ok, dus je hebt beperkte ruimte. Je kunt dat heel goed opmeten natuurlijk. Maar is die kast heb je dus al begrijp ik. Een Voron is zijn eigen kast, dus daar heb je dat probleem niet mee, tenzij je geen andere plek hebt om de printer kwijt te kunnen natuurlijk.
maar wat maakt het $$$ dan ? (be gentle ik ben net (weer) begonnen met 3d printen

)
In de eerste plaats moet je linear rails hebben. Die zijn duur, vooral als je de goede wilt hebben. Verder moet je eigenlijk, op de extrusions na, alles kopen. Een Ender 3 heeft volgens mij een stuk of 3 steppers die je zou kunnen gebruiken, maar dan zit je met verschillende merken/typers steppers, wat denk ik niet ideaal is qua specs. Je hotend zou je kunnen overzetten, maar volgens mij heb je het dan wel gehad. De rest moet je dus allemaal kopen, dus linear rails, extra extrusions, steppers, controller board, RPi.
Kijk, die Ender 5 Pro leek al op een CoreXY printer, dus dat hele frame kon ik gebruiken, alleen moest ik voor de gantry alsnog wat kopen, en verder zo'n beetje alles, Gates belts, idlers, schroefjes, moertjes, een fatsoenlijk aluminium heatheb met zo'n sticker. Uiteindelijk heb je dus best veel geld uitgegeven en aan het eind van de rit heb je nog maar één printer een aantal onderdelen waar je niet heel veel meer mee kunt.
[idee}Misschien kun je je eigen CoreXY printer
printen... Dit klinkt als een fun project, en nog snel ook. Alleen een beetje klein.
[
Voor 3% gewijzigd door
mphilipp op 02-01-2024 13:17
]