BBBrt schreef op woensdag 21 april 2021 @ 17:34:
wow. ik heb de 5g versie welgeteld één dag gebruikt en hij gaat weer retour. vlotte telefoon, voor zover je in één dag kunt beoordelen een prima batterijduur en een mooi helder scherm. voor het eerst mogen ervaren wat een >60 Hz scherm betekent. mooi, maar voor mij echt geen must.
belangrijkste bezwaar voor mij is de Samsung-software. sinds de S8 geen Samsung meer gehad, maar ik was in de veronderstelling dat Samsung steeds 'cleaner' was geworden. nou echt niet

en de camera wordt in aardig wat reviews als vrij goed beoordeeld, maar ik heb lang niet meer zo'n korrelig exemplaar gehad. zelfs mijn Experia doe ik vóór de S8 had, maakte mooiere en scherpere foto's. en de IOS is een lachertje.
'once you go Pixel, you can never go back', zullen we maar zeggen.
Ik was hoognodig aan een moderne telefoon toe. Gebruik nog een S4mini. Die past mooi in de broekzak,
maar als allround computer voor buiten voldoet hij niet meer.
Voor mij was de Pixal 4a ook erg interessant. Niet te groot, en clean. Maar het was net iets boven budget en nogal moeilijk verkrijgbaar in NL.
Ik zie ik dat voortaan de moderne Android telefoon altijd 160x75 of groter is. Ik zal er aan moeten wennen.
Ik vond de A52 4g, welke me technisch redelijk gelijkwaardig lijkt aan Pixel 4a. Hij heeft ook OIS, en een goed Amoled scherm.
Ik kon hem krijgen voor slechts
€230 als verlengdeal bij Hollandsnieuwe. Goeie deal!
Er zit wat levertijd op.
Waar ik me al vast zorgen om maak bij zo veel korting: hoeveel bloatware krijg ik mee?
Ik sta ondertussen open voor 'clean install'- adviezen.
P.S.:
Ik zie nu dat er al heel veel topics en reviews over de A52 zijn. Ervaringen en hulp zijn dan nooit ver weg. Daarin schuit het grote voordeel van een mainstream model.
[
Voor 9% gewijzigd door
Bruin Poeper op 16-05-2021 15:19
]