De wijziging bij mij was de software waar ik een complete nieuwe install heb gedaan en dus mijn oude finetunede waardes niet meer aanwezig zijn.InflatableMouse schreef op zondag 9 april 2023 @ 17:50:
@Bloodhoundje
Mijn persoonlijke aanpak voor dit soort probleempjes zou eerst extrusion length en extrusion flowrate zijn. Dat zijn over het algemeen genomen de meest voorkomende redenen voor afwijkende dimensies. De reden hiervoor is dat elke rol filament meer of minder afwijking kan hebben binnen de toleranties waarop het wordt geproduceerd; en dat doet het dan ook.
Ik zou vervolgens alle schroefjes/boutjes/moertjes die ik kan zien en waar ik bij kan aandraaien. Belt spanning testen en bed mesh maken en bepalen of er een probleem daarmee in kan zijn geslopen.
Ik zou ook een kubus van 20mm en een kubus van 30 en/of 35mm te printen. Verschillende problemen zouden de afwijking opschalen naar de grotere afmeting, andere problemen niet of minder. Als dat het niet veel duidelijker maakt, zou ik ze ook offcenter printen om te verifieren dat ze dan niet andere afwijkingen hebben.
Pas als laatste zou ik pas naar rotation distance kijken om aan te passen want in mijn bescheiden mening is dat niet echt een oplossing omdat die rotation distance een fixed iets is uit de fabriek.
Voor mij in dit soort gevallen vind ik het belangrijk tot op de bodem uit te zoeken wat exact het probleem is voordat ik wijzigingen maak als oplossing voor het probleem en verifieren dat mijn conclusie juist is door het verkeerd aan te passen en berederen hoe het daarmee zou veranderen (daarmee zeg ik niet dat jij dat doet, want ik weet uiteraard niet wat je allemaal getest en geprobeerd heb, en bovendien heb ik mijn mening en jij of een ander kan daar heel anders over denken wat ook tot goede resultaten kan leiden).
Ik heb iig nu rotation distance aangepast en de kubus is nu weer perfect accuraat. Ik ga komende week idd een paar andere maten printen om te zien of die ook kloppende blijven
:strip_exif()/f/image/PReNIEKabCzdmME8Cg1f1EpC.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/3q84OJWjQG9bmkIPtvFqivII.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/eEPtXYZJdohYEteqe9xZjXha.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/IXigFLCBmkWF2FJ1AcbMUhfy.webp?f=fotoalbum_large)
/f/image/eSFkdlsB1NrGUzl7VBTiLxAk.webp?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/b4YY9jEAyukcfXMuGI6tNgJ0.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/kW95EFiqboraZPVAvTjRDLZF.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/DJHXe3v1r1JqGfaN8NKcUFNO.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/wLiRzSiw57G68H7l0DckrDH1.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/AwwkrREx5pNN2CSR1dE6oFtQ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/DtKbilw8Y0XDAoPKKZXJyPy6.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/qjVioNSL8cRzCSBIvb9T5jEz.jpg?f=fotoalbum_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/hK5OgbqZW9EULakSe1YxdRoB.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/Zf9p6hfq5j6BdHYwARhRYp6m.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/EZDgOcmSm8mksmqkuIH1O5dA.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/mCJivsAvpDdpJs8HRufhb4e8.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/uHEHad3Z6xbRVv1g5KDnkCep.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/17leEujZPjwSbWlcVPIih1Ap.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/k0kqIqbFFk2Ys6HHg8l0EeET.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/UiTFIT47ix8EUSV3jViKdngq.jpg?f=fotoalbum_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/UlmZhmBj0IAWUFav7lPt1IsP.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/uFqfkoYZ9hI2CaRtele3G15o.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/d9VOpJwrEPo4U9JX2I4YeMf5.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/cfqdvWT1zwGGCSYj34WECGAr.jpg?f=fotoalbum_large)