Ik zie het nu ook inderdaad. Wel jammer, ik zou eigenlijk ook niet meer afhankelijk willen zijn van de Hue Bridge voor firmware updates.Wachten... schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 18:25:
[...]
Dank je, ik zie echter dat dit niet voor Philips Hue lampen is.
Hier niet gecrashed maar alle logging tussen 3:00 en 6:00 is weg. Voor de zekerheid vanmorgen maar opnieuw opgestart.mr.inno schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 07:04:
bij mij was HomeAssistant zelfs helemaal gecrasht door wintertijd.
André Huisman (www.new-line.nl)
Mmm ik heb ook nog hue lampen, maar de bridge niet meer.witterholt schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 18:33:
[...]
Ik zie het nu ook inderdaad. Wel jammer, ik zou eigenlijk ook niet meer afhankelijk willen zijn van de Hue Bridge voor firmware updates.
Ik doe alles via de conbee2 stick.
IS het dan nog noodzakelijk de lampen te updaten?
Er zijn soms ook updates voor de lampen zelf, mocht de conbee stick dit niet ondersteunen krijgen je lampen deze updates niet.
Wat zou die update dan toevoegen?akatar schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 20:13:
Er zijn soms ook updates voor de lampen zelf, mocht de conbee stick dit niet ondersteunen krijgen je lampen deze updates niet.
Dat hangt natuurlijk van de update af, er is een tijd geleden een update geweest zodat lampen als die spanningsloos geweest zijn niet fel en wit van kleur worden maar terug naar hun laatste stand gaan.
Verder zal de evt updates voor lampen vooral bugfixes zijn (denk ik)
@skank
even als voorbeeld een kleine knip en plak uit een lange lijst:
October 4, 2021
All 1st-generation Philips Hue bulbs, Iris, Bloom and lightstrip
Software version: 67.91.1
Security improvements
September 13, 2021
All Philips Hue gradient lamps and light fixtures
Software version: 1.86.7
Bug fixes and stability improvements
August 9, 2021
Software version 1.86.6, 1.88.1, 1.88.2, 1.90.1
Available for all Philips Hue lights, this update includes:
Security improvements
Dynamic scenes functionality
January 4, 2021
Software version: 1.76.3, 1.76.6, 1.76.8, 1.76.10 and 1.76.11
Available for all Philips Hue Bluetooth-capable lights and the Philips Hue smart plug, this update provides improvements to stability and security.
even als voorbeeld een kleine knip en plak uit een lange lijst:
October 4, 2021
All 1st-generation Philips Hue bulbs, Iris, Bloom and lightstrip
Software version: 67.91.1
Security improvements
September 13, 2021
All Philips Hue gradient lamps and light fixtures
Software version: 1.86.7
August 9, 2021
Software version 1.86.6, 1.88.1, 1.88.2, 1.90.1
Available for all Philips Hue lights, this update includes:
Security improvements
Dynamic scenes functionality
January 4, 2021
Software version: 1.76.3, 1.76.6, 1.76.8, 1.76.10 and 1.76.11
Available for all Philips Hue Bluetooth-capable lights and the Philips Hue smart plug, this update provides improvements to stability and security.
Thx
Lijkt me zo niet 123 mogelijk om te updaten via deconz/phoscon
Als je de firmware hebt welskank schreef op maandag 1 november 2021 @ 10:22:
Thx
deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB
Hoi, mag ik vragen wat jullie reden is om de hue bridge uit jullie systeem te verwijderen?witterholt schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 18:33:
[...]
Ik zie het nu ook inderdaad. Wel jammer, ik zou eigenlijk ook niet meer afhankelijk willen zijn van de Hue Bridge voor firmware updates.
Deze hindert toch niet de werking van HA? Dus waarom niet mooi laten zitten? Is in mijn visie enkel maar voordeel. Maar ik gebruik dan ook geen externe stick, en mss weet ik het niet
Hikvision HCSA, Paxton, Siemens, Raspberry Pi
De firmware kun je downloaden toch.
Kun je me veretellen hoe aub?
Heel eenvoudig: het scheelt een kastje, een bezet stopcontact en stroom...RedPas schreef op maandag 1 november 2021 @ 10:30:
[...]
Hoi, mag ik vragen wat jullie reden is om de hue bridge uit jullie systeem te verwijderen?
Deze hindert toch niet de werking van HA? Dus waarom niet mooi laten zitten? Is in mijn visie enkel maar voordeel. Maar ik gebruik dan ook geen externe stick, en mss weet ik het niet
Maar je kan het niet meer standalone gebruikenwitterholt schreef op maandag 1 november 2021 @ 10:34:
[...]
Heel eenvoudig: het scheelt een kastje, een bezet stopcontact en stroom...
Dus 100% ha domoticz afhankelijk dan
Mwa, met direct bindings kun je de boel sowieso in de lucht houden. Bv een Hue Dimmer Switch rechtstreeks aan lampen koppelen zodat je nog een override hebt als HA er uit ligt.vonkkie schreef op maandag 1 november 2021 @ 10:47:
[...]
Maar je kan het niet meer standalone gebruiken
Zelf heb ik sinds dag één een Hue Bridge, eerst werd die aangestuurd door een Homey, en nu al 2, 3 jaar door Home Assistant. Het aantal keren dat ik serieus de Hue app gebruik op jaarbasis kan ik echter op één hand tellen. Eigenlijk zou ik de Hue Bridge dus ook al lang er tussenuit gehaald kunnen hebben. Heb toch al een CC2531 met Zigbee2MQTT.
Tjsa, zonder HA was je 100% Philips Hue Bridge afhankelijk.vonkkie schreef op maandag 1 november 2021 @ 10:47:
[...]
Wil je alles dubbel/redundant uitgevoerd hebben?
Ik kan dus ook niet echt een goede makkelijke uitleg vinden over hoe je het moet updatenskank schreef op maandag 1 november 2021 @ 10:30:
[...]
Ik heb dit gevonden.
https://github.com/dresden-elektronik/deconz-ota-plugin maar het lijkt erop de je allerlei firmware dan voor de lampen zelf moet downloaden en hierin moet uploaden enz. Het is dus blijkbaar niet iets van een update knop en klaar.
Ik hoopte ook een iets meer duidelijke simpele uitleg ergens te vinden.
@vonkkie
De voornaamste reden om een Conbee stick of Zigbee2MQTT stick te gebruiken, is zodat je niet alleen afhankelijk bent van Hue producten. Je kunt met z'n stick dingen combineren. Ik heb hier bijvoorbeeld deursensoren van aqara. Zonder iets van z'n stick kun je dit gewoonweg niet gebruiken op een Hue bridge. Zelfs de Aqara sensoren e.d. werken niet.
Daarnaast ben je dan ook een kastje kwijt zoals @witterholt aangeeft. Je creëert wel een SPOF, dat ben ik met je eens.
Mocht er een andere oplossing zijn waarbij je de SPOF kwijt bent, dan hoor ik het graag
Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!
Om de WAF factor te beinvloeden ja alles is nog steeds lokaal bedienbaarHoppyF schreef op maandag 1 november 2021 @ 10:52:
[...]
Tjsa, zonder HA was je 100% Philips Hue Bridge afhankelijk.
Wil je alles dubbel/redundant uitgevoerd hebben?
Das idd echt niet zo simpelWachten... schreef op maandag 1 november 2021 @ 10:55:
[...]
Ik kan dus ook niet echt een goede makkelijke uitleg vinden over hoe je het moet updaten
Ik heb dit gevonden.
https://github.com/dresden-elektronik/deconz-ota-plugin maar het lijkt erop de je allerlei firmware dan voor de lampen zelf moet downloaden en hierin moet uploaden enz. Het is dus blijkbaar niet iets van een update knop en klaar.
Ik hoopte ook een iets meer duidelijke simpele uitleg ergens te vinden.
@vonkkie
De voornaamste reden om een Conbee stick of Zigbee2MQTT stick te gebruiken, is zodat je niet alleen afhankelijk bent van Hue. Je kunt met z'n stick dingen combineren. Ik heb hier bijvoorbeeld deursensoren van aqara. Zonder iets van z'n stick kun je dit gewoonweg niet gebruiken op een Hue bridge. Zelfs de Aqara sensoren e.d. werken niet.
Daarnaast ben je dan ook een kastje kwijt zoals @witterholt aangeeft. Je creëert wel een SPOF, dat ben ik met je eens.
Mocht er een andere oplossing zijn waarbij je de SPOF kwijt bent, dan hoor ik het graag
Alleen als je ZHA gebruikt, Z2MQTT en Deconz kun je ook op een aparte VM/Server/Pi/whatever draaien zodat het nog gewoon werkt als HA plat ligt.vonkkie schreef op maandag 1 november 2021 @ 10:47:
[...]
Misschien is er hier iemand die er iets meer over uit kan leggen.
Het verbaasd me ergens dat er niet een duidelijke tutorial van is nog.
Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!
Wat zijn de goedkopere relais die zigbee ondersteunen? Ik heb een setje lampen die meer dan 50 watt trekken.. Vind de relais van robbshop maar om 40 euro voor een relais te betalen is iets teveel van het goede. Of zijn die krengen gewoon allemaal zo duur?
Ander voordeel is dat je 1 zigbee netwerk bouwt ipv 2.vonkkie schreef op maandag 1 november 2021 @ 10:47:
[...]
In het verleden was de hue bridge volgens mij ook wat trager ivm polling techniek maar volgens mij is dat inmiddels wel verholpen.
Ik vrees dat je daar lang op zult moeten "wachten"Wachten... schreef op maandag 1 november 2021 @ 11:13:
[...]
Misschien is er hier iemand die er iets meer over uit kan leggen.
Het verbaasd me ergens dat er niet een duidelijke tutorial van is nog.
Ik heb deze afgelopen voorjaar gekocht via Banggood:Boinkie schreef op maandag 1 november 2021 @ 11:40:
Wat zijn de goedkopere relais die zigbee ondersteunen? Ik heb een setje lampen die meer dan 50 watt trekken.. Vind de relais van robbshop maar om 40 euro voor een relais te betalen is iets teveel van het goede. Of zijn die krengen gewoon allemaal zo duur?
https://www.blitzwolf.com...evices-Sharing-p-647.html
Was iets meer dan een tientje geloof ik voor een dubbele, en werkt prima in combinatie met HA. (Zelf gekoppeld aan een Deconz stick).
Goede tip van @DaLass maar:Boinkie schreef op maandag 1 november 2021 @ 11:40:
Moet het persé zigbee zijn of is WiFi en Bluetooth ook goed?
Shelly 1 plus zou dan een alternatief kunnen zijn voor zo rond de €15.
Op diverse plaatsen te koop o.a. hier:
https://shop.shelly.cloud...ifi-smart-home-automation
Voorganger Shelly 1 (zonder Bluetooth) kan ook.
https://www.domotica-shop.nl/shelly-1.html
[ Voor 7% gewijzigd door HoppyF op 01-11-2021 12:14 ]
Ik gebruik Sonoff Mini Zigbee versie, ook via ZHA i.c.m. ConBee2, ik heb twee van deze in hotel schakeling voor in de gangen op elke verdieping, en paar in de ruimtes waar ik ouderwetse schakelaars wilde behouden, best betrouwbaar ook.Boinkie schreef op maandag 1 november 2021 @ 11:40:
Je kan het via China bestellen hier op Aliexpress of direct vanuit Nederland via Bol.com, China is goedkoper maar wachttijd is best lang laatste tijd.
EDIT: Hier is het nog goedkoper uit Nederland
[ Voor 7% gewijzigd door Reptile-X op 01-11-2021 12:57 ]
Ik weet niet of ik iets gemist heb. Maar na HA update krijg ik geen history meer te zien. Ik krijg dus wel de actuele waardes door. Maar de tijdlijn/grafiek laat hij niet meer zien.
Standaard HA, betreft temp/vochtigheid sensor.
Water-Escape
@water_escape kijk twee pagina's terug, misschien heeft het bij jou ook te maken met wintertijd, een reboot lost het op.
potdikkie, die wintertijd weer ... yup! dank.Reptile-X schreef op maandag 1 november 2021 @ 13:04:
@water_escape kijk twee pagina's terug, misschien heeft het bij jou ook te maken met wintertijd, een reboot lost het op.
Water-Escape
water_escape schreef op maandag 1 november 2021 @ 12:55:
Ik weet niet of ik iets gemist heb. Maar na HA update krijg ik geen history meer te zien. Ik krijg dus wel de actuele waardes door. Maar de tijdlijn/grafiek laat hij niet meer zien.

Van hue niet. Zie googleskank schreef op maandag 1 november 2021 @ 10:30:
[...]
deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB
@Boinkie Er zijn echt véél van dit soort relais te vinden met Zigbee. Zelf heb ik deze dit weekend geïnstalleerd. Kostte 2 weken geleden €8,11 inclusief verzendkosten, is nu iets duurder.
Ik zou gewoon even kijken wat je goedkoop (en met goede reviews) tegenkomt op bv. aliexpress. En dan even checken of hij compatible is met jouw software. Bij Z2M is het vrij snel uitgezocht of iets gaat werken, gewoon even in de lijst checken
Ik zou gewoon even kijken wat je goedkoop (en met goede reviews) tegenkomt op bv. aliexpress. En dan even checken of hij compatible is met jouw software. Bij Z2M is het vrij snel uitgezocht of iets gaat werken, gewoon even in de lijst checken
[ Voor 6% gewijzigd door Gizz op 01-11-2021 13:43 ]
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Mooi, want ik was me ook al af aan het vragen wat er nu weer mis was doordat ik geen gegevens meer in mijn energydashboard had (is die bij jullie trouwens ook in het Engels?). Het is dat ik dit topic volg, anders had ik er ook weer uren tevergeefse energie in gestopt
Het blijft nieuws natuurlijk
Ach, mijn lampen deden het niet meer en mijn NUCje zat op 40% CPU waar 3% normaal is. Die laatste valt niet op, want de NUC blijft gewoon stil, maar het niet meer kunnen bedienen van lampen en ander spul valt nogal op gelukkig

Na een herstart van de containers was alles weer in orde
Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs
Eerste wat ik doe bij een issue is een host reboot voordat ik er tijd in steek, om te kijken of dat het oplost (wat 90% van de gevallen zo is). Het is net Windowsredah schreef op maandag 1 november 2021 @ 13:43:
[...]
Mooi, want ik was me ook al af aan het vragen wat er nu weer mis was doordat ik geen gegevens meer in mijn energydashboard had (is die bij jullie trouwens ook in het Engels?). Het is dat ik dit topic volg, anders had ik er ook weer uren tevergeefse energie in gestopt
En ja, hier is het ED ook in het engels. Maar de hele HA installatie heb ik op engels staan, dus dat zegt niks
Ik las het nieuws op de frontpage en ik zag inderdaad dat het energy dashboard al niet geupdate was sinds gisternacht. Maar na het herstarten van het docker image blijft alles gewoon op 0 staan. Ik dacht eerst dat het mogelijk aan dsmr-reader kon liggen (ongerelateerd mogelijk issue), maar daarin heb ik gewoon netjes grafiekjes en werkt alles gewoon...
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Hoe lang geleden is die reboot? Want hij update alles per uur, en dus niet continu.Janoz schreef op maandag 1 november 2021 @ 14:00:
Ik las het nieuws op de frontpage en ik zag inderdaad dat het energy dashboard al niet geupdate was sinds gisternacht. Maar na het herstarten van het docker image blijft alles gewoon op 0 staan. Ik dacht eerst dat het mogelijk aan dsmr-reader kon liggen (ongerelateerd mogelijk issue), maar daarin heb ik gewoon netjes grafiekjes en werkt alles gewoon...
Ah, in dat geval wacht ik nog even een uurtjeTheFes schreef op maandag 1 november 2021 @ 14:01:
[...]
Hoe lang geleden is die reboot? Want hij update alles per uur, en dus niet continu.
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Het grafiekje in HA doet het weer na het volgende uur. Dan komt er een spike binnen, omdat alle tussenliggende data (timestamps) niet waren binnengekomen.Janoz schreef op maandag 1 november 2021 @ 14:00:
Naast de redenen die al genoemd zijn (apparaat minder, lager verbruik): idealiter wil je één Zigbee-netwerk (mesh) omdat dan je dekking optimaal is.RedPas schreef op maandag 1 november 2021 @ 10:30:
[...]
Hoi, mag ik vragen wat jullie reden is om de hue bridge uit jullie systeem te verwijderen?
Zo heb ik nu Hue lampen vlakbij Aqara deur- en raamsensoren. Die sensoren communiceren nu via de lampen met de rest van het netwerk en hebben een super goed bereik. Als de Hue lampen via de Hue hub zouden verbinden, los van mijn andere Zigbee-apparaten, dan kunnen die Aqara sensoren daar niet meer mee verbinden. Dan moeten ze gaan communiceren met apparaten die veel verder weg zijn. Een stuk minder optimaal dus
En waarom überhaupt geen Hue hub: het enige voordeel van de Hue hub is wat mij betreft de eenvoudige Hue app voor je telefoon. Maar verder is de hub best beperkt, het grootste deel van mijn Zigbee-apparaten werkt niet met de hub. Het alternatief, een zigbee usb-stickje, is goedkoper/zuiniger/kleiner/veelzijdiger (véél grotere compatibiliteit).
Dus als je nog alle apparatuur moet aanschaffen én met HA aan de slag gaat zou ik zeggen: laat die Hue hub lekker links liggen en koop een usb-stick.
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Bij mij is het dezelfde reden als bij @Gizz : 1 mesh netwerk met alle zigbee devices van alle merken. In mijn geval heb ik dan geen Hue bridge uitgefaseerd, maar een Tradfri bridge en een Aqara gateway. Dankzij de Tradfri lampen heb ik een groot mesh netwerk met repeaters, waar ook weer Aqara sensoren en Blitzwolf relays in opgenomen zijn.RedPas schreef op maandag 1 november 2021 @ 10:30:
[...]
En dat alles aan een enkele Zigbee stick die in aan mijn HA hangt.
Allen, Ik heb met mijn HA setup iets vreemds.
Ik heb HA draaien op een RPi 4 (de OS Versie draait hier mooi op)
Sinds ongeveer een week heb ik het probleem dat HAOS volledig stopt met werken. Hij reageert dan zowel niet meet op SSH (poort 22222 met key) als op de webinterfaces.
De RPi4 is een splinternieuwe.
Wel draait er een ouder model Z-Stick Gen5 (zonder plus) op de RPi4. Het bekende probleem hiermee heb ik opgelost door er een unpowered USB 2.0 hub tussen te zetten.
Als ik ga kijken in de logging van de RPi (via SSH) dan kan ik deze dus geheel niet terug vinden in HAOS
Ik kan hierdoor niet achterhalen waar dat de nogmale /var/log logging nu ds wordt weggeschreven om te kunnen achterhalen waar dit issue vandaan komt.
Ik heb vandaag al een PiCoolFAN4 ontvangen die ik ga monteren op de Pi, om deze koeler te houden, want hij draait continu rond de 70C en dat is denk ik zelf al wel veel van het goede.
Deze PiCoolFAN4zal straks om omstreeks 17.15 worden gemonteerd. dan kom ik thuis van mijn werk, maar ook nu kan ik dus mijn HA niet meer van buiten benaderen hierdoor. Iemand een suggestie wat ik zelf nog kan zoeken en onderzoeken om dit te verhelpen?
Sinds ongeveer een week heb ik het probleem dat HAOS volledig stopt met werken. Hij reageert dan zowel niet meet op SSH (poort 22222 met key) als op de webinterfaces.
Wel draait er een ouder model Z-Stick Gen5 (zonder plus) op de RPi4. Het bekende probleem hiermee heb ik opgelost door er een unpowered USB 2.0 hub tussen te zetten.
Als ik ga kijken in de logging van de RPi (via SSH) dan kan ik deze dus geheel niet terug vinden in HAOS
Ik kan hierdoor niet achterhalen waar dat de nogmale /var/log logging nu ds wordt weggeschreven om te kunnen achterhalen waar dit issue vandaan komt.
Ik heb vandaag al een PiCoolFAN4 ontvangen die ik ga monteren op de Pi, om deze koeler te houden, want hij draait continu rond de 70C en dat is denk ik zelf al wel veel van het goede.
Deze PiCoolFAN4zal straks om omstreeks 17.15 worden gemonteerd. dan kom ik thuis van mijn werk, maar ook nu kan ik dus mijn HA niet meer van buiten benaderen hierdoor. Iemand een suggestie wat ik zelf nog kan zoeken en onderzoeken om dit te verhelpen?
edit:
Als extra aanvulling, Nee Ik verwacht niet dat het TimeZone probleem uit de frontpage dit veroorzaakt, want ik herstart mijn Pi namelijk al elke nacht om 03:30 om dit probleem een beetje te omzeilen.
Als extra aanvulling, Nee Ik verwacht niet dat het TimeZone probleem uit de frontpage dit veroorzaakt, want ik herstart mijn Pi namelijk al elke nacht om 03:30 om dit probleem een beetje te omzeilen.
[ Voor 8% gewijzigd door eagle00789 op 01-11-2021 15:30 . Reden: typo's ]
Ik heb sinds kort een CC2652 stick en heb deze geinstalleerd conform de handleiding van https://www.connectix.nl/...gbee2mqtt-home-assistant/
Nu zie ik in het logbestand van zigbee2mqtt en ook via de tab map de volgende foutmelding.
Zigbee2MQTT:error 2021-11-01 17:28:21: Failed to execute LQI for 'Coordinator'
heeft iemand een idee wat ik niet goed doe en of dit de reden is dat ik geen devices kan koppelen?
Nu zie ik in het logbestand van zigbee2mqtt en ook via de tab map de volgende foutmelding.
heeft iemand een idee wat ik niet goed doe en of dit de reden is dat ik geen devices kan koppelen?
Ik zag vanmiddag HA core 10.8 gereed staan. Na mijn vorige ervaringen wacht ik liever even af. En 10.7 was overgeslagen??
Maar nu is 10.8 al weer teruggetrokken.
edit:... en nu staat 10.7 gereed
[ Voor 10% gewijzigd door oltk op 01-11-2021 22:13 ]
Hmm. Mijn supervisor kan niet meer geladen worden en alle add ons falen ook.. Volgens een zelfde probleem op GitHub moet ik ha core update uitvoeren. Echter, waar kan ik dit op de CLI invoeren?
Kun je niet met ssh inloggen?Boinkie schreef op maandag 1 november 2021 @ 18:50:
Hmm. Mijn supervisor kan niet meer geladen worden en alle add ons falen ook.. Volgens een zelfde probleem op GitHub moet ik ha core update uitvoeren. Echter, waar kan ik dit op de CLI invoeren?
Ik gebruik met mijn Home Assistant de:
cc2652P2 USB stick
zigbee2mqtt ZHA coördinator
Is alles wat hier ingesteld is via Home Assistant makkelijk te updaten.
Dit bij een eventueel probleem je alles meteen weer beschikbaar hebt.
Bij lampen is dit wel weer snel ingeleerd en worden gewoon vanzelf gevonden.
Maar sommige onderdelen zitten in gebouwd en moet je een knopje indrukken.
Kun je dus de reeds ingeleerde database backuppen?
cc2652P2 USB stick
zigbee2mqtt ZHA coördinator
Is alles wat hier ingesteld is via Home Assistant makkelijk te updaten.
Dit bij een eventueel probleem je alles meteen weer beschikbaar hebt.
Bij lampen is dit wel weer snel ingeleerd en worden gewoon vanzelf gevonden.
Maar sommige onderdelen zitten in gebouwd en moet je een knopje indrukken.
Kun je dus de reeds ingeleerde database backuppen?
@LJ80 Zigbee2MQTT en ZHA zijn twee verschillende dingen 
Maar als je het over Zigbee hebt, als je Zigbee2MQTT hebt kan je gewoon een backup maken van de Zigbee2MQTT folder (met daarin de db). Als je deze terug zet worden alle lampen ook weer gevonden.
Maar globaler, als je supervised draait en Zigbee2MQTT als addon hebt zit dat en meer ook in een backup (vroeger: snapshot).
Maar als je het over Zigbee hebt, als je Zigbee2MQTT hebt kan je gewoon een backup maken van de Zigbee2MQTT folder (met daarin de db). Als je deze terug zet worden alle lampen ook weer gevonden.
Maar globaler, als je supervised draait en Zigbee2MQTT als addon hebt zit dat en meer ook in een backup (vroeger: snapshot).
Ik bedoel de zigbee usb stick:Septillion schreef op maandag 1 november 2021 @ 19:46:
@LJ80 Zigbee2MQTT en ZHA zijn twee verschillende dingen
ZNP = Texas Instruments Z-Stack ZNP protocol: CC253x, CC26x2, CC13x2
by ZHA
Met alle zigbee lampen erin etc.
Als ik via Winscp inlog en de config folder ergens backup?
Daar staat ook een zigbee.db bestand, is dat voldoende?
@LJ80 Sorry, van ZHA heb ik geen idee maar zou aannemen dat ze ook daar in de backup/snapshot komen.
O.a. fix voor de wintertijd bug, aangezien de VS etc dit weekend overgaanoltk schreef op maandag 1 november 2021 @ 18:19:
Ik zag vanmiddag HA core 10.8 gereed staan. Na mijn vorige ervaringen wacht ik liever even af. En 10.7 was overgeslagen??
Sometimes you need to plan for coincidence
Ik heb die foutmelding ook bij het opvragen van een network-map, maar ik kan gewoon devices pairen.Stitchie schreef op maandag 1 november 2021 @ 17:38:
@Hmmbob Zat het in de find_next_time_expression_time?
Had eigenlijk wel iets meer woorden erover verwacht in de release notes als het een fix daarvoor is.
Had eigenlijk wel iets meer woorden erover verwacht in de release notes als het een fix daarvoor is.
@Stitchie Klik net toevallig je connectix link aan, niet echt de beste handleiding...
Daar dingen die ik daar mis:
- Laat permit_join lekker false in je config. Doe dit gewoon via de UI.
- Gebruik als pad naar je stick de by-id versie. Heb je geen issue als je iets anders in je Pi drukt dat dan opeens ttyACM0 wordt
- mqtt username en password opgeven zijn niet meer nodig
- En het was juist slim geweest om wel de network_key te veranderen in iets unieks
Vermoedelijk wel, als ik naar de 2021.10.7 release notes kijk:Septillion schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 08:16:
@Hmmbob Zat het in de find_next_time_expression_time?
- Fix Tuya documentation URL (@ludeeus - #57889)
- Fix netgear NoneType and discovery (@starkillerOG - #57904)
- Abort keenetic SSDP discovery if the unique id is already setup or ignored (@foxel - #58009)
- Fix Yamaha MusicCast media_stop (@micha91 - #58024)
- Sleep between device requests to detect socket closes (@chishm - #58087)
- Fix template sensor when name template doesn't render (@emontnemery - #58088)
- Bump pymazda to 0.2.2 (@bdr99 - #58113)
- Abort Fritz config flow for configured hostnames (@chemelli74 - #58140)
- Fix find_next_time_expression_time (@OttoWinter - #58894)
Sometimes you need to plan for coincidence
Ik weet niet eens of het mogelijk is, ik heb niet zoveel ervaring met website scraping, ik heb paar documenten gelezen en het lijkt erop dat het best moeilijk (onmogelijk) is wat ik wil scrapen.
Ik wil graag in HA zien hoe vol onze restafval container is, wij zitten net in een ongelukkige positie tussen twee restafval containers, dus wij moeten best ver lopen naar de container en het komt vaak voor dat we voor een volle container staan.
Er is wel mogelijkheid via website van Haarlemse afvalbeheerder Spaarnelanden te kijken hoe vol afvalcontainers zijn via https://inzameling.spaarnelanden.nl/
Als ik in de source code van de website kijk zonder kiezen van een wijk zijn alle data van de containers in heel Haarlem geladen (dus al in homepage)
Dit in de form van:
Bovenstaand voorbeeld is nep maar idee is duidelijk denk ik, sRegistrationNumber is de container nummer en dFillingDegree is de vulgraad in procenten.
Als iemand hier ervaring mee heeft en zijn ervaring wil delen om mij goeie richting sturen zou ik dat heel erg waarderen. Als het niet mogelijk is om dit te doen, hoor ik het ook graag, het scheelt mij verder uitzoekwerk voordat ik achter kom dat het toch niet gaat werken.
Bedankt alvast!
Ik wil graag in HA zien hoe vol onze restafval container is, wij zitten net in een ongelukkige positie tussen twee restafval containers, dus wij moeten best ver lopen naar de container en het komt vaak voor dat we voor een volle container staan.
Er is wel mogelijkheid via website van Haarlemse afvalbeheerder Spaarnelanden te kijken hoe vol afvalcontainers zijn via https://inzameling.spaarnelanden.nl/
Als ik in de source code van de website kijk zonder kiezen van een wijk zijn alle data van de containers in heel Haarlem geladen (dus al in homepage)
Dit in de form van:
code:
1
| "iId":6108,"iNumberInDistrict":250,"iFillingDegreeStatus":1,"iDistrictId":26,"iCityDistrictId":16,"dFillingDegree":35,"dLatitude":55.555555555555555,"dLongitude":4.6666666666666666,"sRegistrationNumber":"6001" |
Bovenstaand voorbeeld is nep maar idee is duidelijk denk ik, sRegistrationNumber is de container nummer en dFillingDegree is de vulgraad in procenten.
Als iemand hier ervaring mee heeft en zijn ervaring wil delen om mij goeie richting sturen zou ik dat heel erg waarderen. Als het niet mogelijk is om dit te doen, hoor ik het ook graag, het scheelt mij verder uitzoekwerk voordat ik achter kom dat het toch niet gaat werken.
Bedankt alvast!
Het kan wel al weet ik niet precies wat de beste route via HA is. Ik heb wel ervaring met scrapen buiten HA om. Je moet die oContainerModel variabele uit de broncode zien te strippen. De waarde van die variabele kan je als json inlezen waarna je de juiste container kan zoeken.Reptile-X schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 11:33:
Ik weet niet eens of het mogelijk is, ik heb niet zoveel ervaring met website scraping, ik heb paar documenten gelezen en het lijkt erop dat het best moeilijk (onmogelijk) is wat ik wil scrapen.
Dit in de form van:
code:
1 "iId":6108,"iNumberInDistrict":250,"iFillingDegreeStatus":1,"iDistrictId":26,"iCityDistrictId":16,"dFillingDegree":35,"dLatitude":55.555555555555555,"dLongitude":4.6666666666666666,"sRegistrationNumber":"6001"
Bedankt alvast!
Ik denk dat het een rommelige oplossing in HA zou worden met daarbij een redelijke kans dat ie (op termijn) zal breken omdat ze iets wijzigen in de broncode (en jij vervolgens niet meer zuiver de json uit de broncode haalt).
Ha, wat goed! Ik heb hier zelf een integration voor geschreven vorig jaar, met wat heel slechte Python en een van Soup afgeleide library genaamd Gazpacho.Reptile-X schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 11:33:
Dit in de form van:
code:
1 "iId":6108,"iNumberInDistrict":250,"iFillingDegreeStatus":1,"iDistrictId":26,"iCityDistrictId":16,"dFillingDegree":35,"dLatitude":55.555555555555555,"dLongitude":4.6666666666666666,"sRegistrationNumber":"6001"
Bedankt alvast!
Werkt al bijna een jaar goed, maar toen het voor mezelf werkte heb ik er niets meer aan gedaan. Ik zal vanavond/morgen eens ergens neerzetten wat ik heb!
:fill(white):strip_exif()/f/image/8phdfyyapy1SkXOtbgnfnTSs.png?f=user_large)
[ Voor 4% gewijzigd door Coppertop op 02-11-2021 12:22 . Reden: Plaatje ]
@-Casper Bedankt voor heads up, het is goed om te horen dat het mogelijk is.
@Wachten... Ik heb 7 bewegingssensoren en 5 magneet sensoren van Aqara, nooit problemen mee gehad, wel met Sonoff bewegingssensoren die vielen ook na een tijdje weg terwijl magneet sensoren van Sonoff weer probleemloos werken, ik draai ZHA i.c.m. Conbee2.
Om eerlijk te zijn ben ik zelfs vergeten hoe ze gepaard moeten worden, ik dacht 5 seconden indrukken en dan om de paar seconden de knop drukken zodat het actief blijft anders gaat het in sleep mode geloof ik.
@Coppertop Geweldig! Dat zou ik heel erg waarderen, heeft geen haast, ik hoop dat ik uitkom hoe te integreren maar ik vind het juist leuke uitdaging. Bedankt alvast!
@Wachten... Ik heb 7 bewegingssensoren en 5 magneet sensoren van Aqara, nooit problemen mee gehad, wel met Sonoff bewegingssensoren die vielen ook na een tijdje weg terwijl magneet sensoren van Sonoff weer probleemloos werken, ik draai ZHA i.c.m. Conbee2.
Om eerlijk te zijn ben ik zelfs vergeten hoe ze gepaard moeten worden, ik dacht 5 seconden indrukken en dan om de paar seconden de knop drukken zodat het actief blijft anders gaat het in sleep mode geloof ik.
@Coppertop Geweldig! Dat zou ik heel erg waarderen, heeft geen haast, ik hoop dat ik uitkom hoe te integreren maar ik vind het juist leuke uitdaging. Bedankt alvast!
Bedankt voor je reactie.Septillion schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 08:26:
@Stitchie Klik net toevallig je connectix link aan, niet echt de beste handleiding...
- Laat permit_join lekker false in je config. Doe dit gewoon via de UI.
- Gebruik als pad naar je stick de by-id versie. Heb je geen issue als je iets anders in je Pi drukt dat dan opeens ttyACM0 wordt
- mqtt username en password opgeven zijn niet meer nodig
- En het was juist slim geweest om wel de network_key te veranderen in iets unieks
De permit_join kan ik nu inderdaad disabelen in de UI.
Voor het pad naar de stick heb ik nu staan /dev/serial/by-id/usb.....
De username en paswoord mqtt wel ingevuld.. Volgens werkt dit goed.
Alleen network _key naar iets unieks... Ik heb de getallen er nog staan.
Heb jij ergens een betere completere link naar een handleiding?
Ik zie de LQI melding terug in de logging en als ik map indruk dan zie ik hem als opmerking in het rood staan. Ik heb geen idee wat LQI precies doet en of dat een goed werking van zigbee in de weg staat.
Als het enkel is dat ik geen netwerkstructuur kan zien vind ik hem niet zo spannend.
Mijn inziens kan ik ook geen devices toevoegen en dat is natuurlijk wel belangrijk.
@Stitchie Als je permit_join in de config op true laat zal de boel steeds weer aan staan bij een herstart. Dus die wil je in de config in ieder geval op false.
MQTT user/pass opgeven werkt zeker, nodig is het niet
En netwerk key, zie dat als het password van je wifi. Als je deze weet kan je gewoon meeluisteren
Ik was ook al even aan het kijken, vroeger was de tekst op de zigbee2MQTT website prima. Maar ik zie dat hij tegenwoordig onnodig langdradig en gecompliceerd is geworden.... Hij laat wel alles zien maar is nu eigenlijk meer naslag geworden dan een getting started
MQTT user/pass opgeven werkt zeker, nodig is het niet
En netwerk key, zie dat als het password van je wifi. Als je deze weet kan je gewoon meeluisteren
Ik was ook al even aan het kijken, vroeger was de tekst op de zigbee2MQTT website prima. Maar ik zie dat hij tegenwoordig onnodig langdradig en gecompliceerd is geworden.... Hij laat wel alles zien maar is nu eigenlijk meer naslag geworden dan een getting started

Ik zoek voor mijn wasmachine en droger een energiemeter (via wifi) die ik aan Home Assistent kan koppelen zodat ik kan meten wanneer de droger en wasmachine klaar zijn.
Nu zie ik door de bomen het bos niet meer. Kan iemand mij iets aanraden ?
Ik heb zelf bv deze gevonden :
https://www.bol.com/nl/nl...VGYw.2_17.24.ProductImage
Ik gebruik hier zelf de Shelly Plug S voor, werkt prima.vortexnl1982 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 15:04:
Ik zoek voor mijn wasmachine en droger een energiemeter (via wifi) die ik aan Home Assistent kan koppelen zodat ik kan meten wanneer de droger en wasmachine klaar zijn.
Om mezelf maar te antwoorden: De PiCoolFAN4 werkt als een zonnetje. hij houdt de RPi4 een stuk koeler. met bijna 10 graden verschil.eagle00789 schreef op maandag 1 november 2021 @ 15:26:
Allen, Ik heb met mijn HA setup iets vreemds.
edit:
Wel zit ik nog met een ander leuke uitdaging.
De PiCoolFAN4 heeft I2C om de temperatuur uit te lezen die hij gebruikt om te kunnen werken, echter hoe kan ik via HA deze temperatuur uitlezen?
[ Voor 5% gewijzigd door eagle00789 op 02-11-2021 15:27 ]
Heb dezelfde zoektocht gehad. Ben uitgekomen op de Aqara Smart Plug (https://tweakers.net/pric.../aqara-smart-plug-eu.html). Deze werkt uitstekend met ZHA/HA, en is nog redelijk betaalbaar.vortexnl1982 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 15:04:
Het enige waar je even op moet letten is het maximale vermogen (bij Aqara is het 2300w).
Deze zijn overigens ook heel simpel in het HA Energy Dashboard te zetten, dus gelijk een mooi overzicht van je verbruik
[ Voor 6% gewijzigd door Acid__Burn op 02-11-2021 15:31 ]
Ik heb deze. Nier duur, en met de Local Tuya integratie in HA kun je het energieverbruik ook in HA uitlezen, zonder gebruik te maken van de cloud.Acid__Burn schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 15:19:
[...]
Heb dezelfde zoektocht gehad. Ben uitgekomen op de Aqara Smart Plug (https://tweakers.net/pric.../aqara-smart-plug-eu.html). Deze werkt uitstekend met ZHA/HA, en is nog redelijk betaalbaar.
Het enige waar je even op moet letten is het maximale vermogen (bij Aqara is het 2300w).
Deze zijn overigens ook heel simpel in het HA Energy Dashboard te zetten, dus gelijk een mooi overzicht van je verbruik
Hier nog een handleiding om het in HA te zetten: https://philhawthorne.com...-and-clothes-are-cleaned/vortexnl1982 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 15:04:
Ik gebruik ook de Shelly plug S, met originele firmware (locale API, geen cloud)
Oh ja, dat is een goede optie ! Shelly is wel een gerespecteerd merk.etienne001 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 15:08:
[...]
Ik gebruik hier zelf de Shelly Plug S voor, werkt prima.
Ja, ik lees dat drogers op zo'n 2400 watt max zitten ?Acid__Burn schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 15:19:
[...]
Heb dezelfde zoektocht gehad. Ben uitgekomen op de Aqara Smart Plug (https://tweakers.net/pric.../aqara-smart-plug-eu.html). Deze werkt uitstekend met ZHA/HA, en is nog redelijk betaalbaar.
Dat is wel goedkoop ! Weet jij wat het max verbruik is (ivm droger / wasmachine) ?slow whoop schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 15:34:
[...]
Ik heb deze. Nier duur, en met de Local Tuya integratie in HA kun je het energieverbruik ook in HA uitlezen, zonder gebruik te maken van de cloud.
Daar was ik wat voorzichtiger mee. De Tuya Local integratie is vrij nieuw, en ik wilde perse GEEN online integratie. Alles wat ik thuis heb staan en draaien is local-only.slow whoop schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 15:34:
[...]
Ik heb deze. Nier duur, en met de Local Tuya integratie in HA kun je het energieverbruik ook in HA uitlezen, zonder gebruik te maken van de cloud.
Maar eerlijk is eerlijk, over deze heb ik ook even getwijfeld
Ik heb mijn droger en wasmachine specs gechecked. Het zou moeten werken, omdat 1 van de 2 apparaten op maximaal 2300w werkt (de andere zit daar ruim onder). Dus is even de vraag of ik gelijk heb. Later deze week of dit weekend ga ik het proberen (heb de plugs nu ergens anders in huis draaien als test), maar anders ga ik voor dat specifieke apparaat dat meer dan 2300w verbruikt op zoek naar een andere oplossingvortexnl1982 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 15:39:
[...]
Ja, ik lees dat drogers op zo'n 2400 watt max zitten ?
@vortexnl1982 Meeste wasmachines doen iets van 2000W, maar kan je wel opzoeken in het boekje (/ online op type). Bij een droger hangt het sterk af of je een warmtepomp model hebt of niet. Dan is het 500W voor warmtepomp vs 2200W voor standaard (ongeveer). Dus ik zou wel voor een 16A model gaan.
Zelf heb ik Sonoff PowR2, Blitzwolf BW-SHP6 Pro, BW-SHP13 en Digoo DG-SP202 in gebruik. BW-SHP13 is Zigbee en updates wat traag en niet heel nauwkeurig (niet te kalibreren). Andere allemaal Wifi met Tasmota. Helaas switchen veel helaas weg van de ESP (alleen Sonoff zeker niet) en zijn ze niet meer naar Tasmota te flashen. Dan zit je vast aan Tuya cloud of local Tuya.
Zelf heb ik Sonoff PowR2, Blitzwolf BW-SHP6 Pro, BW-SHP13 en Digoo DG-SP202 in gebruik. BW-SHP13 is Zigbee en updates wat traag en niet heel nauwkeurig (niet te kalibreren). Andere allemaal Wifi met Tasmota. Helaas switchen veel helaas weg van de ESP (alleen Sonoff zeker niet) en zijn ze niet meer naar Tasmota te flashen. Dan zit je vast aan Tuya cloud of local Tuya.
Ik weet het niet precies. Tot 2000-2500 W gaat in ieder geval goed. Ik gebruik ze ook voor m'n wasmachine en droger. Tot nu toe geen problemen ondervonden.vortexnl1982 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 15:39:
[...]
Dat is wel goedkoop ! Weet jij wat het max verbruik is (ivm droger / wasmachine) ?
Ik heb hier ook enkele BW-SHP13's, maar die zijn wel Zigbee en geen WiFiSeptillion schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 15:46:
@vortexnl1982 Meeste wasmachines doen iets van 2000W, maar kan je wel opzoeken in het boekje (/ online op type). Bij een droger hangt het sterk af of je een warmtepomp model hebt of niet. Dan is het 500W voor warmtepomp vs 2200W voor standaard (ongeveer). Dus ik zou wel voor een 16A model gaan.
Zelf heb ik Sonoff PowR2, Blitzwolf BW-SHP6 Pro, BW-SHP13 en Digoo DG-SP202 in gebruik. Laatste is Zigbee en updates wat traag en niet heel nauwkeurig (niet te kalibreren). Andere allemaal Wifi met Tasmota. Helaas switchen veel helaas weg van de ESP (alleen Sonoff zeker niet) en zijn ze niet meer naar Tasmota te flashen. Dan zit je vast aan Tuya cloud of local Tuya.
@Polyphemus Oeps, zie dat ik met de latere toevoeging van de Digoo mijn vervolg zin om zeep heb geholpen

Ik schrok alSeptillion schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 15:50:
@Polyphemus Oeps, zie dat ik met de latere toevoeging van de Digoo mijn vervolg zin om zeep heb geholpen
Ik heb vorige week een velux klf200 op de kop getikt hiervoor.. (marktplaats)Hmmbob schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 10:19:
[...]
Kun je zien hoeveel prio het heeft hier thuis
Gewoon ergens in de meterkast of een andere plek waar hij niet in de weg ligt? RF range is goed genoeg: hij hoeft niet pal naast de overkapping te liggen toch?
Anders gezegd: elke plek waar je gewone AB werkt, zal ook werken voor deze setup.
Ik kon het niet laten, ik wil ze echt kunnen bedienen...Benieuwd hoe die integratie loopt...
En wat het bereik is
Desondanks eht slecht weer is
Zoals anderen ook aangeven: Op WiFi wordt het steeds lastiger omdat de meesten niet meer simpelweg met Tasmota zijn te flashen, en dus aan hass te koppelen zijn.vortexnl1982 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 15:04:
Alles van Shelly doet dat wel, dus dat zou een keuze zijn.
Ik heb zelf liever Zigbee: dan wordt het netwerk weer sterker, en dat koppelt eigenlijk altijd wel aan Zigbee2mqtt dat ik gebruik. Dan gaat het om de bekende Blitzwolf BW-SHP13 die niet enorm nauwkeurig zijn en gepolled moeten worden, maar ze zijn perfecte routers voor Aqara sensoren.
De SHP13 is ook regelmatig in de aanbieding. Ik heb ze nog voor €10 aan weten te schaffen voordat er BTW over geheven moest gaan worden. Ze gaan ook tot 16A, iets wat ik nodig heb voor mijn droger.
Bij de Action heb je nu voor nog geen 5 euro een hele sloot aan diversiteit van smart lightbulbs, heeft iemand deze al aan het werk gekregen in Home Assistant? Een zoekactie naar 'action' in dit topic doorzoeken is echt niet te doen. Maar ze zijn daarnaast ook vrij nieuw, en geven zo op het eerste gezicht prima licht. Ideaal als je niet steeds rond de 20 euro wil betalen voor een simpele lamp.
Het gaat om de LSC Smart Connect reeks: https://www.action.com/nl-nl/brand/lsc-smart-connect/
Het gaat om de LSC Smart Connect reeks: https://www.action.com/nl-nl/brand/lsc-smart-connect/
Zal wel Tuya spul zijn vermoed ik…coendeurloo schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 18:19:
Bij de Action heb je nu voor nog geen 5 euro een hele sloot aan diversiteit van smart lightbulbs, heeft iemand deze al aan het werk gekregen in Home Assistant? Een zoekactie naar 'action' in dit topic doorzoeken is echt niet te doen. Maar ze zijn daarnaast ook vrij nieuw, en geven zo op het eerste gezicht prima licht. Ideaal als je niet steeds rond de 20 euro wil betalen voor een simpele lamp.
Shelly werkt prima. Let op: de shelly plug s werkt tot 2500 Watt. De shelly plug wifi tot 3500 (16A)vortexnl1982 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 15:04:
https://www.home2link.nl/shelly-plug-wifi-16a-wit.html
Zover ik kan zien is een blitzwolf goedkoop en ziet er mooi uit, maar heeft geen beveiliging als de wattage wordt overschreden. Dus brandgevaar. Ik blijf daar zelf ver van weg.
[ Voor 10% gewijzigd door oltk op 02-11-2021 18:33 ]
Klopt. Recent is @Frenck daar mee bezig geweest om veel/alles daarvan in de Tuya integratie te krijgen/te testen.
De SHP15 is de nieuwste overigens. Wel stuk duurder, zo rond de €20 / stuk.
Geen idee of deze nauwkeuriger is.
https://www.blitzwolf.com...-+-PC-Material-p-812.html
Ik kan je verzekeren dat een Blitzwolf eruit klapt als je 4kW tracht te trekken. Een smeltzekering van 16A geeft geen krimp, maar de Blitzwolf schakelt netjes afoltk schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 18:27:
[...]
Shelly werkt prima. Let op: de shelly plug s werkt tot 2500 Watt. De shelly plug wifi tot 3500 (16A)
https://www.home2link.nl/shelly-plug-wifi-16a-wit.html
Zover ik kan zien is een blitzwolf goedkoop en ziet er mooi uit, maar heeft geen beveiliging als de wattage wordt overschreden. Dus brandgevaar. Ik blijf daar zelf ver van weg.
Ik ben me net een beetje in Tuya aan het verdiepen maar het is erg verwarrend, ik kan niet met mijn bestaande account inloggen op de Tuya phone app, en de site zelf lijkt aan te sturen op het maken van een eigen app? Als ik een basic app aanmaak voor smart devices blijkt het een 30 dagen trial te zijn...
Ik kan me voorstellen dat ik de lampen uiteindelijk wel op een iets makkelijkere manier in HA kan krijgen...toch?
Ik kan me voorstellen dat ik de lampen uiteindelijk wel op een iets makkelijkere manier in HA kan krijgen...toch?
Ik zou graag de actuele gasprijs in mijn home assistant toevoegen. Deze staan hier : https://www.brafco.be/nl/price?field_prijs_soort_tid=27.
dit is de html code van de site :
<tr class="odd views-row-first">
<td class="views-field views-field-field-prijs-vanaf active">
<span class="date-display-single" property="dc:date" datatype="xsd:dateTime" content="2021-10-29T00:00:00+02:00">29 okt 2021</span> </td>
<td class="views-field views-field-field-prijs-soort">
propaan < 2000 l </td>
<td class="views-field views-field-field-prijs-exclbtw">
0.7595 </td>
<td class="views-field views-field-field-prijs-inclbtw">
0.919 </td>
</tr>
Wat wordt de scrape sensor dan ?
sensor:
- platform: scrape
resource: https://www.brafco.be/nl/price?field_prijs_soort_tid=27
name: Gasprijs
select: "td class="views-field views-field-field-prijs-inclbtw""
en wat nog dan ?
<span class="date-display-single" property="dc:date" datatype="xsd:dateTime" content="2021-10-29T00:00:00+02:00">29 okt 2021</span> </td>
propaan < 2000 l </td>
0.7595 </td>
0.919 </td>
</tr>
sensor:
en wat nog dan ?
Als je wat zoekt dan vind je ze wel een stukje goedkoper (richting 10 euro).Mars Warrior schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 18:39:
De SHP15 is de nieuwste overigens. Wel stuk duurder, zo rond de €20 / stuk.
Volgens mij trouwens hetzelfde als deze TUYA's https://aliexpress.com/item/1005002344798281.html
@vortexnl1982 Ik heb de wasmachine en droger op de Blitzwolf SHP13 resp SHP 15 aangesloten voor 'klaar'-detectie. Werkt beide prima!
Nauwkeurigheid is wel even een dingetje. Resolutie is 1W. Een trigger op <1W is dus niet voldoende, dan komt de melding te vroeg (tijdens het 'uitdampen' van de vaat). Opgelost door ook naar de stroom te kijken, deze is wat nauwkeuriger
Werkt dit nu nog? Ik meen gelezen te hebben dat het niet meer werkt doordat er een nieuwere chipset in zit gebakken.Koepert schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 18:36:
[...]
Klopt. Recent is @Frenck daar mee bezig geweest om veel/alles daarvan in de Tuya integratie te krijgen/te testen.
ik ben voor mijn keuken naar nieuwe gu10 rgbw lampen op zoek, nu was ik bij IKEA en zijn die krengen tot nader order niet meer leverbaar (alleen de witte variant nog). Ik zoek hier dus een alternatief voor en kwam de shelly tegen: https://shop.shelly.cloud...smart-home-automation#432
Nu is mijn vraag, werkt deze out of the box met home assistant? Iemand hier ervaring mee met shelly producten?
Nu is mijn vraag, werkt deze out of the box met home assistant? Iemand hier ervaring mee met shelly producten?
https://www.home-assistant.io/integrations/shelly/vwtune schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 19:57:
ik ben voor mijn keuken naar nieuwe gu10 rgbw lampen op zoek, nu was ik bij IKEA en zijn die krengen tot nader order niet meer leverbaar (alleen de witte variant nog). Ik zoek hier dus een alternatief voor en kwam de shelly tegen: https://shop.shelly.cloud...smart-home-automation#432
Moet er wel bij zeggen dat ik een Shelly schakelaar gebruik en niet een lamp.
Lampen staan wel bij de integratie.
[ Voor 9% gewijzigd door HoppyF op 02-11-2021 20:14 ]
Dan bestel ik ze, ik ga ervan uit dat het dan gewoon moet werken.HoppyF schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 20:10:
[...]
https://www.home-assistant.io/integrations/shelly/
Moet er wel bij zeggen dat ik een Shelly schakelaar gebruik en niet een lamp.
Lampen staan wel bij de integratie.
ik heb gekeken naar de versie van zigbee2mqtt. de versie 1.18.1-1.Septillion schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 13:23:
Echter is er sinds deze week 1.22.
Ik heb in de informatie van z2m staan dat er automatisch bijwerken aan staan maar doet hij blijkbaar niet.
Hoe kan ik hem wel updaten naar de nieuwste versie. Misschien dat wel het probleem.
Je hebt inderdaad twee accounts nodig. Een Tuya developer account en een normale voor de smart life app.coendeurloo schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 18:51:
Ik ben me net een beetje in Tuya aan het verdiepen maar het is erg verwarrend, ik kan niet met mijn bestaande account inloggen op de Tuya phone app, en de site zelf lijkt aan te sturen op het maken van een eigen app? Als ik een basic app aanmaak voor smart devices blijkt het een 30 dagen trial te zijn...
Bij een select hoef je dit niet op te nemen:Faece schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 19:09:
Ik zou graag de actuele gasprijs in mijn home assistant toevoegen. Deze staan hier : https://www.brafco.be/nl/price?field_prijs_soort_tid=27.
propaan < 2000 l </td>
0.7595 </td>
0.919 </td>
</tr>
sensor:
en wat nog dan ?
"td class="
Je kunt een beetje spelen met bijv Firefox inspector. Zie hier meer uitleg
https://docs.scrapy.org/e...pics/developer-tools.html
He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV
inmiddels heb ik de nieuwe versie gevonden en installatie is begonnen.Stitchie schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 20:21:
[...]
ik heb gekeken naar de versie van zigbee2mqtt. de versie 1.18.1-1.
Echter is er sinds deze week 1.22.
Ik heb in de informatie van z2m staan dat er automatisch bijwerken aan staan maar doet hij blijkbaar niet.
Hoe kan ik hem wel updaten naar de nieuwste versie. Misschien dat wel het probleem.
ff afwachten of het helpt
Er is 1 iemand die dat zeker weet.. ik ben t nietFleshi schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 19:56:
[...]
Werkt dit nu nog? Ik meen gelezen te hebben dat het niet meer werkt doordat er een nieuwere chipset in zit gebakken.
Ik heb inmiddels een Nuc en ben van plan om HA op windows 10 te draaien. Wat is de beste manier om Homeassistant te draaien op windows?Waah schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 14:07:
[...]
Ga je daadwerkelijk HA onder Windows 10 draaien? Of zet je er een linux-variant op of direct een image van de NUC voor HA?
In dat laatste geval: Het is zelfs overkill. Geen enkel issue
In windows geen idee. Maar ik kan me niet voorstellen dat het níét genoeg zou zijn.
Ik heb zelf ook ooit Shelly overwogen, maar vastgelopen op het feit dat je dan een 3e draad in de muur achter de lichtknop moet hebben zitten. Ben overgestapt op Zigbee no-neutral lichtknoppen welke dat probleem niet hebbenvwtune schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 19:57:
Maar het gaat hier toch om de lampen niet om een Shelly schakelaar?The_Zohan schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 21:13:
[...]
Ik heb zelf ook ooit Shelly overwogen, maar vastgelopen op het feit dat je dan een 3e draad in de muur achter de lichtknop moet hebben zitten. Ben overgestapt op Zigbee no-neutral lichtknoppen welke dat probleem niet hebben
De lampen moeten dus gewoon van spanning worden voorzien.
Los daarvan is er ook een Shelly schakelaar 1L die zonder nuldraad (N blauw) kan werken.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Zet je code tussen ~[code=yaml] ~[/code] tags om het goed leesbaar te houden; ook makkelijker voor de eventuele foutopsporing.
Lees ook eerst even de topicstart voor je je vraag plaatst, wellicht wordt je vraag daar al beantwoord. Wil je pronken met je setup mag dat in Home Assistant - Show je setup.
Zet je code tussen ~[code=yaml] ~[/code] tags om het goed leesbaar te houden; ook makkelijker voor de eventuele foutopsporing.
Lees ook eerst even de topicstart voor je je vraag plaatst, wellicht wordt je vraag daar al beantwoord. Wil je pronken met je setup mag dat in Home Assistant - Show je setup.