Home Assistant: Open source Python3 home automation - deel 4 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 71 ... 245 Laatste
Acties:
  • 1.367.944 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheus2003
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-09 22:53
Septillion schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 11:39:
@Morpheus2003 Pi4 met 2GB is prima te gebruiken, zeker voor het geld (en stroomverbruik). Alleen heel veel grafieken opvragen is hij wat traag voor. Maar er verder nog steeds tevreden over.

Alleen geen SD kaart gebruiken. USB stick is amper een verbetering. Zorg dan voor een USB SSD.
Thanks! Ik heb deze op het oog; pricewatch: Kingston A400 2,5" (retail) 240GB Lijkt mij voldoende om Home Assistant op te draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KC27
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Morpheus2003 schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 14:53:
[...]

Thanks! Ik heb deze op het oog; pricewatch: Kingston A400 2,5" (retail) 240GB Lijkt mij voldoende om Home Assistant op te draaien?
Je hebt dan nog wel een usb-sata brug nodig. Liefst USB 3. Ik heb een kant en klare SSD met usb3 ingang en kabel gekocht. Werkt inmiddels 3 maanden probleemloos icm raspberry pi4 en hassos.

WP: Alpha Innotec MSW2-6S | PV: 20 x 300 Wp AEG | ACCU: 2x16x280Ah LiFePO4 3 x Multiplus II 48/3000 | DYN: Tibber | Gasloos | Day Ahead Optimizer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:17
Morpheus2003 schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 14:53:
[...]

Een oude NUC (bv tweedehands) werkt ook prima.
Kun je zo een SATA SSD indrukken.
Ik heb een ruim 8 jaar oude mini PC met een Celeron erin draaien.
Belasting is zeer laag.
Er wordt ook maar een paar GB aan diskruimte gebruikt.
Ik heb er een oude 64GB SSD inzitten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C4ersF5vRzSrxX0Vd9SEA6W96Oc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R31wIYvXnW9pNV1arqJ0E72o.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:24
Vraagje.

Ik heb gewoon HA, geen nabu casa. en wat google homes in huis.
Maar ik heb ook een zooi Sonoff basics en R26 modules in huis, met TAsmota er op. Het aansturen vanuit HA lukt zonder problemen, vanuit GH niet

Is er een manier, zonder nabu casa of anders mijn GH aan mijn HA te koppelen, waarbij ik de tasmota devices zowel vanuit HA als vanuit GH kan aansturen?
Ik kom er niet aan uit. Als ik ze aan GH moete koppelen, lijkt het alsof ik weer een andere FW op die sonoff's moet zetten

[ Voor 14% gewijzigd door maartend op 13-10-2021 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HowsMyApple
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-09 22:12
maartend schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 16:58:
Vraagje.

Ik heb gewoon HA, geen nabu casa. en wat google homes in huis.
Maar ik heb ook een zooi Sonoff basics en R26 modules in huis, met TAsmota er op. Het aansturen vanuit HA lukt zonder problemen, vanuit GH niet

Is er een manier, zonder nabu casa of anders mijn GH aan mijn HA te koppelen, waarbij ik de tasmota devices zowel vanuit HA als vanuit GH kan aansturen?
Ik kom er niet aan uit. Als ik ze aan GH moete koppelen, lijkt het alsof ik weer een andere FW op die sonoff's moet zetten
Ik heb volgens mij destijds aan de hand van deze vid m'n HA devices in GH beschikbaar kunnen maken:

Ik vermoed niet dat Tasmota roet in het eten gooit, maar kan het niet garanderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22-09 22:45
@maartend

Of, als je liever een geschreven guide hebt, lees je er hier alles over:
https://www.home-assistant.io/integrations/google_assistant/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:24
Het gaat me niet om GA in HA, het gaat me om Sonoff. Maar dat blijkt tegenwoordig met stock FW via HACS te kunnen, dus ik ga daar eens kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-09 22:01
Allen, vraagje
Mijn kids zitten regelmatig op hun laptop en dan moet mijn vrouw 5 keer vragen om te stoppen en te douchen of iets anders.
Is er een manier om internet via HA direct af te sluiten op hun laptop ?
Ik heb hier een mikrotik maar ik kan ook kijken voor software op hun laptop.
Zou handig zijn als het via HA zou lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Kixtart schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 07:27:
[...]

Dit was mijn eerste opzet wat mijn doel bereikt. Graag zie ik de opzet qua snmp en HA yaml wat jij hebt opgezet ;)
Wat ik had is niet meer relevant .. again moet je ook willen in HA dit configureren ?

Maar om antwoord te geven als je wilt beperken in huis zou ik bv tussen 08:00 en 20:00 per default elk "device" een limiet toewijzen zeg bv 10% je merkt dan vanzelf welke apparaten last er van hebben en waar je meer moet geven.

beperken van het verkeer (in mijn opzet) heeft ook alleen als doel dat men in huis gewoon kan video-conference / training kan volgen zonder dat een 4gb download van de game console oid geen verstoringen oplevert ..

als je btw wilt monitoren zou ik googlen op Bandwith monitoring en "power consumption" .. de laatste kan je Wellicht met paar aanpassingen ook gebruiken voor je doeleinde (en automations?) immers het zijn maar getallen / verbruiksstatistieken ..

snmp v1/v2 kan je veel getallen relatief simpel eruit halen, met de juiste OID/MIB (keywords) maar het word niet echt goed ondersteunt .. jammer genoeg

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• synoniem
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Yarisken schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 20:39:
Allen, vraagje
Mijn kids zitten regelmatig op hun laptop en dan moet mijn vrouw 5 keer vragen om te stoppen en te douchen of iets anders.
Er is een Microtik integratie beschikbaar dus die kan je uitproberen. Ik heb zelf een Fritzbox met integratie in HA waar ik bijvoorbeeld op basis van tijd de wifi uit kan zetten. Maar geen idee of die Microtik integratie dat ook kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 53645714n
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 11:58
Vrij kansloze vraag, maar ik kom er niet uit. Ik had HA met docker geïnstalleerd en had de SMA solar integration direct beschikbaar. Daarna HA core geïnstalleerd en de integration(SMA Solar) zit daar niet in. Hoe zorg ik ervoor dat integrations beschikbaar worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synoniem
  • Niet online
53645714n schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 21:15:
Vrij kansloze vraag, maar ik kom er niet uit. Ik had HA met docker geïnstalleerd en had de SMA solar integration direct beschikbaar. Daarna HA core geïnstalleerd en de integration(SMA Solar) zit daar niet in. Hoe zorg ik ervoor dat integrations beschikbaar worden?
Je installatie wijzigen naar de HA supervised versie is de eenvoudigste oplossing denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12:50
Ik heb sinds een tijdje het probleem dat mijn Home Assistant er regelmatig uitvliegt.

Ik heb o.a. een error in met NodeRed die ik niet kan verklaren.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Setup failed for nodered: Integration not found.
8:59:49 PMsetup.py

Logger: homeassistant.setup
Source: setup.py:179
First occurred: 8:59:49 PM (1 occurrences)
Last logged: 8:59:49 PM

Daarnaast ontvang ik ook deze foutmelding.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Logger: homeassistant.components.google_assistant.http
Source: components/google_assistant/http.py:192
Integration: Google Assistant
First occurred: 9:00:27 PM (2 occurrences)
Last logged: 9:00:51 PM

Request for https://homegraph.googleapis.com/v1/devices:requestSync failed: 500
Request for https://homegraph.googleapis.com/v1/devices:reportStateAndNotification failed: 404

Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn, want mijn Home Assistant valt nu bijna niet in te werken, zo vaak vliegt hij eruit.

[ Voor 9% gewijzigd door Wachten... op 13-10-2021 21:18 ]

Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
Allen, vraagje
Ik zou dit denk ik eerder op router niveau regelen.

Ik heb geen idee welke router je hebt, maar in heel veel routers zitten prima oplossingen zoals tijden e.d.
Je kunt dan een geheel nieuw netwerk aanmaken met internet tijden bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synoniem
  • Niet online
Wachten... schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 21:17:
Ik heb sinds een tijdje het probleem dat mijn Home Assistant er regelmatig uitvliegt.

Ik heb o.a. een error in met NodeRed die ik niet kan verklaren.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
8:59:49 PMsetup.py

Logger: homeassistant.setup
Source: setup.py:179
First occurred: 8:59:49 PM (1 occurrences)
Last logged: 8:59:49 PM

Daarnaast ontvang ik ook deze foutmelding.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Logger: homeassistant.components.google_assistant.http
Source: components/google_assistant/http.py:192
Integration: Google Assistant
First occurred: 9:00:27 PM (2 occurrences)
Last logged: 9:00:51 PM

Request for https://homegraph.googleapis.com/v1/devices:requestSync failed: 500
Request for https://homegraph.googleapis.com/v1/devices:reportStateAndNotification failed: 404

Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn, want mijn Home Assistant valt nu bijna niet in te werken, zo vaak vliegt hij eruit.
Failed requestSync failed: 500 is een configuratieprobleem (met googleapis.com).
failed: 404 is een niet gevonden foutmelding

Een paar bladzijdes terug had iemand er over dat hij sinds kort veel vaker zijn autorisatie moest versturen voor zijn Google apparaten zou dat hier ook het geval kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
synoniem schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 21:23:
[...]

Failed requestSync failed: 500 is een configuratieprobleem (met googleapis.com).
failed: 404 is een niet gevonden foutmelding

Een paar bladzijdes terug had iemand er over dat hij sinds kort veel vaker zijn autorisatie moest versturen voor zijn Google apparaten zou dat hier ook het geval kunnen zijn?
Dank, ik ga er even naar kijken. Dit heeft dan denk ik te maken met de Google assistant integratie die ik toen heb ingesteld. Ik heb er alleen al echt tijden niks mee aan gedaan, dus moet even gaan zoeken wat en waarom ik dit ook alweer had ingesteld.

Het probleem met NodeRed lijkt in ieder geval te zijn verholpen. Ik had blijkbaar de SSL configuratie op true staan, als ik deze beide op false set, dan werkt alles zonder foutmelding.

Is het overigens niet beter om dit via SSL te laten lopen? Of is dit niet echt nodig als je verbinding maakt via reverse proxy over poort 443? Soms snap ik dit allemaal niet zo heel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synoniem
  • Niet online
Wachten... schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 21:45:
[...]

Is het overigens niet beter om dit via SSL te laten lopen? Of is dit niet echt nodig als je verbinding maakt via reverse proxy over poort 443? Soms snap ik dit allemaal niet zo heel goed.
Daar zijn de meningen over verdeeld. Persoonlijk denk dat als iemand in je netwerk je verkeer kan afluisteren dat je een veel groter probleem hebt. Voor verkeer wat je over internet stuurt is het uiteraard wel van belang om SSL te gebruiken maar dat doet die reverse proxy voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
synoniem schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 21:49:
[...]

Daar zijn de meningen over verdeeld. Persoonlijk denk dat als iemand in je netwerk je verkeer kan afluisteren dat je een veel groter probleem hebt. Voor verkeer wat je over internet stuurt is het uiteraard wel van belang om SSL te gebruiken maar dat doet die reverse proxy voor je.
Nou ja ten eerste weet ik wie er op mijn netwerk zitten en ten tweede is er een apart netwerk voor gasten hier via Dream Machine ingesteld. Ik ben dan geen netwerk engineer, maar ik ga er toch vanuit dat het daarmee wel aardig geregeld is ;) Het liefst heb ik wel alles over SSL/HTTPS e.d. maar volgens mij kan niet ieder applicatie hier lekker mee overweg toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• balk
  • Registratie: Januari 2000
Allen, vraagje
Je hebt meerdere mogelijkheden.
1. Een DNS server zoals AdGuard gebruiken. Daarmee kan je vast wel zorgen dat ze minder makkelijk op een site komen. Nadeel: ze kunnen ook 8.8.8.8 als DNS opgeven en van werkt de blokkade niet meer
2. Op je router op Mac adres filteren. De eerder genoemde optie om naar 10% terug te schroeven is wel interessant. Nadeel: kan lastiger zijn om in te stellen
3. Met iets als Familylink of de Mac of Windows versie er van.
4. Een goed gesprek is misschien de beste optie

Maar dit is m.i. niet iets wat via HA geregeld hoeft te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-09 21:06
53645714n schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 21:15:
SMA Solar is één van de oudere standaard integraties in HA, dus vermoedelijk is er iets mis gegaan bij je installatie als deze er niet in zit? Did you try rebooting it? Weet je zeker dat de core installatie goed is gegaan?

Goed om te weten: de Docker installatiemethode is ook 'gewoon' HA Core, maar dan dus in een container met supported OS. De kern (HA zelf) is hetzelfde

[ Voor 21% gewijzigd door Hmmbob op 14-10-2021 08:49 ]

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Wachten... schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 21:17:

...

Hoe draai je HA? Op wat voor systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelixxx
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 13:02
Hoi,

Ik heb enige tijd geleden iets geinstalleerd wat alle bluetooth apparaten die HA zag toegevoegd heeft als entiteit. Ik wilde een BT device toevoegen en proberen te gebruiken.

Ik heb dat ding snel uitgezet, weet ook niet meer wat het was.
Maar nu heb ik honderden entries ans entiteit die ik niet kan verwijderen.
Iemand een idee hoe ik dit op kan schonen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JkpgOr9xC-jfvqGPDNYgDPcViOU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/PfvZazCdv8NYvoJVYVLXZVdu.png?f=fotoalbum_large

Gevonden, toch nog even google gebruikt.... Nu wel resultaat.
opschonen van known_devices.yaml lost het op.

[ Voor 7% gewijzigd door Obelixxx op 14-10-2021 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheus2003
  • Laatst online: 20-09 22:53
HoppyF schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 16:16:
[...]

Een oude NUC (bv tweedehands) werkt ook prima.
Kun je zo een SATA SSD indrukken.
Ik heb een ruim 8 jaar oude mini PC met een Celeron erin draaien.
Belasting is zeer laag.
Er wordt ook maar een paar GB aan diskruimte gebruikt.
Ik heb er een oude 64GB SSD inzitten.

[Afbeelding]
Thanks! NUC of Brix is idd ook een goed idee. Keuzes zat!

Welke OS heb jij op je NUC staan? Ubuntu of iets anders? Ik kan denk ik niet rechtstreeks HA op de NUC installeren zonder OS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
Hmmbob schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 08:47:
[...]

Hoe draai je HA? Op wat voor systeem?
Ik draai op VM binnen Synology

Het lijkt tot nu toe opgelost. Ik heb de NodeRed cofig aangepast (SSL op false gezet) en het lijkt nu weg de melding over Google. Ik denk dat het dus in een van mijn flows zit. Echter weg gek dat dit niet wordt aangegeven in de logs

Ik heb nog wel een andere vraag

Ik heb hier al heel lang een P1 kabel liggen en wil nu dat de gasprijzen zo omhoog gaan maar eens gebruik gaan maken van de kabel voor meer inzicht.

Nu heeft de Synology enkel 1USB poort en die is bezet door de conbee stick. Weet iemand of je hier zomaar elke willekeurige USB hub op aan kunt sluiten en dat dit ook werkt met meerdere USB apparaten binnen HA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonOfSam
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:52
Wachten... schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 10:10:
[...]

Ik draai op VM binnen Synology

Het lijkt tot nu toe opgelost. Ik heb de NodeRed cofig aangepast (SSL op false gezet) en het lijkt nu weg de melding over Google. Ik denk dat het dus in een van mijn flows zit. Echter weg gek dat dit niet wordt aangegeven in de logs

Ik heb nog wel een andere vraag

Ik heb hier al heel lang een P1 kabel liggen en wil nu dat de gasprijzen zo omhoog gaan maar eens gebruik gaan maken van de kabel voor meer inzicht.

Nu heeft de Synology enkel 1USB poort en die is bezet door de conbee stick. Weet iemand of je hier zomaar elke willekeurige USB hub op aan kunt sluiten en dat dit ook werkt met meerdere USB apparaten binnen HA?
Al vaker gelezen dat dat kan. Maar niet perse met elke hub.

Time flies like an arrow, but fruitflies like a banana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
SonOfSam schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 10:17:
[...]

Al vaker gelezen dat dat kan. Maar niet perse met elke hub.
Weet je toevallig dan ook waarin het kan liggen of het wel of niet werkt? En zijn er eventueel andere oplossingen voor bij Synology? Dit blijft toch wel een nadeel dat er maar 1 USB poort op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonOfSam
  • Laatst online: 12:52
Wachten... schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 10:21:
[...]

Weet je toevallig dan ook waarin het kan liggen of het wel of niet werkt? En zijn er eventueel andere oplossingen voor bij Synology? Dit blijft toch wel een nadeel dat er maar 1 USB poort op zit.
Nee sorry, heb wel een synology (ds920), maar geen behoefte aan meer usb poorten. Dus niet zelf getest

Time flies like an arrow, but fruitflies like a banana

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aiolos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Morpheus2003 schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 10:08:
[...]

Welke OS heb jij op je NUC staan? Ubuntu of iets anders? Ik kan denk ik niet rechtstreeks HA op de NUC installeren zonder OS?
Ik heb Proxmox op mijn NUC draaien. Daarin kun je dan HA als virtuele machine draaien. Een tutorial als deze helpt je behoorlijk op weg verwacht ik: https://community.home-as...os-using-proxmox-7/201835

(Ik weet niet meer precies welke methode ik gebruikt heb, wel draait het al een zonnetje en gaan updates van alle onderdelen prima (HA, supervisor en OS)

Stuur me een PM voor Wemos D1 shields voor het uitlezen van slimme meters, modbus apparaten of het aansturen van Itho mechanische ventilatie en wtw (zie ook V&A: https://tweakers.net/aanbod/user/47321/)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RudolfR
@Morpheus2003

Ik heb het laatst met dit script gedaan:
https://github.com/whiskerz007/proxmox_hassos_install

Als je geen behoefte hebt aan de proxmox-tussenlaag kun je ook gewoon Home Assistant OS voor de NUC installeren.

Eigenlijk zijn er legio opties:
https://www.home-assistant.io/installation/

Of specifiek voor de NUC:
https://www.home-assistant.io/installation/generic-x86-64

Of iets algemener:
https://www.home-assistant.io/installation/linux

Kijk vooral ook even wat de verschillen zijn tussen de verschillende installatie-opties:
https://www.home-assistan...pare-installation-methods

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:54
@Obelixxx Ik gok de BLE tracker. En van daar:
Devices discovered are stored with ‘BLE_’ as the prefix for device mac addresses in known_devices.yaml.
Heb je die file nog staan? Anders die verwijderen (of daar alle BLE devices uit verwijderen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelixxx
Septillion schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 11:08:
@Obelixxx Ik gok de BLE tracker. En van daar:

[...]

Heb je die file nog staan? Anders die verwijderen (of daar alle BLE devices uit verwijderen).
Was inderdaad de BLE Tracker.
Ik heb hem leeggemaakt, alle onzin is nu weg inderdaad.
Is het beter om de file geheel te verwijderen?

Dank je voor je hulp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hmmbob
Als er verder niets meer instaat, kan known_devices.yaml inderdaad weg. Gebruik daarvan was sowieso al deprecated voor de meeste integraties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelixxx
Hmmbob schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 11:40:
Als er verder niets meer instaat, kan known_devices.yaml inderdaad weg. Gebruik daarvan was sowieso al deprecated voor de meeste integraties.
Ga ik doen, dank je

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HoppyF
[...]

Gewoon alleen HA met het eigen OS.
Is een Linux variant, maar wel een handige omdat je het onderliggende OS niet zelf hoeft te onderhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beefhead
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09:17
Ik wil graag een bestaande package gebruiken om de Xiaomi Hub als alarm te gebruiken.

Als ik het goed begrepen heb, dan moet ik een folder: "Packages" aanmaken op gelijke hoogte als de "Config" folder. Hoe kan ik deze folder aanmaken? Ik heb dit geprobeerd met de "File Editor" addon, maar daarmee geraak ik niet uit de "Config" folder.

Ik gebruik HASSOS op een PI4.

3 out of 4 people make up 75% of the population || 4 out of 3 people struggle with math

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Septillion
@Beefhead Quote uit packages:
One way to organize packages is to create a folder named “packages” in your Home Assistant configuration directory.
Ofwel, je config folder is de basis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beefhead
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09:17
Septillion schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 14:12:
@Beefhead Quote uit packages:

[...]

Ofwel, je config folder is de basis.
Dank voor je snelle antwoord. Dan had ik het dus verkeerd begrepen.

3 out of 4 people make up 75% of the population || 4 out of 3 people struggle with math

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rai_rob
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:24
Iemand de Warmtelink van Aurum geleverd bij Vattenfall stadswarmte al via P1>USB aangesloten?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zMbtIc1je-SD02JrZ0tSeTWsGIc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/hT2Ol7YF5ftDU8HkFBDspvdk.jpg?f=user_large

[ Voor 121% gewijzigd door rai_rob op 14-10-2021 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-09 12:21
Is er iemand die zn google nest hub camera geintegreerd heeft via zn HA dashboard?
Indien ja, hoe?
En hoe is de verbinding? Snel genoeg qua reageren? (hoeveel seconden bij stop en start, en tijdens stream vloeiend?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Herkent hier iemand toevallig het feit dat Tado toegevoegd via de HomeKit Controller integratie vrij vaak even offline is in Home Assistant terwijl er in de Tado app niets aan de hand lijkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 53645714n
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 11:58
Hmmbob schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 08:45:
[...]

SMA Solar is één van de oudere standaard integraties in HA, dus vermoedelijk is er iets mis gegaan bij je installatie als deze er niet in zit? Did you try rebooting it? Weet je zeker dat de core installatie goed is gegaan?

Goed om te weten: de Docker installatiemethode is ook 'gewoon' HA Core, maar dan dus in een container met supported OS. De kern (HA zelf) is hetzelfde
Ik vond het ook gek dat er verschillen zouden zijn, maar heb core twee keer geïnstalleerd en twee keer hetzelfde resultaat. Ik zal eens kijken of ik het nog op een andere manier kan proberen.. Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
Mijn Google assistent (via Sonos) werkt de laatste dagen helemaal niet meer. Ik kan niks meer aansturen via Google assistant.

Weet iemand of er iets veranderd is o.i.d.?

Ik heb circa 2 jaar geleden de onderstaande video gevolgd en het heeft al die tijd perfect gewerkt. Zover ik mij kan herinneren is er niks geks veranderd in mijn netwerk.

YouTube: How to integrate Google Assistant with Home Assistant without a subs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Laatst online: 13:18
Wachten... schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 20:38:
Mijn Google assistent (via Sonos) werkt de laatste dagen helemaal niet meer. Ik kan niks meer aansturen via Google assistant.

Weet iemand of er iets veranderd is o.i.d.?

Ik heb circa 2 jaar geleden de onderstaande video gevolgd en het heeft al die tijd perfect gewerkt. Zover ik mij kan herinneren is er niks geks veranderd in mijn netwerk.

YouTube: How to integrate Google Assistant with Home Assistant without a subs...
Hier werkt alles nog prima.

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:35

Eraser127

Nijkerk

In mijn configuration.yaml staat bij de code van afvalwijzer een stukje over notify, zie regels 7 en 18. Is er iemand die dit kan laten zien voor android? Ik krijg nu dus geen melding.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
automation afvalwijzer:
[...]

- alias: Mark waste as moved from notification
    trigger:
      platform: event
      event_type: ios.notification_action_fired
      event_data:
        actionName: MARK_WASTE_MOVED
    action:
      - service: input_boolean.turn_on
        entity_id: input_boolean.waste_moved

- alias: Waste has not been moved
    trigger:
[...]
    action:
      - service: notify.family
        data:
          title: "Afval"
          message: 'Het is vandaag - {{ now().strftime("%d-%m-%Y") }}. Afvaltype(n): {{ states.sensor.afvalwijzer_tomorrow.state }} wordt opgehaald op: {{ (as_timestamp(now()) + (24*3600)) | timestamp_custom("%d-%m-%Y", True) }}!'
          data:
            push:
              badge: 0
              category: 'afval'

My Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
@Eraser127

In het onderstaande voorbeeld wordt getriggerd door het programma op de Toon.
Als blijkt dat er nog iemand thuis is na een uur wordt er even gecheckt of dat wel de bedoeling is (via een notificatie + actie), of dat de temperatuur omhoog moet.

Heb je daar wat aan?

Note: Dit werkt voor Android.

Ik had even gemist dat je ook naar regel 18 'notify,family' verwijst. Is dat een groep met zowel androids als iphones? Daar ben ik niet bekend mee, maar wellicht moet je die beide aparte aansturen? Sommige dingen zijn platformspecifiek nl.

YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
alias: toon_confirm_away
id: toon_confirm_away

trigger:
  platform: state
  entity_id: climate.toon_thermostat
  attribute: 'preset_mode'
  to: 'away'

action:
  - alias: "Set variables"
    variables:
      action_ignore: "{{ 'TOON_IGNORE' ~ states.context.id }}"
      action_raise: "{{ 'TOON_RAISE' ~ states.context.id }}"
  - wait_template: "{{ is_state('sensor.people_home', '0') }}"
    timeout:
      minutes: 60
    #continue_on_timeout: true by default
  - alias: "Notify person still at home"
    choose:
      - conditions: "{{ wait.remaining == 0 }}"
        sequence:
          - choose:
              - conditions: "{{ is_state('person.xxx', 'home') }}"
                sequence:
                  - service: notify.mobile_app_xxx
                    data:
                      title: 'Toon is in away-mode'
                      message: 'This setting might be incorrect, please make a choice'
                      data:
                        tag: 'confirm-toon-away-xxx'
                        actions:
                        - title: 'Leave it'
                          action: "{{ action_ignore }}"
                        - title: 'Raise temperature'
                          action: "{{ action_raise }}"
          - wait_for_trigger:
            - platform: event
              event_type: mobile_app_notification_action
              event_data:
                # waiting for the specific action avoids accidentally continueing
                # for another script/automation's notification action
                action: "{{ action_ignore }}"
            - platform: event
              event_type: mobile_app_notification_action
              event_data:
                action: "{{ action_raise }}"
          - alias: "Perform the action"
            choose:
              - conditions: "{{ wait.trigger.event.data.action == action_raise }}"
                sequence:
                  - service: climate.set_temperature
                    target:
                      entity_id: climate.toon_thermostat
                    data:
                      temperature: 20

[ Voor 6% gewijzigd door RudolfR op 14-10-2021 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:45
synoniem schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 21:14:
[...]

Er is een Microtik integratie beschikbaar dus die kan je uitproberen. Ik heb zelf een Fritzbox met integratie in HA waar ik bijvoorbeeld op basis van tijd de wifi uit kan zetten. Maar geen idee of die Microtik integratie dat ook kan.
Ik kwam er laatst achter dat je met de Fritz integratie switches kan aanmaken per device dat verbonden is, waarmee je de internetverbinding voor dat device kunt uitzetten. Nog niet geïmplementeerd, maar lijkt me ideaal voor logerende kinderen bij wie ik hun tablet of telefoon niet kan uitzetten via family link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
barrymossel schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 22:07:
[...]

Ik kwam er laatst achter dat je met de Fritz integratie switches kan aanmaken per device dat verbonden is, waarmee je de internetverbinding voor dat device kunt uitzetten. Nog niet geïmplementeerd, maar lijkt me ideaal voor logerende kinderen bij wie ik hun tablet of telefoon niet kan uitzetten via family link.
Oh, nice. Dat is nieuw dan? Dat was een paar maanden geleden nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
TheFes schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 22:08:
[...]

Oh, nice. Dat is nieuw dan? Dat was een paar maanden geleden nog niet.
Bij de nieuwe integratie werden eerst direct alle devices als device trackers toegevoegd. Vrij irritant. Dat is een tijdje terug veranderd en toen ik laatst de hele integratie om die reden had verwijderd en opnieuw had geïnstalleerd zag ik dat je per device een tracker én switch kunt activeren. Die laatste zet dus heel de verbinding op slot. Getest en werkt prima.

Leuk om de vrouw te pesten! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
53645714n schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 20:35:
[...]

Ik vond het ook gek dat er verschillen zouden zijn, maar heb core twee keer geïnstalleerd en twee keer hetzelfde resultaat. Ik zal eens kijken of ik het nog op een andere manier kan proberen.. Dank!
Kan ik alleen nog bedenken dat Python misschien niet helemaal compatibel is op je core installatie (daar heb je in Docker geen last van).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stitchie
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-12-2024
Inmiddels is het me gelukt home assistant te installeren op mijn rpi4.
De volgende stap is dat ik mijn wifi schakelaars wil schakelen via ha. Ik heb daarvoor de mqtt broker addon nodig. Deze heb ik geïnstalleerd en dan wordt er aangegeven dat je user moet aanmaken via supervisor Echter die optie heb ik niet. Alleen personen en zones maar geen gebruikers.

Zie ik iets over het hoofd?
Of hebben ze dat tegenwoordige aangepast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Stitchie schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 23:39:
Inmiddels is het me gelukt home assistant te installeren op mijn rpi4.
De volgende stap is dat ik mijn wifi schakelaars wil schakelen via ha. Ik heb daarvoor de mqtt broker addon nodig. Deze heb ik geïnstalleerd en dan wordt er aangegeven dat je user moet aanmaken via supervisor Echter die optie heb ik niet. Alleen personen en zones maar geen gebruikers.

Zie ik iets over het hoofd?
Of hebben ze dat tegenwoordige aangepast?
Die user maak je aan in het tabblad configuratie in de add-on van de broker. Althans als ik denk wat je bedoelt.

[ Voor 22% gewijzigd door barrymossel op 15-10-2021 01:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Laatst online: 22-09 23:35
@Stitchie welke wifi schakelaars heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koepert
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 13:15
barrymossel schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 22:07:
[...]

Gaat dit dan om de ‘tools’ integratie? Of de andere Fritz integratie ? Er zijn 2 types toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septillion
@Stitchie Denk het wel, want het gaat niet via Supervisor maar via Configuration. En denk dat je over het hoofd hebt gezien dat Advance mode aan moet staan ;)

Maar zelf vind ik het een beetje raar om een HA user aan te maken voor MQTT. Dus ik maak gebruik van de optie logins. Dan hoef je geen HA user aan te maken.

Mijn config is daarmee:
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
logins:
  - username: '!secret mqtt_user'
    password: '!secret mqtt_pass'
anonymous: false
customize:
  active: false
  folder: mosquitto
certfile: fullchain.pem
keyfile: privkey.pem
require_certificate: false

Ik heb ze in de secrets file aangemaakt maar je kan ook gewoon user en password tussen de quotes invoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:45
Ik wil heel graag mijn zonnepanelen in mijn Energie dashboard krijgen.
Ik heb een aantal sensoren waaronder 1 sensor die dagelijks rapporteert wat mijn opbrengst is. Deze data komt direct uit de controller van de zonnepanelen. Na wat gegoogle lijkt het erop dat ik een soort lifetime opbrengst sensor moet hebben.

Weet iemand hier hoe ik een nieuwe sensor kan aanmaken die gewoon de dagelijkse opbrengst van de sensor die ik al heb elke dag bij elkaar optelt? En dat ik deze nieuwe sensor dan kan kiezen in mijn energie dashboard?

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septillion
@krizzziz Voor mijn gebruik van de koelkasten gebruik ik nu de maandelijkse sensor van mijn pluggen. Dit gaat goed ondanks de jump naar 0. Volgens mij negeert HA dus de reset gewoon en zorgt zelf voor de som.

Dat is volgens mij ook de reden dat andere hier juist problemen hadden toen hun sensor door een error juist even naar 0 ging en dan weer terug naar de correcte waarde. Dan werd de hele som als verbruik op dat moment geregistreerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheFes
Septillion schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 08:02:
@krizzziz Voor mijn gebruik van de koelkasten gebruik ik nu de maandelijkse sensor van mijn pluggen. Dit gaat goed ondanks de jump naar 0. Volgens mij negeert HA dus de reset gewoon en zorgt zelf voor de som.

Dat is volgens mij ook de reden dat andere hier juist problemen hadden toen hun sensor door een error juist even naar 0 ging en dan weer terug naar de correcte waarde. Dan werd de hele som als verbruik op dat moment geregistreerd.
Ik heb volgens mij ergens voorbij zien komen dat er tegenwoordig een state_class: total is. Met die state_class gaat HA er vanuit dat altijd de lifetime waarde in de sensor staat, een tijdelijke foutieve reset naar 0 zal dan niet dat gedrag geven.

Met state_class: total_increasing zal HA er na een reset naar 0 inderdaad wel vanuit gaan dat de volgende waarde weer vanaf de 0 moet tellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
Koepert schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 07:00:
[...]

Gaat dit dan om de ‘tools’ integratie? Of de andere Fritz integratie ? Er zijn 2 types toch?
Tools inderdaad. De andere die er bij mij in staat heeft te maken met Smart Home (waar ik niks mee doe)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aesculapius
  • Laatst online: 00:20
Zijn er meer mensen die last hebben van een leeg energy dashboard? Heeft prima gewerkt, maar sinds de upgrade naar 2021.10.3 is hij leeg (there is no data for this period). Ook updaten naar 2021.10.4 heeft het niet opgelost.

Ik zie geen relevante errors in de logfiles verder? Anders dan een vreemde melding:
"sensor.server_power has unknown unit W" terwijl de docs beschrijven dat dat een prima unit is.

Zeg wat je doet en doe wat je zegt, dan wordt de hele wereld een stukje leuker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Aesculapius schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 10:47:
Zijn er meer mensen die last hebben van een leeg energy dashboard? Heeft prima gewerkt, maar sinds de upgrade naar 2021.10.3 is hij leeg (there is no data for this period). Ook updaten naar 2021.10.4 heeft het niet opgelost.
...
CAP-Team schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 17:23:
Deze update lost het probleem ook niet op. En 2021.10.2 ook niet
Slonzo schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 22:43:
2021.10.4 ook nog niet, energy dashboard blijft kapot.
Ik moest reverten naar 2021.9.7 - gelukkig geen data loss.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

...
Ik zie geen relevante errors in de logfiles verder? Anders dan een vreemde melding:
"sensor.server_power has unknown unit W" terwijl de docs beschrijven dat dat een prima unit is.
In het algemeen niet maar moet dit voor de energy-tab niet Wh zijn?
https://www.home-assistant.io/docs/energy/faq/

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:07
krizzziz schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 07:54:
Ik wil heel graag mijn zonnepanelen in mijn Energie dashboard krijgen.
Ik heb een aantal sensoren waaronder 1 sensor die dagelijks rapporteert wat mijn opbrengst is. Deze data komt direct uit de controller van de zonnepanelen. Na wat gegoogle lijkt het erop dat ik een soort lifetime opbrengst sensor moet hebben.

Weet iemand hier hoe ik een nieuwe sensor kan aanmaken die gewoon de dagelijkse opbrengst van de sensor die ik al heb elke dag bij elkaar optelt? En dat ik deze nieuwe sensor dan kan kiezen in mijn energie dashboard?
Ik heb een utiltity counter gemaakt op basis van van P1 data. Je kunt ook via PVOutput deze gegevens in de energy dashboard krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF

Geen last van.
Ik gebruik hier de Slimmelezer om data aan te leveren.
Verder de laatste versie HA 2021.10.4 en Home Assistant OS 6.5.

Waar ik me wel over verbaas is de slordige vertaling.
De energie toevoeging is nu al wat updates later maar nog steeds half Engels half Nederlands.
Voor de werking maakt het niets uit maar het komt wat rommelig over zo.
Die paar woorden vertalen kan toch niet zo ingewikkeld zijn?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• KC27
  • Niet online
HoppyF schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 11:46:
[...]

Geen last van.
Ik gebruik hier de Slimmelezer om data aan te leveren.
Verder de laatste versie HA 2021.10.4 en Home Assistant OS 6.5.

Waar ik me wel over verbaas is de slordige vertaling.
De energie toevoeging is nu al wat updates later maar nog steeds half Engels half Nederlands.
Voor de werking maakt het niets uit maar het komt wat rommelig over zo.
Die paar woorden vertalen kan toch niet zo ingewikkeld zijn?
Volgens mij kunnen ze nog vertalers gebruiken: https://developers.home-assistant.io/docs/translations/
Het hele project is vrijwilligers werk.
Je kunt je nog aanmelden.

WP: Alpha Innotec MSW2-6S | PV: 20 x 300 Wp AEG | ACCU: 2x16x280Ah LiFePO4 3 x Multiplus II 48/3000 | DYN: Tibber | Gasloos | Day Ahead Optimizer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22-09 17:07
Ik heb een automatisering waar ik niet tevreden over ben, de airco moet aan (om te verwarmen).

Trigger: onder de 20 graden.
Voorwaarden: Tussen 06:40 en 22:00 en er moet iemand thuis zijn.

Dit werkt prima overdag, maar stel dat het om 06:00 al onder de 20 graden is, werkt de trigger niet omdat er niet aan de voorwaarden wordt voldaan, namelijk tussen 06:40 en 22:00.

Dus ik heb een extra trigger toegevoegd:
Trigger: tijd, 06:45

Dan werkt het wel, echter dan gaat om 06:45 de airo altijd aan, ongeacht of het beneden de 20 graden is of niet.

Wat ik eigenlijk wil:
Om 06:45 meten of het onder de 20 graden is. Als dat het geval is, aan. Anders uitblijven. De rest van de dag blijven meten en hetzelfde doen tot 22:00.

Overigens heb ik ook een automatisering die de airco weer uitzet, dat werkt prima.

Huidige automatisering:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
- id: '1614325938685'
  alias: Airco-aan-Winter
  description: ''
  trigger:
  - platform: numeric_state
    entity_id: sensor.overloop_1e_temperature
    below: '20'
  - platform: time
    at: 06:45
  condition:
  - condition: time
    before: '22:00'
    weekday:
    - mon
    - tue
    - wed
    - thu
    - fri
    - sat
    - sun
    after: 06:40
  - condition: state
    entity_id: group.family
    state: home
  action:
  - service: climate.turn_on
    data: {}
    entity_id: climate.airco_beneden
  - delay:
      hours: 0
      minutes: 0
      seconds: 3
      milliseconds: 0
  - service: climate.set_hvac_mode
    data:
      hvac_mode: auto
  - delay:
    target:
    data:
      temperature: 23
  mode: single

Wat zou ik het beste kunnen veranderen?

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_derk
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:41
Ora et Labora schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 12:07:
Ik heb een automatisering waar ik niet tevreden over ben, de airco moet aan (om te verwarmen).

Dit werkt prima overdag, maar stel dat het om 06:00 al onder de 20 graden is, werkt de trigger niet omdat er niet aan de voorwaarden wordt voldaan, namelijk tussen 06:40 en 22:00.

Dus ik heb een extra trigger toegevoegd:
Trigger: tijd, 06:45

Dan werkt het wel, echter dan gaat om 06:45 de airo altijd aan, ongeacht of het beneden de 20 graden is of niet.

Wat ik eigenlijk wil:
Om 06:45 meten of het onder de 20 graden is. Als dat het geval is, aan. Anders uitblijven. De rest van de dag blijven meten en hetzelfde doen tot 22:00.

Overigens heb ik ook een automatisering die de airco weer uitzet, dat werkt prima.

Huidige automatisering:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
- id: '1614325938685'
  trigger:
    at: 06:45
  condition:
    weekday:
    - mon
    - tue
    - wed
    - thu
    - fri
    - sat
    - sun
  action:
  - delay:
    data:
  - delay:
    target:
    data:

Wat zou ik het beste kunnen veranderen?
Temperatuur ook opnemen als voorwaarde?

Je kan voor trigger ook kiezen voor een tijdspatroon. Dan check je elke 10 min (tussen x en y) of de temperatuur onder 20 is.

[ Voor 4% gewijzigd door mr_derk op 15-10-2021 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
mr_derk schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 12:13:
[...]

Temperatuur ook opnemen als voorwaarde?

Je kan voor trigger ook kiezen voor een tijdspatroon. Dan check je elke 10 min (tussen x en y) of de temperatuur onder 20 is.
Yes bedankt, dat is inderdaad een goede oplossing, het tijdspatroon.
Daarmee los ik ook gelijk het probleem op dat als er niemand thuis is, temperatuur onder de 20, en we komen halverwege de dag wel weer thuis, dit ook gelijk goed werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronker32
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 13:43
Ora et Labora schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 12:27:
[...]

Daarmee los ik ook gelijk het probleem op dat als er niemand thuis is, temperatuur onder de 20, en we komen halverwege de dag wel weer thuis, dit ook gelijk goed werkt.
Ik vind het tijdspatroon als trigger de laatste reddingsboei, het is ook op te lossen door de temperatuur als condition mee te nemen zoals @mr_derk ook voorstelt. Ik gebruik ook regelmatig in scripts/automations twee triggers die ik daarna nogmaals in de conditions plaats zodat ze precies doen wat ik wil dat ze doen.

In dit geval, door temperatuur in je conditions op te nemen, triggert de automation op de gewenste tijd en wordt de airconditioning aangezet als op die tijd de temperatuur onder de 20 graden is. Daarnaast zorgt de trigger op temperatuur er voor dat de airco aangaat als de temperatuur onder de 20 graden komt onder de voorwaarde dat er dan dus iemand thuis is en binnen de gedefinieerde tijd.

Edit: ik lees je reactie nog eens goed en sluit me aan bij @TheFes hieronder; neem ook het thuiskomen in je trigger op (dus status van persoon naar 'thuis'). Eigenlijk krijg je dus 3 triggers die je daarna ook nog eens in je conditions opneemt, prima oplossing.

[ Voor 10% gewijzigd door Ronker32 op 15-10-2021 12:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheFes
Ora et Labora schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 12:27:
[...]

Je kunt ook gewoon het thuiskomen als trigger toevoegen.
Zou niet met een time pattern gaan werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ora et Labora
Ronker32 schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 12:43:
[...]

Ik vind het tijdspatroon als trigger de laatste reddingsboei, het is ook op te lossen door de temperatuur als condition mee te nemen zoals @mr_derk ook voorstelt. Ik gebruik ook regelmatig in scripts/automations twee triggers die ik daarna nogmaals in de conditions plaats zodat ze precies doen wat ik wil dat ze doen.

In dit geval, door temperatuur in je conditions op te nemen, triggert de automation op de gewenste tijd en wordt de airconditioning aangezet als op die tijd de temperatuur onder de 20 graden is. Daarnaast zorgt de trigger op temperatuur er voor dat de airco aangaat als de temperatuur onder de 20 graden komt onder de voorwaarde dat er dan dus iemand thuis is en binnen de gedefinieerde tijd.

Edit: ik lees je reactie nog eens goed en sluit me aan bij @TheFes hieronder; neem ook het thuiskomen in je trigger op (dus status van persoon naar 'thuis'). Eigenlijk krijg je dus 3 triggers die je daarna ook nog eens in je conditions opneemt, prima oplossing.
Waarom is het tijdspatroon de laatste oplossing? Vanwege de belasting om iedere X minuten te gaan checken?
Als ik het goed begrijp, ook van @TheFes en van @mr_derk

Triggers:
- Tijd: 06:40
- Temperatuur onder de 20
- Thuiskomen.

Voorwaarden:
- Tussen 06:40-22:00
- Iemand is thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuismAndré
  • Laatst online: 13:26

HuismAndré

-Pardon my French, I'm Dutch-

TheFes schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 12:46:
[...]

Je kunt ook gewoon het thuiskomen als trigger toevoegen.
Lijkt me ook de mooiste.

- Thuiskomst én temperatuur als trigger.
- Tijdvenster én temperatuur als voorwaarde.

[edit] Ooh wacht. Dan gaat hij niet aan als het vóór het tijdvenster al te koud is geworden. Dus dan zou de starttijd van het tijdvenster ook nog als trigger toegevoegd moeten worden.

[ Voor 24% gewijzigd door HuismAndré op 15-10-2021 13:34 ]

André Huisman (www.new-line.nl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
HuismAndré schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 13:31:
[...]

Lijkt me ook de mooiste.

- Thuiskomst én temperatuur als trigger.
- Tijdvenster én temperatuur als voorwaarde.
En een trigger smorgens vroeg.
Stel dat om 06:00 de temperatuur onder de 20 is, wordt de automatisering niet aangesproken omdat de condition tussen 06:40 en 22:00 zit.

Als het dan daadwerkelijk 06:40 is, wordt de automatisering ook niet aangesproken omdat de temperatuur reeds onder de 20 is en die trigger dus niet meer geldt.
Dan moet 06:40 ook een trigger zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HuismAndré

HuismAndré

Ora et Labora schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 13:34:
[...]

En een trigger smorgens vroeg.
Kwam ik ook achter (zie m'n edit) ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronker32
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 13:43
Ora et Labora schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 13:23:
[...]

Waarom is het tijdspatroon de laatste oplossing? Vanwege de belasting om iedere X minuten te gaan checken?
Als ik het goed begrijp, ook van @TheFes en van @mr_derk

Triggers:
- Tijd: 06:40
- Thuiskomen.

Voorwaarden:
- Tussen 06:40-22:00
- Iemand is thuis.
Niet eens zozeer de belasting, als dat niet iedere seconde gebeurt is het niet zo spannend volgens mij. Maar meer vanwege het feit dat je alleen automations wilt uitvoeren als het nodig is, zo sta ik er in tenminste. Je zou immers dan alles wel op een time pattern kunnen zetten. Daarnaast is een time pattern ook vrij arbitrair en kan het net niet werken zoals je het graag zou willen. Om dat te illustreren: op welke tijd stel je hem in? 10 minuten? 60 minuten? 1 minuut? En wat als je hem op 10 minuten instelt, en je komt 9 minuten voor die tijd thuis. Dan zit je 9 minuten zonder resultaat, terwijl je dat met een trigger op thuiskomen wel zou opvangen. Stel je zet hem op 1 minuut, dan laat je HA 1.440x een automation starten die wellicht hooguit 1-10x per dag zou worden uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
Ronker32 schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 13:38:
[...]

Niet eens zozeer de belasting, als dat niet iedere seconde gebeurt is het niet zo spannend volgens mij. Maar meer vanwege het feit dat je alleen automations wilt uitvoeren als het nodig is, zo sta ik er in tenminste. Je zou immers dan alles wel op een time pattern kunnen zetten. Daarnaast is een time pattern ook vrij arbitrair en kan het net niet werken zoals je het graag zou willen. Om dat te illustreren: op welke tijd stel je hem in? 10 minuten? 60 minuten? 1 minuut? En wat als je hem op 10 minuten instelt, en je komt 9 minuten voor die tijd thuis. Dan zit je 9 minuten zonder resultaat, terwijl je dat met een trigger op thuiskomen wel zou opvangen. Stel je zet hem op 1 minuut, dan laat je HA 1.440x een automation starten die wellicht hooguit 1-10x per dag zou worden uitgevoerd.
Dank voor de uitleg.
Ik heb hem aangepast zoals jullie adviseerden :)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
  trigger:
    at: 06:40
  - platform: state
    to: home
  condition:
    weekday:
    - mon
    - tue
    - wed
    - thu
    - fri
    - sat
    - sun
  - condition: numeric_state
  action:
  - delay:
    data:
  - delay:
    target:
    data:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheFes
Ik heb eerder een script geplaatst om TTS te versturen naar een Google Home, en daarna de TuneIn of Spotify stream te hervatten.
Ik heb nu een ander script gemaakt wat gebruik maakt van het TTS script. Met dit nieuwe script kun je gericht naar één specifieke Google Home in je huis sturen, op basis van een stemcommando naar die Google Home.

Even een voorbeeldje (staat ook in de post):
Ik heb via de Waze en proximity integratie sensors gemaakt waardoor je de ETA van mijzelf en mijn vriendin kunt ophalen, en kunt zien of die persoon richting huis gaat, of er juist verder vandaan.
Deze gebruik ik om een TTS te versturen met de verwachte aankomsttijd.

Met gebruik van dit script kun je dus aan elke Google Home in huis "ETA TheFes" vragen, en zal hij de verwachte aankomsttijd geven.

Om te bepalen naar welke Google Home het moet, laat ik een "slaapgeluid" afspelen, en vang ik in Home Assistant op welke Google Home dit geluid afspeelt. Zo weet ik naar welke speaker de TTS moet.
Resumen van Spotify en TuneIn werkt ook, omdat hiervan lijsten gemaakt worden voordat het "slaapgeluid" afspeelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:45
TheFes schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 08:29:
[...]

Ik heb volgens mij ergens voorbij zien komen dat er tegenwoordig een state_class: total is. Met die state_class gaat HA er vanuit dat altijd de lifetime waarde in de sensor staat, een tijdelijke foutieve reset naar 0 zal dan niet dat gedrag geven.

Met state_class: total_increasing zal HA er na een reset naar 0 inderdaad wel vanuit gaan dat de volgende waarde weer vanaf de 0 moet tellen.
Sorry hoor. Maar wat heeft dit voor effect op de sensor die nu dagelijks het aantal door mijn zonnepanelen geproduceerde kWh's oplepelt? Moet ik dan daar de state class state_class: total_increasing toevoegen?

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
krizzziz schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 14:22:
[...]

Sorry hoor. Maar wat heeft dit voor effect op de sensor die nu dagelijks het aantal door mijn zonnepanelen geproduceerde kWh's oplepelt? Moet ik dan daar de state class state_class: total_increasing toevoegen?
Een sensor voor het energy panel moet inderdaad state_class: total_increasing of state_class: total hebben.
Verder ook device_class: energy en unit_of_measurement: kWh (of Wh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

hoe zou ik bv mijn (energieleverancier) maandbedrag in kunnen vullen en dat via een grafiek oid van maand 1 tot maand 12 (jaar nota) tegenover elkaar kunnen zetten ?

gewoon krijg je geld terug of moet je bij betalen oid ?

Tja vanalles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheFes
vso schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 16:09:
hoe zou ik bv mijn (energieleverancier) maandbedrag in kunnen vullen en dat via een grafiek oid van maand 1 tot maand 12 (jaar nota) tegenover elkaar kunnen zetten ?

gewoon krijg je geld terug of moet je bij betalen oid ?
Dat wordt denk ik best wel lastig.
Je contractjaar begint doorgaans niet op 1 januari, dus dan kun je voor het verbruik niet iets als de yearly utility_meter sensor gebruiken.
Buiten de variabele kosten zijn er ook nog een aantal vaste kosten die nu niet in HA zitten.
De data vanuit het energy dashboard is niet beschikbaar in sensoren or andere entties, dus je kunt niet zomaar het verbruik van een bepaalde periode opvragen.

Het zou wel leuk zijn om het tegen elkaar uit te zetten, dat je zoiets als resultaat krijgt
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6hp4GuHhjwNDhIHk7y_PFtrnc1I=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/P1Psx6WxX6IFd5YQKuPFIpQC.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-09 12:21
Dat zou mooi zijn ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

TheFes schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 16:32:
[...]
Je contractjaar begint doorgaans niet op 1 januari, dus dan moet kun je voor het verbruik niet iets als de yearly utility_meter sensor gebruiken.

Buiten de variabele kosten zijn er ook nog een aantal vaste kosten die nu niet in HA zitten.
De data vanuit het energy dashboard is niet beschikbaar in sensoren or andere entties, dus je kunt niet zomaar het verbruik van een bepaalde periode opvragen.

Het zou wel leuk zijn om het tegen elkaar uit te zetten, dat je zoiets als resultaat krijgt
[Afbeelding]
Vind het wel verbazend, dat HA dat niet echt geschikt heeft gemaakt

Je kan wel data verzamelen maar op zich is het ook wel makkelijk als je de kosten /verbruik inzichtelijk kan maken teminste ligt een beetje aan je opzet natuurlijk

ik ben mijn huis aan het verbouwen en daarbij is het dus ook handig dat je water(flow meters) of gasverbruik (meter) oid ertussen kan proppen ..

Dus wat ik moet doen (als het kan :?) is de data in een (SQL) database stoppen en dan daar weer uit de data opvragen oid ? lees je zet er wat tussen die de data produceert oid .. kan op vele vormen sql is er 1 van

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuismAndré

HuismAndré

TheFes schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 13:42:
Resumen van Spotify en TuneIn werkt ook, omdat hiervan lijsten gemaakt worden voordat het "slaapgeluid" afspeelt.
Werkt die resume ook als het device in kwestie onderdeel is van een Google speakergroup? Immers vaak valt de stream naar de gehele groep weg als je een van de leden iets anders laat doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheFes
HuismAndré schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 17:39:
[...]

Werkt die resume ook als het device in kwestie onderdeel is van een Google speakergroup? Immers vaak valt de stream naar de gehele groep weg als je een van de leden iets anders laat doen.
Ja, daar heb ik ook iets voor bedacht. Als de TTS naar één speaker gestuurd wordt, die onderdeel is van een groep die aan het spelen was, dan wordt de groep hervat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KC27
  • Niet online
TheFes schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 16:32:
[...]

Je contractjaar begint doorgaans niet op 1 januari, dus dan kun je voor het verbruik niet iets als de yearly utility_meter sensor gebruiken.

[Afbeelding]
Ik heb om die reden een account bij Energiemanager Online. Daar worden alle kosten in je afrekenperiode netjes gecumuleerd. Omdat ik meer teruglever dan verbruik krijg ik vanaf 1 juni jl (afrekendatum) deze grafiek:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-c65P_UBy12C1_LBRDKPgQPhTK0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zOPgXrqSA258GNCAzKcj4epF.png?f=fotoalbum_large
Ik zie me met HA zoiets niet snel maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stitchie
Ik heb een aantal geflashte Sonoff switch met tasmota

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-09 14:14

Matis

Rubber Rocket

Stitchie schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 18:15:
Ik heb een aantal geflashte Sonoff switch met tasmota
Yes, kan ik ook van harte aanbevelen. Heb ze zelf ook :+

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stitchie
Septillion schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 07:52:
@Stitchie Denk het wel, want het gaat niet via Supervisor maar via Configuration. En denk dat je over het hoofd hebt gezien dat Advance mode aan moet staan ;)
Inderdaad bedoelde ik niet supervisor maar instellingen. De advanced mode ook gevonden.
Maar waar vind ik de optie logins

[ Voor 7% gewijzigd door Stitchie op 15-10-2021 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:48
Hopelijk kan iemand mij een richting of link geven

Ik probeer een aantal knoppen te maken om een stream te starten
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/306Ig3qiHFHbblxA-uXeOueq3c8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/AoaHVRDTcpl5xbOD5WTHy6Ko.png?f=user_large

Afhankelijk van de stream wil ik de knop een kleur geven, de andere knoppen zouden dan kleurloos moeten zijn. (de stream start wel, dat werkt prima :) )
Probeer het nu via custom:button-card, maar ik slaag er niet in...

Dit is de huidige code, voor wat het waard is...
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
type: custom:button-card
tap_action:
  action: call-service
  service: media_player.play_media
  service_data:
    media_content_id: >-
      http://playerservices.streamtheworld.com/api/livestream-redirect/RADIO538AAC.aac
    media_content_type: music
    entity_id: media_player.radio
entity: media_player.radio
color: white
color_type: card
show_state: true
name: 538
styles:
  icon:
    - color: |
        [[[
          if (entity.state = 'Playing') return 'lime';
          if (entity.state = 'Idle') return 'black';
          else return 'red';
        ]]]

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oltk
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-09 21:22
[...]

Dit werkt als een trein
https://community.home-as...os-using-proxmox-7/201835

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meessen
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-03-2024
Was nog niet toegekomen aan de zigbee Heiman rookmelders te bestellen op Ali. Nu zie ik deze langs komen op iBood, Woox zigbee rookmelders voor maar 23 euro/stuk https://www.ibood.com/ele...-rookdetector-zigbee.html

Rookmelder lijkt ondersteunt, de sirene niet: https://www.zigbee2mqtt.io/devices/R7049.html

Iemand ervaring mee? Of ander woox zigbee spul.

Zou je zo'n Woox zigbee hub als zigbee ontvanger voor home assistent kunnen gebruiken? Kost de helft van een conbee stick.

[ Voor 17% gewijzigd door Meessen op 16-10-2021 02:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
raymondw schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 21:44:

[Afbeelding]

Afhankelijk van de stream wil ik de knop een kleur geven, de andere knoppen zouden dan kleurloos moeten zijn. (de stream start wel, dat werkt prima :) )

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
tap_action:
  service_data:
      http://playerservices.streamtheworld.com/api/livestream-redirect/RADIO538AAC.aac
styles:
  icon:
        [[[
          else return 'red';
        ]]]
Je bent nu de kleur aan het veranderen op basis van de status van de media_player (entity_id). Die is playing en dat geldt dan voor elke knop natuurlijk.

Kun je niet kijken of je de kleur kan doen op basis van wát er wordt afgespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Stitchie schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 20:28:
[...]

Inderdaad bedoelde ik niet supervisor maar instellingen. De advanced mode ook gevonden.
Maar waar vind ik de optie logins
Supervisor > MQTT add-on > configuratie tabblad (daar moet je vrijwel altijd een config toevoegen). Op mobiel staan er icoontjes onderaan, desktop staan er tabbladen bovenaan uit m'n hoofd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:48
barrymossel schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 10:38:
[...]

Je bent nu de kleur aan het veranderen op basis van de status van de media_player (entity_id). Die is playing en dat geldt dan voor elke knop natuurlijk.

Kun je niet kijken of je de kleur kan doen op basis van wát er wordt afgespeeld.
Die kleur ALS er wat word afgespeeld is makkelijk, dat word namelijk automagisch al gedaan. (en veranderd alle knoppen)
Echter wil ik graag de ingedrukte knop van kleur laten veranderen.
Wat er verder word afgespeeld boeit eigenlijk niet zo, tenzij jij bedoelt de kleur laten aanpassen aan de hand van welk station er aan staat?
Dan zou ik eerst moeten checken welk station er aan staat.

Ik dacht dat het eenvoudiger zou zijn om de kleur aan te passen bij indrukken.
Maar misschien denk/dacht ik te eenvoudig

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuismAndré

HuismAndré

raymondw schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 10:45:
[...]

Die kleur ALS er wat word afgespeeld is makkelijk, dat word namelijk automagisch al gedaan. (en veranderd alle knoppen)
Wat er verder word afgespeeld boeit eigenlijk niet zo, tenzij jij bedoelt de kleur laten aanpassen aan de hand van welk station er aan staat?

Elke knop z'n eigen input-boolean geven, op on zetten bij afspelen (en alle andere op off) en z'n stand koppelen aan de kleur van de knop? Kun je eventueel ook gebruiken om weer terug te keren als er iets anders tussendoor gedaan wordt (een TTS of zo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
[...]

De button heeft geen state, die state is op basis van de gekoppelde entity_id. De knop is dus niet aan of uit, maar de media_player. Als je met deze opzet wilt werken zul je de kleur moeten aanpassen op basis van zender die speelt (waarschijnlijk een attribuut van de media_player).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• golles
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-09 19:25
[...]

Probeer dit eens:

YAML:
1
2
3
4
5
[[[
  if (entity.state = 'Playing' && entity.attributes.media_content_id) == 'http://playerservices.streamtheworld.com/api/livestream-redirect/RADIO538AAC.aac') return 'lime';
  else return 'red';
]]]

Je moet dan voor elke knop de juiste stream checken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
Heeft iemand hier toevallig een mooi dashboard voor Grafana (json file) voor het energie en gasverbruik?

Ik heb deze al gevonden, maar ik zou graag iets meer info willen hebben qua kosten enz. Een beetje zoals Enelogic dat heeft

Ik dacht ik vraag het eerst even voordat ik zelf het wiel wellicht opnieuw uit ga vinden.
Ik heb overigens een Iskra AM550 slimme meter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bafplus
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 04-01-2022
raymondw schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 21:44:

[Afbeelding]

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
tap_action:
  service_data:
styles:
  icon:
        [[[
          else return 'red';
        ]]]
Ik heb/gebruik maar 1 player en heb het zo opgelost. Je ziet wat er speelt en hebt gelijk toegang tot bv volume.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KOcuAdBdWLGrkoU625_6ZZL6uwI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/F0nPTOIi4upLHQ0KV9gYcIrY.png?f=fotoalbum_large

Code voorbeeld kun je hier vinden: https://pastebin.com/QFh3vdx3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutchess_Nicole
  • Laatst online: 22-09 10:52
Wachten... schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 11:32:
Heeft iemand hier toevallig een mooi dashboard voor Grafana (json file) voor het energie en gasverbruik?

Ik heb deze al gevonden, maar ik zou graag iets meer info willen hebben qua kosten enz. Een beetje zoals Enelogic dat heeft

Ik dacht ik vraag het eerst even voordat ik zelf het wiel wellicht opnieuw uit ga vinden.
Ik heb overigens een Iskra AM550 slimme meter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x0VaChqIXcjxyeCB97cX0hA4qE4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2aa1EC34q9pfkT66yqRp4Oyw.png?f=fotoalbum_large

Momenteel heb ik dit draaien. Heb alleen geen rekening gehouden met dingen als vastrecht ed. Dus dit zijn puur gebruiksgegevens.

https://pastebin.com/Q3EKBRh6

uiteraard zul je wel zelf even met de datasources ed. moeten spelen. In mijn geval komt dit uit Prometheus.

Kia E-Niro 2019 Executiveline. OTGW/HA Enthousiasteling.

Pagina: 1 ... 71 ... 245 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zet je code tussen ~[code=yaml] ~[/code] tags om het goed leesbaar te houden; ook makkelijker voor de eventuele foutopsporing.

Lees ook eerst even de topicstart voor je je vraag plaatst, wellicht wordt je vraag daar al beantwoord. Wil je pronken met je setup mag dat in Home Assistant - Show je setup.