Home Assistant: Open source Python3 home automation - deel 4 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 232 ... 245 Laatste
Acties:
  • 1.363.365 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leejoow
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online

leejoow

Dat ben ik!

Mijn Raspberry waarop Home Assistant draait begint het te begeven. Deze draait met een losse SSD om geen gedoe met de SD kaart te krijgen.

Nu wil ik overstappen naar een ODroid N2+. Met een eMMC. Is de verwachting dat dit net zo stabiel gaat lopen of is er weinig verschil tussen SD een eMMC qua betrouwbaarheid?

👨‍🚒 spuitgast | ☀️ 8000Wp oost/west, 4425Wp zuid | Ontwikkelaar van Itho Daalderop Warmtepomp ESPHome control module

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:01

mrc4nl

Procrastinatie expert

leejoow schreef op donderdag 8 december 2022 @ 10:43:
Mijn Raspberry waarop Home Assistant draait begint het te begeven. Deze draait met een losse SSD om geen gedoe met de SD kaart te krijgen.

Nu wil ik overstappen naar een ODroid N2+. Met een eMMC. Is de verwachting dat dit net zo stabiel gaat lopen of is er weinig verschil tussen SD een eMMC qua betrouwbaarheid?
Moeilijk te zeggen, er bestaan ook immers Endurance SD kaarten. maar TBW (Terra bytes written) is een goede zoekterm, als je specifiek weet welke emmc of sd module je hebt.

maar persoonlijk heb ik meer vertrouwen in een ssd dan flash modules als sd of emmc.
De ODROID-M1 heeft een interne M2 ssd aansluiting, is zelfs iets goedkoper (op de site van hardkernel)

ora et labora

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maxoss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01:04
UniPer schreef op woensdag 7 december 2022 @ 21:33:
[...]

Dat klinkt als iets wat ik nodig heb :-)
Wij gebruiken nu Whatsapp berichten voor de wasmachine en het afval...werkt ook, maarja...een notificatie welke niet weggaat tot je deze afmeld klinkt nog beter. _/-\o_

Kun je mij in de juiste richting wijzen?
Gisteren ook toegevoegd,

Dit doe je met persistant notification

https://companion.home-as.../#persistent-notification
banaliteit schreef op donderdag 8 december 2022 @ 09:20:
[...]

Eindelijk een ingebouwde kalender functie! Zeer handig voor mijn sunrise alarm. _/-\o_
Ik zie nog niet echt mogelijkheden met een kalender. Ben dus benieuwd hoe je dit gaat gebruiken?

[ Voor 22% gewijzigd door maxoss op 08-12-2022 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWKterry
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:56

TWKterry

Master Mariner

maxoss schreef op donderdag 8 december 2022 @ 13:00:
[...]

Ik zie nog niet echt mogelijkheden met een kalender. Ben dus benieuwd hoe je dit gaat gebruiken?
Bijvoorbeeld;
- markeer je werk dagen en zet de verwarming op de douche vast aan om xx.xx uur zodat het lekker is
- markeer de F1 races en krijg een notificatie voor dat het begonnen is
- verjaardagen

Al dit doe ik nu via een synology calendar maar die machine kan binnenkort uit denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Het zou echt heeeeel fijn zijn om een .ics import functie te hebben hiervoor

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wiley99
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 23:00
piforce schreef op woensdag 7 december 2022 @ 20:54:
[...]

Wel een afstandsbediening maar zie niks gebeuren in de log.

Bij toeval de juiste gevonden. Maar snap nog niet helemaal hoe/wat ik gedaan heb. Bij domoticz kon ik gewoon op tijd sorteren en had ik zo de afstand bediening te pakken. Ook als ik nu op de afstandbediening druk komt die nog steeds niet in de log.
Dat is het enige dat ik mis van domoticz, inderdaad. Heb geen afstandbediening meer maar kan die plugs nog wel gebruiken door een id te genereren en daarmee een nieuw device te laten maken. Maar welke het dan is, is steeds een zoektocht waarbij ik vast ook regelmatig lampen bij de buren aan en uitzet :*)
Sp33dFr34k schreef op woensdag 7 december 2022 @ 21:21:
(eigenlijk gewoon grotendeels stukjes code gejat en aangepast).
Ik zou de code van jouw afvalweergave wel willen jatten/lenen/hergebruiken, die is bij mij nu wel erg basic (hoewel ik 'm ook een dag voor en de dag van ophalen laat zien)... ;)

A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transform - Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UniPer
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-06 11:29
Wiley99 schreef op donderdag 8 december 2022 @ 14:25:

Ik zou de code van jouw afvalweergave wel willen jatten/lenen/hergebruiken, die is bij mij nu wel erg basic (hoewel ik 'm ook een dag voor en de dag van ophalen laat zien)... ;)
Me 2 :-)

Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

@Wiley99 @UniPer Die heb ik op mijn beurt ook weer gejat van hass.io, zie de gelinkte post hier :)

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• banaliteit
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:26
maxoss schreef op donderdag 8 december 2022 @ 13:00:
[...]

Gisteren ook toegevoegd,

Dit doe je met persistant notification

https://companion.home-as.../#persistent-notification

[...]

Als je je hele prive leven aan de kalender / agenda toevoegt kan je erop los automatiseren. Dan heb je weer een extra optie om bepaalde zaken te automatiseren.
  • Wanneer ben je thuis?
  • Blijf je thuis?
  • Wanneer ga je naar werk?
  • Wanneer is je anniversary, de verjaardag van je partner etc.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:23

Mavamaarten

Omdat het kan!

Hmmbob schreef op donderdag 8 december 2022 @ 14:23:
Het zou echt heeeeel fijn zijn om een .ics import functie te hebben hiervoor
Ik gebruikte hiervoor al https://github.com/franc6/ics_calendar . Ik synchroniseer op deze manier de werk-kalender van mijn vriendin, zodat de verwarming vroeger aanspringt wanneer ze een vroege shift heeft.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:28
TWKterry schreef op donderdag 8 december 2022 @ 14:17:
[...]

Bijvoorbeeld;
- markeer je werk dagen en zet de verwarming op de douche vast aan om xx.xx uur zodat het lekker is
- markeer de F1 races en krijg een notificatie voor dat het begonnen is
- verjaardagen

Al dit doe ik nu via een synology calendar maar die machine kan binnenkort uit denk ik.
Voor de F1 moet je dan sowieso 96 agenda punten aanmaken, ik gebruik wel een kant en klare iCal: https://f1calendar.com/nl
;)

[ Voor 8% gewijzigd door Toppe op 08-12-2022 15:16 ]

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWKterry
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:56

TWKterry

Master Mariner

Klopt en ook geazien alle reacties hier en op het HA forum hoop ik dat er voor de race start een ics-import functie is :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
TWKterry schreef op donderdag 8 december 2022 @ 15:17:
Klopt en ook geazien alle reacties hier en op het HA forum hoop ik dat er voor de race start een ics-import functie is :-)
Je kan daar gewoon opgeven dat je een herinnering van te voren wilt hoor.

Ik gebruik de agenda functie bijvoorbeeld voor het wisselen van de filters van de WTW (met reset), datum van de AED elektroden/accu en dat soort zaken.

Voor de rest heeft m'n telefoon een agenda en geboorde datums zet ik wel bij het contact er bij.

Je kan ook gewoon een willekeurige iCal intergratie/add-on pakken en die gebruiken. Heeft namelijk uiteindelijk het zelfde restultaat.

[ Voor 10% gewijzigd door Toppe op 08-12-2022 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golles
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-06 23:37
Sinds de laatste release heb ik een notificatie voor een reparatie, ik denk dat de meeste van jullie die hebben omdat configuratie voor country toegevoegd is.
Echter kan ik deze niet instellen en het is me ook niet duidelijk hoe ik dit nou op moet lossen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zlLuRFc0-TDHl3L1wy0kdhRdH1M=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/hDHzngKT5hbnkANU517bPBPL.png?f=user_large

Ik kan hier alleen de eenheden aanpassen, maar ik heb de andere waarden ook niet gedefineerd in yaml.

Als ik op de onderste BIJWERKEN knop druk, krijg ik de volgende error in een alert
code:
1
Error saving config: invalid ISO 3166 formatted country for dictionary value @ data['country']. Got ''

Iemand een idee? Of een bug report aanmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
Ik zoek een display welke ik netjes in de keuken kan neer zetten zonder dat ik de hoofdprijs er voor moet betalen. Een losse tablet zou kunnen, maar dan wordt het zoeken naar een beetje een nette standaard.

Nu kom ik ook de Google Nest Hub tegen maar ik kan niet echt vinden of het mogelijk is om Home Assistant hier in kiosk mode op te draaien.

Je zou hier een demo kunnen bekijken, maar dat werkt niet.

Iemand die dit ook doet?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8VSIa0Kc0v-Fenk3NQdBMFPbZVs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/cEOeQLvnENw8qtfZ7NKhiqsW.png?f=user_large

[ Voor 8% gewijzigd door Toppe op 08-12-2022 15:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutchess_Nicole
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-06 15:48
golles schreef op donderdag 8 december 2022 @ 15:21:
Sinds de laatste release heb ik een notificatie voor een reparatie, ik denk dat de meeste van jullie die hebben omdat configuratie voor country toegevoegd is.
Echter kan ik deze niet instellen en het is me ook niet duidelijk hoe ik dit nou op moet lossen
[Afbeelding]

Ik kan hier alleen de eenheden aanpassen, maar ik heb de andere waarden ook niet gedefineerd in yaml.

Als ik op de onderste BIJWERKEN knop druk, krijg ik de volgende error in een alert
code:
1
Error saving config: invalid ISO 3166 formatted country for dictionary value @ data['country']. Got ''

Iemand een idee? Of een bug report aanmaken?
Aangezien je je basic settings in je configuration.yaml hebt staan moet je daar dus ook even twee nieuwe keys toevoegen:

YAML:
1
2
language: en_GB
country: NL

Vervang de waarden door wat je zelf wilt.

Dan zeurt ie niet meer

Kia E-Niro 2019 Executiveline. OTGW/HA Enthousiasteling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Toppe schreef op donderdag 8 december 2022 @ 15:29:
Ik zoek een display welke ik netjes in de keuken kan neer zetten zonder dat ik de hoofdprijs er voor moet betalen. Een losse tablet zou kunnen, maar dan wordt het zoeken naar een beetje een nette standaard.

Nu kom ik ook de Google Nest Hub tegen maar ik kan niet echt vinden of het mogelijk is om Home Assistant hier in kiosk mode op te draaien.

Iemand die dit ook doet?
[Afbeelding]
Ja, ik gebruik de Nest Hub om beeld van de deurbel te casten wanneer er wordt aangebeld. Ik heb er ook een tijd een view van Home Assistant naar toe gecast om de muziek in de keuken te kunnen bedienen. Daar werd ik niet heel warm van. Casten lukte 80% van de keren, en de touchbediening is matig.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
FirePuma142 schreef op donderdag 8 december 2022 @ 15:55:
[...]

Ja, ik gebruik de Nest Hub om beeld van de deurbel te casten wanneer er wordt aangebeld. Ik heb er ook een tijd een view van Home Assistant naar toe gecast om de muziek in de keuken te kunnen bedienen. Daar werd ik niet heel warm van. Casten lukte 80% van de keren, en de touchbediening is matig.
Hm, worden we niet vrolijk van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UniPer

Iemand die dit ook doet?
[Afbeelding]
Zelf gebruik ik een tablet welke ik op de kast heb staan in full-screen, werkt perfect moet ik zeggen.
De tablet staat op deze standaard, of dat netjes is tsja...dat is persoonlijk natuurlijk ;)

Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polderviking
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 20:58

Iemand die dit ook doet?
[Afbeelding]
Ben zelf gewoon de goedkope tablet met HA app route op gegaan want eigenlijk al het andere wat ik kon vinden was ofwel erg hacky, of wel erg mooi maar gewoon significant duurder dan een goedkope tablet.

Voor in de hal heb ik een goedkope tablethouder gekocht daarmee hangtie aan de muur.

In de praktijk wordt dat ding niet gebruikt en hangtie veelal leeg in die houder op de hal dus ik heb verder niet geïnvesteerd in mooie standaarden voor andere ruimtes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
Polderviking schreef op donderdag 8 december 2022 @ 16:46:
[...]

Ben zelf gewoon de goedkope tablet met HA app route op gegaan want eigenlijk al het andere wat ik kon vinden was ofwel erg hacky, of wel erg mooi maar gewoon significant duurder dan een goedkope tablet.

Voor in de hal heb ik een goedkope houder gekocht.

In de praktijk wordt dat ding niet gebruikt en hangtie veelal leeg in die houder op de hal dus ik heb verder niet geïnvesteerd in mooie standaarden voor andere ruimtes.
Het gaat mij vooral om de schoonmaker/ouders/schoonouders die met regelmaat oppassen. Die begrijpen niet allemaal de woning app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polderviking
  • Laatst online: 20:58
Toppe schreef op donderdag 8 december 2022 @ 16:47:
[...]

Het gaat mij vooral om de schoonmaker/ouders/schoonouders die met regelmaat oppassen. Die begrijpen niet allemaal de woning app.
Dat is ook het voornaamste idee waarmee ik die tablet heb gekocht. Zit nogal eens met mensen die op mijn huis/honden passen enzo.
Heb zelf die app natuurlijk ook gewoon op mijn telefoon.

Maar 't is veel makkelijker als als je woning ook nog gewoon werkt als een "normaal huis" en ze zo die app gewoon niet nodig hebben.
Zo'n kiosk wordt m.i. gewoon niet gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-06 16:23

WoBBeL

*zwaai*

De update voor de Tile cards is echt geweldig, weet iemand of color temperature daar ook nog bij gaat komen? Ik zie op de github pagina door de bomen het bos niet meer.

https://www.home-assistan.../#tile-card-gets-features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -CJ
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 20:05

-CJ

Not remastered

Een Android tablet met Fully Kiosk werkt perfect. Ik heb 'm gewoon straks tegen de muur aan gemonteerd en met een platte USB-kabel voorzien van stroom.

All I had to do was follow the damn train.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• maxoss
FirePuma142 schreef op donderdag 8 december 2022 @ 15:55:
[...]

Bij mij werkt dat wel prima. Touchbediening ook instant

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e6Wj-rbOSVyiFqF8lVGsMfoZDo8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mGgYlZPiAUtWgKv9rMK4MlHq.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
maxoss schreef op donderdag 8 december 2022 @ 17:13:
[...]

[Afbeelding]
Heb je nog aanpassingen moeten doen aan de cast zelf? Anders kan ik het natuurlijk gewoon proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:00

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Iemand al met HA 2022.12 gespeeld icm een Shelly gen2 als bluetoothy proxy?
Mijn ervaring so far:

- De configure optie in HA (uit, active of passive) blijkt lokaal te worden bijgehouden ipv uit te lezen uit Shelly. Gevolg: meerdere HA's naar dezelfde Shelly levert onduidelijkheid op.
- Bluetooth, moet deze nu expliciet aan staan op de Shelly? Ik neem aan van wel, maar het is onduidelijk
- Het lijkt erop dat HA alleen het script pushed/edit maar niet enabled deze moet je in de shelly zelf nog aanzetten
- Onderbuik gevoel zegt dat het wat langzaam is met oppakken, vanavond even aankijken

Ik heb nu 3 Xiaomi temp sensors op 2 verschillende Shelly's. voorheen zaten die op 2 ESPHome proxy's,

Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
Grr

Krijg ik net Athom plugs binnen met Tasmota, wil ik er ESPhome opzetten en alle stappen gaan goed. Wordt netjes geïnstalleerd, krijgt een IP maar blijft offline in ESPHome zelf, ook is hij niet te benaderen.\

Iemand een idee wat ik nog zou kunnen proberen voordat ik 50 euro weg gooi? Ze kunnen niet open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:02
@Toppe Had je er niet beter gewoon Tasmota op kunnen laten staan :+

Maar zonder gekheid, zie dat er wel mensen hem netjes open hebben gekregen maar ziet er wel gelijmd uit. Dus je zou het kunnen proberen en dan terug lijmen. Niet toevallig verstopt schroefje in de aardpin zoals bij een BW-SHP6?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:40
Of gewoon met ESPHome bestellen in plaats van Tasmota.

@Toppe
Wat is de ESPHome config die je er op gezet hebt?

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
TheFes schreef op donderdag 8 december 2022 @ 18:43:
Of gewoon met ESPHome bestellen in plaats van Tasmota.

@Toppe
Wat is de ESPHome config die je er op gezet hebt?
Die had ik besteld maar PayPal doet kut dus ik denk bestel Tasmota en zet er ESPHome op :+

En heb gewoon de code voor ESPHome gebruikt:

YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
substitutions:
  name: athom-smart-plug-v2-974bb8
packages:
  athom.smart-plug-v2: github://athom-tech/athom-configs/athom-smart-plug-v2.yaml
esphome:
  name: ${name}
  name_add_mac_suffix: false

wifi:
  ssid: !secret wifi_ssid
  password: !secret wifi_password

[ Voor 0% gewijzigd door Septillion op 08-12-2022 19:10 . Reden: Denk aan de 'yaml' bij de code tags aub! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
Septillion schreef op donderdag 8 december 2022 @ 18:29:
@Toppe Had je er niet beter gewoon Tasmota op kunnen laten staan :+

Maar zonder gekheid, zie dat er wel mensen hem netjes open hebben gekregen maar ziet er wel gelijmd uit. Dus je zou het kunnen proberen en dan terug lijmen. Niet toevallig verstopt schroefje in de aardpin zoals bij een BW-SHP6?
Zeker.

Er zit geen schroef onder. Open breken kan maar dan is de vraag of je die chip nog geflashed krijgt.

Iets met kut zooi :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maxoss
Toppe schreef op donderdag 8 december 2022 @ 17:32:
[...]

Heb je nog aanpassingen moeten doen aan de cast zelf? Anders kan ik het natuurlijk gewoon proberen :)
Nee, niet veel meer dan dit:

YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
alias: Cast to Hub
description: ""
trigger:
  - platform: state
    entity_id: media_player.nesthub3e97
    to: "off"
    for:
      hours: 0
      minutes: 0
      seconds: 20
condition: []
action:
  - service: media_player.play_media
    target:
      entity_id: media_player.nesthub3e97
    data:
      media_content_id: lovelace-hub
      media_content_type: lovelace
    metadata:
      title: lovelace-hub
      thumbnail: https://brands.home-assistant.io/_/lovelace/logo.png
      media_class: app
      children_media_class: null
      navigateIds:
        - {}
        - media_content_type: lovelace
          media_content_id: ""
mode: single

[ Voor 0% gewijzigd door Septillion op 08-12-2022 19:10 . Reden: Denk aan de 'yaml' bij de code tags aub! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septillion
Als api en ota componenten erin zitten lijkt me dat hij wel online moet komen. Alleen als de bin misschien te groot was ofzo dat de update faalt ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
Septillion schreef op donderdag 8 december 2022 @ 19:14:
Als api en ota componenten erin zitten lijkt me dat hij wel online moet komen. Alleen als de bin misschien te groot was ofzo dat de update faalt ofzo.
Hij verbind ook met de WiFi, maar verder gebeurt er niets. Tijdens het upgrade'n gaf hij aan dat de update wel gelukt is :?

[ Voor 8% gewijzigd door Toppe op 08-12-2022 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septillion
@Toppe Mja, wifi zit wat dieper op een ESP, zelfs na een wipe zal hij verbinden.

Hij komt ook niet na een tijdje online? Safe mode ofzo.

En moet hij vanzelf zichtbaar worden in de UI of kan je ook op IP een update pushen? Want zie zo 123 niet of een device met alleen ota safe mode vanzelf zichtbaar wordt in de UI (ESPhome dashboard).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
Toppe schreef op donderdag 8 december 2022 @ 18:44:
[...]

Die had ik besteld maar PayPal doet kut dus ik denk bestel Tasmota en zet er ESPHome op :+

En heb gewoon de code voor ESPHome gebruikt:

YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
substitutions:
  name: athom-smart-plug-v2-974bb8
packages:
  athom.smart-plug-v2: github://athom-tech/athom-configs/athom-smart-plug-v2.yaml
esphome:
  name: ${name}
  name_add_mac_suffix: false

wifi:
  ssid: !secret wifi_ssid
  password: !secret wifi_password
Oke, daar zit wel de configuratie voor de web portal in, maar die doet het dus niet begrijp ik uit je post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
De drie die offline zijn heb ik dus voorzien van ESPHome 7(8)7
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IBhhO5vTauPE6ImQVKjFu74Fy0k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ntTh3FxLVLBRCW9QF4Ie9ZdV.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Septillion
@Toppe Je dacht ook niet, ik doe een voor een? :+

Maar goed, weet dus niet zo goed hoe OTA en het dashboard zouden moeten linken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acradavos
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-06 11:43

Acradavos

Poetsfanaat

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dUCQHSDoLGu_4BKMT60sfzBonGE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/c92pJasEhT4ODVTqVtfMpIqZ.png?f=fotoalbum_large

Iemand een idee hoe ik het huisje bij een person card zichtbaar krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septillion
@Acradavos Gaat hier vanzelf als ik een persoon met een device tracker toevoeg aan een tile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
Septillion schreef op donderdag 8 december 2022 @ 19:24:
@Toppe Je dacht ook niet, ik doe een voor een? :+

Maar goed, weet dus niet zo goed hoe OTA en het dashboard zouden moeten linken.
Haha ;) }:| :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acradavos

Acradavos

Poetsfanaat

Septillion schreef op donderdag 8 december 2022 @ 19:28:
@Acradavos Gaat hier vanzelf als ik een persoon met een device tracker toevoeg aan een tile.
Gebruik jij de device_tracker.person.app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
Toppe schreef op donderdag 8 december 2022 @ 19:22:
De drie die offline zijn heb ik dus voorzien van ESPHome 7(8)7
[Afbeelding]
Ben je nu al een keer in je browser naar dat ip adres gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
TheFes schreef op donderdag 8 december 2022 @ 19:54:
[...]

Ben je nu al een keer in je browser naar dat ip adres gegaan?
Uiteraard. Maakt geen verschil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheFes
Toppe schreef op donderdag 8 december 2022 @ 19:55:
[...]

Uiteraard. Maakt geen verschil.
En ik zie dat je bij twee van de drie ook een VISIT knop hebt, die doet ook niets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
TheFes schreef op donderdag 8 december 2022 @ 19:56:
[...]

En ik zie dat je bij twee van de drie ook een VISIT knop hebt, die doet ook niets?
Nop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• golles
  • Laatst online: 13-06 23:37
Dutchess_Nicole schreef op donderdag 8 december 2022 @ 15:31:
[...]

Aangezien je je basic settings in je configuration.yaml hebt staan moet je daar dus ook even twee nieuwe keys toevoegen:

YAML:
1
2
language: en_GB
country: NL

Vervang de waarden door wat je zelf wilt.

Dan zeurt ie niet meer
Blijkbaar moest ik de internal_url en external_url uit mijn yaml halen om het probleem op te lossen, nu kan ik alle settings op dat scherm via de ui aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

UniPer schreef op woensdag 7 december 2022 @ 15:36:
[...]

Yes, deze heb ik zeker. Nadat alle nummers separaat de API key hebben ontvangen, kun je het als volgt configureren:

De bovenste entry van de configuration.yaml is voor een notificatie naar de agent op mijn PC, deze kun je negeren. Mocht je hier ook in geïnteresseerd zijn, dat gaat om deze plugin.

configuration.yaml
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
notify:
  - name: Man-PC
    platform: hass_agent_notifier
    resource: http://192.168.10.15:5115/notify

- name: WhatsApp_Man
    platform: rest
    resource: https://api.callmebot.com/whatsapp.php
    data:
      source: HA
      phone: !secret whatsapp_man_phone
      apikey: !secret whatsapp_man_api

- name: WhatsApp_Vrouw
    data:
      phone: !secret whatsapp_vrouw_phone
      apikey: !secret whatsapp_vrouw_api

- name: WhatsApp_Kind
    data:
      phone: !secret whatsapp_kind_phone
      apikey: !secret whatsapp_kind_api

secrets.yaml
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
whatsapp_man_api: "ontvangen_api-key"
whatsapp_man_phone: "316xxxxxxxx"

whatsapp_vrouw_api: "ontvangen_api-key"
whatsapp_vrouw_phone: "316xxxxxxxx"

whatsapp_kind_api: "ontvangen_api-key"
whatsapp_kind_phone: "316xxxxxxxx"

Waarbij dus onze namen zijn veranderd naar man/vrouw/kind.
Ah super. Ik heb het nu ook zo maar met mijn blueprint gebeurt er nu niks meer. Heb jij hier ook een blueprint voor gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:09
Ik vraag het weer nu DSMR verdwijnt uit config.yaml

Wat moet ik van het onderstaande verwijderen;

YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
sensor:
  - platform: dsmr_reader
  - platform: time_date
    display_options:
      - 'time'
      - 'date'
      - 'date_time'
  - platform: rest
    name: dsmr
    resource: http://192.1xx.xxx.xxx/getActual.json
    value_template: '{{ value_json.Energy_Delivered }}'
    json_attributes:
      - Timestamp
      - Energy_Delivered
      - Energy_Returned
      - Gas_Delivered
      - Energy_Delivered_Tariff1
      - Energy_Delivered_Tariff2
      - Energy_Returned_Tariff1
      - Energy_Returned_Tariff2
      - Power_Delivered
      - Power_Returned
      - Voltage_l1
      - Current_l1
      - Voltage_l2
      - Current_l2
      - Voltage_l3
      - Current_l3
      - Power_Delivered_l1
      - Power_Returned_l1
      - Power_Delivered_l2
      - Power_Returned_l2
      - Power_Delivered_l3
      - Power_Returned_l3
  - platform: template
    sensors:
      electricity:
        friendly_name: kWh stand
        value_template: >-
          {{ state_attr('sensor.dsmr', 'Energy_Delivered') }}
        unit_of_measurement: 'kWh'

current_power_total:
        friendly_name: Actueel verbruik totaal
          {{ state_attr('sensor.dsmr', 'Power_Delivered') }}  
        unit_of_measurement: 'W'

electricity_t1:
        friendly_name: kWh lt
          {{ state_attr('sensor.dsmr', 'Energy_Delivered_Tariff1') }}

electricity_t2:
        friendly_name: kWh ht
          {{ state_attr('sensor.dsmr', 'Energy_Delivered_Tariff2') }}

current_voltage_l1:
        friendly_name: Voltage L1
          {{ state_attr('sensor.dsmr', 'Voltage_l1') }}
        unit_of_measurement: 'V'

current_voltage_l2:
        friendly_name: Voltage L2
          {{ state_attr('sensor.dsmr', 'Voltage_l2') }}

current_voltage_l3:
        friendly_name: Voltage L3
          {{ state_attr('sensor.dsmr', 'Voltage_l3') }}

current_usage:
        friendly_name: Verbruik actueel
          {{ states.sensor.current_power_total.state|float * states.sensor.current_voltage_l1.state|float }}

electricity_r1:
        friendly_name: kWh geleverd lt
          {{ state_attr('sensor.dsmr', 'Energy_Returned_Tariff1') }}

electricity_r2:
        friendly_name: kWh geleverd ht
          {{ state_attr('sensor.dsmr', 'Energy_Returned_Tariff2') }}

gas_usage:
        friendly_name: Gas verbruik
          {{ state_attr('sensor.dsmr', 'Gas_Delivered') }}
        unit_of_measurement: 'm³'
        device_class: gas

current_power_l1:
        friendly_name: Actueel verbruik L1
          {{ state_attr('sensor.dsmr', 'Power_Delivered_l1') }}

current_power_l2:
        friendly_name: Actueel verbruik L2
          {{ state_attr('sensor.dsmr', 'Power_Delivered_l2') }}

current_power_l3:
        friendly_name: Actueel verbruik L3
          {{ state_attr('sensor.dsmr', 'Power_Delivered_l3') }}

current_power_delivered:
        friendly_name: Opbrengst zonnepaneel actueel
          {{ state_attr('sensor.dsmr', 'Power_Returned_l3') }}

utility_meter:
  monthly_power_offpeak:
    source: sensor.electricity_t1
    cycle: monthly

monthly_power_peak:
    source: sensor.electricity_t2

monthly_sun_offpeak:
    source: sensor.electricity_r1

monthly_sun_peak:
    source: sensor.electricity_r2

gas_verbruik:
    source: sensor.gas_delivered

template:
  - sensor:
    - name: "Gas verbruik"
      unique_id: Gas_used
      unit_of_measurement: 
      state_class: total_increasing
      device_class: gas
      state: >
        {{ states('sensor.gas_verbruik')}}

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

maxoss schreef op donderdag 8 december 2022 @ 17:13:
[...]

[Afbeelding]
Hmmm, misschien toch maar eens een nieuwe poging wagen dan.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin537
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:13
Ik ben de laatste tijd wat drukker bezig met HA, maar ben nog erg aan het puzzelen met de beste manier om Shelly te integreren. De native integratie was volgens mij niet zo snel, dus toen zat ik te denken aan MQTT. Maar heb vanmiddag ook nog even ShellyForHass geprobeerd. Lijkt op zich goed ook met unicast, maar hij lijkt shelly motion niet goed te ondersteunen.

Ik heb al een MQTT en Zigbee2MQTT lxc draaien in proxmox, dus Shelly ook via MQTT laten lopen is op zich geen probleem, alleen lijkt het wat meer configuratie gedoe. Hoewel dat nou ook niet zó gek veel scheelt met op elk device unicast instellen. Het leek me echter efficiënter om direct te integreren in plaats van via een broker...

Wat is volgens jullie nou de beste manier om Shelly met HA te integreren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septillion
Acradavos schreef op donderdag 8 december 2022 @ 19:32:
[...]

Gebruik jij de device_tracker.person.app?
Ik heb hem nu aangemaakt met een persoon.ikke entiteit. Aan die persoon is een device tracker (device_tracker.ikke entiteit) gekoppeld (Settings => People => [person] => Select the devices that belong to this person ) in de vorm van de companion app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acradavos

Acradavos

Poetsfanaat

Septillion schreef op donderdag 8 december 2022 @ 21:51:
[...]

Ik heb hem nu aangemaakt met een persoon.ikke entiteit. Aan die persoon is een device tracker (device_tracker.ikke entiteit) gekoppeld (Settings => People => [person] => Select the devices that belong to this person ) in de vorm van de companion app.
Ja, idemdito hier. Vreemd. :P Toch maar eens uitvogelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:28
Heb nu Sonoff motion sensor en de probleem is verholpen. Dat mij beweging niet altijd zag met de Ikea motion control.
Ben niet altijd te spreken over de Ikea smart lijn. Hue is beter maar daar zit ook een prijs kaartje aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amarok
  • Laatst online: 18-06 22:18
Ben in HA een afstandsbediening aan het maken die via een Lovelace card de tv+versterker+stb bedient. Vriendlief heeft altijd ruzie met de Harmony afstandsbediening.

Nu heb ik een probleem met de stb. Dit is een Amino 710 van Canal Digitaal. Hij krijgt zijn ir-signalen van een Broadlink Pro Plus.

Als ik bijvoorbeeld op toets omhoog klik, dan gaat de cursor netjes een plek omhoog. Druk ik nogmaals op toets omhoog, dan gaat de cursor in één keer drie plekken omhoog. Alsof het signaal meerdere keren uitgezonden wordt.

Druk ik vervolgens op een andere toets, bijvoorbeeld rechts, dan gaat 'ie een plek naar rechts. Druk ik nogmaals op dezelfde toets (rechts dus in dit geval), dan gaat de cursor opeens drie stappen naar rechts.

Samengevat: meerdere keren op dezelfde toets drukken doet niet wat ik verwacht: per toetsdruk één keer de gewenste actie. Alleen de eerste keer op die toets drukken doet dat.

Weet iemand hier een oplossing voor?

Mijn YAML-code:

YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
type: custom:tv-card
entity: sun.sun
name: Televisie
tv: true
channelup:
  service: remote.send_command
  service_data:
    entity_id: remote.broadlink_woonkamer_remote
    device: tvbox
    command: kanaal-omhoog
channeldown:
  service_data:
    command: kanaal-omlaag
home:
  service_data:
    command: menu
up:
  service_data:
    command: omhoog
down:
  service: shell_command.broadlink_woonkamer_tvbox_kanaal_omlaag
left:
  service_data:
    command: links
right:
  service_data:
    command: rechts
select:
  service_data:
    command: selecteer
back:
  service_data:
    command: terug
play:
  service_data:
    command: afspelen-pauze
reverse:
  service_data:
    command: terugspoelen
forward:
  service_data:
    command: vooruitspoelen
volume_down:
  service: script.nad_woonkamer_volume_omlaag
volume_up:
  service: script.nad_woonkamer_volume_omhoog
volume_mute:
  service: script.nad_woonkamer_volume_uit

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YozKadc3Rddba0honWTF9gLDZbk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/87qfWydvDhFI5QdA8r5sIfps.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snuurtje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-06 09:07
mr.DJ95 schreef op maandag 5 december 2022 @ 10:35:
[...]

De Nordpool integratie werkt erg prima en geeft een goed beeld van de kosten. Deze is ook nog eens leverancier onafhankelijk waardoor switchen tussen partijen minder frustratie zal opleveren.
Bedankt, heb deze gebruikt en na wat pielen kom ik er een heel eind mee. Heb nu een trigger tijdens de goedkoopste uren voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UniPer
Acradavos schreef op donderdag 8 december 2022 @ 19:24:
[Afbeelding]

Iemand een idee hoe ik het huisje bij een person card zichtbaar krijg?
Ga naar de Map aan de linkerkant:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/iIoGwAI.png

Configureer daar de Home zone:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/eFpojIn.png

Zet vervolgens de circel om je huisadres, wanneer iemand thuis is komt dat huisje er vanzelf bij.

[ Voor 3% gewijzigd door UniPer op 08-12-2022 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UniPer
kaasaanfiets schreef op donderdag 8 december 2022 @ 20:28:
[...]

Ah super. Ik heb het nu ook zo maar met mijn blueprint gebeurt er nu niks meer. Heb jij hier ook een blueprint voor gebruikt?
Nee, geen blueprint gebruikt. Je moet in yaml de call-service action configureren. Ik heb het als volgt gedaan voor als er een afvalbak aan de weg moet:

YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
alias: "Mobile: Bak aan de weg!"
description: ""
trigger:
  - platform: state
    entity_id:
      - sensor.bakaandeweg
    from: Geen bak :-)
    for:
      seconds: 0
condition: []
action:
  - service: notify.WhatsApp_man
    data:
      message: "LET OP: De {{ states.sensor.bakaandeweg.state }} moet vandaag aan de weg"
  - service: notify.WhatsApp_kind
    data:
      message: "LET OP: De {{ states.sensor.bakaandeweg.state }} moet vandaag aan de weg"
  - service: notify.WhatsApp_vrouw
    data:

Hiermee wordt er dus gekeken of de sensor de status "Geen bak :-)" veranderd naar iets anders. Wanneer dit het geval is, krijgt iedereen een bericht met de nieuwe status. De "Geen bak :-)" status is uiteraard een custom sensor ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jj85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:30
Toppe schreef op donderdag 8 december 2022 @ 18:23:
Grr

Krijg ik net Athom plugs binnen met Tasmota, wil ik er ESPhome opzetten en alle stappen gaan goed. Wordt netjes geïnstalleerd, krijgt een IP maar blijft offline in ESPHome zelf, ook is hij niet te benaderen.\

Iemand een idee wat ik nog zou kunnen proberen voordat ik 50 euro weg gooi? Ze kunnen niet open.
Welke versie heb je? Sommige behuizingen zijn redelijk goed open te maken, maar mogelijk is dit een oudere versie...
https://blakadder.com/disassembling-CN39/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damswer
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-06 09:42

damswer

mSW - LU since 2005

Goedendag,

Ik probeer een verjaardags aftel calender toe te voegen aan HA.
Heb er eentje gevonden die er perfect uit ziet

https://github.com/erlsta...ce-birthday-reminder-card

Echter lukt het mij niet om hem aan de praat te krijgen :(
Zie de mappen niet die genoemd worden, de yaml files vind ik niet.

Is het hier iemand wel gelukt of is deze tool zo oud dat hij het niet meer doet in de huidige HA.

-== PC ^ PSP ^ VITA ^ PS2/3/4 ^ N/3DS ^ GAMECUBE ^ S/NES ^ AMIGA ^IPAQ ^ IOS ^ANDROID ^ XB360/ONE ==-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
jj85 schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 07:34:
[...]

Welke versie heb je? Sommige behuizingen zijn redelijk goed open te maken, maar mogelijk is dit een oudere versie...
https://blakadder.com/disassembling-CN39/
Die in de link is het oudere model.

Duur foutje geweest maar deze kunnen de vuilnisbak in ben ik bang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UniPer
damswer schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 07:40:
Goedendag,

Ik probeer een verjaardags aftel calender toe te voegen aan HA.
Heb er eentje gevonden die er perfect uit ziet

https://github.com/erlsta...ce-birthday-reminder-card

Echter lukt het mij niet om hem aan de praat te krijgen :(
Zie de mappen niet die genoemd worden, de yaml files vind ik niet.

Is het hier iemand wel gelukt of is deze tool zo oud dat hij het niet meer doet in de huidige HA.
Hoe heb je de installatie gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
Waarschijnlijk een domme vraag, maar ik loop tegen en error aan. Ik wordt doorlezen naar deze pagina.

Ik moet systemd-journal-remote installeren maar die is al geïnstalleerd. Dan raden ze aan om supervised opnieuw te installeren.

Maar gaat dat wel goed? Niet dat niks straks alles kwijt ben :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Casper
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:27
Erwin537 schreef op donderdag 8 december 2022 @ 21:38:
Ik ben de laatste tijd wat drukker bezig met HA, maar ben nog erg aan het puzzelen met de beste manier om Shelly te integreren. De native integratie was volgens mij niet zo snel, dus toen zat ik te denken aan MQTT. Maar heb vanmiddag ook nog even ShellyForHass geprobeerd. Lijkt op zich goed ook met unicast, maar hij lijkt shelly motion niet goed te ondersteunen.

Ik heb al een MQTT en Zigbee2MQTT lxc draaien in proxmox, dus Shelly ook via MQTT laten lopen is op zich geen probleem, alleen lijkt het wat meer configuratie gedoe. Hoewel dat nou ook niet zó gek veel scheelt met op elk device unicast instellen. Het leek me echter efficiënter om direct te integreren in plaats van via een broker...

Wat is volgens jullie nou de beste manier om Shelly met HA te integreren?
Ik gebruik de native integratie (overgestapt vanaf ShellyForHass) en ik moet zeggen dat ik niet herken dat de native integratie langzaam zou zijn. Voor mijn gevoel is het instant. Wat mij betreft is dus ook de beste manier om Shelly te integreren via de native app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
Toppe schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 09:03:
Waarschijnlijk een domme vraag, maar ik loop tegen en error aan. Ik wordt doorlezen naar deze pagina.

Ik moet systemd-journal-remote installeren maar die is al geïnstalleerd. Dan raden ze aan om supervised opnieuw te installeren.

Maar gaat dat wel goed? Niet dat niks straks alles kwijt ben :D
Wat is precies de error waar je tegen aan loopt. En heb een Supervised installatie dan, of draai je HA OS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
TheFes schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 09:19:
[...]

Wat is precies de error waar je tegen aan loopt. En heb een Supervised installatie dan, of draai je HA OS?
Het waren er 6, 4 heb ik kunnen doen laten verdwijnen met het verwijderen van portainer

code:
1
2
3
4
Unsupported system - Systemd-Resolved issues

System is unsupported because Systemd Resolved is missing, inactive or misconfigured. Use the link to learn more and how to fix this.
Link waar ze naar verwijzen

en

code:
1
2
3
4
Unsupported system - Systemd Journal issues

System is unsupported because Systemd Journal and/or the gateway service is missing, inactive or misconfigured . Use the link to learn more and how to fix this

code:
1
2
3
Home Assistant 2022.12.0
Supervisor 2022.11.2
Frontend-versie: 20221207.0 - latest

Is supervised inderdaad, geen OS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MatsSkoe
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20-06 08:46
-Casper schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 09:04:
[...]

Ik gebruik de native integratie (overgestapt vanaf ShellyForHass) en ik moet zeggen dat ik niet herken dat de native integratie langzaam zou zijn. Voor mijn gevoel is het instant. Wat mij betreft is dus ook de beste manier om Shelly te integreren via de native app.
Eergisteren is er een nieuwe release geweest waarin de Shelly integratie specifiek wordt genoemd als zijnde sneller. Zelf gebruikte ik daarvoor ook al de native integratie zonder problemen.

https://www.home-assistan...022/12/07/release-202212/
Shelly is now a platinum integration! Thanks, @thecode, @bieniu, and @chemelli74 for your hard work on this integration 🥇

https://www.home-assistant.io/docs/quality_scale/
Platinum 🏆
Best of the best. The integration is completely async, meaning it’s super fast and gives you an excellent user experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damswer

damswer

mSW - LU since 2005

UniPer schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 09:01:
[...]

Hoe heb je de installatie gedaan?
Heb het javascript nu via samba plugin in een mapje addons gezet.

bij het dashboard raw edit getracht tekst erin te zetten maar dat gaf meteen al een error.

resources:
- url: /addons/birthday-card/birthday-card.js?v=1.2001
type: js

Dus loop gewoon vast

-== PC ^ PSP ^ VITA ^ PS2/3/4 ^ N/3DS ^ GAMECUBE ^ S/NES ^ AMIGA ^IPAQ ^ IOS ^ANDROID ^ XB360/ONE ==-

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:03

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Ik ben nog niet heel gelukkig met de nieuwe kleurstelling van HA, bepaalde entiteiten zijn nu blauw ipv geel als ze aan staan. Dan wijkt de kleur maar heel weinig af van de eintiteiten die uit staan.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkelz
  • Laatst online: 19:26
Alvast excuus voor deze noobvraag, maar ik ga hem toch stellen.
Ik ben van plan mijn trap te voorzien van verlichting onder de treden. Ik ga dit doen met een led strip icm een ESP32 bord en WLED software. Ik heb er ook pir sensoren bij besteld zodat de verlichting aan kan springen bij beweging.
Maar is het bijvoorbeeld mogelijk om deze verlichting ook te combineren met ikea tradfi of philips hue bewegingssensoren via HA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UniPer
wokkelz schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 09:56:
Alvast excuus voor deze noobvraag, maar ik ga hem toch stellen.
Ik ben van plan mijn trap te voorzien van verlichting onder de treden. Ik ga dit doen met een led strip icm een ESP32 bord en WLED software. Ik heb er ook pir sensoren bij besteld zodat de verlichting aan kan springen bij beweging.
Maar is het bijvoorbeeld mogelijk om deze verlichting ook te combineren met ikea tradfi of philips hue bewegingssensoren via HA?
Als jouw vraag is of je met één bewegingssensor, zowel de led-strips als eventueel Philips hue en/of Ikea lampen aan kan sturen,dan is het antwoord 'Ja'. Wanneer de sensor als integratie met HA gekoppeld kan worden, dan kan vervolgens elke entiteit hier als actie aan gekoppeld worden binnen HA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkelz
UniPer schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 10:00:
[...]

Als je jouw vraag is of je met één bewegingssensor, zowel de led-strips als eventueel Philips hue en/of Ikea lampen aan kan sturen,dan is het antwoord 'Ja'. Wanneer de sensor als integratie met HA gekoppeld kan worden, dan kan vervolgens elke entiteit hier als actie aan gekoppeld worden binnen HA.
Ok dus ik weet dat WLED te integreren is met HA, en we weten dat hue en ikea sensoren dat ook zijn. Dus dan zijn ze in een eigen flow werkend te krijgen. Ik wil die sensoren echt dedicated gebruiken voor de trap.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UniPer
wokkelz schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 10:04:
[...]

Ok dus ik weet dat WLED te integreren is met HA, en we weten dat hue en ikea sensoren dat ook zijn. Dus dan zijn ze in een eigen flow werkend te krijgen. Ik wil die sensoren echt dedicated gebruiken voor de trap.
Yes, wanneer de bewegingssensor is toegevoegd aan HA, kun je met een simpele automation aangeven welke entiteiten er moeten reageren wanneer er beweging gedetecteerd wordt, of juist wanneer de beweging stopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wokkelz
Super, bedankt!
Dan ga ik ook maar eens starten met HA :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UniPer
damswer schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 09:43:
[...]

Heb het javascript nu via samba plugin in een mapje addons gezet.

bij het dashboard raw edit getracht tekst erin te zetten maar dat gaf meteen al een error.

resources:
- url: /addons/birthday-card/birthday-card.js?v=1.2001
type: js

Dus loop gewoon vast
Heb het zojuist getest, bij mij werkt deze card ook niet.

Houd er wel rekening mee dat het de manier waarop jij de card toevoegd niet meer toegestaan is in HA, dat is ook de foutmelding die je krijgt. Je kunt custom resources niet meer toevoegen via de raw editor.

Hiervoor moet je het desbetreffende Dashboard in 'edit-modus' zetten, wat je ook doet als je aanpassingen doet op het dashboard. Daarna ga je naar:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/O8XuKr7.png
Vervolgens naar:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/KjAJRfk.png
En daar voeg je de URL toe:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/UMRiIxZ.png

Nu heb ik deze methode net getest met deze card en dat werkt ook niet helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damswer

damswer

mSW - LU since 2005

UniPer schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 10:24:
[...]

Heb het zojuist getest, bij mij werkt deze card ook niet.

Houd er wel rekening mee dat het de manier waarop jij de card toevoegd niet meer toegestaan is in HA, dat is ook de foutmelding die je krijgt. Je kunt custom resources niet meer toevoegen via de raw editor.

Nu heb ik deze methode net getest met deze card en dat werkt ook niet helaas.
Okay helder. Wel jammer dat het niet meer werkt. Ik was er al een beetje bang voor omdat het een script is van 3 jaar geleden. Had mooi geweest als hij het nog deed. Nog geen andere gevonden die netjes aftelt naar de verjaardag en er ook meteen de leeftijd bijzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
damswer schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 10:30:
[...]

Okay helder. Wel jammer dat het niet meer werkt. Ik was er al een beetje bang voor omdat het een script is van 3 jaar geleden. Had mooi geweest als hij het nog deed. Nog geen andere gevonden die netjes aftelt naar de verjaardag en er ook meteen de leeftijd bijzet.
https://github.com/Miicroo/ha-birthdays

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• TheFes
Ik gebruik zelf de Anniversaries custom integratie en laat die door middel van een template op mijn dashboard zien:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1H3U7_u-WzhjYcvb9T_zKeCsRKA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/LzfW8XrkJvlwvixZDbnz9elh.png?f=user_large
Dit screenshot had ik al eens eerder gedeeld, normaal gesproken staat de periode waarvoor de data weergegeven moet worden op 14 dagen, voor het screenshot had ik dat aangepast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:34

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

www.google.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Acradavos

Acradavos

Poetsfanaat

UniPer schreef op donderdag 8 december 2022 @ 23:36:
[...]

Ga naar de Map aan de linkerkant:

[Afbeelding]

Configureer daar de Home zone:
[Afbeelding]

Zet vervolgens de circel om je huisadres, wanneer iemand thuis is komt dat huisje er vanzelf bij.
Dat had ik al, maar ben er al achter. Ik had een entity card gebruikt, i.p.v. een person card. :+ Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

TheFes schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 10:41:
Ik gebruik zelf de Anniversaries custom integratie en laat die door middel van een template op mijn dashboard zien:

[Afbeelding]
Dit screenshot had ik al eens eerder gedeeld, normaal gesproken staat de periode waarvoor de data weergegeven moet worden op 14 dagen, voor het screenshot had ik dat aangepast
Werkt die wel goed? Laatste commit bijna een jaar geleden en gefailed zie ik.

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheFes
Sp33dFr34k schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 12:21:
[...]

Werkt die wel goed? Laatste commit bijna een jaar geleden en gefailed zie ik.
Werkt prima, config flow is ook geïntegreerd, dus je kunt data in de GUI toevoegen. Geen yaml voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonnyBBQ
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:50
CAP-Team schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 09:51:
Ik ben nog niet heel gelukkig met de nieuwe kleurstelling van HA, bepaalde entiteiten zijn nu blauw ipv geel als ze aan staan. Dan wijkt de kleur maar heel weinig af van de eintiteiten die uit staan.
Ik ook niet. Na heel wat tijd te besteden aan het design en overal de juiste kleuren in te stellen ben ik niet zo blij dat dit ineens allemaal veranderd. Ben voorlopig even terug naar 2022.11, maar is er een manier om deze kleuren te overriden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzertyNL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-06 08:55
Ik zou wel een automation willen die helpt om met uurlijks veranderende stroomtarieven een apparaat (denk aan een diepvriezer) een tijd uit te schakelen als het tarief dat uur bij de hoogste 'x' tarieven de komende 12 uur hoort. Maar met de toevoeging dat het appraat nooit langer dan 'y' uur uit mag staan (y is 1,2 of 3 oid.)

Het idee is dat een vrieskist (of aquarium verwarming) wel een beperkt aatal uur uit kan staan, om later met een lager tarief de (temperatuur)achterstand weer in te halen.

De basis lijkt om met de nordpool integration voor een aantal uren vooruit de stroomprijzen krijgen. Is er iemand die hier iets voor heeft/weet ? Bestaat hier al een blueprint voor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe
AzertyNL schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 14:37:
Ik zou wel een automation willen die helpt om met uurlijks veranderende stroomtarieven een apparaat (denk aan een diepvriezer) een tijd uit te schakelen als het tarief dat uur bij de hoogste 'x' tarieven de komende 12 uur hoort. Maar met de toevoeging dat het appraat nooit langer dan 'y' uur uit mag staan (y is 1,2 of 3 oid.)

Het idee is dat een vrieskist (of aquarium verwarming) wel een beperkt aatal uur uit kan staan, om later met een lager tarief de (temperatuur)achterstand weer in te halen.

De basis lijkt om met de nordpool integration voor een aantal uren vooruit de stroomprijzen krijgen. Is er iemand die hier iets voor heeft/weet ? Bestaat hier al een blueprint voor?
Je vriezer kan prima een paar uur uit staan maar die moet daarna wel weer harder aan de bak om hem te koelen.

Zou eerst eens met een kWh meter aan de slag gaan om te kijken of het zoveel bespaard als je zou willen.

Verder kan je hier op verder borduren, ipv het tarief vast te stellen kies je "hoog", "gemiddeld", "laag". Die zelfde sensor kan je dan gebruiken als trigger om wat uit te zetten (of juist aan).

Moet je alleen iets vinden wat overeind blijft als je een herstart doet oid.

[ Voor 13% gewijzigd door Toppe op 09-12-2022 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzertyNL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-06 08:55
Toppe schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 14:40:
[...]
Je vriezer kan prima een paar uur uit staan maar die moet daarna wel weer harder aan de bak om hem te koelen.

Zou eerst eens met een kWh meter aan de slag gaan om te kijken of het zoveel bespaard als je zou willen.
Ja ik heb hier al wat met excel aan gerekend. Met de variatie in zonneplan electra uurtarieven, kan ik per apparaat dat in totaal 6 uur pag dag uit mag staan zo'n 12% op de kosten voor dat apparaat besparen als ik de duurste 6 uren 'elimineer' (en ik er rekening mee hou dat het uur daarna het aantal kWh dubbel zoveel zal zijn.)

Voor een flinke vriezer (300 kWh/jaar) en aquarium (500 kWh/jaar) vind ik dat wel de moeite.

Die nordpool integration bedoelde ik, helaas ben ik als stokoude C programmeur totaal overdonderd door de complexiteit van programmeren in yaml, en kom (nog) niet verder dan simpele automations. Dus ik hoop dat er al iets in deze richting bestaat.

[ Voor 14% gewijzigd door AzertyNL op 09-12-2022 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
AzertyNL schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 14:48:
[...]

Ja ik heb hier al wat met excel aan gerekend. Met de variatie in zonneplan electra uurtarieven, kan ik per apparaat dat in totaal 6 uur pag dag uit mag staan zo'n 12% op de kosten voor dat apparaat besparen als ik de duurste 6 uren 'elimineer' (en ik er rekening mee hou dat het uur daarna het aantal kWh dubbel zoveel zal zijn.)

Voor een flinke vriezer (300 kWh/jaar) en aquarium (500 kWh/jaar) vind ik dat wel de moeite.

Die nordpool integration bedoelde ik, helaas ben ik als stokoude C programmeur totaal overdonderd door de complexiteit van programmeren in yaml, en kom (nog) niet verder dan simpele automations. Dus ik hoop dat er al iets in deze richting bestaat.
Ik zou er eerst eens een kWh meter bij leggen voordat je je heerveel moeite voor gaat doen, ik denk dat de bespring is minder is dan je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15:57
Met het aan/uit-schakelen van vriezer en aquarium ga je geen kWh besparen.
Een vriezer heeft gewoon een bepaald 'lekverlies' wat je moet compenseren. Je aquarium net zo.

Maar als je het verbruik kunt verplaatsen naar een goedkoper moment op de dag, bespaar je mogelijk wel euro's.

[ Voor 20% gewijzigd door CappieL op 09-12-2022 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Toppe schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 09:24:
[...]

Het waren er 6, 4 heb ik kunnen doen laten verdwijnen met het verwijderen van portainer

code:
1
2
3
4
Unsupported system - Systemd-Resolved issues

System is unsupported because Systemd Resolved is missing, inactive or misconfigured. Use the link to learn more and how to fix this.

en

code:
1
2
3
4
Unsupported system - Systemd Journal issues

System is unsupported because Systemd Journal and/or the gateway service is missing, inactive or misconfigured . Use the link to learn more and how to fix this

code:
1
2
3
Home Assistant 2022.12.0
Supervisor 2022.11.2
Frontend-versie: 20221207.0 - latest

Is supervised inderdaad, geen OS.
Hier ook een supervised installatie, met sinds kort een heel aantal tekortkomingen. Lijkt dus allemaal gerelateerd een aan supervised installatie.

Afbeeldingslocatie: https://i.snipboard.io/3XfNtv.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
bartbh schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 15:36:
[...]

Hier ook een supervised installatie, met sinds kort een heel aantal tekortkomingen. Lijkt dus allemaal gerelateerd een aan supervised installatie.

[Afbeelding]
Dat is het ook maar ik ben nog geen werkende oplossing tegen gekomen. Ik wil best Supervised opnieuw installeren maar geen risico op data verlies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rouwette
  • Laatst online: 23-06 17:01

Rouwette

Rouwette.com

bartbh schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 15:36:
[...]

[Afbeelding]
https://rouwette.com/unhealty/

code:
1
ha jobs options --ignore-conditions healthy

Update

code:
1
ha jobs reset

:)

https://www.rouwette.com/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sicco92
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:42
AzertyNL schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 14:37:

Geen blueprint, wel yaml-stukjes die je kan gebruiken. Ik gebruik de nordpool-integratie en daar heb ik een aantal template-binary_sensors naast gemaakt om dit soort dingen mee op te lossen, zodat ik die binary_sensors als triggers of conditions in automations kan gebruiken.

Deze template is bijvoorbeeld voor de goedkoopste 2 uren per dag (staat dus "on" tijdens de goedkoopste 2 uren per dag):
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
binary_sensor:
  sensors:
    nordpool_cheapest_2_hours:
        {% set l=state_attr('sensor.nordpool_kwh_nl_eur_3_09_0', 'raw_today')|sort(attribute='value') %}
        {{ (now() >= l[0].start and now() <= l[0].end)
          or (now() >= l[1].start and now() <= l[1].end) }}

Of deze voor de duurste 4 uren per dag (staat dus "on" tijdens de duurste 4 uren per dag):
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
binary_sensor:
  sensors:
    nordpool_most_expensive_4_hours:
        {% set l=state_attr('sensor.nordpool_kwh_nl_eur_3_09_0', 'raw_today')|sort(attribute='value', reverse=true) %}
        {{ (now() >= l[0].start and now() <= l[0].end)
          or (now() >= l[1].start and now() <= l[1].end)
          or (now() >= l[2].start and now() <= l[2].end)
          or (now() >= l[3].start and now() <= l[3].end) }}

Dit kan je nadoen en uitbreiden naar 6 uur volgens hetzelfde principe.

Als je het wat dynamischer wilt gebruiken (dus x uur vooruit), dan kan je eens kijken naar de nordpool_planner custom-component: https://github.com/dala318/nordpool_planner. Die zou hier goed in moeten zijn, maar ik heb er zelf geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:09
Durf niet te upgraden hoewel ik de peronal calendar zo graag wil gebruken.

Maar heb in mijn config. yaml; een gigantiesche dsmr stuk staan en die moet daar uit. Maar ben dus bang dat ik teveel verwijder

[ Voor 38% gewijzigd door maartend op 09-12-2022 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

B-Force schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 19:45:
Ik heb wat hulp nodig met het werkend krijgen van een manier om de feed van mijn deurbel in beeld te krijgen op mijn tablet wanneer de deurbel wordt ingedrukt of als ik op een card klik.

Ik heb een Eufy 2K deurbel met de Eufy Security integratie. Op mijn dashboard heb ik een card die werkt zoals ik wil: als er niets gebeurt zie ik de laatste snapshot en als ik daarop klik gaat de stream lopen voor 30 seconden. Dit is een stream via WebRTC integratie. Na 30 seconden gaat die automatisch weer uit. Zie yaml onderaan. Er verschijnt een extra card waarmee ik de stream uit kan zetten voor de 30s om zijn.

Mijn eerste optie was om een popup card te maken die de stream fullscreen laat zien als ik op de card klik. Dit wilde ik doen via een fire-dom-event van Browser Mod. Alleen krijg ik hierin niet twee acties achter elkaar gezet. (eerste actie is camera aan zetten en tweede actie is om de popup te tonen met deze stream).

Toen dacht ik, laat ik een script maken waarin ik de verschillende acties definieer. Dit is redelijk gelukt: de camera gaat aan, popup komt fullscreen in beeld en deze sluit na 30 seconden. Echter, de video feed is niet te zien, ik krijg de foutmelding: ERROR: Can't get URL for camera Op het dashboard zie ik echter wel de feed aangaan, alleen ook hier geen beeld.

Ik heb het idee dat het eraan ligt dat hij geen 2 streams tegelijk kan laten zien, maar dit weet ik niet zeker. Iemand die mij op weg kan helpen?

yaml van de werkende card:
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
type: vertical-stack
cards:
  - type: grid
    square: false
    cards:
      - type: conditional
        conditions:
          - entity: binary_sensor.doorbell_streaming_sensor
            state: 'False'
        card:
          type: picture-entity
          entity: camera.doorbell
          tap_action:
            action: call-service
            service: camera.turn_on
            target:
              entity_id: camera.doorbell
      - type: conditional
        conditions:
          - entity: binary_sensor.doorbell_streaming_sensor
            state: 'True'
        card:
          type: vertical-stack
          cards:
            - type: custom:webrtc-camera
            - type: button
              name: Stop Streaming
              show_state: false
              show_icon: false
              tap_action:
                action: call-service
                service: camera.turn_off
                target:
    columns: 1

yaml van mijn script:
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
pop_up_deurbel_video:
  alias: Pop-up deurbel video
  sequence:
  - service: camera.turn_on
    data: {}
    target:
  - service: browser_mod.popup
    data:
      title: Deurbel
      size: fullscreen
      content:
        type: custom:webrtc-camera
        deviceID: tablet
  - delay:
      seconds: 30
      milliseconds: 0
  - service: camera.turn_off
    target:
  - service: browser_mod.close_popup
  icon: mdi:message-video
Ik dacht dat de Eufy deurbel geen RTSP support had? Maar bij jou werkt het wel begrijp ik? Ik heb zelf ook maar eens de integratie geprobeerd werkend te krijgen, alle stappen doorlopen, maar ik loop vast op een foutmelding...

code:
1
NotSupportedError: Failed to execute 'addSourceBuffer' on 'MediaSource': The type provided ('video/mp4;codecs="hvc1.016000") is unsupported.

Begrijp er niets van... heb jij wellicht tips? ffmpeg staat in de configuration.yaml, ik heb alle streaming options op low gezet, en wat gespeeld met die ene setting die van 1-5 seconden loopt om de stream te identificeren. Heb jij nog tips?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GertJan2012
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 20-05 20:18
Het eerste kerstkadootje in the pocket... Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J3QC5ATrIDnRjBazQ0He-GftDvY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ebkuzqp4A8TthjaFwF7EAtml.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tcQGJwgrG3OJUv1bVMKYF2xTniA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ADmBtpsoMKmA3m4DQWMWA54J.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 31% gewijzigd door GertJan2012 op 09-12-2022 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heintjeput
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-06 08:04
Ik heb pas een Toon gekocht en deze geroot. Er staat software versie 6.0.9, dus ik moest hem via ToonRooter hardwarematig rooten. Dit ging vrij goed, na dit gedaan te hebben en update-rooted.sh -f te hebben gedraaid kan ik hem via ssh benaderen, maar nu probeer ik hem aan mijn Home Assistant te koppelen, maar beide richtingen op lijkt werkt het niet.

Ik heb via HACS de Toon Climate en Toon Boiler Status integratie geinstalleerd en ingesteld in de configuration.yaml / sensor.yaml, maar daarmee krijg ik in mijn logs de errors 'Cannot poll Toon using url: http://192.168.178.90:80/boilerstatus/boilervalues.txt' en 'Cannot poll Toon Thermostat using url: http://192.168.178.90:80/...?action=getThermostatInfo
Via putty is de Toon gewoon bereikbaar, in de browser is bijv http://192.168.178.90/hdrv_zwave/ wel bereikbaar, maar http://192.168.178.90/mobile niet.

Andersom, op de Toon, de HomeAssistant app laden werkt ook niet. Ik heb uit de ToonStore Home Assistant controller gedownload, het IP address en een long lived access token in /mnt/data/tsc/homeassistant.token.txt gezet en gecheckt dat deze klopt. Maar hierbij krijg in HA de volgende error 'Login attempt or request with invalid authentication from eneco-001-361884.fritz.box (192.168.178.90). Requested URL: '/api/'. (Mozilla/5.0)'

Mis ik iets? Want de Toon is wel online, kan de ketel uitlezen, maar HA koppelen geeft nog geen succes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:08
Voor de noobs onder ons. Wat bied de SkyConnect boven de Sonoff / Deconz / Slaesh / ZZH! / ...? Garandeert HA een vorm van support (X jaar firmware updates) / ...? Of is het gewoon een alternatief in het lijstje erbij dat dan wel aardig is om HA ook te steunen financieel maar niet te moeite waard om er naar te switchen / het is geen upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elektriekert
  • Laatst online: 00:00
Hoi allemaal,

Ik ben zojuist een begin gemaakt met HA,
inmiddels HACS geinstalleerd want dat zou handig zijn voor een beginner zoals ik.

Nu probeer ik een USB als opslag medium in te stellen via SSH maar de sudo command
(sudo dmesg|tail -n 20|grep sd) doet helemaal niets.

Ik zal vast iets verkeerd doen maar ik heb geen idee wat 8)7
Pagina: 1 ... 232 ... 245 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zet je code tussen ~[code=yaml] ~[/code] tags om het goed leesbaar te houden; ook makkelijker voor de eventuele foutopsporing.

Lees ook eerst even de topicstart voor je je vraag plaatst, wellicht wordt je vraag daar al beantwoord. Wil je pronken met je setup mag dat in Home Assistant - Show je setup.