Ik zeg dat je niet weet hoe onze democratie niet werkt omdat je nu al paar keer hebt gezegd dat het ondemocratisch is om een partij te negeren terwijl dat wettelijk gezien dus niet zo is. Er zijn zelfs voorbeelden dat de grootste partij niet eens in de regering kwam. Dit geeft mij het gevoel dat jij niet weet hoe onze democratie werkt, maar je hebt gelijk in ken je niet en misschien overdrijf je om tot een punt te komen of ik ben te serieus.Verwijderd schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 09:47:
[...]
het past in een democratie om een compromis te sluiten waarin het de keus is kwaadaardige trekjes weglaten en op de vlakken waar wel samengewerkt kan worden, die zijn er ( alhoewel sommigen goede ideen uit deze hoek alleen al verwerpen vanwege de hoek waaruit ze komen) samenwerken. Wil je dat niet, dan doe je niet mee.
ten derde: lekker op de man , doe ff normaal je kent me niet, maar op basis van het dedain van je opmerking lijkt het me prima om dat zo te houden.
Daarnaast heb je gelijk dat er in Nederland compromissen worden gesloten. Maar als ik beter met jantje kan werken en ik kom zo tot een meerderheid, waarom zou ik dan met hendrikje willen samenwerken als wij elkaar totaal niet liggen en erg moeizaam zou gaan?
Niemand heeft er baat bij dat we volgend jaar weer moeten gaan stemmen. Ik wil een stabiele regering ook al zou dit niet mijn voorkeur zijn.