Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:20
Had ik ook geen last van, wel ruis en strepen door het scherm soms. En traag/vastlopers/random resets. Allemaal geen last meer van dus nu ben ik eindelijk blij met de A52.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halie68
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18-07-2022
Marco W schreef op maandag 20 juni 2022 @ 15:41:
[...]

Galaxy A52 ( SM-A525F)
Zelfde ervaring hier, met Lebara ( KPN netwerk ) wacht ook nog steeds op de juni 22 update :-(
Het duurt inderdaad lang met de juni update. Totnutoe niets binnen. Ik heb de type SM-A525F.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco W
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 18-09-2022
Bij mij nu net een half uurtje geleden via Smart switch 😀😀

Zelfde telefoon ook de sm-A525F dus.
35 minuten werk

[ Voor 30% gewijzigd door Marco W op 24-06-2022 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halie68
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18-07-2022
Marco W schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 17:41:

35 minuten werk
Bij mij is het ook gelukt via Smart Switch. :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderBos
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:35
Marco W schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 17:41:

35 minuten werk
Dus niet dat ik dat zo snel zou doen, maar jullie hebben het dan over dit:
https://www.samsung.com/p...tware-using-smart-switch/

Dus dat je de maandelijkse update sneller kreeg nadat je je telefoon aan een PC met dat smart switch erop had gehangen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marco W
SanderBos schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 21:45:
[...]

Dus niet dat ik dat zo snel zou doen, maar jullie hebben het dan over dit:
https://www.samsung.com/p...tware-using-smart-switch/

Dus dat je de maandelijkse update sneller kreeg nadat je je telefoon aan een PC met dat smart switch erop had gehangen?
Ja deze oude man ( 1969 ) heeft wat onderzoek gedaan, als je deze app gebruikt lukt dit prima en vaak uren tot een dag eerder als OTA ( over the air )

Galaxy community club geeft ook veel info.

Edit : je wordt wel gewaarschuwd door de app, maar beter twee maal, als je een geroot toestel hebt,..NIET DOEN :)

[ Voor 8% gewijzigd door Marco W op 24-06-2022 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertVK
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 10:43
Heb sinds kort een galaxy a52s. Een prima toestel voor het geld, maar 1 ding valt me op: het gebeurt regelmatig dat wifi niet te goed lijkt te werken. Ik open dan apps maar deze verversen niet (hij geeft gewoon het draaiende circeltje weer). Gaat bijvoorbeeld om twitter, instagram, etc. Ik moet dan switchen van netwerk (bijvoorbeeld naar de repeater en terug) en dan doet hij het weer.
Ik had hiervoor een iphone 8 en daar had ik dit probleem nooit mee. Ik heb in de tussentijd ook niks veranderd aan m'n wifi setup.
Iemand enig idee waar dit aan kan liggen/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
BertVK schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 17:42:
Heb sinds kort een galaxy a52s. Een prima toestel voor het geld, maar 1 ding valt me op: het gebeurt regelmatig dat wifi niet te goed lijkt te werken. Ik open dan apps maar deze verversen niet (hij geeft gewoon het draaiende circeltje weer). Gaat bijvoorbeeld om twitter, instagram, etc. Ik moet dan switchen van netwerk (bijvoorbeeld naar de repeater en terug) en dan doet hij het weer.
Ik had hiervoor een iphone 8 en daar had ik dit probleem nooit mee. Ik heb in de tussentijd ook niks veranderd aan m'n wifi setup.
Iemand enig idee waar dit aan kan liggen/
Ik heb alleen issues gehad met mijn wifi na migraties van andere telefoons. Heb je het hele SSID/netwerk al eens weggegooid en opnieuw toegevoegd? Onder geavanceerd kan je ook instellen 'mac adres gebruiken van telefoon', dit zou ik ook aanvinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertVK
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 10:43
Lord_Dain schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 21:04:
[...]

Ik heb alleen issues gehad met mijn wifi na migraties van andere telefoons. Heb je het hele SSID/netwerk al eens weggegooid en opnieuw toegevoegd? Onder geavanceerd kan je ook instellen 'mac adres gebruiken van telefoon', dit zou ik ook aanvinken.
Bedankt voor de tip, ga ik proberen.
Zou je eens kunnen uitleggen wat 'mac adres gebruiken van telefoon' precies doet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Nu online
BertVK schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 10:35:
[...]

Bedankt voor de tip, ga ik proberen.
Zou je eens kunnen uitleggen wat 'mac adres gebruiken van telefoon' precies doet?
Sinds, ik geloof android 11 op Google Pixel en android AOSP telefoons, heeft Google aangezet dat je telefoon altijd een willekeurig mac adres gebruikt...dat is handig voor je privacy als je bv. op een gast wifi zit maar voor thuis helemaal niet! Dus voor thuis netwerk/wifi zet ik hem altijd op het ouderwetse 'mac adres van telefoon gebruiken'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadeK
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-02 12:40
Wie kan mij helpen..
Ik krijg Google Assistent handsfree maar niet werkend op mijn nieuwe Samsung Galaxy A52s. (Dus Hey/OK Google..) Alleen met de Home knop ingedrukt activeert Google Assistent en kan ik er tegen praten. "Hi Bixby" van Samsung werkt wel handsfree, maar die wil ik niet gebruiken. :-(

Het onderstaande heb ik al geprobeerd/ingesteld:
- Uiteraard "Ok Google" geactiveerd bij de "Hey Google en Voice Match" instellingen. Ik kan echter geen Voice Match instellen voor dit apparaat.
- Talen Nederlands en Engels(US) geselecteerd. (Zou moeten werken)
- Standaard "Digitale-assistent-app" staat op Google.
- Alle updates gedaan en een reboot.

Heeft iemand hetzelfde probleem (gehad) en een oplossing?
Zijn er A52s gebruikers waar Google Assistent probleemloos werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderBos
MadeK schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 21:38:
Wie kan mij helpen..
Ik krijg Google Assistent handsfree maar niet werkend op mijn nieuwe Samsung Galaxy A52s. (Dus Hey/OK Google..) Alleen met de Home knop ingedrukt activeert Google Assistent en kan ik er tegen praten. "Hi Bixby" van Samsung werkt wel handsfree, maar die wil ik niet gebruiken. :-(

Omdat er niemand anders reageert, hier een weinig behulpzame reactie:

Ik gebruik het normaal nooit (heb een Google Home Mini voor die taken, die ik trouwens ook nooit gebruik), maar ik heb het ook op mijn telefoons ook nog nooit goed werkend gehad (ik dacht dat het bij de nu stokoude HTC Desire nog het beste werkte).

Als ik het nu even probeer aan te zetten werkt het alleen op het launcher scherm (ik gebruik Nova launcher, weet niet of dat uitmaakt), zodra ik een app open of op het lock screen (ook al zet ik dat aan) werkt het niet meer.
- Uiteraard "Ok Google" geactiveerd bij de "Hey Google en Voice Match" instellingen. Ik kan echter geen Voice Match instellen voor dit apparaat.
Op de plek van dat menu heb je ook een tab 'Andere apparaten', daar kun je wel voice match dingen doen.
Maar bij mij werkt 'Ok Google' (niet 'Hey Google'....) dus wel op het home scherm, dus het probleem is niet dat mijn stem niet wordt herkend.

In je lijstje van stappen ontbreekt trouwens nog dat je naast het menu 'Hey Google en Voice Match' ook nog een menu 'Scherm vergrendelen' hebt wat je ook aan kan zetten (ik weet niet in welke telefoon toestand je graag uiteindelijk de Hey Google interactie wil starten).

[ Voor 7% gewijzigd door SanderBos op 02-07-2022 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasszje
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:27

kaasszje

Live to Dare, Dare to Live

Wie kan mij helpen..

Het onderstaande heb ik al geprobeerd/ingesteld:
- Talen Nederlands en Engels(US) geselecteerd. (Zou moeten werken)
- Standaard "Digitale-assistent-app" staat op Google.
- Alle updates gedaan en een reboot.

Je kan dit als het goed is aanpassen door de standaard app te wijzigen.
Onder standaard apps, de digitale assitent om zetten naar google.
Volgens mij moet het zo werken.

Ik ben verstopt zoek een ander :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frans666
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-01-2023
Een paar weken geleden een A52s gekocht ter vervanging van mijn oude S7. Wat een wereld van verschil! Ik had vooraf de specificaties opgezocht bij GsmArena en vroeg me af of ik er wel op vooruit zou gaan maar het is ongelofelijk, op mijn S7 was het een drama om in WhatsApp terug te scrollen in de berichten maar daar vliegt hij nu door heen, ook de helderheid van het beeldscherm is zoveel beter, in volle zon zonder problemen afleesbaar!
Vandaag aan het stoeien geweest met snelladen want dat had ik na aanschaf uit gezet maar volgens mij werkt dat niet. Nu moet ik wel zeggen dat ik niet meer weet welke lader de bijgeleverde is. Ik heb twee witte laders de ene is modelnummer EP-TA20EWE en de andere is EP-TA200. Kan iemand mij vertellen welke er bij de A52s geleverd is?
Het verbaast mij dat ze allebei even snel/traag laden. Ik heb de app Charging Power van Ahmed Nagy geïnstalleerd en deze vertelt mij dat beide laders laden met 11,1W. Er vanuit gaand dat de app correct werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 221425

.

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 221425 op 19-06-2024 19:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Nu online
Klopt dus aardig met de ervaring van @frans666 15W minus wat verbruik omdat je aan het kijken bent is zo'n 11w. Je kan nog een losse lader kopen van 25W. Hoe voller je telefoon zit hoe trager deze zal gaan laden om de accu te beschermen. Snelladen heb je dus vooral veel aan als je telefoon bijna leeg is om er snel weer wat puf in te krijgen.

Maarja daarnaast is snelladen ook een discutabel begrip. Met de standaard USB standaard is het 500mA op 5 V (2,5W) dan is 11W toch een stuk sneller.

[ Voor 23% gewijzigd door LordSinclair op 04-07-2022 09:43 ]

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderBos
Alles wat @LordSinclair zegt klopt volgens mij.

Als je naar deze of deze video kijkt dan zijn de cijfers voor A52s:
15W 1 uur 44 min (59 min voor de eerste 60%)
25W 1 uur 15 min (35 min voor de eerste 60%)

Dus je moet zo'n Samsung 25W lader (die op zich niet veel kost, maar let op je moet er dan wel een usb-c -> usb-c kabel bij hebben) alleen kopen als je vaak bijna leeg bent en dan even wil bijladen.

Ik zou zelf zeggen dat die 15W adapter misschien wel in 5V/2A=10W mode wordt gebruikt (zie Output sectie in de foto van @Anoniem: 221425 ). Dat zou (behoorlijk) matchen met wat @frans666 z'n app zegt, hoewel ik me wel afvraag hoe je aan die 11,1 komt, is dat dan een gemiddelde over de hele laaddtijd want het gebruik zal toch minder zijn tegen het einde.

(Zelf heb ik snelladen uitgezet, in de hoop dat dat goed is voor de batterij, dan gaat laden pas langzaam, gelukkig kijk ik niet naar de (nauwelijks waarneembare) percentage stijging terwijl ik slaap).

Edit: Die app lijkt me niet correct. In de foto van GZFan (en ik heb dezelfde lader) kon je zien dat de lader maximaal 1,67A of 2A levert, dus niet 2,4A zoals de app bij mij aangeeft als ik snelladen even aanzet:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9bhb2OSXpcEPE7AYscUYX-JLB4g=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/eSWY4lAIu3Z939heq3gWgUw4.png?f=user_large
(wat waarschijnlijk wel klopt is dat de app zegt dat snelladen met zo'n 10W gaat, en niet snelladen met zo'n 2,4W...)

[ Voor 21% gewijzigd door SanderBos op 04-07-2022 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frans666
Ik heb dezelfde lader als @LordSinclair heeft alleen is de fabricagejaar 2019! Is dat de reden dat ze die laders er bij geven? Oude voorraad opmaken?
Ik heb in de setup standaard laden op 85% staan en snelladen uit maar ik wilde het uittesten voor het geval dat ik een keer vergeet hem s-nachts aan de lader te hangen, dan kan ik hem even tijdens het ontbijt snelladen.
Maar het maakt dus niet uit of snelladen aan of uit staat, hij laadt alleen met 5V 2A. Hij maakt geen gebruik van de aangeboden 9V optie, het lijkt er op dat het inderdaad opmaken oude voorraad is.
Wat @SanderBos zegt lijkt mij correct dat de app de Ampere niet goed weergeeft.
De andere lader is van mijn S7 en als ik die lader en de originele kabel gebruik dan geeft de app 2,5W aan, dus die maakt ook geen gebruik van de 9V optie maar snelladen bestaat ook niet in de setup dus dat is dan wel logisch. De lader van toen kon blijkbaar meer dan de telefoon(S7).
@SanderBos Die 11,1W bij 4,01V geeft hij aan na een 20tal seconden en daar blijft hij op staan. Als ik snelladen uitzet dan laadt hij 7,1W bij 3,93V.

Ik was van plan die 25W lader te gaan kopen maar ga eerst even die video bekijken en zelf ook die laadtest herhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Admiral Freebee schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 20:44:
Ik heb al een tijd last van random gekleurde ruis op het scherm. Meestal verschijnen ze maar een fractie van een seconde, soms blijven ze iets langer staan. Iemand in deze thread zei dat het normaal is en met een update zou weggaan maar nu las ik op een ander forum dat het probleem te reproduceren valt door:
• In de instellingen 2G only toe te staan
• Er voor te zorgen dat je weinig signaal hebt
• Iets van data transfer op te starten

En ja hoor, als ik dat doe dan zie ik de glitches/artifacts enorm vaak terugkomen. Ik woon in een nieuwbouw huis met slechte ontvangst dus thuis zal ik wellicht vaak op 2G terugvallen. Zijn er nog mensen met dit issue? En zo ja, kon Samsung dat oplossen?
Om even in te pikken op mijn vorige post. Zo ziet het er dus uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Axx2aZ5-VoOqeYIHqiN7Ybk4r8c=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CKRG1Dmdc2qqXr1N8nmIyHvq.jpg?f=fotoalbum_medium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderBos
Admiral Freebee schreef op maandag 4 juli 2022 @ 20:10:
[...]

[Afbeelding]
Wow.
En nu bleef het dan langer dan 1 seconde staan, of je was er snel bij met je camera? Of deed je heel veel pogingen achter elkaar.

Ik heb het zelf (A52s) nog nooit gezien.
Ik heb nu even wifi-uit+alleen-2G+handenomtoestelomsignaalteblokkeren+download gestart, en dan zowaar in de eerste 2 minuten had ik maar 0 of 1 streepje, maar geen artifacts te zien op witte of zwarte achtergrond.

Je had het eerder over dat je signaal blokkerende nieuwbouw zat, maar dan zit je toch neem ik aan wel op wifi thuis (als in verloopt alle data verkeer via wifi)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
SanderBos schreef op maandag 4 juli 2022 @ 20:49:
[...]

Wow.
En nu bleef het dan langer dan 1 seconde staan, of je was er snel bij met je camera? Of deed je heel veel pogingen achter elkaar.

Ik heb het zelf (A52s) nog nooit gezien.
Ik heb nu even wifi-uit+alleen-2G+handenomtoestelomsignaalteblokkeren+download gestart, en dan zowaar in de eerste 2 minuten had ik maar 0 of 1 streepje, maar geen artifacts te zien op witte of zwarte achtergrond.

Je had het eerder over dat je signaal blokkerende nieuwbouw zat, maar dan zit je toch neem ik aan wel op wifi thuis (als in verloopt alle data verkeer via wifi)?
Nee, de artifacts zijn altijd een fractie van een seconde maar beslaan soms het hele scherm. De onderkant doet wel altijd mee. De foto is een still uit de 4k foto functie van mijn Panasonic camera. Er wordt dan continu een filmpje gebufferd en als je op de ontspanner duwt dan kan je x seconden terug foto's selecteren uit de frames. Erg handig voor zoiets als dit.

Ik zit vaak op 2g in huis en het is eenvoudiger te simuleren als je de wifi uit zet maar ook met wifi aan komt het frequent voor en veel vaker dan vroeger. Ik vermoed dat het toestel sowieso met het netwerk communiceert, wifi of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Nu online
Admiral Freebee schreef op maandag 4 juli 2022 @ 21:08:
[...]

Ik zit vaak op 2g in huis en het is eenvoudiger te simuleren als je de wifi uit zet maar ook met wifi aan komt het frequent voor en veel vaker dan vroeger. Ik vermoed dat het toestel sowieso met het netwerk communiceert, wifi of niet.
Grapje zeker? 2G wordt/is overal toch uitgezet inmiddels? Waarom geen goede wifi dekking garanderen?
Ik zou de oorzaak wegnemen in dit geval..

edit: zie tot mijn verbazing dat VF en KPN nog 2G ondersteunen t/m 2024.. alleen T-Mobile heeft het blijkbaar al uitgefaseerd.

[ Voor 11% gewijzigd door Lord_Dain op 05-07-2022 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Lord_Dain schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 08:59:
[...]

Grapje zeker? 2G wordt/is overal toch uitgezet inmiddels? Waarom geen goede wifi dekking garanderen?
Ik zou de oorzaak wegnemen in dit geval..

edit: zie tot mijn verbazing dat VF en KPN nog 2G ondersteunen t/m 2024.. alleen T-Mobile heeft het blijkbaar al uitgefaseerd.
Als je goed leest dan zie je dat ik dit probleem ook heb met wifi aan maar dat het nóg vaker voorkomt met wifi uit. Mijn telefoon schakelt terug naar 2G op bepaalde plekken in huis. Ja, ik kan mijn mobiele verbinding uitzetten en enkel VoWifi gebruiken maar dan moet ik er weer aan denken om het aan te zetten als ik het huis uit ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frans666
In de bijgaande video worden een drietal voedingen getest en ontleedt en dat vond ik best interessant. De voedingen zijn an sich niet interessant voor een A52(s) eigenaar maar het is wel goed om te weten hoe slecht de Chinese no-name laders kunnen zijn.
YouTube: Überraschend SPANNEND: USB Netzteile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-04 22:10
Admiral Freebee schreef op maandag 4 juli 2022 @ 20:10:
[...]

[Afbeelding]
Dat probleem heb ik dus ook en is wederom naar de webshop gestuurd maar is al weer 1,5 week weg.

2e reparatie in 10 maanden tijd :( Ik heb het op film staan)

A52s probleem

[ Voor 13% gewijzigd door Dancis op 12-07-2022 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Nu online
Dancis schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 18:27:
[...]

Dat probleem heb ik dus ook en is wederom naar de webshop gestuurd maar is al weer 1,5 week weg.

A52s probleem
Ehhmm.. dat lijkt inderdaad op artifacts, maar het doet me zelf aan iets anders denken. Je scherm/pixel allocatie is feitelijk ook een stuk geheugen wat 'geladen' wordt.. aangezien het van boven naar onderen lijkt te gebeuren vermoed ik dat er een software issue is waarbij het video geheugen wordt overschreven. Alsof er software/applicatie niet op de juiste manier geladen wordt. Als het geen software is, zou het misschien een hardware/storage probleem kunnen zijn ofzo waardoor de telefoon het geheugen niet kan alloceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco W
Lord_Dain schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 07:23:
[...]

Ehhmm.. dat lijkt inderdaad op artifacts, maar het doet me zelf aan iets anders denken. Je scherm/pixel allocatie is feitelijk ook een stuk geheugen wat 'geladen' wordt.. aangezien het van boven naar onderen lijkt te gebeuren vermoed ik dat er een software issue is waarbij het video geheugen wordt overschreven. Alsof er software/applicatie niet op de juiste manier geladen wordt. Als het geen software is, zou het misschien een hardware/storage probleem kunnen zijn ofzo waardoor de telefoon het geheugen niet kan alloceren.
Het lijkt mij ( beginnende Tweaker ) dat de S serie meer problemen geeft/heeft dan mijn "gewone" A52 4G
Mocht ik het mis hebben, lees ik dat wel weer. _/-\o_

Vr.gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Dancis schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 18:27:
[...]

A52s probleem
Bij mij is het altijd vanonder naar boven en verschijnt het maar een fractie van een seconde tot maximaal een seconde. Nooit bij het booten overigens. Het patroon lijkt wel gelijkaardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Nu online
Marco W schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 12:55:
[...]

Het lijkt mij ( beginnende Tweaker ) dat de S serie meer problemen geeft/heeft dan mijn "gewone" A52 4G
Mocht ik het mis hebben, lees ik dat wel weer. _/-\o_
Geen idee, had hiervoor altijd de S series en Pixel's, nu voor het eerst een A52s, geen issues alhier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco W
Lord_Dain schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 13:54:
[...]

Geen idee, had hiervoor altijd de S series en Pixel's, nu voor het eerst een A52s, geen issues alhier.
Houden zo ;)

Dankjewel voor je reactie, probeer altijd nog te blijven bijleren,

[ Voor 12% gewijzigd door Marco W op 13-07-2022 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-04 22:10
Admiral Freebee schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 13:24:
[...]

Bij mij is het altijd vanonder naar boven en verschijnt het maar een fractie van een seconde tot maximaal een seconde. Nooit bij het booten overigens. Het patroon lijkt wel gelijkaardig.
Heb inmiddels bericht dat hij gerepareerd is en vrijwel alles is vervangen , scherm , batterij en mainbord

Dus hopelijk wel weer goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triskele10
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21-04 15:34
Admiral Freebee schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 20:44:
Ik heb al een tijd last van random gekleurde ruis op het scherm. Meestal verschijnen ze maar een fractie van een seconde, soms blijven ze iets langer staan. Iemand in deze thread zei dat het normaal is en met een update zou weggaan maar nu las ik op een ander forum dat het probleem te reproduceren valt door:
• In de instellingen 2G only toe te staan
• Er voor te zorgen dat je weinig signaal hebt
• Iets van data transfer op te starten

En ja hoor, als ik dat doe dan zie ik de glitches/artifacts enorm vaak terugkomen. Ik woon in een nieuwbouw huis met slechte ontvangst dus thuis zal ik wellicht vaak op 2G terugvallen. Zijn er nog mensen met dit issue? En zo ja, kon Samsung dat oplossen?
Ik dus ook, alleen met 2G. Aangezien ik vaak in het Duits grens gebied werk komt dat jammer genoeg vaak voor. In Nederland nooit.

Volgens het Samsung forum wordt er niks op gelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GtrCraft
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09:27
Juli update rolt binnen op mijn A52s

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marco W
GtrCraft schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 13:56:
Juli update rolt binnen op mijn A52s
ja met 5G gaat alles sneller 🤡😁
voor mijn 4G komt de update denk ik, ergens volgende week wel.

Kom er nu ook achter door andere forumsite Galaxy dat mijn toestel blijkbaar een EUX/-/EEX/EUX. versie is,..dus Europees ?
Vorige keer was de 24ste dus nu zal wel ook weer op of rond die tijd ( zondag ? :X

[ Voor 32% gewijzigd door Marco W op 21-07-2022 15:34 . Reden: nieuwe info ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
mrwolf schreef op maandag 16 mei 2022 @ 12:38:
[...]

Ja, naar aanleiding van je post heb ik het omgezet naar 'Phone Mac', maar dat zorgt er dus helaas toch voor dat de verbinding wegvalt. Hij blijft wel netjes staan op 'Phone Mac', maar de verbinding is na een tijdje toch weer weg helaas.
Even mezelf quoten, het lijkt erop dat ik de oorzaak heb gevonden van het wifi-probleem. Het zit in de hotspot-functionaliteit. Als ik de hotspot gebruikt heb, dan heb ik daarna steeds problemen met wifi: wel verbonden, maar geen internet. Telefoon herstarten, verbinding is weer goed. Totdat ik een keer de hotspot heb gebruikt, dan is het daarna weer ellende.

Dit gaat nu een paar dagen goed (hiervoor had ik letterlijk tientallen keren per dag dat de verbinding weg was), dus dit lijkt de 'oplossing'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlo
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09:18

mlo

zie ook: mlo in "[Samsung Galaxy A52-Serie] Ervaringen & Discussie"

maar wat is je 'oplossing' dan? De hotspot niet gebruiken is een workaround geen oplossing...

[ Voor 19% gewijzigd door mlo op 26-07-2022 10:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
mlo schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 10:40:
zie ook: mlo in "[Samsung Galaxy A52-Serie] Ervaringen & Discussie"

maar wat is je 'oplossing' dan? De hotspot niet gebruiken is een workaround geen oplossing...
Ah, die had ik ff gemist!
Oplossing staat niet voor niets tussen quotes he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Nu online
Grappig, dit lost inderdaad meerdere issues op.
Lang leve de security features en ongewenste defaults van Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ohmarinus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23-04 13:12

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

Admiral Freebee schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 13:24:
[...]

Hopelijk heb je het probleem al opgelost, maar mocht het nog bestaan, heb je al geprobeerd om RAM plus uit te zetten? Ik kan het niet meer vinden maar meen mij te herinneren dat iemand daar een keer soortgelijke problemen mee had.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x0sdvgZpdATt5wyGaisOctCXaJw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/9APEhOkFgk7O3hWfvrpRZ4bu.png?f=fotoalbum_large

En dan nog een andere vraag, aangezien het accessoires topic vrijwel leeg is:
Iemand tips voor een silicone hoesje voor de a52s?

Ik heb al een losse Spigen camera protector, een glazen plaatje dat over je camera-eiland valt, en ik zoek een hoesje dat dit camera eiland niet nog dikker maakt, dus er omheen valt zoals dit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YnHK3ErFh6Jptb-flTaGwBgX-yo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/yID5zp4f6DycaeHXD4F9ZbjJ.png?f=user_large

Helaas is dit amazon product niet zoals op de bovenstaande foto te koop. Ik denk dat ze per ongeluk een oude render hebben geplaatst ofzo.

Had eigenlijk deze op het oog, maar die valt ook over het camera eiland heen, dus daar heb ik niks aan:
https://www.amazon.nl/-/e...smid=A2N58YCCQNSUNR&psc=1

[ Voor 32% gewijzigd door Ohmarinus op 01-08-2022 13:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraske
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-04 21:58
Ik heb deze besteld, voelt lekker stevig aan. Misschien dat ze ook in andere kleuren verkrijgbaar zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Ohmarinus schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 08:56:
[...]

Hopelijk heb je het probleem al opgelost, maar mocht het nog bestaan, heb je al geprobeerd om RAM plus uit te zetten? Ik kan het niet meer vinden maar meen mij te herinneren dat iemand daar een keer soortgelijke problemen mee had.

[Afbeelding]
Uitzetten lijkt niet te kunnen, enkel verlagen naar 2GB.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SanderBos
Ohmarinus schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 08:56:
[...]

En dan nog een andere vraag, aangezien het accessoires topic vrijwel leeg is:
Iemand tips voor een silicone hoesje voor de a52s?
Dus siliconen maar niet doorzichtig?
In december had ik iets geschreven over de 2 doorzichtige hoesjes die ik had gekocht, en die links werken nog steeds. Ik gebruik nog steeds met plezier die daar beschreven ultrathin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ohmarinus

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

SanderBos schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 14:46:
[...]

Dus siliconen maar niet doorzichtig?
In december had ik iets geschreven over de 2 doorzichtige hoesjes die ik had gekocht, en die links werken nog steeds. Ik gebruik nog steeds met plezier die daar beschreven ultrathin.
Bedankt, dit zijn zeker twee mooie hoesjes. Wel grappig dat al die verkopers TPU als siliconen verkopen. En die ultrathin is van 'PC', wat in mijn vakjargon nog altijd PolyCarbonate is, maar als ik naar de foto's kijk zie ik een flexibe hoesje, en PC is toch echt vrij stijf. Is die ultrathin misschien stiekem ook gewoon van TPU?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderBos
Ohmarinus schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 09:54:
[...]

Bedankt, dit zijn zeker twee mooie hoesjes. Wel grappig dat al die verkopers TPU als siliconen verkopen. En die ultrathin is van 'PC', wat in mijn vakjargon nog altijd PolyCarbonate is, maar als ik naar de foto's kijk zie ik een flexibe hoesje, en PC is toch echt vrij stijf. Is die ultrathin misschien stiekem ook gewoon van TPU?
Ja, allebei zeer flexibel, dus TPU is vast de betere benaming.

Maar tegelijkertijd, wat is dan siliconen? Want bij siliconen denk ik aan buigzaam materiaal, heb ik dat onjuist?

Bijvoorbeeld dat roze hoesje uit jouw post van 1 augustus lijkt me een hard case (kijkend naar de onderkant, dat materiaal moet hard zijn anders blijft het niet zitten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ohmarinus

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

SanderBos schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 11:47:
[...]

Ja, allebei zeer flexibel, dus TPU is vast de betere benaming.

Maar tegelijkertijd, wat is dan siliconen? Want bij siliconen denk ik aan buigzaam materiaal, heb ik dat onjuist?

Bijvoorbeeld dat roze hoesje uit jouw post van 1 augustus lijkt me een hard case (kijkend naar de onderkant, dat materiaal moet hard zijn anders blijft het niet zitten).
Ja, siliconen is dus dat materiaal wat zacht en grippy aanvoelt. Het gaat om de chemische benaming, dus TPU en siliconen zijn iets anders. Dat hoesje wat ik eerder deelde is een harde plastic case (waarschijnlijk ABS) met een siliconen coating eromheen voor de grip.

Ik geloof dat siliconen en TPU wel beiden in de rubber-groep vallen. Maar industrieel en chemisch gezien zijn er gigantische verschillen.

Voor veel mensen wellicht niet interessant, maar voor mij wel belangrijk. Sowieso is siliconen chemisch gezien ook veel beter bestand tegen vetten die op mensenhuid zitten. Veel producten hebben bijvoorbeeld een goedkope antislip coating die oplost door contact met huidvetten. Zo was het dure Nillkin hoesje dat om mijn oude telefoon zit na een jaar gewoon zo glad als de telefoon zelf, maar het goedkopere ('echte') siliconen hoesje van mijn iPhone 4 is nog steeds in topconditie :)

Los hiervan na een paar dagen best wel onder de indruk van de A52s. Ik kom van een Pocophone F1, en eigenlijk het enige dat minder is aan de A52s, is de camera. Die macrolens hadden ze net zo goed niet kunnen toevoegen, want de main camera maakt betere foto's in 2x zoom. Verder vind ik dat bij veel foto's een hele rare blur in de foto's zit, ik weet niet wat Samsung doet met de foto's, maar ze zien er in de preview beter uit dan wanneer je daadwerkelijk een foto maakt. Volgens mij naaien ze ons gebruikers gewoon met een slecht algoritme.

[ Voor 16% gewijzigd door Ohmarinus op 02-08-2022 12:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SanderBos
Ohmarinus schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 12:10:
[...]

Los hiervan na een paar dagen best wel onder de indruk van de A52s. Ik kom van een Pocophone F1, en eigenlijk het enige dat minder is aan de A52s, is de camera. Die macrolens hadden ze net zo goed niet kunnen toevoegen, want de main camera maakt betere foto's in 2x zoom. Verder vind ik dat bij veel foto's een hele rare blur in de foto's zit, ik weet niet wat Samsung doet met de foto's, maar ze zien er in de preview beter uit dan wanneer je daadwerkelijk een foto maakt. Volgens mij naaien ze ons gebruikers gewoon met een slecht algoritme.
Je kunt altijd even gcam installeren, om te kijken of dat wat voor je is. De snelste route om die even te checken is volgens mij op dit moment MGC 8.4, waarbij je na download en installatie van de apk maar 1 instelling echt hoeft te veranderen om het uit te proberen (maar ik link naar een comment van mezelf waarin ik aanraad een paar andere instellingen ook te veranderen, nog steeds minder dan 10 minuten werk totaal denk ik).

Wat bedoel je met blur, achtergrond blur of beweging in de foto's (of nog wat anders)? Bij alle samsung telefoons is volgens mij een issue dat ze een relatief lange sluitertijd gebruiken, dus in vergelijking met concurrenten zit er dan eerder beweging in foto's (want langere sluitertijd == meer kans dat er wat beweegt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ohmarinus

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

SanderBos schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 20:20:
[...]

Je kunt altijd even gcam installeren, om te kijken of dat wat voor je is. De snelste route om die even te checken is volgens mij op dit moment MGC 8.4, waarbij je na download en installatie van de apk maar 1 instelling echt hoeft te veranderen om het uit te proberen (maar ik link naar een comment van mezelf waarin ik aanraad een paar andere instellingen ook te veranderen, nog steeds minder dan 10 minuten werk totaal denk ik).

Wat bedoel je met blur, achtergrond blur of beweging in de foto's (of nog wat anders)? Bij alle samsung telefoons is volgens mij een issue dat ze een relatief lange sluitertijd gebruiken, dus in vergelijking met concurrenten zit er dan eerder beweging in foto's (want langere sluitertijd == meer kans dat er wat beweegt).
Thanks, erg duidelijk!
Het enige dat ik niet kan vinden is dit:
"Only must: On A52s you have to go to Settings|Photo mode session config|Session ID|61448 to stop the freezing of the viewfinder."

Onder "Photo mode session config" heb ik geen optie op Session ID te kiezen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qY_QanicRAISsGJ-MgkqZruPoGc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ugbE6rilsBQN8UPYTdnfQWE1.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is de versie die ik heb geinstalleerd:
https://www.celsoazevedo....le-camera/dev-bsg/f/dl92/

En dan de 'ruler' versie omdat ik las dat die nodig was voor Samsung.

En dan nog een tweede vraag aangaande de Galaxy store. Ik kreeg net een prompt, of ik even 54 updates wil draaien voor apps uit de Galaxy store. Dus ik die lijst checken, staat die hele lijst vol met apps die helemaal niet op deze telefoon geïnstalleerd staan. Dan zijn het toch geen updates, maar forced installs?

Al deze apps wil ik helemaal niet eens, plus dat ze ook nog eens in het Nederlands zijn voor een groot deel, terwijl ik verder alles in het Engels heb ingesteld. Doet Samsung dit soort stomme dingen wel vaker?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kdv2FDyyJdZ14AvYaCeknlUHKng=/x800/filters:strip_exif()/f/image/9zSF9V1OaKnHLQp2OCKZcT03.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 37% gewijzigd door Ohmarinus op 03-08-2022 10:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SanderBos
Ohmarinus schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 10:07:
[...]

Onder "Photo mode session config" heb ik geen optie op Session ID te kiezen.

[Afbeelding]

Dit is de versie die ik heb geinstalleerd:
https://www.celsoazevedo....le-camera/dev-bsg/f/dl92/
Oh wow, ik had dat niet gecheckt maar had ook niet gedacht dat ze tussen MGC.8.4.600.A10.V11 en MGC.8.4.600.A10.V13 (maar 1 van de 5 versie getallen verschillend) zulke wezenlijke verschillen zouden aanbrengen.

In feite raad ik dan aan om naar MGC.8.4.600.A10.V11 te downgraden (deinstalleren en installeren), want geen idee wat er dan nog meer veranderd is, en over V11 was ik dus zeer tevreden (heb ik ook nog steeds geinstalleerd staan naast 2 andere gcam versies).

Maar mocht je liever met de laatste verder willen, in jouw screenshot is al Back 0.5, Back 1.0, Front 1.0, en Front 1.2, zichtbaar, in al die submenu's zit wel een "Session ID" optie (dus je moet het dan ook 4x aanpassen).

(Ik zal mijn XDA comment aanpassen om naar een specifiekere versie te wijzen).
En dan de 'ruler' versie omdat ik las dat die nodig was voor Samsung.
Het maakt wel uit op bijvoorbeeld A52, maar op A52s mag je echt kiezen wat je wil. Maar ruler is een prima keuze.
En dan nog een tweede vraag aangaande de Galaxy store. Ik kreeg net een prompt, of ik even 54 updates wil draaien voor apps uit de Galaxy store. Dus ik die lijst checken, staat die hele lijst vol met apps die helemaal niet op deze telefoon geïnstalleerd staan. Dan zijn het toch geen updates, maar forced installs?
Ja, daar heb ik geen echt zinnige reactie op, misschien anderen hier wel.
Het eerste half jaar heb ik hem gebruikt zonder Samsung Account, en 1 van de voordelen daarvan was (wist ik toen niet) dat ik niks met die Galaxy Store te maken had. Waar ik me nu alleen aan erger is dat hij als het met updates komt ook dingen noemt die ik via Google Play heb geïnstalleerd (maar niet heel veel), Dus als hij met een update prompt kom dan ga ik er altijd handmatig doorheen en kies alleen de dingen uit die niet 'Niet autom. bijwerken' erbij hebben staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ohmarinus

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

SanderBos schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 13:26:
[...]

Oh wow, ik had dat niet gecheckt maar had ook niet gedacht dat ze tussen MGC.8.4.600.A10.V11 en MGC.8.4.600.A10.V13 (maar 1 van de 5 versie getallen verschillend) zulke wezenlijke verschillen zouden aanbrengen.

In feite raad ik dan aan om naar MGC.8.4.600.A10.V11 te downgraden (deinstalleren en installeren), want geen idee wat er dan nog meer veranderd is, en over V11 was ik dus zeer tevreden (heb ik ook nog steeds geinstalleerd staan naast 2 andere gcam versies).

Maar mocht je liever met de laatste verder willen, in jouw screenshot is al Back 0.5, Back 1.0, Front 1.0, en Front 1.2, zichtbaar, in al die submenu's zit wel een "Session ID" optie (dus je moet het dan ook 4x aanpassen).

(Ik zal mijn XDA comment aanpassen om naar een specifiekere versie te wijzen).

[...]

Het maakt wel uit op bijvoorbeeld A52, maar op A52s mag je echt kiezen wat je wil. Maar ruler is een prima keuze.

[...]

Ja, daar heb ik geen echt zinnige reactie op, misschien anderen hier wel.
Het eerste half jaar heb ik hem gebruikt zonder Samsung Account, en 1 van de voordelen daarvan was (wist ik toen niet) dat ik niks met die Galaxy Store te maken had. Waar ik me nu alleen aan erger is dat hij als het met updates komt ook dingen noemt die ik via Google Play heb geïnstalleerd (maar niet heel veel), Dus als hij met een update prompt kom dan ga ik er altijd handmatig doorheen en kies alleen de dingen uit die niet 'Niet autom. bijwerken' erbij hebben staan.
Thanks, jouw bijdragen zijn erg behulpzaam! Gcam app draait nu prima! Ik schrok wel even van de preview kwaliteit in Gcam, het ziet er echt extreem slecht en wazig uit wanneer je een foto maakt, maar als je dan in je photo roll kijkt, dan zie je gewoon mooie foto's met detail.

En ik heb net weer de telefoon opgeladen, nou hoppa, de Galaxy store heeft uit zichzelf 58 apps geinstalleerd zonder dat ik daar toestemming voor heb gegeven. Wat een slecht programma is dat zeg. Het zijn zogenaamd updates, maar ik vind dit eigenlijk wel een beetje een criminele actie. Is dit niet illegaal? Ik ga eens kijken of ik er meer over kan uitzoeken. Sowieso moet ik nu gaan uitzoeken hoe ik al die apps weer kan verwijderen, wordt een flinke klus denk ik. Vooral omdat de meeste apps niet in de telefoon zijn terug te vinden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Nu online
@Ohmarinus Samsung bloatware, internet staat vol met instructies hoe je al die Samsung (rotzooi?) software kan verwijderen, weet alleen ff niet meer of je dan per sé moet rooten. Ik heb in ieder geval alle Samsung apps waar mogelijk geuninstalled en anders uitgezet, helaas kan je die meldingen van de Samsung app zelf niet blokkeren, die mute is gewoon greyed out..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iglo
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-02 11:31
Vraagje: kan een goede S20FE 5g overnemen maar zit ook te denken aan de A52s 5g. De S20 is van 12-2020 en moet €300 opbrengen. Heb verschillende reviews gelezen maar ben benieuwd naar jullie advies.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
iglo schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 10:41:
Vraagje: kan een goede S20FE 5g overnemen maar zit ook te denken aan de A52s 5g. De S20 is van 12-2020 en moet €300 opbrengen. Heb verschillende reviews gelezen maar ben benieuwd naar jullie advies.
Een S20 FE is sneller (met name de storage, dit maakt heel veel verschil met installeren van apps!). Ook ondersteunt deze DeX, voor mij is dit een groot punt. Helaas heeft dit model maar 6GB geheugen wat erg weinig is voor DeX omdat je meerdere apps tegelijk draait. Ook zit er een telelens op naast wide en ultrawide. De A52s heeft 4 cams maar 2 daarvan zijn compleet waardeloos (macro en dieptecam met beide veel te lage resolutie om iets aan te hebben).

Aan de andere kant heb je voor dat geld een compleet nieuwe A52s... Met een nieuwe accu. En een 3,5mm jack als je dat belangrijk vindt.

Dus het hangt ervan af wat je ermee wil doen. Ik heb zelf de A52s en ben er blij mee, maar hij is wel veel langzamer met opslag gerelateerde zaken zoals app installaties dan mijn OnePlus 8 (die dezelfde CPU en opslag heeft als de S20FE).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Nu online
Hangt idd van je usecase af @iglo ik zou zelf geen 2-3 jaar oude smartphone van Samsung kopen omdat je dan minder lang updates krijgt en tot op heden ben ik erg blij met de A52S (kom van een Pixel 4a af), mocht je spannende dingen doen naast bellen, wat apps en af en toe een game, dan kan het benoemde snellere storage een voordeel zijn van de S20FE, ik merk er met mijn use case niets van.
- bellen, af en toe een spelletje, veel domotica apps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iglo
Gebruik hem niet voor zware dingen zoals games ofzo. Beetje social media, appen, foto's maken en soms Maps voor navigatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ohmarinus

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

iglo schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 12:12:
Gebruik hem niet voor zware dingen zoals games ofzo. Beetje social media, appen, foto's maken en soms Maps voor navigatie.
Ik weet niet hoe het met battery life zit bij de S20FE maar ik heb een S21FE gehad en de battery life was echt niet normaal kort. Nu de A52s en ben echt onzettend onder de indruk van de battery life! Misschien ook iets om even naar te kijken.
Lord_Dain schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 17:31:
@Ohmarinus Samsung bloatware, internet staat vol met instructies hoe je al die Samsung (rotzooi?) software kan verwijderen, weet alleen ff niet meer of je dan per sé moet rooten. Ik heb in ieder geval alle Samsung apps waar mogelijk geuninstalled en anders uitgezet, helaas kan je die meldingen van de Samsung app zelf niet blokkeren, die mute is gewoon greyed out..
Precies, ik zie dat je zonder rooten al heel wat kunt weggooien.
Ik heb hele lijsten gevonden met apps, maar die lijsten bevatten alleen de systeempaden en niet de daadwerkelijke namen van apps.

Nu heb ik dit gevonden:
https://forum.xda-develop...ndroid-debloater.4069209/

En het lijkt erop dat dit waarschijnlijk wel is wat ik zoek. Ik wil eigenlijk alleen de dingen weggooien die ik toch nooit ga gebruiken, of de dingen die dubbelop zijn. Zoals messaging, calendar apps, etc. Veel apps staan nu dubbel op de telefoon, maar ik wil de Samsung varianten helemaal niet gebruiken, ik wil de Google apps gebruiken :9

Iemand enig idee wat ze bedoelen met: "disconnect from any OEM accounts"
https://github.com/0x192/...d-debloater#how-to-use-it

[ Voor 58% gewijzigd door Ohmarinus op 05-08-2022 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Nu online
Ohmarinus schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 12:15:
[...]

Denk dat ze hier mee bedoelen dat als je bv. onder de kap iets gebruikt van Samsung om in te loggen op je foon en bepaalde diensten hier gebruik van maken verwijderd worden, je er niet meer in kan. Dus even onder beveiligingsinstellingen kijken welke 'beheerders' er zijn die gekoppeld zijn aan je telefoon.

Ik weet dat Samsung KNOX gebruikt, hier zou ik in ieder geval van afblijven. Verder is het denk ik vooral voorzichtig zijn en niet teveel weggooien.. wat dat dan precies is, durf ik zo niet te zeggen..

edit: Samsung Pass lijkt me een voorbeeld van een OEM account.. niet gebruiken of daarvan uitloggen.
edit2: onder 'Apps apparaatbeheer' kan je zien of er evt. bedrijfsapps zijn gekoppeld aan je telefoon, bij mij staan hier;
- Authenticator (Microsoft)
- Bedrijfsportal (Microsoft ivm intune beheer aan/uit)
- Bitdefender
- Family Safety (Google, zou geen kwaad kunnen)
- Vind mijn apparaat (volgens mij is de laatste van Google, niet van samsung)

Bij mij staan al deze zaken uitgevinkt.

edit3: onder 'Accounts beheren' - Samsung account - wissen indien bestaand

[ Voor 26% gewijzigd door Lord_Dain op 05-08-2022 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

.

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 221425 op 19-06-2024 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-04 09:08
Ohmarinus schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 10:28:
[...]

En ik heb net weer de telefoon opgeladen, nou hoppa, de Galaxy store heeft uit zichzelf 58 apps geinstalleerd zonder dat ik daar toestemming voor heb gegeven. Wat een slecht programma is dat zeg. Het zijn zogenaamd updates, maar ik vind dit eigenlijk wel een beetje een criminele actie. Is dit niet illegaal? Ik ga eens kijken of ik er meer over kan uitzoeken. Sowieso moet ik nu gaan uitzoeken hoe ik al die apps weer kan verwijderen, wordt een flinke klus denk ik. Vooral omdat de meeste apps niet in de telefoon zijn terug te vinden 8)7
Dit heb ik nog nooit meegemaakt maar zet voor de zekerheid even 'automatisch updaten' uit in de instellingen van de Galaxy Store app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GtrCraft
Ohmarinus schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 10:28:
[...]

Het zijn wel degelijk updates voor apps die op je telefoon staan. Kijk maar in instellingen --> apps en dan systeem apps weergeven aanvinken. Dus om te zeggen dat het illegaal of crimineel is slaat nergens op. En als automatisch updaten aan staat, gaat de galaxy store dat ook zeker doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ohmarinus

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

GtrCraft schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 09:36:
[...]

Het zijn wel degelijk updates voor apps die op je telefoon staan. Kijk maar in instellingen --> apps en dan systeem apps weergeven aanvinken. Dus om te zeggen dat het illegaal of crimineel is slaat nergens op. En als automatisch updaten aan staat, gaat de galaxy store dat ook zeker doen.
Hoe kan het dan dat er apps bij komen in mijn app drawer? :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GtrCraft
Ohmarinus schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 09:43:
[...]

Hoe kan het dan dat er apps bij komen in mijn app drawer? :')
Welke dan bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ohmarinus

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

Knip, deze aanvallende toon is niet nodig.

[ Voor 19% gewijzigd door 13art op 10-08-2022 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iglo
Ohmarinus schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 12:15:
[...]

Ik weet niet hoe het met battery life zit bij de S20FE maar ik heb een S21FE gehad en de battery life was echt niet normaal kort. Nu de A52s en ben echt onzettend onder de indruk van de battery life! Misschien ook iets om even naar te kijken.
[...]

Precies, ik zie dat je zonder rooten al heel wat kunt weggooien.
Ik heb hele lijsten gevonden met apps, maar die lijsten bevatten alleen de systeempaden en niet de daadwerkelijke namen van apps.

Nu heb ik dit gevonden:
https://forum.xda-develop...ndroid-debloater.4069209/

En het lijkt erop dat dit waarschijnlijk wel is wat ik zoek. Ik wil eigenlijk alleen de dingen weggooien die ik toch nooit ga gebruiken, of de dingen die dubbelop zijn. Zoals messaging, calendar apps, etc. Veel apps staan nu dubbel op de telefoon, maar ik wil de Samsung varianten helemaal niet gebruiken, ik wil de Google apps gebruiken :9

Toestel is van goede kennis. Mag het een week uitproberen. Prijs ligt inmiddels op 225.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderBos
iglo schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 12:44:
[...]

Toestel is van goede kennis. Mag het een week uitproberen. Prijs ligt inmiddels op 225.
Van 300 al naar 225. Dan zou ik zeggen als de accu nog goed is (wat je nu zelf kan testen) dan is het wel een prima deal.

Volgens mij hebben anderen nog niet gezegd dat hij ook nog draadloos laden heeft wat de A52s niet heeft.
En de main camera module is ook beter, hoewel de camera-hardware maar een klein deel vormt van hoe goed de foto's die je krijgt zijn. A52s heeft in Europa een IMX682 sensor, S20FE IMX555, die laatste is maar 12 megapixel maar daardoor is de individuele pixel-grootte veel groter (beter bij low-light), plus hij heeft 'echte' dual pixel-PDAF autofous (niet dat de autofocus van A52s me ooit in de steek laat).

En ik wilde nog waarschuwen voor software updates, maar waarschijnlijk nog Android 13 en dan security updates tot herfst 2024, dat is toch ook niet verkeerd (A52s waarschijnlijk 1 jaar langer).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ohmarinus

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

SanderBos schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 13:22:
[...]

Van 300 al naar 225. Dan zou ik zeggen als de accu nog goed is (wat je nu zelf kan testen) dan is het wel een prima deal.

Volgens mij hebben anderen nog niet gezegd dat hij ook nog draadloos laden heeft wat de A52s niet heeft.
En de main camera module is ook beter, hoewel de camera-hardware maar een klein deel vormt van hoe goed de foto's die je krijgt zijn. A52s heeft in Europa een IMX682 sensor, S20FE IMX555, die laatste is maar 12 megapixel maar daardoor is de individuele pixel-grootte veel groter (beter bij low-light), plus hij heeft 'echte' dual pixel-PDAF autofous (niet dat de autofocus van A52s me ooit in de steek laat).

En ik wilde nog waarschuwen voor software updates, maar waarschijnlijk nog Android 13 en dan security updates tot herfst 2024, dat is toch ook niet verkeerd (A52s waarschijnlijk 1 jaar langer).
Overigens is draadloos laden wel erg inefficient.
https://debugger.medium.c...ng-to-happen-48afdde70ed9

Draadloos laden is een marketingdingetje zolang het niet verbeterd wordt, en het is zonde van de energie die je weggooit.

Maar 225 euro is best een goeie deal ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iglo
Ohmarinus schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 14:29:
[...]

Draadloos laden is een marketingdingetje zolang het niet verbeterd wordt, en het is zonde van de energie die je weggooit.

Maar 225 euro is best een goeie deal ja.
Overgenomen!

• GtrCraft
Augustus update rolt binnen op mijn A52s.

Met fixes voor bluetooth en wifi.

[ Voor 32% gewijzigd door GtrCraft op 11-08-2022 14:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-04 13:33
Ook op de A52 5G. Wordt niets vermeld over bluetooth en wifi

Sometimes you need to plan for coincidence

• Ohmarinus

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

Nog bedankt voor de suggesties Sander. Ben uiteindelijk voor dit hoesje gegaan:
https://www.amazon.nl/sch...akking/dp/B08XJWK7G4?th=1

Ligt goed in de hand, heb de groene gekozen. Het is wel echt een koelkast nu, maar het camera-eiland is goed beschermd (zelfs met beschermend stukje glas deze: https://www.amazon.nl/gp/...tle_o03_s00?ie=UTF8&psc=1), het randje komt iets omhoog dus het scherm is ook veilig. Verder goede grip en het voelt nu alsof de telefoon echt in je hand wil blijven. Nu heb ik meteen een theorie over dat dikkere telefoons sowieso beter in de hand liggen dan hele dunne.

Eerst had ik die siliconen die ik eerder al linkte, maar dat was echt een ramp, de telefoon paste niet goed in het hoesje en gleed uit het hoesje in de rechter-onderhoek, die dus echt niet kopen! Gaat dus om deze: https://www.amazon.nl/gp/...tle_o02_s00?ie=UTF8&psc=1
Wat een bende.

[ Voor 5% gewijzigd door Ohmarinus op 11-08-2022 19:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

.

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 221425 op 19-06-2024 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco W
Anoniem: 221425 schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 07:09:
Sinds de augustus-update verschijnt er bij mij een tekentje voor 'scherm draaien', rechts onderin de navigatiebalk, wanneer ik mijn toestel draai en de schermrotatie uit staat.

Dit dus:
[Afbeelding]
Super handig!
Okay,lijkt me wel prettige future, ware het niet dat ik voor mijn Galaxy A52-4G schijnbaar altijd achterin de uitrol fase zit van alle 52 Galaxy smaken en dus nog wacht dat ik aan de beurt ben.
.
ben bijna, 53 gebruik amper de telefoon ( als alleen voor bv. DigiD WA en bellen en radio bij bed ), ligt meer te liggen dus, doe nooit gekke dingen etc.
Maar, voor mij kunnen, net als de updates van al mijn computersystemen, deze v.w.b mijzelf, nooit snel genoeg binnenrollen.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderBos
Marco W schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 12:05:
[...]

Okay,lijkt me wel prettige future, ware het niet dat ik voor mijn Galaxy A52-4G schijnbaar altijd achterin de uitrol fase zit van alle 52 Galaxy smaken en dus nog wacht dat ik aan de beurt ben.
Maar, voor mij kunnen, net als de updates van al mijn computersystemen, deze v.w.b mijzelf, nooit snel genoeg binnenrollen.
.
Ik denk nog steeds dat in ieder geval deel van hoe snel updates op je telefoon komen afhangt van of je telefoon van een telecom provider komt.

In mijn geval heb ik mijn telefoon via HollandsNieuwe, zat er nauwelijks 'branding' op die telefoon (2 of 3 losse Vodafone apps, HollandsNieuwe is submerk Vodafone), en duurt het meestal tot na de 20e voordat de update binnenkomt. Behalve deze maand, deze maand is hij er al vandaag.
Ik denk (vermoed) dat die telecom providers nog een test+ok moeten doen voordat het wordt doorgezet door Samsung naar telefoons met telco branding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Nu online
Marco W schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 12:05:
Ik wacht er liever altijd even op. Voor je het weet denkt je telefoon opeens dat die een stoomoven is ofzo. Laat andere maar de fouten eruit vissen :D

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Marco W
LordSinclair schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 17:30:
[...]

Ik wacht er liever altijd even op. Voor je het weet denkt je telefoon opeens dat die een stoomoven is ofzo. Laat andere maar de fouten eruit vissen :D
Nog nooit echt last gehad behalve die keer dat ik wilde bellen en alle garagedeuren in de buurt open gingen :+

Gein natuurlijk, dan draai ik de update weer terug.

Wat mijn A52-4G betreft, dit was een aankoop van een mede Tweaker alhier, weet dat het een EU versie betreft.

Wil nog even aan iedereen kwijt, ik ben vrij nieuw hier, zeker als een geregistreerde Complimenten voor de hele site, meest fijne mensen hier, zoals hier boven, een aanbeveling voor een hoesje, etc.
elkaar helpen enz.
geweldig !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ohmarinus

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

Is er toevallig iemand die gcam gebruikt en die weet hoe je de focus lockt? Ik krijg nergens een focus lock optie te zien, en lang ingedrukt op het focuspunt werkt ook niet mee.

Verder lijkt het alsof de exposure sliders ook niks doen (die tevoorschijn komen wanneer je specifiek manueel ergens op focust door erop te tikken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

.

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 221425 op 19-06-2024 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ohmarinus

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

Anoniem: 221425 schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 11:30:
@Ohmarinus
Wanneer ik in de camera-app ergens op klik, gaat de camera focussen. Je ziet dan een witte ring met een slotje op de plaats waar je klikte.
Als je vervolgens op dat slotje klikt, wordt de ring + slotje geel. De focus is dan gelockt.
Ja zoiets had ik ook al gevonden, echter komt er bij mij geen slotje in beeld! :X (en de exposure settings werken dus ook niet, die twee sliders aan de rechter kant)

Zie hier:
YouTube: Geen slotje

[ Voor 7% gewijzigd door Ohmarinus op 14-08-2022 14:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SanderBos
Ohmarinus schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 14:46:
[...]

Ja zoiets had ik ook al gevonden, echter komt er bij mij geen slotje in beeld! :X (en de exposure settings werken dus ook niet, die twee sliders aan de rechter kant)

Zie hier:
YouTube: Geen slotje
Ik geloof dat in recentere versies van GCam er inderdaad geen echte focus lock mogelijkheid meer is.

Maar ik vind zelf focus tracking ook veel nuttiger, dat de focus ook gevolgd wordt als bijvoorbeeld camera of subject van voren of naar achteren beweegt.

De exposure slider wordt bij mij wel netjes gevolgd, en die houdt hij ook vast op waar je het op instelt (wel iets wat ik nooit gebruik).

Voorbeeld met MGC 8.4:
YouTube: Focus tracking in gcam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ohmarinus

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

SanderBos schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 15:41:
[...]

Ik geloof dat in recentere versies van GCam er inderdaad geen echte focus lock mogelijkheid meer is.

Maar ik vind zelf focus tracking ook veel nuttiger, dat de focus ook gevolgd wordt als bijvoorbeeld camera of subject van voren of naar achteren beweegt.

De exposure slider wordt bij mij wel netjes gevolgd, en die houdt hij ook vast op waar je het op instelt (wel iets wat ik nooit gebruik).

Voorbeeld met MGC 8.4:
YouTube: Focus tracking in gcam
Gebruik jij ook 8.4.600? Beetje gek dat jij ook een slider hebt ipv twee 🤔

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SanderBos
Ohmarinus schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 15:48:
[...]

Gebruik jij ook 8.4.600? Beetje gek dat jij ook twee sliders hebt ipv een 🤔
Dus ik 1 slider ipv 2 bij jou ja, dat bedoel je neem ik aan.
Ik had ook expres mijn filmpje gemaakt met MGC.8.4.600.A10.V11 waar ik eerder naar gelinkt heb (en niet de versie die ik normaal gebruik is) zodat ik in ieder geval consistent ben, dus waarom jij dan 2 sliders hebt geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ohmarinus

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

SanderBos schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 16:17:
[...]

Dus ik 1 slider ipv 2 bij jou ja, dat bedoel je neem ik aan.
Ik had ook expres mijn filmpje gemaakt met MGC.8.4.600.A10.V11 waar ik eerder naar gelinkt heb (en niet de versie die ik normaal gebruik is) zodat ik in ieder geval consistent ben, dus waarom jij dan 2 sliders hebt geen idee.
Thanks, ja, inderdaad, dat bedoelde ik.

Hoedanook, ik heb exact de versie die jij linkte geïnstalleerd. Dus ik ben ook verbaasd dat het er bij mij anders uitziet. Kan het zijn dat de versie die ik eerst had, nog bepaalde instellingen heeft laten staan ergens?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-04 09:08
Ohmarinus schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 14:29:
[...]

Marketing dingetje? Ik zou niet zonder kunnen. Nooit geen connector problemen meer dus geen nieuwe kabels kopen of reparaties.
Qua energieverbruik dan denk ik waar praten we over want dan moet je elk apparaat in je huis ontkoppelen als je het niet gebruikt. Je wifi modem/router zal bijvoorbeeld veel meer sluipverbruik hebben dan 1x draadloos opladen van je telefoon. Laat staan al die andere elektrische apparaten in je huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:20
Of apparaten waarvan je het niet verwacht

Vandaag mn A52 op waterdichtheid getest; houdt het ruim een uur vol op 1 meter diepte.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco W
Uberprutser schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 16:47:
Of apparaten waarvan je het niet verwacht

Vandaag mn A52 op waterdichtheid getest; houdt het ruim een uur vol op 1 meter diepte.
Stoer hoor _/-\o_
Ik ga er maar van uit dat de mijne en de jouwe naast elkaar lagen in de fabriek :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Anoniem: 221425 schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 07:09:
Sinds de augustus-update verschijnt er bij mij een tekentje voor 'scherm draaien', rechts onderin de navigatiebalk, wanneer ik mijn toestel draai en de schermrotatie uit staat.

Dit dus:
[Afbeelding]
Super handig!
Dit is niet zo handig als je de knoppenbalk uit hebt staan (gesture navigatie van Android 10+), want dan komt het over schermelementen heen en dan klik ik er soms per ongeluk op :) Als je de knoppenbalk wel gebruikt zoals hier dan is dat idd geen probleem.

Je kan dit verder instellen door in de snelknoppen (van boven naar beneden trekken) op de schermrotatie lang te drukken. Dit is iets Samsung specifieks, de meeste merken doen niets met lang drukken op die knoppen. Zelf uiteindelijk na een tijdje achter gekomen :)

Overigens zit dit er al sinds Android 9 of 10 in (weet het niet meer precies) dus misschien heb je het per ongeluk pas aangezet?

[ Voor 8% gewijzigd door GekkePrutser op 16-08-2022 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampjuh
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07-04 21:02
Hoi,

Ik ben momenteel in het bezit van een Galaxy S9. deze is langzaam aan vervanging toe.
Ik hoef niet het mooiste en nieuwste toestel, zolang hij maar goed werkt. wil daarom ook geen >500eu uitgeven aan een nieuw toestel.
Ik hecht waarde aan:
- Goede camera, gelijkwaardig aan de S9 is prima.
- Waterdicht
- Snelladen
- Goed voor streaming, muziek en std. apps
Hoe verhoud de A52s t.o.v. mijn oude S9?

gr. rick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Lampjuh schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 12:40:
Hoi,

Ik ben momenteel in het bezit van een Galaxy S9. deze is langzaam aan vervanging toe.
Ik hoef niet het mooiste en nieuwste toestel, zolang hij maar goed werkt. wil daarom ook geen >500eu uitgeven aan een nieuw toestel.
Ik hecht waarde aan:
- Goede camera, gelijkwaardig aan de S9 is prima.
- Waterdicht
- Snelladen
- Goed voor streaming, muziek en std. apps
Hoe verhoud de A52s t.o.v. mijn oude S9?

gr. rick
Ik kwam zelf van de S8, die niet zoveel verschilt van de S9 behalve de camera.

Ik vind de A52s een prima telefoon. Maar hij is wel een klap groter dan de S9, vergeet dat niet.

Snelladen gaat aardig, iets beter dan bij de S8 maar je moet wel de losse 25W lader erbij kopen dan. Accuduur is ook veel beter, ik zet hem meestal op opladen tot maximaal 85% (zodat de accu langer mee gaat) en dan haal ik nog makkelijk de hele dag.

Wat je wel merkt is trage opslag (UFS 2). Apps installeren is niet snel. De vingerafdrukscanner is ook trager dan de OnePlus 8 die ik eigenlijk gekocht had als vervanger voor mijn S8 (helaas begon OnePlus meteen daarna een soort Budget-OPPO merk te worden :( ). De Camera's van de A52s zijn een beetje meh, maar ik geef daar niet zoveel om. 2 van de camera's (diepte en macro) zijn volledig nutteloos en zitten er alleen maar op voor de show. De gewone main cam en ultrawide doen het wel prima. Maar zoals ik zei, ik geef er niet zo om, als ik serieuze foto's maak pak ik toch de DSLR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

.

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 221425 op 19-06-2024 19:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YangWenli
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 07-07-2023
Als ik moet kiezen tussen
1 telefoon in 20 minuten snel laden
2 draadloos

dan kies ik voor 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• znight
  • Laatst online: 23-04 21:45
Vriend zijn telefoon in de tas gelegd (in de zon). Telefoon gaat niet meer aan.

Zou deze automatisch uit moeten gaan op het moment dat de telefoon te warm wordt?
Verder opgestuurd, geven aan dat de telefoon is blootgesteld aan hoge straling. Vind het maar een vaag verhaal. Zou toch gewoon uit moeten gaan en daarna weer aan moeten gaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-04 16:08
Op vorige telefoons heb ik altijd wel custom roms geïnstalleerd maar op mijn A52s tot nu toe nog niet. Reden: er zijn nog geen Pixel Experience-achtige custom roms. Als ik een custom ga installeren, dan zeker geen die op OneUI is gebaseerd.

Nu kwam ik net dit topic tegen op XDA: https://forum.xda-develop...for-samsung-a52s.4459287/

Dit betreft geen custom rom maar een GSI, daar heb ik eigenlijk ervaring mee en weet zelfs niet wat het precies inhoudt. Zover ik begrijp zou dat een Generic System Image zijn die voor meerdere merken/modellen gebruikt kan worden.

De bron van de GSI in bovengenoemd zou dit GitHub project zijn: https://github.com/ponces/treble_build_pe/releases

Zijn er mensen die ervaring hebben met een GSI op de A52s? En zo ja, welke hebben jullie gebruikt en hoe zijn jullie ervaringen daarmee?

• Jeroen-B
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 17-04 16:05
Hoi,

Mijn ouders hebben beide recent een a52 5g en a53 5g samsung in gebruik genomen. Bij beide toestellen is de wifi (5ghz) ontzettend langzaam. Zelf kom ik met mijn oneplus 7 op hun wifi op 230 mbps, waar hun toestellen niet verder dan 50 mbps komen. Simpele dingen als telefoon rebooten heeft geen nut. Hebben mensen hier ervaring met dit soort klachten. Op internet kom ik her en der tegen op een samsung forum dat ze goedkope wifi chips gebruiken en dat ze op de 20mhz (of 40mhz) band weinig data kunnen overbrengen. Maar dat lijkt me anno 2022 toch wel erg stug als de koelkast nog snellere wifi heeft.

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11:41
Jeroen-B schreef op donderdag 1 september 2022 @ 10:16:
Hoi,

Mijn ouders hebben beide recent een a52 5g en a53 5g samsung in gebruik genomen. Bij beide toestellen is de wifi (5ghz) ontzettend langzaam. Zelf kom ik met mijn oneplus 7 op hun wifi op 230 mbps, waar hun toestellen niet verder dan 50 mbps komen. Simpele dingen als telefoon rebooten heeft geen nut. Hebben mensen hier ervaring met dit soort klachten. Op internet kom ik her en der tegen op een samsung forum dat ze goedkope wifi chips gebruiken en dat ze op de 20mhz (of 40mhz) band weinig data kunnen overbrengen. Maar dat lijkt me anno 2022 toch wel erg stug als de koelkast nog snellere wifi heeft.
En heb je hun toestellen geprobeerd op een andere router? Deels kan het ook een combi router en smartphone zijn hoor. Ja betere telefoons kunnen meer uit een wat goedkopere router halen. Als je nu een router koopt met ax technologie dan haal je daar met je wifi chip ac ook al voordeel uit.

Hier hebben we een a52 5G, en die haal gewoon rond de 300 mbps download en upload qua snelheid. Maar ik heb ook een midden/high end segment router. Maar ja die wifi chips zijn idd wat minder/goedkoper. Mijn 3 en een half jaar oude Huawei p30 pro haalt op de zelfde router minimaal 600 download en upload.

• ratzz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12:06
Jeroen-B schreef op donderdag 1 september 2022 @ 10:16:
Hoi,

Ik heb dezelfde ervaring met mij a52 die komt ook niet hoger dan 50 mbps terwijl mijn pc 2 kamers verder met gemak 200 mbps haalt.

• Jeroen-B
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 17-04 16:05
dutchnltweaker schreef op donderdag 1 september 2022 @ 10:39:
[...]

En heb je hun toestellen geprobeerd op een andere router? Deels kan het ook een combi router en smartphone zijn hoor. Ja betere telefoons kunnen meer uit een wat goedkopere router halen. Als je nu een router koopt met ax technologie dan haal je daar met je wifi chip ac ook al voordeel uit.

Hier hebben we een a52 5G, en die haal gewoon rond de 300 mbps download en upload qua snelheid. Maar ik heb ook een midden/high end segment router. Maar ja die wifi chips zijn idd wat minder/goedkoper. Mijn 3 en een half jaar oude Huawei p30 pro haalt op de zelfde router minimaal 600 download en upload.
Het gaat om de standaard Ziggo Connectbox. Maar ik kan wel eens uittesten of het op m'n unify spul wel beter wil werken. Het is wellicht de moeite om uit te testen idd.

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11:41
Jeroen-B schreef op donderdag 1 september 2022 @ 12:59:
[...]

Het gaat om de standaard Ziggo Connectbox. Maar ik kan wel eens uittesten of het op m'n unify spul wel beter wil werken. Het is wellicht de moeite om uit te testen idd.
Standaard connectbox is leuk, maar voor WiFi raad ik altijd een externe Router aan. Jij hebt zo te zien unify, ik heb zo een gevoel dat de snelheden daar sneller mee zouden zijn. Ik heb toen ik ziggo ook eens een test gedaan, de snelheden bij de externe Router waren beduidend hoger en stabieler dan de connectbox. Ben benieuwd naar de resultaten van de test :).

[ Voor 11% gewijzigd door dutchnltweaker op 01-09-2022 14:35 ]

• Marco W
Op mijn A52-4G haal ik met de Ziggo box 433Mbps.
Niet goed en ook niet slecht i.m.o., maar nogmaals hij ligt meer stof te happen als dat ik m nodig ben.

Sinds media jaren 70 alle Windows Appels etc.( kan ik bijna dromen )
Nieuw:
Sinds media 2016 eerste smartphone met W10 en alle gangbare toestellen met de toenmalige Android versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvD86
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 11:59
Tijdje geleden wilde mijn vrouw haar A52 4G opladen, Kwam een piepje uit en de melding water in usb poort.
Verschillende laders geprobeerd, verschillende kabels, verschillende stopcontacten, telefoon gereboot enz enz.
Niks werkte om de telefoon weer aan het laden te krijgen.

Omdat ze de telefoon toen nodig had heb ik fabrieksherstel gedaan en back up terug gezet.
Melding was toen over en kon weer laden.

Gisteren verscheen deze melding en piepje weer op haar telefoon.
Echter was het nu gelukkig wel na een uurtje (opnieuw proberen te laden) weg.

Is dit een bekend ''probleem'' en/of is Iemand hier bekend mee?
Is er een manier om deze melding weg te krijgen of te omzeilen als ze het weer krijgt i.p.v fabrieksherstel?

Zou bijv. cache geheugen legen in recovery werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thom2289
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:26
RvD86 schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 11:20:
Tijdje geleden wilde mijn vrouw haar A52 4G opladen, Kwam een piepje uit en de melding water in usb poort.
Verschillende laders geprobeerd, verschillende kabels, verschillende stopcontacten, telefoon gereboot enz enz.
Niks werkte om de telefoon weer aan het laden te krijgen.

Omdat ze de telefoon toen nodig had heb ik fabrieksherstel gedaan en back up terug gezet.
Melding was toen over en kon weer laden.

Gisteren verscheen deze melding en piepje weer op haar telefoon.
Echter was het nu gelukkig wel na een uurtje (opnieuw proberen te laden) weg.

Is dit een bekend ''probleem'' en/of is Iemand hier bekend mee?
Is er een manier om deze melding weg te krijgen of te omzeilen als ze het weer krijgt i.p.v fabrieksherstel?

Zou bijv. cache geheugen legen in recovery werken?
Was de telefoon ook echt nat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvD86
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 11:59
Thom2289 schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 11:26:
[...]

Was de telefoon ook echt nat?
Nee is niet in aanraking geweest met vocht.
Zowel de vorige keer niet als gisteren niet,

Vorige keer was het zelfs s'morgens toen ze uit bed kwam.
Telefoon heeft toen gewoon op het kastje gelegen.
Pagina: 1 ... 9 ... 13 Laatste