Welke versie van HA draai je? Heb gisteren toevallig een update gedaan naar de nieuwste versie van Core en Supervisor en sindsdien wordt met m'n Slaesh zitbeen stick ook niet meer herkent. Eerst m'n P1 stekker van de slimme meter ook niet maar na een reboot was die weer terug.Verwijderd schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 15:14:
[...]
Hierop terugkomend... De Odroid uit pure wanhoop een tijdje van de stroom gehad en opnieuw gestart met de Conbee II in een USB-poort.
code:
1 dmesg | grep USB
gaf geen errors, maar de Conbee II was ook nog niet zichtbaar. De Conbee II in een andere poort geduwd en
code:
1 cdc_acm 1-1.4:1.0: ttyACM0: USB ACM device
code:
1 /dev/serial/by-id/usb-dresden_elektronik_ingenieurtechnik_GmbH_ConBee_II_DE2442176-if00
Ik heb ondertussen ook een stekkerdoos vervangen, dus misschien had het iets met de stroomtoevoer te maken?
Ik krijg deze error te zien:
code:
1
| Zigbee2MQTT:error 2021-08-20 09:37:46: Error: Error while opening serialport 'Error: Error: No such file or directory, cannot open /dev/serial/by-id/usb-Silicon_Labs_slae.sh_cc2652rb_stick_-_slaesh_s_iot_stuff_00_12_4B_00_21_CC_42_00-if00-port0' |
Alles meerdere keren gereboot maar zonder succes. Iemand een suggestie wat ik nog kan proberen?
Edit: lijkt er op dat het probleem bij de update naar 2021.8.8 lag. Heb een backup terug gezet en toen werkte hij weer. Vervolgens weer een update gedaan naar 2021.8.8 en nu lijkt het wel weer gewoon te werken...
[ Voor 7% gewijzigd door KappuhH op 20-08-2021 10:17 ]