Gisteravond weer hard doorgewerkt aan de printer, behuizing is af met uitzondering van het plaatsen van de plexi panelen (ik zit nog te wachten op een vertraagde levering van de lijm om de 2 gebarsten panelen mee te repareren).
Verder uiteraard ook tegenslagen, schroefbit opzet van de boormachine draaide dol, dus dat werd handmatig verderschroeven en vandaag bij de bouwmarkt even een nieuwe halen.
Gewicht en formaat van de printer begint langzaam voor mijn eetkamertafel te groot te worden, dus werd het tijd om na te denken hoe ik dat ding op de grond in een hoekje ga krijgen. De oplossing heb ik gevonden in een stuk 25mm multiplex op maat met 4 rubber wieltjes eronder(met elk wiel een vergrendeling zodat de printer niet later gaat wandelen

).
Hopelijk kan ik dit weekend dat onderstel in elkaar zetten en daarna de gehele printer met een vriend samen optillen en erop zetten. Dan kan ik daarna de plexi panelen erop schroeven en rest de electronica afronden als laatste stap.
Betreffende die electronica, ik houdt ervan om dingen strak te doen. Dus kabelmanagement is iets waar ik ook de tijd in steek. Eerst alles werkend aansluiten en daarna alle kabels inkorten etc.
Ik heb ondertussen de klemconnectoren binnen om alles mee aan te sluiten waar nodig, gelijk geconstateerd dat ik vergeten ben de brede frames mee te bestellen om de 230v hoofdinvoer op te mounten. Dus die moet ik even nabestellen

.
Ik heb 3d geprinte mounts gemaakt om alles op de monteren en met tiewraps over de rails te leiden. Dat geeft alvast het volgende 'in progress' plaatje:
En een closeup van hoe ik de heatbed power/thermistor kabels laat uitkomen, daar komen weer netjes nieuwe kabels aan voor naar de SSR te leiden en het mainboard.:
Om de stepper drivers te koelen heb ik besloten een mount te bouwen van een paar stukken aluminium profiel met 3x 40mm noctua fans die van onder schuin over de stepperdrivers blazen, daarmee wordt de warmte naar boven geblazen uit de behuizing, zelfde gaat bij de RPI ook gebeuren