Home Assistant: Open source Python3 home automation - deel 4 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 231 ... 245 Laatste
Acties:
  • 1.363.447 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rouwette
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-06 17:01

Rouwette

Rouwette.com

Hmmbob schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 08:50:
[...]

Ja, gebruik input_select.naam-van-je-dropdown als conditie.

YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
      - type: conditional ## Conditional media_players
        conditions:
          - entity: input_select.radio
            state: "Woonkamer"
        card:
          type: custom:mini-media-player
          entity: media_player.living_room
          icon: mdi:cast
          artwork: cover
          artwork_border: true
          power_color: true
          scroll_info: true
          show_source: true

- type: conditional 
        conditions:
          - entity: input_select.radio
            state: "Keuken"
        card:
          type: custom:mini-media-player
          entity: media_player.slaapkamer #gekke naam voor iets in de keuken trouwens
          icon: mdi:cast
          artwork: cover
          artwork_border: true
          power_color: true
          scroll_info: true
          show_source: true

etc
Ja ik was te snel met reageren, cash moest weer eerst leeg, pagina refresh werkte niet. :)

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/2ySYMmv/Menu-2.gif

[ Voor 3% gewijzigd door Rouwette op 06-12-2022 10:18 ]

https://www.rouwette.com/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:25
Hmmbob schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 08:44:
[...]

Ik kan me voorstellen dat het ene een int is, en het andere een str - en dat een int niet lekker verwerkt wordt op die plek. Om dit te testen, probeer eens
YAML:
1
{{ now().year | string }}

Als dit werkt, dan is het een bug idd :+

edit: int confirmed - probeer dit maar eens in de template editor:
Django/Jinja:
1
{{ "Yes" if now().year is integer else "No" }}
Django/Jinja:
1
{{ now().year is integer }}

geeft gewoon True :)

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TheFes schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 09:26:
[...]

Django/Jinja:
1
{{ now().year is integer }}

geeft gewoon True :)
Mja, jij bent dan ook de jinja-koning :+

En terug naar het issue: ik vermoed dat de frontend over die integer struikelt en een string verwacht. Met de huidige strict typing move, is dat een issue --> bugje dus.

[ Voor 26% gewijzigd door Hmmbob op 06-12-2022 09:59 ]

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
Hmmbob schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 09:57:
[...]

Mja, jij bent dan ook de jinja-koning :+

En terug naar het issue: ik vermoed dat de frontend over die integer struikelt en een string verwacht. Met de huidige strict typing move, is dat een issue --> bugje dus.
Ik denk dat je hier inderdaad een goed punt hebt, het omzetten naar string (zoals je dus al voorstelde) zou dan moeten helpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 24-06 14:46

Vos

AFCA

Rouwette schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 09:09:
[...]

Ja ik was te snel met reageren, cash moest weer eerst leeg, pagina refresh werkte niet. :)

[Afbeelding]
Cool! Dat zoek ik ook :) kan je delen hoe je dit aangepakt hebt?

Ah ik kwam je site link tegen: https://rouwette.com/radio-browser/ Thnx, gaan we ff naar kijken.

[ Voor 12% gewijzigd door Vos op 06-12-2022 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rouwette

Rouwette

Rouwette.com

Vos schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 10:22:
[...]

Cool! Dat zoek ik ook :) kan je delen hoe je dit aangepakt hebt?
Volledige code staat hier ook ergens maar sowieso te vinden op mijn site :)

https://rouwette.com/radio-browser/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slappyjoez
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 24-06 15:58
Ik ben op zoek naar een methode om een bericht te triggeren wanneer een automatisering stopt met werken of bepaalde entiteiten niet langer beschikbaar zijn. De reden hiervoor is dat mijn Tuya integratie al twee keer opnieuw ingesteld moest worden (eenmaal vanwege verlopen licentie en eenmaal doordat ik zelf het wachtwoord van de app had gewijzigd). Hierdoor loopt het qua aansturing verwarming en mijn boiler niet helemaal soepel.

Wat is hiervoor het meest praktische? Mooiste is dat ik het in ieder geval voor Tuya op orde heb totdat ik het merendeel over heb gezet naar Zigbee, maar zover ben ik nog niet.

15x Astronergy 325Wp Full Black || SMA Sunny Boy 4.0 1-fase || Zuid 40°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
Slappyjoez schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 11:12:
Ik ben op zoek naar een methode om een bericht te triggeren wanneer een automatisering stopt met werken of bepaalde entiteiten niet langer beschikbaar zijn. De reden hiervoor is dat mijn Tuya integratie al twee keer opnieuw ingesteld moest worden (eenmaal vanwege verlopen licentie en eenmaal doordat ik zelf het wachtwoord van de app had gewijzigd). Hierdoor loopt het qua aansturing verwarming en mijn boiler niet helemaal soepel.

Wat is hiervoor het meest praktische? Mooiste is dat ik het in ieder geval voor Tuya op orde heb totdat ik het merendeel over heb gezet naar Zigbee, maar zover ben ik nog niet.
Je kunt een automation maken met een state trigger als entities naar unavailable gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik was bezig met DuckDNS configuratie en ineens is m'n dashboard kapot.
vreemd genoeg kan ik de edit mode niet meer aanzetten, hier lijkt de "take control" te missen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2OU1BmvQEUWVlI57INzQCzwakEA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/bnRYmYvEELcBfzhAHwNRq113.png?f=user_large

Ik kan echt niks vinden hoe dit op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:22
Omdat ik 2 omvormers heb en geen van alle een goede intergratie heeft heb in mijn zonnepanelen groep een homewizard kWh meter geplaatst.
In de app van homewizard wordt dit perfect weergegeven.
Maar de HA integratie laat de waardes negatief zien en telt dus ook de kWh totaal niet.
Energy Dashboard geeft ook geen zon energie weer.
Hoe kan ik dit omzetten naar positieve waardes ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
ComTech schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 12:34:
Omdat ik 2 omvormers heb en geen van alle een goede intergratie heeft heb in mijn zonnepanelen groep een homewizard kWh meter geplaatst.
In de app van homewizard wordt dit perfect weergegeven.
Maar de HA integratie laat de waardes negatief zien en telt dus ook de kWh totaal niet.
Energy Dashboard geeft ook geen zon energie weer.
Met een template sensor kun je dat omzetten.
Wat heb je nu voor sensor? Wat zijn de attributes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Exocet schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 12:30:
Ik was bezig met DuckDNS configuratie en ineens is m'n dashboard kapot.
vreemd genoeg kan ik de edit mode niet meer aanzetten, hier lijkt de "take control" te missen.
[Afbeelding]

Ik kan echt niks vinden hoe dit op te lossen.
Is er bij Settings > Dashboards iets verandert? Of bij je {naam} > Dashboard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:36

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

ComTech schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 12:34:
Waarde-uit-je-Homewizard *-1? :)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vos schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 12:42:
[...]

Is er bij Settings > Dashboards iets verandert? Of bij je {naam} > Dashboard?
Of in je configuration.yaml......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:35
Oke, ik heb een automation-vraag en kom er niet uit.

Ik heb een stekker/switch die een elektrische kachel aanzet. Nu wil ik een notificatie als deze nog aan staat na 5 minuten. Dat werkt, geen probleem.

Echter soms swipe ik de notificatie weg op mijn telefoon, en dan vergeet ik de kachel uit te zetten. Dus ik wil nu dat die na een uur opnieuw die notificatie stuurt zo lang de switch nog op ON staat. Dus na een uur een notificatie, een uur later weer, en weer... tot die uit staat.

heb al vanalles geprobeerd maar krijg het niet lekker aan de praat. En nu, als grap/test, heb ik de ChatGPT OpenAI bot maar een script laten schrijven. Dat ging niet helemaal goed (wilde eerst heel home assistant herstarten gezien de code) maar na wat pointers van mij naar ChatGPT heb ik misschien iets werkends.

Dus eigenlijk wil ik antwoord op de vraag, maar misschien vinden jullie het leuk het werk van de ChatGPT bot meteen te beoordelen:

YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
automation:
  - alias: "Switch on for 5 minutes"
  trigger:
    platform: state
    entity_id: switch.your_switch
    to: "on"
  condition:
    - condition: time
      before: "05:00:00"
  action:
    - service: notify.mobile_app_your_username
      data:
        title: "Attention"
    - delay:
        hours: 1
    - condition: state
      state: "on"
    - service: homeassistant.turn_on
      entity_id: automation.switch_on_for_5_minutes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheFes
Waah schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 13:04:
Oke, ik heb een automation-vraag en kom er niet uit.

Ik heb een stekker/switch die een elektrische kachel aanzet. Nu wil ik een notificatie als deze nog aan staat na 5 minuten. Dat werkt, geen probleem.

Echter soms swipe ik de notificatie weg op mijn telefoon, en dan vergeet ik de kachel uit te zetten. Dus ik wil nu dat die na een uur opnieuw die notificatie stuurt zo lang de switch nog op ON staat.

heb al vanalles geprobeerd maar krijg het niet lekker aan de praat. En nu, als grap/test, heb ik de ChatGPT OpenAI bot maar een script laten schrijven. Dat ging niet helemaal goed (wilde eerst heel home assistant herstarten gezien de code) maar na wat pointers van mij naar ChatGPT heb ik misschien iets werkends.

Dus eigenlijk wil ik antwoord op de vraag, maar misschien vinden jullie het leuk het werk van de ChatGPT bot meteen te beoordelen:

YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
automation:
  - alias: "Switch on for 5 minutes"
  trigger:
    platform: state
  condition:
    - condition: time
      before: "05:00:00"
  action:
      data:
        title: "Attention"
    - delay:
    - service: homeassistant.turn_on
      entity_id: automation.switch_on_for_5_minutes
Het handigste voor zoiets is de Alert integratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

TheFes schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 13:06:
[...]

Ah dat is handiger dan mijn eigen geknutselde automation voor de koelkastdeur, thnx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:35
TheFes schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 13:06:
[...]

Dat had ik ook gevonden ja. Echter daar kom ik al niet uit.
De notification service moet ik die dan nog apart definieren, ondanks dat ik al via Notify.Notify berichten naar mijn telefoon kan sturen?

En zo nee, hoe moet ik dat in Alert dan koppelen?

Plus dat dit dan weer in de configuration moet. Ik probeer juist alles naar Automations te zetten zodat ik niet in de code hoef te prutsen, en op meerdere plekken, verschillende acties verstuur.

Maar als Alert de manier is, dan moet het maar via die route. Maar dan moet ik dus een alert gaan aanmaken van elke repeating message die ik wil in de configuratie (Bijna lege batterijen is ook zo'n notificatie bijvoorbeeld) in mijn configuration.yaml. :X

EDIT: ah battery kan je ook combineren in 1 alert zie ik in het voorbeeld. Dat maakt het makkelijker. Al heb ik toch liever alle "automations" onder de kop "automations" en niet ergens in de code. Dat maakt bugfixen weer zo lastig. :+

[ Voor 12% gewijzigd door Waah op 06-12-2022 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 02:17
@ComTech Het kan met een template sensor. Maar je zou ook gewoon de kWh-meter andersom aansluiten. Voor iets dat energie levert lijkt me dit ook een logischere manier maar weet niet 100% of de HomeWizard negatief wil weergeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septillion
@Waah Volgens mij moet je onder 'notifier' gewoon 'mobile_app_your_username' opnemen en klaar. Wel beetje afwijkend dat dit zonder domein lijkt te zijn (dus niet 'notify.mobile_app_your_username').

Out of the box, een notificatie die je niet weg kunt swipen?

Anderzijds, je zou het ook in een loop (repeat) kunnen doen:
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
alias: Switch on for 5 minutes
trigger:
  - platform: state
    entity_id:
      - switch.your_switch
    for:
      hours: 0
      minutes: 5
      seconds: 0
condition: []
action:
    data:
      title: Attention
  - repeat:
      while:
      sequence:
        - delay:
            minutes: 0
            seconds: 0
            milliseconds: 0
        - if:
          then:
              data:
                title: Attention
                message: The switch has been on for >{{ repeat.index }} hour(s).
mode: restart

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheFes
Waah schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 13:11:
[...]

Dat had ik ook gevonden ja. Echter daar kom ik al niet uit.
De notification service moet ik die dan nog apart definieren, ondanks dat ik al via Notify.Notify berichten naar mijn telefoon kan sturen?

En zo nee, hoe moet ik dat in Alert dan koppelen?

Plus dat dit dan weer in de configuration moet. Ik probeer juist alles naar Automations te zetten zodat ik niet in de code hoef te prutsen, en op meerdere plekken, verschillende acties verstuur.

Maar als Alert de manier is, dan moet het maar via die route. Maar dan moet ik dus een alert gaan aanmaken van elke repeating message die ik wil in de configuratie (Bijna lege batterijen is ook zo'n notificatie bijvoorbeeld) in mijn configuration.yaml. :X

EDIT: ah battery kan je ook combineren in 1 alert zie ik in het voorbeeld. Dat maakt het makkelijker. Al heb ik toch liever alle "automations" onder de kop "automations" en niet ergens in de code. Dat maakt bugfixen weer zo lastig. :+
Als je het per se in een automation wil kan dat ook wel, maar dan moet jeen repeat gebruiken die blijft herhalen tot de switch weer uit staat.

Wat je nu doet is de automation aan zetten, maar die staat al aan. Wat je eigenlijk bedoelde was automation.trigger. Maar de repeat lijkt me hier logischer

[ Voor 6% gewijzigd door TheFes op 06-12-2022 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mede
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-06 09:02
Ik ben van Domoticz naar HA overgestapt en loop nu tegen het probleem aan dat de RFXcom aangesloten via HA niet zoveel devices ondersteund als Domoticz.

Ik heb 8 temperatuur/vochtigheidsmeters (Cresta) die via 433Mhz werken en in Domoticz prima in beheer genomen werden. Ook heb ik een regenmeter in de tuin die de hoeveelheid neerslag via 433MHz doorgeeft aan Domoticz.

De enkele klikaan-klikuit schakelaars die ik heb werken wel prima via HA.

Klopt het dat deze apparaten niet beschikbaar zijn via een RFXcom aangesloten op HA? Ik forward deze apparaten ook naar Home Bridge waar ze beschikbaar zijn. Is het misschien mogelijk om HA deze apparaten via Home Bridge binnen te halen?

3600 Wp | 12x AEG mono | SE3500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Laatst online: 22:36

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

mede schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 13:40:
Ik ben van Domoticz naar HA overgestapt en loop nu tegen het probleem aan dat de RFXcom aangesloten via HA niet zoveel devices ondersteund als Domoticz.
Worden ze niet ondersteund of bedoel je dat ze niet automatisch herkend worden? Of zie je ze wel onder devices terugkomen, maar niet met de data die je hoopt te zien? In principe zouden sensoren gewoon moeten werken, zie ook de RFXCOM integration.

Ik heb een keer het automatisch toevoegen van apparaten die de RFXCOM ontvangt een paar weken aan laten staan, per ongeluk. Daardoor heb ik naast mijn eigen grondvochtigheidsensoren nu allerlei thermometers en luchtvochtigheidssensoren uit de buurt onder mijn devices staan, naast 40 stekkers die ik bij hen aan en uit kan zetten :+

[ Voor 8% gewijzigd door Gizz op 06-12-2022 15:58 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mede
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-06 09:02
Gizz schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 15:39:
[...]

Worden ze niet ondersteund of bedoel je dat ze niet automatisch herkend worden? Of zie je ze wel onder devices terugkomen, maar niet met de data die je hoopt te zien? In principe zouden sensoren gewoon moeten werken, zie ook de RFXCOM integration.
Ach wat stom dat ik daar overheen heb gekeken :O . Ik had niet de juiste protocollen aan staan. Nu verschijnen alle meters netjes als apparaten in het overzicht :-)

3600 Wp | 12x AEG mono | SE3500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:34
Wat een gedoe met Z-Wave JS, kreeg een apparaat niet werkend. Bleef hangen op node info, ondanks tientallen keren factory reset en soft reset van Z-Wave stick. Uiteindelijk de USB stick losgekoppeld, HA opnieuw gestart. Factory reset en opnieuw geincluded toen werkte het op eens. Had net een nieuw Z-Wave apparaat besteld om de garage controller te vervangen. Enfin, blij dat het weer werkt na 3 dagen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 25-06 13:54
Iemand een idee hoe bluetooth triggers werken? Probeer simpel een automation te starten als ik verbind met de bluetooth van de auto.

Ik heb als test 3 verschillende triggers gemaakt en geen van alle werkt. Snap niet wat hier fout gaat.

YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
alias: Notificatie file werk woon
description: ""
trigger:
    entity_id:
      - sensor.rick_bluetooth_connection
    attribute: connected_paired_devices
    to: 58:16:D7:5F:FA:2C (VW BT 3328)
    entity_id:
      - sensor.rick_bluetooth_connection
    attribute: connected_paired_devices
    to: "'58:16:D7:5F:FA:2C (VW BT 3328)'"
  - platform: template
    value_template: >
      {{ '58:16:D7:5F:FA:2C' in state_attr('sensor.rick_bluetooth_connection',
      'connected_paired_devices') }}

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gHIkVnK5iTH_bwgGt-eaat-wsuk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iCKbQSRuiL0dNwG1wlYEMSTm.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 0% gewijzigd door Septillion op 06-12-2022 20:32 . Reden: yaml code tags ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baba420
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:19
Ik ben erg gecharmeerd van de schedular integratie i.c.m. schedular-card with in HACS te vinden is.

https://github.com/nielsfaber/scheduler-card

Ik probeer nu het volgende te bereiken. Als de zon onder is en iemand is thuis, dan moet de woonkamer verlichting aan gaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8r5mFxKuBogG9xIwDiVWrprm6Rg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YvtMdvYFewnySKxgNCux1khv.jpg?f=fotoalbum_large

Het probleem is het schuifje EN. Nu moeten zowel ik als mijn partner aanwezig zijn zodat de verlichting aan gaat.

Heeft iemand ervaring met deze simpele kwestie? Het liefst middels de schedular integratie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:26
Ik weet niet hoe, maar je moet de of scheiden van de en. Dus het is; zon onder en (piet thuis OF marian thuis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:22
TheFes schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 12:36:
[...]

Met een template sensor kun je dat omzetten.
Wat heb je nu voor sensor? Wat zijn de attributes?
Ik heb van de homeward energy integratie deze sensoren
sensor.kwh_meter_3c39e72c0e20_active_power
sensor.kwh_meter_3c39e72c0e20_total_power_import_t1

De 1e geeft het live verbruik van de kWh meter aan (welke dus tussen de zonnepanelen groep zit).
Deze wordt dan negatief weergegeven.
De 2e had ik in het energy dashbord toegevoegd maar die registreert niks.
Wel heb ik een uitgeschakelde entiteit aangezet de sensor.kwh_meter_3c39e72c0e20_total_power_export_t1 hier staat wel wat er is opgewekt vandaag (2,7 kWh).
Die nu in energy dashboard gezet nu even wachten of die morgen gaat tellen (als de zon wil schijnen :X ).

Zo'n template moet ik me eens in verdiepen nog niet heel makkelijk.
Septillion schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 13:20:
@ComTech Het kan met een template sensor. Maar je zou ook gewoon de kWh-meter andersom aansluiten. Voor iets dat energie levert lijkt me dit ook een logischere manier maar weet niet 100% of de HomeWizard negatief wil weergeven.
In de homewizard energy app wordt het wel goed weergegeven, denk dat hij daar rekening mee houdt.
Omdraaien doe ik maar niet :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baba420
maartend schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 19:30:
Ik weet niet hoe, maar je moet de of scheiden van de en. Dus het is; zon onder en (piet thuis OF marian thuis)
Precies. Helaas in de gui is het niet mogelijk. Moet dan toch in yaml duiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
baba420 schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 19:33:
[...]

Als idd niet via gui, dan moet je yaml in. Veel succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:55

Quad

Doof

Voor de Deconz gebruikers en de addon gebruiken binnen HA, indien mogelijk niet upgraden naar versie 6.17.0. Je loopt een groot risico dat je zigbee netwerk stuk gaat, zoals ondergetekende.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qBIBDU8gUjRrqNyBqtX2a38z5wM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lX5ChpTvkfUn62425UVzGVNh.png?f=fotoalbum_large

Komt hier op neer dat voorlopig via Deconz hier niets meer bedient kan worden.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
baba420 schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 19:28:
Ik ben erg gecharmeerd van de schedular integratie i.c.m. schedular-card with in HACS te vinden is.

https://github.com/nielsfaber/scheduler-card

Ik probeer nu het volgende te bereiken. Als de zon onder is en iemand is thuis, dan moet de woonkamer verlichting aan gaan.

[Afbeelding]

Het probleem is het schuifje EN. Nu moeten zowel ik als mijn partner aanwezig zijn zodat de verlichting aan gaat.

Heeft iemand ervaring met deze simpele kwestie? Het liefst middels de schedular integratie.
Je kunt je state van zone.home wellicht gebruiken. Dit geeft aan hoeveel person entities er thuis zijn. Dus als die hoger dan 0 is, is er iemand thuis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eraser127
  • Laatst online: 21:35

Eraser127

Nijkerk

@baba420 Handige integratie idd, gebruik deze nu voor mijn kerstboomverlichting doordeweeks en in het weekend :P

Kun je misschien niet een automation maken met een choose (jij of partner) en die dan gebruiken in je schedulercard?

My Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baba420
Eraser127 schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 20:18:
@baba420 Handige integratie idd, gebruik deze nu voor mijn kerstboomverlichting doordeweeks en in het weekend :P

Kun je misschien niet een automation maken met een choose (jij of partner) en die dan gebruiken in je schedulercard?
Ik vind het vooral zeer gebruiksvriendelijk en het werkt super met tig andere zaken van mij. Helaas iets van " choose" kan ik niet kiezen.

Ik zie zojuist op github dat er recent een ticket is aangemaakt wat mogelijk mijn probleem kan oplossen: https://github.com/nielsfaber/scheduler-component/issues/231

Hopelijk kan de dev iets betekenen.

[ Voor 3% gewijzigd door baba420 op 06-12-2022 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septillion
@maxoss Kan je eens Dev tools => States en dan 'sensor.rick_bluetooth_connection' eens selecteren (aanklikken). Wat heb je dan onder "State attributes (YAML, optional)" (boven aan de pagina) staan?

[edit]
Zelf even de BT sensor aangezet. Met je laatste versie zit je warm, alleen zoek je daar opeens niet op de gehele string :+ Het moet een exacte match zijn. Dus gewoon van maken:

YAML:
1
2
3
4
5
6
7
trigger:
      {{ '58:16:D7:5F:FA:2C (VW BT 3328)' in state_attr('sensor.rick_bluetooth_connection',

Wel wat onhandig dat het niet vanuit de UI of überhaupt zonder template kan.

[ Voor 57% gewijzigd door Septillion op 06-12-2022 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

UniPer schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 12:54:
[...]

I.p.v. een notificatie op een speaker, kun je er ook voor kiezen op een Whatsapp bericht uit te laten sturen naar iedereen binnen het gezin. Op die manier komt het altijd bij een ieder terecht, ook als je niet in de buurt van een speaker staat. ;)
Bedankt voor de tip. Ik heb Callmebot nu draaien en de wasmachine is net klaar en ik krijg netjes een whatsappje binnen. Maar ik zou dit ook graag willen versturen naar mijn vrouw. Kan ik dat met 1 api key doen? Want ik had al een poging gedaan om het nummer van m'n vrouw in de configuratie erbij te zetten maar ze krijgt niks binnen.
Oh
https://www.callmebot.com/faq/
Q: Can I send WhatsApp messages to other people with my ApiKey?
A: No. You can only send messages to yourself. This is like this to avoid spam. If you need to send messages to others, check this new API: https://textmebot.com you can also send images, buttons, etc...

Maar weet iemand hoe ik een 2e nummer toe kan voegen aan HA? Als ik nog een keer een api key aanvraag en toevoeg zegt hij: "Duplacate key: phone"

code:
1
phone: +316xxxxxxxx   #enter your phone number here
duplicate key

[ Voor 27% gewijzigd door kaasaanfiets op 06-12-2022 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
Septillion schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 20:34:
@maxoss Kan je eens Dev tools => States en dan 'sensor.rick_bluetooth_connection' eens selecteren (aanklikken). Wat heb je dan onder "State attributes (YAML, optional)" (boven aan de pagina) staan?

[edit]
Zelf even de BT sensor aangezet. Met je laatste versie zit je warm, alleen zoek je daar opeens niet op de gehele string :+ Het moet een exacte match zijn. Dus gewoon van maken:

YAML:
1
2
3
4
5
6
7
trigger:
      {{ '58:16:D7:5F:FA:2C (VW BT 3328)' in state_attr('sensor.rick_bluetooth_connection',

Wel wat onhandig dat het niet vanuit de UI of überhaupt zonder template kan.
Ga ik is proberen.

Wel raar, die eerste is toch eigenlijk hetzelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:15
Meer mensen waarbij Waze niet meer werkt? Sinds gister is hij er mee gestopt.

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Septillion
@maxoss Nee, die eerste zou gelijk zijn aan
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
trigger:
      {{ '58:16:D7:5F:FA:2C (VW BT 3328)' == state_attr('sensor.rick_bluetooth_connection',

ofwel, volledig gelijk aan. Waarbij de in kijkt of het voorkomt in de array (aka volledig gelijk aan een van de items van de array). 'connected_paired_devices' is een array dus je wilt inderdaad voor een array item checken.

[ Voor 9% gewijzigd door Septillion op 06-12-2022 21:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• breinonline
  • Laatst online: 21:41

breinonline

Are you afraid to be known?

Toppe schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 21:02:
Meer mensen waarbij Waze niet meer werkt? Sinds gister is hij er mee gestopt.
Hier werkt hij gewoon...

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verjager
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
@maxoss
Septillion schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 21:07:
...

'connected_paired_devices' is een array dus je wilt inderdaad voor een array item checken.
Ik doe het makkelijker: met een join voeg ik alles samen, en zoek daarin naar een gedeelte van de string:
YAML:
1
2
3
4
5
6
trigger:
    value_template: |-
      {{ '(VW PHONE)' in 
          state_attr('sensor.moto_g_8_power_bluetooth_connection', 'connected_paired_devices') | join 
          if states('sensor.moto_g_8_power_bluetooth_connection') is defined }}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UniPer
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-06 11:29
kaasaanfiets schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 20:52:
[...]

Bedankt voor de tip. Ik heb Callmebot nu draaien en de wasmachine is net klaar en ik krijg netjes een whatsappje binnen. Maar ik zou dit ook graag willen versturen naar mijn vrouw. Kan ik dat met 1 api key doen? Want ik had al een poging gedaan om het nummer van m'n vrouw in de configuratie erbij te zetten maar ze krijgt niks binnen.
Oh
https://www.callmebot.com/faq/
Q: Can I send WhatsApp messages to other people with my ApiKey?
A: No. You can only send messages to yourself. This is like this to avoid spam. If you need to send messages to others, check this new API: https://textmebot.com you can also send images, buttons, etc...

Maar weet iemand hoe ik een 2e nummer toe kan voegen aan HA? Als ik nog een keer een api key aanvraag en toevoeg zegt hij: "Duplacate key: phone"

code:
1
phone: +316xxxxxxxx   #enter your phone number here
duplicate key
Ik heb het hele gezin toegevoegd aan What's App middels de integratie. Een ieder vanaf zijn/haar telefoon zelf de activatie app sturen richting het nummer, en alle nummers apart in HA configureren. Of bedoel je wat anders?

Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Septillion
@verjager Je hebt duidelijk een andere definitie van makkelijker dan ik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

UniPer schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 22:25:
[...]

Ik heb het hele gezin toegevoegd aan What's App middels de integratie. Een ieder vanaf zijn/haar telefoon zelf de activatie app sturen richting het nummer, en alle nummers apart in HA configureren. Of bedoel je wat anders?
Ja dat bedoel ik ook maar ik weet niet zo je ze apart moet configureren. Heb je daar een copy van van je config file?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
Septillion schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 22:29:
@verjager Je hebt duidelijk een andere definitie van makkelijker dan ik :+
Idd, ik zou zeggen anders :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02:26

mrc4nl

Procrastinatie expert

Vanavond werkte ZHA opeens niet meer bij mij. das best vervelend als je ook je schakelaars aan ZHA hebt hangen. reboot van HA deed niets. Host OS (Ubuntu) had blijkbaar geen zin om de Taxis instruments dongle usb naar mn HASS VM te sturen.slimme meter usb adapter bleef wel werken.

Had mn host opnieuw opgestart en de boel werkte weer. Phoew :P

[ Voor 6% gewijzigd door mrc4nl op 06-12-2022 23:38 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septillion
@mrc4nl Toevallig niet overal het by-id pad gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verjager
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
maxoss schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 23:12:
[...]

Idd, ik zou zeggen anders :+
Okay, okay, ik heb gewoon liever een filter op normale tekst i.p.v. een soort MAC adres. En theoretisch zou het nu ook in een andere auto kunnen triggeren (geluid op luid, start Flitsmeister, etc.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Septillion schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 23:33:
@mrc4nl Toevallig niet overal het by-id pad gebruikt?
ik zal eens kijken, ik dacht dat ik wel alles by id had. maar de boel werkt nu alweer niet :-(

misschien dat ik ergers aan een limiet zit. (heb 26 devices aan ZHA gekoppeld met enkele antenne)

[ Voor 15% gewijzigd door mrc4nl op 07-12-2022 01:07 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septillion
@mrc4nl Als je een CC2531 gebruikt zou 26 inderdaad de max kunnen zijn. Maar voor nagenoeg alle andere dongels is dat nog niets.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 25-06 10:39

HaTe

haat niet

baba420 schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 19:33:
[...]

Als je de mensen in een groep (group) zet, kan je checken of de groep thuis is. Zodra 1 van de mensen in de groep thuis is, is de groep ook thuis.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• new_guy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:05
code:
1
zone.home

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daft_dutch
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-06 16:42

daft_dutch

>.< >.< >.< >.<

Gelukt. https://twitter.com/bdied...V25dkmk8eGMfRCSkC8Cw&s=19

Alleen nmap werkt niet voor netwerken buiten de local lan (lame)
Kijken hoe is mijn vpn clients hier in krijg.
verjager schreef op maandag 5 december 2022 @ 18:05:
[...]

Op verschillende manieren, hangt er een beetje vanaf hoe je de data kunt ophalen. Je kunt eens kijken naar:

https://www.home-assistan...ations/binary_sensor.rest

https://www.home-assistant.io/integrations/command_line/

>.< >.< >.< >.<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Ik stel weer een keer de vraag.

Ik kan met media player voor mijn Onkyo receiver de muziekfiles op mijn NAS benaderen en afspelen. Echter kan ik steeds maar 1 file selecteren. Is natuurlijk prut. Hoe kan ik hele folders afspelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rouwette

Rouwette

Rouwette.com

maartend schreef op woensdag 7 december 2022 @ 10:45:

Ik kan met media player voor mijn Onkyo receiver de muziekfiles op mijn NAS benaderen en afspelen. Echter kan ik steeds maar 1 file selecteren. Is natuurlijk prut. Hoe kan ik hele folders afspelen?
Als je het via Plex doet kan dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Rouwette schreef op woensdag 7 december 2022 @ 11:09:
[...]

Als je het via Plex doet kan dat wel.
Thnx. Eens kijken wat ik daarvoor moet doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Playlists aanmaken is hiervoor de oplossing denk ik.

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Sp33dFr34k schreef op woensdag 7 december 2022 @ 11:37:
[...]

Playlists aanmaken is hiervoor de oplossing denk ik.
Is niet wat ik wil. Ik heb 10k+ muziekfiles op mijn NAS, wil soms gewoon een optreden of album aanklikken en afspelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvdWerfhorst
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 20-04 19:38

Is Music Assistant misschien wat voor je? https://github.com/music-assistant/hass-music-assistant

Ik gebruik hem met een "filesystem provider" ingeschakeld. En de bron die ik daarvoor weer gebruik, is een netwerkschijf die ik mount via configuration.yaml.

Edit: Ik moet wel toevoegen dat ik stream naar een Chromecast Audio. Ik weet niet of de Onkyo receiver ook werkt.

[ Voor 8% gewijzigd door AvdWerfhorst op 07-12-2022 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
@AvdWerfhorst Onkyo heeft idd chromecast. Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septillion
Mm, twee issues nu ik wat aan het doen was met Zigbee2MQTT.

Als eerste een HA issue. Als ik bij een device een uitgeschakelde entiteit uit zet krijg ik de melding dat deze na 30 seconden actief wordt. Maar ipv dat na 30 seconden de entiteit actief is wordt het hele device unavailable. Pas na een HA herstart is het zoals het moet zijn. Zie dit niet alleen bij Zigbee2MQTT devices maar ook bij andere (of in ieder geval bij een Tasmota device).

Daarnaast nog een ding met Zigbee2MQTT. Ik vond de splitsing tussen controls/sensors en configuration/diagnostics best een aardig idee. Alleen lijkt Zigbee2MQTT hier stelselmatig anders over te denken :D Zo staan voltage, current en power onder diagnostics terwijl ik die net als energy onder sensors zou verwachten. Terwijl indicator mode nu juist onder control en diagnostics (read only) staan terwijl dit juist alleen een configuration zou moten zijn naar mijn idee. En bij een lamp zie ik zelfs het update-domein entiteit onder control staan...

Hebben meer mensen dit? Is dit een andere gedachtegang van Zigbee2MQTT of gewoon nog implementatie pijntje? Ik kan zo snel ook niet vinden waar dit gedefinieerd staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-06 09:41
Quad schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 19:35:
Voor de Deconz gebruikers en de addon gebruiken binnen HA, indien mogelijk niet upgraden naar versie 6.17.0. Je loopt een groot risico dat je zigbee netwerk stuk gaat, zoals ondergetekende.

[Afbeelding]

Komt hier op neer dat voorlopig via Deconz hier niets meer bedient kan worden.
Hoezo?
Zijn er nog mensen die klagen dan van stukgaan?
Ik zit op 6.17 en alles werkt hier nog.
Ik had idd wel ff (2tal weken terug) dat niks meer reageerden, maar ik heb dit toen, dacht ik, terug werkend gekregen met een reinstall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:28
Sinds 3 december krijgt mijn energie dashboard geen gas of zonne-energie informatie meer door. Is er sindsdien iets gewijzigd? Ik heb namelijk niets aan mijn configuratie gewijzigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Septillion schreef op woensdag 7 december 2022 @ 07:08:
@mrc4nl Als je een CC2531 gebruikt zou 26 inderdaad de max kunnen zijn. Maar voor nagenoeg alle andere dongels is dat nog niets.
jup ik heb een CC2531. wat is het alternatief? Denconz? sonoff? -O-

of kan ik een een hue lamp oid als router aanwijzen om meer te kunnen schakelen?

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:08
Boinkie schreef op woensdag 7 december 2022 @ 14:06:
Sinds 3 december krijgt mijn energie dashboard geen gas of zonne-energie informatie meer door. Is er sindsdien iets gewijzigd? Ik heb namelijk niets aan mijn configuratie gewijzigd.
Komt het bij een reboot wel terug?
Bij mij werkt de energy-dashboard voor een halve dag, dan moet ik HA herstarten

who put a "stop payment" on my reality check

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sicco92
  • Laatst online: 21:06
mrc4nl schreef op woensdag 7 december 2022 @ 14:12:
[...]

jup ik heb een CC2531. wat is het alternatief? Denconz? sonoff? -O-

of kan ik een een hue lamp oid als router aanwijzen om meer te kunnen schakelen?
Een Hue lamp doet al dienst als router in je ZigBee-netwerk, net als (bijna) alle ZigBee-apparaten die een vaste stroombron hebben. Een router in een ZigBee-netwerk zorgt ervoor dat verkeer bij de juiste apparaten terecht komt. Het probleem zit hem in de coördinator, in jouw geval een CC2531, dat is de beperkende factor.

De Sonoff lees ik goede ervaringen over, en de ConBee II (Deconz) heb ik zelf goede ervaringen mee. Ik gebruik wel Zigbee2MQTT, dus ik weet niet of ze beide ook goed werken met ZHA. Andere goede alternatieven staan hier beschreven: https://www.zigbee2mqtt.io/guide/adapters/#recommended

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septillion
@mrc4nl CC2531 is wat beperkt, je zou hoogstens nog de source routing firmware proberen. Deze accepteert dan alleen verbindingen van andere routers maar niet van end nodes. Maar dat is echt maar een patch en zit je gewoon aan de limiet van de CC2531.

Dan zou ik kijken naar een andere stick. Gebruik zelf de Slaesh's CC2652RB stick met Zigbee2MQTT maar andere zijn ook prima. Bij de Sonoff alleen even opletten, die hebben 2 types, de P en de E versie. Laatste bezit geen TI chip. De firmware is niet van koenk (maker van Z2M) maar van iTead zelf. Deze is officieel nog experimental in Z2M. Hoe dat met ZHA zit heb ik ook geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UniPer
kaasaanfiets schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 22:39:
[...]

Ja dat bedoel ik ook maar ik weet niet zo je ze apart moet configureren. Heb je daar een copy van van je config file?
Yes, deze heb ik zeker. Nadat alle nummers separaat de API key hebben ontvangen, kun je het als volgt configureren:

De bovenste entry van de configuration.yaml is voor een notificatie naar de agent op mijn PC, deze kun je negeren. Mocht je hier ook in geïnteresseerd zijn, dat gaat om deze plugin.

configuration.yaml
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
notify:
  - name: Man-PC
    platform: hass_agent_notifier
    resource: http://192.168.10.15:5115/notify

- name: WhatsApp_Man
    platform: rest
    resource: https://api.callmebot.com/whatsapp.php
    data:
      source: HA
      phone: !secret whatsapp_man_phone
      apikey: !secret whatsapp_man_api

- name: WhatsApp_Vrouw
    data:
      phone: !secret whatsapp_vrouw_phone
      apikey: !secret whatsapp_vrouw_api

- name: WhatsApp_Kind
    data:
      phone: !secret whatsapp_kind_phone
      apikey: !secret whatsapp_kind_api

secrets.yaml
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
whatsapp_man_api: "ontvangen_api-key"
whatsapp_man_phone: "316xxxxxxxx"

whatsapp_vrouw_api: "ontvangen_api-key"
whatsapp_vrouw_phone: "316xxxxxxxx"

whatsapp_kind_api: "ontvangen_api-key"
whatsapp_kind_phone: "316xxxxxxxx"

Waarbij dus onze namen zijn veranderd naar man/vrouw/kind.

[ Voor 7% gewijzigd door UniPer op 07-12-2022 16:30 ]

Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erpenator2
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-06 13:45
Boinkie schreef op woensdag 7 december 2022 @ 14:06:
Bij mij doet gas het wel (denk ik, want de CV staat niet veel aan), maar elektriciteit het niet. Het stopt ook dagelijks (sinds 3 december) na 6 uur in de ochtend. Een reboot lijkt het probleem tijdelijk te verhelpen. Maar overdag werkt een reboot dan weer niet?

Ik ben nu aan het proberen om de boel opnieuw te installeren om te zien of dit verschil maakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rouwette

Rouwette

Rouwette.com

Septillion schreef op woensdag 7 december 2022 @ 15:10:
@mrc4nl CC2531 is wat beperkt, je zou hoogstens nog de source routing firmware proberen. Deze accepteert dan alleen verbindingen van andere routers maar niet van end nodes. Maar dat is echt maar een patch en zit je gewoon aan de limiet van de CC2531.

Dan zou ik kijken naar een andere stick. Gebruik zelf de Slaesh's CC2652RB stick met Zigbee2MQTT maar andere zijn ook prima. Bij de Sonoff alleen even opletten, die hebben 2 types, de P en de E versie. Laatste bezit geen TI chip. De firmware is niet van koenk (maker van Z2M) maar van iTead zelf. Deze is officieel nog experimental in Z2M. Hoe dat met ZHA zit heb ik ook geen idee.
Volgens mij werkt de E versie nog niet met ZHA, pin me er niet op vast.
Ik heb de CC2652P van Aliexpress en werkt prima, ik wil alleen nog overstappen naar Zigbee2mqtt, een iCasa dimmer werkt sindsdien niet meer... (uit ZHA ondersteuning)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
UniPer schreef op woensdag 7 december 2022 @ 15:36:
[...]

Yes, deze heb ik zeker. Nadat alle nummers separaat de API key hebben ontvangen, kun je het als volgt configureren:

De bovenste entry van de configuration.yaml is voor een notificatie naar de agent op mijn PC, deze kun je negeren. Mocht je hier ook in geïnteresseerd zijn, dat gaat om deze plugin.

configuration.yaml
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
notify:
  - name: Man-PC
    platform: hass_agent_notifier
    resource: http://192.168.10.15:5115/notify

- name: WhatsApp_Man
    data:
      phone: !secret whatsapp_man_phone
      apikey: !secret whatsapp_man_api

- name: WhatsApp_Vrouw
    data:
      phone: !secret whatsapp_vrouw_phone
      apikey: !secret whatsapp_vrouw_api

- name: WhatsApp_Kind
    data:
      phone: !secret whatsapp_kind_phone
      apikey: !secret whatsapp_kind_api

secrets.yaml
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
whatsapp_man_api: "ontvangen_api-key"
whatsapp_man_phone: "316xxxxxxxx"

whatsapp_vrouw_api: "ontvangen_api-key"
whatsapp_vrouw_phone: "316xxxxxxxx"

whatsapp_kind_api: "ontvangen_api-key"
whatsapp_kind_phone: "316xxxxxxxx"

Waarbij dus onze namen zijn veranderd naar man/vrouw/kind.
Hey, dat is interessant. Waarom gekozen voor Whatsapp, en niet de companion app notifications bijvoorbeeld?

Callmebot api beetje snel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tistjendop
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
Rouwette schreef op woensdag 7 december 2022 @ 16:09:
[...]
Volgens mij werkt de E versie nog niet met ZHA, pin me er niet op vast.
[...]
De E versie werkt hier met ZHA zonder problemen met iets meer dan 100 apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bockelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:09
waarom maak je niet een telegram bot en channel aan en gooi je alles met een telegram.notify naar de bot in het kanaal? Dan voeg je mensen toe aan het kanaal en je krijgt allemaal de notify, stuk minder code :)

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UniPer
Hmmbob schreef op woensdag 7 december 2022 @ 16:40:
[...]

Hey, dat is interessant. Waarom gekozen voor Whatsapp, en niet de companion app notifications bijvoorbeeld?

Dat is voornamelijk omdat notifications uitgezet kunnen worden en per ongeluk (wanneer je er veel hebt) wel eens weg geswiped (is dat een woord? 8)7) kunnen worden. Hierna is het lastig om terug te halen wat hier nu precies stond.

Bij een app bericht, kun je altijd geschiedenis teruglezen en meer slimme dingen inbouwen. Uiteindelijk wil ik deze integratie ook gaan gebruiken zodat je een app naar het systeem kan sturen met een vraag of opdracht. Als ik bijv: "Zet de verwarming aan" of "Hoeveel graden is het in de woonkamer?"

Tot nu toe is deze integratie snel genoeg. Binnen enkele seconden na event ontvangen wij een app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rouwette

Rouwette

Rouwette.com

UniPer schreef op woensdag 7 december 2022 @ 17:04:
[...]

Dat is voornamelijk omdat notifications uitgezet kunnen worden en per ongeluk (wanneer je er veel hebt) wel eens weg geswiped (is dat een woord? 8)7 kunnen worden. Hierna is het lastig om terug te halen wat hier nu precies stond.

Bij een app bericht, kun je altijd geschiedenis teruglezen en meer slimme dingen inbouwen. Uiteindelijk wil ik deze integratie ook gaan gebruiken zodat je een app naar het systeem kan sturen met een vraag of opdracht. Als ik bijv: "Zet de verwarming aan" of "Hoeveel graden is het in de woonkamer?"

Tot nu toe is deze integratie snel genoeg. Binnen enkele seconden na event ontvangen wij een app.
Sinds kort heb ik er een callmebot link bij elk bericht, begint best irritant te worden... Misschien maar weer eens kijken naar Telegram, maja dat heeft vriendinlief niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UniPer
Rouwette schreef op woensdag 7 december 2022 @ 17:08:
[...]

Sinds kort heb ik er een callmebot link bij elk bericht, begint best irritant te worden... Misschien maar weer eens kijken naar Telegram, maja dat heeft vriendinlief niet :P
Vreemd, wij krijgen dagelijks notificaties en hebben er helemaal geen link bij zitten :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rouwette

Rouwette

Rouwette.com

UniPer schreef op woensdag 7 december 2022 @ 17:09:
[...]

Vreemd, wij krijgen dagelijks notificaties en hebben er helemaal geen link bij zitten :?
onder elke bericht een lege enter

I need support
https://callmebot.com/316.... (mijn nummer)

En dan kom je op een abbo pagina voor een prijs van $ 0,40 per maand, of $ 4 per jaar

[ Voor 14% gewijzigd door Rouwette op 07-12-2022 17:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Septillion
@UniPer Je kan met de companion app ook notificaties maken die je niet weg kunt swipen. Gebruiken wij bijvoorbeeld voor de containers of wasmachine. En zodra een van ons hem "done" meldt verdwijnt hij ook bij iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
Hmmbob schreef op woensdag 7 december 2022 @ 16:40:
[...]

Volgmodus, ik vind de companion app soms echt laat met notifications

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
Vriend van me heeft een raspberry pi met ssd draaien met HA erop (os)

DEze draait al een jaar stabiel, tot een week geleden, plots onbereikbaar.
Ik ben net even bij hem geweest.. en gans de setup heropgestart door een power on/off

HA komt echter niet terug.
Het vreemde is dat in zijn unifi de poort op de switch actief is waarop de pi hangt.
Echter in zn cloud key, is het device offline
Het lampje van de poort brandt zowel op de switch als op de pi netwerkkaart...
Er is niets gewijzigd aan de netwerkkant...

Enig idee?
Welke volgende stappen zou je proberen?
Op een andere poort vd switch maar dat lijkt me vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piforce
  • Laatst online: 20:15
Wie weet hoe ik makkelijk met de rfxcom in home assistant mijn kerstboomverlichting via een coco stopcontact integreer
rfxcom addon geinstalleerd. Deze werkt en heb al een paar apparaten ermee werken. Echter hoe vind ik snel het juiste apparaat. Er staan 165 apparaten in de lijst en ik zie nergens de optie sorteren op laatst gezien. Automatic add staat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:56
Hier na jaren weer een gaan spelen (lees: prutsen) met HA. Heb het geheel draaien, en aantal integraties afgerond. Zo ook de radiator thermostaten (Bosch): geven keurig temperatuur e.d. weer. Nu wil ik deze graag als 'Thermostat' card aan het dashboard toevoegen, om zo ook de temperatuur te kunnen aanpassen. Echter, ik krijg de melding "Specify an entity from within the climate domain".

Hoe krijg ik dat voor elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
@piforce op de afstandsbediening drukken en in je log kijken welke gereageerd heeft?

Of heb alleen plug en geen afstandsbediening?

Acties:
  • +4 Henk 'm!
2022.12 wordt nu gereleased

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piforce
  • Laatst online: 20:15
bartbh schreef op woensdag 7 december 2022 @ 20:38:
@piforce op de afstandsbediening drukken en in je log kijken welke gereageerd heeft?

Of heb alleen plug en geen afstandsbediening?
Wel een afstandsbediening maar zie niks gebeuren in de log.

Bij toeval de juiste gevonden. Maar snap nog niet helemaal hoe/wat ik gedaan heb. Bij domoticz kon ik gewoon op tijd sorteren en had ik zo de afstand bediening te pakken. Ook als ik nu op de afstandbediening druk komt die nog steeds niet in de log.

[ Voor 28% gewijzigd door piforce op 07-12-2022 21:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Ik heb HA al jaren in gebruik, maar nooit echt met de layout bezig geweest. Nu eens wat gaan prutsen met custom cards en icons etc. (eigenlijk gewoon grotendeels stukjes code gejat en aangepast). Dit is een stukje van mijn dashboard waarbij ik me irriteer aan die borders rondom de elementen van de lampen, hoe krijg ik die weg? Ik ben al met custom themes bezig geweest, zelfde resultaat (screenshot is default dark theme).

Heb al een paar varianten geprobeerd van deze, maar wellicht plaats ik hem verkeerd:

YAML:
1
ha-card-border-width: "0px"

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AvR8Pjs4oQrce2QzyxTslvWvbZQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/vqLPO43FgxPSRG7sLecpp1N4.png?f=user_large

YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
      - type: custom:vertical-stack-in-card
        mode: vertical
        cards:
          - type: custom:mushroom-template-card
            primary: Woonkamer
            icon: hue:room-living
            icon_color: teal
            layout: horizontal
            entity: light.light_living_cupboard
            horizontal: true
            cards:
                entity: light.light_living_dressoir
                layout: vertical
                icon: |-
                  {% if is_state('light.light_living_dressoir', 'on') %}
                  hue:beyond-down
                  {% else %}
                  {% endif %}
                icon_color: |-
                    yellow
                  {% endif %}
                entity: light.zigbee_lamp_1_light
                  {% if is_state('light.zigbee_lamp_1_light', 'on') %}
                  hue:room-closet
                  {% else %}
                  {% endif %}
                    yellow
                  {% endif %}
            cards:
                entity: light.zigbee_lamp_2_light_2
                  {% if is_state('light.zigbee_lamp_2_light_2', 'on') %}
                  hue:table-shade
                  {% else %}
                  {% endif %}
                    yellow
                  {% endif %}
                entity: light.zigbee_lamp_3_light
                  {% if is_state('light.zigbee_lamp_3_light', 'on') %}
                  {% else %}
                  {% endif %}
                    yellow
                  {% endif %}
            alignment: end
            card_mod:
              style: |
                ha-card {
                  --chip-box-shadow: none;
                  --chip-background: none;
                  --chip-spacing: 0;
                  : -36px;
                }

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UniPer
Sp33dFr34k schreef op woensdag 7 december 2022 @ 21:21:
Ik heb HA al jaren in gebruik, maar nooit echt met de layout bezig geweest. Nu eens wat gaan prutsen met custom cards en icons etc. (eigenlijk gewoon grotendeels stukjes code gejat en aangepast). Dit is een stukje van mijn dashboard waarbij ik me irriteer aan die borders rondom de elementen van de lampen, hoe krijg ik die weg? Ik ben al met custom themes bezig geweest, zelfde resultaat (screenshot is default dark theme).

Heb al een paar varianten geprobeerd van deze, maar wellicht plaats ik hem verkeerd:

YAML:
1
ha-card-border-width: "0px"

[Afbeelding]

YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
        mode: vertical
        cards:
            primary: Woonkamer
            icon: hue:room-living
            icon_color: teal
            layout: horizontal
            entity: light.light_living_cupboard
            cards:
                entity: light.light_living_dressoir
                  {% else %}
                  {% endif %}
                    yellow
                  {% endif %}
                entity: light.zigbee_lamp_1_light
                  {% else %}
                  {% endif %}
                    yellow
                  {% endif %}
            cards:
                entity: light.zigbee_lamp_2_light_2
                  {% else %}
                  {% endif %}
                    yellow
                  {% endif %}
                entity: light.zigbee_lamp_3_light
                  {% else %}
                  {% endif %}
                    yellow
                  {% endif %}
            alignment: end
            card_mod:
              style: |
                ha-card {
                  --chip-box-shadow: none;
                  --chip-background: none;
                  --chip-spacing: 0;
                  : -36px;
                }
Super nice, die weergave van het afval!!!
BTW..die borders kun je volgens mij wegkrijgen met: lovelace-card-mod

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UniPer
Septillion schreef op woensdag 7 december 2022 @ 18:09:
@UniPer Je kan met de companion app ook notificaties maken die je niet weg kunt swipen. Gebruiken wij bijvoorbeeld voor de containers of wasmachine. En zodra een van ons hem "done" meldt verdwijnt hij ook bij iedereen.
Dat klinkt als iets wat ik nodig heb :-)
Wij gebruiken nu Whatsapp berichten voor de wasmachine en het afval...werkt ook, maarja...een notificatie welke niet weggaat tot je deze afmeld klinkt nog beter. _/-\o_

Kun je mij in de juiste richting wijzen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
skank schreef op woensdag 7 december 2022 @ 18:33:
Vriend van me heeft een raspberry pi met ssd draaien met HA erop (os)

DEze draait al een jaar stabiel, tot een week geleden, plots onbereikbaar.
Ik ben net even bij hem geweest.. en gans de setup heropgestart door een power on/off

HA komt echter niet terug.
Het vreemde is dat in zijn unifi de poort op de switch actief is waarop de pi hangt.
Echter in zn cloud key, is het device offline
Het lampje van de poort brandt zowel op de switch als op de pi netwerkkaart...
Er is niets gewijzigd aan de netwerkkant...

Enig idee?
Welke volgende stappen zou je proberen?
Op een andere poort vd switch maar dat lijkt me vreemd.
Ik moet hierop aanvullen dat zowel de rode als de groene led op de raspberry pi continu blijven branden, dus niet blinken.
MAw dan ligt het niet aan de power supply toch, en laadt hij wel goed?
Ik heb andere poorten geprobeerd op de switch, ook dat verhelpt niks,
Ik weet totaal niet welke volgende stappen ik moet nemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

UniPer schreef op woensdag 7 december 2022 @ 21:32:
[...]

Super nice, die weergave van het afval!!!
BTW..die borders kun je volgens mij wegkrijgen met: lovelace-card-mod
Thanks, de card mod had ik al, maar wist even niet hoe ik hem moest gebruiken. Nu is het gelukt!
skank schreef op woensdag 7 december 2022 @ 21:38:
[...]

Ik moet hierop aanvullen dat zowel de rode als de groene led op de raspberry pi continu blijven branden, dus niet blinken.
MAw dan ligt het niet aan de power supply toch, en laadt hij wel goed?
Ik heb andere poorten geprobeerd op de switch, ook dat verhelpt niks,
Ik weet totaal niet welke volgende stappen ik moet nemen...
Solid rood is goed, solid groen niet. Dan is er iets met de SD kaart aan de hand. Zie onder andere ook deze link.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Septillion
@UniPer Mijn wasmachine automation:
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
alias: Shed Washing machine done
trigger:
  - platform: numeric_state
    entity_id: sensor.socket_2_energy_power
    for:
      minutes: 0
      seconds: 30
    above: "10"
    id: start
  - platform: numeric_state
    entity_id: sensor.socket_2_energy_power
    for:
      minutes: 1
      seconds: 30
    below: "5"
    id: end
  - platform: event
    event_type: mobile_app_notification_action
    id: done
    event_data:
      action: WashingMachineDone
    entity_id:
      - person.Septillion
    to: home
    id: Septillion home
    entity_id:
      - person.MsSeptillion
    to: home
    id: MsSeptillion home
condition: []
action:
  - alias: Send to Septillion?
    if:
      - condition: or
        conditions:
          - condition: and
            alias: When ended and home
            conditions:
              - condition: trigger
                entity_id: input_boolean.house_washing_machine_active
                entity_id: person.Septillion
                state: home
            alias: When done and comming home
            conditions:
                id: Septillion home
                entity_id: input_boolean.house_washing_machine_done
    then:
      - service: notify.mobile_app_septillion_nothing_phone_1
        data:
          data:
            tag: washing_machine_done
            persistent: true
            sticky: true
            actions:
              - action: WashingMachineDone
                title: Done!
  - alias: Send to MsSeptillion?
    if:
      - condition: or
        conditions:
            alias: When ended and home
            conditions:
                entity_id: person.MsSeptillion
                state: home
            alias: When done and comming home
            conditions:
                id: MsSeptillion home
    then:
      - service: notify.mobile_app_fp3_MsSeptillion
        data:
          data:
            persistent: true
            sticky: true
            actions:
              - action: WashingMachineDone
                title: Done!
  - choose:
      - conditions:
            id: start
            state: "off"
        sequence:
          - service: input_boolean.turn_on
            data: {}
            target:
      - conditions:
        sequence:
          - service: input_boolean.turn_off
            target:
          - service: input_boolean.turn_on
            target:
      - conditions:
            id: done
        sequence:
          - alias: Clear notification Septillion
            service: notify.mobile_app_septillion_nothing_phone_1
            data:
              data:
          - alias: Clear notification MsSeptillion
            service: notify.mobile_app_fp3_MsSeptillion
            data:
              data:
          - service: input_boolean.turn_off
            target:
    default: []
mode: single

'sensor.socket_2_energy_power' is tijdelijk de plug van de wasmachine. Deze automation stuurt alleen een notificatie als we thuis zijn of thuis komen en hij is nog niet uitgeruimd (done gemeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
Sp33dFr34k schreef op woensdag 7 december 2022 @ 21:41:
[...]

[...]

Solid rood is goed, solid groen niet. Dan is er iets met de SD kaart aan de hand. Zie onder andere ook deze link.
Huh, volgens https://linuxhint.com/gre...DD9BYKbd3gQi4Wr5nGaNObfAY

Is continuously on = good connection toch?
Hij heeft geen SD card he, hij draait op een ssd via usb
Dus moet ik dan ff die ssd bekijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanvanvuuren
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-06 19:50
YouTube: Send PERSONAL WHATSAPP Messages in HOME ASSISTANT Now Kwam laatst WhatsPie tegen als eventueel alternatief voor Callmebot. Ga binnenkort er eens mee experimenteren, maar ziet er veelbelovend uit. Zo kan je vanuit een eigen nummer berichten verzenden maar lijkt HA ook te kunnen ontvangen. Zo kan je automatiseringen maken dmv een WA-bericht sturen aan HA.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

skank schreef op woensdag 7 december 2022 @ 21:46:
[...]

Huh, volgens https://linuxhint.com/gre...DD9BYKbd3gQi4Wr5nGaNObfAY

Is continuously on = good connection toch?
Hij heeft geen SD card he, hij draait op een ssd via usb
Dus moet ik dan ff die ssd bekijken?
Bij nader inzien, dat ligt eraan welk model Raspberry Pi. Maar de link die ik stuurde heeft best een hoop informatie voor alle verschillende modellen. Neem die maar eens goed door zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septillion
@renegrunn Hoe heb je die radiator thermostaten geïntegreerd? Welke integratie etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woertm000
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 25-06 07:07
Vandaag mijn Raspberry Pi 4 2GB toch maar eens voorzien van een SSD
Heb daarvoor een setje besteld via bol.com (https://www.bol.com/nl/nl...tilator/9300000004734286/), gewoon makkelijk, alles in 1x compleet in huis.
Spul omgezet met info van YouTube (YouTube: Home Assistant Raspberry Pi 4 SSD Installation and Migration), en na het aanpassen van de boot-opties start HA van de SSD op, en via start-scherm de backup terug gezet.
Duurde even, en moest daarna nog even alles compleet down brengen (Power-Off) omdat de AddOn's niet lekker wilde starten.
Maar uiteindelijk draait alles weer.
Alleen valt het me nu op dat het memory gebruik serieus is gestegen.
Voorheen was het zo rond de 38%, nu rond 58%
Is dat een bekend verschijnsel als er een SSD gebruikt wordt ? Of moet ik toch nog ergens iets aanpassen ?
Via Google kan ik er niet echt iets over vinden :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:56
Septillion schreef op woensdag 7 december 2022 @ 22:03:
@renegrunn Hoe heb je die radiator thermostaten geïntegreerd? Welke integratie etc.
Hey, via de native HA integratie https://www.home-assistant.io/integrations/bosch_shc/

Maar, ik ben echt precies net dit tegen gekomen: https://github.com/home-assistant/core/issues/65862

-O-

Edit: inmiddels wel gelukt via een custom component: https://github.com/tschamm/boschshc-hass

*O*

[ Voor 10% gewijzigd door renegrunn op 07-12-2022 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
woertm000 schreef op woensdag 7 december 2022 @ 22:06:
Vandaag mijn Raspberry Pi 4 2GB toch maar eens voorzien van een SSD
Heb daarvoor een setje besteld via bol.com (https://www.bol.com/nl/nl...tilator/9300000004734286/), gewoon makkelijk, alles in 1x compleet in huis.
Spul omgezet met info van YouTube (YouTube: Home Assistant Raspberry Pi 4 SSD Installation and Migration), en na het aanpassen van de boot-opties start HA van de SSD op, en via start-scherm de backup terug gezet.
Duurde even, en moest daarna nog even alles compleet down brengen (Power-Off) omdat de AddOn's niet lekker wilde starten.
Maar uiteindelijk draait alles weer.
Alleen valt het me nu op dat het memory gebruik serieus is gestegen.
Voorheen was het zo rond de 38%, nu rond 58%
Is dat een bekend verschijnsel als er een SSD gebruikt wordt ? Of moet ik toch nog ergens iets aanpassen ?
Via Google kan ik er niet echt iets over vinden :?
Ik denk niet dat je geheugenverbruik zal toenemen omdat je een ssd gebruikt hoor.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• banaliteit
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16:55
Eindelijk een ingebouwde kalender functie! Zeer handig voor mijn sunrise alarm. _/-\o_
Pagina: 1 ... 231 ... 245 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zet je code tussen ~[code=yaml] ~[/code] tags om het goed leesbaar te houden; ook makkelijker voor de eventuele foutopsporing.

Lees ook eerst even de topicstart voor je je vraag plaatst, wellicht wordt je vraag daar al beantwoord. Wil je pronken met je setup mag dat in Home Assistant - Show je setup.