Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant
koude douche genomen vanmorgenJeroenH schreef op donderdag 10 november 2022 @ 12:28:
Ik ben er zéér happy mee dat water nu ook goed werkt in het energy dashboard:
[Afbeelding]
Ik had altijd al het gevoel dat het zonder water te meten niet compleet was, ondanks dat het niet (direct) energie is.
Iedereen die hier over meegedacht heeft, zeer bedankt!
Water-Escape
Veel plantjes vanmorgen moeten bewateren op zolder denk ik?water_escape schreef op donderdag 10 november 2022 @ 12:44:
[...]
koude douche genomen vanmorgen(veel water, geen gas
)
Ontopic: Ik heb sinds een paar dagen ook mijin energy dashboard in orde. Zo maar eens zo'n sensor bestellen voor in mijn kent watermeter.
@TheFes (meen ik) heeft ook al aangegeven dat er een discussie loopt om het te hernoemen naar "Utilities dashboard", dan klopt die wel weer. Tevens zou er volgens datzelfde bericht ook discussie zijn over het toevoegen van andere zaken, zoals internet verbruik (vooral interessant voor die landen met een datalimiet).JeroenH schreef op donderdag 10 november 2022 @ 12:28:
Ik ben er zéér happy mee dat water nu ook goed werkt in het energy dashboard:
[Afbeelding]
Ik had altijd al het gevoel dat het zonder water te meten niet compleet was, ondanks dat het niet (direct) energie is.
Offtopic:BurnerT schreef op donderdag 10 november 2022 @ 13:09:
[...]
Veel plantjes vanmorgen moeten bewateren op zolder denk ik?
Ontopic: Ik heb sinds een paar dagen ook mijin energy dashboard in orde. Zo maar eens zo'n sensor bestellen voor in mijn kent watermeter.
Die figuren draaien de watermeter ook wel eens om
https://www.rouwette.com/
We hebben een warmtenetaansluiting, en die sensor laat ik in HA omrekenen naar m3 aardgas. Ik moet nog eens duiken in de conversiefactoren die daar gebruikt worden, want ik vertrouw niet helemaal dat het goed ingesteld staat.water_escape schreef op donderdag 10 november 2022 @ 12:44:
)
Daarnaast heeft onze GJ-meter maar 2 cijfers achter de komma (0,01 GJ dus), dat zijn behoorlijke sprongen waar je op uurbasis en eigenlijk op dagbasis niet zoveel aan hebt. Het is in te stellen naar 3 cijfers achter de komma, en Ennatuurlijk heeft ook aangegeven dat ze dat wel willen doen, maar het duurt allemaal even....
Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| - type: custom:mushroom-template-card entity: light.kamer primary: Kamer tap_action: action: toggle icon: >- {% if is_state(entity, 'on') %} mdi:lightbulb {% else %} mdi:lightbulb-off {% endif %} icon_color: >- if is_state(entity, 'on') %} var(--primary-color) {% endif %} |
Iemand een idee?
Mis je wellicht een {% voor je if-statement bij icon_color?barrymossel schreef op donderdag 10 november 2022 @ 13:58:
M'n Google-Fu laat me in de steek. Waarom werkt de kleur van mijn icoon niet met onderstaande code:
YAML:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 - type: custom:mushroom-template-card entity: light.kamer primary: Kamer tap_action: action: toggle icon: >- {% if is_state(entity, 'on') %} mdi:lightbulb {% else %} mdi:lightbulb-off {% endif %} icon_color: >- if is_state(entity, 'on') %} var(--primary-color) {% endif %}
Iemand een idee?
Helaas is dat het niet. Maar wel lomp van me. Ook dit geprobeerd:Ronker32 schreef op donderdag 10 november 2022 @ 14:00:
[...]
Mis je wellicht een {% voor je if-statement bij icon_color?
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| - type: custom:mushroom-template-card entity: light.kamer primary: Kamer tap_action: action: toggle icon: >- {% if is_state(entity, 'on') %} mdi:lightbulb {% else %} mdi:lightbulb-off {% endif %} icon_color: >- {% if is_state(entity, 'on') %} --paper-item-icon-color: var(--primary-color) {% endif %} |
Als ik de variabele vervang door red werkt het wel. Lijkt dus aan de variabele te liggen.
[ Voor 4% gewijzigd door barrymossel op 10-11-2022 14:08 ]
Weet het niet zeker, maar moet een {% if %} niet altijd ook een {% else %} hebben? Anders zou je nog kunnen testen om waarde die je gebruikt om de kleur te bepalen te simplificeren met bijvoorbeeld yellow of blue ofzo. Dan is het misschien eenvoudiger om uit te vinden wat het probleem precies is.barrymossel schreef op donderdag 10 november 2022 @ 14:06:
[...]
Helaas is dat het niet. Maar wel lomp van me. Ook dit geprobeerd:
YAML:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 - type: custom:mushroom-template-card entity: light.kamer primary: Kamer tap_action: action: toggle icon: >- {% if is_state(entity, 'on') %} mdi:lightbulb {% else %} mdi:lightbulb-off {% endif %} icon_color: >- {% if is_state(entity, 'on') %} --paper-item-icon-color: var(--primary-color) {% endif %}
Als ik de variabele vervang door red werkt het wel. Lijkt dus aan de variabele te liggen.
Ik gebruik overigens de volgende code en dat werkt:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| type: vertical-stack title: Bediening cards: - type: horizontal-stack cards: - type: custom:mushroom-template-card entity: light.alle_lampen primary: Verlichting icon: > {% if states('sensor.aantal_lampen_aan') | float > 0 %}mdi:lightbulb-on{% else %}mdi:lightbulb{% endif %} icon_color: > {% if states('sensor.aantal_lampen_aan') | float > 0 %}yellow{% else %}grey{% endif %} |
En else is niet verplicht, zonder zal de default gebruikt worden bij Mushroom. In het geval van in icon color is dat dus grijsRonker32 schreef op donderdag 10 november 2022 @ 14:12:
[...]
Weet het niet zeker, maar moet een {% if %} niet altijd ook een {% else %} hebben? Anders zou je nog kunnen testen om waarde die je gebruikt om de kleur te bepalen te simplificeren met bijvoorbeeld yellow of blue ofzo. Dan is het misschien eenvoudiger om uit te vinden wat het probleem precies is.
YAML:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 type: vertical-stack title: Bediening cards: - type: horizontal-stack cards: - type: custom:mushroom-template-card entity: light.alle_lampen primary: Verlichting icon: > {% if states('sensor.aantal_lampen_aan') | float > 0 %}mdi:lightbulb-on{% else %}mdi:lightbulb{% endif %} icon_color: > {% if states('sensor.aantal_lampen_aan') | float > 0 %}yellow{% else %}grey{% endif %}
Met gewoon een kleur en niet een variabele werkt het gewoon wel ja. Het ligt dus aan die thema variabele.Ronker32 schreef op donderdag 10 november 2022 @ 14:12:
[...]
Weet het niet zeker, maar moet een {% if %} niet altijd ook een {% else %} hebben? Anders zou je nog kunnen testen om waarde die je gebruikt om de kleur te bepalen te simplificeren met bijvoorbeeld yellow of blue ofzo. Dan is het misschien eenvoudiger om uit te vinden wat het probleem precies is.
YAML:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 type: vertical-stack title: Bediening cards: - type: horizontal-stack cards: - type: custom:mushroom-template-card entity: light.alle_lampen primary: Verlichting icon: > {% if states('sensor.aantal_lampen_aan') | float > 0 %}mdi:lightbulb-on{% else %}mdi:lightbulb{% endif %} icon_color: > {% if states('sensor.aantal_lampen_aan') | float > 0 %}yellow{% else %}grey{% endif %}
Werkt het wel met alleen de variable en zonder de if statement er omheenbarrymossel schreef op donderdag 10 november 2022 @ 14:28:
[...]
Met gewoon een kleur en niet een variabele werkt het gewoon wel ja. Het ligt dus aan die thema variabele.
barrymossel schreef op donderdag 10 november 2022 @ 14:28:
[...]
Met gewoon een kleur en niet een variabele werkt het gewoon wel ja. Het ligt dus aan die thema variabele.
1
| {% if is_state(entity, 'on') %} |
Ik weet niet of er een hack is dat dit moet werken met entity maar heb je het ook al eens geprobeerd met je daadwerkelijke entiteit?
1
| {% if is_state('light.kamer', 'on') %} |
Ik heb er eventueel eentje op batterij? Inclusief temperatuur.Shattering schreef op donderdag 10 november 2022 @ 13:57:
Ik ben op zoek naar een motion sensor die ook de huidige luminance kan zien. Eentje die (1) werkt met Zigbee (liefst) en (2) die ik in het stopcontact kan steken. Vind het niet direct- iemand een idee?
All I had to do was follow the damn train.
Dat is iets wat werkt in Mushroom template cards. Voor het entity_id wat je opgeeft achter de entity key wordt een variable met die naam aangemaakt-Casper schreef op donderdag 10 november 2022 @ 14:34:
[...]
YAML:
1 {% if is_state(entity, 'on') %}
Ik weet niet of er een hack is dat dit moet werken met entity maar heb je het ook al eens geprobeerd met je daadwerkelijke entiteit?
YAML:
1 {% if is_state('light.kamer', 'on') %}
Ja ik zoek er eentje die in't stopcontact kan omdat daar een niet gebruikt stopcontact op de perfect plaats zit-CJ schreef op donderdag 10 november 2022 @ 14:35:
[...]
Ik heb er eventueel eentje op batterij? Inclusief temperatuur.
Ik heb er ook naar gezocht, of naar eentje met identieke specs maar dan gevoed met AAA batterijen ipv knoopcel. tenzij je ergens consessies gaat doen, ga je dat niet vinden. Zelf ben ik uiteindelijk op de "xiaomi Aqara P1 human body movement and illuminance sensor". Deze zou het 5 jaar (met specifieke settings) op een setje batterijen moeten uithouden, voor mij iig niet de moeite om verder te kijken. Tegen de tijd dat de batterijen leeg zijn, ben ik toe aan wat nieuws.Shattering schreef op donderdag 10 november 2022 @ 13:57:
Ik ben op zoek naar een motion sensor die ook de huidige luminance kan zien. Eentje die (1) werkt met Zigbee (liefst) en (2) die ik in het stopcontact kan steken. Vind het niet direct- iemand een idee?
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
Ja, die had ik ook al gezien - maar het probleem is dat het in een hal is, zonder meubilair ofzo. Dus ik kan dat ding moeilijk op de grond zettenMagic schreef op donderdag 10 november 2022 @ 14:58:
[...]
Ik heb er ook naar gezocht, of naar eentje met identieke specs maar dan gevoed met AAA batterijen ipv knoopcel. tenzij je ergens consessies gaat doen, ga je dat niet vinden. Zelf ben ik uiteindelijk op de "xiaomi Aqara P1 human body movement and illuminance sensor". Deze zou het 5 jaar (met specifieke settings) op een setje batterijen moeten uithouden, voor mij iig niet de moeite om verder te kijken. Tegen de tijd dat de batterijen leeg zijn, ben ik toe aan wat nieuws.
Dr zit een verstelbaar voetje bij die je heel handig in de hoek tegen de muur of plafond kan plakkenShattering schreef op donderdag 10 november 2022 @ 14:59:
[...]
Ja, die had ik ook al gezien - maar het probleem is dat het in een hal is, zonder meubilair ofzo. Dus ik kan dat ding moeilijk op de grond zetten?
(in tegenstelling tot de ikea variant)
[ Voor 14% gewijzigd door Magic op 10-11-2022 15:01 ]
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
Hoe handig ben je?Shattering schreef op donderdag 10 november 2022 @ 14:57:
[...]
Ja ik zoek er eentje die in't stopcontact kan omdat daar een niet gebruikt stopcontact op de perfect plaats zit
Adapter met juiste voltage pakken, draadjes aan de sensor verbinden/solderen, en voila! Sensor op stekker!

Nope.-Casper schreef op donderdag 10 november 2022 @ 14:34:
[...]
YAML:
1 {% if is_state(entity, 'on') %}
YAML:
1 {% if is_state('light.kamer', 'on') %}
Nope.TheFes schreef op donderdag 10 november 2022 @ 14:29:
[...]
Werkt het wel met alleen de variable en zonder de if statement er omheen
Maar nu komen we ergens. Kan die variabele gewoon helemaal niet gebruikt worden?
Thanks! Maar weet dus niet hoe de ketel zich gaat verhouden zodra ik hem zoals op jouw manier middels een schakalaar uit zet en dan bijv. ook weer aan zet. Als ik hem aanzet, gaat die dan bijv. direct verwarmen?Arrigi schreef op donderdag 10 november 2022 @ 11:47:
[...]
Ik heb persoonlijk in m'n keuken een klein boilertje omdat daar geen leiding toekwam. Die staat op een regime van áls ik thuis ben elke dag rond de tijd dat ik er mogelijk van gebruik ga maken eventjes op te warmen. Daarnaast ook een Ikea Trådfri shortcutknop erbij om handmatig aan te zetten buiten die momenten.
Als ik niet thuis ben gaat deze dus niet aan. Sowieso beter dan 24/7 op temperatuur houden.
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 alias: Keukenboiler aan (if jef home) description: Keukenboiler aanzetten op bepaalde momenten trigger: - platform: time at: "07:30" - platform: time at: "11:30" - platform: time at: "16:00" condition: - condition: and conditions: - condition: state entity_id: person.name state: home for: hours: 0 minutes: 4 seconds: 0 milliseconds: 0 action: - type: turn_on device_id: 81dbe5bdf75f635eb676169cf6fd87d9 entity_id: switch.keukenboilerplug_switch domain: switch mode: single
Gecombineerd met een timer waarna ie sowieso uit moet
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 alias: Keukenboiler uit description: "" trigger: - platform: device type: turned_on device_id: 81dbe5bdf75f635eb676169cf6fd87d9 entity_id: switch.keukenboilerplug_switch domain: switch for: hours: 0 minutes: 40 seconds: 0 condition: [] action: - type: turn_off device_id: 81dbe5bdf75f635eb676169cf6fd87d9 entity_id: switch.keukenboilerplug_switch domain: switch mode: single
En de shortcut:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 alias: Keukenboiler shortcut description: "" use_blueprint: path: HarvsG/zha-ikea-tradfri-shortcut-button-firmware-2-3-075-or-greater.yaml input: shortcut_button: 390325c681e1b61f99946b2f7ce383a4 button_short: - type: turn_on device_id: 81dbe5bdf75f635eb676169cf6fd87d9 entity_id: switch.keukenboilerplug_switch domain: switch button_double: - type: turn_off device_id: 81dbe5bdf75f635eb676169cf6fd87d9 entity_id: switch.keukenboilerplug_switch domain: switch button_long: - type: toggle device_id: 36a9c1912aaf81ee1edf51ea0757cded entity_id: light.keukenlinks domain: light
Kan het aanzetten, uitzetten specifiek als ik gedaan heb wat ik moest doen en op de koop toe het licht schakelen om de afwas beter te zien
Maar da's iets anders dan een groot model voor stromend water. Misschien kan je het principe wel enigzins overnemen; genoeg opwarmen voor de verwachte douchebeurt. Eventueel in combinatie met een conditional voor lagere nachtprijzen of PV-levering?
Hou ook rekening met legionella. In mijn geval draait ie meer dan vaak genoeg.
De plugs zijn trouwens Tuya-varianten van de Lidl via Zigbee, want dat had ik al.
Die zijn in Nederland blijkbaar een pak duurder. Voor mij was het een goeie deal
Het koppelen met de zonnepanelen is geen probleem. Dat doe ik nu al voor mijn EV-auto en airco's
Heb de Aqara sensoren hier al een aantal jaren aan het plafond hangen. Zit inderdaad een voetje bij waarmee je hem kan ophangen en kan instellen. Batterijen zijn nog altijd de eerstenShattering schreef op donderdag 10 november 2022 @ 14:59:
[...]
Ja, die had ik ook al gezien - maar het probleem is dat het in een hal is, zonder meubilair ofzo. Dus ik kan dat ding moeilijk op de grond zetten?
Naast 2 Aqara bewegingssensors (waarvan de luminance beroerd werkt) heb ik één Fibaro multisensor en dat werkt zowel qua beweging als luminance prima. Maar dat is draadloos via ZWave.Shattering schreef op donderdag 10 november 2022 @ 13:57:
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
Heb jij sinds de laatste update (2022.11.2) ook een foutmelding? Ik heb niks veranderd, maar het werkt niet meer en kan niet zo goed terug vinden waarom.FirePuma142 schreef op donderdag 23 september 2021 @ 22:29:
[...]
Na een beetje gerommel heb ik er onderstaande van gemaakt. Eerst hier een tryout doen met latitude/longitude dichtbij je gewenste paal, zet 7309 in categorySet, dan krijg je alleen laadpalen te zien anders kan het in de binnenstad wel even scrollen zijn. Even de juiste chargingAvailability Id opzoeken, en voila.
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 rest: - scan_interval: 300 resource: https://api.tomtom.com/search/2/chargingAvailability.json method: GET params: { "chargingAvailability":"chargingAvailability_Id","key":"<tomtom_api_key" } sensor: - name: "Laadpaal Naam" json_attributes_path: "connectors[0].availability.current" value_template: 'OK' json_attributes: - available - occupied - reserved - unknown - outOfService - name: "Laadpaal plekken open" value_template: '{{ states.sensor.laadpaal_naam.attributes["available"] }}' - name: "Laadpaal plekken bezet" value_template: '{{ states.sensor.laadpaal_naam.attributes["occupied"] }}' - name: "Laadpaal plekken gereserveerd" value_template: '{{ states.sensor.laadpaal_naam.attributes["reserved"] }}' - name: "Laadpaal plekken onbekend" value_template: '{{ states.sensor.laadpaal_naam.attributes["unknown"] }}' - name: "Laadpaal plekken defect" value_template: '{{ states.sensor.laadpaal_naam.attributes["outOfService"] }}'
Ik vind eigenlijk alleen available interessant, maar soit.

En misschien dat iemand anders zoiets ook al is tegengekomen, want ziet er uit als een algemene error, niet percee aan dit onderdeel.
Ik heb deze code, welke onveranderd is en in een los bestand "public_ev_chargers.yaml" in de folder "packages/charger/" staat (omdat ik grotendeels van mijn config opgedeeld heb in losse yaml files en folders):
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
| #******---------------Public EV Chargers REST API-------------******# ##################################################################### rest: #-----------EV Charger De Verwondering----------# - resource: https://api.tomtom.com/search/2/chargingAvailability.json method: GET params: { "chargingAvailability":"528009009087927","key":"APIKEY" } scan_interval: 300 sensor: - name: "EV-Charger De Verwondering" json_attributes_path: "connectors[0].availability.current" value_template: 'OK' json_attributes: - available - occupied - reserved - unknown - outOfService - name: "Charging Station available" value_template: '{{ states.sensor.ev_verwondering.attributes["available"] }}' - name: "Charging Station occupied" value_template: '{{ states.sensor.ev_verwondering.attributes["occupied"] }}' - name: "Charging Station reserved" value_template: '{{ states.sensor.ev_verwondering.attributes["reserved"] }}' - name: "Charging Station unknown" value_template: '{{ states.sensor.ev_verwondering.attributes["unknown"] }}' - name: "Charging Station out of service" value_template: '{{ states.sensor.ev_verwondering.attributes["outOfService"] }}' #--------------EV Charger De Panne--------------# - resource: https://api.tomtom.com/search/2/chargingAvailability.json method: GET params: { "chargingAvailability":"528009010055115","key":"APIKEY" } scan_interval: 300 sensor: - name: "EV-Charger De Panne" json_attributes_path: "connectors[0].availability.current" value_template: 'OK' json_attributes: - available - occupied - reserved - unknown - outOfService - name: "Charging Station available" value_template: '{{ states.sensor.ev_panne.attributes["available"] }}' - name: "Charging Station occupied" value_template: '{{ states.sensor.ev_panne.attributes["occupied"] }}' - name: "Charging Station reserved" value_template: '{{ states.sensor.ev_panne.attributes["reserved"] }}' - name: "Charging Station unknown" value_template: '{{ states.sensor.ev_panne.attributes["unknown"] }}' - name: "Charging Station out of service" value_template: '{{ states.sensor.ev_panne.attributes["outOfService"] }}' |
En nu dus deze foutmelding:
1
| homeassistant.exceptions.HomeAssistantError: The system cannot restart because the configuration is not valid: Package public_ev_chargers setup failed. Component rest cannot be merged. Expected a dict. |
[ Voor 38% gewijzigd door KiefDelicious op 10-11-2022 16:22 ]
Het lijkt me, maar dat zal je voor jouw specifieke situatie moeten opzoeken, dat de ketel probeert om het water op een bepaalde temperatuur te houden. Dat doet die mini-boiler van mij in ieder geval wel. Dom ding dat gewoon de inhoud binnen een temperatuursbereik houdt dat met een draaiknop aangegeven wordt.Thoit schreef op donderdag 10 november 2022 @ 15:37:
[...]
Thanks! Maar weet dus niet hoe de ketel zich gaat verhouden zodra ik hem zoals op jouw manier middels een schakalaar uit zet en dan bijv. ook weer aan zet. Als ik hem aanzet, gaat die dan bijv. direct verwarmen?
Het koppelen met de zonnepanelen is geen probleem. Dat doe ik nu al voor mijn EV-auto en airco'sNu zetten we als we gaan douchen warm water aan middels de Tado. Daar kunnen we dan ook de temperatuur instellen. Zou fijn zijn als ik dat met bijv. ook een boiler kon doen.
Als je je boiler nog moet kopen kan je uiteraard informatie zoeken en mogelijk eentje zoeken die gewoon aan je wensen voldoet. Ik heb een vriend die een elektrische boiler met grote tank heeft voor z'n warm water en die heeft er gewoon een tijdsstekker op om 's nachts goedkoper te verwarmen. Dat model werkt dus inderdaad zo, net als die kleine van mij. In beide gevallen laten wij wel genoeg tijd toe om de hele massa voldoende op te warmen. Temperatuurinformatie is op deze manier onbeschikbaar.
Ik ken de boilermarkt niet, maar weet wel dat er OpenTherm een ding is en bestaat: https://www.home-assistant.io/integrations/opentherm_gw/ . Of dat met boilers werkt is dus nog iets anders.
Los daarvan, als je nu airco's hebt: er bestaan terwijl ook anders-dan-resistieve boilers. Inzake energiekost ook mogelijk interessant.
Toen wij ons huis kochten hebben we de boiler eruit gegooid (en de cv ketel uit '91 vervangen voor een nieuwe HR)Arrigi schreef op donderdag 10 november 2022 @ 16:30:
[...]
Het lijkt me, maar dat zal je voor jouw specifieke situatie moeten opzoeken, dat de ketel probeert om het water op een bepaalde temperatuur te houden. Dat doet die mini-boiler van mij in ieder geval wel. Dom ding dat gewoon de inhoud binnen een temperatuursbereik houdt dat met een draaiknop aangegeven wordt.
Als je je boiler nog moet kopen kan je uiteraard informatie zoeken en mogelijk eentje zoeken die gewoon aan je wensen voldoet. Ik heb een vriend die een elektrische boiler met grote tank heeft voor z'n warm water en die heeft er gewoon een tijdsstekker op om 's nachts goedkoper te verwarmen. Dat model werkt dus inderdaad zo, net als die kleine van mij. In beide gevallen laten wij wel genoeg tijd toe om de hele massa voldoende op te warmen. Temperatuurinformatie is op deze manier onbeschikbaar.
Ik ken de boilermarkt niet, maar weet wel dat er OpenTherm een ding is en bestaat: https://www.home-assistant.io/integrations/opentherm_gw/ . Of dat met boilers werkt is dus nog iets anders.
Los daarvan, als je nu airco's hebt: er bestaan terwijl ook anders-dan-resistieve boilers. Inzake energiekost ook mogelijk interessant.
Die boiler was aangesloten op de slimme meter en kreeg alleen stroom als het daltarief in was ging. Kwam ik achter toen ik die groep wou gebruiken voor de wasmachine
https://www.rouwette.com/
Misschien dan toch maar eens testen!Magic schreef op donderdag 10 november 2022 @ 15:00:
[...]
Dr zit een verstelbaar voetje bij die je heel handig in de hoek tegen de muur of plafond kan plakkenHij is ook maar heel klein dus het is niet dat ie meteen een eyesore is
(in tegenstelling tot de ikea variant)
Ik had een tijd terug al problemen met TomTom, data was vaak niet beschikbaar of niet up-to-date. Gebruik nu Shell,wel wat meer quick & dirty, maar voldoet voor mij.KiefDelicious schreef op donderdag 10 november 2022 @ 16:14:
[...]
Heb jij sinds de laatste update (2022.11.2) ook een foutmelding? Ik heb niks veranderd, maar het werkt niet meer en kan niet zo goed terug vinden waarom.. In ieder geval kan ik HA nu niet meer herstarten als ik deze integratie laat staan.
En misschien dat iemand anders zoiets ook al is tegengekomen, want ziet er uit als een algemene error, niet percee aan dit onderdeel.
Ik heb deze code, welke onveranderd is en in een los bestand "public_ev_chargers.yaml" in de folder "packages/charger/" staat (omdat ik grotendeels van mijn config opgedeeld heb in losse yaml files en folders):
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 #******---------------Public EV Chargers REST API-------------******# ##################################################################### rest: #-----------EV Charger De Verwondering----------# - resource: https://api.tomtom.com/search/2/chargingAvailability.json method: GET params: { "chargingAvailability":"528009009087927","key":"APIKEY" } scan_interval: 300 sensor: - name: "EV-Charger De Verwondering" json_attributes_path: "connectors[0].availability.current" value_template: 'OK' json_attributes: - available - occupied - reserved - unknown - outOfService - name: "Charging Station available" value_template: '{{ states.sensor.ev_verwondering.attributes["available"] }}' - name: "Charging Station occupied" value_template: '{{ states.sensor.ev_verwondering.attributes["occupied"] }}' - name: "Charging Station reserved" value_template: '{{ states.sensor.ev_verwondering.attributes["reserved"] }}' - name: "Charging Station unknown" value_template: '{{ states.sensor.ev_verwondering.attributes["unknown"] }}' - name: "Charging Station out of service" value_template: '{{ states.sensor.ev_verwondering.attributes["outOfService"] }}' #--------------EV Charger De Panne--------------# - resource: https://api.tomtom.com/search/2/chargingAvailability.json method: GET params: { "chargingAvailability":"528009010055115","key":"APIKEY" } scan_interval: 300 sensor: - name: "EV-Charger De Panne" json_attributes_path: "connectors[0].availability.current" value_template: 'OK' json_attributes: - available - occupied - reserved - unknown - outOfService - name: "Charging Station available" value_template: '{{ states.sensor.ev_panne.attributes["available"] }}' - name: "Charging Station occupied" value_template: '{{ states.sensor.ev_panne.attributes["occupied"] }}' - name: "Charging Station reserved" value_template: '{{ states.sensor.ev_panne.attributes["reserved"] }}' - name: "Charging Station unknown" value_template: '{{ states.sensor.ev_panne.attributes["unknown"] }}' - name: "Charging Station out of service" value_template: '{{ states.sensor.ev_panne.attributes["outOfService"] }}'
En nu dus deze foutmelding:
code:
1 homeassistant.exceptions.HomeAssistantError: The system cannot restart because the configuration is not valid: Package public_ev_chargers setup failed. Component rest cannot be merged. Expected a dict.
1
2
3
4
5
| - platform: rest name: Laadpaal Thuis resource: https://uimap.shellrecharge.com/api/map/v2/locations/xxxxx scan_interval: 300 # 5 minutes value_template: "{{ 'Available' if (value_json['evses'] | selectattr('status', 'eq', 'Available') | list | length) > 0 else 'Unavailable' }}" |
Good taste is for people who can’t afford sapphires
Daarbij wil ik bij voorkeur niet dat de 0 waardes mee genomen worden in het gemiddelde, dat geeft namelijk een vertekend beeld over het verbruik van de warmtepomp.
Omdat de WP vrij weinig op een dag aan staat is het ook niet heel handig van alles te moeten gaan testen en als het niet werkt dan weer aanpassen
/f/image/REGiJOsg3gN5PPumuUABd1AE.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 22% gewijzigd door Toppe op 10-11-2022 17:42 ]
Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!
Inderdaad een bug: https://github.com/home-assistant/core/issues/81812KiefDelicious schreef op donderdag 10 november 2022 @ 16:14:
[...]
Heb jij sinds de laatste update (2022.11.2) ook een foutmelding? Ik heb niks veranderd, maar het werkt niet meer en kan niet zo goed terug vinden waarom.. In ieder geval kan ik HA nu niet meer herstarten als ik deze integratie laat staan.
[/code]
Betreft gebruikers van rest: in packages met meerdere sensoren per endpoint.
En er wordt ook al aan gewerkt.
Met resistieve boilers bedoel je warmtepomp boiler? Als ik de verhalen lees is het dus mogelijk om met aan / uit zetten al energie te besparen. Dat zou in eerste instantie al voldoende zijn.Arrigi schreef op donderdag 10 november 2022 @ 16:30:
[...]
Het lijkt me, maar dat zal je voor jouw specifieke situatie moeten opzoeken, dat de ketel probeert om het water op een bepaalde temperatuur te houden. Dat doet die mini-boiler van mij in ieder geval wel. Dom ding dat gewoon de inhoud binnen een temperatuursbereik houdt dat met een draaiknop aangegeven wordt.
De temperatuur instellen doe je denk ik toch maar 1 keer en laat het vervolgens staan zoals het is.
Het idee daarbij is dat je midden op de dag met een stroomoverschot de temperatuur van de boiler (iets) hoger zet zodat je in principe langer warm water hebt als de zon weer weg is. In principe dus "de boiler gebruiken om energie die je gratis opwekt op te slaan en later te gebruiken". Dat is in ieder geval hoe ik het begrepen heb. Zelf heb ik nog een ouderwetse CV (met boiler) dus kan er niks slim aan maken.Thoit schreef op donderdag 10 november 2022 @ 18:28:
[...]
Met resistieve boilers bedoel je warmtepomp boiler? Als ik de verhalen lees is het dus mogelijk om met aan / uit zetten al energie te besparen. Dat zou in eerste instantie al voldoende zijn.
De temperatuur instellen doe je denk ik toch maar 1 keer en laat het vervolgens staan zoals het is.
En toen was de foutmelding weer terug en geen idee waarom.
Nou ja, ik ga dit wknd toch over van Ubuntu naar Debian of proxmox, heb ik iig weer een supported systeem.
Precies waar ik naar op zoekj bent. Echter ik kan die shell url nergens vinden. Heb jij voor mij je volledige url uit die sensor? Dank!FirePuma142 schreef op donderdag 10 november 2022 @ 17:37:
[...]
Ik had een tijd terug al problemen met TomTom, data was vaak niet beschikbaar of niet up-to-date. Gebruik nu Shell,wel wat meer quick & dirty, maar voldoet voor mij.
code:
1 2 3 4 5 - platform: rest name: Laadpaal Thuis resource: https://ui-map.shellrecha.../map/v2/locations/xxxxxxx scan_interval: 300 # 5 minutes value_template: "{{ 'Available' if (value_json['evses'] | selectattr('status', 'eq', 'Available') | list | length) > 0 else 'Unavailable' }}"
Aangepast.gomaster schreef op donderdag 10 november 2022 @ 21:02:
[...]
Precies waar ik naar op zoekj bent. Echter ik kan die shell url nergens vinden. Heb jij voor mij je volledige url uit die sensor? Dank!
Good taste is for people who can’t afford sapphires
Na een update van de docker container mist mijn bestaande esphome device. Hoe krijg ik deze hier nu terug in? Moet ik deze opnieuw flashen, of kan dit op een andere manier?
N.a.v. deze vraag eens goeg gekeken naar de stadswarmte-sensor, en hoe hij een waarde omrekent naar m3 aardgas. Dat stond dus verkeerd, op een manier waarvan ik niet begrijp hoe ik dat heb kunnen doen. Ik heb dat goed gezet, en nu komen er veel realistischer waarden uit; 0,01 GJ wordt weergegeven als 0,33 m3 aardgas, wat klopt. Ik heb in Statistics nog even een meetwaarde van 1500 m3 weggegooid, allemaal prima.water_escape schreef op donderdag 10 november 2022 @ 12:44:
)
Zit ik alleen nog met een historie van een paar maanden met garbage data:

Weet iemand hoe (of: of) de gehele historie van een sensor weg te gooien is? Ik heb natuurlijk al even zitten googlen, maar dan vind ik tips over hoe je in database-tabellen kunt gaan zitten roeren. Ik krijg al nachtmerries bij het idee, dus als dat de enige optie is laat ik het lekker ziten. Ik hoop dat het makkelijker en veiliger kan.
Kun je de sensor niet gewoon hernoemen. En het databeesten voor lief laten.JeroenH schreef op donderdag 10 november 2022 @ 22:32:
[...]
N.a.v. deze vraag eens goeg gekeken naar de stadswarmte-sensor, en hoe hij een waarde omrekent naar m3 aardgas. Dat stond dus verkeerd, op een manier waarvan ik niet begrijp hoe ik dat heb kunnen doen. Ik heb dat goed gezet, en nu komen er veel realistischer waarden uit; 0,01 GJ wordt weergegeven als 0,33 m3 aardgas, wat klopt. Ik heb in Statistics nog even een meetwaarde van 1500 m3 weggegooid, allemaal prima.
Zit ik alleen nog met een historie van een paar maanden met garbage data:
[Afbeelding]
Weet iemand hoe (of: of) de gehele historie van een sensor weg te gooien is? Ik heb natuurlijk al even zitten googlen, maar dan vind ik tips over hoe je in database-tabellen kunt gaan zitten roeren. Ik krijg al nachtmerries bij het idee, dus als dat de enige optie is laat ik het lekker ziten. Ik hoop dat het makkelijker en veiliger kan.
De mens leert. De mensheid niet.
Kijk daarvoor hier: Het grote ESP topicJurgen schreef op donderdag 10 november 2022 @ 21:25:
Ik kon zo snel geen algemeen esphome topic vinden, dan maar even hier omdat ik vermoed dat get antwoord simpel is.
Na een update van de docker container mist mijn bestaande esphome device. Hoe krijg ik deze hier nu terug in? Moet ik deze opnieuw flashen, of kan dit op een andere manier?
Evene en quote op mezelfToppe schreef op donderdag 10 november 2022 @ 17:37:
Ik kijk er overheen, maar ik zoek een helper die het gemiddelde over een dag kan bijhouden. De gemiddelde helper kan je niet tijdgebonden maken en de afgeleide, zo lijkt het, alleen per 24 uur en niet per dag.
Daarbij wil ik bij voorkeur niet dat de 0 waardes mee genomen worden in het gemiddelde, dat geeft namelijk een vertekend beeld over het verbruik van de warmtepomp.
Omdat de WP vrij weinig op een dag aan staat is het ook niet heel handig van alles te moeten gaan testen en als het niet werkt dan weer aanpassen
[Afbeelding]

Ik heb een plugin gevonden via HACS genaamd HA-Average maar deze rekent dus ook de lege waardes mee.
Volgens mij moet het mogelijk zijn om zoiets met een template sensor zelf te maken waarbij hij de lege waardes (0) overslaat, iemand een idee? @Septillion ?
gomaster schreef op donderdag 10 november 2022 @ 21:02:
[...]
Precies waar ik naar op zoekj bent. Echter ik kan die shell url nergens vinden. Heb jij voor mij je volledige url uit die sensor? Dank!
1
2
3
4
5
| platform: rest name: Laadpaal resource: https://ui-map.shellrecharge.com/api/map/v2/locations/xxxxx scan_interval: 300 # 5 minutes value_template: "{{ 'Available' if (value_json['evses'] | selectattr('status', 'eq', 'Available') | list | length) > 0 else 'Unavailable' }}" |
Assumption is the mother of all fuck-ups / You're MAdD. Well thank God for that, 'cause if I wasn't this would probably never work
Heb het aan de praat gekregen, als volgt:WoBBeL schreef op woensdag 9 november 2022 @ 19:32:
@Slappyjoez met de attributen. Ik heb even getest voor je. Je kan via Ontwikkelhulpmiddelen -> Statussen dit zelf terug zien. Ik was toevallig zelf ook even mn Nest integratie fixen want ik had ergens een key ofzo weggedonderd![]()
Verwarming aan op de Nest maar geen verwarming nodig (temperatuur bereikt)
[Afbeelding]
Je ziet hier de "hvac_action: idle" staan.
Verwarming aan op de Nest en ook aan het verwarmen (moet nog verwarmen om de ingestelde temperatuur te bereiken)
[Afbeelding]
Je ziet hier de "hvac_action: heating" staan.
De status "heat" wil zeggen dat de verwarming aan staat ongeacht of de ketel druk bezig is.
De status "off" wil zeggen dat op de thermostaat de verwarming is uitgezet (je hebt in de Nest / online de opties "Verwarmen" en "Uit").
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
| - id: '1668159598533' alias: Vloerpomp aan bij verwarmingsmodus heating description: '' trigger: - platform: state entity_id: climate.living_room attribute: hvac_action from: "idle" to: "heating" action: - type: turn_on device_id: ad9c0303dda83b1961dda653fc6cce18 entity_id: switch.vloerpomp_socket_1 domain: switch mode: single - id: '1668159637087' alias: Vloerpomp uit bij verwarmingsmodus idle description: '' trigger: - platform: state entity_id: climate.living_room attribute: hvac_action from: "heating" to: "idle" action: - type: turn_off device_id: ad9c0303dda83b1961dda653fc6cce18 entity_id: switch.vloerpomp_socket_1 domain: switch mode: single |
Zal er waarschijnlijk nog een tijdsduur in zetten dat de vloerpomp nog even een paar minuten blijft nalopen nadat de hvac_action wijzigt naar idle. Maar weer een stapje verder in de energiebesparing en HA-kennis!
15x Astronergy 325Wp Full Black || SMA Sunny Boy 4.0 1-fase || Zuid 40°
Dat leek mij een heel goed idee, dank daarvoor. Als ik het echter uitvoer houd ik alle historische data. Dit is de yaml met de nieuwe naam van de sensor:pentode schreef op donderdag 10 november 2022 @ 22:42:
Kun je de sensor niet gewoon hernoemen. En het databeesten voor lief laten.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| template: - sensor: - unique_id: gas_equivalent name: Stadsverwarming_nieuw (m³) unit_of_measurement: m³ device_class: gas state: "{{ ( states('sensor.kamstrup_403_heat_energy_e1')|float(0) * 32.68 ) | round(4)}}" state_class: total_increasing availability: >- {{ states("sensor.kamstrup_403_heat_energy_e1")|is_number }} |
Het dashboard pikte de nieuwe naam ook gelijk op, ik had gedacht daar iets van een error ("sensor niet gevonden") aan te treffen, en dat ik deze "nieuwe" sensor moest kiezen.
Ik kan er niet zo mee zitten, het is duidelijk zichtbaar vanaf wanneer het goed staat.
Wat ik me afvraag, wat is de reden dat je de stadsverwarming omrekent en niet de heat energy value gebruikt? Volgens mijn logica is dat namelijk ook de waarde die je op de meter ziet staan en maakt dat het makkelijker te begrijpen op het energie dashboard.JeroenH schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 12:06:
[...]
Dat leek mij een heel goed idee, dank daarvoor. Als ik het echter uitvoer houd ik alle historische data. Dit is de yaml met de nieuwe naam van de sensor:
YAML:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 template: - sensor: - unique_id: gas_equivalent name: Stadsverwarming_nieuw (m³) unit_of_measurement: m³ device_class: gas state: "{{ ( states('sensor.kamstrup_403_heat_energy_e1')|float(0) * 32.68 ) | round(4)}}" state_class: total_increasing availability: >- {{ states("sensor.kamstrup_403_heat_energy_e1")|is_number }}
Het dashboard pikte de nieuwe naam ook gelijk op, ik had gedacht daar iets van een error ("sensor niet gevonden") aan te treffen, en dat ik deze "nieuwe" sensor moest kiezen.
Ik kan er niet zo mee zitten, het is duidelijk zichtbaar vanaf wanneer het goed staat.
Ook was ik deze tegen gekomen, daar is de formule iets anders: https://www.infomil.nl/on...agen/omrekening-verbruik/
In mijn custom component heb ik daarom een gas sensor toegevoegd die dezelfde waarde heeft als hear energy, maar dan met alle attributen van gas. https://github.com/golles/ha-kamstrup_403/releases/tag/2.0.0
:fill(white):strip_exif()/f/image/Ou6qjd14sWZv5mNCCQ4tJ2eq.png?f=user_large)
Waarom niet gewoon de standaard statistics sensor van HA zelf?Toppe schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 08:34:
[...]
Evene en quote op mezelf
[Afbeelding]
Ik heb een plugin gevonden via HACS genaamd HA-Average maar deze rekent dus ook de lege waardes mee.
Volgens mij moet het mogelijk zijn om zoiets met een template sensor zelf te maken waarbij hij de lege waardes (0) overslaat, iemand een idee? @Septillion ?
Ik doe dit bv voor de gemiddelde temperatuur over afg 24h
1
2
3
4
5
6
7
| - platform: statistics name: "Livingroom temperature average" entity_id: sensor.livingroom_temperature state_characteristic: mean sampling_size: 1000 max_age: hours: 24 |
Omdat de sensor de helft van de tijd op 0 staat en ik dat niet wil mee laten rekenen.Reinder83 schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 12:31:
[...]
Waarom niet gewoon de standaard statistics sensor van HA zelf?
Ik doe dit bv voor de gemiddelde temperatuur over afg 24h
YAML:
1 2 3 4 5 6 7 - platform: statistics name: "Livingroom temperature average" entity_id: sensor.livingroom_temperature state_characteristic: mean sampling_size: 1000 max_age: hours: 24
Volgens mij zou je daar de value_min attribute voor kunnen gebruikenToppe schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 12:33:
[...]
Omdat de sensor de helft van de tijd op 0 staat en ik dat niet wil mee laten rekenen.
@JeroenH Bedoelde de entity ID naam (oeps, zit bij de verkeerde te quoten)golles schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 12:24:
[...]
Wat ik me afvraag, wat is de reden dat je de stadsverwarming omrekent en niet de heat energy value gebruikt? Volgens mijn logica is dat namelijk ook de waarde die je op de meter ziet staan en maakt dat het makkelijker te begrijpen op het energie dashboard.
Ook was ik deze tegen gekomen, daar is de formule iets anders: https://www.infomil.nl/on...agen/omrekening-verbruik/
In mijn custom component heb ik daarom een gas sensor toegevoegd die dezelfde waarde heeft als hear energy, maar dan met alle attributen van gas. https://github.com/golles/ha-kamstrup_403/releases/tag/2.0.0
[Afbeelding]
[ Voor 4% gewijzigd door pentode op 11-11-2022 12:43 . Reden: oeps ]
Dat dacht ik ook maar hij slikt geen decimalen en daar heb ik dus niets aan. mijn value_min is 0,1Reinder83 schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 12:35:
[...]
Volgens mij zou je daar de value_min attribute voor kunnen gebruiken
@JeroenH Bedoelde de entity ID naamJeroenH schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 12:06:
[...]
Dat leek mij een heel goed idee, dank daarvoor. Als ik het echter uitvoer houd ik alle historische data. Dit is de yaml met de nieuwe naam van de sensor:
YAML:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 template: - sensor: - unique_id: gas_equivalent name: Stadsverwarming_nieuw (m³) unit_of_measurement: m³ device_class: gas state: "{{ ( states('sensor.kamstrup_403_heat_energy_e1')|float(0) * 32.68 ) | round(4)}}" state_class: total_increasing availability: >- {{ states("sensor.kamstrup_403_heat_energy_e1")|is_number }}
Hmm dan weet ik het ook niet, misschien weet onze template guru @TheFes ietsToppe schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 12:43:
[...]
Dat dacht ik ook maar hij slikt geen decimalen en daar heb ik dus niets aan. mijn value_min is 0,1
Let's hope so.Reinder83 schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 12:45:
[...]
Hmm dan weet ik het ook niet, misschien weet onze template guru @TheFes iets
Overigens is die value_min een attribuut om de laagste waarde mee op te slaan en ik moet dus niet de laagste waarde weten maar overslaan
Ik had verwacht dat zo'n soort helper/template standaard in HA ingebakken zit maar blijkbaar niet?
[ Voor 12% gewijzigd door Toppe op 11-11-2022 12:49 ]
Wil je dan een gewogen gemiddelde op basis van de tijd dat hij op die waarde heeft gestaan, of simpelweg een gemiddelde van de waardes die hij heeft gehad?Toppe schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 12:33:
[...]
Omdat de sensor de helft van de tijd op 0 staat en ik dat niet wil mee laten rekenen.
@Toppe Moet de komma niet een punt zijn?Reinder83 schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 12:45:
[...]
Hmm dan weet ik het ook niet, misschien weet onze template guru @TheFes iets
De laatste. Ik reken de COP van de WP uit en ik wil per dag het gemiddelde daar over weten maar wil dus geen 0 waardes mee (laten) rekenen.TheFes schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 12:48:
[...]
Wil je dan een gewogen gemiddelde op basis van de tijd dat hij op die waarde heeft gestaan, of simpelweg een gemiddelde van de waardes die hij heeft gehad?
Dat hele attribuut hoort daar niet
Ok, geen punt. Punt gemaakt ;-P
Heeft iemand een idee.
Het komt zo uit toon:
1
2
| {{state_attr('climate.thermostat', 'preset_modes')}} ['away', 'comfort', 'home', 'sleep'] |
ik wil dus het volgende doen
Away ==> Weg
Comfort ==> Comfort
Home ==> Thuis
Sleep ==> Slapen
Iemand een idee?
Assumption is the mother of all fuck-ups / You're MAdD. Well thank God for that, 'cause if I wasn't this would probably never work
Zoiets?MAdD schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 12:56:
ik heb een integratie met toon, en ik wil graag de waardes die overkomen, wat de ketelmodus is vertalen.
Heeft iemand een idee.
Het komt zo uit toon:
YAML:
1 2 {{state_attr('climate.thermostat', 'preset_modes')}} ['away', 'comfort', 'home', 'sleep']
ik wil dus het volgende doen
Away ==> Weg
Comfort ==> Comfort
Home ==> Thuis
Sleep ==> Slapen
Iemand een idee?
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
| - sensor: - name: "Thermostat" state: >- {% set s = state_attr('climate.thermostat', 'preset_modes')%} {% if s == 'away' -%} Weg {% elif s == 'comfort' %} Comfort {% elif s == 'home' %} Thuis {% elif s == 'sleep' %} Slapen {% else %} Error {%- endif -%} icon: >- {% set i = { 'away': 'mdi:fan-speed-1', 'comfort': 'mdi:fan-speed-2', 'home': 'mdi:fan-speed-3', 'sleep': 'mdi:fan-auto', 'Error': 'mdi:fan-alert' } %} |
Alleen even de juiste iconen kiezen
Je zou een trigger based template sensor kunnen maken die op elke state change (behalve van of naar unavailable en naar 0) de state naar een attribute wegschrijft. Als state van de sensor kun je dan het gemiddelde daarvan berekenen. Het attribute kun je om middernacht resettenToppe schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 12:51:
[...]
De laatste. Ik reken de COP van de WP uit en ik wil per dag het gemiddelde daar over weten maar wil dus geen 0 waardes mee (laten) rekenen.
Hm, inderdaad is dat zo gek nog niet, al wordt 't een aardige waslijst met extra sensors.TheFes schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 13:05:
[...]
Je zou een trigger based template sensor kunnen maken die op elke state change (behalve van of naar unavailable en naar 0) de state naar een attribute wegschrijft. Als state van de sensor kun je dan het gemiddelde daarvan berekenen. Het attribute kun je om middernacht resetten
In theorie is dit toch al voldoende?
1
2
3
4
| - sensor: - name: "Gemiddelde COP" state: >- {% if states('sensor.cop_with_cooling')|float > 0 %} {{states('sensor.cop_with_cooling')}} {% endif %} |
Ik hoef opzich niet zoveel te resetten natuurlijk, zolang ik een sensor heb die de waardes heeft zonder 0 dan kan ik er weer een statistics achter knopen
[ Voor 9% gewijzigd door Toppe op 11-11-2022 13:36 ]
Je mist sowieso een float filter in je if statement, maar ik zou als ik jou was een availability filter gebruiken, en bij de state gewoon verwijzen naar de state van de bronsensor. Tenzij je de vorige state wil weergeven als hij 0 is, dan moet je verwijzen naar this.stateToppe schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 13:12:
[...]
Hm, inderdaad is dat zo gek nog niet, al wordt 't een aardige waslijst met extra sensors.
In theorie is dit toch al voldoende?
YAML:
1 2 3 4 - sensor: - name: "Gemiddelde COP" state: >- {{ if states('sensor.cop_with_cooling') > 0 }} {{states('sensor.cop_with_cooling')}} {% endif %}
Ik hoef opzich niet zoveel te rese intten natuurlijk, zolang ik een sensor heb die de waardes heeft zonder 0 dan kan ik er weer een statistics achter knopen
Hoe bedoel je deze? Float was ik vergeten inderdaad en availability zit er nu ook in.TheFes schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 13:38:
[...]
Je mist sowieso een float filter in je if statement, maar ik zou als ik jou was een availability filter gebruiken, en bij de state gewoon verwijzen naar de state van de bronsensor. Tenzij je de vorige state wil weergeven als hij 0 is, dan moet je verwijzen naar this.state
Heb een tweetal ESP32's die sinds kort (ook) dienst doen als BT Proxy via ESPHome.
Een Xiaomi Mi Flora HHCCJCY01 las ik al langer uit met één van die ESP32's voorzien van ESPHome: https://esphome.io/components/sensor/xiaomi_ble.html
Nu die ESP32 dus ook als BT Proxy ingezet, maar de config voor die specifieke Mi Flora sensor in de ESPHome config laten staan. Opvallend nu is dat de entiteiten horende bij die specifieke Mi Flora configuratie stabiel geüpdatet worden in HA. Ook via de BT Proxy is de Mi Flora gevonden, maar die entiteiten raken regelmatig unavaliable in HA/worden niet meer geüpdatet, terwijl de entiteiten horende bij de 'harde config' in ESPHome nog wel netjes worden geactualiseerd. Herkent iemand dit?
De andere ESP32 BT proxy leest een tweetal Xiaomi Mijia LYWSD03MMC uit, stabiel, geen onderbrekingen.
ESPHome 2022.10.2
HA 2022.10.5
Sorry @Toppe maar ik blijf de volgende foutmelding krijgen:Toppe schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 12:59:
[...]
Zoiets?
YAML:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 - sensor: - name: "Thermostat" state: >- {% set s = state_attr('climate.thermostat', 'preset_modes')%} {% if s == 'away' -%} Weg {% elif s == 'comfort' %} Comfort {% elif s == 'home' %} Thuis {% elif s == 'sleep' %} Slapen {% else %} Error {%- endif -%} icon: >- {% set i = { 'away': 'mdi:fan-speed-1', 'comfort': 'mdi:fan-speed-2', 'home': 'mdi:fan-speed-3', 'sleep': 'mdi:fan-auto', 'Error': 'mdi:fan-alert' } %}
Alleen even de juiste iconen kiezen
1
| Invalid config for [sensor]: required key not provided @ data['platform']. Got None. |
op de plek waar ik bovenstaande (zonder icon deel heb geplaatst.
Heb je hem wel onder een template geplaatst?MAdD schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 14:49:
[...]
Sorry @Toppe maar ik blijf de volgende foutmelding krijgen:
code:
1 Invalid config for [sensor]: required key not provided @ data['platform']. Got None.
op de plek waar ik bovenstaande (zonder icon deel heb geplaatst.
Zo dus:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| template: - sensor: - name: "Thermostat" state: >- {% set s = state_attr('climate.thermostat', 'preset_modes')%} {% if s == 'away' -%} Weg {% elif s == 'comfort' %} Comfort {% elif s == 'home' %} Thuis {% elif s == 'sleep' %} Slapen {% else %} Error {%- endif -%} |
[ Voor 12% gewijzigd door Toppe op 11-11-2022 14:52 ]
Toppe schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 13:46:
[...]
Hoe bedoel je deze? Float was ik vergeten inderdaad en availability zit er nu ook in.
1
2
3
4
5
6
| - sensor: - name: "Gemiddelde COP" state: >- {{ states('sensor.cop_with_cooling') }} availability: >- {{ states('sensor.cop_with_cooling') | float(0) > 0 }} |
Zoiets bedoelde ik
Iemand die me op weg kan helpen?B-Force schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 22:35:
Ik gebruik sinds kort popup cards van Browser Mod. Werkt super! Ik vroeg me alleen af of het mogelijk is om bij een popup de achtergrond te blurren, heeft iemand dat voor elkaar gekregen?
Ik gebruik de ios themes of de caule themes, maar ben niet zo thuis in Javascript etc 😅

Ik heb:
- Home Assistant 2022.11.2
- Zigbee2MQTT 1.28.2-1
- Tuya TS004F knoppen
Sinds een aantal weken (geen idee of het door een HA of Z2M update komt) werken actions die meer dan 1 stap bevatten niet meer. Als ik bijvoorbeeld een single click doe begint de automation te lopen en binnen een fractie van een seconde stopt de automation omdat de knop doorgeeft dat hij niet meer ingedrukt wordt. Dit gebeurt ook als ik als enige action een script achter een single-click hang; de eerste stap van het script wordt nog uitgevoerd, daarna wordt het script onderbroken omdat de de action van de knop geen 1_single meer aangeeft maar none.
Hoe zorg ik er nou voor dat na het ontvangen van een single click (of double click, of hold) gewoon netjes alle acties worden uitgevoerd, ook al is de action van de knop weer terug naar none?
Ik heb ook een aantal andere blueprints geprobeerd, waaronder Tuya TS004F: 4 Button Wireless Switch - Zigbee2MQTT (2022) (leek me door de naam wellicht goed up-to-date) maar allemaal hebben ze hetzelfde euvel.
Voorbeeldje van wat er gebeurt bij een single click die 4 acties moet uitvoeren, maar hij stopt na 1:
/f/image/UhjgMEZ3s8GVzNjyU5AkxmMf.png?f=fotoalbum_large)
Trace die direct hierna plaatsvindt, binnen dezelfde seconde:
/f/image/b95grTIkNwke7ZPwPgDp3LKC.png?f=fotoalbum_large)
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Zet de json van de beide traces eens op iets als dpaste.orgGizz schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 13:58:
* Gizz begint hoofdpijn te krijgen van zijn fysieke knoppen die zichzelf steeds cancelen![]()
Ik heb:Deze knoppen hebben het ruim een jaar (?) prima gewerkt in combinatie met deze blueprint
- Home Assistant 2022.11.2
- Zigbee2MQTT 1.28.2-1
- Tuya TS004F knoppen
Sinds een aantal weken (geen idee of het door een HA of Z2M update komt) werken actions die meer dan 1 stap bevatten niet meer. Als ik bijvoorbeeld een single click doe begint de automation te lopen en binnen een fractie van een seconde stopt de automation omdat de knop doorgeeft dat hij niet meer ingedrukt wordt. Dit gebeurt ook als ik als enige action een script achter een single-click hang; de eerste stap van het script wordt nog uitgevoerd, daarna wordt het script onderbroken omdat de de action van de knop geen 1_single meer aangeeft maar none.
Hoe zorg ik er nou voor dat na het ontvangen van een single click (of double click, of hold) gewoon netjes alle acties worden uitgevoerd, ook al is de action van de knop weer terug naar none?
Ik heb ook een aantal andere blueprints geprobeerd, waaronder Tuya TS004F: 4 Button Wireless Switch - Zigbee2MQTT (2022) (leek me door de naam wellicht goed up-to-date) maar allemaal hebben ze hetzelfde euvel.
Voorbeeldje van wat er gebeurt bij een single click die 4 acties moet uitvoeren, maar hij stopt na 1:
[Afbeelding]
Trace die direct hierna plaatsvindt, binnen dezelfde seconde:
[Afbeelding]
Jouw automation staat op mode: restartGizz schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 14:25:
@TheFes De trace waarbij de boel tussentijds wordt gestopt (eerste screenshot): klik
Trace van tweede screenshot: klik
1
2
3
| "config": { "mode": "restart", "max_exceeded": "silent", |
De Blueprint heeft mode: queued
Ik vermoed dat jouw automation nu cancelled wordt door het release event
[ Voor 9% gewijzigd door TheFes op 12-11-2022 14:28 ]
Heb nu handmatig de mode in mijn blueprint veranderd naar queued en nu wordt weer alles netjes uitgevoerd:
/f/image/ZzikZMxgc21JiFNSRVweFWMD.png?f=fotoalbum_large)
Bedankt voor het meedenken!
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Ik heb de standaard unifi network integratie aangezet en dat haalt keurig van alles binnen. Het enige waar ik tegenaan loop is dat hij mijn telefoon maximaal 1 seconde als 'thuis' ziet en daarna 'niet beschikbaar'. Alsof het doorgeven van de status dan al meteen stuk is.
In Unifi staat hij wel gewoon als beschikbaar, dus blijkbaar ziet het netwerk zelf het allemaal prima.
Heb nu wel zijn eigen mac in gebruik in plaats van gespoofed, maar dat is natuurlijk pas relevant bij wisselen van het adres en zou werking nu niet in de weg moeten staan. Maar voor de zekerheid toch alvast gedaan.
Herladen van de integratie werkt maximaal 1 seconde, daarna is het weer 'niet beschikbaar'.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Deze heb ik geïnstalleerd en de server een reboot gegeven, maar als ik een nieuwe kaart wil toevoegen zie ik onder custom de harmony-card niet terugkomen. Ook handmatig toevoegen in yaml dan is de kaart ook niet aanwezig. Daarna voor de zekerheid uninstall/install en in de logging zie ik geen foutmeldingen oid. Wat doe ik verkeerd?
![]() | ![]() |
Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten
Al een Ctrl+F5 gedaan?Hari-Bo schreef op zondag 13 november 2022 @ 11:08:
Ik wil graag mijn Harmony ook volledig integreren en daarom de Harmony lovelace gebruiken vanuit HACS.
Deze heb ik geïnstalleerd en de server een reboot gegeven, maar als ik een nieuwe kaart wil toevoegen zie ik onder custom de harmony-card niet terugkomen. Ook handmatig toevoegen in yaml dan is de kaart ook niet aanwezig. Daarna voor de zekerheid uninstall/install en in de logging zie ik geen foutmeldingen oid. Wat doe ik verkeerd?
[Afbeelding] [Afbeelding]
Jazeker, en een andere browser/device maar ik zie enkel custom mushroom cards maar niet de harmony.
Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten
Staat de kaart in je Lovelace Dashboard resources?Hari-Bo schreef op zondag 13 november 2022 @ 11:16:
[...]
Jazeker, en een andere browser/device maar ik zie enkel custom mushroom cards maar niet de harmony.
[ Voor 3% gewijzigd door TheFes op 13-11-2022 11:18 ]
Beetje laat maat toch, ik werd gementionedToppe schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 08:34:
[...]
Evene en quote op mezelf
[Afbeelding]
Maar een waarde van 0 is gewoon een geldige waarde voor een temperatuursensor natuurlijk. Dus wat is die sensor? En waarom krijg je daar een onterechte 0-waarde uit?
Want ja, wel mogelijk om 0 te negeren maar dat is een paardenmiddel. En aangezien 0 ook gewoon een geldige waarde is zal het dus rond het vriespunt ook voor onnauwkeurigheid zorgen.
Overigen kent HA ook al de Statistics sensor integratie waarmee je een average (niet te verwarren met mean) mee kunt doen.
De WP zal niet actief zijn en een exacte 0 waarde kennen, dus ik wil die negeren omdat het een vertekend beeld geeft over een dag.Septillion schreef op zondag 13 november 2022 @ 15:06:
[...]
Beetje laat maat toch, ik werd gementioned
Maar een waarde van 0 is gewoon een geldige waarde voor een temperatuursensor natuurlijk. Dus wat is die sensor? En waarom krijg je daar een onterechte 0-waarde uit?
Want ja, wel mogelijk om 0 te negeren maar dat is een paardenmiddel. En aangezien 0 ook gewoon een geldige waarde is zal het dus rond het vriespunt ook voor onnauwkeurigheid zorgen.
Overigen kent HA ook al de [url=https://www.home-assistant.io/integrations/statistics/]Statistics sensor integratie]/url] waarmee je een average (niet te verwarren met mean) mee kunt doen.
Ondertussen aangeschaft en grotendeels werkend:
Intel Nuc
Sonoff zigbee USB dongle
Slimme meter kabeltje
2x Blitzwolf SHP15 plug
4x Tuya TS011F plug
Nu kwam ik er helaas (te laat) achter dat die laatste plugs TS011F soms last hebben dat ze automatisch uit gaan. Volgens dit forum is er een goede kans dat mijn plug met typenummer _TZ3000_typdpbpg het toch goed gaat doen als ik de firmware update.
Ik kan alleen nergens vinden hoe ik de firmware via home assistant kan updaten? Of moet ik dan toch eerst een tuya bridge gaan kopen?
don't mind me
ZHA?(Zigbee Home Automation),is even een aanname: https://www.home-assistan...zha/#ota-firmware-updates
Als het Zigbee2MQTT is --> daar is n tabblad voor OTA.
Nu wil ik eigenlijk in HA een timer toevoegen, zodat we altijd even kunnen kijken hoelang deze al aan staat. Echter, ik zie dat ie op inactief blijft staan. Ook handmatig de timer starten doet vrij weinig. Enig idee?
De timer heb ik via de UI aangemaakt.
1
| default_config: |
:fill(white):strip_exif()/f/image/HD5m2yO8644Kqx26DQxtdnXR.png?f=user_large)
de automatisering voor het starten van de timer is aangemaakt via de UI en ziet er in Yaml als volgt uit:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| alias: Wasmachine aan - start timer description: "" trigger: - platform: state entity_id: - input_boolean.wasmachine_actief to: "on" condition: [] action: - service: timer.start data: {} target: entity_id: timer.wasmachine mode: single |
de input_boolean is daadwerkelijk naar 'on' gegaan.
de logging is overigens ook gek, die geeft aan de timer te starten en direct weer te stoppen.
/f/image/MxHHCiFU1OopSIjlO3uFhYtw.png?f=fotoalbum_large)
Je zou een datetime Helper kunnen gebruiken om de starttijd op te slaan en vervolgens met een template de verstreken tijd berekenen.
Oh stom van me... Heb het nu even opgelost met een counter dan.. met een automatisering wordt die elke minuut geplust tot de boolean weer uit gaat en dan reset ie de counter. Dan heb ik ondertussen even tijd om uit te zoeken of ik dit in een datetime helper + template kan tonen :-)Beekforel schreef op maandag 14 november 2022 @ 08:01:
@crimby volgens mij werkt een timer andersom, dus je stelt een tijdsperiode in en hij telt af tot 0.
Je zou een datetime Helper kunnen gebruiken om de starttijd op te slaan en vervolgens met een template de verstreken tijd berekenen.
[ Voor 3% gewijzigd door crimby op 14-11-2022 08:20 ]
Ben je hier nog uitgekomen? Ik zoek eigenlijk ook een (goedkoop) elektrisch kacheltje die ik wil automatiseren met HA.LJ80 schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 14:20:
Ik wil voor de slaapkamers in ons nieuwe huis elektrische verwarming (elektrische kachel) aanschaffen.
Maar hoe of waar kan ik checken of dit uiteindelijk zal werken met de generic thermostat integratie.
Uit welke merken/typen elektrische kachels kan ik kiezen?
https://www.home-assistan...tions/generic_thermostat/
Unifi integratie werkt gewoon perfect hier. Als je bij de integratie configuratie kijkt, ik heb daar:Gonadan schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 15:01:
Heeft iemand hier meer ervaring met Unifi integreren en kan mij in de juiste richting duwen?
Ik heb de standaard unifi network integratie aangezet en dat haalt keurig van alles binnen. Het enige waar ik tegenaan loop is dat hij mijn telefoon maximaal 1 seconde als 'thuis' ziet en daarna 'niet beschikbaar'. Alsof het doorgeven van de status dan al meteen stuk is.
In Unifi staat hij wel gewoon als beschikbaar, dus blijkbaar ziet het netwerk zelf het allemaal prima.
Heb nu wel zijn eigen mac in gebruik in plaats van gespoofed, maar dat is natuurlijk pas relevant bij wisselen van het adres en zou werking nu niet in de weg moeten staan. Maar voor de zekerheid toch alvast gedaan.
Herladen van de integratie werkt maximaal 1 seconde, daarna is het weer 'niet beschikbaar'.
- Alle 3 checkmarks (incl. Track network devices (Ubiquiti devices), maar die hoeft evt niet)
- Juiste SSID geselecteerd
- Timeout of 300 sec staan
- "Disable UniFi Network wired bug logic" niet aangevinkt
Configuratie schermen 2/3 en 3/3 zouden gewoon goed moeten staan, evt kan je "check bandwidth" doen als je die info ook in HA wilt (ik gebruik dat om te controleren of mijn zoon inderdaad niet op zijn telefoon zit 's nachts).
Check je status via device_tracker.<tel naam>, niet via person.<je naam> als je daar iets gekoppeld hebt. Tenminste, in eerste instantie natuurlijk 😀 Succes!
Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.
Ja dat denk ik ook. Dan moet ik dus een (klein!) kacheltje zoeken die via een slimme stekker te schakelen is. Dan moet ie niet te fancy/digitaal zijn denk ik?Gizz schreef op maandag 14 november 2022 @ 10:04:
@Vos een thermometer in de ruimte en een slimme stekker / relais om de kachel in en uit te schakelen lijkt me goedkoper en eenvoudiger dan een speciale kachel zoeken die kan communiceren met HA?
Zag bijv deze: https://www.lidl.nl/p/sil...ntilatorkachel/p100354427
Maar denk niet dat dit gaat werken met een slimme stekker.
[ Voor 13% gewijzigd door Vos op 14-11-2022 10:15 ]
Ik heb inderdaad een gewoon "dom" infrarood paneel gekocht en in mijn kantoor hangen. Deze is aangesloten op een HA-connected power plug (500W Infrarood kan makkelijk via een power plug). Zigbee temperatuursensor in de ruimte gelegd en gaan met de generic_thermostat! Als de temp onder mijn minimale waarde komt, gaat de plug aan, komt hij er boven dan gaat hij weer uit. Gaat al ruim een jaar perfect.Vos schreef op maandag 14 november 2022 @ 09:47:
[...]
Ben je hier nog uitgekomen? Ik zoek eigenlijk ook een (goedkoop) elektrisch kacheltje die ik wil automatiseren met HA.
Je moet wel een paneel hebben die gaat verwarmen op het moment dat je er stroom op zet, ander lukt het niet natuurlijk 😀 Mijn paneel heeft een afstandsbediening die ook een temp sensor heeft, die staat dus hoog ingesteld zodat het paneel altijd gaat verwarmen. De echte controle komt natuurlijk door de zigbee sensor en power plug.
Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.
Maar dat is toch puur stralingswarmte? Ik wil in (koude) nachten de kinderkamer iets bij verwarmen als die onder graad X komt.daxy schreef op maandag 14 november 2022 @ 10:15:
[...]
Ik heb inderdaad een gewoon "dom" infrarood paneel gekocht en in mijn kantoor hangen. Deze is aangesloten op een HA-connected power plug (500W Infrarood kan makkelijk via een power plug). Zigbee temperatuursensor in de ruimte gelegd en gaan met de generic_thermostat! Als de temp onder mijn minimale waarde komt, gaat de plug aan, komt hij er boven dan gaat hij weer uit. Gaat al ruim een jaar perfect.
Je moet wel een paneel hebben die gaat verwarmen op het moment dat je er stroom op zet, ander lukt het niet natuurlijk 😀 Mijn paneel heeft een afstandsbediening die ook een temp sensor heeft, die staat dus hoog ingesteld zodat het paneel altijd gaat verwarmen. De echte controle komt natuurlijk door de zigbee sensor en power plug.
Bijpassend filmpje:
Brrr.... Zo'n verwarming is misschien goedkoop in aanschaf, maar trekt wel 2000-2300W!!! Daar hang ik 4-5 grote IR panelen voor op en verwarm de hele woonkamer mee!Vos schreef op maandag 14 november 2022 @ 10:13:
[...]
Ja dat denk ik ook. Dan moet ik dus een (klein!) kacheltje zoeken die via een slimme stekker te schakelen is. Dan moet ie niet te fancy/digitaal zijn denk ik?
Zag bijv deze: https://www.lidl.nl/p/sil...ntilatorkachel/p100354427
Maar denk niet dat dit gaat werken met een slimme stekker.
Let op, zo'n verwarming is misschien tijdelijk warm, maar zet je hem uit dan is het instant koud, comfort is echt waardeloos hoor!
IR is inderdaad stralingswarmte, maar werkt ook goed in een kinderkamer hoor. Misschien een iets grotere investering, maar 1000x meer comfort
Dit topic is gesloten.
Zet je code tussen ~[code=yaml] ~[/code] tags om het goed leesbaar te houden; ook makkelijker voor de eventuele foutopsporing.
Lees ook eerst even de topicstart voor je je vraag plaatst, wellicht wordt je vraag daar al beantwoord. Wil je pronken met je setup mag dat in Home Assistant - Show je setup.