Als het goed is blijven je motoren onder spanning tijdens een pause (M600 in Marlin), dus die verliezen dan geen stappen.Hoogie2004 schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 17:41:
Zo, dit was een interessante print op mijn Ender 3.
5 kleuren en tussentijds wisselen is toch wel lastig. Met Cura een pause at layer toegevoegd op de juiste plekken en dan filmen wisselen.
Na elke wissel auto-homen om verloop tijdens de filament wissel te voorkomen.... Als iemand daar nog tips voor heeft, graag! Voor deze print werkte dat redelijk goed, omdat hij niet te hoog is en op het achterste deel van het printbed past. De blauwe laag hechtte net niet lekker, dus die heb ik op 1 hoek vastgelijmd.
[Afbeelding]
Als je opnieuw homed, is er geen garantie dat je motoren op exact dezelfde locatie 'gehomed' zijn, omdat je endstop niet 100% nauwkeurig is. Nou is het bij de meestgebruikte microswitches over het algemeen best netjes, maar hoe vaker je 't doet hoe meer de nauwkeurigheid kan afwijken.
Tenzij je echt als een aap of 2 jarige peuter aan die printer gaat zitten hannesen tijdens het vervangen van het filament, zou ik die homing stap lekker weg later