Heb nagevraagd op HA discord. Er is geen ingebouwde mogelijkheid om audio vanuit HA af te spelen op 3.5mm poort van het apparaat waar HA op draait. De VLC-addon die dit suggereert is kaput. Ze hebben ook geen suggesties voor alternatieven.DeadMetal schreef op woensdag 22 september 2021 @ 08:01:
Ik zit er over te denken om mijn deurbel (het gedeelte wat nu het deurbelgeluid produceert, in de vorm van een Xiaomi gateway die een ingebouwde speaker heeft) te vervangen door een speaker, rechtstreeks aangesloten op mijn Odroid N2+ waar HA op draait (zelfde hardware als de Home Assistant Blue) die een 3,5mm jack heeft.
Bestaat er zoiets en zou dat mogelijk zijn? Een speaker aan te sluiten op 3,5mm, zonder batterijen, met een laag standby verbruik, en dan lijkt het mij noodzakelijk dat de speaker zelf geen fysieke volumeknop heeft, maar dat ik vanuit HA het volume kan bepalen bij het afspelen van een geluid.
/edit: afgezien van de hardware-vraag, is het me ook nog niet duidelijk hoe ik HA de opdracht kan geven om een geluid via zijn eigen 3,5mm poort uit te sturen. Ik draai HA OS. Ik draai al wel owntone (forked-daapd) die een lokale audio output kan doen, maar mooier zou zijn als HA dat zelfstandig kan.
Ik ga het daarom anders aanpakken, een normale ouderwetse deurbel met bedrade drukker aanschaffen en deze modificeren.