Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderBos
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:17
RvD86 schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 11:28:
[...]

Nee is niet in aanraking geweest met vocht.
Zowel de vorige keer niet als gisteren niet,

Vorige keer was het zelfs s'morgens toen ze uit bed kwam.
Telefoon heeft toen gewoon op het kastje gelegen.
Ik heb nu even zitten zoeken, want wordt altijd meteen nieuwsgierig als ik dit soort vragen zie.

En dan kom je natuurlijk een hoop onzin tegen.
Hoewel onzin, je weet het nooit: Ik zie nu nog een tweede plek waar ze zeggen dat uitloggen uit je Samsung account helpt. Maar dan neem ik aan dat laden terwijl hij uitstaat toch ook zou moeten werken (want dan is er ook geen Samsung account actief).

Maar wat me nog wel een goede tip leek, maar ik heb zit zelf nog nooit gehad, afgezien van tips rond beetje voorzichtig schoonmaken met miniem stukje keukenrol, was de telefoon uitzetten, dan een lader aansluiten (hopen dat je dan de melding niet krijgt), en dan de telefoon aanzetten met lader aangesloten. Ik kan me inderdaad wel voorstellen dat de telefoon dan in een hele andere status komt.

Andere tip was trouwens andere lader en vooral andere laadkabel proberen, want misschien zit het issue wel aan de andere kant van de verbinding. Maar dat had je al gedaan.

Ook wel aardige tip is fast charging uitzetten, als het dan toch hardware issue is dan heb je natuurlijk kans dat met een ander spanningsniveau het wel weer wil.

[ Voor 17% gewijzigd door SanderBos op 09-09-2022 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvD86
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 20:22
SanderBos schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 18:04:
[...]

Ik heb nu even zitten zoeken, want wordt altijd meteen nieuwsgierig als ik dit soort vragen zie.

En dan kom je natuurlijk een hoop onzin tegen.
Hoewel onzin, je weet het nooit: Ik zie nu nog een tweede plek waar ze zeggen dat uitloggen uit je Samsung account helpt. Maar dan neem ik aan dat laden terwijl hij uitstaat toch ook zou moeten werken (want dan is er ook geen Samsung account actief).

Maar wat me nog wel een goede tip leek, maar ik heb zit zelf nog nooit gehad, afgezien van tips rond beetje voorzichtig schoonmaken met miniem stukje keukenrol, was de telefoon uitzetten, dan een lader aansluiten (hopen dat je dan de melding niet krijgt), en dan de telefoon aanzetten met lader aangesloten. Ik kan me inderdaad wel voorstellen dat de telefoon dan in een hele andere status komt.

Andere tip was trouwens andere lader en vooral andere laadkabel proberen, want misschien zit het issue wel aan de andere kant van de verbinding. Maar dat had je al gedaan.

Ook wel aardige tip is fast charging uitzetten, als het dan toch hardware issue is dan heb je natuurlijk kans dat met een ander spanningsniveau het wel weer wil.
Had inderdaad ook al zitten zoeken maar kwam eigenlijk alleen maar onzin tegen.

Uitzetten en opladen werkte toen ook niet.
Kreeg ze dezelfde melding.

Uitloggen Samsung account hebben we niet gedaan en is het proberen waard (al denk ik dat dat niet de oplossing is)

Die van fast charging is wel weer een goeie.
Als ze het weer krijgt kunnen we dat even proberen.
En dan laat ik het wel even weten of het wel of niet werkt.

Bedankt voor je hulp zover!

• Marco W
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 18-09-2022
RvD86 schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 11:28:
[...]

Nee is niet in aanraking geweest met vocht.
Zowel de vorige keer niet als gisteren niet,

Vorige keer was het zelfs s'morgens toen ze uit bed kwam.
Telefoon heeft toen gewoon op het kastje gelegen.
Kan het ook met condens te maken hebben ?
van een warme omgeving naar koud of vice versa ?
buitengelegen op een buitentafeltje onder een parasol tijdens de plensbuien van afgelopen week ( o.i.d. )
( weet niet veel, maar probeer altijd te helpen :? )

• RvD86
Marco W schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 03:31:
[...]

Kan het ook met condens te maken hebben ?
van een warme omgeving naar koud of vice versa ?
buitengelegen op een buitentafeltje onder een parasol tijdens de plensbuien van afgelopen week ( o.i.d. )
( weet niet veel, maar probeer altijd te helpen :? )
Eerste keer heeft de telefoon op het nachtkastje gelegen en nu van de week in de woonkamer.

Daar zitten geen grote temperatuurverschillen in.

Dus denk het niet, maar inderdaad goed mee gedacht😊

• Appel105
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Iemand die toevallig ook het zelfde probleem heeft?

Sinds de vorige update heb ik constant een melding dat mijn veilige map vergrendeld is, en dat ik hem moet ontgrendelen om notificaties te ontvangen. Nou heb ik die veilige map ooit ingesteld maar nooit gebruikt. Het patroon ben ik dan ook vergeten.

Die notificatie krijg ik echter met geen mogelijkheidheid weg. Ook verschijnt er geen 'wachtwoord vergeten' knop nadat ik mijn wachtwoord verkeerd invoer.

Ik heb al geprobeerd de app te verwijderen, de gegevens en cache te verwijderen. Mocht allemaal niet baten...

Iemand tips?

Anoniem: 221425

.

[ Voor 102% gewijzigd door Anoniem: 221425 op 19-06-2024 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appel105
  • Niet online
Heb ik inmiddels geprobeerd! Mocht helaas niet baten, de notificatie is er nog steeds.

Er is wel wat veranderd: vanuit de algemene instellingen vind je nog steeds de veilige map, maar niks werkt meer.

Factory reset als enige oplossing? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-04 11:54
Appel105 schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 15:20:
Iemand die toevallig ook het zelfde probleem heeft?

Sinds de vorige update heb ik constant een melding dat mijn veilige map vergrendeld is, en dat ik hem moet ontgrendelen om notificaties te ontvangen. Nou heb ik die veilige map ooit ingesteld maar nooit gebruikt. Het patroon ben ik dan ook vergeten.

Die notificatie krijg ik echter met geen mogelijkheidheid weg. Ook verschijnt er geen 'wachtwoord vergeten' knop nadat ik mijn wachtwoord verkeerd invoer.

Ik heb al geprobeerd de app te verwijderen, de gegevens en cache te verwijderen. Mocht allemaal niet baten...

Iemand tips?
Gisteren bij een vriendin had ook die melding op een S22 en na het invoeren van de PIN (neem aan de PIN die je ingesteld hebt bij het installeren van je mobiel die krijg je ook als je opnieuw opstart of je vingerafdruk doet het niet) was ie weg.

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appel105
  • Niet online
aveenhuysen schreef op maandag 12 september 2022 @ 19:29:
[...]

Gisteren bij een vriendin had ook die melding op een S22 en na het invoeren van de PIN (neem aan de PIN die je ingesteld hebt bij het installeren van je mobiel die krijg je ook als je opnieuw opstart of je vingerafdruk doet het niet) was ie weg.
Ik heb een pin om mn scherm te ontgrendelen, en de veilige map vraagt om een patroon (die ik niet ken...)

• Marco W
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 18-09-2022
Ik heb een pin om mn scherm te ontgrendelen, en de veilige map vraagt om een patroon (die ik niet ken...)
[/quote]

Wel héél veilig dan ;)

Ik wist niet eens of mijn A52 4G er een bezat, na even zoeken instellingen en intikken op zoekbalk : veilige map kon ik hem vinden
Heb maar ww ingevoerd Ikbenmijnkatniet :P
Zojuist maar icoontje verwijderd, voor mezelf zie ik de meerwaarde er niet in, ben altijd thuis en mag blij zijn als ik mijn verjaardag 02-11 nog haal.
Heb mijn toestel al aan een behoeftig persoon beloofd, en die is nagenoeg digibeet, zij gebruikt momenteel nog mijn oude Samsung uit 2010.
Ze heeft onlangs nog een sd kaartje van 32GB gekregen omdat haar sms-inbox snel vol was.
Nu hoeft ze deze niet meer na een paar sms-en te legen O-)
stuurde als practical joke nog wel eens een ontzettend lange sms :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GtrCraft
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 24-04 09:27
Mijn A52s krijgt nu de september patch binnen

• user121
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 19:15
Appel105 schreef op maandag 12 september 2022 @ 19:52:
[...]

Bij het aanmaken van een secure folder kan gekozen worden, dat bij verlies van de inlog gegevens van de secure folder, herstel via een Samsung account mogelijk is. Met wat geluk is deze instelling toen gemaakt en is herstel mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-04 13:33
GtrCraft schreef op woensdag 14 september 2022 @ 09:08:
Mijn A52s krijgt nu de september patch binnen
+1 voor de A52 5G, vanochtend.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romano02
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 10-03-2024
Hmmbob schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 08:35:
[...]

+1 voor de A52 5G, vanochtend.
En weer eindelijk vanmorgen +1 voor A52 4G ( Europe )
Voor zo ver ik kan zien, enkel beveiliging update verder niets, maar het is prima natuurlijk, hoop nog wel even Android 13 te mogen mee maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dunnevandale
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20:11
Ik heb een A52 5g waar nu voor de tweede keer binnen 2 maanden de speaker kraakt, zowel tijdens bellen met de telefoon aan het oor als bellen op de speaker. Ook kraakt deze tijdens de ingebpuwde test van Samsung. Laatste keer is de speaker vervangen, ik verwacht dat dit nu ook weer gaat gebeuren onder garantie. Heeft iemand ervaring met ditzelfde euvel?

Met de telefoon gebeurt trouwens niets bijzonders zoals stoten of nattigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:16
Ik heb nu zo'n 1,5 maand de A52S in gebruik. Nu vallen mij de volgende dingen op.
Benieuwd of jullie vergelijkbare ervaringen hebben en of het hogere segment Samsungs dit probleem niet heeft.

Ik heb hiervoor een OnePlus Nord 2 gehad. Dit toestel ontgrendelt sneller met de vingerafdruk en face unlock dan de A52S. Aangezien een telefoon geregeld ontgrendelt wordt telt dit nogal op.
Ook hangt de software af en toe. Het toestel heeft het dan even zwaar.

De Nord 2 en A52S worden in vergelijkingsvideo's vaak tegenover elkaar gezet. En de OnePlus voelt snappier volgens reviewers. Dat is mijn ervaring ook.
Echter op softwaregebied switched OnePlus naar ColorOS van OPPO en bieden ze minder lang upgrades.
Dus er zijn ook wel tegens voor de OnePlus.

Nu ben ik benieuwd naar het volgende. Zijn er hier Tweakers die afkomstig zijn van bijv. S21/S22 naar de A52(S) die hun ervaringen kunnen delen?

Loont het om meer geld te besteden aan een duurdere Samsung of kan ik beter voor de Nord 2T (opvolger Nord 2) gaan om de snellere ervaring te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SanderBos
Roodey schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 10:54:

Ik heb hiervoor een OnePlus Nord 2 gehad. Dit toestel ontgrendelt sneller met de vingerafdruk en face unlock dan de A52S. Aangezien een telefoon geregeld ontgrendelt wordt telt dit nogal op.
Ook hangt de software af en toe. Het toestel heeft het dan even zwaar.
Ik vind de vingerafdruk scanner van A52s (met afstand) het slechtste onderdeel van de telefoon.

Ik verlang elke dag terug naar de scanner van mijn OnePlus 6 (en daarvoor Nexus 5x) op de achterkant, dat werkte zoveel beter.

De A52s heeft een optische vingerafdruk scanner, wat gewoon betekent dat er een camera achter het scherm zit (dus het is ook nog eens niet veilige technologie). Maar de Nord 2 heeft dat ook, dus ik had niet verwacht dat dan veel beter zou werken.

De top-lijn van Samsung zoals de S22 hebben ultrasone scanners. Ik heb daar geen ervaring mee, maar het is in ieder geval totaal andere technologie dus de ervaring zal neem ik aan anders zijn.

---------

Wat je zegt over haperingen, daar herken ik niks van (en ik kom van een OnePlus 6, dus een hele snelle telefoon). Het enige wat traag aanvoelt voor mij is dingen waarbij er veel data wordt opgeslagen, zoals nieuwe apps installeren.

----------

En ik ben zelf inderdaad alleen geswitched van OnePlus vanwege de updates, in alle andere opzichten was de OnePlus 6 beter (maar hij was ook veel duurder).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

.

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 221425 op 19-06-2024 19:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GtrCraft
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 24-04 09:27
Oktober patch rolt nu binnen op mijn A52s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen-B
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 17-04 16:05
dutchnltweaker schreef op donderdag 1 september 2022 @ 14:34:
[...]

Standaard connectbox is leuk, maar voor WiFi raad ik altijd een externe Router aan. Jij hebt zo te zien unify, ik heb zo een gevoel dat de snelheden daar sneller mee zouden zijn. Ik heb toen ik ziggo ook eens een test gedaan, de snelheden bij de externe Router waren beduidend hoger en stabieler dan de connectbox. Ben benieuwd naar de resultaten van de test :).
Terug komend op dit: bij mij thuis op Unify werken beide apparaten op de snelheid die ik er van zou verwachten. Dus het zit hem wel in het gebruikte type access point.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 24-04 11:41
Jeroen-B schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 11:10:
[...]

Terug komend op dit: bij mij thuis op Unify werken beide apparaten op de snelheid die ik er van zou verwachten. Dus het zit hem wel in het gebruikte type access point.
Mooi om te horen dat het nu uitgesloten is dat het aan de toestellen ligt! :) Ik dacht al dat dat het meer in die hoek lag. Het kan soms echt heel erg verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno90
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:09
RvD86 schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 11:20:
Tijdje geleden wilde mijn vrouw haar A52 4G opladen, Kwam een piepje uit en de melding water in usb poort.
Verschillende laders geprobeerd, verschillende kabels, verschillende stopcontacten, telefoon gereboot enz enz.
Niks werkte om de telefoon weer aan het laden te krijgen.

Omdat ze de telefoon toen nodig had heb ik fabrieksherstel gedaan en back up terug gezet.
Melding was toen over en kon weer laden.

Gisteren verscheen deze melding en piepje weer op haar telefoon.
Echter was het nu gelukkig wel na een uurtje (opnieuw proberen te laden) weg.

Is dit een bekend ''probleem'' en/of is Iemand hier bekend mee?
Is er een manier om deze melding weg te krijgen of te omzeilen als ze het weer krijgt i.p.v fabrieksherstel?

Zou bijv. cache geheugen legen in recovery werken?
Hier wil ik wel even op reageren. Tijdje geleden kreeg ik terwijl de telefoon aan was ook de melding 'vocht gedetecteerd' in beeld. Verdween vrij snel weer. Daarna niet weer gezien.

Vanochtend werd ik wakker en was mijn telefoon leeg (waarschijnlijk vergeten op te laden). Ik druk de lader in de telefoon en na een korte periode komt er een melding dat er vocht is gedetecteerd en dat de telefoon daarom niet kan opladen. Voorzichtig de oplaadpoort schoongemaakt een tandenstoker (kwam aardig wat stof uit). Daarna nog steeds de melding. Telefoon maar een tijdje weggelegd. Lader er weer in, nog steeds dezelfde melding.

Vervolgens geprobeerd om de volumeknop en aan/uit knop ingedrukt te houden en verrek de telefoon startte op. En even daarna pakte de telefoon de lader en laadde deze volledig op naar 100%. Nu liep ik al een tijdje achter qua updates. Deze nu allemaal geïnstalleerd. Mocht de melding weer terugkomen dan meld ik me weer.

Lees op internet hier wel meer problemen over. Lijkt niet echt een oplossing voor te zijn anders dan de telefoon in veilige modus op te starten. Ik zou denken dat het een soft/hardware bug is. Zou mooi zijn als deze 'beveiliging' uit te schakelen is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RvD86
Arno90 schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 16:23:
[...]

Hier wil ik wel even op reageren. Tijdje geleden kreeg ik terwijl de telefoon aan was ook de melding 'vocht gedetecteerd' in beeld. Verdween vrij snel weer. Daarna niet weer gezien.

Vanochtend werd ik wakker en was mijn telefoon leeg (waarschijnlijk vergeten op te laden). Ik druk de lader in de telefoon en na een korte periode komt er een melding dat er vocht is gedetecteerd en dat de telefoon daarom niet kan opladen. Voorzichtig de oplaadpoort schoongemaakt een tandenstoker (kwam aardig wat stof uit). Daarna nog steeds de melding. Telefoon maar een tijdje weggelegd. Lader er weer in, nog steeds dezelfde melding.

Vervolgens geprobeerd om de volumeknop en aan/uit knop ingedrukt te houden en verrek de telefoon startte op. En even daarna pakte de telefoon de lader en laadde deze volledig op naar 100%. Nu liep ik al een tijdje achter qua updates. Deze nu allemaal geïnstalleerd. Mocht de melding weer terugkomen dan meld ik me weer.

Lees op internet hier wel meer problemen over. Lijkt niet echt een oplossing voor te zijn anders dan de telefoon in veilige modus op te starten. Ik zou denken dat het een soft/hardware bug is. Zou mooi zijn als deze 'beveiliging' uit te schakelen is.
Vorige week had ze het weer.
Gelukkig was haar accu toen redelijk vol.
Ze heeft m een paar uur aan de kant gelegd, Melding was weg, Lader eraan en niks meer aan de hand.
Maar dit is wel heel vervelend als de accu bijna leeg is.
Als de telefoon uitvalt dan lijkt het wel of de telefoon de melding onthoud.

Moet haast wel een softwarematig iets zijn.
Zou idd mooi zijn als dit er met een update uit wordt gehaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arno90
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:09
RvD86 schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 16:37:
[...]

Vorige week had ze het weer.
Gelukkig was haar accu toen redelijk vol.
Ze heeft m een paar uur aan de kant gelegd, Melding was weg, Lader eraan en niks meer aan de hand.
Maar dit is wel heel vervelend als de accu bijna leeg is.
Als de telefoon uitvalt dan lijkt het wel of de telefoon de melding onthoud.

Moet haast wel een softwarematig iets zijn.
Zou idd mooi zijn als dit er met een update uit wordt gehaald.
Inderdaad. Op internet wordt nog wel genoemd dat het een oplossing kan zijn om de telefoon in veilige modus op te starten. Mocht dat helpen als ik de melding weer krijg dan laat ik het weten. Nu maar zorgen dat de telefoon niet meer helemaal leeg gaat. :+

Edit:
Nog even verder gezocht. Samsung raadt zelf nog het volgende aan: https://www.samsung.com/n...icon-and-will-not-charge/

[ Voor 13% gewijzigd door Arno90 op 12-10-2022 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kielkiel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:36
Sinds 2 weken heb ik een a52s. Als ik in de auto rij en bijv Slam of qmusic stream gebeurt het redelijk vaak dat de verbinding stopt. Het maakt niet uit of ik de stream beluister via de website of via bv vlc. Ook heb ik andere stream codecs geprobeerd, maar helaas. Heeft in een tip om dit irritante probleem op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romano02
kielkiel schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 14:31:
Sinds 2 weken heb ik een a52s. Als ik in de auto rij en bijv Slam of qmusic stream gebeurt het redelijk vaak dat de verbinding stopt. Het maakt niet uit of ik de stream beluister via de website of via bv vlc. Ook heb ik andere stream codecs geprobeerd, maar helaas. Heeft in een tip om dit irritante probleem op te lossen?
of het daarmee te maken heeft weet ik niet, maar hier ( ouwe man ) valt radio 1 het vaakst en daarna radio 5 op sommige dagen telkens een aantal seconden weg, vaak "pakt hij het daarna weer op" soms niet en zijn ze alweer verder in het programma.
Zelfde op mijn laptop ( twee tabbladen open ).
Dacht eerst aan mijn internet ,WiFi o.i.d. tot dat er meer mensen op de radio er ook "last" van bleken te hebben.
Buiten gebruik ik zelden ( radio ) data, dus weet niet of het daar ook zo is.

Denk dat daar het zg euvel ligt en niet aan uw apparaat O-)

[ Voor 4% gewijzigd door Romano02 op 15-10-2022 15:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
GtrCraft schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 10:45:
Oktober patch rolt nu binnen op mijn A52s
Sinds vanochtend ook op de A52 5G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kielkiel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:36
Romano02 schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 15:41:
[...]

of het daarmee te maken heeft weet ik niet, maar hier ( ouwe man ) valt radio 1 het vaakst en daarna radio 5 op sommige dagen telkens een aantal seconden weg, vaak "pakt hij het daarna weer op" soms niet en zijn ze alweer verder in het programma.
Zelfde op mijn laptop ( twee tabbladen open ).
Dacht eerst aan mijn internet ,WiFi o.i.d. tot dat er meer mensen op de radio er ook "last" van bleken te hebben.
Buiten gebruik ik zelden ( radio ) data, dus weet niet of het daar ook zo is.

Denk dat daar het zg euvel ligt en niet aan uw apparaat O-)
Ik hoopte dat het aan de betrokken zenders lag, maar ik heb het met alle streaming radio zenders helaas. Het vreemde is dat ik met mijn vorige mobiel samsung a8 er nooit last van had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrzao
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-04 21:20
Mijn vrouw heeft een A52S 5G en sinds vandaag het probleem dat hij haar SD kaart niet meer ziet. Is gewoon een originele 256gb SD kaart, Samsung zelfs. Er in en er uit al geprobeerd, telefoon aan en uit. Geen verschil… iemand een idee hoe dit kan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koksie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:07
Kaartje corrupt geraakt? Even in je laptop of pc steken en kijken of ie daar nog wel gelezen kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrzao
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-04 21:20
koksie schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 23:18:
Kaartje corrupt geraakt? Even in je laptop of pc steken en kijken of ie daar nog wel gelezen kan worden.
Inderdaad gedaan maar daar werkt hij prima. Voor de zekerheid maar gelijk geback-upt naar de externe schijf. Telefoon is ook niet gevallen, maar lijkt te komen door de laatste software update want na de reboot daarvan ziet de A52S hem niet meer…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user121
Ter info. Hier ook een A52s met sd kaart. Deze sd kaart werkt nog gewoon na de laatste update. Geen idee of je met statistiek van n=2 iets kan zeggen of het exemplarisch is of niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hadespuiter
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-11-2024
Vandaag een nieuwe A52S mogen ontvangen. Het eerste wat mij op viel is dat ik hele lichte roze vlekken op witte pagina's zie. Als je een beetje onder een hoek kijkt zie je het erger.
Mijn oude A50 had dit dus absoluut niet. Als ik ze naast elkaar houdt heeft de A50 gewoon een mooier veel egaler scherm.

De A52S gaat dus retour.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IssY_I
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19-03 01:22
Oeps verkeerde rubriek
Excuses

[ Voor 95% gewijzigd door IssY_I op 08-11-2022 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calamor
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01:10
Zit een tijdje te zoeken, maar weet iemand hoe je als je de home knop ingedrukt houd dat Google assistent niet komt? Heb het al wel uitgezet. Dat was nog een zoek tochtje in de app "Google".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SanderBos
Calamor schreef op woensdag 9 november 2022 @ 16:30:
Zit een tijdje te zoeken, maar weet iemand hoe je als je de home knop ingedrukt houd dat Google assistent niet komt? Heb het al wel uitgezet. Dat was nog een zoek tochtje in de app "Google".
Wil je gewoon heel de assistant uit hebben?
Instellingen|Apps|Standaard-apps kiezen (bovenin)|Digitale-assistent-app|App apparaat ondersteuning|Geen

(let op: niet op het tandwieltje tappen bij de een na laatste stap, maar op de tekst)

• Hadespuiter
Hadespuiter schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 19:04:
Vandaag een nieuwe A52S mogen ontvangen. Het eerste wat mij op viel is dat ik hele lichte roze vlekken op witte pagina's zie. Als je een beetje onder een hoek kijkt zie je het erger.
Mijn oude A50 had dit dus absoluut niet. Als ik ze naast elkaar houdt heeft de A50 gewoon een mooier veel egaler scherm.

De A52S gaat dus retour.
Gaat dus hierom, van boven naar beneden zie ik afwisselend de 2 kleuren roze groen roze groen roze groen etcetera. Hoopte nog even dat er een screenprotector opgeplakt zat wat dit veroorzaakt maar er lijkt niets op te zitten.

Is dit een slecht exemplaar uit de oled loterij of zijn ze allemaal zo?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/do-Oja9FEd4jDp6385WeHLhtNk8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aKdYleop2rfqHoALA0wUmNv9.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door Hadespuiter op 10-11-2022 11:36 ]

• Lord_Dain
  • Laatst online: 22:55
Hadespuiter schreef op donderdag 10 november 2022 @ 11:33:
[...]

Gaat dus hierom, van boven naar beneden zie ik afwisselend de 2 kleuren roze groen roze groen roze groen etcetera. Hoopte nog even dat er een screenprotector opgeplakt zat wat dit veroorzaakt maar er lijkt niets op te zitten.

Is dit een slecht exemplaar uit de oled loterij of zijn ze allemaal zo?

[Afbeelding]
Bewegen de kleuren mee in het verticale vlak? Want dan is het gewoon het type led in het scherm. Ligt valt onder een bepaalde hoek naar buiten bij verschillende typen led.

Waarom doe je eigenlijk zo'n test? Heb je vaak een volledig wit scherm aan staan?

Net even in het donker getest met een volledig wit scherm. Ik zie het bij mijn toestel alleen als ik onder een hoek van meer dan 45 graden naar het scherm kijk en de vlakken rollen verticaal van boven naar beneden en andersom, afhankelijk van welke richting op draai. Is dus gewoon het type scherm.

[ Voor 14% gewijzigd door Lord_Dain op 10-11-2022 19:05 ]

• Hadespuiter
Lord_Dain schreef op donderdag 10 november 2022 @ 19:03:
[...]

Bewegen de kleuren mee in het verticale vlak? Want dan is het gewoon het type led in het scherm. Ligt valt onder een bepaalde hoek naar buiten bij verschillende typen led.

Waarom doe je eigenlijk zo'n test? Heb je vaak een volledig wit scherm aan staan?

Net even in het donker getest met een volledig wit scherm. Ik zie het bij mijn toestel alleen als ik onder een hoek van meer dan 45 graden naar het scherm kijk en de vlakken rollen verticaal van boven naar beneden en andersom, afhankelijk van welke richting op draai. Is dus gewoon het type scherm.
Ja de kleuren bewegen mee als je kantelt en beweegt. Bleef het bij dit dan vond ik het geen probleem, echter als ik het toestel stil houd en er recht op kijk dan zie ik die roze en groene vlekken ook. Persoonlijk vind ik het zeer irritant als ik iets lees op een achtergrond die kleurvlekken vertoont.
Het amoled scherm van mijn A50 heeft een prachtig egaal scherm.

• Lord_Dain
  • Laatst online: 22:55
Hadespuiter schreef op donderdag 10 november 2022 @ 20:18:
[...]

Ja de kleuren bewegen mee als je kantelt en beweegt. Bleef het bij dit dan vond ik het geen probleem, echter als ik het toestel stil houd en er recht op kijk dan zie ik die roze en groene vlekken ook. Persoonlijk vind ik het zeer irritant als ik iets lees op een achtergrond die kleurvlekken vertoont.
Het amoled scherm van mijn A50 heeft een prachtig egaal scherm.
Ik zie het niet als ik recht of bijna recht op het scherm kijk. Wellicht dat er dan toch iets anders aan de hand is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calamor
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01:10
SanderBos schreef op woensdag 9 november 2022 @ 18:45:
[...]

Wil je gewoon heel de assistant uit hebben?
Instellingen|Apps|Standaard-apps kiezen (bovenin)|Digitale-assistent-app|App apparaat ondersteuning|Geen

(let op: niet op het tandwieltje tappen bij de een na laatste stap, maar op de tekst)
Ik bedoel als je op de middelste knop even ingedrukt hebt (dacht dat de home knop heet) krijg je gelijk Google Assistent. Heb die wel uitgeschakeld. Maar ik wil als je die actie doe, de home indrukken dat je dan geen Google Assistent krijg. Op internet hebben ze het er wel over, maar op de a52s heb je die mogelijkheid niet, wat ik kan zien.

Edit.
Dank je wel. Het is inderdaad gelukt.

[ Voor 3% gewijzigd door Calamor op 11-11-2022 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderBos
Calamor schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 10:15:
[...]

Ik bedoel als je op de middelste knop even ingedrukt hebt (dacht dat de home knop heet) krijg je gelijk Google Assistent. Heb die wel uitgeschakeld. Maar ik wil als je die actie doe, de home indrukken dat je dan geen Google Assistent krijg. Op internet hebben ze het er wel over, maar op de a52s heb je die mogelijkheid niet, wat ik kan zien.
Mijn recept doet dat (deed dat bij mij, ik heb het uitgeprobeerd). Alleen doet het misschien meer dan wat je wil, want het zet gewoon de hele assistent uit denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

.

[ Voor 95% gewijzigd door Anoniem: 221425 op 19-06-2024 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietje1981
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 25-05-2023
Ik heb nu de A52 ontvangen en heb een aantal vragen.

Is het mogelijk on altijd een zwarte balk bovenin te hebben (om de frontcamera heen)?

Het toetsenbord geeft geen automatische spatie en hoofdletter na een punt. Ook geen spatie na een komma. Is dit wel in te stellen?

Als ik een link in een mail (in Gmail) wil openen in een browser,dan gaat deze direct naar de Samsung browser, hoe kan ik instellen dat hij standaard Chrome opent?

Ik heb nu 3 pagina's aan mijn startscherm toegevoegd. Hoe kan ik doorscrollen van de pagina laatste pagina naar de eerste en vise versa?

Ik heb al mijn apps op de startschermen staan. Hoe kan ik het App-scherm uitschakelen? Nu gaat hij daar automatisch heen als ik omhoog veeg.

Alvast bedankt voor de hulp!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

.

[ Voor 103% gewijzigd door Anoniem: 221425 op 19-06-2024 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietje1981
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 25-05-2023
Bedankt voor de hulp GZFan!

1 vraag nog over GBoard, ik krijg hier niet ingesteld dat er na een punt of komma een automatische spatie komt. Zie wel staan dat er een Beta is voor Engels/VS, maar als ik die toetsenborden kies werkt het ook niet.
Zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• superiscch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23-04 21:12
Pietje1981 schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 20:49:
Bedankt voor de hulp GZFan!

1 vraag nog over GBoard, ik krijg hier niet ingesteld dat er na een punt of komma een automatische spatie komt. Zie wel staan dat er een Beta is voor Engels/VS, maar als ik die toetsenborden kies werkt het ook niet.
Zie ik iets over het hoofd?
Die beta optie is er al 7 jaar denk ik 🙈🙈 SwiftKey heeft die optie wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romano02
Android 13 anyone ?

( A52-4Gb' )

vraag het voor een vriend 🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
December volgens de berichten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fuzzyeyebrows1
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-04 17:22

fuzzyeyebrows1

Of gewoon Tomek

Hij is bij de Mediamarkt in de aanbieding voor 299:

https://www.mediamarkt.nl...128-gb-zwart-1703821.html

Ik zie MediaMarkt niet in de pricewatch staan, dus vandaar de vermelding hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 24-04 16:00
Sinds kort ben ik ook een bezitter van de A52s.

Het valt mij op dat in de camera app iedere keer een soort van led lampje (rechtsboven op de foto) brand.
Ik zie dit in de camera app soms ook bij andere icoontjes zitten.

Waar is dat voor en kan dat ook uitgeschakeld worden?
Afbeeldingslocatie: https://kene.nl/lampje.jpg
Ook nog even een andere vraag, ik kom van een A8 2018 (met vingerafdrukscanner aan de achterkant).
Ik vind de vingerafdrukscanner aan de voorkant niet top werken (het was al een hele klus om de vinger, nouja duim, omdat hij aan de voorkant zit te registeren). Hoe is jullie ervaring daarmee?

Ik heb in de praktijk vaak een aantal "mismatches" voordat hij mijn duim pakt.
Bij de A8 2018 ging het wel eens een enkele keer mis maar bij deze echt een stuk meer.

[ Voor 12% gewijzigd door knorde op 18-11-2022 14:49 ]

Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
knorde schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 14:47:
Sinds kort ben ik ook een bezitter van de A52s.

Het valt mij op dat in de camera app iedere keer een soort van led lampje (rechtsboven op de foto) brand.
Ik zie dit in de camera app soms ook bij andere icoontjes zitten.

Waar is dat voor en kan dat ook uitgeschakeld worden?
[Afbeelding]
Ook nog even een andere vraag, ik kom van een A8 2018 (met vingerafdrukscanner aan de achterkant).
Ik vind de vingerafdrukscanner aan de voorkant niet top werken (het was al een hele klus om de vinger, nouja duim, omdat hij aan de voorkant zit te registeren). Hoe is jullie ervaring daarmee?

Bij de A8 2018 ging het wel eens een enkele keer mis maar bij deze echt een stuk meer.
https://www.samsung.com/u...he%20notification%20panel.

In het Engels, maar legt gelijk uit waarom dat is.. Dit is ter beveiliging voor jou, zo weet jij of je camera en of microfoon op je telefoon aanstaan. Zo weet je zeker of het nog aan of uit staat, ook in verschillende Apps die dit gebruiken waarvan je dit niet wist. Dit kan je dus niet uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderBos
knorde schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 14:47:

Voor mij is de vingerafdrukscanner het zwakke punt van de telefoon (wat ik hier al vaker heb geroepen, maar goed jij bent nieuw dus mag ik het nog een keer zeggen....).

Die scanners op de achterkant van telefoons waren zoveel beter :'(

Wat ik zelf heb gedaan is dezelfde duim een aantal keer geregistreerd als verschillende vingers, en dan de volgende registratie gedaan als hij moeite had om hem te herkennen (dus waarbij blijkbaar de omstandigheden anders zijn). Dat heeft iets geholpen, maar niet veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
dutchnltweaker schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 15:18:
[...]

https://www.samsung.com/u...he%20notification%20panel.

In het Engels, maar legt gelijk uit waarom dat is.. Dit is ter beveiliging voor jou, zo weet jij of je camera en of microfoon op je telefoon aanstaan. Zo weet je zeker of het nog aan of uit staat, ook in verschillende Apps die dit gebruiken waarvan je dit niet wist. Dit kan je dus niet uitzetten.
Ah kijk dat verklaart een hoop :)
Ik heb wel eens 2 van die groene stipjes gezien (1 stond er dan boven een icoontje en 1 in de hoek).
Ik krijg het nu alleen niet gereproduceerd, enig idee wat die 2de had kunnen zijn?
Zover ik in de tekst zie brand er normaal 1 (voor camera en microfoon).
SanderBos schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 15:41:
[...]

Voor mij is de vingerafdrukscanner het zwakke punt van de telefoon (wat ik hier al vaker heb geroepen, maar goed jij bent nieuw dus mag ik het nog een keer zeggen....).

Die scanners op de achterkant van telefoons waren zoveel beter :'(

Wat ik zelf heb gedaan is dezelfde duim een aantal keer geregistreerd als verschillende vingers, en dan de volgende registratie gedaan als hij moeite had om hem te herkennen (dus waarbij blijkbaar de omstandigheden anders zijn). Dat heeft iets geholpen, maar niet veel.
Ja die op de achterkant (vind ik sowieso een veel betere plek) werkte veel beter.

Ik zal ook eens proberen meerdere keren mijn duim te registeren.
Ik zal de telefoon er niet om wegdoen maar het is wel iets wat niet goed genoeg werkt en verbetering nodig heeft. Ik gok dat dit niet softwarematig op te lossen is, is een pure aannamen van mijzelf.

Laten we hopen dat Samsung dit toch wel softwarematig nog wat kan bijstellen dat hij wat beter wordt.
Op mijn oude A8 2018 werkt dit echt veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
@knorde, De een is voor camera en de ander voor microfoon. Samen een groot icoon.

[ Voor 25% gewijzigd door dutchnltweaker op 18-11-2022 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IssY_I
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19-03 01:22
Nvr mnd

[ Voor 99% gewijzigd door IssY_I op 19-11-2022 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
dutchnltweaker schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 18:52:
@knorde, De een is voor camera en de ander voor microfoon. Samen een groot icoon.
Ja ik heb de link gelezen maar bij mij brand er echt maar 1 lampje als de microfoon en camera aanstaan.
Niet in de vorm van een icoontje maar puur een soort van led lampje (zoals op mijn eerdere foto te zien is).

Ik weet niet waar het verschil in zit maar nu brand er weer een 2de lampje bij, een rode.
Hierbij een screenshot ervan:

Waar is dat rode lampje voor?
Afbeeldingslocatie: https://kene.nl/lampje2.jpg
Ook nog even een ander vraagje, als ik een filmpje afspeel in de galerij moet ik elke keer het geluid weer aanzetten. Kan dit ook standaard op aan staan? Ik zie hier geen optie voor in de galerij?

Daarnaast hoeven de filmpjes wat mij betreft niet allemaal in het overzicht af te spelen, alleen pas als je een filmpje aanklikt. Maar volgens mij is dit allemaal niet mogelijk of zie ik iets over het hoofd?

Wat mij ook nog opvalt is dat als je toetsenbord "open staat" dat er bovenaan in de taakbalk (hoe heet dat eigenlijk haha) en onderaan in de navigatiebalk een toetsenbord icoontje staat.
Ik heb kunnen vinden hoe deze uit de navigatiebalk kon verwijderen maar kun je die ook verwijderen bovenin de "taakbalk"?

Oplossing: https://www.askvg.com/tip...e-typing-in-mobile-phone/

Heel leuk trouwens al die nieuwe functies maar ik begin wel erg het gevoel te krijgen dat Samsung steeds meer bepaald wat zij een goede instelling voor ons vinden die vervolgens niet aangepast kan worden. Niet echt een hele goede vooruitgang op dit gebied :)

[ Voor 35% gewijzigd door knorde op 19-11-2022 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wout1980
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 21-03-2023
Hallo,

Pas lid en meteen een vraag aan andere A52 en/of Samsung gebruikers.

Nadat mijn vriendin héél overtuigd was heb ik voor mijn moeder ook een A52 gekocht. Halverwege de initiële opstart heeft ze deze echter terug enkele weken opgeborgen en nu is de toegangscode vergeten.

Ik heb al van alles geprobeerd maar kom steeds terug bij die code (die we door trail & error maar niet terugvinden).

Is er een manier om dit toch te omzeilen of resetten? De gsm heeft nog geen sim kaart en is nog niet gebruikt geweest buiten het beantwoorden van een deel van de vragen tijdens de eerste opstart.

Moet/kan ik deze binnen doen bij een speciaal zaak (Samsung gsm winkel)?

Alvast bedankt voor de hulp.

Wout

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:15
Wout1980 schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 15:51:
Is er een manier om dit toch te omzeilen of resetten?
Dit al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sevilla 67
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 23-04 15:42
Android 13 en One UI 5.0 kun je nu downloaden voor de A52 4G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Sevilla 67 schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 08:59:
Ook voor de 5G versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:43

-ET-

Phone Home

De 5G versie laat bij mij vooralsnog geen update zien. Maar er zat wel vaker verschil in de updates tussen de 4G en 5G versies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romano02
Deze keer eerst de 4 G eerst ?
Okay

Had m rond 07 al binnen.
Wat me is opgevallen een paar keer :
Zoeken naar updates.
dan,
Ram opschonen.
opnieuw updates zoeken, en Tada !! update OTA.

[ Voor 68% gewijzigd door Romano02 op 22-11-2022 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
Ik heb even een vraagje, ik heb sinds kort de a52s en heb problemen met een (glas) screenprotector.
Op mijn vorige telefoon (A8 2018) had ik dit probleem ook al.

Als ik een (glas) screenprotector erop zet gaat dit een paar dagen goed.
Na een aantal dagen zie je dat een heel klein stukje bovenaan in het midden los begint te laten, dit breid steeds verder uit.

Uiteindelijk heb je dan een hele grote "vlek".

Ik heb dit al regelmatig opnieuw gedaan, maar alleen bij mij gebeurt dit.
Als ik screenprotectors plak bij mijn vrouw, mijn familie, mijn dochter blijven ze allemaal goed zitten.
Ik heb deze telefoon 2dehands gekocht en daar zat al een screenprotector op (al bijna een jaar).

Ook nu kreeg ik na enkele dagen hetzelfde effect.

Ik heb nu 2 vragen:
1. Weet iemand hoe het kan dat dit enkel bij mij gebeurt (heeft dit met zweet, warmte of wat anders te maken)?

2. Hoe is jullie ervaring met de hardheid van het glas als je geen screenprotector gebruikt?
Ik zie op youtube wel dat het scherm heel sterk lijkt maar als ik op marktplaats sommige schermen zie denk ik echt dat je ze zonder screenprotector niet mooi kan houden. Wat is jullie ervaring daarmee? Ik heb hem altijd in mijn broekzak (zonder sleutels of andere dingen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knielen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:54
@knorde ik gebruik nooit een screenprotector, wel een hoesje aan de achterkant. Inderdaad belangrijk dat je verder niets in je zakken hebt.

Misschien dat de protector door vele schuren in je zak loskomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
Knielen schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 10:04:
@knorde ik gebruik nooit een screenprotector, wel een hoesje aan de achterkant. Inderdaad belangrijk dat je verder niets in je zakken hebt.

Misschien dat de protector door vele schuren in je zak loskomt?
Ja dit is heel goed mogelijk, ik weet dat de personen die ik opnoemde de telefoon nooit in hun zak doen.
Een hoesje aan de achterkant heb ik er inderdaad altijd op (heerlijk die extra grip, maar ook veiliger).

Begrijp ik goed dat jij geen last hebt van krassen zonder screenprotector (als je hem uiteraard een beetje voorzichtig gebruikt)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratzz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19:33
knorde schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 10:34:
[...]

Ja dit is heel goed mogelijk, ik weet dat de personen die ik opnoemde de telefoon nooit in hun zak doen.
Een hoesje aan de achterkant heb ik er inderdaad altijd op (heerlijk die extra grip, maar ook veiliger).

Begrijp ik goed dat jij geen last hebt van krassen zonder screenprotector (als je hem uiteraard een beetje voorzichtig gebruikt)?
Als ik zie hoe mijn screenprotectors eruit zien na een tijdje ben ik altijd blij dat ik er ene heb en als ik er geen heb dan heb ik al snel spijt dat ik er geen heb. Ik heb er nu voor de eerste keer een folie op laten zetten bij de mediamarkt. Qua gevoel is het even wennen want het is geen glas en als je er op een bepaalde hoe naar kijkt zie je het verschil ook maar de folie zit er perfect op, waarschijnlijk omdat die voor ieder model apart wordt uitgesneden. Het kost helaas ook iets meer dan een gewone screenprotector.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hmmbob
Sevilla 67 schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 08:59:
Nu ook voor de A52 5G

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:03
En vanaf nu ook voor de A52s 5G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-04 19:41

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Weet iemand waarom ik geen pop-up meldingen ontvang van AD.nl en De Telegraaf als het scherm op zwart staat? Pushmelding geluid komt wel door. Alles staat goed ingesteld.

NU.nl, NOS, WhatsApp heb ik allemaal geen problemen mee. Alleen bij sommige specifieke apps. Always On Display heb ik trouwens uit.

A52S heb ik al gereset, leeggegooid, alle settings bij langs gelopen.

Vandaag Android 13 erop gezet in de hoop dat dat het misschien zou fixen. Helaas. Het internet staat ook best vol dat meer mensen hier tegenaan lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
Hoe is jullie ervaring met de touch?

Ik merk soms dat ik iets nog net niet aangetikt heb (misschien een halve millimeter of minder van het scherm af) en dat iets dan al als aangetikt wordt gezien. Het is echt heeeeeel minimaal voordat ik het scherm raak, maar toch :)

Ik zie wel een optie om de touch te versterken maar is het ook mogelijk om hem iets minder gevoelig te zetten?

Ervaren jullie dit ook? Op mijn oude telefoon ervaarde ik dit niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
knorde schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 16:57:

Ik merk soms dat ik iets nog net niet aangetikt heb (misschien een halve millimeter of minder van het scherm af) en dat iets dan al als aangetikt wordt gezien. Het is echt heeeeeel minimaal voordat ik het scherm raak, maar toch :)

Ik zie wel een optie om de touch te versterken maar is het ook mogelijk om hem iets minder gevoelig te zetten?

Iemand die hier ervaring mee heeft? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

A52s en krijg nu Android 13 (One UI 5) binnen.

Edit: was al gezegd, excuses.

[ Voor 26% gewijzigd door jelmervos op 30-11-2022 19:55 ]

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

.

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 221425 op 19-06-2024 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
Anoniem: 221425 schreef op woensdag 30 november 2022 @ 22:12:
[...]

Ik heb het probleem dat je beschrijft nooit gemerkt. Net even geprobeerd, maar bij mij registreert hij pas een aanraking wanneer ik het scherm daadwerkelijk aanraak.
Ik lees net in de reviews iemand anders die ook een te gevoelige touch ervaart.
Ik heb hem even een berichtje gestuurd of hij het op dezelfde manier ervaart als mij.

Zie hier de review: Samsung Galaxy A52s 5G, 6GB, 128GB opslag Zwart review door Socket 1337

Ik zal mijn vrouw eens laten meekijken of ik het scherm echt niet aanraak.
Gevoelsmatig reageert hij net te vroeg omdat ik soms nog net geen aanraking voel en het wel zo geregistreerd wordt.

[ Voor 13% gewijzigd door knorde op 30-11-2022 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Socket 1337
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20-04 15:33
knorde schreef op woensdag 30 november 2022 @ 23:29:
[...]

Ik lees net in de reviews iemand anders die ook een te gevoelige touch ervaart.
Ik heb hem even een berichtje gestuurd of hij het op dezelfde manier ervaart als mij.

Zie hier de review: Samsung Galaxy A52s 5G, 6GB, 128GB opslag Zwart review door Socket 1337

Ik zal mijn vrouw eens laten meekijken of ik het scherm echt niet aanraak.
Gevoelsmatig reageert hij net te vroeg omdat ik soms nog net geen aanraking voel en het wel zo geregistreerd wordt.
Klopt, ik ervaar hetzelfde.
Misschien een complottheorie, maar ik zou bijna denken dat Samsung dit expres doet om te zorgen dat er genoeg onderscheid blijft tussen hun mid range en flagship telefoons, echter weet ik niet of hun flagship telefoons hetzelfde probleem hebben (geen ervaring mee).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 00:15
Ik heb het net even geprobeerd, maar ik krijg het hier niet voor elkaar om zonder het scherm aan te raken werkelijk iets te doen.
Wel reageert het scherm meteen zodra ik ook maar een millimeter huid op het scherm heb, maar op dat moment raak ik voor mijn gevoel het scherm nog niet aan. Dus ik begrijp de beleving, maar het is gewoon een gevoelig scherm (maar n=1 uiteraard).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romano02
knorde schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 16:57:

Was mij ook al een tijd geleden opgevallen, soms storend en een paar maal achtereen in een sessie, dan weer een tijdje niet of 1 keer per lange chat,....... lastig,... maar terminaal ziek zijn is erger :+ ( galgenhumor )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
Ik heb mijn vrouw net even mee laten kijken maar soms hang ik er net echt een (misschien halve) millimeter boven terwijl hij wel aanraking registreert.

@EDIT Het is dus (bij mij) niet alleen het gevoel.

Ik kan het het beste (en snelste) reproduceren door eerst met een aanraking te beginnen, te vegen naar bijvoorbeeld boven en dan heel minimaal van het scherm afkomen (en dan gaat hij dus gewoon door naar boven als mijn duim omhoog blijft gaan).

@Romano02 Haha er zijn inderdaad ergere dingen maar toch, mijn goedkopere A8 2018 deed dit niet :P

Wat bij sommige mensen schijnt te helpen is dit: YouTube: How to Fix Touch Screen Over Sensitive on All Samsung Galaxy Phones ...
Bij mij heeft dit alleen niks geholpen of verbeterd.

EDIT

Zojuist even bij mijn schoonouders langs geweest (die beide dezelfde telefoon hebben) en bij hun heb ik dezelfde ervaring. Hiermee heb ik uitgesloten dat er een probleem in de telefoon zelf zit en dat dit dus blijkbaar bij dit type "normaal" is.

[ Voor 46% gewijzigd door knorde op 01-12-2022 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronvgs
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:07
Voor mij is dit m’n beste Samsung tot nu toe.
S7 A50 en nu de A52.
Prima scherm, vinger afdruk scanner werkt perfect.
Net nog even gekeken maar nog geen krassen op het scherm.

Ik gebruik privé een iPhone 12 maar de A52 is een prima toestel.
Ik heb geen enkel probleem met de aanraak gevoeligheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Laatst online: 24-04 11:54
Vanmorgen de OneUI 5.0 en Android 13 binnengekregen. Alles werkt zonder problemen met de Nova launcher. Eigenlijk weining wijzingen, behalve meer opties in sommige instellingen maar voorlopig doet ie het prima. Heerlijk toestel moet ik zeggen en zeer tevreden. Van aanraakgevoeligheid geen last (heb de A52s 5G met 6GB en 128GB).

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
Ronvgs schreef op donderdag 1 december 2022 @ 18:07:
Ik heb geen enkel probleem met de aanraak gevoeligheid.
aveenhuysen schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 15:59:
Van aanraakgevoeligheid geen last (heb de A52s 5G met 6GB en 128GB).
Misschien meerdere batches of sommige mensen ervaren het wel en de andere mensen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romano02
knorde schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 16:20:
[...]

[...]

Misschien meerdere batches of sommige mensen ervaren het wel en de andere mensen niet.
Zat ook al aan statische elektriciteit :F te denken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
Romano02 schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 18:47:
[...]

Zat ook al aan statische elektriciteit :F te denken
Gisteren was mijn broer op bezoek, hij heeft de S21.
Ik heb het bij hem ook getest, bij hem ervaarde ik het ook maar het was wel wat moeilijker te reproduceren maar het lukte zeker. Bij hem bleek het vinkje aan te staan van "touch prestaties verbeteren als u een screenbeschermer gebruikt (of iets wat daar op lijkt).

Na dat vinkje uit te hebben gezet lukte het helemaal niet meer om het "probleem" te reproduceren. Bij mij maakt het geen verschil of dat vinkje wel of niet aan staat, ik heb het gevoel dat daar ook het "probleem" zit. Hij lijkt aan te staan en niet (merkbaar) te veranderen als je dat vinkje uit zet.

Misschien is dit een bug die Samsung nog niet weet van de A52s?

[ Voor 3% gewijzigd door knorde op 03-12-2022 11:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
mrwolf schreef op woensdag 7 december 2022 @ 15:21:
[...]

Ik kwam er dus achter dat ik dezelfde issues heb sinds mijn Samsung A52s naar Anroid 13 geüpgraded is :(
Gelukkig zie ik ook dat het issue opgelost lijkt te zijn in de december patchronde. Ik hoop dat die snel komt, want dit is bloedirritant.
Even mezelf uit een ander topic quoten: de upgrade van mijn A52s heeft problemen opgeleverd met bluetooth connecties, waaronder Tesla (die de BT verbinding als sleutel hanteert). Ook issues met andere BT-apparaten zoals koptelefoons en Garmin-horloges worden hierdoor geraakt. En yep, ik heb ze allemaal gemerkt, tot ik er net dus achter kwam dat het door de Android 13-upgrade komt.

Er is een oplossing (schijnbaar), die komt in de december patchronde. Die niet snel genoeg kan komen wat mij betreft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

mrwolf schreef op woensdag 7 december 2022 @ 15:26:
[...]

Even mezelf uit een ander topic quoten: de upgrade van mijn A52s heeft problemen opgeleverd met bluetooth connecties, waaronder Tesla (die de BT verbinding als sleutel hanteert). Ook issues met andere BT-apparaten zoals koptelefoons en Garmin-horloges worden hierdoor geraakt. En yep, ik heb ze allemaal gemerkt, tot ik er net dus achter kwam dat het door de Android 13-upgrade komt.

Er is een oplossing (schijnbaar), die komt in de december patchronde. Die niet snel genoeg kan komen wat mij betreft ;)
Kun je nog wel met de auto op pad?

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
jelmervos schreef op woensdag 7 december 2022 @ 15:38:
[...]

Kun je nog wel met de auto op pad?
Ja hoor, er zitten 2 keycards bij, en als je BT aan/uit zet werkt het ook weer eventjes. Niet zoals geadverteerd, maar het werkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manon96
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 23-11-2024
Vraagje.
Gisteren moest mijn a52s updaten naar one ui 5 upgraden voor Android 13. Hij heeft toen ergens 1600 oude WhatsApp foto's vandaan gehaald, ik heb geen idee waar, die ik naar mijn weten allang verwijderd had. Nou is dat niet gelijk heel erg maar sindsdien zie ik niks anders meer dan de 1177 WhatsApp foto's (ipv de 9200 die in mijn galerij app staan) als ik iets via een chat van WhatsApp wil sturen. Alles staat ingedeeld in mapjes van contactpersonen of groepen, zelfs groepen waar ik al jaren niet meer in zit. In de galerij van mijn telefoon staat het wel goed dus daar zit geen fout in. Het gevolg is dat ik nu geen nieuwe foto's of bijv een screenshot kan sturen via WhatsApp, daarvoor moet ik dus eerst de galerij app openen en dat dan doorsturen naar mijn contactpersoon in WhatsApp. Heb de telefoon al opnieuw opgestart
alle instellingen al geprobeerd, WhatsApp eerste geüpdatet, daarna verwijderd en opnieuw gedownload maar niks helpt. Iemand enig idee hoe ik dit kan fixen? Op de foto zie je dus wat ik zie als ik iets via WhatsApp wil sturen. Alvast bedankt! Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NPrgYqhjwubZJ8dNaQBY1ghCCN4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I3IZocaE1DP0zaV4qAbhZNRb.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 00:15
Je moet even Whatsapp opnieuw toegang geven tot de bestanden op je telefoon. Had ik ook. WhatsApp heeft na de update enkel nog toegang tot de eigen bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user121
EDIT schreef op donderdag 8 december 2022 @ 14:20:
Je moet even Whatsapp opnieuw toegang geven tot de bestanden op je telefoon. Had ik ook. WhatsApp heeft na de update enkel nog toegang tot de eigen bestanden.
Van de week ook de upgrade uitgevoerd. Hier ook voor WhatsApp de toegang tot foto's en video's verwijderd met de update. Gelijk maar terug gezet. Had er nog geen last van gehad, en gaat nu ook niet meer gebeuren.
Merk wel dat meer instellingen weg zijn. Bijvoorbeeld "protect battery" had ik aan staan en stond uit na de update.
De nieuwe gestures voor split screen en pop-up view zijn wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
knorde schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 12:36:
Ik heb even een vraagje, ik heb sinds kort de a52s en heb problemen met een (glas) screenprotector.
Op mijn vorige telefoon (A8 2018) had ik dit probleem ook al.

Als ik een (glas) screenprotector erop zet gaat dit een paar dagen goed.
Na een aantal dagen zie je dat een heel klein stukje bovenaan in het midden los begint te laten, dit breid steeds verder uit.

Uiteindelijk heb je dan een hele grote "vlek".

Ik heb dit al regelmatig opnieuw gedaan, maar alleen bij mij gebeurt dit.
Als ik screenprotectors plak bij mijn vrouw, mijn familie, mijn dochter blijven ze allemaal goed zitten.
Ik heb deze telefoon 2dehands gekocht en daar zat al een screenprotector op (al bijna een jaar).

Ook nu kreeg ik na enkele dagen hetzelfde effect.

Ik heb nu 2 vragen:
1. Weet iemand hoe het kan dat dit enkel bij mij gebeurt (heeft dit met zweet, warmte of wat anders te maken)?

2. Hoe is jullie ervaring met de hardheid van het glas als je geen screenprotector gebruikt?
Ik zie op youtube wel dat het scherm heel sterk lijkt maar als ik op marktplaats sommige schermen zie denk ik echt dat je ze zonder screenprotector niet mooi kan houden. Wat is jullie ervaring daarmee? Ik heb hem altijd in mijn broekzak (zonder sleutels of andere dingen).
Ik heb nu al enige tijd een plastic folie (screenprotector) erop en dat gaat wel goed.
Ik denk dat het komt omdat ik hem altijd in mijn broekzak heb en de plastic variant wat "buigzamer" is.
Voor nu lijkt het probleem voor mij opgelost.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• elastiek
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:07
De december patch voor de A52s 5G is beschikbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mlo
  • Laatst online: 24-04 09:18

mlo

mlo schreef op donderdag 28 april 2022 @ 21:13:
@MotorBeast @joey82 @Uberprutser zijn jullie problemen met het verliezen van de internet connectie via wifi uiteindelijk opgelost? Sinds enkele dagen ook de A52s 5g in bezit en veel last van geen internet connectie via wifi. Heb het probleem zowel thuis als op het werk. Het probleem lijkt (vooral) voor te komen bij verplaatsing met telefoon binnen gebouw (ik denk bij het verbinden met andere Access Point).
WiFi op telefoon een keer aan en uitzetten verhelpt het probleem, maar is echt enorm irritant.

Als iemand oplossing heeft hoor ik het graag
Met de november update naar Android 13 en OneUI5, lijkt het probleem verholpen te zijn. Nu 2 weken geupdate en nog geen problemen ervaren, hopelijk blijft het zo.

• knorde
Even een vraagje, ik heb deze telefoon nog niet zolang maar het viel me zojuist op dat mijn vingerafdrukscanner (en plaatje) niet beschikbaar was. Na een keer de pincode te hebben ingevuld werkt de vingerafdrukscanner weer perfect en was het plaatje ook weer zichtbaar op het vergrendelscherm. Iemand enig idee hoe dit kan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartijnS72
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
knorde schreef op donderdag 15 december 2022 @ 18:56:
Even een vraagje, ik heb deze telefoon nog niet zolang maar het viel me zojuist op dat mijn vingerafdrukscanner (en plaatje) niet beschikbaar was. Na een keer de pincode te hebben ingevuld werkt de vingerafdrukscanner weer perfect en was het plaatje ook weer zichtbaar op het vergrendelscherm. Iemand enig idee hoe dit kan?
Doet mijn telefoon ook. Dat is zover ik begrijp gewoon een extra beveiliging, dat je om de zoveel tijd je pincode moet ingeven.

• knorde
MartijnS72 schreef op donderdag 15 december 2022 @ 19:10:
[...]

Doet mijn telefoon ook. Dat is zover ik begrijp gewoon een extra beveiliging, dat je om de zoveel tijd je pincode moet ingeven.
Ah ok vandaar, bedankt voor het (snelle) antwoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
elastiek schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 08:43:
De december patch voor de A52s 5G is beschikbaar.
En sinds vandaag ook voor de A52 5G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
Ik merk (bij toeval) wat vreemds.

Mijn vrouw en ik hebben beide dezelfde telefoon. Zelfde software versies op de telefoon etc.

Ik heb een andere playstore versie dan haar, en als we beiden checken op updates zegt hij dat ze up2date zijn. Ik heb de oktober update en zij die van juni.

Toch gek dat dat verschilt op exact dezelfde telefoons.

[ Voor 7% gewijzigd door knorde op 17-12-2022 00:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SanderBos
knorde schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 00:36:
Ik merk (bij toeval) wat vreemds.

Mijn vrouw en ik hebben beide dezelfde telefoon. Zelfde software versies op de telefoon etc.

Ik heb een andere playstore versie dan haar, en als we beiden checken op updates zegt hij dat ze up2date zijn. Ik heb de oktober update en zij die van juni.

Toch gek dat dat verschilt op exact dezelfde telefoons.
Je noemt Google playstore, maar aangezien je een maand noemt neem ik aan dat je het hebt over Google Play-systeemupdate?

Ik zit ook op oktober, wat eigenlijk vreemd is want volgens het security bulletin was er in oktober helemaal geen Google Play-systeemupdate (wel in de meeste andere maanden dit jaar). Maar die updates worden absurd traag naar telefoons gestuurd. Dus als je vrouw die telefoon minder dan 2 maanden heeft dan moet je waarschijnlijk gewoon geduld hebben. Het lijkt er wel op dat je het iets kan versnellen door zo af en toe expliciet te checken.
Maar het is zeker niet zo dat als je die check doet en dat hij zegt dat je up-to-date bent dat dat ook klopt, maar goed dat zie je zelf ook.

In mijn ogen is dat hele Google Play-systeemupdate systeem 1 grote mislukking. Het doel ervan was om security updates heel snel uit te kunnen sturen zodat je niet hoefde te wachten totdat in ons geval Samsung een nieuwe versie van Android uitbracht. Maar in de praktijk a) is blijkbaar het aantal dingen die je kan bijwerken via dat systeem heel beperkt, en b) zoals al besproken die updates komen nu zo langzaam binnen dat de maandelijkse Samsung updates bijna altijd eerder binnen zijn.
(En dat is ook een probleem bij Google's eigen Pixel telefoons, dus het is niet een Samsung issue, of een issue van je vrouw, het is een Google issue)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
SanderBos schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 05:54:
[...]

Je noemt Google playstore, maar aangezien je een maand noemt neem ik aan dat je het hebt over Google Play-systeemupdate?

Ik zit ook op oktober, wat eigenlijk vreemd is want volgens het security bulletin was er in oktober helemaal geen Google Play-systeemupdate (wel in de meeste andere maanden dit jaar). Maar die updates worden absurd traag naar telefoons gestuurd. Dus als je vrouw die telefoon minder dan 2 maanden heeft dan moet je waarschijnlijk gewoon geduld hebben. Het lijkt er wel op dat je het iets kan versnellen door zo af en toe expliciet te checken.
Maar het is zeker niet zo dat als je die check doet en dat hij zegt dat je up-to-date bent dat dat ook klopt, maar goed dat zie je zelf ook.

In mijn ogen is dat hele Google Play-systeemupdate systeem 1 grote mislukking. Het doel ervan was om security updates heel snel uit te kunnen sturen zodat je niet hoefde te wachten totdat in ons geval Samsung een nieuwe versie van Android uitbracht. Maar in de praktijk a) is blijkbaar het aantal dingen die je kan bijwerken via dat systeem heel beperkt, en b) zoals al besproken die updates komen nu zo langzaam binnen dat de maandelijkse Samsung updates bijna altijd eerder binnen zijn.
(En dat is ook een probleem bij Google's eigen Pixel telefoons, dus het is niet een Samsung issue, of een issue van je vrouw, het is een Google issue)
ik bedoel eigenlijk beide.

Ik kwam erachter toen ik de softwareversies vergeleek met elkaar en toen zag ik dat de Google Play-systeemupdate verschilde. Daarna heb ik bij de apps gekeken en bij beide gekeken wat de playstore versie was en die verschilde ook in versie.

Mijn vrouw heeft de telefoon inderdaad later dan mij in gebruik genomen, nu ongeveer een week geleden (ik heb die van mij ongeveer een maand geleden in gebruik genomen, misschien nog heel iets langer geleden). Begrijp ik het goed dat dit ongeveer 1x per 2 maanden "gepusht" wordt (en dus afhankelijk van de ingebruikname datum een bepaalde periode niet geüpdatet wordt)?

Pagina: 1 ... 10 ... 13 Laatste