Home Assistant: Open source Python3 home automation - deel 4 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 67 ... 245 Laatste
Acties:
  • 1.367.974 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderdw
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-09 23:40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:20
I-King schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 10:38:
Domoticz hield altijd per dag mijn max/min/average temperatuur bij van bepaalde sensoren. HA deed of doet dat niet. Ik heb wel wat langs zien komen over historische data. Hoe kan ik dit inzetten/activeren zodat ik toch wat meer oudere/historische data kan ophalen?

Of moet ik met Influx/Grafana aan de slag?

https://developers.home-a.../05/25/sensor_attributes/
Sinds 2021.7 is er een statistics database voor long term statistics.
Initieel voor energy, maar sinds 2021.9 ook voor andere sensoren.

Je sensor moet state_class: measurement hebben en dan zou het volgens mij moeten werken.

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:17
@I-King Daarvoor kan je een Statistics sensor aanmaken.

Met de nieuwe long term statistics komen deze misschien nog wel vanzelf beschikbaar maar is nu nog niet het geval.

[edit]Volgende pagina gemist... Schijnbaar kan je met wat tweaken de long term statistics ook al gebruiken.

@sanderdw Die geeft je alleen de min/max/mean van verschillende sensoren, niet over tijd.

[ Voor 30% gewijzigd door Septillion op 04-10-2021 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:35
Misschien weet ik dan niet zo goed waar ik moet kijken, maar kan ik dan ook gegevens per dag of per maand ophalen? Net zoals het Energy dashboard, maar dan bijv. voor temperaturen? Of haalt hij eenmalig die waardes op voor een vaste periode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-09 12:21
Septillion schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 19:43:
@skank Onbekend met Seneye en maar vage kennis van NodeRed, maar krijg je daar niet iets van een rest response van terug? Dan zou je er een RESTful sensor voor kunnen aanmaken.
Allright ! Dat is me dus quasi gelukt he! *Happy*
Dus helemaal niet met automations :p

Volgende sensor heb ik nu
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
sensor:
- platform: rest
  name: Vijver Seneye
  json_attributes:
    - status
    - exps
  value_template: '{{ value_json.disconnected }}'  
  resource: !secret vijver_resource
  username: !secret vijver_user
  password: !secret vijver_paswoord
  scan_interval: 60

De output hiervan ziet er ongeveer zo uit
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/YXFF1VL/seneye.jpg

Nu zoals je ziet, is de state van mn sensor niet ingevuld om dat hij het attribuut disconnected niet ziet?

Ik zou dan ook verder graag nieuwe, aparte sensors maken voor :
- nh 3
- temp
- O2 enz

Dit kan met de template platform, Maar ik wil daar ook alle attributen van bv temp zien, en de state is dan die ene attribuut "curr"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Septillion
@skank 'disconnected' staat niet op hoofdniveau, probeer eens 'value_json.status.disconnected'

Verder kan je daar dan inderdaad weer template sensoren voor maken. Die kan je ook weer gewoon atrributes geven.

Zal dus iets zijn als:
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
template:
  - sensor:
    - name: Vijver Seneye Ph
      state: "{{ (state_attr('sensor.vijfer_seneye', 'exps').ph.curr|default(0)) }}"
      availability: "{{ not is_state('sensor.vijfer_seneye', 'unavailable') }}"
      attributes:
        trend: "{{ state_attr('sensor.vijfer_seneye', 'exps').ph.trend|default('unknown') }}"
        critical_in: "{{ state_attr('sensor.vijfer_seneye', 'exps').ph.critical_in|default('unknown') }}"
        avg: "{{ state_attr('sensor.vijfer_seneye', 'exps').ph.avg|default('unknown') }}"
        status: "{{ state_attr('sensor.vijfer_seneye', 'exps').ph.status|default('unknown') }}"
        advises: "{{ state_attr('sensor.vijfer_seneye', 'exps').ph.advises|default('unknown') }}"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
Septillion schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 12:41:
@skank 'disconnected' staat niet op hoofdniveau, probeer eens 'value_json.status.disconnected'

Verder kan je daar dan inderdaad weer template sensoren voor maken. Die kan je ook weer gewoon atrributes geven.

Zal dus iets zijn als:
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
template:
  - sensor:
    - name: Vijver Seneye Ph
      attributes:
        trend: "{{ state_attr('sensor.vijfer_seneye', 'exps').ph.trend|default('unknown') }}"
        critical_in: "{{ state_attr('sensor.vijfer_seneye', 'exps').ph.critical_in|default('unknown') }}"
        avg: "{{ state_attr('sensor.vijfer_seneye', 'exps').ph.avg|default('unknown') }}"
        status: "{{ state_attr('sensor.vijfer_seneye', 'exps').ph.status|default('unknown') }}"
        advises: "{{ state_attr('sensor.vijfer_seneye', 'exps').ph.advises|default('unknown') }}"
Ok top daar kan ik mee weg :) Super bedankt.
Ik wist idd niet goed, hoe ik met die niveaus moest werken
Thx _/-\o_

Ik krijg vreemde errors met die code
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
sensor:
- platform: template  
  sensors:
    Vijver_temp:
      friendly_name: Vijver Temperatuur
      state: "{{ (state_attr('sensor.vijfer_seneye', 'exps').temperature.curr|default(0)) }}"
      attributes:
        trend: "{{ state_attr('sensor.vijfer_seneye', 'exps').temperature.trend|default('unknown') }}"
        critical_in: "{{ state_attr('sensor.vijfer_seneye', 'exps').temperature.critical_in|default('unknown') }}"
        avg: "{{ state_attr('sensor.vijfer_seneye', 'exps').temperature.avg|default('unknown') }}"
        status: "{{ state_attr('sensor.vijfer_seneye', 'exps').temperature.status|default('unknown') }}"
        advises: "{{ state_attr('sensor.vijfer_seneye', 'exps').temperature.advises|default('unknown') }}"
    Vijver_ph:
      friendly_name: Vijver Ph
      attributes:

Ik had hem iets aangepast omdat ik al bovenaan sensor: gebruik

Foutmelding:
Invalid config for [sensor.template]: invalid slug Vijver_temp (try vijver_temp) for dictionary value @ data['sensors']. Got OrderedDict([('Vijver_temp', OrderedDict([('friendly_name', 'Vijver Temperatuur'), ('state', "{{ (state_attr('sensor.vijfer_seneye', 'exps').temperature.curr|default(0)) }}"), ('availability', "{{ not is_state('sensor.vijfer_seneye', 'unavailable') }}"), ('attributes', OrderedDict([('trend', "{{ state_attr('sensor.vijfer_seneye', 'exps').temperature.trend|default('unknown') }}"), ('critical_in', "{{ state_attr('sensor.vijfer_seneye', 'exps').temperature.critical_in|default('unknown') }}"), ('.... (See ?, line ?).

[ Voor 47% gewijzigd door skank op 04-10-2021 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik80
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18:32

Erik80

Sinds 1980

Zo vreemd zijn de errors niet...staat er best duidelijk, zelfs met correctie!
Gebruik dus geen hoofdletters in de definitie van je sensor (Vijver_temp moet bv zijn: vijver_temp)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheFes
skank schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 13:06:
[...]

Ok top daar kan ik mee weg :) Super bedankt.
Ik wist idd niet goed, hoe ik met die niveaus moest werken
Thx _/-\o_

Ik krijg vreemde errors met die code
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
sensor:
- platform: template  
  sensors:
    Vijver_temp:
      friendly_name: Vijver Temperatuur
      state: "{{ (state_attr('sensor.vijfer_seneye', 'exps').temperature.curr|default(0)) }}"
      attributes:
        trend: "{{ state_attr('sensor.vijfer_seneye', 'exps').temperature.trend|default('unknown') }}"
        critical_in: "{{ state_attr('sensor.vijfer_seneye', 'exps').temperature.critical_in|default('unknown') }}"
        avg: "{{ state_attr('sensor.vijfer_seneye', 'exps').temperature.avg|default('unknown') }}"
        status: "{{ state_attr('sensor.vijfer_seneye', 'exps').temperature.status|default('unknown') }}"
        advises: "{{ state_attr('sensor.vijfer_seneye', 'exps').temperature.advises|default('unknown') }}"
    Vijver_ph:
      friendly_name: Vijver Ph
      attributes:

Ik had hem iets aangepast omdat ik al bovenaan sensor: gebruik

Foutmelding:
Invalid config for [sensor.template]: invalid slug Vijver_temp (try vijver_temp) for dictionary value @ data['sensors']. Got OrderedDict([('Vijver_temp', OrderedDict([('friendly_name', 'Vijver Temperatuur'), ('state', "{{ (state_attr('sensor.vijfer_seneye', 'exps').temperature.curr|default(0)) }}"), ('availability', "{{ not is_state('sensor.vijfer_seneye', 'unavailable') }}"), ('attributes', OrderedDict([('trend', "{{ state_attr('sensor.vijfer_seneye', 'exps').temperature.trend|default('unknown') }}"), ('critical_in', "{{ state_attr('sensor.vijfer_seneye', 'exps').temperature.critical_in|default('unknown') }}"), ('.... (See ?, line ?).
Je gebruikt nu de moderne manier van template sensors maken, en de legacy manier door elkaar heen.

Kijk nog eens goed hier:
https://www.home-assistant.io/integrations/template/

Het voorbeeld van @Septillion begint met template: en dan - sensor:
Jouw config begint met sensor: en dan - platform: template

De legacy config heeft geen state: maar value_template en de opbouw is sowieso helemaal anders.

Ofwel, kies één van de twee, maar gooi ze niet zo door elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
Erik80 schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 15:10:
Zo vreemd zijn de errors niet...staat er best duidelijk, zelfs met correctie!
Gebruik dus geen hoofdletters in de definitie van je sensor (Vijver_temp moet bv zijn: vijver_temp)
Dat was 1 idd
Maar nog een probleem met state, zoals TheFes aangeeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
TheFes schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 15:16:
[...]

Je gebruikt nu de moderne manier van template sensors maken, en de legacy manier door elkaar heen.

Kijk nog eens goed hier:
https://www.home-assistant.io/integrations/template/

Het voorbeeld van @Septillion begint met template: en dan - sensor:
Jouw config begint met sensor: en dan - platform: template

De legacy config heeft geen state: maar value_template en de opbouw is sowieso helemaal anders.

Ofwel, kies één van de twee, maar gooi ze niet zo door elkaar.
Aha duidelijk, wist ik niet, vermoedelijk zal die decaprecated worden ooit, dus mss dan de goeie nieuwe manier van septillon gebruiken,, zien of ik er dan geraak
De manier van septillong geeft geen errors , maar als ik de sensor bekijk staat alles op null terwijl de sensor.seneye wel degelijk waardes bevat bij ph?

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/12MjVgg/vijver.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door skank op 04-10-2021 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:11
Ik maak gebruik van de standaard Tuya-integratie, 8 lampen.
Zou het zinvol zijn om nu nog tijd te investeren in Tuya-local of zou ik beter kunnen wachten tot de officiele integratie van Tuya V2?

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheFes
skank schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 15:35:
[...]

Aha duidelijk, wist ik niet, vermoedelijk zal die decaprecated worden ooit, dus mss dan de goeie nieuwe manier van septillon gebruiken,, zien of ik er dan geraak
De manier van septillong geeft geen errors , maar als ik de sensor bekijk staat alles op null terwijl de sensor.seneye wel degelijk waardes bevat bij ph?

[Afbeelding]
Werken de templates wel als je ze in 🔨 -> Templates invoert?
Ik vermoed dat je vijfer in de templates moet corrigeren naar vijver

[ Voor 7% gewijzigd door TheFes op 04-10-2021 15:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skank
TheFes schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 15:44:
[...]

Werken de templates wel als je ze in 🔨 -> Templates invoert?
Ik vermoed dat je vijfer in de templates moet corrigeren naar vijver
Ik vergeet dat telkens he, man man
Wakker worden skank
Anyway, heb vermoedelijk al de fout gezien
Edit: yes working :)

Jieha
Mocht er iemand interesse hebben hoe ze een seneye kunnen koppelen :) zalig !

[ Voor 12% gewijzigd door skank op 04-10-2021 16:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Septillion
@Ora et Labora Aan de doc's te zien blijft de nieuwe Tuya integratie Cloud Polling waar Local Tuya volgens de doc's Local Push is, dat zou altijd mijn voorkeur hebben. Maar volgens mij (but correct me if I'm wrong) heb je zelfs met Local Tuya nog wel een afhankelijkheid van de cloud. Nieuwe Tuya integratie daarentegen heeft officiële support vanuit Tuya. Maar hoe veel dat waard is zal de tijd moeten vertellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Septillion
@skank Het is dan ook maandag :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23-07 16:08
LJ80 schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 19:17:
[...]

Tussen configuration > automations staat het niet.
En als ik via History de ITho fan selecteer zie ik dat deze verschillende keren op on gezet wordt.
Alleen daar staat niet bij wat dit triggert
niemand?.... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 13:01

WoBBeL

*zwaai*

Even een domme vraag: ik heb een sensor met battery level (sensor.cat_flap_achterdeur_battery_level). Ik wil een melding krijgen als de batterij onder de 15% komt.

Gebruik ik in de automation hiervoor "State" met "From" 0 en "To" 15 of gebruik ik hiervoor "Numeric state" met alleen "Below" 15?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septillion
@LJ80 Als je filtert op die entity in je Logbook zelf (dus links in het menu), zie je dan wel waardoor hij is getriggerd? Daar zie ik namelijk iets meer dan bij de entiteit zelf. (Dacht dat vroeger het daar wel stond :? )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Septillion
@WoBBeL Laatste :)
spoiler:
Is dan ook zo'n beetje de letterlijke vertaling van wat je schrijft te willen ;)

Eerste zou alleen triggeren als je de battery vervangt nadat deze 0% was en de nieuwe batterij precies 15% is :+

[ Voor 32% gewijzigd door Septillion op 04-10-2021 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

Septillion schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 17:07:
@WoBBeL Laatste :)
spoiler:
Is dan ook zo'n beetje de letterlijke vertaling van wat je schrijft te willen ;)
maar ze leken zo op elkaar ;) :+

Nog een 2e dommere vraag: wordt de automation maar 1 keer uitgevoerd totdat de waarde weer boven mijn threshold komt? Ik kan dat nergens vinden in de documenten. Het zou logisch zijn dat het maar 1 keer wordt uitgevoerd omdat je anders helemaal gek zou worden :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheFes
WoBBeL schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 17:09:
[...]

maar ze leken zo op elkaar ;) :+

Nog een 2e dommere vraag: wordt de automation maar 1 keer uitgevoerd totdat de waarde weer boven mijn threshold komt? Ik kan dat nergens vinden in de documenten. Het zou logisch zijn dat het maar 1 keer wordt uitgevoerd omdat je anders helemaal gek zou worden :o
Staat hier anders toch vrij duidelijk:
https://www.home-assistan...er/#numeric-state-trigger
Fires when the numeric value of an entity’s state (or attribute’s value if using the attribute property, or the calculated value if using the value_template property) crosses (and only when crossing) a given threshold.

[ Voor 20% gewijzigd door TheFes op 04-10-2021 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

Ah met de kont gekeken :o

[ Voor 8% gewijzigd door WoBBeL op 04-10-2021 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rusman
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:57
Vandaag een flinke uitschieter in het energy dashboard. Lijkt erop dat er iets niet helemaal goed is gegaan met de SolarEdge API. SE app ligt er zelf ook uit momenteel:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Se8Bjnxtxbf87WILaINZtP66O94=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gF9xQQmKsyLPgKCHoPtHFdu3.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
Septillion schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 17:05:
@LJ80 Als je filtert op die entity in je Logbook zelf (dus links in het menu), zie je dan wel waardoor hij is getriggerd? Daar zie ik namelijk iets meer dan bij de entiteit zelf. (Dacht dat vroeger het daar wel stond :? )
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uak8KGQwqr5MuyF_BsCzd8Id4_A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NGMGE3LnIw3WNgrHyhANfSJD.png?f=fotoalbum_large Dan zie ik dit, maar ik zie niet wat het triggerd.

Ik zie wel een patroon, na become unavailible springt hij aan.
Zou het een bug in de itho wifi module zelf zijn?
Dat het wifi bereik niet helemaal top is, op zolder waar deze hangt.
En bij opnieuw verbinding met wifi dat hij op vol vermogen springt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fbwa1Z1_NH5s76vbdCEriOk672k=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/9MmuERznCnDoxnOCNjz3FidQ.png?f=user_large

[ Voor 23% gewijzigd door LJ80 op 04-10-2021 18:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bafplus
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 04-01-2022
Is Tuya ook van Facebook?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:51

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

@WoBBeL Voor als je meerdere apparaten met een batterij hebt (of gaat krijgen!): Low battery level detection & notification for all battery sensors

Die kijkt standaard naar alle devices met een batterij-status (en je kunt devices die hij niet in de gaten moet houden excluden). Lekker makkelijk, want bij elke nieuwe sensor of wat dan ook met batterij hoef je niets aan te passen in je automation :)

[ Voor 12% gewijzigd door Gizz op 04-10-2021 18:35 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septillion
@LJ80 Ah, dat zou best eens kunnen. Wat is de "itho wifi module"? :)

En je zou het natuurlijk eens kunnen testen door HA even van het netwerk te halen (dan kan die het zeker niet doen) en dan eens je wifi herstarten. Misschien dat device zelf herstarten ook hem al aan laat gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
Septillion schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 20:07:
@LJ80 Ah, dat zou best eens kunnen. Wat is de "itho wifi module"? :)

En je zou het natuurlijk eens kunnen testen door HA even van het netwerk te halen (dan kan die het zeker niet doen) en dan eens je wifi herstarten. Misschien dat device zelf herstarten ook hem al aan laat gaan?
HA van het netwerk afhalen dat komt het probleem niet meer voor herinner ik me net.
Ik heb dit eerder al geprobeerd, vandaar dat ik de oplossing toch in HA zoek.
Dus weet toch niet waar ik verder moet zoeken.

Deze module is dit:

Itho daalderop CVE wifi control add-on module

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:08
@LJ80

Mijn itho-controller heeft in de opstart-sequence staan dat de snelheid naar de laagste snelheid wordt gezet.
Het is inderdaad niet ongebruikelijk om automatisch te rebooten bij een gebrek aan een wifi-verbinding, of verbinding met de MQTT-broker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22:34
Ik krijg sinds een tijdje de volgende meldingen in mijn logs

A request from a reverse proxy was received from 192.168.0.21, but your HTTP integration is not set-up for reverse proxies; This request will be blocked in Home Assistant 2021.7 unless you configure your HTTP integration to allow this header

Daarnaast krijg ik ook de melding

Setup failed for nodered: Integration not found.
8:26:52 PM – (ERROR) setup.py

Heeft iemand enig idee wat ik kan doen, want met regelmaat klapt mijn Nodered eruit? Ik draai mijn home assistant in een VM op mijn Synology.

[ Voor 3% gewijzigd door Wachten... op 04-10-2021 20:34 ]

Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
RudolfR schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 20:33:
@LJ80

Mijn itho-controller heeft in de opstart-sequence staan dat de snelheid naar de laagste snelheid wordt gezet.
Het is inderdaad niet ongebruikelijk om automatisch te rebooten bij een gebrek aan een wifi-verbinding, of verbinding met de MQTT-broker.
heb ik ook zo staan zie ik, dus zou het in principe niet kunnen zijn.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8TP8Y_AEkMCmgFMH9aMC1_Jzm7U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Z6LnpsDCqlHNqkmfnEGXhAuS.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
Ik kom van domoticz en ben nu HA aan het proberen.
Het ziet er mooi uit maar is wel wennen.
Ik loopt tegen een hoop dingen aan waar ik helaas niet uitkom.

Ik heb bijvoorbeeld ook mijn alarm systeem gekoppeld in HA.
En de status van de sensoren kan ik aflezen dus dit werkt.
Maar nu zou ik willen schakelen op basis van deze sensoren, maar ik krijg het niet voor elkaar.

Ik wil als er beweging gedetecteerd wordt een bepaalde lamp bijvoorbeeld voor 5 seconden fel aan.
Iemand een idee wat er niet klopt aan dit:

Status van de PIR:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r7JITwJ3ghJNgfcFYCSpFJDDY8c=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/L4H369ivplQ08M1ixHEz4X2J.png?f=user_large

De trigger welke ik wil maken:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8OGJ3R5l3PzGwtQmOsjGZqGiY3s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/IIEg24SVfmDqP4GlzSJV9j6F.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
Wachten... schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 20:34:
Ik krijg sinds een tijdje de volgende meldingen in mijn logs

A request from a reverse proxy was received from 192.168.0.21, but your HTTP integration is not set-up for reverse proxies; This request will be blocked in Home Assistant 2021.7 unless you configure your HTTP integration to allow this header

Daarnaast krijg ik ook de melding

Setup failed for nodered: Integration not found.
8:26:52 PM – (ERROR) setup.py

Heeft iemand enig idee wat ik kan doen, want met regelmaat klapt mijn Nodered eruit? Ik draai mijn home assistant in een VM op mijn Synology.
Die eerste lijkt me vrij duidelijk toch
Maar kijk anders hier even onder het kopje Reverse Proxies
https://www.home-assistant.io/integrations/http/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septillion
@LJ80 Om alles uit te sluiten zou ik zowel module uit-aan als wifi laten wegvallen gewoon weer even testen. En dan zowel met HA aangekoppeld als afgekoppeld.

Verder geen ervaring met de module maar zie dat hij communiceert via MQTT. Je zou dus tijdens de test eens mee kunnen kijken. HA stuurt in "itho/cmd" en de module stuurt zijn huidige staat via "itho/cmd"

Zou het ook nog kunnen liggen aan de verandering van fans in HA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
Septillion schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 20:44:
@LJ80 Om alles uit te sluiten zou ik zowel module uit-aan als wifi laten wegvallen gewoon weer even testen. En dan zowel met HA aangekoppeld als afgekoppeld.

Verder geen ervaring met de module maar zie dat hij communiceert via MQTT. Je zou dus tijdens de test eens mee kunnen kijken. HA stuurt in "itho/cmd" en de module stuurt zijn huidige staat via "itho/cmd"

Zou het ook nog kunnen liggen aan de verandering van fans in HA?
Goed idee, ik ga morgen even kijken wat er gebeurd als de wifi aan en uit gaat met HA aan en afgekoppeld van het netwerkt. tnx.

will be continued ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septillion
@LJ80 Binaire sensoren, wat ze ook weergeven, zijn 'on' of 'off'. In geval van beweging is dat respectievelijk voor beweging en geen beweging. Je moet de 'to' dus naar 'on' veranderen, 'from' mag je leeg laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
Septillion schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 20:46:
@LJ80 Binaire sensoren, wat ze ook weergeven, zijn 'on' of 'off'. In geval van beweging is dat respectievelijk voor beweging en geen beweging. Je moet de 'to' dus naar 'on' veranderen, 'from' mag je leeg laten.
Aangepast, maar toch werkt het niet

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
alias: beweging
description: ''
trigger:
  - platform: state
    entity_id: binary_sensor.pir_keuken
    attribute: friendly_name
    to: 'on'
condition: []
action:
  - device_id: fe8c95dc4a10b44de60ad7dcdf3c23c2
    domain: light
    entity_id: light.signify_netherlands_b_v_lwo001_level_on_off
    type: flash
mode: single

edit:
Weet niet waarom maar dit werkt wel:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
trigger:
action:

[ Voor 21% gewijzigd door LJ80 op 04-10-2021 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
TheFes schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 20:41:
[...]

Die eerste lijkt me vrij duidelijk toch
Maar kijk anders hier even onder het kopje Reverse Proxies
https://www.home-assistant.io/integrations/http/
Voor jou is het misschien gesneden koek, maar ik wil het graag veilig en goed instellen en ben er niet helemaal lekker in thuis.

Is onderstaande voldoende om toe te voegen dan?

code:
1
2
3
4
http:
  use_x_forwarded_for: true
  trusted_proxies:
    - 192.168.0.21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septillion
@LJ80 Oeps, net niet opgevallen. Je kijkt nu alleen naar de 'friendly name'. Die verwacht ik niet dat die de staat weergeeft :+

YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
trigger:
action:

Algemeen verzoek om echt [code=yaml] te gebruiken wanneer je een deel van je YAML plaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
Septillion schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 20:56:
@LJ80 Oeps, net niet opgevallen. Je kijkt nu alleen naar de 'friendly name'. Die verwacht ik niet dat die de staat weergeeft :+

YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
trigger:
action:

[mbr]Algemeen verzoek om echt [code=yaml] te gebruiken wanneer je een deel van je YAML plaatst.[/mbr]
oke ik typ er voortaan YAML bij.
Ik snap je opmerking alleen niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Septillion
@LJ80 Doordat je het 'attribute' veld invoert (en deze dus ook in de gegenereerde YAML hebt staan) zeg je tegen HA dat die dat attribute van de entity in de gaten moet houden ipv de staat. Het attribute "friendly_name" bevat de naam dit HA gebruikt in de UI (je dashboard bijvoorbeeld). Maar de naam zal niet veranderen als er beweging gezien wordt, dat staat toch echt in de state. Daarvoor laat je het attribute veld gewoon leed (/ voegt hem niet toe aan de YAML).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
Septillion schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 21:05:
@LJ80 Doordat je het 'attribute' veld invoert (en deze dus ook in de gegenereerde YAML hebt staan) zeg je tegen HA dat die dat attribute van de entity in de gaten moet houden ipv de staat. Het attribute "friendly_name" bevat de naam dit HA gebruikt in de UI (je dashboard bijvoorbeeld). Maar de naam zal niet veranderen als er beweging gezien wordt, dat staat toch echt in de state. Daarvoor laat je het attribute veld gewoon leed (/ voegt hem niet toe aan de YAML).
tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
Wachten... schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 20:51:
[...]

Voor jou is het misschien gesneden koek, maar ik wil het graag veilig en goed instellen en ben er niet helemaal lekker in thuis.

code:
1
2
3
4
http:
  trusted_proxies:
    - 192.168.0.21
Jep, dit is voldoende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badkuip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-09 15:05
Ik heb een automation gemaakt voor een zonnescherm. Op basis van de hoeveelheid licht wordt het scherm geopend, een kwart gesloten, half gesloten, driekwart of helemaal. Daarvoor heb ik triggers aangemaakt en die worden met een choose gebruikt bij een conditie:

YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
- alias: Zonnescherm - alle automations
  initial_state: 'on'
  trigger:
  - platform: numeric_state
    entity_id: sensor.gang_sensor_light_level
    below: 100
    for:
      minutes: 1
    id: open
    above: 100
    below: 199
    for:
    id: kwart_dicht
    above: 200
    below: 299
    for:
    id: half_dicht
    above: 300
    below: 399
    for:
    id: driekwart_dicht
    above: 400
    for:
    id: helemaal_dicht
    entity_id: sensor.buienradar_precipitation_forecast_average
    above: 0
    id: regen
    entity_id: input_boolean.zonnescherm_vergrendeld
    from: 'on'
    to: 'off'
  condition:
  - condition: time
    after: 06:00:00
    before: '23:59:00'
  - condition: state
    entity_id: input_boolean.zonnescherm_vergrendeld
    state: 'off'
  action:
    - choose:
        - conditions:
            - condition: or
              conditions:
                - condition: trigger
                  id: open
                  id: regen
          sequence:
            - service: cover.open_cover
              entity_id: cover.shelly_rolluik_cover
        - conditions:
              id: kwart_dicht
          sequence:
            - service: cover.set_cover_position
              target:
              data:
                position: 75
        - conditions:
              id: half_dicht
          sequence:
              target:
              data:
                position: 50
        - conditions:
              id: driekwart_dicht
          sequence:
              target:
              data:
                position: 25
        - conditions:
              id: helemaal_dicht
          sequence:
            - service: cover.close_cover

Wat is nog niet goed gaat, is bij de trigger dat de vergrendeling uitgeschakeld wordt. De vergrendeling gebruik ik om te voorkomen dat het scherm omhoog gaat of omlaag gaat.
Als de vergrendeling eraf gaat, dan wil ik dat de andere triggers dan opnieuw bekeken worden en dat de juiste trigger dan afgevuurd wordt. Dat gaat nu dus niet goed omdat het vanmiddag erg zonnig was en het bijbehorende lichtsterkte ongewijzigd hoog bleef. Wanneer ik de sensorwaarde even kort op 1 of op 0 zet, verandert de sensorwaarde daarna weer terig naar de daadwerkelijke waarde waardoor de trigger na 1 minuut wordt afgevuurd.

Hoe doe ik dit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:17

aex351

I am the one

Wachten... schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 20:51:
[...]

code:
1
2
3
4
http:
  trusted_proxies:
    - 192.168.0.21
Ja, dat kan prima. Houdt er wel rekening mee dat in de toekomst het interne IP adres om wat voor reden dan ook kan wijzigen waardoor je mogelijk toegang verliest tot je Home Assistant. Je moet nu heel specifiek dat IP adres kan beheren.

Het volgende is meer stabieler.
code:
1
2
3
4
http:
  trusted_proxies:
    - 192.168.0.0/24

En wil je het jezelf helemaal makkelijk maken dan gebruik je:
code:
1
2
3
4
http:
  trusted_proxies:
    - 0.0.0.0/24

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ione
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Septillion schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 11:32:
@ione Hoe heb je de integratie in HA geregeld?

Het zou ook te maken kunnen hebben met de verandering dat een fan nu ook als percentage kan ipv alleen low-mid-high.
Ik heb het in HA via een beschrijving die ik ooit had gevonden voor een esp-bordje. Volgens mij gaat het via MQTT.

Ik heb in de Developertools geprobeerd een percentage op te geven, maar zelfs bij 100% gebeurd er niks. Het zou toch ook backwards compatible moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septillion
@ione Denk dat dit een goed moment is om weer eens alle details op te zoeken. Welke bordje exact, configuratie in HA, MQTT verkeer bekijken etc. Want nee, niet alles blijft eeuwig backwards compatible, vandaar altijd de lijst met breaking changes :)

[ Voor 10% gewijzigd door Septillion op 04-10-2021 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ione
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Septillion schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 22:34:
@ione Denk dat dit een goed moment is om weer eens alle details op te zoeken. Welke bordje exact, configuratie in HA, MQTT verkeer bekijken etc. Want nee, niet alles blijft eeuwig backwards compatible, vandaar altijd de lijst met breaking changes :)
Had het met deze beschrijving gedaan
https://docs.google.com/d...YiHDEwyScqhsPkJHGGYs-/pub

Maar ik snap je punt. Ik zal het even stap voor stap debuggen. Het bordje werkt nog wel, want als ik dti commando geef werkt het wel
http://<ip-adres>/control?cmd=state,4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoBieN-Be
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:36
Gizz schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 11:12:
[...]
Hij ziet er dus uit zoals rechts op deze foto:

[Afbeelding]

Het meest lastige aan het design is ook goed terug te zien in deze foto: de rookmelder is vierkant, dus je wilt dat bij het ophangen de zijden van de rookmelder evenwijdig lopen aan je muren. Maar het voetje heeft geen enkele rechte zijde, dus je kunt niet even een balk of lange waterpas gebruiken om een kant van het voetje gegarandeerd evenwijdig te hebben aan een muur. Dat moet je echt op het oog doen :F Maar het is verder een prima ding, zeker voor het geld :P
Er is een (volgens mij) nieuwer model van deze Heiman rookdetectors en die zijn volledig rond. Ik heb er zo een stuk of 3.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FbayeCN1TjBYDDVO8FJtgIGWyvw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/hALga3AtXr1MXpsHCDjTdc5h.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
Heeft iemand een voorbeeld YAML hoe ik een lamp kan laten branden op basis van beweging.
En dan zonder dat de lamp elke keer aan en uit gaat.
Dus bijvoorbeeld er wordt beweging gedetecteerd via de alarm sensor in de keuken.
En dan wil ik dat het licht aan springt maar niet bij geen detectie dat deze direct uit gaat.

Hij zou een soort van moeten aftellen.
Dus detectie motion aftellen naar 1 minuut (instelbaar) maar wordt er binnen die minuut weer beweging gedetecteerd dat het aftellen weer opnieuw begint. En zo voorkomend dat het licht gaat knipperen en even geen beweging. Bijvoorbeeld bij de sensor in de huiskamer waar je grotendeels stil zit. Deze sensor in YAML script zelfs op 30 minuten instellen.

Kan dit? Heeft iemand een voorbeeld hiervan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vonkkie
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:59
@LJ80 kijk hier eens naar blueprint voor ha waar je heel veel mee kan

https://community.home-as...ce-more-conditions/257085

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaut
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23-09 14:50
Wanneer kan ik nu 2021.10 verwachten? Ik had gedacht afgelopen vrijdag (1 oktober) of maandag (4 oktober, zodat je niet een weekend direct na je update hebt), maar ik heb nog niks, zie ook geen blog post.

De reden voor m'n 'ongeduldigheid' is dat ik vermoed dat Tuya v2 in .10 zou zitten en ik dus geen verdere moeite moet steken in LocalTuya (gezien v1 m'n ventilatorlamp niet vind). Hoe zie ik wat er voor de volgende release geplanned staat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JayOne
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 26-08 08:06
Slaut schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 10:41:
Wanneer kan ik nu 2021.10 verwachten? Ik had gedacht afgelopen vrijdag (1 oktober) of maandag (4 oktober, zodat je niet een weekend direct na je update hebt), maar ik heb nog niks, zie ook geen blog post.

De reden voor m'n 'ongeduldigheid' is dat ik vermoed dat Tuya v2 in .10 zou zitten en ik dus geen verdere moeite moet steken in LocalTuya (gezien v1 m'n ventilatorlamp niet vind). Hoe zie ik wat er voor de volgende release geplanned staat?
Elke eerste woensdag van de maand is er een release.

What's the speed of dark?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheFes
Slaut schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 10:41:

Eerste woensdag van de maand
@Slaut De beta komt trouwens een week eerder uit, en de beta release notes staan hier: https://rc.home-assistant.io/blog/

[ Voor 9% gewijzigd door TheFes op 05-10-2021 10:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rianata
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:35

Rianata

Have you played Atari today?

En vergeet de live stream morgen niet!

Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septillion
@Slaut Mañana mañana :+ Maar je hebt wel gelijk dat de nieuwe Tuya integratie erin zit. Maar die blijft wel Cloud Polling vs Local Push voor Local Tuya.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
Dus met een storing bij Tuya zoals laatst, werkt het nog steeds niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeZzL
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:54

DeZzL

Rocket surgeon

DaLass schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 11:59:
[...]

Ik heb het meten een poosje gedaan met een Shelly 1PM, maar die zijn verhuisd naar mijn airco's. Er zitten bij mij nu Blitzwolf BW-SHP13 pluggen tussen de wasmachine en droger, die kunnen 16A aan en doen het prima, zijn wel Zigbee.
Werken deze met een philips hue bridge?
Ik vraag het omdat ik hass in docker op mijn synology draai en geen usb port meer vrij heb.

[ Voor 10% gewijzigd door DeZzL op 05-10-2021 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vonkkie
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:59
De shelly plus 1 pm kunnen 16 A aan en met de update van morgen zouden deze met HA moeten werken

Gebruik ze voor droger en wasmachine en kunnen het goed aan samen in 1 inbouwdoos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kire88
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 21:44
Ik weet dat recent de snapshots zijn vervangen door backups. Ik zie nu al een tijdje de volgende waarschuwing in de supervisor log:

code:
1
2
3
4
21-10-05 10:21:51 WARNING (MainThread) [supervisor.addons.validate] Add-on config 'snapshot' is deprecated, 'backup' should be used instead. Please report this to the maintainer of UniFi Controller
21-10-05 10:21:51 WARNING (MainThread) [supervisor.addons.validate] Add-on config 'snapshot_exclude' is deprecated, 'backup_exclude' should be used instead. Please report this to the maintainer of AdGuard Home
21-10-05 10:21:52 WARNING (MainThread) [supervisor.addons.validate] Add-on config 'snapshot' is deprecated, 'backup' should be used instead. Please report this to the maintainer of UniFi Controller
21-10-05 10:21:52 WARNING (MainThread) [supervisor.addons.validate] Add-on config 'snapshot_exclude' is deprecated, 'backup_exclude' should be used instead. Please report this to the maintainer of AdGuard Home

Ik had gedacht dat deze misschien na een tijdje zouden verdwijnen.
Core en supervisor zijn op de laatste versie (core-2021.9.7, supervisor-2021.09.6) en OS nog op 6.2 mocht dit er iets mee te maken kunnen hebben?

3.05 kWp Zuid - https://pvoutput.org/list.jsp?userid=80995 - Daikin Comfora FTXP 3.5 kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
Kire88 schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 11:39:
Ik weet dat recent de snapshots zijn vervangen door backups. Ik zie nu al een tijdje de volgende waarschuwing in de supervisor log:

code:
1
2
3
4
21-10-05 10:21:51 WARNING (MainThread) [supervisor.addons.validate] Add-on config 'snapshot' is deprecated, 'backup' should be used instead. Please report this to the maintainer of UniFi Controller
21-10-05 10:21:51 WARNING (MainThread) [supervisor.addons.validate] Add-on config 'snapshot_exclude' is deprecated, 'backup_exclude' should be used instead. Please report this to the maintainer of AdGuard Home
21-10-05 10:21:52 WARNING (MainThread) [supervisor.addons.validate] Add-on config 'snapshot' is deprecated, 'backup' should be used instead. Please report this to the maintainer of UniFi Controller
21-10-05 10:21:52 WARNING (MainThread) [supervisor.addons.validate] Add-on config 'snapshot_exclude' is deprecated, 'backup_exclude' should be used instead. Please report this to the maintainer of AdGuard Home

Ik had gedacht dat deze misschien na een tijdje zouden verdwijnen.
Core en supervisor zijn op de laatste versie (core-2021.9.7, supervisor-2021.09.6) en OS nog op 6.2 mocht dit er iets mee te maken kunnen hebben?
Dit moet aangepast worden in de code van de Aguard en Unifi add-ons
Zullen ze vanzelf wel een keer doen.

[ Voor 7% gewijzigd door TheFes op 05-10-2021 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLass
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:38
DeZzL schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 11:02:
[...]

Ik vraag het omdat ik hass in docker op mijn synology draai en geen usb port meer vrij heb.
Dat durf ik je echt niet te zeggen, ik gebruik zelf geen Hue bridge, alleen een ConbeeII stick.

Mijn advertenties op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meessen
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-03-2024
GoBieN-Be schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 00:52:
[...]

Er is een (volgens mij) nieuwer model van deze Heiman rookdetectors en die zijn volledig rond. Ik heb er zo een stuk of 3.
[Afbeelding]
Vind het raar dat dat model niet op hun website staat. Er is wel een wifi versie die zo uit ziet.

http://www.heimantech.com...e=list&classid=1&offset=0

[ Voor 5% gewijzigd door Meessen op 05-10-2021 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kire88
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 21:44
TheFes schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 11:41:
[...]

Dit moet aangepast worden in de code van de Aguard en Unifi add-ons
Zullen ze vanzelf wel een keer doen.
Ok, ik wacht het rustig af dan. ;)

3.05 kWp Zuid - https://pvoutput.org/list.jsp?userid=80995 - Daikin Comfora FTXP 3.5 kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
Kan iemand mij een handje helpen.

Ik probeer de meest handige en fijne manier te vinden om licht scènes te maken in mijn home assistent.

Het kost mij nu iedere keer enorm veel tijd en energie om een nieuwe scène te maken waarbij alle lampen individueel ingesteld moeten worden (qua kleur en helderheid). Bij film worden dus wat andere lampen aangestuurd met andere waardes t.o.v. eten bijvoorbeeld.

Ik heb input booleans gemaakt zoals je kunt zien op de foto en deze heb ik in nodered staan overdag, film, eten

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CVTUBDz8nSr3DArrKOuHO83twIo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kZr8ng2TKkdiw8NN5ab4KN5K.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 25% gewijzigd door Wachten... op 05-10-2021 12:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

DeZzL schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 11:02:
[...]

Nee, de hue bridge snapt maar een fractie van de Zigbee-devices in de wereld. Met devices van Philips, Ikea en LIDL gaat het nog wel, maar daarna houdt het snel op.
Even een hubje inpluggen? :)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeZzL
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:54

DeZzL

Rocket surgeon

Op een of andere manier had ik in mijn hoofd dat dit niet mogelijk was. Doh, hubje besteld :-)
Gizz schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 12:59:
Nee, de hue bridge snapt maar een fractie van de Zigbee-devices in de wereld. Met devices van Philips, Ikea en LIDL gaat het nog wel, maar daarna houdt het snel op.
Ik zie dat ik nog ergens een Aeotec USB Z-Stick GEN5 met batterij Z-Wave Plus uit 2016 heb liggen. Is die nog steeds gangbaar? (want dom)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaLass
  • Laatst online: 20:38
DeZzL schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 13:08:
[...]
Ik zie dat ik nog ergens een Aeotec USB Z-Stick GEN5 met batterij Z-Wave Plus uit 2016 heb liggen. Is die nog steeds gangbaar?
Opzich wel, maar dat is Z-Wave en dus geen Zigbee, daarmee kun je niet je Hue lampen en die Blitzwolf stekkers uitlezen/aansturen. Dan moet je weer gaan kijken naar Z-Wave stekkers.

Mijn advertenties op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

DeZzL schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 13:08:
[...]

Op een of andere manier had ik in mijn hoofd dat dit niet mogelijk was. Doh, hubje besteld :-)
Sommige USB 3.0 hubs schijnen niet lekker te werken, maar deze hub doet het prima. Ik heb hem zelf hangen aan mijn DS918+ met daaraan de rfxcom en zigbee-stick. De stick voor z-wave zit los in de voorste usb-poort van de NAS, maar die zou ik misschien ook kunnen verhuizen naar de hub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septillion
@Wachten... Wat is precies je probleem? Zelf gebruik ik input_select om te schakelen tussen meerdere scenes in een ruimte (en daarmee elkaar uitsluiten). Dan hoef je niet alle andere input_booleans uit te zetten als je een scene activeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
Septillion schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 13:35:
@Wachten... Wat is precies je probleem? Zelf gebruik ik input_select om te schakelen tussen meerdere scenes in een ruimte (en daarmee elkaar uitsluiten). Dan hoef je niet alle andere input_booleans uit te zetten als je een scene activeert.
Nou ik heb nu voor de slaapkamer scenes gemaakt. (dag, avond, lezen) Ik wil voor deze 3 scenes verschillende settings van mijn lampen hebben. Ik wil alleen iets van Heu Essentials gebruiken om de lampen helemaal in te stellen, zodat ik realtime kan kijken wat de lampen doen. en dan deze instellingen als scene opslaan (bijvoorbeeld onder "lezen") Deze scene moet vervolgens in Home Assistant kopen onder een van de Scene knoppen die ik heb gemaakt.

Misschien doe ik het al super omslachtig, geen idee, maar ik heb het ooit ongeveer op die manier voor elkaar gekregen (alle scenes in "woonkamer" werken namelijk), maar het is echt lang geleden, en ben er daardoor iedere keer uit hoe het nou werkt.

Ik blijf het dus iedere keer een heel gedoe vinden om even snel een nieuwe scene in Home assistant te krijgen. In de Hue app kun je bijvoorbeeld lampen instellen naar wens, en deze dat direct in de app opslaan als scene. In de Home Assistant app gaat dit niet en zoek dus de meest snelle en gebruiksvriendelijke manier om dit te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
Wachten... schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 13:48:
[...]

Nou ik heb nu voor de slaapkamer scenes gemaakt. (dag, avond, lezen) Ik wil voor deze 3 scenes verschillende settings van mijn lampen hebben. Ik wil alleen iets van Heu Essentials gebruiken om de lampen helemaal in te stellen, zodat ik realtime kan kijken wat de lampen doen. en dan deze instellingen als scene opslaan (bijvoorbeeld onder "lezen") Deze scene moet vervolgens in Home Assistant kopen onder een van de Scene knoppen die ik heb gemaakt.

Misschien doe ik het al super omslachtig, geen idee, maar ik heb het ooit ongeveer op die manier voor elkaar gekregen (alle scenes in "woonkamer" werken namelijk), maar het is echt lang geleden, en ben er daardoor iedere keer uit hoe het nou werkt.

Ik blijf het dus iedere keer een heel gedoe vinden om even snel een nieuwe scene in Home assistant te krijgen. In de Hue app kun je bijvoorbeeld lampen instellen naar wens, en deze dat direct in de app opslaan als scene. In de Home Assistant app gaat dit niet en zoek dus de meest snelle en gebruiksvriendelijke manier om dit te doen.
Dat kan in HA toch ook? Dat is althans wel wat ik begrijp uit de omschrijving in de GUI.
Je stelt de devices in hoe je ze wil hebben, en dan voeg je ze in de GUI toe aan een nieuwe scene. Hij zal dan de huidige settings overnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
TheFes schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 13:52:
[...]

Dat kan in HA toch ook? Dat is althans wel wat ik begrijp uit de omschrijving in de GUI.
Je stelt de devices in hoe je ze wil hebben, en dan voeg je ze in de GUI toe aan een nieuwe scene. Hij zal dan de huidige settings overnemen.
Maar dat is precies wat ik bedoel, dat werkt echt omslachtig.
Ik heb het over echt veel lampen en diverse settings (want wil het voor iedere kamer nalopen).
In Hue Essentials kan ik echt realtime lampen nalopen (werkt letterlijk 10x sneller) en daar een scene van maken. Deze scenes komen dan ook in Deconz en in Home Assistant terecht (wellicht dus ook een goede tip voor anderen).

Echter ben ik het dan even kwijt. Ik heb dan dus de input_booleans (knoppen), maar hoe koppel ik deze scenes dan aan die knoppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

TheFes schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 13:52:
[...]

Ja, maar het verschil met de Hue-app is wel dat je elke keer alle lampen weer in moet typen. Misschien doelt @Wachten... daarop qua omslachtigheid. Elke keer dat je een nieuwe scene maakt krijg je een leeg scherm waar je devices moet kiezen, net als bij een automation. Best irritant als er 15 lampen bij een scene betrokken zijn. Ook snapt het GUI-scherm groups van lampen niet, dus daar kun je ook geen tijd besparen. Het is echt één voor één elke lamp (deels) intypen en selecteren. Of je moet meteen in de YAML aan de slag gaan.

Dan is de HA GUI om scenes in te stellen nogal lomp/ruw vergelijken met de Hue-app :)

edit: dat de GUI groups niet snapt klopt niet. Ik zat bij devices te kijken, dat werkt natuurlijk niet. Maar onder entities kun je wel een group kiezen. Dat scheelt tijd!

@Wachten... Volgens mij is dan het makkelijkst om alle lampen behorende bij een scene in een group te plaatsen. Vervolgens elke lamp instellen zoals je wilt (via HA, of een aparte app). Dan een scene maken en de group selecteren bij entities.

[ Voor 23% gewijzigd door Gizz op 05-10-2021 14:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wachten...
Gizz schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 14:04:
[...]

Ja, maar het verschil met de Hue-app is wel dat je elke keer alle lampen weer in moet typen. Misschien doelt @Wachten... daarop qua omslachtigheid. Elke keer dat je een nieuwe scene maakt krijg je een leeg scherm waar je devices moet kiezen, net als bij een automation. Best irritant als er 15 lampen bij een scene betrokken zijn. Ook snapt het GUI-scherm groups van lampen niet, dus daar kun je ook geen tijd besparen. Het is echt één voor één elke lamp (deels) intypen en selecteren. Of je moet meteen in de YAML aan de slag gaan.

Dan is de HA GUI om scenes in te stellen nogal lomp/ruw vergelijken met de Hue-app :)
@TheFes @Septillion

Oke ik heb het volgens mij weer gevonden.

Zoals @Gizz als schreef is het via Home Assistant echt extreem omslachtig.
Wat ik heb gedaan is het volgende.
  1. Maak verbinding met Hue Essentials en Deconz/Phoscon (je gaat dit straks enkel gebruiken om super snel scenes te maken)
  2. Ga in Hue Essentials naar de gewenste kamer (in mijn geval slaapkamer)
  3. Stel de lampen binnen Hue Essentials in zoals je wilt (kleur helderheid etc)
  4. Sla deze op als een scene (in die geval even "lezen")
  5. Reboot nu Home Assistant en de Scene die je hebt aangemaakt staat in je Home Assistant en kun je nu koppelen aan iets (in mijn geval doe ik dat in NodeRed)
Ik maak overigens eerste echt alle scenes voor ieder kamer, en doe dan pas een reboot. Dit scheelt een hoop werk. Als je nu iets wilt wijzigen in een Scene, dan hoef je alleen maar een aanpassing te maken binnen Hue Essentials, en Home Assistant pakt deze wijziging dan automatisch op. Dit werkt echt top!

Mocht het eventueel niet duidelijk zijn voor anderen, dan leg ik het graag uitgebreider uit. Maar dit is wel echt een fijne en snelle manier.

[ Voor 8% gewijzigd door Wachten... op 05-10-2021 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
Wachten... schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 14:09:
[...]

@TheFes @Septillion

Oke ik heb het volgens mij weer gevonden.

Zoals @Gizz als schreef is het via Home Assistant echt extreem omslachtig.
Wat ik heb gedaan is het volgende.
  1. Maak verbinding met Hue Essentials en Deconz/Phoscon (je gaat dit straks enkel gebruiken om super snel scenes te maken)
  2. Ga in Hue Essentials naar de gewenste kamer (in mijn geval slaapkamer)
  3. Stel de lampen binnen Hue Essentials in zoals je wilt (kleur helderheid etc)
  4. Sla deze op als een scene (in die geval even "lezen")
  5. Reboot nu Home Assistant en de Scene die je hebt aangemaakt staat in je Home Assistant en kun je nu koppelen aan iets (in mijn geval doe ik dat in NodeRed)
Ik maak overigens eerste echt alle scenes voor ieder kamer, en doe dan pas een reboot. Dit scheelt een hoop werk. Als je nu iets wilt wijzigen in een Scene, dan hoef je alleen maar een aanpassing te maken binnen Hue Essentials, en Home Assistant pakt deze wijziging dan automatisch op. Dit werkt echt top!

Mocht het eventueel niet duidelijk zijn voor anderen, dan leg ik het graag uitgebreider uit. Maar dit is wel echt een fijne en snelle manier.
Kun je in plaats van een reboot van HA niet gewoon de scenes herladen (onder configuration -> server controls)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rusman
Ik heb nog nooit HA hoeven te rebooten na het aanmaken van een scene.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
TheFes schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 14:14:
[...]

Kun je in plaats van een reboot van HA niet gewoon de scenes herladen (onder configuration -> server controls)
Nee helaas werkt dit niet, althans niet bij mij. Maar z`n ramp is dat niet, duurt 1 minuut ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
rusman schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 14:14:
Ik heb nog nooit HA hoeven te rebooten na het aanmaken van een scene.
Nee hij pakt ze uiteindelijk wel op, maar omdat je ze vanuit Hue Essentials aanmaakt, kan het even duren voordat ze in je HA komen. Vandaar de reboot.

[ Voor 18% gewijzigd door Wachten... op 05-10-2021 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rusman
@Wachten... De UI voor scenes in HA pakt altijd de huidige state (aan/uit, kleur, brightness) van de lamp dus of je hem nou in Hue of in HA vooraf inregelt maakt niet uit. Zodra je de scene aanmaakt pakt hij de state van hoe de lamp op dat moment staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
rusman schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 14:17:
@Wachten... De UI voor scenes in HA pakt altijd de huidige state (aan/uit, kleur, brightness) van de lamp dus of je hem nou in Hue of in HA vooraf inregelt maakt niet uit. Zodra je de scene aanmaakt pakt hij de state van hoe de lamp op dat moment staat.
Dat klopt, maar het instellen van lampen gaat veel makkelijker en sneller in de Hue Essentials app.
Daarna is het letterlijk nog 2 klikken en het een naam geven en je bent klaar. Ik hoef dat niks meer in HA te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rusman
rusman schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 17:46:
Vandaag een flinke uitschieter in het energy dashboard. Lijkt erop dat er iets niet helemaal goed is gegaan met de SolarEdge API. SE app ligt er zelf ook uit momenteel:

[Afbeelding]
Paar uur later nog 2 pieken erbij helaas. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N6L1ywYY_Gv0xpDDG38Ck32DGH0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dfiq5FXCGUIT521ZG848A3mY.png?f=fotoalbum_large

Vandaag alles weer zoals het hoort, maar nu heb ik dus zoveel opgewekt in 1 dag dat alle stats van deze week, maand en jaar geen waarde meer hebben. Weet iemand of er een mogelijkheid is om de data van 1 specifieke dag te purgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetman
  • Laatst online: 19:51

Peetman

Tjah....

rusman schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 14:20:
[...]

Paar uur later nog 2 pieken erbij helaas. [Afbeelding]

Vandaag alles weer zoals het hoort, maar nu heb ik dus zoveel opgewekt in 1 dag dat alle stats van deze week, maand en jaar geen waarde meer hebben. Weet iemand of er een mogelijkheid is om de data van 1 specifieke dag te purgen?
Je kan in de statistics tabel kijken wat de waardes zijn in de sum kolom. Evt kan je daar dus ook de waardes herstellen om het weer goed te zetten.

Eerder in dit topic heb ik een vergelijkbaar probleem beschreven met de Goodwe API. Door een sensor te gebruiken die alleen maar mag ophogen kan je dit voorkomen (tip van een andere user)

[ Voor 11% gewijzigd door Peetman op 05-10-2021 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septillion
@Wachten... (en @TheFes) Het valt mij ook tegen dat je bij een scene geen area toe kunt voegen inderdaad. Dat had ik met de nieuwe methodes wel verwacht.

Als work around zou je nadat je een scene gemaakt hebt voor een kamer daar gewoon een duplicatie van kunnen maken (kan ook in de UI) en die dan weer aanpassen.

Zelf pak ik soms toch scripts ipv scenes omdat een scene niet met templates kan werken en een scene altijd het hele device doet (niet handig als ik device met twee lampen heb maar alleen één wil toevoegen).
Wachten... schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 14:02:
Ik heb dan dus de input_booleans (knoppen), maar hoe koppel ik deze scenes dan aan die knoppen?
Omslachtig ;) Wat ik al zei, dan moet je alle input_booleans goed houden. Als je een input_select gebruikt gaat dat vanzelf. Met de custom:button-card kan je ze alsnog makkelijk als button op je dashboard zetten.

Button met een input select:
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
type: custom:button-card
entity: input_select.livingroom_mode
name: Movie mode
icon: mdi:video-vintage
icon_height: 75px
color: var(--state-icon-color)
styles:
  card:
    - height: 125px
state:
  - value: Movie
    color: var(--state-icon-active-color)
tap_action:
  action: call-service
  service: script.livingroom_toggle_mode
  service_data:
    mode: Movie

Het toggle script:
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
alias: Livingroom Toggle mode
fields:
  mode:
    description: The mode to toggle to or return to auto if current
    example: Cosy
sequence:
  - service: input_select.select_option
    data:
      entity_id: input_select.livingroom_mode
      option: >-
        {% if states("input_select.livingroom_mode") == mode %}Auto{% else %}{{
        mode }}{% endif %}

Als je meerdere input_selects hebt zou je dat ook een field kunnen maken. En als je geen auto(matische) scene hebt wordt dat dus Off.

Voor het selecteren heb ik één automation met een chooser (omdat ik wat meer doe dan alleen scenes aanroepen). Maar het zou zo simpel kunnen als:
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
alias: Livingroom mode apply
trigger:
    entity_id: input_select.livingroom_mode
action:
  - service: scene.turn_on
    target:
      entity_id: "scene.livingroom_{{ states('input_select.livingroom_mode' }}"

Waarbij je alle scenes dus laat beginnen met hetzelfde (hier 'livingroom_') + de waarde uit de input_select.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rusman
Peetman schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 14:22:
[...]

Je kan in de statistics tabel kijken wat de waardes zijn in de sum kolom. Evt kan je daar dus ook de waardes herstellen om het weer goed te zetten.

Eerder in dit topic heb ik een vergelijkbaar probleem beschreven met de Goodwe API. Door een sensor te gebruiken die alleen maar mag ophogen kan je dit voorkomen (tip van een andere user)
Het lijkt haast alsof de SolarEdge API aangepast is gisteren. De waardes die binnenkomen voor de lifetime_production sensor veranderen 3x binnen een paar uur als ik de data van gister bekijk:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GeyX9xTSW9IegHGSJDxob6x71VI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/egZy4oaYFnlxWtl8JHjSOUu9.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetman
  • Laatst online: 19:51

Peetman

Tjah....

rusman schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 14:40:
[...]

Het lijkt haast alsof de SolarEdge API aangepast is gisteren. De waardes die binnenkomen voor de lifetime_production sensor veranderen 3x binnen een paar uur als ik de data van gister bekijk:

[Afbeelding]
Wat is de logische waarde? De 64000? Dan zou je het op dezelfde manier kunnen doen als ik het heb opgelost: TheFes in "Home Assistant: Open source Python3 home automation - deel 4"
Ik doe ook nog een optelling van 2 sensoren, maar dat kan je uiteraard achterwege laten.

[ Voor 5% gewijzigd door Peetman op 05-10-2021 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:33
Ik zoek een elektrische kachel. Bij voorkeur te integreren in HA. Dus een wifi versie bijvoorbeeld.
Ik heb SG2000MEC van Mill getest maar die kon zijn wifi niet vasthouden helaas. Ik kan niet 123 een lijst vinden welke in HA kunnen worden toegevoegd.

Water-Escape

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• feenstn
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 26-03-2024
water_escape schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 15:14:
Ik zoek een elektrische kachel. Bij voorkeur te integreren in HA. Dus een wifi versie bijvoorbeeld.
Ik heb SG2000MEC van Mill getest maar die kon zijn wifi niet vasthouden helaas. Ik kan niet 123 een lijst vinden welke in HA kunnen worden toegevoegd.
Kan je niet elke electrische kachel integreren middels een powerplug (aan/uit vd kachel), een temp sensor en de HA Climate integratie.

Op deze manier heb ik dit destijds opgelost met een electrisch kacheltje van de Action en dat werkte prima.
Nu echter niet meer actueel vanwege aanschaf airco/warmtepomp, dus kan de yaml helaas niet delen...

Edit: naar aanleiding van de input van @barrymossel icm deze integratie zeer goed mogelijk: https://www.home-assistan...tions/generic_thermostat/

[ Voor 10% gewijzigd door feenstn op 06-10-2021 21:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rusman
water_escape schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 15:14:
Ik heb hier een Eurom Alutherm staan met wifi erop. Deze integreert via Tuya in HA. Werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuismAndré
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:14

HuismAndré

-Pardon my French, I'm Dutch-

Wachten... schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 14:02:
[...]
Echter ben ik het dan even kwijt. Ik heb dan dus de input_booleans (knoppen), maar hoe koppel ik deze scenes dan aan die knoppen?
Ik heb de volgende button rij (2 buttons voor radio, 2 voor hue scenes). Is zoiets wat je wilt doen?
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
type: grid
columns: 2
square: false
cards:
  - type: button
    tap_action:
      service_data:
        group_name: Keuken en Ring
        scene_name: Sunlight-Switch
      service: hue.hue_activate_scene
    name: Keuken en Ring
    show_state: false
    show_icon: true
    icon: mdi:lightbulb
    icon_height: 20px
    name: Radio 10       JBL's
    tap_action:
      service: script.radio_10_naar_jbl
      target: {}
      service_data: {}
    icon: mdi:music
    name: Radio 10       Loods
    tap_action:
      service: script.radio_10_naar_loods
      target: {}
      service_data: {}
    icon: mdi:radio
    tap_action:
      service_data:
        group_name: Huiskamer
        scene_name: Huiskamer-Gedimd
      service: hue.hue_activate_scene
    name: Huiskamer Gedimd
    icon: mdi:lightbulb

André Huisman (www.new-line.nl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
Zijn er mensen die hun lg webos tv geintegreerd hebben in HA?

Ik kan de tv aan/uitzetten maar ik wil graag apps starten ook

Ik heb een volledige lijst gevonden van alle mogelijke actions
https://github.com/bendav...ce/aiopylgtv/endpoints.py

Is er iemand die dit al succesvol heeft gedaan?

[ Voor 98% gewijzigd door skank op 05-10-2021 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
feenstn schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 15:56:
[...]

Kan je niet elke electrische kachel integreren middels een powerplug (aan/uit vd kachel), een temp sensor en de HA Climate integratie.

Op deze manier heb ik dit destijds opgelost met een electrisch kacheltje van de Action en dat werkte prima.
Nu echter niet meer actueel vanwege aanschaf airco/warmtepomp, dus kan de yaml helaas niet delen...
Dat denk ik niet.
Die powerplug zal enkel aan/uit stroom doen, hij zal niet de kachel harder of zachter kunnen zetten
Ik heb ook een electrische en die is niet te sturen door HA (cosyflame)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

skank schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 17:32:
Dat denk ik niet.
Die powerplug zal enkel aan/uit stroom doen, hij zal niet de kachel harder of zachter kunnen zetten
De meeste elektrische kacheltjes hebben een thermostaat. En het verwarmingselement wordt ingeschakeld als de gemeten temperatuur lager is dan de gewenste temperatuur. Uitschakelen werkt tegenovergesteld. Dat kun je natuurlijk prima nabootsen met een losse thermometer en een alternatieve wijze om het element in en uit te schakelen :)

[ Voor 16% gewijzigd door Gizz op 05-10-2021 18:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GoBieN-Be
Meessen schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 11:47:
[...]

Vind het raar dat dat model niet op hun website staat. Er is wel een wifi versie die zo uit ziet.

http://www.heimantech.com...e=list&classid=1&offset=0
Hier een foto van één van mijn Heiman rookdetectors.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/maETMEkoAOby14G7dVdaKSUa1QY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/QhroDNMqayVSaQJc6NftBkP2.jpg?f=user_large

En hier screenshot van in HA, zodat je ziet dat het over een Zigbee model gaat.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iPG1EzR2fIcIoGcUsRUxtcp7TTw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/NvOyepvCbeEH8rd4uan2FPg9.jpg?f=user_large

En hier de link op Ali:
https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.48184c4dnEoIKf

[ Voor 6% gewijzigd door GoBieN-Be op 05-10-2021 18:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:34
GoBieN-Be schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 18:40:
[...]

Hier een foto van één van mijn Heiman rookdetectors.
Probeer je rookmelder aan het plafond te plaatsen en minimaal 50 cm van de muur af. Dit is de plek waar de rookmelder het beste reageert. Je hebt nu ook kans in die hoek dat de rook niet of niet optimaal de melder in komt en dan heb je geen goede detectie.

Mocht je niet kunnen of willen boren in het plafond kun je ook pattex montage tape gebruiken zo hangt er een van mij al 7 jaar aan het plafond op de 1e verdieping

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoBieN-Be
Inderdaad omdat ik niet wil boren in plafond (beton gewelf).
Ik dacht dat aan de muur op zo'n 15 a 20cm van plafond ook een goede positie was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bafplus
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 04-01-2022
Wat ik mij altijd al afvroeg...kun je het alarm ook triggeren vanuit HA? Dus als er 1 afgaat HA de andere ook af laat gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:00
feenstn schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 22:06:
[...]

Ja, hier werkt het. Echter de eerste keer ook niet direct.
Ik gebruik het op een Android tablet waarop HA middels Wallpanel draait.
Na het versturen van de eerste tts melding hoor je het pas als je het scherm activeert... of een knop indrukt.

Het lijkt of de melding dan ergens 'gestored' wordt.
Ik heb dit opgelost door een popup weer te geven voordat ik de melding laat horen en dat werkt nu goed en direct. Ik dacht dat dit met Wallpanel te maken had en niet zo zeer met BrowserMod.
Het werkt bij mij nu ook. Het bleek dat mijn internal url nog verkeerd stond....

Ik ervaar nu hetzelfde als jou. Na een x aantal minuten worden de entiteiten van mijn android telefoon unavailable. Pas als ik het scherm weer aanraak kan ik weer de media player aanroepen.

Ik zal dat idee met een pop up is onderzoeken. Maar eerst waarom hij unavailable wordt. Mijn scherm staat eigenlijk altijd aan.

Ook ga ik eens kijken naar wall panel
[edit] hmm de github wordt al 3 jaar niet bijgewerkt, dus die skip ik denk maar

[ Voor 3% gewijzigd door Mich op 05-10-2021 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:00
.

[ Voor 99% gewijzigd door Mich op 05-10-2021 20:12 ]

Pagina: 1 ... 67 ... 245 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zet je code tussen ~[code=yaml] ~[/code] tags om het goed leesbaar te houden; ook makkelijker voor de eventuele foutopsporing.

Lees ook eerst even de topicstart voor je je vraag plaatst, wellicht wordt je vraag daar al beantwoord. Wil je pronken met je setup mag dat in Home Assistant - Show je setup.