Ik heb een Samsung en die geeft via Smart things e.e.a. door. Achteraf gezien koop ik geen witgoed meer van fabrikanten die normaliter telefoons en televisies maken. Maar integreren met HA doet het!Broekhuizen schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 20:27:
Misschien een stomme vraag, maar heeft er iemand tips voor een bepaald merk/model wasmachine die simpel met HA te combineren is zonder dus iets van een verbruiksmeter of zo er tussen te stoppen? Maar dat is dus via een API rechtstreeks kan communiceren?
Ik moet nog een wasmachine uitzoeken voor in het nieuwe huis dus als dat meteen een slimme kan zijn is dat alleen maar mooi meegenomen
LG is ook benaderbaar via een API.Broekhuizen schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 20:27:
Misschien een stomme vraag, maar heeft er iemand tips voor een bepaald merk/model wasmachine die simpel met HA te combineren is zonder dus iets van een verbruiksmeter of zo er tussen te stoppen? Maar dat is dus via een API rechtstreeks kan communiceren?
Ik moet nog een wasmachine uitzoeken voor in het nieuwe huis dus als dat meteen een slimme kan zijn is dat alleen maar mooi meegenomen
Kijk eens naar filters: https://www.home-assistant.io/integrations/filter/scorpion303 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 10:57:
Ik gebruik DSMR-Reader om via MQTT (Mosquitto broker) het gas- en electraverbruik van de woning door te geven. Dit werkt voor 99,9% foutloos.
Helaas krijg ik ongeveer eens per kwartaal een enorme 'spike' voor het gasverbuik binnen (20.000m3 / EU 13k). Deze spike wordt enkele minuten later wel (negatief) gecorrigeerd, maar alle lovelace grafieken zijn inmiddels wel weer een maand van slag en in grafana komt het nooit meer goed.
Heeft iemand een idee hoe ik zo'n spike kan voorkomen (of handmatig uit mijn recorder/grafana kan verwijderen)? Ik heb binnen DSMR-reader of de Mosquitto broker geen mogelijkheid om bepaalde maximum waarden/thresholds te definieren. Is wellicht de enige mogelijkheid om een voor alle gaswaarden ook templates te maken die bepaalde uitschieters niet meenemen? An sich is dat niet zo moeilijk, maar dan moet ik alle historie wel weer opnieuw gaan opbouwen.
Je kunt hiermee filters aanmaken die bewerkingen doen met je data. Je zou bijvoorbeeld eentje kunnen maken die outliers er uit filtert. Je moet dan wel even goed kijken wat er gebeurt met de data die dan wel geschreven wordt. Wordt het afgekapt boven een bepaalde waarde? Of krijg je misschien zelfs een nulwaarde?
Na het installeren van deze addon kun je de config map via samba bereiken;Voggy schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 20:50:
Wellicht een domme vraag:
Ik ben aan het expirimenteren met Home Assistant in een VM op de synology NAS (virtual machine manager). Alles lijkt prima te werken, maar ik kan niet vinden hoe ik bij mijn bestanden in de config map kom. Iemand een idee?
Af en toe moet je bij de yaml files en ik vond het wel prettig deze gewoon in windows te bewerken..
https://github.com/home-assistant/addons/tree/master/samba
Te installeren via de supervisor addon store
[ Voor 3% gewijzigd door kattenbeld op 23-03-2021 23:59 ]
Deze dimmer werkt alleen met een pulsdrukker. Met een normale wip schakelaar zoals de meeste mensen in huis hebben gaat die niet werken.asvogel schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 20:47:
[...]
Ik zat er nog even naar te kijken, maar de verkoper lijkt met de plaatjes zeggen dat een reset switch juist niet werkt (reset switch met een rood kruis). Tegelijkertijd is het schema'tje juist wel van een pulsschakelaar. https://nl.aliexpress.com/item/1005001599812277.html
Dan maar gewoon proberen, denk ik...
1x kort is toggle lamp
En lang ingedrukt is dimmer harder of zachter.
Ik heb ook een stel van deze dimmers. Let er wel op dat het 0 punt niet te kalibreren is.
@asvogel Ben bang dat hij precies de vinkjes en de kruisjes heeft verdraaid...
De "originele" verkoper heeft het ook precies andersom. En om de dimmer te pairen moet je ook simpelweg de pulsdrukker aan S1 10-15 sec indrukken, dat zou dus ook gebeuren als je de schakelaar in de aan-positie laat staan. Ook is het wel af te leiden aan het plaatje "With two switches" waar ze gewoon parallel staat.
Ben benieuwd naar je ervaringen, heb nog een aantal ZigBee switches nodig voor inbouw. Geen dimmer dus maar alleen een schakelaar. Deze lijkt te voldoen.asvogel schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 20:47:
[...]
Ik zat er nog even naar te kijken, maar de verkoper lijkt met de plaatjes zeggen dat een reset switch juist niet werkt (reset switch met een rood kruis). Tegelijkertijd is het schema'tje juist wel van een pulsschakelaar. https://nl.aliexpress.com/item/1005001599812277.html
Dan maar gewoon proberen, denk ik...
Je durft het wel aan om Chinese spulletjes in te bouwen?
14590 Wp PV | 0 kWh Thuisaccu (binnenkort 14.4 kWh)
@Peutpeut Als je geen dimmen wilt zou ik ook niet voor een dimmer gaan. Maar vind zelf dimmen een onmisbaar aspect voor altijd prettig licht.
En ja, deze modules zijn wederom erg netjes gebouwd, niets mist mee. Wel is de kwaliteitscontrole misschien niet altijd even goed. @Dacuuu had een module waarvan de Zigbee module, duidelijk een onderdeel dat ze met de hand doen, niet gesoldeerd was. Niet gevaarlijk, wel irritant. Dus de dimmer intern even visueel checken, zeker als hij rammelt
, is wel handig.
Ook de naam is wel gek want het zijn juist mosfet dimmers en geen triac dimmers
En ja, deze modules zijn wederom erg netjes gebouwd, niets mist mee. Wel is de kwaliteitscontrole misschien niet altijd even goed. @Dacuuu had een module waarvan de Zigbee module, duidelijk een onderdeel dat ze met de hand doen, niet gesoldeerd was. Niet gevaarlijk, wel irritant. Dus de dimmer intern even visueel checken, zeker als hij rammelt
Ook de naam is wel gek want het zijn juist mosfet dimmers en geen triac dimmers
@Dacuuu Dank voor de bevestiging. Wat is jouw ervaring met dat nulpunt? Wel laag genoeg om een beetje dimbereik te krijgen?
@Septillion Ja, dat plaatje bedoelde ik met het schema. Dat zijn toch de leuke dingen van het kopen van spullen uit China
@Peutpeut Ik heb laatste de eerste schakelaars (dus geen dimmers) ingebouwd. Ik maak me meer zorgen over alles in zo'n inbouwdoos proppen dan over de Chinese kwaliteit. Maar met een dimmer is het risico groter dan met een switch, denk ik. Dus die dimmer zal ik in het begin wel even in de gaten houden mbt geluid en warmte. Verder maak ik me niet zoveel zorgen; houden ze ermee op dan verwijder ik ze weer. Ik heb niet veel negatieve reviews gezien.
@Septillion Ja, dat plaatje bedoelde ik met het schema. Dat zijn toch de leuke dingen van het kopen van spullen uit China
@Peutpeut Ik heb laatste de eerste schakelaars (dus geen dimmers) ingebouwd. Ik maak me meer zorgen over alles in zo'n inbouwdoos proppen dan over de Chinese kwaliteit. Maar met een dimmer is het risico groter dan met een switch, denk ik. Dus die dimmer zal ik in het begin wel even in de gaten houden mbt geluid en warmte. Verder maak ik me niet zoveel zorgen; houden ze ermee op dan verwijder ik ze weer. Ik heb niet veel negatieve reviews gezien.
@Septillion In de toilet, hal, bijkeuken hoef ik geen dimmers. Daar vind ik het prima om een switch te hebben. Dit laat ik in HA via NodeRed afgaan op beweging. Ik heb nog een aantal Qubino Zwave Dimmers, die werken goed in HA. Die gebruik ik in de woonkamer, keuken, etc.
14590 Wp PV | 0 kWh Thuisaccu (binnenkort 14.4 kWh)
Zijn er hier toevallig mensen die SwitchBot Curtain middels dit custom component https://github.com/alextud/ha-switchbot-curtain geïntegreerd hebben in HA?
Het werkt, maar ik merk een behoorlijk vertraging tussen het triggeren van de service en het daadwerkelijk reageren van de SwitchBot Curtain (5-10 seconden). In de HA log zie ik regelmatig eerst een aantal mislukte connectie pogingen. Vanuit de SwitchBot app gaat dat opvallend sneller.
Nu vraag ik me af of dat wellicht komt door het het feit dat de app slimmer omgaat met het wakker maken van BLE in de SwitchBot, of dat het op een andere manier aan de kant van het custom component zit.
Concreet: Iemand deze custom component ook in gebruik om je SwitchBot Curtain aan te sturen?
Het werkt, maar ik merk een behoorlijk vertraging tussen het triggeren van de service en het daadwerkelijk reageren van de SwitchBot Curtain (5-10 seconden). In de HA log zie ik regelmatig eerst een aantal mislukte connectie pogingen. Vanuit de SwitchBot app gaat dat opvallend sneller.
Nu vraag ik me af of dat wellicht komt door het het feit dat de app slimmer omgaat met het wakker maken van BLE in de SwitchBot, of dat het op een andere manier aan de kant van het custom component zit.
Concreet: Iemand deze custom component ook in gebruik om je SwitchBot Curtain aan te sturen?
@asvogel Ze gaan redelijk laag, voor mij laag genoeg maar niet extreem. In de woonkamer ga ik in "Cosy" terug naar het minimale. Maar heb het idee dat de lamp nog wat later zou kunnen. Samen met @Dacuuu ook gemerkt dat ze onder de 7% gewoon uit gaan.
@Peutpeut Ah, check
Ook al heb ik voor de nacht in de hal en wc juist ook een nachtmodus
@Peutpeut Ah, check
Ik heb tot nu toe de dimmer getest met een bureaulamp, en een smalle fitting Philips 4 watt oid glow dim lamp. Ik heb nog geen ervaring met bijvoorbeeld 4 led lampen met 1 dimmer.asvogel schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 09:34:
@Dacuuu Dank voor de bevestiging. Wat is jouw ervaring met dat nulpunt? Wel laag genoeg om een beetje dimbereik te krijgen?
Maar tot op heden vind ik het dim bereik goed, maar toen ik een andere lamp er in draaide, is het dim punt waar de lamp uit gaat, iets anders kwa percentage in home assistant. Dus het is een beetje maatwerk. Zie hier mijn post met iets meer uitleg.
Dacuuu in "Zigbee2mqtt - open source zigbee bridge"
Heeft iemand ervaring met Fibaro Walli switches, en dan met name het gebruik in bestaande raamwerken van merken als Peha, Busch Jaeger, enz.?
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
Ik ben met mijn zonnepanelen bezig en dat lukt aardig.
RPi met SBFspot+mqtt naar HA.
Gegevens komen binnen en ik kan er vele sensoren van maken.
Nu kwam ik deze tegen op het internet
Ik dacht dat nu alle waardes de Solar als sensor zouden krijgen met als attribute Inverter Sunrise; dus in dit geval sensor.solar.Inverter_sunrise. Dat is niet het geval de Solar zie ik nergens terug.
Is de oude code of heeft deze notatie een ander doel?
RPi met SBFspot+mqtt naar HA.
Gegevens komen binnen en ik kan er vele sensoren van maken.
Nu kwam ik deze tegen op het internet
code:
1
2
3
4
5
| sensor Solar: - platform: mqtt state_topic: "sbfspot/GH2" name: "Inverter Sunrise" value_template: "{{ value_json.SunRise }}" |
Ik dacht dat nu alle waardes de Solar als sensor zouden krijgen met als attribute Inverter Sunrise; dus in dit geval sensor.solar.Inverter_sunrise. Dat is niet het geval de Solar zie ik nergens terug.
Is de oude code of heeft deze notatie een ander doel?
Ik zou, om mijn standby energieverbruik terug te dringen, e.e.a. willen automatiseren met Home Assistant.
één van de quick-wins zou het uitschakelen van mijn tv & hifi corner zijn met een smartplug.
Als trigger voor deze automation zou ik de aanwezigheid van mijn Logitech Harmony remote in het oplaadstation kunnen zijn. Als ik de remote er uit haal, is dit immers het teken dat ik wat wil gaan doen met mijn hifi setup...
Hoe zouden jullie dit aanpakken? iemand een creatief idee zonder de W.A.F. te ondermijnen?
één van de quick-wins zou het uitschakelen van mijn tv & hifi corner zijn met een smartplug.
Als trigger voor deze automation zou ik de aanwezigheid van mijn Logitech Harmony remote in het oplaadstation kunnen zijn. Als ik de remote er uit haal, is dit immers het teken dat ik wat wil gaan doen met mijn hifi setup...
Hoe zouden jullie dit aanpakken? iemand een creatief idee zonder de W.A.F. te ondermijnen?
Ik zou beginnen met het in kaart brengen van je verbruikers. Modern spul pakt amper 1W in standby nl..Daar zou ik niet moeilijk over doen bijv. Teveel gedoe voor €2/jaar.warlock1984 schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 14:40:
Ik zou, om mijn standby energieverbruik terug te dringen, e.e.a. willen automatiseren met Home Assistant.
Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs
Ik zou inderdaad eerst kijken of het de moeite waard is. Mocht dat wel zo zijn dan zou je kunnen kijken naar een ESP + ESPHome en een IR diode. Dan kan je eventueel in je Harmony sequence eerst je hifiset laten inschakelen. Lekker goedkoop en een leuk Tweakers gehalte.warlock1984 schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 14:40:
Hmm daar ben ik weer, iets wat zeer simpel lijkt, valt toch tegen helaas.
Een snapshot van camera doorsturen naar mijn telefoon via de HA App.
Automation blueprint gevonden: https://community.home-as...fication-on-motion/254565
Ik vul de waardes in in de webui, echter genereert dit een fout dat mijn device geen notificatie krijgt. (webhook fout).
De snapshot wordt wel in de www/tmp weggeschreven en kan ik via de browser inzien.
De notify service werkt wel voor mijn telefoon maar dit gebruikt de notify_device, ik kon er weinig over vinden dus mogelijk zie ik iets over het hoofd wat een (logische) HA vereiste is alvorens dit zou werken.
IMG automation:
/f/image/AKsU4JIrmqwiY4rii9klCxH7.png?f=fotoalbum_large)
YAML automation code:
alias: testsnapshot
description: ''
use_blueprint:
path: vorion/send-camera-snapshot-notification-on-motion.yaml
input:
notification_message: '{{ motion_sensor_name }} detected movement!'
motion_sensor: binary_sensor.pir####
camera: camera.########i_mainstream
notify_device: d84############
is_ios: true
delay: 0[/quote]
[quote]
Mocht iemand mij in de goede richting kunnen helpen dan graag
.
Alleen tekst dat de PIR getriggerd werkt wel met de notify.service.
Onderstaand geeft een notificatie in de HA app op mijn telefoon.
Een snapshot van camera doorsturen naar mijn telefoon via de HA App.
Automation blueprint gevonden: https://community.home-as...fication-on-motion/254565
Ik vul de waardes in in de webui, echter genereert dit een fout dat mijn device geen notificatie krijgt. (webhook fout).
De snapshot wordt wel in de www/tmp weggeschreven en kan ik via de browser inzien.
De notify service werkt wel voor mijn telefoon maar dit gebruikt de notify_device, ik kon er weinig over vinden dus mogelijk zie ik iets over het hoofd wat een (logische) HA vereiste is alvorens dit zou werken.
code:
1
2
3
4
| Error while executing automation automation.testsnapshot: Unable to find notify service for webhook ID 3:25:56 PM – Automation (ERROR) testsnapshot: Error executing script. Error for device at pos 3: Unable to find notify service for webhook ID 3:25:56 PM – Automation (ERROR) |
IMG automation:
/f/image/AKsU4JIrmqwiY4rii9klCxH7.png?f=fotoalbum_large)
YAML automation code:
alias: testsnapshot
description: ''
use_blueprint:
path: vorion/send-camera-snapshot-notification-on-motion.yaml
input:
notification_message: '{{ motion_sensor_name }} detected movement!'
motion_sensor: binary_sensor.pir####
camera: camera.########i_mainstream
notify_device: d84############
is_ios: true
delay: 0[/quote]
[quote]
Mocht iemand mij in de goede richting kunnen helpen dan graag
Alleen tekst dat de PIR getriggerd werkt wel met de notify.service.
Onderstaand geeft een notificatie in de HA app op mijn telefoon.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| alias: VoordeurActiviteit description: '' trigger: - platform: state entity_id: binary_sensor.pir_#### from: 'off' to: 'on' condition: [] action: - service: notify.mobile_app_####_iphone data: message: Iemand bij de voordeur! mode: single |
You know you ve played warcraft III too much when.... Your sitting next to a guy at the busstop waiting for a bus, and he stands up before the bus gets there, and you claim that hes map hacking
Vergeet niet mee te nemen dat je smart-plug ook continue stroom verbruikt. Per saldo win je niet zoveel en de kans dat je automatisering eens een keer niet werkt voor het inschakelen is die paar euro niet waard.warlock1984 schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 14:40:
What's the speed of dark?
Het is een losstaande brievenbus voor het huis. Ik schat vanaf de meterkast een meter of 15. Alleen is de meterkast uiteraard in ons huis en de brievenbus buiten. De bewegingssenser blijft wel rapporteren als hij binnen is. Alleen als hij binnen ligt lijkt deze na een tijdje van de rader te verdwijnen.TheFes schreef op maandag 22 maart 2021 @ 10:02:
[...]
Niet aan gedacht inderdaad, zou ook kunnen. Echter zal het wifi netwerk vanauit het appartement dan ook niet zo ver reiken wellicht.
Maar goed, @4of9 kan misschien wat licht op de zaak werpen. Anders is het inderdaad maar gissen.
Ik ga eens proberen met 2 extra routers naast de coordinator om de afstand te verkleinen maar dat zal niet een en enorme verbetering zijn. Ik denk dat ik hem een meter of 5 dichterbij kan krijgen (maar wel nog steeds binnen)
Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...
Moet zeggen dat ik best een beetje trots was toen deze automation het deed gisteravond:
Met deze choose functie kan ik wel wat automations samenvoegen, maakte voorheen apparte voor aan en uit.
Inmiddels wel het punt bereikt dat het steeds leuker begint te worden
Steeds meer dingen lukken zonder eerst een avond youtube/vloeken
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
| alias: Pomp vloerverwarming description: '' trigger: - platform: state entity_id: climate.huiskamer - platform: time at: '21:10' - platform: time at: '21:11' condition: [] action: - choose: - conditions: - condition: or conditions: - condition: state entity_id: climate.huiskamer attribute: hvac_action state: heating - condition: time after: '21:10' before: '21:11' sequence: - type: turn_on device_id: 80cb965dc92da00bd76ca5c825ebe028 entity_id: switch.blitzwolf_socket_2 domain: switch - conditions: - condition: and conditions: - condition: state entity_id: climate.huiskamer attribute: hvac_action state: 'off' - condition: and conditions: - condition: not conditions: - condition: time after: '21:10' before: '21:11' sequence: - type: turn_off device_id: 80cb965dc92da00bd76ca5c825ebe028 entity_id: switch.blitzwolf_socket_2 domain: switch default: [] mode: single |
Met deze choose functie kan ik wel wat automations samenvoegen, maakte voorheen apparte voor aan en uit.
Inmiddels wel het punt bereikt dat het steeds leuker begint te worden
Steeds meer dingen lukken zonder eerst een avond youtube/vloeken
ik heb de metingen uiteraard al achter de rug. vandaar dat ik ook het nut zie om er mee aan de slag te gaan. de setup bestaat uitMars Warrior schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 15:18:
[...]
Ik zou beginnen met het in kaart brengen van je verbruikers. Modern spul pakt amper 1W in standby nl..Daar zou ik niet moeilijk over doen bijv. Teveel gedoe voor €2/jaar.
-Marantz receiver
-Shortthrow Xiaomi beamer
-LG 55" LCD
-Nintendo Switch docking
-Orange TV settopbox
-PS4
ik lees een standby van 32W uit. da's vooral te wijten aan de Mazantz versterker die, ookal staat hij uit, aan HDMI passtrough doet voor mijn overige apparatuur richting beamer & tv.
edit: ook de orange settop box blijkt een ware energievreter met 9W continue. kwam ik ook tegen in dit artikel: https://www.test-aankoop....ure-valstrikken/orange-tv
[ Voor 12% gewijzigd door warlock1984 op 24-03-2021 16:36 ]
Da's inderdaad nog een andere benaderingswijze. ik heb hier nog legio nodemcu bordjes liggen. ergens zal ik nog wel een ir ontvangertje hebben. Ga ik eens bekijken.SkyThes schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 15:30:
[...]
Ik zou inderdaad eerst kijken of het de moeite waard is. Mocht dat wel zo zijn dan zou je kunnen kijken naar een ESP + ESPHome en een IR diode. Dan kan je eventueel in je Harmony sequence eerst je hifiset laten inschakelen. Lekker goedkoop en een leuk Tweakers gehalte.
Meer mensen ruzie met Aqara +Deconz + ha?
Ik heb 6 temp sensors. Werkt prima. Maar na een paar dagen of weken verliezen ze de verbinding.
Opnieuw verbinden lukt niet. Zelfs niet als ik náást de conbee II sta. En ja, met verlengkabeltje.
Sommige zitten op geen meter afstand... En toch stopt eentje wel en een ander niet.
Iemand enig idee?
Ik heb 6 temp sensors. Werkt prima. Maar na een paar dagen of weken verliezen ze de verbinding.
Opnieuw verbinden lukt niet. Zelfs niet als ik náást de conbee II sta. En ja, met verlengkabeltje.
Sommige zitten op geen meter afstand... En toch stopt eentje wel en een ander niet.
Iemand enig idee?
Hee dit probleem heb ik recentelijk ook.Waah schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 19:02:
Iemand enig idee?
Ze hebben een jaar goed gewerkt, maar sommige weigeren nu soms dienst. Met veel moeite krijg ik ze dan opnieuw gepaird. Maar soms doen ze het daarna dan toch weer niet
Enyaq iV 80 - 5135 Wp
Een software update gedraaid dan recent?Kodess schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 20:02:
[...]
Hee dit probleem heb ik recentelijk ook.
Ze hebben een jaar goed gewerkt, maar sommige weigeren nu soms dienst. Met veel moeite krijg ik ze dan opnieuw gepaird. Maar soms doen ze het daarna dan toch weer niet
En waar staan de batterij percentages op? Vanaf 25-30% batterij kun je wat problemen gaan krijgen met Aqara
Aqara temp sensor in de garage en op zolder. Herken deze problemen niet.Waah schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 19:02:
Iemand enig idee?
Heb je logs?Waah schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 19:02:
Iemand enig idee?
deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB
Eensch, dat herken ik ook van hier thuis.Mars Warrior schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 20:54:
En waar staan de batterij percentages op? Vanaf 25-30% batterij kun je wat problemen gaan krijgen met Aqara
Sometimes you need to plan for coincidence
Die sensoren luisteren wel heel nauw waar je ze paired. Ze zullen dus niet of nauwelijks wijzigen naar een andere router.Waah schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 19:02:
Iemand enig idee?
He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV
Ja, ik heb die meerdere in gebruik achter Busch Jaeger Balance SI schakelmateriaal:CAP-Team schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 14:23:
Heeft iemand ervaring met Fibaro Walli switches, en dan met name het gebruik in bestaande raamwerken van merken als Peha, Busch Jaeger, enz.?
- Een enkele wall switch om mijn elektrische radiator in de badkamer te schakelen.
- Een dubbele om twee stopcontacten in de voortuin te schakelen (bijv. voor kerstverlichting).
Ik heb overal 50 mm inbouw dozen en dat past allemaal net.
Signature
Die van mij staan nog op 100% of 99%. dus dat kan het niet zijn.Mars Warrior schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 20:54:
[...]
Een software update gedraaid dan recent?
Ik heb ook op zolder, buiten etc. En die werken prima.. Maar bijvoorbeeld de ene slaapkamer werkt wel, en de ander niet. Terwijl die niet heel ver van elkaar zitten. Misschien 2 meter hemelsbreed.-Casper schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 21:21:
[...]
Aqara temp sensor in de garage en op zolder. Herken deze problemen niet.
Dat had ik gehoord ja. Daarom heb ik ze gepaird vanaf de plek waar ik ze gebruik. Maar ik dacht dat door het knopje in te drukken ze opnieuw zoeken naar een router? indrukken, blauwe lamp knippert... En dan zou die bij succes meermaals moeten knipperen. Maar helaas, hij knippert 1x lang.martinvdm schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 22:52:
[...]
Die sensoren luisteren wel heel nauw waar je ze paired. Ze zullen dus niet of nauwelijks wijzigen naar een andere router.
Welke logs? Home Assistant? Deconz?
Opnieuw pairen is trouwens net gelukt. Deconz laten zoeken naar een "nieuwe" sensor, vervolgens knopje indrukken op de sensor, knippert meermaals en hij herkent hem als dezelfde entity
Nu maar eens kijken of hij blijft werken
[ Voor 7% gewijzigd door Waah op 25-03-2021 08:49 ]
Ik heb een aantal automations met de voorwaarde for er in (max een paar uur) en dat werkt hier probleemloos.gastje01 schreef op maandag 22 maart 2021 @ 21:12:
[...]
Voor mijn beeld, alle automations die een time trigger hebben werken dan wel nog gewoon? Ik heb bijvoorbeeld een robot stofzuiger die gaat rijden als we beiden van huis zijn en de stofzuiger >12u geleden gelopen heeft.
Temperatuur grafiekjes van een dag vind ik leuk maar hoeven niet opgeslagen te worden, na 24u of een reboot mag alles weg.
Ah, ja rond de 20 30%. Ik ging ze toen vervangen met batterijen van de ikea. Maar die gaven ook meteen maar 35% aanMars Warrior schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 20:54:
[...]
Een software update gedraaid dan recent?
Enyaq iV 80 - 5135 Wp
Dan zou ik ff goede batterijen zoekenKodess schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 08:55:
[...]
Ah, ja rond de 20 30%. Ik ging ze toen vervangen met batterijen van de ikea. Maar die gaven ook meteen maar 35% aan
Duurt even voordat die waarde doorgegeven wordt. is het nog steeds zo na een dag?Kodess schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 08:55:
[...]
Ah, ja rond de 20 30%. Ik ging ze toen vervangen met batterijen van de ikea. Maar die gaven ook meteen maar 35% aan
Top thx voor de tip, lijkt bij mij nu ook goed te doen met de horizontal stackroxy707 schreef op maandag 22 maart 2021 @ 14:35:
[...]
Ik heb het hier ook even getest, maar ook hier worden die button-cards gewoon onder elkaar gezet, terwijl er toch echt om naast elkaar gevraagd wordt.![]()
Maar er zijn er meer die problemen hebben na die 2.0 update:
https://github.com/thomas...ce-layout-card/issues/110
Als ik die button-cards in een horizontal-stack card zet ipv die layout-card, dan worden ze bij mij wel naast elkaar gezet, maar weet niet of dat de oplossing is voor jouw layout.
Ik heb een verschil in layout tussen HA via chrome en companion app.
De style van een card heb ik ingesteld dat deze rood wordt. in Chrome gaat dit prima:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/G53T8oE1vyCS2YU2lEMx8vQ3.jpg?f=user_large)
Echter in de companion app laat ie dit niet zien:
:strip_exif()/f/image/Yw1Kp43gBvaytvPPMdQRgzck.jpg?f=fotoalbum_large)
credits aan hmmbob, waaraan ik een groot deel inspiratie uit ontleend heb.
dit is deel vd code die ik gebruik:
Iemand bekend met dit probleem of ziet iemand een fout in de code?
Of is dit een probleem van de companion app?
Volgens mij werkte dit tot voorheen wel prima.
Is ook alleen voor deze specifieke kaart (custom: auto-entities), andere style elementen in andere kaarten worden gewoon correct overgenomen ook in de companion app.
De style van een card heb ik ingesteld dat deze rood wordt. in Chrome gaat dit prima:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/G53T8oE1vyCS2YU2lEMx8vQ3.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/Yw1Kp43gBvaytvPPMdQRgzck.jpg?f=fotoalbum_large)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| - type: 'custom:auto-entities' filter: include: - group: group.deuren options: icon: 'mdi:door-open' state: 'on' show_empty: false sort: method: last_triggered card: type: entities style: | ha-card { margin: 0px 14px 0px 14px; font-size: 15px !important; font-weight: 400 !important; box-shadow: none; --ha-card-background: rgba(255, 48, 48, 0.2); } |
Is ook alleen voor deze specifieke kaart (custom: auto-entities), andere style elementen in andere kaarten worden gewoon correct overgenomen ook in de companion app.
Ik blijf maar onregelmatigheden ervaren met automations die de tracker / not_home state gebruiken. Sommige werken, sommige niet.
ik gebruik overal dezelfde code:
Zodra ik de condition eruit sloop, werken ze allemaal. Dus de triggers en actions zijn oke.
Hier een pastebin met 2 werkende en 2 niet werkende automations: https://pastebin.com/7CL6iBdT
Ik maak alles zoveel mogelijk in de UI
Wat zie ik over het hoofd?
Edit: tracker doet gewoon goed zijn werk
ik gebruik overal dezelfde code:
code:
1
2
3
| - condition: state entity_id: device_tracker.telefoonnaam state: not_home |
Zodra ik de condition eruit sloop, werken ze allemaal. Dus de triggers en actions zijn oke.
Hier een pastebin met 2 werkende en 2 niet werkende automations: https://pastebin.com/7CL6iBdT
[ Voor 4% gewijzigd door Tusk op 25-03-2021 13:22 ]
*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains
Ik heb een MQTT topic wat 3 maal daags de rij geschiedenis/verbruik van mijn auto door geeft.
MQTT topic: leaf/SJN????/tripHistory/1/summaries
Nu wil ik dat in verschillende sensoren in HA krijgen, alleen krijg ik het niet voor elkaar. Er komt nu geen waarde binnen bij de sensoren. Wij zou mij even een zetje in de goede richting kunnen geven?
MQTT topic: leaf/SJN????/tripHistory/1/summaries
code:
1
| [{"distance":874,"duration":1128,"consumedElectricity":105.434,"savedElectricity":29.699997,"co2Saving":160155.72122,"month":"202103"}] |
Nu wil ik dat in verschillende sensoren in HA krijgen, alleen krijg ik het niet voor elkaar. Er komt nu geen waarde binnen bij de sensoren. Wij zou mij even een zetje in de goede richting kunnen geven?
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| sensor: - platform: mqtt name: Gereden afstand state_topic: "leaf/SJN????/tripHistory/1/summaries" unit_of_measurement: "km" value_template: "{{ value_json.distance }}" icon: mdi:car-electric - platform: mqtt name: Verbruikte kWh state_topic: "leaf/SJN????/tripHistory/1/summaries" value_template: "{{ value_json.consumedElectricity }}" unit_of_measurement: "kWh" icon: mdi:car-electric - platform: mqtt name: Geregenereerde kwh state_topic: "leaf/SJN????/tripHistory/1/summaries" unit_of_measurement: "kWh" value_template: "{{ value_json.savedElectricity }}" icon: mdi:car-electric |
@Tusk En wat zie je als je naar de history van de device tracker kijkt?
Ik zie nog een ander iets: de cards zijn niet gelijk in breedte in de app vs de browser. Ik dnek dat je gewoon naar een versie uit de cache van de app zit te kijken - sluit de app eens helemaal af en gooi de cache weg?feenstn schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 11:27:
Ik heb een verschil in layout tussen HA via chrome en companion app.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 - type: 'custom:auto-entities' filter: include: - group: group.deuren options: icon: 'mdi:door-open' state: 'on' show_empty: false sort: method: last_triggered card: type: entities style: | ha-card { margin: 0px 14px 0px 14px; font-size: 15px !important; font-weight: 400 !important; box-shadow: none; --ha-card-background: rgba(255, 48, 48, 0.2); }
HA icoontje ingedrukt houden -> app-info -> gedwongen stoppen, dan (in zelfde venster) opslag -> cache legen
@Thats Me.. Ik zie een extra array. Niet 100% zeker hoe het daar uit te halen maar denk:
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
| sensor: - platform: mqtt name: Gereden afstand state_topic: "leaf/SJN????/tripHistory/1/summaries" unit_of_measurement: "km" value_template: "{{ value_json[0].distance }}" icon: mdi:car-electric |
@Thats Me..Septillion schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 13:04:
@Thats Me.. Ik zie een extra array. Niet 100% zeker hoe het daar uit te halen maar denk:
YAML:
1 2 3 4 5 6 7 sensor: - platform: mqtt name: Gereden afstand state_topic: "leaf/SJN????/tripHistory/1/summaries" unit_of_measurement: "km" value_template: "{{ value_json[0].distance }}" icon: mdi:car-electric
Je kunt je json en path testen met deze validator. Het path doe je dan zonder value_json. De gewenste uitkomst zou je dan achter value_json moeten plakken in HA.
Inderdaad even in de historie checken of je device tracker niet altijd home blijft rapporteren, en eventueel als je even boodschappen bent doen ofzo kijken wat de state is die dan door de device tracker gerapporteerd wordt.Tusk schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 12:14:
Ik blijf maar onregelmatigheden ervaren met automations die de tracker / not_home state gebruiken. Sommige werken, sommige niet.
ik gebruik overal dezelfde code:code:
1 2 3 - condition: state entity_id: device_tracker.telefoonnaam state: not_home
@JayOne Die kende ik nog niet zo, thanks! Ik had het al wel in de template dev tool gedaan met de aanname dat "value_json" hetzelfde was als "(string|from_json)".
Je validator lijkt dat te bevestigen want in beide gevallen krijg in dan data
Je validator lijkt dat te bevestigen want in beide gevallen krijg in dan data
TheFes schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 13:19:
[...]
Inderdaad even in de historie checken of je device tracker niet altijd home blijft rapporteren, en eventueel als je even boodschappen bent doen ofzo kijken wat de state is die dan door de device tracker gerapporteerd wordt.
Vergeten te vermelden: tracker doet verder goed z'n werk.Septillion schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 12:49:
@Tusk En wat zie je als je naar de history van de device tracker kijkt?
Maar heb je ook gecheckt of de status daadwerkelijk not_home is in ontwikkelaarshulpmiddelen wanneer je niet thuis bent?Tusk schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 13:22:
[...]
[...]
Vergeten te vermelden: tracker doet verder goed z'n werk.
Ik weet overigens niet of je nog andere zones gedefiniëerd hebt (bijvoorbeeld werk of zo) maar dan zullen je gordijnen ook niet dicht gaan als je in zo'n zone bent met je huidige condition.
Dan kun je wellicht beter een not condtion gebruiken (of een template condition).
Ik zou er zelf dit van maken (maar ik heb dan dus ook meerdere zones)
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
| - id: 'xx' alias: Curtains auto sun open description: '' trigger: [...] condition: "{{ not is_state('device_tracker.xx', 'home') }}" action: [...] mode: single |
Net gedaan, geen verandering.Hmmbob schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 12:57:
[...]
Ik zie nog een ander iets: de cards zijn niet gelijk in breedte in de app vs de browser. Ik dnek dat je gewoon naar een versie uit de cache van de app zit te kijken - sluit de app eens helemaal af en gooi de cache weg?
HA icoontje ingedrukt houden -> app-info -> gedwongen stoppen, dan (in zelfde venster) opslag -> cache legen
Was andersom, nadat ik in chrome de cache leeggooide was de style daar ook verdwenen..
Zijn ze in in ieder geval weer gelijk

Dan is de volgende vraag, zijn er meer mensen waarin de style in de auto-entities card niet meer werkt?
Ik ga het proberen! ThxTheFes schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 13:26:
[...]
Maar heb je ook gecheckt of de status daadwerkelijk not_home is in ontwikkelaarshulpmiddelen wanneer je niet thuis bent?
Ik weet overigens niet of je nog andere zones gedefiniëerd hebt (bijvoorbeeld werk of zo) maar dan zullen je gordijnen ook niet dicht gaan als je in zo'n zone bent met je huidige condition.
Dan kun je wellicht beter een not condtion gebruiken (of een template condition).
Ik zou er zelf dit van maken (maar ik heb dan dus ook meerdere zones)
YAML:
1 2 3 4 5 6 7 - id: 'xx' alias: Curtains auto sun open description: '' trigger: [...] condition: "{{ not is_state('device_tracker.xx', 'home') }}" action: [...] mode: single
[ Voor 12% gewijzigd door Tusk op 25-03-2021 13:40 ]
Gebruik je card_mod voor de styling?feenstn schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 13:35:
[...]
Net gedaan, geen verandering.
Was andersom, nadat ik in chrome de cache leeggooide was de style daar ook verdwenen..
Zijn ze in in ieder geval weer gelijk![]()
Dan is de volgende vraag, zijn er meer mensen waarin de style in de auto-entities card niet meer werkt?
Die configuratie is pas gewijzigd. Voorbeeldje uit mijn eigen config:
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| - id: 0bbfd384-57b8-42ae-b6cd-c2ca671f0be4 # Automatically created id type: custom:auto-entities card: type: entities title: Weerhuisje show_header_toggle: false state_color: true card_mod: style: | ha-card { margin: 0px 14px -5px 14px; --st-font-size-title: 18px; } filter: include: - entity_id: sensor.particulate* - entity_id: sensor.bme280* sort: method: name |
Regel 8 en 9 uit het voorbeeld hierboven. Meer info https://github.com/thomas...rd-mod/releases/tag/3.0.7
[ Voor 5% gewijzigd door Hmmbob op 25-03-2021 13:39 ]
That did the trick. Dank u.Hmmbob schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 13:38:
[...]
Gebruik je card_mod voor de styling?
Die configuratie is pas gewijzigd. Voorbeeldje uit mijn eigen config:
YAML:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 - id: 0bbfd384-57b8-42ae-b6cd-c2ca671f0be4 # Automatically created id type: custom:auto-entities card: type: entities title: Weerhuisje show_header_toggle: false state_color: true card_mod: style: | ha-card { margin: 0px 14px -5px 14px; --st-font-size-title: 18px; } filter: include: - entity_id: sensor.particulate* - entity_id: sensor.bme280* sort: method: name
Regel 8 en 9 uit het voorbeeld hierboven. Meer info https://github.com/thomas...rd-mod/releases/tag/3.0.7
Ik heb de toevoeging "card_mod:" nog nergens anders in mijn setup toegepast en de overige kaarten werken (nog) wel.
Toeval, of moet ik dit op afzienbare termijn overal aanpassen?
edit: goed kijken..., ik had de link naar de release gemist. herlder nu.
bedankt!
[ Voor 3% gewijzigd door feenstn op 25-03-2021 14:11 ]
Ik zat net eens te spelen met Grafana. Ik heb een recorder die naar een MySQL database wegschrijft. Dit werkt prima.
Dacht ik.
Maar nu ik in Grafana een mooie grafiekje probeer te tekenen valt me opeens op dat de tijden niet kloppen. Die verschillen een uur:
:fill(white):strip_exif()/f/image/7FAf4aBtGEdfAgC6Yiv8bKPW.png?f=user_large)
Wat blijkt nou, de data wordt in de database weggeschreven als UTC, maar wel met timezone +1:
:fill(white):strip_exif()/f/image/5MuQBAC9YkS7plJ79dZ1xXCl.png?f=user_large)
In ieder geval loopt mijn data keurig een uurtje achter (het is nu 16:32, Nederlandse tijd).
Is dit een bekend probleem? Of hoe kan ik hier iets mee?
Dacht ik.
Maar nu ik in Grafana een mooie grafiekje probeer te tekenen valt me opeens op dat de tijden niet kloppen. Die verschillen een uur:
:fill(white):strip_exif()/f/image/7FAf4aBtGEdfAgC6Yiv8bKPW.png?f=user_large)
Wat blijkt nou, de data wordt in de database weggeschreven als UTC, maar wel met timezone +1:
:fill(white):strip_exif()/f/image/5MuQBAC9YkS7plJ79dZ1xXCl.png?f=user_large)
In ieder geval loopt mijn data keurig een uurtje achter (het is nu 16:32, Nederlandse tijd).
Is dit een bekend probleem? Of hoe kan ik hier iets mee?
state bij mij is home of away (of specifieke andere zone) not_home bestaat niet bij mijTusk schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 12:14:
ik gebruik overal dezelfde code:code:
1 2 3 - condition: state entity_id: device_tracker.telefoonnaam state: not_home
zie hieronder. in front end, ook in history dus staat het op away. mn automations (in node-red) triggeren o.b.v. not_home
[ Voor 7% gewijzigd door denuz op 25-03-2021 22:59 ]
Toch is not_home de juiste waarde. De front-end maakt daar uiteindelijk away van.
https://www.home-assistan...ce_tracker/#device-states
https://www.home-assistan...ce_tracker/#device-states
Dacht eens even de micro SD kaart checken van mijn gecrashte HA instantie op de Pi4 (inmiddels ben ik al een tijdje over). Wat blijkt, het micro SD kaartje is "gelocked". En nee, het is niet simpelweg het schuif van de SD naar micro SD adapter die omlaag staat. Einde oefening voor een jaar oud Samsung Evo 32GB kaartje dus

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60
Waarbij eerst dank voor je automation. En ook suggestie van anderen @barrymossel @JayOne.
Ik heb ondertussen automation afgewerkt waarbij ik tevreden ben en eenvoudig in gebruik is.
Mix van Yaml code afgekeken en automation gui gebruikt.
Compatibel met automation gui.
Ik heb ondertussen automation afgewerkt waarbij ik tevreden ben en eenvoudig in gebruik is.
Mix van Yaml code afgekeken en automation gui gebruikt.
Compatibel met automation gui.
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
| alias: Deurbel afgegaan -> Lamp Living flicker 5 keer description: '' trigger: - platform: state entity_id: binary_sensor.doorbell_doorbell_pressed to: Detected from: Clear condition: [] action: - service: light.turn_on data: brightness_step_pct: 100 target: device_id: f7f1ab3819d89dee12c7e5b8ff461760 - delay: hours: 0 minutes: 0 seconds: 5 milliseconds: 0 - repeat: count: '4' sequence: - type: toggle device_id: f7f1ab3819d89dee12c7e5b8ff461760 entity_id: light.lamp_living_current_value domain: light - delay: hours: 0 minutes: 0 seconds: 0 milliseconds: 750 - type: toggle device_id: f7f1ab3819d89dee12c7e5b8ff461760 entity_id: light.lamp_living_current_value domain: light - delay: hours: 0 minutes: 0 seconds: 0 milliseconds: 750 mode: parallel max: 10 |
TheFes schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 15:31:
[...]
Dit is mij automation, ik heb een group aangemaakt van lampen die ik alleen wil laten knipperen als ze aan staan, en een aantal altijd.
Verder stuur ik ook wat notifications en zijn er wat dingen op basis van tijd anders.
YAML:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 id: deurbel_acties alias: "Hal - Deurbel acties" trigger: - platform: state entity_id: binary_sensor.doorbell_button to: "on" action: # bepalen welke lampen aan staan uit de knipper-groep en in een list gooien met de lampen die altijd moeten knipperen - variables: lights: > {% set light_toggle = expand('group.blink_lights_doorbell') | selectattr('state','eq','on') | map(attribute='entity_id') | join(', ') %} {{ 'light.voordeur, light.eettafel, light.zolder_bol' + ((', ' + light_toggle) if light_toggle | length > 0 else '') }} - choose: # knipperen van eettafellamp, zolder bol, voordeurlamp en lampen eerste verdieping die aan staan als geluid uit staat en er iemand thuis is - conditions: "{{ is_state('switch.doorbell_chime_active', 'off') and is_state('group.m_en_m', 'home')}}" sequence: - service: scene.create data: scene_id: before snapshot_entities: "{{ lights }}" - repeat: count: 10 sequence: - service: light.toggle data: entity_id: "{{ lights }}" - delay: 0.2 - service: scene.turn_on target: entity_id: scene.before
Ik heb er wat dingen uitgelaten die niet zo relevant zijn, maar dit is een beetje het idee. De choose heeft normaal wat meer opties, gebaseerd op de status van mijn deurbel en of we thuis zijn of niet.
Quick question: momenteel heb ik een IKEA Motion Sensor hangen in m'n kledingkamer, deze zorgt ervoor dat de lampen daar aan gaan bij beweging. Ik heb met een Blueprint in HA ingesteld dat de lampen na 10 seconden weer uit mogen gaan, omdat we er 9 van de 10 keer maar heel kort zijn om iets te pakken.
Nu zit ik met de 'time out' of 'cool down' tijd van de IKEA sensor: als we toch langer dan 10 seconden in de kamer zijn, detecteert de motion sensor 2 minuten vanaf het detecteren van beweging niets. Pas na dit time frame, detecteert 'ie weer beweging.
Mijn vraag: ik lees dat dit voor Xiaomi motion hardware in de config aan te passen is (heeft uiteraard invloed op batterij). Bij de IKEA sensor lijkt dit niet mogelijk, of weet iemand hier wellicht meer?
Voor zo ver ik kan lezen hebben Philips hue motion sensors hier geen last van, maar deze zijn een prak duurder. Is er iemand bekend met andere goedkopere motion sensors zonder lange timeout?
Nu zit ik met de 'time out' of 'cool down' tijd van de IKEA sensor: als we toch langer dan 10 seconden in de kamer zijn, detecteert de motion sensor 2 minuten vanaf het detecteren van beweging niets. Pas na dit time frame, detecteert 'ie weer beweging.
Mijn vraag: ik lees dat dit voor Xiaomi motion hardware in de config aan te passen is (heeft uiteraard invloed op batterij). Bij de IKEA sensor lijkt dit niet mogelijk, of weet iemand hier wellicht meer?
Voor zo ver ik kan lezen hebben Philips hue motion sensors hier geen last van, maar deze zijn een prak duurder. Is er iemand bekend met andere goedkopere motion sensors zonder lange timeout?
Ik heb met HUE hetzelfde. Pas na 2 minuten pakt hij weer wat op (iig als ze via HA gekoppeld zijn..) Als dit ergens aan te passen is hoor ik dat heeeeeel graag:)Majesty schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 07:05:
Quick question: momenteel heb ik een IKEA Motion Sensor hangen in m'n kledingkamer, deze zorgt ervoor dat de lampen daar aan gaan bij beweging. Ik heb met een Blueprint in HA ingesteld dat de lampen na 10 seconden weer uit mogen gaan, omdat we er 9 van de 10 keer maar heel kort zijn om iets te pakken.
Water-Escape
Ah, dat is jammer. Dacht dat die van HUE met 2x AAA erin daar geen last van hadden. Hoe heb je ze gekoppeld aan HA, met behulp van een Conbee?water_escape schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 08:36:
[...]
Ik heb met HUE hetzelfde. Pas na 2 minuten pakt hij weer wat op (iig als ze via HA gekoppeld zijn..) Als dit ergens aan te passen is hoor ik dat heeeeeel graag:)
Ja alles zit aan HA via Conbee2 en ik gebruik ZHA integration.Majesty schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 08:44:
[...]
Ah, dat is jammer. Dacht dat die van HUE met 2x AAA erin daar geen last van hadden. Hoe heb je ze gekoppeld aan HA, met behulp van een Conbee?
Water-Escape
@Majesty Dat is een ding van de sensor zelf. Zie ook Septillion in "Home Assistant - Show je setup"
Bij een Aqara kun je een hardware mod doen waarmee deze tijd terug gaat naar 5 seconden.
Bij een Aqara kun je een hardware mod doen waarmee deze tijd terug gaat naar 5 seconden.
Niet helemaal gerelateerd, maar als iemand de snelheid van hue motion in combinatie met hue bridge hier zoekt: https://github.com/azogue/fasthue
Ook te installeren via HACS
Ook te installeren via HACS
☻/
/▌
/ \
@Majesty ik zou het licht lekker 2 minuten laten branden. De energiebesparing die je pakt kan nooit uit ten opzichte van wat je verder ook doet.
100 watt aan verlichting, 2 minuten aan, dat kost je 0,0033 kWh. Of 0,066 eurocent
Dus tenzij het licht je irriteert ;-) wist ik het wel.
Anders de Aqara met modificatie. Maar dan ga je een stuk sneller door je batterij heen, en dat zijn batterijen die vaak niet standaard bij de supermarkt liggen, sowieso niet heel goedkoop zijn etc.
100 watt aan verlichting, 2 minuten aan, dat kost je 0,0033 kWh. Of 0,066 eurocent
Dus tenzij het licht je irriteert ;-) wist ik het wel.
Anders de Aqara met modificatie. Maar dan ga je een stuk sneller door je batterij heen, en dat zijn batterijen die vaak niet standaard bij de supermarkt liggen, sowieso niet heel goedkoop zijn etc.
[ Voor 25% gewijzigd door Waah op 26-03-2021 11:02 ]
Gisteren een nieuwe Intel NUC binnen gekregen. Voorheen draaide ik HA op een always on computer, maar twijfelde ernstig aan het nut daarvan daarnaast vond ik het klooien met windows en VM ware niet plezierig.
INTEL NUC Specs
- Intel BOXNUC7I5BNK I5-7260U 2,2GHZ € 314,01
- Kingston 8GB DDR 2400mhz € 35,94
- Samsung 970 EVO M.2 500 GB € 90,00
Totaal: € 532,34
Daarnaast had ik nog een USB stick voor de bios update en installatie.
Om mijn keuzes te onderbouwen, waarschijnlijk overkill. Maar wilde een systeem hebben die geen bottleneck heeft en ruimte genoeg heeft. de 500GB ssd is zware overkill maar wilde perse die 970 EVO, en die was niet op voorraad.
Met deze werkwijze: https://community.home-as...tant-using-proxmox/201835 had ik proxomox met Home Assistant OS binnen 20min up and running en draait als een zonnetje.
Waar ik overigens benieuwd naar ben, wat is jullie workflow.
Wil het liefst het eea via github doen, dat ben ik gewend met andere werkzaamheden. Maar doen jullie dit via een samba share of op een andere manier.
INTEL NUC Specs
Om mijn keuzes te onderbouwen, waarschijnlijk overkill. Maar wilde een systeem hebben die geen bottleneck heeft en ruimte genoeg heeft. de 500GB ssd is zware overkill maar wilde perse die 970 EVO, en die was niet op voorraad.
Met deze werkwijze: https://community.home-as...tant-using-proxmox/201835 had ik proxomox met Home Assistant OS binnen 20min up and running en draait als een zonnetje.
Wil het liefst het eea via github doen, dat ben ik gewend met andere werkzaamheden. Maar doen jullie dit via een samba share of op een andere manier.
[ Voor 10% gewijzigd door mr3000 op 26-03-2021 11:56 ]
Ik gebruik vsc (op mijn laptop) en log daarmee remote in (ssh) op de nuc via remote development pluginmr3000 schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 11:53:
https://marketplace.visua...code-remote-extensionpack
Mijn config op de nuc commit ik naar een private git repo (in mijn geval bitbucket)
Edit: oh en als je vsc gebruikt, vergeet dan niet de home assistant plugin: https://marketplace.visua...art.vscode-home-assistant
[ Voor 12% gewijzigd door golles op 26-03-2021 12:05 ]
Nice de extension gebruikte ik al indd. maar remote development nog niet, normaliter doe ik alles in PHPStorm tenzij front-end/vue/react projecten dan gebruik ik VSC. Ga ik even mee spelen thanksgolles schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 12:04:
[...]
Ik gebruik vsc (op mijn laptop) en log daarmee remote in (ssh) op de nuc via remote development plugin
https://marketplace.visua...code-remote-extensionpack
Mijn config op de nuc commit ik naar een private git repo (in mijn geval bitbucket)
Edit: oh en als je vsc gebruikt, vergeet dan niet de home assistant plugin: https://marketplace.visua...art.vscode-home-assistant
Volgens mij is er voor PHPStorm/IntelliJ ook een remote development plugin, maar ik gebruik dat zelf al een poosje niet meer dus ben er niet helemaal zeker vanmr3000 schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 12:10:
[...]
Nice de extension gebruikte ik al indd. maar remote development nog niet, normaliter doe ik alles in PHPStorm tenzij front-end/vue/react projecten dan gebruik ik VSC. Ga ik even mee spelen thanks
Beetje overkill ja. Op een NUC met J3455 CPU heb ik ook met HA slechts 1-2% CPU belastingmr3000 schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 11:53:
Gisteren een nieuwe Intel NUC binnen gekregen. Voorheen draaide ik HA op een always on computer, maar twijfelde ernstig aan het nut daarvan daarnaast vond ik het klooien met windows en VM ware niet plezierig.
INTEL NUC Specs
Dat is mooi dat dat gelukt is. Keuze voor HA OS was gemak? Met enkel docker had je heel proxmox kunnen overslaan en direct op debian/ubuntu kunnen zitten met een stapeltje containersMet deze werkwijze: https://community.home-as...tant-using-proxmox/201835 had ik proxomox met Home Assistant OS binnen 20min up and running en draait als een zonnetje.
Ik gebruik iha een simpele samba share naar mijn docker omgeving, maar zoals eerder vermeld is een remote dev omgeving ook mogelijk die je naar github oid pushed.Waar ik overigens benieuwd naar ben, wat is jullie workflow.
Mja, kon er te weinig info over vinden, en veel adviseerde toch al een 8gb+ en passmark score 2200+ dus dacht voor die 100 euro extra liever safe zitten ;-)Mars Warrior schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 12:22:
Beetje overkill ja. Op een NUC met J3455 CPU heb ik ook met HA slechts 1-2% CPU belasting
Haha ja snap ik maar Docker en ik zijn niet zulke maatjes ;-) Daarnaast nu ook welke fijne gui ideaal als ik eens een usb moet toevoegen. of iets wil debuggen. werkt wel aardig. ben er niet ontevreden over en alhoewel ik behoorlijk technisch ben en voldoende kennis van Debian en Ubuntu heb, wil ik het zo eenvoudig mogelijk houden.Mars Warrior schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 12:22:
Dat is mooi dat dat gelukt is. Keuze voor HA OS was gemak? Met enkel docker had je heel proxmox kunnen overslaan en direct op debian/ubuntu kunnen zitten met een stapeltje containers
Mijn nuc was €115, dus laten we er €200 meer van makenmr3000 schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 12:25:
[...]
Mja, kon er te weinig info over vinden, en veel adviseerde toch al een 8gb+ en passmark score 2200+ dus dacht voor die 100 euro extra liever safe zitten ;-)
Gelukkig kan iedereen die keuze maken met HA. Des te meer pret![...]
Haha ja snap ik maar Docker en ik zijn niet zulke maatjes ;-) Daarnaast nu ook welke fijne gui ideaal als ik eens een usb moet toevoegen. of iets wil debuggen. werkt wel aardig. ben er niet ontevreden over en alhoewel ik behoorlijk technisch ben en voldoende kennis van Debian en Ubuntu heb, wil ik het zo eenvoudig mogelijk houden.
Buiten gemak, was voor mij ook wel de angst dat ze alsnog de ondersteuning voor andere installatiemethoden (dan HA OS) stopzetten. Ik weet wat ze gezegd hebben, maar ik blijf er toch enigszins huiverig voor. Er worden volgens mij wel meer bijzondere keuzes gemaakt daar (zoals die Pwned wachtwoordcontrole).Mars Warrior schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 12:22:
[...]
Dat is mooi dat dat gelukt is. Keuze voor HA OS was gemak? Met enkel docker had je heel proxmox kunnen overslaan en direct op debian/ubuntu kunnen zitten met een stapeltje containers![]()
[...]
Hoi. Mag ik je vragen hoe je dit gedaan hebt? Ik loop er nu tegenaan dat ik de 'Thuis Zone' heb. GPS met beperkte straal. Daarop ligt de 'Buurt Zone'. De Coordinaten zijn vergelijkbaar, maar middelpunt ligt op straat. En heeft een grotere straal. Daardoor ben ik nu echter elke keer "in de Buurt" ipv thuis. Waardoor de status van mijn huis naar "Afwezig" gaat ... Hoe heb je dit afgevangen?
Oh wacht.. Op moment dat ik dit typ.. Je hebt er zeker een passieve zone van gemaakt?
[ Voor 7% gewijzigd door Koepert op 26-03-2021 13:37 ]
Ben beniewd waarom zou je op een andere manier dan HA OS willen installen als je nu opnieuw zou beginnen?barrymossel schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 13:11:
[...]
Buiten gemak, was voor mij ook wel de angst dat ze alsnog de ondersteuning voor andere installatiemethoden (dan HA OS) stopzetten. Ik weet wat ze gezegd hebben, maar ik blijf er toch enigszins huiverig voor. Er worden volgens mij wel meer bijzondere keuzes gemaakt daar (zoals die Pwned wachtwoordcontrole).
Tja, omdat je niet een volledige server aan HA wilt wijden?mr3000 schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 14:02:
[...]
Ben beniewd waarom zou je op een andere manier dan HA OS willen installen als je nu opnieuw zou beginnen?
Of al een docker omgeving hebt?
Of al een omgeving waar mqtt, influx en grafana draaien?
Of dingen wilt scheiden, dus geen netwerk dingen in HA wilt doen?
Ik kan nog wel even doorgaan
Naar dat lijstje zocht ik dus hahaMars Warrior schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 14:04:
[...]
Tja, omdat je niet een volledige server aan HA wilt wijden?
Of al een docker omgeving hebt?
Of al een omgeving waar mqtt, influx en grafana draaien?
Of dingen wilt scheiden, dus geen netwerk dingen in HA wilt doen?
Ik kan nog wel even doorgaan
Aan de andere kant. je kan met een proxmox of docker nogsteeds andere dingen doen toch ;-)
Op unraid zijn docker containers draaien super simpel.mr3000 schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 12:25:
Haha ja snap ik maar Docker en ik zijn niet zulke maatjes ;-) Daarnaast nu ook welke fijne gui ideaal als ik eens een usb moet toevoegen. of iets wil debuggen. werkt wel aardig. ben er niet ontevreden over en alhoewel ik behoorlijk technisch ben en voldoende kennis van Debian en Ubuntu heb, wil ik het zo eenvoudig mogelijk houden.
Locatie van de data opgeven en 1 klik verder heb je HA draaien

+1 voor Proxmox.
Heb 1 host draaien met HA + rijtje andere containers, en 1 host voor AdGuard - specifiek los van mijn andere host zodat hij geen last heeft van evt reboots etc in de HA host.
Ik zou het nog wel eens verder kunnen splitsen, maar ach.... Werkt
Heb 1 host draaien met HA + rijtje andere containers, en 1 host voor AdGuard - specifiek los van mijn andere host zodat hij geen last heeft van evt reboots etc in de HA host.
Ik zou het nog wel eens verder kunnen splitsen, maar ach.... Werkt
Ik ben gewend aan ESXi en dan is Proxmox een behoorlijk gedoe om het naar mijn zin te krijgen. Vandaar dat mijn HA testomgeving in een Debian VM supervised onder ESXi draait. Mijn HA productie draait op een Pi 4 met een M.2 ssd in een Argon One behuizing.
mag ik dan daaruit aannemen dat je esxi omgeving niet altijd aanstaat en je pi4 wel?
Nee mijn ESXi omgeving staat ook 24/7 aan maar niet voor zaken waar je last van hebt als het er een uurtje uit ligt vanwege een (mislukt) experiment. De Pi wordt alleen ge-reboot voor updates van HA.zoeperman schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 22:04:
mag ik dan daaruit aannemen dat je esxi omgeving niet altijd aanstaat en je pi4 wel?
Kan iemand me vertellen hoe ik ervoor kan zorgen dat de volgende type events niet door de recorder opgeslagen worden? Dit betreft een Xiaomi magic cube (via Deconz) die 'deconz_event' events genereert, maar geen eigen entity_id heeft. Dus ik kan hem niet op basis van entity_id uitfilteren. Want het maakt een rommeltje van het logboek:
:fill(white):strip_exif()/f/image/H9Bs729bwysKhJn8TII9EaAN.png?f=user_large)
[ Voor 4% gewijzigd door DeadMetal op 27-03-2021 08:56 ]
Nu ken ik hem niet specifiek, maar hij wordt in ieder geval herkend als "Mi Magic Cube", wat mij een indicatie geeft dat Home Assistant in ieder geval iets van het ding weet, toch?
Vindt dat 'iets' en je weet wat je kan excluden
Vindt dat 'iets' en je weet wat je kan excluden
Even een korte vraag, is er ergens iets van een best practise te vinden van Home Assistant?
Ben er namelijk nieuw ingedoken en merk dat ik van het ene op het andere spring en eigenlijk wat structuur mis. Snap dat heel veel mogelijk is, maar dat is ook gelijk de valkuil waar ik ingevallen ben.
Hetgeen ik nu heb draaien:
- Home Assistant in Docker
- Zigbee2MQTT
- Mosquitto
- Node-Red
Heb Xiaomi en sonoff sensoren, Shelly en Sonoff schakelaars en Philips Hue lampen
Eerste instantie was het idee om alles via MQTT te laten lopen en op MQTT Node-Red en Home-Assistant te laten aansluiten. Nu was ik bezig en zag dat er ook een goede Home-Assistant integratie is met Node-Red. Is het dan makkelijker om MQTT op Home-Assistant aan te sluiten en Node-Red enkel met Home-Assistant te laten communiceren?
Zelfde als Zigbee2MQTT, is het handig/mogelijk om mijn sensoren alvast in het juiste topic te zetten, dat je dus \kamer\sensor\sensornaam krijgt (of is het handiger om \sensor\kamer\sensornaam te gebruiken? of is het onderscheid tussen sensoren en lampen niet noodzakelijk en werkt \kamer\sensornaam en \kamer\lampnaam net zo makkelijk?) of zou je het in Zigbee2MQTT alleen een vriendelijke naam geven en maak je de onderscheid tussen lampen, sensoren en locatie pas in HA?
Ben er namelijk nieuw ingedoken en merk dat ik van het ene op het andere spring en eigenlijk wat structuur mis. Snap dat heel veel mogelijk is, maar dat is ook gelijk de valkuil waar ik ingevallen ben.
- Zigbee2MQTT
- Mosquitto
- Node-Red
Heb Xiaomi en sonoff sensoren, Shelly en Sonoff schakelaars en Philips Hue lampen
Eerste instantie was het idee om alles via MQTT te laten lopen en op MQTT Node-Red en Home-Assistant te laten aansluiten. Nu was ik bezig en zag dat er ook een goede Home-Assistant integratie is met Node-Red. Is het dan makkelijker om MQTT op Home-Assistant aan te sluiten en Node-Red enkel met Home-Assistant te laten communiceren?
Zelfde als Zigbee2MQTT, is het handig/mogelijk om mijn sensoren alvast in het juiste topic te zetten, dat je dus \kamer\sensor\sensornaam krijgt (of is het handiger om \sensor\kamer\sensornaam te gebruiken? of is het onderscheid tussen sensoren en lampen niet noodzakelijk en werkt \kamer\sensornaam en \kamer\lampnaam net zo makkelijk?) of zou je het in Zigbee2MQTT alleen een vriendelijke naam geven en maak je de onderscheid tussen lampen, sensoren en locatie pas in HA?
Hier staat beschreven hoe je het device_id kunt achterhalen.DeadMetal schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 08:55:
Kan iemand me vertellen hoe ik ervoor kan zorgen dat de volgende type events niet door de recorder opgeslagen worden? Dit betreft een Xiaomi magic cube (via Deconz) die 'deconz_event' events genereert, maar geen eigen entity_id heeft. Dus ik kan hem niet op basis van entity_id uitfilteren. Want het maakt een rommeltje van het logboek:
[Afbeelding]
JayOne schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 15:20:
[...]
Hier staat beschreven hoe je het device_id kunt achterhalen.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| { "event_type": "deconz_event", "data": { "id": "mi_magic_cube", "unique_id": "00:15:8d:00:05:4b:85:68", "event": 7000, "device_id": "26cf457785ca2c79d2359b8d04c387cd", "gesture": 0 }, "origin": "LOCAL", "time_fired": "2021-03-27T17:45:41.445042+00:00", "context": { "id": "5e942868617b93ca2598f168cd6b9627", "parent_id": null, "user_id": null } } |
Maar hoe nu verder? Want ik heb in mijn recorder enkel expliciet enkele zaken gelogd, maar toch komen deze events erin:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| recorder: db_url: sqlite:////share/home-assistant_v2.db auto_purge: false purge_keep_days: 14 include: domains: - binary_sensor - input_boolean - light - media_player - switch - climate - alarm_control_panel - person - cover entities: - input_select.huismodus entity_globs: - sensor.klimaat* |
En het logbook:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| logbook: exclude: domains: - sensor entities: - media_player.chromecastzolder entity_globs: - binary_sensor.multisensor* |
Het lukt niet om 'mi_magic_cube' aan de excluded entities toe te voegen, dan is de configuratie niet valide. 'deconz_event' toevoegen aan de excluded domains wordt wel toegestaan, maar heeft geen effect.
Je kan event_types excluden in recorder (niet in logbook als ik naar de code kijk): https://www.home-assistan...ons/recorder/#event_types
[ Voor 22% gewijzigd door Hmmbob op 27-03-2021 23:27 ]
Ik weet niet precies wat je met je best practice bedoelt, maar ik heb Home Assistant centraal staan (zoals vermoedelijk vrijwel iedereen hier). Alle entities komen daarin te staan en worden via (HA) Lovelace getoond. Automations draaien ook centraal vanuit HA (dat wil jij dus met Node-RED, maar die praat zo te zien gewoon met Home Assistant via de HA nodes).Eppo © schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 10:51:
Even een korte vraag, is er ergens iets van een best practise te vinden van Home Assistant?
- Zigbee2MQTT
- Mosquitto
- Node-Red
In de Zigbee2MQTT UI (via de Add On) kun je direct een friendly name geven. Bij het aanpassen kun je ook ervoor kiezen om de entity_id direct aan te laten passen. En in principe gebruik je die voor automations. Ik zou me vooral niet druk maken om de MQTT topics, want als het goed is gebruik je die (vrijwel) nooit.
Top, dat werkt. Aan de code van de recorder heb ik toegevoegd:Hmmbob schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 23:20:
Je kan event_types excluden in recorder (niet in logbook als ik naar de code kijk): https://www.home-assistan...ons/recorder/#event_types
code:
1
2
3
| exclude: event_types: - deconz_event |
Goedemorgen,
Ik ben al een tijdje opzoek voor het volgende: ik wil de toename van het coronavirus, per dag uitrekenen. Echter lukt het me niet om dit voor elkaar te krijgen. Is er iemand die hiermee kan/wil helpen?
groet
Ik ben al een tijdje opzoek voor het volgende: ik wil de toename van het coronavirus, per dag uitrekenen. Echter lukt het me niet om dit voor elkaar te krijgen. Is er iemand die hiermee kan/wil helpen?
groet
Dit ziet er wel heel vet en op het eerste gezicht zeer user-friendly uit! Goed alternatief voor Node-Red voor sommigen wellicht.
/f/image/hmTPOssU5muktzJuQyxgv7A2.png?f=fotoalbum_large)
https://twitter.com/balloob/status/1376058028219277313?s=19
/f/image/hmTPOssU5muktzJuQyxgv7A2.png?f=fotoalbum_large)
We've got that ring of confidence
@Cheffed Wat heb je zelf al geprobeerd en voor elkaar gekregen? Wellicht afhankelijk van je brondata, maar misschien kun je met een utility_meter uit de voeten?
We've got that ring of confidence
Nog niet zoveel, mijn kennis reikt niet zo ver. Een utility meter lijkt wel een optie (vlugge google). Ik zat meer te zoekenof er niet een 'eenvoudige' functie is waarmee je een dergelijke berekening kan uitvoeren. Dank voor het meendenkenYukkie schreef op zondag 28 maart 2021 @ 11:04:
@Cheffed Wat heb je zelf al geprobeerd en voor elkaar gekregen? Wellicht afhankelijk van je brondata, maar misschien kun je met een utility_meter uit de voeten?
Om te beginnen is er een integration in HA met corona nummers:Cheffed schreef op zondag 28 maart 2021 @ 10:45:
Goedemorgen,
groet
https://www.home-assistant.io/integrations/coronavirus/
Wellicht een mooi/handig startpunt ?
We komen er welDeadMetal schreef op zondag 28 maart 2021 @ 10:34:
[...]
Top, dat werkt. Aan de code van de recorder heb ik toegevoegd:
code:
1 2 3 exclude: event_types: - deconz_event
(Bijna) alles kan in HA - moeten soms alleen even zoeken hoe precies
Dank, deze heb ik al een tijdje en ik kan hier goed mee uit te voeten. Wat ik graag zou willen berekenen is - op basis van deze sensoren - de dagelijkse toename van het virus.TravockMD schreef op zondag 28 maart 2021 @ 11:15:
[...]
Om te beginnen is er een integration in HA met corona nummers:
https://www.home-assistant.io/integrations/coronavirus/
Wellicht een mooi/handig startpunt ?
Nou, dit is geen GUI om automations te maken: dit is een GUI om de automations tijdens executie te bekijken. Oftewel: welke stappen worden doorlopen, welke conditions waren true etc. Dus in dat opzicht zeker geen complete vervanger van Node-Red (niet dat ik dat gebruik, maar soit)Yukkie schreef op zondag 28 maart 2021 @ 11:00:
Dit ziet er wel heel vet en op het eerste gezicht zeer user-friendly uit! Goed alternatief voor Node-Red voor sommigen wellicht.
[Afbeelding]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Zet je code tussen ~[code=yaml] ~[/code] tags om het goed leesbaar te houden; ook makkelijker voor de eventuele foutopsporing.
Lees ook eerst even de topicstart voor je je vraag plaatst, wellicht wordt je vraag daar al beantwoord. Wil je pronken met je setup mag dat in Home Assistant - Show je setup.
Zet je code tussen ~[code=yaml] ~[/code] tags om het goed leesbaar te houden; ook makkelijker voor de eventuele foutopsporing.
Lees ook eerst even de topicstart voor je je vraag plaatst, wellicht wordt je vraag daar al beantwoord. Wil je pronken met je setup mag dat in Home Assistant - Show je setup.