Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unsub
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16-07 16:02
SambalBij schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 13:09:
[...]

Ja dat kan probleemloos!
Hoef je eigenlijk maar 2 dingen voor te doen.
Eerst fysiek het Klipperscreen weer verwijderen en het standaard LCD scherm weer terugplaatsen.
En dan de firmware van de controller van de printer zelf weer terugflashen naar Marlin (ipv de klipper-mcu firmware die daar nu op draait.)

Die firmware kun je vinden op https://www.sovol3d.com/pages/download
(Pak daar de SV06 Latest Firmware)

Plaats die bin file op een (verder lege) SD kaart, steek die in het slot op de controller, en zet de printer aan. Je ziet niks gebeuren op het scherm, maar zet na iets van 30 seconden de printer weer uit, verwijder de SD kaart en zet hem weer aan. Als alles goed is krijg je dan gewoon weer het reeds bekende scherm op de LCD.
Ik heb de "upgrade" verwijderd, sd kaartje er in, opstarten geen probleem.
Eerste print zag er waardeloos uit.
Net alle slicers van m'n pc verwijderd en opnieuw de sovol slicer geïnstalleerd en ingesteld.
Printer staat nu weer aan, hopelijk heeft dit geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:23

SambalBij

We're all MAD here

Heb je na die downgrade wel ook alle levelling e.d. opnieuw gedaan? De Z tilt, bed mesh en Z offset? Dat zal hij wel allemaal kwijt geweest zijn.

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unsub
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16-07 16:02
SambalBij schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 16:52:
Heb je na die downgrade wel ook alle levelling e.d. opnieuw gedaan? De Z tilt, bed mesh en Z offset? Dat zal hij wel allemaal kwijt geweest zijn.
Zeker!
de prints zijn gelijk weer acceptabel
Ik wil niet zeggen goed of perfect vooral wat stringing en ik ben nog van alles aan het leren en uitzoeken, maar het plezier in het printen is tenminste weer terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frij5fd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09:45
Unsub schreef op maandag 11 maart 2024 @ 15:34:
[...]

Zeker!
de prints zijn gelijk weer acceptabel
Ik wil niet zeggen goed of perfect vooral wat stringing en ik ben nog van alles aan het leren en uitzoeken, maar het plezier in het printen is tenminste weer terug.
Toch wel vreemd zo. Ik heb mijn Sovol SV06 plus met de guide van Bassamator overgezet naar Klipper opeen raspberry pi en dat werkt prima. Als je een raspberry pi hebt liggen zou je zijn guide op Github kunnen gebruiken of met andere firmware en andere printer.cfg het wel lukt

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:21
22 uur printen, meer dan 2000 tool changes, 0 tool jams, 0 filament jams, ik ben onder de indruk!
Demoprintje van de (inmiddels) beroemde DAKSH Voron Toolchanger.

En hij gebruikt geen prime of wipe tower.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekserr
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20-09 10:22
Zijn er hier mensen die wel eens bloempotjes printen? Wat gebruiken jullie om je prints waterdicht te maken? Ik zou graag wat plantenpotten maken die ik van de binnenkant kan sealen. Later wil ik misschien ook eens een hydroponics systeem maken voor wat kruidenplanten.

Al is het alleen maar voor het idee, ik zou zoiets graag willen coaten. Is volledig coaten in aquariumveilige siliconenkit de beste optie? Of toch een soort epoxy gebruiken?

Hebben jullie ervaringen/tips? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:35

Bezulba

Formerly known as Eendje

Ik heb ze zelf met een epoxy dicht gemaakt.

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:35
Bij de meeste Benchy tests zie je eigenlijk alleen de zijkant. Bijna nooit de tekst op de achterkant.
Op mijn prusa mini kon ik dat eigenlijk nooit goed lezen, maar op de trident wel.
Is dat bij jullie leesbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Niekserr schreef op maandag 1 april 2024 @ 20:13:
Zijn er hier mensen die wel eens bloempotjes printen? Wat gebruiken jullie om je prints waterdicht te maken? Ik zou graag wat plantenpotten maken die ik van de binnenkant kan sealen. Later wil ik misschien ook eens een hydroponics systeem maken voor wat kruidenplanten.

Al is het alleen maar voor het idee, ik zou zoiets graag willen coaten. Is volledig coaten in aquariumveilige siliconenkit de beste optie? Of toch een soort epoxy gebruiken?

Hebben jullie ervaringen/tips? :)
Ik heb er al genoeg geprint, maar nog nooit extra waterdicht gemaakt. Als je genoeg bottom en top layers hebt komt er geen water door is mijn ervaring. Tenzij je een moeras wil maken, dan zal het uiteindelijk wel gaan lekken :P

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb de laatste paar maanden wat spoelen gehad die niet bepaald netjes waren opgerold. De LACK printkast met een gaatje waar het filament door moet worden gevoerd lijkt als opstelling wat gevoeliger voor problemen met het afwikkelen bij de eerste ca. 20 meter filament (in het geval van rollen van 750 - 1000 gram). Heeft iemand nog een tip om ervoor te zorgen dat de rol netjes afwikkelt als de opstaande randen nog niet zo hoog zijn relatief aan het filament?

[ Voor 5% gewijzigd door ocf81 op 04-04-2024 11:56 ]

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erebus1
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 19-09 16:20
ocf81 schreef op donderdag 4 april 2024 @ 11:54:
Ik heb de laatste paar maanden wat spoelen gehad die niet bepaald netjes waren opgerold. De LACK printkast met een gaatje waar het filament door moet worden gevoerd lijkt als opstelling wat gevoeliger voor problemen met het afwikkelen bij de eerste ca 20 meter filament o.i.d. Heeft iemand nog een tip om ervoor te zorgen dat de rol netjes afwikkelt als de opstaande randen nog niet zo hoog zijn relatief aan het filament?
Denk dat je best eens een foto post over de huidige setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Erebus1 schreef op donderdag 4 april 2024 @ 11:56:
[...]

Denk dat je best eens een foto post over de huidige setup.
Spoelhouder met vrije spoel boven op een LACK printkast? Op zich zou een beschrijving al een eind moeten komen lijkt me. Ik kan daar wel een plaatje van schieten, als dat echt niet anders kan.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

Ik heb de laatste paar maanden wat spoelen gehad die niet bepaald netjes waren opgerold. De LACK printkast met een gaatje waar het filament door moet worden gevoerd lijkt als opstelling wat gevoeliger voor problemen met het afwikkelen bij de eerste ca. 20 meter filament (in het geval van rollen van 750 - 1000 gram). Heeft iemand nog een tip om ervoor te zorgen dat de rol netjes afwikkelt als de opstaande randen nog niet zo hoog zijn relatief aan het filament?
Ik herken je probleem maar heb ook geen fatsoenlijke oplossing. Het lijkt samen te hangen met hoe vrij een rol kan draaien, als het super soepel gaat komt er rustig een 5 meter extra mee als de printer om filament vraagt. Misschien de manier waarop de rol beweegt wat stroever maken? Dat hij dus niet super makkelijk meer rondtolt.

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:15

_Eend_

🌻🇺🇦

Om welke merken gaat het? Ik heb dit namelijk met eSun PETG, de rol eSun PLA die ik had was juist wel goed gewikkeld. En als ik het zo lees hebben wij een vergelijkbare setup. Bij mij ligt het imo aan de spoel zelf, want ik had het probleem ook toen mijn printer nog niet in de kast stond en de rol en rolhouder gewoon bovenop mijn Ender 3 stonden. Ik had gehoopt dat het wat soepeler zou gaan als ik een fatsoenlijke rolhouder zou printen, met lagers enzo.. Maar dat hielp ook niet.

Mijn 'oplossing' is om voorlopig maar handmatig wat filament af te rollen zodat mijn extruder wat ruimte heeft. Zodra er weer geluiden komen uit mijn filamentkast rol ik weer wat af.

En dat is nogal vervelend als je ergens middenin zit en je weer naar de kast moet sprinten. Met deze ervaring zal ik niet snel weer eSun PETG kopen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wally1987
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-09 21:09
_Eend_ schreef op donderdag 4 april 2024 @ 13:37:
[...]

Om welke merken gaat het? Ik heb dit namelijk met eSun PETG, de rol eSun PLA die ik had was juist wel goed gewikkeld. En als ik het zo lees hebben wij een vergelijkbare setup. Bij mij ligt het imo aan de spoel zelf, want ik had het probleem ook toen mijn printer nog niet in de kast stond en de rol en rolhouder gewoon bovenop mijn Ender 3 stonden. Ik had gehoopt dat het wat soepeler zou gaan als ik een fatsoenlijke rolhouder zou printen, met lagers enzo.. Maar dat hielp ook niet.

Mijn 'oplossing' is om voorlopig maar handmatig wat filament af te rollen zodat mijn extruder wat ruimte heeft. Zodra er weer geluiden komen uit mijn filamentkast rol ik weer wat af.

En dat is nogal vervelend als je ergens middenin zit en je weer naar de kast moet sprinten. Met deze ervaring zal ik niet snel weer eSun PETG kopen..
Ik heb toen ik dit probleem had een ptfe bus tot aan de rol laten lopen, dit heeft het bij mij flink doen verminderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
_Eend_ schreef op donderdag 4 april 2024 @ 13:37:
[...]

FormFutura en Real. Maar eerlijk gezegd zijn er wel meer merken waar het oprollen niet zo mooi gaat. Maar misschien ben ik verwend geraakt door hoe netjes Prusa het doet :) Dat lijkt wel op een 3D-render zo strak.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wally1987 schreef op donderdag 4 april 2024 @ 15:06:
[...]

Ik heb toen ik dit probleem had een ptfe bus tot aan de rol laten lopen, dit heeft het bij mij flink doen verminderen.
dit is wel iets dat ik eens uit wil proberen. Bedankt voor de tip!

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:15

_Eend_

🌻🇺🇦

ocf81 schreef op donderdag 4 april 2024 @ 22:11:
[...]

FormFutura en Real. Maar eerlijk gezegd zijn er wel meer merken waar het oprollen niet zo mooi gaat. Maar misschien ben ik verwend geraakt door hoe netjes Prusa het doet :) Dat lijkt wel op een 3D-render zo strak.
Ik heb oa. Filright, 123-3D, eSun, Ninjatek en nog wat andere merken gehad.. en die waren allemaal netjes opgerold, behalve die rol PETG van eSun.

In het Grote Filament Topic zag ik laatst Geeetech genoemd worden als goedkoop alternatief, dus ik heb even op AliExpress gekeken. Maar zelfs op hun eigen foto's zien de rollen eruit alsof het filament door een blinde baviaan om de rol is gegooid. Kriskras door elkaar :/

Edit: dit bedoel ik dus:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-cmvBWvnRozFBjgsFvH11SXWYbw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/UbxWE7qzqjdZTawF7flIqGlo.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 19% gewijzigd door _Eend_ op 05-04-2024 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb nu een gaatje in de bodem van de spoelhouder gemaakt om zo hopelijk de speling wat te verminderen:
Afbeeldingslocatie: https://rotjes.bangblog.eu/tweakers/gathering/2059884/20240405_150157_Spoelhouder.jpg
Zoals je kan zien is de rol van Real niet heel netjes opgerold. Deze heb ik vanmiddag uit het plastic getrokken en was toen ik het plaatje schoot nog niet gebruikt.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Niet online
De release van de RatRig vcore 4 is deze maand (na veel te lang teasers te delen). Zijn er hier mensen geïnteresseerd in deze printer en wat hopen jullie te zien? Ze hebben al gezegd dat er upgrade kits komen voor de 3.x maar het zal geen volledige conversie worden naar een 4.

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wally1987
ocf81 schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 18:25:
Ik heb nu een gaatje in de bodem van de spoelhouder gemaakt om zo hopelijk de speling wat te verminderen:
[Afbeelding]
Zoals je kan zien is de rol van Real niet heel netjes opgerold. Deze heb ik vanmiddag uit het plastic getrokken en was toen ik het plaatje schoot nog niet gebruikt.
De rol wint inderdaad geen schoonheidsprijzen. Zou iets als dit een oplossing voor je zijn?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pixelmagic
  • Laatst online: 17-09 17:52
ocf81 schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 21:04:

[iets over het gaan bouwen van een Voron 0.2r2]

Succes met je project! (en natuurlijk kan de oproep om plaatjes niet ontbreken ;) )
Nog geen plaatjes, maar de bouw is/was een beetje klaar.

De begonnen te bouwen met een kit van Formbot, een budget kit in vergelijk met de LDO kit van de 2.4 die ik vorig jaar heb gedaan. Op zich een nette kit zonder toeters en bellen, maar wél met een Pi clone van BTT ee bij én een SD kaart. Motoren van Moons en originele Gates belts. Ik heb gekozen voor een Pheatus Dragon hotend als aanvulling, die sturen ze los op. De V6 hotend zit gewoon in de kit, die kan je ook gebruiken.

Ik had 1 wagentje van een rail die niet lekker liep, na wat heen en weer mailen een nieuw karretje in de post gekregen. Geen klachten over de after sales van Formbot, soms wel wat heen en weer mailen maar reageren snel en correct. De kit zelf is meer dan kompleet met een enorme partij boutjes die je lang niet allemaal gebruikt. Het printen van de onderdelen heb ik zelf gedaan met eSun ABS+.

De bouw van een zero wordt aangemerkt als lastig, ik moet zeggen dat ik het mee vond vallen. Ja het is allemaal een stuk kleiner en best veel m2 boutjes, maar enige aat ik echt lastig vind was het vast maken van het Kirigami bed aan de karretjes, erg weinig ruimte. Verder is het gewoon veel onderdelen op een kleine oppervlakte.

Ik heb alles werkend gekregen in de eerste keer, maar was niet gelukkig met de mini Stealthburner en de manier hoe de filament vastgezet wordt, er is erg veel kracht nodig om de hendel vast te zetten. Niet ideaal aangezien de printer vooral voor de vrouw is en die helaas niet veel kracht heeft in de handen. Ik heb na de eerste kubus (die verrassend goed was, 0.1mm afwijking zonder inregelen) besloten dat ik de mini ga vervangen voor een DragonBurner. De 4010 fans die ik daarvoor moet hebben zijn onderweg.

Al met al kan ik zondermeer de Formbot kit aanraden, prima onderdelen voor een hele nette prijs én verzonden vanuit de EU (Tsjechië). Ik heb erg veel info en de configuratie gebruikt van een youtuber Ballistic Tech, zijn github en build videos vind je hier

Foto's moet ik nog maken, zal ik later toevoegen.

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wally1987 schreef op maandag 8 april 2024 @ 20:02:
[...]

De rol wint inderdaad geen schoonheidsprijzen. Zou iets als dit een oplossing voor je zijn?
Ik heb al een paar Sunlu S1's hier staan. Wellicht dat ik die eens moet gaan gebruiken bij elke nieuwe rol. Overigens gaan ze bij Tangled nu de hoeveelheid op een rol terugbrengen van 4 naar ca. 3½kg juist omdat de opstaande randen een feedbackpuntje waren. Ik hoop dat andere filamentmakers hier ook op gaan letten.

[ Voor 21% gewijzigd door ocf81 op 09-04-2024 09:34 ]

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brupje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-09 20:21

Brupje

3D nerd

ocf81 schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 18:25:
[Afbeelding]
Zou het ook niet helpen om een wat grotere binnendiameter houder te gebruiken? Dan draait het ook wat makkelijker

Zie ook 123-3D voor 3D-printer stuff

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brupje schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 09:41:
[...]

Zou het ook niet helpen om een wat grotere binnendiameter houder te gebruiken? Dan draait het ook wat makkelijker
Ja, ik heb al een adapter gemaakt waarmee de diameter naar 50mm wordt opgehoogd. Weet jij (of iemand anders) toevallig welke diameters gangbaar zijn voor filamentrollen?

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brupje
  • Laatst online: 04-09 20:21

Brupje

3D nerd

ocf81 schreef op donderdag 11 april 2024 @ 09:21:
[...]

Ja, ik heb al een adapter gemaakt waarmee de diameter naar 50mm wordt opgehoogd. Weet jij (of iemand anders) toevallig welke diameters gangbaar zijn voor filamentrollen?
De meeste spoelbinnendiameters zijn wel rond de 55mm. Vroeger hadden we nog wel smallere, maar al tijdje niet echt meer, hooguit voor < 500g spoelen dat je het tegenkomt.

Creality spoelhouders hebben een diameter van 30mm, dus die zou je ook kunnen aanhouden.

Zie ook 123-3D voor 3D-printer stuff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frij5fd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09:45
Sovol gaat met een Voron-achtige Coone komen. Nero3D is er niet kapot van, omdat het een onaf product onder andere is (YouTube: This is NOT a Review of the Sovol SV08 #3dprinting), maar zelf vind ik het nog wel iets om in de gaten te houden.
Sovol heeft alle bestanden van de SV06 plus (die ik heb) op Github gezet, waardoor je gemakkelijk onderdelen kunt printen. Ik kan prima printen met de SV06 plus; goede printresultaten en het ding is goed te onderhouden. Sovol heeft voor de SV06 plus wel een paar kinderziektes moeten oplossen, wat natuurlijk irritant is, maar als uiteindelijk alles goed draait vind ik dat gezien het prijspeil van Sovol niet zo'n probleem als Tweaker.
Als Sovol voor de SV08 hetzelfde doet is dat wat mij ook geen drempel om 'm te kopen. Voor 600 euro is een build volume van 350x350x340 ook niet verkeerd

[ Voor 3% gewijzigd door Frij5fd op 11-04-2024 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Frij5fd schreef op donderdag 11 april 2024 @ 22:28:
Sovol gaat met een Voron-achtige Coone komen. Nero3D is er niet kapot van, omdat het een onaf product onder andere is (YouTube: This is NOT a Review of the Sovol SV08 #3dprinting), maar zelf vind ik het nog wel iets om in de gaten te houden.
Sovol heeft alle bestanden van de SV06 plus (die ik heb) op Github gezet, waardoor je gemakkelijk onderdelen kunt printen. Ik kan prima printen met de SV06 plus; goede printresultaten en het ding is goed te onderhouden. Sovol heeft voor de SV06 plus wel een paar kinderziektes moeten oplossen, wat natuurlijk irritant is, maar als uiteindelijk alles goed draait vind ik dat gezien het prijspeil van Sovol niet zo'n probleem als Tweaker.
Als Sovol voor de SV08 hetzelfde doet is dat wat mij ook geen drempel om 'm te kopen. Voor 600 euro is een build volume van 350x350x340 ook niet verkeerd
Ik hoop dat ze met een revisie komen die de problemen oplost. Want op zich lijkt het mij best een interessante machine als je een CoreXY met 'flying gantry' wil hebben.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm, Ultimaker heeft de Factor 4 uitgebracht. Een gesloten H-bot met dual nozzle printkop welke gematigd hoge temperaturen aankan. Niks écht imposants, maar wel beter dan wat ze eerst hadden. Ik ben benieuwd wat de prijscategorie voor deze printer is. Heeft iemand een idee?

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
ocf81 schreef op woensdag 24 april 2024 @ 19:00:
Hmm, Ultimaker heeft de Factor 4 uitgebracht. Een gesloten H-bot met dual nozzle printkop welke gematigd hoge temperaturen aankan. Niks écht imposants, maar wel beter dan wat ze eerst hadden. Ik ben benieuwd wat de prijscategorie voor deze printer is. Heeft iemand een idee?
Had op LinkedIn in een (*vrij negatieve) post van iemand gelezen dat ie rond de 20k zou kosten..

*gebrek aan innovatie o.a.

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Scipionyx schreef op woensdag 24 april 2024 @ 20:13:
[...]

Had op LinkedIn in een (*vrij negatieve) post van iemand gelezen dat ie rond de 20k zou kosten..

*gebrek aan innovatie o.a.
Voor 20k is ie inderdaad veel te duur. Ik kan me ook wel vinden in de stelling dat deze printer weinig innovatief is. Ik zou dit ook zelf nog wel kunnen bouwen voor zo ongeveer 3k met een COTS aanpak.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
ocf81 schreef op donderdag 25 april 2024 @ 08:37:
[...]
Voor 20k is ie inderdaad veel te duur. Ik kan me ook wel vinden in de stelling dat deze printer weinig innovatief is. Ik zou dit ook zelf nog wel kunnen bouwen voor zo ongeveer 3k met een COTS aanpak.
En waarom worden er toch nog dergelijke bedragen neergeteld voor die apparaten? Zijn ze bijzonder robuust? Meestal zijn apparaten in die categorie echte werkpaarden die je gewoon continu kan laten draaien zonder problemen. Ik die dingen nooit van dichtbij bekeken, dus ik kan niet oordelen over hoe goed ze opgebouwd zijn, maar ik stel mij voor dat ze erg zwaar zijn uitgevoerd.

En wat weinig innovatief betreft denk ik dat dergelijke machines voor betrouwbaarheid gaan en niet al teveel dingen toevoegen die alleen maar kapot kunnen of niet betrouwbaar werken. Iets met werkpaarden en luxe paarden.

Aan de andere kant heb je mensen die een printfarm hebben (hadden denk ik inmiddels) met Ender 3's. Prusa draait met Mk3/Mk4 en een aantal mannen op YT met een farm zijn om aan het switchen naar Bambu P1S/X1C en dat loopt ook prima hoor ik. Dus ja....zeg het maar...

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wim62
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 16:51
Een professionele accu schroefmachine van een topmerk kost ook veel meer dan een hobby accu schroefmachine uit het legere segment .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp
wim62 schreef op donderdag 25 april 2024 @ 11:07:
Een professionele accu schroefmachine van een topmerk kost ook veel meer dan een hobby accu schroefmachine uit het legere segment .
Precies. Zo is het met alle professionele apparatuur. Die zijn meestal gemaakt om constant gebruikt te worden en kunnen ook vaak wat meer abuse hebben. Alleen is de term 'pro' een beetje gedevalueerd om de consument meer geld uit de zak te kloppen. Alles heet maar 'pro' tegenwoordig, of 'premium'. Betekent niets, zo'n toevoeging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, ik snap dat professionele zaken beter in elkaar steken en dat je daarvoor betaalt. Echter, zelfs als je de validatie- en een bepaalde mate van supportkosten in de prijs verwerkt is het de waardering die ik erop plak geen 20k. Ik zie het gewoon niet terug in het product waarom het dat waard zou moeten zijn. Hooguit de helft.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
ocf81 schreef op donderdag 25 april 2024 @ 17:42:
Ik zie het gewoon niet terug in het product waarom het dat waard zou moeten zijn. Hooguit de helft.
Dan hebben ze dus gewoon een goede sales pitch, én onwetende klanten :+
Wat is kapitalisme toch mooi...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

Dit soort apparaten zijn er niet voor ons. Zelfs een printerfarm is nog maar een amateursetting waar dit soort apparatuur niet gebruikt gaan worden.

Het gaat veel verder dan de pure machine. Grote kans dat het inclusief servicecontracten is waar er een engineer binnen 8 uur op je bedrijf is met een vervang apparaat of iets in die geest.

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
Bezulba schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 08:55:
Dit soort apparaten zijn er niet voor ons. Zelfs een printerfarm is nog maar een amateursetting waar dit soort apparatuur niet gebruikt gaan worden.
Klopt. Hoewel er farms zijn die best wel aardig productie draaien met een stuk of 10-20 machines full time, is het inderdaad van een andere orde. Het gaat dan om bedrijven waarbij het voortbestaan afhangt van het wel of niet beschikbaar zijn van die apparaten. En in die categorie is het geen optie om een apparaat in reserve te houden.
Als ik in een schuur 10 printers heb staan, heb ik ook eea aan reservespullen. Er gaan er in principe nooit 4 tegelijk stuk, en met consumenten kun je nog wegkomen met een excuusmail dat door een storing de order een dag langer duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hardy8
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 13:27
Vergeet ook niet de kosten die het net zich mee brengt om zo'n machine gecertificeerd te krijgen, om professioneel te kunnen/mogen gebruiken, er komt meer bij kijken dan alleen maar een printer ontwikkelen, een Bambu heeft alleen maar wat Chinese onduidelijke certificerings tekens op hun printer staan, ze zijn hier in europa in ieder geval niet nog eens gekeurd, wanneer een bedrijf die deze gebruikt een ongeluk krijgt b.v. brand, dan wordt daar door de betreffende verzekerings maatschappijen direct naar gekeken, ik weet niet of dit Europees geregeld is, maar Philipp's 3d in Duitsland heeft zelf een printer ontworpen om hem professioneel te kunnen verkopen (Princore One), maar hier zie je wat voor eisen er gesteld worden wanneer je dat wild gaan doen, en wat dat zoal kost.
YouTube: PRINCORE ONE 3D Drucker - Preis - Entwicklung - Daten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wim62
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 16:51
Toch wel knap van Prusa dat ze met hun eigen printer een farm hebben gemaakt om eigen onderdelen te maken .
Die printers draaien ook dag en nacht .
Dus de kwaliteit is dus wel goed .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

wim62 schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 11:47:
Toch wel knap van Prusa dat ze met hun eigen printer een farm hebben gemaakt om eigen onderdelen te maken .
Die printers draaien ook dag en nacht .
Dus de kwaliteit is dus wel goed .
Maar bij hun boeit het niet als een printer een uptime heeft van 90%. Dan zijn er nog 500 anderen die het werk kunnen opvangen. Er zijn applicaties te bedenken waar je printers het gewoon ALTIJD moeten doen en een reserveapparaat on standby geen optie is.

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sympa
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:49
Ik wil van mijn Ender 3 naar een enclosed printer gaan. Ik vind het wel prettig dat de Ender open source is - ik heb er een direct drive van gemaakt en daar zelf de toolhead voor ontworpen en geprint, en hem tegelijk op Klipper omgezet. Dat is alweer een aantal jaar terug.

Maar nu wil ik een enclosed printer hebben. Heel groot hoeft niet, en liever ook niet erg duur. Maar wel een echte verbetering.
Nou dacht ik aan een Troodon 2.0 Pro Mini (het 250 x 250 x 230 model). Heeft iemand daar ervaring mee, inclusief het bestellen? Lijkt ook niet ideaal te zijn met het "normal flow" hotend dat er standaard op zit.
(Of toch maar gaan voor een van de goedkopere kant-en-klaar printers, dat lijkt wel goedkoper maar is het dan ook op lange termijn?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sympa schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 12:56:
Ik wil van mijn Ender 3 naar een enclosed printer gaan. Ik vind het wel prettig dat de Ender open source is - ik heb er een direct drive van gemaakt en daar zelf de toolhead voor ontworpen en geprint, en hem tegelijk op Klipper omgezet. Dat is alweer een aantal jaar terug.

Maar nu wil ik een enclosed printer hebben. Heel groot hoeft niet, en liever ook niet erg duur. Maar wel een echte verbetering.
Nou dacht ik aan een Troodon 2.0 Pro Mini (het 250 x 250 x 230 model). Heeft iemand daar ervaring mee, inclusief het bestellen? Lijkt ook niet ideaal te zijn met het "normal flow" hotend dat er standaard op zit.
(Of toch maar gaan voor een van de goedkopere kant-en-klaar printers, dat lijkt wel goedkoper maar is het dan ook op lange termijn?)
Welke doelstelling moet deze printer vervullen? Is het voor ABS of voor materialen die een nog veel warmere kamer nodig hebben? Dat maakt namelijk best wat uit.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wally1987
Hardy8 schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 11:22:
Vergeet ook niet de kosten die het net zich mee brengt om zo'n machine gecertificeerd te krijgen, om professioneel te kunnen/mogen gebruiken, er komt meer bij kijken dan alleen maar een printer ontwikkelen, een Bambu heeft alleen maar wat Chinese onduidelijke certificerings tekens op hun printer staan, ze zijn hier in europa in ieder geval niet nog eens gekeurd, wanneer een bedrijf die deze gebruikt een ongeluk krijgt b.v. brand, dan wordt daar door de betreffende verzekerings maatschappijen direct naar gekeken, ik weet niet of dit Europees geregeld is, maar Philipp's 3d in Duitsland heeft zelf een printer ontworpen om hem professioneel te kunnen verkopen (Princore One), maar hier zie je wat voor eisen er gesteld worden wanneer je dat wild gaan doen, en wat dat zoal kost.
YouTube: PRINCORE ONE 3D Drucker - Preis - Entwicklung - Daten
Zoals ik het begrijp, zegt de welbekende CE-certificering alleen dat iets binnen de richtlijnen valt en is daardoor een "veilig" te noemen product binnen de Europese normen. Dit is dus eigenlijk een kwestie van technische tekeningen toesturen met fotobewijs en wachten op goedkeuring. Mooie voorbeelden hierin zijn de stint en babboe bakfiets, die zullen zich vermoedelijk nu aan ISO normen moeten houden i.p.v. een CE keurmerkje.

Zoals je wel kan zien in het filmpje van de Printcore One, gaan ze hier voor een ISO-certificering. Vermoedelijk ISO 12100 en ISO 13849, veilig in gebruik en i.v.m. gezondheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sympa
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:49
ocf81 schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 15:16:
[...]

Welke doelstelling moet deze printer vervullen? Is het voor ABS of voor materialen die een nog veel warmere kamer nodig hebben? Dat maakt namelijk best wat uit.
Ik print op het moment wat ASA, ik heb geen hogere ambities eigenlijk. Voor mezelf denk ik, als ik de Troodon tegenover bijvoorbeeld de Qidi q1 Pro zet, dat de Troodon een stuk langer mee zal gaan vanwege repareerbaarheid en uitbreidbaarheid.

Verder is het ook gewoon een hobby; ik heb veel plezier gehad aan het opwaarderen van die Ender 3, maar ik zoek wel iets wat ik gewoon kan gaan gebruiken zonder dat ik eerst weken problemen moet gaan oplossen.

Aanvulling: toch is het wel leuk om zo'n apparaat bij te kunnen werken en nieuwe dingen te laten doen, op termijn.
Aanvulling 2: hoe zijn de ervaringen met Vivedino? Komen er nog importkosten bij, of zit dat goed bij verzending vanuit Tsjechië?

[ Voor 14% gewijzigd door sympa op 26-04-2024 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sympa schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 18:12:
[...]

Ik print op het moment wat ASA, ik heb geen hogere ambities eigenlijk. Voor mezelf denk ik, als ik de Troodon tegenover bijvoorbeeld de Qidi q1 Pro zet, dat de Troodon een stuk langer mee zal gaan vanwege repareerbaarheid en uitbreidbaarheid.

Verder is het ook gewoon een hobby; ik heb veel plezier gehad aan het opwaarderen van die Ender 3, maar ik zoek wel iets wat ik gewoon kan gaan gebruiken zonder dat ik eerst weken problemen moet gaan oplossen.

Aanvulling: toch is het wel leuk om zo'n apparaat bij te kunnen werken en nieuwe dingen te laten doen, op termijn.
Aanvulling 2: hoe zijn de ervaringen met Vivedino? Komen er nog importkosten bij, of zit dat goed bij verzending vanuit Tsjechië?
Ik heb geen ervaring met de Troodon pinters. Wat ik er van weet komt vooral door reviews die ook wel terug te vinden zijn als links of YT filmpjes in dit topic. En dan denk ik dat de mening van Taylor Benoit (Nero 3D / Canuck Creator) wel enige waarde heeft, zijnde iemand die verbonden is met het Voron team. En volgens hem moet je een Troodon vooral zien als een leuke kant-en-klare printer die op een Voron lijkt, maar dat in feite niet is. Veel onderdelen zijn aangepast om deze geschikt te maken voor injectie spuitgieten. Mods installeren zal dus niet zo maar gaan. Verder maakt de Troodon gebruik van het RepRapFirmware ecosysteem in plaats van Klipper, waardoor je ook op dat gebied het een en ander te doen hebt als je meer in de richting van Voron wil bewegen. Op zich ben ik wel te spreken over het RRF ecosysteem. Ik heb zelf Duet bord op mijn (ex-)Anet A8 en dat werkt als een tierelier.
Als je de tijd ervoor hebt zou ik een Voron kit kopen en daar in de tijdspanne van een paar weken een printer van maken. Je hebt immers al een printer waarmee je de onderdelen kan printen. Zolang je de gereedschappen hebt zal het een heel leerzame ervaring zijn.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mphilipp
ocf81 schreef op zondag 28 april 2024 @ 11:13:
[...]
En volgens hem moet je een Troodon vooral zien als een leuke kant-en-klare printer die op een Voron lijkt, maar dat in feite niet is. Veel onderdelen zijn aangepast om deze geschikt te maken voor injectie spuitgieten. Mods installeren zal dus niet zo maar gaan. Verder maakt de Troodon gebruik van het RepRapFirmware ecosysteem in plaats van Klipper, waardoor je ook op dat gebied het een en ander te doen hebt als je meer in de richting van Voron wil bewegen.
De Troodon is tegenwoordig ook met Klipper te krijgen. En voorheen was het ook niet zo'n probleem om 'm op Klipper te krijgen. Wat info rondom de Troodon betreft, kun je denk ik beter kijken naar de vele filmpjes die YGK3D heeft gemaakt hierover.

Qua mods kun je inderdaad niet zomaar alles doen, maar je moet natuurlijk wel eerlijk zijn: de Troodon is juist bedoeld voor mensen die graag een Voron willen voor de kwaliteit en de community, maar niet de skills of de tijd hebben om er zelf een te bouwen. Dus ja, dat zijn dan niet typisch de mensen die flink aan het gaan modden. Tenminste, dat is mijn idee. Als je kunt modden, bouw dan zelf een Voron. Mods vereisen immers vaak een beter begrip van hoe de machine is gebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
sympa schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 18:12:
[...]
Tsjechië is EU, dus geen BTW. Die zit er al gewoon in.
Vivendo is Formbot, bekend van de Voron kits. Volgens mij hebben die best een goede naam en verkopen zij geen rommel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
Er komen onderhand meer Voron clones. Nu doet ook Sovol mee met de SV08, een 2.4 clone.

Met een vanaf prijs van €549 voor het basismodel tot €769 voor een met enclosure en upgrade naar een HDMI touchscreen ipv het kleine LCD schermpje met draaiknop.

Best gunstig geprijsd, alhoewel het geen perfecte out-of-the-box ervaring lijkt te zijn. Misschien verandert dat nog, maar je moet er nu in ieder geval wel een beetje werk in steken. Dus niet echt geschikt voor een n00b die graag een Voron wil voor wènig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoewel een SV08 wel een CoreXY met een zwevende overbrugging is, weet ik niet of ik die printer nog een kloon zou nomeen. Er zijn toch wel aardig wat verschillen met een Voron 2.4.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcGuru
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:22

OcGuru

Giulietta Qv

Bij grote opervlakken heb ik last van dat de print kromt trekt in de hoeken. Het rare is dat het altijd maar 1 hoek is en altijd op het zelfde punt op het bed.

Normaal zou ik zeggen dat het gebrekkige koeling is, maar dan zouden alle hoeken wel krom moeten gaan staan toch?

Bed zou ook wel redelijk vlak moeten zijn volgens bed visualizer.

Zou het bed dan niet helemaal gelijkmatig warm zijn ? Heb hier geen IR thermometer of iets dergelijks. Zal die eens binnnenkort bestellen bij ome ali.

Bed temperatuur staat op 60c. Lager ook wel eens geprobeerd maar maakt geen verschil. Gaat om Devil design PLA die word geprint op 220c op een SV06 (gewoon orginele software) en gesliced in cura met het standaard sv06 profile.

Lagere print temperatuur nog niet geprobeerd trouwens. Maar 220c gaf de beste resultaten in de temptower. Lijkt me sterk dat dat het is, mja kan ik nog eens proberen. :)

[ Voor 10% gewijzigd door OcGuru op 10-05-2024 14:38 ]

Bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Niet online
Bij teveel koeling heb je kans op kromtrekken, of te snelle afkoeling. Lagere nozzletemp kan helpen, anders de fan uit zetten voor de eerste lagen.

Kan zeker zijn dat je bed niet overal even warm is, al verwacht ik daar niet direct het probleem.

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSlegend
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 19-09 14:37
[b]Bezulba in "Open Source 3D Printing - Deel 3"
Het gaat veel verder dan de pure machine. Grote kans dat het inclusief servicecontracten is waar er een engineer binnen 8 uur op je bedrijf is met een vervang apparaat of iets in die geest.
Denk dat je je hierop verkijkt, bij veel bedrijven moet je zo'n servicecontract apart afnemen.

Overigens heeft 'pro' geen betekenis. Op de meeste universiteiten staan de creality, elegoo, bambu en prusa printers gewoon in hetzelfde lab als de metaalprinter, 2 micron resinprinter, bioprinter etc.
Zolang je maar weet wat de capaciteiten van zo'n apparaat zijn. Op een consumer grade apparaat zul je meestal geen experimenteel werk doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:14

DropjesLover

Dit dus ->

Hoi, ik heb al een tijdje een Dremel 3D40 en ben de laatste tijd wat meer aan het printen.
Eigenlijk nog nooit problemen gehad, tot vandaag...

Ik wil een slang-verloopje (32 - 13mm) printen.
Tekenen doe ik in Fusion360 en slicen met Cura.
Ik heb nu al 5 print-pogingen die telkens op exact het zelfde punt falen. Ofja, falen... De printer zegt, met nog 20 minuten te gaan, dat de print klaar is en "verwijder print".

Ik heb al gespeeld met de geometrie (andere conus-hoek, andere radii bij de conus-overgangen.

Wat opvalt is dat er tijdens het printen, een paar minuten voor stoppen, een soort uitstulping / heuveltje aan (zacht) materiaal ontstaat aan 1 kant van de conus/cirkel. Maar dat wordt net minder wanneer de conus af is en hij weer recht omhoog aan het bouwen is, maar dan stopt de print.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2oAYB11zspc3t7B0e9dvMMg0TWg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NDRMZt4bEyXL0OzEeq8YbQlq.jpg?f=fotoalbum_large

Iemand enig idee?

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Niet online
@DropjesLover Kijk eens in je slicer naar de grafische g-code. Hier zie je hoe de nozzle daadwerkelijk print. Mochten er geen lijnen staan wordt ie ook niet geprint. Hoe dik is de wand van het 13mm stuk?

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

pwillemske schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 23:47:
@DropjesLover Kijk eens in je slicer naar de grafische g-code. Hier zie je hoe de nozzle daadwerkelijk print. Mochten er geen lijnen staan wordt ie ook niet geprint. Hoe dik is de wand van het 13mm stuk?
Heb in de slicer hem helemaal laten simuleren, dat gaat zoals het moet. Ik moet even kijken hoe je in de g-code zelf kijkt.
Wanddikte is bij 32mm en 13mm gelijk, 1,5mm + ribbels.

[ Voor 5% gewijzigd door DropjesLover op 12-05-2024 07:30 ]

BThGvNeOA
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Niet online
@DropjesLover Gaat de printer nog wel verder met bewegen en stopt de extrusie gewoon, of stopt heel de printer en zegt ie dat de print klaar is?

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

pwillemske schreef op zondag 12 mei 2024 @ 08:50:
@DropjesLover Gaat de printer nog wel verder met bewegen en stopt de extrusie gewoon, of stopt heel de printer en zegt ie dat de print klaar is?
Hij stopt heel abrupt, waardoor er nog een lange, dikke sliert aan/uit de extruder hangt en een punt/knobbeltje op het werkstuk waar hij gestopt is.
Printer zegt hij klaar is, geeft geen fout.

Hij heeft de laatste firmware.

BThGvNeOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Niet online
@DropjesLover Het eerste wat ik zou proberen is een andere slicer, dan weet je zeker dat die goed is en er geen fout in de gcode zit.

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20-09 16:14
DropjesLover schreef op zondag 12 mei 2024 @ 08:58:
[...]

Hij stopt heel abrupt, waardoor er nog een lange, dikke sliert aan/uit de extruder hangt en een punt/knobbeltje op het werkstuk waar hij gestopt is.
Printer zegt hij klaar is, geeft geen fout.

Hij heeft de laatste firmware.
Je zou ook de Dremel Digilab Slicer variant van Cura kunnen proberen. Die gebruikte ik altijd bij mijn 3D40 en gaf nooit problemen. Hierin gewoon de basisprofielen pakken en die werkten vaak gewoon zonder issues.

Al geeft mij dit het gevoel dat het te maken heeft met je retraction settings. Wellicht staan die wat hoog of te snel waardoor na verloop van tijd de tandwielen geen grip meer maken op je filament (door vol lopen van de tanden met plastic) en daardoor niets meer extruden en je printer dus vind dat ie klaar is?

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

Leviathius schreef op maandag 13 mei 2024 @ 13:39:
[...]

Je zou ook de Dremel Digilab Slicer variant van Cura kunnen proberen. Die gebruikte ik altijd bij mijn 3D40 en gaf nooit problemen. Hierin gewoon de basisprofielen pakken en die werkten vaak gewoon zonder issues.

Al geeft mij dit het gevoel dat het te maken heeft met je retraction settings. Wellicht staan die wat hoog of te snel waardoor na verloop van tijd de tandwielen geen grip meer maken op je filament (door vol lopen van de tanden met plastic) en daardoor niets meer extruden en je printer dus vind dat ie klaar is?
Niet eerder meegemaakt, en een nieuwe print start zonder problemen. Doe ik handmatig een print afbreken, dan stop de extrusie veel netter.
Als er gene filament meer is dan blijft hij nog een tijdje doorgaan (soms zelfs de hele print afmaken) terwijl er niks meer uit komt, en/of geeft hij zelf aan dat hij filament op/gebroken is.

De Dremel digilab Slicer wordt al jaren niet meer onderhouden en Cura is net wat uitgebreider, en heeft ook prima profielen voor de 3D40. Ik gebruik ook de standaard, hoogstens met een iets andere fill rate en zet de fan pas aan na laag 3, dat soort minieme aanpassingen.

BThGvNeOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic
  • Laatst online: 17-09 17:52
Het lijkt er op dat in ieder geval in de USA bedrijven als LDO en Bambu een uitdaging hebben, een leverancier van voedingen (Mornsun) staat op de zwarte lijst ivm zaken doen met Rusland. Dit merk word in ieder geval in printers van deze merken gebruikt maar raakt mogelijk nog meer merken.

Ben benieuwd of dit ook de EU gaat raken of niet, geen idee of wij dit soort dingen volgen of niet.

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Ik wil de AB motors (x/y)van mijn Voron vervangen door 0.9 steppers.
Liefst Moons of LDO

Weet iemand een lokale shop, of in de EU?
Ik zoek als een malle, maar kan ze alleen op Ali vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbhc
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-09 18:54
rinkel schreef op zondag 19 mei 2024 @ 15:26:
Liefst Moons of LDO

Waarom zou je ze willen hebben? Ik heb laatst een test gezien maar het verschil was niet zichtbaar. De microstepping van de huidige drivers zorgt ervoor dat je stappenmotoren vrijwel staploos werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
rinkel schreef op zondag 19 mei 2024 @ 15:26:
Liefst Moons of LDO

Ik heb het aan meneer Skynet (https://deepai.org/chat) gevraagd :P Zie zijn reactie:
A specific question!

The AB motors (x/y) 0.9 steppers you're looking for are a type of stepper motor commonly used in CNC machines, robotics, and other applications. Here are some popular sources where you can find them in Europe:

1. **Amazon Europe**: You can find AB motors (x/y) 0.9 steppers on Amazon EU websites, such as:
* Amazon.co.uk (UK)
* Amazon.de (Germany)
* Amazon.fr (France)
* Amazon.it (Italy)
* Amazon.es (Spain)
2. **Adafruit**: Adafruit is a popular online retailer for maker and DIY projects. They have a range of AB motors, including the (x/y) 0.9 steppers. You can find them on their website:
* Adafruit.com (International shipping available)
3. **Pololu**: Pololu is another well-known online retailer for robotics and maker projects. They carry a range of AB motors, including the (x/y) 0.9 steppers. You can find them on their website:
* Pololu.com (International shipping available)
4. **Ebay Europe**: You can also find AB motors (x/y) 0.9 steppers on eBay Europe websites, such as:
* Ebay.co.uk (UK)
* Ebay.de (Germany)
* Ebay.fr (France)
* Ebay.it (Italy)
* Ebay.es (Spain)
5. **Local electronics stores**: You can also try visiting local electronics stores or hobby shops in your area. They may carry the AB motors you're looking for or be able to order them for you.

Remember to check the specifications and compatibility of the stepper motor with your project before making a purchase.

I hope this helps!
Misschien heb je er wat aan?

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Scipionyx schreef op zondag 19 mei 2024 @ 15:51:
[...]

Ik heb het aan meneer Skynet (https://deepai.org/chat) gevraagd :P Zie zijn reactie:

[...]

Misschien heb je er wat aan?
Dank voor het vragen, wordt gewaardeerd!

Het gaat me met name om ldo of moons.
Als die al op Amazon te vinden zijn, zijn ze hoogstwaarschijnlijk nep.
Dat is mijn ervaring met dit soort spullen bij Amazon helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boullie
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:05

Boullie

Da Bulster

rinkel schreef op zondag 19 mei 2024 @ 16:02:
[...]
Het gaat me met name om ldo of moons.
Als die al op Amazon te vinden zijn, zijn ze hoogstwaarschijnlijk nep.
Dat is mijn ervaring met dit soort spullen bij Amazon helaas.
Alle spullen op Amazon die ongeveer 2 weken levertijd hebben komen gewoon via leveranciers die ook op ali-express aan jou leveren. Is dus ook dezelfde kwaliteit vaak en dat goed of slecht, echt of nep zijn.
Wat wel iedere keer hetzelfde is, is dat het via amazon wel veel duurder is (voor dus hetzelfde spul)

Boullie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Boullie schreef op zondag 19 mei 2024 @ 20:37:
[...]

Alle spullen op Amazon die ongeveer 2 weken levertijd hebben komen gewoon via leveranciers die ook op ali-express aan jou leveren. Is dus ook dezelfde kwaliteit vaak en dat goed of slecht, echt of nep zijn.
Wat wel iedere keer hetzelfde is, is dat het via amazon wel veel duurder is (voor dus hetzelfde spul)
Ja precies, daar ben ik dus een paar keer mee op mn neus gegaan.
Bijvoorbeeld een "echte" Delta 4010 fan. Later een bij DigiKey besteld, de lager daarvan was 4x groter. Maar de stickers waren precies hetzelfde, dat hadden ze dan weer wel goed gedaan.
(Moet ergens nog een foto hebben, met de 2 naast elkaar)

[ Voor 5% gewijzigd door rinkel op 19-05-2024 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzy
  • Laatst online: 07-09 06:47
Ik heb een Sovol SV07 (235 x 235mm)waar ik een nieuwe magnetische pei plaat voor wil. De plaat die ik er nu op heb heeft wat schade/vervorming door eerdere prints. Ik heb even bij Amazon zitten kijken maar word van de reviews van diverse platen niet heel blij. Alles lijkt wel een aantal negative reviews te hebben.

Wat zou een goede betaalbare plaat voor mijn printer zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rinkel
Tazzy schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 14:19:
Ik heb een Sovol SV07 (235 x 235mm)waar ik een nieuwe magnetische pei plaat voor wil. De plaat die ik er nu op heb heeft wat schade/vervorming door eerdere prints. Ik heb even bij Amazon zitten kijken maar word van de reviews van diverse platen niet heel blij. Alles lijkt wel een aantal negative reviews te hebben.

Dat vond ik ook een lastige. Meeste van dit soort platen zijn van dezelfde (Chinese) makelij, Energetic. Amazon shopt daar ook gewoon.
Ik heb uiteindelijk gekozen voor wat duurdere platen. (Al heb ik al wel meteen de fout gemaakt om ABS te printen op een gladde plaat)

Ik heb uiteindelijk gekozen voor Honeybadger, maar die zijn dus wel aan de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tazzy schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 14:19:

Ehm, quality pays. Wellicht dat je nog eens naar WhamBam wil kijken? Maar als je supergoedkoop wil kan je ook bij HTA3D kiijken wellicht? Daar kan je met PEI bedekte verenstalen plaatjes kopen voor een printer met een bed van 220 × 220, wat de SV07 zou moeten zijn, als ik het goed heb gezien.

[ Voor 7% gewijzigd door ocf81 op 29-05-2024 14:56 ]

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzy
  • Laatst online: 07-09 06:47
ocf81 schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 14:43:
[...]

Ehm, quality pays. Wellicht dat je nog eens naar WhamBam wil kijken? Maar als je supergoedkoop wil kan je ook bij HTA3D kiijken wellicht? Daar kan je met PEI bedekte verenstalen plaatjes kopen voor een printer met een bed van 220 × 220, wat de SV07 zou moeten zijn, als ik het goed heb gezien.
Dank voor de tip, maar de plaat is echt 235 & heb al een 220x220m liggen die te klein is :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tazzy schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 15:20:
[...]

Dank voor de tip, maar de plaat is echt 235 & heb al een 220x220m liggen die te klein is :D
Ik had het opgezocht op de site van Sovol, en daar staat 220 × 220 |:(
Maar 235 × 235 is ook te koop bij de genoemde partijen, dus dat zou geen probleem moeten zijn.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp
rinkel schreef op zondag 19 mei 2024 @ 16:02:
[...]
Dank voor het vragen, wordt gewaardeerd!
Meneer Google geeft betere antwoorden als je zoekt op 'LDO EU'
Onder andere deze toko in Estland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb helaas mijn bestelling voor een ERCF bij Lecktor moeten annuleren. De meneer die Lecktor bestiert had maanden lang andere zaken aan zijn hoofd en kon or wilde zijn beloften herhaaldelijk niet nakomen. Ik ben dus niet echt te spreken over Lecktor.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Weer eens een geweldig filmpje van Zach Freedman: https://invidious.protokolla.fi/watch?v=FE88IaYwkl8

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTX_Man
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 14-07-2024
pwillemske schreef op zondag 7 april 2024 @ 09:39:
De release van de RatRig vcore 4 is deze maand (na veel te lang teasers te delen). Zijn er hier mensen geïnteresseerd in deze printer en wat hopen jullie te zien? Ze hebben al gezegd dat er upgrade kits komen voor de 3.x maar het zal geen volledige conversie worden naar een 4.
Jazeker! Ik ben heel benieuwd naar de combinatie van IDEX en AMS! Ik vind een AMS te veel nadelen hebben en een Prusa XL te duur voor wat je krijgt, dus ik ben benieuwd naar de Vcore 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Ik ben wat kapjes op mijn Prusa MK3S+ aan het veranderen en krijg de vierkante moertjes er niet uit.
Nu zoek ik eigenlijk een adresje waar ik deze kan bestellen in Nederland zodat ik ze morgen heb.

Bij Prusa kan ik ze wel kopen maar dan heb ik weer hoge verzendkosten.
Het gaat om de M3nS moertjes

Of is er een handigheidje om ze uit de onderdelen te halen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Crxtreem schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 12:17:
Ik ben wat kapjes op mijn Prusa MK3S+ aan het veranderen en krijg de vierkante moertjes er niet uit.
Nu zoek ik eigenlijk een adresje waar ik deze kan bestellen in Nederland zodat ik ze morgen heb.

Bij Prusa kan ik ze wel kopen maar dan heb ik weer hoge verzendkosten.
Het gaat om de M3nS moertjes
RVS Paleis is meestal wel redelijk rap.
Crxtreem schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 12:17:
Of is er een handigheidje om ze uit de onderdelen te halen?
Het is inderdaad wat gepriegel als ze niet vanzelf eruit komen. Wellicht dat een uitgerolde paperclip waarvan je één van de eindes hebt omgevormd tot een haak / J-vorm zou kunnen werken. Als je ongeveer ⅓e van de moer kan zien, dan kan je hem er met een puntbektang wel uit trekken.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
ocf81 schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 12:59:
[...]

RVS Paleis is meestal wel redelijk rap.

[...]

Het is inderdaad wat gepriegel als ze niet vanzelf eruit komen. Wellicht dat een uitgerolde paperclip waarvan je één van de eindes hebt omgevormd tot een haak / J-vorm zou kunnen werken. Als je ongeveer ⅓e van de moer kan zien, dan kan je hem er met een puntbektang wel uit trekken.
Het is uiteindelijk gelukt met het nagelsetje van vrouwlief. _/-\o_
Daar zat een raar ding bij met een soort vorkje wat in het gat past en ik de moer eruit kon wippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsn
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10:37
Mijn 3D printer is defect maar ik heb een printje nodig.

Is er een speciaal (sub)forum waar je een zo’n request kunt doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp
Is denk ik niet Open Source, maar wel een heel interessante ontwikkeling: een desktop SLS 3D Printer. Da's een 3D printer die dmv lasers in een poeder een print maakt. Daar kun je dus hele aparte objecten mee maken, zonder supports, want dat is het poeder zelf.
Dit is slechts een soort beta project, via Kickstarter, alleen bedoeld voor mensen die dit echt heel hard nodig hebben, maar niet de tienduizenden, tonnen of miljoenen over hebben voor zoiets. Je moet die $3000 echt zien als research-budget, niet als een investering in een productie machine. En je moet echt een aparte ruimte hebben, want als je dacht dat resin printen messy was... :+

Maar ondanks de problemen, is dit apparaat wel in staat iets te produceren van hoge kwaliteit. Het proces is alleen nogal messy en je hebt ook weer apparatuur nodig voor de nabewerkingen, wat ook al messy is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leviathius
nielsn schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 22:29:

Volgens mij niet eigenlijk.. maar ik wil het best voor je printen. Stuur maar een DM :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nielsn schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 22:29:

Vraag & Aanbod is waar je dan moet zijn ;) Maar ik zie dat je al onder de pannen bent. Succes met de reparatie. (nu weet je ook waarom één printer er één te weinig is ;) )

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Crxtreem schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 18:01:
[...]

Het is uiteindelijk gelukt met het nagelsetje van vrouwlief. _/-\o_
Daar zat een raar ding bij met een soort vorkje wat in het gat past en ik de moer eruit kon wippen.
Mooi dat het gelukt is!

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • +1 Henk 'm!
mphilipp schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 00:03:
Is denk ik niet Open Source, maar wel een heel interessante ontwikkeling: een desktop SLS 3D Printer. Da's een 3D printer die dmv lasers in een poeder een print maakt. Daar kun je dus hele aparte objecten mee maken, zonder supports, want dat is het poeder zelf.
Dit is slechts een soort beta project, via Kickstarter, alleen bedoeld voor mensen die dit echt heel hard nodig hebben, maar niet de tienduizenden, tonnen of miljoenen over hebben voor zoiets. Je moet die $3000 echt zien als research-budget, niet als een investering in een productie machine. En je moet echt een aparte ruimte hebben, want als je dacht dat resin printen messy was... :+
[YouTube: SLS 3D Printing AT HOME?]
Maar ondanks de problemen, is dit apparaat wel in staat iets te produceren van hoge kwaliteit. Het proces is alleen nogal messy en je hebt ook weer apparatuur nodig voor de nabewerkingen, wat ook al messy is.
Mooi om te zien dat dit nu ook voor de toegewijde hobbyist beschikbaar komt. Het zal echter zeker in het begin een duur proces blijven, door alle nabewerking en verliezen die er bij komen kijken. Ik ben benieuwd waar we over 10 jaar staan.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsn
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10:37
Leviathius schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 08:47:
[...]

Volgens mij niet eigenlijk.. maar ik wil het best voor je printen. Stuur maar een DM :)
Dank je voor het aanbod!

Ik zoek eigenlijk iemand in de regio Deurne en het liefst iemand die het vanavond nog kan printen zodat ik het kan ophalen... :+

Maar, hoogstwaarschijnlijk zal een tiewrap of nagelvijltje ook wel werken.
ocf81 schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 09:51:
[...]

Vraag & Aanbod is waar je dan moet zijn ;) Maar ik zie dat je al onder de pannen bent. Succes met de reparatie. (nu weet je ook waarom één printer er één te weinig is ;) )
Ik dacht dat vragen naar diensten daar net op prijs werden gesteld. Een tweede printer 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
nielsn schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 10:12:
[...]

Dank je voor het aanbod!

Ik zoek eigenlijk iemand in de regio Deurne en het liefst iemand die het vanavond nog kan printen zodat ik het kan ophalen... :+

Aah nee dat is meer dan 1 uur rijden van mij vandaan, dat wordt lastig ja. Succes met de zoektocht, maar een nagelvijl of tie-wrap moet inderdaad ook wel lukken denk ik. Of een oud creditcard/bankpasje knippen in de juiste vorm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Dank je voor het aanbod!

Als je dat wil, dan moet je iemand kennen met een printer, want dat is wel héél lokaal.
[...]
Ik dacht dat vragen naar diensten daar net op prijs werden gesteld. Een tweede printer 8)
Er waren tot een paar maanden geleden veel meer mensen die diensten aanbieden, maar ik zie nu dat het aantal aanbieders erg is gedaald. Ik weet niet waarom dat is.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
ocf81 schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 10:19:
[...]

Als je dat wil, dan moet je iemand kennen met een printer, want dat is wel héél lokaal.

[...]

Er waren tot een paar maanden geleden veel meer mensen die diensten aanbieden, maar ik zie nu dat het aantal aanbieders erg is gedaald. Ik weet niet waarom dat is.
Ik dacht eerst dat het nieuwe er een beetje af is, hier is het ook een stuk rustiger.
Maar aan de andere kant gaan de Bambu's als broodjes over de toonbank.

Er zijn een paar youtubers die erg open zijn over geld verdienen met 3Dprints. Je moet de prijs behoorlijk hoog maken om het rendabel te maken.
Of wellicht is de vraag naar printjes niet zo hoog.
Ik denk dat daarom mensen met een 3dprinter het niet meer de moeite vinden.

Ik print ook af en toe iets voor anderen, tegen kostprijs + verzendkosten.
Maar vraag is laag.

[ Voor 5% gewijzigd door rinkel op 14-06-2024 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
rinkel schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 11:57:
[...]

Ik dacht eerst dat het nieuwe er een beetje af is, hier is het ook een stuk rustiger.
Maar aan de andere kant gaan de Bambu's als broodjes over de toonbank.

Er zijn een paar youtubers die erg open zijn over geld verdienen met 3Dprints. Je moet de prijs behoorlijk hoog maken om het rendabel te maken.
Of wellicht is de vraag naar printjes niet zo hoog.
Ik denk dat daarom mensen met een 3dprinter het niet meer de moeite vinden.

Ik print ook af en toe iets voor anderen, tegen kostprijs + verzendkosten.
Maar vraag is laag.
Ik heb laatst op een lokaal marktje hier gestaan met allerlei Cinderwing draken en andere potjes en dergelijke en heb gemerkt dat de vraag er niet echt is omdat mensen het gewoon niet kennen of er niet aan denken. Op de zeer natte regenachtige markt was het rustig, maar bij mijn kraam stond het 2 rijen dik met mensen die nieuwsgierig waren. Zelfs mensen die kwamen aanlopen, een draak pakten en mij geld gaven en weer weggingen.

Heb toen in 1 uur tijd (zo lang was het droog) geloof ik 150+ euro verdiend. Heb er zelfs contacten aan overgehouden die mij opdrachten sturen om te printen en best prima betalen. (6 euro voor een print van 30 cent en 10min ontwerptijd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badkuip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:20
(jarig!)
Alweer een tijdje ben ik een gelukkige gebruiker van een Sovol SV06 met Klipper en Mainsaill.

Ik vraag het me af of het mogelijk is om het bed automatisch te verwarmen naar 60 graden als ik de machine aanzet. De machine gaat alleen als ik iets wil printen dus voor mij is het altijd de situatie dat het bed verwarmd moet worden meteen na het aanzetten.
Het zou fijn zijn dat dat meteen gebeurd nadat de spanning erop komt. Voor de duidelijkheid: de raspberry pi staat altijd aan, om te printen schakel ik de voeding van de printer in.

Nu moet ik dat zelf doen in Mainsaill of gebeurt dat wanneer de print job gaat starten.
In het kader van luiheid wil ik dat de machine het zelf doet.

Ik heb gelezen over macro's en over de print_start-macro maar volgens mij gaat die laatste mij hier niet helpen. Kan ik een macro aanroepen zodra de machine aangezet wordt? Of is er een andere instelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:16

Rmg

badkuip schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 14:27:
Alweer een tijdje ben ik een gelukkige gebruiker van een Sovol SV06 met Klipper en Mainsaill.

Ik vraag het me af of het mogelijk is om het bed automatisch te verwarmen naar 60 graden als ik de machine aanzet. De machine gaat alleen als ik iets wil printen dus voor mij is het altijd de situatie dat het bed verwarmd moet worden meteen na het aanzetten.
Het zou fijn zijn dat dat meteen gebeurd nadat de spanning erop komt. Voor de duidelijkheid: de raspberry pi staat altijd aan, om te printen schakel ik de voeding van de printer in.

Nu moet ik dat zelf doen in Mainsaill of gebeurt dat wanneer de print job gaat starten.
In het kader van luiheid wil ik dat de machine het zelf doet.

Ik heb gelezen over macro's en over de print_start-macro maar volgens mij gaat die laatste mij hier niet helpen. Kan ik een macro aanroepen zodra de machine aangezet wordt? Of is er een andere instelling?
https://www.klipper3d.org...erence.html#delayed_gcode

Uit mn hoofd word t dan:

code:
1
2
3
4
5
# printer.cfg
[delayed_gcode my_delayed_gcode]
initial_duration: 1.0
gcode:
    M140 S60

Die doet een seconde nadat je printer in ready state komt het bed aanzetten, M140 zorgt ervoor dat je printer responsive blijft en niet gaat wachten op dat de temperatuur van het bed gesettled is.

Wat betreft de risico's hiervan :+ tjah neem aan dat je daar over nagedacht heb ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Rmg op 14-06-2024 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badkuip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:20
(jarig!)
Rmg schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 16:19:
[...]

https://www.klipper3d.org...erence.html#delayed_gcode

Uit mn hoofd word t dan:

code:
1
2
3
4
5
# printer.cfg
[delayed_gcode my_delayed_gcode]
initial_duration: 1.0
gcode:
    M140 S60

Die doet een seconde nadat je printer in ready state komt het bed aanzetten, M140 zorgt ervoor dat je printer responsive blijft en niet gaat wachten op dat de temperatuur van het bed gesettled is.

Wat betreft de risico's hiervan :+ tjah neem aan dat je daar over nagedacht heb ;)
Ga het proberen! Welke risico's zie jij eigenlijk? het printbed is bij aanvang altijd leeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
rinkel schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 11:57:
[...]
Het hangt er vanaf of je er echt aan wilt verdienen. Een kostprijs berekenen is niet zo makkelijk en van veel dingen afhankelijk. Eigenlijk moet je een niche vinden en ervoor zorgen dat je daarin een goed aanbod hebt van modellen, en natuurlijk ook zelf kunt ontwerpen.
Zelf ontwerpen is één ding, maar je kunt ook modellen kopen. Zat mensen op Makerworld/Printables die commerciele licenties verkopen voor bepaalde modellen. Of abonnementen op hun aanbod met het recht om die modellen te verkopen. Punt is een beetje dat je reklame moet maken voor je dienst. Marktplaats is een begin, misschien Etsy ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:16

Rmg

badkuip schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 16:52:
[...]

Ga het proberen! Welke risico's zie jij eigenlijk? het printbed is bij aanvang altijd leeg...
Grootste risico is dat je hem aanzet en vergeet uit (telefoontje tussen door..) te zetten en je heatbed staat een heel weekend aan, met de risicos van dien

Ook is het niet altijd handig als je aan het troubleshooten bent.

[ Voor 3% gewijzigd door Rmg op 14-06-2024 21:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rinkel
mphilipp schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 18:25:
[...]

Het hangt er vanaf of je er echt aan wilt verdienen. Een kostprijs berekenen is niet zo makkelijk en van veel dingen afhankelijk. Eigenlijk moet je een niche vinden en ervoor zorgen dat je daarin een goed aanbod hebt van modellen, en natuurlijk ook zelf kunt ontwerpen.
Zelf ontwerpen is één ding, maar je kunt ook modellen kopen. Zat mensen op Makerworld/Printables die commerciele licenties verkopen voor bepaalde modellen. Of abonnementen op hun aanbod met het recht om die modellen te verkopen. Punt is een beetje dat je reklame moet maken voor je dienst. Marktplaats is een begin, misschien Etsy ofzo.
Shopnation (printfarmacademy) heeft daar een filmpje over gemaakt

$4.93 aan materiaal komt op $55 verkoopprijs. Hij heeft een flinke printfarm en zal dus ook wel hogere kosten hebben.
Maar op zich wel leuk om eens te kijken.

Overigens is dit niet mijn ding hoor, voor mij is t een hobby.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
rinkel schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 22:04:
[...]
Shopnation (printfarmacademy) heeft daar een filmpje over gemaakt
Ja, ik heb wel eens zo'n soort filmpje gezien. Maar dat is dus precies wat ik bedoel: hij heeft een farm en het is dus zijn inkomstenbron. Ik heb wel eens dingetjes voor familie en vrienden geprint en dat doe je dan meestal voor niets. Als het meer wordt, ga ik er wel op onkostenbasis wat voor vragen. Het kost immers geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Weet iemand een adresje binnen de EU waar ik een paar Huvud 0.61 of Mellow Fly SHT-42 bordjes zou kunnen scoren? Helaas geeft 3DAndy geen thuis :(

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb ook nog een vraag voor de menden die CANBUS gebruiken met klipper: Welke oplossing gebruiken jullie om de CANBUS communicatie met de Raspberry Pi te faciliteren?

© ocf81 1981-infinity

Pagina: 1 ... 45 ... 52 Laatste