel actief te zijn. Voorkeur op 'mobiel netwerk' zetten helpt ook niet.

Zou er nog iets zijn wat hier aan te verbeteren valt? Behalve andere provider of verhuizen. 8)7
Galaxy A52 ( SM-A525F)
Zelfde ervaring hier, met Lebara ( KPN netwerk ) wacht ook nog steeds op de juni 22 update :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SX-Superfly
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 15:24
Zojuist de nieuwste update geïnstalleerd op de a52s. Kan vervolgens niet meer in mijn hotmail via de app. Krijg constant melding dat de gegevens moeten geverifieerd.

Account verwijderd. Opnieuw toevoegen lukt niet. Krijg melding dat gebruikersnaam en wachtwoord onjuist zijn terwijl die wel kloppen. Ook autenticator staat goed ingesteld.

Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderBos
SX-Superfly schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 11:52:
Zojuist de nieuwste update geïnstalleerd op de a52s. Kan vervolgens niet meer in mijn hotmail via de app. Krijg constant melding dat de gegevens moeten geverifieerd.

Account verwijderd. Opnieuw toevoegen lukt niet. Krijg melding dat gebruikersnaam en wachtwoord onjuist zijn terwijl die wel kloppen. Ook autenticator staat goed ingesteld.

Iemand een oplossing?
Hotmail, dus Outlook??

Verschillende (1, 2) sites rapporteren wel problemen met Outlook (Cloudflare had een grote outage vanmorgen, hoewel ik niet direct zou denken dat mail diensten daar iets mee zouden doen), dus misschien heb je gewoon pech gehad met het moment van updaten, en werkt het over een paar uur weer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Nu online
Admiral Freebee schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 20:44:
En zo ja, kon Samsung dat oplossen?
Schijnt aan de batterij te liggen. Mijn A52 5G (mijn tweede al) is gedegradeerd tot tweede telefoon maar sinds de accu is vervangen een maand geleden heb ik die problemen niet meer. Stond ook in de conclusie die erbij zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Uberprutser schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 11:22:
[...]

Schijnt aan de batterij te liggen. Mijn A52 5G (mijn tweede al) is gedegradeerd tot tweede telefoon maar sinds de accu is vervangen een maand geleden heb ik die problemen niet meer. Stond ook in de conclusie die erbij zat.
Interssant want ik ondervind geen problemen met de batterijduur in ieder geval. Ik zal hem in ieder geval terug naar de winkel brengen voor reparatie.
Pagina: 1 ... 8 ... 13 Laatste