Ik dacht dat die 2 zaken niet gekoppeld zijn, maar weet ik ook veel. Ik zie nu terwijl ik het even bekeek trouwens dat de play store app nu een voor mij nieuwe update knop heeft in de instellingen, maar bij je vrouw wordt er dan niet geupdate?:knorde schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 09:50:
[...]
Daarna heb ik bij de apps gekeken en bij beide gekeken wat de playstore versie was en die verschilde ook in versie.
Een week is inderdaad wel kort.knorde schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 09:50:
[...]
Mijn vrouw heeft de telefoon inderdaad later dan mij in gebruik genomen, nu ongeveer een week geleden (ik heb die van mij ongeveer een maand geleden in gebruik genomen, misschien nog heel iets langer geleden). Begrijp ik het goed dat dit ongeveer 1x per 2 maanden "gepusht" wordt (en dus afhankelijk van de ingebruikname datum een bepaalde periode niet geüpdatet wordt)?
En nee, het is veel willekeuriger dan eens per 2 maanden. Die updates lopen in ieder geval veel achter, maar hoe lang precies je geduld moet hebben dat is niet zomaar te zeggen volgens mij.
Het issue voor Google is dat er iets van een miljard Android apparaten actief zijn in de wereld, zij willen die update niet naar iedereen op dezelfde dag versturen. Dus dat is logisch, maar het is niet logisch dat ze het dan zo lang uitstellen.
Als veelgebruikte apps als WhatsApp (volgens Google Play 5+ miljard downloads, maar dat is inclusief historie) worden geupdate in de app store krijgt ook niet iedereen die op dezelfde dag, daar gaat iets van 3 weken overheen! Ik heb ooit wel eens in een Tweakers discussie gezeten waarin 3 mensen 3 verschillende WhatsApp versies zagen op hun telefoons, en bij iedereen zei Google Play dat de app up to date was...
Maar om je vrouw (en waarschijnlijk meer jou) te troosten: Zoals ik in het vorige bericht ook al zei: Aan die Android securiity bulletins (waarin staat welke bugs via welke route gefixed worden) kun je ook zien dat het ze nauwelijks lukt de bugfixes te releasen via dat Google Play System Update systeem, dus je mist er weinig aan.
Maar ja, ik zit zelf ook continu te checken op updates, je wil er toch een hoge datum zien