Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HLN
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-09 10:24

HLN

Thx mannen! Hij is besteld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:56

Toppe

Oké ✅

Ik heb net een houdertje geprint voor een load cell (deze). Netjes is Cura gezet:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EhZGWly0-MpHOU6agOBTE4DEHGc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yMQHap0OVJKOz9zJaZof9e2c.png?f=fotoalbum_large

Maar nu print hij hem mét dichte onderkant (dat paarse stukje) waardoor ik niets aan die sensor heb. Ik heb hem op "Super quality" gezet en verder, voor zover ik weet, niets aangepast.

Iemand enig idee wat ik fout doe?

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14:29
Dat paarse stukje is toch gewoon onderdeel van het model? Of zie ik dat verkeerd?

Als er dingen worden geprint die niet in het model (lijken te) zitten, dan zit het probleem vaak ergens in het model zelf, niet in je instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
@Toppe Als je het derde en vierde plaatje bekijkt op thingiverse dan klopt het toch dat het paarse geprint wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

ninjazx9r98 schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 18:05:
@Toppe Als je het derde en vierde plaatje bekijkt op thingiverse dan klopt het toch dat het paarse geprint wordt?
Het paarse wel, maar hij vult de hele bodem op 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Tom-Z schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 17:28:
Dat paarse stukje is toch gewoon onderdeel van het model? Of zie ik dat verkeerd?

Als er dingen worden geprint die niet in het model (lijken te) zitten, dan zit het probleem vaak ergens in het model zelf, niet in je instellingen.
Ja klopt, maar dat vlak in het midden wordt dus ook geprint

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tom-Z
Toppe schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 19:06:
[...]

Ja klopt, maar dat vlak in het midden wordt dus ook geprint
Op Thingiverse staat er "How I Designed This: Sketchup" dan weet je dus al hoe laat het is. SketchUp is er berucht om dat de meshes die het maakt van waardeloze kwaliteit zijn. Er zijn verschillende tooltjes waarmee je STL's kan "repareren", probeer dat eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Tom-Z schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 19:11:
[...]

Op Thingiverse staat er "How I Designed This: Sketchup" dan weet je dus al hoe laat het is. SketchUp is er berucht om dat de meshes die het maakt van waardeloze kwaliteit zijn. Er zijn verschillende tooltjes waarmee je STL's kan "repareren", probeer dat eens.
Ah, oke. Dat was mij niet bekend, ik ga op onderzoek uit. Thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:02

Nitai

Live the life you love.

Toppe schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 17:05:
Ik heb net een houdertje geprint voor een load cell (deze). Netjes is Cura gezet:

[Afbeelding]

Maar nu print hij hem mét dichte onderkant (dat paarse stukje) waardoor ik niets aan die sensor heb. Ik heb hem op "Super quality" gezet en verder, voor zover ik weet, niets aangepast.

Iemand enig idee wat ik fout doe?
Denk dat het aan Cura ligt? Ik heb even Cura geinstalleerd en de STL gedownload, als je het slicet dan is de gat dicht. Als ik in m'n Prusaslicer slice, dan blijft het wel netjes open.

Cura: https://i.imgur.com/NWJlkz6.png
Prusaslicer: https://i.imgur.com/oRcPJQu.png

BTW, Prusaslicer repairt ook STL, misschien dat @Tom-Z gelijk heeft.

De comments... het ligt aan Cura (maar is een instelling):
https://i.imgur.com/bsIoH3m.png

[ Voor 7% gewijzigd door Nitai op 26-08-2022 20:14 ]

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tom-Z
Nitai schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 20:10:
[...]

Denk dat het aan Cura ligt? Ik heb even Cura geinstalleerd en de STL gedownload, als je het slicet dan is de gat dicht. Als ik in m'n Prusaslicer slice, dan blijft het wel netjes open.
De fout zit nog steeds in de STL. Er sluiten wat driehoekjes niet lekker op elkaar aan ofzo waardoor het ambigu wordt wat nu wel en niet bij het model hoort. De slicer doet dan z'n best om er alsnog "iets" van te maken. PrusaSlicer kiest toevallig voor de "juiste" oplossing, maar het is niet echt Cura aan te rekenen dat die het "verkeerd" doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:02

Nitai

Live the life you love.

Tom-Z schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 20:37:
[...]

De fout zit nog steeds in de STL. Er sluiten wat driehoekjes niet lekker op elkaar aan ofzo waardoor het ambigu wordt wat nu wel en niet bij het model hoort. De slicer doet dan z'n best om er alsnog "iets" van te maken. PrusaSlicer kiest toevallig voor de "juiste" oplossing, maar het is niet echt Cura aan te rekenen dat die het "verkeerd" doet.
Zei ook niet dat Cura het verkeerd doet, maar dat het misschien daar aan lag, met die instelling (zie comment) gaat het wel goed of idd. de STL repareren.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 16:56
Ik zit me een beetje te oriënteren op een ratrig v-core 3.1 maar zit nog niet in de discord community groepen.

Weet iemand of er in de community hoge kwaliteit geprinte onderdelen aangeboden worden in nederland?
ik wil hem namelijk opbouwen met ABS/ASA onderdelen.

Ik kan ze ook zelf printen, maar dan moet ik flink tijd investeren in mijn huidige printer.
Deze haalt nu niet de kwaliteit die ik wil hebben.

[ Voor 21% gewijzigd door FRANQ op 29-08-2022 13:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:05
FRANQ schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 13:09:
Ik zit me een beetje te oriënteren op een ratrig v-core 3.1 maar zit nog niet in de discord community groepen.

Weet iemand of er in de community hoge kwaliteit geprinte onderdelen aangeboden worden in nederland?

Ik kan ze ook zelf printen, maar dan moet ik flink tijd investeren in mijn huidige printer.
Ik zou ze zelf printen, opzich zijn de toleranties best prima op die onderdelen. Evt kan je als hij af is nog het eea reprinten. Ik heb ook alles zelf in abs geprint op een ender 3 en dat ging prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N8w8
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
@FRANQ, ja daar had ik ook wel interesse in, ik had iig deze gevonden, maar die zit in Duitsland.
Ook zei iemand hier dat Ratrig van plan was op termijn zelf ABS parts te leveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boullie
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:54

Boullie

Da Bulster

FRANQ schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 13:09:

In de 3D(IY) Printing NL/BE Community zitten mensen die Unofficial PIF doen voor Vorons. Zou 1 van hen eens vragen of ze ook een ratrig setje willen printen voor je.
Invite is: https://discord.gg/PcK4QwSFbn

Boullie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TLDR: ANET A8/A6 bord heeft kortsluiting tussen 5V en GND, vermoedelijk bed MOSFET, kan pootjes loshalen, andere tips en tricks voordat ik dat probeer?

Ik heb hier een oud ANET A6/A8 bord die ik gebruikte als controller voor wat fans/led verlichting, bed thermistor had ik jaren geleden weten te slopen en was toen vervangen door RAMPS.

Nou heb ik na een... douche... mijn 3d printer bedrading volledig opnieuw moeten doen, en ik denk dat ik daarbij een foutje heb gemaakt. Het ANET bord reageert opeens niet meer naar Klipper (eerdere tests waren prima). Met een beetje gepruts en gerommel aan de draadjes, in de hoop dat 't iets simpels was, merkte ik dat er een flinke hoeveelheid warmte van het bord af komt... da's nooit goed natuurlijk :/

Vandaag een beetje zitten piepen met mijn multimeter en ik ben er ondertussen achter dat er kortsluiting is tussen VCC (5V) en GND (aarde). Nou heb ik niet echt veel gereedschap beschikbaar op dit gebied, een multimeter en een soldeerbout, maar ik zou toch graag een poging tot reparatie willen doen, want een vervanging ga ik niet kopen.

Het component dat enorm veel warmte uit straalt, lijkt de MOSFET van 't bed te zijn, de dikste op 't bord dus. Het lijkt mij dat ik de pootjes daarvan vrij makkelijk los kan solderen en dat is dan ook mijn plan, tenzij jullie andere ideeën hebben? Grote kans dat er meer aan de hand is natuurlijk, maar zonder beter gereedschap heb ik zeker geen kans om dat van tevoren te bepalen?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:11
Met al die prachtig mooie Voron projecten wil ik bij deze mijn kleine projectje delen: De Prusa Mini Bear:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4nf6cZkdllth7ibCBlZgGWRrdx4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/iI7MhNGvrb2YchJi58ZjkSC2.jpg?f=user_large

Zoals je ziet is het nog in een beginstadium. Ik wacht op nog een aantal onderdelen, zoals een nieuwe belt en 2e motor.
Alle geprinte onderdelen heb reeds geprint (inclusief de Mk3 extruder). Mijn oude mini moet uit elkaar, en dan kan ik niet meer printen...
Dus ben ik aan het dubbelchecken dat ik alles heb.

[ Voor 26% gewijzigd door rinkel op 07-09-2022 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
Ik ben mijn printer weer eens uit het stof aan het halen.

Nu heb ik al een hoop voor elkaar, maar ik heb in deze cube toch een paar dingen waar ik even geen raad op weet.

De onderste 3-4mm is exact aan de maat op 20mm.
Meet ik iets hoger dan meet ik 19,7mm.
Ik print met ABS op 250 graden en het bed op 110 graden.
Zou het bovenin te snel afkoelen ondanks dat de kast 35-40 graden is?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5P--UnkOmCcJJa0cSQIOKbauTvY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m9wJmTqZbLjgScfgFsbkWbHo.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nshbb17HEw_7ynCsAcca6JLVunc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CChYoxJxljlVzj51bLUIS7ic.jpg?f=fotoalbum_tile

Hierbij de aanzichten van de cube.
Ik heb uitstulpingen op de hoeken en de wanden buigen iets naar binnen.
De Z-artifacts zijn bijna weg (dit was heel erg) ik zie nu vooral de lijnen van de infill er doorheen.
Dat is op te lossen met een extra perimeter.

Maar hoe kom ik van die hoeken af?
Zien jullie nog gekke dingen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GCxIwPCdyfOC3vEhNIu6YgalcqU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6SPVQaJSRlgTMCNBgcdxAZUi.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SW3pG86QRpc2cAQxYCmK8_W6lVU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6Q5vJU1tp8Dg6lCFZssnUGzi.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lbrcNFXNpLeiwyP1Ut8uJM3OK4M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fSClnknS3DJnfFPuAZmDQWrv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/01NW7OPXKVo5qzw8_iAkCy-fagE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CMeYYnOQhSNzrtAocFlXvdAw.jpg?f=fotoalbum_large

(op de foto's ziet het er VEEL ruwer uit dan in het echt)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3yCkQgJCBebv5ix-8riCke4rrOI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ny2tbozrcZFo0qBecHHppybz.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door FRANQ op 09-09-2022 09:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@ManIkWeet als je nog een Anet bordje wil hebben kan ik er wel een opsturen tegen verzendkosten.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ocf81 schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 09:28:
@ManIkWeet als je nog een Anet bordje wil hebben kan ik er wel een opsturen tegen verzendkosten.
Aangezien het loshalen van de pootjes de kortsluiting niet opgelost heeft (maar wel de warmteproductie), is dit een interessant offer die ik niet kan afslaan :)

Stuur maar een pbtje met de kosten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08-09 13:47
@FRANQ die cube ziet er helemaal niet slecht uit. Het zou me niet verbazen als die 0.3mm verschil vooral door een meetfout wordt veroorzaakt.

Welke printer gebruik je en welke slicer? Gebruik je iets als pressure advance?

Als je afmetingen wilt kalibreren dan zijn er veel betere modellen te vinden dan deze 20x20x20 kubus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:09
FRANQ schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 09:21:
Ik ben mijn printer weer eens uit het stof aan het halen.

Nu heb ik al een hoop voor elkaar, maar ik heb in deze cube toch een paar dingen waar ik even geen raad op weet.

De onderste 3-4mm is exact aan de maat op 20mm.
Meet ik iets hoger dan meet ik 19,7mm.
Ik print met ABS op 250 graden en het bed op 110 graden.
Zou het bovenin te snel afkoelen ondanks dat de kast 35-40 graden is?

[Afbeelding][Afbeelding]

Hierbij de aanzichten van de cube.
Ik heb uitstulpingen op de hoeken en de wanden buigen iets naar binnen.
De Z-artifacts zijn bijna weg (dit was heel erg) ik zie nu vooral de lijnen van de infill er doorheen.
Dat is op te lossen met een extra perimeter.

Maar hoe kom ik van die hoeken af?
Zien jullie nog gekke dingen?
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

(op de foto's ziet het er VEEL ruwer uit dan in het echt)

[Afbeelding]
Kleine, enkele objecten zijn voor ABS altijd moeilijk, simpelweg omdat je de minimum layer times (15-30s) niet haalt. Je kan dan wel je nozzle gaan vertragen, maar dat betekent wel dat er een stukje metaal van 250c langer in contact is met je model + stralingswarmte van je heater blok meer tijd heeft om je bovenste laag weer te verzachten.

De oplossing is simpel, print er eens 2 of 4 tegelijkertijd :+

Wat betreft die hoeken, het ziet er uit als overdruk in je nozzle. Pressure advance (klipper) of linear advance (marlin) is daar de gangbare oplossing voor, al kan je met settings als "coast" in Cura ook al een eindje komen.

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rinkel
rinkel schreef op woensdag 7 september 2022 @ 20:41:
Met al die prachtig mooie Voron projecten wil ik bij deze mijn kleine projectje delen: De Prusa Mini Bear:

[Afbeelding]

Zoals je ziet is het nog in een beginstadium. Ik wacht op nog een aantal onderdelen, zoals een nieuwe belt en 2e motor.
Alle geprinte onderdelen heb reeds geprint (inclusief de Mk3 extruder). Mijn oude mini moet uit elkaar, en dan kan ik niet meer printen...
Dus ben ik aan het dubbelchecken dat ik alles heb.
En zo komen we bij de volgende status:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mf64i5Vzy4jGxfFzhBeobjLh124=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/V6sD2IvP5sMGKqjEO0OqusIb.jpg?f=user_large

Mijn oude mini is donor voor veel onderdelen. 1 onderdeel gebroken tijdens montage. Voor nu werkt ie zodat ik het later als deze klaar is opnieuw kan printen.
Ik kan morgen beginnen met de Mk3 extruder (in spiegenbeeld). Dat is nog een flinke klus.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TlgflqhWtRbvmFL2AtSaMnWMBLA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/9HzaUfoMEhlMoDjVexEsFxVy.jpg?f=user_large
Zoals je kunt zien ga ik een reversed bowden gebruiken.

Daarna de electronica.

En dan wachten op de belt en 2e motor.

De printer voelt nu al heel stevig. Ik denk niet dat ik terug ga naar de originele mini. Dus kan ik de z-rods wel afzagen nog. Ik heb daar al nieuwe printjes voor ontworpen, die zijn dicht aan de bovenkant.

[ Voor 14% gewijzigd door rinkel op 09-09-2022 23:57 ]

Ik ben wel benieuwd welke oplossing je hebt voor de 2e Z-as motor. Ga je een splitter gebruiken, of heb je een ander mainbord in gedachten?

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rinkel
ocf81 schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 09:50:
Ik ben wel benieuwd welke oplossing je hebt voor de 2e Z-as motor. Ga je een splitter gebruiken, of heb je een ander mainbord in gedachten?
Ik heb een splitter :)
Moet je eerlijk bekennen dat dit niet mijn eigen ontwerp is.
Er zijn er dus al meer van, die zeer goed werken.
Het wordt dus eigenlijk een mini mk3

De belt is binnengekomen en de y-belt zit er op.
Helaas de motor nog niet. Dus gaan we beginnen aan de extruder.
Eerst de draadboom ontknopen van de oude Mini.
Ondertussen ook het buddy-board maar demonteren en monteren.

(als iemand resereve onderdelen nodig heeft voor een originele mini, hier liggen ze nog)

Edit
En de extruder grotendeels in elkaar.
Zoals je ziet is alles in spiegelbeeld, dus ook de part fan zit andersom. Dat is niet handig en ga ik nog iets op verzinnen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AJiDCLPLwUufpHKLisUJ94oZ89g=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/rZ8Ql1oeoOSggfd8LQef5p37.jpg?f=user_large

Edit2
En weer een stapje verder:
De extruder is bijna klaar (kabelmanagement en afdek kapje)
De x en y belt zitten er op en afgesteld
Buddy board gemonteerd
LCD gemoneerd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I53cDzhtaBiTOT40zREDM2DIl1M=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jGVSu6jjS7UfE8upHbC9zmx7.jpg?f=fotoalbum_medium

En nu maar wachten op die motor....

[ Voor 96% gewijzigd door rinkel op 10-09-2022 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pff ik ben wel destructief bezig de laatste tijd zeg :/

Mijn goeie dure HEVO(rt) aan, onder een wijd open raam, tijdens een zomer storm->SKR 1.3 flink beschadigt (werkt nog wel, maar driver pins zijn flink verroest, en LCD draaiknop doet meerdere acties tegelijk).
Zelfde HEVO(rt) -> TMC2130 drivers pinnen compleet verroest (wel te repareren denk ik, desolderen en nieuwe erop), had nog een setje TMC2209 liggen en die werken prima.
Zelfde HEVO(rt) -> oud ANET A6 bord voor LED/ventilator... kortsluiting op 5V (mogelijk verkeerd bedraad, was geen waterschade)

Dan mijn oude ANET A6 maar weer eens in ere herstellen dacht ik...
Gewoon alle draadjes weer aansluiten, bed mosfet, etc. Op een RAMPS1.4
Lang geleden gedaan, was vergeten dat ik, ondanks 5 steppers, slechts 4 gebruikte (dual z op 1 stepper).
Wilde ik aanpassen, zodat ik dual-z kon draaien met automatisch trammen... geen probleem alleen even de stepper aanpassen om de amps gelijk te houden.

Wist niet exact welke steppers erop zaten dus ik had 1 stepper los gehaald, voor de resistence van de sense te achterhalen je kent 't wel.

Doe ik die verdomde stepper verkeerd om terug in de RAMPS1.4... dag dag 5e stepper ;w

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rinkel
En klaar!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IWOlu3LHi1F5NHKIDxXdwG6zfMs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Kwtov8KGNxJV1YO68dlXRylP.jpg?f=user_large

Nu nog afstellen, bed is niet geheel level en de fanshroud is van PETG. Nu aan t printen in Vulcano PLA
(eerste print!)

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:59

Rmg

rinkel schreef op donderdag 15 september 2022 @ 17:43:
En klaar!

[Afbeelding]

Nu nog afstellen, bed is niet geheel level en de fanshroud is van PETG. Nu aan t printen in Vulcano PLA
(eerste print!)
Waarom eigenlijk reverse bowden en niet gewoon een rolhouder bovenop je frame?

• rinkel
Rmg schreef op donderdag 15 september 2022 @ 18:22:
[...]

past niet, staat onder een soort plank.
Heb al concessies moeten doen, Mini ipv Mk3 ivm ruimtegebrek.
Nu heb ik een mini Mk3 :)
Misschien kan ik een rolhouder aanpassen zodat ie wat verder naar achteren zit.
Ga ik later eens naar kijken.

Eerste print is klaar, er lijkt wat underextrusion te zijn.
Had de esteps al aangepast, zal daar nog eens naar kijken.

[ Voor 12% gewijzigd door rinkel op 15-09-2022 18:47 ]

• [rgb]
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15-09 09:24
rinkel schreef op donderdag 15 september 2022 @ 17:43:
en de fanshroud is van PETG. Nu aan t printen in Vulcano PLA
(eerste print!)
Wat is er mis met PETG fanshroud? Prusa print al die onderdelen zelf niet voor niks in PETG toch?

Ik krijg over een week mijn Prusa mini kit binnen. Ben benieuwd. Lekker bouwen 😀

Heb jij de firmware zelf aangepast om te kunnen werken?

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:51
[rgb] schreef op donderdag 15 september 2022 @ 19:49:
Wat is er mis met PETG fanshroud? Prusa print al die onderdelen zelf niet voor niks in PETG toch?
De fan shroud niet dacht ik. Zou wat te warm kunnen worden bij bepaalde materialen.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rinkel
Bij de Mk3 is de fanshroud van ABS volgens mij. Bij de instructies van de printbare onderdelen staat dit ook vermeld. Ik heb alleen geen zin om in ABS te printen, en dit is nog veel hittebestendiger.

Ik heb geen firmware hoeven aanpassen.
Enige wat ik eigenlijk nog wel graag zou zien is het aantal cm load/unload filament.
Nu moet ik steeds een custom.gcode laden om deze goed te zetten voor deze extruder. Ik heb die gcode ook in octoprint bij maken van verbinding, en in de start gcode van de printer in PrusaSlicer.

Daarnaast is er een custom profile in PrusaSlicer. Ik had eerst gewoon de Mini profile aangepast, maar op een of andere manier lukt dat niet.
Heb besloten om hier niet verder in te duiken, genoeg te doen nog.

@Rmg ik heb de reverse bowden toch maar verwijderd. Veel makkelijker filament wisselen zonder ptfe ;)
[rgb] schreef op donderdag 15 september 2022 @ 19:49:
[...]
Ik krijg over een week mijn Prusa mini kit binnen. Ben benieuwd. Lekker bouwen 😀
Echt een leuk projectje.
Ondanks dat ik nu directdrive heb, waar ik zeer tevreden mee ben, ben ik erg gecharmeerd van het systeem van de Mini, lekker licht en simpel. Alleen had ik wel de extruder aangepast naar dual-gear van de Mk3. Staat een leuk projectje op Printables. Je hebt alleen een gearset nodig van Bondtech (of een chinese variant)

[ Voor 36% gewijzigd door rinkel op 15-09-2022 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boullie

Boullie

Da Bulster

rinkel schreef op donderdag 15 september 2022 @ 20:27:
Bij de Mk3 is de fanshroud van ABS volgens mij. Bij de instructies van de printbare onderdelen staat dit ook vermeld. Ik heb alleen geen zin om in ABS te printen, en dit is nog veel hittebestendiger.
Fanshroud van de prusa is geprint in ASA. Print heel makkelijk met de standaard instellingen via de prusaslicer en een prusa machine.

Boullie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Boullie schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 09:35:
[...]

Fanshroud van de prusa is geprint in ASA. Print heel makkelijk met de standaard instellingen via de prusaslicer en een prusa machine.
Helder.
Ik heb alleen geen ASA in huis, alleen 1 rol ABS, maar heb geen goede ventilatie hier. Gewoon geen fijn spul om mee te printen. Uiteindelijke print is wel mooi.

Ik probeer ABS/ASA te vermijden, als t even kan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thibaultvdb
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-07 19:48
Binnenkort ben ik trotse eigenaar van een ratrig v-core 3.1.
Heb de petg parts er bij besteld (is m'n eerste printer) dus zijn eerste taak zal zijn om de ABS parts te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
thibaultvdb schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 14:40:
Binnenkort ben ik trotse eigenaar van een ratrig v-core 3.1.
Heb de petg parts er bij besteld (is m'n eerste printer) dus zijn eerste taak zal zijn om de ABS parts te maken.
Leuk, ga je veel plezier van hebben! Ik heb hem nu een paar weken draaien en het is echt een beest!

Wel dapper dat je deze als eerste printer durft aan te schaffen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thibaultvdb
Woensdag is hij hier!
Ik heb wel al wat ervaring met electronica en mechanica (simrig, modelbouw, resinprinting op het werk etc) enkel niet met extruders en hotends.
Ben voor de Revo Voron hotend gegaan voor de easy nozzle swaps.

Ik moet eens werk maken van die backpanel voor de electronica op te bevestigen.
Plexi laten lasercutten zal wel het goedkoopst zijn denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:57
Mmm, volgensmij heb ik pech. Misschien andere hier ervaring mee. Ik heb een SKR3 en op het ene op het andere moment heb ik een TMC Connection Error en inderdaad mijn sensorless homing doet het niet meer. Heb een SKR3 met TMC2209. Ik denk dat mijn bord kapot is maar ik hoop het niet. Ik heb hem rechtstreeks gekocht bij BTT https://biqu.equipment/ .

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-OYjzDguJy5N6taNz8K2x_r4YMU=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/oAwsH9jfPiWqKugI5yY5rgzd.png?f=fotoalbum_tile

Hopelijk krijg ik een nieuwe via hen anders moet ik het toch via mijn creditcard doen. Iemand hier ook ervaring mee. Bordje is van halverwege juni 2022.

[ Voor 27% gewijzigd door Daniel. op 16-09-2022 23:22 ]

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

De connection error heeft te maken met UART, niet met sensorless homing, da's namelijk een andere pin.

Wat je kan doen, is je drivers even omwisselen en dan alleen homen op de as die 'kapot' is. Zorg wel dat je 't stroom volledig eraf haalt voordat je een driver loshaalt. Tenminste, ik denk dat Marlin niet zeurt als je niet de axis probeert te gebruiken? Klipper niet in ieder geval...

Wat je ook kan proberen is die TMC2209 in standalone (A4988 compatible) modus te draaien, of ie het uberhaupt nog doet... Moet je wel flink rommelen met firmware (en misschien wat soldeerwerk).

Ben ik trouwens de enige die BTT bordjes te duur vind nu? Zeker aangezien quality control nog steeds niet echt goed is. Vroeger toen die bordjes nog goedkoop (€25) waren was 't te verdedigen... maar nu betaal je al snel €55 voor iets dat relatief gezien niet veel meer doet dan die goedkope van vroeger.
(je kan nog steeds een SKR1.4 op de website kopen, voor 24.98USD incl. verz. wat na conversie €26.24 was maar toch)

• Daniel.
ManIkWeet schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 01:26:
De connection error heeft te maken met UART, niet met sensorless homing, da's namelijk een andere pin.

Wat je kan doen, is je drivers even omwisselen en dan alleen homen op de as die 'kapot' is. Zorg wel dat je 't stroom volledig eraf haalt voordat je een driver loshaalt. Tenminste, ik denk dat Marlin niet zeurt als je niet de axis probeert te gebruiken? Klipper niet in ieder geval...

Wat je ook kan proberen is die TMC2209 in standalone (A4988 compatible) modus te draaien, of ie het uberhaupt nog doet... Moet je wel flink rommelen met firmware (en misschien wat soldeerwerk).

Ben ik trouwens de enige die BTT bordjes te duur vind nu? Zeker aangezien quality control nog steeds niet echt goed is. Vroeger toen die bordjes nog goedkoop (€25) waren was 't te verdedigen... maar nu betaal je al snel €55 voor iets dat relatief gezien niet veel meer doet dan die goedkope van vroeger.
(je kan nog steeds een SKR1.4 op de website kopen, voor 24.98USD incl. verz. wat na conversie €26.24 was maar toch)
Ik heb nog een setje drivers over, die ga ik nu even meteen proberen. Zijn wel de EZ drivers met bordje. Die kan ik helaas niet gebruiken in de kast die ik heb gemaakt. Die is niet hoog genoeg daarvoor.

Ze doen het nog wel, maar maken meer herrie en sensorless homing doet het ook niet. Dus daarom dat ik daar meteen aan zat te denken. Op alle asses krijg ik low state als ik TMC Debug M122 (dacht ik) doe.

Edit:

Nieuwe drivers verhelpt het probleem niet.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
Send: M122
Recv:       X   Y   Z   Z2  E
Recv: Address       0   0   0   0   0
Recv: Enabled       false   false   false   false   false
Recv: Set current   700 700 700 700 850
Recv: RMS current   1215    1215    1215    1215    1491
Recv: MAX current   1713    1713    1713    1713    2102
Recv: Run current   21/31   21/31   21/31   21/31   26/31
Recv: Hold current  10/31   10/31   10/31   10/31   13/31
Recv: CS actual 0/31    0/31    0/31    0/31    0/31
Recv: PWM scale
Recv: vsense        0=.325  0=.325  0=.325  0=.325  0=.325
Recv: stealthChop   false   false   false   false   false
Recv: msteps        256 256 256 256 256
Recv: interp        false   false   false   false   false
Recv: tstep     0   0   0   0   0
Recv: PWM thresh.   395 395 527 527 259
Recv: [mm/s]        100 100 15  15  30
Recv: OT prewarn    false   false   false   false   false
Recv: triggered
Recv:  OTP      false   false   false   false   false
Recv: pwm scale sum 0   0   0   0   0
Recv: pwm scale auto    0   0   0   0   0
Recv: pwm offset auto   0   0   0   0   0
Recv: pwm grad auto 0   0   0   0   0
Recv: off time  0   0   0   0   0
Recv: blank time    16  16  16  16  16
Recv: hysteresis
Recv:  -end     -3  -3  -3  -3  -3
Recv:  -start       1   1   1   1   1
Recv: Stallguard thrs   20  40  0   0   0
Recv: uStep count   0   0   0   0   0
Recv: DRVSTATUS X   Y   Z   Z2  E
Recv: sg_result 0   0   0   0   0
Recv: stst      *   *   *   *   *
Recv: olb
Recv: ola
Recv: s2gb
Recv: s2ga
Recv: otpw
Recv: ot
Recv: 157C
Recv: 150C
Recv: 143C
Recv: 120C
Recv: s2vsa
Recv: s2vsb
Recv: Driver registers:
Recv:       X   0x00:00:00:00    Bad response!
Recv:       Y   0x00:00:00:00    Bad response!
Recv:       Z   0x00:00:00:00    Bad response!
Recv:       Z2  0x00:00:00:00    Bad response!
Recv:       E   0x00:00:00:00    Bad response!
Recv: 
Recv: 
Recv: Testing X connection... Error: All LOW
Recv: Testing Y connection... Error: All LOW
Recv: Testing Z connection... Error: All LOW
Recv: Testing Z2 connection... Error: All LOW
Recv: Testing E connection... Error: All LOW
Recv: ok

Resultaat M122

[ Voor 44% gewijzigd door Daniel. op 17-09-2022 13:51 ]

• Daniel.
Zowel het bord als de drivers vervangen. Ook geflashed naar een oudere versie. Blijf het maar heel raar vinden nu. Het doet het nog steeds niet. Sensorless homing deed het zonet wel maar TMC connection error met de controle M122 levert nog steeds bad response op.

[ Voor 39% gewijzigd door Daniel. op 17-09-2022 15:24 ]

• Daniel.
Ben weer even gaan rommelen en heb het andere brodje gepakt en even compleet blanko gekoppeld maar het lijkt nog steeds niet lekker te werken. Werkelijk waar geen idee wat het nu kan zijn.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PymIXggiJoEFfkM5kLRONxzR4nQ=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/5bf6DXlseH0DkAtBmE0sF9tz.png?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel.
Oké iedereen gewaarschuwd. Het werkt weer. Bleek een fout te zijn maar wel opgelost in die nieuwe marlin bugfix versie. https://github.com/Marlin...3#issuecomment-1233412804

Ik ben weer blij dat het gefixt is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Daniel. schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 23:22:
en op het ene op het andere moment heb ik een TMC Connection Error
... Na een firmware update dus 7(8)7

Als je geen nieuwe functies nodig hebt kan je beter ook niet upgraden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel.
ManIkWeet schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 18:05:
[...]

... Na een firmware update dus 7(8)7

Als je geen nieuwe functies nodig hebt kan je beter ook niet upgraden.
Was niet zozeer een update. Ik gebruikte deze versie al sinds die uit kwam. Maar ook met de oudere versie kwam het voor. De SKR3 wordt pas officieel gesupport bij Marlin 2.1.

• rinkel
Rmg schreef op donderdag 15 september 2022 @ 18:22:
[...]

Geen reversed bowden meer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rdyoRaJ77HyMSsbAug8AP1xcJgk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/kWINpQdtxMOHRlGHVOIVYS4o.jpg?f=user_large

Een filementrolhouder een beetje aangepast zodat deze precies onder de plank past.
Veel beter dit. Kan ik de printer ook nog eens makkelijker verplaatsen, en het filament loopt veel mooier de extruder in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [rgb]
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15-09 09:24
Volgende upgrade MMU2S? ;)
Zou dat kunnen? Neem aan dat je met mini board werkt?
Of moet je dan i3 board en display gaan gebruiken? En zit je dan weer met je printbed van 18x18x18?

Boeiend project zo. Leuk om te volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
[rgb] schreef op zondag 18 september 2022 @ 07:13:
[...]

Volgende upgrade MMU2S? ;)
Zou dat kunnen? Neem aan dat je met mini board werkt?
Of moet je dan i3 board en display gaan gebruiken? En zit je dan weer met je printbed van 18x18x18?

Boeiend project zo. Leuk om te volgen.
Het is idd het mini-board.
Ik moet de printer nu nog afwerken, zoals de z-rods aan de bovenkant afzagen en er een andere kap op plaatsen. Nieuwe behuizing maken voor het board.
Ben tevens bezig een behuizing te ontwerpen voor de Raspberry in hetzeflde type behuizing aan de andere kant van de mini.

Zo zijn er nog genoeg kleine dingen die moeten gebeuren.
De printer print al wel zeer goed, maar dat deed de mini eigenlijk ook al wel. De bear net iets beter.
De hoofdreden om de bear te maken was de zwevende arm.

Loop wel tegen iets geks aan:
Ik gebruik nu een profile van de Mk3 in prusaslicer, dat gaat goed, maar zodra ik de Mini profile gebruik heb ik last van underextrusion. Ik heb de profielen tot in detail vergeleken, ook de gcodes, maar kan geen verschillen vinden.
Ik laat het maar zo, want het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Filamentz
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 04-07-2023

Filamentz

| 3D printer filament |

Waarschijnlijk zijn de e-steps anders tussen de MK3 en de Mini+, opzich verklaarbaar natuurlijk. Deze ook al vergeleken?

WWW.FILAMENTZ.NL -10% met '10%TWEAKERS'

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Boullie

Boullie

Da Bulster

Revo ObXidian komt eind oktober volgens de blog op e3d-online.
Wel informatief om te lezen waar ze nou eigenlijk tegenaan liepen het laatste jaar.

Boullie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:58
Na de verhuizing van mijn hobbyhok(van 1e verdieping naar zolder), weer de printer aangesloten. Alles weer goed instellen, bed weer hoed level, test printjes komen er goed uit, dus eens kijken waar we verder gaan. Uiteindelijk kwam ik het project GridFinity tegen. Dit is een opensource implementatie van Zack Freedman op basis van wat Alexandre Chappel ooit bedacht heeft, maar wat je bij hem kunt bestellen.

Het idee is om dit te gaan gebruiken in het lade blok wat ik bij mijn bureau heb gekregen (lang leve het sluiten van 1 locatie en de werkgever die mij een compleet bureau over liet nemen voor een habbekrats) te vullen met dit systeem.

Het systeem is simpel: Je legt een onderste laag neer (grid) en maakt/download de bakjes die je voor een product nodig hebt: pennen bakjes, schroefendraaies etc etc etc. Als het maar op de grid geplaatst kan worden en je het kan stapelen.

Nu printte ik eerst een grid, maar merkte dat er iets niet klopte.Ik kreeg het grid niet strak in de hoek. Na het grid eens plat op het bureau te plaatsen en iets haaks er naast te leggen merk ik dat het grid niet haaks is.Het lijkt erop dat het op een grid van 3 bij 3 (meer past er niet op de buildplate) een afwijking is van ca 3 mm. (een grid van 1 bij 1 is 42mm bij 42mm).

Aan de print is niet direct iets te zien dat er iets fout gaat, maar als ik een gok zou doen lijkt de X as de boosdoener te zijn. Iemand een idee hoe ik dit het beste kan troubleshooten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@ge-flopt Begin voortaan met je vraag...

Waarschijnlijk is een pulley los, het tandwiel op je motor, voor x of y.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:58
ManIkWeet schreef op maandag 19 september 2022 @ 15:26:
@ge-flopt Begin voortaan met je vraag...

Waarschijnlijk is een pulley los, het tandwiel op je motor, voor x of y.
Ik zal dat eens nalopen bedankt. Zal mijn vraag wat eerder stellen idd. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Filamentz schreef op maandag 19 september 2022 @ 09:05:
Waarschijnlijk zijn de e-steps anders tussen de MK3 en de Mini+, opzich verklaarbaar natuurlijk. Deze ook al vergeleken?
Klopt inderdaad, die had ik al aangepast, ik had al een Mk3 extruder op mn Mini.
Ik heb er nog eens naar gekeken, echt geen idee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08-09 13:47
Gridfinity is een mooi initiatief idd :j
YouTube: Gridfinity: Your Ultimate Modular Workshop is FREE!

Het zijn technische prints en bij dat soort prints valt ineens op dat je printer niet helemaal recht is... Ik zou beginnen met een (grote) winkelhaak en die eens langs je printer houden. Het is vrij logisch om te zien wat allemaal haaks op elkaar moet staan. Wat er aan de hand kan zijn hangt nogal sterk af van de soort printer. Bedslingers zijn voor dit soort zaken heel erg anders dan CoreXY machines.

Toevallig vorige week deze gebruikt:
https://vector3d.co.uk/pr...libration-and-test-suite/
Omdat ik een print had die net niet klopte (29mm lang i.p.v. 30mm). Maar voor je de Califlower gebruikt eerst zorgen dat alles in ieder geval op het oog recht/haaks is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thibaultvdb
Boullie schreef op maandag 19 september 2022 @ 13:01:
Revo ObXidian komt eind oktober volgens de blog op e3d-online.
Wel informatief om te lezen waar ze nou eigenlijk tegenaan liepen het laatste jaar.
Top! Ik heb de revo voron bij m'n v-core besteld.
Is de obxidian ook een soort high flow kop, of is dat een versie die nog later uitkomt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boullie

Boullie

Da Bulster

[b]thibaultvdb schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 10:08:
Is de obxidian ook een soort high flow kop, of is dat een versie die nog later uitkomt?
ObXidian is de "hardened" variant van de nozzles. Dit is niet gelijk high flow voor zover bekend is.
Staat wel op de agenda, high flow variant voor de standaard en ObXidian nozzles.
Geloof dat ze dan het stukje koper van de nozzle wat in de ring zit wat langer maken voor een langere meltzone en dus hogere troughput.

[ Voor 15% gewijzigd door Boullie op 20-09-2022 12:47 . Reden: typfaut en laatste regel toegevoegd ]

Boullie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PjotrStroganov
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07:55
Ik ben laatst ook bezig geweest met gridfinity. Ik kwam er tot mijn verbazing achter dat er geen 2x2 AA batterijhouder te downloaden was op printables, dus ik heb er zelf maar een ontworpen. :)

PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinky-H9
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-10-2023
N8w8 schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 18:50:
@FRANQ, ja daar had ik ook wel interesse in, ik had iig deze gevonden, maar die zit in Duitsland.
Ook zei iemand hier dat Ratrig van plan was op termijn zelf ABS parts te leveren.
Nog aktueel?
Ok ik woon ook in Duitsland maar ben gelicenceerd om de parts te drukken & verkopen.
Ben helaas niet binnenkort in Nederland had ze anders gewoon langs gebracht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N8w8
  • Niet online
@Pinky-H9, bedankt voor t aanbod!
Maar mijn "interesse" uit zich nog vooral in het orienteren op alles. Voordat ik daadwerkelijk besluit over een printer, kan nog wel even duren. Mochten ABS parts nodig zijn, dat zal vast op eoa manier goed komen, maar je staat iig genoteerd :)
Misschien @FRANQ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FRANQ
@Pinky-H9 & @N8w8
Het is bij mij nog steeds wel actueel, maar ik wacht nog even op mijn "bijklus" geld.
Ook heb ik van @Hanzzzie een aanbod liggen voor het printen van de parts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thibaultvdb
https://ratrig.com/3d-pri...core-3-enclosure-kit.html

Toch maar de enclosure kit bijbesteld, het lijkt dat die andere profielen in de hoogte gebruikt.
Dacht dan koop ik het beter nu in plaats van later heel de printer terug te moeten ontmantelen.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:42
Wie de Nederlandse youtuber Jon 'Proper Printing' kent, weet dat ie best originele content maakt. En dat doet ie met een hoop humor. Ik vind het prachtig wat ie doet in ieder geval. Dit keer heeft ie zichzelf overtroffen met een echte 'touwtrek' wedstrijd tussen extruders! Hilarisch!

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• rinkel
Ik ben al wat dagen aan het prutsen met de kwaliteit van mijn mini-bear.
Het heeft een E3D V6.

Ik krijg de kwaliteit niet naar tevredenheid.
De print is stevig, dus prima voor functionele prints, maar de schoonheid laat te wensen over (Mini non-bear was beter)

Ik heb de PTFE al vervangen, Linear Advance test gedaan, aangepast en meermalen aangepast.

Ik ben vooral benieuwd waar de diagonale lijnen vandaan komen, iemand een idee?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mm94K2BerP4Un3Cj7_FlEFikx2E=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/q23QUgILJtP33PJAGuu5SDvT.jpg?f=user_large

Dit is PLA, PETG is beter.

• N8w8
  • Niet online
@rinkel, hier iemand die een vergelijkbaar (hetzelfde?) issue had gedebugd, in zijn geval lag het aan dualgear extruder (speling tussen tandwielen).

[ Voor 7% gewijzigd door N8w8 op 29-09-2022 17:52 ]

• rinkel
N8w8 schreef op donderdag 29 september 2022 @ 17:41:
@rinkel, hier iemand die een vergelijkbaar (hetzelfde?) issue had gedebugd, in zijn geval lag het aan dualgear extruder (speling tussen tandwielen).
Je bevestigd inderdaad wat ik ook al had gevonden.
Ik heb al een xperimenteel deurtje geprint, dat maakt het al iets beter.
Ik ga eens kijken of er nog meer aan te doen is.
Dank hiervoor.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• C4veman
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 18-09 11:46
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-A_9U1Zv50d0pM46eL8Nc1kgsZg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wx4NgQozNpIOAhMxxsH8NLl2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1XJ2_jXAnQ0DMN8b6G-H460H9nU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KtTjiVKNNZsjTiEYmgEi5sDV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uq04qo_n78fsGA8g_c5CrmWeuqo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Tx2EK5sToGPAihWAWOm3bndk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C1QdKWMbJE0UMorF7dZHDBSLLPo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tSugVrkOwotT6NMgBvGNBgOS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1NerIrRLMZ6CONjbl6YE7uEIfwk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pUYU6hQavMumgswUHisp2ZKh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lAuo5LVvdTllnOEWpWSCJaq7SEs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3hO2klSIj5Ap5XtaiQMvWNEy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g6mCeMDImFzsC4xLIFCW8td1bWw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5jVktHHzN9V0qABST3HoGTsQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w3e24RALheh1ZMRlyACrZc9Hb3k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y5veJRqMinkKAz8ha4TunykE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HMVvXWJAWglZ8Xgw01EWhwI0-ck=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a67ql95PLiV1bAbUGHosqgpu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HkCzi-tVBBDpoVVwoM2pLCTsRnQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2q9qmJ6I1sBKhAH0xRTKX2Jj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fZmA9bd1as1342uYawQBx3hsXLE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gv0JWEhNxlDiVcNfaxPhFZkr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ETxHN0DzhPwzL_qgu4qHOGeemik=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LYiqtg4Vv8pTCt42i0K5EXXK.jpg?f=fotoalbum_large

Bambulab binnen sinds afgelopen dinsdag. Wat een ding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hardy8
Er is ook weer een nieuw Nederlandstalig 3D print forum, na dat om onduidelijke rede bij het oude "3Dprintforum.nl" plotseling voor onbepaalde tijd de stekker eruit is gehaald, heeft nu, na een aantal maanden wachten, iemand de stoute schoenen aangetrokken om een nieuw forum op te starten om een beetje op de zelfde voet weer verder te gaan.
Is misschien voor deze of gene wel interessant om daar eens een kijkje te nemen, is natuurlijk nu nog wel een beetje leeg, maar zal wel weer gauw veranderen.
De naam is ook hetzelfde gebleven alleen heet het nu https://www.3dprintforum.eu/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartske

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Ch3vr0n
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 24-07 00:35

Ch3vr0n

Oprichter 3dprintforum.eu

Hardy8 schreef op donderdag 29 september 2022 @ 21:19:
Er is ook weer een nieuw Nederlandstalig 3D print forum, na dat om onduidelijke rede bij het oude "3Dprintforum.nl" plotseling voor onbepaalde tijd de stekker eruit is gehaald, heeft nu, na een aantal maanden wachten, iemand de stoute schoenen aangetrokken om een nieuw forum op te starten om een beetje op de zelfde voet weer verder te gaan.
Is misschien voor deze of gene wel interessant om daar eens een kijkje te nemen, is natuurlijk nu nog wel een beetje leeg, maar zal wel weer gauw veranderen.
De naam is ook hetzelfde gebleven alleen heet het nu https://www.3dprintforum.eu/
Die "iemand" heeft dat met veel plezier gedaan. O-)

https://www.3dprintforum.eu | De nieuwe thuishaven voor Belgische en Nederlandse 3d printen geïnteresseerden, hobbyisten en professionelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Laatst online: 17-09 14:37
Hardy8 schreef op donderdag 29 september 2022 @ 21:19:
Als absolute Noob/beginner ben ik heel blij hiermee :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zou ook eens bij het 3D-printhoekje van cnczone.nl kijken. Net iets ander publiek, wel heel leerzaam.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hardy8
ocf81 schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 17:59:
Ik zou ook eens bij het 3D-printhoekje van cnczone.nl kijken. Net iets ander publiek, wel heel leerzaam.
Ben ik al jaren lid van, hier kwam ik dus ook direct weer mensen tegen van het oude 3dprintforum waar inmiddels al een discussie was opgelaaid over wat te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ch3vr0n
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 24-07 00:35

Ch3vr0n

Oprichter 3dprintforum.eu

ocf81 schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 17:59:
Het was hardy (waarvan ik het e-mail adres heb) die me doorverwees naar het cnczone topic over het .nl domein. Het is daar na wat heen en weer berichten dat ik uiteindelijk de knoop heb doorgehakt om het .eu domein te registreren. En nog geen volle 2 dagen later was het forum online, en in een nieuwere/betere vorm.

Er was gewoon nood aan een centrale plaats, en ik had de kennis en capaciteiten om het snel te regelen. En gezien ik zelf 1 van die gebruikers was van .nl en dus ook nood had aan zo'n specifieke plek, was de keuze voor mij snel gemaakt.

[ Voor 16% gewijzigd door Ch3vr0n op 07-10-2022 19:27 ]

https://www.3dprintforum.eu | De nieuwe thuishaven voor Belgische en Nederlandse 3d printen geïnteresseerden, hobbyisten en professionelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Sinds kort heb ik een probleem met mijn RatRig Vcore3. Zodra ik de printer laat homen valt deze uit en krijg ik deze melding:

TMC 'stepper_z2' reports error: DRV_STATUS: 001300d0 s2vsa=1(LowSideShort_A!) ola=1(OpenLoad_A!) olb=1(OpenLoad_B!) cs_actual=19
Once the underlying issue is corrected, use the
"FIRMWARE_RESTART" command to reset the firmware, reload the
config, and restart the host software.
Printer is shutdown

De stepper doet helemaal niks. Ik heb er een losse motor aan gehangen, deze draait wel maar zodra je hem vast pakt valt de printer uit. Zodra er wat kracht wordt gevraagd houdt ie er dus mee op.
Ook heb ik al een andere kabel en driver geprobeerd. Alles is up to date.

Iemand enig idee wat ik nog kan doen?

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Normaal is dit slechte bedrading...

Maar als jij al een andere kabel en andere driver hebt geprobeerd... Misschien een probleem met je moederbord zelf? Dat de headers niet goed gesoldeerd zitten... Je kan alle pinnetjes even opnieuw vloeien met je soldeerbout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Blijkt uiteindelijk een slechte driver te zijn, welke soms wel en soms niet werkt. De verdachte vervangen en tot nu toe nog geen problemen gehad :D

Volgens de klipper documentatie is het een beveiliging van de driver welke inschakelt. Verder is er weinig over te vinden.

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boullie

Boullie

Da Bulster

Ben hier aan het downsizen qua 3D-printers. Heb nu momenteel een Prusa MK3S+, een Mini+ en een Voron 350. De laatste heb ik besloten om weg te doen. Heb er in het afgelopen klein jaar maar 300 uur mee geprint en wel een whopping 1382 meter filament doorheen geduwd. Het is daarvoor een te dure machine om te houden.
Tevens vind ik 3 FFF printers iets te veel van het goede. Hoogstwaarschijnlijk komt er volgend jaar een Prusa XL en ga ik de MK3S+ weg doen en misschien later de mini ook nog. Alhoewel 1 printer geen printer is.

Boullie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Boullie schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 13:07:
Ben hier aan het downsizen qua 3D-printers. Heb nu momenteel een Prusa MK3S+, een Mini+ en een Voron 350. De laatste heb ik besloten om weg te doen. Heb er in het afgelopen klein jaar maar 300 uur mee geprint en wel een whopping 1382 meter filament doorheen geduwd. Het is daarvoor een te dure machine om te houden.
Tevens vind ik 3 FFF printers iets te veel van het goede. Hoogstwaarschijnlijk komt er volgend jaar een Prusa XL en ga ik de MK3S+ weg doen en misschien later de mini ook nog. Alhoewel 1 printer geen printer is.
Het is een mooie printer, en ik denk dat de €1800 die je er voor vraagt ook wel redelijk is voor een 2,4 + ERCF, maar helaas moet ik even op de kleintjes letten. Ik had hem graag gekocht als ik het geld had.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16-09 15:42

Sebazzz

3dp

Kan je met de Voron niet het snelst printen? Ik snap wel dat het inderdaad de grootste is en daarom misschien in de weg staat :)

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:50

TTLCrazy

Listen to Frankie

@ocf81 Als je naar de Prusa XL gaat, begrijp ik dat je de Voron weg wil doen. Ik hoop wel dat je nog even de reviews afwacht. Ik verwacht echt wel dat het een top apparaat wordt, maar het zou jammer zijn als het apparaat door kinderziektes of iets dergelijks je print plezier in de weg gaat staan. Zelf heb ik nu de Bambu X1 C en gebruik de Prusa eigenlijk niet meer. Het verschil in snelheid alleen al is genoeg daarvoor, maar de kwaliteit is ook (ietsjes) beter.

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boullie

Boullie

Da Bulster

TTLCrazy schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 08:02:
@ocf81 Als je naar de Prusa XL gaat, begrijp ik dat je de Voron weg wil doen. Ik hoop wel dat je nog even de reviews afwacht. Ik verwacht echt wel dat het een top apparaat wordt, maar het zou jammer zijn als het apparaat door kinderziektes of iets dergelijks je print plezier in de weg gaat staan. Zelf heb ik nu de Bambu X1 C en gebruik de Prusa eigenlijk niet meer. Het verschil in snelheid alleen al is genoeg daarvoor, maar de kwaliteit is ook (ietsjes) beter.
Hij is reeds gepre-ordered maar komt pas, op zijn vroegst, in de 2e helft van 2023. Dit omdat ik hem pas in augustus heb besteld. Genoeg tijd om alle reviews en dergelijke door te nemen van andere mensen die hem ontvangen voor die tijd. Mocht hij toch tegen vallen, wat ik niet verwacht, dan mag ik hem altijd nog annuleren en krijg ik de aanbetaling terug.

Heb met iemand van Prusa staan praten(Makerfaire Eindhoven) en die zei dat de levertijd overigens niet vast staat. Kan eerder worden indien ze de onderdelen allemaal een beetje kunnen krijgen. Later zou het niet worden.
Tevens gaf hij aan de 2-kops de beste variant was om te bestellen. Je kunt multimaterial printen en beperkt multicolor maar bent niet gelijk nog eens €1100,- kwijt voor nog 3 koppen(en mainboard addon).
Ligt natuurlijk aan je usecase maar was het wel met hem eens.

Zijn er trouwens mensen die de Revo Obxidian nog willen bestellen? Je moet snel zijn want in de livestream van Nero3D werd door een medewerker van E3D gemeld dat er zoveel gepreordered worden dat ze waarschijnlijk de pre-orders dicht gaan zetten.

Boullie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TTLCrazy schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 08:02:
Is deze post bedoeld als reply op mij, of was ie eigenlijk voor @Boullie bedoeld?

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Boullie schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 08:37:
[...]

Heb met iemand van Prusa staan praten(Makerfaire Eindhoven) en die zei dat de levertijd overigens niet vast staat. Kan eerder worden indien ze de onderdelen allemaal een beetje kunnen krijgen. Later zou het niet worden.
Tevens gaf hij aan de 2-kops de beste variant was om te bestellen. Je kunt multimaterial printen en beperkt multicolor maar bent niet gelijk nog eens €1100,- kwijt voor nog 3 koppen(en mainboard addon).
Ligt natuurlijk aan je usecase maar was het wel met hem eens.
Ik zou zelf voor 3 gaan. De reden is dat ik voor bepaalde ontwerpen een mix van twee materialen (bijv. PLA en TPU) wil combineren met oplosbaar filament. Maar ik kan mij natuurlijk vergissen.
Boullie schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 08:37:
[...]

Zijn er trouwens mensen die de Revo Obxidian nog willen bestellen? Je moet snel zijn want in de livestream van Nero3D werd door een medewerker van E3D gemeld dat er zoveel gepreordered worden dat ze waarschijnlijk de pre-orders dicht gaan zetten.
Voor de early birds inderdaad handig om te weten dat je er heel snel bij moet zijn. Het verbaasd mij eerlijk gezegd niet heel veel dat er zo veel interesse voor is. Ik zag al veel posts op reddit met de wens om ook abrasieve materialen te kunnen printen. Ik denk eigenlijk dat het stiekem dé reden is om voor Revo te kiezen, en niet zo zeer de verschillende spuitmonddiameters. Koper/brons als het kan, Staal/Nozzle-X als het moet.

Voor mij staat ie op mijn "ooit/misschien" lijst, Ik ben nu (al een hele tijd, maar de laatste tijd wat actiever) bezig met een IDEX printer met LGX extruders. Omdat de Revo nog geen slijtvate spuitmonden heeft was dat voor mij ook een reden om voorlopig eerst met de Dragons aan de slag te gaan. Ik wil toch wel graag CF-PETG kunnen printen, en ik heb al een paar Nozzle-X spuitmonden op de plank liggen.
Als die meer bevalt dan de DDX-X2, dan ga ik voor de 2e printer de conversie doen met Revo Voron heatsinks.

[ Voor 24% gewijzigd door ocf81 op 10-10-2022 11:03 ]

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boullie

Boullie

Da Bulster

ocf81 schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 10:51:
Ik zou zelf voor 3 gaan. De reden is dat ik voor bepaalde ontwerpen een mix van twee materialen (bijv. PLA en TPU) wil combineren met oplosbaar filament. Maar ik kan mij natuurlijk vergissen.
Dan moet je even ( ;) ) wachten totdat ze vrij beschikbaar zijn. Bij de preorders kun je alleen kiezen voor 1, 2 of 5. Geloof ook dat van 2 naar meer dan 2 je een mainboard addon kaart moet installeren en daarom is die upgrade gelijk duurder. Krijg je wel korting als je gelijk naar 5 gaat.

Voor mij was het snel kunnen wisselen van nozzle/diameter zonder de z-offset te hoeven veranderen de reden dat ik over ben gegaan naar Revo. Werkt ook perfect vooral in samenwerking met de prusaslicer. Obxidian was binnen 5 minuten na de Discord pingel besteld.

Boullie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTLCrazy

TTLCrazy

Listen to Frankie

@ocf81 Die post was voor jou bedoeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@TTLCrazy Dan snap ik niet zo goed waarom je die zo opgeschreven hebt. De printer is niet van mij, dus ik doe hem niet weg. Ik loop al lang genoeg mee om te weten wat er speelt in 3D-printerland. Ik weet hoe groot die printer is, en dat mag ook geen nieuws zijn voor eenieder die hier regelmatig post denk ik. Ik heb geen lesje nodig op dat gebied. Wat was precies de bedoeling achter die post?

[ Voor 6% gewijzigd door ocf81 op 10-10-2022 11:22 ]

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTLCrazy

TTLCrazy

Listen to Frankie

@ocf81 Je hebt gelijk, ik bedoelde inderdaad @Boullie. Twee keer overheen gelezen |:( , excuus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boullie

Boullie

Da Bulster

Ik had overigens ook gereageerd alsof je het verkeerd had :D

Boullie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TTLCrazy schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 13:29:
@ocf81 Je hebt gelijk, ik bedoelde inderdaad @Boullie. Twee keer overheen gelezen |:( , excuus.
Bedankt voor de opheldering! Dat scheelt weer wat verwarring.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16-09 15:42

Sebazzz

3dp

C4veman schreef op donderdag 29 september 2022 @ 20:59:

Bambulab binnen sinds afgelopen dinsdag. Wat een ding.
Ho! We hebben het hier over open source 3d printing, GTFO :+

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
ocf81 schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 10:51:
[...]

Voor mij staat ie op mijn "ooit/misschien" lijst, Ik ben nu (al een hele tijd, maar de laatste tijd wat actiever) bezig met een IDEX printer met LGX extruders. Omdat de Revo nog geen slijtvate spuitmonden heeft was dat voor mij ook een reden om voorlopig eerst met de Dragons aan de slag te gaan. Ik wil toch wel graag CF-PETG kunnen printen, en ik heb al een paar Nozzle-X spuitmonden op de plank liggen.
Als die meer bevalt dan de DDX-X2, dan ga ik voor de 2e printer de conversie doen met Revo Voron heatsinks.
Bedoel je de Bondtech LGX?
Ik ben wel benieuwd naar ervaringen met die extruder. Duur ding, maar ik heb last van het bekende prusa 602 issue. Die extruder lijkt dat op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rinkel schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 11:24:
[...]

Bedoel je de Bondtech LGX?
Ik ben wel benieuwd naar ervaringen met die extruder. Duur ding, maar ik heb last van het bekende prusa 602 issue. Die extruder lijkt dat op te lossen.
Ja, de Bondtech LGX inderdaad. Ik zal t.z.t. laten weten hoe ze werken.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ManIkWeet schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 11:33:
Ik had begrepen dat de tandwielen van die LGX nogal snel kunnen slijten
Ik heb hier en daar een enkel incident met de motor gezien, maar los daarvan niet zo veel slechts gehoord over de LGX. Heb je hier meer info over?

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
ocf81 schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 12:42:
[...]

Ik heb hier en daar een enkel incident met de motor gezien, maar los daarvan niet zo veel slechts gehoord over de LGX. Heb je hier meer info over?
Enige melding die ik ken is bij een nozzle-block, waarbij de motor door blijft draaien en tanden van het plastic wiel afbijt.
Maar volgens mij zijn veel extruder wielen van plastic (behalve 1:1 natuurlijk)

Enige is dat Bondtech geen lagers meer gebruikt.

[ Voor 5% gewijzigd door rinkel op 11-10-2022 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ocf81 schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 12:42:
[...]

Niet meer dan een paar facebook comments (die ik nooit meer terug kan vinden), dus helaas niet. Goede vraag, neem mijn opmerking dus met een korrel zout 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
@ocf81 en?
Al getest?
Ik zie nog weinig reviews van deze extruder, zeker niet met de shortcut variant. Het en der een paar met alleen de extruder.
Ik vind hem eigenlijk te duur om zo maar even te kopen en te proberen.

[ Voor 19% gewijzigd door rinkel op 15-10-2022 13:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@rinkel : vraag dat maar in Q1 2023. Ik ben nog bezig met het tekenen van de IDEX setup, dat lijkt een wat meer voeten in de aarde te hebben dan dat ik eerst dacht. Sowieso ben ik niet heel snel tevreden en heb ik gemiddeld 2 of 3 ontwerpen per onderdeel nodig voordat ik het goed genoeg vindt om in gebruik te nemen.

Los van alle openstaande features die ik nog moet tekenen moet ik ook nog uit zien te vinden hoe ik de CFD simulatie van de part cooling op moet zetten in de AppImage versie van FreeCAD, zonder alle dependencies als libraries te installeren op mijn machine. (dus liever via een AppImage ofzo)

[ Voor 82% gewijzigd door ocf81 op 15-10-2022 15:44 ]

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:51
ocf81 schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 13:39:
CFD simulatie van de part cooling
word je daar veel wijzer van?

Mechwarrior Online: Flapdrol

Pagina: 1 ... 25 ... 52 Laatste