Hier staat de Onkyo TX-NR636. Naast de 'standaard' opties (aan/uit en volume) wissel ik wel eens van 'listening mode'. Hiermee wijzig je de output van de audio naar bijvoorbeeld: stereo, stereo over alle kanalen, 5.1, direct, etc. De meeste keren voldoet de 'Direct' output maar soms is het fijn om hem toch om te zetten naar bijvoorbeeld 'All Channel Stereo'.jvanhambelgium schreef op maandag 19 december 2022 @ 22:50:
[...]
Ik heb nochtans gewoon m'n Onkyo NR5010 in HA zitten met de standaard integratie hoor.
Aanzetten via HA doe ik niet aangezien geen van m'n spullen in "standby" blijven.
Maar eens de Onkyo een IP heeft gekregen kan je toch alles doen ?
Heb dus enkel onderstaande definitie in m'n configuration.yaml
media_player:
- platform: onkyo
host: 172.29.45.1
name: NR5010
HA ziet 'm dan als "media player"
Wat bedoel jij met "meer mogelijkheden" ? Ik kan toch volumes & inputs zetten etc ? Da's al 99% van de requirements van de meeste gebruikers...
Momenteel doe ik dat nog via de Android Onkyo app. Echter zou ik alles vanuit HA willen doen. Daarnaast kan de app geen verbinding krijgen wanneer ik de versterker in een ander VLAN zet dan de telefoon.
TLDR, ik wil de 'listening mode' van de Onkyo versterker kunnen selecteren in HA.