das mss wel een goed idee. heb je dan ook een ipcamera en ONVIF (voor synlogy)?sOid schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 22:37:
[...]
Pi Zero met MotionEye erop. Dacht dat er ook een PoE-hat is voor de Zero, maar dat weet ik niet zeker. Anders pak je een ander model. Cameraatje dat ik op de Pi heb geprikt heeft een doorsnede van een mm of 5 dus prima weg te werken.
Heb het zelf nog niet aan HA gekoppeld maar moet wel kunnen.
Heb je influxdb draaien? Max waardes wegschrijven, en uitlezen bij een reboot als startpunt?ProudElm schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 15:24:
Ik probeer echt iets simpels.. Ik wil de maximale waarde ooit van een sensor tonen. Ik zou gewoon op mijn dashboard mijn hoogste opwek ooit willen terug zien. Datum en al..
Van alles geprobeerd, tot een input_number samen met een template sensor en een automatisering. Maar helaas, na elke herstart mislukt het toch.
Waarom lukt dit niet of is het zo moeilijk? Ik had eerst gedacht dat die statistics sensor natuurlijk de uitkomst was, maar die werkt zover ik zie alleen maar voor een bepaalde en en ook nog eens voor een vaste reeks aan waarden..
Iemand nog een suggestie misschien?
Nee dat niet, daar gebruik ik de API van buienradar voordwarsdrijver schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 22:29:
[...]
dank je, ik zit even de specs door te lezen, maar kan hij ook meten of het zonnig of bewolkt is? dat zie ik er niet tussen staan.
Misschien een condition dat de nieuwe waarde hoger is dan de bestaande?ProudElm schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 16:21:
[...]
Ok ik heb nu weer zoals het was en alles werkt, tot dat je herstart..
sensor, deze gevonden op internet. De mqtt_sensor_2 is mijn slimme meter opwek, elke 10sec veranderd deze:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 - platform: template sensors: energy_prod_current_max: friendly_name: 'energy_prod_current_max' unit_of_measurement: "W" value_template: > {% set currentcurrent1 = (states.sensor.mqtt_sensor_2.state) %} {% set maxcurrent2 = (states.sensor.energy_prod_current_max.state) %} {% macro max(X, Y) -%} {{X|float if X|float > Y|float else Y|float }}{%- endmacro %} {{ max(currentcurrent1, maxcurrent2) }}
Input number is via de UI opgezet als input_number.opwek_max met min 0 en max 4000.
Automation:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 alias: BewaarMax description: '' trigger: - platform: state entity_id: sensor.energy_prod_current_max condition: [] action: - service: input_number.set_value data_template: entity_id: input_number.opwek_max value: '{{ states(''sensor.energy_prod_current_max'') }}' mode: single
Dit werkt dus op zich prima.. De template sensor wordt alleen verhoogt als de nieuwe waarde hoger is als de oude. Zodra de template sensor wijzigt, trapt de automation af en wordt de input number vernieuwd.
Probleem is alleen, zodra je dus een herstart doet is die template sensor natuurlijk leeg, dan wordt die gevuld, trapt de automation af en wordt de input waarde overschreven..
Dit laatste moet ik dus voorkomen.. Ik heb dit geprobeerd om in die automation te werken met waarde is groter dan maar daar kwam ik niet uit,
Dit lijkt gelukt te zijn.. Ik had het eerder geprobeerd maar niet gelukt. Inmiddels meer met yaml gewerkt en nu is het geluktJDunnio schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 07:19:
[...]
Misschien een condition dat de nieuwe waarde hoger is dan de bestaande?
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| alias: BewaarMax description: '' trigger: - platform: state entity_id: sensor.energy_prod_current_max condition: - condition: numeric_state entity_id: input_number.opwek_max above: '0' value_template: >- {{ states('sensor.energy_prod_current_max') > states('input_number.opwek_max') }} action: - service: input_number.set_value data_template: entity_id: input_number.opwek_max value: '{{ states(''sensor.energy_prod_current_max'') }}' mode: single |
Dat weet ik niet! Nog niet zo mee bezig geweest. Misschien vandaag; het weer is toch niet om over naar huis te schrijvenTweakerVincent schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 00:23:
[...]
das mss wel een goed idee. heb je dan ook een ipcamera en ONVIF (voor synlogy)?
Met een utility counter blijven de waarden wel bewaard bij herstarts.JDunnio schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 07:19:
[...]
Misschien een condition dat de nieuwe waarde hoger is dan de bestaande?
Ja klopt, maar daar krijg je niet de hoogste waarde allertijd uit zeg maar.. Maar ik het voor elkaar
Nu nog even toepassen op 'productie' en klaar

Nu nog even toepassen op 'productie' en klaar
Goeimiddag allen.
Vraagje
Ik heb al maanden volgende errors ivm de emby integratie

Mijn emby draait op mn server die niet altijd aan staat.
Vervolgens dus perfect normaal dat hij hem niet kan bereiken.
Nu zag ik met de laatste update dat je polling kan uitzetten, ik quote:
So, there are many different requests on, for example, changing polling rates (also known as scan interval), but also requests for polling on a schedule, or, only based on other input (e.g., triggered by a motion sensor).
Therefore, we decided to provide the maximum flexibility for any use case you can come up with. Disabling polling makes Home Assistant stop polling automatically. However, you can use the homeassistant.update_entity service on those entities to trigger a poll for information.
This means, once you’ve disabled polling for an integration, you can create automations and completely customize when you poll that integration from that point on. All based on your own schedule, conditions or triggers.
Heb ik dit dan goed voor ? Zou ik die errors weg kunnen krijgen door bv te zeggen dat hij maar mag pollen wanneer de server aan staat? Of een andere manier? Of heb ik het mis op?
Vraagje
Ik heb al maanden volgende errors ivm de emby integratie

Mijn emby draait op mn server die niet altijd aan staat.
Vervolgens dus perfect normaal dat hij hem niet kan bereiken.
Nu zag ik met de laatste update dat je polling kan uitzetten, ik quote:
So, there are many different requests on, for example, changing polling rates (also known as scan interval), but also requests for polling on a schedule, or, only based on other input (e.g., triggered by a motion sensor).
Therefore, we decided to provide the maximum flexibility for any use case you can come up with. Disabling polling makes Home Assistant stop polling automatically. However, you can use the homeassistant.update_entity service on those entities to trigger a poll for information.
This means, once you’ve disabled polling for an integration, you can create automations and completely customize when you poll that integration from that point on. All based on your own schedule, conditions or triggers.
Heb ik dit dan goed voor ? Zou ik die errors weg kunnen krijgen door bv te zeggen dat hij maar mag pollen wanneer de server aan staat? Of een andere manier? Of heb ik het mis op?
Je zet eigenlijk automatische updates uit, en dan zal je met een automation moeten updaten. Dat kan je dan weer zelf inrichten door te kijken of emby aanstaat inderdaad.
Sometimes you need to plan for coincidence
IP cam synology enzo werkt allemaal, ff opgezocht.sOid schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 09:47:
[...]
Dat weet ik niet! Nog niet zo mee bezig geweest. Misschien vandaag; het weer is toch niet om over naar huis te schrijvenMaar er is online wel veel over te vinden.
Weet alleen niet welke cam ik nodig heb voor buiten? De v2 8mp? Ik heb een oude camera uit 2016 PI liggen maar de kwaliteit vond ik niet best
Ik heb deze tutorial net gevolgd. Werkt allemaal heel prima. MotionEye icm SurveillanceStation op Syno en/of HomeAssistant blijkt niet ideaal te zijn. Heb het nu als stream toegevoegd aan SurveillanceStation met motion detection van de Syno. Volgende stap is toevoegen aan HA-config.TweakerVincent schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 14:25:
[...]
IP cam synology enzo werkt allemaal, ff opgezocht.
Weet alleen niet welke cam ik nodig heb voor buiten? De v2 8mp? Ik heb een oude camera uit 2016 PI liggen maar de kwaliteit vond ik niet best
Deze camera gebruik ik: https://www.kiwi-electron...rch=2253&description=true
Kwaliteit is heel behoorlijk. Low light redelijk. Geen nachtvisie, zoom e.d. Maar ik was op zoek naar een zo compact mogelijke cameramodule. Deze is echt heel klein. Voorbeeldje van de kwaliteit hieronder (in keuken, gericht naar plafond, testopstelling
:strip_exif()/f/image/Me0734qDQ3SCEuNTOJxBZaDe.jpg?f=fotoalbum_large)
Edit: Nu ook in HA met deze codes. still_image_url boeit niet zo, kun je van alles voor gebruiken (maar is wel verplicht om te configureren).
Configuration.yaml
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
| stream: camera: - platform: generic name: Pi Zero front still_image_url: "https://front.jpg" stream_source: "rtsp://192.168.1.22:8554/stream" |
Lovelace.yaml
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
| cards: - type: picture-entity title: Pi Zero front entity: camera.pi_zero_front camera_view: live # will only display still image when on 'auto' aspect_ratio: 16:10 show_state: false |
Edit 2: Er zit wel een enorme lag in de video bij het embedden in HA. Eigenlijk niet nuttig zo. Het is ook mogelijk om de camera's via SurveillanceStation toe te voegen lees ik. Wellicht dat dat beter werkt. Dan heb je dus camera (op de Pi) > Synology > HA.
[ Voor 23% gewijzigd door sOid op 05-06-2021 15:34 ]
Het heeft even geduurd aangezien ik tegen wat Shelly issues aan liep, maar nu die opgelost zijn wilde ik deze automation proberen die je voorstelde.Septillion schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 08:23:
@The Fops Met mode: restart kan je denk ik al een eind komne. Verder is het dan vooral een dim sequene maken. Denk zoiets:
YAML:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 alias: Dim loop description: '' mode: restart trigger: - platform: device domain: mqtt device_id: 45c54f19755e4af09febf7e6057d6f00 type: action subtype: button_1_hold discovery_id: 0x04cf8cdf3c7973ba action_button_1_hold condition: [] action: - choose: - conditions: - condition: state entity_id: input_boolean.is_dimming state: 'off' sequence: - service: input_boolean.turn_on target: entity_id: input_boolean.is_dimming - repeat: count: '10' sequence: - repeat: while: - condition: numeric_state entity_id: light.kitchen_light_l1 attribute: brightness above: '10' sequence: - service: light.turn_on data: brightness_step: -5 transition: 1 - delay: hours: 0 minutes: 0 seconds: 1 milliseconds: 0 - repeat: while: - condition: numeric_state entity_id: light.kitchen_light_l1 attribute: brightness below: '255' sequence: - service: light.turn_on data: brightness_step: 5 transition: 1 - delay: hours: 0 minutes: 0 seconds: 1 milliseconds: 0 default: - service: input_boolean.turn_off target: entity_id: input_boolean.is_dimming
Heb hem geconfigureerd zodat ik met een Shelly long press start en stop. Echter als ik longpress op de knop gebeurt er niets.
Hier de code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
| alias: Wandschakelaar Werkkamer Dimloop description: '' trigger: - platform: event event_type: shelly.click event_data: device: shelly1l-8CAAB5616C4B channel: 1 click_type: long condition: [] action: - choose: - conditions: - condition: state entity_id: input_boolean.is_dimming state: 'off' sequence: - service: input_boolean.turn_on target: entity_id: input_boolean.is_dimming - repeat: count: '10' sequence: - repeat: while: - condition: numeric_state entity_id: light.werkkamer attribute: brightness above: '10' sequence: - service: light.turn_on data: brightness_step: -20 transition: 1 - delay: hours: 0 minutes: 0 seconds: 1 milliseconds: 0 - repeat: while: - condition: numeric_state entity_id: light.werkkamer attribute: brightness below: '255' sequence: - service: light.turn_on data: brightness_step: 20 transition: 1 - delay: hours: 0 minutes: 0 seconds: 1 milliseconds: 0 default: - service: input_boolean.turn_off target: entity_id: input_boolean.is_dimming mode: restart |
Enig idee wat ik fout doe?
Zou het misschien uitmaken dat de amoen via DeCONZ geschakeld worden?
Hallo,[b]Hansie9999 in "Home Assistant: Open source Python3 home automation - deel 4"ik kom even terug op mijn vorige post
Ik ben al een pak verder geraakt met mijn electrische boiler.
Ik ga het inderdaad met de HVAC doen, want de speciale Water_Heater lijkt toch niet echt te werken ? (alhoewel die specifiek voor dat doel zou zijn)
Ik krijg het enkel nog niet aan de praat om ook automatisch het water op te warmen
Ik kan nu dus in het dashboard op het vlammetje drukken en dan gaat hij naar modus "verwarmen" en wordt de relais aangestuurd, als ik dan op de "off" knop druk gaat de relais terug uit,
hij geeft de huidige temperatuur aan EN de temperatuur naar waar hij moet opwarmen maar hij warmt dus NIET zelf op ? (hij stuurt de relais niet als de huidige temperatuur minder dan de ingestelde temperatuur)
Ik heb dan de "auto" modus toegevoegd, het leek me dus logisch dat ik die vergeten was en dat dus als hij op "auto" staat hij moet opwarmen tot de gewenste temperatuur gehaald is, maar ik kan het "auto" icoontje dat er bij gekomen is zelfs niet indrukken ?
nu vermoed ik dat die auto modus nog voor iets anders is en dat er een ander probleem is waarom hij niet zelf opwarmt tot de gewenste temperatuur ?
kan iemand die zijn boiler nu ook stuurt mij hiermee helpen, want waarschijnlijk doe ik wel weer iets dom
mijn dashboard card met de auto knop die niet werkt :
:fill(white):strip_exif()/f/image/FrbMfUJsnLl5oHMHNTWXDPrN.png?f=user_large)
mijn code in configuration.yaml
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
| # Boiler climate: - platform: mqtt name: Water Boiler modes: - "off" - "heat" - "auto" unique_id : "Water Boiler" current_temperature_topic : "Boiler/Probe" mode_state_topic: "8-Relaisboard-1-State" mode_state_template: >- {% set values = { '1ison':'heat', '1isoff':'off', '1auto':'auto'} %} {{ values[value] if value in values.keys() else 'off' }} mode_command_topic : "8-Relaisboard-1" mode_command_template : >- {% set values = { 'heat':'1on', 'off':'1off', 'auto':'1auto'} %} {{ values[value] if value in values.keys() else '1off' }} initial : 55 max_temp : 80 min_temp : 55 temperature_command_topic : "Boiler/Set" |
Alle hulp is welkom,
Hans
@Hansie9999 Ik heb mijn boiler aangesloten via een simpele Z-Wave Fibaro tussenstekker. Tevens heb ik in plaats van mijn analoge temperatuurmeter op mijn boiler een Dallas DS18B20 temperature probe geplaatst. Die is verbonden aan een Raspberry Pi en expose ik met een super simpel script als REST API. Eerder had ik het ook via MQTT, maar dat kreeg ik niet helemaal stabiel.
Anyway, dat heb ik op deze manier als sensor ontsloten:
De berekening die ik daar doe heeft te maken met eventueel leidingverlies. Dit heb ik berekend door eenzelfde temperatuurmeter bij de kraan te houden en dat lineair te plotten. Zal niet 100% accuraat zijn, maar goed genoeg voor mij. Naast deze temperatuursensor heb ik het dus ook ontsloten als apparaat:
Dit werkt voor mij nu al meer dan een jaar dikke prima. Enige nadeel is dat dit niet te beheren is met Google Assistant, aangezien die een maximum temperatuur heeft van 35 graden (of zoiets?). Daar wil ik nog wel een keer naar kijken.
Anyway, dat heb ik op deze manier als sensor ontsloten:
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| temperature_boiler: friendly_name: Boiler device_class: temperature unit_of_measurement: '°C' value_template: >- {% if not is_state('sensor.rest_boiler', 'unavailable') and (state_attr('sensor.rest_boiler', '28-0316a2791075') | int) > 10 %} {{ (((state_attr('sensor.rest_boiler', '28-0316a2791075') | float) * 1.001661588) + 2.271393317) | round(2) }} {% else %} {{ states('sensor.temperature_boiler') }} {% endif %} |
De berekening die ik daar doe heeft te maken met eventueel leidingverlies. Dit heb ik berekend door eenzelfde temperatuurmeter bij de kraan te houden en dat lineair te plotten. Zal niet 100% accuraat zijn, maar goed genoeg voor mij. Naast deze temperatuursensor heb ik het dus ook ontsloten als apparaat:
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| - platform: generic_thermostat name: Boiler heater: switch.boiler target_sensor: sensor.temperature_boiler min_temp: 25 max_temp: 75 min_cycle_duration: minutes: 2 cold_tolerance: 2.5 hot_tolerance: -0.5 precision: 0.1 |
Dit werkt voor mij nu al meer dan een jaar dikke prima. Enige nadeel is dat dit niet te beheren is met Google Assistant, aangezien die een maximum temperatuur heeft van 35 graden (of zoiets?). Daar wil ik nog wel een keer naar kijken.
Bedankt voor de info,alex3305 schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 17:58:
@Hansie9999
Ik ga graag bij MQTT blijven.
Ik denk niet dat er een probleem is met de MQTT want als ik nu op mijn dashboard op HEAT of OFF druk dan werkt alles via MQTT,
Ik zit denk ik gewoon nog ergens fout bij Home assistant zelf,
Moet ik ergens anders nog iets instellen in home assistant dat dit HVAC component als ik dus 55° C vraag deze ook effectief opwarmt tot 55° C , want voor dat dit werkt moet ik nog niet verder proberen automatiseren,
de "auto" modus kan dus gewoon niet ingesteld worden en ik weet niet waar ik hier fout zit ?
of moet ik ergens los nog een automation toevoegen ? maar ik dacht dat dit juist door de HVAC integratie geregeld werd ??
Hans
Toen ik hem vanochtend wilde vervangen was ie gesmolten. De lamp is dusdanig warm geworden dat de metalen behuizing van de lamp warm was en de Shelly die schijnbaar tegen de lamp lag het allemaal niet zo fijn vond. Was een halogeenlamp geloof ik...barrymossel schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 10:59:
Herkent iemand dit?
[Afbeelding]
Elke keer als de Shelly aanstaat voor een tijdje raakt ie unavailable. Lijkt of ie in protectie gaat. Kaduuk, of iets anders??
deze vraag is wellicht vele malen gesteld ? maar is er een howto export data van Domoticz --> homeassistant ?
Ik heb een nieuwe hass setup en alles wat onder domoticz werkt .. werkt nu ook onder HA maar de data logging is er een manier om dit te importeren ?
Ik heb een nieuwe hass setup en alles wat onder domoticz werkt .. werkt nu ook onder HA maar de data logging is er een manier om dit te importeren ?
Tja vanalles
Als je met Domoticz een database als MariaDB en/of InfluxDB gebruikt moet dat vast mogelijk zijn. Denk wel dat het veel en gecompliceerd werk is. Ik zou er zelf geloof ik niet aan beginnen en de verloren data voor lief nemen.vso schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 21:30:
deze vraag is wellicht vele malen gesteld ? maar is er een howto export data van Domoticz --> homeassistant ?
Vraagje, na de udate naar 2021.6.2 werken mijn screens (covers) niet meer in HA, in de zigbee2mqtt addon doen ze wel gewoon. Nu las ik dat als ik “value_template” aan pas naar “position_template” het weer zou werken. Maar waar pas ik dat aan? Heb gezocht in de configuration.yaml, en ook in de zigbee2mqtt config.
En die is niet super accuraat. Regelnatig dat die zwaar bewolkt aangeeft terwijl het nagenoeg helder is.kepler schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 06:30:
[...]
Nee dat niet, daar gebruik ik de API van buienradar voor
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
Nee, maar nauwkeurig genoeg om een idee te krijgen. Voor een exact getal zal je toch een eigen sensor moeten gebruiken, als je zonnepanelen hebt is dat het makkelijkste natuurlijk.CAP-Team schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 23:52:
[...]
En die is niet super accuraat. Regelnatig dat die zwaar bewolkt aangeeft terwijl het nagenoeg helder is.
Ik heb het weer vlaggen 
Ik heb al een tijdje, dat na een update van HASS OS, ik de database even moet verwijderen.
Doe ik dit niet, dan is HA de volgende dag niet bereikbaar.
Sinds gisteren, heeft het verwijderen van die db zelfs geen effect meer.
Gisterenavond alles ok, deze morgen HA niet bereikbaar.
FF rebooten en alles is terug.
Een uurtje geleden alles gereboot, nu alweer terug offline
Ik draaide toch wel een tijdje probleemloos maar vroeg of laat komt dit altijd terug (ik draai via een usb stick geen sd-card)
Blijkbaar ben ik ook niet de enige
https://community.home-as...ing-every-so-often/175869
Nog iemand last van, ga ik werkelijk terug opnieuw moeten beginnen?
Ik heb al een tijdje, dat na een update van HASS OS, ik de database even moet verwijderen.
Doe ik dit niet, dan is HA de volgende dag niet bereikbaar.
Sinds gisteren, heeft het verwijderen van die db zelfs geen effect meer.
Gisterenavond alles ok, deze morgen HA niet bereikbaar.
FF rebooten en alles is terug.
Een uurtje geleden alles gereboot, nu alweer terug offline
Ik draaide toch wel een tijdje probleemloos maar vroeg of laat komt dit altijd terug (ik draai via een usb stick geen sd-card)
Blijkbaar ben ik ook niet de enige
https://community.home-as...ing-every-so-often/175869
Nog iemand last van, ga ik werkelijk terug opnieuw moeten beginnen?
Herkent iemand het probleem dat de Shelly dimmer binnen enkele seconden na uitzetten zelf weer aan gaat?
Het gebeurt bij mij zo nu en dan, zeker niet altijd.
Als ik in het HA logboek kijk, staat er alleen "dat hij is aangegaan" en zonder 'door persoon X' erachter (dat zie je als het vanuit de app/webinterface bediend is) of 'door Hass.io' (als bijv. Node-Red het via een automation doet). Ik heb dus het gevoel dat de Shelly dimmer zélf besluit weer aan te gaan.
Het gebeurt bij mij zo nu en dan, zeker niet altijd.
Als ik in het HA logboek kijk, staat er alleen "dat hij is aangegaan" en zonder 'door persoon X' erachter (dat zie je als het vanuit de app/webinterface bediend is) of 'door Hass.io' (als bijv. Node-Red het via een automation doet). Ik heb dus het gevoel dat de Shelly dimmer zélf besluit weer aan te gaan.
Ik ben bezig met light-groups i.c.m. hue. Echter valt mij op dat elke lamp 1 voor 1 een actie uitvoert ipv als groep, hierdoor zie dat een lamp bijv x ms eerder dimt dan een ander lamp.
Ik heb het als volgt aangesloten/uigedacht
Hue Dim SW -> Off button
Conbee 2 -> Hass
Hass -> Hue Bridge
Hue Bridge -> Lampen
Reden van bovenstaande instelling is dat ik afhankelijk blijf van de bridge ivm Hue syncbox.
Heeft iemand een manier hoe ik ervoor kan zorgen dat een groep echt als groep wordt bediend (dus ook als groep uit/aangaat ipv lamp voor lamp)
Hue Dim SW -> Off button
Conbee 2 -> Hass
Hass -> Hue Bridge
Hue Bridge -> Lampen
Reden van bovenstaande instelling is dat ik afhankelijk blijf van de bridge ivm Hue syncbox.
Heeft iemand een manier hoe ik ervoor kan zorgen dat een groep echt als groep wordt bediend (dus ook als groep uit/aangaat ipv lamp voor lamp)
Ja dit is hoe het werkt, omdat alle lampen apart aangestuurd worden.Jboy1991 schreef op zondag 6 juni 2021 @ 10:45:
Ik ben bezig met light-groups i.c.m. hue. Echter valt mij op dat elke lamp 1 voor 1 een actie uitvoert ipv als groep, hierdoor zie dat een lamp bijv x ms eerder dimt dan een ander lamp.
Hue Dim SW -> Off button
Conbee 2 -> Hass
Hass -> Hue Bridge
Hue Bridge -> Lampen
Ik gebruik de Hui groepen rechtstreeks in HA, dan krijg je een entity in home assistant voor elke kamer, als je daar dan een actie op uitvoert, dan gaat het wel gelijk.
Dit kun je aanzetten in HA -> instellingen -> integraties -> bij Hue op configureer en daar Sta Hue groepen toe aanzetten.
Ik heb wel zonnepanelen (en een lichtsensor buiten) dus ik kan wel een beetje bepalen of het zonnig is of niet.kepler schreef op zondag 6 juni 2021 @ 06:25:
[...]
Nee, maar nauwkeurig genoeg om een idee te krijgen. Voor een exact getal zal je toch een eigen sensor moeten gebruiken, als je zonnepanelen hebt is dat het makkelijkste natuurlijk.
Per toeval stuitte ik op een Tweaker die net als ik Airconwithme gebruikt voor zijn MHI airco. Hij gebruikt Domoticz en vertelde me dat het daarin mogelijk was om lokaal met de module te praten.
Iemand had een script gemaakt om de diverse instucties te kunnen uitlezen en dit is vervolgens toegepast in Domoticz. Helaas gaat dit mij echt de pet de boven. Is er iemand die hier eventueel wat tijd in wil steken? Of wellicht de zaak in grote noobtaal kan uitleggen?
Alles wordt uitgelegd in dit topic: Mitsubishi Airconwithme koppelen met Domoticz
Iemand had een script gemaakt om de diverse instucties te kunnen uitlezen en dit is vervolgens toegepast in Domoticz. Helaas gaat dit mij echt de pet de boven. Is er iemand die hier eventueel wat tijd in wil steken? Of wellicht de zaak in grote noobtaal kan uitleggen?
Alles wordt uitgelegd in dit topic: Mitsubishi Airconwithme koppelen met Domoticz
*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains
Ik ben nu een maand bezig met HA en het bevalt me echt heel top. Inmiddels ook een Wemos D1 Mini aangesloten op mijn mechanische ventilatie en ik ben dit lekker aan het automatiseren.
Nu heb ik de volgende vraag: ik heb een input_boolean gemaakt voor een Automatic Fan Mode. Deze wordt nu overriden als ik in Lovelace zelf een andere waarde aanpas voor mijn ventilatie/fan. Overigens kan ik die service aanroepen met fan.set_percentage.
Hoe kan ik de automatisering van de Automatic Fan Mode zo aanpassen dat die alleen de input boolean uitzet als ik zelf iets verander, en niet door mijn andere automatiseringen waarin ik dus de state attribute aanpas? Ik heb namelijk ook een humidity sensor die een hygrostat integratie triggert en daarmee de fan op standje 3 (100%) zet en weer terug op standje 2 als de luchtvochtigheid weer op peil is. Daarnaast gaat de ventilatie 's nachts standaard naar 1 (uit) en 's ochtends om 8 uur weer naar standje 2 (33%).
Oftewel; als ik als User de waarde aanpas, moet de input boolean uitgaan en als een automation triggert niet. Ik heb in ieder geval nu al de volgende code (schaamteloos wat dingen van @Frenck gekopieerd):
Waarschijnlijk mis ik nog iets bij de value_template conditie, iets met user.id wellicht? Overigens ben ik de enige user van HA in mijn huis op dit moment.
EDIT: never mind, hele moeilijke condition maar aangezien de state veranderd als je een attribute wijzigt (weer wat geleerd), is de volgende code genoeg:
Zojuist dus geleerd dat met None onder andere Automations bedoeld worden, dus het systeem zelf? In ieder geval ben ik nu een happy man! Input boolean schoot ook weer terug van uit (want manueel via lovelace aangepast) naar aan toen ik ff een glas hete thee 5 min lang onder de humidity sensor hield
Nu heb ik de volgende vraag: ik heb een input_boolean gemaakt voor een Automatic Fan Mode. Deze wordt nu overriden als ik in Lovelace zelf een andere waarde aanpas voor mijn ventilatie/fan. Overigens kan ik die service aanroepen met fan.set_percentage.
Hoe kan ik de automatisering van de Automatic Fan Mode zo aanpassen dat die alleen de input boolean uitzet als ik zelf iets verander, en niet door mijn andere automatiseringen waarin ik dus de state attribute aanpas? Ik heb namelijk ook een humidity sensor die een hygrostat integratie triggert en daarmee de fan op standje 3 (100%) zet en weer terug op standje 2 als de luchtvochtigheid weer op peil is. Daarnaast gaat de ventilatie 's nachts standaard naar 1 (uit) en 's ochtends om 8 uur weer naar standje 2 (33%).
Oftewel; als ik als User de waarde aanpas, moet de input boolean uitgaan en als een automation triggert niet. Ik heb in ieder geval nu al de volgende code (schaamteloos wat dingen van @Frenck gekopieerd):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
| --- # Automation to override automatic mode of fan. # alias: "Fan Automatic Mode off" id: fan_automatic_mode_off mode: single trigger: platform: state entity_id: fan.zehnder_e300 condition: condition: and conditions: - condition: state entity_id: input_boolean.automatic_fan_mode state: "on" - condition: or conditions: - condition: state entity_id: fan.zehnder_e300 state: "off" - condition: template value_template: > {{ trigger.from_state and trigger.to_state.attributes.percentage != trigger.from_state.attributes.percentage }} action: - alias: "Turn Automatic Fan Mode off" service: input_boolean.turn_off target: entity_id: input_boolean.automatic_fan_mode |
Waarschijnlijk mis ik nog iets bij de value_template conditie, iets met user.id wellicht? Overigens ben ik de enige user van HA in mijn huis op dit moment.
EDIT: never mind, hele moeilijke condition maar aangezien de state veranderd als je een attribute wijzigt (weer wat geleerd), is de volgende code genoeg:
code:
1
| {{ trigger.to_state.context.user_id != None }} |
Zojuist dus geleerd dat met None onder andere Automations bedoeld worden, dus het systeem zelf? In ieder geval ben ik nu een happy man! Input boolean schoot ook weer terug van uit (want manueel via lovelace aangepast) naar aan toen ik ff een glas hete thee 5 min lang onder de humidity sensor hield
[ Voor 10% gewijzigd door JDFS op 06-06-2021 15:40 ]
Ik heb mijn Mitsubishi airco via een broadlink Ir gekoppelde.
Kost op AliExpress 10/15 euro en kan je de airco aansturen via IR.
Heb ook al mogelijkheden gezien via een ESP en Ir erop
Tusk schreef op zondag 6 juni 2021 @ 14:12:
Per toeval stuitte ik op een Tweaker die net als ik Airconwithme gebruikt voor zijn MHI airco. Hij gebruikt Domoticz en vertelde me dat het daarin mogelijk was om lokaal met de module te praten.
Kan altijd ook nog. Maar ik heb 80 piek betaald voor die wifi module, dus dan gebruik ik em ook graagk_ers schreef op zondag 6 juni 2021 @ 15:29:
Ik heb mijn Mitsubishi airco via een broadlink Ir gekoppelde.
[...]
*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains
Hoi weet iemand of de Klikaanklikuit deurbel ACDB-9000AC met Home Assistent te koppelen is. Met name voor batterij status, maar ook voor eventuele notificatie op Smartphone?
Voor de mensen die HA op hun Synology NAS hebben draaien:
Ik heb het nu op een RP4 draaien, maar ik ga binnenkort verhuizen waarbij ik de huidige setup met PI achterlaat. Nou heb ik op het moment een Synology DiskStation DS115j (instap model) waar media bestanden op staan. Zou deze NAS krachtig genoeg zijn om ook HA ernaast te draaien?
Ik heb het nu op een RP4 draaien, maar ik ga binnenkort verhuizen waarbij ik de huidige setup met PI achterlaat. Nou heb ik op het moment een Synology DiskStation DS115j (instap model) waar media bestanden op staan. Zou deze NAS krachtig genoeg zijn om ook HA ernaast te draaien?
AMD 5900X | MSI B550 GAMING EDGI WIFI | G.Skill Ripjaws 32GB (2x16) 3600Mhz CL16 | Gigabyte RTX 3080 Gaming OC
Nee, ik heb een DS920+ en daar hab ik docker met HA erop, was erg langzaam ik heb het nu op een Odroid N2+ en dat is echt een verademing!Byron010 schreef op zondag 6 juni 2021 @ 20:42:
Voor de mensen die HA op hun Synology NAS hebben draaien:
Dat is enigsinds verbazend, maar ook weer heel goed om te weten.Vaevictis_ schreef op zondag 6 juni 2021 @ 21:07:
[...]
Nee, ik heb een DS920+ en daar hab ik docker met HA erop, was erg langzaam ik heb het nu op een Odroid N2+ en dat is echt een verademing!
Ik ging er eigenlijk al van uit dat het op die van mij niet goed zou werken, en zat toch al naar een nieuwe NAS te kijken.. (ivm extra schijfruimte & redundancy) maar als zelfs de DS920+ niet voldoende is, dan hoef ik dus niet specifiek voor HA een duurdere NAS te kopen.
AMD 5900X | MSI B550 GAMING EDGI WIFI | G.Skill Ripjaws 32GB (2x16) 3600Mhz CL16 | Gigabyte RTX 3080 Gaming OC
Een Synology met een Intel processor en wat geheugen zou zonder veel moeite Homeassistant moeten kunnen draaien.Byron010 schreef op zondag 6 juni 2021 @ 21:21:
[...]
Dat is enigsinds verbazend, maar ook weer heel goed om te weten.
Ik ging er eigenlijk al van uit dat het op die van mij niet goed zou werken, en zat toch al naar een nieuwe NAS te kijken.. (ivm extra schijfruimte & redundancy) maar als zelfs de DS920+ niet voldoende is, dan hoef ik dus niet specifiek voor HA een duurdere NAS te kopen.
Daarbij is een tweedehands NUC een betere keuze dan een nieuwe Odroid qua prijs en prestatie.
Ik had wel 6 andere containers er naast en ook de postgres DB op de NAS. Door het te splitsen is vooral meer disk I/O vrijgekomen dat scheelt. Ook doordat de Odroid EMMC heeft ipv een harddisk. Ik had soms loads van 30 en kon niets meer gebruiken.Byron010 schreef op zondag 6 juni 2021 @ 21:21:
[...]
Dat is enigsinds verbazend, maar ook weer heel goed om te weten.
Je mag er van uitgaan dat de status van de batterij niet op te vragen is. Kaku is eenrichtingsverkeer bij design.FJP84 schreef op zondag 6 juni 2021 @ 20:28:
Hoi weet iemand of de Klikaanklikuit deurbel ACDB-9000AC met Home Assistent te koppelen is. Met name voor batterij status, maar ook voor eventuele notificatie op Smartphone?
Notificatie zou wel moeten lukken zolang ha maar door krijgt dat iemand op de bel drukt.
[ Voor 10% gewijzigd door Mozart op 07-06-2021 08:49 ]
PSN: PcDCch
@Vaevictis_ @Byron010 Huh, niet bruikbaar op een 920+? Ik heb HA een tijdje via Docker op m'n 418Play gebruikt en dat ging prima. Zelfs met een hoop andere containers. De NAS is alleen traag op momenten dat de virusscanner aan het scannen is. Heb er wel 6GB RAM in zitten.
Dat gezegd hebbende vind ik het wel fijner om HA en bijbehorende containers op een apart device te zetten. Heb nu ruim een jaar HA Core via Docker op een NUC draaien, waarbij ik m'n Synology gebruik voor andere doeleinden.
Edit: Raad je trouwens wel aan om een Synology te kopen die Docker ondersteunt (al dan niet onofficieel zoals mijn 418Play). Het apparaat wordt daardoor een enorm stuk veelzijdiger.
Dat gezegd hebbende vind ik het wel fijner om HA en bijbehorende containers op een apart device te zetten. Heb nu ruim een jaar HA Core via Docker op een NUC draaien, waarbij ik m'n Synology gebruik voor andere doeleinden.
Edit: Raad je trouwens wel aan om een Synology te kopen die Docker ondersteunt (al dan niet onofficieel zoals mijn 418Play). Het apparaat wordt daardoor een enorm stuk veelzijdiger.
[ Voor 15% gewijzigd door sOid op 07-06-2021 09:19 ]
Ik ben aan het kijken voor een SSD USB stick nu mijn geheugenkaartjes crashen. Werkt alles eigenlijk, of is er advies welke USB SSd stick hiervoor gebruikt moet worden:
https://www.bol.com/nl/p/...&utm_medium=free_shopping
of voldoet een gewone usb al? Of krijg je dan hetzelfde probleem als met de kaartjes?
https://www.coolblue.nl/p...ra-3-1-usb-c-go-64gb.html
of voldoet een gewone usb al? Of krijg je dan hetzelfde probleem als met de kaartjes?
Water-Escape
Ik zou niet voor een USB-stick gaan maar voor een SSD. Mijn ervaring is dat een USB stick beter is dan een SD-kaartje, maar uiteindelijk alsnog stuk gaat aangezien ze niet gemaakt zijn voor veel data read/writes. Of de Verbatim dezelfde techniek gebruikt als een Samsung SSD (deze bijvoorbeeld: https://www.bol.com/nl/p/...5xKWw.2_9.10.ProductTitle), dat weet ik niet. Ik heb zo'n Samsung EVO SSD, SATA->USB adapter en gaan met die banaan, werkt als een trein.water_escape schreef op maandag 7 juni 2021 @ 09:47:
Ik ben aan het kijken voor een SSD USB stick nu mijn geheugenkaartjes crashen. Werkt alles eigenlijk, of is er advies welke USB SSd stick hiervoor gebruikt moet worden:
Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.
Houd er wel rekening mee dat als je een Zigbee stick gebruikt (deconz/z2m/zha) dat de SSD voor een verstoring kan zorgen.water_escape schreef op maandag 7 juni 2021 @ 09:47:
deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB
Die gebruik ik, maar die zit aan een verlengde usb kabel.Mimiix schreef op maandag 7 juni 2021 @ 10:31:
[...]
Houd er wel rekening mee dat als je een Zigbee stick gebruikt (deconz/z2m/zha) dat de SSD voor een verstoring kan zorgen.
Water-Escape
Ik ben druk aan het verbouwen thuis dus al geruim 6 weken niet meer op dit forum geweest dus ik mis denk ik ergens iets. Al even snel gezocht maar niet gevonden. Van het weekend heb ik HA geupdate want ik liep wel wat achter maar nu krijg ik in mijn weergave onderstaande. Normaal stond alles naast elkaar nu onder elkaar. Waar kan ik dit instellen?
Verder moest ik mijn personal token aanpassen voor HACS heb ik ook gedaan maar ik kan binnen HA zo niet vinden waar ik deze kan aanpassen. Of moet ik hem eerst verwijderen en dan weer toevoegen. Nu allemaal foutmeldingen in logboek HA.
Misschien inderdaad niet goed gezocht maar ik heb hier echt te weinig tijd voor, moet echt mijn schaarse tijd in de verbouwing steken anders staat vandaag of morgen dat programma bij ons op de stoep.
Verder moest ik mijn personal token aanpassen voor HACS heb ik ook gedaan maar ik kan binnen HA zo niet vinden waar ik deze kan aanpassen. Of moet ik hem eerst verwijderen en dan weer toevoegen. Nu allemaal foutmeldingen in logboek HA.
Misschien inderdaad niet goed gezocht maar ik heb hier echt te weinig tijd voor, moet echt mijn schaarse tijd in de verbouwing steken anders staat vandaag of morgen dat programma bij ons op de stoep.
:strip_exif()/f/image/FmFFvGFaQq78cCgtLgIFPd6x.jpg?f=fotoalbum_large)
Dan kan het alsnog voor interference zorgen. Mogelijk moet de SSD ook aan zo'n kabelwater_escape schreef op maandag 7 juni 2021 @ 10:42:
[...]
Die gebruik ik, maar die zit aan een verlengde usb kabel.
deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB
Voor HACS moet je inderdaad even de integratie verwijderen en opnieuw toevoegen.RoTeK70 schreef op maandag 7 juni 2021 @ 10:58:
Ik ben druk aan het verbouwen thuis dus al geruim 6 weken niet meer op dit forum geweest dus ik mis denk ik ergens iets. Al even snel gezocht maar niet gevonden. Van het weekend heb ik HA geupdate want ik liep wel wat achter maar nu krijg ik in mijn weergave onderstaande. Normaal stond alles naast elkaar nu onder elkaar. Waar kan ik dit instellen?
Misschien inderdaad niet goed gezocht maar ik heb hier echt te weinig tijd voor, moet echt mijn schaarse tijd in de verbouwing steken anders staat vandaag of morgen dat programma bij ons op de stoep.[Afbeelding]
Je custom integrations en cards blijven dan gewoon werken, dus dat is verder geen issue.
Ik had dit ook, updaten van lovelace-template-entity-row loste het op, zie: https://github.com/thomas...late-entity-row/issues/55RoTeK70 schreef op maandag 7 juni 2021 @ 10:58:
[ Voor 35% gewijzigd door golles op 07-06-2021 11:18 ]
Meer mensen last van "shaky" scrollen in de lijst met automatiseringen, als je er bijvoorbeeld een bewerkt hebt?
Is sinds 2021.6
Is sinds 2021.6
nou heb ik echt wel zoekskills maar ik kan het echt niet meer terugvinden. Heb een post voorbij zien komen met deze self reset buttons: https://www.aliexpress.com/item/4001291695467.html en hoe die in HA via esphome op te voeren. Kan de hele post niet meer terugvinden, iemand die me een beetje kan helpen met de yaml? is het een binaire_sensor of gpio-switch? en hoe doe ik dat dan met de self-reset? Ik wil een actie koppelen aan het indrukken van de knop (ledstrip toggle - dus aan of uit)
Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...
De nieuwe Buienradar integratie is voor mij niet zo'n succes. Omdat het een rommeltje was met hoe het eerst zat, dacht ik laat ik opnieuw beginnen met een schone lei. Dat was een slechte keus. Sindsdien werkt m'n weathercard in lovelace niet meer en heb ik geen temperatuur informatie meer. Lang gezocht, maar dit komt doordat het dichtsbijzijnde weerstation Rotterdam Geulhaven is, maar die rapport geen temperatuur (ook al heel lang niet, dus dat is blijkbaar gewoon wat het is).
Via de UI kan je geen andere weerstation kiezen, via Yaml configureren heeft ook geen effect meer. Dus er is geen officieel ondersteunde oplossing. De truc is waarschijnlijk m'n thuislocatie veranderen zodat ik dichter bij een ander weerstation zit, of de nog creatievere oplossing het in de core files aanpassen.
Dan blijft het probleem staan, dat ik dan wel goede temperatuur informatie heb, maar voor de voorspelde neerslag weer een behoorlijk eind van m'n echte locatie afzit, dus wat ik doe het blijft suboptimaal. Of iemand moet nog een andere optie weten?
Via de UI kan je geen andere weerstation kiezen, via Yaml configureren heeft ook geen effect meer. Dus er is geen officieel ondersteunde oplossing. De truc is waarschijnlijk m'n thuislocatie veranderen zodat ik dichter bij een ander weerstation zit, of de nog creatievere oplossing het in de core files aanpassen.
Dan blijft het probleem staan, dat ik dan wel goede temperatuur informatie heb, maar voor de voorspelde neerslag weer een behoorlijk eind van m'n echte locatie afzit, dus wat ik doe het blijft suboptimaal. Of iemand moet nog een andere optie weten?
Je kunt een tweede buienradar integratie toevoegen met andere coördinaten. Die kun je dan gebruiken voor de temperatuur, en de neerslag krijg je dan van de integratie die je nu al hebt.llevering schreef op maandag 7 juni 2021 @ 15:47:
De nieuwe Buienradar integratie is voor mij niet zo'n succes. Omdat het een rommeltje was met hoe het eerst zat, dacht ik laat ik opnieuw beginnen met een schone lei. Dat was een slechte keus. Sindsdien werkt m'n weathercard in lovelace niet meer en heb ik geen temperatuur informatie meer. Lang gezocht, maar dit komt doordat het dichtsbijzijnde weerstation Rotterdam Geulhaven is, maar die rapport geen temperatuur (ook al heel lang niet, dus dat is blijkbaar gewoon wat het is).
Goed idee, dat was eigenlijk een beetje hoe het was, maar dat is nu eenmaal een beperking van de Buienradar data. Ik had er niet bij stil gestaan dat ik weer een tweede intergratie kon toevoegen.TheFes schreef op maandag 7 juni 2021 @ 15:52:
[...]
Je kunt een tweede buienradar integratie toevoegen met andere coördinaten. Die kun je dan gebruiken voor de temperatuur, en de neerslag krijg je dan van de integratie die je nu al hebt.
Ik wil de max geproducerde wattage value van mijn zonnepanelen weergeven. Dit lukt niet
Min_max sensor is gebruikt
Iemand een hint?
Een andere zelfgemaakte sensor om de efficency te meten werkt perfect
Iemand een hint?
code:
1
2
3
4
| solaredge_efficency: friendly_name: Efficency unit_of_measurement: kWh/kW value_template: "{{ (states('sensor.solaredge_production_power')|int / 6840)|round(2)}}" |
Ik heb die waarde in mijn mini-graph-card staan voor mijn zonnepanelen. Als je daar de extrema op true zet, dan krijg je die waarden in de grafiek erbij te zien:veen085 schreef op maandag 7 juni 2021 @ 17:10:
Ik wil de max geproducerde wattage value van mijn zonnepanelen weergeven. Dit lukt niet
Iemand een hint?
code:
1 2 3 4 solaredge_efficency: friendly_name: Efficency unit_of_measurement: kWh/kW value_template: "{{ (states('sensor.solaredge_production_power')|int / 6840)|round(2)}}"
:fill(white):strip_exif()/f/image/l5fM719z1zcnCrUt7q0upmiN.png?f=user_large)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
| color_thresholds: - color: '#3498db' value: 0 - color: '#f39c12' value: 1000 - color: '#c0392b' value: 3000 entities: - entity: sensor.se3000_ac_power index: 1 show_points: true state_adaptive_color: true hours_to_show: 12 icon: 'hass:solar-power' line_width: 4 lower_bound_secondary: 0 name: SE3000 - 3240 Wp align_icon: left align_state: center points_per_hour: 20 show: extrema: true points: false legend: false icon_adaptive_color: true type: 'custom:mini-graph-card' |
Ik heb HA geupdate naar laatste versie 2021.6.2 maar het probleem blijft.golles schreef op maandag 7 juni 2021 @ 11:18:
[...]
Ik had dit ook, updaten van lovelace-template-entity-row loste het op, zie: https://github.com/thomas...late-entity-row/issues/55
Ook cache gewist, maar helaas.
Gelukt, moest inderdaad ook de plugins binnen HACS updaten.
Bedankt!
[ Voor 9% gewijzigd door RoTeK70 op 07-06-2021 20:14 ]
Die nieuwe refresh-button bij Developer tools > States is echt fijn! Ideaal om bijvoorbeeld de zonstand te monitoren zodat je een specifieke waarde in een automation kan bepalen.
Vraag. Heeft iemand hier wellicht een ‘counter’ op bijv medicatie? Zodat je kunt instellen dat je bij voorraad = 2 een melding krijgt te bestellen bijvoorbeeld? Of kun je daar evt de grocery integratie beter voor gebruiken?
Wil je alleen de max van de dag of je hoogste waarde ooit? Indien die laatste, zie mijn laatste post hoe ik dat oplost heb:veen085 schreef op maandag 7 juni 2021 @ 17:10:
Iemand een hint?
code:
1 2 3 4 solaredge_efficency: friendly_name: Efficency unit_of_measurement: kWh/kW value_template: "{{ (states('sensor.solaredge_production_power')|int / 6840)|round(2)}}"
ProudElm in "Home Assistant: Open source Python3 home automation - deel 4"
Maar als je per dag wilt dan zou die max_min sensor het toch wel moeten kunnen? Moet je alleen je sample size en range goed zetten denk ik.
btw, is het niet kWh/kWp?
Sinds een aantal releases heb ik dat de history van history-graph elke nacht om 5 uur stil staan. Ik krijg daarna wel juiste metingen binnen alleen niet meer in de grafiek (rechte lijn). Na herstart van HA is het opgelost. Ik heb wel een database PostgreSQL in gebruik op een Synology NAS. Wie weet wat er aan de hand kan zijn? Zo ver ik weet geen schedulded tasks die om 5 uur lopen.
:fill(white):strip_exif()/f/image/AHlqPzUyN5FbFp4aSpgsL8ur.png?f=user_large)
[ Voor 21% gewijzigd door Vaevictis_ op 08-06-2021 08:10 ]
Dat zeg je, maar op veel linux distributies draaien ergens na 4 uur 's morgens de dagelijkse onderhoudstaken zoals updatedb, zie bijvoorbeeld de crontab van root op mijn slackware machine:Vaevictis_ schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 08:08:
Zo ver ik weet geen schedulded tasks die om 5 uur lopen.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| # Run daily cron jobs at 4:40 every day: 40 4 * * * /usr/bin/run-parts /etc/cron.daily 1> /dev/null # # Run weekly cron jobs at 4:30 on the first day of the week: 30 4 * * 0 /usr/bin/run-parts /etc/cron.weekly 1> /dev/null # # Run monthly cron jobs at 4:20 on the first day of the month: 20 4 1 * * /usr/bin/run-parts /etc/cron.monthly 1> /dev/null |
Die 4:40 lijkt wel verdacht veel op de tijd dat je grafiek stopt, dus ik acht de kans groot dat het daar wel degelijk mee te maken heeft.
Kijk ook eens in /etc/cron.d, /etc/cron.daily en /etc/periodic (afhankelijk van de distro die je draait zullen ze niet allemaal bestaan) voor mogelijke oorzaken.
Die melding zal niet zo lastig zijn. Automation die waarde van sensor uitleest en pushbericht stuurt als waarde 2 is bijvoorbeeld. Zoiets heb ik voor HACS-updates, waarbij ik een persistant notification krijg als er een update beschikbaar is. Maar hoe zie je dat verder voor je? Elke keer dat je medicatie neemt wil je op een knop klikken oid?Koepert schreef op maandag 7 juni 2021 @ 22:35:
Vraag. Heeft iemand hier wellicht een ‘counter’ op bijv medicatie? Zodat je kunt instellen dat je bij voorraad = 2 een melding krijgt te bestellen bijvoorbeeld? Of kun je daar evt de grocery integratie beter voor gebruiken?
Kan het zijn dat je NAS in hibernation gaat? Als eerste stap zou ik geloof ik een cronjob maken op je HA-device waarmee je kan testen (via ping ofzo) of er rond dat tijdstip nog verbinding is met je NAS.Vaevictis_ schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 08:08:
Sinds een aantal releases heb ik dat de history van history-graph elke nacht om 5 uur stil staan. Ik krijg daarna wel juiste metingen binnen alleen niet meer in de grafiek (rechte lijn). Na herstart van HA is het opgelost. Ik heb wel een database PostgreSQL in gebruik op een Synology NAS. Wie weet wat er aan de hand kan zijn? Zo ver ik weet geen schedulded tasks die om 5 uur lopen.
[Afbeelding]
Edit: opmerking van @benv666 is ook een interessante. Wist niet dat er distro's zijn die automatisch cronjobs hebben. Lijkt me behoorlijk irritant eigenlijk, zeker als dit het effect is.
Edit 2: grappig, als ik in /etc/cron.d kijk (Ubuntu) heb ik daar ook standaard wat dingen staan. Blijkbaar toch gebruikelijk. Weer wat geleerd.
[ Voor 8% gewijzigd door sOid op 08-06-2021 09:08 ]
Ik heb reeds een reminder staan elke ochtend om mn medicatie te nemen. Die klik ik vervolgens weg met een "Medicijnen gehad" die een input_boolean omzet zodat de reminder niet terug komt. Daar ook een counter achter zetten zou dus prima kunnen. Mijn inhaler heeft bijvoorbeeld 120 inhalaties. Elke ochtend inhaleer ik 2x. Dus na 60 dagen is deze leeg. Tenzij ik een ochtend mis bijvoorbeeld. Een reminder na 55 dagen zou dus ook afdoende kunnen zijn, maar daarom vroeg ik me af of er evt iemand was die iets dergelijks al geregeld had. Omdat ik dus meerdere medicijnen heb met wisselende aantallen in een verpakking, zocht ik iets dat ik die "medicijnen gehad" actie kon koppelen aan "Voorraad - 1" en dan bij "Voorraad = <5" een melding. Gewoon omdat het kan overigenssOid schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 08:44:
[...]
Die melding zal niet zo lastig zijn. Automation die waarde van sensor uitleest en pushbericht stuurt als waarde 2 is bijvoorbeeld. Zoiets heb ik voor HACS-updates, waarbij ik een persistant notification krijg als er een update beschikbaar is. Maar hoe zie je dat verder voor je? Elke keer dat je medicatie neemt wil je op een knop klikken oid?
Nee NAS staat vol met docker containers dus altijd wel actief, ik zag nog een backup van postgres (dump) rond 4 uur in de taskscheduler deze eens uitgezet zal denk ik wel de oorzaak zijn. Bedankt voor het meedenken.sOid schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 08:44:
[...]
Die melding zal niet zo lastig zijn. Automation die waarde van sensor uitleest en pushbericht stuurt als waarde 2 is bijvoorbeeld. Zoiets heb ik voor HACS-updates, waarbij ik een persistant notification krijg als er een update beschikbaar is. Maar hoe zie je dat verder voor je? Elke keer dat je medicatie neemt wil je op een knop klikken oid?
[...]
Kan het zijn dat je NAS in hibernation gaat? Als eerste stap zou ik geloof ik een cronjob maken op je HA-device waarmee je kan testen (via ping ofzo) of er rond dat tijdstip nog verbinding is met je NAS.
Edit: opmerking van @benv666 is ook een interessante. Wist niet dat er distro's zijn die automatisch cronjobs hebben. Lijkt me behoorlijk irritant eigenlijk, zeker als dit het effect is.
Edit 2: grappig, als ik in /etc/cron.d kijk (Ubuntu) heb ik daar ook standaard wat dingen staan. Blijkbaar toch gebruikelijk. Weer wat geleerd.
Hmm. Misschien kan je die "Medicijnen gehad" ook koppelen aan een input_number die met elke click 1 (of 2) minder wordt. Dan reset je die input_number op het moment dat je een nieuwe voorraad medicijnen hebt. Op basis van de status van die input_number kun je dan een notificatie krijgen.Koepert schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 09:29:
[...]
Ik heb reeds een reminder staan elke ochtend om mn medicatie te nemen. Die klik ik vervolgens weg met een "Medicijnen gehad" die een input_boolean omzet zodat de reminder niet terug komt. Daar ook een counter achter zetten zou dus prima kunnen. Mijn inhaler heeft bijvoorbeeld 120 inhalaties. Elke ochtend inhaleer ik 2x. Dus na 60 dagen is deze leeg. Tenzij ik een ochtend mis bijvoorbeeld. Een reminder na 55 dagen zou dus ook afdoende kunnen zijn, maar daarom vroeg ik me af of er evt iemand was die iets dergelijks al geregeld had. Omdat ik dus meerdere medicijnen heb met wisselende aantallen in een verpakking, zocht ik iets dat ik die "medicijnen gehad" actie kon koppelen aan "Voorraad - 1" en dan bij "Voorraad = <5" een melding. Gewoon omdat het kan overigens
Phil Hawthorne heeft ook zoiets gemaakt voor zijn verschillende boodschappen met Grocy in HA.Koepert schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 09:29:
[...]
Ik heb reeds een reminder staan elke ochtend om mn medicatie te nemen. Die klik ik vervolgens weg met een "Medicijnen gehad" die een input_boolean omzet zodat de reminder niet terug komt. Daar ook een counter achter zetten zou dus prima kunnen. Mijn inhaler heeft bijvoorbeeld 120 inhalaties. Elke ochtend inhaleer ik 2x. Dus na 60 dagen is deze leeg. Tenzij ik een ochtend mis bijvoorbeeld. Een reminder na 55 dagen zou dus ook afdoende kunnen zijn, maar daarom vroeg ik me af of er evt iemand was die iets dergelijks al geregeld had. Omdat ik dus meerdere medicijnen heb met wisselende aantallen in een verpakking, zocht ik iets dat ik die "medicijnen gehad" actie kon koppelen aan "Voorraad - 1" en dan bij "Voorraad = <5" een melding. Gewoon omdat het kan overigens
Kun je hier lezen:
https://philhawthorne.com/automating-your-shopping-list-with-home-assistant-and-grocy/
Inmiddels heb ik een aantal deur/raam sensoren erbij en heb ik deze op mijn zolderramen bevestigd. Wat ik graag zou willen is dat als er regen aan komt ik een melding krijg als er nog een dakraam open staat. Iemand hier al een mooi scriptje voor?
Nieuw hier bij HA. Wel heb ik jaren Domoticz gedraaid via een Synology Package.
HA draait bij mij via Docker op mn Synology (en via ZWave2MQTT heb ik de ZWave apparaten er in). Het was even wennen, maar inmiddels heb ik ontdekt dat je veel gemakkelijker kunt automatiseren met HA dan met Domoticz.
Nu wil ik custom components toevoegen, zoals de LG Hombot robotstofzuiger. Ik heb daarvoor in de HA root dir (volume1/docker/homeassistant) een map custom_components aangemaakt en de map lg_hombot (uit https://github.com/ericpignet/home-assistant-lg_hombot) toegevoegd. Vervolgens heb ik in configurarion.yaml de volgende regels toegevoegd.
Als ik HA vervolgens een reboot geef, krijg ik onderstaande foutmelding:
Mis ik nog wat?
Zoals gezegd ben ik vrij nieuw met HA, dus alle hulp is welkom.
HA draait bij mij via Docker op mn Synology (en via ZWave2MQTT heb ik de ZWave apparaten er in). Het was even wennen, maar inmiddels heb ik ontdekt dat je veel gemakkelijker kunt automatiseren met HA dan met Domoticz.
Nu wil ik custom components toevoegen, zoals de LG Hombot robotstofzuiger. Ik heb daarvoor in de HA root dir (volume1/docker/homeassistant) een map custom_components aangemaakt en de map lg_hombot (uit https://github.com/ericpignet/home-assistant-lg_hombot) toegevoegd. Vervolgens heb ik in configurarion.yaml de volgende regels toegevoegd.
YAML:
1
2
3
4
5
6
| # LG_hombot vacuum: - platform: lg_hombot host: 192.160.0.30 # (vast) IP-adres van de LG port: 6260 |
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| The system cannot restart because the configuration is not valid: Platform error vacuum.lg_hombot - Integration 'lg_hombot' not found. Traceback (most recent call last): File "/usr/src/homeassistant/homeassistant/components/websocket_api/commands.py", line 185, in handle_call_service await hass.services.async_call( File "/usr/src/homeassistant/homeassistant/core.py", line 1491, in async_call task.result() File "/usr/src/homeassistant/homeassistant/core.py", line 1526, in _execute_service await handler.job.target(service_call) File "/usr/src/homeassistant/homeassistant/helpers/service.py", line 728, in admin_handler await result File "/usr/src/homeassistant/homeassistant/components/homeassistant/__init__.py", line 161, in async_handle_core_service raise HomeAssistantError( homeassistant.exceptions.HomeAssistantError: The system cannot restart because the configuration is not valid: Platform error vacuum.lg_hombot - Integration 'lg_hombot' not found. |
Mis ik nog wat?
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
De map custom_components moet in de config map staan.timovd schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 11:51:
Nieuw hier bij HA. Wel heb ik jaren Domoticz gedraaid via een Synology Package.
YAML:
1 2 3 4 5 6 # LG_hombot vacuum: - platform: lg_hombot host: 192.160.0.30 # (vast) IP-adres van de LG port: 6260
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 The system cannot restart because the configuration is not valid: Platform error vacuum.lg_hombot - Integration 'lg_hombot' not found. Traceback (most recent call last): File "/usr/src/homeassistant/homeassistant/components/websocket_api/commands.py", line 185, in handle_call_service await hass.services.async_call( File "/usr/src/homeassistant/homeassistant/core.py", line 1491, in async_call task.result() File "/usr/src/homeassistant/homeassistant/core.py", line 1526, in _execute_service await handler.job.target(service_call) File "/usr/src/homeassistant/homeassistant/helpers/service.py", line 728, in admin_handler await result File "/usr/src/homeassistant/homeassistant/components/homeassistant/__init__.py", line 161, in async_handle_core_service raise HomeAssistantError( homeassistant.exceptions.HomeAssistantError: The system cannot restart because the configuration is not valid: Platform error vacuum.lg_hombot - Integration 'lg_hombot' not found.
Mis ik nog wat?
What's the speed of dark?
Bedankt, nu staan de bestanden hier:JayOne schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 11:55:
[...]
De map custom_components moet in de config map staan.
code:
maar nog steeds het zelfde resultaat.1
| /docker/homeassistant/config/custom_components/lg_hombot |
Edit: de map config bestond daar overigens nog niet.
Edit2: In de docker logging:
2021-06-08 09:41:54 WARNING (SyncWorker_0) [homeassistant.loader] We found a custom integration lg_hombot which has not been tested by Home Assistant. This component might cause stability problems, be sure to disable it if you experience issues with Home Assistant
2021-06-08 09:41:54 ERROR (SyncWorker_0) [homeassistant.loader] The custom integration 'lg_hombot' does not have a valid version key (None) in the manifest file and was blocked from loading. See https://developers.home-a...egration-changes#versions for more details
Ik mis dus ergens een versienummer.
[ Voor 53% gewijzigd door timovd op 08-06-2021 12:01 ]
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
In je container moet je die locatie als volume meegeven voor je /config, dan is je configuratie ook niet weg als je de container updatet.
Zoiets dus in je compose file (als je die gebruikt)
Wel eerst je huidige config backuppen voor je dat doet
Zoiets dus in je compose file (als je die gebruikt)
YAML:
1
2
| volumes: - /docker/homeassistant/config:/config |
Wel eerst je huidige config backuppen voor je dat doet
[ Voor 41% gewijzigd door Jesse- op 08-06-2021 12:01 ]
In manifest.json moet een versienummer staan. Kan je ook zelf toevoegen als het ontbreekt in het manifest:timovd schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 11:57:
[...]
Bedankt, nu staan de bestanden hier:code:maar nog steeds het zelfde resultaat.
1 /docker/homeassistant/config/custom_components/lg_hombot
Edit: de map config bestond daar overigens nog niet.
Edit2: In de docker logging:
2021-06-08 09:41:54 WARNING (SyncWorker_0) [homeassistant.loader] We found a custom integration lg_hombot which has not been tested by Home Assistant. This component might cause stability problems, be sure to disable it if you experience issues with Home Assistant
2021-06-08 09:41:54 ERROR (SyncWorker_0) [homeassistant.loader] The custom integration 'lg_hombot' does not have a valid version key (None) in the manifest file and was blocked from loading. See https://developers.home-a...egration-changes#versions for more details
Ik mis dus ergens een versienummer.
"version": "0.0.01",
Mm.. Dus ik dacht grocy dan even te installeren.
Krijg dit blijkbaar bij elke container uit de Add-on Store die ik wil installeren:
Can't install ghcr.io/hassio-addons/portainer/amd64:1.5.0: 404 Client Error for http+docker://localhost/v1.40/images/ghcr.io/hassio-addons/portainer/amd64:1.5.0/json: Not Found ("no such image: ghcr.io/hassio-addons/portainer/amd64:1.5.0: No such image: ghcr.io/hassio-addons/portainer/amd64:1.5.0")
Iemand een idee?
Krijg dit blijkbaar bij elke container uit de Add-on Store die ik wil installeren:
Can't install ghcr.io/hassio-addons/portainer/amd64:1.5.0: 404 Client Error for http+docker://localhost/v1.40/images/ghcr.io/hassio-addons/portainer/amd64:1.5.0/json: Not Found ("no such image: ghcr.io/hassio-addons/portainer/amd64:1.5.0: No such image: ghcr.io/hassio-addons/portainer/amd64:1.5.0")
Iemand een idee?
Op dit moment is er een gigantische wereldwijde storing, ook Github ligt op zijn gat. Dus zou eerst ff wachten.Koepert schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 12:23:
Mm.. Dus ik dacht grocy dan even te installeren.
Iemand een idee?
Thnx.. Was me niet bekend, ik dacht alweer dat ik bij updaten NGINX weer een fuckup had gemaakt (docker-compose pull, docker-compose up -d, wat kun je daar aan fuckuppen.. maar toch)JayOne schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 12:24:
[...]
Op dit moment is er een gigantische wereldwijde storing, ook Github ligt op zijn gat. Dus zou eerst ff wachten.
Yep, op basis van regenvoorspelling en windrichting heb ik automation gemaakt die ons informeert:Robbie T schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 11:35:
Inmiddels heb ik een aantal deur/raam sensoren erbij en heb ik deze op mijn zolderramen bevestigd. Wat ik graag zou willen is dat als er regen aan komt ik een melding krijg als er nog een dakraam open staat. Iemand hier al een mooi scriptje voor?
Als je meer info nodig hebt laat maar weten.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
| alias: Notificatie_telefoons_zolderraam_regen description: '' trigger: - platform: numeric_state entity_id: sensor.br_precipitation_forecast_average above: '1' condition: - condition: state entity_id: input_boolean.zolderraam_melding state: 'on' - condition: state entity_id: binary_sensor.openclose_13 state: 'on' - condition: numeric_state entity_id: sensor.br_wind_direction_azimuth above: '90' below: '270' action: - service: notify.mobile_app_sm_j600fn data: data: channel: informatie color: blue sticky: true message: Zolderraam staat open en er wordt regen verwacht! title: Zolderraam open - service: notify.mobile_app_sm_a750fn data: data: channel: informatie color: blue sticky: true message: Zolderraam staat open en er wordt regen verwacht! title: Zolderraam open mode: single |
Iemand deze geinstalleerd:
https://community.home-as...-unifi-controller/56297/2
Ik krijg niets van mijn netwerk te zien. Ik heb een los Ap van Ubi en wou die er ook wel in zien maar zie niets gebeuren. Je moet het adres van je HA invullen als ik het goed lees.Dat heb ik in een veld gedaan maar het heet allemaal net wat anders als in de installatie manual staat.
https://community.home-as...-unifi-controller/56297/2
Ik krijg niets van mijn netwerk te zien. Ik heb een los Ap van Ubi en wou die er ook wel in zien maar zie niets gebeuren. Je moet het adres van je HA invullen als ik het goed lees.Dat heb ik in een veld gedaan maar het heet allemaal net wat anders als in de installatie manual staat.
Xiaomi 13T Pro
@Btje
Die gebruik ik ook. De apparatuur is altijd maar verbonden met één controller.
Dus als je de app al gebruikt hebt moet je e.e.a. overhoop halen om de apparaten 'over te zetten'.
Je moet inderdaad de controller zo instellen dat-ie zich bekendmaakt met het eigen (interne) IP-adres van de Home Assistant-computer (en niet dat van de docker-container)
Dus als je de app al gebruikt hebt moet je e.e.a. overhoop halen om de apparaten 'over te zetten'.
Je moet inderdaad de controller zo instellen dat-ie zich bekendmaakt met het eigen (interne) IP-adres van de Home Assistant-computer (en niet dat van de docker-container)
Hoe vind ik dat IP? Ik heb een pc met linux en daarop HA supervised. Invoeren van de IP waarmee je naar de doos verbind werkt niet.
RudolfR schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 13:51:
@Btje
[ Voor 13% gewijzigd door Btje op 08-06-2021 13:55 ]
Xiaomi 13T Pro
@Btje
Dat klopt; deze add-on draait de controller software.
Maar volgens mij fungeert de mobiele app ook als een soort 'controller', zodat je daarmee je netwerk kunt instellen (zonder cloud-key of controller software op een computer oid)
Dus waarschijnlijk moet je de devices overzetten, of factory resetten zodat je ze opnieuw kunt 'adopten'.
Addon heeft best nuttige informatie daarover:
https://github.com/hassio...i/blob/main/unifi/DOCS.md
Edit: Dat IP zou wel moeten werken. Is een gewoon lan IP: 192.168.x.x of 10.0.10.x ofzo.
Geen 172.x, dat lijkt me een docker-netwerk.
Maar volgens mij fungeert de mobiele app ook als een soort 'controller', zodat je daarmee je netwerk kunt instellen (zonder cloud-key of controller software op een computer oid)
Dus waarschijnlijk moet je de devices overzetten, of factory resetten zodat je ze opnieuw kunt 'adopten'.
Edit: Dat IP zou wel moeten werken. Is een gewoon lan IP: 192.168.x.x of 10.0.10.x ofzo.
Geen 172.x, dat lijkt me een docker-netwerk.
[ Voor 12% gewijzigd door RudolfR op 08-06-2021 14:01 ]
Ik had wel verwacht ook een map van het netwerk te zien waaraan de HA hangt.
Change the Controller Hostname/IP to match the IP or hostname of the device running Home Assistant.
Deze regel is toch gewoon het IP van je HA doos? pc pi of wat dan ook.
Change the Controller Hostname/IP to match the IP or hostname of the device running Home Assistant.
Deze regel is toch gewoon het IP van je HA doos? pc pi of wat dan ook.
RudolfR schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 13:59:
@Btje
[ Voor 11% gewijzigd door Btje op 08-06-2021 14:01 ]
Xiaomi 13T Pro
Ik had hetzelfde issue met de Geulhaven die een beperkte set aan sensors bevatte. Het was even flink puzzelen totdat ik het Git issue vondt waar de oplossing in stond.llevering schreef op maandag 7 juni 2021 @ 15:47:
Gezien mijn locatie heb ik idd maar besloten om een andere locatie op te geven in mijn config, Qua afstand maakt het niet zoveel uit aangezien ik bijna precies tussen twee meetpunten in zit.
Ik zou gewoon lekker de dichtstbijzijnde locatie pakken die wel alle sensoren heeft..
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
| - platform: buienradar latitude: 51.95 longitude: 4.45 monitored_conditions: # current conditions - symbol - humidity - temperature - windspeed - pressure - stationname - condition - conditioncode - windforce - winddirection - windgust - precipitation - rainlasthour - rainlast24hour # forecast conditions 3d - symbol_1d - symbol_2d - symbol_3d - temperature_1d - temperature_2d - temperature_3d - mintemp_1d - rainchance_1d - rainchance_2d - sunchance_1d - sunchance_2d - rain_1d - rain_2d - minrain_1d - maxrain_1d - windforce_1d - windforce_2d - windspeed_1d - windspeed_2d - winddirection_1d - winddirection_2d - windazimuth_1d - windazimuth_2d |
Dit is de code die ik gebruik, en deze gebruikt nu het weerstation bij Zestienhoven in de buurt. Sindsdien heb ik gewoon bruikbare data.
Kia E-Niro 2019 Executiveline. OTGW/HA Enthousiasteling.
Allright, waarschijnlijk is dit een gevalletje RTFM en moet ik hiermee ophouden voordat ik dingen erger maak voor mezelf. Toch een poging om te kijken wat jullie kunnen inbrengen.
Doel: een sensor aanmaken die werkt op basis van football-data.org (als jullie betere site kennen hoor ik dat graag). Deze sensor maakt het mij mogelijk om mijn Hue lampen bij een gemaakt doelpunt oranje te knipperen (automation).
Met daglicht tijdens de wedstrijden amper te zien, maar een prima PoC om en te leren hoe je dit in HA voor elkaar kunt krijgen.
Een voorbeeld van de dataset (ik moet de juiste API aanvraag nog kiezen) is het volgende (plat omwille van paginalengte (abuse):
Wat ik daarmee nu heb gebouwd:
Wat komt daaruit:
:fill(white):strip_exif()/f/image/8NIZ7s1PTKahSOw57TZszhCk.png?f=user_large)
Dus het haalt op, het leest mijn voorlopige attributes uit, maar waarom lukt het mij niet om de state te vullen?
Zijn er slimmere methodes (lees: makkelijker) die ik kan bewandelen om het doel te bereiken?
Anyway: zondag is eerste wedstrijd, dus ik heb nog eventjes
Doel: een sensor aanmaken die werkt op basis van football-data.org (als jullie betere site kennen hoor ik dat graag). Deze sensor maakt het mij mogelijk om mijn Hue lampen bij een gemaakt doelpunt oranje te knipperen (automation).
Met daglicht tijdens de wedstrijden amper te zien, maar een prima PoC om en te leren hoe je dit in HA voor elkaar kunt krijgen.
Een voorbeeld van de dataset (ik moet de juiste API aanvraag nog kiezen) is het volgende (plat omwille van paginalengte (abuse):
code:
1
| {"matches":[{"id":285431,"competition":{"id":2018,"name":"European Championship","area":{"name":"Europe","code":"EUR","ensignUrl":null}},"season":{"id":507,"startDate":"2021-06-11","endDate":"2021-07-11","currentMatchday":1,"winner":null},"utcDate":"2021-06-13T19:00:00Z","status":"SCHEDULED","matchday":1,"stage":"GROUP_STAGE","group":"Group C","lastUpdated":"2021-05-22T16:20:18Z","odds":{"msg":"Activate Odds-Package in User-Panel to retrieve odds."},"score":{"winner":null,"duration":"REGULAR","fullTime":{"homeTeam":null,"awayTeam":null},"halfTime":{"homeTeam":null,"awayTeam":null},"extraTime":{"homeTeam":null,"awayTeam":null},"penalties":{"homeTeam":null,"awayTeam":null}},"homeTeam":{"id":8601,"name":"Netherlands"},"awayTeam":{"id":790,"name":"Ukraine"},"referees":[]}]} |
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| sensor: - platform: rest name: "Nederlands Voetbal" value_template: "{{ matches[0].homeTeam.name }}_{{ matches[0].awayTeam.name }}" resource: http://api.football-data.org/v2/teams/8601/matches?season=2021 headers: X-Auth-Token: <<dieVertelIkNiet>> Content-Type: application/json User-Agent: Home Assistant REST sensor json_attributes_path: $.matches[0].score.fullTime json_attributes: - "homeTeam" - "awayTeam" |
Wat komt daaruit:
:fill(white):strip_exif()/f/image/8NIZ7s1PTKahSOw57TZszhCk.png?f=user_large)
Dus het haalt op, het leest mijn voorlopige attributes uit, maar waarom lukt het mij niet om de state te vullen?
Zijn er slimmere methodes (lees: makkelijker) die ik kan bewandelen om het doel te bereiken?
Thanks! Welke regensensor gebruik je hiervoor?feenstn schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 12:52:
[...]
Yep, op basis van regenvoorspelling en windrichting heb ik automation gemaakt die ons informeert:
Als je meer info nodig hebt laat maar weten.
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 alias: Notificatie_telefoons_zolderraam_regen description: '' trigger: - platform: numeric_state entity_id: sensor.br_precipitation_forecast_average above: '1' condition: - condition: state entity_id: input_boolean.zolderraam_melding state: 'on' - condition: state entity_id: binary_sensor.openclose_13 state: 'on' - condition: numeric_state entity_id: sensor.br_wind_direction_azimuth above: '90' below: '270' action: - service: notify.mobile_app_sm_j600fn data: data: channel: informatie color: blue sticky: true message: Zolderraam staat open en er wordt regen verwacht! title: Zolderraam open - service: notify.mobile_app_sm_a750fn data: data: channel: informatie color: blue sticky: true message: Zolderraam staat open en er wordt regen verwacht! title: Zolderraam open mode: single
verkeerd gelezen
[ Voor 95% gewijzigd door golles op 08-06-2021 16:36 ]
@Quad ben jij nog verder gekomen met je magnum vloerverwarming op zwave?
Hij werkt momenteel, is gekoppeld aan de Zwave.me USB stick.Megalomania schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 16:38:
@Quad ben jij nog verder gekomen met je magnum vloerverwarming op zwave?
Alleen ga ik hem nog wel eens resetten denk ik, hij laat niet meer alle functies e.d. zien, zoals consumption.
Edit: Werkt inmiddels disable/enable did the trick.
[ Voor 7% gewijzigd door Quad op 08-06-2021 17:33 ]
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
De state moet je bepalen met een value_json statement in value_template. Zie hiervoor enkele voorbeelden bij de Rest sensor.bauk schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 15:56:
Allright, waarschijnlijk is dit een gevalletje RTFM en moet ik hiermee ophouden voordat ik dingen erger maak voor mezelf. Toch een poging om te kijken wat jullie kunnen inbrengen.
code:
1 {"matches":[{"id":285431,"competition":{"id":2018,"name":"European Championship","area":{"name":"Europe","code":"EUR","ensignUrl":null}},"season":{"id":507,"startDate":"2021-06-11","endDate":"2021-07-11","currentMatchday":1,"winner":null},"utcDate":"2021-06-13T19:00:00Z","status":"SCHEDULED","matchday":1,"stage":"GROUP_STAGE","group":"Group C","lastUpdated":"2021-05-22T16:20:18Z","odds":{"msg":"Activate Odds-Package in User-Panel to retrieve odds."},"score":{"winner":null,"duration":"REGULAR","fullTime":{"homeTeam":null,"awayTeam":null},"halfTime":{"homeTeam":null,"awayTeam":null},"extraTime":{"homeTeam":null,"awayTeam":null},"penalties":{"homeTeam":null,"awayTeam":null}},"homeTeam":{"id":8601,"name":"Netherlands"},"awayTeam":{"id":790,"name":"Ukraine"},"referees":[]}]}
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 sensor: - platform: rest name: "Nederlands Voetbal" value_template: "{{ matches[0].homeTeam.name }}_{{ matches[0].awayTeam.name }}" resource: http://api.football-data.org/v2/teams/8601/matches?season=2021 headers: X-Auth-Token: <<dieVertelIkNiet>> Content-Type: application/json User-Agent: Home Assistant REST sensor json_attributes_path: $.matches[0].score.fullTime json_attributes: - "homeTeam" - "awayTeam"
Wat komt daaruit:
[Afbeelding]
Buienradar:Robbie T schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 16:07:
[...]
Thanks! Welke regensensor gebruik je hiervoor?
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/VIXqyQRQznx0UC8SCylmQ21N.jpg?f=user_large)
hallo,Hansie9999 schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 17:49:
[...]
Hallo,
Ik ben al een pak verder geraakt met mijn electrische boiler.
Ik ga het inderdaad met de HVAC doen, want de speciale Water_Heater lijkt toch niet echt te werken ? (alhoewel die specifiek voor dat doel zou zijn)
Ik krijg het enkel nog niet aan de praat om ook automatisch het water op te warmen(detail lol
)
Ik kan nu dus in het dashboard op het vlammetje drukken en dan gaat hij naar modus "verwarmen" en wordt de relais aangestuurd, als ik dan op de "off" knop druk gaat de relais terug uit,
hij geeft de huidige temperatuur aan EN de temperatuur naar waar hij moet opwarmen maar hij warmt dus NIET zelf op ? (hij stuurt de relais niet als de huidige temperatuur minder dan de ingestelde temperatuur)
Ik heb dan de "auto" modus toegevoegd, het leek me dus logisch dat ik die vergeten was en dat dus als hij op "auto" staat hij moet opwarmen tot de gewenste temperatuur gehaald is, maar ik kan het "auto" icoontje dat er bij gekomen is zelfs niet indrukken ?
nu vermoed ik dat die auto modus nog voor iets anders is en dat er een ander probleem is waarom hij niet zelf opwarmt tot de gewenste temperatuur ?
kan iemand die zijn boiler nu ook stuurt mij hiermee helpen, want waarschijnlijk doe ik wel weer iets dom
mijn dashboard card met de auto knop die niet werkt :
[Afbeelding]
mijn code in configuration.yaml
YAML:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 # Boiler climate: - platform: mqtt name: Water Boiler modes: - "off" - "heat" - "auto" unique_id : "Water Boiler" current_temperature_topic : "Boiler/Probe" mode_state_topic: "8-Relaisboard-1-State" mode_state_template: >- {% set values = { '1ison':'heat', '1isoff':'off', '1auto':'auto'} %} {{ values[value] if value in values.keys() else 'off' }} mode_command_topic : "8-Relaisboard-1" mode_command_template : >- {% set values = { 'heat':'1on', 'off':'1off', 'auto':'1auto'} %} {{ values[value] if value in values.keys() else '1off' }} initial : 55 max_temp : 80 min_temp : 55 temperature_command_topic : "Boiler/Set"
Alle hulp is welkom,
Hans
even een schaamteloze bump van mijn eigen vraagje (tweede deel ervan)
want ik had zelf al problemen om mijn post terug te vinden, waarom hebben we eigenlijk geen los Home Assistant forum map waar we al onze posts zo onder kunnen zetten ? lijkt me makkelijker om alle problemen/oplossingen op te volgen ?
Weet iemand hier dus welke (waarschijnlijk heel domme) fout ik maak ?
als ik dus manueel Heating kies of Off kies, dan wordt mijn relais correct aan/uit geschakeld,
maar als dus de gewenste temperatuur ingesteld wordt op bv 60 graden gebeurt er niets ?? ik dacht dat juist het hele punt van de HVAC MQTT was dat dit dus automatisch gaat ? (auto modus is denk ik om tijden in te stellen ?)
Ofwel moet ik nog zelf een "automation" maken die de relais schakeld als de gewenste temperatuur er niet is, maar ik dacht dus net dat dit het hele punt was van de HVAC ??
Alle hulp is dus zeer welkom.
Dank U,
Hans
aah, mijn buienradar locatie heeft die optie niet, is allemaal disabled.
Inmiddels heb ik mijn mi-light lampen allemaal vervangen door Tradfri, werkt perfect met Zigbee2MQTT. Ik heb in mijn keuken een ledstrip hangen met een Milight controller. Iemand tips voor een (goedkope) zigbee led controller welke werkt met Zigbee2MQTT?
[ Voor 22% gewijzigd door Robbie T op 08-06-2021 18:57 ]
bauk schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 15:56:
code:
1 {"matches":[{"id":285431,"competition":{"id":2018,"name":"European Championship","area":{"name":"Europe","code":"EUR","ensignUrl":null}},"season":{"id":507,"startDate":"2021-06-11","endDate":"2021-07-11","currentMatchday":1,"winner":null},"utcDate":"2021-06-13T19:00:00Z","status":"SCHEDULED","matchday":1,"stage":"GROUP_STAGE","group":"Group C","lastUpdated":"2021-05-22T16:20:18Z","odds":{"msg":"Activate Odds-Package in User-Panel to retrieve odds."},"score":{"winner":null,"duration":"REGULAR","fullTime":{"homeTeam":null,"awayTeam":null},"halfTime":{"homeTeam":null,"awayTeam":null},"extraTime":{"homeTeam":null,"awayTeam":null},"penalties":{"homeTeam":null,"awayTeam":null}},"homeTeam":{"id":8601,"name":"Netherlands"},"awayTeam":{"id":790,"name":"Ukraine"},"referees":[]}]}
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 sensor: - platform: rest name: "Nederlands Voetbal" value_template: "{{ matches[0].homeTeam.name }}_{{ matches[0].awayTeam.name }}" resource: http://api.football-data.org/v2/teams/8601/matches?season=2021 headers: X-Auth-Token: <<dieVertelIkNiet>> Content-Type: application/json User-Agent: Home Assistant REST sensor json_attributes_path: $.matches[0].score.fullTime json_attributes: - "homeTeam" - "awayTeam"
Wat komt daaruit:
[Afbeelding]
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| sensor: - platform: rest name: "Nederlands Voetbal" value_template: "{{ value_json.matches[0].homeTeam.name }}_{{ value_json.matches[0].awayTeam.name }}" resource: http://api.football-data.org/v2/teams/8601/matches?season=2021 headers: X-Auth-Token: <<dieVertelIkNiet>> Content-Type: application/json User-Agent: Home Assistant REST sensor json_attributes_path: $.matches[0].score.fullTime json_attributes: - "homeTeam" - "awayTeam" |
?
Sometimes you need to plan for coincidence
Dat was ‘m! Wat een speld zeg. Ik was ervanuit gegaan dat het resultaat gelijk aan te roepen was zonder iets van een variabele (of reference). Die had ik niet zo snel gevonden. Thanks!JayOne schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 16:56:
[...]
De state moet je bepalen met een value_json statement in value_template. Zie hiervoor enkele voorbeelden bij de Rest sensor.
:strip_exif()/f/image/D1gS9e5E39TGnMqO0WSyldhR.jpg?f=fotoalbum_large)
Kan ik weer verder 😋
@Koepert
Ik gebruik (een licht aangepaste versie van) deze blueprint:
https://www.home-assistan...ts/#blueprint-of-the-week
Ik vind het wel een leuk idee, ik denk ook dat ik in de dagelijkse reminder het aantal resterende doses ga toevoegen. Edit: Nee, dat toch niet, dat is toch wel lastig...
Als het aantal resterende doses te laag wordt kan ik nog een reminder toevoegen om te kunnen bevoorraden....
Nog geen ervaring met actionable notifications met tekstinput (voor de hoeveelheid), dat wordt vast even prutsen.
Een generieke 'almost out of stock-reminder' blueprint heb ik helaas niet gevonden.
Hmmm, helaas is e.e.a. IOS-specifiek, dus dit wordt 'm niet:
Er is wel zoiets als een custom event met 'REPLY', maar dat zie ik nog niet helemaal.
Ik vind het wel een leuk idee, ik denk ook dat ik in de dagelijkse reminder het aantal resterende doses ga toevoegen. Edit: Nee, dat toch niet, dat is toch wel lastig...
Als het aantal resterende doses te laag wordt kan ik nog een reminder toevoegen om te kunnen bevoorraden....
Nog geen ervaring met actionable notifications met tekstinput (voor de hoeveelheid), dat wordt vast even prutsen.
Een generieke 'almost out of stock-reminder' blueprint heb ik helaas niet gevonden.
Hmmm, helaas is e.e.a. IOS-specifiek, dus dit wordt 'm niet:
YAML:
1
2
3
| behavior: textInput textInputButtonTitle: 'Add stock' textInputPlaceholder: '90' |
Er is wel zoiets als een custom event met 'REPLY', maar dat zie ik nog niet helemaal.
[ Voor 20% gewijzigd door RudolfR op 08-06-2021 20:47 ]
Thx. Ik had dit al zo ongeveer voor elkaar, alleen dan ZONDER de input_number die de voorraad laat afnemen (input_number.decrement) en zonder melding dat de value op MIN staat. Enige dat ik nu nog niet voor elkaar krijg/snap is: Kan ik door een input_boolean op ON te zetten, de input_numbers in 1x op hun MAX value zetten? Of is dat alleen met 4 service-calls te doen?RudolfR schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 19:54:
@Koepert
Of is dat de input_number.reload?
@Koepert
Ondersteunt de service niet een lijst van entities?
Of wellicht kun je alle input_numbers aan de area 'medicijnkast' toevoegen? :-)
Hoe je ze op de MAX-waarde zet weet ik niet, doet een reload dat?
Edit: Nee, "Reload the input_number configuration."
Dan een set_value met 999999 misschien?
[ Voor 18% gewijzigd door RudolfR op 08-06-2021 20:55 ]
Nee dat gaat niet, dan krijg je een error dat ie buiten range is.RudolfR schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 20:54:
@Koepert
@Koepert
Er is een 'max' attribuut.
Aanvullen van de voorraad is een project voor een andere dag.
YAML:
1
2
3
| {{ states.input_number.stock_medication_doses }} {{ state_attr('input_number.stock_medication_doses', 'max') }} |
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
| id: update_stock_meds alias: update_stock_meds trigger: - platform: state entity_id: 'input_boolean.meds_done' to: 'true' action: - alias: "Decrement the number of medication doses in stock" service: input_number.decrement target: entity_id: 'input_number.stock_medication_doses' - alias: "Set variables" variables: action_meds_ignore: "{{ 'STOCK_MEDS_IGNORE' ~ states.context.id }}" action_meds_restock: "{{ 'STOCK_MEDS_RESTOCK' ~ states.context.id }}" doses_remaining: "{{ states('input_number.stock_medication_doses') | int }}" - choose: - conditions: "{{ doses_remaining < 10 }}" sequence: - service: notify.xxxxx data: title: 'Medication stock is low' message: 'Consider re-stocking shortly, doses remaining {{ doses_remaining }}' data: tag: 'stock-meds-low' |
[ Voor 73% gewijzigd door RudolfR op 08-06-2021 21:18 ]
Iets om morgen mee te stoeienRudolfR schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 21:09:
@Koepert
YAML:
1 2 3 {{ states.input_number.stock_medication_doses }} {{ state_attr('input_number.stock_medication_doses', 'max') }}
YAML:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 id: update_stock_meds alias: update_stock_meds trigger: - platform: state entity_id: 'input_boolean.meds_done' to: 'true' action: - alias: "Decrement the number of medication doses in stock" service: input_number.decrement target: entity_id: 'input_number.stock_medication_doses' - alias: "Set variables" variables: action_meds_ignore: "{{ 'STOCK_MEDS_IGNORE' ~ states.context.id }}" action_meds_restock: "{{ 'STOCK_MEDS_RESTOCK' ~ states.context.id }}" doses_remaining: "{{ states('input_number.stock_medication_doses') | int }}" - choose: - conditions: "{{ doses_remaining < 10 }}" sequence: - service: notify.xxxxx data: title: 'Medication stock is low' message: 'Consider re-stocking shortly, doses remaining {{ doses_remaining }}' data: tag: 'stock-meds-low'
K heb NET alle meds erin met hun respectievelijke voorraden. Bovenstaande ziet er een stuk charmanter uit. maar vergt weer wat ombatterijen
Sorry dat het zo lang duurde! Was druk weekend en ook op werk gelijk weer druk.The Fops schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 15:34:
[...]
Het heeft even geduurd aangezien ik tegen wat Shelly issues aan liep, maar nu die opgelost zijn wilde ik deze automation proberen die je voorstelde.
Heb hem geconfigureerd zodat ik met een Shelly long press start en stop. Echter als ik longpress op de knop gebeurt er niets.
Hier de code:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 alias: Wandschakelaar Werkkamer Dimloop description: '' trigger: - platform: event event_type: shelly.click event_data: device: shelly1l-8CAAB5616C4B channel: 1 click_type: long condition: [] action: - choose: - conditions: - condition: state entity_id: input_boolean.is_dimming state: 'off' sequence: - service: input_boolean.turn_on target: entity_id: input_boolean.is_dimming - repeat: count: '10' sequence: - repeat: while: - condition: numeric_state entity_id: light.werkkamer attribute: brightness above: '10' sequence: - service: light.turn_on data: brightness_step: -20 transition: 1 - delay: hours: 0 minutes: 0 seconds: 1 milliseconds: 0 - repeat: while: - condition: numeric_state entity_id: light.werkkamer attribute: brightness below: '255' sequence: - service: light.turn_on data: brightness_step: 20 transition: 1 - delay: hours: 0 minutes: 0 seconds: 1 milliseconds: 0 default: - service: input_boolean.turn_off target: entity_id: input_boolean.is_dimming mode: restart
Enig idee wat ik fout doe?
Zou het misschien uitmaken dat de amoen via DeCONZ geschakeld worden?
Maar nu ik hem zelf eens probeerde te maken zag ik de fout

YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
| alias: Wandschakelaar Werkkamer Dimloop description: '' trigger: - platform: event event_type: shelly.click event_data: device: shelly1l-8CAAB5616C4B channel: 1 click_type: long condition: [] action: - choose: - conditions: - condition: state entity_id: input_boolean.is_dimming state: 'off' sequence: - service: input_boolean.turn_on target: entity_id: input_boolean.is_dimming - repeat: count: '10' sequence: - repeat: while: - condition: numeric_state entity_id: light.werkkamer attribute: brightness above: '10' sequence: - service: light.turn_on data: brightness_step: -20 transition: 1 target: entity_id: light.werkkamer - delay: hours: 0 minutes: 0 seconds: 1 milliseconds: 0 - repeat: while: - condition: numeric_state entity_id: light.werkkamer attribute: brightness below: '255' sequence: - service: light.turn_on data: brightness_step: 20 transition: 1 target: entity_id: light.werkkamer - delay: hours: 0 minutes: 0 seconds: 1 milliseconds: 0 default: - service: input_boolean.turn_off target: entity_id: input_boolean.is_dimming mode: restart |
Net even getest, dan werkt het wel. Maar je wilt nog wel wat spelen met de stapgrootte en interval (= ook transition als het kan) zie ik
Dit topic is gesloten.
Let op:
Zet je code tussen ~[code=yaml] ~[/code] tags om het goed leesbaar te houden; ook makkelijker voor de eventuele foutopsporing.
Lees ook eerst even de topicstart voor je je vraag plaatst, wellicht wordt je vraag daar al beantwoord. Wil je pronken met je setup mag dat in Home Assistant - Show je setup.
Zet je code tussen ~[code=yaml] ~[/code] tags om het goed leesbaar te houden; ook makkelijker voor de eventuele foutopsporing.
Lees ook eerst even de topicstart voor je je vraag plaatst, wellicht wordt je vraag daar al beantwoord. Wil je pronken met je setup mag dat in Home Assistant - Show je setup.