Ok gisteravond was niet echt een topavond.
Ik vond het tijd om zowel de OS als Core up te daten naar de laatste versie. OS ging prima, maar Core was na een paar uur zonder resultaat. Daarna ook niks meer aan de praat kunnen krijgen (RPi 4b met een sd kaart systeem).
Geen probleem dacht ik, ik had nog een full snapshot staan van de avond daarvoor. Na wat uitzoekwerk een verse installatie gedaan en geprobeerd de snapshot terug te zetten. In eerste instantie lijkt alles goed te gaan. De snapshot wordt geladen en ik wordt terug gebracht naar het inlog scherm. Zodra ik ben ingelogd zie ik dat HA aan het opstarten is en steeds meer integraties komen terug online. Ik kan op dat moment ook zien dat in de app alles weer begint te werken. Helaas, vanaf het moment dat HA aangeeft 'HA has started' verlies ik de verbinding en kom ik er ook niet meer bij, ook niet na een reboot.
Ik heb 2 keer een verse installatie gedaan, 1x met een snapshot van zondagavond, en 1x met een snapshot van donderdagavond, maar beide keren hetzelfde resultaat.
Nu heb ik voordat ik de OS geupdate heb ook nog een snapshot gemaakt als onderdeel van het process, deze zie ik ook terug in my google drive back ups:
Wat is nu precies het verschil met de eerder gemaakte Full Snapshots? Tot nu toe heb ik deze 'core' snapshot nog niet geprobeerd terug te zetten, maar zou dat eventueel moeten?
Ik hoop op wat tips wat ik kan proberen, aangezien ik me nu toch wat zorgen maar dat ondanks de gemaakte back ups het werk van de afgelopen 8 maanden opnieuw gedaan kan worden.