Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02:09
iMars schreef op maandag 4 november 2024 @ 12:39:
[...]

En dan maar te bedenken dat mijn vrouwtje begon met de Prusa Mini (die ik nu weer terug heb) :+

De 5M Pro is een goede printer, zeker voor het geld, die zijn echt niet duur en goed betaalbaar. Nadeel was dat ze hun eigen slicer gebruiken (en sinds kort eindelijk een profiel in Orca). Zelf heb ik er niet (veel) mee geprint. Maar meerdere, ook Taylor (Nero3D Canuck) gaf aan dat veel gebruikers BL vervangt voor 5M Pro.

Alle 5 minuten reviews zijn ruck, ik ben van mening dat ALLE reviews eigenlijk ruck zijn omdat je niet weet hoe eerlijk ze zijn (worden ze betaald voor een positieve review??) Pas als je joeptoepers ziet waar op de achtergrond de printer continu aan staan, weet je dat het goede printers zijn
Ik heb met een schuin oog naar die 5Mpro gekeken omdat ik er een kant&klare printer bij wou die ook ASA kan printen (voor mn Voron onderdelen).
Ben uiteindelijk voor de P1S gegaan.
Heb gemengde gevoelens over de P1S, betrouwbaar, maar heeft erg veel last van VFA, dat hoor je dan niet in reviews. Als ik dan naar de resultaten in die review kijk, hebben ze er ook last van, maar je hoort ze er nie over.
Misschien ben ik een pietlut, maar mn Voron heeft daar totaal geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:25

iMars

Full time prutser

rinkel schreef op maandag 4 november 2024 @ 12:48:
[...]

Ik heb met een schuin oog naar die 5Mpro gekeken omdat ik er een kant&klare printer bij wou die ook ASA kan printen (voor mn Voron onderdelen).
Ben uiteindelijk voor de P1S gegaan.
Heb gemengde gevoelens over de P1S, betrouwbaar, maar heeft erg veel last van VFA, dat hoor je dan niet in reviews. Als ik dan naar de resultaten in die review kijk, hebben ze er ook last van, maar je hoort ze er nie over.
Misschien ben ik een pietlut, maar mn Voron heeft daar totaal geen last van.
Ik heb eigenlijk nog nooit ASA/ABS ermee geprint (mijn vrouwtje al helemaal niet). Zal eens een keer een testje doen. Eerlijk is eerlijk, BL print gewoon fijn en makkelijk voor de meeste. Ik heb van mijn v0 een ABS monster(tje) gemaakt voor als ik snel een part nodig heb. Maar het feit dat je een BL spoel (met rfid) in de AMS kan gooien, selecteren in de slicer, slicen en printen maar, dat is gewoon heel fijn.

Ik hoop hetzelfde dadelijk met de ratrig v-core4 idex te hebben (niet de rfid, maar het gemak van snel kunnen printen). Op Formnext dit jaar ga ik hun tent opzoeken, heb al contact met ze gehad.

Vind het jammer dat ze geen half hoge modellen hebben :+ 500x500x300 ofzo ik print niet veel hoog maar meestal wel veel op een plaat.

VFA: zal me niks verbazen als het een van de pulley's zijn of tanden van tandwiel. Is het constante ~2mm lijnen, of alleen soort van ghosting (alleen bij een afwijking in/op een oppervlak)?

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
iMars schreef op maandag 4 november 2024 @ 13:10:
[...]

Ik heb eigenlijk nog nooit ASA/ABS ermee geprint (mijn vrouwtje al helemaal niet). Zal eens een keer een testje doen. Eerlijk is eerlijk, BL print gewoon fijn en makkelijk voor de meeste. Ik heb van mijn v0 een ABS monster(tje) gemaakt voor als ik snel een part nodig heb. Maar het feit dat je een BL spoel (met rfid) in de AMS kan gooien, selecteren in de slicer, slicen en printen maar, dat is gewoon heel fijn.

Ik hoop hetzelfde dadelijk met de ratrig v-core4 idex te hebben (niet de rfid, maar het gemak van snel kunnen printen). Op Formnext dit jaar ga ik hun tent opzoeken, heb al contact met ze gehad.

Vind het jammer dat ze geen half hoge modellen hebben :+ 500x500x300 ofzo ik print niet veel hoog maar meestal wel veel op een plaat.

VFA: zal me niks verbazen als het een van de pulley's zijn of tanden van tandwiel. Is het constante ~2mm lijnen, of alleen soort van ghosting (alleen bij een afwijking in/op een oppervlak)?
Ben benieuwd hoe de 5mpro abs print. Vooral of de chamber temp een beetje hoog blijft (nadeel P1S)
Deze printer draait toch ook op klipper?

Er loopt al een tijdje een topic op het Bambu forum. Er zijn mensen die de pulleys vervangen hebben, maar met gemengd resultaat.
Ik heb ook al vanalles geprobeerd (behalve pulleys vervangen), zonder ook maar 1 goed resultaat helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

@rinkel Ik kan het nu niet verifieren omdat ik niet thuis ben, maar heb jij in de gantry toothed of toothless pulley's?

Zie in de link die jij gaf een foto met een opmerking eronder wat me doet aannemen dat de pulley vroeger toothless was en nu (datum van posten) met toothed pulley's komt:
Afbeeldingslocatie: https://cdn-forum.bambulab.com/original/3X/8/5/857db7ea27b8be942c7b905c057a5cf7c8985d61.png
Afbeeldingslocatie: https://cdn-forum.bambulab.com/optimized/3X/f/f/ffdf45c30036163849c3e8431692c9f9db94e59f_2_611x500.jpeg
Dat zou misschien iets kunnen verklaren.

De pulley die bij mij defect is (twitter linkje) zit achter de metalen zijpanels van de X1C. Om deze te verwijderen was ik al een uur bezig (zoeken naar verborgen schroefjes). Pas dan kan je een beetje onderhoudt plegen (lees: kogelagers beetje olien). Als je ze wil vervangen, er zit een pin aan de onderkant welke maar eenzijdig erin kan, maar van boven nergens de mogelijkheid om deze pin eruit te drukken 8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-09 16:24
Ik ben nog op zoek naar een mooie methode om al mijn elektronica op mijn HyperCube te plaatsen, hoe hebben jullie dat hier opgelost?

Ik heb nu (tijdelijk) de achterkant dicht gemaakt met een houten plaatje en wil daar alles op plaatsen, maar iets mooiers dan een baseplate printen en vast plakken heb ik nog niet kunnen verzinnen. Ik moet een moederbordje, Orange-PI Zero (klipper), 24V --> USB C adapter en wat kabels kwijt. De voeding komt 'buiten' de printer te liggen en ga ik met een XT90 connector aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gastje01 schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 10:59:
Ik ben nog op zoek naar een mooie methode om al mijn elektronica op mijn HyperCube te plaatsen, hoe hebben jullie dat hier opgelost?

Ik heb nu (tijdelijk) de achterkant dicht gemaakt met een houten plaatje en wil daar alles op plaatsen, maar iets mooiers dan een baseplate printen en vast plakken heb ik nog niet kunnen verzinnen. Ik moet een moederbordje, Orange-PI Zero (klipper), 24V --> USB C adapter en wat kabels kwijt. De voeding komt 'buiten' de printer te liggen en ga ik met een XT90 connector aansluiten.
Ik denk dat er drie smaken zijn:
  1. Plaatje en daar alles op monteren
  2. DIN rail en daar dingen op monteren. eventueel in een behuizing.
  3. zaken op de profielen schroeven. eventueel in een behuizing.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm, ik heb een MK52 verwarmd bed waar van de zwarte toplaag een klein plekje is afgesleten. Ik heb hier en daar iets gelezen over het het gebruiken van nagellak om dat te repareren, maar ik wil graag zeker weten of dat ook goed werkt als je het bed tot de maximum temperatuur laat gaan. Heeft iemand hier ervaring met dit soort reparaties?

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lennertvdkort
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17:55
Zonder een burgeroorlog te starten, ik heb een 'dilemma':

Heb een MK4S in een Ikea Pax staan, vroeger stond hij in het zicht wat ik toch wel mis(ff makkelijk eerste laag controleren)

Maar ik wil de situatie wijzigen, naar een enclosure.
Maar met een Prusa Enclosure en MMU3 zit je al op de prijs van een P1S met ams in de blackfriday deal.
Een Bror enclosure zou ook kunnen, maar dan ben je zo ook 200 verder.
De CMYK bundel is eigenlijk de reden dat ik erg twijfel.

Nou ben ik redelijk neutraal wat betreft closed en open source, wat mij betreft is dat ook het discussie punt niet.
Ik ben op de hoogte dat de P1S meer geluid maakt dan de MK4S, maar zijn er hier toevallig gebruikers die beide printers hebben?

Mijn printer is eigenlijk een gereedschap voor mij, ik maak voor 80% functionele prints. En weet dat ik weinig tot geen rekening hoef te houden met de accuraatheid van de Prusa als ik prints ontwerp.
Hoe zit dat bij een Bambu Lab?
En nee ben geen xyz calibratie kubus gek, maar ik weet dat als een 5.5MM hexagon teken ik er een M3 moertje strak in kwijt kan nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb geen BL printer, dus ik kan je vraag niet beantwoorden. De officiële Prusa behuizing is inderdaad best aan de prijs.

Maar als ik een alternatief mag voorstellen. Je kan namelijk best zelf een behuizing in elkaar zetten, maar dat kost wel wat handenarbeid. En ja, dat kost ook weer geld. Een goede behuizing met verlichting, isolatie en filter ga je niet voor minder dan €200 krijgen.

© ocf81 1981-infinity

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 15:05

Bezulba

Formerly known as Eendje

lennertvdkort schreef op woensdag 13 november 2024 @ 20:04:
Zonder een burgeroorlog te starten, ik heb een 'dilemma':

Heb een MK4S in een Ikea Pax staan, vroeger stond hij in het zicht wat ik toch wel mis(ff makkelijk eerste laag controleren)

Maar ik wil de situatie wijzigen, naar een enclosure.
Maar met een Prusa Enclosure en MMU3 zit je al op de prijs van een P1S met ams in de blackfriday deal.
Een Bror enclosure zou ook kunnen, maar dan ben je zo ook 200 verder.
De CMYK bundel is eigenlijk de reden dat ik erg twijfel.

Nou ben ik redelijk neutraal wat betreft closed en open source, wat mij betreft is dat ook het discussie punt niet.
Ik ben op de hoogte dat de P1S meer geluid maakt dan de MK4S, maar zijn er hier toevallig gebruikers die beide printers hebben?

Mijn printer is eigenlijk een gereedschap voor mij, ik maak voor 80% functionele prints. En weet dat ik weinig tot geen rekening hoef te houden met de accuraatheid van de Prusa als ik prints ontwerp.
Hoe zit dat bij een Bambu Lab?
En nee ben geen xyz calibratie kubus gek, maar ik weet dat als een 5.5MM hexagon teken ik er een M3 moertje strak in kwijt kan nu.
Prusa in 2 Ikea Lack tafeltje zetten, wat knaakjes uitgeven voor wat doorzichtige panelen aan de zijkant en je bent er al.

blup

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bezulba schreef op donderdag 14 november 2024 @ 07:22:
[...]

Prusa in 2 Ikea Lack tafeltje zetten, wat knaakjes uitgeven voor wat doorzichtige panelen aan de zijkant en je bent er al.
Ja, dat kan ook, maar mijn LACK kast is toch niet helemaal wat ik er van te voren van verwacht had. De ontwerpen die je kan downloaden zijn niet standaard luchtdicht en plexiglas is niet goed in het vasthouden van warmte. Dan zou ik eerder aan drie kanten 18mm MDF erop doen. Dan kan je het gelijk gebruiken als montageplaat voor accessoires.

[ Voor 11% gewijzigd door ocf81 op 14-11-2024 09:13 ]

© ocf81 1981-infinity

• lennertvdkort
Dank voor de reacties!
Lack vind ik inderdaad geen optie, ik ben ook best bereid wat neer te leggen voor een kant en klaar product.
Mijn prive situatie is hectisch, en als ik zelf wat moet maken(ben gelukkig technisch aangelegd) denk ik dat ik de komende tijd het niet af ga of kan maken.

Ander heet hangijzer is ook de MMU, volg het al sinds ik de MK3 had. Maar naar mijn idee blijft dat toch een hit and miss proces.

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

ocf81 schreef op donderdag 14 november 2024 @ 09:08:
[...]

Ja, dat kan ook, maar mijn LACK kast is toch niet helemaal wat ik er van te voren van verwacht had. De ontwerpen die je kan downloaden zijn niet standaard luchtdicht en plexiglas is niet goed in het vasthouden van warmte. Dan zou ik eerder aan drie kanten 18mm MDF erop doen. Dan kan je het gelijk gebruiken als montageplaat voor accessoires.
Luchtdicht is juist een probleem! Evenals het vasthouden van de warmte.

Als ik m'n deurtje dicht doe als ik PLA print gaat dat niet helemaal geweldig omdat de temperatuur binnen flink oploopt.

blup

Bezulba schreef op donderdag 14 november 2024 @ 10:40:
[...]

Luchtdicht is juist een probleem! Evenals het vasthouden van de warmte.

Als ik m'n deurtje dicht doe als ik PLA print gaat dat niet helemaal geweldig omdat de temperatuur binnen flink oploopt.
Ja, als je met PLA print is dat inderdaad een probleem. Maar wie printer er dan ook met PLA :+ (ik niet) Voor mij is het juist wenselijk om meer dan 40°C in de kast te krijgen. Het liefst een stuk meer dan dat.

© ocf81 1981-infinity

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

ocf81 schreef op donderdag 14 november 2024 @ 10:57:
[...]

Ja, als je met PLA print is dat inderdaad een probleem. Maar wie printer er dan ook met PLA :+ (ik niet) Voor mij is het juist wenselijk om meer dan 40°C in de kast te krijgen. Het liefst een stuk meer dan dat.
Dat haal ik makkelijk in mijn ikea stapel taffeltje setup met luchtgaten.

blup

Ik alleen als ik alles dichtplak. Wellicht dat het MK52 bed van een i3 MK3 niet genoeg warmte afgeeft om de hele ruimte veel meer te verwarmen dan dat? Zonder de ducttape haal ik slechts om en nabij de 35°C, dus de tape heeft wel invloed.

[ Voor 75% gewijzigd door ocf81 op 14-11-2024 12:24 ]

© ocf81 1981-infinity

• rinkel
Ik heb zowel een Voron Trident als een P1S met AMS, dus zowel open- als closed source.
De Trident is duidelijk mijn favoriet en print ook mooier dan de P1S.
Toch gebruik ik de P1S behoorlijk vaak. Doordat er verschillende rollen filament in de AMS zitten kan ik snel een kleur kiezen en daarnaast is de P1S ook sneller.

Voor ASA en ABS gebruik ik voornamelijk de Voron. De P1S kan wel redelijk ASA printen, de kamer is ook sneller op temperatuur, maar ik krijg het niet hoger dan rond de 40-42 graden.

De P1S print lelijk op lagere snelheden door VFA's tussen de 60-150 mm/s.
Dus je moet of erboven blijven, of eronder.

Bij de Voron kan ik elk onderdeel binnen 10 minuten vervangen, dat is bij Prusa niet anders. De P1S is echt een heel ander verhaal.

[ Voor 22% gewijzigd door rinkel op 14-11-2024 11:44 ]

• lennertvdkort
rinkel schreef op donderdag 14 november 2024 @ 11:39:
Ik heb zowel een Voron Trident als een P1S met AMS, dus zowel open- als closed source.
De Trident is duidelijk mijn favoriet en print ook mooier dan de P1S.
Toch gebruik ik de P1S behoorlijk vaak. Doordat er verschillende rollen filament in de AMS zitten kan ik snel een kleur kiezen en daarnaast is de P1S ook sneller.

Voor ASA en ABS gebruik ik voornamelijk de Voron. De P1S kan wel redelijk ASA printen, de kamer is ook sneller op temperatuur, maar ik krijg het niet hoger dan rond de 40-42 graden.

De P1S print lelijk op lagere snelheden door VFA's tussen de 60-150 mm/s.
Dus je moet of erboven blijven, of eronder.

Bij de Voron kan ik elk onderdeel binnen 10 minuten vervangen, dat is bij Prusa niet anders. De P1S is echt een heel ander verhaal.
Bedankt voor je reactie, ik ga de gok wagen!
Ik heb het idee of/of wel een beetje laten varen door je verhaal.

De ams trekt mij over de streep, ik heb wel wat ideeën die ik enkel in multicolor kan printen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boullie
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:42

Boullie

Da Bulster

lennertvdkort schreef op donderdag 14 november 2024 @ 12:52:
[...]

Bedankt voor je reactie, ik ga de gok wagen!
Ik heb het idee of/of wel een beetje laten varen door je verhaal.

De ams trekt mij over de streep, ik heb wel wat ideeën die ik enkel in multicolor kan printen.
Ik heb beide, MK4S met MMU3 in een enclosure en een P1S met AMS. Zijn hele andere machines van elkaar. Prusa print alles perfect in stilte maar doet er vaak wat langer over.
P1S is stukkie sneller maar maakt echt een bak meer herrie. Die laat ik echt niet printen als ik werk in dezelfde kamer.
Multicolor kunnen ze beide maar ook hier weer grote verschillen. Prusa met MMU3 wisselt sneller, met minder afval en met minder herrie. P1S blaast zo een halve rol filament door de chute op een wat langere print en de wissels zijn niet grappig met het afvegen van de nozzle steeds in dat bakkie erachter. Dat maakt echt een klappend geluid.
Wel vind ik het laden van een andere kleur/soort filament weer een stukje makkelijker. Mikt hem in de AMS en hij rolt effe en is klaar voor printen. MMU3 moet je, in mijn opstelling, echt buffer laden en door MMU3 voeren.

Qua repareerbaarheid heb ik nog niks hoeven doen aan de P1S maar hoor dat die op sommige punten beter kan tot slecht is(bij een bepaalde bearing).
Prusa is daarin echt supersimpel en bijna alles is open source dus dat maakt het vaak veel makkelijker.

Boullie

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:42
Boullie schreef op donderdag 14 november 2024 @ 15:10:
[...]
Multicolor kunnen ze beide maar ook hier weer grote verschillen. Prusa met MMU3 wisselt sneller, met minder afval en met minder herrie. P1S blaast zo een halve rol filament door de chute op een wat langere print en de wissels zijn niet grappig met het afvegen van de nozzle steeds in dat bakkie erachter. Dat maakt echt een klappend geluid.
Ja, dat heb ik mij altijd al afgevraagd. Waarom purged de Bambu dan zoveel in vergelijking met de MMU (en misschien ook de ERCF voor Voron?) ? Wat doen zij anders? Ik dacht altijd begrepen te hebben dat bij de ERCF het zwakke punt was dat ie het filament terugtrekt, maar dan niet met een net afgeknipt puntje en dat dat erg veel problemen gaf. Doet de MMU dat ook zo? Want dat knippertje op de Bambu is volgens mij wel een soor game changer. Maar dat heeft denk ik niet heel veel met dat purgen te maken.
Je kunt dat purgen wel bijna halveren door die nieuwe optie aan te zetten in Bambu Studio (of door een al oudere user mod die in de G-code extra terugtrok) en dan de purge hoeveelheden op 0.5 te zetten. Maar er blijft een boel rommel over. Waarom is dat bij de MMU niet en gaat het dan ook altijd goed? Of is de MMU wat problematischer?

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boullie

Boullie

Da Bulster

mphilipp schreef op donderdag 14 november 2024 @ 16:38:
[...]

Ja, dat heb ik mij altijd al afgevraagd. Waarom purged de Bambu dan zoveel in vergelijking met de MMU (en misschien ook de ERCF voor Voron?) ? Wat doen zij anders? Ik dacht altijd begrepen te hebben dat bij de ERCF het zwakke punt was dat ie het filament terugtrekt, maar dan niet met een net afgeknipt puntje en dat dat erg veel problemen gaf. Doet de MMU dat ook zo? Want dat knippertje op de Bambu is volgens mij wel een soor game changer. Maar dat heeft denk ik niet heel veel met dat purgen te maken.
Je kunt dat purgen wel bijna halveren door die nieuwe optie aan te zetten in Bambu Studio (of door een al oudere user mod die in de G-code extra terugtrok) en dan de purge hoeveelheden op 0.5 te zetten. Maar er blijft een boel rommel over. Waarom is dat bij de MMU niet en gaat het dan ook altijd goed? Of is de MMU wat problematischer?
MMU3 stampt het filament effe aan en trekt het gewoon terug uit de nozzle. Bambi knipt het een stuk(je) boven de nozzle af en heeft daarom meer nieuw filament nodig om het restant er uit te krijgen. Doe keutelt hij er aan de achterkant dan uit. Prusa kan het nog kwijt in de prugetower.
Voor de ercf weet ik het niet want die heb ik nooit afgebouwd ;)

Boullie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp
Boullie schreef op donderdag 14 november 2024 @ 17:04:
[...]
MMU3 stampt het filament effe aan en trekt het gewoon terug uit de nozzle. Bambi knipt het een stuk(je) boven de nozzle af en heeft daarom meer nieuw filament nodig om het restant er uit te krijgen. Doe keutelt hij er aan de achterkant dan uit. Prusa kan het nog kwijt in de prugetower.
Ah, zo zit dat. Elk voordeel heeft zijn nadeel. Het systeem van Bambu werkt dan weer erg handig in de zin dat je er geen omkijken naar hebt. Ik ben erg benieuwd of ze met het nieuwe flagship ook aanpassingen doen aan een eventuele AMS2, tenzij ze voor een toolchanger gaan natuurlijk. Maar wie weet komt er sowieso een AMS2. Ze hebben inmiddels genoeg ervaring opgebouwd.

Ze kunnen in ieder geval niet zeggen dat BL de MMU of ERCF heeft gekopiëerd :+ In al zijn wastefullness en traagheid is het een prima oplossing voor een hele acceptabele prijs. Er zijn denk ik nog nooit zoveel mensen met multicolor aan de slag gegaan. En de Prusa MMU was best al een poos verkrijgbaar. Dus Bambu heeft dat best goed gedaan.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Boullie

Boullie

Da Bulster

mphilipp schreef op donderdag 14 november 2024 @ 17:33:
[...]

Ah, zo zit dat. Elk voordeel heeft zijn nadeel. Het systeem van Bambu werkt dan weer erg handig in de zin dat je er geen omkijken naar hebt. Ik ben erg benieuwd of ze met het nieuwe flagship ook aanpassingen doen aan een eventuele AMS2, tenzij ze voor een toolchanger gaan natuurlijk. Maar wie weet komt er sowieso een AMS2. Ze hebben inmiddels genoeg ervaring opgebouwd.

Ze kunnen in ieder geval niet zeggen dat BL de MMU of ERCF heeft gekopiëerd :+ In al zijn wastefullness en traagheid is het een prima oplossing voor een hele acceptabele prijs. Er zijn denk ik nog nooit zoveel mensen met multicolor aan de slag gegaan. En de Prusa MMU was best al een poos verkrijgbaar. Dus Bambu heeft dat best goed gedaan.
Ja, is inderdaad een unieke oplossing die zijn werk doet en gelijk ook de boel nog droog houdt.
MMU2 was volgens mij beschikbaar toen de AMS uitkwam. Die stond niet al te goed te boek en vooral het finetunen ervan heeft bij veel mensen ervoor gezorgd dat ie eigenlijk niet/nauwelijks gebruikt werd.
De 3 werkt bij mij perfect maar ik zal hem meer voor rollover gebruiken dan multicolor denk ik.

Boullie

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Als ik het mij goed herinner was de MMU2 zodanig lastig om in te regelen dat de eigenaren van een MK3S een upgrade naar de MMU2S de MK3S+ kregen om het goed werkend te krijgen. (ik weet niet meer of dat gratis was of niet) Maar het heeft de reputatie van de MMU2 inderdaad geen goed gedaan. Ik ben blij dat met de MMU3 die problemen grotendeels achter ons liggen.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lennertvdkort
ocf81 schreef op donderdag 14 november 2024 @ 20:04:
Als ik het mij goed herinner was de MMU2 zodanig lastig om in te regelen dat de eigenaren van een MK3S een upgrade naar de MMU2S de MK3S+ kregen om het goed werkend te krijgen. (ik weet niet meer of dat gratis was of niet) Maar het heeft de reputatie van de MMU2 inderdaad geen goed gedaan. Ik ben blij dat met de MMU3 die problemen grotendeels achter ons liggen.
Helemaal scherp heb ik het niet meer, maar weet idd dat het een drama was.

Ik heb de MMU3 met argusogen gevolgd, maar het heeft een tijd geduurd eer hij eindelijk 'gereed' was voor de MK4.(op de MK3S+ werkte hij goed) Toen begreep ik dat het nog steeds geen hosanna was, en alleen petg en pla mee geprint kon worden. Voor zover ik weet komt het door de nextruder, en dat het filament tijdens het unloaden toch wat kleine sliertjes kan houden.

Dat herken ik ook wel van het handmatig wisselen, wat eigenlijk met de S update erger geworden is.. Filament heeft echt een soort van blob aan het einde, alsof je een mini coldpull doet, ik moet het dan ook echt afknippen eer ik het door een stukje pfte tube kan trekken(2mm ID). Ze raden ook aan bij de MMU3 en MK4S de normale nozzle te gebruiken en niet de Highflow. Dat samen met jaren ervaringen met Prusa en hun beloftes deed mij twijfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat je een gespleten filamentkanaal wil lijkt me eigenlijk best wel logisch, aangezien het met CHT-techniek makkelijk vast kan komen te zitten. Ik heb zelf een Revo op mijn MK3.5, en als ik mijn kast eindelijk eens af heb kan ik ook de MMU3 eens gaan installeren. (helaas ligt door omstandigheden al het werk aan de kast nu al meer dan een maand stil :/ )

[ Voor 14% gewijzigd door ocf81 op 15-11-2024 12:31 ]

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boullie

Boullie

Da Bulster

ocf81 schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 12:30:
Dat je een gespleten filamentkanaal wil lijkt me eigenlijk best wel logisch, aangezien het met CHT-techniek makkelijk vast kan komen te zitten. Ik heb zelf een Revo op mijn MK3.5, en als ik mijn kast eindelijk eens af heb kan ik ook de MMU3 eens gaan installeren. (helaas ligt door omstandigheden al het werk aan de kast nu al meer dan een maand stil :/ )
De MMU bouwen en op de printer zetten is nog tot daar aan toe. Ik ben erachter gekomen dat soepele aanvoer van filament ook nog een uitdaging kan zijn. Heb bij mijzelf de rebox uit elkaar gehaald om de ingebouwde filament stang met PETG eruit te halen omdat het niet soepel genoeg draaide. Ook gelijk de hele box gekit zodat hij meer lucht/vochtdicht is.
Heb 5 losse spoelhouders geprint en die erin gelegd. Ook had ik doorzichtige bowdentubes vervangen voor normale bowdentubes omdat die blijkbaar gladder zijn.

Boullie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lennertvdkort
Story of my life, bestel ik een p1s.
Binnen een week:
https://blog.prusa3d.com/...mperature-control_105477/

Upgrade voor mk4s is 'slechts' 489 euro, dus die gaat er sws komen. Nu even bedenken het verlies nemen en de p1s terugsturen of houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voronwë
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:05
Groot nieuws schijnbaar, want hun website ligt plat (iig ik krijg een 503)

Around here, something radiates. (Counting Crows)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:59
Voronwë schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 13:46:
Groot nieuws schijnbaar, want hun website ligt plat (iig ik krijg een 503)

[ Voor 23% gewijzigd door Leviathius op 19-11-2024 13:51 ]

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat waar om gevraagd is, is eindelijk geleverd! _/-\o_
Maar eerlijk gezegd werd het wel eens tijd ook.

Als ik het filmpje bekijk zie ik een mooi afgeronde printer. De printplaat heeft hetzelfde formaat als de i3-serie, maar gaat wat meer de hoogte in. Er zit een passief verwarmde kamer in, wat ik erg kan waarderen. Ik ben wel positief over deze printer. De prijsstelling is best oké, want voor 11501350 + verzending heb je hem helemaal in elkaar geschroefd in huis.

Ik denk dat de i3-serie nu wel met pensioen gestuurd kan worden.

[ Voor 10% gewijzigd door ocf81 op 19-11-2024 14:47 ]

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Eindelijk!
Ik heb er eigenlijk geen ruimte voor... maar hij komt hier wel.
Voron eruit, of de P1S+AMS
...

Lastige...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lennertvdkort
ocf81 schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 14:24:
Dat waar om gevraagd is, is eindelijk geleverd! _/-\o_
Maar eerlijk gezegd werd het wel eens tijd ook.

Als ik het filmpje bekijk zie ik een mooi afgeronde printer. De printplaat heeft hetzelfde formaat als de i3-serie, maar gaat wat meer de hoogte in. Er zit een passief verwarmde kamer in, wat ik erg kan waarderen. Ik ben wel positief over deze printer. De prijsstelling is al helemaal oké, want voor 1150 + verzending heb je hem helemaal in elkaar geschroefd in huis!

Ik denk dat de i3-serie nu wel met pensioen gestuurd kan worden.
Ja echt he-he, de MK4S update had eigenlijk dit moeten zijn.
Maar goed, ik ben er enthousiast over.

De print capaciteit is van 250x210x220 naar 250x220x270 gegaan, dus ook 10mm erbij op de Y-axis.
De mk4S is inderdaad met deze prijs moeilijk te rechtvaardigen tov de core one!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die 10 mm was er stiekem op de MK3 en MK4 ook al, maar werd gereserveerd voor dat streepje om het filament in te laden aan het begin van de print.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lennertvdkort
ocf81 schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 14:46:
Die 10 mm was er stiekem op de MK3 en MK4 ook al, maar werd gereserveerd voor dat streepje om het filament in te laden aan het begin van de print.
Ja dat klopt, maar je kon hem niet gebruiken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, dat klopt.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:59
De prijssstelling is ook wel mooi. De kit kost net zoveel als de X1C nu (afgeprijsd) kost en de assembled versie kost net zoveel als de X1c normaal gesproken zonder de huidige kortingen kost.

Vind het ergens wel jammer dat het bed dus kleiner is omdat de spoel per se in de behuizing moet vallen. Zo'n groot probleem is het ook weer niet als hij uitsteekt aan de zijkant en is toch weer extra printruimte. De 250x220 voelt toch jammer als tegenwoordig 250x250 of zelfs 300x300 meer de standaard is.

Wel een erg mooi apparaat en volledig open source in tegenstelling tot Bambu. Ik ben geïnteresseerd!

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02:46

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Ik heb hem vrijwel meteen gepreordered eerder vanmiddag. Ik had nog een preorder voor de XL staan die ik nooit af had gemaakt dus dat scheelde weer €200 in aanschaf. Ik denk dat ik ook nog een MK3S+ en/of een MINI+ ga verkopen om alvast plaats te maken.

Ik ben wel benieuwd naar de prijzen van de addons. Optioneel kun je bijv een camera of een luchtfilter installeren, en volgens mij ook een custom drybox die aan de spoelhouder kan hangen? Afhankelijk van hoe de CORE One presteert wil ik ook nog wel een van m'n P1S'en of X1C's de deur uit doen om meer te swappen naar de CORE One, al moeten we ook nog even de nieuwe flagship van Bambu Lab afwachten. Maar wat vooral ook goed voelt aan de preorder van die CORE One is dat je weet dat je een printer koopt van een platform waar je jarenlang op kunt bouwen.

[ Voor 37% gewijzigd door gday op 19-11-2024 15:30 ]

ingen vill veta var du köpt din tröja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Ordered..

Valt me op dat ze het goed geheim hebben weten te houden. Weinig op Youtube.
Ik zag Joel al wel op de persco.

[ Voor 16% gewijzigd door rinkel op 19-11-2024 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Dat is wel een hele mooie printer.
Het zou leuk zijn dat ze hier ook nog een optie op krijgen voor de MMU3.

En hopen dat er in de toekomst een grotere versie van komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Crxtreem schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 16:53:
Dat is wel een hele mooie printer.
Het zou leuk zijn dat ze hier ook nog een optie op krijgen voor de MMU3.

En hopen dat er in de toekomst een grotere versie van komt.
Die is nog in ontwikkeling, maar wordt als het goed is t.z.t. wel aangeboden.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:27

Sabbi

je denkt aan mij.

Nice dat de filamentspoel weggewerkt zit in de loze ruimtje onder/tussen de gantry. Ik voorspel een mod met ingebouwde filamentdroger :9

Zat zelf al een tijdje te dubben of ik een Voron wilde bouwen of toch een mk4s ter vervanging van m'n MK3. Hopen dat de Core One kit een beetje snel beschikbaar komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lennertvdkort
ocf81 schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 17:01:
[...]

Dan krijg ik weer de eerste quote van Cj in San Andreas.
Ah sh*t, here we go again. :9
rinkel schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 16:32:
Ordered..

Valt me op dat ze het goed geheim hebben weten te houden. Weinig op Youtube.
Ik zag Joel al wel op de persco.
Maarja welke printer gaat nu het veld ruimen?

[ Voor 34% gewijzigd door lennertvdkort op 19-11-2024 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lennertvdkort schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 17:27:
[...]

Dan krijg ik weer de eerste quote van Cj in San Andreas.
Ah sh*t, here we go again. :9
Ik snap je punt, maar ik heb er alle vertrouwen in dat het goed gaat komen. Het gaat vooral om de montage op de printer, en dat is een mechanisch vraagstuk, geen betrouwbaarheidsvraagstuk o.i.d.

[...]

Dat is natuurlijk een eerste insteek en belofte aan vrouwlief die achteraf nooit ingevuld gaat worden :+

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
[...]

Ik ben redelijk tevreden over de P1S, eigenlijk vooral de AMS vind ik handig, niet dat ik er veel kleur mee print, maar voornamelijk het makkelijk kiezen van filament, meteen dry-box en overspoelen.
Tussen de 60 en 170 heb ik heel erg veel VFA, dat vind ik lelijk.

Ik denk dus dat de P1S na een vrij kort gezelschap het huis weer zal verlaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [rgb]
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15-09 09:24
Sinds 3/4 jaar de MK4 + enclosure (met Led. & filtration) + MMU3 in huis. En nu dit…
Is het FOMO of heb ik die corexy echt nodig? Climate chamber is grote pre als ik op vochtige zolder wil gaan printen. Dus wat wordt het?
1. MK4+enclosure verkopen in april en de core one kit aanschaffen?
2. MK4s naar Core1 conversiekit kopen voor kleine €500

Ik heb nog even bedenktijd…

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb ook last van "jeuk" Een Core One kopen of toch maar de MK3.5 (+MM3, als ik die eenmaal af heb) blijven gebruiken en die CoreXY toolchanger waar ik aan heb zitten werken in CAD ook echt gaan maken.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [rgb]
ocf81 schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 22:03:
(…)en die CoreXY toolchanger waar ik aan heb zitten werken in CAD ook echt gaan maken.
Een Prusa kopen is niets anders dan een aanschaf voor gebruik. De kit kopen is alweer een stap verder en vergelijkbaar met het bouwen van een grote LEGO set.
Wat jij beschrijft is next level. Ontwerpen en bouwen voor de hobby. Toch?
Ik denk dat je vooral moet kijken naar waar jij blij van wordt. Ik zou persoonlijk alleen de. Core1 als kit of ombouw kit willen hebben. Anders zie ik er de lol echt niet van in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[rgb] schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 22:19:
[...]

Een Prusa kopen is niets anders dan een aanschaf voor gebruik. De kit kopen is alweer een stap verder en vergelijkbaar met het bouwen van een grote LEGO set.
Wat jij beschrijft is next level. Ontwerpen en bouwen voor de hobby. Toch?
Ik denk dat je vooral moet kijken naar waar jij blij van wordt. Ik zou persoonlijk alleen de. Core1 als kit of ombouw kit willen hebben. Anders zie ik er de lol echt niet van in.
Ja, maar er moet ook een printer zijn die het altijd doet, zodat ik altijd aan mijn projectprinters kan werken zonder al te veel zorgen. Die functie wordt nu vervuld door mijn MK3.5, maar als de Core one die rol kan vervullen heb ik wel een snelheidsbonus voor die printer. Maar ik verlies dan wel de mogelijkheid om makkelijk spuitmonden te verwisselen, want mijn MK3.5 heeft een revo.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [rgb]
ocf81 schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 22:25:
[...] Maar ik verlies dan wel de mogelijkheid om makkelijk spuitmonden te verwisselen, want mijn MK3.5 heeft een revo.
Met de mk4 of core one heb je toch ook de mogelijkheid om redelijk snel nozzles te switches. Niet zo snel als de revo misschien maar toch.
Maargoed dat is weer extra aanschaf van machine en nozzles. Wat je nu hebt werkt zeker goed als stabiele workhorse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[rgb] schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 22:37:
[...]

Met de mk4 of core one heb je toch ook de mogelijkheid om redelijk snel nozzles te switches. Niet zo snel als de revo misschien maar toch.
Maargoed dat is weer extra aanschaf van machine en nozzles. Wat je nu hebt werkt zeker goed als stabiele workhorse.
Ik heb nog wel een paar originele E3D V6 spuitmonden liggen, daar niet van, maar onderschat het gemak van een Revo niet. Die dingen maken het echt supermakkelijk om een wissel te doen. Ik ben nu echt helemaal gewend aan dat gemak. Ik aardig wat tussen 0.4 en 0.6, hoewel ik wel enige voorkeur heb voor de snelheid die 0.6 oplevert. Daarnaast heb ik me nu ook wel echt ingekocht in het Revo ecosysteem, ik heb er iets van 10 in verschillende soorten en maten, dus dat is ook nog een factor.

[ Voor 10% gewijzigd door ocf81 op 19-11-2024 23:20 ]

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
ocf81 schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 17:01:
[...]

Van de introductiepagina:
Plus, you can count on full support for the most efficient single-nozzle multi-color solution, the MMU3. The unit is fully compatible with the Prusa CORE One and it will allow you to print beautiful, colorful objects with up to five filaments at the same time. Unlike other multi-filament printers, which can produce a surprising amount of waste (sometimes nearly matching the weight of your printed object) our printer uses an innovative compact wipe tower to manage filament changes. This not only reduces the wasted filament but also minimizes waste to a single, tidy block.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
rinkel schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 23:22:
[...]

Van de introductiepagina:

[...]
iets lager op de blogpost:
Q: Why can’t the camera, MMU3, or the filtration system be added to the order at launch?
A: For the camera and filtration system, we want to make sure these items won’t delay the shipping of the printer itself, especially since we rely on external suppliers for these components. As for the MMU3, we are finalizing the way it integrates to the printer’s top section. The expected prices are 39.99 USD VAT excl. / 43.99 EUR VAT incl. for the camera, and 75.99 USD VAT excl. / 79.99 EUR VAT incl. for the advanced filtration.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lennertvdkort
ocf81 schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 17:45:
[...]

Ik snap je punt, maar ik heb er alle vertrouwen in dat het goed gaat komen. Het gaat vooral om de montage op de printer, en dat is een mechanisch vraagstuk, geen betrouwbaarheidsvraagstuk o.i.d.
Ik las hem verkeerd, ik dacht dat je bedoelde dat t.z.t een tussenmaat printer zou komen.
Mijn droom printer is een core one L tussen de MK4S en de XL in.
Die zal er vast komen, en dan sta ik weer als fanboy met mijn centen te flapperen :9

Vanavond komt mijn P1S binnen, denk toch dat ik het maar ga proberen. Ook even kijken of ik kleuren printen wat vind, dan heb ik nog een paar maanden bedenk tijd om een MMU3 te kopen icm de upgrade kit >:) (je kan super makkelijk je order wijzigen bij Prusa, dat is wel fijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Vind het wel een mooi ding, iets wat mij bij de MK4 tegenhield was de prijs (2x een P1S) en het feit dat hij open was (en bedslinger).
Want die los verkrijgbare behuizing maakt het geen gesloten printer, maar een lelijke lompe doos met een printer er in.

Dit is top, zeker voor (klein)zakelijk gebruik zonder dat cloud gedoe. Thuis heb ik daar ook geen behoefte aan eigenlijk.

En ik voorzie nog wel dat als dit aanslaat in de toekomst er een XL versie van komt die de huidige XL vervangt, de basis is er. Kwestie van doortrekken naar een groter formaat en wellicht/hopelijk dual extruder.

Trouwens, via dat GPIO bordje lijkt het mij ook prima mogelijk om de kamer actief te verwarmen toch? Handig bij ASA en dergelijke.

[ Voor 3% gewijzigd door _ferry_ op 20-11-2024 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ze hebben door het interne volume te beperken al heel wat kunnen doen zonder actieve verwarming. Zie ook dit interview van Joel Telling / 3D Printing Nerd met Joseph Prusa:

[ Voor 17% gewijzigd door ocf81 op 20-11-2024 10:47 ]

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wel jammer dat de aankondiging van de Core ONE niet op de FP verschijnt. Ik had hem gisteren proberen in te sturen, maar iemand was mij al voor. Als ze hem zouden plaatsen zou er nu wel een bericht moeten staan, lijkt me.
Hmm, voor mijn beurt gesproken.

[ Voor 8% gewijzigd door ocf81 op 20-11-2024 12:02 ]

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Broodro0ster
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 00:36
Gatver, ik vrees dat het Prusa gelukt is om me iets te laten kopen wat ik eigenlijk niet nodig heb :D
De MK3S was mijn eerste printer. Heel veel plezier aan het bouwen gehad. Dan getwijfeld tussen de MK4 en X1C met AMS. Uiteindelijk de Bambu gekocht want ik vond de MK4 niet vernieuwd genoeg, maar uiteindelijk ook een MK4 voor een vriend gebouwd die er zelf geen tijd voor had.

De Bambu met AMS doet het goed en stukken beter dan de MK3S. Maar de MK4 print volgens mij nog iets beter als ik puur naar kwaliteit kijk.

Moest Prusa dit uitgebracht hebben een jaar geleden, dan had ik wellicht nooit de X1C gekocht. Maar nu ik dit zie, heb ik ontzettend veel zin om die te bouwen :D En misschien de MMU3 een kans te geven, want de Bambu heeft toch wel ontzettend veel waste bij multicolor prints.

Ik gebuikte de AMS eigenlijk vooral om m'n favoriete materialen te kiezen en soms eens om PETG/PLA supports interface te gebruiken want ik print voornamelijk functionele onderdelen. Maar met een opgroeiende peuter in huis, begint de vraag steeds meer te komen om dingen te printen zoals Olaf, Buzz Lightyear, ... Een meestal zie ik dat meer dan 50% van mijn print waste is met de Bambu wat met een MMU3 wel wat efficienter is.

Het is nog een half jaar voordat de kits beschikbaar zijn, dus eerst maar even de reviews afwachten zodat de assembled versies de deur uit zijn. Maar voorlopig hebben ze mij in ieder geval warm weten te maken.

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 Performance 2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel

Misschien dan toch de Voron Trident 250, deze neemt veel ruimte in beslag.
Ruim een jaar aan dit project gewerkt (voornamelijk steeds upgraden), met veel plezier.
Ik heb de advertentie al aangemaakt, maar ik vind het nog lastig om op [publiceren] te klikken.
En dan, wat vraag je voor zoiets? Ik snap dat ik er bij lange niet uithaal van wat ik erin gestopt heb, dat is nu eenmaal hobby.

Klik...

[ Voor 9% gewijzigd door rinkel op 25-11-2024 14:40 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• lennertvdkort
rinkel schreef op maandag 25 november 2024 @ 13:20:
[...]

Misschien dan toch de Voron Trident 250, deze neemt veel ruimte in beslag.
Ruim een jaar aan dit project gewerkt (voornamelijk steeds upgraden), met veel plezier.
Ik heb de advertentie al aangemaakt, maar ik vind het nog lastig om op [publiceren] te klikken.
En dan, wat vraag je voor zoiets? Ik snap dat ik er bij lange niet uithaal van wat ik erin gestopt heb, dat is nu eenmaal hobby.

Klik...
Mooie advertentie, ken het gevoel (met auto's dan iets meer :P)
Bedenk mezelf ook altijd hobby's kosten geld, maar het hoeft niet voor niks weg!

Nu een kleine week de P1S aan het printen, al mijn printers zijn kits geweest.
Dus was wel wennen na 10 minuten de eerste print aan te kunnen zetten.
En zoals je al aangaf. Wat een herrie..
Ik heb regelmatig met mijn MK4S dat ik twijfel of ik hem wel aangezet heb, daar heb je bij de P1S geen last van ;)
VFA ook wel last van, maar heb nog maar 2 'hoge' prints gemaakt.

Voornaamste reden was de AMS, en dan om zoals wij ze noemen 'praatkaarten' te printen.
Mijn zusje heeft helaas eind 2009 een ernstig auto ongeluk gehad( 8 maanden coma, en NAH).
Kan helaas niet meer praten, en is in de functie van haar rechterkant aardig beperkt.
Gelukkig wil links beter meewerken, en is ze in het koppie 100 procent. Ze blijft trainen, en hoewel minimaal zit er nog steeds vooruitgang in.

Al jaren gebruiken wij speciale kaarten die vrij prijzig zijn.(speciale bedrukte folie met glow in the dark letters)
Nu eindelijk eens zelf een variant gemaakt(iets kleiner 256x210 ipv a4 formaat 297x210). Maar die grootte is juist fijner voor haar omdat er minder ruimte tussen de letters zit. Ze wijst als het ware de letters aan, die gewone volzinnen worden. Materiaal is gewoon normaal petg, nog geen glow in the dark gebruikt, omdat dat in de praktijk slecht werkt.(heb het ook nog niet om eerlijk te zijn)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X6Yo6icCV0GateRBgSOUB8qo6pY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JgJictHUtputUOt9WiT5B5W5.jpg?f=fotoalbum_large
Op de getextureerde plaat komt hij er het allermooist uit, maar op de Smooth plaat is het veel fijner in gebruik voor haar. Ik wil perfectie, dat zit er nog niet in. maar iedereen is er lyrisch over. Dus ik accepteer sommige oneffenheden maar ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@rinkel Voor wat er bij zit is dit een heel nette prijs denk ik. Helaas ben ik zelf niet op zoek naar een printer van dit formaat, anders had ik hem misschien wel gekocht. Succes met de verkoop!

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
ocf81 schreef op maandag 25 november 2024 @ 16:18:
@rinkel Voor wat er bij zit is dit een heel nette prijs denk ik. Helaas ben ik zelf niet op zoek naar een printer van dit formaat, anders had ik hem misschien wel gekocht. Succes met de verkoop!
Beetje het nadeel van Voron, er is veel ongebruikte ruimte naast het bed, dus naar verhouding een vrij grote behuizing.
Ik heb een foto van bedlevel toegevoegd, doordat het bed zo vlak is, is een mesh niet nodig bij elke print, een z-tilt uiteraard wel omdat het bed uit positie kan gaan als de motoren uit staan.

Op zich hoeft de printer niet meteen weg, maar ik vind 3 printers wat veel, aangezien ik niet heel veel print.
Op zich mag de Prusa Mini Bear eigenlijk ook wel weg (Core One komt dan in de plaats), maar die is helemaal lastig te verkopen, al draait ie wel op klipper, vooralsnog staat die in een kast in de garage.

[ Voor 14% gewijzigd door rinkel op 25-11-2024 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ruimte is op zich nog niet eens het probleem. Ik wil een printer met een bedoppervlak dat minimaal 300mm in beide zijden is. Waarschijnlijk met een 3030 frame dat een intern volume heeft van 500x500 in het platte vlak. Maar dat ontwerp zit nu even in de ijskast.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
ocf81 schreef op maandag 25 november 2024 @ 18:11:
Ruimte is op zich nog niet eens het probleem. Ik wil een printer met een bedoppervlak dat minimaal 300mm in beide zijden is. Waarschijnlijk met een 3030 frame dat een intern volume heeft van 500x500 in het platte vlak. Maar dat ontwerp zit nu even in de ijskast.
Ah zo, grooter! ;)

Die standaard 2020 frame is op zich prima, maar ik heb het toch altijd wat fragiel gevonden. Ooit eens met de gedachte gespeeld om om te bouwen naar een 3030 frame, maar dat vergt nog wel wat andere aanpassingen. Voor mij niet echt een probleem aangezien ik handig genoeg ben met Freecad en ik vrij makkelijk ontwerpen kan aanpassen. Maar dit heb ik al eens gedaan (Prusa Mini Bear) en vergt gewoon veel tijd.

Aan de andere kant… misschien cancel ik wel de Core One order en hou ik de Voron. De Core One wordt pas verzonden vanaf januari, dus geen haast.

De Voron is gewoon veel te makkelijk om aan te passen en mee te spelen, zit geweldig eenvoudig in elkaar, daar is duidelijk goed over nagedacht. Bijvoorbeeld de extruder, die is echt 10x eenvoudiger dan die van de MK3.
Heerlijk apparaat om mee te prutsen.

[ Voor 20% gewijzigd door rinkel op 25-11-2024 18:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

rinkel schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 14:41:
Eindelijk!
Ik heb er eigenlijk geen ruimte voor... maar hij komt hier wel.
Voron eruit, of de P1S+AMS
...

Lastige...
Makkelijke! Bambu eruit! Voron kan je maken als ie kapot gaat (pulleys) ...
Mijn 4x X1C met AMS gaan eruit (1 daarvan is al defect,... een pulley van een paar euro).
Er komt voorlopig een ratrig vcore 4 idex en een core one voor terug, kijken waar ik de overige vrije ruimte mee vul :+ Ben sowieso nog van plan om de Voron v2.4 te bouwen (zeg ik al 3 jaar _O- )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic
  • Laatst online: 17-09 17:52
iMars schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 17:10:
[...]

Mijn 4x X1C met AMS gaan eruit (1 daarvan is al defect,... een pulley van een paar euro).
Er komt voorlopig een ratrig vcore 4 idex en een core one voor terug, kijken waar ik de overige vrije ruimte mee vul :+ Ben sowieso nog van plan om de Voron v2.4 te bouwen (zeg ik al 3 jaar _O- )
Kit voor de 2.4 is nu leuk in de aanbieding bij Formbot, mocht je nog in de verleiding komen 8)

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
iMars schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 17:10:
[...]

@ocf81
Toch maar uit de verkoop gehaald. Ik annuleer mn order bij Prusa en hou de Voron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Ik heb met mijn Prusa MK3S+ en loop er tegenaan dat als ik iets print de afmetingen of afstanden niet kloppen.
Ik heb nu een rechthoek waarin een aantal gaten zitten alleen verlopen de gaten een klein beetje.

Kan ik dit in Prusaslicer aanpassen of kan ik dit in de printer zelf oplossen?

Ik had hem eerst in TInkercad gemaakt en daarna met Fusion maar beide hebben het verloop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-09 14:51
Crxtreem schreef op woensdag 27 november 2024 @ 17:07:
Ik heb met mijn Prusa MK3S+ en loop er tegenaan dat als ik iets print de afmetingen of afstanden niet kloppen.
Ik heb nu een rechthoek waarin een aantal gaten zitten alleen verlopen de gaten een klein beetje.

Kan ik dit in Prusaslicer aanpassen of kan ik dit in de printer zelf oplossen?

Ik had hem eerst in TInkercad gemaakt en daarna met Fusion maar beide hebben het verloop.
Mss ff de spanning op de belts controleren en de xyz calibration opnieuw doen. Maar wellicht dat het überhaupt een beetje krimpt als je afkoelt van bed temp naar kamertemperatuur.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

Pixelmagic schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 20:49:
[...]

Kit voor de 2.4 is nu leuk in de aanbieding bij Formbot, mocht je nog in de verleiding komen 8)
Ik heb alles al liggen _O- _O- ... alles behalve tijd :+

• iMars

iMars

Full time prutser

haarbal schreef op woensdag 27 november 2024 @ 17:17:
[...]

Mss ff de spanning op de belts controleren en de xyz calibration opnieuw doen. Maar wellicht dat het überhaupt een beetje krimpt als je afkoelt van bed temp naar kamertemperatuur.
@Crxtreem dit dus ... controleer als eerste ff de spanning op de belts en kijk of de pulleys vast zitten en niet een beetje slippen/speling hebben..

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Misschien mosterd na de maaltijd, gezien de introductie van de Core ONE. maar aangezien ik (tot dit weekeinde, daarna wordt ie kado gedaan) momenteel zowel een MK3S+ met Revo als een MK3.5 met Revo heb, welke nu dezelfde printopdracht doen:
Afbeeldingslocatie: https://rotjes.bangblog.eu/tweakers/gathering/2059884/20241128_vergelijking-printtijden-mk3s-mk35.png

Instellinen:
spuitmond 0.4mm
Laaghoogte 0.25mm
5 wanden en top- en bodemlagen
25% kubische vulling
Organische ondersteuning
De rest is redelijk standaard.

Mooi moment om eens een vergelijking te trekken tussen de twee. Het verschil tussen de printers is dat de MK3S+ er 12u en 10 minuten over zal doen en de MK3.5 ca 10u en 20 minuten, wat neerkomt op ongeveer 15% snelheidwinst op een MK3.5. Overigens zie ik soms wel tot 30% winst, maar dat is het wel.

Maar goed, leek me wel leuk om even te delen. :)

@rinkel Ik snap je helemaal. Ik probeer meer van printers als hobby naar printen als hobby te gaan, maar het is wel enorm interessant spul om mee aan te klooien O-)

© ocf81 1981-infinity

• rinkel
ocf81 schreef op donderdag 28 november 2024 @ 16:05:

@rinkel Ik snap je helemaal. Ik probeer meer van printers als hobby naar printen als hobby te gaan, maar het is wel enorm interessant spul om mee aan te klooien O-)
Klopt als een bus.
Ik heb vooral voor de Prusa Mini Bear heel veel zelf ontworpen en aangepast. Maar ook bij de Voron.
Een printer-aanpas-proces zonder einde... Maar dat is nu bij de Voron nu het geval. De Bambu kan ik toch al niks aan doen (vandaar dat ik m gekocht had :) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pixelmagic
iMars schreef op donderdag 28 november 2024 @ 15:23:
[...]

Ik heb alles al liggen _O- _O- ... alles behalve tijd :+
Jemig man, het leukste van een 3d printer, het bouwen 8)

PVoutput van mijn 4950Wp

• Hardy8
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 19-09 16:05
En nog leuker wanneer je hem ook nog eens helemaal zelf ontwerpt, i.p.v. een bestaande ontwerp te bouwen en dan te updaten met ook weer voorgekauwde onderdelen.😜
MyTechFun met een grappig experiment:

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
Nerd rating: 5 sterren
Joe heeft een heel leuk gesprek met Mike die een bijzonder filament ontwikkeld heeft, dat sterker is dan Peek, maar gewoon op je printer die ook PLA kan kunt printen. Het gaat om zogenaamd Z-polymer filament. Hij legt in de video uit wat het precies is en hoe je ermee kunt printen.

Hoewel dit makkelijker print dat Peek (print temp 365-440C, bed 120C), is het ook weer niet zo simpel als een benchy in PLA. De eigenschappen van dit materiaal veranderen met de laaghoogte omdat je feitelijk een soort vezel aan het printen bent. Hij legt het in de video uit. Je zult daardoor bijna per toepassing printprofielen moeten maken. Hij nodigt daarom ook iedereen uit om toepassingen/projecten in te zenden voor dit filament. Als hij het een interessant verhaal vindt, stuurt ie je gratis wat van dit filament. Op die manier krijgt ie natuurlijk wat bekendheid, maar ontstaan er ook praktijkervaringen en wordt er kennis opgebouwd over dit materiaal.

Prijzen wordt niet over gesproken. Het zou niet zo duur worden als Peek (€500/kg) begreep ik. Bovendien is dit materiaal ook minder belastend voor het millieu.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

Pixelmagic schreef op donderdag 28 november 2024 @ 17:14:
[...]

Jemig man, het leukste van een 3d printer, het bouwen 8)
Hardy8 schreef op donderdag 28 november 2024 @ 17:54:
En nog leuker wanneer je hem ook nog eens helemaal zelf ontwerpt, i.p.v. een bestaande ontwerp te bouwen en dan te updaten met ook weer voorgekauwde onderdelen.😜
I know... maar waar halen jullie de tijd vandaan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic
iMars schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 08:47:
[...]

[...]

I know... maar waar halen jullie de tijd vandaan :+
Dat hoor ik mijn collega's ook zeggen, voor mij is in ieder geval het verschil dat we geen kinderen hebben. 36 uur in 4x9 werken helpt ook wel denk ik.

En om dan maar wat meer zou in de wond te strooien, net een Formbot Voron 2.4 300 kit besteld plus een zooi Polymaker ASA. Het plan is deze eerst goed werkend te krijgen en daarna er een Stealthchanger van te gaan maken. Was lang geleden van plan een Prusa XL te kopen maar de eerste LDO Voron bouw was zo leuk dat ik deze route heb gekozen die als het meezit ook nog goedkoper is.

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic
Hardy8 schreef op donderdag 28 november 2024 @ 17:54:
Ik ben daar in het verleden aan begonnen, iets bouwen gebaseerd op een Hevort dacht ik. Daar komt toch iets meer bij kijken dan wat aanpassingen maken en de kans op cruciale fouten is enorm. Ik heb het dus ook niet afgemaakt. Het aanpassen van kleine dingen bij een Voron is prima te doen, nét even iets anders doen om beter bij je eigen idee te passen of op een andere plaatst te zetten.

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boullie

Boullie

Da Bulster

Pixelmagic schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 10:11:
[...]

Dat hoor ik mijn collega's ook zeggen, voor mij is in ieder geval het verschil dat we geen kinderen hebben. 36 uur in 4x9 werken helpt ook wel denk ik.

En om dan maar wat meer zou in de wond te strooien, net een Formbot Voron 2.4 300 kit besteld plus een zooi Polymaker ASA. Het plan is deze eerst goed werkend te krijgen en daarna er een Stealthchanger van te gaan maken. Was lang geleden van plan een Prusa XL te kopen maar de eerste LDO Voron bouw was zo leuk dat ik deze route heb gekozen die als het meezit ook nog goedkoper is.
Gewoon bij Formbot besteld of kun je hem nog ergens anders goedkoper krijgen momenteel?

Boullie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pixelmagic
Boullie schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 10:19:
[...]

Gewoon bij Formbot besteld of kun je hem nog ergens anders goedkoper krijgen momenteel?
Bij Formbot uit het Czech warehouse. 8% korting op de normale prijs (echt) dus voor $771/€750

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boullie

Boullie

Da Bulster

Pixelmagic schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 10:22:
[...]

Bij Formbot uit het Czech warehouse. 8% korting op de normale prijs (echt) dus voor $771/€750
Heb je daar een code voor of zo? Voor een 300*300 met dragon highflow uit Czech warehouse kom ik op 827 dollhairs namelijk.

Boullie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic
Boullie schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 10:26:
[...]

Heb je daar een code voor of zo? Voor een 300*300 met dragon highflow uit Czech warehouse kom ik op 827 dollhairs namelijk.
Daar heb je dan de korting al op, ik heb de gewone V6 genomen en die is 776 ofzo. Als je extra's neemt dan betaal je extra hé 8)

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boullie

Boullie

Da Bulster

Pixelmagic schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 10:33:
[...]

Daar heb je dan de korting al op, ik heb de gewone V6 genomen en die is 776 ofzo. Als je extra's neemt dan betaal je extra hé 8)
Oh verrek, Als je de 250*250 neemt met Dragon Highflow dan kost ie hetzelfde als de 300*300 met V6. ;)
Dat verklaart het voor mij. Thnx

Boullie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pixelmagic
Boullie schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 10:36:
[...]

Oh verrek, Als je de 250*250 neemt met Dragon Highflow dan kost ie hetzelfde als de 300*300 met V6. ;)
Dat verklaart het voor mij. Thnx
En let op, de andere hotends komen uit China. Worden kosteloos opgestuurd maar komen wel los.

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

Pixelmagic schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 10:11:
[...]

Ik heb een 36u contract, maar werk 40u (5x8) en dan met extra verlof uren. Mijn eigen bedrijfje ernaast maakt het voor mij nog drukker (maar kan de printers dan ook zakelijk aanschaffen, gebruiken en afschrijven ;) )
Geen kinderen, dus genoeg tijd zou je zeggen :o

Zometeen in december weer genoeg verlof uren om op te nemen dus wil ik dit maal toch echt de V2.4 350 maken. Heb net Ratrig IDEX 300 en de Prusa Core One besteld. Ben mijn 4x X1C's aan het uitfaseren... 1 is al down ivm een kapotte pulley 8)7 |:( ... of XY motion part vervangen, of 8 uur sleutelen om het te vervangen 8)7 :X Reden genoeg om hun voorstel op te volgen: It's non replaceable, our advice is to replace it with a new printer. Zo gezegd zo gedaan, bye bye Bambu, Hello Ratrig/Prusa/en-wat-nog-meer-komt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
Leuk al die zelfbouwplannen, vooral de zelf-ontwerpers!
Meteen een goed moment om iedereen te herinneren dat ik nog een hele stapel 3D printer onderdelen heb liggen, brand-spanking-new, en een aantal recycled. Betere prijzen ga je niet vinden in de Black Friday sales :+

Wie maakt mij los?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rinkel
mphilipp schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 11:05:
Meteen een goed moment om iedereen te herinneren dat ik nog een hele stapel 3D printer onderdelen heb liggen, brand-spanking-new, en een aantal recycled. Betere prijzen ga je niet vinden in de Black Friday sales :+

Wie maakt mij los?
Nog een paar spullen erbij en je kan een Voron in elkaar knutselen!
Je bent er bijna!
iMars schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 10:56:
[...]

Zometeen in december weer genoeg verlof uren om op te nemen dus wil ik dit maal toch echt de V2.4 350 maken. Heb net Ratrig IDEX 300 en de Prusa Core One besteld. Ben mijn 4x X1C's aan het uitfaseren... 1 is al down ivm een kapotte pulley 8)7 |:( ... of XY motion part vervangen, of 8 uur sleutelen om het te vervangen 8)7 :X Reden genoeg om hun voorstel op te volgen: It's non replaceable, our advice is to replace it with a new printer. Zo gezegd zo gedaan, bye bye Bambu, Hello Ratrig/Prusa/en-wat-nog-meer-komt :+
Waarom niet 4x Voron of 4x Ratrig? maakt t onderhoud een stuk makkelijker.

Onderhoud aan een Bambu wil je echt niet. Bedkabel vervangen kost je al 6 uur (hele behuizing moet uit elkaar)
Bij mn Voron max 10 minuten.

Overigens heb ik ook een P1S, prima printer, alleen enorm veel last van VFA.

[ Voor 44% gewijzigd door rinkel op 29-11-2024 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
rinkel schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 12:36:
[...]
Je bent er bijna!
Nee, ik ken mijn grenzen nu... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
mphilipp schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 12:53:
[...]

Nee, ik ken mijn grenzen nu... :+
Als je een kit koopt is het wel een stuk makkelijker, omdat je weet dat het compleet is.
Ik moet wel zeggen dat het bouwen van een Voron echt een stuk makkelijker wordt als je Can of USB toolboard gebruikt, dan gaat er maar 1 kabel van het moederbord naar de toolhead, dat scheelt echt heel erg veel werk. (En is veel makkelijker).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic
rinkel schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 13:04:
[...]

Als je een kit koopt is het wel een stuk makkelijker, omdat je weet dat het compleet is.
Ik moet wel zeggen dat het bouwen van een Voron echt een stuk makkelijker wordt als je Can of USB toolboard gebruikt, dan gaat er maar 1 kabel van het moederbord naar de toolhead, dat scheelt echt heel erg veel werk. (En is veel makkelijker).
Een kit met een umbilical is ook goed te doen hoor, vind ik tenminste. Ik moet er inderdaad niet aan denken elk draadje zelf te moeten afmeten en elke connector te krimpen.

Binnenkort mijn eerste canbus ervaring, ik ben benieuwd.

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Pixelmagic schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 15:32:
[...]

Een kit met een umbilical is ook goed te doen hoor, vind ik tenminste. Ik moet er inderdaad niet aan denken elk draadje zelf te moeten afmeten en elke connector te krimpen.

Binnenkort mijn eerste canbus ervaring, ik ben benieuwd.
Ik had ergens een draadbreuk, geen umbilical....
Uiteindelijk voor de Nitehawk gegaan (usb), echt een van de fijnere updates (na Tap)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:11

_Eend_

🌻🇺🇦

mphilipp schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 11:05:

Wie maakt mij los?
Het is dat ik echt geen ruimte voor zo'n ding heb, anders had ik er wel serieus belangstelling voor. Mijn A1 kon ik al maar net kwijt..

* _Eend_ heeft een groter huis nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BladeSlayer1000
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-09 20:36
Al de hele dag bezig om mijn klicky werkend te krijgen op mijn Voron V0; tot nu toe geen succes. Morgen maar eens verder kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
_Eend_ schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 22:39:
[...]
Het is dat ik echt geen ruimte voor zo'n ding heb, anders had ik er wel serieus belangstelling voor. Mijn A1 kon ik al maar net kwijt..
Ruimte kun je maken... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

Heeft er iemand nog belang bij een salontafel? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb je daarna nog een huis dan?

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

Dat is het voordeel van alleen wonen. :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

rinkel schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 12:36:
[...]

Je bent er bijna!

[...]

Waarom niet 4x Voron of 4x Ratrig? maakt t onderhoud een stuk makkelijker.

Onderhoud aan een Bambu wil je echt niet. Bedkabel vervangen kost je al 6 uur (hele behuizing moet uit elkaar)
Bij mn Voron max 10 minuten.

Overigens heb ik ook een P1S, prima printer, alleen enorm veel last van VFA.
Ik heb de X1C’s vanaf het begin, 1x kickstarter en daarna 3 extra besteld. Op dat moment had ik 2x Prusa mk3s. Dus gemak en snelheid was mijn keuze. Dat was ook het moment dat ik aan het sourcen was voor een voron v2.4 350 (die nog steeds niet gebouwd is). Tijd is mijn probleem. Ik koop liever een kant en klare printer dan dat ik ‘m in elkaar moet zetten. Als ik Vorons en Ratrigs kant en klaar kon kopen had ik dat al gelijk gedaan. (Ratrig heeft een model kant en klaar, Disruption, 500 model single of idex, maar gelijk 5k).

Heb nu een 300 idex besteld dus dat wordt wel ff bouwen. Maar wilde perse een idex. Krijg binnen nu en 2 maanden ook 2 printers om te testen, dus ben wel redelijk goed voorzien. Maar Bambu, dat nooit meer. Leuk voor een gemiddelde consument (of een farm met een weggooi mentaliteit), maar ik wil een printer kunnen maken als het een kapotte pulley heeft.

Pagina: 1 ... 48 ... 52 Laatste