Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:32

-ET-

Phone Home

ik herken de problemen met de vingerafdrukscanner ook totaal niet. mijn ervaring is dat hij ook beter werkt dan via van bijvoorbeeld de A50 en ook dan een Nokia 6.1.

Wat mij wel opvalt is dat na fysiek werk (in mijn geval in de tuin gewerkt) hij wel minder reageert maar dan zie ik aan mijn handen ook dat ze wat opgezet en stoffig zijn. Wat natuurlijk weer invloed op de herkenning heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratzz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09:58
Ik kom van de Samsung A5 2017, ik vind de vingerafdrukscanner een verademing. Alleen de bijhorende tekst met "Uw identiteit verifiëren, Gebruik uw vingerafdruk om uw identiteit te verifiëren. ANNULEREN" vindt ik toch wel een schoonheidsfoutje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11:35
ratzz schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 08:47:
Ik kom van de Samsung A5 2017, ik vind de vingerafdrukscanner een verademing. Alleen de bijhorende tekst met "Uw identiteit verifiëren, Gebruik uw vingerafdruk om uw identiteit te verifiëren. ANNULEREN" vindt ik toch wel een schoonheidsfoutje.
Wat is het grootste verschil van je a5 2017 waarvan je komt? Wat vind je de plus en minpunten tov de a52. Heb je de a52 4g of 5g versie?

[ Voor 4% gewijzigd door dutchnltweaker op 05-05-2021 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratzz
Wat is het grootste verschil van je a5 2017 waarvan je komt? Wat vind je de plus en minpunten tov de a52. Heb je de a52 4g of 5g versie?
Ervan uitgaand dat het nog steeds over de vingerafdrukscanner gaat. Het toch wel in 1 keer herkennen van de vingerafdruk bij de A52 (4G, meer dan snel genoeg voor mij) . De sensor is een stuk kleiner op de A5 en met wat extra glas erop ligt die ook meteen een stukje dieper wat waarschijnlijk de functionaliteit niet zal verbeteren. Ik had altijd het gevoel dat ik effe moest mikken. Wat sneller lijkt op de A5 is dat je meteen inlogt zodra je je vinger (duim in mijn geval) erop legt, bij de A52 gaat dat weer sneller zodra de "sensorplek" verschijnt.

Verder moet ik behoorlijk wennen aan de grootte van de telefoon maar doordat alles toch wel een flink stuk rapper gaat op de A52 en de accu niet meer iedere dag hoeft te worden opgeladen is dat snel weer vergeten.

Verder zit ik nog te ruziën met de hoesjes. Ik ben nogal fan van Spigen om hun degelijkheid, nu had ik echter een slimfit van Spigen maar dat maakt de telefoon tot 1 groot glibberding. Nu is er een Dux Ducis Fino onderweg, dit hoesje is wat forser maar zou volgens de reviews een goede grip hebben en hij ziet er ook nog eens aardig uit. En als dat hem niet gaat worden dan is er ook nog een hoesje onderweg van AliExpress met geruwd oppervlak dat mij tevreden kan stellen.

Waar ik nog niet over uit ben is de camera, of ik deze nu zo goed moet vinden als sommige beweren. Ik heb de meeste foto's alleen nog genomen in slechte licht omstandigheden maar ik hoop dat dit geen tegenvaller gaat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik overweeg dit toestel, als vervanger voor mijn S7. Wat me een beetje weerhoud is het formaat. Hoe pakt dat in de praktijk uit, met name als je overstapt vanaf een toestel vergelijkbaar met de S7? Hoe ervaren jullie dat?

Ik draag mijn telefoon altijd in mijn broekzak, is dat nog een beetje te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musicjohn
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 24-01 13:55
ADVIES gevraagd

Ik gebruik nu een oude Galaxy S7 en dan voornamelijk om foto's en video's te maken. Gamen doe ik niet.

Ik overweeg nu een A52 (5G uitvoering). Ga ik er qua beeldkwaliteit van mijn foto's op vooruit? Of is de A72 dan toch een betere optie? Ik vind optische zoom overigens niet belangrijk. Beeldkwaliteit staat bij mij voorop.

Graag jullie mening en advies. Geld voor een S21 heb ik helaas niet, en ik wil echt bij een Samsung toestel blijven vanwege de jarenlange gebruikservaring. (voelt vertrouwd)

Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

De A72 heeft voor zover ik kon ontdekken dezelfde main sensor en ultra wide als de A72 (en macro lens, maar wie gebruikt die nou?), echter heeft de A72 als extra die tele lens camera die voor 3x optische zoom zorgt.

Hoe de foto's in verhouding met de S7 staan weet ik niet, maar de A52 maakt verdomd mooie foto's vind ik.

/edit: blijkbaar heeft de S7 een 1/2.5" sensor en de A52 heeft een 1/1.7" sensor. Die is dus groter en hoewel meer megapixels, zou dit voor betere plaatjes moeten zorgen. Ik heb ook Gcam erop gezet, dus alle processing van Google als bonus.

[ Voor 78% gewijzigd door zonoskar op 08-05-2021 00:40 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BBBrt
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13:04
Musicjohn schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 11:18:
ADVIES gevraagd

Ik gebruik nu een oude Galaxy S7 en dan voornamelijk om foto's en video's te maken. Gamen doe ik niet.

Ik overweeg nu een A52 (5G uitvoering). Ga ik er qua beeldkwaliteit van mijn foto's op vooruit? Of is de A72 dan toch een betere optie? Ik vind optische zoom overigens niet belangrijk. Beeldkwaliteit staat bij mij voorop.

Graag jullie mening en advies. Geld voor een S21 heb ik helaas niet, en ik wil echt bij een Samsung toestel blijven vanwege de jarenlange gebruikservaring. (voelt vertrouwd)

Bij voorbaat dank.
de kwaliteit van een foto/camera is deels subjectief. sommigen zweren bij opgeblazen foto's met overdreven contract en kleur, anderen willen juist zo veel mogelijk natuurgetrouw. sommigen willen gewoon 'point and shoot', andere willen allerlei dingen kunnen instellen..

maar, puur kijkend naar de scherpte/ruis etc, zou je de tool van gsmarena kunnen gebruiken:

https://m.gsmarena.com/pi...hone1=7821&idPhone2=10641

zet dan wel even de scaling gelijk (beide op 12 MP) voor een goed vergelijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Layumi
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 05-10 19:14
ratzz schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 09:39:
[...]

Nu is er een Dux Ducis Fino onderweg, dit hoesje is wat forser maar zou volgens de reviews een goede grip hebben en hij ziet er ook nog eens aardig uit.
Heb de groene versie. Prima hoes. Goede grip en stevig qua bouw. Beschermd prima toen ik liet stuiteren.
Per ongeluk ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar
  • Nu online

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik heb een filmpje gemaakt van het unlocken. Dit is typisch gedrag bij mij, meestal gaat de eerste keer verkeerd.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratzz
zonoskar schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 19:34:
Ik heb een filmpje gemaakt van het unlocken. Dit is typisch gedrag bij mij, meestal gaat de eerste keer verkeerd.

[YouTube: galaxy a52 unlock]
Dit herken ik helemaal niet, zodra de scanner oplicht unlocked hij ook meteen. Ik ben wel van de nette en heb mijn duim netjes recht ingescand en zo leg ik hem ook erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwak
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-07 11:17
zonoskar schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 19:34:

[YouTube: galaxy a52 unlock]
Het had mijn filmpje kunnen zijn. Opmerkelijk dat sommigen steen en been klagen over de scanner en dat andere dik tevreden zijn.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sevilla 67
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 11-08 08:39
Ik heb onlangs de A52 gekocht. Als ik bij software-update wil checken op een nieuwe update geeft hij aan " Kan update niet downloaden. De server heeft de dagelijkse download limiet bereikt. Probeer het later opnieuw of installeer de update via Smart Switch op uw computer." Is dit normaal? Ik heb wel al de april update. Volgens mij zei hij in het begin bij het checken op een nieuwe update "Je apparaat is up to date." Maar dat doet hij niet meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Powerrick274
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 20-07-2023
Sevilla 67 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 17:59:
Ik heb onlangs de A52 gekocht. Als ik bij software-update wil checken op een nieuwe update geeft hij aan " Kan update niet downloaden. De server heeft de dagelijkse download limiet bereikt. Probeer het later opnieuw of installeer de update via Smart Switch op uw computer." Is dit normaal? Ik heb wel al de april update. Volgens mij zei hij in het begin bij het checken op een nieuwe update "Je apparaat is up to date." Maar dat doet hij niet meer.
Ik krijg die melding ook. Waarschijnlijk heeft Samsung hun storage hosting rekening niet betaald :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webo
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 04-10 14:48
Ik wil de A52 4G graag aanschaffen voor mijn vader, maar ik heb nog een paar vragen die hopelijk iemand kan beantwoorden.

1. Komt dit toestel vooraf geïnstalleerd met een screen protector?

2. Ik vond dit hoesje wel interessant, maar zou het kunnen dat de bovenste magneet hiervan kan interfereren met de OIS van de hoofdcamera, waardoor de foto's slechter kunnen worden?

3. Misschien wat offtopic, maar ik ben een leek op dit gebied. Mijn vader heeft nu nog een ouderwetse bel & sms telefoon, die straks niet meer bruikbaar is omdat het 2G netwerk bij T-Mobile stopt. Nou moet hij sowieso een smartphone hebben voor zijn werk dus dat komt goed uit. Stel dat het 4G netwerk zou stoppen als hij de A52 nog gebruikt, kan hij dan ook niet meer bellen en smsen? Hij is namelijk iemand die heel lang met een telefoon wilt doen dus daarom vroeg ik me dit af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Webo schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 20:40:
Ik wil de A52 4G graag aanschaffen voor mijn vader, maar ik heb nog een paar vragen die hopelijk iemand kan beantwoorden.

2. Ik vond dit hoesje wel interessant, maar zou het kunnen dat de bovenste magneet hiervan kan interfereren met de OIS van de hoofdcamera, waardoor de foto's slechter kunnen worden?

3. Misschien wat offtopic, maar ik ben een leek op dit gebied. Mijn vader heeft nu nog een ouderwetse bel & sms telefoon, die straks niet meer bruikbaar is omdat het 2G netwerk bij T-Mobile stopt. Nou moet hij sowieso een smartphone hebben voor zijn werk dus dat komt goed uit. Stel dat het 4G netwerk zou stoppen als hij de A52 nog gebruikt, kan hij dan ook niet meer bellen en smsen? Hij is namelijk iemand die heel lang met een telefoon wilt doen dus daarom vroeg ik me dit af.
Ik kan op de laatste 2 antwoorden, waarom zou het hoesje invloed uitoefenen op de camera die achter zit?

Ten tweede, ik weet niet wat voor 2g telefoon je vader heeft, maar waarschijnlijk een waarvan je de batterij makkelijk kan vervangen. Je kan lang met een smartphone doen, maar de levensduur is wel een stuk korter. Je moet er niet van uitgaan dat je 10 jaar met een smartphone gaat doen, in iedergeval ook niet meegemaakt ivm het verleden. Dus ik weet niet wat je gedachtes daar in zijn. 4G gaat de aankomende 5 jaar sowieso niet verdwijnen, dus dat moet wel goed zitten. Wel kan het zo zijn dat de capiciteit meer naar 5G gaat in de toekomst.

Persoonlijk zou ik voor ongeveer 50 euro meer voor de a52 5G gaan. Ben je toch wel ietsjes futher proof ook al kan de accu misschien net wat minder zijn. In een test van YouTube komt dit op een half uur uit bij continue zwaar gebruik. Maar dat is natuurlijk niet de gebruikelijke use case.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratzz
Webo schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 20:40:

De mediamarkt plakt er een folie voor je erop (kost extra), je ziet niet dat er uberhaupt iets op is, wordt mooi gedaan. Het is wel folie/gel en dus geen glas en ik weet ook niet hoe de houdbaarheid is qua krassen en dergelijk omdat ik normaal altijd extra glas erop heb zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MBm84
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 02-12-2024
Heb zelf deze week https://www.amazon.nl/Spi...refix=samsung+a52&sr=8-15 deze protector er op geplakt. Was vrij makkelijk door het frame te gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
ratzz schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 08:03:
[...]

De mediamarkt plakt er een folie voor je erop (kost extra), je ziet niet dat er uberhaupt iets op is, wordt mooi gedaan. Het is wel folie/gel en dus geen glas en ik weet ook niet hoe de houdbaarheid is qua krassen en dergelijk omdat ik normaal altijd extra glas erop heb zitten.
Krassen etc kunnen ontstaan door die Folie van de mediamarkt te gebruiken (clearplex).
Persoonlijk vind ik ze wel top als je een edge scherm hebt. Heb je die niet zou ik altijd voor glas screenprotectir gaan. Deze kan je al voor een paar euro bijvoorbeeld in China halen.

In mijn bevindingen heeft een glas screenprotector een langere levensduur mits je telefoon valt en die screenprotector kapot gaat.

Is een screenptrotector niet meer standaard? Bij de a51 zat dit wel gelijk er op meen ik me herinneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KSU4reqY
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 02-07-2023
paar vraagjes:

1. waar zit de secure boot (pin vereist om android te starten) verstopt?

2. mijn samsung tablet heeft een optie om de batterij maar tot 85% procent te laden om de levensduur te vergroten, kan ook deze niet vinden op de telefoon.

3. is er een manier om apps zoals homescreen automatisch up te daten zonder samsung account? ik heb alles wat kon maar vervangen door google apps.

4. waarom zeggen reviews niet dat je apps alleen handmatig kan updaten zonder samsung account, hoeveel functies achter samsung account wall zitten, en dat samsung je data van die account verkoopt? ze zeggen wel constant dat miui ads heeft maar dit is veel erger lijkt me.

5. sd kaarten passen niet fatsoenlijk in de simcard tray. lijkt dat dit een los contact veroorzaakt wat error notificaties stuurt. nieuwe sim card tray via garantie vragen of is dit een universeel probleem? heb het hier al iemand anders horen zeggen.

6. "The server has reached its daily download limit." elke dag zelfs als ik net na middernacht of om 7u 's ochtends probeer. hoe installeer ik security updates?

niet echt onder de indruk van samsung dusver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sevilla 67
@KSU4reqY Dat probleem met "The server has reached its daily download limit." had ik ook. Ik heb een paar dagen met Samsung op what'sapp gezeten. Die vonden het ook een raar probleem. Ik had alles gereset tot op het laatst fabrieksinstellingen zonder backup terug te zetten. Toch bleef hij die melding geven. Je kan met Smart Switch ook de updates downloaden maar ik vind dat het op de telefoon ook gewoon moet kunnen. Ik heb vandaag de telefoon teruggebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nature
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21-08 15:52
Ik heb net mijn A52 binnen gekregen opengemaakt en er zit een kleinere en wat grotere kras op het schermAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AUhAqBFtZ36wipfLG9TU35FCGOQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B35uz85pIXBHkSg1jCiORBqN.jpg?f=fotoalbum_large

Ik denk dat ik hem terugstuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sevilla 67
@Nature Dat zou ik zeker doen. Het is geen ding van 2 tientjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nature
Sevilla 67 schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 17:04:
@Nature Dat zou ik zeker doen. Het is geen ding van 2 tientjes.
Ik ga hem terugsturen op mijn 3 jaar oude telefoon heb ik nog niet dat soort krassen en ben altijd erg zuinig op mijn spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Nu online

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Mijn A52 heeft ook al een kras in het scherm. Na 2 dagen gebruik. Ik zou er niet zo wakker van liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaxel70
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 10:14
Nature schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 16:57:
Ik heb net mijn A52 binnen gekregen opengemaakt en er zit een kleinere en wat grotere kras op het scherm[Afbeelding]

Ik denk dat ik hem terugstuur.
Is dit niet een kras in de screenprotector die al op het toestel zit. Dit had ik ookbij mijn S20 FE

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BBBrt
zonoskar schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 18:39:
Mijn A52 heeft ook al een kras in het scherm. Na 2 dagen gebruik. Ik zou er niet zo wakker van liggen.
wat is dat nou weer voor onzin. natuurlijk moet je die telefoon terugsturen. niet alleen omdat je niet voor die kras hebt betaald, maar wie weet wat er nog meer door de kwaliteitscontrole van die specifieke batch is gekomen...
je rijdt toch ook niet met een gloednieuwe auto weg bij de garage als deze een deuk heeft. of een lekke band... (?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nature
jaxel70 schreef op zondag 9 mei 2021 @ 00:54:
[...]

Is dit niet een kras in de screenprotector die al op het toestel zit. Dit had ik ookbij mijn S20 FE
Er zit geen screenprotector op.

Morgen ga ik een retourformulier printen en hem terugsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaxel70
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 10:14
Nature schreef op zondag 9 mei 2021 @ 10:49:
[...]

Er zit geen screenprotector op.

Morgen ga ik een retourformulier printen en hem terugsturen.
Volgens Samsung zit er wel een dunne protector op het scherm tegen beschadeging tijdens transport. Heb je die verwijderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nature
jaxel70 schreef op zondag 9 mei 2021 @ 15:11:
[...]

Volgens Samsung zit er wel een dunne protector op het scherm tegen beschadiging tijdens transport. Heb je die verwijderd?
Alleen het folie om de telefoon heb ik weggehaald, ik voel wel wat van een randje zitten maar ik durf er niet te hard aan te pulken, het laat iig niet meteen los. Op het internet kan ik er ook weinig over vinden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8gC76NwjB5McWbJ6ISjBsZeanl4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DX3Gggmo0zFPwOz1blySzjlM.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Nature op 09-05-2021 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Kijk maar eens naar de frontcamera. Daar zie je de cutout in de screenprotector.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boers706
  • Registratie: September 2005
kendo schreef op zondag 9 mei 2021 @ 17:27:
Kijk maar eens naar de frontcamera. Daar zie je de cutout in de screenprotector.
Op die van mij zit niks. Gelukkig ook nog geen krassen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Nu online

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Op die van mij zat ook niks.

[ Voor 18% gewijzigd door zonoskar op 09-05-2021 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-09 16:49

Frank1973

XBL: Ghostleader1NL

Medetweakers,

Hoe doen jullie dat met dual sim.

Ik heb de keuze om met 1 sim te bellen. En dan belt die alle uitgaande gesprekken met die SIM.

Of ik heb de keuze dat die vraagt met welke sim ik wil bellen. Echter werkt dat niet met Android auto.

Mijn vorige telefoon onthield gewoon, met welk nummer ik had gebeld en met welke sim.. en nam dit over..

Zijn er apps of zo, of moet ik hier gewoon mee leven.. Ik wil zo makkelijk mogelijk bellen en privé en werk zoveel mogelijk gescheiden houden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBBrt
Frank1973 schreef op maandag 10 mei 2021 @ 17:02:
Medetweakers,

Ik heb de keuze om met 1 sim te bellen. En dan belt die alle uitgaande gesprekken met die SIM.

Of ik heb de keuze dat die vraagt met welke sim ik wil bellen. Echter werkt dat niet met Android auto.

Mijn vorige telefoon onthield gewoon, met welk nummer ik had gebeld en met welke sim.. en nam dit over..

Zijn er apps of zo, of moet ik hier gewoon mee leven.. Ik wil zo makkelijk mogelijk bellen en privé en werk zoveel mogelijk gescheiden houden..
Als je volledige vrijheid wilt hebben, moet je het met een app doen. Maar je kunt - nogal onslachtig - wel per contact aangeven met welke SIM er standaard gebeld moet worden. In je contacten -> 3 puntjes -> SIM voor bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-

-ET-

Phone Home

Frank1973 schreef op maandag 10 mei 2021 @ 17:02:
Medetweakers,

Ik gebruik hiervoor de Google dialer en google contacts. Dan kan je per telefoon nummer aangeven welke sim je daar voor wilt gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrOsman
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09:16
Updates doen het weer, het lag toch bij Samsung denk ik zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nature
Ik heb bericht gekregen dat ik een nieuwe telefoon krijg opgestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-10 15:39
wat een zeik met die sd kaart melding... pff

edit: en ook de melding van dat 112 nood bellen ofzoiets... komt ook steeds.

[ Voor 47% gewijzigd door PCJR op 13-05-2021 21:24 ]

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• j-phone
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-09 20:58
PCJR schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 15:06:
wat een zeik met die sd kaart melding... pff

edit: en ook de melding van dat 112 nood bellen ofzoiets... komt ook steeds.
Waar heb je het in hemelsnaam over?

Je hebt gepist over je SD kaart en daarna moet je 112 bellen?

Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-10 15:39
j-phone schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 00:51:
[...]

Waar heb je het in hemelsnaam over?

Je hebt gepist over je SD kaart en daarna moet je 112 bellen?
Nee, paar posts al hierover eerder in deze tread. Er blijft steeds en melding kome van sdkaart niet juist verwijderd. Trouwens ook steeds een melding over IMS noodoproepen ofoz.

Irritant, denk een bugje.

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inhumanous
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 09:53
Ik heb gisteren een A72 gekocht.

Mijn vraag is heeft de A52/72 ook geoptimaliseerd opladen dus dat die bij 80% bijvoorbeeld stopt met opladen en de laatse 20% een half uur voor dat je wekker gaat laad?

Ik heb al wat ge googled maar krijg dan alleen maar dingen over iPhone te zien, ook kan ik nergens iets van een instelling vinden die je aan of uit kan zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Inhumanous schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 11:55:
Ik heb gisteren een A72 gekocht.

Mijn vraag is heeft de A52/72 ook geoptimaliseerd opladen dus dat die bij 80% bijvoorbeeld stopt met opladen en de laatse 20% een half uur voor dat je wekker gaat laad?

Ik heb al wat ge googled maar krijg dan alleen maar dingen over iPhone te zien, ook kan ik nergens iets van een instelling vinden die je aan of uit kan zetten
Hier een tijd geleden een s6 tab lite gehaald (die is nog net geen jaar ouder dan de a52/a72). En die heeft geoptimaliseerd laden tot 80%. Ik kan het niet met 100% zekerheid zeggen dat de a52 of a72 dit ook heeft maar lijkt me stug dat ze dat niet hebben. Misschien dat iemand het kan beamen die het in het bezit heeft? zo niet kan je nu vrij een winkel zoals een mediamarkt of bcc binnenstappen en kijken bij de instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inhumanous
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 09:53
dutchnltweaker schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 12:29:
[...]

Hier een tijd geleden een s6 tab lite gehaald (die is nog net geen jaar ouder dan de a52/a72). En die heeft geoptimaliseerd laden tot 80%. Ik kan het niet met 100% zekerheid zeggen dat de a52 of a72 dit ook heeft maar lijkt me stug dat ze dat niet hebben. Misschien dat iemand het kan beamen die het in het bezit heeft? zo niet kan je nu vrij een winkel zoals een mediamarkt of bcc binnenstappen en kijken bij de instellingen.
ik heb de A72 al in mijn bezit! maar als ik door de instellingen blader (en dan zoek ik bij batterij) kan ik niks vinden over geoptimaliseerd opladen....

EDIT: overgens nog een vraag komend van IOS, als ik in whatsapp van iemand een foto krijg, is er dan een mogelijkheid om hem op mijn telefoon op te slaan (gallerij) ??

[ Voor 10% gewijzigd door Inhumanous op 15-05-2021 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob310
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-09 19:43

Rob310

kermisfanaat

Inhumanous schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 13:10:
[...]

EDIT: overgens nog een vraag komend van IOS, als ik in whatsapp van iemand een foto krijg, is er dan een mogelijkheid om hem op mijn telefoon op te slaan (gallerij) ??
In je Whatsapp, rechtsboven de 3 puntjes -> instellingen -> opslag en data.
Daar kun je aanvinken welke media er gedownload en opgeslagen mag worden (apart voor WiFi en voor mobiel netwerk).
In de Samsung Galery app weet ik het niet, maar de Google foto app maakt automatisch een map aan met Whatsapp foto's en Whatsapp video's, de eerste keer dat je er eentje toegestuurd krijgt.
Het is dan ook nog je keuze om via Google foto app aan te geven of deze media gesynchroniseerd moeten worden met Drive (Cloud op ios)

De meeste computerproblemen ontstaan tussen de rugleuning van de bureaustoel en het toetsenbord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruin Poeper
  • Registratie: April 2013
  • Niet online
BBBrt schreef op woensdag 21 april 2021 @ 17:34:
wow. ik heb de 5g versie welgeteld één dag gebruikt en hij gaat weer retour. vlotte telefoon, voor zover je in één dag kunt beoordelen een prima batterijduur en een mooi helder scherm. voor het eerst mogen ervaren wat een >60 Hz scherm betekent. mooi, maar voor mij echt geen must.

belangrijkste bezwaar voor mij is de Samsung-software. sinds de S8 geen Samsung meer gehad, maar ik was in de veronderstelling dat Samsung steeds 'cleaner' was geworden. nou echt niet :) en de camera wordt in aardig wat reviews als vrij goed beoordeeld, maar ik heb lang niet meer zo'n korrelig exemplaar gehad. zelfs mijn Experia doe ik vóór de S8 had, maakte mooiere en scherpere foto's. en de IOS is een lachertje.

'once you go Pixel, you can never go back', zullen we maar zeggen.
Ik was hoognodig aan een moderne telefoon toe. Gebruik nog een S4mini. Die past mooi in de broekzak,
maar als allround computer voor buiten voldoet hij niet meer.
Voor mij was de Pixal 4a ook erg interessant. Niet te groot, en clean. Maar het was net iets boven budget en nogal moeilijk verkrijgbaar in NL.

Ik zie ik dat voortaan de moderne Android telefoon altijd 160x75 of groter is. Ik zal er aan moeten wennen.

Ik vond de A52 4g, welke me technisch redelijk gelijkwaardig lijkt aan Pixel 4a. Hij heeft ook OIS, en een goed Amoled scherm.
Ik kon hem krijgen voor slechts €230 als verlengdeal bij Hollandsnieuwe. Goeie deal!

Er zit wat levertijd op.
Waar ik me al vast zorgen om maak bij zo veel korting: hoeveel bloatware krijg ik mee?
Ik sta ondertussen open voor 'clean install'- adviezen. :)

P.S.:
Ik zie nu dat er al heel veel topics en reviews over de A52 zijn. Ervaringen en hulp zijn dan nooit ver weg. Daarin schuit het grote voordeel van een mainstream model.

[ Voor 9% gewijzigd door Bruin Poeper op 16-05-2021 15:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:47
De A52 5g variant is bij Bol opeens dezelfde prijs als de 4g variant (329). Dankzij prijs-alert van Tweakers is mijn nieuwe telefoon onderweg :+

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __BlackEyed__
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Iemand ervaring met hoe de ontvangst van dit toestel is?

Heb een Sony 1 II en die is beroerd met z'n ontvangst. Ben op zoek naar een toestel met de beste ontvangst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuvelman
  • Laatst online: 04-10 16:29
dutchnltweaker schreef op zondag 21 maart 2021 @ 21:57:
[...]

Ja echt FM radio of radio app waarmee je internet radio luistert?
Ik kan geen enkele bron vinden namelijk die zegt dat de a52 fm radio heeft. Enkele bronnen zeggen nee. Maar hier een filmpje gevonden waarbij er wel een radio app is (te zien tijdens het showen van de app drawer): YouTube: Samsung Galaxy A52 Unboxing & Overview (Indian Unit)
https://www.hardwarezone....dable-waterproof-5g-phone
Hier noemen ze de FM radio wél

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Nu online

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Er zit ook FM radio op (iig op mijn 5G versie). Ik kan het alleen niet proberen omdat ik geen wired headset heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBm84
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 02-12-2024
Op mijn 4g versie doet de fm radio het gewoon met bedrade oordopjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Op de 5g versie ook met bedrade oordopjes. Heb ze speciaal ergens uit een la getrokken.

edit: heb een "verbetering productgegevens" doorgegeven in de pricewatch, met dat de radio aanwezig is op alle A52 modellen.

[ Voor 76% gewijzigd door Hmmbob op 20-05-2021 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Heeft iemand al de oortjes ontvangen van de actie vanuit Samsung?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mstx
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Brilsmurfffje schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 10:34:
Heeft iemand al de oortjes ontvangen van de actie vanuit Samsung?
19 maart het formulier op de website ingevuld, 8 april was de aanvraag goedgekeurd en 20 april had ik ze in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtjak
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:27
Nog geen oortjes ontvangen, alleen 13 april dat de aanvraag was goedgekeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

mstx schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 10:59:
[...]

19 maart het formulier op de website ingevuld, 8 april was de aanvraag goedgekeurd en 20 april had ik ze in huis.
Dat is snel!

Ik had hem 22 maart ingevuld en 12 april een bevestiging, gok dat er in korte tijd een heleboel toestellen verkocht zijn en ze een grote backlog hebben voor die oortjes..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flo-78
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-06-2021
Kwam hier kijken of iemand de buds+ al heeft ontvangen.
4 april aangemeld
20 april goedkeuring
20 mei nog niks ontvangen.

Blijkbaar is het bij Samsung normaal dat ze echt de volle 2 maanden gebruiken om een promotie uit te leveren.
Ik weet dat ze het van te voren over 2 wk om goed te keuren en dan nog max 6 weken hebben, maar nu het zolang duurt vind ik het eigenlijk erg vaag. Heel raar irriteert het mij dat dit echt zo lang duurt.

Over gebruik van m’n a52 4g...
Ik ben weinig gewend, kom van een S5+ af. Al met al tevreden.
Vingerafdruk gaat prima. 1 van de 3 plekken heeft meerdere vingers opgeslagen.
De: sd kaart is niet goed verwijderd, melding niet meer gehad.
Nu een imoshion flipbook cover en wil denk een otterbox defender hoes als deze er zijn. (M’n s5 was nog als nieuw)
Updates gaat prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-

-ET-

Phone Home

Ik heb de buds al wel binnen. Binnen 6 weken ook ontvangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimitri26
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-10 08:58
kan iemand bevestigen dat vowifi werkt op de A52 met het proximus (BE) netwerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

zojuist een mailtje gehad van Samsung, ze hebben onverwacht veel aanmeldingen gehad daarom zijn de buds vertraagd, ze verwachten ze binnen 3 weken te versturen en sturen dan ook een track en trace code mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker
dimitri26 schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 10:49:
kan iemand bevestigen dat vowifi werkt op de A52 met het proximus (BE) netwerkt?
Heb je zelf al met proximus contact opgenomen toevallig of?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
dimitri26 schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 10:49:
Mijn vrouw haar A52 4G heeft het vowifi symbooltje bij ons thuis. Proximus netwerk, Scarlet als internet thuis.

Volgens de proximus website wordt de A52 nog niet ondersteund maar het lijkt wel te werken.

[ Voor 13% gewijzigd door Admiral Freebee op 24-05-2021 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pappaleone
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15-08-2021
Zijn er al mensen die de 25 watt snel lader hebben gekocht, is het de €25 waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
pappaleone schreef op maandag 24 mei 2021 @ 11:09:
Zijn er al mensen die de 25 watt snel lader hebben gekocht, is het de €25 waard?
Durf ik niet te zeggen, ieder voor zich natuurlijk. In de video scheelt het uiteindelijk tot 100% laden 20 a 25 minuten sneller voor 25 watt.

Als je via ing code (korting) naar de samsung site kan komen betaal je maar 15 euro voor die 25 watt lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pappaleone
dutchnltweaker schreef op maandag 24 mei 2021 @ 11:24:
[...]

Durf ik niet te zeggen, ieder voor zich natuurlijk. In de video scheelt het uiteindelijk tot 100% laden 20 a 25 minuten sneller voor 25 watt.
[YouTube: Samsung A52 15 w vs. 25 W Charging speed Test]
[YouTube: Samsung Galaxy A52 5G - Battery Charging Speed Test (15W vs 25W)]

Als je via ing code (korting) naar de samsung site kan komen betaal je maar 15 euro voor die 25 watt lader.
Dank voor je snelle reactie, ik blijf gewoon bij de originele. Ben trouwens ook wel benieuwd of het geen kwaad kan op den lange duur voor de batterij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Bij mij staat net de mei update klaar:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BuiI8m_JGH1D9DTOYVjcty1ue1Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8IPIqfSZeZkkRKLzfgSx78pb.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sevilla 67
@Hmmbob heb jij de 5g versie? Want ik heb hem nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pappaleone
Hmmbob schreef op maandag 24 mei 2021 @ 12:10:
Bij mij staat net de mei update klaar:

[Afbeelding]
Ik had hem gisteren al, nieuw toestel. Ik kom van de S10+ af nu eens een toestel uit de A serie bevalt prima.
Heb altijd de S serie gehad, maar de A52 5G doet in ieder geval niets onder voor de S10+. Al is dit toestel al 2 jaartjes oud.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
Sevilla 67 schreef op maandag 24 mei 2021 @ 12:14:
@Hmmbob heb jij de 5g versie? Want ik heb hem nog niet.
Jep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimitri26
Bedankt voor jullie reactie.

Een medewerker van proximus wist te zeggen dat het niet ging werken dus ben ik naar Orange gegaan. Jammer dat de lijsten niet steeds up to date zijn. Heb hier thuis echt nood aan vowifi

[ Voor 9% gewijzigd door dimitri26 op 24-05-2021 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimitri26
Als je vowifi wilt op het Orange netwerk moet je de csc LUX draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lHybridl
  • Laatst online: 23-09 19:40
Net A52 5G besteld. Komt morgen binnen. Ben benieuwd.
Ik had wel weer een nieuwe telefoon nodig. Ik heb een Huawei P smart. En begint allemaal wat minder te worden. A52 is een mooie prijs en super specs voor de prijs ook. Ik haal nooit phones van boven 800 ofzo.
Ik heb nog gewoon een sim only KPN waar ik blij mee ben. Dus gewoon een los toestel besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pappaleone
lHybridl schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 11:41:
Net A52 5G besteld. Komt morgen binnen. Ben benieuwd.
Ik had wel weer een nieuwe telefoon nodig. Ik heb een Huawei P smart. En begint allemaal wat minder te worden. A52 is een mooie prijs en super specs voor de prijs ook. Ik haal nooit phones van boven 800 ofzo.
Ik heb nog gewoon een sim only KPN waar ik blij mee ben. Dus gewoon een los toestel besteld.
Zie mijn bericht hierboven, heb altijd de dure S serie gekocht meestal de duurste.
Ben nu voor het eert overgestapt naar de A serie, en ben tot nu toe super tevreden. Hopelijk gaat de batterij na een aantal keren opladen nog wat langer mee verder toppie. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lHybridl
Oof die 120hz is wel nice hoor. Zo smooth

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar
  • Nu online

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

lHybridl schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 16:32:
Oof die 120hz is wel nice hoor. Zo smooth
Alleen jammer dat de accu daardoor 2x zo snel leeg is. Met 120Hz haal ik net 1 dag aan licht gebruik. Met 60Hz haal ik 2 dagen met vergelijkbaar gebruik. Ik heb hem dus gewoon op 60Hz staan, dat 120Hz voegt IMHO niets toe.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mstx
  • Niet online
Heb hier ook gewoon 60hz ingesteld ipv de 90 van de 4G versie. Merk er in de praktijk niks van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sevilla 67
Waar blijft de mei update? De 5g versie heeft hem al dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberJohn
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-09 10:33
Sevilla 67 schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 09:32:
Waar blijft de mei update? De 5g versie heeft hem al dagen.
Als het goed is deze gisteren live gegaan. Kan je hem binnenhalen als je naar een update zoekt?

Model: SM-A525F
Model name: Galaxy A52
CSC code: EUX
Security Patch Level: 2021-05-01
PDA: A525FXXU2AUE1
CSC: A525FOXM2AUE2

[ Voor 19% gewijzigd door CyberJohn op 28-05-2021 10:20 ]

Galaxy Z Fold6 | S25 Ultra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sevilla 67
@CyberJohn Ja nu staat hij erop. Ik had vanmorgen nog gekeken. Thanks. 👍🏻

[ Voor 4% gewijzigd door Sevilla 67 op 28-05-2021 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lHybridl
zonoskar schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 22:37:
[...]

Alleen jammer dat de accu daardoor 2x zo snel leeg is. Met 120Hz haal ik net 1 dag aan licht gebruik. Met 60Hz haal ik 2 dagen met vergelijkbaar gebruik. Ik heb hem dus gewoon op 60Hz staan, dat 120Hz voegt IMHO niets toe.
Hmm geen problemen hier momenteel nog. Ik zit nu al op 1.5 dag en nog steeds 30% over een heb hem toch aardig gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 12345j
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-01-2022
Is er überhaupt iets van een verschil merkbaar wanner je 5G IPV 4G gebruikt in dagelijks gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
12345j schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 08:48:
Is er überhaupt iets van een verschil merkbaar wanner je 5G IPV 4G gebruikt in dagelijks gebruik?
Nu nog niet heel groot, maar straks wel. Wat veel niet bij stil staan is dat de modem van de 5G variant ook een betere 4G download en upload geeft dan de 4G versie. Dus overal zou je ook een betere 4G ervaring moeten krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Laatst online: 12-12-2024
Kreeg het toestel gisteren binnen, was wel even puzzelen als je van jaren iPhone ineens een Android in je handen hebt.

Mijn eerste indrukken, accu gaat snel leeg, maar dat zal wellicht de nieuwigheid zijn en veel bezig met je nieuwe speeltje. (staat al op 60hz).

Sommige websites laden langzaam (zowel WiFi als 4g), geen idee hoe dat zit.

En, weet iemand hoe ik het weerbericht op mijn lockscreen krijg, zonder dat ik eerst op de klok hoef te tikken? Dan kan ik namelijk net zo goed unlocken, wat dan eigenlijk het doel voorbij schiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pappaleone
Segafreak83 schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 14:00:
Kreeg het toestel gisteren binnen, was wel even puzzelen als je van jaren iPhone ineens een Android in je handen hebt.

Mijn eerste indrukken, accu gaat snel leeg, maar dat zal wellicht de nieuwigheid zijn en veel bezig met je nieuwe speeltje. (staat al op 60hz).

Sommige websites laden langzaam (zowel WiFi als 4g), geen idee hoe dat zit.

En, weet iemand hoe ik het weerbericht op mijn lockscreen krijg, zonder dat ik eerst op de klok hoef te tikken? Dan kan ik namelijk net zo goed unlocken, wat dan eigenlijk het doel voorbij schiet.
Op de eerste vraag over de batterij kan ik zeggen, geef het de tijd Na een week en paar keer laden gaat de batterij goed. Een batterij moet eerst een aantal keer geladen worden. alvorens hij 100% tot zijn recht komt.
Heb je de 4 of 5G versie. Ik heb de 5G versie in mijn bezit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Nu online

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Widgets op het start scherm zie je inderdaad pas als je op de klok tikt. Verder kun je die dus niet permanent laten zien. Helaas. Dat van de accu verbaasd me, als je van een iPhone komt zou ik verwachten dat je de batterij in de A52 zou prijzen.

Welke website laden langzaam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-09 20:58
12345j schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 08:48:
Een groot verschil bij deze telefoons is dat de 5G variant een Snapdragon soc heeft en de 4G versie een Exynos.

Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
zonoskar schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 17:47:
Widgets op het start scherm zie je inderdaad pas als je op de klok tikt. Verder kun je die dus niet permanent laten zien. Helaas. Dat van de accu verbaasd me, als je van een iPhone komt zou ik verwachten dat je de batterij in de A52 zou prijzen.

Welke website laden langzaam?
Mijn ex-XR redde het nog 1.5 dag bij veel gebruik (90% batterij capaciteit). Maar na een aantal dagen ga ik de balans opnieuw opmaken.

Nu.nl vooral het laatste stuk, website is er dan, maar plaatjes bij de tekst komen erg langzaam binnen. Tweakers soms ook.

Zal eens experimenteren met andere browsers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

pappaleone schreef op maandag 24 mei 2021 @ 11:09:
Scheelt toch een half uurtje, dus ja zeker waard als je een power user bent lijkt me. Ik doe nu bijna 2 dagen op 1 batterij. Laad hem soms zelf niet meer op in de nacht. Maar mocht ik toch krap met de batterij zitten is de 25W oplader zeker een verbetering merk ik zelf.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker
j-phone schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 19:03:
[...]

Een groot verschil bij deze telefoons is dat de 5G variant een Snapdragon soc heeft en de 4G versie een Exynos.
Sinds wanneer? de A52 4G heeft gewoon een snapdragon 720G en de A52 5G heeft een snapdragon 750G.
https://www.gsmarena.com/...one1=10641&idPhone2=10631

[ Voor 9% gewijzigd door dutchnltweaker op 29-05-2021 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruin Poeper
  • Niet online
dutchnltweaker schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 08:54:
[...]

Nu nog niet heel groot, maar straks wel. Wat veel niet bij stil staan is dat de modem van de 5G variant ook een betere 4G download en upload geeft dan de 4G versie. Dus overal zou je ook een betere 4G ervaring moeten krijgen.
Ben benieuwd hoe je daar bij komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Bruin Poeper schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 20:51:
[...]

Ben benieuwd hoe je daar bij komt.
Even onderzoeken.. ;)
https://nanoreview.net/en...-qualcomm-snapdragon-720g
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TmrBuT8JVcE5ldNZQHIOWQq3qm8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/xADPfdYDmc7XMBAJlzUyKlt0.jpg?f=user_large
Links is de 5G variant en de rechtste de 4G. Zoals je ziet door de andere modem andere 4G snelheden mogelijk op de 5G variant.

Bronnen van Qualcomm zelf:
https://www.qualcomm.com/...agon-720g-mobile-platform
https://www.qualcomm.com/...latform-product-brief.pdf
https://www.qualcomm.com/...n-750g-5g-mobile-platform
https://www.qualcomm.com/...latform-product-brief.pdf

[ Voor 11% gewijzigd door dutchnltweaker op 29-05-2021 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruin Poeper
  • Niet online
Beide modems zitten een factor 4 tot 6 ver boven de maximale bandbreedte van het mobiele net.

Dat jij dan een "betere 4g ervaring" gaat beleven lijkt me een inbeelding. Lijkt me een .argument
van de verkopers in de Mediamarkt. Dat je de 5g-versie hebt kan je een goed gevoel geven, ook bij 4g.
Maar ik denk dat je geen snelheidsverschil kan merken/meten.

[ Voor 8% gewijzigd door Bruin Poeper op 29-05-2021 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Bruin Poeper schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 21:16:
Beide modems zitten een factor 4 tot 6 ver boven de maximale bandbreedte van het mobiele net.

Dat jij dan een "betere 4g ervaring" gaat beleven lijkt me een inbeelding.
Dat je de 5g-versie hebt kan je een goed gevoel geven, ook bij 4g.
Daar gaat het niet om, het gaat er om dat je wel degelijk betere snelheden zou kunnen halen op 4G middels carrier aggregation dat bij de 5G variant door de betere modem toch beter is. Ik beeld me niks in, ga maar eens een a52 en een a51 testen op 4G. Daar zit al verschil in, niet gek omdat er een andere modem en chipset in zit.
Op theoretisch punt is de 5G variant met haar modem beter dan de 4G (modem). Dat je daar in het dagelijks gebruik niet veel van meemaakt kan ik me nog inbeelden, maar als je speedtests gaat uitvoeren moet daar wel degelijk verschil in zitten.

Je mag het best niet met mij eens zijn en dat vind ik ook niet erg, maar je zeggen dat er geen verschil tussen zit klopt niet. Er zijn genoeg reviews online die laten zien dat er wel verschil tussen zit, niet gek met een betere chipset op de 5G variant. Ook te zien in deze link die ik eerder stuurde: https://nanoreview.net/en...-qualcomm-snapdragon-720g

Ik zeg niet dat de 4G variant slechter is, die is ook gewoon goed. Maar persoonlijk zou ik voor de 5G variant gaat als je de aankomende 4 jaar met dit toestel wil doen (wat tegenwoordig best mogelijk is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Bruin Poeper schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 21:16:
Dat jij dan een "betere 4g ervaring" gaat beleven lijkt me een inbeelding. Lijkt me een .argument
van de verkopers in de Mediamarkt.
Jammer dat je dat insinueert dat ik een verkoop praatje aan het geven ben terwijl dat niet klopt.
Theoretisch gezien is de 5G versie zoals ik al eerder aangaf met de verschillende bronnen gewoon beter. Dat jij een goede ervaring hebt met jouw 4G versie is toch goed? Ik geef alleen aan wat Qualcomm zelf zegt en wat de andere sites rapporteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruin Poeper
  • Niet online
Er zitten verschillende Snapdragons in ja.
Maar je suggereert dat het modem van de 750 sneller 4g-internet geeft dan de 720. Dat zie ik niet aangetoond.
Beiden zitten kwa capaciteit ver boven wat de zendmast geeft (maximaal 256Mbps). Die grens geldt dan toch voor beide Snapdragons?

[ Voor 41% gewijzigd door Bruin Poeper op 29-05-2021 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Nu online

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Wel jammer dat de Wifi niet zo snel is op dit toestel. Ik haal met de A52 op de bank slechts 200-230Mbit/s (ca 4 meter vanaf het acces point), de iPad Air (5 jaar oud), iPad Air 2 en de Macbook Air M1 halen daar 300MBit/s (max van mijn internet verbinding). Herkenbaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruin Poeper
  • Niet online
@zonoskar
Mogelijk omdat je bij een mobiel je antennes (enigszins) afschermt.

Zie pagina's 11 én 12: Gebruiksaanwijing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
Bruin Poeper schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 22:30:
@zonoskar
Mogelijk omdat je bij een mobiel je antennes (enigszins) afschermt.

Zie pagina's 11 én 12: Gebruiksaanwijing
Ze hebben de antenne precies op een plek zitten waar je hem vast houdt als je een klap hoesje hebt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Nu online

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik hou de telefoon niet vast, ik leg hem op de bank, naast de iPad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
zonoskar schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 22:20:
Wel jammer dat de Wifi niet zo snel is op dit toestel. Ik haal met de A52 op de bank slechts 200-230Mbit/s (ca 4 meter vanaf het acces point), de iPad Air (5 jaar oud), iPad Air 2 en de Macbook Air M1 halen daar 300MBit/s (max van mijn internet verbinding). Herkenbaar?
Hier deze week getest met een a52, hier haal ik op een paar meter afstand gewoon de volle snelheid.
Pagina: 1 2 ... 13 Laatste