@
Septillion
Helaas was het geen lege pijp, heb eerst geprobeerd er een draad bij te trekken, ondanks het advies om het niet te doen :-)
Dit lukte niet, dus de drie draden verwijderd en trekveer er doorheen, ging lastig bij de bocht, maar lukte uiteindelijk wel.
4 draden aan de trekveer kreeg ik echt niet door de bocht heen. Misschien kan een pro dit wel met een trucje, maar mij lukte het niet.
3 draden lukte wel met heel veel moeite, heen en weer bewegen en trekken en duwen. Na afloop merkte ik wel dat de trekveer wat schade had alsof je met een mesje langs het kunststof heen en weer heb geschuurd. Dus durf de lange afstand voor de andere 2 lampen niet aan.
Trek dit weekend de doppen van het plafond om te controleren welke draden daar zitten en wat de mogelijkheden zijn.
@
RobertMe
Dat zijn dus net die bomen waardoor ik het bos niet meer zie. Er is zo veel.
Veel is met N, alleen 1 lamp schakelen, alleen met een Pulse schakelaar, te groot voor een inbouwdoos, niet voor led e.d.
--edit--
Zowel Shelly 1L als Dimmer 2 hebben een Bypass nodig als de lamp minder dan 10W is en je geen N hebt, begrijp ik.
Ook kunnen ze volgens mij maar 1 lamp aansturen, terwijl ik er in de rechter lasdoos 2 lampen wil aansturen.
Fibaro en Qubino bekeken. Beide kunnen maar 1 lamp aansturen. Wel kunnen ze beide zowel met 2 als 3 draden overweg.
En de Aeotec is ook maar 1 lamp
De dimmer van Ecodim (uit mijn eerdere post) klinkt wel ideaal. Kost wel 100 euro, maar voor 2 dimmers in de lamp ipv in de muur ben ik ook snel 100 euro kwijt. Nadeel, werkt niet met KOPP afdekramen e.d. raad eens welk model wij hebben! Ik laat vrouwlief nooit meer de knoppen kiezen!
[
Voor 36% gewijzigd door
RedRayMann op 23-07-2021 21:06
]