Nou, mijn 400x400 RatRig VCore 3 staat. Hij print nu al iets van 5 dagen non-stop. Steeds een beetje itereren op details, de riemen, etc...
Toen ik eenmaal aan de elektra begon, kreeg ik wel veel hulp:
:strip_exif()/f/image/Z71X1WsCEsQEZrKkw2NOxMJS.jpg?f=fotoalbum_large)
Reden: DRAADJES!!
:strip_exif()/f/image/xMXSOF4a4Qawf0GjFv6Anu4l.jpg?f=fotoalbum_large)
Maar de eerste power-up + flashing was een succes. Enige probleem: extruder motor!
Ik had (omdat er tekorten zijn aan LDO motoren en RatRig liet me weten dat ik eerder een levering kon krijgen als ik zonder de pancake stepper zou gaan...) maar een 123-3D.NL 400steps/rotatie pancake besteld. En wat denk je? NATUURLIJK zijn de assen anders bedraad dan werkelijk ELKE andere stepper die ik heb; namelijk pin 1+4 en 3+6 IPV 1+3 en 4+6 (gelukkig laten de drivers het je weten... klipper kwam met een redelijke melding).
Elektra algemeen was leuk; hoewel er wel wat extraatjes besteld nodig zijn die niet in de kit zitten:
- IEC plug
- Installatiedraad (iets wat 1250W kan dragen)
- Je eigen LS schema (let op: netspanning is gevaarlijk; wees slim, weet wat je doet, meet wat je doet, en indien je twijfelt, laat een ervaren elektra monteur je helpen!!)
:strip_exif()/f/image/mKikV7ziq8TQRR4rgjvFYGCA.jpg?f=fotoalbum_large)
Mijn oplossing was wago clipjes + 3d-geprintte steuntjes. Om de IEC plug (die wat potentieel raakbare contacten heeft) te beschermen heb ik een door mezelf aangepaste behuizing geprint. Vooral om de kattenpootjes buiten te houden. Het ziet er erg goed uit. Geprint met semi-transparant groen PETG:
:strip_exif()/f/image/5CZyTlHXneqYiJRqL5choynR.jpg?f=fotoalbum_large)
Elektra werd vanzelf netjes nadat ik ging kabel managen (geen eind resultaat, trust me, het is netjes):
:strip_exif()/f/image/3VPn2vhCmSc9hS5y3otIKkE9.jpg?f=fotoalbum_large)
Uiteindelijk V-CoreOS (kant-en-klaar Klipper/Fluidd image voor SKR/Octopus/etc) geconfigureerd:
:strip_exif()/f/image/Rj0D29wTlJkXX3lRV0w4qj0C.jpg?f=fotoalbum_large)
En voila...
:strip_exif()/f/image/TfhW1MXfSZAp5xa07EirD7DN.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/yfJEtAgYwRFsjx1vMAftCPV0.jpg?f=fotoalbum_large)
Omdat ik een mosquito magnum gebruik is de standaard feedrate erg lekker in v-core OS; en ik hoefde amper te tunen aan de steppers. Ik houd de piek nu op 260mm/s; en dat zorgt voor érg nette exacte prints; deze benchy duurde maar 20min.
Wel vast wat stepper koeling geplaatst:
:strip_exif()/f/image/JdKHbHnZmyKgOnSXY61hVnp3.jpg?f=fotoalbum_large)
De printer staat nu op z'n (tijdelijke) plek, en draagt nu bij aan een mega project:
:strip_exif()/f/image/eTyS7Luq4OVbBSlWEzptPfRT.jpg?f=fotoalbum_large)
En de lege filament dozen?:
:strip_exif()/f/image/3rtSfDrfVpivQoUhHqm5b6OP.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik moet echt 3kg rollen gaan gebruiken...
Wat prints:
:strip_exif()/f/image/9GIdoc86F1jaYbyNe90L6VPN.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/uvWLa6g136ZGzFaLkgnkobrp.jpg?f=fotoalbum_large)
Grote schip heeft ook wat CR10 onderdelen, maar de RatRig print ze ~4x sneller, en 100% compatible.
SuperSlicer (ik gebruik nu per printer een slicer... en superslicer is gewoon een stuk beter in de omgang met Klipper dan m'n favoriet voor de CR10S; Cura) bevalt ook erg goed; hoewel het wel wat meer werk nodig heeft (moest een daily build inladen om issues met een bepaald model te fixen)
Toen ik eenmaal aan de elektra begon, kreeg ik wel veel hulp:
:strip_exif()/f/image/Z71X1WsCEsQEZrKkw2NOxMJS.jpg?f=fotoalbum_large)
Reden: DRAADJES!!
:strip_exif()/f/image/xMXSOF4a4Qawf0GjFv6Anu4l.jpg?f=fotoalbum_large)
Maar de eerste power-up + flashing was een succes. Enige probleem: extruder motor!
Ik had (omdat er tekorten zijn aan LDO motoren en RatRig liet me weten dat ik eerder een levering kon krijgen als ik zonder de pancake stepper zou gaan...) maar een 123-3D.NL 400steps/rotatie pancake besteld. En wat denk je? NATUURLIJK zijn de assen anders bedraad dan werkelijk ELKE andere stepper die ik heb; namelijk pin 1+4 en 3+6 IPV 1+3 en 4+6 (gelukkig laten de drivers het je weten... klipper kwam met een redelijke melding).
Elektra algemeen was leuk; hoewel er wel wat extraatjes besteld nodig zijn die niet in de kit zitten:
- IEC plug
- Installatiedraad (iets wat 1250W kan dragen)
- Je eigen LS schema (let op: netspanning is gevaarlijk; wees slim, weet wat je doet, meet wat je doet, en indien je twijfelt, laat een ervaren elektra monteur je helpen!!)
:strip_exif()/f/image/mKikV7ziq8TQRR4rgjvFYGCA.jpg?f=fotoalbum_large)
Mijn oplossing was wago clipjes + 3d-geprintte steuntjes. Om de IEC plug (die wat potentieel raakbare contacten heeft) te beschermen heb ik een door mezelf aangepaste behuizing geprint. Vooral om de kattenpootjes buiten te houden. Het ziet er erg goed uit. Geprint met semi-transparant groen PETG:
:strip_exif()/f/image/5CZyTlHXneqYiJRqL5choynR.jpg?f=fotoalbum_large)
Elektra werd vanzelf netjes nadat ik ging kabel managen (geen eind resultaat, trust me, het is netjes):
:strip_exif()/f/image/3VPn2vhCmSc9hS5y3otIKkE9.jpg?f=fotoalbum_large)
Uiteindelijk V-CoreOS (kant-en-klaar Klipper/Fluidd image voor SKR/Octopus/etc) geconfigureerd:
:strip_exif()/f/image/Rj0D29wTlJkXX3lRV0w4qj0C.jpg?f=fotoalbum_large)
En voila...
:strip_exif()/f/image/TfhW1MXfSZAp5xa07EirD7DN.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/yfJEtAgYwRFsjx1vMAftCPV0.jpg?f=fotoalbum_large)
Omdat ik een mosquito magnum gebruik is de standaard feedrate erg lekker in v-core OS; en ik hoefde amper te tunen aan de steppers. Ik houd de piek nu op 260mm/s; en dat zorgt voor érg nette exacte prints; deze benchy duurde maar 20min.
Wel vast wat stepper koeling geplaatst:
:strip_exif()/f/image/JdKHbHnZmyKgOnSXY61hVnp3.jpg?f=fotoalbum_large)
De printer staat nu op z'n (tijdelijke) plek, en draagt nu bij aan een mega project:
:strip_exif()/f/image/eTyS7Luq4OVbBSlWEzptPfRT.jpg?f=fotoalbum_large)
En de lege filament dozen?:
:strip_exif()/f/image/3rtSfDrfVpivQoUhHqm5b6OP.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik moet echt 3kg rollen gaan gebruiken...
Wat prints:
:strip_exif()/f/image/9GIdoc86F1jaYbyNe90L6VPN.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/uvWLa6g136ZGzFaLkgnkobrp.jpg?f=fotoalbum_large)
Grote schip heeft ook wat CR10 onderdelen, maar de RatRig print ze ~4x sneller, en 100% compatible.
SuperSlicer (ik gebruik nu per printer een slicer... en superslicer is gewoon een stuk beter in de omgang met Klipper dan m'n favoriet voor de CR10S; Cura) bevalt ook erg goed; hoewel het wel wat meer werk nodig heeft (moest een daily build inladen om issues met een bepaald model te fixen)
[ Voor 47% gewijzigd door Umbrah op 02-11-2021 20:26 . Reden: Iets te snel met versturen. ]