Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Over 2 weken ook zo graag
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 09:11:
Max kreeg te horen dat Ocon de snelste ronde had gezegd en meteen gas erop.
/f/image/QCx9gjFvJUWMYDKWSYsYiUqj.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 3% gewijzigd door Spasm op 12-03-2021 09:12 ]
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Vueltas hasta ahora por equipos:
— conny ehrenberg (@ConnyRACING) 12 maart 2021
Ferrari: 20
Alpha Tauri: 17
McLaren: 15
Alfa Romeo: 15
Alpine: 13
Aston Martin: 11
Red Bull: 9
Haas: 7
Williams: 6
Mercedes: 1#testF1Bahrain
Rondjes tot 1 minuut geleden
https://www.formula1.com/...9/bahrain/practice-1.htmlJasphur schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 09:12:
OCO zat met zn p1 tijd ongeveer 3 sec van zijn FP1 tijd vorige seizoen op dit circuit. Iemand een idee hoeveel dat bij VER is?
1:30.2
Hoeveel % downforce moesten de auto's verliezen dit jaar? Denk niet dat we aan de tijden van vorig jaar kunnen tippen toch?
PS4 PSN: Dazzler2120
De bedoeling was 10%. Maar Mercedes gaf al snel aan dat ze die 10% ergens anders alweer gevonden hadden.Dazzler2120 schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 09:14:
[...]
Hoeveel % downforce moesten de auto's verliezen dit jaar? Denk niet dat we aan de tijden van vorig jaar kunnen tippen toch?
https://it.motorsport.com...erodinamica-2021/4914794/
Ahh alright, benieuwd of ze allemaal deze procentpuntjes gevonden hebben danExtigo schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 09:17:
[...]
De bedoeling was 10%. Maar Mercedes gaf al snel aan dat ze die 10% ergens anders alweer gevonden hadden.
https://it.motorsport.com...erodinamica-2021/4914794/
Kan niet tijdens de testdagen.Pelox schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 09:18:
Ik heb sinds vandaag f1 tv pro.. hoe kan je de onboard zien? Ik krijg het niet voor elkaar..
Die zijn er vanwege de tests niet.Pelox schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 09:18:
Ik heb sinds vandaag f1 tv pro.. hoe kan je de onboard zien? Ik krijg het niet voor elkaar..
Bij de races e.d. heb je rechts van het beeld een kolom staan met alle coureurs die je aan kunt klikken. Bij de test heb je zo te zien geen keuze daarvoor, alleen de standaard feed.Pelox schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 09:18:
1,5 per coureurJasphur schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 09:21:
BOT 1 ronde gereden. Met maar 3 dagen testen. Jeetje
Volgens mij waren vooral die wiebeltjes aan de voorkant van de vloer bijzonder...loekf2 schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 08:52:
Detail achterkant van W12 vloer.. schijnt nogal speciaal te zijn
(credits: https://www.autosport.com...1-testing-starts/5692673/)
[Afbeelding]
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Zou mooi zijn als Mercedes het eens ietsje moeilijker heeftJasphur schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 09:21:
Vorig jaar was het gemixt. Toen passeerden ze allemaal de revue door elkaar heen. Will, Alex, Jolynn (Palmer dus), Crofty, .... Zal dit jaar waarschijnlijk ook wel zo zijn. Gewoon een gemengde uitzending. Hetzelfde als dat Will & Alex nu ook met Karun & Ted babbelen.roda_djavulen schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 09:21:
Hebben we tijdens de testdagen op f1tv geen audio meer van Sky? Persoonlijke voorkeur natuurlijk maar ik heb liever het ensemble van Sky ipv de twee van F1 zelf die nu aan het praten zijn.
Hoorde ze iets zeggen over dat er problemen waren bij het opnieuw starten van de auto.. Ben benieuwd.Jasphur schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 09:21:
Die hebben de testdagen niet nodig en willen hun nieuwste vondst geheim houden.roda_djavulen schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 09:22:
[...]
Zou mooi zijn als Mercedes het eens ietsje moeilijker heeftMaar een ochtendje missen gaat nog niet veel impact hebben vrees ik, zo goed als ze zijn..
alles kan off-topic
roda_djavulen schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 09:21:
Hebben we tijdens de testdagen op f1tv geen audio meer van Sky? Persoonlijke voorkeur natuurlijk maar ik heb liever het ensemble van Sky ipv de twee van F1 zelf die nu aan het praten zijn.
Sandbaggen 2.0?djmelvee schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 09:23:
[...]
Hoorde ze iets zeggen over dat er problemen waren bij het opnieuw starten van de auto.. Ben benieuwd.
Mijn boefje is liev!
Ja en nee. Ook dit seizoen kan Covid veel roet in het eten gooien, op verschillende manieren. Dus anders dan anders is het ook voor dit seizoen belangrijk om er vanaf race 1 meteen goed bij te zitten. Ja, Mercedes is een goed team en heeft hun zaken op orde. Maar ook voor hen is testen enorm belangrijk. Zeker met zo’n mega change in het aero design van de vloerroda_djavulen schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 09:22:
[...]
Zou mooi zijn als Mercedes het eens ietsje moeilijker heeftMaar een ochtendje missen gaat nog niet veel impact hebben vrees ik, zo goed als ze zijn..
Versnellingsbak:djmelvee schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 09:23:
[...]
Hoorde ze iets zeggen over dat er problemen waren bij het opnieuw starten van de auto.. Ben benieuwd.
https://twitter.com/racefanslive/status/1370280528293859332
There's a problem for @MercedesAMGF1
They have a gear shift issue and are swapping @ValtteriBottas' gear box, after running just one install lap so far. The team say it's better to swap now, to minimise the loss of track time.
3 hours of this session to go.
Ongeacht van het antwoord op vraag 1 zou ik op vraag 2 ja zeggen.Jasphur schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 09:27:
Ik heb nog geen nieuwe halo overlay infographics gezien deze uitzending. Of moet ik nóg een bak koffie zetten?
bij deze:Jasphur schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 09:27:
Ik heb nog geen nieuwe halo overlay infographics gezien deze uitzending. Of moet ik nóg een bak koffie zetten?
:strip_exif()/f/image/NWZQQL7CIIA0dxzlN6GpuNAA.jpg?f=fotoalbum_large)
Say no more. Pot staat alweer op het vuur. #percolatorForEverDazzler2120 schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 09:28:
[...]
Ongeacht van het antwoord op vraag 1 zou ik op vraag 2 ja zeggen.
Heb wel gezien dat ze het verloop van de sectoren nu mooi laten zien onderin. Dus waar ze zitten ongeveer in S1 en S2 en S3, waar je dus die Geel, groen of Paarse sectoren in ziet staan normaal...Jasphur schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 09:27:
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Jasphur schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 09:29:
Zandstorm op komst!
Warnings of a sandstorm heading for the circuit...
— Chris Medland (@ChrisMedlandF1) 12 maart 2021
@JessMcF1: "Alexa, play Darude"#F1 #F1Testing
Mick's car with a hydraulic issue - new gearbox being fitted.#HaasF1 pic.twitter.com/8oqjxOVTCM
— MoneyGram Haas F1 Team (@HaasF1Team) 12 maart 2021
Het aantal rondes per motorfabrikant delen door het aantal teams met die motor
Honda, 2 teams: 19.5 rondes
Mercedes, 4 teams: 9.75
Renault, 1 team: 21
Ferrari, 3 teams: 15.33
Alpine WCC
Haas doet ook een versnellingsbakwissel, meedoen met sandbagging.DaniëlWW2 schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 09:29:
Mercedes heeft blijkbaar niet genoeg zand voor hun zandzakken, dus komt er kennelijk echt een zandstorm eraan.
:strip_exif()/f/image/yq9yYQIOdz4SumHlrmIy4rYH.jpg?f=fotoalbum_large)
Nog meer Darude - Sandstorm!
Maar doen ze dat ook ? Dus bij een rode vlag loopt de tijd niet door ?Jasphur schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 09:33:
Het fijne aan dit circuit is we dat mocht het avond werk worden, dat het circuit goed verlicht kan worden
Geen idee eigenlijkPlenkske schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 09:35:
[...]
Maar doen ze dat ook ? Dus bij een rode vlag loopt de tijd niet door ?
Zonder klavertje is de goedkopere versie, toch? Een goedkopere AR is een Haas?Jasphur schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 09:35:
Zou er ook een uitvoering zijn zonder klavertje?
[Afbeelding]
Misschien was ik te vroeg met vragen, heb niet alles gezien, maar ik hoorde 30 minuten lang alleen maar Alex en Will, vandaar dat ik het me afvroeg. Mijn vraag is intussen beantwoordDamian schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 09:24:
[...]
F1TV is praktisch hele Sky cast met Ted, Karun, Crofty is er ook bij. Jolian Palmer. Wie mis je dan nog?
Dat kan ik helaas bevestigen voor de mobiele app. Via de browser doet ie het soms wel.
:fill(white):strip_exif()/f/image/F0Prt85YvgHrnFghB2KCKH2K.png?f=user_large)
De nieuwe graphics, je ziet in S2 een grijs stukje, dat loopt mee met de sector waarin gereden word. Wel grappige toevoeging.
Bij een rode vlag loopt de tijd gewoon door, ook in verband met de verplichte lunchpauze die gepland staat om 12:00 (NL tijd).Plenkske schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 09:35:
[...]
Maar doen ze dat ook ? Dus bij een rode vlag loopt de tijd niet door ?
Flow-viz verf, dat gaat met de luchtstroom mee naar andere delen van de auto, zodat ze goed kunnen zien hoe de lucht over de auto stroomt.Pelox schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 09:39:
Waarom spuiten ze de ophanging bij Ricciardo geel? Iemand een idee?
Ben je nieuw hier?Pelox schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 09:39:
Waarom spuiten ze de ophanging bij Ricciardo geel? Iemand een idee?
Daarmee kijken ze hoe de luchtstroom over de auto loopt tijdens het rijden
In vergelijking met de auto van vorig seizoen:
2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215
Yep, 100% nieuwFastFred schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 09:41:
[...]
Ben je nieuw hier?
Daarmee kijken ze hoe de luchtstroom over de auto loopt tijdens het rijden
Nooit eerder een testdag gezien.
Zero.
gebeurd ook bij vrije trainingenPelox schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 09:46:
[...]
Yep, 100% nieuw![]()
Onthoudt dit flow-viz weetje. Maakt altijd veel indruk op een feestje hahaPelox schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 09:46:
[...]
Yep, 100% nieuw![]()
Zahariac schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 09:45:
Alfa Romeo WDC WCC. Een 1.12!
/f/image/sqGCQzWUNkWRJ3f9ozLmWx0H.png?f=fotoalbum_large)

Tis een Brit he haha. Gelukkig zagen wij gewoon lekker 15kmpu in beeld op het info schermpjeDaniëlWW2 schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 09:48:
Ted serieus, metrisch systeem. Knopen omrekenen naar miles.![]()
[ Voor 15% gewijzigd door Jasphur op 12-03-2021 09:49 ]
En dat is waarom ze uit de EU moestenDaniëlWW2 schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 09:48:
Ted serieus, metrisch systeem. Knopen omrekenen naar miles.![]()
Ja en die zijn ook al over. Imperiaal moet gewoon dood, zeker in een high tech sport zoals de Formule 1.
Gelukkig staat kmph altijd boven mph in de info screens hehe. En de windsnelheid werd zelfs alleen maar in kmph weergegeven netDaniëlWW2 schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 09:49:
[...]
Ja en die zijn ook al over. Imperiaal moet gewoon dood, zeker in een high tech sport zoals de Formule 1.
Toch klopt er iets niet want als ik de beelden zie dan waait het veel harder dan 15km/u volgens mij.Jasphur schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 09:48:
[...]
Tis een Brit he haha. Gelukkig zagen wij gewoon lekker 15kmpu in beeld op het info schermpje
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Dacht in eerste instantie dat de foto verwijderd was, maar ik snap nu de grap... Ik ga ook nog 'n koffie pakken.
Mercedes
"This is what Mercedes were hiding all this time, very complex aero pieces near the rear tyres following the regulation change to the floor. "
:strip_exif()/f/image/YYhkqNK6wfOTbJWkgihafzHZ.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 91% gewijzigd door Bakkertje_01 op 12-03-2021 09:56 ]
Als het regent in mei, dan is april voorbij
What do you think about the green logo
It's like putting a clowns nose on the Mona Lisa
[ Voor 24% gewijzigd door Kenhas op 12-03-2021 09:59 ]
hier de hele foto
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Hij zal vast wel een afspraak hebben ingepland met Olav Jack voor vanavond, voor nieuwe vullingenDaniëlWW2 schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 10:08:
Max spint in ieder geval niet 360 graden meer. Gewoon 90 graden en dan weer terug.
Bedankt @p0st
[ Voor 4% gewijzigd door basvn op 12-03-2021 10:12 ]
FTFYbasvn schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 10:10:
[...]
Hij zal vast wel een afspraak hebben ingepland met Olav Jack voor vanavond, voor nieuwe vullingen
🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Zowel de Haas (Ferrari) als de Mercedes moeten een nieuwe versnellingsbak.Pierre schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 10:16:
Wat is er met de Mercedes auto's?
Versnellingsbak kapot.Pierre schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 10:16:
Is het niet omdat Mazepin wordt gesponsord door de universiteit van Moscou? Persoonlijke sponsors etc.TrekDr0p schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 10:14:
Waarom hebben de haasjes ieder een andere overall aan?
Niks, gewoon bang dat Bottas te goed wordt voor de princess.Pierre schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 10:16:
dacht eerst ook dat Mick die was met de MSU op zijn buik, dacht iets met Michael Schumacher, maar toen zag ik het duitse vlaggetje bij die andereMikeyMan schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 10:18:
[...]
Is het niet omdat Mazepin wordt gesponsord door de universiteit van Moscou? Persoonlijke sponsors etc.
Wederom is Ricciardo de enige die breed glimlacht. Perez doet ook een poging.
De rest staat erbij zovan "we staan hier voor ons werk maar leuk vinden we het niet"
Omdat testen meer is dan enkel maar rondjes rijden? Ze hebben toch beetje tijd nodig om te analyseren en te bepalen hoe ze de setup kunnen veranderenDazzler2120 schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 10:26:
Verstappen heeft een tijdje stil gestaan, weten we waarom?
Waarschijnlijk afstellingen of iets dergelijks.Dazzler2120 schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 10:26:
Verstappen heeft een tijdje stil gestaan, weten we waarom?
Ze moeten natuurlijk dingen aanpassen om het te testen.
Het is geen wedstrijd "wie de meeste rondes rijd is het beste"
Kenhas schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 10:27:
[...]
Omdat testen meer is dan enkel maar rondjes rijden? Ze hebben toch beetje tijd nodig om te analyseren en te bepalen hoe ze de setup kunnen veranderen
Uiteraard, maar vroeg mij af of er nog iets gebeurd was, ik kan het zelf niet helemaal volgen, behalve af en toe een liveblog checken. De info is soms summierPlenkske schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 10:28:
[...]
Waarschijnlijk afstellingen of iets dergelijks.
Ze moeten natuurlijk dingen aanpassen om het te testen.
Het is geen wedstrijd "wie de meeste rondes rijd is het beste"
Dit topic is gesloten.
Testdagen zeggen niks.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Live blogs
https://www.formula1.com/...ite.html#live-leaderboard
https://www.skysports.com/f1/live-blog
https://www.gptoday.net/n...-de-wintertest-in-bahrein
https://nl.motorsport.com...ertest-in-bahrein/558681/
https://www.autosport.com...-pre-season-testing-day-1
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
- Als er iets voorbij komt bij een bron, plaats deze bron dan ook was zodat iedereen het begrijpt. Bijvoorbeeld Ziggo, Channel 4, Sky etc.
- We weten nu wel dat er kritiek te leveren valt op de uitzendingen van Ziggo/Sky etc. Laat het dan ook.
- Geen naamverbasteringen zoals: Tracing Point, Crashstappen, Mission Spinnow, Crashjean etc
- Ook het onnodig zuur of beledigend over coureurs of teams hoeft hier niet. Denk ik bijvoorbeeld aan:
-Ocon/Leclerc/Stroll is een rotjoch.
-Verstappen is een prutser als er een keer iets misgaat/moet naar Mercedes.
-Ongefundeerd Ferrari/Renault bashen.
-Gezeur over Hamilton.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2021
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2021
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.