Home Assistant: Open source Python3 home automation - deel 4 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 56 ... 245 Laatste
Acties:
  • 1.367.849 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Home Assistant registreert dat sowieso niet altijd even inzichtelijk. Ik heb nog geen manier om de productie van de pv-panelen uit te lezen, maar de teruglevering wel via de slimme meter. Dat levert het volgende overzicht op:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j0QpXScn8PSfWqJeW_a049KX9jI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HLaMGvDEUFQmKzE9FmyxZsT0.jpg?f=fotoalbum_large

Daarin ze je dus ook dat Grid en Home gelijk zijn, maar dat er meer is teruggeleverd aan Grid dan er is afgenomen. Er is nu alleen geen verbinding voor de teruglevering, waardoor dat in het niets bestaat. :P

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2021 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:08
martinvdm schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 13:05:
[...]

Yes ik heb ik eerdere versie elke sensor een customize gegeven :
last_reset: "homeassistant.util.dt.utc_from_timestamp(0)"

Dit was toen nodig namelijk en werkte goed.

Edit: heb de last_reset van alle sensoren af gehaald, helaas maakt het niets uit. Overigens is de sensor data zelf goed, lijkt het slechts de statistics te zijn welke energy dashboard gebruikt.
Klopt. Ik had het hier ook gevonden: https://developers.home-a.../docs/core/entity/sensor/

Heb het aangepast en ook tegelijkertijd al mijn logging weggegooid en nu werkt het weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:19

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Vanmorgen een BME680 en een ESP8266 in een IKEA Vindriktning ingebouwd, ESPHome er op en quick 'n dirty een dashboardje gemaakt :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k2JdrrsQSyTChIVrf9q5iMhffxI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/0C7eNWUyc2C6XCHv7uGcGpWA.png?f=fotoalbum_large

Voorlopig erg tevreden :) (Ja "Klimat", I know ;) )

We've got that ring of confidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm
  • Laatst online: 21:50
Mich schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 16:07:
[...]

Klopt. Ik had het hier ook gevonden: https://developers.home-a.../docs/core/entity/sensor/

Heb het aangepast en ook tegelijkertijd al mijn logging weggegooid en nu werkt het weer.
je hebt heel je db verwijderd?

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bafplus
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 04-01-2022
Een paar post hierboven vroeg ik naar een mogelijkheid om een live stream van een Tuya camera.
Ik ben helaas weinig tot niets opgeschoten.

Wel heb ik dit gevonden: https://developer.tuya.co...e-stream?id=Kaiuybxmi136f

Begrijp ik het nu goed dat er dus wel "een" mogelijkheid is de livestream te achterhalen en deze dus evt te gebruiken in bv HA?

Dit soort zaken gaat mij net boven mijn pet.
Iemand die mij wellicht een beetje kan informeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Yukkie schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 16:51:
Vanmorgen een BME680 en een ESP8266 in een IKEA Vindriktning ingebouwd, ESPHome er op en quick 'n dirty een dashboardje gemaakt :
[Afbeelding]

Voorlopig erg tevreden :) (Ja "Klimat", I know ;) )
Nice. Ingebouwd als in toegevoegd aan de bestaande elektronica? In dat geval, heb je een link naar een how to?
Hier is het hoog tijd om eens naar de luchtkwaliteit in huis te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bafplus
Saturnus schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 17:04:
[...]

Nice. Ingebouwd als in toegevoegd aan de bestaande elektronica? In dat geval, heb je een link naar een how to?
Mijn Toon2 kan dit ook, geen idee hoe "zuiver" dit is tho :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aCh6uYxXkHHwLQSUTbbob3E8blQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/9xOXxsQvE7YjEGCnWySAzaDr.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yukkie
  • Laatst online: 14:19

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Saturnus schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 17:04:
[...]

Ik begon hier: https://community.home-as...air-quality-sensor/324599

Maar uiteindelijk zag ik via Twitter iemand die er ook ander sensoren bij plaatste, dat heb ik meer als inspiratiebron gebruikt, niet echt een howto. Zeker met ESPHome is het echt super gemakkelijk allemaal. Het lastigste was nog om de draadjes voor tussen de ESP en de sensoren precies lang genoeg te maken ;)

We've got that ring of confidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-09 11:30

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Ik heb een Bestway opblaasbare jaccuzi. Die heeft ook een app, weet iemand of je die in HA kan integreren? In HACS en Google kan ik zo gauw ff niks vinden.

Volgens mij werkt het op WIFI

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vonkkie
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:05
@Saturnus

Kijk hier even heb een complete uitleg gegeven hoe je dit kan maken

Fijnstof meters (zelf meten luchtkwaliteit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich
martinvdm schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 16:52:
[...]

je hebt heel je db verwijderd?
Ja, ik dacht we doen gelijk alles maar. Voor het geval die vreemde waardes bleven. Ik log mijn energiewaarden al met een andere datalogger dus het maakt niet zoveel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-09 17:43

robertwebbe

Robert Webbe

bandy schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 20:09:
Ik heb vandaag de slimmelezer binnen gekregen. De integratie via ESP- home ging vrij makkelijk, sensor is ook zichtbaar in Home Assistent Nu krijg ik alleen bij het instellen van "energie" het niet voor elkaar dat deze wordt herkend. De melding "geen overeenkomende statistieken gevonden" blijft aanwezig..
In de overige menu's kan ik de power consumed wel selecteren.

Kan iemand mij hiermee op weg helpen?
Als je Home Assistant inmiddels hebet geupdate naar 2021.9 dan kan dit het probleem zijn: https://community.home-as...pected-state-class/335019
en https://github.com/zuidwijk/dsmr/pull/22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bandy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15:36
robertwebbe schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 19:59:
[...]

Als je Home Assistant inmiddels hebet geupdate naar 2021.9 dan kan dit het probleem zijn: https://community.home-as...pected-state-class/335019
Helaas heeft het toevoegen van "recorder:" geen verschil gemaakt. Ga morgen hier eens naar kijken, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:04
Ik ben een automation die niet lekker werkt aan het debuggen en in de trace valt mij iets geks op, wat volgens mij de oorzaak van mijn probleem is.
Kan het zo zijn dat als je in de sequence van een choose een condition op neemt, dat deze vervolgens alleen de sequence stopt? Maar alle acties/stappen die niet onder de choose vallen wel worden uitgevoerd.

Oftewel:
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
  action:
    - choose:
      - conditions:
          - condition: <dit is true>
        sequence:
          - condition: <dit is false>
    - <dit wordt altijd uitgevoerd>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hesselb
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 11:54
Vaevictis_ schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 09:40:
[...]

Blijkbaar zijn mijn udev.rules verdwenen dus de hele interface is onvindbaar. Maar geen foutmelding?

Daarnaast werkt platform: modbus niet meer bij sensors, ik heb dus de sensors direct onder de modbus configuratie als !include merge_dir_list opgenomen zodat de modbus configuraties worden geladen.
heb jij dit al werkend?
ik zit hier ook op vast
config klopt maar er word niks uitgelezen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• martinvdm
@Mich @Raven @TheFes @breinonline
Het ziet er vandaag al een stuk beter uit. Uiteindelijk dus gefixt door de last_reset weg te halen, de sensor om te zetten naar total_increasing en vervolgens middels recorder.purge_entities de betreffende entity gepurged. Na een dagje wachten zijn de waardes weer ok.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FrQGAGGNZ_5Eoy-eG_4vfDF3JcU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KVSMO6EmoMs0BIGb7P5EpRsg.jpg?f=fotoalbum_large

Thanks

[ Voor 12% gewijzigd door martinvdm op 05-09-2021 09:48 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 1337aldi
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-09 21:46
bafplus schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 17:09:
[...]

Mijn Toon2 kan dit ook, geen idee hoe "zuiver" dit is tho :)

[Afbeelding]
Mag hopen dat dit niet klopt want die CO2 waarde is nogal hoog (3x 'normaal').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuismAndré
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:54

HuismAndré

-Pardon my French, I'm Dutch-

RobertMe schreef op zondag 5 september 2021 @ 09:04:
Ik ben een automation die niet lekker werkt aan het debuggen en in de trace valt mij iets geks op, wat volgens mij de oorzaak van mijn probleem is.
Kan het zo zijn dat als je in de sequence van een choose een condition op neemt, dat deze vervolgens alleen de sequence stopt? Maar alle acties/stappen die niet onder de choose vallen wel worden uitgevoerd.

Oftewel:
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
  action:
    - choose:
      - conditions:
          - condition: <dit is true>
        sequence:
          - condition: <dit is false>
    - <dit wordt altijd uitgevoerd>
Je indent (spaties aan het begin van elke regel) is dusdanig dat je regel - <dit wordt altijd uitgevoerd> niet in de choose zit.

[ Voor 10% gewijzigd door HuismAndré op 05-09-2021 10:04 ]

André Huisman (www.new-line.nl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
HuismAndré schreef op zondag 5 september 2021 @ 10:02:
[...]

Je indent (spaties aan het begin van elke regel) is dusdanig dat je regel - <dit wordt altijd uitgevoerd> niet in de choose zit.
Dat snap ik, en is ook mijn bedoeling/vraag ;) Maar bij mijn weten stopt een condition de automation / alle acties. Dus dan zou ik verwachten dat als een condition binnen een choose false is dat die niet alsnog vrolijk verder gaat met de actions die buiten de choose staan. Want v.z.i.w. zou de condition dus alles stoppen, en niet alleen die sequence. Maar als ik jou goed begrijp is dit dus het verwachte gedrag? Persoonlijk vind ik het in elk geval maar raar. Want dan heb je dus geen mogelijkheid om binnen de choose alles te stoppen. Enige optie is dan een nog complexere conditie nog eens na de choose te herhalen zodat vanaf daar wel alles stopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWKterry
  • Laatst online: 23:18

TWKterry

Master Mariner

RobertMe schreef op zondag 5 september 2021 @ 10:15:
[...]
Persoonlijk vind ik het in elk geval maar raar. Want dan heb je dus geen mogelijkheid om binnen de choose alles te stoppen. Enige optie is dan een nog complexere conditie nog eens na de choose te herhalen zodat vanaf daar wel alles stopt.
Zou je dan niet beter kunnen beginnnen met de Condition en daarna de choose…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tetsuo55
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-09 02:59

Tetsuo55

*~*GrahF Emperor of Darkness*~

Ik wil graag ook mijn energie verbruik monitoren maar ik heb een eerste generatie slimme meter met uitgeschakelde ir poort.

De meest handige optie lijkt om een online manager service te gebruiken en dan met 1 dag oude data te werken, heeft iemand voor elkaar gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Tetsuo55 schreef op zondag 5 september 2021 @ 11:14:
Ik wil graag ook mijn energie verbruik monitoren maar ik heb een eerste generatie slimme meter met uitgeschakelde ir poort.
Welk merk/type? Heb hier een niet-slimme met IR poort en die kan zonder problemen uitgelezen worden, je moet echter wel een paar karakters naar de meter sturen en geduld hebben om data eruit te krijgen, gaat niet zo als bij de P1-poort.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tetsuo55
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-09 02:59

Tetsuo55

*~*GrahF Emperor of Darkness*~

Raven schreef op zondag 5 september 2021 @ 11:40:
[...]

Welk merk/type? Heb hier een niet-slimme met IR poort en die kan zonder problemen uitgelezen worden, je moet echter wel een paar karakters naar de meter sturen en geduld hebben om data eruit te krijgen, gaat niet zo als bij de P1-poort.
Landis+gyr zwf120abd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
TWKterry schreef op zondag 5 september 2021 @ 10:32:
[...]

Zou je dan niet beter kunnen beginnnen met de Condition en daarna de choose…
Neen, want de choose is op basis van entity X met state Y. En in de choose staat een wait_for_trigger dat state Y verlaten wordt. En vervolgens mag de rest van de actions alleen worden uitgevoerd als de nieuwe state Z is, en bij de overige states moet dus niks meer worden uitgevoerd. (En als de entity naar een andere state gaat moet de automation dus worden gestopt)

Maar in dit geval kon ik het oplossen door de condition na de choose te plaatsen. Maar dat beantwoordt mijn vraag nog niet, of het correct is dat een condition binnen de sequence van een choose alleen de choose / sequence stopt en niet de volledige automation. Want dan weet ik dat ook voor toekomstige automations, dat het "zo" werkt en niet de hele automation stopt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bafplus
Even een update met mijn cheapass IP camera's...SUCCES!!

Zodat andere er ook wat aan hebben hier even een korte opsomming:

Camera te koop onder diverse namen, Idinio 140101_01 in dit geval, bv bij BOL.COM voor 20-25 euro.
Maar werkt bv ook voor de simpele LSC Tuya camera van de Action.
Het gaat om DEZE "Mini 14S" maar deze wijze werkt voor de meeste Tuya camera's.
Als de camera nog onbekend is is het een kwestie van wat data doorgeven aan de dev en binnen 1-2 dagen krijg je een gepatcht bestandje voor jouw camera.
Hierna is de koppeling met Tuya ook niet meer nodig, dus als je dan in je router ff die camera blokkeert voor internet ben je daar ook gelijk vanaf :-)

- Basis instructies zijn hier te vinden
- Voor 1080P camera's bovenstaande aanvullen met deze
- Patch bestandjes vindt je hier, staat hij er niet tussen even een issue aanmaken en wat data droppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:10
RobertMe schreef op zondag 5 september 2021 @ 13:01:
[...]

Neen, want de choose is op basis van entity X met state Y. En in de choose staat een wait_for_trigger dat state Y verlaten wordt. En vervolgens mag de rest van de actions alleen worden uitgevoerd als de nieuwe state Z is, en bij de overige states moet dus niks meer worden uitgevoerd. (En als de entity naar een andere state gaat moet de automation dus worden gestopt)

Maar in dit geval kon ik het oplossen door de condition na de choose te plaatsen. Maar dat beantwoordt mijn vraag nog niet, of het correct is dat een condition binnen de sequence van een choose alleen de choose / sequence stopt en niet de volledige automation. Want dan weet ik dat ook voor toekomstige automations, dat het "zo" werkt en niet de hele automation stopt.
Ja, dat klopt. De choose wordt afgewerkt als losse action. Conditions in de choose hebben geen invloed op de actions na de choose.
Ik zou dat overigens zelf heel onlogisch vinden. Je moet het zien als een if/else.

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuismAndré

HuismAndré

RobertMe schreef op zondag 5 september 2021 @ 10:15:
[...]

Dat snap ik, en is ook mijn bedoeling/vraag ;) Maar bij mijn weten stopt een condition de automation / alle acties.
Die Choose is gewoon een stap binnen de automation. Na die choose wordt dus verder gegaan met de volgende stap. Anders zou je geen meerdere chooses achter elkaar kunnen krijgen. Uiteraard zul je met de stappen die erna komen hier wel rekening mee moeten houden. In de stromingsdiagrammen kun je ook heel erg mooi zien wat de totale structuur wordt.

Voorbeeld van een redelijk genest setje choose stappen (e.d.):
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
alias: Keuken, Ring, Huiskamer e.d.
description: ''
trigger:
  - type: illuminance
    platform: device
    device_id: 37319f9b372a261678f1b25f6eca899b
    entity_id: sensor.hue_motion_keuken_light_level
    domain: sensor
    below: 100
    id: keuken-100-min
    for:
      hours: 0
      minutes: 5
      seconds: 0
      milliseconds: 0
    above: 110
    id: keuken-110-plus
    for:
  - platform: state
    entity_id: light.keuken_bar
    to: 'on'
    id: keuken-bar-aan
    from: 'off'
    to: 'off'
    id: keuken-bar-uit
    from: 'on'
    id: keuken-20-min
    below: 20
    for:
    id: keuken-40-plus
    above: 40
    for:
    id: keuken-35-min
    below: 35
    for:
condition:
  - condition: state
    entity_id: input_boolean.thuis
    state: 'on'
action:
  - choose:
      - conditions:
          - condition: trigger
          - condition: device
            type: is_off
            device_id: ee8b370260824dab4225e59012b3e252
            entity_id: light.keuken_koof
            domain: light
        sequence:
          - service: hue.hue_activate_scene
            data:
              group_name: Keuken
              scene_name: Keuken-40
          - condition: time
            before: '12:00'
          - service: script.radio_10_naar_jbl
      - conditions:
            type: is_on
        sequence:
          - service: light.turn_off
            target:
              area_id: huiskamer
    default:
      - choose:
          - conditions:
              - condition: numeric_state
                below: '100'
            sequence:
                data:
                  group_name: Keuken en Ring
                  scene_name: Sunlight-Switch
          - conditions:
                above: '110'
            sequence:
                target:
                  entity_id:
                    - light.achtertafel
                    - light.keuken_en_ring
                    - light.voortafel
        default: []
    data:
      group_name: Huiskamer
      scene_name: Huiskamer-Gedimd
    device_id: 391307bb7684a53e87acde7025d1138a
    entity_id: light.voortafel_1
    target:
      entity_id: light.voortafel
    data:
      group_name: Voortafel
      scene_name: Voortafel-50%
mode: single

Met bijbehorend stromingsdiagram:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NOmNU_78RXlogP3KbfL3xJEbSIg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lcbOAud5T9zQkFjqeWDMpxqj.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
TheFes schreef op zondag 5 september 2021 @ 13:34:
[...]

Ja, dat klopt. De choose wordt afgewerkt als losse action. Conditions in de choose hebben geen invloed op de actions na de choose.
Ik zou dat overigens zelf heel onlogisch vinden. Je moet het zien als een if/else.
IMO valt voor beide manieren wat te zeggen. De een kun je uitleggen als "bij false wordt de automation gestopt" en bij de ander kun je stellen "de action van een automation is een sequence, net zoals een script expliciet een sequence heeft en een choose expliciet een sequence heeft, en een condition stopt de huidige sequence, maar 'bovenliggende' sequences gaan wel verder".
HuismAndré schreef op zondag 5 september 2021 @ 13:37:
[...]

Waarom? Die Choose is gewoon een stap binnen de automation. Na die choose wordt dus verder gegaan met de volgende stap. Anders zou je geen meerdere chooses achter elkaar kunnen krijgen. Uiteraard zul je met de stappen die erna komen hier wel rekening mee moeten houden. In de stromingsdiagrammen kun je ook heel erg mooi zien wat de totale structuur wordt.

Voorbeeld van een redelijk genest setje choose stappen (e.d.):
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
alias: Keuken, Ring, Huiskamer e.d.
description: ''
trigger:
    below: 100
    id: keuken-100-min
    for:
    above: 110
    id: keuken-110-plus
    for:
    to: 'on'
    from: 'off'
    to: 'off'
    from: 'on'
    below: 20
    for:
    above: 40
    for:
    below: 35
    for:
condition:
  - condition: state
    entity_id: input_boolean.thuis
    state: 'on'
action:
  - choose:
      - conditions:
            type: is_off
        sequence:
            data:
              group_name: Keuken
              scene_name: Keuken-40
          - condition: time
            before: '12:00'
          - service: script.radio_10_naar_jbl
      - conditions:
        sequence:
            target:
              area_id: huiskamer
    default:
      - choose:
          - conditions:
                below: '100'
            sequence:
                data:
                  group_name: Keuken en Ring
                  scene_name: Sunlight-Switch
          - conditions:
                above: '110'
            sequence:
                target:
                  entity_id:
                    - light.achtertafel
                    - light.keuken_en_ring
                    - light.voortafel
        default: []
    data:
      group_name: Huiskamer
      scene_name: Huiskamer-Gedimd
    device_id: 391307bb7684a53e87acde7025d1138a
    entity_id: light.voortafel_1
    target:
      entity_id: light.voortafel
    data:
      group_name: Voortafel
      scene_name: Voortafel-50%
mode: single

Met bijbehorend stromingsdiagram:
[Afbeelding]
Wat je hierin met die condition binnen de sequence doet kun je natuurlijk ook weer binnen een choose plaatsen. Als een condition binnen de sequence de volledige automation stopt zijn beide "systemen" mogelijk. Je kunt de automation stoppen, via een condition "actie", of je kunt iets conditioneel uitvoeren, via een choose.

Met mijn achtergrond als programmeur had ik een condition in ieder geval als "return" (/"stop volledig") verwacht. Dit stuk JavaScript code zal immers ook nooit een alert laten zien:
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
if (true) { // choose, condition: ...
  if (!true) { // condition: ... waar (niet) aan voldaan wordt
    return;
  }
}
alert('Wordt niet uitgevoerd');

Want de return stopt de volledige functie, niet alleen dat code path / die branch. En een choose is gelijk aan een if/elif/else dus code path / branch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuismAndré

HuismAndré

Als je die if/then/else nestjes uitvoert zonder die return (die je er zelf in gestopt hebt) dan gaat de code mooi door met die alert. Precies zo reageert de choose ook.
code:
1
2
3
4
5
6
if (true) { // choose, condition: ...
  if (!true) { // condition: ... waar (niet) aan voldaan wordt
    ;
  }
}
console.log('Wordt niet uitgevoerd');

Geeft als output 'Wordt niet uitgevoerd'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jowi
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 28-04-2023
Ik probeer via HACS de Ziggo/Arris mediabox intergration te installeren. Dat gaat op zich goed, maar ik moet ergens mijn username en password ingeven volgens de beschrijving, echter... waar doe ik dat? De repo heeft het over ' ga naar de HACS settings' maar waar vind ik die?

Of moet ik de username/password ergens in een yaml bijvoegen, en zo ja waar? In de folder voor deze custom integration vind ik ook geen yaml voor dit soort settings?

Ik zie iets over het hoofd, maar wat?
https://github.com/Sholofly/arrisdcx960#readme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm
jowi schreef op zondag 5 september 2021 @ 14:09:
Ik probeer via HACS de Ziggo/Arris mediabox intergration te installeren. Dat gaat op zich goed, maar ik moet ergens mijn username en password ingeven volgens de beschrijving, echter... waar doe ik dat? De repo heeft het over ' ga naar de HACS settings' maar waar vind ik die?

Of moet ik de username/password ergens in een yaml bijvoegen, en zo ja waar? In de folder voor deze custom integration vind ik ook geen yaml voor dit soort settings?

Ik zie iets over het hoofd, maar wat?
https://github.com/Sholofly/arrisdcx960#readme
Nadat je via HACS de integratie toegevoegd hebt kun je deze kiezen bij de ha eigen Integraties om toe te voegen. Daar kun je vervolgens je username en password invoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:06
martinvdm schreef op zondag 5 september 2021 @ 14:14:
[...]

Nadat je via HACS de integratie toegevoegd hebt kun je deze kiezen bij de ha eigen Integraties om toe te voegen. Daar kun je vervolgens je username en password invoeren.
Heb je deze stap bij Installation uitgevoerd?

https://github.com/Sholofly/arrisdcx960#hacs-installation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jowi
martinvdm schreef op zondag 5 september 2021 @ 14:14:
[...]

Na installatie (en restart) staat hij inderaad bij HACS tussen de integraties, maar ik kan daar nergens iets invullen... als ik op er op klik, krijg ik weer de pagina te zien die beschrijft hoe je het moet installeren...

Ik zie dus nergens waar je die username en password in moet voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jowi
Ja, maar "Configure the integration using the HA integration page, Search for ArrisDCX960." als ik daar dus naartoe ga, kan ik NIETS invullen? Ik zie dan alleen de pagina weer opkomen waar deze info vandaan komt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7iDgihN5ruBCFHCk6lswnwqy0Yg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VHTCpp2HDIQx4rwSBlAPPXZ4.png?f=fotoalbum_large

Als ik op de ... klik zie ik alleen deze opties, ook hier geen mogelijkheid iets te configureren:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gcsGIHlsW8aSS2NJivunXwAE-rg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/IV1yPlyOOzAdYXT6FTa71I36.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 48% gewijzigd door jowi op 05-09-2021 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bafplus
jowi schreef op zondag 5 september 2021 @ 14:23:
[...]

Na installatie (en restart) staat hij inderaad bij HACS tussen de integraties, maar ik kan daar nergens iets invullen... als ik op er op klik, krijg ik weer de pagina te zien die beschrijft hoe je het moet installeren...

Ik zie dus nergens waar je die username en password in moet voeren.
Je moet naar Instellingen gaan van HA zelf, dus niet die van HACS.
Dan naar Integraties en daar moet hij dan tussen staan.
Staat die er niet dan even 1 pagina terug naar de pagina NADAT je op instellingen geklikt hebt en even je cache wissen.
Daarna kun je hem wel vinden in integraties en installeren.

Je gebruikersnaam en wachtwoord is die je gebruikt voor "mijn ziggo".

[ Voor 4% gewijzigd door bafplus op 05-09-2021 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jowi
Ok, gevonden :) erg onduidelijk, maar ja. Ik begrijp nu dat als je hem in hacs 'installeert' je dus eigenlijk NIETS installeert in HA zelf, maar dat betekend alleen dat je hem daarna in HA zelf 'echt' kan installeren... dat laatste is natuurlijk super onlogisch en verwarrend... maar ja, mag de pret niet drukken :) user/pw ingevuld, zo eens kijken of het ook werkt. Nu eerst F1 kijken :) thanks allen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
jowi schreef op zondag 5 september 2021 @ 14:57:
Ok, gevonden :) erg onduidelijk, maar ja. Ik begrijp nu dat als je hem in hacs 'installeert' je dus eigenlijk NIETS installeert in HA zelf, maar dat betekend alleen dat je hem daarna in HA zelf 'echt' kan installeren... dat laatste is natuurlijk super onlogisch en verwarrend... maar ja, mag de pret niet drukken :) user/pw ingevuld, zo eens kijken of het ook werkt. Nu eerst F1 kijken :) thanks allen!
Klopt, is verwarrend.
Ik ben beginnend HA gebruiker en begreep eerst de logica ook niet helemaal.
Het zijn dus meerdere stappen die je moet doorlopen eerst installeren dan configureren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jowi
Ja dat HACS is een beetje een soort HA in HA zelf. Niet altijd even logisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01:01
@jowi @HoppyF In HACS installeer je het alleen, in HA configureer je het daarna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koepert
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 22:08
Septillion schreef op zondag 5 september 2021 @ 15:46:
@jowi @HoppyF In HACS installeer je het alleen, in HA configureer je het daarna.
HACS is je WIndows Store, HA je configuratiescherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jowi
Koepert schreef op zondag 5 september 2021 @ 16:52:
[...]

HACS is je WIndows Store, HA je configuratiescherm
Ja ook niet echt, want HA heeft een eigen store.... de 'officiele' store. Met HACS voeg je via een achterdeurtje iets toe uit een 'hobby store' aan de 'officiele' store, zodat HS denkt dat het officieeel is...

[ Voor 3% gewijzigd door jowi op 05-09-2021 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koepert
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 22:08
jowi schreef op zondag 5 september 2021 @ 17:04:
[...]

Ja ook niet echt, want HA heeft een eigen store.... de 'officiele' store. Met HACS voeg je via een achterdeurtje iets toe uit een 'hobby store' aan de 'officiele' store, zodat HS denkt dat het officieeel is...
Dat is ook wel weer waar, maar ik doelde meer in onderscheid installatie versus configuratie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jowi
Ja wat verwarrend is, is dat alles in HACS qua begrippen en hoe eea er uit ziet, vrijwel gelijk is aan de integratie in HA, dus je zoekt dus ook in HACS naar de configuratie... en er staat gewoon heel duidelijk in de tekst 'ga naar de settings van HA'... en toch las ik daar keer op keer 'HACS', want dát is de context waar je dan in zit. UI is een vak apart. HA zou gewoon de HACS repo zelf moeten integeren. Het pakket is al complex genoeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jowi
Nog even een technisch vraagje; de arris plugin heet nu 'mediabox' op de card, is dat nog ergens aan te passen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bafplus
jowi schreef op zondag 5 september 2021 @ 17:35:
Nog even een technisch vraagje; de arris plugin heet nu 'mediabox' op de card, is dat nog ergens aan te passen?
Apparaat hernoemen

Instellingen->apparaten->mediabox
Bij naam op potloodje klikken en naam wijzigen.
Hij vraagt daarna of HA ook je onderliggende entiteiten moet hernoemen.
Als je nog geen scripts etc hebt waar je die in gebruikt kun je op JA klikken (en mocht je ze wel gebruikt hebben daar dan even de entiteit ook even aanpassen).
Wil je alleen je apparaat hernoemen klik je dan op Nee.

[ Voor 43% gewijzigd door bafplus op 05-09-2021 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bafplus
"ff" ab-tje gemaakt 😁

Blijft jammer dat volume van mijn tv niet te regelen is 😂 (of iemand moet weten of en hoe huismerk mediamarkt ("OK") aan te sturen is...)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XlqBIvFY_AcSFVdDWghLx92k3WE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/3VAAda8oerSaFN0uVpnd3dGp.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door bafplus op 05-09-2021 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm
Het was niet mijn vraag hè, ik gaf slechts antwoord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Hmm, net HASS bijgewerkt, nu werken de MQTT entiteiten van de meterstanden en verbruik niet meer, alsof ie niks ontvangt, blijft op onbekend staan en kan geen foutmeldingen vinden...

Zijn er meer die MQTT-sensor issues hebben bij core-2021.9.3 en Home Assistant OS 6.3?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-09 00:41

Aapje

Opel-beun
Raven schreef op zondag 5 september 2021 @ 19:07:
Zijn er meer die MQTT-sensor issues hebben bij core-2021.9.3 en Home Assistant OS 6.3?
Define issues, ik krijg mijn nieuwe zigbee apparaten niet in hass... (tuya zigbee schakelaars)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23:02

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Dat energy dashboard reageert hier nogal raar tot dusver... Voor 1 dag werkte het gewoon goed met mijn P1 DSMR reader en Growatt solar integration:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IRL88jPMZ8SsCHKyLVlSZ1kPKg8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DLaUGXgJvjhzDAe5dM0SzSrk.png?f=fotoalbum_large

De dagen daarna zijn de metingen zwaar verstoord doordat Home Assistant bij de start van de dag de totale opgewekte kWh waarde als "consumed solar" ziet...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VVA1dps20P7EQ0shqjIFRIo2Los=/800x/filters:strip_exif()/f/image/cvOfPSqV10PGajU2XPNwY7b3.png?f=fotoalbum_large

Daarna verloopt de dag wel gewoon normaal, maar m'n grafieken zijn verminkt. Is dit een Home Assistant interpretatie dingetje? Of een glitch in de Growatt integration? Iemand dit eerder gezien?

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Aapje schreef op zondag 5 september 2021 @ 19:09:
[...]

Define issues, ik krijg mijn nieuwe zigbee apparaten niet in hass... (tuya zigbee schakelaars)
mosquitto_sub -h 192.168.1.183 -v -t "home-assistant/#"
laat helemaal niets zien :?

edit: Nu wel, voor 1 van de entiteiten, maar zowel die als de andere 2 staan als "onbeschikbaar" in de entiteitenlijst.

[ Voor 17% gewijzigd door Raven op 05-09-2021 19:22 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bafplus
Raven schreef op zondag 5 september 2021 @ 19:07:
Hmm, net HASS bijgewerkt, nu werken de MQTT entiteiten van de meterstanden en verbruik niet meer, alsof ie niks ontvangt, blijft op onbekend staan en kan geen foutmeldingen vinden...

Lees de breaking changes even 😁

En duurt weer 2u voor je wat ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

bafplus schreef op zondag 5 september 2021 @ 19:24:
[...]

Lees de breaking changes even 😁

En duurt weer 2u voor je wat ziet.
Ik zie niets dat van toepassing is :? en het is niet alleen het energydashboard dat niets oppikt, de entiteiten (MQTT sensors) die ik al had doen het ook niet meer. Het enige dat de HASS OS MQTT Broker nu ontvangt is het verbruik in watt (meterstanden kWh dag en nacht niet meer), maar ook die staat als niet beschikbaar in de lijst met entiteiten. Deze sensors dus:
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
  - platform: mqtt
    name: "kWh-dagtelwerk"
    unique_id: "kWh-dagtelwerk"
    state_topic: "home-assistant/meterkast/kWhmeter"
    json_attributes_topic: "home-assistant/meterkast/kWhmeter"
    unit_of_measurement: "kWh"
    value_template: "{{ value_json.kWhdagtelwerk }}"
    device_class: energy
    state_class: total_increasing
    name: "kWh-nachttelwerk"
    unique_id: "kWh-nachttelwerk"
    value_template: "{{ value_json.kWhnachttelwerk }}"
    name: "verbruik"
    unique_id: "verbruik"
    state_topic: "home-assistant/meterkast/kWhmeterwatt"
    json_attributes_topic: "home-assistant/meterkast/kWhmeterwatt"
    unit_of_measurement: "W"
    value_template: "{{ value_json.Watt }}"
    device_class: power
    state_class: measurement
Lijkt wel alsof het MQTT gebeuren stuk is gegaan bij de laatste update.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bafplus
Raven schreef op zondag 5 september 2021 @ 19:40:
[...]

Ik zie niets dat van toepassing is :? en het is niet alleen het energydashboard dat niets oppikt, de entiteiten (MQTT sensors) die ik al had doen het ook niet meer. Het enige dat de HASS OS MQTT Broker nu ontvangt is het verbruik in watt (meterstanden kWh dag en nacht niet meer), maar ook die staat als niet beschikbaar in de lijst met entiteiten. Deze sensors dus:
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
    name: "kWh-dagtelwerk"
    unique_id: "kWh-dagtelwerk"
    value_template: "{{ value_json.kWhdagtelwerk }}"
    name: "kWh-nachttelwerk"
    unique_id: "kWh-nachttelwerk"
    value_template: "{{ value_json.kWhnachttelwerk }}"
    name: "verbruik"
    unique_id: "verbruik"
    state_topic: "home-assistant/meterkast/kWhmeterwatt"
    json_attributes_topic: "home-assistant/meterkast/kWhmeterwatt"
    unit_of_measurement: "W"
    value_template: "{{ value_json.Watt }}"
    device_class: power
    state_class: measurement
Lijkt wel alsof het MQTT gebeuren stuk is gegaan bij de laatste update.
Dit oa:
Temperature conversions are moving from the Entity base class to the SensorEntity base class.

Additionally, we have two new properties, native_value (which replaces state) and native_unit_of_measurement which replaces unit_of_measurement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freemann
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Freemann

CO2 Warmtepomp + VentilatieWTW

strandbal schreef op zondag 5 september 2021 @ 19:09:
Dat energy dashboard reageert hier nogal raar tot dusver... Voor 1 dag werkte het gewoon goed met mijn P1 DSMR reader en Growatt solar integration:

[Afbeelding]

De dagen daarna zijn de metingen zwaar verstoord doordat Home Assistant bij de start van de dag de totale opgewekte kWh waarde als "consumed solar" ziet...

[Afbeelding]

Daarna verloopt de dag wel gewoon normaal, maar m'n grafieken zijn verminkt. Is dit een Home Assistant interpretatie dingetje? Of een glitch in de Growatt integration? Iemand dit eerder gezien?
Komt meer voor...
https://github.com/home-assistant/core/issues/54946

Mogelijk kun je ook een toevoeging doen, want vooralsnog is het erg stil daar (op enkele andere melders na). Probleem lijkt zich met iedere keer weer te manifesteren, @martinvdm geeft aan het opgelost te hebben en ben heel benieuwd of dit een gelukstreffer is of een permanenten oplossing(hoop het laatste).

[ Voor 7% gewijzigd door Freemann op 05-09-2021 20:28 ]

https://www.taltion.nl, https://www.trekhaakkoffer-huren.nl, https://www.fietsendrager-huren.nl, https://www.fietskar-huren.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Laatst online: 01:09
@strandbal heb je iets met last_reset aangepast in een vorige release? Want dat moet nu juist niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23:02

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Nee, niks met last_reset geknutseld. Zal me er morgen eens verder in verdiepen en kijken of ik wat relevante info kan aanleveren.

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm
@strandbal lees ook mijn posts ff terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jowi
Vraagje over de integratie van Roon (voorzover iemand daar ervaring mee heeft). De integratie lijkt gelukt, echter ik verwacht eigenlijk een card die toont wat Roon zelf afspeelt en desnoods info over artiest, track etc. en wellicht een play/pause/ffwd knop etc.

Echter ik zie niets van Roon zelf, ik zie wel een aantal entities/devices (weet nog steeds niet goed wat het verschil is) van de diverse afspeelapparaten die Roon gebruikt, in mijn geval een setje KEF LSX speakers en een Logitech Squeezebox. Echter had ik dus een kaart met Roon zelf verwacht...

Klopt mijn aanname of ben ik weer eens wat kwijt (cache ofzo?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Hmm, straks eens naar kijken, had die niet zien staan. Maar is die van toepassing op alle sensors of alleen temp? Niet echt duidelijk -> https://developers.home-a...r_temperature_conversion/ en een relevante foutmelding was handig geweest.

Ik denk dat er overigens meer aan de hand is, de slimme stekker met Tasmota (die ook van MQTT afhankelijk is) werkte ook niet meer. Zowel het knopje als alle entiteiten ineens niet beschikbaar :?

Gisteravond de MQTT broker addon opnieuw ingesteld, geen succes, eraf en opnieuw instellen, nog steeds geen succes. Vage foutmelding in log (Socket error on client <unknown>, disconnecting) met IP van slimme stekker, uiteindelijk Tasmota gebeuren ook opnieuw erop gezet, login ingesteld (die error verwijst blijkbaar naar incorrecte login credentials) en nu doet die in ieder geval weer, al kan ik mij niet herinneren eerder een login in te hebben moeten stellen.

Nu de kWh-meter entiteiten nog... Maar geen flauw idee wat er gister nu is verandert door het updaten dat alles MQTT-gerelateerd ineens stuk ging :?

edit: @bafplus kWh-entiteiten werken nu ook weer, na het toevoegen van
Python:
1
client.username_pw_set("username", "password")
in de scriptjes.

Als ik er nu over nadenk, zou anonymous login van het ene op het andere moment zijn gestopt met werken?

[ Voor 14% gewijzigd door Raven op 06-09-2021 10:26 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Laatst online: 01:09
Ik heb een P1 USB kabel in gebruik om de meterstanden in HA te krijgen tbv energy dashboard.
Dat werkte voorheen prima in Domoticz (op Windows). Af en toe was er eens een keer een storing, maar dat kwam niet heel vaak voor.
Ik heb nu HA OS draaiend in Virtualbox op Windows en heb de USB doorgeschakeld. Het werkt, maar ik heb nu al 2 dagen op rij een storingsmelding in de virtualbox console:

"error from flowcontrol urb" (exacte melding is weggevallen door herstart HA OS). Na herstart werkt het dus ook weer!

Ik wil uiteraard graag dit probleem oplossen, maar ik weet niet waar ik moet beginnen, of het software of hardware is.

Als tussenoplossing zou ik graag willen kijken of ik HA OS automatisch kan laten herstarten als er 1 of 2 sensoren al 1 of 2 uur niet ge-update zijn. Heeft iemand hier ervaring mee?

Edit: Hij reboot 'm nu 'hard' om 23:30 iedere avond, zodat de stats iig per dag correct zijn, maar liefst hang ik daar nog een voorwaarde aan 'if last_changed < 10 minuten geleden', zodat ik niet onnodig reboot.

[ Voor 11% gewijzigd door I-King op 06-09-2021 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septillion
@jowi Roon heeft geen specifieke LoveLace elementen. Het zorgt er gewoon voor dat ze beschikbaar komen in HA. Oa dus media-entiteiten die je dus in een media-card kunt gebruiken.

Een entiteit kan je zien als kern stukje informatie (waar attributen weer randgegevens zijn). Devices zijn dan weer een groep eniteiten die allemaal horen bij een enkel (fysiek) apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jowi
Ah ok. Beetje nutteloze integratie dan, want je kunt in die mediaplayer cards dus niet een andere track of artiest etc kiezen. Daarvoor moet je dan toch weer uit HA, naar je Roon App op je phone of pad, daar kies je een andere track, en DIE zie je dan weer in HA verschijnen in de player...

Vind ik sowieso een beetje raar af en toe, dat veel integraties gemaakt zijn om alleen te monitoren, en niet zozeer om te bedienen. In dit geval dus ook, je kunt zien wat Roon afspeelt, maar je kunt Roon niet bedienen... ik zie HA vooral als een soort afstandsbediening (en automatiseerder) voor alles aan IoT, is mijn beeld van HA dan misschien niet goed? Moet ik het meer als monitoring gaan zien?

[ Voor 14% gewijzigd door jowi op 06-09-2021 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synoniem
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
jowi schreef op maandag 6 september 2021 @ 13:45:
Ah ok. Beetje nutteloze integratie dan, want je kunt in die mediaplayer cards dus niet een andere track of artiest etc kiezen. Daarvoor moet je dan toch weer uit HA, naar je Roon App op je phone of pad, daar kies je een andere track, en DIE zie je dan weer in HA verschijnen in de player...

Vind ik sowieso een beetje raar af en toe, dat veel integraties gemaakt zijn om alleen te monitoren, en niet zozeer om te bedienen. In dit geval dus ook, je kunt zien wat Roon afspeelt, maar je kunt Roon niet bedienen... ik zie HA vooral als een soort afstandsbediening (en automatiseerder) voor alles aan IoT, is mijn beeld van HA dan misschien niet goed? Moet ik het meer als monitoring gaan zien?
Zal van de integratie afhangen ik heb een mpdplayer en volumio als mediaplayer geïnstalleerd staan en kan daarmee een source/playlist kiezen, voor en achteruit spoelen en spelen en stop gebruiken. Maar ik heb geen Roon dus geen idee hoe goed die integratie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:00
synoniem schreef op maandag 6 september 2021 @ 14:13:
[...]

Zal van de integratie afhangen ik heb een mpdplayer en volumio als mediaplayer geïnstalleerd staan en kan daarmee een source/playlist kiezen,
Ook van Spotify?> Want dat wil ik graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synoniem
  • Niet online
maartend schreef op maandag 6 september 2021 @ 14:15:
[...]

Ook van Spotify?> Want dat wil ik graag
Ik heb zelf geen Spotify maar Volumio heeft een Spotify plugin dus ik neem aan dat het een van de media is die je kunt kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bafplus
jowi schreef op maandag 6 september 2021 @ 13:45:

Je kan "enkel" een playlist starten of internetradio starten.
Elke Roon zone is een media_player dus je kan er dan een playlist of radiostream naartoe sturen en starten.
Documentatie is karig maar staat er wel :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
synoniem schreef op maandag 6 september 2021 @ 14:20:
[...]

Ik heb zelf geen Spotify maar Volumio heeft een Spotify plugin dus ik neem aan dat het een van de media is die je kunt kiezen.
Ik heb idd een volumio kastje hier staan. En die zie ik ook ijn mijn HA. Welke stuk binnen HA heb jij gebruikt? Want ik zie eigenlijk alleen at Volumio afspeelt en ik kan hem harder/zachter zetten. Meer niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• synoniem
  • Niet online
maartend schreef op maandag 6 september 2021 @ 14:45:
[...]

Ik heb idd een volumio kastje hier staan. En die zie ik ook ijn mijn HA. Welke stuk binnen HA heb jij gebruikt? Want ik zie eigenlijk alleen at Volumio afspeelt en ik kan hem harder/zachter zetten. Meer niet
Hij is automatisch gedetecteerd door HA en rechts boven heb ik een hamburger menu met o.a. geluid en play, forward previous maar ook een play symbool met Browse Media. Die staat bij mij ook rechts ondering en geeft toegang tot de media library. Mijn pc en HA staan overigens op Engels ingesteld dus ik weet niet precies de Nederlandse teksten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
synoniem schreef op maandag 6 september 2021 @ 15:06:
[...]

Hij is automatisch gedetecteerd door HA en rechts boven heb ik een hamburger menu met o.a. geluid en play, forward previous maar ook een play symbool met Browse Media. Die staat bij mij ook rechts ondering en geeft toegang tot de media library. Mijn pc en HA staan overigens op Engels ingesteld dus ik weet niet precies de Nederlandse teksten.
Thnx. Het zat hem dus in dat play symbool. Ik dacht dat dat enkel play deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-09 12:21
Ik loop wat achter met mn energie dahsboard.
Nu er een nieuwe versie is van HA wou ik net mn gas toevoegen.
Ik klik op instellingen en dan energie maar krijg ik een "unknown error"
Log zegt:
[548154485152] Error handling message: Unknown error
Traceback (most recent call last):
File "/usr/src/homeassistant/homeassistant/components/websocket_api/decorators.py", line 25, in _handle_async_response
await func(hass, connection, msg)
File "/usr/src/homeassistant/homeassistant/components/energy/websocket_api.py", line 167, in ws_validate
connection.send_result(msg["id"], (await async_validate(hass)).as_dict())
File "/usr/src/homeassistant/homeassistant/components/energy/validate.py", line 227, in async_validate
hass.data[DOMAIN]["cost_sensors"][flow["stat_energy_from"]],
KeyError: 'sensor.dsmr_day_consumption_electricity1'

Ik zit op 9.3

Enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synoniem
  • Niet online
Ik heb een Aqara Motion Sensor in gebruik genomen omdat deze lekker klein is en beweging met lichtmeting combineert (temperatuur ook nog). En op zich valt het niet tegen. Tuurlijk lichtmeting doet hij alleen als er beweging is en de temperatuurmeting zit er een graad of 10 naast. Maar wat mij tegenvalt is de afstand waarover beweging gedetecteerd wordt zo kort is. Hij haalt niet eens het einde van de gang en ik heb echt geen villa of herenhuis. Hebben meer mensen die ervaring of heb ik een maandagochtend exemplaar?
Hij integreert wel gemakkelijk en goed met HA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rusman
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 00:33
synoniem schreef op maandag 6 september 2021 @ 16:35:
Ik heb een Aqara Motion Sensor in gebruik genomen omdat deze lekker klein is en beweging met lichtmeting combineert (temperatuur ook nog). En op zich valt het niet tegen. Tuurlijk lichtmeting doet hij alleen als er beweging is en de temperatuurmeting zit er een graad of 10 naast. Maar wat mij tegenvalt is de afstand waarover beweging gedetecteerd wordt zo kort is. Hij haalt niet eens het einde van de gang en ik heb echt geen villa of herenhuis. Hebben meer mensen die ervaring of heb ik een maandagochtend exemplaar?
Hij integreert wel gemakkelijk en goed met HA.
Wat voor afstanden praat je over dan? Ik heb er eentje in de garage staan en deze detecteerd prima beweging op 3-4 meter afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synoniem
  • Niet online
rusman schreef op maandag 6 september 2021 @ 16:50:
[...]

Wat voor afstanden praat je over dan? Ik heb er eentje in de garage staan en deze detecteerd prima beweging op 3-4 meter afstand.
Ik heb een gang met een kapstokje, drie deuren en een trap naast elkaar dus heel veel meer dan die vier meter is het niet. Maar dat is dan kennelijk het maximum, jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bhartman
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Raven schreef op maandag 6 september 2021 @ 09:59:
[...]
Als ik er nu over nadenk, zou anonymous login van het ene op het andere moment zijn gestopt met werken?
Addon bijgewerkt?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L8YvDk9dzoY19BFn80NWqUXayEc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/mlsOHPfulzggWacNuDxbXcpe.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Nee, althans, niet zelf en automatisch updaten staat uit. Zou het kunnen dat het installeren van een Supervisor-update automatisch de addons bijwerkt?

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bhartman
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Nee, volgens mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synoniem
  • Niet online
Hmm, als ik zo naar die changelog kijk dan wacht ik nog wel een maandje met updaten van MQTT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septillion
@jowi Dat kan inderdaad erg afhangen van de integratie. Zelf geen ervaring met Roon. Maar mijn integratie van Kodi kan ik ook next en previous etc doen in een media card.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich
Is er iemand die al gebruik maakt van de nmap integratie?
Ik heb nu draaien met deze scan optie:

-sn -T3 --max-rate 5 --host-timeout 5s

Deze werkt voor mij al veel beter dan de standaard optie. Die zij regelmatig dat een mobiel niet aanwezig was terwijl hij er wel was. Nu heb ik alleen nog een enkele misser rondom Samsung apparatuur. Maar volgens mij ligt dat meer aan Samsung dan aan nmap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jowi
Ik hen op zoek naar een manier om de inhoud van een card die meerdere entities toont (bijv. kenmerken van mijn tv, standby, input, signaal etc) wel of niet te tonen afhankelijk van of de tv bijv. standby is ja of nee. Kortom, en kaart met dynamische inhoud. Niet alleen tekst maar ook bijv. plaatjes. Hoe kan ik de inhoud dynamisch maken? Voorzover ik kan zien kan dit niet met de standaard aanwezig kaarten.

Kan dit misschien met wat python classes oid? Geen idee waar ik moet beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bafplus
jowi schreef op maandag 6 september 2021 @ 20:47:
Ik hen op zoek naar een manier om de inhoud van een card die meerdere entities toont (bijv. kenmerken van mijn tv, standby, input, signaal etc) wel of niet te tonen afhankelijk van of de tv bijv. standby is ja of nee. Kortom, en kaart met dynamische inhoud. Niet alleen tekst maar ook bijv. plaatjes. Hoe kan ik de inhoud dynamisch maken? Voorzover ik kan zien kan dit niet met de standaard aanwezig kaarten.

Kan dit misschien met wat python classes oid? Geen idee waar ik moet beginnen.
https://www.home-assistant.io/lovelace/conditional

https://www.home-assistant.io/lovelace/entity-filter

Zoiets? Of een combi van beide?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skank
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-09 12:21
skank schreef op maandag 6 september 2021 @ 15:48:
Ik loop wat achter met mn energie dahsboard.
Nu er een nieuwe versie is van HA wou ik net mn gas toevoegen.
Ik klik op instellingen en dan energie maar krijg ik een "unknown error"
Log zegt:
[548154485152] Error handling message: Unknown error
Traceback (most recent call last):
File "/usr/src/homeassistant/homeassistant/components/websocket_api/decorators.py", line 25, in _handle_async_response
await func(hass, connection, msg)
File "/usr/src/homeassistant/homeassistant/components/energy/websocket_api.py", line 167, in ws_validate
connection.send_result(msg["id"], (await async_validate(hass)).as_dict())
File "/usr/src/homeassistant/homeassistant/components/energy/validate.py", line 227, in async_validate
hass.data[DOMAIN]["cost_sensors"][flow["stat_energy_from"]],
KeyError: 'sensor.dsmr_day_consumption_electricity1'

Ik zit op 9.3

Enig idee?
Mocht iemand dit ook tegenkomen... Ik kan de settings opnieuw toevoegen nadat ik de energy file onder de .storage map verwijderd heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jowi
Mmm... zoiets, maar de standaard kaartjes die je dan kan tonen zijn dan nog te standaard. Ik wil gewoon een complete eigen card bouwen, liefst in code. Als zoiets al kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bafplus
jowi schreef op maandag 6 september 2021 @ 20:53:
[...]

Mmm... zoiets, maar de standaard kaartjes die je dan kan tonen zijn dan nog te standaard. Ik wil gewoon een complete eigen card bouwen, liefst in code. Als zoiets al kan.
Dat zou je bv met de eerste link, dus een "conditional" card kunnen doen. De Conditional card regelt dan wanneer hij zichtbaar is, als bv je tv dus aan staat, en laat dan de card zien die je onder het kopje "card:" zet.
En die card kan volgens mij elk denkbare card zijn.

Dus bouw eerst je card zoals je hem wilt laten weeregeven en kopieer die yaml-code dan onder het "Card:" kopje in een Conditional Card.

Snap ie m nog 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door bafplus op 06-09-2021 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jowi
Ja ok maar de kaart die ik dan kan laten zien, heeft juist niet de opmaak die ik wil, er is geen enkele standaard kaart die doet wat ik wil. En de conditionele kaart ook niet, Nogmaals, ik wil ZELF de opbouw en opmaak van de kaart in handen hebben, niet gebasserd op een standaard kaart. Tenzij dit dus allemaal niet mogelijk is en je beperkt bent door de kaarten die je met HA mee krijgt? Kan ik me eerlijk gezegd niet voorstellen?

Of is er iets mogelijk met de yaml van de standaard kaarten? Is daar een uitgebreide reference van ergens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septillion
@jowi Ik weet niet wat je precies wilt :+ Maar goed, alle functies van de standaard kaarten komen gewoon terug op standaard service calls. Dus op zich kan je veel doen, alleen diepe duik in de documentatie. Ook zijn er in HACS etc ook nog kaarten beschikbaar.

[edit] Oeps, dacht dat dit nog specifiek over een media card ging. Maar ja, het is mogelijk om zelf een kaart te maken, genoeg die dat gedaan hebben als je naar HACS kijkt. Advies om een diepe duik in de documentatie te nemen blijft dan wel staan.

[ Voor 33% gewijzigd door Septillion op 06-09-2021 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jowi
Ik zal eens kijken. Op zich is wat ik wil denk ik ook wel te doen met achtergondplaatjes of gifs en plaatsen van tekst er bovenop, in specifieke fonts en op posities die ik zelf kan bepalen. Ik zal eerst eens in die conditionele kaarten etc kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jowi
Septillion schreef op maandag 6 september 2021 @ 21:44:

[edit] Oeps, dacht dat dit nog specifiek over een media card ging. Maar ja, het is mogelijk om zelf een kaart te maken, genoeg die dat gedaan hebben als je naar HACS kijkt. Advies om een diepe duik in de documentatie te nemen blijft dan wel staan.
Ja dat is wat ik bedoel, zal eens op zoek gaan naar hoe ze dat doen. Dat doen ze in ieder geval niet met standaard kaartjes. Die standaard kaarten zijn ergens mee ontworpen, ergens mee of in gebouwd of geprogrammeerd, dat is wat ik zoek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Septillion
@jowi Python (ook al voor een card volgens mij niet van toepassing), JavaScrip, HTML, CSS. Gezien de enorme hoeveelheid mensen custom componenten voor HA maken kan de documentatie niet al te slecht zijn. En anders kan je eens de source van een random custom card openen. Als het om media gaat zou je de Mini Media Player card als inspiratie voor code kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jowi
Zal er eens op studeren. Voor de anderen, denk bijv. aan het nieuwe energie dashboard, waar je de verschillende bronnen naar elkaar ziet "stromen", dat is iets wat je niet met de standaard kaartjes voor elkaar krijgt, daar is een aparte, custom kaart voor ontworpen vanaf scratch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik heb een vreemd "probleempje" waar ik niet helemaal weet waar het precies mis is gegaan. Ik heb afgelopen weekend mijn installatie verplaatst van mijn synology (allemaal losse docker containers) naar een raspberry pi 4 met m.2 (argon one) die ik nog had liggen. Eigenlijk om te kijken hoe dat werkt, maar het beviel me zo goed om gewoon alles in 1 interface te kunnen houden dat ik besloten heb om dat voorlopig als main te draaien.

Nu heb ik ook de boel in dezelfde tijd geupgrade van 2021.8 naar 2021.9.

Nu merk ik het volgende: voorheen gaf de energy tab bijvoorbeeld rond 8:15 het verbruik tussen 7 en 8 weer. nu merk ik dat dat een uur vertraagd is. dus het verbruik tussen 7 en 8 verschijn om 9:15 pas. Helaas heb ik het mezelf lastig gemaakt om te kijken hoe het voorheen was, en het is ook geen groot probleem, maar ben benieuwd of mensen dat herkennen.

De data zelf komt wel goed binnen, want de grafieken die ik zelf met grafana bijvoorbeeld maak updaten wel live :)

[ Voor 6% gewijzigd door Magic op 07-09-2021 08:37 ]

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Weet iemand of het mogelijk is om deze Ledvance wifi plug uit te lezen met Home Assistant? Ik kan 'm wel aan Google koppelen en daarmee aan en uit zetten, maar ik wil graag de energie monitoring aan HA Energy koppelen.

https://www.bol.com/nl/nl...wifi-eu/9300000035250713/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compuchip87
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 22:26
Magic schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 08:36:
Ik heb een vreemd "probleempje" waar ik niet helemaal weet waar het precies mis is gegaan. Ik heb afgelopen weekend mijn installatie verplaatst van mijn synology (allemaal losse docker containers) naar een raspberry pi 4 met m.2 (argon one) die ik nog had liggen. Eigenlijk om te kijken hoe dat werkt, maar het beviel me zo goed om gewoon alles in 1 interface te kunnen houden dat ik besloten heb om dat voorlopig als main te draaien.

Nu heb ik ook de boel in dezelfde tijd geupgrade van 2021.8 naar 2021.9.

Nu merk ik het volgende: voorheen gaf de energy tab bijvoorbeeld rond 8:15 het verbruik tussen 7 en 8 weer. nu merk ik dat dat een uur vertraagd is. dus het verbruik tussen 7 en 8 verschijn om 9:15 pas. Helaas heb ik het mezelf lastig gemaakt om te kijken hoe het voorheen was, en het is ook geen groot probleem, maar ben benieuwd of mensen dat herkennen.

De data zelf komt wel goed binnen, want de grafieken die ik zelf met grafana bijvoorbeeld maak updaten wel live :)
Beetje een schot voor de boeg, maar zou dit een tijdzone probleem kunnen zijn? HA die op GMT zit en tijdstippen als UTC doorgeeft die dan in je browser als GMT+1 getoond worden, of zoiets vaags?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Compuchip87 schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 13:11:
[...]

Beetje een schot voor de boeg, maar zou dit een tijdzone probleem kunnen zijn? HA die op GMT zit en tijdstippen als UTC doorgeeft die dan in je browser als GMT+1 getoond worden, of zoiets vaags?
Dat lijkt het niet te zijn, toevallig dat ik dat eerst ook dacht, mede door een probleempje in de apexcharts-card waardoor hij altijd op de x-as tijden in UTC weergeeft.

Echter in de history, standaardgrafieken en minigraph-card klopt het allemaal wel precies.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Pas geleden heb ik de Neerslag app addon geinstalleerd.
Leek goed te gaan maar de neerslag card bleef leeg, ook na het wissen van de cache.
Dus de card verwijderd en de neerslag integratie.
Server herstart en opnieuw geïnstalleerd.
Ging nu wel goed, ook kreeg ik het invul scherm te zien bij het configureren waar je wat kunt aanvinken.
Bij de card komt ook de grafiek.

Nu regent het weliswaar niet (gelukkig! :P ) maar ik vraag me toch af of het klopt wat ik zie.
Bij entities staat namelijk een data_2.
Kan zijn dat dit in orde is, kan ook zijn dat er iets is blijven staan na het opruimen van de eerste neerslag installatie.

Wie wil dit controleren?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LF9gz92ngFO0yKH7pUKuR2V7Cak=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cBQbuv34Bbh7ZjVLWgeYQqWp.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tF-ocKXrc2PBX8K14jU4Na-TPlI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZSAqJQoI9RHE6baVPxBlyaqv.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rianata
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:53

Rianata

Have you played Atari today?

Misschien iets concreter aangeven welke sensor entiteiten je nu hebt want in jouw screenshot lijken nu 3 nagenoeg gelijke sensoren te bestaan.

Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rianata
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:53

Rianata

Have you played Atari today?

Oon schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 12:31:
Weet iemand of het mogelijk is om deze Ledvance wifi plug uit te lezen met Home Assistant? Ik kan 'm wel aan Google koppelen en daarmee aan en uit zetten, maar ik wil graag de energie monitoring aan HA Energy koppelen.

https://www.bol.com/nl/nl...wifi-eu/9300000035250713/
Ik vermoed dat het wel mogelijk is. Zelf heb ik ook een WiFi smart plug, die ik in HA volledig ontsloten heb. Dit heb ik via de Tuya v2 integratie. Aangezien nagenoeg al dit soort smart plugs Tuya gebaseerd zijn vermoed ik dat jouw voorbeeld ook wel zal zijn.

Zie voor Tuya v2 onderstaande video, waarin het duidelijk uitgelegd wordt. Uiteraard heb je ook nog alternatieven als localTuya of je plug flashen met Tasmota bijv.

Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bafplus
HoppyF schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 13:35:
Leek goed te gaan maar de neerslag card bleef leeg, ook na het wissen van de cache.
Ging nu wel goed, ook kreeg ik het invul scherm te zien bij het configureren waar je wat kunt aanvinken.

Nu regent het weliswaar niet (gelukkig! :P ) maar ik vraag me toch af of het klopt wat ik zie.
Kan zijn dat dit in orde is, kan ook zijn dat er iets is blijven staan na het opruimen van de eerste neerslag installatie.

Wie wil dit controleren?

[Afbeelding][Afbeelding]
Dat kan kloppen. Vanwege je herinstallatie kan het zijn dat die eerste entiteit nog niet weg was waarop dus die data2 is aangemaakt.
Dus data2 zou in dit geval nu je "actieve" sensor moeten zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-09 02:04

aex351

I am the one

HoppyF schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 13:35:

Wie wil dit controleren?

[Afbeelding][Afbeelding]
Heb je toevallig eerder ook de 'Neerslag Card' gebruikt en custom sensors aangemaakt in 'configuration.yaml'? Dat zou kunnen verklaren waarom je dubbele sensors hebt.

< dit stukje webruimte is te huur >

Pagina: 1 ... 56 ... 245 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zet je code tussen ~[code=yaml] ~[/code] tags om het goed leesbaar te houden; ook makkelijker voor de eventuele foutopsporing.

Lees ook eerst even de topicstart voor je je vraag plaatst, wellicht wordt je vraag daar al beantwoord. Wil je pronken met je setup mag dat in Home Assistant - Show je setup.